نظر منتشر شده
۴۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 53195
رئيس‏جمهور نامه معرفي دو وزير پيشنهادي را پس گرفت
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۷
ریییس جمهور نامه معرفی وزیران پیشنهادی نیرو و آموزش و پرورش را پس گرفت.



به گزارش "الف"، رئیس جمهور در نامه ای به هیئت رئیسه مجلس خواستار استرداد نامه پیشین خود مبنی بر معرفی وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش (آلیا) و نیرو (ذبیحی) شد.



مخالفت قاطع امروز صبح نمایندگان با وزرای پیشنهادی، سوابق اجرایی و تحصیلی ضعیف، مخالفت تعدادی از مراجع و توصیه رهبر انقلاب درباره توجه به این نظرات، فرصت کم برای رایزنی با نمایندگان به خاطر تعطیلات مجلس، عدم معرفی مناسب برنامه وزرا و ... از دلایل احتمالی این اقدام بوده است.



سوابق اجرایی و تحصیلی فاطمه آلیا به شرح زیر است:



سوابق اجرایی:



متصدی امور دفتری

دبیر دبیرستان

مسوول امور تربیتی

انجمن اولیا و مربیان

معاون دبیرستان

رییس دبیرستان

کارشناس ارزشیابی و رسیدگی به شکایات

تدریس در مرکز تربیت معلم

قائم مقام دفتر امور زنان و عضویت در کمیته جذب نیرو و پژوهشگر صدا و سیما

نماینده مجلس



سوابق تحصیلی:



کارشناس مترجمی انگلیسی - دانشگاه علامه

کارشناس ارشد علوم سیاسی - دانشگاه آزاد



سوابق اجرایی و تحصیلی علی ذبیحی نامزد وزارت نیرو نیز به شرح زیر است:



سوابق اجرایی:



دبیر هیات نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی

عضو کمیته علمی - آموزشی هیات عالی نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی

رییس دانشکده انرژی دانشگاه صنعت آب و برق

عضو هیات امنای دانشگاه‌های اراک، گیلان، بین‌المللی امام خمینی

داوری، استاد راهنما، استاد مدعو

مدیر واحد علمی مدیریت نگهداری

مشاور رییس جمهور

مدیرعامل [شش ماهه] سازمان تامین اجتماعی



سوابق تحصیلی:

لیسانس برق - هند

فوق لیسانس مکانیک کاربردی - هند

دکتری مکانیک کاربردی - هند



گفتنی‌ست، اكثر نمايندگان مجلس صبح امروز هنگام اعلام وصول نامه رئيس جمهور مبني بر معرفي فاطمه آليا و علي ذبيحي به عنوان وزراي پيشنهادي آموزش و پرورش و نيرو در مجلس ، با فرياد 2 و 2 كه به نشانه مخالفت در مجلس است، مخالفت خود را با اين دو وزير پيشنهادي اعلام كردند.



علي لاريجاني سپس به نمايندگان مجلس گفت:‌ براي اين دو وزير برنامه اي ارسال نشده و آقاي رئيس جمهور اعلام كردند كه همان برنامه هاي دو وزير قبلي كه در مجلس ارائه شده براي همين دو وزير مي باشد و نمايندگان برنامه هاي همان دو وزير قبلي را مطالعه كنند.



در متن نامه احمدی‌نژاد به لاریجانی مبنی بر پس گرفتن معرفی دو وزیر پیشنهادی نیر و آموزش و پرورش آمده است:



جناب آقاي دكتر لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با سلام و با عنايت به ايام قدر نامه شماره 73782 مورخ 15 شهريورماه 1388 مربوط به معرفي وزراي پيشنهادي براي وزارتخانه‌هاي نيرو و آموزش و پرورش را استرداد مي‌نمايم خواهشمند است دستور فرماييد اقدام لازم مبذول شود.

بديهي است بعدا براساس اصل133 قانون اساسي نسبت به معرفي وزراي پيشنهادي اقدام خواهد شد.





