نظر منتشر شده
۳۹۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 53832
توکلی: آن‌که بايد تصميم به بازگشت بگيرد شما هستيد
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۴۸
احمد توكلي در نامه‌اي خطاب به آقایان موسوي و خاتمي اعلام كرد: گويا مي‌خواهيد حاكميت را به برخورد با خود بكشانيد. ترديدي نيست كه معارضه چيزي جز خيانت به امام، انقلاب، اسلام، مردم و ايران نيست. تصميم به بازگشت بگيريد.



به گزارش الف، متن كامل نامه دکتر احمد توکلی به شرح ذيل است:



بسمه تعالي



برادر محترم جناب آقاي ميرحسين موسوي

برادر محترم جناب آقاي سيد محمد خاتمي

سلام عليكم



در دو سه ماه گذشته، حوادثي گزنده و تلخ بر كشور،انقلاب و مردم رفت كه حرف‌هاي شنيدني و لابد گفتني بسياري پيرامون آن‌ها وجود دارد كه بحث از آن‌ها در حوصله اين مقال نيست. قصد نامه نوشتن به شما را نداشتم؛ چرا كه از مكاتبه با جناب آقاي كروبي اثر چنداني حاصل نشده است. ولي در روز قدس حوادثي رخ داد و به نام طرفداري از شما شعارهایي داده شد كه خود را ناچار از اين كار ديدم، تا وجدان‌تان را در معرض سؤالاتي قرار دهم كه نه به من، بلكه به مردم توضيح دهيد. شما كه همواره به‌درستي گفته‌ايد پرسشگري ازصاحبان و طالبان قدرت امرمقدسي است، طبعا نبايد رنجشي پيدا كنيد؛ بلكه" فان الذكري تنفع المؤمنين" اما نكات قابل عرض:



1. در روز قدس كساني‌كه به حمايت شما اجتماع و راهپيمايي داشتند، و كم هم نبودند، شعار مي‌دادند:

* استقلال، آزادي ، جمهوري ايراني

* نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران

* مرگ بر...

* ما اهل كوفه نيستيم، پشت يزيد بايستيم



اين شعارها حاكي از استراتژي به ظاهر تازه‌اي است كه در سال‌هاي اول انقلاب هم به ميدان آمد و با مقاومت امام راحل و مردم ميدان را خالي كرد. اين استراتژي به وضوح با سه محور اعتقادي و استراتژيك امام در تضاد است. آن بزرگوار حتي در وصيت‌نامه‌شان نيز بر اين محورها تاكيد دارند. آيا امام نفرمود جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم، نه يك كلمه زياد؟ و اين را اساس سياست داخلي نمي‌شمرد؟ آيا امام نفرمود روز قدس روز اسلام است و حمايت از فلسطين را يكي از اركان سياست خارجي قرار نداد؟ آيا امام مكررا نفرمود پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد؟ آيا پردازنده نظريه ولايت فقيه و پايه‌گذار آن نبود؟

پاسخ اين پرسش‌ها آن‌قدر روشن است كه كسي را ياراي انكار نيست. حالا شما بايد جواب دهيد كه وقتي با ادعاي احياي ارزش‌هاي فراموش‌شده خط امام، معترضان را علمداري مي‌فرماييد، آيا از اين شعارها و سردهندگانشان برائت مي‌جوييد يا با ادامه سكوتتان آن‌ها را تاييد مي‌كنيد؟ در اين صورت جواب امام را چه مي‌دهيد؟



2. تا اين‌جا، حوادث نشان داد كه جريان موسوم به سبز لااقل چها ويژگي زير را دارد:

* با مباني انقلاب اسلامي ناسازگار است.

* از پشتباني بيگانگان مخالف اسلام، استقلال ايران و مسلمانان جهان برخوردار است.

* رفتار و ظاهر كثيري از افراد آن حاكي از عدم تقيد به شرع و ارزش‌هاي انقلابي است.

* قصد معارضه با نظام قانوني و مردمي حاكم را دارد و به اعتراض در شكل قانوني راضي نمي‌شود.

آيا اگر امام زنده بود چنين جرياني را خيانت‌بار نمي‌خواند؟



3. در ميان معترضان، طرفداران نظام و دينداران ناراضي از اوضاع كم نيستند. بعضي از اعتراضات اينان و حتي معارضان بي‌اعتقاد به دين و نظام نيز درست است و بايد زمينه‌هاي اعتراض برانگيز را رفع كرد؛ ولي آيا شما فكر مي‌كنيد اكثريت معترضاني كه راه معارضه را برگزيده‌اند و شعار جانم فداي ايران سرداده‌اند، وقتي خطري متوجه ايران شود روي حرفشان مي‌ايستند؟ جان كه هيچ، يك گام هم اكثرشان براي استقلال و آزادي ايران عزيز بر نخواهند داشت. مي‌نشينند و منتظر مي‌مانند تا همان اكثريت مستضعفي كه به پيروي از امام و مراجع و روحانيت انقلابي، ايران را حفظ كردند بازهم جانفشاني كنند و بعد هم غرولند و ملامت تحمل كنند. شما پشتيباني چه كساني را به‌دست آورده‌ايد و حمايت چه اقشاري را از دست داده‌ايد؟ مؤكدا مي‌گويم كه اين نگاه به‌هيچ‌وجه نافي حقوقي كه بر عهده حكومت حتي در قبال معارضان قرار دارد نيست و نبايد باشد، چه رسد به مخالفان و معترضان. حق هركس محترم است و بايد اداء شود.



4. جناب آقاي موسوي! يادتان هست كه يكبار امام در پاسخ اعتراض برخي روحانيان صاحب‌نام نسبت به دولت جنابعالي، خطاب به آنان فرمود نه شما از اميرمؤمنان برتريد و نه نخست‌وزير از خلفا بدتر؛ همان‌طور كه علي عليه‌السلام با خلفا در برابر خطر خارجي همكاري كرد، شما هم با دولت مدارا كنيد( نقل به مضمون). درحالي‌كه به شهادت صحيفه نور امام همانند آن معترضان، با سياست‌هاي اقتصادي دولت‌سالارانه جنابعالي مخالف بود ولي به‌خاطر وجود خطر دشمن خارجي از شما به شدت حمايت مي‌كرد و مخالفانتان را به همكاري فرا‌مي‌خواند. حالا چه شده است كه آن استدلال امام را فراموش كرده‌ايد؟ خطر بيگانه كم شده يا معارضه مجاز گشته است؟ حتي اگر حق كاملا با شما مي‌بود- كه حتما چنين نيست- باز اجازه معارضه نداشتيد.



5. برادران محترم! شما در ايام مسؤليت‌تان موضوع فلسطين را به‌‌درستي، موضوع همه ما مي‌دانستيد حالا چرا در برابر شعار انحرافي نه غزه نه لبنان سكوت كرده‌ايد؟ نظرتان عوض شده يا صهيونيست‌ها تغيير ماهيت داده‌اند؟ آيا قدرت آن‌قدر شيرين است كه براي رسيدن به آن بايد پا روي اعتقادات امام گذاشت؟ شما كه مي‌گوييد خط امامي هستيد.



6. جناب آقاي خاتمي! شما و يا اطرافيان‌تان، زماني نفرينِ "مرگ بر آمريكا" را كه شعار برحق ملت ستمديده ايران بوده است، خشونت‌بار خوانديد. حالا نظرتان در باره شعارِ "مرگ بر ..." چيست؟ آيا امام بر اصالت امر ولايت فقيه در اسلام تاكيد نمي‌كرد و نفرمود : " پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد" ؟ فكر نمي‌كنيد كه شما هرچه داريد از حكومت ولايت فقيه است؟ فكر مي‌كنيد اگر كساني كه امروز شعار جمهوري ايراني مي‌دهند، سركار بيايند، شما را خلع لباس و منزوي نخواهند كرد؟ البته اگر زنده‌تان بگذارند.



7. روش شما در اين ايام چنان است كه گويا مي‌خواهيد حاكميت را به برخورد با خود بكشا نيد. داريد سلاح كساني را تيز مي‌كنيد كه اعتقاد چنداني به مدارا با مردم و مردم‌سالاري ديني و لوازمش ندارند. ترديدي نيست كه معارضه به ظاهر جديد، با شعارها و استراتژي‌هاي شمرده شده، چيزي جز خيانت به امام، انقلاب، اسلام، مردم و ايران نيست. اگرچه خيانت فاعلي بر همه افراد اين جريان صدق نمي‌كند، ولي قطعا خيانت فعلي هست. فكر مي‌كنيد حكومت تا كجا مدارا خواهد كرد؟ اگر تصور شود اجازه داده مي‌شود نظامي كه با خون‌دادن‌ها و خون دل خوردن‌هاي بسيار برپا شده و تنها حكومت ديني جهان، ولو پر عيب و نقص، است، به اين راحتي عوض مي‌شود؛ يا تصور كنيد همه آناني كه امروز زير علم شما سينه مي‌زنند، به شما وفادار خواهند ماند، هردو تصور اشتباه است.



سه نتيجه ناگوار ديگرنيز بر اوضاع فعلي مترتب است:



8. دولت فعلي برخاسته از راي مردم و قانوني است. ولي در كنار خداماتش، خودرايي‌ها، ندانم‌كاري‌ها و جهت‌گيري‌هاي نادرستي نيز دارد كه رفتار و روش شما، كار برخورد با اين كژي‌ها را (كه در دولت‌هاي پيشين هم بي‌سابقه نيست)‌ دشوار مي‌كند و ميدان نقادي حاكميت تنگ مي‌گردد.



9. علاوه بر اين، طبيعي است كه وقتي حضور جريان حامي شما، با اغتشاش و خسارت‌هاي اجتماعي همراه مي‌گردد، حضور نيروهاي انتظامي و اطلاعاتي به ضرورت بيشتر مي‌شود، از اين حيث نيز آزادي‌ها محدود مي‌گردد. در اين محدوديتي كه براي نقادي و آزادي‌خواهي به‌وجود مي‌آيد شما چقدر مسؤليت داريد؟



10. نكات فوق، به اضافه فضاي نامطمئن سياسي ناشي از معارضه جريان به اصطلاح سبز با نظام، نا اطميناني را به دنبال دارد، نتيجه‌اش كاهش سرمايه‌گذاري است كه توليد و اشتغال را كاهش و قيمت‌ها را افزايش مي‌دهد. يعني فشار بر مردم بيشتر مي‌شود. در واقع بازنده اصلي مردم‌اند. آيا مي‌ارزد؟



برادران محترم! همه ما كم‌وبيش، و امروز شما آقايان به ويژه، مخاطب اين آيه قران هستيم:

يا ايهاالذين امنوا لم تقولون ما لا تفعلون كبر مقتا عندالله ان تقولوا ما لا تفعلون، اي مؤمنان! چرا سخني مي‌گوييد كه بدان عمل نمي‌كنيد؛‌ اين‌كه چيزي را كه بدان عمل نمي‌كنيد مدعي باشيد، در نزد خداوند بسيار خشم‌برانگيز است. شما با ادعاي احياء ارزش‌هاي فراموش‌شده حضرت امام رضوان الله عليه به ميدان آمده‌ايد، بايد با صراحت تكليف خود را مشخص بفرماييد تا گرفتار خشم خدا نشويد.



اين نصيحت مرا با ذكر عيوب مخالفان خود پاسخ ندهيد. سعي نفرماييد با فهرست كردن اقوال بي‌عمل آنان يا تعارضات قول و فعلشان خود را مبرا بنماييد. و لا تزر وازرة وزر اخري، كسي بار ديگري را به‌دوش نمي‌كشد. تعدادي از نيروهاي وفادار به انقلاب و ولي فقيه مظلوم و مردم شريف، از جمله بنده، در اين ايام همواره خواسته‌ايم كه شما در عرصه سياست با احترام، و البته با رعايت تكاليف قانوني خودتان، فعال بمانيد تا در فرايندي مردم‌سالارانه به رقابت بپردازيد و ضمن آن‌كه به تصحيح مسير و كاركرد حكومت مدد مي‌رسانيد، خطر تحجر را كاهش دهيد، اميد و مشاركت مردم در سرنوشت خويش را بالا ببريد و فرصت جولان در عرصه آزمايش عملي براي‌تان باقي بماند. آيا شما نمي‌خواهيد امكان دهيد تا اين خيرخواهي مؤثر شود؟ مقصود من اين نيست كه همه تقصيرها، صددرصد بر عهده شماست و ما و ديگران بي‌قصور و تقصيريم؛ اما آن‌كه بايد اول تصميم به بازگشت بگيرد، شماييد نه مخالفان شما.

من آن‌چه شرط بلاغ است با تو مي‌گويم

تو خواه از سخنم پند گير خواه ملال



برادر شما

احمد توكلي

29 شهریور 1388
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۶:۲۷:۳۹
[فوری
این که می گویید موسویوخاتمی وکروبی باید تصمیم به بازگشت بگیرد حرف درستی است اما همگام بازگشت باید به چند سوال پاسخ دهند:
1_چرا در حالی که شمارش ارائ ساعت 12 شب شروع شد موسوی ساعت 10خود را برنده اعلام کردونتیجه غیر از ان را تغلب دانست.
2_چرا خاتمی بلا فاصله به او تبریک گفت.
3_چرا موسوی فردای بعد از انتخابات به خیابان امد واولین لشگر کشی خیابانی را انجام داد وهزینه های سنگینی را به نظام وارد کرد.
4_چرا بعد از صحبت های رهبریدر 29خرداد که باید فصل الخطاب باشد اقایان از خر شیطان پایین نیامدندن.
5_چرا بعد از تنفیذ رهبری تایید شورای نگهبان وتحلیف مجلس همچنان دولت را غیر قانونی می دانن
6_وسوال اخر ایا اقایان مجلس دولت قوه قضاییه وخبرگان ومقام رهبری را قبول دارند یا نه اگه دارند پس به رای مردم احترام بگذارند اگر ندارند بفرمایند تا مردم تکلیفشان را بدانند. (227535)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۳۷:۰۹
با بند 6 شدیدا موافقم

بالاخره تکلیف خودشون و ما رو مشخص کنند (228026)
 
کیا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۵۷:۵۷
بنده با بخش نتایج این مسئله کاملا موافقم اما آقای توکلی تا به حال پرسیده اند که این شعارها ار کجا آمد وقتی اعتراضات بایکوت رسانه ای گردد و هدایت دست شبکه های خارجی همین می شود وقتی پارلمان نیوز فیلتر شود رادیو فردا هر کاری بخواهد می کند باور کنید فضای باز می تواند دست خیلی ها را کوتاه، فریب خورده ها را بازگردانده اوضاع را کنترل کند
بر خلاف نظر این بزگوار. من فکر می کنم اتفاقاتی که در بین اصلاح طلبان افتاده است، و فاصله آن ها با مردم متدین یکدفعه نبوده است. و مدت هاست که آن ها بتدریج با آرمان های اسلامی و ایرانی مردم فاصله گرفته اند.
سخانان هاشم آغاجری در مورد روحانیت
سخنان عبدالکریم سروش که به قول آیت الله نوری همدانی ریشه نبوت، وحی و قرآن را زده است
سخنان مجتهد شبستری در مورد عصمت پیامبر(ص)
(و به همه این ها سکوت نه چندان جالب خاتمی را در مورد اظهار نظرهای دوستانش را اضافه کنید.)
اظهار نظر عجیب خاتمی در مورد تمام شدن جریان سلمان رشدی
اظهار نظر غیرقابل قبول آقای موسوی در مورد کمک به حزب الله و حماس
حضور محسن سازگارا در شبکه صدای امریکا (کسی که از نزدیکان سید محمد خاتمی در موسسه کیان بوده)
و بسیاری موارد دیگر که نشان دهنده فاصله سران اصلاحات از اعتقادات پاک و مقدس مردم است.

دوست عزیز آیا تا به حال به طور کامل نظرات این افرادی را که گفتی خوانده ای و یا فقط با شنیده های استنباط میکنی ؟ منظورم امثال سروش و ..... است. مراجع رسمی که کارشون اینه به راحتی چنین حکم هایی نمیدهند که شما میدهی . چند مرجع تقلید رسمی حکم خارج شدن سروش از دین را داده اند که شما به راحتی در مورد این اشخاص حکم صادر میکنی؟ (228366)
 
mona
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۲۵:۴۸
من حرف خاصی نداشتم فقط می خواستم بگم که آقای طرفدار احمدی نژاد تقلب رو با غ نمی نویسن. لااقل این قدر تابلو نکنین که بی سوادین (228630)
 
دنیا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۳۳:۴۵
طبق معمول غلط املایی در نوشته های حامیان دولت منتصب! تقلب با قاف است!
در ضمن روز قدس از خجالت آب میشدم وقتی عکس پلاکارهایی با املاهای غلط انگلیسی میدیدم! آبرو مملکت را میبرید این جوری. مثل اون فیلم رییس جمهورتون که با مددوف بلد نیست حرف بزنه... حتی اگر با افکارتون موافق نیستم آرزوم پیشرفت و موفقیت علمیتونه چون هموطنیم همه... نمیدونم شاید اگر سوادها بالاتر میرفت افکارتون هم راحتتر نقد میشد...
هیچ وقت حرفهام را چاپ نکردید این را هم چاپ نمیکنید ...اما لطفا محض حفظ آبرو هم که هست اون کامنتهایی که غلط داره را هم چاپ نکنید! (228881)
 
علی رضا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۲۳:۴۵:۰۸
غصه غلط املایی ما رو نخور داداش غصه رو سیاهی اونایی رو بخور که با دروغ تغلب دنیا و اخرتشون رو بر باد دادن (229626)
 
امید
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۶:۳۳:۲۷
بنده با بخش نتایج این مسئله کاملا موافقم اما آقای توکلی تا به حال پرسیده اند که این شعارها ار کجا آمد وقتی اعتراضات بایکوت رسانه ای گردد و هدایت دست شبکه های خارجی همین می شود وقتی پارلمان نیوز فیلتر شود رادیو فردا هر کاری بخواهد می کند باور کنید فضای باز می تواند دست خیلی ها را کوتاه، فریب خورده ها را بازگردانده اوضاع را کنترل کند باور کنید من هنوز پیشنهاد های هاشمی را فراموش نکردم واقعا اگر اجرا می شد دیگر این تبعات را به دنبال نداشت مگر رفع فیلترینگ چند خبرگزاری و روزنامه به مملکت آسیب می رساند آن وقت خیلی ازین مسائل قابل شناسایی و آسیب شناسی می گردند مگر خبرهای آفتاب یا پارلمان نیوز بیشتر از مطالب انصارنیوز یا رجانیوز به نظام آسیب می رساند (227540)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۱:۵۳:۳۰
بنده با بخش نتایج این مسئله کاملا موافقم اما آقای توکلی تا به حال پرسیده اند که این شعارها ار کجا آمد وقتی اعتراضات بایکوت رسانه ای گردد و هدایت دست شبکه های خارجی همین می شود وقتی پارلمان نیوز فیلتر شود رادیو فردا هر کاری بخواهد می کند باور کنید فضای باز می تواند دست خیلی ها را کوتاه، فریب خورده ها را بازگردانده اوضاع را کنترل کند
بر خلاف نظر این بزگوار. من فکر می کنم اتفاقاتی که در بین اصلاح طلبان افتاده است، و فاصله آن ها با مردم متدین یکدفعه نبوده است. و مدت هاست که آن ها بتدریج با آرمان های اسلامی و ایرانی مردم فاصله گرفته اند.
سخانان هاشم آغاجری در مورد روحانیت
سخنان عبدالکریم سروش که به قول آیت الله نوری همدانی ریشه نبوت، وحی و قرآن را زده است
سخنان مجتهد شبستری در مورد عصمت پیامبر(ص)
(و به همه این ها سکوت نه چندان جالب خاتمی را در مورد اظهار نظرهای دوستانش را اضافه کنید.)
اظهار نظر عجیب خاتمی در مورد تمام شدن جریان سلمان رشدی
اظهار نظر غیرقابل قبول آقای موسوی در مورد کمک به حزب الله و حماس
حضور محسن سازگارا در شبکه صدای امریکا (کسی که از نزدیکان سید محمد خاتمی در موسسه کیان بوده)
و بسیاری موارد دیگر که نشان دهنده فاصله سران اصلاحات از اعتقادات پاک و مقدس مردم است. (227964)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۴۹:۳۶
اظهارات خاتمی در مورد تمام شدن قضیه سلمان رشدی؟
منظورتان اظهارات آقای جواد لاریجانی در مورد تمام شدن قضیه ی سلمان رشدی است دیگر اگر خاتمی در این باره صحبتی می کرد . . .
در ضمن اظهارات مجتهد شبستری در زمان آقای احمدی نژاد اتفاق افتاد. مثلا آقای احمدی نژاد چه کاری در قبال آن کرد؟ آن هیچی در مقابل سخنان گوهر بار مشایی چه کرد؟ اصلا مگه رییس جمهور باید هر کسی حرفی گفت حرفهای جالب بزند. (228910)
 
