نظر منتشر شده
۱۹۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 53088
استاد عزیز، این رسمش نیست
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۲۱
با کمال تعجب شاهد حضور استاد شجریان در تلویزیون صدای آمریکا بودم و غصه خوردم از اینکه استاد عزیز به تصور اینکه این گونه اقدامات در راستای احقاق حقوق ملت ایران است به دام رسانه ای امریکا افتاده اند.



استاد عزیز باید به خاطر داشته باشند، همان ملتی که از کشته شدن چند ده عزیزشان به دلیل بی تدبیری و حماقت عده ای عصبانی اند؛ به مراتب از دست کشور بیگانه ای که با حمایت مستقیم نظامی و سیاسی  از غاصب به این خاک یا مستقلا (فقط در یک مورد هدف قراردادن هواپیمای مسافربری) باعث عزادارشدن صدهاهزار خانواده ایرانی شد خشمگین ترند و جنایتهایش را از یاد نبرده اند.



استاد عزیز متوجه هستند که رسانه دولت آمریکا ایشان را فقط و فقط برای افزایش اعتبار رسانه ای خود و شعله ورتر کردن ناآرامی ها در کشورمان، عزیز می شمارد وگرنه کافی است که استاد گرامی که سالهاست با صدایشان زندگی کرده ایم، اندکی و فقط اندکی، علیه منافع آمریکا صحبت کنند تا ببینند همین رسانه چگونه ایشان را بایکوت یا با ایشان رفتار خواهد کرد.


 



از نزدیکان استاد که با ایشان ارتباط دارند خواهشمند است نوشته حقیر را به دست ایشان برسانند.








 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۰۹:۴۰:۱۸
از دشمنان برند شکایت به دوستان
چون دوست دشمن است، شکایت کجا بریم. (219645)
 
کوشا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۲۵:۳۲
حضرت امیرالمومنین (ع) فرمودند : \"انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال \" یعنی توجه کن ببین چه میگوید و اگر حق است بپذیر و توجه به گوینده مطلب نداشته باش . یعنی ما نباید شخصیت زده باشیم و بدون تعقل از کسی پیروی کنیم یا او را نفی نماییم . چه فرقی دارد که از کجا سخن حق پخش شود؟ اگر استاد حرف حق زد صرفه نظر از اینکه استاد استاد است و صدای آمریکا آن را پخش میکند باید حرف حق را پذیرفت .اگر ما مولا علی (ع) را با جان ودل قبول داریم که داریم بایستی فرمایش آن یگانه خلقت را نیز از صمیم جان بپذیریم که او پدری معصوم از خطا و اشتباه برای امت خود بلکه بشریت است. (220594)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۹ ۲۱:۲۵:۴۲
همین تفسیر های چپکی شما از دین است که پدر مردم را در آورده (221574)
 
mohrem
۱۳۸۸-۰۶-۲۱ ۰۲:۵۲:۰۲
سلام به برادری که گفت ببین چی میگه نبین کی میگه
خیلی کوتاه می گویم که این حدیث در مباحث غلمی کارایی دارد و در مسایل سیاسی از علی (ع) می شنویم که در مورد خوارج می گوید: کلمۀ الحق، یراد بها الباطل
یعنی خیلی اوقات در مسایل سیاسی باید ببینیم هدفشانم از آن گفته صرف نظر از اینکه چه گفته چیست
یاعلی (221894)
 
هنرمند
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۲:۳۷:۳۰
من مي‌خواهم ماجرايي را برايتان نقل كنم . سالهاي قبل از پيروزي انقلاب، همين ربناي آقاي شجريان را خواننده‌اي به نام سيد جواد ذبيحي مي‌خواند. صداي ذبيحي آنقدر بين مردم محبوبيت داشت كه بعضي‌ها عقيده داشتند ماه رمضان بدون مناجات افطار و سحر او لذتي ندارد! با وقوع انقلاب،عده‌اي از كاركنان راديو از ذبيحي شكايت كردند و ماجراي پشت پرده او را افشا نمودند. مشروح اتهاماتي كه به او وارد شده بود رامي‌توانيد در روزنامه‌هاي سال 1357 و 58 بخوانيد . ذبيحي در دادگاه اظهار پشيماني كرد. به توصيه امام خميني به حرمت دعاهايي كه خواننده بود، از تخلفاتش چشم‌پوشي شد و او آزاد گرديد. شجريان در نخستين ماه مبارك رمضان بعد از پيروزي انقلاب، ربناي مشهور و مثنوي افشاري‌اش را خواند و بسيار زيبا خواند و اين جايگزين مناجات ذبيحي شد. مردم ذبيحي را خيلي زود فراموش كردند. (چندي بعد ذبيحي ظاهراً قرباني يك كينه شخصي شد و به قتل رسيد. گروهي به نام پيام مستنضعف كه مسئوليت قتل او را به عهده گرفته بود وجود خارجي نداشت)

اين رويه آقاي شجريان اگر ادامه يابد و ساحت هنرش به مطامع قدرت طلبانه جناحي و سياسي آلوده گردد مطمئن باشيد او هم چون ذبيحي از يادها خواهد رفت. اين توفيق مناجات خواني ماه رمضان را خدا از او خواهد گرفت و به كس ديگر ي عطا مي‌كند. فراموش نكنيم كه مرحوم ذبيحي ادعايي نداشت و دست كم حرمت ميهنش را نگه داشت. نرفت با معاندان اين آب و خاك مصاحبه كند.
استاد عزيز!آقاي شجريان! كه حالا با صداي آمريكا همصدا شدي! مگر از همين جمهوري اسلامي كم بهره بردي؟ شهرت تو مگر مديون همين تلويزيون و راديو و وزارت ارشاد نيست؟البته با همه ضعفها و قصورها كه ما هم معتفريم و قصد توجيه آنرا نداريم.
وقتي تصويرت را در VOA ديدم باور نمي‌كردم! يعني آنقدر بهاي تو نازل شده است كه در ميان اين همه شبكه به «صداي آمريكا» بله گفتي؟ دست كم به رسانه‌اي پاسخ مثبت مي‌دادي كه اينقدر منفور نباشد.
توصيه مي‌كنم تصنيفهايي كه آقاي شجريان و دوستانش در مجموعه «چاووش» در بدو انقلاب خوانده و ساخته‌اند را باري ديگر گوش كنيد. در آنجا آمريكا دشمن قسم خورده ايران است. حالا چه شده است كه استاد شجريان با چنين معانداني همصدا مي‌شود و به مهماني‌شان مي‌نشيند. اگر از رويه گذشته‌اش نادم است پس خون اينهمه جواني كه با تصنيفها و آوازهاي او تهييج مي‌شدند پاي چه كسي بايد نوشته شود؟
در پائيز سال گذشته تصنيف «سپيده» ساخته محمد‌رضا لطفي بار ديگر در جشنواره موسيقي فجر اجر شد. با اين تفاوت كه آقاي شجريان ظاهراً حاضر نشد كه آنرا بازخواني كند و محمدرضا لطفي ـ آهنگساز اين تصنيف ـ آنرا و چند اثر مشابه ديگر را به خوانندگان جواني بنامهاي شاه محمدي و معتمدي سپرد. اجراي آنها هم اتفاقاً‌ خوب از كار درآمد.
در پايان دور از انصاف است كه از صداو سيما انتقاد نكنم. در تمام اين سالها صدا و سيما صداي شجريان را روي كليپهاي مسخره و بسيار ضعيف گذاشت كه كارگردانهاي بي‌مايه آنرا ساخته بودند. من به شجريان حق مي‌دهم كه از اين مسئله ناراحت باشد.
صداو سيما كنسرتهاي او و ديگر بزرگان موسيقي ايراني را پوشش نمي‌داد و در كل بيشتر توجه تلويزيون سالهاي اخير به موسيقي ايراني (بيشتر رديف دستگاهي منظورم است) برنامه‌اي بود به نام آواز ايراني كه آنهم چنگي به دل نمي‌زد و جاي انتقاد بسيار داشت. از سوي ديگر اغلب شبها به بهانه جُنگها و برنامه هاي شاد، مطرباني پا به استوديو مي‌گذارند و در پرتو چراغهاي چشمك زن و دكوري جلف به اجراي ترانه هاي پاپ مشغولند و اين يعني توهين به ساحت موسيقي ايراني از موسيقي دستگاهي گرفته تا نواحي و كلاسيك و هر گونه موسيقي جدي ديگر.
اينها را نوشتم كه نگوييد نويسنده اين كامنت بي‌انصاف بوده و فقط يك طرف قضيه را ديده است. من به هيچ طريقي نمي توانم كاري كه شجريان كرد را بپذيرم . (220662)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۲۳:۵۸:۴۳
درود
گرامی اگه بقول شما voa اینقد ر نازل است خودت واسه چی نگاه کردی؟!
فکر کن و صحبت کن
سپاسگزارم (220926)
 
هنرمند
۱۳۸۸-۰۶-۲۰ ۱۳:۵۱:۳۲
دوست عزيز

ـ من مشتري صداي آمريكا نيستم. فقط زماني كه شنيدم اين مصاحبه انجام شده است متن مصاحبه شجريان با VOA را در سايتهاي معتبر خواندم .
ـ به جنابعالي چه مي‌رسد كه از اين شبكه حمايت مي‌كني؟ فكر مي‌كني امريكاييها اينقدر فداكار شده‌اند كه از پول ماليات دهندگانشان براي مردم ان سر دنيا دلسوزانه برنامه پخش كنند؟
ـ توصيه مي‌كنم سابقه سياه اين رسانه در تمام جنايتهايي كه امريكا طي 40 ـ 50 سال اخير مرتكب شده است را مرور كنيد. صداي آمريكا نزد اهل فكر و انديشه اصولا رسانه‌اي «چيپ» و كم ارزش است.
ـ دوست عزيزم به نظر ميرسد اين شما هستيد كه بايد نخست بيانديشيد و بعد سخن بگوييد. (221725)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۰۹:۱۵:۵۱
قیاس مع الفارق نمودی هنرمند عزیز هم قیاس ذبیحی با شجریان و هم قیاس امام خمینی با دیگران و هم قیاس اکثریت منتقد ذبیحی در آن روزگار با اقلیت منتقد شجریان در این زمان. (220986)
 
محفوظ
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۵:۰۷:۴۵
احسنت بر اين نظر. من نمي دانم شايد بعضي ها در اين كشور جنبه معروف شدن را ندارند. شايد بعضي ها فكر مي كنند كه فقط صداي آنهاست كه زيباست و نه صدايي ديگر و صدايي به صداي آنها نمي رسد و نخواهد رسيد. البته همان خدايي كه شجريان را آفريد هم او قادر خواهد بود كه كسي را اگر نگوييم بهتر از او حداقل كمتر از او نيز نخواهد آفريد. بايد همكان در اين كشور توجه داشته باشند كه اگر هر كسي در اين كشور به جايي مي رسد از صدقه سري مردم است. بايد اين آدم توجه داشته باشد كه اگر نبود انقلاب مردم عزيز ايران در سال 57 به رهبري مردي الهي، اين آدم همچنان بايد با عنواني غير از عنوان اصلي خود در بين مردم ظاهر مي شد. همه كاستي ها و نواقصي كه بر صداو سيما و وزارت ارشاد در زمينه هنر و به خصوص موسيقي ايراني وارد است بر كسي پوشيده نيست و نبايد انكار كرد. صداو سيماي ما اگر نسبت به ايشان كم لطفي كرده است ولي حداقل دست عده اي كاباره دار مانند قبل از انقلاب نيست. كه خود ايشان در مصاحبه اي گفته است كه من به اين علت از پخش صدايم در قبل از انقلاب از تلويزيون ناراضي بودم كه تلويزيون دست كاباره دارها بوده است. اما يك نكته در باب اظهارات ايشان در رابطه با كلمه خس و خاشاكي كه به دروغ سايتها و روزنامه هايي به رئيس جمهور نسبت دادند. بد نيست ايشان به سخنراني رييس جمهور در 24 خرداد در ميدان حضرت ولي عصر سري بزنند كه خوشبختانه هم فايل صوتي و هم فايل متني آن در همه وبلاگ ها و سايتها و روزنامه ها موجود است.
الان مثل 20 سال پيش نيست كه كسي نتواند به راحتي به اخبار مثلا 3 ماه پيش كه انتخابات و آن حوادث تلخ بود دسترسي نداشته باشد. اگر كسي مانند ايشان قرار است در رابطه با موضوعي اظهار نظر كند خوب است كه بر اساس واقعيت اظهار عقيده كند نه اينكه از روي احساس. چون ميدان سياست آن هم اين چنين ميداني كه همه دنيا يك طرف ميدان و ملت ايران طرف ديگر ميدان هستند مانند ميدان هنر و موسيقي نيست كه بتوان احساسات خود را بروز داد. اگر قرار است با كسي مصاحبه شود بايد با دشمنان كه حاضرند حتي خود شجريان نيز در اين ممكلت نباشد بايد مصاحبه نمود.
شايد اين نكته قابل توجه باشد كه همين شخص در بازه زماني خرداد 76 تا خرداد 84 دو بار در ايران كنسرت اجرا كرده است يكي در مرداد 76 در تهران و ديگري در دي 82 در تهران آن هم به خاطر بم. اما در فاصله سالهاي 84 تا 88 يعني در دولتي كه وي عليه رئيس آن اظهار نظر خلاف واقع مي كند وي به ترتيب در آذر 84 در تهران، مرداد 86 تهران، آذر 86 اصفهان، تير 87 تهران و مهر 87 تهران يعني حدود 5 بار كنسرت اجرا كرده است. كه اين عدد رقمي حدود 5/2 برابر 8 سال قبل بوده است. انصاف هم چيز خوبي است. به قول سرور آزادگان جهان امام حسين غريب اگر دين نداريد حداقل آزاده باشيد. اگر با دولت مشكل داريد لااقل انصاف را در اظهار نظرها و رفتار رعايت كنيد. بايد به وي گوشزد كرد كه كدام مردم ايران هستند كه ايشان ادعا مي كند خاك پاي آنان است. آيا با مردمي كه در اقصا نقاط اين كشور براي خريد دي وي دي هاي گراني كه چيزي حدود 12 هزار تومان (كمتر يا بيشتر) است و يا براي خريد كنسرتهاي وي كه از 30 هزار تومان تا 10 هزار تومان است حاظرند هزينه كنند تا به صدايش گوش كنند بايد اين گونه رفتار نمود. من خود از كساني بود كه تا قبل از اين اظهار نظرها به صداي وي گوش مي دادم. اما چه بايد كرد ديگر نخبگان اين كشور چه نخبگان سياسي و چه هنري در معرض امتحان بزرگي به نام انتخابات قرار گرفتند و متاسفاته كساني مردود شدند كه هيجكس انتظار مردودي آنها را نداشت. بايد كم كم مردم ما عادت كنند كه بدون ربناي كساني كه با مخالفانشان صحبت مي كنند و با آنان عليه كشور خودشان اظهار نظر مي كنند مي توان ماه مبارك رمضان را سپري نمود.
و در پايان بد نيست اين بيت شعر را ذكر كرد كه
از دشمنان برند شکایت به دوستان
چون دوست دشمن است، شکایت کجا بریم.
(البته اگر اين چنين افرادي دوست باشند). (221140)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۶-۱۹ ۱۲:۱۰:۲۷
درود سوالی از درگاه شما داشتم:

1- آیا به نظر شما فقط مردم استاد را به خاطر ربنا می خواهند؟ حداقل استاد در سال 2 آلبوم به بازار می فرستد پس میشه بگید مردم چرا اینقدر از آلبوم های استاد را خریداری می کنند؟

من هنوزم نتونستم درک کنم کسی که با احمدی نژاد مخالف باشه به خدا و اسلام اعتقاد نداره و وطن فروشه؟

یا شاید وقتی بسیاری از افراد آمریکا با ایران مصاحبه کردند باید به آنها انگ وطن فروشی بزنند نمونش پروفسور آرتور پوپ یه موضوع دیگه مگه همین بی بی سی نبود قبل از انقلاب اعلامیه های امام رو پخش می کرد؟

بهتر است کمی بیندیشیم و بعد نظر دهیم
بدرود (221417)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۰:۱۱:۲۹
آقاي نبوي آيا اگر سيماي ما مثلا با جومونگ مصاحبه كرد براي كسب اعتبار است و آقاي نبوي به نظر شما آيا سيماي ما اجازه حضور استاد را در تلويزيون به اصطلاح ملي را ميدهد .در آخر به نظر شما استاد خود را بايد بايكوت كند (219690)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۰:۱۵:۲۴
با سلام به استاد،‌حقيقتش از استاد انتظار نمي رفت. به هر حال بايد يادمون باشه كه آمريكا و انگليس و هر كشور بيگانه ديگري هيچوقت دلسوز ما نخواهند بود و سوابق حضورشون در كشور ما و ظلم هايي كه به كشور و ملت ما كردند كاملاً مويد اين مطلب هست. اميدوارم جناب استاد عنايت بيشتري به جايگاه خودشون به عنوان يك هنرمند نامي و محبوب ملي بكنند و نگذارند كساني از اين موقعيت ويژه ايشون سوؤاستفاده كنند. (219693)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۸:۳۳:۴۶
در این که آمریکا و انگلیس دلسوز ما نیستند شکی نیست اما ولی عزیز وقتی که تلوزیون ما حتی حاضر نیست که 1 ساعت کامل وقت بزاره و یه برنامه زنده با استاد داشته باشه و حاضر نیست کوچکترین کمکی به موسیقی این مرز و بوم بکنه و یک دفعه هم شده یک گوشه ای از کنسرت ایشان را نشان بده و و دولت یک قدم هم برای موسیقی بر نمیدارد و حتی یک محل مناسب برای اجرای برنامه به ایشان نمیدهند ولی در مقایل مجری همین شبکه آمریکایی (فرهودی) با نهایت ادب و احترام با ایشان صحبت میکند و از ایشان سوال میکنند و وقت میدهند که ایشان صحبت کنند و از کارهای استاد در برنامه تکه ها یی نشان میدهند نباید جز این انتظار داشت. آقای نبوی و همفکران ایشان آیا تا به حال صدا وسیمای ما چنین بر خورد خوبی با استاد داشته اند؟ ودر آخر بگم که صدای آمریکا یک خبر گذاری است نه مسئول و بانی شلیک به هوابیمای ایران و جنگ تحمیلی و.... و خود میدانید که همین شبکه چه خوب چه بد از صدا و سیمای ما بیشتر بیننده دارد. (220217)
 
سيدحسين
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۴۰:۴۱
وقايع اخير منو ياد سرگذشتي انداخت .
در زمان حضرت امير مومنان علي ع يكي دزدي كرد و دستور به قطع دستش داده شد (متاسفانه اسمش يادم رفته) روزي اين شخص با معاويه برخورد كرد و معاويه به او طعنه زد ولي ان شخص جواب داد ( نقل به مضمون) به خاطر اتفاقي براي من افتاده هرگز سختي تبعيت از حضرت علي ع رو با شيريني محبت تو عوض نمي كنم
هر چند در مثل مناقشه نيست و حتي اگر فرض را بر اجحاف در حق بعضيها هم بگيريم ولي باز هم براساس اعتقادات ما ، مجوزي براي غلطيدن در دامان طاغوت و باطل وجود ندارد.
به قولي چه ميكنه اين بي بصيرتي ! (220369)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۳:۴۸:۳۸
منبع نقل این سرگذشت گذاشت؟ فکر می کنم دو واقعه با هم قاطی شده اند (221076)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۱:۲۴:۰۱
دوست عزیز
میخواستم بگم صدا و سیمای ما پر از ایراده درست
اما مصاحبه استاد با voa چه چیزی رو درست میکنه
آقا این شبکه اسمش روشه صدای آمریکاست
نه صدای منو تو برادر من (220389)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۲:۳۷:۱۵
اگر رسانه هاي آمريكائي بد هستند پس چراآقايان مرتب با خبرگزاريها وروزنامه هاي آمريكائي مصاحبه مي كنند واگر فارسي بودن آن حضرات را آزرده نموده است همه كشورها در جهارچوب سياستهاي خبري خود به زبانهاي مختلف برنامه پخش مي كنند ازجمله كشور خودمان كه دولتي ترين رسانه را دارد . حال چرا بايد از يك رسانه فارسي زبان اينگونه انتقاد كرد يا با مصاحبه شونده چنين برخوردي شود حداقل بگزاريد حرفها زده شود .همينطور كه شما حرفاتان مي زنيد ديگران هم بايستي حرفشان را بزنند . (221045)
 
فروزنده
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۹:۳۵:۵۳
همه می خواهند بشریت را اصلاح کنند هیچ کس به فکر این نیست که خود را اصلاح کند.
تا کی می خواهید برای عالم و آدم تعین تکلیف کنید.
باور کنید اگه به جای مرگ بر دیگران یه کم به خودمون نهیب بزنیم همه مشکلات حل میشه. (220513)
 
روزه دار
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۰:۵۵:۱۷
آقای نبوی سلام . اینقدر فشار آوردند که استاد شجریان هم که سیاسی نبود صدایش بلند شد. شما مثل اینکه یادتون رفته هنوز 16 روز از ماه رمضان نمیگذره.آوای ربنای استاد را پخش نمیکنند تا تلافی دوره انتخابات را کرده باشند. چرا برای از صحنه خارج کردن مخالفین با احساسات عاطفی و دینی مردم بازی میکنید. آقای نبوی. بهتره برای مسببین اصلی توصیه نامه بنویسی شاید نتیجه گرفتی . هر چند من مصاحبه با رادیوهای بیگانه را کاملا مخالفم و کار پسندیده ای نمیدونم. راستی آقای نبوی! ربنای قبل از افطار را نمیشنوی دلت نمیگیره؟یک چیزهایی همیشه ماندنی هستند چه بخواهیم و چه نخواهیم! مثل ربنای شجریان و اذان موذن زاده اردبیلی......... راستش را بخواهی ما بلد نیستیم سرمایه های خودمونو حفظ کنیم فقط بلدیم فراری بدیم (219725)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۶:۳۴:۵۲
من عاشق استادم
ولی حرف شما یه جاهایی اشتباهه
اولا که استاد زمان آقای هاشمی به علت انتشار یکی از آوازهاشون زندان هم رفتند
یعنی استاد قبلا هم سیاسی بوده
در ضمن هر شب از شبکه 1 ربنای استاد پخش میشه بعضی از شب ها هم از شبکه های دیگر پخش میشه
در ضمن شب اول ماه رستگار مجری شبکه 1 تعریف شایسته ای از استاد وربناشون کردند که احتمالا شما اون نشنیدی (220125)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۶:۴۹:۲۴
ربنا رو پخش نمی‌کنند؟! شبکه‌ی یک رو شما قبل از اذان مغرب نمی‌بینید؟ یا من گوشم اشتباه شنیده؟ یا یک نفر دیگر همان ربنا را خوانده؟ (220141)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۶:۴۸:۵۵
آقایی که گفتی ربنا پخش میشود
صدا و سیمای خراسان رضوی ربنای جدیدی را دقیقا به تقلید از شجریان پخش میکند

ربنای قبل از انقلاب ذبیحی کاملا متافت با این رسناست و اگر آن ربنا را گوش داده باشی خواهی فهمید که این ربنا بسیار از آن زیبا تر است
اگر کسی میتواند بهتر از این و با ملودی جدیدی بخواند بسم الله (220833)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۷:۰۴:۲۶
وقتی ایشون درخواست کردن آثارشون پخش نشه هیچ اشکالی نداره ربنا هم پخش نشه
ما برای خدا روزه گرفته ایم نه برای ربنا
و ربنایی که بوی خدا از اون نیاد و خواننده ش به دامن بی خدایان پناه برده باشه دیگه صفای سابق رو نداره (220158)
 
فروزنده
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۹:۵۰:۳۵
دوست نه چندان عزیز \"من قال \"مهم نیست \"ما قال\" مهمه
و قبول کن که خدا به ایشون توفیق داده تا اجرای در خوری از کلام الهی داشته باشند (220527)
 
مقدم
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۷:۳۶:۲۰
روزه دار عزیز

دلت رو یه جوری بساز که گرفتن و یازشدنش به شنیدن صدای فلانی و اون یکی نباشه.

عزیز دل برادر، قراره دلهامون گرفته باشه، به خاطر این همه گناه که می کنیم در این روزگار بد، و به خاطر دور بودن از امام زمان، و قراره دلهامون آروم بگیره با یاد و ذکر خدا.
اگر میخوایم بدونیم سرمایه ما چی هست، خوبه یک نگاه مجدد به قرآن و نهج البلاغه بندازیم، اون وقت شاید دیگه فکر نکنیم مثلا یه آدم هنرمند - هر چقدر هم استاد - سرمایه زندگی ما هست!

خسته شدم از نگاه غلیظ سیاسی به همه چیز و همه کار و همه کس!
دیگه سیاست ما عین دیانت ما نیست، ظاهرا دیانت ما شده یک تابع خیلی کوچیک از سیاست ما ....

امیدوارم روزه همه روزه دارها قبول باشه. (220181)
 
نگران
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۷:۴۸:۵۸
من به استاد مهر و محبت می ورزم اما این دلیل نمی شود که از هر کار او خوشم بیاید. این دقیقاً مشابه روابط عاطفی در یک خانواده است که همه به یکدیگر عشق و محبت می ورزند ولی بسیار ممکن است که از بعضی از کارهای یکدیگر خوششان نیاید.
من فکر می کنم که هنر و هنرمند بسیار بسیار والاتر از ناسیاست و ناسیاستمدرانی است که به خاطر امیال نفسانی و جنگ قدرت روحیه مردم ایران زمین را این گونه آلودند و لگدمال کردند و با ادامه لجاجت های نابخردانه شان بر خلاف معنی رنگشان سلامتی و بزرگواری و زندگی مردم را آماج قرار داده اند. جوان عزیز وطنم، لحظه ای درنگ کن و به عاقبت و اثرات و ارزش (غیر قابل محاسبه) حمایت های پاک و خالصانه ات بیاندیش. و از استاد عزیز هم همین تأمل را.
با این همه در این دنیای غربت ربنای استاد را از اینترنت پیاده کرده و نه تنها افطارها بلکه سحرها هم و دیگر اوقات به آن گوش می دهم و دعایش می کنم که به اصل خویش باز گردد و هنرمندی جاودانه بماند. (220188)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۸:۰۷:۴۴
شایستگی و ارزش مناجات ربنا در اینه که از دل شما بر بیاد نه اینکه بر دل شما بنشینه برادر دینی و عزیز من، لطفاً اگر در سیاست از بیان برخی سخنان ابایی نداریم در مورد اعتقادات مذهبی از بکار بردن معانی بی مایه جلوگیری کنیم که لااقل در این مورد مسئولیم.

در جنگ نهروان حضرت علی با یکی از یاران شبانه و مخفی به اردوگاه مخالف رفتند و همراه حضرت صوتی دلنشین از قرآن در یکی از خیمه های دشمنان شنید، رو کرد به حضرت که آیا کسی که با چنین لحن دلنشینی قرآن میخونه به جهنم میره (با تعجب)

روز بعد و با اتمام جنگ حضرت با همون یار بر سر جنازۀ محاربی رفتند و حضرت علی (ع) به اون شخص گفتند که این صاحب همون صدایی است که دیشب قرآن تلاوت میکرد.

حالا دوست عزیز، اون کسی که در اون شب با اون لحن زیبا قرائت قرآن میکرد واقعاً جهنمی است؟

(اشتباه نشه که منظور من از این گفته مصداق گذاری نبود، بلکه رد بعضی بی بصیرتیها در نسبت دادن حق و باطل به اشخاصه) (220201)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۲۰:۲۵:۰۹
دوست عزیز اگر سری به شبکه اول سیما بزنید هر شب صدای ربنای شجریان (استاد مال قبل از این اتفاق بود) را می شنیدید البته اگر از این به بعد پخش نکنند بر آنان خرده ای نیست. برای شما و خیل دوستان که در موافقت با شما اظهار نظر کرده اند تدسف می خورم که حداقل اطلاعات درست را نیز ندارید و تنها با بغض و کینه حرف می زنید و--- (220248)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۲:۲۹:۱۶
دوست عزیز، محمد جان

اینکه دوستان مخالفت کردن متناظر با چند نکته است

1- یا با اذان رادیو آمریکا افطار میکنند.

2- یا مناجات ربنا رو تا حالا نشنیده اند!

3- یا باید من و شما امر به معروف کرده و ایشان رو به انجام فرائض دینی تشویق کنیم تا از فیوضات مناجات دم افطار استاد هم بهره مند بشن!