 
 
صحرائيان
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۳:۱۱:۴۱
با اين نامه استرداد، ركورد ترميم كابينه در طول تاريخ بشر شكسته شد. ديروز معرفي وزرا به مجلس و امروز استرداد. بهتر است نام دولت را در كتاب ثبت ركوردهاي گينس درج كرد: اول عمل مي‌كنيم، سپس فكر مي‌كنيم! مبارك است. (220683)
 
حقی
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۶:۴۴:۵۴
واقعا اگر مجلس متحد و مقتدر عمل کند می توان جلوی بسیاری از اشتباهات سهوی و عمدی را در دو قوای دیگر بگیرد. اینجاست که می فهمیم گاهی خود مجلس تسامح می کنه که اینچنین اشتباهاتی زمینه بروز پیدا می کنه. باید مجلس واقعا خواستگاه برآیند مردم باشد. (220830)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۹:۲۹:۰۹
بنظر من آقای ذبیحی فرد مناسبی برای وزارت نیرو می باشد . (220880)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۰۷:۱۶:۲۳
کی نظر تو رو خواست؟ رأی دادیم به نماینده های ملت که به جای ما نظر بدهند به تو که رأی ندادیم که میگی به نظرم آقای ذبیحی مناسب است. همینه که همه این قدر کشکی کشکی نظر می دهند که مملکت رکورد ترمیم کابینه می شکنه. به نظر من یوری گاگارین برای وزارت کشور خوب است و آقای ضیاء آتابای هم برای وزارت اطلاعات. (آقای الف حذف نکن یک کم طنز هم قاطی رفتار دولت طناز بشود) (220978)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۵:۴۹:۱۷
جناب ناشناس، متأسفم که چون نظر این آقا مخالف نظر شما بوده، اینطور جواب دادید. اگر واقعا نظر شما درست بود که باید همه ملت (من جمله خود شما) ساکت بشینید و ببینید نمایده ها چیکار میکنند. چطور شد که چنین اعتراضی رو به بقیه دوستان (که احتمالا با نظراتشون با شما موافق هست) نکردید؛ مگه کسی از اونها نظر خواسته بود؟ بی منطقی هم حدی دارد، برادر/یا خواهر شوخ! (221156)
 
حسين ارغواني
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۳:۲۴:۱۴
چرا فتاح؟
مجلس محترم با راي عدم اعتماد خود به آقاي علي آبادي بعنوان وزير نيرو از يكسو بر استقلال راي خود و از سوي ديگر بر لزوم احراز شرط توانائي و لياقت و تجربه و تخصص بعنوان شروطي لازم براي تصدي مناصب مديريتي در نظام جمهوري اسلامي پاي فشرد.
حال سوال اين است كه گزينه بعدي رئيس دولت براي وزارت نيرو چه كسي خواهد بود؟
درست است كه رئيس جمهور در گزينش وزيران حق انتخاب دارد . اما در عين حال ايشان بنا به آيات مباركه \" و شاور هم في الامر و امرهم شوري بينهم\" براي انتخاب وزيران خود ملزم به مشورت با متخصصان و اهالي وزارتخانه متبوعه نيز مي باشند. و لذا سوال من بعنوان يكي از اهالي وزارتخانه وشاغلين صنعت برق از رئيس محترم دولت اين است كه چرا فتاح نه؟
آقاي فتاح مثل هر شخص ديگري داراي نقاط صعف و قوت است. اما نقطه ضعف ايشان كه مانع معرفي وي از سوي رئيس دولت و معرفي فرد ديگري به جاي وي شده چيست؟
به نظر من نقطه ضعف آقاي فتاح از ديد رئيس دولت مربوط به نا بسامانيهاي موجود در صنعت آب و برق نيست
چه اگر اينگونه بود ايشان بجاي معرفي آقاي علي آبادي بايد فرد ديگري را معرفي مي كرد . فردي كه از آقاي فتاح كارآمد تر و حاذقتر و با تحربه تر و متخصص تر باشد نه بر عكس.
از رفتار رئيس دولت باتوجه به شواهد و قرائن موجود به ووضوح بر مي آيد كه موضع ايشان كاملا سياسي است نه تخصصي. جالب اين است كه آقاي فتاح به لحاظ سياسي و اعتقادي نيز در خلال چهار سال گذشته با رئيس دولت در همه موارد به جز يك مورد كاملا همسو و همجهت بوده است. و آن مورد آقاي مشائي است.
در اينجا من به مساله آقاي مشائي و تاكيد رهبري مبني بر غلط و بي ربط بودن نظر ايشان در دوستي با ملت اسرائيل و لزوم عدم بكار گيري ايشان در دولت و اينكه عليرغم نظر مراجع چرا رضايت ايشان بايد معيار گزينش وزيران باشد؛ كاري ندارم .
من در اينجا فارغ از مسائل سياسي به اين كار دارم كه آقاي فتاح در سال گذشته توانسته است مديريت بحران كند و عليرغم بحران كم آبي بي سابقه توانسنه كشور را با كمترين خسارت و هزينه از خطر برهاند. خطري كه درصورت بي درايتي مي توانست كشور را در كام بحراني عميق فرو ببرد. هر قطعي آب و برق بخصوص در مناطق گرمسير كشور بطور بالقوه خطر ايجاد بحرانهاي سياسي و آشوبهاي اجتماعي را در پي دارد. اما در سال گذشته و بخصوص در تايستان جاري عليرغم بروز بحرانهاي حاد سياسي در كشور هيچ موردي از بروز ناآرامي ناشي از قطعي آب و برق مشاهده نشده است و اين بزرگترين هنر آقاي فتاح بوده است و به اين دليل است كه اينجانب بعنوان يك كارشناس صاحب نظر و منتقد آقاي فتاح در خلال چهار سال گذشته كه هيچ بهره مندي شخصي از ايشان به جز تحمل آزار و اذيت و بي مهري مديران مياني و مستقيم خودنداشته ام و قاطبه اهالي و متخصصين صنعت آب وبرق كشور معتقديم كه آقاي فتاح بايد بخاطر نجات صنعت آب وبرق از وضعيت بحراني موجود و بخاطر ارائه كارنامه ائي قابل قبول در مديريت ماهرانه و موفق بحران در سال گذشته و بخصوص در طي ماههاي ناآرام پس از انتخابات و بخاطر مصالح مردم و امنيت كشور بايد در مصب وزير نيرو باقي بماند. و رئيس دولت نبايد آب و نان و برق مردم را فداي مسائل سياسي و نظرات آقاي مشائي كند و البته و صد البته كه صلاح مملكت خويش خسروان دانند نه رعايا و كارمندان دون.
حسين ارغواني – كارشناس صنعت برق (220693)
 
