نظر منتشر شده
۲۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 53159
توصيه‌های ده‌گانه رهبر انقلاب به دولت دهم
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۴۹
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت بر پیگیری رویكردهای اساسی همچون عدالت، فساد ستیزی، حمایت از طبقات ضعیف، ساده زیستی، توجه به مناطق محروم و تلاش خستگی ناپذیر برای حل مشكلات مردم بویژه تورم و اشتغال تأكید كردند.



به گزارش "الف" به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، ایشان سند چشم انداز 20 ساله را معیار و ملاك سنجش فعالیتهای دولت برشمردند و دولت دهم را به اجرای كامل سیاستهای اصل 44، پرهیز از شتابزدگی در طرحهای اقتصادی، توجه به دیدگاههای نخبگان، اهتمام به فرهنگ، رعایت دقیق قانون، استقبال از نقدهای خیرخواهانه، مغتنم شمردن توصیه های علما و مراجع، و طراحی و تدوین الگوی اسلامی–ایرانی پیشرفت توصیه كردند.



در این دیدار كه اعضای دولت نهم نیز حضور داشتند رهبر انقلاب اسلامی یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی دانستند و با اشاره به تثبیت و استقرار دولت افزودند: حضور 85 درصدی ملت در انتخابات پرشور و فراموش ناشدنی 22 خرداد، نشان دهنده اراده، اختیار و احساس مسئولیت مردم در تعیین مسئولان كشور است كه همه باید این لطف بزرگ خداوند را نسبت به نظام و انقلاب، شاكر باشند.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به ضرورت درك صحیح پیام های حضور چهل میلیونی مردم در انتخابات و انتخاب یك رئیس‌جمهور با نصاب جدید حدود 25 میلیونی خاطرنشان كردند: اگر مسئولان كشور و نخبگان و زبدگان سیاسی این پیامها را درك كنند بسیاری از گرهها و مشكلات حل می شود.



ایشان حضور 85 درصدی ملت در انتخابات دهم ریاست جمهوری را پتك جمهوریت بر سر دشمنان انقلاب دانستند و افزودند: ملت و انقلاب اسلامی با این حركت جمهوریت خود را با فریادی قوی اثبات كردند.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تثبیت اسلامیت نظام را از دیگر پیامهای انتخابات 22 خرداد برشمردند و افزودند: سخنان نامزدهای ریاست جمهوری مبنی بر پایبندی به اسلام و انقلاب و خط امام نیز در واقع نشان می دهد كه ملت به این سمت گرایش دارد و به همین علت نامزدهای محترم تلاش می كردند خود را دلبسته امام و انقلاب نشان دهند.



رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: انتخابات ریاست جمهوری دهم صفحه تازه ای در حیات انقلاب و نظام گشود البته واكنش برخی نسبت به این حركت عظیم مردمی، نجیبانه، جوانمردانه و اخلاقی نبود اما آنچه برای كشور و تاریخ مهم و ماندنی است نعمت الهی حركت عظیم مردم و جریان پربركت انقلاب اسلامی است.



ایشان مسئولان و بیش از همه رئیس‌جمهور را به شكرگزاری و مغتنم شمردن این نعمت الهی و پرهیز كامل از غرور فراخواندند و تأكید كردند: باید به رأی مردم مفتخر و مستظهر بود اما در اوج تواضع، از هرگونه غرور پرهیز كرد چرا كه غرور از دامهای بزرگ شیطان است و انحرافات و انحطاطات گوناگونی را بهمراه می آورد.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشكر از زحمات یكایك اعضای دولت پرتلاش نهم، ورود به عرصه خدمت به مردم را به دولت دهم خوش آمد گفتند و افزودند: موقعیت كنونی، كار فراوان كمی همراه با ظرافت و كیفیت كامل می طلبد كه به فضل الهی آقای رئیس‌جمهور خستگی نشناس و پرانرژی در همین مسیر حركت می كنند.



