Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات



  کد مطلب: 53578, P.View: 4218
ويديو/ جزئيات بررسی‌های کميسيون ويژه قوه‌قضائيه چاپ ارسال به رفقا


(23 توصیه)

            بخش خبری الف   
۲۳ شهريور ۱۳۸۸
غلامحسين محسني اژه‏اي در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو به تشریح یافته‌های کمیته ویژه قوه قضاییه درباره اظهارات و نامه‌ حجت‌الاسلام کروبی پرداخت.

ویدیوی این برنامه را ببینید:



 

غلامحسين محسني اژه اي در این برنامه ابتدا گزارشي از روند شکل گيري اين هيات سه نفره به دستور آيت الله صادق آملي لاريجاني رييس قوه قضاييه در ششم شهريور ماه ارائه کرد و گفت، اين هيات به دستور آيت الله لاريجاني بطور جدي و همه جانبه پيگيري و بررسي ها ي دقيق را آغاز کرد تا حقي از هيچ طرف اعم از مردم، جامعه و حکومت ضايع نشود و حتي در قبال حقوق مردم احتياط بيشتر و خاصي شود.

وی افزود: هيات سه نفره قوه قضاييه از روز ابلاغ ماموريت هر روز و برخي روزها 4 الي 5 ساعت جلسه داشته و اسناد موضوعات مختلف مد نظر ابلاغيه آيت الله لاريجاني از جمله نامه آقاي کروبي مورد بررسي قرار گرفت.

محسني اژه اي با اشاره به جايگاه و شخصيت آقاي کروبي که بعد از انقلاب مناصب مختلفي را داشته است، گفت: ادعاهاي وي قطعا تبعات و پيامدهاي زيادي براي نظام دارد، بطوريکه تاکنون دشمنان انقلاب بيشترين سوء استفاده را از آن کرده اند،
وي تصريح کرد: نامه اول آقاي کروبي به آيت الله هاشمي شاهرودي رييس وقت قوه قضائيه رسيده بود و ايشان دستور بررسي را صادر کرده بودند و نامه دوم را به آيت الله آملي لاريجاني رييس کنوني قوه قضائيه نوشته بود که در اثناي فعاليت هيات سه نفره قوه قضائيه براي بررسي به اين هيات ابلاغ شد و بطور دقيق و در دو ديدار با وي مورد بررسي قرار گرفت.

دادستان کل کشور گفت که هيات سه نفره کار قضايي نکرده و صرفا در باره ادعاها تحقيق و نتيجه را به رياست قوه قضائيه اعلام کرده است.
حجت الاسلام و المسلمن "ابراهيم رئيسي" معاون اول رئيس قوه قضائيه، حجت الاسلام و المسلمين " غلامحسين محسني اژه اي " دادستان کل کشور و حجت الاسلام و المسلمين "علي خلفي " رئيس حوزه رياست قوه قضائيه، اعضاي هيات سه نفره قضايي رسيدگي به حوادث و اغتشاشات بعداز انتخابات هستند که اولين گزارش بررسي ها و تحقيقات خود را به رئيس قوه قضائيه ارائه کردند و آيت الله لاريجاني ضمن تقدير و تشکر از زحمات هيات سه نفره با پيشنهادات ارائه شده آنها موافقت کرد.
هيات سه نفره پيشنهاد کرده بود که نتيجه گزارش هيأت از طريق رسانه‌هاي جمعي به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

اين هيات همچنين پيشنهاد کرده که گزارش به مرجع صالحه قضايي ارسال گردد تا با مباشرين و معاونين و کساني که در ادامه اقدامات ضد امنيتي عليه نظام پس از انتخابات رياست جمهوري و در راستاي ادامه جريان نشر اکاذيب و ايراد تهمت و افترا زده و موجب تشويش اذهان عمومي شده و به حيثيت و اعتبار نظام و بعضي از نهادهاي نظام لطمه زده و موجب هتک حيثيت و حرمت بعضي از مردم شده‌اند، برخورد عادلانه و قاطع صورت گيرد.

** دشمنان بيشترين بهره‌برداري هاي سوء را از نامه‌هاي کروبي کرده اند

دادستان کل کشور با بيان اينکه" دشمنان بيشترين بهره‌برداري هاي سوء را از نامه‌هاي کروبي کرده اند"، گفت که
بايد بررسي مي‌شد که آيا ادعاهاي کروبي صحيح است يا خير، اگر صحيح نيست چرا اين ادعاها را مطرح کرده است.
محسني اژه‌اي گفت که مسئوليت هيات 3 نفره قوه قضاييه مختص به نامه کروبي نيست، اين هيات قبل از نامه کروبي تشکيل شده بود و در واقع بايد گفت که مسئوليت‌هاي متعددي هم براي بررسي موضوعات مختلف دارد که از جمله آنها مي‌توان به موضوعات کوي دانشگاه و کساني که ادعاي لطمه ديدن داشتند، اشاره کرد.
وي اضافه کرد: ما مؤظف بوديم در مرحله اول اقدام قضايي انجام ندهيم و از اين‌رو خواستيم که کروبي نيز براي بيان دلائل و مستندات خود به هيات 3 نفره مراجعه کند تا ما بتوانيم از وي در روند پيگيري‌ها کمک بگيريم و حتي آقاي کروبي را هم در جريان پيگيري‌ها قرار دهيم.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: از کروبي درخواست کرديم که به هيات 3 نفره بيايد و وي هم به موقع به هيات 3 نفره مراجعه کرد. کروبي ابتدا در جلسه اول کلياتي را مطرح کرد که بايد گفت شخص کروبي با نوع کار معاون اول قوه قضاييه و بنده به عنوان دادستان کل کشور از قبل آشنايي داشت. از اين‌رو در هيات 3 نفره از کروبي خواستيم که مسائل و مستندات مربوط به نامه اول که آن را به آقاي هاشمي رفسنجاني داده بود و نامه دوم را بيان کند.
محسني اژه‌اي تصريح کرد: کروبي در خصوص نامه‌ها توضيحاتي ارائه داد، وي اجمالاً گفت، زماني که نامه را به هاشمي دادم از مدارکي که در حال حاضر دارم در آن زمان هيچ کدام از مدارک و مستندات فعلي را نداشتم و حتي افراد مطرح شده در نامه را نديده بوديم ولي بعداً آنها به افراد حزب يا به صورت مستقيم به خود بنده مراجعه کردند.
دادستان کل کشور افزود: درهيات 3 نفره به کروبي اعلام کرديم که ما آمادگي داريم همه سخنان شما را شنيده و پيگيري کنيم و حتي حاضريم هر سرنخي را که شما ارائه بدهيد دنبال کنيم.
محسني اژه اي در باره آنچه که در جلسه اول حضور کروبي در هيات 3 نفره گذشته است، گفت: بنده به کروبي در همان جلسه اول گفتم که شما آيا واقعاً درخصوص مسائلي که مطرح کرديد به اطمينان رسيده‌ايد يا خير؛ کروبي در پاسخ گفت خير بنده شنيده‌ام. البته دو مورد را نيز مستقيماً از خود افراد شنيده‌ام و بقيه را به صورت غير مستقيم به بنده گفته‌اند.

وي اضافه کرد:‌ کروبي در اين جلسه 4 لوح فشرده به همراه اسامي افرادي به ما داد لذا ما هم به وي گفتيم که هيئت اين سي‌دي‌ها را مشاهده کرده و پس از بررسي‌ها نتيجه را به شما اطلاع خواهد داد. البته بايد به اين نکته هم تأکيد کنم که ما در هيات 3 نفره به کروبي اطلاع داديم که مي‌خواهيم همه جلسه را به صورت رسمي ضبط کنيم.
دادستان کل کشور گفت: ابتدا پس از خروج کروبي لوح فشرده‌ مربوط به شخصي به نام (الف - ش) را بررسي کرديم، ما پس از بررسي و مشاهده اين لوح فشرده متوجه شديم که حتي اين لوح را هر کس ديگري هم ببيند متوجه مي‌شود که کاملاً حساب شده طراحي شده و کاملاً پيداست که کسي اين سي‌دي را تهيه کرده يا به تعبير بنده براي تهيه اين سي‌دي چندين بار هم رفت‌وآمد شده که در نهايت اين لوح فشرده به عنوان مهمترين سند کروبي تهيه شود، البته بايد گفت که کاملاً هم مخدوش بود.
محسني اژه اي درباره خدشه‌هايي که به لوح فشرده مربوط به مهمترين سند کروبي وارد است، تأکيد کرد: اين لوح فشرده از لحاظ صحبت‌هاي مطرح شده و اينکه بعداً روشن شد حتي چندين بار تعويض و در نهايت تکميل شده، مخدوش بوده ولي ممکن هم هست که کروبي از جزئيات تهيه اين لوح فشرده در آن زمان بي‌خبر بوده باشد.
وي افزود: در بررسي باقيمانده لوح‌فشرده‌ها مشاهده کرديم که هيچگونه ادعاي تجاوز جنسي در آنها مطرح نمي‌شود از اين‌رو تصميم براين گرفتيم که با تهيه‌کنندگان لوح‌هاي فشرده و شخص (الف -ش) صحبت کنيم. از اين رو در اين خصوص هم تصميم براين شد که از شخص کروبي کمک بگيريم حتي به وي هم گفتيم که خود شما هم مي‌توانيد حضور داشته باشيد اما فرداي آن روز اول وقت مشاهده کرديم که از دفتر کروبي يا از سايت وي اعلام شد که (الف -ش) مفقود شده است، اين موضوع مورد توجه ما قرار گرفت و البته اين سؤال مطرح شد که چرا شخص مذکور مفقود شده، در نهايت ناچار شديم که تحقيقات غيرمحسوس را هم آغاز کنيم و در اين بين متوجه شديم که يکي از افراد حزب با شخص (الف -ش) مخفيانه در ارتباط است. در همين موقع که ما داشتيم موضوع (الف-ش) را بررسي مي‌کرديم کروبي مورد ديگري را ادعا کرد يعني موضوع شخصي به نام ترانه موسوي.