محمد جواد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۳:۴۱:۵۹
من فکر میکنم رییس جمهور افراد دیگری را به مجلس معرفی میکند
کاش وزرای قبلی (فتاح و علی احمدی) معرفی شوند \" دعا کنید. (220713)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۵:۱۶:۰۸
فتاح آری
علی احمدی خیر (220772)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۳:۵۴:۳۰
با آرزوي قبولي طلاعات و عبادات شما

خوب اين هم نتيجه مستقيم و قابل پيش بيني كسي كه به مشورت معتقد نيست و با مجلس به عنوان ركن اصلي مردم سالاري تعامل واقعي ندارد. (220723)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۶-۱۹ ۱۵:۰۲:۱۴
ببخشید این که تعاملی بین مجلس و دولت وجود دارد در طول نظام بی سابقه است. از طرفی خواهشا فکز نکیند رییس جمهور انسانی ایده آل است .
اشتباهات زیادی دارد و این توسط تعاملات با سایر قوا و رهبری بر طرف می شود
خواهشا مته به خشخاش نذارید (221470)
 
mehdi
۱۳۸۸-۰۶-۲۰ ۰۲:۵۲:۳۰
ahamadi adame khobi ast vali vazirash tajrobeh nadarand (221653)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۳:۵۴:۳۹
با سلام
وزرايي پيشنهادي رييس جمهور براي وزارت نيرو به گونه اي معرفي شده اند كه اقاي رييس جمهور علاقه زيادي به ايجاد يك اعتصاب يا چيزي شبيه به ان در اين وزارتخانه دارند. وزارت نيرو با اين سوابق و نفرات برجسته تحمل شخصي از بيرون وزارتخانه را ندارد. (220724)
 
يوسف جلالي
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۳:۵۶:۰۱
برنامه هاي دو وزير قبلي كه در مجلس ارائه شده براي همين دو وزير مي باشد و نمايندگان برنامه هاي همان دو وزير قبلي را مطالعه كنند.(نقل از مضمون)

خوب معلوم است كه برنامه ها عوض نميشود چون برنامه ها مال آقاي احمدي نژاد است قرار نيست مجلس به برنامه ها راي بدهد بلكه مجلس فقط بايد به اسمي راي بدهد. (220726)
 