من
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۴۴:۱۶
انصار نیوز خیلی قبل از این مسائل فیلتر شده بود ... (228035)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۳۸:۵۲
ماشالله اینترنت که در اختیار دوستان است و دارند خودشان را هلاک میکنند
روزی صدها آیدی جدید که یک روزه ساخته شدند مثل قارچ در سایت کلوب رشد میکند و همه با ادبیات یکسان بر علیه دولت و نظام اسلامی فعالیت میکنند.
بایکوت رسانه ای؟
لابد توقع دارید اقایون را بیاورند تو سیما که شعارهایشان را اعلام کنند. بله؟
مگر شعارهای مردم در روز قدس در سیما و صدا اعلام شد؟ خودجوش شعار می دادند و با هماهنگی مسئولین راهپیمایی.
منتها هدفشان معلوم بود. محکوم کردن اسرائیل. و همه یکدل بودند.
چرا همه اتفاقات و اشتباهاتتان را فرافکنی می کنید؟ (228487)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۱۵:۵۳
فیلتر شدن این سایت ها بهانه ای بیش نیست. مسلما با این همه پروکسی و فیلتر شکن فکر کنم کمتر طرفدار افای موسوی وجود داشته باشه که از به روزترین اظهارات ایشون خبر نداشته باشه.بماند که دستگاه تبلیغات افای موسوی منحصر به این چند سایت نیست و همه روزه شاهد انواع فراخوان های اسم اسی ایمیلی و ... طرفداران ایشون هستیم.
در ثانی به نظر من گفتگو با سایر رسانه های خارجی به خودی خود نباید بد باشه و حتی اگه توانایی لازم رو داشته باشیم می تونه یه حسن باشه می شه از رسانه هاشون در جهت منافع کشور استفاده کرد مهم حرف هاییه که زده می شه.منتهی ایا صحبتهای این اقایون واقعا در جهت منافع کشور بوده یا فقط باعث خوشحالی غربی ها سلطنت طلب ها و منافقین شده؟ (228534)
 
م ح
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۶:۳۳:۳۵
بعد از انتخابات همه تلاش کردند به آقای موسوی بگویند که متوجه عواقب این اعتراض غیرقانونی باشند و به مسیر قانون برگردند و در داخل نظام بمانند و از شعارهایی که در این تجمعات داده می شود برائت بجویند تا بقیه فکر نکنند که ایشان هم از این شعار خوششون میاد! ولی هر روز نا امیدتر شدیم. حالا تکلیف چیه؟ در مورد خود آقای موسوی و این جنبش سبز که جلوی نظام ایستادن؟ تو کدوم کشور توی جهان همچین چیزی اینقدر کشدار می شه. بالاخره تا کی می خواید جلوشون کوتاه بیایید.
3 ماه مملکت رو هواست به خاطر یه عده که هر جور براشون میگی یه بهونه دیگه میارن. نمی شه یکی بیاد و صادقانه همه سوالا رو جواب بده بدون هیچ تناقضی تا همه حرفش رو قبول کنند و این ماجرا تموم شه.(البته با اینکه این یه نفر آقای موسوی و نزدیکان ایشان یا اطرافیان دولت باشند کاملا مخالفم چون هیچ کدام بی طرف نیستن)
به خدا بعد از 3 ماه هنوز احساس آرامش برنگشته و نمی تونیم مطمئن باشیم اگه میریم تو خیابونا یه جا تجمع نباشه و درگیری. ما آسایش لازم داریم برای ادامه زندگی پس لطفا تمام کنید. (227541)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۶:۳۴:۴۳
موسوی باید پاسخ ادعای تقلب کروبی باید پاسخ ادعای توهین به نظام خاتمی باید پاسخ تبریک زود هنگام به موسوی وارائه طرح رفراندوم یوسف صانعی باید پاسخ فحاشی به نظام را بدهند (227543)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۲۸:۰۵
(آیت الله العظمی شیخ یوسف صانعی)شما هنوز نمی دانی که چطور باید نام مراجع را برد.آن هم مرجعی که مقلدین و طرفداران بسیار زیادی دارد. (228258)
 
منتقد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۳۶:۱۵
در مورد اول احمدی نیز بابت برپایی جشن پیروزی ساعت 2 صبح 23 / 3 توضیح بدن
در مورد دوم احیانا کهریزک را به علت خرابی توالتهاش بستن (228342)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۲۳:۵۲
پاسخ گویی فقط برا غیر سبزهاست برا سبزها جایز نیست .

اصلا پاسخ گویی برای سبز ها حرام اندر حرام است خوب شد؟ (228465)
 
آرمان
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۴۹:۱۸
آقا یا خانم ایرانی
از وقتی الف دیگه کامنتامو منتشر نمی کنه حوصله ی جواب دادن طولانی رو ندارم، ولی واقعا فکر می کنی همینا باید جواب بدن؟ از جناح مقابل هیچ کس مقصر نیست؟!

خود گویی و خود خندی
به به چه هنرمندی (228674)
 
...
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۶:۳۵:۵۹
بنده به نوبه ی خودم از شما جناب آقای توکلی به خاطر این همه احساس مسئولیت تشکر می کنم!
ما که به این سبز اندیشان می گوییم چرا چنین می کنید، می گویند جمهوری اسلامی در خطر است! بعد می گوییم جمهوری اسلامی نمی خواهند پشت سری های شما! می گویند مملکت مشاع همه است! هر کس هر چه بخواهد!

فکر نمی کنم کسی به سخنان شما توجهی کند. هر چند که امیدوارم چنین شود!

در هر صورت خیلی سپاسگزاریم که لا اقل شما که صدایتان به گوش این افراد می رسد از وظایفتان کوتاهی نمی کنید. (227544)
 
نیلی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۶:۳۶:۳۰
سخنی که از دل برآید بر دل نشیند (227545)
 
محمد رضا طالقانی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۶:۳۷:۴۸
سلام جناب توکلی عزیز ! شعاردادن تعدادی از تظاهر کنندگان چه ربطی به خاتمی و موسوی دارد . مثل اینکه این همه ظبم و فساد توسط برخی مسئولین نظام می شود آن را منتسب به نظام کنیم .
آقای توکلی شما انسان فرهیخته و زجر کشیده ای هستی . آخر این همه لی عدالتی آن هم به نام نظام ... این همه پراکنده کردن خانواده های شهیدان پیرامون نظام . این همه فشار سیاسی به طوریکه فریاد خود شما هم بلند شده است باید چگونه قطع گردد. حق اعتراض قانونی که سلب می کنند . مطبوعات را هم بسته اند . فضای اتهام را به وجود آورده اند . از منابع بیت المال مانند ایرنا و کیهان و الخ ... به دیگران نسبت های ناروا می زنند آخر یک نفر نباید به آنها اعتراض کند ؟ برخی شعارهای ناپسندی داده اند . مطمئنا خاتمی و موسوی روحشان از آنان اطلاعی ندارد . (227549)
 
من
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۴۹:۵۲
برادر من چرا قیاس مع الفارق می کنی ...

نظام هزار بار از فساد مسئولین برائت جسته و همیشه به خاطر همین برخورد با خودی های فاسد هم در عذاب بوده ...

ولی اینها حتی حاضر نیستن از محمد رضا پهلوی برائت بجویند ... (228048)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۰۸:۳۲
\"قیاس مع الفارق\" لطفا عربی حرف نزنید فارسی رو پاس بدارید میدانیم از نسل اعراب هستین (228178)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۰:۰۶:۴۸
آره دوست عزیز

برو دلت رو به همین فکرها خوش کن .. همه مخالفین شما یا بی سوادن .. یا از نسل اعراب .. یا خائنن یا عضو حزب الله لبنان یا دروغگو یا مزدور

و همه شما سبزها فوق تخصص شمارش آرا و از نسل پاک آریایی و دارای هوش بالای 1000 و اصلا اشتباهی تو یه کشور جهان سوم به دنیا اومدی

این طرز فکر منجر به همین کارها هم تو خیابون میشه .. همه و همه هموطنان ما دشمن ما هستند مگر اینکه یه آرم سبز داشته باشن .. هرکی ریش داشته باشه و چاق هم باشه اومده ما رو نابود کنه ... همه چیز رو هم می تونیم اتش بزنیم و به مغازه ها هم و ماشینها و سطل اشغالها و ادمها (229643)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۴۵:۴۹
دقیقا! (228501)
 
آرمان
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۵۱:۴۱
لطفا نظام را برای ما تعریف کنید شامل چه کسانی است و از چه کسانی برائت جسته...
همین جوری که نمیشه گفت نظام این کارو کرد نظام اون کارو کرد... آیا برخی اطرافیان رؤسای جمهور قبلی و فعلی جزء نظام به حساب نمی آیند؟ (228679)
 
امیر ارسلان
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۶:۴۸:۲۲
جناب آقای طالقانی

به قول آقای دکتر ولایتی : برخی آقایان اینقدر غیرت نداشتند که از حمایت امثال رضا پهلوی و مسعود رجوی برائت بجویند .

واقعا براتون متاسفم . خودم شاهد بودم که جلوی روی کروبی و خاتمی شعار جمهوری ایرانی دادند و اینها هیچ نگفتند . حالا گیرم که اون موقع نمیتونستند اعتراض کنند فرداش که می تونستند بیانیه بدهند و برائت بجویند .

برای ما که از ابتدا واضح بود کسانی که پارچه سبز به گردن میبندند برای خط امام و بازگشت به فرمایشات امام ( که بهانه اصلی موسوی برای کاندید شدن بود ) نبودند ولی لا اقل شما ها هم یک کم از عقلتون استفاده کنید و از خودتون بپرسید :

1- امام خمینی : جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد .
2- موسوی : برای احیا تفکر امام و اصول زمین مانده قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده ام .
3-جمعیت سبز (از نوع ) : استقلال آزادی جمهوری ایرانی .
4- موسوی :به به لابد این که میگن چیز خوبیه ! آقا ببخشید این چیز ایرانی خوردنیه ؟ (228599)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۵۱:۱۱
فقط اگر ایشان اعلام برائت کنند این تردید اندک ما هم برطرف می شود (228052)
 
حالا هر کی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۳:۲۵:۵۹
اتفاقا این آتیشا از روزی شروع شد که احمدی نژاد -که البته از خیلی از کاراش خوشمم نمیاد- پا گذاش روم دمآقا زاده های بزرگ...
متاسفم برای این هموطنای سبز که نمی دونن در جهت منافع چه آقازاده های کثیف و رانتخواری فعالیت می کنن.

ضمنا اشکالی نداره رای مخالف بده ولی به حرفم فکر کن (228108)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۵۴:۵۲
در مناظره 13 خرداد ماه ایشان نتنها اسم آقازاده‌ها را گفتند که حتی به مورد پیام به یکی از کشورهای عربی هم اشاره کردند، هرچند بعدا سعی در انکار این مسئله شد و وانمود گردید فقط از آقازاده‌ها اسم برده شده است.
بهرحال به نظر من دو حالت کلی بیشتر متصور نیست:
1- حق با آقای احمدی نژاد است که در اینصورت باید این افراد محاکمه و به سزای اعمالشان برسند
2- مطالبی که بیان نمودند مصداق توهین بوده که باید ایشان محاکمه گردد.
البته در مورد اول اگر این احتمال وجود داشته باشد که قوه قضائیه تحت نفوذ این آقازاده‌ها قرار گرفته و این افراد را تبرئه نماید، آقای احمدی نژاد باید با ارائه مدارک به مردم استعفای خودشان را اعلام فرمایند تا بدینوسیله اگر فشار افکار عمومی کارساز گردید آین آقازاده‌ها به سزای عملشان برسند و در غیر اینصورت آقای احمدی نژاد شریک جرمشان نباشد. (228295)
 
آرمان
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۵۴:۳۴
من به شما رای مخالف دادم
علتم این نبود که وجود آقازاده ها رو انکار کنم. ولی اصلا به احمدی نژاد هم خوشبین نیستم، یعنی فکر نمی کنم در جهت منافع \"\"\"\"مردم\"\"\"\" با این آقازاده ها درافتاده باشد. به انتصابات اخیر ایشان توجه کنید و فاصله ی حرف تا عمل را درک کنید. (228687)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۳۰:۴۱
مگر خود توکلی اعتراض نمیکند
اعتراض داریم تا اعتراض
اعتراضی که پای بیگانه وبیگانه پرست توش باز شده از قبل هم بوده عزیزم منتها سبزها چون براشون آغوش باز کردن اینا پریدن تو بغلشون ربطش اینه

اعتراض سبزها اعتراض نامتعارفه اعتراضه قدرت وحب قدرته نه چیز دیگر که سود جوها رو پر وبال میده (228477)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۴۵:۱۴
این شعارها چندین روز بود از رسانه های بیگانه و اینترنت پخش میشد
اگه خاتمی و موسوی حتی از رسانه های اینترنتی هوادارانشون هم آگاه نیستند پس چه کار میکنند؟
یعنی میگید موسوی و خاتمی نمی دونستن قراره این شعارها داده بده؟ یعنی کسانی را به خیابانها میکشند که نمی دانند می خواهند چه کنند و چه بگویند؟
نمی دانند اکثر هوادارانشان اهل روزه گرفتن و ضد اسرائیل و امریکا نیستند؟
موسوی هم نداند خاتمی که می داند.
عکسهایش کنار این اقایان و خانمهای بد حجاب و شرکتش در جشنهایی مثل چلچراغ و ... گواه است که هوادارانش را می شناسد (228500)
 
ایران سرافراز
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۶:۴۱:۰۷
امیدوارم ماه رمضان بر این آقایون اثر کرده باشه . به خودشان آمده باشند
کمی در حرفهای آقای توکلی فکر کنند
کمی به حرف و عمل و رفتار طرفدارانشون در راهپیمایی روز قدس فکر کنن
آقای موسوی به خدا باورم نمی شه شما همون موسوی قبلی (227552)
 
مرگ بر استکبار
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۶:۵۲:۵۳
فکر کردی گوش می ده؟ پس منافع یه عده ای جی می شه؟ (227563)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۶:۵۴:۰۰
باعرض سلام خدمت آقای توکلی
باخواندن نامه شما بغض گلویم را فشرد
ومعلوم بود که با سوز دل نوشته شده بود که به دل من نشست
ای نامه به من درس بزرگی داد
((لعنت خدا بر همه منافقان)) (227565)
 
آ مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۲۳:۵۱:۳۱
ای کاش یه همچین نامه ای رو تهیه کنند تو مجلس و خدمت ایشان بفرستند تا برش بیشتری داشته باشه و بعد عکس العمل ایشان را هم صداوسیما پوشش دهد تا با این مواجه نشویم که فقط نامه رو صداوسیما منتشر کنه ، و جواب نامه رو بی بی سی اونم با تحلیل های خودشون به خورد مردم بدن .

اینها ظرفیت های بسته کشور هستند که سالیان سال هست که استفاده نشده اند . به نظر من یه روزی بیان این مسائل خودش مشکل آفرین بود ولی امروز بیان نکردن این موضوعات مشکل آفرین خواهد بود . یه روز باید این ظرفیتها مورد استفاده قرار بگیره و حالا که یه عده میخوان با فضاسازی علیه نظام اون رو منزوی کنند عکس العمل درست و منطقی میتونه دقیقا نتیجه عکس داشته باشه و باعث منزوی شدن خودشون بشه . بابا ما از چی میترسیم . تغییر همیشه سخته ولی همین سختیها بهترین تجربیات برای آینده خواهد بود و باید این کار رو انجام بدیم . ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است . (229629)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۶:۵۶:۲۷
اول زا همه از اقای توکلی تشکر میکنم بابت نامه شان اما ایشان را به یک نکته اشاره میکنم اینکه تعداد این افراد در مقایسه با جمعیت روز اصلا قابل توجه نبود که هیچ بلکه تعدادشان در کل هم خیلی کم بود با این هجمه وسیع تبلیغات و جان کندن!نهایت تعداد این افراد به 7 هزار نفر هم نمی رسید بعد اقای توکلی چطور تعدا این افراد را قابل ملاحظه می داند (227568)
 
من
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۵۴:۱۷
خداوکیلی این افرادی که به نظر بالا رای منفی دادن می خوان بگن تعداد اینها از هفت هزار نفر بیشتر بوده ؟ آخه دروغ به این بزرگی ؟
تو تهران نزدیک یک و نیم ملیون نفر اومدن ... که اگر به خاطر رفیقمون هم بگیم هفت هزارتاشون سبز پوش و آب معدنی به دست بودن باز در مقابل سیل جمعیت هیچ بودن ... تازه تو شهرای دیگه بیشتر از 30 ملیون نفر شرکت کردن که حتی یه دونشون هم سبز نبود ...

میگن به مرده که رو بدی آره (228060)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۱۶:۳۹
کار طرف دار های احمدی شده : خداوکیلی این افرادی که به نظر بالا رای منفی دادن ! چرا ؟! (228189)
 
منتقد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۴۲:۳۷
میشه اسم اون شهر ها رو بدین در ضمن گاز اشک اور روز و باطل می کنه (228349)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۴۷:۰۵
شما اساسی تو توهمی یا ریاضیاتت خیلی ضعیفه یا از رسانه غیر ملی جهت گیری می کنی (228669)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۵۱:۵۳
شما مرده را چگونه ميبينيد و پر رو و بي ادب كيست ؟بهتر است خودت را در آينه ببيني و پس از آن شروع به توهين كردن نمائي
آقاي توكلي از درج كردن نظر اين شخص بي ادب فهميدم كه چه مقدار در نوشتن نامه نيت خير داشتي ضمنا پاسخ شما را در سايت نوانديش را يك نفر داده بود بهتر است هم شما و هم ساير هموطنان با دب و بي ادب بخوانند (228681)
 
آرمان
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۵۸:۵۵
اگر ملاک شما رنگ لباس باشد، بله حرفتان درست است. ولی اگر رنگ تفکر باشد، نخیر حرفتان درست نیست. این قدر هم به نظرات مخالف خود گیر ندید. آزادی بیان و عقیده یعنی همین... ولی نهایتا آن چه می ماند حق است و باطل رفتی است. کاش من هم بتوانم حق را بشناسم. (228696)
 
Muhammad Ali
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۶:۵۶:۵۷
سلام آقای توکلی
کار خوبی می کنید اجرکم عندالله اما توقع تاثیر نداشته باشید چون این آقایان مثل قمار بازی می مانند که تمام سرمایه خود را داده و تنها یک سکه به دست آورده و حال بر سر همان سکه شرط بسته است. آقایان سرمایه یک عمر را باخته اند آن هم در یک شب.