رهبر انقلاب اسلامی با بیان توصیه های دهگانه به دولتمردان افزودند: توكل و توجه به خدا و مستحكم ساختن درون و باطن، مهمترین عامل پیروزی بر همه مشكلات و دشواریهاست.



ایشان دولت دهم را به آمادگی برای مواجهه با انواع بدخواهی ها و توطئه ها توصیه كردند و افزودند: علیه این دولت و علیه نظام تلاشهای فراوانی انجام خواهد شد اما تواناییها، امیدها و فرصتهای دولت و ملت بیشتر از همه توطئه ها و مشكلات پیش روست.



رهبر انقلاب اسلامی ، ادامه رویكردهای اساسی دولت نهم نظیر عدالت – مبارزه با فساد – حمایت از قشرهای ضعیف – ساده زیستی – توجه به مناطق محروم و تلاش بی پایان برای حل مشكلات مردم را ضروری خواندند و افزودند: ادامه تلاش در این مسیر، خدا را راضی و مردم را هم خشنود خواهد كرد.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به لزوم تعریف دقیق عدالت خاطرنشان كردند: باید در همه كارها و رفتارها، حتی در قضاوتها و موضعگیریها، عدالت و تعادل را شاخص قرار داد.



رهبر انقلاب اسلامی توزیع نشدن عادلانه ثروت و درآمد عمومی كشور را نمونه مشخصی از بی عدالتی خواندند و خاطرنشان كردند: در بحث یارانه ها، قشرهای فقیر از كمكهای دولت بهره كمتری می برند كه هدفمند كردن یارانه ها كه به دولتهای قبلی نیز توصیه می شد می تواند این مشكل را حل كند.



ایشان در بحث عدالت، توجه به عقلانیت و معنویت را نیز ضروری دانستند و افزودند: برخی برخوردهای افراطی بعضی گروهها در گذشته، اكنون به تغییرات 180 درجه ای مواضع آنها تبدیل شده است چرا كه عدالت خواهی آنان با عقلانیت و تفكر همراه نبود.



توصیه سوم رهبر انقلاب به دولت دهم، توجه كامل به سند چشم انداز بیست ساله بود.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این زمینه افزودند: سند چشم انداز به تعبیری، بعد از قانون اساسی مهمترین سند كشور است بنابراین باید هم فعالیتها و جهت گیریهای كاری دولت با شاخص سند چشم انداز سنجیده شود.



ایشان گذشت 4 سال از آغاز اجرای سند چشم انداز را یادآوری كردند و افزودند: باید به سمت آینده روشن پیش بینی شده در این سند مهم حركت كنیم و دولت دهم باید ضمن تنظیم سرعت اجرای برنامه ها، سهم خود را در تحقق اهداف این سند، پیگیری و ادا كند.



اجرای كامل سیاستهای اصل 44، توصیه دیگر رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور و كابینه جدید بود.



ایشان كارهای انجام شده در این زمینه را ناكافی دانستند و افزودند: نباید منتظر تغییرات اساسی در زیرساختها و تصویب طرح تحول اقتصادی ماند و كار را به بن بست رسیده فرض كرد بلكه باید به هر شكل ممكن، در مسیر اجرای سیاستهای اصل 44 به جلو رفت.



رهبر انقلاب اسلامی حل مشكلات اقتصادی كشور و مردم به ویژه تورم و اشتغال را بسیار مهم خواندند و افزودند: باید به گونه ای برنامه ریزی و تلاش كرد كه فشار تورمی به مردم از ابعاد مختلف از جمله از ناحیه هزینه خدمات دولتی كم شود.

سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با دولت دهم با تأكید بر پرهیز از شتابزدگی در طرحهای اقتصادی و بهره گیری مناسب از دیدگاههای كارشناسی ادامه یافت.



ایشان در این زمینه تأكید كردند: از دیدگاههای كارشناسی درست و دقیق، به ویژه در مسائل اقتصادی، مالی و پولی به طور كامل استفاده كنید زیرا كم توجهی به مسائل كارشناسی در مباحث اقتصادی ممكن است به زیانهای بزرگی منجر شود.

