توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 53719
جوانفكر: ايران يك قدرت هسته‌اي است
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۱۷
مشاور ارشد رئيس‌جمهور ايران در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه تأكيد كرد كه ايران يك قدرت هسته‌اي است و هيچ‌گونه تهديدهايي از جانب قدرت‌هاي غربي در حين نشست اول اكتبر(9 مهرماه) را تحمل نخواهد كرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "علي‌ اكبر جوانفكر "، مشاور رسانه‌اي احمدي‌نژاد در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه با اشاره به قدرت هسته‌اي ايران اعلام كرد كه پذيرفتن جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك قدرت هسته‌اي، "اولين گام " در عادي‌سازي روابط ميان تهران، واشنگتن و غرب محسوب مي‌شود.

جوانفكر تأكيد كرد: ايران يك قدرت هسته‌اي است، ما در طول مذاكرات اول اكتبر و حتي پس از آن هيچ‌گونه تهديدهايي را نخواهيم پذيرفت. ما مي‌خواهيم كه مذاكرات بر اساس منطق و قوانين بين‌المللي باشد. آنها مجبور هستند ايران هسته‌اي را بپذيرند و با ايران هسته‌اي وارد مذاكره شوند.

بنا بر اين خبر، ايران و نمايندگاني از 6 كشور بزرگ جهان از جمله آمريكا، انگليس، روسيه، فرانسه، چين و آلمان در نظر دارند در اول اكتبر احتمالا در تركيه با يكديگر ديدار كنند و درباره بسته‌ پيشنهادي ايران با هدف برطرف كردن نگراني‌ها بر سر برنامه هسته‌اي ايران به بحث و مذاكره نشيند.

جوانفكر در سخنان خود تأكيد كرد كه برنامه هسته‌اي ايران مطابق با قوانين بين‌المللي بوده است و گفت: چيزي كه ما مي‌خواهيم اين است كه آنها (قدرت‌هاي جهاني) به حقوق هسته‌اي ما و ديگر حقوق ما احترام بگذارند. اين اولين گام در عادي‌سازي روابط ايران با آمريكا و غرب است.

جوانفكر گفت: ما اعلام كرده‌ايم كه مذاكرات بر اساس بسته‌ پيشنهادي ما خواهد بود و بسته‌ پيشنهادي ما شامل برنامه هسته‌اي ايران نمي‌شود. همانطور كه رئيس‌جمهور ما اعلام كرده است، مسئله هسته‌اي به پايان رسيده است.

بنا بر اين خبر، بسته پيشنهادي ايران در رابطه با موضوع خلع‌ سلاح هسته‌اي است اما هيچ‌گونه اشاره‌اي به برنامه هسته‌اي ايران نكرده است.

مشاور رسانه‌اي دكتر "محمود احمدي نژاد " اعلام كرد: ما از فناوري بهره‌مند هستيم و اين واقعيتي است كه آنها بايد آن را بپذيرند اگر ما در اين فناوري به تسلط كافي دست نيافته بوديم وضعيت فرق مي‌كرد. آنها بايد اين مسئله را درك كنند كه ما در زمينه‌هاي ديگر نيز به پيشرفت‌هايي دست‌ پيدا كرده‌ايم و پيشرفت ما بسيار سريع بوده است.

بنا بر اين خبر، اوايل سال جاري ايران اعلام كرد كه اولين ماهواره بومي خود به اسم اميد را وارد مدار كرده است.

جوانفكر با اشاره به درخواست آمريكا براي بحث و مذاكره درباره برنامه هسته‌اي ايران در نشست اول اكتبر گفت كه ايران براي رويارويي با 6 قدرت جهان آمادگي دارد و در طول اين ديدار به طور كامل درباره ممنوعيت استفاده از سلاح‌هاي هسته‌اي در سراسر جهان صحبت خواهيم كرد زيرا اين امر مشكلي براي ما ايجاد نمي‌كند زيرا ايران به دنبال سلاح هسته‌اي نيست.

وي همچنين تأكيد كرد كه ايران آمادگي افزايش همكاري‌هاي خود با ديده‌بان هسته‌اي سازمان ملل متحد، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را دارد و گفت: همكاري ما با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در عالي‌ترين سطح خواهد بود و ما آمادگي همكاري را دارا هستيم.

وي همچنين از "باراك اوباما " رئيس‌جمهور آمريكا انتقاد كرد و تصريح كرد كه رئيس‌جمهور آمريكا نتوانست سياست آمريكا در برابر ايران را تغيير دهد و گفت: او فقط از تغيير صحبت مي‌كند اما در عمل هيچ‌ كاري انجام نمي‌دهد. او مي‌تواند پول‌هاي ايران كه پس از انقلاب اسلامي ايران به تصرف درآمد را آزاد كند و يا اينكه به تحريم‌ها پايان دهد.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.