دادستان کل کشور تصريح کرد: در خصوص موضوع ترانه موسوي دشمن بهره‌برداري بسياري کرد؛ البته بايد بگويم که کروبي هم هيچ مستندي در خصوص ترانه موسوي ارائه نداده بود؛ کروبي مي‌گفت مطلبي را دختر خلبان شهيدي در جمع افرادي که بنده و ميرحسين موسوي مأمور به تحقيقات کرده بوديم مطرح کرده است. از اين‌رو ما در هيات 3 نفره تحقيقات خود را نيز در اين زمينه آغاز کرديم.
محسني اژه اي اضافه کرد: اولين موضوعي که مطرح کرديم اين بود که ترانه موسوي که بي‌کس و کار نيست ولي هرچه جلو مي‌رفتيم هيچ سرنخي در خصوص وي وجود نداشت و اصلاً چنين فردي با اين موضوعات که کروبي مطرح کرده بود، وجود نداشت چرا که کروبي گفته بود ترانه موسوي را به بيمارستان آورده بودند و وي با جراحات شديد يک شب در بيمارستان بستري بوده و طبق اظهاراتي که پرستار ترانه موسوي داشته وي يک شب در بيمارستاني بستري بوده و صبح روز بعد توسط افرادي از بيمارستان برده شده است و در نهايت بعداً در خارج از شهر و در بيابان جنازه وي پيدا شده است ولي با اين همه، چنين کسي را ما پيدا نکرديم.
وي با بيان اينکه تمام موارد ادعايي را در خصوص ترانه موسوي بررسي کرديم، اظهار داشت: با اينکه تحقيقات گسترده‌اي انجام داديم ولي به نتيجه‌اي نرسيده‌ايم، تصميم گرفتيم که از دادسراها و کلانتري‌ها پيگيري کنيم که آيا فرد مورد ادعاي کروبي بازداشت شده يا خير که به ما اعلام کردند چنين کسي بازداشت نشده است. البته بايد گفت که ما نه تنها حوالي تهران و قزوين و فرودگاه را بررسي کرديم بلکه در سطح وسيعتري پيگيري کرديم ولي به ما گفتند که در اين مکان ها چنين جنازه‌اي با اين مشخصات مورد ادعا پيدا نشده است. از اين‌رو تصميم گرفتيم سراغ بيمارستان مورد ادعاي کروبي برويم.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: درخصوص بيمارستان اين‌طور بررسي کرديم که آيا ترانه موسوي در آنجا بستري شده يا خير لذا به عده‌اي مأموريت داديم که به بيمارستان به صورت غيرمحسوس رفته و بررسي کنند که آيا در اين فاصله زماني مورد ادعاي کروبي حتي چند روز قبل ببينند چنين فردي به نام ترانه موسوي در آن بيمارستان بستري شده يا خير، پس از بررسي‌ها اعلام کردند که چنين شخصي با اين مشخصات در اين بيمارستان بستري نشده است.
محسني اژه اي ادامه داد: ما فرض را بر اين گذاشتيم که کروبي درست مي‌گويد لذا مطرح کرديم که شايد به دليل مشکلاتي که در زمان بستري شدن ترانه موسوي وجود داشته وي را با نام ديگري در آنجا بستري کردند لذا دستور داديم که پيگيري کنند که آيا چنين فردي با اين مشخصات و اين لطمات به اين بيمارستان آورده شده يا خير، ولي باز هم جواب منفي بود و در ادامه مطرح کرديم تمام بيماراني را که در آن فاصله زماني به بيمارستان مراجعه کرده اند را بررسي کرده و ببينند که آيا اين بيماران مورد شناسايي هستند يا خير ولي در نهايت بازهم چنين چيزي وجود نداشت.
وي تأکيد کرد: در پايان بررسي اين موضوع اين امکان را داديم که ترانه موسوي در کدام خيابان و يا توسط کدام کلانتري بازداشت شده و به کدام بازداشتگاه برده شده است ولي باز هم به اين نتيجه رسيدم که اصلاً چنين فردي با اين مشخصات بازداشت نشده است.

دادستان کل کشور گفت:پس از تحقيقات فراوان و مشخص شدن واهي بودن اين ادعا، به آقاي کروبي گفتم که ما اين را‌ه‌ها را طي کرديم و چيزي پيدا نکرديم، اگر شما راه ديگري به ذهنتان مي‌رسد به ما بگوئيد تا پيگيري کنيم؛ که آقاي کروبي گفت: "نه حرف‌هاي شما منطقي است، ولي من الان چيز بيشتر از اين ندارم. "
محسني اژه‌اي ادامه داد: آقاي کروبي گفت که يک فردي رفته بيمارستان و گفته است که يک پرستاري اين مطلب را به او گفته است. به آقاي کروبي گفتيم که خب، نام اين پرستار چيست؟ تا برويم و پيگيري کنيم. کروبي گفت: اين آقا مي‌گويد که من اتفاقاً مراجعه کردم و ديدم که ديگر اين پرستار آنجا نيست. گفتيم: خب، چطور نيست؟ مرخصي رفته؟ مأموريت رفته؟ انتقالي گرفته؟ اخراج شده؟ چطور شده است؟ که آقاي کروبي گفت: نمي‌دانم، مي‌گويد نيست. گفتيم: نامش را از آن آقا بپرسيد. آقاي کروبي به شوخي گفت: من که مثل تو بازجو نيستم،
محسني اژه اي ادامه داد: گفتم: خب باشد، ما بعدا خودمان از آن آقا سوال مي‌کنيم و نامش را مي‌پرسيم و سوال مي‌کنيم که شما تصادفي به اين بيمارستان رفتيد؟ مأموريت داشتيد؟ حتي از آقاي کروبي سوال کردم که اين پرستار آقا بود يا خانم؟ که آقاي کروبي گفت، من نمي‌دانم.

وي خاطرنشان کرد: در مورد ترانه موسوي ما هر مسيري که ممکن بود به ذهن انسان برسد و به ذهن کارشناسان مي‌رسيد، طي کرديم و واقعا به اين نتيجه رسيديم که چنين چيزي واقعيت ندارد. مگر مي‌شود فردي باشد و هيچکس را اعم از هم‌کلاسي، آشنا، پدر و مادر و برادر و خواهر و... نداشته باشد؟

اژه اي در ادامه برنامه گفت وگوي وي‍ژه خبري يکشنبه شب شبکه دوم سيماي جمهوري اسلامي، تصريح کرد : در جلسه اول با آقاي کروبي، وي در پاسخ به اين پرسش که آيا همه مطالب شما اين بود، گفت که خير، مطالبي ديگر هم دارم که حالا نمي گويم؛ گفتيم آقاي کروبي شما ادعايي کرده ايد که به حيثيت نظام، مردم و فردي که سي دي را براي او تهيه کرده ايد، لطمه زده است، فردا اگر همين سي دي لو برود براي خود اين فرد بد مي شود و حقش مورد تجاوز قرار گرفته است. بايد مطالبتان را بگوييد، گفت که نه من اين مطالب را به شما مي دهم اگر رسيدگي کرديد و به نتيجه رسيديد، بعد اعلام مي کنم.

دادستان کل کشور در باره آقاي الف – شين گفت: درجلسه نکاتي مبهم بود، با اين فرد در پشت پرده ارتباط دارند؛ از يک طرف مي گويند نيست، اما از طرف ديگر با او در تماس هستند. فرداي روزي که تصميم داشتيم با او صحبت کنيم از سوي طرفداران آقاي کروبي اعلام شد که مفقود شده است، بعد مشخص شد که با او ارتباط دارند.
وي تصريح کرد:در باره ادعاي الف - شين در لوح فشرده و ادعاي آقاي کروبي، صرفنظر از ابهامات، تحقيق کرديم، نه در آشوب ها بوده که هم خودش و هم کروبي نمي گويد؟ بوده است.
وي ادامه داد: در باره اين مطلب که چه وقت و توسط چه کساني دستگير شده است، خود الف- شين که با يک سفارتخانه مرتبط بوده مدعي است که سه نفر او را در خيابان جردن دستگير و سوار ماشين کرده و با خود برده اند و بعد مورد ضرب و شتم قرار داده اند و در يک مورد به او تجاوز جنسي کرده اند و بعداز چند روز آزاد شده است.

محسني اژه اي افزود:بر منباي تحقيقاتي که انجام مي دهيم تا الان آنچه که قطعي است، اولا الف - شين در هيچ يک از تظاهرات و آشوب هاي خياباني دستگير نشده است، از نيروي انتظامي، وزارت اطلاعات، نيروهاي مردمي محل مورد ادعاي دستگيري تحقيق کرديم، مشخص شد که چنين دستگيري اصلا در آن محل و در مقطع زماني ادعايي، صورت نگرفته است و به هيچ بازداشتگاهي هم برده نشده است. جايي که مدعي است او را برده اند برمنباي نشاني ها، کاملا تناقض در گفتارش را مشخص مي کند.مي گويد، حدس مي زنم مرا جايي برده اند که صداي 40 تا 50 نفر را مي شنيده ايم.
دادستان کل کشور اظهار داشت: الف - شين توسط هيچ نيرويي دستگير نشده است و ساختگي بودن سي دي محرز است اما براي قضاوت در اين باره بايد منتظر ادامه تحقيقات بود.
محسني اژه اي گفت: آقاي کروبي در مورد ادعاي دستگيري، آزار و اذيت و دفن مخفيانه يک دختر شهيد سندي ارائه نداد. فقط گفته شد که او تنها دختر يک شهيد است که در حال گفتن الله اکبر به همراه مادرش در ساختمان يا پشت بام خانه شان توسط افرادي دستگير و برده شده است و بعداز چند وقت در حاليکه مورد آزار و اذيت قرار گرفته و پايين تنه اش با اسيد سوخته است، جنازه اش را مخفيانه دفن مي کنند.

وي تصريح کرد: آقاي کروبي گفت که اعضاي خانواده را نديده و تنها آقاي مقيسه از ستاد آقاي موسوي اين مساله را مطرح کرد ؛ از طرف آقاي موسوي به خانه آن دختر رفته اند و مجلس ختمي براي او در مسجد قلهک برگزار شده است و آقاي ميرحسين هم در آن مجلس ختم شرکت کرده است، من هم قرار بود به خانه شان بروم ولي فرصت نشد اما يکي از بستگانم رفته و با خانواده اش صحبت کرده است.
دادستان کل کشور اظهار داشت: آقاي کروبي در پاسخ به اين پرسش که آيا خانواده دختر جنازه او را قبل از دفن مخفيانه ديده اند، گفت که نمي دانم. اما چه کسي ديد که بخشي از بدن او با اسيد سوخته است؟ شما ديديد؟ نمايندگان آقاي موسوي ديده اند؟ خانواده اش ديده است ؟ بنا به گفته شما پدرش که شهيد بود و تنها دختر هم بوده، پس چه کسي ديده است؟ اين سئوال و سئوالاتي از اين دست در جلسه اول بي پاسخ ماند.
محسني اژه اي با بيان اينکه " تحقيقات از مسجد، خانواده و ديگر جاها درهمه زمينه ها"، آغاز شد، به اعلاميه فوت اين دختر و مطالب سخيف يک سايت در اين باره اشاره کرد و گفت که تحقيقات از بنياد شهيد، خانواده و محل مشخص کرد که پدرش اصلا شهيد نبوده و در ضمن تنها دختر خانواده هم نيست. نه دستگير شده،نه الله اکبر مي گفته و نه بدنش با اسيد سوخته و نه مخفيانه دفن شده است.