آخه شما هم دلتون خوشه ها!

بعضیا اصلاً نمیخونن که چی نوشته شده، هر جا مخالف یا موافق بیشتر باشه کلیک میکنند، نشون به این نشون که بعضی از نظرات من که در ابتدا چند تا موافق بیشتر داشته یک دفعه چنان موافقت زیاد شده که باورم نمیشد!، الان هم همینطوری داره باهاش موافقت میشه و موافقان دارن سنگ نموم میذارن!

در هر صورت ممنونم از دوستان که لطف دارن! (220422)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۹:۲۴:۰۰
آقای عزیز. چطور می گی 16 روز از رمضان گذشته و ربنای شجریان رو به دلیل مسایل سیاسی نشون نمی دن. اگه موقع افطار یکم کانال ها رو عوض کنی می بینی که هر روز از شبکه یک داره قبل از اذان نشون می ده. شاید انقدر گرسنه ای که فقط گوشت صدای اذان رو می شنوه! (220503)
 
مجيد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۳۹:۰۵
اين دوست عزيز مثل اينكه تلويزيون تماشا نمي‌كنند، ربناي شجريان دست كم از شبكه اول كه شبكه ملي است ماه رمضان امسال همواره پخش شده است. شب اول هم مجري برنامه «اين شبها» در آستانه دقايق افطار در حالي كه از آقاي شجريان پي در پي تجليل مي‌كرد و با احترام ياد مي‌كرد از مردم دعوت كرد تا به ربناي او گوش فرا دهند. دوست عزيز شايعه و دروغگويي آنهم در ماه رمضان؟ (220615)
 
علي
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۱:۰۲:۲۲
ايا جنايات امريكا فقط هواپيما است 8سال جنگ تحريم وانواع واقسام جنايات ديگر شما گفتيد استاد اما كسي كه وطنش را ومردمش كه به واسطه انها به اينجا رسيده است به انها كه ارگان رسمي سيا هستندميفروشد ميتوان لقب داد واقعا متاسف هستم همسويي ايشان را (219736)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۱:۱۲:۳۲
والله من عاشق استادم
الان که دارم این متن مینویسم دارم یکی از آهنگهای ایشون گوش میدم
اینم فقط به استاد میگم
آقا تو ر خدا با این شبکه ها مصاحبه نکن
شاید اینجا بهتون ظلم شده ولی هرچی باشه اینجا خونه پدریه
استاد والله آمریکا بهتر از این کسایی که شما باهاشون مخالفید نیست
آقا خیلی از دوستای من که عاشق شما هستند هم مثل من فکر میکنند
حق شماست که رایتون اعلام کنید
منم با این امر مخالف نیستم
ولی حضور محبوبم در شبکه کشوری که باعث شهید شدن بسیاری از جوون های این مملکت یک کم برام سخته آقا
آقا با آهنگ خوندناتون مخالفت کنید ولی با مصاحبه با اینا نه



گرفتم در همه
احوال حق‌گویی و حق‌جویی...
و حق با توست
ولی حق را ــ برادر جان ــ
به‌زور این زبان نافهم ***************
نباید جست... (219746)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۱:۱۴:۲۱
اگر یک موضوعی یا یک کسی که فاقد ارزشهای اصیل و مقبول باشد را الکی گنده بکنی عاقبتی بهتر از این پیدا نمیکنه (219751)
 
همایون
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۵:۲۸:۴۷
هه
همین جواب بسه برای امثال تو (220778)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۱:۲۲:۴۲
اينكه آمريكا دشمن اصلي ميهن اسلامي ماست شكي نيست اما اينكه برخي افراد مانند شجريان را چنان بزرگ داشته ايد كه گمان مي كنيد همه ي فعاليتهاي ايشان منبعث از تعقل است جاي تعجب دارد آقاي شجريان حداكثر و در نهايت استاد موسيقي است اما امر بر خودش مشتبه شده است كه نقشي فراتر از موسيقي در صحنه ي سياسي كشور داراست آن زمان كه ايشان با غرور بي حد خويش همگان را فروتر از خويش مي پنداشت و همگان را بردگاني در خدمت خويش مي دانست را به ياد بياوريد (219765)
 
bob
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۱۲:۱۰
خداوند به انسان زبان برای صحبت كردن داده اشخاصی مثل استاد شجریان صاحب نظر هستند وقتی اجازه صحبت در رسانه ای كه میگن ملیه داده نمیشه خوب میره از جای دیگه كه میدونه مخاطباش هموطنانش هستند صحبت میكنه....... (220358)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۲:۳۲:۰۸
آخه ما که ماهواره نداریم، لطفاً از این به بعد بیانیه بدن تا ما هم از بیانتشون استفاده بفرماییم.

ما هم مخاطبیم بخدا (220423)
 
همایون
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۵:۲۱:۲۷
آقا دمت گرم به این میگن نظر دندان شکن (220775)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۱:۲۵:۵۰
متاسفانه بنده به دلیل کهولت سن و ضعف حافظه به یاد نمی آورم که \"آن زمان كه ايشان با غرور بي حد خويش همگان را فروتر از خويش مي پنداشت و همگان را بردگاني در خدمت خويش مي دانست \" چه زمانی بود لطفا تاریخ دقیق ان راذکر نمایید. (220391)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۲:۳۳:۳۷
31/7/66
یادتون اومد؟! (220424)
 
آيدين
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۰۱:۲۱:۱۸
حامد خان
اقا صادق تاريخ تولدت و نپرسيد تاريخ اتهام پرسيدند.
عزيز جان استاد مسلم اواي ايران هميشه شكسته نفس مردم دار بودند و خواهند بود هنوز هم كارهاي بزرگ ايشان از ذهن ما دور نشده است ياد كارهاي نيك ايشان را براي زلزله زدگان بم هرگز فراموش نخواهيم كرد
درود بر تو اي شجريان
قاصدك
.......از اين در وطن خويش غريب
اميد وارم كه اين كامنت رو بگذاريد (220944)
 
نیما
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۸:۰۴:۲۰
در جواب این متن: (((اينكه آمريكا دشمن اصلي ميهن اسلامي ماست شكي نيست اما اينكه برخي افراد مانند شجريان را چنان بزرگ داشته ايد كه گمان مي كنيد همه ي فعاليتهاي ايشان منبعث از تعقل است جاي تعجب دارد آقاي شجريان حداكثر و در نهايت استاد موسيقي است اما امر بر خودش مشتبه شده است كه نقشي فراتر از موسيقي در صحنه ي سياسي كشور داراست آن زمان كه ايشان با غرور بي حد خويش همگان را فروتر از خويش مي پنداشت و همگان را بردگاني در خدمت خويش مي دانست را به ياد بياوريد)))))


آقای نا شناس عزیز توهمات شما مایه شرم است.القابی را به آقای شجریان نسبت می دهید که در شان ایشان نیست و در شان کسانی است که کور کورانه به آنها دل خوش کرده اید (220478)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۲:۵۶:۰۷
نمی فهمم منظور این ناشناس چه زمانیه؟ در مورد استاد مطمئنم که همه کارهایش منبعث از تعقل است اما شما با این حرفات نشون دادی کارهای خودت یکی ناشی از تنها چیزی که نیست تعقله! (220667)
 
mahdi
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۱:۲۸:۱۵
با سلام
پیش از این داشتم متن سخنان آقای هاشمیان از نماینده های اقلیت در اعتراض به نظرات فرمانده سپاه پاسداران را می خواندم و ادله ایشان مبنی براینکه افراد متهم شده توسط ایشان از مسولین سابق این نظام بوده و این حرفها در راستای امام زدایی است ،یاد حکایت جنگ جمل افتادم و اعتراض یکی از اصحاب به اینکه در طرفی شما و در طرف دیگر طلحه و زبیر و عایشه قرار دارند.این حکایت و جواب حضرت امیر را همه می دانیم اما نمی دانم چرا بعضی از آدما در همین حد متوقف میشوند و نمی توانند یا نمی خواهند از این عبرتها در زندگی خود استفاده کنند و پس از گذشت قرنها هنوز هم حق را با افراد می سنجند.با دیدن متن فوق هم یاد حکایت صفوان شتر فروش افتادم،که قصد داشت شترهایش را برای اعمال حج به حاکم جور کرایه دهد که با ارشاد معصوم زمان خود شترهایش را فروخت و لی در حد علاقه به باز گشت حاکم جور از سفر حج و دریافت حق الزحمه خویش نخواست در گناه او شریک شود.اگرچه به صدای آقای شجریان علاقه دارم اما به همین مقدار نیز نمی پسندم در جنایات عاملین آشوبهای اخیر و همدستان و همراهان ایشان سهیم باشم و منبعد دیگر نوارهای ایشان را ابتیاع نخواهم کرد.
امیدوارم سرگذشت گذشتگان عبرت ما گردد که در غیر اینصورت این سرگذشت ماست که عبرت آیندگان خواهد شد.تاریخ تکرار می گردد.
مهدی (219773)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۲:۳۶:۲۵
حالا باهات مخالفت میکنیم تا از صدر اسلام واقعه تعریف نکنی، اینم سرگذشت شماست که به صدای آمریکا بد گفتی، باشه که عبرتت بشه!

تا حالا مخالفین 111 تا! (220425)
 
porya
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۱:۳۱:۳۹
روزهای زیادی از خواندن شجریان در رادیوی بیگانه ی رژیم طاغوت نمی گذرد. هنوز سی دی هایش در کشور هست: گلهای تازه شماره ی ... . آن روز هم شجریان اشتباه می رفت. آن رزوهایی هم که از نظام و مردم فاصله گرفت اشتباه رفت و امروز هم اشتباه می رود. خداوند او را عاقبت به خیر کند (219776)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۶:۴۰:۴۶
اولا \"رادیوی بیگانه رژیم طاغت\" حرف معنی داری نیست! بیگانه فحش نیست آقا پویا! بیگانه یعنی کسی که هموطن ما نیست. اگر از رادیوی رژیم طاغوت بدت میاد بهش فحش بده اما بیگانه نگو که بی معنیه حرفت. ثانیا بهتره یک مقدار به تاریخ موسیقی ایران مراجعه کنی: استاد شجریان از جمله کسایی بود که به رادیو و تلویزیون طاغوت به خاطر ابتذالش اعتراض کرد و از اونجا بیرون اومد چند سال قبل از انقلاب. ثالثا همون آهنگ هایی که توی (به قول شما) رادیوی بیگانه طاغوت از استاد پخش شده رو صداوسیمای جمهوری اسلامی روش فیلم از گل و بوته و نقاشی و خطاطی میذاره و با افتخار توی برنامه آوای ایرانی نشون میده. نکنه صداوسیما هم بیگانه شده!؟ (220131)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۲:۴۱:۰۵
بابا خودم توی برنامۀ تصویری(!) قبل از انقلاب دیدم، رادیو کدومه، نشسته بودن دور هم، البته مبتذل نبود، ولی تصویری بود و از این برنامه هایی که همه جور از خوانندهای مختلف پخش میکنن بود، اسمش رو نمیگم تا بد آموزی نشه، دیگه الان از این کارا نداریم! (راهنمایی: ویدیویی بود!) (220427)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۱۴:۱۶
این قدر در بنده واژه ها نباشید
معنا اونه که از لفظ به ذهن متبادر شه نه معنایی که در فرهنگ نامه اومده اون توضیح لفظه . (220581)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۱:۴۰:۴۶
وقتی در کشور خود با او اینچنین یرخورد می شود گلایه ای به استاد نیست! (219781)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۶:۳۸:۴۷
استاد زمان دوستان شما به زندان رفتند نه این زمان که به راحتی دارند انتقادشون انجام میدند (220129)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۱:۳۱:۱۱
در زمان دوستان، وزیر هم زندانی کردند. شجریان که قربانی کوچکی از بازی پلید صاحبان \"اصلی\" قدرت بود. (220394)
 
كوروش
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۱:۴۴:۵۵
آقاي ك.ن ازكيهان لطف كنيدازآقاي ضرغامي صاحب صداوسيما بخواهيد وقتي دراختياراستادبگذارند تاايشان براي مصاحبه بااجنبي به زحمت مسافرت تااروپانيفتند.ضمناشجريان تمام عمرنشان داده كه وطن پرست است،وبه همين دليل دردل مردم جاي دارد. (219788)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۲:۴۹:۱۲
اولاً ما خدا پرستیم و وطن دوست، دوم، کسی که موسیقی سنتی میخونه و کروات میزنه اصلاً قابل اعتماد نیست که تریبون ملی رو بهش بدیم.

ولی خداییش استدلالش در مورد خوانندگی زنان 1400 سال فقه و مبانی اسلام رو به چالش کشید!