اقا معلم
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۴:۱۴:۳۷
به نظر من دليل اينكه ايشان اقاي فتاح وديگران را كنار گذاشتند اطاعت بي چون وچرا نكردن انها است وهيچ ربطي به كاراييشان نداشته ايشان افراد تابع مطلق ميخواهند (220742)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۴:۱۵:۴۸
من طرفدار احمدی نژاد نیستم از کارهاش خوشم هم نمیاد. اما رفتار نماینده های مجلس در مخالفت با وزرای زن فقط به دلیل زن بودن واقعا متحجرانه است.
خانم آلیا که سوابقش رو نوشتید من اصلا نمیشناسم ولی یک سوال پیش میاد اینکه ایشون چرا سوابقش از نظر بعضیا مشکل داره؟ مگه کسی که وزیر میشه قبلا باید چکار کرده باشه؟ ایشون که نماینده مجلس هم در سابقه‌ش هست تمام سوابقش هم در آموزش و پرورش بوده. هیچ کسی بهتر از یک آموزش و پرورشی نیمتونه وزیر آموزش و پرورش باشه و دردها رو کشف کنه. اینکه فقط بخاطر زن بودن با انتخاب اشخاص مخالفت میشه نشون از طرز تفکر رو به عقب در کشور ماست.
خوشحال میشم اگر کسی دلیل قانع کننده ای داره اینجا بنویسه. (220743)
 
یک نفر
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۶:۲۲:۵۳
اگر دلیل مخالفت مجلس به دلیل زن بودن ایشان بود به خانم دستجردی هم رای نمی دادند ... ظاهرا شما مغرضانه فقط قصد زیر سوال بردن مجلس جمهوری اسلامی را دارید. (220816)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۸:۴۷:۴۵
جناب یک نفر, کسی قصد زیر سوال بردن مجلس را ندارد. فقط یک سوال پرسیده شد همین. کافیه این مطلب که در بالا نوشته شده \"مخالفت تعدادی از مراجع\" رو بخونید تا متوجه بشید که دقیقا منظور بخش تحلیلی الف زن بودن این وزرا است. اینکه مراجع محترم تقلید از یک نفر حمایت کنند و یا نکنند بحث شخصی است. و این که به اینصورت مطرح شود دقیقا به این معنی است که یعنی مراجع محترم تقلید با زن بودن وزرا مخالفند.
خانم دستجردی را هم مجلس رای داد شاید برای اینکه بگه مخالف زن بودن نیست و منطقی عمل میکنه. (220867)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۶:۴۱:۵۳
ایشان علاوه بر این که تخصصی در زمینۀ وزارت مربوطه ندارند ، حوزه کاریشان در آموزش و پرورش نیز در سطوح پایین بوده است . فرق است میان کسی که یک دبیرستان را اداره می کند با کسی که داعیه اداره وزارتخانه را دارد . انتخاب زنان ناکارآزموده نه تنها به نفع ما زنان جامعه نیست بلکه ضرر مستقیمی بر نقش های اجتماعی ما دارد . زنان ما امروز در سطوح بالای مدیریتی مشغول کار و بسیار هم موفقند . نیازی به کسب عنوان وزارت آن هم در چنین دولت بی کفایتی نداریم . (220828)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۴:۱۶:۳۵
من طرفدار احمدی نژاد نیستم از کارهاش خوشم هم نمیاد. اما رفتار نماینده های مجلس در مخالفت با وزرای زن فقط به دلیل زن بودن واقعا متحجرانه است.
خانم آلیا که سوابقش رو نوشتید من اصلا نمیشناسم ولی یک سوال پیش میاد اینکه ایشون چرا سوابقش از نظر بعضیا مشکل داره؟ مگه کسی که وزیر میشه قبلا باید چکار کرده باشه؟ ایشون که نماینده مجلس هم در سابقه‌ش هست تمام سوابقش هم در آموزش و پرورش بوده. هیچ کسی بهتر از یک آموزش و پرورشی نیمتونه وزیر آموزش و پرورش باشه و دردها رو کشف کنه. اینکه فقط بخاطر زن بودن با انتخاب اشخاص مخالفت میشه نشون از طرز تفکر رو به عقب در کشور ماست.
خوشحال میشم اگر کسی دلیل قانع کننده ای داره اینجا بنویسه. (220747)
 
سجاد جعفري
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۶:۰۹:۳۱
سلام نمي دونم تا به حال با چند تا نماينده نشست و برخاست داشتي ؟
اما اينو بدون كه اكثر نماينده هاي ما فاقد بينش سياسي هستند حالا به تخصص اين نماينده ها كاري ندارم.
خواهشا نگيد كه چرا داري به نماينده ها توهين ميكني!
يه قشر اقليتي تو نماينده ها هستند كه احترامشون واجب ولي اكثريت...
در ضمن نماينده ايي كه مثلا ليسانس معارف داره چه چيزي از مباحث مهندسي برق و يا غيره در مياره كه حالا بخواد درباره تك تك وزرا نظر بده.