آقایان همه اینها را از دست داده اند: وجهه مدعی خط امام، وجهه پیروی از رهبری،توده ی مردم،
و در مقابل این همه تنها یک سکه به دست آورده اند: وجهه معارضه با حکومت اسلامی و ولایت فقیه
حال شما می گویید این یک سکه را از دست بدهند؟ (227569)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۵۶:۳۷
من واقعا دارم به انصاف الف شک می کنم، این همه توهین علنی می شه، شما هم منظور دار اجازه انتشار به نظرات می دید. مثل قمار باز؟ این فرهنگ تهمت رو که دارین تو مملکت باب می کننین معلوم نیست با ما چه کنه! (228592)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۶:۵۹:۲۹
حرف های آقای توکلی لیلی به لالا گذاشتن آقایان است. مرد حسابی چی فکر کردی اگر کوچکترین اشاره ای از طرف آقا بشه تکیه بزرگه آقایان گوششان خواهد بود.
این جماعت سوسول مثلا طرفدار هم که عرضه در میدان ماندن را ندارند. اگر ضرری هم باشد سرمایه های آنهاست مردم مستضعف که چیزی برای از دست دادن ندارند وبه مختصری هم که دارند دل نبسته اند.
فرار موسوی را ندیدی در روز قدس؟
این آقایان با چه نیروی درایران می خواهند کار کند سپاه یا بسیج که عملا در تخریب آن نهایت سعیشان را بعمل آورده اند.
بس کن اینها فلک زده تر از این حرفها هستند ونادانتر از این که نصایح تودر آنها کارگر افتد.
وقتی بیدار خواهند شد که سرشان به سنگ لحد بخورد. (227571)
 
آرمان
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۲:۴۵
ناشناس عزیر به شماره ی 227571
ادب مرد به ز دولت اوست. همین ادبیات شما باعث فاصله گرفتن مردم از هم می شود. خود را سفیدسفید دیدن و دیگران را سیاه سیاه. تفکر خود را حق مطلق پنداشتن و دیگران را باطل و کفر مطلق. به کجا چنین شتابان دوست عزیز... مبادا روزی چشم باز کنی و ببینی هر آن چه تا کنون فکر می کردی اشتباه محض بوده است. (228705)
 
جانم فدای ایران اسلامی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۰۲:۳۴
من نمی دونم این دوستان سبز چرا می گن مرگ بر روسیه
نکند می خواهند کولی که ما داریم از روسیه می گیریم( حمایت او در شورای امنیت از ما) را رها کنید و به آمریکا و انگلیس کولی بدیم
اگر می خواهید بگید روسیه هم داره از ما کولی می گیره در مورد تعویق راه اندازی بوشهر باید بگم که عزیزان تنها 4 سال از این کولی دادن ها زمان احمدی نژاد بوده و بقیش دوره دولتهایی بوده که شما ها طرفدارشید (227575)
 
دكتر مجيد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۵۱:۴۵
همين روسيه است كه به راحتي اب خوردن سهم ايران از درياي مازندران را بلعيد و بعد دستي بر سبيل كشيد . با درايت رئيس جمهور دولت نهم (228680)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۰۲:۴۱
امام خمینی می‌گوید: «هر فردی از افراد ملت حق دارد مستقیماً در برابر سایرین، زمامدار مسلمین را استیضاح کند و او باید جواب قانع‌کننده دهد و در غیر این صورت اگر برخلاف وظایف اسلامی خود عمل کرده باشد، خود به خود از مقام زمامداری معزول است.» (آیت‌الله خمینی، صحیفهٔ نور، جلد ۴، ص ۱۹۰
تنها به بخشی از سخنان امام اکتفا نکنید.خواهشا نظر من رو قرار دهید چون حرف امام رو انعکاس دادم. (227576)
 
شاهین
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۴۲:۴۵
حالا امام تصور می کردند که فرد سوال کننده آدم منطقی هستش و وقتی سوالشو کرد و جواب قانع کننده شنید به حرف حق احترام می گزارد و به ادامه کار خود می پردازد ... ایشان اگر می دانستند که فرد سوال کننده به عمد و از روی بغض نمی خواهد حقیقت را قبول کند و پیاپی در صدد آشوب و بلوا است حتما یک تبصره در برخورد با این سوال کننده می نوشتند...

نمونه بارز دیگر برخورد امام با بنی صدر است که امام علی رغم میل باطنی از او حمایت کرد تا زمانی که خود مردم دیگر آگاه شدند و خواستار برخورد با او شدند ................

در یک گفتگو و پرسش و پاسخ بهانه تراشی که شرط برنده شدن نیست. برنده کسی که حق را بپذیرد گرچه برایش تلخ باشد (228278)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۳:۲۵:۰۵
با منطق برادران همیشه در صحنه
کسانی که به نظر بالا مخالف دادند یل با حرف امام مخالفند یا با حق ملت (228968)
 
مجتبي
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۰۳:۵۸
با سلام خدمت جناب آقاي توكلي
من مدتهاست مطالب شما را پيگيري مي كنم ولي تا كنون نخواستم وارد بحثها شوم چون متاسفانه به صداقت سياسيون بسيار بدبين هستم ولي از آنجا كه در كلام شما بيشتر از ديگران صداقت ميبينم خواستم چند مورد را تذكر دهم البته اين نظرات برادر كوچك شماست كه احتمال اشتباه در آن بسيار است.
1-شايد يكي از بزرگترين مشكلات سياسي ما اين است كه عده اي خود را اصولگرا ناميدند و عده اي اصلاح طلب كه با عرض معذرت لايق اين اصطلاحات نبودند زيرا اصولگرا كسي است كه همچون ابوذر حتي شده با استخوان شتر بر سر صاحبان قدرت مي كوبد نه اينكه با چماق بر سر مردم بي دفاع بكوبد ولي در برابر صاحبان قدرت دريغ از قلم و اصلاح طلب كسي است كه براي اصلاح امور امت از جان خود و نزديكانش مي گذرد نه كسي كه فقط شعار زيبا سر مي دهد وديگر هيچ.
2-امام (ره) فرمودند جمهوري اسلامي وقتي سالها با جمهوريت نظام عده اي به ستيزه برخيزند و برخورد نشود مسلم است كه روزي با اسلاميتش برخورد شود.
3-زماني كه به هزاران پرسش و اعتراض به وضع مردم خودمان جواب نمي دهيم چگونه توقع داريم مردم از معترضين غزه و لبنان حمايت كنند.
من نمي گويم در انتخابات چه شد ولي ميپرسم چرا پيامك قطع شد ، پاي كانديداهاي ديگر از صدا و سيما بريده شد ، اتفاقات بعد از انتخابات يكسويه گزارش شد و...
اگر اين سئوالها به درستي پاسخ داده ميشد قطعا امروز اين شعارها سر داده نمي شد. (227580)
 
Muhammad Ali
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۰۶:۳۴
این مطلب را ابتدا در نظر قبلی نوشته بودم اما بهتر دیدم جداش کنم:

چرا آقایان نمی توانند تحمل کنند این جربان باز در قدرت باقی بماند؟
چون این جریان اشرافیت و خود نخبه خوانی آقایان را به مسخره گرفته است
چون نمی توانند تحمل کنند که آیت الله خامنه ای برای یک دوره دیگر واقعا ره بر نظام ایران باشد. (به افاضات خانم فائزه هاشمی در مقابل صدا و سیما مراجعه کنید)
چون این جریان افسانه اکثریت خاموش (هلوکاست اصلاح طلبان -بخوانید تجدید نظر طلبان) را باطل کرد. و این افسانه شیشه عمر اصلاح طلبان بود
چون این جریان در همین 4 سال هم این جریان دردسر زیادی برای آقایان ایجاد کرده است. آقایان دیگر نمی توانند مثل سال 84 به صراحت حکم حکومتی را زیر سوال ببرند (به فیلم تبلیغاتی آقای معین مراجعه کنید.)
آقایان دیگر نمی توانند در تهران بنشینند و از سعد آباد مملکت را اداره کنند. دیگر باید شال و کلاه کنند و به روستاها و شهروندان درجه 2 (از دید آقایان) سر بزنند. (به روزنامه رسالت مراجعه کنید خبری که می گفت در زمان تصدی آقایان یک ایرانی روستایی به خاطر نداشتن پول دارو از سرما خوردگی مرد و سخن گوی دولت همین آقایان، موضوع را بدون اهمیت در نظر گرفت.) (227585)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۰۹:۲۰
آقای دکتر توکلی
با این همه انحراف حضرات مخاطب نامه شما ، نمی دانم شرایط برادری شما عوض شده یا خود شما ..
هیچ سنخیتی بین شما و این دارو دسته نیست ....
مراقب باشید.... (227587)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۱۰:۱۴
درود بر شما آقای توکلی که حزف دل ما را زدید.چون صدای ما که به گوش آقای موسوی نمی رسید. (227590)
 
جنوبي
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۱۱:۵۵
احسنت .
به حق حرف دل همه ما را زديد .همه مردم ايران سرمايه هاي كشور و نظام هستند و همه مسئولين گذشته و حال خزانه اين انقلاب .ان شا الله به ياري خدا همه به مسير حق برگردن تا شاهد زبوني كفار و گردن كشان دنياطلب باشيم .
همانطور كه رهبر فرمودند همه اين افراد ذخاير اين انقلاب و فرزندان اين انقلاب هستند چه سبز چه غير سبز.
هر چند التيام زخم خنجر عده اي به اين زودي صورت نميگيره اما بايد همه با هم تلاش كنيم تا اين جدايي هر چه زودتر به وصال ختم شود و در اين بين همه بايد تلاش كنند از شما گرفته تا صداو سيما و مردم عزيز كه به حق بهترين ملتها و بهترين مردمها هستند .
به اميد پيروزي حق بر باطل و زبوني كفار ، منافقين و استكبار شرق و غرب ، چه چين و روسيه و چه آمريكا و اسرائيل و ....
من الله توفيق. (227594)
 
حسين ازغدي
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۱۴:۵۶
آقاي توكلي متاسفم دير به فكر نصيحت كردن افتاديد بايد زودتر از اينها اين نامه را مينوشتيد ما مردم كه از دور اين مسائل را ميبينيم خيلي زودترها فهميديم كه اينها دارند به بيراهه ميروند (227595)
 
دزفول
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۱۶:۰۴
آقای توکلی فرایشات شما متین و به جا . ولی تا به حال از خود پرسیده اید اگر یک تریبون رسمی در اختیار آقای موسوی یا خاتمی و یا کروبی قرار می گرفت دیگر شک وشبه ها در خصوص مواضع این آقایان به وجود نمی آمد .
از خود پرسیده اید چه شده است که آقای موسوی و کروبی با آن همه سوابقی که همه از ایشان می دانیم . یکبار هم فرصت حضور در رسانه ملی نداشته اند . مگر این 14000000 نفر جزء این ملت نیستند .
آقای توکلی ای کاش در کنار نامه های این چنینی که خطاب به مخالفین می نوشتید کمی هم در مذمت کسانی قلم می زدید که تمام تریبونهای رسمی و عمومی را در اختیار گرفته و در سه ماه گذشته یکجانبه می رانند و به اطراف هم توجه ندارند . (227596)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۳۹:۲۶
سلام
ضمن تأييد عموم موارد گفته شده توسط جناب آقاي توكلي از ايشان خواهش مي كنم نامة سرگشاده اي براي طرف مقابل هم بنويسند. با احترام (227617)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۰۱:۴۶
با سلام
با نظر این دوستمان بسیار موافقم. صجبت های آقای دکتر توکلی بسیار متین. اما حقیقت قضیه این است که حاکمیت چه تفکری در 4 سال گذشته و خصوصا در جریان انتخابات باعث بروز چنین شعارهایی در روز قدس شد؟ چرا مخالفین برای ابراز مخالفت خود باید منتظر روز قدس بمانند تا نظر خود را بعضا با شعارهای ناپسند مطرح کنند؟
از آقی توکلی می خواهم جرات کرده نامه ای به آقای احمدی نژاد بنویسند و به او نیز تذکر دهند که
1) چرا به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران که قسم خورده ای به قانون اساسی پایبند باشی، نظر مکتوب آیت الله خامنه ای را در رابطه با مشائی یک هفته معطل گذاشتی و به رهبری توهین کردی؟
2) چرا در قضیه آقای کردان اینقدر با نظرات نمایندگان مردم ( که در حقیقت همان مردمی هستند که در سخنرانی هایت برای آنها دل می سوزانی و ادعای نوکری آنها را داری) مخالفت می کردی؟
3) چرا به عنوان یک فرد متدین و صرفا مسائل تبلیغاتی ، احساسات پاک مردم را به بازی گرفته و در جریانان مناظرهای انتخاباتی به چندین نفر توهین کردی و تا کنون به اثبات آنها نیز نپرداختی؟
4) چرا شمایی که باید مجری قانون باشی ، بر خلاف نص صریح قانون ، بعضی از وزرا را برای تبلیغ در انتخابات به این سو آن سو می فرستادی؟ و به طور مشخص از درآمد دولت برای تبلیغات هزینه می کردی؟
5) چرا به عنوان یک مجری قانون ، مرتبا قانون گریزی کرده و نظرات نمایندگان را به هیچ می انگاری؟

جناب توکلی تا کنون بعضی از موارد فوق را در لفافه به رئیس جمهور تذکر داده اند اما پیام ها و نامه های ایشان هرگز به اندازه نامه ای که برای آقایان موسوی و خاتمی نوشته اند زهر آگین نبوده است. (228171)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۱:۲۴:۰۲
من با شما كاملا موافقم .
همه دم از قانون و سكوت و خويشتن داري مي زنند .
آقاي توكلي ، چه كسي تونسته تو اين مملكت با قانون حقشو بگيره ؟
چرا يه كم نمي آيين درون مردم ؟ چرا يه كم با ماها زندگي نمي كنيد ؟
آفاي توكلي كاش يه نامه به اونايي مي نويشتيد كه زور دستشونه .
كاش به پسرخاله تون يه نامه مينوشتين كه اينقدر نيروهاي انقلابي رو دستگير نكنن .
و خيلي كاشهاي ديگه .
آقاي توكلي ، شما يه نيروي انقلابي منصف بوديد . تا قبل از اين هم به شما علاقه داشتم هم ارادت اما حالا فقط كمي ارادت دارم كه ميدونم اينم براتون مهم نيست . (229695)
 
نیما
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۴۱:۲۳
جواب خون های ریخته شده از مردم (از بسیجی و غیر بسیجی) و کی می خواد بده؟
نابود شدن چهره ایران در عرصه جهانی و چی؟
سر خوردگی 14 میلیون نفر با ایجاد شبه تقلب و 24 میلیون دیگه که پیروزی نامزد منتخبشون خط خطی شد؟
خوشحال شدن کفتار هایی مثل آمریکا و انگلیس که انگار بالا سر یه رو به موت نشستن و دارن دندون تیز میکنن که سریع این کشور و پاره پاره کنن...
فکر میکنین اگه این انتخابات با 40 میلیون رای اینجوری خدشه دار نشده بود، اسراییل توی این مذاکراتشون(!) میتونست یکه تازی کنه؟
یا این وهابی های خونخوار شیعه هارو سلاخی کنن؟

اینها تماما نتیجه اعمال این آقایونه که باعث تضعیف کشورمون شد. آگاهانه یا از روی جهل...

اگر امثال برادرمون آقای توکلی هم از اینها بگذرند اکثریت ملت ایران تا اینهارو محاکمه نکنند آروم نمیشینن. (227620)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۵۱:۵۶
من با نظر نیما موافقم
این انحرافاتی که آقایون بوحود آوردند باعث بروز زنجیره ای از اتفاقات دیگر شد که صدمات جبران ناپذیری به کشورمون وارد کرد. که آنها هم در برابر مردم و هم در برابر خداوند باید جوابگو باشند. (228232)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۶:۰۲
اگه یک جا کم آبی و یک جا جنگ آن ها همه تقصیر موسوی است...... (228711)
 
Kamran
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۴۶:۳۸
سلام
می دانم که منتشر نمی شود.اما تشکر می کنم که این سایت و آقای دکتر اینقدر آماده شنیدن پیام های مخاطبان هستند.

آقای دکتر تنها راه برای اینکه جمهوری اسلامی حفظ شود یک راه است:
استعفای فردی است که توانایی مدیریت کشور را ندارد.با رندی در تبلیغات شرکت کرده و اخلاق مدار نیست! چرا برای او یک نمی نویسید؟ چرا زورتان به بی قانونی او نمی رسد؟
به نظر طنزی است که کسی به التهاب آفرین اصلی (آقای دکتر احمدی نژاد) چیزی نمی گوید؟جرا اینگونه است. شجاعت داشته باشید و به مردم بگویید، حکمت چیست؟برای اشتغال و آبادی ایران این کار را انجام دهید. (227624)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۲۸:۲۲
سلام
آقای دکتر تنها راه برای اینکه جمهوری اسلامی حفظ شود یک راه است:
استعفای فردی است که توانایی مدیریت کشور را ندارد.با رندی در تبلیغات شرکت کرده و اخلاق مدار نیست
متاسفم برای کسانی که رای 24 میلیون انسان را رد می کنند و انتظار دارند با تهدیدهای آن ها دولت قانونی کشور از میدان خارج شود.
مردم شریف ایران انتخاب خود را انجام داده اند و تا زمانی که مراجع قانونی مشکل اساسی در دولت نبینند این دولت به کار خود ادامه خواهد داد.
ضمنا نظر بعضی نمایندگان مجلس در مورد وزرای پیشنهادی نظرات شخصی آن ها بوده و این دلیل بر ناکارآمدی آن ها نیست.

سلام
چرا زورتان به بی قانونی او نمی رسد؟

معنای بی قانونی را هم در رفتار سران اصلاحات دیدیم! (228012)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۷:۵۳:۰۸
لطفا به جای 24.5 میلیون نفر تصمیم نگیرید. (229335)
 
آ مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۰:۲۸:۱۲
نظرتون چیه انتخاب نزدیک 25 میلیون ایرانی رو بگیم پر .
چون شما داری میگی حتما تو یه سه فوریتی به تصویب میرسونیم .
برای اینکه این چند مدت از دست این 25 میلیون ممکنه یه خورده ناراحت شده باشی هرکی تو بگی میشه رئیس جمهور . شما فقط خواهشا ما رو ببخش .

آخه بنده خدا معصوم نیست یه چند تا اشتباه هم داشته .
که البته قبلی ها معصوم بودند و همه این رو شاهدند . جون زمان این آقایان با فضای بسیار باز سیاسی که وجود داشت هیچ کس حاضر نشد یه توهین کوچولو به آقایان بنماید .