وي خاطرنشان کرد: پدرش به گفته خانواده و مادرش در سال 80 با ايست قلبي فوت کرده است، خواهر دختر هم حتي به آقاي کروبي گفته که پدر ما شهيد نيست، اسناد دفن مخفيانه خواهرم را به ما بدهيد.
محسني اژه اي به يک اطلاعيه ساختگي ديگر هم اشاره کرد که اين دختر را به همراه پدر و برخي از بستگان نزديکش (4 دايي )جزو شهدا معرفي کرده است. اينها کاملا دروغ است و اصلا برادران مادرش شهيد نشده اند و زنده اند.
دادستان کل کشور افزود: تحقيقات از جاهاي مختلف حتي دبيرستاني که دختر مورد نظر در آن درس خوانده، ادامه يافت و مشخص شد که دختر خانم چند روز قبل تماس گرفته و گفته است که مي آيم و پرونده ام را پيگيري مي کنم.
وي گفت:اين دختر خانم از سال 86، براي بار هفتم است که از خانه فرار کرده و شش بار گذشته يا خودش برگشته و يا نيروي انتظامي او را دستگير و تحويل خانواده اش داده است. اين بار هم که مادرش براي خريد دارو از خانه خارج شده بوده، بعداز برگشت متوجه مي شود دخترش در خانه نيست.
محسني اژه اي ازاينکه مجبور است به برخي مطالب اشاره کند، ابراز تاسف کرد و افزود:فضاي بدي واقعا در کشور ساخته اند تا بيگانگان بتوانند از اين تشويش اذهان عمومي و اکاذيب سوء استفاده کنند و مردم هم يک مقداري نسبت به برخي موضوعات مردد و حيرت زده شده اند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: به مادر اين دختر مراجعه کرديم و پرسيديم، شما که نمي دانيد اصلا دخترت کجاست قبلا هم سابقه شش بار فرار از خانه دارد چرا براي او مجلس ختم گرفتيد. وي گفت که من نمي دانستم و مراجعه هم کردم،اما دير مراجعه کرده است، يعني 13 تيرماه مدعي است که ساعت 13 و 45 دقيقه رفته بودم براي خريد دارو وقتي برگشتم دخترم نبود، در تاريخ 21 تيرماه اولين نامه را به يکي از مسئولين مي نويسد و 23 تير نامه دوم را مي نويسد و در اين دو نامه هيچ بحثي از اينکه دخترش دستگير شده، نکرده است.
وي تصريح کرد:بالاخره چه کسي دنبال اين مسائل است که به آقاي ميرحسين مي گويد که يک چنين چيزي هست، براستي چه کسي اعلاميه جعلي را منتشر مي کند و مي گويد دختر شهيد است و آن مطالب سخيف را در سايتي نوشته است.
محسني اژه اي اظهار داشت: مادرش ادعا مي کند يک فردي زنگ زد و گفت که از طرف آقاي موسوي هستم و مي خواهيم به شما کمک کنيم، گفتم شما را نمي شناسم، گفت که مي گويند دختر شما کشته شده است، گفتم، کي مي گويد دخترم کشته شده است، فقط دخترم نيست.بارديگر فردي تلفن زد و گفت که دختر شما کشته شده و او را مخفيانه دفن کرده اند.بار سوم آقاي مقيسه به اتفاق يک خانم که ادعاهايي در باره دخترش دارد، به خانه ما آمدند و گفتند که از طرف آقاي موسوي و کروبي آمده ايم براي کمک به شما، اول اجازه ورود ندادم، گفتند که الان فلان نماينده مجلس هم مي آيد و ما مي خواهيم به شما کمک کنيم.گفتند مگر دختر شما کشته نشده است، گفتم اين حرف ها چيست، مگر دختر من کشته شده است، مگر دختر من زنده نيست.

دادستان کل کشور ادامه داد: مادر دختر گفت، دوسه روز اين مسائل تکرار شد و گفتم واقعا نکند که کشته شده، گفتم من اين گرفتاري ها را که دارم براي اينکه از دست فاميل و همسايه ها راحت شوم يک مجلس ختم بگيريم و مسئله را تمام کنيم.
وي يادآور شد:باز به صورت روشن اين خانم نمي گويد و اين بخش استنباط من است، به اين مقدار توجه کنيد و اگر آن خانم بگويد اينجاش نظر من نيست، من نظرم را در باره اينجاي مطالب عوض مي کنم.
محسني اژه اي افزود: مادر دختر گفت، آنقدر گفتند که من آماده شدم براي اين کار، به اسم يکي دو نفر ديگر هم اشاره مي کند که من نام نمي برم، آنها براي مراسم ختم مسجد مي گيرند و پول را هم مي دهند. نامه هايش را هم به جاهاي مختلف را برخي جريان هاي سياسي نوشته اند. تنظيم برخي مسائل را برخي افراد آن جريان سياسي خاص انجام داده اند.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد:آقاي کروبي در جلسه اول در باره اين دختر خانم به عنوان يک مصداق روشن که دستگير و براي از بين بردن آثار جرم بخشي از بدنش را با اسيد سوزانده اند و بعد مخفيانه دفنش کرده اند. اشاره کرد اما در جلسه دوم در پاسخ به اين مطلب که در باره مسائل مطرح شده در جلسه اول آيا اطلاعات جديدي داريد، اولين حرفي که زد اين بود، دختر شهيد نيست و خواهرش با يک فرد ديگري به من مراجعه کرد و گفت که پدرم شهيد نشده و خواهرم تنها دختر خانواده نيست و اگر شما مي گوييد کشته شده نشاني او را بدهيد.
محسني اژه اي تصريح کرد:کروبي ادامه داد، آقاي مقيسه هم گفته که اين دختر شهيد نيست و ظاهرا زنده است و تماس گرفته است.

وي اظهار داشت: به آقاي کروبي در جلسه اول در دادستاني کل گفتيم حتي يک احتمال نمي دهيد افرادي مغرض باشند و مسائلي را بگويند وحق و باطل قاطي شود و فردا واقعا تشخيص آنها مشکل باشد، پس اجازه بدهيد با يکديگر تحقيق و بررسي کنيم و اگر روشن شد شما پيگيري کنيد، کروبي گفت، اگر ثابت شد براي من که موردي اشتباه بوده، با شجاعت اعلام مي کنم که اشتباه کرده ام.
دادستان کل کشور با بيان اينکه " آن دختر هنوز برنگشته است"،گفت:در جلسه دوم بعداز تصحيح برخي ادعاهاي جلسه اول از سوي کروبي، متذکر شديم حالا که براي شما روشن شده دختر شهيد نبوده و زنده است، بياييد اين يک مورد را خودتان اعلام کنيد و ما اعلام نکنيم زيرا فرق دارد و اين براي شما هم بهتر است. گفت که من نمي گويم. اما من همه مواردي را که گفته ام اگر ثابت شد که درست نيست بعد اعلام مي کنم.
محسني اژه اي افزود:در مورد ترانه موسوي هم که توضيحات لازم را به آقاي کروبي داديم گفت که دلايل شما منطقي است و من هيچ دليلي ندارم و از او خواستيم که اين را هم اعلام کند اما گفت که اين را هم اعلام نمي کند.

وي اظهار داشت:اين يک جريان است که با انگيزه سياسي تهيه شده است،الان خودشان مي دانندکه مسائل خلاف بوده اما متاسفانه حاضر نيستند همين مقدار را هم که به آن رسيده اند، اعلام کنند.
دادستان کل کشور در مورد سي دي يک فرد ديگر که آقاي کروبي ارائه کرد گفت: آقاي کروبي و خود فرد ادعا نمي کنند که در آشوب ها و خيابان دستگير شده است. خود فرد مي گويد، کساني که نمي دانم که هستند، مرا گرفته و برده و زده اند و بعد در بياباني رهايم کرده اند.و مدعي است که خانواده اش ( پدر ومادرش)از قسمت هاي مختلف بدنش عکس گرفته اند، اما آقاي کروبي و خود فرد مدعي تجاوز جنسي نيستند. دستگيري خياباني اصلا مطرح نيست و به هيچ بازداشتگاهي برده نشده و ادعا هم ندارد.
دادستان کل کشور در عين حال افزود: اينکه فردي هست که کتک خورده اين درست مي باشد، اما چه کسي اين کار را کرده در حال بررسي است. متاسفانه در تهران و برخي ديگر نقاط کشور ممکن است اتفاق بيافتد و فردي از سوي حتي رفقايش ربوده و مورد ضرب و شتم قرار بگيرد.
محسني اژه اي در مورد سي دي ديگري در باره يک خانم گفت: سئوالات القايي و بالاتر و اعمال نظر در نوع تهيه سي دي مشخص است اما معذلک، آن خانم هم ادعاي تجاوز جنسي ندارد اما مدعي است که در خيابان دستگير و به يک جايي برده شده است. اين در حالي مي باشد که بررسي ها نشان مي دهد اصلا او را به آنجا نبرده اند بلکه مستقيم به اوين برده اند. تحقيقات از هم بندي ها نشان داد که موضوع دستگيري و بردنش به اوين صحت داشته است. اين خانم مدعي است که او را قبل از انتقال به اوين به يک کلانتري برده اند و در کلانتري درگيري لفظي رخ داده و حتي فردي لباسش را کشيده که يک قسمت از لباسش بيرون آمده ودست فرد به بدنش خورده اما ادعاي تجاوز جنسي ندارد.آقاي کروبي هم مدعي تجاوز نيست.