خدا آخر و عاقبت همه ما رو ختم به خير كنه (220812)
 
رستم
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۶:۴۹:۰۱
خانم آلیا فرد محترمی است ولی در دوران نمایندگی خود حتی یک بار هم یک پیگیری، انتقاد، سوال از وزیر و یا نظر محکم و تاثیرگذاری در لوایح نداشته و به نظر بنده فرد محترم ولی غیرموثری است حتی در حد نمایندگی نیز مناسب نیست چه رسد به وزارت پرحاشیه ای مانند آموزش پرورش البته نه اینکه بگم وزرای فعلی اکمل هستند ولی از دقت و انتقاد مجلس استقبال باید نمود. (220834)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۴:۲۵:۱۱
سلام؛ خانم آليا فرمودند که دو روز پيش ايشان را برای وزارتخانه در نظر گرفته اند و ايشان وقت نکرده اند برنامه خود را برای وزارت ارائه دهند. وقتی برنامه ای ارائه نشده، انتخاب بر چه اساسی صورت گرفته؟ می دانيد اين يعنی چه؟ يعنی فاجعه................... (220751)
 
علی نظام زاده
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۴:۲۵:۴۷
در وزارت نیرو نیروهای ارزشی ومتخصصی مثل آقای مهندس عطارزاده معاون امور آب وجود دارند که در زمان دفاع مقدس منشع خدمات ودر وزارت بیرو در شرکت ساتکاب در رابطه با اصل 44 مدیر نمونه کشوری بودند چرا آقای رییس جمهور ایشان را به عنوان وزیر نیرو معرفی نمیکنند؟ (220753)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۴:۳۶:۳۲
یعنی چی برنامه های اینها همون برنامه ی قبلی هاست . مگه برنامه رو همون شخص پیشنهادی نباید معرفی کنه . یا نکنه کس دیگه ای این برنامه ها رو براشون می نویسه ؟! (220760)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۴:۳۷:۱۳
من کاری ندارم ذبیحی خوبه یا علی آبادی یا فتاح. اماد یک نکته برام محرزه که اگه احمدینژاد هرکی رو معرفی کنه شما همین جوری باهاش مخالفت میکنید. تا حالا عملکرد دولت نهم از نظرتون افتضاح بود، اما بعد معرفی کابینه تمام وزارتخونه هایی که وزیراش عوض شدن مثل بهداشت و نیرو، شده الگو و نمونه! بابا یکم تقوا به خرج بدید. ناسلامتی فلسفه روزه تقواست. اگه لنکرانی و فتاح و غیره بهترینند چرا تو دوره نهم نمیگفتید؟ (220762)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۵:۲۸:۰۲
احتمالی که شما داده اید\"به خاطر مخالفت مراجع\" به نظر من بی اساس است
به دلیل اینکه مراچغ قبل از معرفی سه وزیر زن به مجلس اغتراض کرده بوده اند! حال اگر اقای احمدی نژاد قصد داشت که به نظر مراحع اهمیت دهد همان موقغ سه وزیر زن به مجلس معرفی نمیکرد!



با نوجه به این که توهینی نکرده ام از شما انتظار انتشار دارم! (220776)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۹:۱۹:۰۰
در تأیید صحبت رستم خان باید عرض کنم به همین دلیل است که رییس جمهور محترم خانم آلیا را معرفی کردند نماینده ای که نه انتقاد و نه سوالی میکند میتواند بالقوه وزیری هماهنگ و بی دردسر باشد. (220877)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۲۳:۰۴:۰۵
lمگر برق جناحی هم داریم تولید برق که حزب بازی و رفیق بازی ندارد حتی وزیر نیروی فبل از انقلاب هم میتواند وزیر باشد چرا فتاح نه معلوم نیست. (220917)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۲۳:۲۹:۳۰
آقا من با انتخاب نماينده زن براي پست هاي وزارت مخالفم . زنان درگيري فكري بيشتري درد درون خانه دارند و مطمئناً نخواهند توانست در حد يك مدير مرد خوب كار كنند .
ز زن نيايد كار به جز پرورش نسل بزرگ كه اين بزرگترين كار ، كار زن است
چاكرتيم .
من از جناب دكتر احمدي نژاد ---انتظار چنين كاري را نداشتم . (220914)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۲۳:۴۶:۳۳
حالا مگه فتاح چيكار كرده بود جز سهميه بندي برق (220923)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۲۳:۵۰:۴۵
در اعلام سوابق اجرایی و تحصیلی این دو نفر بسیار مغرضانه عمل کردید.
1- اینکه این دو تا آقا زاده نبودند و با کله گنده ها فامیل نبوده اند (مثلا با آقای لاریجانی و خاتمی) تا از همون اول معاون وزیر و رئیس باشند، نشون میده که با زحمات خودشون بالا اومدن. اگر از دبیری به نمایندگی مجلس رسیدند، نشاندهنده پشتکار و نبوغ خودشون هست.