از نظر طنزت ممنون . (229658)
 
sina
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۵۰:۰۳
احسنت ...طیب الله
خدا حفظتون کنه اقای توکلی که در این مواقع حساس پشتیبان حق و حقیقت هستید (227627)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۵۱:۵۷
اقای توکلی من واقعا از شما تعجب میکنم شما واقعا از بین مردمید ؟ شما واقعا
نماینده همین مردمید ؟ ایا شما با درد مردم اشنایید ؟
اگر هستید
اخه برادر من عزیز من این جریان سبزی که شما فکر میکنید بخاطر خاتمی یا
موسوی می اید بیرون همان موضوع 2*2=5 اقای عطریان فر است که در
دادگاه برای مردم قرائت کردند چرا فکر میکنید این سر و صداها بخاطر حمایت از
موسوی یا خاتمی است ؟ این سر و صداها ها برادر من عزیز من نتیجه
30 سال فشار و وعده و وعید هست که گوشهای کر و چشمهای کور
اونها رو نمیدیده حالا که صداش در اومده بلند شده شما نامه میدی به خاتمی ؟
پدر جان عزیز جان اگر مردمی بودی اگر در بین مردم بودی اگر مترو سوار بودی
اگر اتوبوس سوار بودی مفهمیدی که درد مردم چیه مردم چی میخوان
مردم رفاه میخوان عزیز من ندارن مردم کار میخوان ندارن عزیز من
مردم میخوان بهشون احترام گذاشته بشه گذاشته نمیشه عزیز من
مردم میخوان دست اقایون و بچه هاشون از تو خزانه بیاد بیرون نمیاد برادر من
مردم میخوان در قوه قضاییه همه باهم برابر باشند نه بعضی ها برابرتر ولی نشده
مردم میخوان که کسی برای اینکه پدر خواهر زن دایی خالش فلانی هست یک
حاشیه امنی نداشته باشه که از چندین اینچ فولاد هم محکمتر باشه
مردم دارن میبیننن که کشورشون چه پتانسیلهایی داره و داره حیف و میل میشه
و به به و چه چه مسئولان هم گوش و روحشون رو ازار داده وصدها هزار مورد
دیگه (227630)
 
شاهین
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۱۴:۵۵
این سر و صداها ها برادر من عزیز من نتیجه
30 سال فشار و وعده و وعید هست که گوشهای کر و چشمهای کور
اونها رو نمیدیده

میشه برای من توضیح بدهید که این گروه چه فشاری تحمل کردند؟ من در روز قدس این طرافداران رو دیدم شکر خدا همه مرفه بودند به شخصه کسی رو ندیدم که تحت فشار اقتصادی بوده باشه یا به قولی غم نون داشته باشه !
بععععععله اگر منظور فشار از آن نوع آزادی باشد که در فرنگ موجود است گنده تر از شما(رضاخان) هم نتونست اینکارو بکند و ملت اجازه آن رو به شما نمی دهد

از شما که این همه معترض فضای بسته هستید برای امتحان یک بار بروید روبروی کاخ ریاست جمهوری فرانسه و روی یک کاغذ بنویسید \" هلوکاست نه \" و آنرا نشان بدهید و هیچ حرفی هم نزنید ....... آزادی اونرو دقیقا می چشی!

اگر منظور 30 سال فشار کمی و کاستی هایی است که مسئولین و روش آنان دارند ، درست است! قاطبه مردم در انتخابات های چند دوره گذشته و ریاست جمهوری و مجلس این اعتراض خود را به شکل دموکراتیک نشان دادند و نمونه آن را می توان در چرخش به اولویت های مطروحه در کارها توسط دولت و مجلس مشاهده کرد ، البته چون همه ما معصوم نیستیم دچار اشتباه می شویم این دولت هم مانند همه بری از اشتباه نیست اما چیزی که مشخص است ظرف نکات مثبت آن به اشتباهات آن می چربد

مردم رفاه میخوان عزیز من ندارن این نظر به نظر من اشتباه است چون خود مردم وقتی به آقای احمدی نژاد رای دادن می دانستند که برای ساختن آینده این کشور باید از چیزی مثل رفاه ( از نوع مد نظر شما) چشم پوشی کنند که این به معنی نفی خوب بودن وجود رفاه نیست.
باقی موارد رو که نوشته اید موافقم با شما البته اون صدها هزار مورد
دیگه رو باید ببینم تا بعد موافقت یا مخالفت رو نسبت بهش اعلام کنم

مردم دارن میبیننن که کشورشون چه پتانسیلهایی داره و داره حیف و میل میشه راه استفاده از این پتانسیل 1- اتحاد 2-نقد منصفانه مسئولین (228314)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۵۶:۰۲
نامه‌ی خوبی بود بشرطی که موسوی و خاتمی، مث کروبی، نامه‌رو پشت گوش نندازن.
اول باید موسوی و خاتمی از حامیانی که علیه نظام، عمل می‌کنند و شعار میدن، چه در داخل کشور و چه در خارج کشور، اعلام برائت کنند. بعد هم باید حامیانی رو که فقط منتقد به نظام هستند رو با خودشون همراه کنند و با منطق، اونا رو توجیه کنند که می‌تونند از طریق قانونی، منتقد دولت و نظام باشند نه در کف خیابونا. البته اینا در صورتیه که اول از همه، موسوی و خاتمی بفهمن که اشتباه کردند، وگرنه با لجاجت اونا، حامیانشون هم به لجاجت، ادامه میدن. (227634)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۵۹:۳۴
جناب اقاي توكلي . با سلام . به جاي اين همه نامه نگاري و طعنه زدن به يكديگر چرا كنار يكديگر نمينشينيد و با هم گفتگو نميكنيد . چرا به جاي نامه نوشتن از انها دعوت به گفتگو يي حضوري طوري كه تمام ملت ايران از دعوت شما با اطلاع شوند اقدام نمي كنيد . اين كه خيلي ساده است به جاي انكه يكديگر را متهم كنيد در يك رسانه عمومي با هم بحث كرده و تا ملت هم در جريان قرار بكيرند و خود قضاوت كنند (227637)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۳۲:۰۹
جناب اقاي توكلي . با سلام . به جاي اين همه نامه نگاري و طعنه زدن به يكديگر چرا كنار يكديگر نمينشينيد و با هم گفتگو نميكنيد . چرا به جاي نامه نوشتن از انها دعوت به گفتگو يي حضوري طوري كه تمام ملت ايران از دعوت شما با اطلاع شوند اقدام نمي كنيد . اين كه خيلي ساده است به جاي انكه يكديگر را متهم كنيد در يك رسانه عمومي با هم بحث كرده و تا ملت هم در جريان قرار بكيرند و خود قضاوت كنند
جهت اطلاع سایت الف قبلا از موسوی دعوت کرده ولی ایشون علاقه ای به تکرار مناظره تاریخی با دکتر احمدی نژاد رو نداره. (228016)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۵۷:۱۸
البته سایت الف رسماً آقای موسوی را دعوت به گفتگو کردند اما ایشون اعتنا نکردند. (228234)
 
Arash
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۲۶:۵۶
برا این که صحبت کردن با آقای توکلی فایده‌ای نداره. ایشون در موقعیتی نیستن که بخوان هیچ قولی‌ بدن و در جایگاهی باشن که اون رو عملی‌ کنن. (228469)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۰۰:۳۴
جناب توکلی
با تشکر نامه خوبی بود ولی واقعا فکر میکنید این آقایان در دولت و حاکميت اصلاح شدنی هستند؟ اينها که هر روز دریغ از دروز
لطفا کمی هم لا انصاف باشید و حق مردم را رعایت کنید . بالخره شما وکیل همین مرئمید (227638)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۰۳:۴۵
سلام آقای توکلی

بد نیست که ما کسانی مثل شما داریم که به هرحال منتقدند
اما من از شما یک سؤال دارم

آیا حریانی که شما به آن نزدیکتر به نظر می رسید هرروز از کارهای مغایر اخلاق خود برائت می جویند؟
من نه از موسوی و خاتمی دفاع می کنم نه از دیگران ، فقط شما را که مرد سیاستید یادآوری می کنم به این امر که موسوی و خاتمی همچون شما می توانند سخنانشان را در قالب نامه و بیانیه بیان کنند و فکر نکنم به افرادی که شما گفتید وکالت این شعارهای . . . را داده باشند و من شخصا این اتهامات را که از فراخور رفتار برخی حامیان ( در واقع دشمنان) ایشان به آنها زده اید را نامنصفانه می دانم. اگر و لا تزر وازره وزر اخری که شما نیز نباید اشتباه برخی را به حساب آقایان بگذارید . از ابتدای انقلاب همواره کسانی بوده اند که منتظر فرصت بوده اند که از آب گل آلود ماهی بگیرند و این آب گل آلود را فقط خاتمی و موسوی و کروبی در اختیار آنها نگذاشتند بلکهحداقل باید گفت رفتار نابخردانه برخی در جناح مقابل نیز این زمینه را در اختیار بدخواهان نظام قرارداد.
چرا فراموش کرده اید برخی از این بدخواهان یا برخی از جوانان خام و تازه پا به عرصه سیاست نهاده هنگام ریاست جمهوری خاتمی مهمترین انتقادشان به او التزام به ولایت فقیه بود؟
اما یک تفاوت مشی بین امثال شما و دوستانتان با مخاطبان شما در این نامه وجود دارد و آن هم باز می گردد به گذشته ( من در مورد زمان حال که به نظرم هنوز مناسب قضاوت نیست صحبت نمی کنم). این تفاوت در توانایی آنها برای جذب حداکثری و دفع حداقلی است. آنان حاضر نبودند عناصر نظام و مردم عادی را در طبقات مختلف به ادعاهای واهی طرد کنند و اگر هم امروز ضربه ای می خورند به خاطر همین تلاششان برای دعوت به دامان اسلام بوده اسلامی که من اعتقاد دارم بیشتر دعوت می کند تا طرد و بیشتر عفو می کند تا عقوبت. آنان برخی اتهامها را برای خود خریدند تا این نسبت ها به اسلام اصابت نکند اما. . .
به هر حال آقای توکلی من از شما می پرسم:
آیا مثلا آقای احمدی نژاد هم عقیده ‏ی حمله کنندگان به کوی دانشگاه است چون آنها شعار حمایت ار ایشان را سر می دادند؟
من از شما می پرسم آیا آنان که چندین باراز جمله امروز در خطبه ها مورد تذکر و انتقاد شدید رهبری قرار گرفتند، همان پرونده سازان و اشاعه دهندگان اتهام های ناروا را می گویم، آیا آنها صرف اینکه شعار حمایت از رهبری می دهند مدافع رهبری اند و موافق ایشان؟
من از شما می پرسم که شما که ادعای نیت خیر دارید و خود را سرسپرده یک جریان نمی دانید و ان شاء الله تنها خود را مطیع ولی امر زمانمان می دانید چرا سؤال به انصاف نمی پرسید؟ چرا فراموش می کنید در چه جوی سخن می گویید؟ و فرزندان این نظام را به چه اتهام بزرگی . . .
من از سیاست داخلی نمی گویم که اختلافی درون خانوادگی است ( مگر برای تندروان نابخرد که برآنند با تنگ تر کردن حلقه نفس خود را گشایش بخشند غافل از اینکه ذات انقلاب اسلامی ما همچون ذات اسلام ناب محمدی در گشودگی حلقه یاران و خدمتگزاران است که زنده می ماند و زنده میکند) اما شما چطور امثال موسوی و خاتمی را به مخالفت با حمایت از فلسطینیان متهم می کنید؟ به مقابله با رهبری؟
البته من هم چون شما از سویدای دل آنان اطلاعی ندارم کما اینکه از ضمیر پنهان شما هم بی اطلاعم اما قرائن این را نمی گوید که فرصت طلبی برخی بدخواهان باید به پای فرزندان امام نوشته شود؟
شاید موسوی پاسخ دهد یا نه شاید خاتمی پاسخ دهد شاید هم نه اما من از شما یک سؤال دارم : پاسخ آنها به حال شما فرقی دارد؟ یا جو حامعه چنان به اتهام زنی آمیخته شده که آنها متهم نیستند برای شما مجرمند و مجرم هرچه گوید مجرمانه شنیده می شود (227640)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۰۴:۰۱
آقای توکلی ظاهرا فراموش کرده اند که خبرگزاری های فارس وایرنا و.. اعلام کردند تعداد این افراد در راهپیمایی کمتر از پانصدنفر بوده است حال آنکه آقای میرحسین نزدیک به 13میلیون رای آورده اند. پس چرا این اقلیت را به حساب آقای موسوی می گذارید؟!
درضمن مگر رهبر انقلاب از کسانیکه به نام مقدس بسیج و ولایت فقیه به جان مردم بی گناه افتادند تبری جسته اند؟
آقای توکلی چرا به والیان افرادی که در راهپیمایی به آقای خاتمی حمله کردند نامه نمی نویسید؟ چرا به سرمداران کسانی که به آقایان موسوی و کروبی اهانت کردند واین عزیزان را منافق نامیدند نامه نمی نویسید؟ امیدوارم که در پاسخ بفرمایید که نسبت به هدایت آنها امیدی ندارید ! (227641)
 
شاهین
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۴۰:۲۰
به خبر گزاری ها و آمارشان کاری ندارم ال آنکه آقای میرحسین نزدیک به 13میلیون رای آورده اند. پس چرا این اقلیت را به حساب آقای موسوی می گذارید؟! ولی شما اینجا از مغلطه استفاده کردید اینکه در انتخابات آقای موسوی 13 میلوین رای دارد دلیل نیست که حتما 13 میلیون نفر راهپیمایی روز قدس متعلق به ایشان است دوم اینکه نهایت جمعیت سبز در خیابان کریم خان بودند و می توان باتقریب 10 درصدد نسبت ایشان را به کل جمعیت دیگر حساب کرد.

درضمن مگر رهبر انقلاب از کسانیکه به نام مقدس بسیج و ولایت فقیه به جان مردم بی گناه افتادند تبری جسته اند؟ رهبری در سخنرانی از کارهای خوب مسئولین تقدیر کرده و گفتند اما اینکه ایشان کار خوب و خدمت کرده اند دلیل نمی شود کارهای بد ایشان مورد تایید بنده (رهبر)باشد و بنده خود مخالف هستم


آقای توکلی چرا به والیان افرادی که در راهپیمایی به آقای خاتمی حمله کردند نامه نمی نویسید؟
من به شخصه با برخورد فیزیکی بجز با آشوبگران مخالف هستم ، نظر من از این حرکت اینست که عامل این حمله نه انتخابات بلکه انتشار نامه معروف به \" ترکمان چای هسته ای \" بود که گرچه برخی مردم از وجود آن به صورت رسانه ای و اینترنتی اطلاع داشتند اما با این جزییات در تلویزیون پخش شد و بند های آن مطرح شد !

چرا به سرمداران کسانی که به آقایان موسوی و کروبی اهانت کردند واین عزیزان را منافق نامیدند نامه نمی نویسید؟
جدا برای من جای سوال داره چهار سال تمام در رسانه های اصلاح طلب به رییس جمهور این کشور همه جور نسبتی داده شد ، و از انتخابات به بعد نیز این گروه سبزی ، هرچه شعار و نسبت ناروا هست به رییس جمهور می دهند .! اصلا مقام حقوقی ریاست جمهوری به کنار آیافکر کرده اید که آقای احمدی نژاد هم یک انسان است این چه جور نسبت است که به یک انسان می دهید
امیدوارم که در پاسخ بفرمایید که نسبت به هدایت آنها امیدی ندارید
همانطور که خداوند فرموده سرنوشت هیچ قوی تغییر نمی کند مگر ان قوم بخواهند... پس همه ما می توانیم هدایت بشویم اگر فقط خودمان بخواهیم (228346)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۱۳:۵۵
سایت تابناک اقدام به انتشار یک نظر سنجی سایت معتبر آمریکایی در مورد اوضاع ایران کرده و جواب مردم در مورد انتخابات بسیار مهم است نه شورای نگهبان نه وزارت کشور نه صدا و سیما در این نظر سنجی نقش نداشته اند و نمی توان آن را نظر سازی خواند بنابر این هواداران موسوی و به خصوص آقای موسوی باید پاسخگو باشند که چرا مملکت را به چنین وضعی انداخته اند (227659)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۱۴:۴۲
lموندم مخالفای نامه بالایی(علی) دلیلشون چیه.لابد میگن چی شده به حرف آمریکا گوش میکنین.جواب:3 تا نظرسنجی همین آمریکاییها انتخابات رو تایید کرد( اونا مشغول انجام وظیفه خودشونن عاشق چشم وابروی نظام که نیستن)پروپاگاندای بی بی سی .سی ان ان.العربیه.کمترین استنادی بهشون نمیکنن.
یه بار میگن:رای مردمو با سیب زمینی و سهام عدالت خریدن.(عملا نتایجو قبول میکنن)
یه بار دیگه میگن:انتخابات مهندسی شده.
یه بار دیگه میگن:نذاشتن مردم رای بدن.
میگن:مردمو کشتن(اونم تو سطح بالای 30 که چی بگم 100 ها نفر)(و نمیگن بر فرض محالم اگه درست باشه کی نتایجو رد کرد؟)
یه بار میگن مشایی دوست اسراییله.باز همونا میگن نه غزه نه لبنان.باز میگن حزب الله تو ایران مردمو میکشه.اصلا دقت دارین چرا اینا فقط به حماس و حزب الله گیر میدن؟
یادمه با خوشحالی میگفتن حزب الله تو انتخابات شکست خورد.غافل از این که با اون انتخابات که از نظامنامش تا نحوه اجراش وتا پول سعودی ها و آمریکا که همه دلایل کافی برای رد انتخابات بود حزب الله نتایجو قبول کرد.
وقتی ثابت میشه عاطفه امام خودربایی کرد جز پارلمان نیوز هیچکدوم حرف نمیزنن.یا میگن این فقط یه مورد بود.وقتی احمد کارگر نجاتی میگه من زندم میگن دروغه.وقتی حتی یک نفر نمیاد جواب الفو بده که ترانه موسوی مرده یا نه همشون هوچی گری میکنن(سریع صدا و سیما رو علم میکنن)
وقتی میگیم کی از مرگ ندا که اصولا نقش خاصی هم نداشت سود برد؟میزنن کوچه علی چپ.میگن بسیجیرو گرفتیم بعدم ولش کردیم!
وقتی کروبی در به در می افته تجاوز شده ها رو پیدا کنه میاد دختر فراری گیر میاره میگن پیرهن عثمانش کردین.تازه وقتی بحث تجاوزو علم میکنن میفهمم برا چیه؟
واسه این که یه وقت کسی از ابوغریب حرفی نزنه.
تازه به پایگاه بسیج با سلاح های توش حمله میکنن بعدم میگن مردم(نه حمله کننده ها)رو کشتن
مگه میشه کسی بگه نیروی انتظامی هیچ برخوردی با معترضین نداشت؟گاز اشک آور در مقام مقایسه با آتیش زدن بانکا هیچی نیست.(اینم میگن کار خودشونه)خوبه با چشم خودمون بانک مسکن چهارراه ایرانپارس و دیدیم و نعره های مستانشونم شنیدیم. (228187)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۱۳:۵۶
دست آقای توکلیدرد نکنه درست عمل میکنه و مثل این موج سبز ها کور کورانه عمل نمیکنه و سرشون رو مثل کپک زیر برف نمیکنند
این موضوعی که ایشون گفتند اگر کمی دقت میکردین همه میفهمیدن ولی گفتنش چه کسی گفت ؟!
همه میدانستیم ولی کسی نمیخواست بگه چون به ضرر حزبش میشود و شاید موج سبزی ها از اون نا راحت میشدن
در نامه های قبلی که دادم در دیروز به این نکنه تاکیید کردم که خیلی ها کور کورانه عمل نمیکنه و سرشون رو مثل کپک زیر برف نمیکنند و اصلا گوش نمیکنند کی چی میگه فقط اگر بر ضد دولت بود درست گفت اگر بر زد اونها غلط گفت
خداوند انسان رو از دیگران موجودات برتر دانسته چون قدر تفکر کردن و فکر کردن داده ....
با تشکر از خواندن این نامه (227660)
 