احتمالاً از طرفداران اون شخصیه که گفته بود که اگه اسلامی که من میگم بجای 6 میلیارد، 9 میلیارد آدم رو مسلمون میکنه! (220430)
 
منصوری
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۳:۲۷:۴۶
کراوات بدتره یا دروغ گفتن؟ (220696)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۱۷:۱۰
آدم باید خدا پرست باشه نه وطن پرست . وطن هم در راه خداباید پرستید . نه با ابزار بیگانگان (220582)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۱:۵۱:۰۰
بايد با عميقا فكر كنيم چرا توانايي جذب نخبه ها را نداريم.
و كسي مانند استاد شجريان بعد از 15 سال در صداي امريكا برنامه زنده دارد.حتي اگر اين كار را اشتباه بدانيم ؛يك فرد مي تواند اشتباه كند ولي يك حكومت اگر بر اساس عقل جمعي باشد نبايد اشتباه كند كه باعث دوري نخبه ها از او شود.
حكومت بايد كمي به خود و رفتارش نگاه كند نه هميشه ديگران را متهم كند.
شما نگاهي به مقالات كيهان در مورد موسوي بكنيد . ايا اين رسم مسلماني و انساني است (219799)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۵۹:۵۲
عزیز ناشناس و کامنت دهنده های همرای ایشان

شما هنوز هم دم از اقای میرحسین می زنید؟ برای شما و امثال شما چگونه و کی و چه جیزی باید اثبات شود تا دست از این حرف ها ی قلمبه سلمبه بردارید ؟ (220216)
 
مردغارنشين
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۰:۴۱:۱۶
براي ما و امثال ما وقتي يك سري چيزها اثبات ميشه كه براي شما و امثال شما خيلي چيزها اثبات بشه تا دست از اين دنباله روي هاي كوركورانه برداريد! وقتي شما دست از اين تند رويها و دنباله روي هاي كوركورانه برداشتيد ما هم دست از حرفهاي قلمبه سلمبه ( به قول شما )‌بر ميدارم . (221008)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۲۱:۴۴
مقالات کیهان حکومت نیست . اولا !
کسی که با کنار گذاشتن بخواد بره پیش یه دشمن اسمش رو می شه نخبه گذاشت؟
ایشون برای مردم می خونند یا حکومت ؟
اگر برا ی مرد م می خونند مردم توی کنسر تهاشون می ان براشون کافی نیست ؟اگر نباشه قصد خود نمایی دارند که بسی مذمومه .
حکومت کارهایی که برای جذبه نخبه ها لازمه برای نخبگان انجام میده . حالا اگر کسی از این دایره خارجه شاید فقط توهم نخبگی داره . چه کسی میزان سنجشه ؟
منظورم از حرفهای بالا اصلا آقای شجریان نیست بیشتر پاسخ به دوست عزیزمونه .اقای شجریان خواننده محترمی هستند که قبل از خوانندگی قاری بزرگواری بودند . بحث من سایر نخبگانه . (220586)
 
یادگاری
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۱:۵۳:۵۸
اقدام استاد صرفا استفاده از ابزار رسانه ای پرمخاطب برای رساندن صدای خود به هموطنان است. زیرا هیچ رسانه ای در داخل حاضر به انتشار اظهارات وی نیست. لذا ایرادات فوق را به ایشان وارد نمی دانم. (219806)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۲۳:۱۰
کمترین رسانه روزنامه هاست که توی ایران الا ما شاء الله آزادی بیان قشر روزنامه نویس محدود نیست .
ضمنا هدف وسیله رو توجیه نمیکنه این یه اصل پذیرفته شده توسط نخبگانه (220588)
 
جوانی که حتی درکهریزک هم بکشندش به bbcنمی رود
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۲:۱۶:۲۰
استاد عزیز، این رسمش نیست
استاد عزیز، این رسمش نیست
استاد عزیز، این رسمش نیست
استاد عزیز، این رسمش نیست
استاد عزیز، این رسمش نیست
واقعا برای شما متاسفم
که به bbc رفتید
شاعر می گوید:
این ره که می روی به ترکستان است آقای...


نام:
جوانی که حتی درکهریزک هم بکشندش به bbc نمی رود. (219829)
 
یوسف جلالی
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۲۲:۳۴:۳۸
با جمله آخرت که همون اسم انتخابی شما هم هست موافقم چون این جوان که کشته شده به بهشت زهرا میره! (220316)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۴۵:۱۰
داداش بی بی سی نه voa! (220371)
 
وودی
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۱:۲۵:۱۰
بیچاره شما هنوز نمی دانید استاد کجا صحبت کردن VOA نه BBC ، همه نظر هاتون هم مثل همین از روی کم سوادی شما مخالفان استاد. (220390)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۲۵:۳۳
تشخیص دو شبکه ی پوچ و همگرا حالا با نام های مختلف نیاز به ذکاوت وسواد نداره . در ضمن ایشون گفتند مخالف استادند ؟
به هر حال سواد چیزای دیگه است . البته الان متوجه شدم که راه تشخیص نخبگان در گروه شما چیه ؟ تشخیصی voa و bbc (220595)
 
جوانی که حتی درکهریزک هم بکشندش به bbc نمی رود.
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۸:۵۸:۴۱
حالا bbc-voa-cnnهمشون سوته یه کرباسن (220490)
 
مردغارنشين
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۰:۴۹:۱۸
باز اونها يه كرباسن و ما تافته جدا بافته نه؟! باز اونها دروغگو هستند و ما راستگو ؟! (221013)
 
مردغارنشين
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۰:۴۴:۴۱
آقا ايشان پيش BBC باور كنيد نرفتند بلكه رفتند پيش VOA اول بجاي تاسف تاسف سعي كنيد ببينيد موضوع چيه بعد شايد ديگه لازم به تاسف تاسف گفتن نيست :) (221012)
 
امان
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۲:۲۳:۲۸
وقتي صدا و سيما فقط با اصول گرايان مصاحبه ميكند ديگران چاره اي جز اين ندارند. (219841)
 
ش
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۲:۲۵:۵۶
اژ ایشان انتظار دیگری دارید.ایشان در سالهای دفاع مقدس چه کارهای مثبتی در این راستا انجام دادند.ما به خدا ی بزرگ تکیه داده ایم . (219845)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۰۱:۳۵:۲۱
اقا يا خانوم ش
حداقل اگر ايشون كار مثبتي هم انجام ندادند نماندند پشت جبهه به قول سردار قاليباف كه يك عده اي دكمه تقوايشان(يقه)رامي بستند و تا دم قطار مي اومدند و مي گفتند قسمت ما نيست اما خوشا به سعادت شما چرا؟تا امروز نون اون روزها رو بخورند دم از جبهه نرفته وامام بزنند مگر با خانوادهاي سرداران شهيد ايران چه كرديد كه با ايشان بكنيد يادتان رفته خانواده شهيد همت باكري ها ستاري جهان ارا ووووو
حداقل استاد حزب باد نبودند
بحثهاي را در اينجا مطرح مي كنند كه معلوم مي شود نه موسيقي اصيل را مي شناسند نه استاد را و نه هنر را فقط ياد گرفتند اتهام بزنند بگويند هر كه با ماست با ماست و گرنه بر ماست و بعد هم از جبهه و شهتدت دم بزنند
استاد عزيز دل همه ايرانيان است و خواهد بود اتهاماتتان را براي ديگران به كار ببريد
هرچند كه ميدانم اين جوابيه را سايت محترم الف درج نخواهد كرد (220948)
 
مردغارنشين
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۰:۵۰:۴۸
ميشه بگيد خيلي هاي ديگه از جمله شما چه كارهاي مثبتي انجام دادند؟! يكسري از خانواده ها شهيد دادند و زجر كشيدند حالا امثال شما دفاع مقدس دفاع مقدس مي كنيد ؟!

گيريم پدر تو بود فاضل ..... از فضل پدر تو را چه حاصل؟ (221014)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۲:۳۱:۳۲
رسمش را شما بگویید تا همه بدانند مقصود و منطق شما چیست (219851)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۲:۳۴:۵۵
ظا هرا\"همه مملکت و مسئولین voa نگاه میکنند ایشان حرف بدی نزد فقط طرفداری از مردم کرد و گفت این طرز بر خورد با مردم درست نبود اقای کریم نبوی چرا تلویزیون بیگانه نگاه میکنی مگر ما هفت کانال نداریم مگر تو مسلمان نیستی (219854)
 
sina
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۳:۰۶:۵۲
خدمت شما عزیزان عرض شود که این بحث دشمنی و افزایش اعتبار و شعله ور کردن تا ارامی ها و... افسانه ای ساخته و پرداخته ی ذهن های متوهم است. شبکه خبری صدای آمریکا یک شبکه خبری است مثل خیلی از شبکه های خبری دیگر دنیا که هر از چند گاهی دنبال آتو می گردند از ما ایرانیان و احمدی نژاد هم که خوراک خوبی بود در این 4 سال بر عکس برخورد محترمانه ی تمام رسانه های جهان در برابر اقای خاتمی و استاد شجریان هم ازاد هستند که با هر رسانه ای که علاقمند هستند گفتگو کنند و این مساله به شما ربطی ندارد و ضمنا شما می تونی صدای آمریکا نگاه نکنی تا متاسف نشی.... (219893)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۳:۰۹:۴۶
استاد در صدای آمریکا درباره خودش ، آواز و مردم ایران حرف زد و نه برای دولت و ملت آمریکا. استاد صدای آمریکا را تریبون مردم ایران کرد. دستش هم درد نکند ! وقتی در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران نتواند همین حرف ها را بزند از هر جا که میتواند بزند. خیلی هم ممنون. مگر احمدی نژاد میرود در آمریکا سخن میراند چه میشود؟! با شبکه های آمریکایی مصاحبه میکند چه میشود؟ (219900)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۳:۱۳:۳۲
مصاحبه با یک رسانه دلیل بر تائید نظرات آن رسانه نیست چه برسد به تائید دولت صاحب رسانه.استاد هم هیچ حرف خارج از قاعده ای نزد و نگذاشت مجری از حضورش سواستفاده کند.فقط بر زشتب برخورد با مردم تاکید کرد.شما با این نظر مخالفید؟ (219908)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۲۹:۳۸
بله مصاحبه با یک رسانه دلیل بر تایید آن نیست اما این که ادم بره بشینه جلوی دوربین اون ها و اون رو ابزار قرار بده این جای بسی تاسفه که ظاهرا خیلی ها نمی خوان متوجه بشند . ایشون این تاکید رو قبلا هم کرده بودند وبه گوش همه هم رسیده بود نیازی به حضور در اون جا ضروری احساس نمیشد ؟ (220601)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۳:۱۳:۳۳
وقتی صداوسیما یکطرفه به قاضی می رود واستاد را طرد می کند باید چطور صدایش رابه مردم برساند (219909)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۳:۲۰:۵۰
کما بیش موافقم
درست نیست که برای دعوای خانگیمان پای دشمنان را به مسائل داخلی باز کنیم (219923)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۳:۲۹:۳۸
منظورتون اين بود كه آقاي شجريان بايد نظرشون رو تو رسانه ميلي بيان مي كردند (219934)
 
علي
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۳:۲۹:۵۰
اگررسانه ملي داشتيم ايشان بارسانه خارجي صحبت نمي كرد چگونه است كه دشمن متجاوز با اينهمه جنايت دوست شده ولي پشتيبانش هنوز بداست...... (219937)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۳:۳۳:۰۷
براش متاسفم و برای خودمون. شجریان از صدقه سر همین نظام شجریان شد (219944)
 
سروش
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۶:۴۴:۲۳
من هم برای شما متاسفم که نمیدانید چون شجریان قبل ازاین نظام هم شجریان بود واستاد آوازایران ودارای اعتبار جهانی ومهمتر ازهمه محبوب قلبهای ایرانیان (220465)
 
مردغارنشين
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۰:۵۲:۳۹
شجريان از سر صدفه همين مردم شجريان شد و حالا هم از همون مردم دفاع كرد (221016)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۳:۵۱:۲۰
اگر صداي امثال ايشان و آن سيزده ميليون از رسانه ملي منعكس ميشد آنگاه صحبت با رسانه بيگانه مذموم بود (219964)
 
حسینی - هنرجوی آواز سنتی
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۳:۵۸:۴۳
همین صدای آمریکا و کانال های لوس آنجلسی 99 درصد موسیقی شان غربی است و هیچ توجهی به موسیقی سنتی نمی کنند . چرا استاد از آنها انتقاد نکرد ؟ (219970)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۴:۰۵:۵۱
استاد عزیز؟
آقای شجریان در زمان طاغوت در تلویزیون آن زمان می خواند و هیچ اعتراضی هم در مورد ظلم های طاغوت نداشت؛ اما امروز که به مدد جمهوری اسلامی ایران به شهرت رسیده است، مدعی طرفداری از حق شده است!
این افراد همیشه مدعی چه گلی به سر کشور زده اند که به خودشان اجازه می دهند تا (در جریان ماجرای جعلی خس و خاشاک) به مردم و رئیس جمهور منتخب مردم توهین کنند ؟
مگر این آقا کیه که در مورد صدای زنان هم فتوا می دهد؟ دشمنی این جریان با دین و انقلاب و امام و مراجع، کی تمام می شود؟ (219979)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۴:۰۶:۰۷
ببخشید شما کی هستین؟
استاد باید جوابگوی شما باشه؟! (219980)
 
مهران ماندگار
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۴:۱۴:۵۸
یقین داشته باشید که اگر بر خلاف مصالح آمریکا هم صحبت کند این فرصت یه او داده خواهد شد که در صدای آمریکا حضور یابد مگر انها هم مثل صدا و سیمای ایران هستند که به صرف اظهار عقیده مردم را ممنوع التصویر کنند (219997)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۱:۵۲:۴۸
آقایان نظر مخالف با کامنت بالا. به قرآن به این قبله ی محمدی به پیر به پیغمبر همین چند وقت پیش یه آقای افراسیابی نامی تو یکی از برنامه های همین صدای آمریکا شرکت کرد و کلی با جدیت از احمدی نژاد و از نظام حمایت کرد. حالا به کامنت من هم نظر منفی بدین تا عباداتتون قبول درگاه حق باشه. (220408)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۳۴:۱۲
نه چرااااااااااا این جوری فکر می کنید
اون ها دموکرات آزادی خواه عین آزادی بیان ... فقط بعدش جهت قدردانی یه اردوی تفریحی گوانتانامو می برنتون .
خیلی بعید بود این حرف از یک نفر ...
خیلی باحالید ...
به مصداق چون قافیه تنگ آید ... شاعر به جفنگ آید (220607)
 
reza
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۴:۱۵:۴۱
سلام
حالا کسایی که دو سه روز پیش اومدن به به چه چه کردن برای استاد(!) در رابطه با خبر \"نه بزرگ استاد(!) به بی بی سی\" بیان جواب بدن!
خواهشا چاپش کنید (220000)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۴:۲۵:۰۷
گر انگشت سلیمانی نباشد
چه خاصیت دهد نقش نگینی
..............................
چه ساده بودم که صدای زیبایت را بر زیبایی روحت تعبیر می کردم. متاسفم که دیگر حتی برای گفتن استاد پشت اسمت زبانم نمی چرخد. حیف اشعار بزرگان این ملک که بر زبان تو جاری شود. بزرگانی که زندگیشان را گذاشتند تا برای صدها سال بعد این مملکت آبرویی بخرند. آبرویی که تو یکشبه به باد دادی...
حالا خوب برایت کف می زنند اما بدان که ارزش یک آه شبانه دل سوخته ایرانی به انداره سالها کف زدن و هورا کشیدن لشکر پر زرق و برق اجنبی نیست.
خوش باش و بخوان، استاد. (220013)
 
يك نفر
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۴:۲۸:۲۸
من خيلي متأسفم. خيلي خيلي زياد براي استاد ارزش قائل بودم ولي بعد از اين جريانات و مصاحبه ها با بي بي سي و صداي آمريكا و ... ديگر استاد برايم آن شخصيت قبلي نيست. اميدوارم استاد خودشان به فكر جبران بيافتند و به فكر نام نيك خود بعد از خودشان باشند. مثل بعضي ها نام نيك خود را در اذهان خراب نكنند.
اينكه بعضي ها به اين راحتي عاقبت خود را خراب كردند مربوط به خصوصيات آخر الزمان است. خدا عاقبت همه ما را ختم به خير كند. (220018)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۴:۳۰:۴۲
وقتي تو ايران سانسور ميشه بايد كجا بره..؟ عزيزم اشكال از خودمان است .بهتره يه سوزن به خودمان بزنيم (220020)
 