2- در تحصیلات آقای دکتر ذبیحی به طرز ناشیانه ای از \"هند\" مکررا نام بردید بدون اینکه از دانشگاه محل تحصیلشون اسم ببرید. دانشگاهیان ما میدونند که دانشگاه آی.آی.تی، بهترین دانشگاه هند و یکی از بهترین دانشگاههای دنیاست، قطعا بهتر از بسیاری از دانشگاههای انگلیس و حتی آمریکا که خیلی از مسئولین دولتهای پیشین، من جمله خود آقای توکلی (با قصه و حدیثهایی که همه میدانیم) فارغ التحصیل شدند. دوستان هندی من اگر میتوانستند در این دانشگاه تحصیل کنند، هرگز برای تحصیل به آمریکا نمی آمدند

با این طرز انتشار اخبار، ادای بی طرف بودن اصلا بهتون نمیاد. رک و راست باشید، حرکات منافقانه کافی است. (220924)
 
شهریار
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۰۰:۱۱:۵۸
تبریک می گم به آقای توکلی و \"روش صحیح استیفای حقوق ملت\" که با پی گیری های فراوان و مجدانه این نماینده مشکلات رفع شد و به سلامتی دفتر کروبی و اعتماد ملی پلمپ شد و مرتضلی الویری و علیرضا بهشتی هم دستگیر شدند و احتمالا آقای توکلی همچنان با دعوت به سکوت همه را به مسیر صحیح استیفای حقوق .... دعوت می کنند.

مبارک باشد!

(امیدوارم این پیام هم شامل سکوت الف نشود) (220928)
 
اسد
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۰۱:۰۵:۲۹
سلام
من کامنت زیاد گذاشتم قبل از انتخابات ولی الفیها مثل آقای توکلی خیلی آزاده نیستند.نان به نرخ روز خوری بسیار خوب است.آقای احمدینزاد بسیار آدم مومنی است.ولی شخصیتی است که بسیار عجله دارد.و خودمحور است باید روی خودش کار کند ایشان اگر داعیه اداره جهان را دارد باید به ضعفهای خود توجه کند والا پیش بینی میکنیم که کار دشوار خواهدشد. (220941)
 
شاپرک آبی
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۰۲:۱۵:۱۲
علت انتخاب زنان از طرف احمدی نژاد در دولت نه دهن کجی به مراجع است ونه اعتقاد به کارآمدی زنان در اداره جامعه ! او عمدا زنانی را انتخاب می کند که نا کارآمدند و سابقه اجرایی قوی ندارند تا پس از مدتی که دستگاه مربوطه دچار سوء مدیریت شد این باور را در ذهن جامعه تقویت کند که زنان نمی توانند در مدیریت های کلان شرکت کنند. برای اثبات این موضوع کافی است به کنار گذاشتن رئیس اداره محیط زیست پس از چهار سال و جایگزینی یک مرد به جای ایشان و توجیه احمدی نژاد در این باره توجه کنید تا حقیقت را در یابید . (220949)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۵:۵۹:۱۶
ببخشيد! مگر وزارتخانه جای بازی با سرنوشت ميليونها دانش آموز و معملم است؟ اصلاً مگر کسی از ايشان خواسته که لياقت خانمها را اثبات يا نفی کند که دست به چنين کاری می زنند. به نظر می رسد ايشان به فکر حل مشکلات نيستند وگرنه يک وزير را بدون اينکه برنامه او را بدانند معرفی نمی کردند. در ضمن، ادعای بررسی سوابق هزاران نفر برای وزارتخانه ها هم کمی مخدوش است. چرا يکی از آن هزاران نفر بررسی شده معرفی نشد؟ (با توجه به اظهارات خانم آليا که گفته اند دو روز پيش به من پيشنهاد داده شد و برنامه ای هم ندارند!) (221161)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۶-۱۹ ۱۵:۱۰:۱۲
این واقعا تعبیر غلطی از این موضوع است . در جامعه ای که مرد و زن به طور معمولی تعامل دارند پیش بینی می شود مثل نماینده زن وزیر زن هم معنای خود را از دست بدهد و به یک امر عادی تبدیل شود . حالا خیلی از پست هایی که زنان عهده دار هستند عوض نشده که پست ها ربطی به زنان هم ندارد (221476)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۰۲:۱۸:۲۵
masalan aghaye farshidie mohtaram ke az tarafe aghaye doctor tavakkoli dar dolate nohom moarrefi shodand che chizi az savabeghe khanume aliya bishtar dashtand? hala chon aghaye farshidi mard bud az ishan hemayat kardid amma ba khanume aliya be dalile zan budan mokhalefat mikonid?! kami monsef bashid... (220950)
 