اهتمام به مسائل فرهنگی و توجه كامل به هدف گذاری صحیح فرهنگی توصیه دیگر رهبری انقلاب به رئیس‌جمهور و دولت بود.



ایشان تأكید كردند: وظیفه مسئولان، اداره امور زندگی مردم همراه با هدایت جامعه است بنابراین از ظرفیتها و امكانات دستگاههای حكومتی نظیر صدا و سیما – فرهنگ و ارشاد اسلامی – آموزش و پرورش – و آموزش عالی به گونه ای استفاده كنید كه مردم به مبانی دینی بیشتر علاقمند و پایبند شوند.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با رد گرایشهای بی مبنا و افراطی در باب فرهنگ افزودند: باید مسائلی را كه مبنای صحیح دینی و شرعی دارد با افتخار تبلیغ و ترویج كرد.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دولت دهم را به پایبندی كامل و رعایت دقیق قانون توصیه و خاطرنشان كردند: اگر در مسئله ای، قانون نادیده گرفته شد موضوع به نقض یك قانون ختم نمی شود بلكه راهی برای بی اعتنایی به قانون بازخواهد شد.

سینه گشاده، روی گشوده و گوش شنوا در مقابل نقد و انتقاد هشتمین توصیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دولت جدید بود.



ایشان خاطر نشان كردند: هدف از برخی انتقادهای داخلی كه به پشتوانه رسانه های بیگانه صورت می گیرد تخریب است اما نقدهای مصلحانه و خیرخواهانه ای هم وجود دارد كه از سوی طرفداران دولت هم نیست كه باید به آنها توجه و عمل كرد.

رهبر انقلاب اسلامی اقدام دولت نهم را در تحمل اهانتها و كینه توزیها دارای اجر الهی دانستند و افزودند: نباید در این راه خسته شد یا انتقادهای كوچك را حمل بر دشمنی كرد.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور و همراهانش در كابینه را به مغتنم شمردن توصیه ها و نصیحتهای مراجع، علما و بزرگان دینی توصیه مؤكد كردند و افزودند: بزرگان علما در مناطق مختلف كشور و مراكز حوزه های علمیه، طرفداران نظام اسلامی هستند و خدمات دولت را هم می بینند بنابراین توصیه های آنان از روی محبت و علاقه مندی است و باید مغتنم شمرده شود.



ایشان همچنین استقبال از انتقادات نخبگان و فرزانگان دانشگاهی را موجب قوی تر شدن پشتوانه دولت برشمردند و افزودند: ممكن است نخبگان خیرخواه، اعتراضی هم داشته باشند كه لازم است با استقبال از آنها ذهن فعال و پویای نخبگان را برای خود ذخیره كرد.



طراحی و تدوین الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت و استفاده از متفكرین برای تحقق این مهم، آخرین توصیه رهبر انقلاب به دولت بود.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به لزوم همراهی ذاتی عدالت با برنامه های پیشرفت تأكید كردند: بگونه ای حركت كنید كه اقدامات شما در فرصت 4 ساله خدمت، پایه های محكمی برای مسئولان آینده كشور فراهم كند تا انشاءالله در همه زمینه ها حركتی قوی تر از دولت نهم انجام شود.



در این دیدار آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ضمن ارائه گزارش كوتاهی از عملكرد دولت نهم، اولویت های كاری دولت دهم را برشمرد.



رئیس‌جمهور با اشاره به میثاق اعضای دولت برای وقف خود بمنظور خدمت به انقلاب و كشور گفت: دولت دهم بنا دارد با همدلی و همفكری درونی و با استفاده از همه ظرفیت های فكری و كارشناسی مأموریتهای خود را با اقتدار به انجام برساند.