وي خاطرنشان کرد: اين خانم و الف شين دو فردي هستند که مستقيم به آقاي کروبي مراجعه کرده اند.
دادستان کل کشور تصريح کرد:درهر صورت تا امروز در باره اين سي دي هايي که آقاي کروبي تحويل داده، يک سري تحقيقات بسيار فشرده ميداني و از افراد بصورت محسوس و غيرمحسوس صورت گرفته اما نمي گويم که تنها ادعاهاي کروبي ثابت نشده بلکه مي خواهم ادعا کنم، چيزهايي که آقاي کروبي در مورد افرادي که معرفي کرده اصلا وجود ندارد.اگر ترانه موسوي وجود داشت بايد به يک سرنخي مي رسيديم.
محسني اژه اي تاکيد کرد: به ضرس قاطع مي شود گفت که نه الزاما جناب آقاي کروبي اما يک جريان سياسي متاسفانه اين مسائل را کنار هم گذاشته و اين خط هم دنباله قضاياي بعداز انتخابات است.
وي اظهار داشت:خواهشم از آقايان اين است که يک مقداري به خود بياييم و تصور کنيم که چه کار مي کنيم و آب به آسياب چه کسي مي ريزيم.
دادستان کل کشور تاکيد کرد: قطعا به عنوان وظيفه قانوني و ملي و براساس آنچه قانون و مردم از ما مي خواهند اجازه نمي دهيم اين قضايا ادامه پيدا کند.اجازه نمي دهيم آقاي کروبي يا کس ديگري بازهم اين ادعاها را مطرح کند.
محسني اژه اي گفت: آقاي کروبي ادعا کرده موارد ديگري هست که اگر اينها رسيدگي شد اعلام مي کند اما برداشتم اين است که موارد ديگري ندارد. در هر صورت مواردي که تاکنون اعلام کرده کاملا خلاف بودن آنها محرز شده است.
دادستان کل کشور در پاسخ به اين پرسش، آيا رفتن به دفتر آقاي کروبي و ديگر جاها و بردن اسناد و غيره با فعاليت هاي کميته سه نفره ارتباط دارد؟ گفت: من الان از جزييات اين مسائل خبر ندارم و قطعا ارتباطي با تحقيق ما هم نداشته است. يک نمونه روشن را عرض کنم، ممکن است کساني ديگر مثل دادسراي تهران موضوعاتي را دنبال مي کرده اند و به مسائلي رسيده اند اما در مورد تحقيقات ما به دو مطلب ديگر اشاره کنم. در نظر داشتيم آقاي داوري که در ساختن سي دي ها دخالت داشته و عضو حزب اعتماد ملي بوده و جزو کساني بوده که اين افراد را به آقاي کروبي معرفي مي کرده است، و مخفيانه با الف شين در ارتباط بوده، بيايد و از او توضيح بخواهيم.اما پيدايش نکرديم.
محسني اژه اي افزود: به بازپرس پرونده که قبل از ما کار مي کرده و نسبت به الف شين هم تحقيقاتي کرده اما آقاي کروبي به عملکرد او اعتراض داشت،خواستم که آدرس داوري و يک نفر ديگر را به ما بدهد و منتظر پاسخ او بودم اما پريروز عصر در جلسه اي بودم که فردي گزارش مي داد و گفت که يکي از دستگير شدگان آقاي رضا داوري است. مي بينيد من حتي از دستگيري داوري مطلع نبوده ام.

دادستان کل کشور گفت:در مورد کوي دانشگاه و کهريزک، دستگاه قضايي کارش را مي کند و ما تلاش داريم دستگاه هاي قضايي ذيربط کارشان را انجام دهند.
وي خاطرنشان کرد: هيات سه نفره گزارش خودش را در باره ادعاهاي آقاي کروبي داد و اين که ديگر دستگاه هاي ذيربط چه کنند با ما نيست.
محسني اژه اي تاکيد کرد: هيات سه نفره همچنان فعال است و اولين گزارشش در مورد ادعاهاي آقاي کروبي بود، اما در موردمسائل ديگر از جمله کوي دانشگاه و کهريزک تحقيقات ادامه دارد.
دادستان کل کشور و عضو هيات سه نفره قوه قضائيه تاکيد کرد که فعاليت اين هيات پايان نيافته است و حوادث و آشوب هاي بعد از انتخابات و ازجمله مسائل کوي دانشگاه و کهريزک را بررسي و نتايج تحقيقات را به رييس قوه قضائيه گزارش خواهد کرد.


به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين " غلامحسين محسني اژه اي" در ادامه برنامه گفت وگوي وي‍ژه خبري يکشنبه شب شبکه دوم سيماي جمهوري اسلامي، تصريح کرد : در جلسه اول با آقاي کروبي، وي در پاسخ به اين پرسش که آيا همه مطالب شما اين بود، گفت که خير، مطالبي ديگر هم دارم که حالا نمي گويم؛ گفتيم آقاي کروبي شما ادعايي کرده ايد که به حيثيت نظام، مردم و فردي که سي دي را براي او تهيه کرده ايد، لطمه زده است، فردا اگر همين سي دي لو برود براي خود اين فرد بد مي شود و حقش مورد تجاوز قرار گرفته است. بايد مطالبتان را بگوييد، گفت که نه من اين مطالب را به شما مي دهم اگر رسيدگي کرديد و به نتيجه رسيديد، بعد اعلام مي کنم.
دادستان کل کشور در باره آقاي الف – شين گفت: درجلسه نکاتي مبهم بود، با اين فرد در پشت پرده ارتباط دارند؛ از يک طرف مي گويند نيست، اما از طرف ديگر با او در تماس هستند. فرداي روزي که تصميم داشتيم با او صحبت کنيم از سوي طرفداران آقاي کروبي اعلام شد که مفقود شده است، بعد مشخص شد که با او ارتباط دارند.
وي تصريح کرد:در باره ادعاي الف - شين در لوح فشرده و ادعاي آقاي کروبي، صرفنظر از ابهامات، تحقيق کرديم، نه در آشوب ها بوده که هم خودش و هم کروبي نمي گويد؟ بوده است.

وي ادامه داد: در باره اين مطلب که چه وقت و توسط چه کساني دستگير شده است، خود الف- شين که با يک سفارتخانه مرتبط بوده مدعي است که سه نفر او را در خيابان جردن دستگير و سوار ماشين کرده و با خود برده اند و بعد مورد ضرب و شتم قرار داده اند و در يک مورد به او تجاوز جنسي کرده اند و بعداز چند روز آزاد شده است.
محسني اژه اي افزود:بر منباي تحقيقاتي که انجام مي دهيم تا الان آنچه که قطعي است، اولا الف - شين در هيچ يک از تظاهرات و آشوب هاي خياباني دستگير نشده است، از نيروي انتظامي، وزارت اطلاعات، نيروهاي مردمي محل مورد ادعاي دستگيري تحقيق کرديم، مشخص شد که چنين دستگيري اصلا در آن محل و در مقطع زماني ادعايي، صورت نگرفته است و به هيچ بازداشتگاهي هم برده نشده است. جايي که مدعي است او را برده اند برمنباي نشاني ها، کاملا تناقض در گفتارش را مشخص مي کند.مي گويد، حدس مي زنم مرا جايي برده اند که صداي 40 تا 50 نفر را مي شنيده ايم.
دادستان کل کشور اظهار داشت: الف - شين توسط هيچ نيرويي دستگير نشده است و ساختگي بودن سي دي محرز است اما براي قضاوت در اين باره بايد منتظر ادامه تحقيقات بود.

محسني اژه اي گفت: آقاي کروبي در مورد ادعاي دستگيري، آزار و اذيت و دفن مخفيانه يک دختر شهيد سندي ارائه نداد. فقط گفته شد که او تنها دختر يک شهيد است که در حال گفتن الله اکبر به همراه مادرش در ساختمان يا پشت بام خانه شان توسط افرادي دستگير و برده شده است و بعداز چند وقت در حاليکه مورد آزار و اذيت قرار گرفته و پايين تنه اش با اسيد سوخته است، جنازه اش را مخفيانه دفن مي کنند.
وي تصريح کرد: آقاي کروبي گفت که اعضاي خانواده را نديده و تنها آقاي مقيسه از ستاد آقاي موسوي اين مساله را مطرح کرد ؛ از طرف آقاي موسوي به خانه آن دختر رفته اند و مجلس ختمي براي او در مسجد قلهک برگزار شده است و آقاي ميرحسين هم در آن مجلس ختم شرکت کرده است، من هم قرار بود به خانه شان بروم ولي فرصت نشد اما يکي از بستگانم رفته و با خانواده اش صحبت کرده است.
دادستان کل کشور اظهار داشت: آقاي کروبي در پاسخ به اين پرسش که آيا خانواده دختر جنازه او را قبل از دفن مخفيانه ديده اند، گفت که نمي دانم. اما چه کسي ديد که بخشي از بدن او با اسيد سوخته است؟ شما ديديد؟ نمايندگان آقاي موسوي ديده اند؟ خانواده اش ديده است ؟ بنا به گفته شما پدرش که شهيد بود و تنها دختر هم بوده، پس چه کسي ديده است؟ اين سئوال و سئوالاتي از اين دست در جلسه اول بي پاسخ ماند.
محسني اژه اي با بيان اينکه " تحقيقات از مسجد، خانواده و ديگر جاها درهمه زمينه ها"، آغاز شد، به اعلاميه فوت اين دختر و مطالب سخيف يک سايت در اين باره اشاره کرد و گفت که تحقيقات از بنياد شهيد، خانواده و محل مشخص کرد که پدرش اصلا شهيد نبوده و در ضمن تنها دختر خانواده هم نيست. نه دستگير شده،نه الله اکبر مي گفته و نه بدنش با اسيد سوخته و نه مخفيانه دفن شده است.