مهندس ضیاء
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۰۵:۴۹:۰۸
وزیر نیرو باید حد اقل چندین سال تجربه کاری بر جسته بوده واشنایی کامل با شبکه های تولید وانتقال برق و ابرسانی داشته باشد قراردادهای خرید تجهیزات نیروگاهی و پست های برق و خطوط انتقال نیرو شامل مبالغ کلان ارزی و ریالی میباشد و وزیر نیرو الزاما باید علاوه بر داشتن قدرت تصمیم گیری مدیریتی به نحوه تهیه مشخصات فنی و اسناد مناقصه قراردادها و چگونگی امضاء قراردادها که مبالغ کلانی را شامل می گردد تسلط کامل داشته باشد و چندین سال در پست مدیریت و معاونت تجربه داشته باشد تا علاوه بر قدرت تصمیم گیری و راهبردی که موجب تسریع اجرای پروژه ها و اصلاح شبکه سراسری انتقال و تولید برق میگردد .در موردامضاء قراردادهای کلان خرید تجهیزات شناخت کافی از پیمانکاران سازنده و فروشنده گان تجهیزات داشته باشد چه اگر این شناخت نباشد دلالان زیاده خواه تجهیزات سازندگان در جه دو و سه را بجای تجهیزات مرغوب تحویل خواهند داد و از این راه ضرر های هنگفتی به مملکت وارد خواهد شد. انشاءاله که ریاست محترم جمهور فردی با تجربه و لایق را انتخاب خواهند نمود -مهندس برق با 22 سال تجربه مدیریتی در اجرای ساخت پستها و خطوط انتقال نیروی شبکه بهم پیوسته فشار قوی از ارس تا خلیج فارس (220969)
 
yavar115
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۰۶:۱۱:۴۶
گزینه ی مناسب دیگری که شاید مناسب وزارت نیرو باشه
علی آبادی معاون وزیر نیرو سابق است.
و احتمال رای آوردن هم داره
چون هم سابقه اجرایی قوی داره هم تحصیلات مناسب
و البته در کارش بیش از حد جدیه (220971)
 
علي
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۰:۳۷:۰۲
نماينده اي كه قبول مي كنه از نمايندگي كنار بره و وزير بشه در واقع توهين به حوزه انتخابيش مي كنه چون اگه خوبه و مردم حوزه انتخابيش انتخابش كرده اند پس بايد برا اون حوزه از دل و جون مايه بزاره و گرنه لياقت و توانايي اون نماينده نيز در قوه مجريه ناكارآمد فعلي تنزل كرده و مردم را از خود بيزار خواهد كرد بخصوص اگه به وزارت معرفي بشه و راي هم نياره كه افتضاحه اون موقع اون نماينده بايد بره و بميره چون ديگه به درد مردم نمي خوره چون به انتخاب اون مردم توهين كرده (221007)
 
