نظر منتشر شده
۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 53172
موج سوم بحران اقتصادی در راه است؛ بیکاری
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۱۲
رئیس صندوق بین المللی پول گفت: تدابیر اتخاذ شده جهانی برای مقابله با بدترین بحران اقتصادی از زمان "رکود بزرگ" در حال عمل کردن است اما دولتها نباید از اقداماتشان در راستای تزریق محرک مالی تا زمان تثبیت بهبودی کامل و کاهش نرخ بیکاری، بکاهند.



به گزارش "الف" از سایت ای.ام.اف، دومینیک اشترائوس کان، رئیس صندوق بین المللی پول پس از نشست دو روزه وزرای دارایی و روسای بانکهای مرکزی کشورهای توسعه یافته و در حال ظهور به خبرنگاران گفت که نشانه هایی از بهبود شرایط اقتصادی را می توان مشاهده کرد اما نرخ بیکاری همچنان در حال افزایش است.



اشترائوس کان افزود: ما شاهد موج سوم این بحران اقتصادی که همان افزایش نرخ بیکاری است، هستیم. موج اول بحران مالی و موج دوم بحران اقتصادی جهانی بود.



رئیس صندوق بین المللی پول به دنبال نشست وزرای "جی 20" در کنفراسی خبری اظهار داشت: کارگری را در آلمان یا فرانسه تصور کنید که در ماههای آتی شغل خود را از دست خواهد داد. از نظر این کارگر، بحران پشت سر گذاشته نشده است بلکه پیش روی اوست.



بهبودی آرام



صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که به نظر می رسد اقتصاد جهانی در حال رهایی از بدترین بحران مالی و اقتصادی در طی چند هفته اخیر است اما تاکید کرده است که این بهبودی روند آرامی دارد و اینکه بهبودی شرایط بیکاری هنوز هم در خطر قرار دارد.



این در حالی است که به گفته صندوق بین المللی پول نرخ بیکاری ممکن است حتی تا سال آینده نیز افزایش یابد.



وزرای جی 20 نیز اعلام کرده اند که حتی اگر به استراتژی خروج نیاز باشد، این مقطع زمانی، زمان مناسب برای اجرای آن نیست.



نشست اخیر وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی گروه "جی 20" آمادگی برای اجلاس رهبران این گروه در اواخر سپتامبر در شهر پیتسبرگ آمریکا بوده است.



مقامات حاضر در اجلاس اخیر گروه "جی 20" اعلام کردند که تلاش خواهند کرد تا با گسترش اشتغال از طریق سیاستهای ساختاری، سیاستهای بازار کار فعال و آموزش با بیکاری مبارزه کنند.



آنها همچنین تاکید کردند که بهبودی شرایط اقتصادی لازم است به وسیله تعادل دوباره درخواستهای جهانی تکمیل شود.





 
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۳:۳۳:۵۳
خدا کند که ما در امان باشیم (220703)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۴:۰۳:۴۲
با عرض سلام:

جهانیان بدانند که تنها راه رهایی از بند مشکلات فرا رو بازگشت به اصل حیاتی و بنیادین عدالت است و بس. (220729)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۷:۴۴:۰۲
اگر زياده خواهي برخي انسان ها که از اونا در ايران کم نيست نباشه هيچ بيکاري و فقري در دنيا بوجود مي ياد و اون هم فقط با ظهور امام زمان (ع) به وجود مي ياد. ما متاسفانه بحث فرج برامون عادي شده و به آون بي اعتنا شديم. البته شايد اين حرف ها ربطي نداشته باشه ولي گفتن وتفکر در اين رابطه خالي ار لطف نيست. (220853)
 
ارشاد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۹:۰۰:۱۷
ای کاش به دلیل جلوگیری از سوء استفاده نخبگانمان در بخش اجرایی ! توضیح می دادید که امواج جور و واجور و مختلفی که ما با آن سر و کار داریم و زندگی روزمره افراد جامعه را تکان تکان می دهد، به جای آنکه ریشه در گرفتاریهای بین المللی داشته باشد، بیشتر در ضعف و ناکارامدی مدیران محترم اجرایی در عرصه های مختلف است. (220870)
 
مبهوت
۱۳۸۸-۰۶-۲۲ ۰۰:۰۹:۱۳
حاجی جون داداش
گاهی صفحات سایت ناقص باز میشه
گوشه راست متن بریده شده
لطفا بررسی کنید
این اتفاق زمانی که چند تا صفحه را باهم باز میکنی بیشتر اتفاق می افته (222279)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.