بهنام
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۴:۳۴:۰۵
سلام الف جان خواهشا درج کن
اولا که دورد بر استاد بلامنازع آواز ایران
دوما آن کشور استکباری که شما می گوییدخون فرزندان ما را ریخته رئیس جمهور احمدی نژاد مدتهاست با رییس جمهورش نامه نگاری می کند و حتی قرار است تا ده روز دیگر بنا بر نوشته روزنامه های آمریکایی جناب احمدی نژاد با اوباما سر یک میز بنشینند حالا چگونه است مصاحبه استاد با صدای آمریکا ظلم در حق شهیدان است و نامه نگاری با رییس جمهور آمریکا و پیام تبریک فرستادن برای وی و پیشنهاد مذاکره ظلم به خون شهیدان نیست؟ تا کی یک بام و دو هوا ؟ تا کی برای تخطئه دیگران آمریکا را بهانه میکنید؟ فردا روز که مذاکرات شروع شود این رو سیاهی است که برای زغال میماند! فقط من مانده ام در آن صورت می خواهید چه چیزی را بهانه کنید برای حمله به مخالفان؟! (220026)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۳۹:۳۲
بستگی داره ذغال کی باشه و رو سیاهی رو در چه ببینیم
اولا تکلیفتون رو مشخص کنید .. شما جناب بهنام باید از برقراری دوباره ی این ارتباطات خوشحال باشید این رو از فحوای کلامتون می شه درک کرد .
پس حتی اگر کار احمدی نژآد اشتباه باشه شما نباید اعتراض کنی .
تا دیروز که احمدی نژاد هر جا می رفت حتی توی خود نیویورک اعتراضش به اباما و ... گوش فلک رو کر می کرد .همتون می گفتید چه بی سیاست چه ساده چه ... .
از مناسبات سیاسی سر در نمی ارید لطفا تحلیل نکنید . مطمئن باشید ایران زرنگتراز این حرفهاست که این نشست رو به سود اونها پایان ببره . و دلسوز تر از شما به خون شهیدانشه . البته تاکید می کنم شهیدان 8 سال دفاع ( مقدس) . (220616)
 
hadi
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۴:۴۲:۵۳
با سلام و عرض ارادت
من هم این کار را صحیح نی دانم ولی یادمان باشد تا وقتی دوست داشته باشیم گزینشی عمل کنیم وهر چه را که به مزاجمان خوش بیاید ، پخش کنیم وبه سانسور افکار ونظرات بپردازیم نتیجه ای بهتر از این نخواهیم گرفت.

چرا رسانه ی ملی خود پیش قدم نمی شود؟

چرا کار رسانه ی به اصطلاح ملی ،فقط پاسخ سازی برای اخبار رسانه های بیگانه شده؟

تاحالا شده رسانه ی ملی خودش قبل از اونا به بررسی یک خبر حتی کذب بپردازه؟ (220037)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۴۳:۳۳
توی هر کشوری برای آرامش جو مملکت این کار رو می کنند . چوب توی کندوی زنبور نمی کنند . اگر یه اتفاقی افتاده خودشون حلش می کنند نیاز نمی بینند فکر مرد م رو مشغول کنند . شما یک نمونه رسانه به من معرفی کن که اعتراضات مردم رو به اون نحوی که شما می خواید علیه کشور خودش پخش کرده باشه ؟ فقط یک نمونه!
در اون حدی که ایران پخش کرد هم پخش نمی کنند .
سانسور افکار و نظرات مطمئن باشید دلیلی داره
مثل این که توی یک خانواده اگر نظر دختر یا پسر راجع پدر منفی باشه . مادر خانواده اجازه نمیده که گستاخانه مطرح بکنه جلوی پدرش هر چند مادر با پدر روابط خوبی نداشته باشه .
یا وقتی پدر با مشکل مالی بر می خوره یا حرفی می شنوه نمی اد به بچه هاش بگه تا ذهن اون ها رم درگیرکنه .ا ینو وظیفه ی خودش می دونه که به تنهایی حل و فصل کنه موضوع رو . (220618)
 
محمد هادی
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۲:۵۶:۴۹
1-برای حفظ آرامش در مملکت نباید آدم کلشو تو برف فرو کنه وبگه همه جا در امن و امان است.
2-نباید فکر کنیم تماماعتراضات مردم علیه کشور است،در دجه ی اول باید احتمال دهیم برای وجود کاستی در کار ماست ونه مغرضانه!
3-این احساس پدرانه قابل درکه،ولی شنیدن مشکل خانواده از زبان دشمن مغرض،یعنی نبودرابطه ی فرزندان و پدر خانواده
مطرح کردن -حتی گستاخانه ی-مشکل در داخل خانواده بهتر ازمطرح کردن آن با همسایه ی سودجو است. چون در خانواده از روی محبت است ولی دشمن به دنبال منافع خود است.
برای حل مشکل تعامل دو طرف نیاز است،یک دست صدا نداره.

با تشکر از صرف وقت برای جوابی که دادید. (221051)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۵:۰۹:۲۰
اگر می گذاشتید استاد تو صدا و سیمای خودمون حرف بزنه و جناحی عمل نمی کردید استاد بی کار نبود که بره اونجا مصاحبه کنه (220056)
 
iman
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۵:۱۱:۲۶
حتما سایت الف مدافع ملت ایران است؟ نه؟
از نظر من استاد شجریان کاره درستی کرده که با صدای امریکا مصاحبه کرده
من طرفدار این شبکه نیستم ولی صدای امریکا بیطرف عمل مکند (220059)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۵:۲۰:۰۲
سلام بزرگوار
ما ایرانیان با هر مرام و مسلکی که باشیم ، باید سخنانمان را با خودمان و در گوش خودمان زمزمه کنیم. بطور قطع در کشور عزیزمان، طیف ها و گروههای مختلفی با طرز فکرهای مختلفی وجود دارند ، که شما هم تاکنون به آزادی نظراتتان را مطرح کردید، موافقین و مخالفین نظرات شما هم به له و یا علیه شما، ایده های خود را مطرح نموده اند. جالب اینجاست که معمولا انتظار می رود که مخالفان عملکرد سیستم حاکم دچار سانسور شوند. اما عجیب آنکه قضیه در مورد شما کاملا برعکس است ، هرچه شما بیشتر مخالفت می کردید، صدای شما بیشتر بر سر مناره ها طنین انداز بود و هست. آیا به ما حق نمی دهید که دلخور مصاحبه شما با آن طرف آبی ها باشیم؟
اما باز هم دیر نشده و کار سیاست را به سیاسیون واگذارید و از اینکه مردم ایران با فراز و فرود صدای شما به امواج آبی آرامش سیر می کنند و بخصوص در این ماه مبارک دلهایشان را با ربنای شما به سجاده عشق می سپارند، دلخوش باشید.
راستی آیا به تازگی به فکر اجرای مجدد ربنای خود افتاده اید؟
کودک کوچک من ، نظیر بیست سال قبل خودم ، در انتظار آواز زیبای ربنای شماست، تا کوله بار روزه خود را بر زمین بگذارد.
ما دوستان داریم. (220067)
 
مازیار
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۵:۲۳:۵۰
هر وقت شما اجازه دادید شجریان در تلویزیون جمهوری اسلامی صحبت کند حق دارید از او انتقاد کنید که چرا در تلویزیون صدای آمریکا صحبت کرده است. (220072)
 
طاهر
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۵:۴۹:۰۱
بخشی اعظمی از اوقات فراغتم را در همه عمر با صدای استاد شجریان سپری کرده ام و باوجود ایشان، تقریبا همه خوانندگان را در عرصه آواز حذف نموده ام. استاد فرزانه و نزدیکان و مشاوران ایشان که در این راه به کمک استاد نیامده اند باید بدانند، کینه ای که از زمان بروز و ظهور دخالت بیگانگان بخصوص در دوره جنگ تحمیلی و شهادت فرزندان ایران زمین بر سینه ما تک تک ایرانیان نقش بسته، همواره سنگینی می کند و هنوز در کمین انتقام نشسته ایم. از جناب آقای شجریان تقاضا می کنم سهم و قدر و اندازه خود را با سیاسیون مغرض و بدخواه در نیامیزد که مطمئنم آنچه را که همه عمر به گرد صوت و آوزا دلنشینش نشسته ایم همه بر باد خواهد رفت. ملت عزیز ما اگر از هر کسی بگذرد قطعا از دشمنان قسم خورده خودش هرگز نخواهد گذشت. بنده به عنوان کمترین، استاد عزیز را به آرامش و ادامه خدمت در راه هنر و موسیقی اصیل ایرانی دعوت می کنم و ساحت ایشان را در دخالت در امور سیاسی برحذر می دارم. قطعا استاد تحت تاثیر القاء کنندگان مگسان دور شیرینی قرار گرفت و در صورت ادامه و تکرار اینچنین همخوانی و همگرایی با فراریان وطن فروش، عاقبت ناخوشایندی را برای استاد شجریان و بالتبع آن اهالی و نزدیکان وی تصور می کنم. خدایا تو عنایت کن و او را بر صدای داودوی اش ببخش. ممنون (220091)
 
مودی
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۵:۵۰:۴۲
متاسفانه ما ملت ایران عادت بدی داریم وان هم اینکه ادمها را بیش از اندازه بزرگ میکنیم طوریکه اگر روزی اشتباهی کردند که امری طبیعی هم هست نمیدانیم باقضیه چگونه برخورد کنیم ،اینکه شجزیان استاد اواز است جای بحث ندارد اما دقت کنیم که او استاد اواز است نه فهم وتحلیل مسایل سیاسی وبین المللی،هر بنی بشری میداند که چاقو دسته خودش را نمیبرد امریکاییها که قرار نیست میلیونها دلار خرج کنند که شجریان وفرهنگ مارا تبلیغ وترویج کنندٍ بنابراین دو حالت بیشتر ندارد یاشجریان دانسته در این رسانه حاضر شده و علیه نظام حرف زده که یکی از تبعات خوش نشینی چندین ساله در فرنگ است و بیخبری وغفلت از جنایات امریکاییها در تمام دنیا بخصوص در کشور و مملکت جناب شجریان ویا هم نادانسته در دام تبلیغات انها افتاده (که بسیار بعید مینماید چون کسیکه در رسانه های مملکت خودش به دلایل واقعا غیرقابل مقایسه با انچه امریکاییها برسر هموطنان وی اورده اند حاضر نمیشود چطور حاضر به مصاحبه با انان میشود) که این خود اثبات کننده این امر است که او فقط یک استاد اواز است ونه چیز دیگر (220093)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۵:۵۰:۵۳
دوست حقیر عزیز
با این محاسبات شما ما نباید از آمریکا تجهیزات پزشکی بخریم و صدا سیما نباید فیلم آمریکایی بخرد . برای معالجه نباید به آمریکا رفت . رمان آمریکایی نباید خواند و هزارتا نباید دیگر .استاد شجریان یک هنرمند است و رسانه های دنیا منت می کشند با استاد بزرگ آواز ایران صحبت کنند پس لطفا این کار را سیاسی نکنید .
در پایان بد نیست این سوال را از خودمون بپرسیم که چرا به گونه ای برخورد می کنیم که نخبگان ما باید حرف دلشان را از رسانه های بیگانه بزنند ؟ (220094)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۵:۵۱:۴۵
بنده تا آنجا که بیاد دارم با هیچ خارجی خصوصاامریکائی موافق نبوده ام..بشدت مسلمانم وایرانی ..در انقلاب سهمی داشته ام و از کسی نه طلبکارم ونه بدهکار ..استاد شجریان مورد بی مهری بخشی موءثر از قدرت قرار گرفته ومتاسفانه در داخل پناهگاهی سالم باقی نمانده است ...همانطوریکه قبل از انقلاب بسیاری از بزرگان ما که مورد قبول جمهوری اسلامی هستند با رسانه های فرانسوی و امریکائی وسایرین به خاطر عدم امکان در داخل مصاحبه کردند و بنده معترض نبودم در این مورد هم اعتراصی ندارم . (220096)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۶:۱۱:۵۸
من خیلی استاد شجریانو دوست دارم... خیلی خیلی...
اما امروز یه خرده ازشون دلگیر شدم ... البته من عامل اصلی رو ضعف رسانه های داخلی میدونم اما استاد به عنوان یه هوادارتون ازتون خواهش می کنم دیگه با این آدمای نون به نرخ روز خور مصاحبه نکنید... (220110)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۶:۳۳:۰۳
آقای کریم نبوی؛
اولاً که جنابعالی به چه حقی شاهد حضور استاد شجریان در تلویزیون صدای آمریکا بودی؟ مگه این تلویزیون صدای آمریکا دیدنش طبق قوانین ما جرم نیست؟! دوم، صدا و سیمای ما هم لابد استاد را به خاطر از دست ندادن اعتبار خود، نمی خواهد! (220124)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۶:۴۸:۲۹
با توجه به استدلال شما :
خیلی ببخشید چرا از اینترنتی که توسط کشور جنایتکار امریکا تولید شده استفاده می کنید! مگر فراموش کردین که این کشور هواپیمای مسافربری ایران را زد؟
آقای الف شما که سایتتان در کشور آمریکا میزبانی می شود! پناه بر خدا این همه جنایت آمریکا را فراموش کرده اید!
چرا در رایانه های خود از قطعات کامپیوتری شرکت های آمریکایی استفاده می کنید؟ مگر جنایات آن کشور را فراموش کرده اید!
به امید اینکه روزی این طرز فکر از میان رود
{اگر واقعا حرف مردمو منتشر می کنید اینم متشر کنید} (220140)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۶-۱۹ ۱۲:۲۵:۰۵
تمام چيزهايي كه گفتي دليل نميشه چشم خودمون رو روي جنايات امريكا ببنديم كمي منطقي بينديشيم (221421)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۶:۵۰:۱۳
چرا به ایشان فقط به خاطر شرکت در مصاحبه با یک شبکه خرده گرفته اید؟ مگر رئیس جمهور و بقیه مقام ها در مصاحبه شبکه های خارجی شرکت نمی کنند؟ ای کاش به جای این صحبت های ایشان را نقد می کردید.
این هم که نمی توانیم جنایتهای یک جانی را از یاد ببریم از به اصطلاح مسلمانی ماست. به عنوان مثال، ژاپن که آمریکا در آن بمب اتم منفجر کرده این قدر نسبت به آمریکا کینه ندارد و به جای آن با تدبیر و فکر بازار خودروی آمریکا را به دست گرفته.
آن دوستانی هم که از محبوبیت استاد ناراحت هستند بهتر است به جای کم اهمیت دادن نظرات ایشان نیم نگاهی هم به عملکرد حکومت داشته باشند.