آقای احمدی نژاد، مهمترین مأموریت دولت دهم را اهتمام به امور فرهنگی و حاكمیت فضای فرهنگی و اخلاقی در جامعه دانست و افزود: اهتمام به قانون، صیانت كامل از حقوق شهروندان، تقویت همبستگی و وحدت ملی، توسعه مشاركت و نظارت مردمی، پاسخگویی همگان در برابر قانون و ملت، و تأمین فرصت های جدید برای جوانان از مهمترین برنامه های دولت در بخش اجتماعی است.



رئیس جمهور، پایداری بر عدالت و ارزشهای الهی، مبارزه قاطع و مستمر با مفاسد اقتصادی و مبارزه با فقر و تبعیض را از دیگر برنامه های دولت دهم برشمرد و تأكید كرد: دولت با برنامه ریزیهای انجام شده، حضور خود را در سراسر ایران پررنگ تر و اثرگذارتر خواهد كرد.



حمایت از آزادیهای سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون، قانونمداری در امور سیاسی، ایستادگی قاطع بر حقوق ملت و ارزشهای انقلاب، و مبارزه با مفاسد سیاسی، اولویتهای كاری دولت دهم در بخش سیاسی است كه رئیس‌جمهور به آنها اشاره كرد و افزود: در بخش اقتصادی، قانون اجرای اصل 44 راهنمای عمل دولت خواهد بود.



آقای احمدی‌نژاد ایجاد تحول در ساختارهای اقتصادی بویژه طرح هدفمند كردن یارانه ها را از برنامه های اصلی دولت دانست و خاطرنشان كرد: تكمیل حلقه سهام عدالت، گسترش بخش تعاون، توسعه صادرات، گسترش سرمایه گذاری، و مبارزه با تورم در دستور كار دولت است.



رئیس‌جمهور در بخش سیاست خارجی به استمرار حضور فعال و اثرگذار در عرصه جهانی اشاره كرد و افزود: دولت دهم با اقتدار كامل و از موضع مدعی و طلبكاری از مستكبران، راه انقلابی را در عرصه های جهانی ادامه خواهد داد.



در پایان این دیدار نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و سپس رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت روزه خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامی افطار كردند.





 
 
majd
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۲۳:۲۱:۳۸
با سلام
خدا وکیلی منتقدین واقعی آقای احمدی نژاد چه چیزی غیر از توصیه های رهبری به ایشان دارندوچرا ایشان عمل نمی کنند؟
1- اجرای اصل 44
2- پرهیز از شتابزدگی
3- توجه به نخبگان
4- رعایت قانون
5- توجه به نقدهای خیر خواهانه
6-توجه به فرهنگ
7- توجه به علماومراجع تقلید
من که باورم نمیشود با این همه اشکال اساسی واین همه حمایت آقای احمدی نژآد چه حرفی برای گفتن دارند (220335)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۶:۳۹:۲۱
آقای مجد! شما و امثال شما دو نکته‌رو باید خیلی خوب بدونید:
۱- خدا رو شکر که بالاخره اعتراف کردید که سران اصلاحات که شعار اصلیشون « تقلب در انتخابات » بوده، جزو منتقدان واقعی احمدی نژاد نبودند و فقط دنبال صندلی قدرت بودند. چون شعارشون در هیچ کدوم از فرمایشات رهبر انقلاب بچشم نمی‌خوره.
۲- توصیه می‌کنم به یک فرهنگ لغت مراجعه بفرمایید تا فرق « توصیه و سفارش » را با « اشکال » متوجه بشید. در واقع، رهبر انقلاب به ایشون سفارش کردند، نه اشکال گیری. آیا اگه پدرتون شما رو نصیحت کنه و درباره‌ی ناهنجاریهایی که در جامعه انجام میشه، آگاه کنه، بنظر شما یعنی اینکه پدرتون داره بشما میگه که تو همه‌ی این ناهنجاریها رو انجام دادی؟
برای مثال وقتی رهبر انقلاب، در توصیه‌هاشون از « مبارزه با مفاسد اقتصادی » یاد می‌کنند، آیا این جمله بمعنای اونه که آقای احمدی نژاد، مفسد اقتصادی هستند؟!
آقای مجد! منتقدان واقعی آقای رئیس جمهور، هرگز ایشون رو متهم نمی‌کنند بلکه توصیه می‌کنند. درست مانند فرمایشات رهبر انقلاب که سراسر توصیه بود. خود رهبر در همین سخنان فرمودند که به انتقادهای کسانی که با شبکه‌های بیگانه، همصدا هستند، لازم نیست توجه کنید. (220463)
 