وي خاطرنشان کرد: پدرش به گفته خانواده و مادرش در سال 80 با ايست قلبي فوت کرده است، خواهر دختر هم حتي به آقاي کروبي گفته که پدر ما شهيد نيست، اسناد دفن مخفيانه خواهرم را به ما بدهيد.
محسني اژه اي به يک اطلاعيه ساختگي ديگر هم اشاره کرد که اين دختر را به همراه پدر و برخي از بستگان نزديکش (4 دايي )جزو شهدا معرفي کرده است. اينها کاملا دروغ است و اصلا برادران مادرش شهيد نشده اند و زنده اند.
دادستان کل کشور افزود: تحقيقات از جاهاي مختلف حتي دبيرستاني که دختر مورد نظر در آن درس خوانده، ادامه يافت و مشخص شد که دختر خانم چند روز قبل تماس گرفته و گفته است که مي آيم و پرونده ام را پيگيري مي کنم.
وي گفت:اين دختر خانم از سال 86، براي بار هفتم است که از خانه فرار کرده و شش بار گذشته يا خودش برگشته و يا نيروي انتظامي او را دستگير و تحويل خانواده اش داده است. اين بار هم که مادرش براي خريد دارو از خانه خارج شده بوده، بعداز برگشت متوجه مي شود دخترش در خانه نيست.
محسني اژه اي ازاينکه مجبور است به برخي مطالب اشاره کند، ابراز تاسف کرد و افزود:فضاي بدي واقعا در کشور ساخته اند تا بيگانگان بتوانند از اين تشويش اذهان عمومي و اکاذيب سوء استفاده کنند و مردم هم يک مقداري نسبت به برخي موضوعات مردد و حيرت زده شده اند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: به مادر اين دختر مراجعه کرديم و پرسيديم، شما که نمي دانيد اصلا دخترت کجاست قبلا هم سابقه شش بار فرار از خانه دارد چرا براي او مجلس ختم گرفتيد. وي گفت که من نمي دانستم و مراجعه هم کردم،اما دير مراجعه کرده است، يعني 13 تيرماه مدعي است که ساعت 13 و 45 دقيقه رفته بودم براي خريد دارو وقتي برگشتم دخترم نبود، در تاريخ 21 تيرماه اولين نامه را به يکي از مسئولين مي نويسد و 23 تير نامه دوم را مي نويسد و در اين دو نامه هيچ بحثي از اينکه دخترش دستگير شده، نکرده است.
وي تصريح کرد:بالاخره چه کسي دنبال اين مسائل است که به آقاي ميرحسين مي گويد که يک چنين چيزي هست، براستي چه کسي اعلاميه جعلي را منتشر مي کند و مي گويد دختر شهيد است و آن مطالب سخيف را در سايتي نوشته است.
به گزارش ايرنا، محسني اژه اي اظهار داشت: مادرش ادعا مي کند يک فردي زنگ زد و گفت که از طرف آقاي موسوي هستم و مي خواهيم به شما کمک کنيم، گفتم شما را نمي شناسم، گفت که مي گويند دختر شما کشته شده است، گفتم، کي مي گويد دخترم کشته شده است، فقط دخترم نيست.بارديگر فردي تلفن زد و گفت که دختر شما کشته شده و او را مخفيانه دفن کرده اند.بار سوم آقاي مقيسه به اتفاق يک خانم که ادعاهايي در باره دخترش دارد، به خانه ما آمدند و گفتند که از طرف آقاي موسوي و کروبي آمده ايم براي کمک به شما، اول اجازه ورود ندادم، گفتند که الان فلان نماينده مجلس هم مي آيد و ما مي خواهيم به شما کمک کنيم.گفتند مگر دختر شما کشته نشده است، گفتم اين حرف ها چيست، مگر دختر من کشته شده است، مگر دختر من زنده نيست.
دادستان کل کشور ادامه داد: مادر دختر گفت، دوسه روز اين مسائل تکرار شد و گفتم واقعا نکند که کشته شده، گفتم من اين گرفتاري ها را که دارم براي اينکه از دست فاميل و همسايه ها راحت شوم يک مجلس ختم بگيريم و مسئله را تمام کنيم.
وي يادآور شد:باز به صورت روشن اين خانم نمي گويد و اين بخش استنباط من است، به اين مقدار توجه کنيد و اگر آن خانم بگويد اينجاش نظر من نيست، من نظرم را در باره اينجاي مطالب عوض مي کنم.
محسني اژه اي افزود: مادر دختر گفت، آنقدر گفتند که من آماده شدم براي اين کار، به اسم يکي دو نفر ديگر هم اشاره مي کند که من نام نمي برم، آنها براي مراسم ختم مسجد مي گيرند و پول را هم مي دهند. نامه هايش را هم به جاهاي مختلف را برخي جريان هاي سياسي نوشته اند. تنظيم برخي مسائل را برخي افراد آن جريان سياسي خاص انجام داده اند.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد:آقاي کروبي در جلسه اول در باره اين دختر خانم به عنوان يک مصداق روشن که دستگير و براي از بين بردن آثار جرم بخشي از بدنش را با اسيد سوزانده اند و بعد مخفيانه دفنش کرده اند. اشاره کرد اما در جلسه دوم در پاسخ به اين مطلب که در باره مسائل مطرح شده در جلسه اول آيا اطلاعات جديدي داريد، اولين حرفي که زد اين بود، دختر شهيد نيست و خواهرش با يک فرد ديگري به من مراجعه کرد و گفت که پدرم شهيد نشده و خواهرم تنها دختر خانواده نيست و اگر شما مي گوييد کشته شده نشاني او را بدهيد.
محسني اژه اي تصريح کرد:کروبي ادامه داد، آقاي مقيسه هم گفته که اين دختر شهيد نيست و ظاهرا زنده است و تماس گرفته است.
وي اظهار داشت: به آقاي کروبي در جلسه اول در دادستاني کل گفتيم حتي يک احتمال نمي دهيد افرادي مغرض باشند و مسائلي را بگويند وحق و باطل قاطي شود و فردا واقعا تشخيص آنها مشکل باشد، پس اجازه بدهيد با يکديگر تحقيق و بررسي کنيم و اگر روشن شد شما پيگيري کنيد، کروبي گفت، اگر ثابت شد براي من که موردي اشتباه بوده، با شجاعت اعلام مي کنم که اشتباه کرده ام.
دادستان کل کشور با بيان اينکه " آن دختر هنوز برنگشته است"،گفت:در جلسه دوم بعداز تصحيح برخي ادعاهاي جلسه اول از سوي کروبي، متذکر شديم حالا که براي شما روشن شده دختر شهيد نبوده و زنده است، بياييد اين يک مورد را خودتان اعلام کنيد و ما اعلام نکنيم زيرا فرق دارد و اين براي شما هم بهتر است. گفت که من نمي گويم. اما من همه مواردي را که گفته ام اگر ثابت شد که درست نيست بعد اعلام مي کنم.
محسني اژه اي افزود:در مورد ترانه موسوي هم که توضيحات لازم را به آقاي کروبي داديم گفت که دلايل شما منطقي است و من هيچ دليلي ندارم و از او خواستيم که اين را هم اعلام کند اما گفت که اين را هم اعلام نمي کند.
وي اظهار داشت:اين يک جريان است که با انگيزه سياسي تهيه شده است،الان خودشان مي دانندکه مسائل خلاف بوده اما متاسفانه حاضر نيستند همين مقدار را هم که به آن رسيده اند، اعلام کنند.
دادستان کل کشور در مورد سي دي يک فرد ديگر که آقاي کروبي ارائه کرد گفت: آقاي کروبي و خود فرد ادعا نمي کنند که در آشوب ها و خيابان دستگير شده است. خود فرد مي گويد، کساني که نمي دانم که هستند، مرا گرفته و برده و زده اند و بعد در بياباني رهايم کرده اند.و مدعي است که خانواده اش ( پدر ومادرش)از قسمت هاي مختلف بدنش عکس گرفته اند، اما آقاي کروبي و خود فرد مدعي تجاوز جنسي نيستند. دستگيري خياباني اصلا مطرح نيست و به هيچ بازداشتگاهي برده نشده و ادعا هم ندارد.

دادستان کل کشور در عين حال افزود: اينکه فردي هست که کتک خورده اين درست مي باشد، اما چه کسي اين کار را کرده در حال بررسي است. متاسفانه در تهران و برخي ديگر نقاط کشور ممکن است اتفاق بيافتد و فردي از سوي حتي رفقايش ربوده و مورد ضرب و شتم قرار بگيرد.
محسني اژه اي در مورد سي دي ديگري در باره يک خانم گفت: سئوالات القايي و بالاتر و اعمال نظر در نوع تهيه سي دي مشخص است اما معذلک، آن خانم هم ادعاي تجاوز جنسي ندارد اما مدعي است که در خيابان دستگير و به يک جايي برده شده است. اين در حالي مي باشد که بررسي ها نشان مي دهد اصلا او را به آنجا نبرده اند بلکه مستقيم به اوين برده اند. تحقيقات از هم بندي ها نشان داد که موضوع دستگيري و بردنش به اوين صحت داشته است. اين خانم مدعي است که او را قبل از انتقال به اوين به يک کلانتري برده اند و در کلانتري درگيري لفظي رخ داده و حتي فردي لباسش را کشيده که يک قسمت از لباسش بيرون آمده ودست فرد به بدنش خورده اما ادعاي تجاوز جنسي ندارد.آقاي کروبي هم مدعي تجاوز نيست.
وي خاطرنشان کرد: اين خانم و الف شين دو فردي هستند که مستقيم به آقاي کروبي مراجعه کرده اند.
دادستان کل کشور تصريح کرد:درهر صورت تا امروز در باره اين سي دي هايي که آقاي کروبي تحويل داده، يک سري تحقيقات بسيار فشرده ميداني و از افراد بصورت محسوس و غيرمحسوس صورت گرفته اما نمي گويم که تنها ادعاهاي کروبي ثابت نشده بلکه مي خواهم ادعا کنم، چيزهايي که آقاي کروبي در مورد افرادي که معرفي کرده اصلا وجود ندارد.اگر ترانه موسوي وجود داشت بايد به يک سرنخي مي رسيديم.
محسني اژه اي تاکيد کرد: به ضرس قاطع مي شود گفت که نه الزاما جناب آقاي کروبي اما يک جريان سياسي متاسفانه اين مسائل را کنار هم گذاشته و اين خط هم دنباله قضاياي بعداز انتخابات است.
وي اظهار داشت:خواهشم از آقايان اين است که يک مقداري به خود بياييم و تصور کنيم که چه کار مي کنيم و آب به آسياب چه کسي مي ريزيم.
دادستان کل کشور تاکيد کرد: قطعا به عنوان وظيفه قانوني و ملي و براساس آنچه قانون و مردم از ما مي خواهند اجازه نمي دهيم اين قضايا ادامه پيدا کند.اجازه نمي دهيم آقاي کروبي يا کس ديگري بازهم اين ادعاها را مطرح کند.
محسني اژه اي گفت: آقاي کروبي ادعا کرده موارد ديگري هست که اگر اينها رسيدگي شد اعلام مي کند اما برداشتم اين است که موارد ديگري ندارد. در هر صورت مواردي که تاکنون اعلام کرده کاملا خلاف بودن آنها محرز شده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به اين پرسش، آيا رفتن به دفتر آقاي کروبي و ديگر جاها و بردن اسناد و غيره با فعاليت هاي کميته سه نفره ارتباط دارد؟ گفت: من الان از جزييات اين مسائل خبر ندارم و قطعا ارتباطي با تحقيق ما هم نداشته است. يک نمونه روشن را عرض کنم، ممکن است کساني ديگر مثل دادسراي تهران موضوعاتي را دنبال مي کرده اند و به مسائلي رسيده اند اما در مورد تحقيقات ما به دو مطلب ديگر اشاره کنم. در نظر داشتيم آقاي داوري که در ساختن سي دي ها دخالت داشته و عضو حزب اعتماد ملي بوده و جزو کساني بوده که اين افراد را به آقاي کروبي معرفي مي کرده است، و مخفيانه با الف شين در ارتباط بوده، بيايد و از او توضيح بخواهيم.اما پيدايش نکرديم.
محسني اژه اي افزود: به بازپرس پرونده که قبل از ما کار مي کرده و نسبت به الف شين هم تحقيقاتي کرده اما آقاي کروبي به عملکرد او اعتراض داشت،خواستم که آدرس داوري و يک نفر ديگر را به ما بدهد و منتظر پاسخ او بودم اما پريروز عصر در جلسه اي بودم که فردي گزارش مي داد و گفت که يکي از دستگير شدگان آقاي رضا داوري است. مي بينيد من حتي از دستگيري داوري مطلع نبوده ام.
دادستان کل کشور گفت:در مورد کوي دانشگاه و کهريزک، دستگاه قضايي کارش را مي کند و ما تلاش داريم دستگاه هاي قضايي ذيربط کارشان را انجام دهند.
وي خاطرنشان کرد: هيات سه نفره گزارش خودش را در باره ادعاهاي آقاي کروبي داد و اين که ديگر دستگاه هاي ذيربط چه کنند با ما نيست.
محسني اژه اي تاکيد کرد: هيات سه نفره همچنان فعال است و اولين گزارشش در مورد ادعاهاي آقاي کروبي بود، اما در موردمسائل ديگر از جمله کوي دانشگاه و کهريزک تحقيقات ادامه دارد.