لطفا پخش کنید. با تشکر (220144)
 
سيدحسين
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۴۶:۲۳
مثل اينكه بي بصيرتي هم دامان خواص رو گرفته و هم عوام !
بابا چرا بعضيها متوجه هزينه و معني رفتارها نميشن؟
مراوده تجاري و سياسي و مصاحبه با ديگران به خاطر منافع ملي است ولي در اين مورد كيه كه ندونه فلسفه وجودي VOA فقط تيشه به ريشه زدن ما و اعتقادات ماست و با اين كارها انگار ما داريم با دست خودمون اونها رو در اهدافشون ياري مي كنيم و اين از كساني كه ادعاي بزرگي و دونستن ميكنن غير قابل قبوله (220372)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۳:۰۳:۵۹
سید حسین جان، عوام بر دین خواصشون هستند، البته از قدیم ندیما. (220441)
 
طبا
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۶:۵۲:۱۱
نمی دونم استاد ! توی آثارشون این یست شعر مولانا رو خوندند یانه !

زین همرهان سست عناصر دلم گرفت
شیر خدا و رستم دستانم آرزوست (220146)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۳:۰۵:۱۸
تعداد مخالفان نشون میده که این شعر رو نخوندند طبا جان! (220443)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۶:۵۵:۵۶
من یک سوال از شجریان دارم
اگر فرزندانش در آن هواپیمای مسافربری بود و کشته می شدند آیا حاضر به مصاحبه می شد؟ به نظر من شجریان نماینده هنر مردم ایران نیست (220151)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۹:۴۹:۰۷
مجيد دلبندم مگه بقيه ي كامنتا رو نمي خوني؟ شاعر ميگه :وقتي كه دوست دشمن است شكايت كجا برم؟بگو مردم حرف دلشونو به كي بگن؟ما مخلصتم هستيم. (220524)
 
مردغارنشين
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۱:۰۶:۰۵
من هم يك سئوال از شما دارم .. اگر فرزند شما در همين هواپيماهايي كه به دليل سو مديريت و به دليل بي كفايتي مسئولين دارن سقوط مي كنند بود باز اين حرف رو مي زديد؟!
آيا چون آن هواپيما را آمريكا زد خيلي بزرگ بوده جريان و خون مسافرينش از خون بقيه جوونها و مردمي كه در همين كشورمون و به نظر من به دست مسئولين هواپيماهاشون سقوط مي كنه رنگين تره ؟!
ما دو ماه پيش چهار تا جوون 22 ساله يا 28 ساله رو در همين حوادث از دست داديم اين هم تقصير آمريكا بود ؟
اين آمار را درج ميكنم اگر الف هم لطف كنه منتشر كند تا شما شايد متوجه شويد :

27 بهمن 1387
سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران 140 عصر امروز، هنگامی رخ داد که خلبانان یکی از شرکت‏های هواپیمایی شامل يك استاد خلبان و چهار خلبان در حال آموزش، در حال گذراندن آموزش‌های تایپ (نوع) این هواپیمای دوموتوره برای ورود به ناوگان این شرکت بوده‌اند.
در سانحه هوایی عصر امروز، هواپیمای مسافربری که در حوالی فرودگاه شاهین شهر اصفهان رخ داد، همه پنج سرنشین هواپیما جان باختند.

24 تير 1388
این هواپیمای توپولف که پرواز شماره 7908 را از مبدأ تهران به مقصد ایروان در ارمنستان انجام می‌داد، متعلق به شرکت هواپيمايي کاسپين بوده که ساعت 11 و 33 و حدود شانزده دقیقه پس از بلند شدن از باند پروازی فرودگاه بين‌المللي حضرت امام خميني (ره )دچار سانحه شده و سقوط کرده است
168 نفر كشته


02 مرداد 1388
رييس سازمان هواپيمايي کشوري با اعلام نتايج بررسيهاي فني و کارشناسي در باره وقوع سانحه براي يک فروند هواپيماي مسافري ايليوشن که روز جمعه هنگام فرود 16 کشته و 30 مجروح در مشهد به جا گذاشت، \"سرعت زياد\" ناشي از دعوا در كابين خلبان هوپيما را علت خروج آن از باند فرودگاه اعلام کرد.

03 مرداد 1388
برخورد یک قطار مسافربری تهران به مشهد با یک قطار تاسیساتی در نزدیکی منطقه‌ پیشوای ورامین، سه کشته و چند زخمی بر جای گذاشت. جمال جلیلی، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین گفت این حادثه هنگامی اتفاق افتاد که قطار تاسیساتی که در حال ریل‌گذاری

۰۴ مرداد ۱۳۸۸
يك فروند هواپيماي بوئينگ متعلق به شركت هواپيمايي كيش‌اير به شماره پرواز 7467 كه ساعت 11:15 امروز تهران را به مقصد مشهد ترك مي‌كرد پس از تيكاف از فرودگاه مهرآباد به دليل اشكال در يكي از كامپيوترهاي هواپيما به فرودگاه مهرآباد بازگشت.
22 مرداد 1388
ساعت 9 و 40 دقیقه امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ 707 از فرودگاه اهواز پرواز کرد که پس از 10 دقیقه پرواز و به دلیل نقص فنی در یکی از موتورهای هواپیما به این فرودگاه بازگشت.

۲۴ مرداد ۱۳۸۸
يك فروند هواپيماي آموزشي كه متعلق به فرودگاه پيام بود پيش از ظهر امروز دچار سانحه شد و سقوط كرد.
بخشدار اشتهارد در گفتگو با خبرنگار فارس در كرج گفت: اين هواپيما در 24 كيلومتري اشتهارد كرج حوالي روستاي رحمانيه سقوط كرد.
ابوالفضل اينانلو اظهار داشت: اين هواپيما 2 سرنشين داشت كه يكي از آنها دانشجوي خلباني و ديگري خلبان بوده كه هر دو در اين سانجه جان خود را از دست دادند.
۲۵ مرداد ۱۳۸۸
يک فروند هلي کوپتر متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح امروز يكشنبه در شهرک انديشه شهرستان شهريار سقوط کرد.

۱۰ شهريور ۱۳۸۸
هواپيماي مسافربري تهران - بوشهر در اصفهان زمين گير شد اما به سلامت ادامه مسير داد.
مديرعامل فرودگاههاي استان اصفهان با اعلام اين خبر افزود ساعت 21 و 30 دقيقه ديشب يک فروند هواپيماي فوکر 100 ساخت اروپاي غربي متعلق به شرکت ايران اير که به شماره 415 از تهران عازم بوشهر بود ، به علت بروز نقص فني در فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان به زمين نشست.
ايرج بهشتي تغيير فشار داخل کابين را علت فرود اضطراري اين هواپيما اعلام کرد و گفت: پس از 30 دقيقه تلاش کادر فني فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان اين مشکل برطرف شد و هواپيما دوباره به سمت بوشهر پرواز کرد.

۱۰ شهريور ۱۳۸۸
یک هواپیمای آموزشی ظهر سه شنبه در حوالی فرودگاه بین المللی پیام سقوط کرد.

به گزارش مهر در کرج، این هواپیما حدود 10 کیلومتری خارج از فرودگاه بین المللی پیام سقوط کرده است.

طبق گزارشهای واصله یک دانشجوی خلبانی در این هواپیما حضور داشته که در اثر سقوط هواپیما فوت کرده است. (221020)
 
سید الیاس
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۲۳:۳۹:۵۲
صدای آمریکا مسئول هواپیما نیست
قدری فکرتان را وسیع تر کنید
استاد با مردم حرف زدن (221285)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۷:۰۱:۱۳
در چند سال اخیر دولت آمریکا نسبت به مردم ایران بدی نکرده است. مگر ملاک وضعیت فعای افراد نیست. (220154)
 
مجيد
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۷:۰۴:۴۷
آقاي استاد شجريان که خود را عين اسلام نمي داند.شمائيد که داعيه دار اسلام هستيد ببينيد با اين دين مظلوم چه کرديد.چه روشي را براي بيان انتقادات ياز گذاشتيد.بيشتر فکر کنيد. (220159)
 
yek iraani
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۷:۴۴:۱۳
استاد شجریان ممکن هست از برکت خدا دادی صدای خوب و زحمات یاد گیری استاد صدا باشند، ولی نمیدونم چه اندازه راجع به آرمانهای صدای آمریکا میدانند؟

نمیدانم ایشان می‌دانند که \"صدای آمریکا\" در \"آمریکا\" نمیتواند از هیچ رادیو یا تلوزیونی پخش بشه. بله صدای آمریکا بخاطر آرمانهایش که شامل دروغ گفتن و تبلیغ دروغ به نفع دولت آمریکا هست فقط برای خارج از آمریکا پخش میشود.
من چندی قبل که شرکت آقای شجریان و پسرشون رو در یکی‌ از این شبکه‌های لوس آنجلسی دیدم تعجب کردم آدمی‌ رو که مردم ایران استاد صدا می‌کنن در برنامه که با پول آمریکا برای تاثیر گذاری روی جوانان ایران هست شرکت کنن.

شاید در ایران اشتباهاتی شده باشد، ولی‌ این اشتباهات به اندازه نبوده که صدامون رو به کسانی که قصد براندازی حکومت ما و تبدیل کشور ما به عراق دیگری، و بالاخره تقسیم آن‌ به تعدادی کشور کوچک برای بهره برداری از منابع آن قرض دهیم. (220185)
 
پروین
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۲۸:۴۶
اقای یک ایرانی این نظریه ها خیلی قدیمی شده مردم دنیا ید واحدا\" هستند و سیاست این است همه مردم در کمال و ارامش و دموکراسی کامل زندگی کنند (220599)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۸:۰۲:۲۹
آشنایان ره عشق گرم خون بخورند ... ناکسم گر به شکایت سوی بیگانه روم (220198)
 
مینا
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۸:۰۵:۴۱
چند بار استاد را به صدا و سیما دعوت کردید ؟ که حالا انتظار بیجا دارید (220199)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۸:۲۸:۴۲
استاد عزیز سلام . من واقعا متحیرم. متحیر از این رفتار های شتابزده از سوی شما به عنوان هنر مندی که از دریچه ای متفاوت به هنر نگاه می کند.

استاد شما که سعی کردید هنر را برای انسانیت و حقیقت حفظ کنید چرا خود آن را به دام حسابگری های سیاسی می اندازید؟

استاد به گفته های خود نگاهی بیندازید و منصفانه به عمل صورت گرفته خود نیز توجه کنید.

\"سعی کردم هنر را برای حقیقت، انسانیت و زیبایی حفظ کنم و آن را در چارچوب حسابگری اجتماعی و مادی قرار ندهم و در جهات دیدگاههای سیاسی مد روز نکشانم. گروههای سیاسی مختلف با گرایش های گوناگون از چپ چپ تا راست راست، وجود داشتند و می خواستند مرا به دام خود بکشانند. من نگزاشتم هنر به دام گروهای سیاسی بیفتد.\" (220214)
 
mehdi
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۸:۵۵:۴۱
سلام
وقتی رییس جمهور ما میاد با خبرنگاران آمریکایی مصاحبه میکنه چه انتظاری میشه از استاد داشت خوب فقط اینها فارسی حرف میزنن همین
راهشون یکیه
باید کسانی که داد استاد و امثال ایشان را دراوردند مجازات کرد
چرا عادت کرده ایم فقط یکطرفه به قضیه نگاه کنیم؟ (220241)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۹:۰۸:۴۰
هنر باید مردمی باشد مثل همان هنری که در اوج بدبختی های این مملکت و در مقابله با بیگانگان سرود مقدس ای ایران را بار می آورد و آقای گل گلاب با دیدن برخورد عوامل بیگانه هنر خود را به تیری ابدی به سمت بیگانگان تبدیل می کند و سرود ای ایران می شود همان تیر آرش کمانگیر ،   و امروز هر ایرانی با شنیدنش احساس افتخار می کند
ولی آیا استاد شجریان اینطور کردند ؟ نه ! دمیدن در بوق بیگانه ها را به صدا و سیمای خودمان ترجیح دادند و حاضر شدند بهاییان رادیو آمریکا از نوای ربنای وی  استفاده کنند ولی هموطنانش حق ندارند . اشکالی ندارد وقتی هنر از مردم که صاحبان هنرند قاصله بگیرد آیا این مردمند که دنبال هنر بدوند و یا هنرمند باید خودش را اصلاح کند ؟
مگر صدا و سیما برای یک هنرمند باید چکار کند ؟ برای بقیه هنرمندان چکار کرده است ؟ که آقای شجریان از قلم افتاده باشد ؟
اصولا آقای شجریان می دانند که نحوه اداره صدا و سیما در مواجهه با جامعه صاحبان حقوق معنوی اینطور تعریف شده است که مثلا برای صدای هنرمندان و یا حق پخش تلویزیونی فوتبال حق الزحمه ای پرداخت نمی کند و در عوض مردم هم بابت خدمات صدا و سیما میلغی پرداخت نمی کنند - کاری به درست بودن این رویه نداریم و نقد آن کار کارشناسان است ولی همه مردم کشور ما می دانند هنری که در خدمت آمریکا باشد دیگر هنر نیست .