امیر عباس
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۶:۲۴:۰۱
فاطمه خانم توجه کنید که رهبری اتفاقا مواردی را بیان کردند که اشکال دولت است.
برای مثال
پافشاری بر حقوق حقه ایران در مجامع بین المللی
گفتمان عدالت
توجه به محرومان و....
کمتر از مواردی نیستند که رهبری بیان کردند اما چرا این موارد بیان نشد؟
چون دولت ان شاالله واقعا به این موارد توجه دارد و عمل می کند... پس بهتر است قبل از مراجعه به لغت نامه به جغرافیای کلام توجه کنیم که بسی مهمتر از معانی لغوی عبارات است.
التماس دعا (220819)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۲۳:۲۲:۱۰
به عنوان یک حامی دولت، از رئیس جمهور منتخب می خواهم که فرمایشات عالمانه آقا را سرلوحه همیشگی کار خود قرار دهند و بر تلاش خوود بیفزایند تا اشتباهی در این راه از آنان سر نزد و موجی خشنودی خداوند رحمان و قادر را فراهم آورند (220337)
 
یوسف جلالی
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۲۳:۴۲:۲۲
نقل از مضمون:\"سخنان نامزدهای ریاست جمهوری مبنی بر پایبندی به اسلام و انقلاب و خط امام نیز در واقع نشان می دهد كه ملت به این سمت گرایش دارد و به همین علت نامزدهای محترم تلاش می كردند خود را دلبسته امام و انقلاب نشان دهند.\"(اینجا مکث بر فعل آخر را توصیه میکنم)

سه توصیه مهم مقام رهبری(نقل از مضمون) از نظر بنده:
1. از دیدگاههای كارشناسی درست و دقیق، به ویژه در مسائل اقتصادی، مالی و پولی به طور كامل استفاده كنید زیرا كم توجهی به مسائل كارشناسی در مباحث اقتصادی ممكن است به زیانهای بزرگی منجر شود.


2.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور و همراهانش در كابینه را به مغتنم شمردن توصیه ها و نصیحتهای مراجع، علما و بزرگان دینی توصیه مؤكد كردند و افزودند: بزرگان علما در مناطق مختلف كشور و مراكز حوزه های علمیه، طرفداران نظام اسلامی هستند و خدمات دولت را هم می بینند بنابراین توصیه های آنان از روی محبت و علاقه مندی است و باید مغتنم شمرده شود.


3.ایشان همچنین استقبال از انتقادات نخبگان و فرزانگان دانشگاهی را موجب قوی تر شدن پشتوانه دولت برشمردند و افزودند: ممكن است نخبگان خیرخواه، اعتراضی هم داشته باشند كه لازم است با استقبال از آنها ذهن فعال و پویای نخبگان را برای خود ذخیره كرد.