اظهار نظر
مشارکت در بحث
223557 | محسن   |2009-09-14 14:59:19|IRAN - []
الان من نمی خواهم نظری بدم که طرفداران جناب موسوی و کروبی ناراحت و عصبانی بشن
فقط به نظر شما اگه یه کسی بیاد یه همچین تهمت بزرگی به نظام بزنه و ثابت بشه این حرف ها همش دروغ بوده نظام باید با همچین فردی چه برخوردی بکنه...
ممکنه بعضی ها بگن که کروبی گفته که من هم برای اینکه مطمئن بشم این نامه رو نوشتم حال سوال اینه که اگر شما دنبال حقیقت بودی چرا به صورت علنی نامه زدی؟
چرا به قوه قضائیه نزدید؟
چرا الان برای شما مسجل شده که تمام ادعاهای شما اشتباه بود شرط می گذارید که نه باید تمام ادعاهای من ثابت بشه؟
چرا برای نشان دادن حسن نیت چرا حاضر نیستید که اطلاعات دورغی که خودتون هم باور دارید تا به اینجا تکذیب کنید؟
تمام این سوالهای بی جوابه که باعث میشه نظام باورش بشه که نیت این نامه کشف حقیقت نبوده و فقط جنگ روانی بوده
224352 | متعجب! - یک سوال شفاف   |2009-09-15 10:32:37|IRAN - []
یک سوال شفاف از دوستانی که به این نظر رای مخالف دادن: مکالمات بین آقایان اژه ای و کروبی ضبط شده. اگه فردا همیت سایت الف فایل مکالمات رو منتشر کنه و خودتون صدای آقای کروبی رو مبنی بر قبول اشتباه بودن ادعاهایش در مورد ترانه موسوی و اون دختر شهید و ... رو بشنوید باز هم رای منفی میدید؟!
224354 | عليرضا   |2009-09-15 10:39:26|IRAN - []
به نام خدا
يكي از مشكلات صدا وسيما در اين چند ماه گذشته تنها به قاضي رفتن است .
با اين بررسي به ظاهر دقيق اقاي اژه ايي چه اشكالي وجود داشت تا نماينده ايي از طرف اقاي كروبي دعوت ميشد تا هيچگونه ابهامي به وجود نميامد!
223574 | محسن   |2009-09-14 15:08:27|IRAN - []
نکته جالب می دونید چیه اژه ای گفت که کل مکالمات ما به کروبی با توافق طرفین ضبط شده و دیگه نمیشه کسی رو به دروغ گویی متهم کرد
چون اون وقت صدای آقای کروبی رو که دیگه نمیشه تکذیب کرد
بیشتر منظورم اون بخشی از صحبت های آقای کروبیه که میگه ماجرای ترانه موسوی دروغه
یا میگه که من این اطلاعات رو بعد از نامه به آقای هاشمی به دست آوردم
یا میگه که من خودم قبول دارم که این دختره نه دختر شهیده نه دایی هاش شهید شدن نه باباش جانبازه نه شهیده نه کشتنش نه با اسید سوزوندنش
به نظر شما اگه اسم این ها دروغ نیست چیه؟
223605 | ایمان  - باور   |2009-09-14 15:29:14|IRAN - []
سلام
مشکل اینجاست که اکثر مردم بین دروغ و راستی نمیتوانند تمایز ایجاد کنند.
نمیدانند حرف 30 سال نظام را قبول کنند یا حرف این 4 سال اخیر را.
نمیدانند حرف مراجع تقلید را قبول کنند یا دوستان اسرائیل را.
نمیدانند حرف کسی را که رئیس مجلس بوده و نماینده امام و ... را قبول کنند یا رسانه ملی ! یا نمایندگان قوه قضاییه.
نمیدانند و دیگر کسی را باور ندارند.

چون پرده در افتد ، نه تو مانی و نه من.
223655 | ناشناس   |2009-09-14 15:54:34|IRAN - []
خلاصه حرف شما را می شود اینطور بیان کرد: "مردم نمی دانند به گذشته افراد نگاه کنند یا به حال آنها"

اما همان امامی که این افراد یار و نماینده او بودند فرموده است : "ملاک حال افراد است"

واقعیت هم همین است. متاسفانه افرادی که زمانی یار امام و انقلاب بوده اند امروز اظهارات و رفتارهایی دارند که حتی اگر واقعیت داشت نباید بیان می کردند، و صد افسوس که این اظهارات حتی واقیت هم ندارند و تنها به شکاف و التهاب در جامعه می شود و مایه آبروریزی برای ملت بزرگ ایران است.

طی این 30 سال پول های حرام حال بسیاری را عوض کرده است...
224421 | ناشناس   |2009-09-15 11:52:10|IRAN - []
توجه داشته باشيم كه "ملاک حال افراد است" يك شمشير دو لبه است. همه ما گذشته و حالي داريم و البته فردايي و مهم تر از همه قيامتي وجود دارد.
223660 | محمد  - عدم باور یا کوچه ی علی چپ؟   |2009-09-14 15:56:49| - []
آقا ایمان شما کدوم حرف آقای کروبی رو می خوای باور کنی؟ حرفی که خود این آقا هم قبول نداره. شما بحث 300 میلیارد رو یادت نیست. مگه کروبی نگفت من بعد از انتخابات اسنادم رو رو می کنو. احمدی نژاد در جواب گفت شما همین فردا در روزنامه رو کنید. پس چی شد؟ این آقا از 10M رای حرف میزد چرا یک رای رو هم نتونست اثبات کنه؟ اگر کمی تامل کنید از این سرگردونی خلاص می شید!
یاعلی
223680 | جواد   |2009-09-14 16:01:49| - []
با شما موافقم. مشکل همینه که شما گفتید. اما میدونید علتش چیه؟ علت اینه که مردم می خوان حق رو از طریق اشخاص بشناسن و این نادرسته. امیر المومنین (ع) فرمود: حق را بشناس؛ اهلش را می شناسی.
223794 | ناشناس   |2009-09-14 17:16:34|IRAN - []
به اسناد رجوع کن
یه مدارک رجوع کن
به حرفهای دو طرف توجه کن
هر کدوم حق بود اون قبول کن

نه اینکه سابقه این اون بوده سابقه اون این بوده
224470 | دوست  - تاریخ   |2009-09-15 12:45:50|IRAN - []
با سلام.

شما حتماً تاریخ خوندی ، بد نیست مجدداً یک قسمت هایی از اون رو برای خودت یادآوری کنی...
این اتفاقات قبلاً هم توی تاریخ افتاده و اشخاص بزرگتر ، خیلی بزرگتر (!) از بعضی از آقایان امروز ، چه خیانت ها که نکرده اند ....!
223608 | زارعیان   |2009-09-14 15:31:16|IRAN - []
با اعتمادی که به آقای اژه ای دارم مطمئنم که تمام ادعاهای آقای کروبی خوشبختانه ساختگی بوده آقای کروبی را جو گرفته بود و فکر می کرد با هوچی گری و هیاهو و در صدر اخبار بی بی سی و رادیو فردا بودن معروفترین سیاستمدار! دنیاست! بالاخره زمستان می رود و روسیاهی با ذغال می ماند والعاقبع للمتقین
223790 | ناشناس   |2009-09-14 17:14:44|IRAN - []
یه بار تو این سایت من یه نظر گذاشتم
گفتم آقای کروبی خودش آدم خوبیه
ولی چون ساده هستش اطرافیانش ازش سو استفاده میکنند
اون موقع تعداد مخالفام خیلی زیاد بود
فکر کردم که دارم اشتباه میکنم