ضمنا آقای شجریان به نظر من قسمتی از مسئولیت افول موسیقی سنتی را نیز باید بپذیرند و عدم اقبال نسل جوان به این موسیقی را باید تا حدی متوجه رفتارهای خودشان بدانند که سالهاست در این عرصه اجازه نداده اند دیگران رشد پیدا کنند و بارور شوند - آیا پیشینیان هنر موسیقی سنتی هم همی رفتار را داشتند ؟ (220254)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۹:۲۰:۳۹
آن دوستی که با نام روزه دار نوشتند: \"شما مثل اینکه یادتون رفته هنوز 16 روز از ماه رمضان نمیگذره.آوای ربنای استاد را پخش نمیکنند\" بهتره سری به آرشیو اخبار رسانه در قبل از ماه مبارک رمضان بزنند و ببینند که برای پخش شدن و یا نشدن صدای شجریان و شکایت او از صدا و سیما که چرا صدایش را پخش می کند! نگاهی بیاندازد. بهتره کاسه داغتر از آش نشویم. از شجریان بعید بود ولی خوب به قول شاعر: ... که با من هرچه کرد آن آشنا کرد. (220263)
 
--
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۲:۵۵:۴۸
شما اصلا تلویزیون ایران رو می بینی ؟ ما که تقریبا هر روز داریم ربنا رو می شنویم (220434)
 
پروین
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۲۳:۲۱
تو بهتره همان ربنا را گوش کنی نمیدونی تو این مملکت چه اتفاقاتی افتاده (220589)
 
کلاه قرمزی
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۲۱:۰۲:۴۱
راستش من که نمی فهمم چرا نباید مصاحبه می کرد، مگه حرف نامربوط هم زده که اینطور به ایشون حمله می کنید؟ ابتدا جرم (یا هر چیز دیگه که اسمش رو میزارید) رو تعریف کنید و بعد دنبال مجرم بگردید. به نظر بنده مصاحبه با شبکه خارجی به شرط اینکه حرف نامربوط زده نشه مشکلی نداره، این قبیل کارها! تلقینات بیخودی است که به ما وارد شده. (220286)
 
آرش ایرانی
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۲۲:۱۵:۱۵
خدمت همه عزیزانی که نسبت بحضور استاد آواز ایران استاد شجریان در صدای امریکا معترض می باشند عرض میکنم که اگر صدا و سیما کمترین امکانی جهت حضور صدای مخالفان را فراهم می کرد، هرگز استاد و سایر نخبگان ایران جهت ابراز نظرشان در صدای امریکا خضور نمیافتند. (220311)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۲۲:۱۶:۲۳
آیا به نظر شما حرف زدن با مردم ایرادی دارد؟ آیا اگر زمینه حرف زدن با مردم برای سایر سلیقه ها و به عبارت تخصصی ! غیر خودی ها فراهم باشد چنین مصاحبه هایی شکل خواهد گرفت؟ فراموش نکنیم که وقتی حرف به بغض در گلو تبدیل شود دیگر برایش مهم نیست که از چه تریبونی به گوش مردم می رسد. (220312)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۲۳:۰۳:۴۸
الف عزیز من حرفم رو برای هر دو مطلبی که درباره‌ی شجریان گذاشته‌اید، می‌فرستم. خواهش می‌کنم درج کنید چون در کامنتهای هر دو مطلب، هستند کسانی که مخاطب صحبت من هستند.
سلام به همگی
می‌خواستم به این آقایونی که اینجا نظر دادند و نوشتند که چرا رئیس جمهور با اوباما قراره گفتگو کنه و یا گفتند که چرا رئیس جمهور در رسانه‌های آمریکایی مصاحبه می‌کنه؟ می‌خواستم خدمت این آقایون عرض کنم که هر چقدر هم مسئله‌ی شجریان رو بپیچونید فایده‌ای نداره.
فرق رئیس جمهور با شجریان اینه که رئیس جمهور هرگز در مصاحبه با شبکه‌های آمریکایی، علیه دولت، ملت، و عد‌ه‌ای از مردم ایران، بدگویی نکرده و بهشون توهین نکرده و خودش رو در رسانه‌های آمریکایی، بخاطر دل آمریکایی‌ها، طرفدار یه عده‌ی خاص از مردمش معرفی نکرده. من یادمه که توی یکی از همین مصاحبه‌ها، مجری مغرور آمریکایی که حتی در خطاب قرار دادن احمدی نژاد هم، به رئیس جمهور توهین می‌کرد، وقتی از احمدی نژاد یک سؤال از داخل کشورمون رسید، رئیس جمهور بهش گفت این یک مسئله‌ی داخلی کشور منه و بشما ارتباطی نداره. شما باید بدونی که فقط نماینده‌ی یک رسانه هستی، نه بیشتر.
شجریان در طول مصاحبه، در برابر یک رسانه‌ی اجنبی که مجریش هم بهایی بود، به رسانه‌ی داخلی کشور خودش ( حتی اگه این رسانه‌رو قبول نداره) توهین کرد. من اگه توی خانواده‌ام دعوام بشه، پیش همسایه به خانواده‌ام توهین نمی‌کنم که روی همسایه زیاد بشه و فکر کنه که اونم می‌تونه به خانواده‌ی من توهین کنه، حتی اگه در دلم از خانواده‌ام کینه داشته باشم.
دیگه رابطه‌ی ایران با آمریکا رو، با مصاحبه‌ی شجریان با صدای آمریکا مقایسه نکنید که میفتید توی چاه. (220326)
 
مهتاب
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۲:۱۱:۲۰
ببخشید نظرات آقای شجریان در شبکه ی صدای آمریکا آبرو بر تر از سخنرانی آقای احمدینژاد تو دانشگاه کلمبیای آمریکاو مجامع بین الملی نیست که به اصطلاح نماینده ی یه ملت رو هو میکنند و بعضیها هم اشک تو چشماشون جمع میشه و به این هو شدن افتخار میکنند!
بفرمایید کل دنیا دشمند هیچکی هیچی نمیفهمه فقط شماها حالیتونه !
یه دشمن فرضی براتون ساختن که تا یه چیز میشه بدواند پشتش و شما از ترس لو لو نرید سراغشون!
خوبه یه خورده اطلاعاتتون و ببرید بالا (221040)
 
يه بنده خدا !
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۲۸:۳۹
به نام خدا

بي مقدمه ، به نظرم اشكال ما ايرانيهاست كه با يه حبه غوره سرديمون ميشه و با يه حبه انگور گرمي .
بعضي وقتها اينقدر يكي رو بزرگ مي‌كنيم و لي‌لي به لالاش ميذاريم كه خود طرف امر برش مشتبه ميشه كه لابد خبريه ولي واقيت اينطور نيست .
اين بابا هم خدا لطفي بهش كرده و صدايي بهش عنايت كرده ، بجاي قدرداني و سرتعظيم فرودآوردن مقابل خدا و بندگان خدا ، هر دو سه روز يه بار يه گرد و خاكي هم ميكنه . والا بالا نه خوندنش آنطورها كه ميگن هست نه اين قهر كردناش مهمه .
لطفاً چند صباحي به حال خودش رهايش كنين ،‌سرش كه به سنگ بخوره عين بچه آدم مياد و تعظيمش رو ميكنه . همين و بس . لطفاً اينقدر گنده‌اش نكنيد و استاد استاد خطابش نكنيد . بابا اين استاد استاد به طرف بستن اگر جنبه نداشته باشه خرابش مي‌كنه . من‌بعد هم بگيد آقاي شجريان و نه استــــــــــــاد .
با تشكر (اميدوارم از فيلتر الفيان بگذره) (219786)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۳۵:۴۸
چه قدر میرحسین و خاتمی و کروبی و ... گفتن این یک جانبه گرایی حکومتی و رسانه ای مخصوصا صدا و سیما باعث گرایش مردم به رسانه های بیگانه میشه؟ در گوش کسی فرو رفت؟!

وقتی استاد شجریان برای ابراز عقیده به رسانه های آمریکایی پناه میبره دیگه ببین مردم عادی چه میکنن ! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل !

چرا نمیخواهید بفهمید دغدغه ی این مردم فقط اقتصاد نیست (که همونش رو هم نتونستید سر و سامان بدید !)

این مردم دغدغه ی آزادی دارن ، دغدغه ی آزادی بیان دارن ، میخوان که حرفشون شنیده بشه و باید هم شنیده بشه... (219712)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۰۱:۲۷
آقای شجریان برای ابراز نظرات خودشون نیاز به تریبون خارجی ندارند ایشون میان ملتند و اگر صدا وسیما از ایشون چیز ی پخش نکنه روزنامه هایی هستند که مصاحبه و ... باایشون می کنند .
به هر حال جناب استاد پسر بچه ی 15-16 ساله نیستند که برای رساندن صدای خود به گوش مردم به جایی پناه ببرند که ...
ایشون تاج سر تمام ملتند از احمد ی نژآدی گرفته تا موسوی . این کار از ایشون بعید می نمود
ایشون یک کلام صحبت کنند فردا در تمام روزنامه ها و سایت های داخلی اخبارش به گوش مرد م می رسه .
هر چنداین قدر توی این رسانه ها متاسفانه شایعه رایج شده که من در آخرین روز شعبان خوندم که دیگه پخش ربنا از تلویزیون به طور کلی منتفی شد و آقای ضرغامی هم تایید کرد ولی در کمال تعجب غروب روز اول ماه رمضان دیدیم که پخش شد .
چرا این وی ا ای مهربان و دلسوز تا دیروز از ایشون حرفی به میان نمی اورد ؟ جای تعجب نیست که امروز دایه ی مهربان تر از مادر شده! (220570)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۳۹:۰۹
برای آقای شجریان متاسفم (219748)
 
در وطن خویش غریب
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۱۰:۴۸
باید برای مدیریت کشور متاسف بود که داشته های خود را گرامی نمی دارد! (220578)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۴۰:۱۴
حالاکم کم داریم با امریکادوست میشیم این اقدام استاد رو میتونیددر همین جهت ارزیابی کنید. (219790)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۴۷:۰۵
ايا در اين موضوع صدا و سيماي يك بانده مقصر نيست؟ (219882)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۴۸:۱۶
چه قدر تو ایران و صدا وسیما تحقیرش کردن بس نیست.
آقای الف شما دیگه چرا؟ (219869)
 
ایران دوست
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۴۹:۵۹
وقتی مردم ایران به جای رسانه ملی دراری رسانه میلی هستند که فقط انتشار دهنده نظرات گروه خاصی میباشد و حتی صدای اعتراض یک منتقد (نه حتی مخالف) را هم حاضر به پخش نمی باشد چه انتظاری دارید که بزرگان و مردم عادی دنبال راهی برای بیان نظرات خود نباشند؟!
بهتراست به جای تاسف خوردن به عملکرد استاد شجریان و امثال ایشان تاسف بخورید به حال مملکت که در انحصار گروه خاصی قرار گرفته است. (219852)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۵۱:۳۸
به نام خدا
تا زماني كه روند تك صدايي هست به دشمن هم پناه مي‌برند (219820)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۵۲:۵۵
استاد دوستت داريم الف چرا فقط از يه جنح نظرات را ميگذاري (219801)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۵۵:۱۴
صددرصد با اين نامه اين دوست عزيز مخالفم.وقتي در داخل همه راه ها بسته است و ابزار اطلاع رساني قبضه يك جريان فكري است من هم فرصت كنم با صداي آمريكا مصاحبه مي كنم. (219946)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۰:۵۹:۰۲
استاد اعتبارت را به چه فروختي!؟ (220031)
 
سید الیاس
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۲۳:۴۱:۴۷
تا الان که استاد تقریبا در بین مردم ایران یک شخصیت شناخته شده و متعهد هستند...
تا اعتبار را چه تعریف کنیم؟ (221286)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۱:۳۶:۴۷
ننگ بر ما که دشمنمون باید صدامونو پخش کنه ...

از غم دوست در این میکده فریاد کشم
دادرسی نیست که در هجر رخش داد کشم (220396)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۱:۴۱:۴۷
چرا خالص و صادق نیستید. شما حتی تصویر بدی از شجریان رو انتخاب کردید بعد به او می گویید استاد (220399)
 
معنای عدالت
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۲:۰۲:۱۷
ما ر ا چه شده است؟
چرا اینگونه به سرمایه ها و افتخاراتمان می تازیم؟
لابد کسی هم در پاسخ خواهد گفت، کدام سرمایه!
استاد یک سرمایه است،
هر ایرانی که بتواند با آثار و اعمالش مایه ی غرور ملی ما گردد، مایه ی شناساندن فرهنگ ناب ایرانی گردد، مایه ی شناخت درست اقوام دیگر از منش والای ایرانی گردد و مایه ی خنثی شدن تلاش های نابخردان برای زیر سوال بردن هویت ایرانی گردد، یک سرمایه ی ملی است.
استاد شجریان نیز به علت ادای دین افتخار ملی بودن، سکوت را جایز ندانستند،
درود و دو صد بدرود بر این فرزند قوم آریایی... (220415)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۵۰:۴۶
بله تا جمله ی یکی مونده به آخرتون موافقم
سکوت رو جایز ندونستند رفتند پیش گرگه از بره ها شکایت .
در اسلام آریایی و ... مطرح نیست مسلمان بودن است که غوغا میکند .
افتخار ملی گفتید چند نفر از این ملت با این کار ایشون موافقند ؟ (220623)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۸:۵۸:۱۵
نويسنده محترم ,مديران , نويسندگان ,سياستمداران ونخبگان جامعه كساني هستند كه درهراتفاقي بيشتر به علت فكركنندوآنراتحليل كنندونه معلول ,درغيراينصورت نبايدخودرا نخبه ياسياستمدار يا مديربنامندوبهتر است مشغول كارهاي شخصي خودباشندوذهن مردم را آلوده نكنند.
آيا مديران ما توانايي تشخيص علت كار اشتباه استادشجريان رادارند؟
واگرندارندآيا عواقب اشتباه استادبيشتراست كه به موسيقي مشغول است ويا نتايج مديريت ونوشته هاي ناتوانان كه برفكر وروح وزندگي مردم تاثيرگذارند؟ (220489)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۹:۱۰:۲۲
بابا قرن بيستمه اصل قضيه بيان نظرات يك فرد است
فرقي نميكند از كجا وچگونه (اين يعني ازادي بيان)
اگر در كشور ما ازادي بيان هست پس مخالفت با كار استاد واقعا بي معني است
شما خداييش در كانالهاي تلوزيون خودمان متوجه ازادي بيان فقط براي يك قشر خواص نشدي اين قشر خواص چه فرهنگي وچه مذهبي و سياسي تماما فقط
يك حرف ميزنند (به درستي ونادرستي حرفها كاري ندارم)
يك كانال ازاد احتصاص بديد بعد ديگه كسي نمي ره از خونه همسايه زنگ بزنه (220495)
 
m.mahdavi
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۹:۵۱:۱۵
سالهاست که موسیقی این مملکت به خاطر نفوذ این افراد از تمام دنیا عقب افتاده
من نمی خواهم بگم که موسیقی سنتی خوب یا بد هست، اما عزیزان نگاه کنید به نفوذ موسیقی سنتی در برابر موسیقی مبتذل rap و خودتون قضاوت کنید.
باز اگر سایه این به اصطلاح اساتید خودباخته و خودفروخته از سر موسیقی این مملکت کنار بره شاید شاهد شکوفایی در موسیقی باشیم.
امروز غربی ها مدل های شرقی موسیقی رو بهتر از ما می نوازند
چرا؟ (220529)
 
سید الیاس
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۲۳:۳۷:۱۲
این اظهار نظر سر تا پا غلط است
آیا شما موسیقی دان هستید؟ (221284)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۰:۱۴:۴۷
من عاشق استاد شجريان هستم اماقبل ازآن عاشق ايران هستم.متاسفم (220542)
 
محمد ايماني
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۰:۵۲:۴۷
. . . . چون نيك نظر كرد پر خويش در آن ديد
گفتا ز كه ناليم كه از ماست كه بر ماست (220563)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۰۷:۵۲
من از کراوات استاد بیشتر از حضورش درvoaناراحت شدم!
کسی که بعنوان یکی از سمبلهای آواز ایرانی با یک نماد غربی در یک برنامه حضور پیدا مکنه توهین به اصلالت ایرانیست
توجه کنیم که استاد یک نفر نیست یک نماد است (220575)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۳۰:۲۷
سلام

تا اونجا که من اطلاع دارم این خود شجریان بوده است که همیشه گفته من راضی نیستم صدام از TV پخش بشه.