اگر آقای احمدی نژاد همین سه نکته بالا را در چهار سال قبل بخوبی اجرا کرده بود فکر میکنید الان وضعیت مملکت شبیه وضع فعلی بود؟
\"لطفا\" سانسور نکنید\" (220345)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۶-۲۱ ۱۸:۳۱:۵۵
بعد از ابراز دغدغه و نگراني گروه كثيري از نخبگان اقتصادي كشور و پس از چندين بار نامه نگاري اقتصاددانان كه با بي اعتنايي رئيس جمهور مواجه شد بلاخره ايشان ترتيب يك ديدار را دادند كه بعدها تصميمات آن ديدار نيز اجرا نشد و مشخص شد آن ديدار تنها يك ديدار نمايشي و شايد براي كاستن اندكي از انتقادات بوده!
متاسفانه دولت در بسياري از زمينه ها ضعفهاي اساسي دارد و حاضر به پذيرش آنها نيست!
به همين دليل وضعيت اقتصادي كشور ما بعد از 4 سال متاسفانه با درآمدهاي هنگفت و افسانه اي نفت به اين وضعيت بغرنج و بحراني رسيده است و صنعت و بخش توليد كشور به حالت احتضار رفته است!
نتيجه سخنان نسنجيده در عرصه سياست خارجي و تحريمهاي اقتصادي را هم كه مردم بيچاره تحمل مي كند و دولتمردان از اين آسيبها مصون هستند!
لطفا فكري فوري به حال اقتصاد و مردم بكنيد! (222123)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۲۳:۴۷:۰۱
موقعی این رهنمودهای حکیمانه، تاثیر واقعای خود را نشان می دهند که همه افراد از رئیس جمهور تا منتقدین او به آن ها عمل کنند و به دور از شعار و ظاهرسازی، وظیفه شرعی و اعتقادی خود را انجام دهند.
تا را خدا در این روزهایی که به اواخر ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم؛ هر کس به دور از ریا و . . . قول دهد تا این فرامین روشن و ارزشمند را اجرا کند تا فردا بتواند نزد خداوند متعال و شهدای گرانقدر انقلاب، جوابگو باشد. (220347)
 
محمدی
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۱:۴۳:۴۰
«پندها چه بسیارند و پند گیرنده چه کم» امام علی (ع) (220401)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۵:۴۵:۳۲
مهمترین نکته ای که از پیام رهبری میتوان گرفت درس ولایت مداری است و اینکه رییس جمهور تا چه حد خود را پایبند راهبردهای مهم رهبری در وظایف دولت می داند.

ایا همچنان بر اجرای دست و پا شکسته اصل 44 به روش خود ادامه می دهد؟

آیا همچنان با روشهای عجولانه و کارشناسی نشده اقتصادی بر افزایش فقر و تورم دامن می زند؟

آیا همچنان با روشهای قانون گریزانه بر اجرای منویات خود تاکید دارد؟

آیا همچنان بر روشهای لجوجانه خود در برخورد با ارای منتقدان برخورد می کند؟

آیا همچنان با روشهای پوپولیستی نخبگان را دور می زند؟

آیا همچنان خود را برتر از علمای دین و مراجع تقلید می داند و از تعامل با ایشان رویگردان است؟

آیا همچنان نگاههای منتقدانه نخبگان و فرزانگان دانشگاهی را به منزله مخالفت خود می پندارد؟

آیا همچنان بدون توجه به نظرات کارشناسی بر اجرای نظرات یک شبه خود تاکید دارد؟

آیا همچنان با شعارهای عدالت محورانه بر فسادهای اقتصادی پرده پوشی کرده و بجای استقرار عدالت در توزیع منابع آز آنها در زمان دلخواه برای تهیج افکار عمومی به نفع خود بهره برداری کند؟

ایا همچنان خود را گل و بلبل دانسته و دیگران را خس و خاشاک؟

آیا همچنان مسائل بی ریشه فرهنگی و عقیدتی را مورد تاکید قرار داده (خرافه پروری) و از موارد اصیل اسلامی غفلت کرده؟

و بسیاری آیا های دیگر که پاسخ انها بیان کننده میزان ولایت مداری ایشان است. اگرچه که ایشان قبلا در این ازمون نمره خوبی را بدست نیاورده است (220461)
 