اشکان شمس
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۱۸:۲۳
این نامه را با نتیجه نظرسنجی یک سازمان آمریکایی از ایرانیان که با تلفن انجام شده مقایسه کنید . من برای آقایان احترام زیادی قایلم اما اگر مهلتم بدهند در انتخابات مجدد به آقای موسوی رای نمی دهم . چرا ؟ چون معتقدم آقایانی که اینهمه دم از قانون می زدند از قانونی که بر علیه آنان باشد حمایت نمی کنند . مردم می فهمند . میگفتید در انتخابات تقلب شده ؟ یک نمونه را چاپ میکردید.یک نمونه.معتقدم آقای احمدی نژاد هم در مناظره ها در حد یک سیاست مدار ساده هم رفتار نکرد بلکه با رفتاری زشت همه نظام را جلوی دوربین زیر سوال برد . اگر این کار برای قدرت نبوده پس برای چه بوده؟من اگر انتخابات مجدد برگزار میشد حتمآ شرکت می کردم اما سفید رای میدادم . آقایان فکر میکنند اینترنت همه ایران را شامل میشود . از کل جمعیت ایران شاید کمتر از 1میلیون نفر هر روز به این شبکه وصل میشوند و کمتر هم کار سیاسی دارند.نظرات مخالف با این پست هرچقدر باشد.آیا مردم در روستاها و شهرهای دیگر کشور ، مردم نیستند ؟
با آقای توکلی هم عقیده ام . بارها نامه دادم و اعتراض کردم که فضای رسانه ای و روزنامه ای کشور بسته تر گشته . چرا ؟ چون انقدر آقایان به هوش سیاسی نرسیده اند که یکی که شکست میخورد ، بپذیرد و تبریک بگوید به پیروز . چرا ؟ چون رییس مملکت همه را زیر سوال می برد ؟ چرا ؟ چون فردی ادعایی بدون پشتوانه مطرح میکند . چرا ؟ چون وقتی عده ای در این جریانات کشته شوند ، جریانی که همیشه خواسته اش محدودیت بوده این شرایط را بهترین وقت برای سانسور و بازداشت و محاکمه میبیند .
بیاید دو فرض کنیم :
نخست اینکه اگر این اتفاق در آمریکا می افتاد الان نامزد شکست خورده و معترض که هزینه این اعتراضات به کشته شدن و دستگیری عده ای شده است ، کجا بود ؟ قاعدتآ در fbi مشغول جواب پس دادن بود !
دوم آنکه اگر آقایان با رویی خوش نتایج را پذیرا بودند شرایط چگونه بود ؟ فضای باز روزنامه ها ؛ اجازه فعالیت به آقای موسوی برای تاسیس حزب راه سبز ، انتشار روزنامه ایشان ، برخورد با رییس جمهور بدلیل اتهامات د مناظره ها و امید جامعه که از همه مهمتر است . (227668)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۴۵:۲۰
«…دوم آنکه اگر آقایان با رویی خوش نتایج را پذیرا بودند شرایط چگونه بود ؟ فضای باز روزنامه ها ؛ اجازه فعالیت به آقای موسوی برای تاسیس حزب راه سبز ، انتشار روزنامه ایشان ، برخورد با رییس جمهور بدلیل اتهامات د مناظره ها و امید جامعه که از همه مهمتر است …»
به شما بابت این خوش‌بینیتان تبریک می‌گویم! (228036)
 
اشکان شمس
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۳:۳۷:۳۰
خوش بینی نیست . حقیقته . ببینم دوست عزیز در انتخابات دور قبل که آقای کروبی نامزد شکست خورده بود غیر از این شد که حزب اعتماد ملی رو تاسیس کرد و روزنامه زد و سایت خبری ؟ غیر از این بود که تندترین انتقادات رو میکرد و کسیم کاریش نداشت ؟ یکم واقع بین باید بود نه خوشبین و نه بدبین . ببینیم واقعآ اگر این اتفاق در یکی از همین کشورهای اروپایی می افتاد یا در آمریکا چی میشد ؟ من فقط خوشحالم که میون این جماعت رهبری هست که نذاره این جماعت با مشت و لگد همدیگرو لت و پار کنن . (228125)
 
شاهین
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۵۴:۴۶
به شما بابت این خوش‌بینیتان تبریک می‌گویم

سوال مگر آقای کروبی دور قبل حزب تشکیل نداد ! (228357)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۳:۴۲:۳۲
بابا اینا به مستندات کاری ندارن.تا حالا 3 تا نتیجه افکارسنجی از خود آمریکا نتایج انتخاباتو با تقریب دقیق تایید کرده.اما اینا گوشاشون میگیرن چشماشونم میبندن.بعد هیاهوی بی بی سی که متکی به کمترین مستنداتی هم نیست قبول میکنن. به اونایی که رای مخالف میدن.این نظرسنجی مثل قبلیا تلفنی و از یک جامعه آماری مناسب گرفته شده و بالای 25سوال داشته.سوالی بوده که پرسیدن وضع اقتصادیتون بهتر شده یا بدتر.به صورت تقریبا مساوی جواب داده شد.سوال شده احمدی نژاد رو مشروع میدونین 81 درصد گفتن آره.13 درصد گفتن نه.که اونم به خاطر این جنجالهاست.پرسیدن اگه دوباره انتخابات بشه به کی رای میدین 1 درصد گفتن کروبی.قابل توجه اونایی که انقدر سنگ کروبیو به سینه میزنن.تازه با شرایط بعد از انتخابات میگفتن محبوبیت کروبی بیشترم شده.این 3 تا نظرسنجیو بذارین کنار نظرسنجیای دیگه مثل صدا و سیما.ضمنا آرای موسوی کمترهم شده.
حالا تمام این دعواها از کجا شروع شد؟از همین القای تقلب. (228131)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۱۴:۳۵
خودتان اصرار دارید ایران را با \"شیطان بزرگ\" مقایسه کنید . . .من نمی دانم این چه حکایتی است که اگر امریکاییها حرفی خوشایند شما بزنند الگو می شوند و مدرک اثبات حقانیت یک فعل و گفتار و در غیر این صورت دشمن قسم خورده. دوست محترم در امریکایی که مثالش را زدید و اسم fbi را از آن شنیده اید احتمالا ساز و کار به گونه ای بود که کار به این جاها نمی رسید که یک طرف دیگری را از انسانیت هم معزول کند! گرچه من شرمم می آید مرجع قیاسم امریکا باشد تا زمانیکه دو دوره حکومت اسلامی پیامبر و مولای شیعیان به عنوان یک سند جامعه تمامی مسائل سیاسی را شرح داده است. به خدا قسم اگر منصفانه تاریخ اسلام را بخوانیم حرفه مان عیب جویی و اتهام زنی و انتقام طلبی و بدبینی نمی شود

یا علی (228185)
 
اشکان شمس
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۳:۵۵:۱۱
دوست عزیز چه سازوکاری بهتر از اینکه در آمریکا با همه انتقاداتی که به آن می شود ، همه به قانون احترام میگذارند.باورتان میشود یا نه از آشنایان میگفت در آنجا اگر تصادفی صورت گیرد و ماشینی که تصادف کرده ، صاحبش نباشد ، مقصر آدرس و تلفن خود را روی ماشین صدمه دیده قرار داده و میرود تا به کار خود برسد و صاحب ماشین نیز تماس گرفته تا جبران خسارت نماید . خداوکیلی تو ایرانمون با این همه حرف و حدیث اگر این اتفاق رخ دهد راننده مقصر چکار میکند ؟ خداوکیلی !
متاسفانه ما ادعامان زیاد است و عملمان صفر ! اصلآ خودم رو فرض کن !
اگر این اتفاق در آمریکا رخ میداد و پس از رای دادگاه قانون انتخابات همین کشور ، نامزد شکست خورده به ابزار غیرقانونی اعتراض متوسل میشد سروکارش با همان fbi بود ! بازم بگی من همین رو میگم ! شکستن امنیت یعنی همین نتیجش . گفتم که رهبری خیلی صبر داره با این جماعت . (228400)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۵۹:۴۵
در دوره قبلی ریاست جمهوری جناب احمدی نژاد خیلی از این موارد رو دیدیم! روزنامه پیدا نکردیم برای چند ماه لااقل بسته نشده باشه. دانشجوی ستاره دار و.. هم که بماند. اخوی خیلی از طرفداریت بوی صداقت می اومد! (228237)
 
اشکان شمس
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۴:۰۱:۴۳
خوب سوال من اینه که در مقابل اون بگیر و ببندهای جزیی چقدر صدای معترض و منتقد باز بود و بلند ؟ الان چطور ؟ ما ، خودمم میگم ، جماعت احساساتی و هیجانی هستیم . یکم منطقی باشیم به جایی برنمیخوره ! آیا اگر آقای موسوی میپذیرفت نتایج و آقای کروبی نیز همین کار رو می کرد الان :
1-روزنامه اعتماد ملی توقیف میشد ؟
2-دفتر حزب پلمپ میشد ؟
3-تمامی سایتها و کلوبها و وبلاگهای شامل اسم آقای موسوی فیلتر میشد ؟(خداییش این آخریش دیگه آخره مسخرست!)
بیایید بپذیریم اگر رفتار و منش آقای احمدی نژاد در نوع انتصاباتش (مثال لج بازی!مثال مشایی!معاون نشد ، رییس دفتر شد!) ، در رقابت با رقبایش در حد بسیار نازلیست ، دوستان دگر ، آقایان موسوی و کروبی در این رقابت نازل کم نگذاشتند ! (228402)
 
ادریس
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۲۱:۱۶
احسنت به شما جناب توکلی!

نامه بسیار منصفانه و جالبی بود،
ولی بعید می دانم گوشض آقایان بدهکار این حرفها باشد.

ولسلام علی من اتبع الهدی (227670)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۳۷:۲۱
درود بر اقای توکلی.حرف حق رو زده.مگه غیر از اینه؟حالا ببینید طرف داران متعصب موسوی چه جوری یبا بغض به دکتر حمله میکنند.کاملا قابل پیش بینی هست رفتار این گروه . (227684)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۲۳:۱۰
كدام طرفدار؟
اون افرادي كه راي دادند از دورو بر موسوي پراكنده شدند
اينها ديگه اون افرادي هستند كه يا حذبي هستند را ذهنشون بسته است
اگه الان انتخابات رو دوباره برگزار كني موسوي 3 ميليون هم راي نمياره (228007)
 
سروش
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۴:۱۲:۲۱
اتفاقا ما هم موافقیم که انتخابات دوباره برگزار بشه!
شما فکر می کنی با این رفتار مهرورزانه دولتمردان با مردم در حوادث اخیر! طرفداران اقای موسوی پراکنده شده اند؟!
ماشاالله به این اعتماد به نفس! (228409)
 
سالار
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۳۸:۰۳
برای تفکرات ملا نصرالدینی وتناقضات فکری دکتر توکلی همیشه متاسفم.تنها تفکر بدون تعصب و همراه با احترام تنها راه نجات شماست.
مردم ایران تفکرات بدون منطق شما را در اقتصاد و سیاست از یاد نخواهند برد. (227687)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۳۸:۳۹

زنده باد توکلی.حرف حق جواب نداره/لطفا به ادبیات نامناسب سبزها توجه کنید ! (227689)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۳۸:۵۰
آقای توکلی شما که خیلی نگرن مبانی انقلاب هستید لطفاً فکری به حال معاون اول رئیس جمهور آقای ، سرپرست نهاد ریاست جمهوری آقای مشایی و معاونت برنامه ریزی آقای کردان بکنید
با تشکر (227690)
 
کیا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۴:۰۸:۲۰
دوست عزیز این چه حرفیه! این ترکیب طلایی اقایان مشایی و و کردان را کجا می شود پیدا کرد؟!

اقای توکلی چرا مردم رو { } فرض می کنید؟! (228407)
 
رحمان
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۴۵:۰۸
برادر بزرگوار جناب آقای توکلی
نصایح دلسوزانه شما را خواندم. آفرین بر شما و رحمت بر شیر پاکی که خورده اید. دوستی و برادری رادر حق آقایان تمام کردید. کاش گوش شنوایی داشته باشند. علیرغم نامهرانی ها و بی مهری های این دو برادر گرامی، از خداوند متعال خواستارم به آنها فرصت جبران دهد. امیدوارم نگاهی به پشت سر بیندازند و ببینند چه کسانی آنها را تشویق به تندروی می کنند. بیاد بیاورند سال های دهه 1360 را و مقایسه کنند حرکات امروزشان را با آنهایی که به غرور بر مردم و انقلاب و مسئولان یاغی شدندو به عبرت سرنوشت آنها و عاقبتشان را ببینند. به والله که برخی از آنان بیشتر از این ها در نظر مردم محبوب بودند تا زمانی که رو در روی ولایت فقیه ایستادند. روبروی موج مردم ایستادند. روبروی منافع انقلاب، اسلام و ایران ایستادند. آن زمان بود که مجبور شدند به شنیع ترین شکلی فرار کنند و به دشمنان ایران پناه ببرند.
به وااله ما نمی خواهیم این ها به آن سرنوشت دچار شوند.
از شما بار دیگر برای نصایح برادرانه تان متشکرم امیدوارم بدانند که این حرف ها از خلوص و صدق دل است. (227707)
 
عماد
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۴۵:۴۰
جناب آقاي توكلي
با سلام
شما در نامه خود جناب موسوي را تا يزيد پايين اورديد و حكومت را تا توانستيد معصوم و و عري از خطا فرض كرده ايد. اين بي انصافي است اين مردم مخالف كه به اذعان خود شما تعدادشان كم نبود و به اعتقاد بنده تعداشان بسيار هم زياد است از كشور هاي ديگر يا كره ماه كه نيامده اند. نه از اسرائيل خوششان مي ايد و نه از امريكا. دغدغه اصلي انها ايران است. متاسفانه رفتاري كه با انها مي شود بسيار نادرست و غير ديني است.
بايد درد مردم شناخته شود نه اينكه فقط بگوييم ساكت شويد نظام در خطر است
همين سكوت دربرابر مشكلات كشور خود خيانتي بسيار بد تر است اين حوادث اخير ثابت كرد بسياري افراد درون نظام خود از اتفاقات اخير ناراضي هستند.
عكس العمل نادرست حكومت باعث وخيم تر شدن اوضاع شد. بسياري از مردم ناراضي اند و وظيفه اصلي حكومت حل مشكلات مردم است و نه سكوت كه خود دردي عظيم را ايجاد مي كند. (227708)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۵۲:۵۸
سلام علیکم
احسنت به جناب آقای توکلی عزیز
بخاطر اینکه حرف دل مرا زدید و اینکه خود و همفکرانتان را از عیب و اشتباه مبرا ندانستید .
از همه ی اینها که بگذریم فقط یه مسئله میماند که خوب یا بهتره بگم که کامل به آن اشاره نکردید . من در حال حاضر در خارج از کشور هستم و کلیه کانالهای تلویزیونی مخالف نظام و کانالهای تلویزیونی صدای آمریکا و بی بی سی و ... میبینم .
این شعارها دقیقا قبل از شروع راهپیمایی روز قدس از طریق این کانالها ترویج می شد . خوب است این آقایان حتی اگر مخالف نصیحت شما هم هستند حداقل برای بدست آودرن دل مخالفان خود و یا بهتر بگویم برائت از این گونه انحرافات این گونه شعارها را محکوم کنند . البته اگر به محتوای نامه ی شما هم با نظر مثبت و بدور از تعصب مخالف و موافق بنگرند و بیاندیشند که نور علی نور است .
خدا عاقبت همه ی ما را ختم به خیر گرداند . آمین (227715)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۵۵:۱۵
من در انتخابات به موسوی رای دادم ولی الان انتظار دارم ایشان با سیاست با مخالفان برخورد نمایید چونکه تمام ابزارها دست انهاست بهتر است به نامه اقای توکلی توجه شودتادراینده جایی برای گفتن داشته باشیم (227717)
 
برهمت
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۸:۵۸:۲۳
کو گوش شنوا برادر جان (227722)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۹:۰۵:۱۸
محتوای این نامه سراسر تهمت و افترا و یکسویه نگری است. بلکه از تقوا نیز به دور است و انتساب عقاید نادرست به آقایان موسوی و خاتمی و به کل جنبش سبز است. در کنار همه اینها بسیار سطحی و شعاری است. نامه‌ و تحلیل و نصیحتی و تهدیدی که مبنایش شعار برخی از هواداران باشد، بیش از این نمی‌شود.

من امیدوارم که آقایان موسوی و خاتمی پاسخی به این نامه ندهند که سزاورار پاسخ نیست.

جناب توکلی خود نامه نگاری به اقای کروبی را آغاز کردند و چون پاسخ دلخواه را نگرفتند خود یکسویه آن را الغا کردند. این هم شیوه گفت و گو نیست که هر گاه پاسخ را دلخواه ندیدیم آن را قطع کنیم. حال نامه دیگر با محتوای یکسان. (227732)
 
ميرحسين
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۴۶:۲۹
من با دوست خوبم اقا مجيد موافقم اين نامه اصلا ارزش جواب ندارد
چون عجولانه و بي محتواست و جز توهين مودبانه به مردم سبز چيز ديگري نيست (228284)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۹:۰۷:۴۴
آفرین به دکتر توکلی .نگذارید این جنگ برادری به نفع بیگانه تمام شود .در ضمن شعارهای زیر را هم به آقای موسوی یاداور می شدید که در روز قدس سر داده می شد:(ما شیریم خورشید پشت سر ماست)(...... (227733)
 
حامد...
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۹:۱۶:۱۳
واقعا ازین که حق مدافعی مثل آقای توکلی دارد خوشجالم......
واقعا چرا حضرت امیر ازخلفایی که غاصب حکومت میدونستشون تو مسائل حکومتی تبعیت میکرد.....حالا به قول امام شما از علی(ع) بهتر نیستین و حکومتم از خلفا.....
آقای خاتمی ...
آقای موسوی...
اگه برگردین به مواضع منطقی سابق.....
مطمئن باشین میتونین از راه قانون به پیشبرد خیلی از برنامه هاتون که بعضیاش خیلیم خوبه برسین.......
شما کم رای نداشتین....13000000 رای کمه؟
حضور شما برا پیشرفت نظام میتونه خیلی موثر باشه.....
اما درچارچوب نظام.... (227751)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۹:۲۶:۵۰
میگن ادم دروغگو فراموش کار میشه
مگه موسوی در تبلیغات انتخاباتی نگفت باید قانون راپذیرفت واگرجای از قانون را قبول ندارد بوسیله راه کار قانون تغیرش داد پس چرا الان درمورد ادعاهایش از راه قانون اسناد مدارکش را ارائه نمیده (227764)
 
alireza
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۳:۲۰:۴۱
شما بفرمایین مدارک و اسناد مورد قبول شما چی هست، من خودم شخصا به ایشون میگم براتون ارائه بدن! اگه آقای خامنه ای بیان بگن موسوی راست گفته و تو انتخابات تقلب شده خوبه؟ (228101)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۳:۴۶:۱۴
ای بابا
این موارد که فقط مربوط به زمان انتخابات بود:

خط امام و احساس خطر و قانون مداری و... (228143)
 
محمدحسین انتظاری
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۹:۳۸:۳۶
جانا سخن از زبان ما می گویی!
کاش آقایان اصلاح طلب تکلیف خودشون رو از طرفی با آرمانهای حضرت امام و از طرفی با هواداران این چنینی مشخص بکنند تا هم ما بدونیم اینها چه کاره اند، هم طرفدارانشون و هم خودشون!
ای کاش به این نامه و به این درخواست، برای یک بار هم که شده، جواب بدند. (227781)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۳:۴۹:۰۶
یعنی شما هنوز تکلیف اینها با آرمانهای امام برای شما مبهم هست!؟
همین روز قدس نمونه خوبی هست آرمانهای امام در مورد این روز رو با عملکرد اینها مقایسه کن نتیجه لازم رو می گیری! (228145)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۹:۴۳:۴۲
تعدادي از نيروهاي وفادار به انقلاب و ولي فقيه مظلوم و مردم شريف، از جمله بنده، در اين ايام همواره خواسته‌ايم كه شما در عرصه سياست با احترام، و البته با رعايت تكاليف قانوني خودتان، فعال بمانيد
آقای توکلی یک مثال عملی در این باره بزنید که از سال 81 به این طرف که حذف نیرو های اصلاح طلب سرمشق حاکمیت شد چه موضع گیری خاصی داشته اند در ضمن ما این روز ها را با هیچ دوره ای از دوران امام ره متناسب نمی بینیم
مطمئنم که درج نمی کنید (227785)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۹:۴۶:۵۰
[اقای توکلی این نامه شمامنصفانه نیست زیرا:
این اقایان کجا با شعاردهندگان هماهنگی کرده اندکه انها را مقصر میدانیدو اصولا چرا باید جواب چیزی را دهند که بعدا در صورت تکذیب یا تایید دردسرش باقی بماند !بهتر است اقای توکلی ساز وکاری را ارائه دهندتا لااقل اینها بتوانند با مردم در تماس باشند نه اینکه ار لابلای سانسور متعددبحواهید هدایت تظاهرات بی برنامه مردم را بدست بگیرند!بد نیست قبول کنید که جماعت مذکور از سر لجبازی و ...حرفهای مربوط و نامربوطی هم زذندو احتمالا شعارهای ساختار شکنی هم داده اند!اگر قرار است هدایت شعار های این جریان را موسوی وخاتمی بدست بگیرد پس بایدابزار لازم هم به انها داده شود .
من در روز قدس با این جماعت در طول خیابان کریم خان حرکت کردم و خیلی از شعارها را هم قبول نداشتم ولی دیدم که اینها چندان که میگویید عوامل اسرائیل و امریکانیستند بلکه بچه های من و شما هستند که اگر اینطور رها شوند سر از جا های دیگر در میاورند پس اول اعتماد این جماعت خشمگین را با مجازات قاتلین مردم جلب کنید و بعد رهبری انها را بدست موسوی و خاتمی بسپارید و انگاه در صورت دادن شعار نامربوط مواخذه شان کنید (227786)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۵۰:۳۶
نظرتون خیلی منصفانه و حرف دل خیلیها بود.متشکرم. (228049)
 
شاهین
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۳:۱۳:۵۸
آتنچه از شواهد به دست می آید اینست که موسوی و خاتمی دست آویزی است برای عده ای ....
هدف آنها نه عدالت است نه انتخابات ، بلکه....