آیا کسی خبر موثقی داره که ایشون خودشون خواشته باشن در تلویزیون حاضر شن کسی جلو شونو گرفته باشه؟

چطور ممکنه که کسی حاضر نباشه صداش پخش شه ولی حاضر باشه حضور پیدا کنه و تصویرش پخش شه؟

بنابراین این خود ایشان هستند که نمی خوان در تلویزیون باشن. و از نظر من بیشتر جنبه تبلیغاتی داره. (220603)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۲:۴۴:۳۷
چرا صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این 30 سال هیچ وفت با آقای شجریان مصاحبه نکرد؟
آیا ایشان ممنوع التصویر بودند؟
پاسخ این سوال می تواند دلیل مصاحبه آقای شجریان با وی او ای را روشن تر کند. (220664)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۳:۳۱:۴۰
این آقا حامد چقدر بیکاره ! (220702)
 
احمد دیلمی سروستانی
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۴:۱۲:۴۵
نظرات مخالف زیادتر از نظرات موافق نوشته شده است ولی رای ها چیز دیگری را می گویند. این یعنی نظراتی که موافق حضور آقای شجریان بوده است، حذف شده است (220739)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۴:۴۳:۱۸
استاد از اين طريق صداي همدردي خود با هموطنانش را به گوش جهانيان رساند (220763)
 
بلو
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۴:۴۸:۲۶
کاری به استدلال غیر منطقیتون ندارم.
جای این حرفها بهتره جای اینکه از استاد گله کنید برید و ببینید چه دلیلی هست که شبکه ی چون صدای امریکا را خیلی از مردم ما الان خودی تر از رسانه ی به اصطلاح ملی می دانند. (220765)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۵:۲۹:۲۲
فقط دفاعيات ضعيف حق انتشار دارد ! عجب مرامي آقاي مودريتور ! تفنگت را زمين بگذار برادر ! (220779)
 
سید الیاس شمس
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۵:۴۴:۳۰
آرای موافق و مخالف نشان دهنده ی تمام واقعیت هاست
درود بر خسرو آواز ایران (220788)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۵:۴۷:۲۹
چه میکنه این حقیقت
دوستان عزیز حقیقت در آرای ثبت شده است نه در نظرات درج شده (220790)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۵:۵۳:۴۰
کی گفته که نظری که مخالفاش زیاد باشه نظر صحیحی نیست یا بلعکس این استدلال خیلی ضعیفیه!من با وجود اینکه به استاد خیلی علاقه دارم اما ازین کارش ناامید شدم حالا هرکی میخواد مخالف رای بده! (220795)
 
ali
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۵:۵۴:۲۴
من فقط میخواهم یک چیز را به استاد یادآوری کنم -این صدای آمریکا که شما فکر می کنین ته دموکراسییه -یه زمانی همین آمریکاییها از ما حق توحش میگرفتند- (220796)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۶:۳۰:۲۲
از قديم گفته اند اعضاي يك خانواده اگر گوشت هم را بخورند استخوان همديگر را دور نمي ريزند. بنابراين اگر جناب شجريان هزار و يك گله و شكايت از هم وطن هاي خودشان و اعضاي خانه خود داشته شكايت به بيگانه بردن ايشان صحيح نيود. حيف استاد شجريان كه شد ملعبه دست دشمنان (220573)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۷:۱۶:۱۳
Alef behtare ghesmat ( movafegh mokalef ) keh nazarate mardoma neshoon mida dorost kony


asab kharab mikona choon dorost score ra neshoon nemida! (220846)
 
هستیا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۸:۱۱:۳۸
برادر عزیز سلام
در جواب شما باید بگم محیط کنسرت های استاد شجریان و خیلی خواننده های دیگر مناسب با شان جمهوری اسلامی نیست شما فقط خودت و شاید اطرافیانت رو میبینی اما تو شهرستان ها و خیلی تهرانی ها این گونه محیط ها را نمیپسندند.در ثانی صدای امریکا و شبکه های دیگر مثل
بی بی سی اونقدر طرفدار ندارند که شما میگید و شاید مسئول شلیک به هواپیمای ایرانی نباشند اما قطعا با ان موافق هستند .به شما خواهرانه توصیه میکنم متعصبانه و لجوجانه با جمهوری اسلامی برخورد نکنید سعی کنید منطقی برخورد کنید.دعوای استاد از سالها پیش با صدا و سیما بوده درثانی در حال حاضر این رسانه موسیقی های بی محتوا و بی ارزش را پخش میکند ان وقت نخواهد موسیقی کهن ایران را پخش کند (220859)
 
میرکوچک
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۰۰:۴۴:۴۴
وقتی رسانه ملی با جومونگ مصاحبه میکنه!
استاد شجریان باید چه کار کنه؟! (220938)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۰۳:۳۶:۰۸
ایا این نظرات از روی غرض است؟
ایا این نظر دهنده های منفی به فکر جمهوری اسلامی و حفظ نظام هستند؟
ایااستاد با این مصاحبه همه مشکلات خود و موسیقی را حل کرد؟
ایا.....
خانه از پای بست ویران است
خواجه در فکر نقش ایوان است (220958)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۰۶:۲۲:۱۹
هیچ اشکالی ندارد فقط نظر شخصی خودش گفته است من با حرفهایش مخالفم ولی هر کسی یک نظری دارد متشگرم (220972)
 
مغرض
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۰۹:۴۶:۱۰
خطاب به سایت الف:
لطفا حرف خود را به کل ایرانیان نسبت ندهید (220993)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۰:۵۷:۰۸
تلویزون خودمان یکبار شد به استاد بگوید آخر به چه اعتراض داری وتازه آن رییس به مسند نشسته کیهان که گویی سخنگوی طیف جدید بی ترمزان است هرآنچه دلش می خواهد توهین میکند پس چه انتظار داریدشد که دلجویی کنند از این صاحب صدای پر خاطره (221019)
 
vahid
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۱:۴۶:۰۸
کسانی که فکر میکنند استاد شجریان شهرت خودشو مدیون صدا و سیمای ایران است بدونند که آقای شجریان سکن آمریکا بودند که در نوروز سال 1368 به دعوت رسمی صدا و سیمای ایران برای تشکیل کلاس موسیقی به ایران آمدند یعنی صدا وسیما خواست با دعوت از اساد به شهرت دست پیدا کند. (221025)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۹ ۰۱:۲۹:۳۷
به نظر اين اقا اگر استاد تو صداي امريكا از دولت تعريف تمجيد ميكردند ايراد نداشت بلكه ايشون و اينقدر بالا مي بردند كه در حد ......
هم اون موقع استاد خوب بود هم صداي امريكا استاد اگر همين جملات و هم تو صدا و سيماي ميلي انجام ميدادند شما همين ها رو ميگفتيد بي خود دشمن دشمن نكنيد .مهم براي شما اينه كه مخالف نداشته باشيد .بعضي از كامنتها كه مخالف استاد بودند واقها طنز و خنده دار بود .
خدا اخر و عاقبت ما رو به خير كنه با اين جور ادمها
درود بر شرفت استاد شجريان (221306)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۶-۱۹ ۰۲:۴۸:۴۴
در جواب دوستاني كه اين آمارها را ملاك قرار ميدهند بايد گفت

نه عزيز

به اين آمار نبايد نگاه كني!

آقاي موسوي هم به همين آمارها نگاه كرد و يه ايران رو تو فيس بوك و 4 تا خيابونه بالا و پايين ستاد قيطريش خلاصه كرد كه فكر كرد 63% راي مياره!

آمار ميگه تنها 1 تا 2 ميليون ايراني به طور مدام از اينترنت استفاده ميكنن!

تازه به اين آمار هاي اين سايتها ايراني هاي خارج از ايران هم اضافه كن (كه راي آنها هم مشخصه)

چون چند جا اين حرف رو شنيده بودم گفتم روشن بشن

ميگي نه!؟ راي منفي من گوياي اين حقيقته! = (221327)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۹ ۰۹:۲۰:۴۰
مهم نيست يك رسانه ، يك فرد يا يك كشور اسمش چيست. حالا اين اسم پسوند ايراني يا آمريكايي يا هرچي داشته باشد. مهم اين است كه رفتارش درست و بحق باشد اين قدر به اين اسمها گير نديد حق را بپذيريد حالا هركي در هركجا و به هر طريقي گفته باشد. در غير اينصورت دچار قضاوت اشتباه خواهيم شد. چه بسا كسي كه اسمش مثلا افشين يا داريوش يا جك است نزد خداوند صدها بار مقرب تر از كسي است كه اسمش محسن علي يا داود و .... است. (221356)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۶-۲۰ ۰۰:۳۵:۵۶
جدا برای همتون متاسفم . استاد !؟ کدوم استاد؟ چرا بیخود یه کسی رو گنده می کنید . میرزا آغاسی هم استاد بود! صدای خوب ابدی نیست اما لکه ننگ این خیانتها بر دامن ایشان و ایران ابدی خواهد ماند آنچنان که ننگ پناه بردن عده ای جاهل به سفارت انگلیس در مشروطه هنوز هم خدشه ای ست بر شعور ملی ما . عاقل باشید و به دامن گرگان بره نما اعتماد نکنید . (221625)
 
پرستو
۱۳۸۸-۰۶-۲۰ ۰۱:۰۱:۴۸
یکی در حد حرمت خود آقای شجریان باید ازش بپرسه چرا این کار را کرده،البته از مردم و برای پاسخ به مردم.لطفاادب نگهدارید و این همه بی ادبانه و عجولانه به قضاوت استاد ننشینید (221630)
 
salman
۱۳۸۸-۰۶-۲۰ ۰۳:۲۰:۲۲
DORUD ..BAR IRAN .AGHA SHOMA AGAR RAST MIGYD CHERA KARI MIKONID KE BAIN MARDOM TAFRAGHEH BYUFTEH BORO TA MASHALAH ...KHODE SHOMA NEGAHI BE DOROVARET BENDAZ ,,BA TASHAKOR ... (221655)
 
یه ایرانی با خانواده
۱۳۸۸-۰۶-۲۱ ۰۱:۳۱:۴۶
شما انتظار دارید شجریان بیاد تو رسانه ملی صحبت کنه اول رسانه ملی نشون بدید بعد اعتراض کنید ما هزینه رسانه ملی رو میدیم اما نمی بینیم ... شما میبینید ؟ (221880)
 
ایرنی
۱۳۸۸-۰۶-۲۱ ۰۱:۴۷:۰۵
مگه استاد شجریان در مصاحبه با voa کفته که من با سیاست های امریکاه موافقم. که این همه بهش حمله میشه.ایشان در مصاحبه با یک شبکه ی خبری گفتن که با سیاست های مسولین ایران مخالفن.اگرم میگین که ازش سوءاستفاده میشه خوب اکه این حرفارو توی صدا وسیمای دولتم بزنی میتونن سوءاستفاده کنن.
پس چرا وقتی آقای احمدی نژاد همه ی سالهای قبل از دولت خودشو محکوم میکرد کسی نمیگفت اونا سوءاستفاده میکنن.چرا همش میگین که آمریکا دلسوزه ما نیست.مگه کسی گفته دلسوزه ماست .مثلا میگن bbc در جهت منافع کشورش کار میکنه خوب پس میخواین در جهت منافع ایران کار کنه.مگه وقتی صداو سیمای ایران میره در رابطه با مشکلات غرب گزارش تهیه میکنه یعنی دلسوز غربه یا داره دروغ میگه!به نظر شما چرا امام خمینی رفتن پاریس اونا که دشمن ما بودن پس چرا امام از اونجا برای ایران اعلامیه هاشو میفرستاد.یا استاد مطهری چرا در مجله ی زن روز مقاله بر علیه کمونیست مقاله مینوشت.خوب با این کار که هم شاه خوشحال میشود هم امریکا.فکر کنم اگه شما اون موقه بودین توصیه میکردین که این کارو نکنن.در مورد دشمنی با امریکا هم مثلا ما بیشتر از امریکا آسیب دیدیم یا ژاپن پس چرا حلا که مسولین
ژاپن روابط خوبی با امریکا دارن کسی به اونا نمیگه خاءن .روسیه این همه با ما دشمنی کرده شاید بیشتر از امریکا پس چرا با روسیه روابطمون خوبه.مثلا همین فیدل کاسترو زمان جنگ ایران و عراق با کی عکس یادگاری میگرفت پس چرا یهو شده دوست ما پس اینم خیانته دیگه.ما رابطمونو با بلوکه شرق به قدری رسوندیم که اونا رو حتی به مقدس ترین جای ایرانم راه میدیم. اگه میشه با اونا این همه رابطه داشت پس میشه با voa هم یه مصاحبه کرد. (221886)
 
simorghe57
۱۳۸۸-۰۶-۲۱ ۱۳:۱۶:۰۵
چرا وقتي يه خبر اينهمه نظرات موافق و مخالف داره از صفحه اصلي بر ميداريد و نظر خوانندگان را درج نميكنيد ! (221991)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.