مهرزاد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۰۹:۵۵:۵۲
در اولین اقدام رئیس جمهور با حضور چاوز در حرم مطهر امام رضا(ع) احکام مراجع را مغتنم شمردند!قطعا\" توصیه های دیگر را نیز به همین کیفیت بکار میگیرند! (220532)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۱۳:۵۹
اجرای كامل سیاستهای اصل 44، توصیه دیگر رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور و كابینه جدید بود.ایشان كارهای انجام شده در این زمینه را ناكافی دانستند و افزودند: نباید منتظر تغییرات اساسی در زیرساختها و تصویب طرح تحول اقتصادی ماند و كار را به بن بست رسیده فرض كرد بلكه باید به هر شكل ممكن، در مسیر اجرای سیاستهای اصل 44 به جلو رفت.
واقعا\" رهبري به عنوان يك شخصيت سياسي و اجرايي با تجربه و تدبير در اين سي سال بعد از انقلاب به اين نكته واقفند كه عدم اجراي سياست هاي كلي اصل 44 مانع از تحقق اهداف منظور شده در سند چشم انداز خواهد شد. لذا دولت مردان بايد به اين نكته احمتام ويژه كنند و اهمال در اين مسير را از هيچ احدي نپذيرند. (220580)
 
علي
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۱:۲۸:۴۶
رهبر عزيز فرمودند اگر يك مورد هم بي قانوني مشاهده شود.....

دولت نهم بند1 تبصره 5 قانون بودجه كل كشور را به راحتي با يك بخشنامه داخلي مسكن و شهرسازي لغو نموده و آب هم از آب تكان نخورده و با ده ها مكاتبه با سران گرانقدر نظام هم هيچ وقعي ننهاده اند. (220600)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۲:۴۷:۰۰
محمد علی آهنگران
: تکلیف نسل من که این روزها 30 ساله می شوم روشن است اما شما را به روح پاک امام و عظمت رسول الله پدرم را دریابید. به خاطر دارم شبی که قطعنامه پذیرفته شد جناب ایشان از بهت و حیرت و نگرانی تا صبح قدم می‌زد و اشک می‌ریخت و به مظلومیت امام و شهدا ناله می‌کرد اما از آن سال تا به این روزها اینقدر ایشان را آشفته ندیده بودم. این روزها و به دنبال وقایع بعد از انتخابات ایشان مریض شده و برای کمتر برنامه‌ای قول مساعد می‌دهد. شبها تا صبح اشک می‌ریزد و زحمات خود و سایر مجاهدان را از دست رفته می‌بیند.

پسر صادق آهنگران افزوده است: ایشان را برده‌ایم دکتر با قند 320 دکتر گفته مرض قندش عصبی است. چرا حماسه خوان سالهای عاشقی شما و رزمندگان تاب نمی‌آورد؟ چرا هر لحظه آرزوی مرگ و شهادت می‌کند؟ چرا 20 صفحه خطاب به من وصیت نامه نوشته است؟ عرصه بر ما و ایشان تنگ شده است؟



او در پایان افزوده است: اینها که گفتم مختصری از شرح حال \"بلبل خمینی\" بود. قصد درد دل داشتم با شما و این که بگویم نگران و آشفته اییم... دعایمان کنید. (220562)
 