ینها چندان که میگویید عوامل اسرائیل و امریکانیستند بلکه بچه های من و شما هستند که اگر اینطور رها شوند سر از جا های دیگر در میاورند
شاید شما پدر گرامی فراموش کرده اید ولی در حافظه تاریخ ثبت شده گروه های منافقین در ابتدا علنا نمی گفتند که هدفشان چیست و در طول انقلاب علیه شاه در میان مردم بودند و جلسات آنان از تفسیر قران شروع شد و به جذب عوامل پرداختند و پس از پیروزی انقلاب با تخطئه فکری که در آن جوانان ایجاد کرده بودند کار را به جایی رساندند که ایشان مردم هم محله ای خود را می کشتند...
شما پدر گرامی مراقب فرزند خود باش نباید منتظر بود که حتما مربی بیاید و راه را نشان فرزندانمان بدهد ، والدین خود اولین مربی هستند
بعد از این همه مقالات با سند که در رد ادعای آقایان موسوی و کروبی آیا این فرزندان نباید تن به حقیقت بدهند؟
شما که فراز و فرود های این نظام را دیده ای آیا نباید به فرزندان خود یادآوری کنی که اختلاف و ایجاد تشنج موجب تضعیف کشور می شود و به تبع آن دود آن در چشم خود مردم و فرزندان این کشور می رود.......... (228377)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۴۰:۰۲
اگر قرار است هدایت شعار های این جریان را موسوی وخاتمی بدست بگیرد پس بایدابزار لازم هم به انها داده شود .

اولا سایت آقای خاتمی هست که میتونن توی اون به جای اینکه فقط حرف های دیگران رو دروغ بخونن، با دوست دارانشون ارتباط داشته باشن.
بعد هم اگر سایت کلمه و دیگر سایت های آقایون فیلتر هست، خوب سایت رادیو فردا هم فیلتره. چطوری فیلتر شکن های بعضی ها می تونن سایت رادیو فردا رو باز کنن ولی سایت های آقای موسوی باز نمیشه، تا ایشون طرفدارانشون رو راهنمایی کنن.(البته سایت کلمه خیلی وقت نیست که فیتلر شده)
ضمنا فکر نمی کنید این عذر بدتر از گناهه، که اگر این ها نتونستند با آقای خاتمی و موسوی ارتباط برقرار کنن، باید برن سراغ سایت رادیو فردا و بی بی سی و رادیو اسرائیل و ...
یعنی طرفدارهای آقای موسوی اینقدر بینش ندارن که به دامان دشمنان اسلام پناه می برن.
بجای اینکه همین طور روی دکمه مخالفم کلیک کنی، یک جواب منطقی بده. (228561)
 
uuu
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۱۹:۵۸:۱۶
انحراف از آرمان آمام؟!
خیلی خب ! همونقدر که نگران شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری ایرانی هستید ، نگران شعار استقلال ، آزادی ، حکومن اسلامی هم باشید که این روزها به شدت در حال شکل گیری ست .
آرمان امام ، جمهوری اسلامی بوده . نه یک کلمه کم . نه زیاد .
نه جمهوری ایرانی . نه حکومت عدل اسلامی .

میدونی چی میگم دیگه برادر جان! (227797)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۸:۵۲:۰۳
انحراف از آرمان آمام؟!
خیلی خب ! همونقدر که نگران شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری ایرانی هستید ، نگران شعار استقلال ، آزادی ، حکومن اسلامی هم باشید که این روزها به شدت در حال شکل گیری ست .
آرمان امام ، جمهوری اسلامی بوده . نه یک کلمه کم . نه زیاد .
نه جمهوری ایرانی . نه حکومت عدل اسلامی .

میدونی چی میگم دیگه برادر جان
خوب شد نگفتید دیکتاتوری اسلامی!
خوب عزیز من انتخابات با سلامت کامل برگزار شد مردم هم این فرد رو انتخاب کردن.
این چه حکومت یا دیکتاتوریه که با انتخاب مردم روی کار میاد. (229923)
 
صابر
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۰۱:۰۳
واقعا\" احسنت
من موندم این آقایان که می فرمایند تا آخر این راه می رویم پاسخ خونهای به ناحق ریخته شده به پای امیال اینها را در قیامت چگونه خواهند داد البته اگر به قیامت اعتقادی داشته باشند! (227803)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۰۱:۲۹
اگر بدون در نظر گرفتن شرايط پيراموني به نامه توجه كنيم نامه بسيار موجهي است اما متاسفانه ما فراموش كرده ايم كه چرا مردم مخالف حكومت شده اند. وقتي قدرتمداران، مخالفان خويش را دشمن خطاب مي كنند و بدون هيچ مدركي اعتراضات مردم را به راحتي به بيگانگان وصل مي كنند و آنان را مزدور بيگانه مي خوانند، وقتي صدا وسيماي دروغ پرداز، شعور مردم را به بازي مي گرد و آنان را احمق مي پندارد ، و وقتي مردم مي بينند با سياست هاي كودكانه دولت فعلي كشوشان در معرض نابودي است، وو قتي نمايندگان مجلس به راحتي و به خاطر يك سخن رهبري به وزراي بي كفايت راي اعتماد مي دهند و ، وقتي ...، شما چه انتظاري داريد؟ انتظار داريد كه مردم و كساني كه درد دين و ايران را دارند ساكت بنشينند و هرچه بر سرشان آوردند هيچ نگويند؟ . آقاي توكلي به خود بياييد و راه خود را از ظالمان جدا كنيد تا در پيشگاه خداوند رو سياه نباشيد (227805)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۰۲:۴۹
آقای توکلی در زمان قبل از انقلاب یکی از شعارهای مردم این بود: « به کوری چشم شاه عکس امام توی ماه». آیا امام این شعار را به مردم آموزش داده بود؟ قطعا چنین نبود بلکه امثال این شعار ها همانطور که می دانید به طور خود جوش توسط مردم ابداع و رایج می شدند. شما نمی توانید هر حرفی را که یک یا گروهی از طرفداران یک شخص گفته اند به آن شخص نسبت دهید. (227806)
 
من
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۰۴:۰۶
حضور ملیونی مردم ایران در روز قدس به خیلی ها درس داد ...
شعارهای اکثریت ملیونی خیلی حرف ها داشت ...
و البته شعارهای اقلیت چندهزار نفری روزه خوار هم نشان داد این گروه از آغاز چه تفکری داشتند ...

و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین (227809)
 
برادر کوچک
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۱۰:۰۰
[[با سلام. من تا 50 درصد با نظر دکتر توکلی موافقم. اما بعنوان برادری کوچک به این برادر بزرگوار عرض می کنم که بنده فکر می کنم که از شما و بخصوص از رهبری معظم انقلاب ،بعنوان کسی که در دوران انقلاب رشد کرده ام و خدا شاهد است که همواره از دورانی که ایشان بعنوان رییس جمهور در زمان حیات امام فرزانه انقلاب،به این نهضت یاری میرساندند ،شدیدا\" طرفدار و هوادار ایشان بوده ام،واقعا\" موضع گیری اولی ایشان پس از انجام شدن انتخابات برایم بسیار عجیب بود.هر چند که شاید این نتایج هیچ گونه اشکالی هم نمی داشتند،بنده فکر می کنم که ما باید عکس العمل های بهتری را می دیدیم.البته جسارت مرا به حساب بی ادبی نگذارید و صرفا\" (مطمئن باشید) آن را از سر واقع گرایی بدانید.شاید اگر شوک اولیه سپری می شد و کمی مدارای بیشتری با قضایا می شد،و همچنین بعضی دوستان دیگر ،مطالب بخصوصی را نمی گفتند،و با برخی دغدغه های دلسوزان جدی تر برخورد می شد شاید که هیچ وقت کار به این نقطه نمی رسید. اما برداشت من این است که در آن مقطع در فکر عده ای این گونه بود که اگر سیاستی مشابه روش دوره بعد از جریان کوی دانشگاه در سالهای پیش (18 تیر) بکار گرفته شود قطعا\" همه را سریعتر ساکت خواهند کرد که نتیجه این فکر همان شد که دیدیم.
من فکر میکنم که در این مرحله از اشخاص مختلف باید واقعیت ها پذیرفته شود،باید مسائلی که معاندان یا مخالفان خود را مدعی پیگیری آن نشان می دهند خودمان در داخل نظام پیگیری کنیم.قطعا\" اگر اینگونه با مسائل برخورد شود(و با اطلاع رسانی دقیق و صحیح و مناسب) قطعا\" بساری از بدنه حامی جریان سبز مانند گذشته ترجیح خواهند داد که جریان را از همین مسیر قانونی آن پیگیری نمایند و بتدریج(قطعا\") جوانانی که اکثرا\" از دانشجویان هستند نیز واقعیات را خواهند پذیرفت.
امید دارم که با تدبیر بزگان نظام بزودی همانند گذشته جامعه به همدلی و وحدت جدیدی برسد که در آن همه خود را پیرو قانون بدانند و با قانون شکنان از هر جناحی که باشند رفتاری متناسب با خطایشان وجود داشته باشد. (227812)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۱۰:۲۲
جان كه هيچ، يك گام هم اكثرشان براي استقلال و آزادي ايران عزيز بر نخواهند داشت


آقای توکلی عزیز آنهائی که بعد از سه ماه با آن همه تهدبید ها و دیدن برخورد های بسیار خشونت آمیز نیروهای امنیتی به خیابان آمدند مطمن باشید برای کشورشان از تمام هستی شان می گذرند.
لطفا این نظر را بگذارید . (227813)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۱۱:۴۰
واقعا كو گوش شنوا.

حضرت علي(ع) بيش از 20 سال در آن دوران حياتي اسلام سكوت كردند و به قول آن بزرگوار مانند تيغي در گلو اين مدت گذشت برايشان. فرض ميكنيم كه تقلب شده است(كه بنده با اين فرض مخالفم)، آقاي موسوي، آيا دوران و شرايط كنوني از دوران بعد از فوت پيامبر(ص) حساستر است كه نتوانستيد سكوت كنيد؟ آيا نديديد چگونه منافع نظام اسلامي به خطر افتاد؟ آيا شما با نظام جمهوري اسلامي ايران هم مشكل داريد؟ (227816)
 
زارعیان
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۱۴:۴۰
از جناب آقای دکتر توکلی بابت این موضع گیری مکتبی تشکر می کنم والعاقبه للمتقین (227819)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۱۹:۰۳
چه فایده؟ ما مخالفان حرفهای آقای توکلی اگر حرف دلمون رو بنویسیم شما سانسور میکنید. پس چه نظری؟ چه آشی؟ چه کشکی؟
فقط بگم که یک سری نتیجه گیری غیر منطقی از مقدمات و فرضیاتتون کرده اید. (227823)
 
امير
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۱۹:۳۳
با اعلام موضع اقاي موسوي همه مشكلات حل مي شود؟ مردمي كه اين شعار ها را مي دهند وجود دارند , (227824)
 
mehdi
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۲۰:۱۲
آقای توکلی شما ظاهراً حافظه ضعیفی دارید،اگر به ۱۲ ساله پیش برگردید متوجه میشوید آن‌ موقع بود که این جریان مخوف خود را نشان داد،و البته ۴ ساله بعدش خود شما سعی کردید که جلوی خاتمی رو در انتخابات در دوم بگیرید با کمک برخی‌ ها...،حال اون جریان مخوف حضور نیروهای مقدس همچون موسوی را که نماینده اکثریت ملت در این انتخابات بود بر نیافته،و در صدد از بین بردن آن بر آمده،که خوب الحمدلله شما هم خوب بلدید آب را در اسیاب آنان بریزید،که صد البته وجهه شما از ۸ ساله پیش مشخص شده است،پس لطفا فضا را آلوده نکنید،و بگذارید که شفاف شود. (227825)
 
ایرانی مسلمان
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۲۱:۵۱
[size=mediumجناب آقای دکتر با سلام
بنده در دوره پیش به شما رای ندادم و نخواهم داد اما از تلاش شما در این ایام بسیار استقبال می‌کنم و جدیداً این سایت را جز وب‌های قابل احترام قرار دادم اگر چه افرادی هنوز ادب را رعایت نمیکنند. جناب آقای دکتر همانطور که مستحضرید و اشاره کردید این جمعیت کم نبودند و بعداز بازگشایی دانشگاها و مراکز دیگر بیشتر هم خواهد شد اما آیا شما به عنوان نماینده مجلس تا بحال تلاشی برای در اختیار گرفتن تریبون برای همین افراد مورد خطاب خود تلاشی کردید .آیا از همین جمعیت تا به حل دلجویی صورت گرفته آیا به مطالبات آنها ولو غیر واقع گوشی فرا داده شده فکر نمیکنید برای این حرفها کمی‌ دیر شده یا اگه نشده آیا اقدامی در حال صورت گرفتن هست؟من جوان دانشجویی بیش نیستم اماچرا جوانان وطن رادرجان برکفی برای سرزمینشان دسته بندی میکنید..ماشهیددانشجوکم داشتیم.شمااین شور واشتیاق به مسایل مملکتشان را نمیبینید. نباییدبیشترازدلسرد شدن همین جوانان نسبت به مسایل مملکتشان، بیشترترسید؟ (227826)
 
mihan
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۲۵:۰۶
خداشما رو براي نظام حفظ كنه.لب مطلب رو گفتيد. (227829)
 
سيدعلي
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۲۷:۰۲
سلام عليكم آقاي توكلي
متشكريم از اين نامه بجا شما (227830)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۳۲:۲۱
جناب آقای دکتر توکلی
فرض بفرمایید که آقایان موسوی وکروبی بیاییند وعقب نشینی نمایند، تصور میکنید اینگونه شعارها که بعید میدانم همش متعلق به جنبش سبز باشد ، تکرار نخواهد شد.
امروز مقام معظم رهبری فرمودند که اعترافات بر علیه شخص غایب شرعا وقانونا بی ارزش است اما بروید به سایت هواداران دولت وملاحظه بفرمایید تا ببینید چقدر به فرمایشات ایشان پرداخته شده است.
اگر گروه حاکم بر قدرت فضای سیاسی ، رسا نه ای و نقد را باز بگذارند مطمئن باشید همه چیر حل خواهد شد.
فراموش نکنید اولین شعار این بود رای من کجاست ؟
اگر فضا را ببندیم معلوم نیست چه شعارهای دیگری سر داده خواهد شد. (227834)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۳۸:۳۴
حرفت درست توکلی جان ولی ایکاش احمدی نژاد هم یک ذره کوتاه میامد (227532)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۱:۵۳:۲۷
فراموش نشود که این افراد باید پاسخگوی ادعاها و بیانیه آشوب طلبانه خود باشند.
چه کسی می تواند انکار کند که اگر دعوت این دو نفر در 25 خرداد و 30 خرداد نبود، تعداد آسیب دیدگان این حوادث، خیلی خیلی کمتر از حالا می شد؟
چرا این ها مردم را به اغتشاش دعوت می کردند و رسانه هایشان هم ادعا می کردند که این تظاهرات با مجوز قانونی است؛ اما یک ساعت قبل از تظاهرات و بدون اینکه بسیاری متوجه شوند؛ آن را لغو می کردند تا از زیر مسئولیت آن شانه خالی کنند؟

واقعا اگر این حرکت مرموزانه در 25 و 30 خرداد نبود؛ الآن ما چند مصدوم داشتیم؟

(دوستان لطف کنند در مورد عدم مجوز برای راهپیمایی ها مطالب قبل را بخوانند که چرا مجوز لازم بوده است و چرا داده نشده است و با این بهانه های تکراری نخواهند تا کار این دو نفر را در 25 خرداد و 30 خرداد و کشته هایی که از همه طرف به بار آوردند، توجیه کنند)
اگر این آقایان در این سه ماه و با وجود این همه پشتیبانی های آشکار و پنهان در مقابل بیگانگان موضع گرفتند؛ در مقابل این اعمال شنیع هم موضع می گیرند. (البته خداییش از حق نگذریم، موسوی یکبار در یکی از بیانیه های اخیرش که دیگر آتش ها فروکش کرده بود، ادعا کرد که جنبش ما از بیگانگان جدا است! اما هم خیلی دیرهنگام بود و هم اینکه هیچ پاسخی به حمایت های صریح و روشن رئیس جمهور آمریکا و وزیر اسرائیل و . . . از شخص او نداشت)
متاسفانه به نظر می رسد که این آقایان اصلا از کار براندازان ناراحت نیستند؛ چرا که با بیانیه های خودشان که اجرای گام به گام انقلاب مخملی بوده(ان شاالله که کاملا اتفاقی بوده است!) هماهنگی کامل دارد. به عبارت دیگر رفتار خود آقایان نه تنها دست کمی از حامیانشان ندارد، بلکه کاملا با آن ها همسو بوده است. (227963)
 
رامین
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۷:۰۵
سلام- احتمالا شما فامیلت دانشجو است, وگرنه دانشجو با افکار شما کم هست و نمی توان شما را نماینده دانشجویان دانست. (228713)
 
دنیا
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۱:۴۱:۳۳
جوابیه ای به این نامه در روزنامه ی حیات نو اومده که لینکش را اینجا میگذارم : http://www.hayateno.info/Detail.aspx?cid=154672 خوندنش خالی از لطف نیست. این هم قسمتی از آن :
اين چه رسم است که غيرت اسلامى حضرات موج سينوسى دارد و فقط گاه گاهى به غليان مى‌افتد. آن روز که در مقابل چشمان ميليون‌ها ايراني، بزرگ‌ترين تهمت‌هاى ناروا و دروغ‌هاى آشکار زده شد و حتى ايام رهبرى حضرت امام زير سوال رفت، کجا بوديد برادر احمد! (229714)
 