ابرار
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۰:۴۲:۳۵
بعضی ها مثل اینکه هنوز متوجه نیستند که در ایران عزیز سی سال است انقلاب اسلامی شده . حکومت جمهوری اسلامی که دست مایه خون دل خوردن های امام رحمته الله علیه و خون شهدا عزیز است . برای تحقق عدالت اسلامی تشکیل شده . البته با همه کم ها و کاستی های فعلی .
بخشی از تحقق عدالت اسلامی یعنی مبارزه با تفکرات زن ستیز دوران طاغوت . همان افکاری که . یا زن باید در آشپز خانه مشغول غذا درست کردن باشد. یا پوشاک یا بقول آن روزی ها کهنه بچه بشورد . آنهم با دست و در طشت رخت شویی . یا بچه درست کند .یا بچه بزرگ کند . یا در کاباره برای مردان هرزه باز برقصد. یا در فلان مشروب فروشی یا بار فلان و فلان مشروبات الکلی برای آقایون بریزد . و و و . ننگ بر چنین تفکرات دوران طاغوت و جاهلیت .
اتفاقا آقای احمدی نژاد باید از لج بعضی آدم ها متحجر و جاهل هر دو وزیر پیشنهادی خود را از زنان مسلمان و تحصیل کرده و متخصص و آزاده و مومن و متعهد استفاده کند . زنانی که نمونه و الگوی آنان فاطمه زهرا سلام الله علیها و زینب و معصومه کبرا (ع) هستند . آن راستین زنانی که با زبان حق . فلسفه باطل را کوبیدند.
ابرار (221010)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۱:۳۸:۰۶
این هم یک بازی دیگری است! هیچ چیز سر جای خودش نیست یعنی عدل و نظم وجود ندارد! (221021)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۲:۰۳:۱۷
من هیچ وقت با سیاست کاری نداشتن و نخواهم داشت اما به قول اون بنده خدا در خود ستاد وزارت نیرو نیروهای ارزشمند و با تجربه ای وجود دارند، چرا اقای رییس جمهور از اینها استفاده نمی کنند مثلاً آقای داریانی معاون وزیر در امور تحقیقات و منابع انسانی که سوابق ارزشمند مدیریتی دارند و طی چند دوره مدیر ماندگار معرفی شده اند به حق و انصاف بسیار فرد با انصاف و با خدایی است و حق اوست که وزیر نیرو شود (221034)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۴:۲۶:۱۴
متصدی امور دفتری....مدرسه!
دبیر دبیرستان...
مسوول امور تربیتی....مدرسه!
انجمن اولیا و مربیان....مدرسه!
معاون دبیرستان...
رییس دبیرستان
کارشناس ارزشیابی و رسیدگی به شکایات....دبيرستان/آموزش و پرورش منطقه...

وزير آموزش و پرورش؟!

روند سوابق فوق ين همه جهش رو براي خانم آليا توجيه نمي كند.
شايد بعد از جلسه راي اعتماد پست مشاور امور اوليا و مربيان رئيس جمهوري نصيب ايشون بشه. (221108)
 
ر.ح
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۴:۳۶:۱۷
پيشنهاد اينگونه افراد براي وزارت توسط احمدي نژاد آيا توهين به نظام و ملت نيست ؟
آيا كشور ما بعد از 30 سال اينقدر از متخصص تهي شده است كه امسال خانم آليا و ذبيحي محرابيان و...وزير وزارتخانه هاي بسار حساس شوند؟
اگر رزومه وزيران اولين كابينه هاي اول انقلاب در 30 سال قبل را مرور كنيد افراد بسيار قوي تر و با تجربه تري در مسند وزارت بودند.
آيا نيت آنها ايجاد بدبيني طبقه كارشناس و متخصص در داخل و خارج هر وزراتخانه با نظام است؟
فاين تذهبون؟ (221118)
 
زينب
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۲۲:۱۲:۵۳
بار الها
رئيس جمهور دانا مؤمن انقلابي و ولايي ما را از شر تهمت هاي نا روا رهايي بخش .
من نمي دانم چرا انقدر بعضي ها اصرار دارند به هر طريقي كه شده اين مرد بزرگ را تخريب كنند . انتخاب رئيس جمهور زن را هم در جهان ديده ايم . ديگر چه بحثي باقي مي ماند براي طرفداران مدنيت و آزادي ؟ (221268)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۶-۱۹ ۱۲:۰۹:۲۷
سلام.
من نمیدونم واقعا هدف الف از این کارها چیه ؟ اگه رئیس جمهور نامه رو استرداد نمیکرد داد همین سایت در میومد که وقت برای رایزنی وجود نداشت. حالا که نامه رو استرداد کرده یه جور دیگه داد میزنه .
جناب توکلی ! شما گمان میکنید فریاد 2 و 2 در مجلس نشان از چیست ؟ مثل بچه دبستانی ها اعتراض میکنید ؟ خوب رای ندید چرا داد و بیداد ؟ نظر رو منتشر کنید (221416)
 
کند ذهن
۱۳۸۸-۰۶-۱۹ ۲۱:۰۵:۵۴
لطفا یک نفر توضیح بدهد (( عنایت به ایام قدر )) یعنی چه ؟ (221571)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.