ولی الان مطمئن شدم که اشتباه نمیکنم
223795 | ناشناس   |2009-09-14 17:17:57|IRAN - []
من که از آقای اژه ای شناختی ندارم
ولی حرفهایی که زد از روی استدلال بود نه حدس گمان
224401 | محمد   |2009-09-15 11:34:09|FRANCE - []
با سلام برای من خیلی جالبه بعضی افراد چه تعصب خاصی به حمایتهای الکی دارند در نوشته اقای زارعیان دقت کنید وقتی اقای اژه ای سخنان خود را مستند می گوید و اعلام می کند مکالمات ضبط شده ودر یک مورد هم که در جزئیات سخن خود شک کرد گفت فکر می کنم اینگونه باشد و موکول نمود به سخن دقیق مادر ان خانم دومی و بعد هم خود کروبی در این خصوص اعتراضی نکرد و ساکت بود و هیچ چیزی را رد یا تکذیب ننمود ولی مانده ام در عجب از این 189 نفری که نظر مخالف در بالا داده اند که چقدر نسبت به دروغهای کسی که به اشتباهات خودش اذان داره تعصب دارند .خود بابا فهمید اشتباه کرده بهش دروغ گفتند این مخالفین هنوز قبول ندارند سماجت ولجاجت بی خود هم حدی داره !
223629 | ناشناس   |2009-09-14 15:40:24| - []
رد مستندات آقای کروبی آیا به این معنی است که این جرایم برای هیچ فرد دیگری هم اتفاق نیفتاده؟
قوه قضاییه باید خودش بره این مسائل رو بررسی و اعلام نظر کنه
اینکه آقای کروبی باید مدارک و مستندات بیاره و ثابت کنه درست نیست. ایشون دسترسی و امکانات به مراتب کمتری دارند.
اقدام آقای کروبی باعث شد، مشخص بشه که اسناد مربوط به این افراد جعلی بوده و منجر به تنویر افکار عمومی حداقل در مورد این افراد شد.
موضوع این افراد در سطح جامعه پخش شده بود، چیزی نبود که فقط از کانال آقای کروبی مطرح شده باشه
224178 | مشتاق   |2009-09-15 02:53:25|CANADA - []
در همه دنيا كسى كه ادعا مى كند، دليل و مدرك مياره.
224453 | ناشناس   |2009-09-15 12:35:01| - []
حالا تو دیگه از کانادا نباید در مورد ایران حرف بزنی. مطمئناً با پول بیت المال اونجا رفتی.
224416 | محمد   |2009-09-15 11:47:15|FRANCE - []
با سلام اقای نا شناس 223629 اول خوشحالم بلاخره یک ادم منصف از طرفداران اقای کروبی پیدا شد که بگوید اسناد مربوط به این افراد جعلی بوده وتقاضای بررسی بیشتر را کردند دوم دوست عزیز اقای کروبی و موسوی که کلی طرفدار دارن که 13 میلیون انها قطعی است و وقتی که دفتر تشکیل می دهند و کمیته حقیقت یاب وهر کس که کوچکترین حرفی را هم میزند بدون سند قبول می کنند وتیتر می کنند خودشون وادمهایشان همه جا را زیر پا می گذارند فقط سه چهار مورد گیر می اورند که انها هم با ادعاهای خودشان تناقض دارد قوه قضائیه وقتی هیچ شکایتی غیر این نیست وکسی ادعای جدیدی ندارد چی را بررسی کند خوب این که شد حکایت انتخابات که گفتند تقلب شده 11 میلیون رای جابجا شده مدرک هم ندادند موقع شکایت هم در هیئت حاضر نشدند گفتند برید بررسی کنید تقلب شده خوب صندوقها را باز شماری کردند چی شد؟ قوه قضائیه هم خودش را بکشد چیزی در خصوص تجاوز گیرش نمی اید وقتی یک خانم میره میگه دست مامور نیروی انتظامی که نامحرم است به تن من خورده اقای کروبی میبرد بعنوان ادله تجاوز بنده خدا اگر کوچکترین مدرکی داشتند چکار می کردند .
223654 | مهدی   |2009-09-14 15:54:26|IRAN - []
آقای اژه ای از خدمتگذاران با سابقه و منطقیه و به شخصه حرفای ایشون رو دست کم از کروبی بیشتر قبول دارم...
223698 | محسن  - عدالت   |2009-09-14 16:12:36| - []
مگه نمیگن کروبی دروغ میگه؟چرا با خودش هم مصاحبه نمیکنند؟مگه میشه یه طرفه به قاضی رفت؟من توی چندتا گزارش و مصاحبه که از رسانه ملی! پخش شد و تخریبش کردن خودشو ندیدم. باید با خودشم حرف بزنن. یک طرفه به قاضی نمیرن.باید اونم حرف بزنه تا عدالت رعایت شه و بفهمیم چی به چیه.وگرنه پشت کسی که حضور نداره میشه هر چی گفت.
223726 | مجتبی  - فاصله حق وباطل   |2009-09-14 16:29:22|IRAN - []


فاصله بین حق وباطل طبق فرمایش مولای متقیان 4انگشت (بین گوش ودهان) است .به نظرم هیچ شخص یا گروهی 100 درصد آلوده یا پاک نیست پس ای مسئولین حواستان جمع باشد که به خاطر حفظ نظام از اصل اسلام دور شویم . متاسفانه الان گروهی خود را حق مطلق ودیگری راباطل محض میدانند غرائض شخصی سیاسی وبازی قدرت دخیل شده است پس ای مولای غریب ای پسر فاطمه یابن الحسن کجایی که اسلام شده است مانند گوشت قربانی
223746 | ايراني     |2009-09-14 16:42:25|IRAN - []
اميدوارم صدا و سيما لطف كنه! و زماني را به آقاي كروبي بده تا در مورد ادعاهايش توضيح بده . و فقط مخالفينش اجازه رد ادعاهاي اون را در صدا و سيما نداشته باشندو
از قديم گفتن هركي تنها به قاضي ميره راضي برمي گرده
224423 | محمد   |2009-09-15 11:54:17|FRANCE - []
با سلام دوست ایرانی عزیز من فکر می کنم با شجاعتی که دوستان شما از اقای کروبی بیان کردند اگر ایشان صحبتهای اقای اژه ای را درست نمی دیدند تا حالا بیش از 10 بار اطلاعیه و مصاحبه راه انداخته بودند و می گفتند دروغ می گه ما مدارکمان درست است مگه قبلا این کار را نکردند چرا حالا ساکت هستند و چیزی نمی گویند خوب بیاد صدا وسیما چی بگه ؟ بگه من نمی دونم کارشناسان میگن ؟!اونها به من گفتن ! من نمی دونم !از اول تا حالا ما از این بنده خدا موقع ارائه دلایل همین چیزها را شنیدیم فکر نمی کنید ندانم کاری دیگه بس باشه ؟
223817 | رضا   |2009-09-14 17:34:24| - []
متاسفم که به آقای کروبی رای دادم.
در هر صورت ایشون رجال سیاسی نیستن
223822 | ناشناس   |2009-09-14 17:38:45| - []
کاش برای روشن شدن قصایا و باور مردم از اقای کروبی هم دعوت میکردند همراه با اقای اژه ای در بحث شرکت کند او حی و زنده است و خودش میتواند حرف بزند لازم نیست اقای اژه ای از قول او قضایا را تعریف کند.... این که خودشان می برند و می دوزند برای مردم غیر باور است.
223858 | مهدی   |2009-09-14 18:01:23|IRAN - []
کاش همزمان آقای کروبی رو هم دعوت میکردند تا جوابگو باشند نمی دونم چی شده صدا و سیما حاضر نیست همزمان دو طرف رو دعوت کنه تا ماها کاملا قانع بشیم و اینهمه شک و تردید از ذهن ما پاک بشه اینها یه جور میگن اونور آبیها یه جور دیگه ، گره ای رو که میشه با دست باز کرد دیگه چه اصراریه با دندون باز کنیم اگه دعوا خانوادگیه خوب کافی بود تو همین برنامه آقای کروبی رو دعوت میکردین ما هم صحبتهای دو طرف رو می شنیدیم به خدا ما سعی میکنیم از عقلمون استفاده کنیم نه از احساسمون حالا علت پلمپ کردن که آقای اژه ای خبری از آن نداشتند یا دستگیری به جای دعوت و پیش فرض اینکه دامن نظام پاک است و ... با اینهمه ابهام چطوری قانع بشیم آخه
224061 | ناشناس   |2009-09-15 00:20:22|IRAN - []
متاسفانه آقای کروبی نه دقت کافی در صحبت هاشونو دارند ونه حوصله لازم[/size]
[b]تا دلت بخواد احساسی هستند[/b[/color]]
[size=x-large][olor=navy]به شدت جو گیرمی شوندc

[u]شهامت لازم برای اقرار اشتباهت را ندارند.[/u]
224062 | ناشناس   |2009-09-15 00:20:23|IRAN - []
من فکر می کنم اگر واقعا قصد شبهه زدایی وجود داشت، باید در این برنامه به کروبی هم وقت داده می شد تا از خود دفاع کند.
224255 | جواد   |2009-09-15 07:13:17| - []
مگه نشنیدی! به کروبی گفته بودن که بیاد، خودش قبول نکرده.
224254 | ناشناس   |2009-09-15 07:12:42|IRAN - []
الف عزیز سلام
می‌خواستم بگم وقتی تعداد کامنتهای هر مطلبی زیاد میشه و مثلا از ۱۵۰ تا بیشتر میشه، قسمت سمت راست مطالب در صفحه، دیده نمی‌شه و من نمی‌تونم مطالب رو بخونم. ممکنه راهنماییم کنید؟
224273 | عرفان پارسا   |2009-09-15 08:21:53|IRAN - []
آقا شما چرا الکی آقای کروبی رو به دروغگویی متهم می کنید. چرا مثل آقای محسنی اژه ای لااقل نیم ساعت تو رسانه میلی بهش وقت داده نمی شه.. بنده خدا سایتش رو بستید، روزنامه اش رو بستید، خبرنگاران و سردبیرش رو گرفتید هیچ امکانی براش نذاشتید بعد یه طرفه به قاضی می روید و می گید که کروبی دروغ می گه. اگه کروبی دروغ می گه اون فیلم کذایی که صدا و سیما از "ترانه موسوی" پخش کرد راست بود!
224297 | نيما   |2009-09-15 09:18:31|IRAN - []
اگر خود كروبي هم بياد و بگه من اشتباه كردم و براي ادعاهام سند ندارم و ...باز هم شماها قانع نمي شيد و احتمالا خواهيد گفت تهديدش كردن و ...همونطور كه براي ابطحي گفتيد ...آخرش اينه كه خواهيد گفت كروبي هم به جبهه سبز پشت كرده و چنين است و چنان و بعدش هم طرح عبور از كروبي!