اظمی
۱۳۸۸-۰۷-۰۳ ۰۹:۲۴:۵۳
باسلام

آقای توکلی درود برشما
من گاهی وقت ها فکر میکردم جنابعالی خارج از متن اصولگرایتان ، منصف هستید اما اکنون به نظر میرسد ذات حزبی شما واقعا مانع بزرگ تفکر شماست
بگذار بنده به شما یادآوری کنم ، بعد از مناظره آقایان موسوی واحمدی نژاد وتهمت های جناب رییس جمهور به آقای هاشمی ، ناطق نوری با عنوان مفاسد بزرگ اقتصادی ، آقای هاشمی نامه ای را به رهبر معظم انقلاب نوشتند اگر یادتان باشد گفتند که اگر این جریان تازه راه افتاده گریبان نظام را بگیرد دود آن به چشم نظام وهمه خواهد رفت ، کسی توجه نکرد جنابعالی ودوستانتان فکر کردید حالا دوتا سطل اشغال تو خیابان های تهران آتش میزنند ودودش تو چشم خودشون یا به هوا میرودد، عجب نمی دانم شما چرا حالا به یاد نظام ورهبری وامام افتاده اید ، شعارهای روز اول به قول شما اغتشاشگران چه بود ؟ نه فکر کنم پنبه در گوش داشتید ، روزی که مردم را در خیابان ها می گرفتند ومی زدند، زندانی میکردند، جنابعالی وااسفا وادینا واسلاما سر ندادید مگر این مردم مسلمان ، یا ایزانی نبودند ،حتی دوستان شما از موضع قدرت فخر می فروختید احسنت احسنت میکردید ، صدا وسیمای عزیز شما درآن ایام چه می کرد ، الان چه کسانی در زندان هستند ، مگر سردمداران نظام ما در سنن گذشته نبستند ، مگر خاتمی هشت سال رییس جمهور مملکت ما نبودند مگر موسویی هشت سال نخست وزیر کشور نبودند ؟ کروبی که خود از دوستان وی هستید چه ؟ روزنامه دولتی که از اموال مردم وبیت المال اداره می شود چه در مورد این بزرگان می نویسد ؟ حال می بایست فقط یک روزنامه اصلاح طلب فقط یک خط از این کذبیات را می نوشت سرنوشت آن چه می شد ؟ ما که می دانیم لباس شخص ها ، خودسرها که هستند ودوستان ما از جمله شما خود رابه کوچه حسن چپ زده اید آخر کار هم سربازی به جرم ریش تراش محکوم می شود ،
پس به قول دوستان خود شما در جنگ ودعوا خرما که خیرات نمی کنند ، کاش همان روز اول فکر می کردید ، همان روزی که سران به یکدیگر تهمت میزدند ومردم با شعور وفرهنگ بالا با هم رقابت انتخاباتی داشتند . نه دوست عزیز خود کرده راهیچ تدبیر نیست
باسپاس ودرود فراوان (232253)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۰۶:۳۱
درود به شرفت توكلي (227981)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۲۶:۰۳
با سلام
آقای توکلی از شعارِ \"مرگ بر ...\" یاد کرده‌اید و آن را برای آقای خاتمی با شعار مرگ بر آمریکا و موضع آقای خاتمی مقایسه کرده‌اید ولی هیچ پرسیده‌اید چرا این دو شعار به وجود آمده است؟ ما از اول انقلاب تا کنون آمریکا را نماد استکبار و سرچشمه تمام مشکلاتمان دانسته‌ایم مسلما شعار مرگ بر آمریکا کمترین کاریست که مردم انجام می‌دهند. حال این کشورهای جدیدی که امروزه این افراد فریاد مرگ را بر سرشان فرود آوردند علتش چیست؟ خوب بیاد دارم هنگامی که خانم شربینی در دادگاه آلمان با چاقو مرد حمله قرار گرفت و شهید گردید صدا و سیما و دولت این اقدام را بشدت محکوم کردند البته کار درستی انجام دادند اما در مورد درگیری در یکی از کشورهای آسیایی که خبرهای آنزمان حاکی از اسلام ستیزی بود صدا و سیما و دولت چه موضعی گرفتند؟ هیچ، دریغ از یک همدردی ساده با مسلمانان آن کشور. در مورد کشور دوم هم آیا واقعا این کشور ما را وجه المعامله خود با آمریکا قرار نداده است؟
در خصوص موضع آقای خاتمی من تا آنجایی که به یاد دارم ایشان در مورد آتش زدن پرچم این کشور هم بدلیل اینکه پرچم نماد ملت است و نه دولت، مخالفت کردند. آیا به یاد دارید چه کسانی بعد از این درخواست اصرار بر آتش زدن پرچم آمریکا داشتند؟
آقای توکلی فرموده‌اید: «سلاح كساني را تيز مي‌كنيد كه اعتقاد چنداني به مدارا با مردم و مردم‌سالاري ديني و لوازمش ندارند» این افرادی را که می‌گویید چه کسانی هستند؟ آیا خدای ناکرده در بدنه نظام هستند و یا در خارج از کشور؟ اگر در داخل نظام هستند شما تا کنون برای کوتاه کردن دستشان از انقلاب و نظام چه کرده‌اید؟ (228335)
 
امین
۱۳۸۸-۰۷-۰۲ ۲۲:۲۴:۴۰
ناشناس عزیز، جریان سین کیانگ هیچ ربطی به اسلام نداشت و بلکه برعکس، رهبر اونها ( که مثلا مسلمان است) بدون حجاب و با دامن کوتاه دست در گردن با جرج بوش عکس دارد و دالایی لامای کافر چنان او را بغل کرده است. بفرمایید خودتان در این آدرس ببینید
http://autbasij.ir/component/content/article/37-starred-issue/843-1388-04-31-12-49-03
ایشان از آمریکا و اسرائیل و ناتو (!) در خواست کمک کرده است. (232127)
 
بابک
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۱۴:۴۸:۵۶
دوست عزیز امین گرامی. در پاسخ به ایراد شما از مسلمانان سین کیانگ، آیا حمایتهای بی دریغ ما از مردم بوسنی را فراموش کرده اید؟ مگر همه مردم بوسنی با حجاب کاما اسلامی هستند؟ مگر همه مردم لبنان مقید به حجاب هستند؟ آیا عکسهایی را ندیدید که دختران بی حجاب لبنانی عکس سید نصالله در دست از حزب الله حمایت میکنند؟ آیا تصویر زنان مسلمان ارومچی را ندیدید که اکثرشان با حجاب کامل اسلامی از نیروهای امنیتی چین کتک میخوردند؟ پس کمی فکر کنید و بعد سخن بگویید. (238237)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۴۲:۵۷
با سلام جناب اقای توکلی از اقای موسوی دعوت کردی مصاحبه کند مدارک تقلب را بدهد دوستان ایشان که دانستن را حق مردم می دانند !پاسخگویی مسئولین را یک اصل می دانند ! به شما که رسید گفتن :اصلا تو کی هستی که با تو مصاحبه کنند !و....... خوب از این اقایان چه تصوری داری می خواهی بیایند بگویند راه ما راه امام است واین حرکتها را قبول نداریم !؟ ان موقع اسرائیل و منافقین وامریکا وانگلیس و معاندهای نظام امام از اونها حمایت می کنند ؟ اگر انها حمایت نکنند دیگر کی می ماند که حمایت کند ؟ پس حالا حالاها منتظر باشید تا جواب بگیرید
اما اما و اما : در کل زدی توی خال تا مشخص شود وضعیت این اقایان چیست و منافقینی که اطرافشان جمع شده اند چکاره هستند اگر نامه شما را پاسخ دهند تکلیف همه روشن است (228494)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۵۳:۳۲
لطفا عزيزان جنبش سبز يه ذره منطقي باشين.
اقلا بخونين بعد نظر مخالف بدين.
به نظر من آقاي توكلي بعد از چندين نامه و انتقادي كه به صدا و سيما و ا-ن نوشت و ديد اثري روي آنها ندارد تصميم گرفت اين طرف دعوا را آرام كند و كارشون منطقيه.
اونا كه حاليشون نيست، شما عزيزان كه صاحبان انقلابيد كوتاه بياين. (228588)
 
علی رضا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۲۳:۴۷:۵۶
جنبش سبز نه سیاه دروغ تقلب و منطق (229628)
 
سپهر
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۴۰:۰۹
جناب آقای توکلی
لطفا ژست بیطرفی و خیر خواهی نگیرید. شما در موارد حقانیت معترضین به تقلب در انتخابات (نمیگویم همه موارد) چه اقدامی کرده اید که شما را بیطرف بدانیم؟ اینکه شعارهای بعضا انحرافی تظاهر کنندگان را بگردن جناب آقای خاتمی و جناب آقای موسوی بیاندازید از سر خیرخواهی است یا زمینه سازی برای برخورد است؟
(میدانم که نظر بنده را منعکس نخواهید کرد ولی خواستم حداقل خودتان آنرا بخوانید.) (227841)
 
یک نفر
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۴۰:۲۵
سلام،

احسنت خیلی خردمندانه و منصفانه بود. آقای توکلی در سال‌های اخیر خیلی پخته شده‌اند و پخته و عالمانه حرف می‌زنند. خدا بر توفیفاتشان بیفزاید و از گزند حوادث حفظشان کند. (227843)
 
سبز سبزم ریشه دارم
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۴۴:۵۲
توکلی کوچکتراز این است که به این دو سید بزرگوار نامه بنویسد. همین پاراگراف اولش را که خواندم تا آخرش را فهمیدم چه حرفهایی می خواسته بزنه. خوب شد وقتمو برای خوندن این چرندیات اعصاب خردکن حرون نکردم (227539)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۱:۵۵:۳۸
خوب شد منطق شما را هم دیدیم!
خدایا همه ما را از شر تعصب رها کن. الهی آمین (227967)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۴:۲۳:۳۶
منطق شما که واقعا دیدن داره ... اتیش زدن .. .شعار دادن بر ضد رژیم ... رقصیدن در خیابان... روزه خواری... مخالفت کردن... لج بازی کردن... با شعارهای انقلاب اسلامی در تضاد بودن و سنگ اسلام به سینه زدن ... البته منظورتان را دیگر همه خوب میدانند همان اسلام امریکایی.. هرکه دوست دارد برود در گوشه خانه اش عبادت کند و دین را به کوچه و خیابانو وسایل ارتباط جمعی و سیاست و فرهنگ و هنر و جامعه نکشیدن... و ....
بروید اقا....دستتان برای ملت رو شد... (229072)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۰۴:۰۷
البته ریشه امثال تو بیرون خاک هست و نتیجه اون هم معلومه (227977)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۰۹:۰۰
همين كه فقط پاراگراف اولشو خوندي نشون ميدي چه انسان فهميده اي هستي
لابد موسوي هم مثل شماها با يه پارگراف فقط نظر ميده كه اينطوري شده
زنده باد مخالف من چي شد...
حتي نمي تونيد نظر مخالفتون هم تا آخر بخونيد (227986)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۱۶:۲۴
سبزا معصومند همه چیز براشون حلاله بقیه همه چیز جز بدگویی از خودشون براشون حرومه (228461)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۰۹:۲۲
بي چاره، واست متاسفم كه حتي نه تنها تحمل شنيدن نظر مخالف خودت رو نداري بلكه از استدلال مخالفت هم مي ترسي و ازش فرار مي كني.
آره، كسي رو كه خودش رو به خواب مي زنه رو نمي شه بيدار كرد.
بخواب... (227988)
 
متاسفم
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۳۸:۲۷
آقای توکلی واقعا برات متاسفم وقتی که نوشتی:ولي آيا شما فكر مي‌كنيد اكثريت معترضاني كه راه معارضه را برگزيده‌اند و شعار جانم فداي ايران سرداده‌اند، وقتي خطري متوجه ايران شود روي حرفشان مي‌ايستند؟ جان كه هيچ، يك گام هم اكثرشان براي استقلال و آزادي ايران عزيز بر نخواهند داشت. مي‌نشينند و منتظر مي‌مانند تا همان اكثريت مستضعفي كه به پيروي از امام و مراجع و روحانيت انقلابي، ايران را حفظ كردند بازهم جانفشاني كنند و بعد هم غرولند و ملامت تحمل كنند. شما پشتيباني چه كساني را به‌دست آورده‌ايد و حمايت چه اقشاري را از دست داده‌ايد؟

امثال شما فقط کسانی را ایرانی و دوستار ایران می اند که با نظر و عقیده ی شما موافق باشند و بقیه اصلا ادم نیستند... نه اصلا دشمن ایرانند. اقای توکلی مشکل اینجاست که شما هم مخالف ها را جز غیر خودی ها حساب می کنید از کجا می دانید کسانی که که طرفدار آقای موسوی هستند در صورت خطر برای ایران می نشنینند و منتظر می مانند؟من به شما می گویم که خیلی از اینها از مدعیانی که شما سنگشان را به سینه میزنید برای ایران دلسوزترند
می بینید شما هستید که تحمل شنیدن نظر مخالف ندارید
امیدوارم چاپ کنید شمایی که فقط ادعا می کنید (228650)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۱۲:۴۸
شما مطمئن باش كه ايشون عمرا جواب شما رو بده
من يه ماه پيش ميگفتم كه با توضيح به مردم كارها حل خواهد شد ولي الان عمرا تعصب در جان ايشون و هوادارانش نفوذ كرده
وهمه دروغ گو هستند جز ايشون (227998)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۴۳:۲۴
ببین کسانی که معتقد بودن علیه خدا هم میشه تظاهرات کرد به کجا رسیدن.

به این دو سید خیلی بزرگوار نامه هم نمیشه نوشت مگر اینکه قبلش این دوست عزیز با متر اندازمون بگیرن که بزرگتر از «این» باشیم! (228033)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۳:۰۳:۴۶
بنده براي تمامي كساني كه اين شعار ها را در روز قدس دادند متاسفم.
ما فراموش نکنیم که رسول اکرم (ص) فرمودند که هر کس صدای مسلمانی را که یاری می‌طلبد بشنود و اجابت نکند، مسلمان نیست. جای تعجب است که این دوستان اجابت که نمی‌کنند هیچ، مخالفت هم می‌کنند.
همچنین امیدواریم که روزی نرسد که همین افراد بگویند که سعدی هم این شعر را به اشتباه سروده است که:
بنی‌آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نباشد قرار

در این میان البته یک تضاد هم به ذهن خطور می‌کند و آن اینکه چرا این کشورهایی که در حوادث اخیر کشورمان، سنگ حقوق بشر را به سینه می‌زدند، هنگامی که در غزه 400 طفل معصوم شیرخوار توسط صهیونیست‌ها کشته شدند، صدای حقوق بشرشان درنیامد؟ (228933)
 
صابر
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۵۳:۵۲
توکلی کوچک مردم ایران است ولی کوچکتر از این دو نیست که برای نیل به مقاصد خود شهید سازی می کنند و... احتمالا\" حب دنیا باعث شده که از یادشان بره باید خدمت گذار مردم باشند!؟ (228058)
 
حالا هر کی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۳:۲۲:۲۹
نامه و این کامنتها رو خوندم
فرمایش این هموطن سبز ریشه دار! رو هم خوندم...
راستش نمی خواهم تملق بگویم ولی دلم برای توکلی سوخت
از یکطرف باید بخاطر کارهای احمدی نژاد خون دل بخورد و بخاطر انجام وظیفه اش در قبال اشتباهات دولت، از متعصبین احمدی نژادی فحش بخورد و از طرف دیگر این حرفها را بشنود..
یک دلیلی که از توکلی خوشم میاد اینکه مرد روزهای سخت است.
نه مثل برخی از این اصولگراها که توی تماز جمعه و بیت رهبری همیشه در صف اول نشسته اند ولی دز این معرکه های سخت همیشه غایب.

توکلی اگه این نامه را بی ریا و به قصد قزبت نوشته باشی ایشا الله خدا حودش اجرت را مضاعف کنه (228105)
 
alireza
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۳:۲۵:۰۶
باید حرف هر دو طرف رو شنید، و الا بین ما و اونها هیچ تفاوتی نیست.. نباید گذاشت نفرت راه منطق رو ببنده (228107)
 
میثم
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۲۶:۲۲
مثل اینکه جناب عالی سه ماه خوابی آقای موسوی 3 ماه هست که تمام حرف های خودشو در قالب اغتشاش نا امنی ،فحاشی ، قهر و هم سویی با دشمنان قسم خورده این انقلاب زده (228549)
 
h
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۳:۲۸:۱۵
اگر واقع گرا هستي پس كمي تامل كن و ببين كدامين حق را مي گويند
مگر شما برادر بزرگوار نديده بودي چه اتفاقات ناگواري در اين مملكت رخ داد و آبروي اين نظام و انقلاب مردمي ريخته شده
توصيه من به شما اين است كه كمي تامل كن بجاي نوشتن جواب بدون تامل كمي به اطراف خود بينديش وببين كدامي درست است
آقاي توكلي فردي متعهد و ا نقلابي است و حق گو
در جاي جايش از عملكرد دولت انتقاد مي كند و درجاي ديگر از دولت بخاطر ناحقي هايي كه شده دفاع مي كند.
من كه طرفدار حق هستم و ميتوانم به جرات بگويم كه احسن آقاي توكلي كه بدون هيچ ترس و واهمه اي حرف حق را مي زني كاشكي همه نمايندهاي ما حرف حق را بازگو بكنند. (228113)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۲۱:۲۴
اشکال کارم اینه که قبل از اینکه فکر کنم دهنمو باز می کنم! (228624)
 
ابراهیم
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۴۰:۵۸
با این منطق عقب مونده ( نشنیدن و اهمیت ندادن به نظرات دیگرون . و اینکه میفرمایید توکلی کوچکتر از آن است که برای خاتمی و موسوی نامه بنویسد . شعورتون نمیرسه نامه نوشتن بزرگ و کوچکی نداره ) ثابت کردید . لیاقت دارید عضوی از جنبش کور و کر سبز باشید (228219)
 
منتقد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۲۸:۴۰
بنده با بخش نتایج این مسئله کاملا موافقم اما آقای توکلی تا به حال پرسیده اند که این شعارها ار کجا آمد وقتی اعتراضات بایکوت رسانه ای گردد و هدایت دست شبکه های خارجی همین می شود وقتی پارلمان نیوز فیلتر شود رادیو فردا هر کاری بخواهد می کند باور کنید فضای باز می تواند دست خیلی ها را کوتاه، فریب خورده ها را بازگردانده اوضاع را کنترل کند
بر خلاف نظر این بزگوار. من فکر می کنم اتفاقاتی که در بین اصلاح طلبان افتاده است، و فاصله آن ها با مردم متدین یکدفعه نبوده است. و مدت هاست که آن ها بتدریج با آرمان های اسلامی و ایرانی مردم فاصله گرفته اند.
سخانان هاشم آغاجری در مورد روحانیت
سخنان عبدالکریم سروش که به قول آیت الله نوری همدانی ریشه نبوت، وحی و قرآن را زده است
سخنان مجتهد شبستری در مورد عصمت پیامبر(ص)
(و به همه این ها سکوت نه چندان جالب خاتمی را در مورد اظهار نظرهای دوستانش را اضافه کنید.)
اظهار نظر عجیب خاتمی در مورد تمام شدن جریان سلمان رشدی
اظهار نظر غیرقابل قبول آقای موسوی در مورد کمک به حزب الله و حماس
حضور محسن سازگارا در شبکه صدای امریکا (کسی که از نزدیکان سید محمد خاتمی در موسسه کیان بوده)
و بسیاری موارد دیگر که نشان دهنده فاصله سران اصلاحات از اعتقادات پاک و مقدس مردم است.