اصلاح گر
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۵:۵۸:۲۹
امیدوارم که آقای احمدی نژاد توصیه های مقام معظم رهبری را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند، مقام معظم رهبری فرمودند که نباید مغرور شد.درست است که آقای احمدی نژاد نزدیک به 25 میلیون رأی اورده اند اما این را هم بدانند که تمام کسانی که به ایشان رأی داده اند موافق صدرصدی ایشان نبودند و چه بسیارند کسانی که فقط به دلیل حفظ نظام و جلوگیری از روی کار آمدن برخی از افراد که توسط عده ای معلوم الحال حمایت می شدند به ایشان رأی دادند و این را باید جدی گرفت که ایشان قبل از مناظره با آقای موسوی نگران رأی اوری خود بودند و از وقتی که بین کاندیداها و خود بین ولایت پذیری حد و مرز قائل شده و شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی را سر دادند رأی ایشان دوچندان شد. پس به ایشان توصیه می کنیم که فرمایشات معظم له را که هم به نفع مردم و هم شخص احمدی نژاد است جدی گرفته و در سرلوحه برنامه های خود قرار دهند چرا که مردم مسلمان و اصول گرا ایران با آقای احمدی نژاد احد اخوت نبسته اند و تا وقتی که در چارچوب ولایت فقیه باشند از ایشان حمایت خواهند کرد. (220797)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۶:۰۸:۴۸
چرا همه فقط به توصیه های رهبری توجه کردند و هیچ کس به \"خستگی نشناسی\" آقای دکتر از دید رهبری توجه نمیکنه بخدا عدالت خیلی چیز خوبیه ولی حیف که عمل بهش سخته مخصوصا برای الفی ها تابناکی ها افراد مثلا منتقد دولت ولی بخوانید مخالفین و حسودین دولت و بلکه یک گام هم به جلو معاندین نظام (220810)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۲۳:۳۱:۵۹
عزيزم چرا فكر ميكني هر كس نقد مي كند حسود و معاند و خائن است چگونه بايد نقد كرد تا از اين نقد شما به حسادت و خيانت و عناد برداشت نكنيد اصلا در قاموس لغات شما نقد جايي دارد اگر دارد يك نمونه نقد از رييس جمهور محترم بكنيد تا ما ياد بگيريم (221280)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۲۳:۳۴:۱۲
خستگي نشناسي و بي خوابي و امثالهم اگر همراه با تعقل نشود همان بلايي سر ملت دوست خواهد آمد كه خاله خرسه بر سر آن انساني كه با او دوست بود آورد (221282)
 
بهنام
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۲۱:۵۲:۳۷
الحق و الانصاف که باید نقدو توصیه دلسوزانه را از رهبری فرا گرفت. در عین اینکه خصوصیات و رویکرد های صحیح دولت و شخص رییس جمهور را ذکر می کنند به توصیه های اخلاقی و نقد عملکرد می پردازند. ای کاش این رویکرد حداقل از سوی منتقدین اصولگرا رعایت می شد. پیشنهاد من به سایت الف این هست که از این به بعد سخنان مقام معظم رهبری را همواره در ستون اصلی سایت خود قرار دهند نه در مواقعی خاص. (220903)
 
یکی
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۰۴:۴۴:۰۴
رعایت حقوق اساسی مردم - اصلاح ادبیات که در شأن رییس جمهور یک مملکت باشه - تحمل دیدگاه مخالف و ریشه یابی دلایل عدم موفقیت در برقراری رابطه با کشورهای مسلمان دیگر را هم بنده به عنوان یک هموطن به رییس جمهور محبوب توصیه می کنم (220965)
 
عبدالله
۱۳۸۸-۰۶-۲۱ ۰۲:۳۷:۲۷
انشاالله جناب رئیس جمهور به کمک قوه ی جدید قضائیه عاملان مفاسد اقتصادی و در رأس آنها آقازاده های بعضی از سردمداران نظام اسلامی را که مال بیت المال را بالا کشیده و مثل آب خوردن هاپولی کردند و همکنون نیز به گشت و گذار در جای جای این کره خاکی مشغولند و از قیامت و روز حساب باکی ندارند، رو با توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار (ع)، کمک از رهنمودهای مقام معظم رهبری (که خداوند صبر به ایشان دهد) و با کمک مردم خوب و مخلص و با یک برنامه ریزی دقیق و موشکافانه و بدور از هر گونه شتابزدگی به زیر تیغ قانون و عدالت بکشانند و بگیرند داد مظلومان این مرز و بوم اسلامی را از این مفسدین ظالم و برگردانند حقوق غارت شده ی این مردم مظلوم و ستمدیده را، که انشاالله دستورات و راهنمایی های مولای متقیان علی (ع) در این راه کارگشای همه مشکلات است.
یا علی (ع) مدد (221889)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.