كاش كمي به خود بياييم ...آيندگان در مورد ما چه قضاوتي خواهند كرد؟!
224339 | ناشناس   |2009-09-15 10:21:23|IRAN - []
به نظر من (من فقط نماينده نظرخودم هستم)بزگترين مشكل وخطردراين مملكت عزيزاينست كه عموم مردم دچار تشكيك وترديددرادعاهاي مسئولين وتشخيص سره وناسره هستند.
مثال:
مردم خود فشارگراني را درزندگي روزمره لمس مي كنند,اماكدام ادعا درست است؟آمارهاي دكتراحمدي نژاددرموردتورم يا رقيبان او؟
مسئولين محترم رها كنيد حرفهاي خاله زنك را,به فكر جواب دادن به حرفهاي عده اي مغرض بي تدبير نباشيد.
افراد متخصص راجمع كنيد وبه علتها فكركنيد نه به معلولها.زمان به سرعت مي گذرد ومنتظر نمي ماند.
قبل ازاينكه كشور دچار بحران شود كنارهم ريشه يابي كنيد.
224369 | محسن   |2009-09-15 10:54:14|IRAN - []
من واقعا برای آقای کروبی متاسفم. چرا باید یار امام کارش به جایی بکشه که توی سایتش، تعریف بی بی سی از خودش رو جز اخبار مهم قرار بده، یعنی ما واقعا اینقدر خار و ذلیل هستیم که تعریف کردن بی بی سی از ما برامون افتخاره.
آقای کروبی نظر امام در مورد تعریف و تمجید بیگانگان رو بیاد بیاورید. ما دوست نداریم ذخیره های نظام اینگونه رفتار کنند.
224394 | کوشا   |2009-09-15 11:25:57|IRAN - []
[/size]سلام [size=large]سلام دوستان ایرانی ومسلمان واقعا" مثل ملت ما در دنیا کم نظیره من بعنوان مخالف آقای احمدی نژاد همه شما را دوست دارم وبه عقیده همه شما احترام می گذارم ولی دوستان توجه کنید در دوران پس از انتخابات یکی از ارگانهای زیر سئوال که باعث و بانی این همه اذیت و آزار مردم چه موافق و چه مخالف شد وزارت اطلاعات و نیروهای تحت امر ایشان بود که وزیر مربوطه بدلیل بی کفایتی ( به قول احمدی نژاد ) از کار برکنار شد خوب حالا همین وزیر برای قضاوت کاری انتخاب شده که خودش در ارتکاب آن متهم است! واقعا" باید به درایت آقای لاریجانی آفرین گفت با این انتخاب فیلسوفانه خودشان! خوب حالا ازآن هیئت 3 نفره چرا فقط اژه ای بعنوان سخنگو انتخاب میشود مگر دو نفر دیگه نمی توانند یا نباید حرفی بزنند؟ آقای اژه ای یکبار بعنوان طرف دعوا در این برنامه حاضر شده بود و به یمن وجود آقای ضرغامی یکه تازی کرده بود حالا اومده حرفهای قدیمی را در قالب قضاوت بخورد مردم میدهد . حتی اگر صحبت های ایشان درست هم باشد چون ایشان سابقه مخالفت با گروه وسیعی از مردم را داشته است پس چگونه این گروه به حرفهای ایشان میتوانند اعتماد کنند؟ نمیدانم مگر آقای ضرغامی کسی را بجز اژه ای نداره که برا هر چی ایشان را می فزسته پای دوربین اختصاصی که فقط جای از ما بهتران است و بایستی در پشت آن به به و چه چه گفت تا سخنت پخش شود!

میدانم الف جان که دست به سانسور تو هم دست کمی از ضرغامی نداره
224397 | كاوه   |2009-09-15 11:29:20|IRAN - []
به خدا خيلي ها كه در اين انقلاب به لحاظ سوابق و خدمات در مقابل كروبي عددي نيستند و در اين آشفته بازار به پست و مقامي رسيدند دهها تريبون در اختيار دارند و لي آقاي كروبي كه وزير كشور،رييس مجلس ، رياست بنياد شهيد...... را داشته اند حالا در روزنامه اش را نخته ميكنند و سايت اورا هم فيلتر، وقتي آقاي اژه اي در شبكه دو در گفتگوي ويژه خبري شركت كرد و پيرامون ادعاهاي كروبي سخن گفت آيا بهتر نبود ايشان هم دعوت ميكردند و رو در رو با مردم صحبت ميكرد و نه مثل آن شب بدون حضورش از زبان او حرفهايي زده شد كه آقاي كروبي فرداي آن روز آن را تكذيب كرد و فرمودند بعضي از مستندات و شواهدي را كه ارايه كردم اصلا لحاظ نكرده اند و اين بر ميگردد به اين نكته اي كه دو روز پيش در اين سايت گفتم ولي روي سايت نگذاشتيد و آن اين است براي مسعله اي به اين مهمي كه پاي آبروي نظام در ميان است بايد هييت بي طرفي از قوه قضاييه و نمايندگان مجلس تشكيل ميشد كه مورد اعتماد همه جناهها بود و داوري آنها براي همه قابل قبول.
224422 | علی   |2009-09-15 11:52:54|IRAN - []
من نمی دانم کی راست میگوید کی دروغ اما اول یاید سخنان آقای کروبی را هم بشنویم و اگر ایشان دروغ گفته و به قول بعضی ها بایستی محاکمه شود یک سئوال ارم پس شورای نگهبان که خیلی ها را به دلایل کوچک رد صلاحیت کرده و فقط این چهار نفر را اصلح دانسته به کی باید جواب گو باشد
224428 | ش  - 20.30   |2009-09-15 12:08:22|IRAN - []
اون کسی که 20.30 پیدا کرده بود ساختگی بود یا واقعیت داشت ؟
اگر واقعیت داشت چرا پیگیری نشد ؟ (نمیشد یک گزارشگر به کانادا فرستاد نظام چنین ارزش و هزینه ای نداشت)
اگر ساختگی بود چرا عذرخواهی نشد ؟ (چطور در گزارشهای این بخش خبری دائم به مدیران تذکر میدادند که پاسخگو باشید یا از شیوه عذرخواهی استفاده کنید)
کسی جوابگو نیست - تلویزیون ایران ؟ یا ماهواره ؟
224451 | علی  - شما قضاوت کنید ؟   |2009-09-15 12:31:46| - []
اقای اژه ای میگه CD مدرک نمیشه ... پس میخواستند اقای کروبی چه مدرکی بیاره ؟ تازه یکی نادرست بوده پس سه پرونده دیگه چطور شد ؟ .... اما یک سوال بسیار مهم دیگر... اگر اين هيات سه نفره موردی پیدا میکرد ؟ آیا در برنامه تلویزیونی شرکت و میگفت ؟ ..... شما قضاوت کنید ؟
225171 | سامان   |2009-09-16 03:42:26| - []
چرا در برنامه گزارش ویژه آقای کروبی دعوت نمیشه که خودش هم توضیح بده تا همه قانع شویم ؟
کروبی نه تنها حرفهای اژهای را محکوم و تکذیب کرد اسناد جدیدی هم افشا کرد ؟

چرا نمی گذارند مخالفین هم در تلویزیون دفاع کنند حتما علتی دارد
ان که حساب پاک است از محاسبه .....
225177 | زهرا   |2009-09-16 03:56:16|UNITED STATES - []
كاش راجع به تك تك شايعات از سال ها پيش اينجوري به مردم جواب داده مي شد...
226984 | عبد الله   |2009-09-19 17:40:36|IRAN - []
سایت الف کاری جز ایجاد شک و تردید نمی کند چرا که اصلاح طلبان که در باره مسائل اظهار نظر میکنند جمعی هستند که ظاهرا کارشان مخالفت با نظام و مسئولین آن است با سفسطه و مغلطه کاری و انواع شگردهای نادرست و ناجوانمردانه یعنی همه چیز نظام را سیاه نشان می دهند و همه کارهای خودشان را حق جلوه می دهند ظاهرا این گروه عده ای را گمارده اند که به محض این که نظری مطرح می شود به عنوان مخالفان و موافقان نظر بدهند گواه این مطلب آن که با یک بررسی ساده می بینیم که یک نظر هر چند منصفانه و مستدل باشد اگر به نفع نظام باشد آمار مخالفان زیاد و آمار موافقان کم است و به عکس اگر مطلب بی پایه و اساسی به ضرر نظام باشد آمار موافقان زیاد و مخالفان کم است
ممکن است سایت الف بگوید که این افتخار است که همه می توانند اظهار نظر کنند ولی آیا در باره آثار کار خود فکر و تامل کافی کرده است این گفته که اسلام می گوید فبشر عباد الذین .... را فکر نمی کنم به خوبی فهم کرده باشد زیرا کسی که قول احسن را متابعت می کند در حدی است که قدرت تشخیص احسن را دارد و هر کسی در این حد نیست مسئله حرمت استفاده از کتب ضلال در این راستا قابل تفسیر است لذا فقهای بزرگوار استفاده از این کتب را برای اهل تشخیصی که مصون از ضلالت هستند ممنوع نمی دانند حال سایت الف باید به این سئوال پاسخ دهد که گمراهی بسیاری از بازدید کنندگانی که به جهت اطلاع کم و ناآگاهی از مسائل سیاسی و با دیدن این اظهار نظرهای سفارشی بی خبر از همه جا به دام سیاست بازان دغل کار می افتند و یا لا اقل نسبت به اصل نظام به شک و تردید می افتند را چگونه توجیه می کند و چه جوابی برای یوم الحساب آماده کرده است؟ خوب است مطالعه بیشتری در باره این آیه فبشر ... و آیات و روایات دیگری که در این باب آمده و نظرات بزرگان در این زمینه بکند و بعد اقدام به این گونه کارها بنماید که و من الناس من یشتری لهو الحدیث لیضل عن سبیل الله بغیر علم و یتخذها هزوا اولئک لهم عذاب مهین
اگر شما نظری را حق می دانید می توانید آن را نشر دهید اما نشر باطل و امور نامعلومی که موجب تشویش اذهان و احیانا گمراهی افراد می شود آیا مصداق آیه شریفه بالا نیست؟
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به
نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران
منعکس نمی ‏شوند.
- با حروف فینگیلیش ننویسید و از کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."