پس لطفا در مورد نظر اقای مشایی در مورد رابطه خدا و انسان توضیح دهید و اینکه چرا بر خلاف دستور رهبر ایشان از مناسب دولتی کنار گذاشته نشدن (228337)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۷:۰۱:۱۷

پس لطفا در مورد نظر اقای مشایی در مورد رابطه خدا و انسان توضیح دهید و اینکه چرا بر خلاف دستور رهبر ایشان از مناسب دولتی کنار گذاشته نشدن

در مورد سخنان شرک آمیز مشایی قبول دارم. اما خود طرفداران دولت هم خیلی به ایشان انتقاد کرده اند و من امیدوارم اصولگرایان از با این فرد و اظهار نظرهای او برخورد جدی تر بکنند. اما اگر مشایی تنها یک فرد است که در میان اصولگرایان اینگونه اظهار نظر می کند تعداد آقایان در اصلاح طلب زیاد است و همین باعث رنجش مردم شده است.

در مورد نظر امام امت در مورد کنار گذاشتن مشایی از مناسب دولتی من هر چقدر نامه ایشان را به رئیس جمهور خواندم این موضوع را نیافتم. این هم متن نامه:

بسمه تعالی
جناب آقای دكتر احمدی نژاد، رياست محترم جمهوری اسلامی ايران
با سلام و تحيت
انتصاب جناب آقای اسفنديار رحيم مشايی به معاونت رئيس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی ميان علاقمندان به شما است.
لازم است انتصاب مزبور ملغی و كان لم يكن اعلام گردد.
سيدعلی خامنه‌ای
27 /4/ 88

این نامه را هم از سایت خود رهبری آورده ام
http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=7495 (229290)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۴۹:۳۸
نظرتون رو که خوندم یه قسمت از سخنرانی دکتر شریعتی یادم اومدکه دعا می کرد:
\" خداوندا به متعصبانمان فهم و به روشن فکرانمان تعصب عطا کن\" (228287)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۳۱:۴۳
و البته ان دو نفر هم کوچکتر از آنند که در مقابل اسلام و نظام و آن دو سید بزرگوار (امام و حضرت ایت الله خامنه ای) بایستند
و شما هم کوچکتر از آنی که در مقابل توکلی بایستی (228478)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۳۷:۳۸
اگر کی به این دو نفر نامه بنویسه در شأن آقایون هست؟ توکلی جدی ترین رقیب خاتمی در انتخابات سال 80 بوده. دو دوره کاندیدای ریاست جمهوری بوده، هر دوره اش 5 میلیون رای آورده. دو دوره نماینده مردم تهران توی مجلس بوده. وزیر کار مهندس موسوی بوده. نکنه خود خدا باید برای آقایون نامه بنویسه تا بهش توجه کنند.
ضمن این که حرف بدی نزده. گفته شعارهای طرفداران موسوی، داره خط قرمزها رو رد می کنه. جلوش رو بگیرن. بالاخره یا آقای خاتمی و آقای موسوی به هوادارانشون خط و خطوط می دن یا هوادارانشون به اون ها خط می دن. اگر اولیشه که حرف توکلی درسته. اگر دومیشه که وای بر ما! (228486)
 
مقداد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۴۵:۵۶
شما برادر گرامی :
اگر نامه را تا آخر نخواندید خوهش میکنم نظرب ندهید
چون شرایط آن را ندارید (228574)
 
امیر ارسلان
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۵۱:۱۲
منطق همه طرفداران این دو سید بزرگباز همینه دیگه .

خودشون بانک و ماشین و اتوبوس و سطل زباله و ... آتیش زدند و مردم رو کتک زدند اونوقت وقتی مردم تو راهپیمائی تلافی می کنند صدای یاللمسلمینشون به هواست .

بابا آدم شیادم میشه مثل این دو سید بزرگباز و طرفداراش بشه . چه حالی میده . هر کاری می خای بکنی آخرشم داد بزنی بگیریدش بگیریدش ....... (228585)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۴۰:۲۳
صدام هم سيدبود
(228652)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۰۷:۳۵
باسمه تعالی
برادر یا خواهر محترمم
سلام

آیا مجازیم که به جای نقاد کلام نقاد گوینده باشید.
این گونه مکاتبات متعصبانه چه دردی را دوا خواهد کرد؟
آیا می توانید منطق خود را بیان کنید.

می توان با سادگی و با استفاده از کلمات غیر توهین آمیز نقد کرد و سخن گفت.
برادرم ، چه کسی از فضای تعصب سود خواهد برد؟


از امام صادق (ع) نقل است که:
هر کس در قلبش به اندازه ذره ای از دانه خردل تعصب باشد خداوند در روز قیامت او را با عرب جاهلی محشور خواهد کرد.

و خداوند می فرماید :
قل هاتو برهانکم ان کنتم صادقین.

شما را به منطقت سوگند می دهم که قبل از آنکه نسخه مرا بپیچید یک بار دیگر از روی منطق به آنچه گذشت و می گذرد فکر کنید.

دوباره به بخشهایی از نامه آقای توکلی فکر کنید.چه کسی از فضای تعصب سود خواهد برد؟

برادر یا خواهر محترمم

آیا می توان برای دفاع از حق به باطل متوسل شد؟
آیا دروغ یا دغل رقیب سیاسی مجوز دروغ یا دغل ماست؟ اگر چنین بود علی (ع) زیرک ترین مرد عرب بود.
آیا می توان برای اثبات مادری کودک را به دونیم تقسیم کرد؟ مادر برای حفظ کودک از حق خود گذشت.

نمی دانم در مورد آنچه نوشته ام با چه پیش داوری قضاوت خواهی کرد. اما هرچه باشد تورا به منطقت یک بار به خطاهای پس از انتخابات غیر متعصبانه فکر کنیم.
همه خطاها نه فقط گناهان رقیب! (228823)
 
سیدمهدی
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۲۱:۳۷:۴۳
داداش سبز ریشه دارم, بزرگواری به عمل و منطقه نه سیادت صرف , وگر نه جعفر کذاب هم سید بود(برادر امام یازدهم), زید برادر امام رضا هم سیدبود و الی آخر...
خوندن اول هر متنی به انسان میفهمونه که تا آخرش چه خبره !؟زنده باد مخالف من یعنی همین دیگه! یعنی آدم منطقی و عاقل پاراگراف اول متن ها رو می خونه بعد تحلیل می کنه طرف چه حرفایی میخواسته بزنه !
البته من به شما دوست عزیزم بخاطر املای \"حرون\" انگ بی سوادی نمیزنم چون می دونم توی تایپ این چیزا پیش میاد بر خلاف بعضی ها که بجای بحث منطقی دنبال اثبات بی سوادی بعضیای دیگه هستن
یا هیچوقت نظر نده یا نظر افراد رو بخون بعدمنطقی نقدش کن . (229506)
 
علی رضا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۲۳:۴۳:۰۳
بله سید بزرگوار اما در خیانت و آشوب (229623)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۴۷:۴۳
بهازگشت کافی نیست باید ادعای آقایان رسیدگی بشه اگر ادعایشان درباره تقلب صحیح بود، احمدی عزل و محاکمه و به جرم خیانت مجازات شود و اگر اشتباه کرده بودند واقعا محاکمه و مجازات شوند. (227542)
 
من
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۴۵:۳۴
خب برادر من به ادعاشون رسیدگی شد ... دروغ بود دیدی که

نکنه می خوای دستگیرشون کنن؟ (228037)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۴۷:۳۱
لابد
- بازشماری آرا با رایهای تا نخورده؟
- رای باطله منفی شش در یک صندوق
- مضرب صد بودن تعداد قابل توجه آرای برخی صندوقها
- عدم تراز بودن مجموع آرای زیر حوزه ها با آرای استانها و ....

اثبات ادعای دروغ بوده؟

هر کدام از اینها به تنهایی دلیلی است کافی برای اثبات تقلب در انتخابات.

امیدوارم الفیها، برای اثبات پاچه خواریشان این مطلب را سانسور نکنند. (228286)
 
امین
۱۳۸۸-۰۷-۰۲ ۲۲:۳۴:۵۶
خب این هم شاهد از غیب!
این همان ادعا های دروغ هستند که بررسی شدند و دروغ بودنشان مشخص و اعلام شد، البته برای کسی که گوشی برای شنیدن و قلبی برای داوری و پذیرفتن حق داشته باشد نه اینکه از قبل از اینکه انتخابات برگزار بشود بگوید من برنده شدم و گرنه تقلب شده است. (232130)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۴۱:۳۲
بله باید اگر ادعاشان ساختگی و برای تخریب نظام بوده دستگیر بشن و مثل حجاریان و ابطحی و عطریانفر بیان جلو دوربین و از ملت معذرت بخوان.
چرا که نه؟ (228491)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۰:۵۱:۰۷
من به عنوان کسی که به موسوی رای داده ام و از رویه سیاسی توکلی خوشم نمیاید باید بگویم با روح کلی این نامه موافقم.
یک چیز را مطمئن هستم و آن اینکه این دعواهای اعصاب خرد کن حال همه ملت را گرفته و فقط دشمنان دیرینه ما از خوشحالی عروسی گرفته اند. نوع خبرهای العربیه و بی بی سی را ببینید... (227551)
 
شریف
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۱:۰۰:۴۲
آقای دکترتوکلی سلام
حقیقتآمن دل خوشی ازشمابخاطرمواضعتان نسبت به دولت ندارم..اماشمارابه عنوان یک متخصص وسیاستمداری متعهدقبول دارم وبلاغت سخن شماراکه شرط پیاده شدن\"عدالت\"است رابسیارمی پسندم..دوستان باکمی تعمق درفرمایشات عالی,درخواهندیافت که این نصیحتی ازعمق جان برای\"طرفین\"دعواست..دقیقآهمان فرمایش مقام معظم رهبری راتعبیرکردید..اگرجنس سیاسیون ماازجنس\"باشرف\"شماباشند,این نصیحت راباحکمتش درمی یابندومی فهمندکه\"بلاغرض\"است..امیداست رئیس جمهورمحترم به همراه این دوچهره سیاسی مطرحه,بدانندکه فضایی که درمملکت درست شده,فضای اخوت وبرادری نیست واین وسط فقط مامشغول تهیه خوراک تبلیغاتی وپرکردن\"خشاب\"تفنگ استکباروایادی آنانیم..شمارابه فاطمه قسم پنددکترتوکلی رابه گوش بگیرید..مامردم خسته شدیم. (227871)
 
محمودی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۱:۱۵:۳۱
موسوی به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد
میدانید چرا؟
چون حال و روز ایشان شبیه آن بنده خدایی شده که زمین خورد بعد برای اینکه ضایع نشود تا خونه سینه خیز رفت!
ایشان هم اون اول کار و از سر داغی یه ادعایی راجع به تقلب کرد بعد که دید حرفشو نمی تونه اثبات کنه گفت خوب همین راه رو ادامه میدم تا ضایع نشم ...
یک کمی هم جدی:

آقای موسوی قبل از هرکاری باید ادعای تقلب را اثبات کند بعد اگر خواست برگردد یا اگر هم نخواست سینه خیز تا هر کجا دوست داشت ادامه دهد (227557)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۱۴:۰۹
موسوی مثل بعضی ها قدرت طلب نیست ! اگر بود 20 سال ساکت کنار خانه نمی نشست و بعد از خواهش خاتمی پس از دو بار رد کردن (در سالهای 84 و 80 ) به صحنه انتخابات 88
نمی آمد !
این صدومین بار این نظر رو درج نمی کنید شنیدن سخن مخالف اینقدر ناراحت کنننده است ! (228184)
 
آ مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۲۳:۴۴:۳۲
ایشون 20 سال در مناصب مختلف بودند . همین الان هم هستند . فک نکنید که حکمی که از احمدی نژاد گرفته بود ، برده پس داده و گفته من نیستم . نه عزیزان . ایشان همین الان در مجمع تشخیص هستند ، در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند و در فرهنگستان هنر . ( پس چرا از بقیه یه عده میخوان که با دولت همکاری نکنند ؟ )

فقط قبلا یه خورده سروصداش کمتر بوده الان برای حفظ خط امام ! تو صحنه هستند .

فک نمیکنم که این نامه جواب بگیره یا جوابش چیز درخور توجهی باشه . این نامه ها فقط برای این نوشته میشود که \"من انچه شرط بلاغ بود را گفتم ، خواه پند گیر خواه ملال\"

منتظریم تا تو امریکا ایرانیهای خودجوش موج سبز چه برنامه ای سر این نظام به بهانه دولت موجود درمیارند .تو کشوری که 30 سال دشمن اول ما بوده میخوان از حق ما ، نظام و مردم عزیز ایران دفاع کنند . کشوری که دستش مستقیما به خون ایرانیان عزیز آلوده است . این اقدام جای تعجب داره ؟

تو امریکا یه عده وطن پرست که شاید خیلی هاشون 30 سال هست که ایران نیومدند میخوان در دفاع از مردم ایران و دفاع از راه امام که ضایع شده و البته اینکه در انتخابات تقلب شده و اینکه آقایون و خانمها به آقای م.م رأی دادند و حالا دنبال رأی شون هستند تظاهرات کنند و بگن \"احمدی نژاد اگه رای منو پس ندی الهی که چیز بشی . \"


خدایا حمایت این خارج نشینان که از نظام ما از بین رفته رو برگردون تا خدای نکرده یه وقت یه ذره از ما ناراحت نشن . حالا اگه تو ناراحت بشی مشکل خاصی نیست ولی اونها ناراحت نشن .

نکته : امریکا از ما عصباانی باش و از این عصبانیت بمیر . حالا میخواد جلوی سازمان ملل باشه یا روز قدس ...... ما همیشه آمادگی عصبانی کردن امریکا رو داریم .

نکحته دوم : ( اظهار نظر یکی از مقامات امریکا چند سال پیش ) : ما نمیدونیم این ایرانیها بدون ما چطوری زنده موندند و چطوری دارن زندگی میکنند .

فقط کمی تامل کنید . (229625)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۱:۱۶:۵۵
\"امریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر \"
ببین آقا مهدی اگر همین کشوری که پرچمشو آتیش می زنید نبود الان نه برقی داشتی نه کامپیوتری توش نظر بدی ! اما حالا مشکل شما با آمریکا چیست ! به نظر من شما هیچ مشکلی با آمریکا ندارین (بحث و گفتگو در عراق با آمریکا ! ) فقط یک کشور رو همیشه به عنوان دشمن باید داشته باشین تا همه مشکلات و تورم رو بندازین گردنش حالا دیروز آمریکا امروز انگلیس فردا ....

لطفا جواب من رو سانسور نکنید (229690)
 
آ مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۷:۵۰:۰۸
ببینم تو حالت خوبه ؟
یه جمله رو گرفتی و اظهارنظر میکنی .
شما به اصل موضوع بپرداز و نه حاشیه اش .
موضوع قدرت طلبی موسوی بود .

مشکل ایدئولوژی هست نه هیچ چیز دیگه .
به نظرت این تفاوت در نگاه حل شده ؟
به نظرت 40 میلیارد دلار ما رو داده؟
به نظرت بودجه علیه ما تصویب نمیکنه ؟
و خیلی چیزای دیگه که شما حاضر نیستی ببینی .

هر وقت حل شد ما هم میپذیریم که امریکا خوب شده . (229847)
 
آرمان
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۵۵:۲۳
این مثال تکراری شده است، مثال جدید لطفا... (228689)
 
یه ایرانی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۱:۲۰:۴۲
سلام
من به عنوان رای دهنده ای کوچک به موسوی، برخی حرکتها و شعارهای دوستانم در روز قدس را نمی پسندم و معتقدم یک اصل را همه باید بپذیرند که: مردم امنیت و آرامش می خواهند و از جنجال و درگیری شدیدا بیزارند (227562)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۵۸:۳۲
کسانی که به نظر بالا رای مخالف دادن:

یا برخی از حرکتها و شعارهای دوستان این بنده خدا در روز قدس را می پسنند
یا معتقدند مردم امنیت و آرامش نمی خواهند
یا جنجال و درگیری را شدیدا دوست دارند
یا هر سه

کاش مشخص می کردید کدام مد نظرتون هست! (228066)
 
ایرانی بیطرف
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۱:۲۷:۵۱
عبدالله عبد الله در افغانستان با اینکه خیلی نزدیک کرزای بود، بعد از اعلام نتایج رسمی، گفت نتیجه را قبول ندارد هوادارانش را اکیدا از راهپیمایی خیابانی منع کرد.
ایکاش بعضی ها به اندازه عبدالله افغانی بینش سیاسی داشتند و مردم و کشور را فدای به قدرت رسیدن خودشون نمی کردند (227605)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۱:۲۹:۳۸
برادر توکلی
درود
سخنانی با شما دارم و برای شخص من کوچکترین اهمیتی ندارد که در سایت یکطرفه تان پوشش دهید. تنها اگر سخنان مخالفین وضع فعلی ( و نه معارضین نظام) را پوشش دهید صداقت خود را نشان خواهید داد و از حرکتهای رادیکالی که هم برای محرکان و هم برای خود نظام بسیار خطرناک خواهد بود جلوگیری می کنید.
سوال اول من جناب آقای توکلی با توجه به سخنان شما این است:
شما نماینده مجلس جمهوری اسلامی ایران چرا _برای نشان دادن صداقت خود _به وزرایی که می دانستید و دهها بار عنوان کردید شایستگی ندارند رای اعتماد دادید. چه کس جلوی خود سریهای دولت فعلی خواهد ایستاد؟ شمایی که سنگ اعتدال به سینه می زنید یاآن نمایندگانی که در مجالس میهمانی دعوت وزرای هنوز وزیر نشده شرکت می کنند؟ مردم مخالف وضع فعلی پناه خود را به چه کسی ببرند؟ به روزنامه های بسته شده، به سایت فیلتر شده ! اقلیت مجلس!(نکند نمایندگان اصلاح طلب مجلس هم معارضند؟) ، به قوه قضاییه ای که اتهامات مربوط به جناب آقای کردان را که ثابت هم شد پیگیری نکرد و...رهبر انقلاب را نیز که در جریان بسیاری شکنجه ها قرار ندادند تا وقتی ایشان متوجه شد و کهریزک را تعطیل نمود.
ای کاش فقط مشکل تندروی دولت بود. بسیاری از مخالفین وضع فعلی مایوس شده اند از اینکه به دیدشان رسیدگی کنید(کنند). به اینکه جلوی روشهای مفتضح اقتصادی آقای احمدی نژاد را بگیرید. چه گامهایی شما به عنوان نمایندگان مجلس برداشته اید. جز اینکه هر روز بیش از پیش با تایید صلاحیتهای وزرا و تخریب وجهه موسوی و کروبی نگاهها را به شکل اشتباهی به سمت اصلاح ناپذیر بودن کارهای دولت پیش می برید.
-
راه خمینی کبیر پر ره رو باد. (227579)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۳:۰۸:۵۴
امیدوارم رهروان راه خیمنی کبیر علاوه بر کمیت، کیفیت نیز داشته باشند و کاش کمی راه ایشان را برای ما تشریح می کردید. (228079)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۵۸:۱۱
ببین برادر من، مشکل همینه که تو توش گیر کردی. وقتی ایراد کسی رو بهش میگن که نباید ایراد بقیه رو به رخ بکشه.
داداش من ما به احمدی نژاد رای دادیم به خاطر اینکه میدونیم به موقعش هم میتونیم از اون بالا بکشیمش پایین. واسه اینکه یه جورایی نوکری مردم بهش میاد ولی این سیدای بزرگوار رئیس جمهوری رو قد نبوت و رسالت بزرگ میکنن. بابا احمدی کوچیک تر از این حرفاست به خدا. باید شب تا صب نخوابه واسمون کار کنه و با او روی زیادش رو اعصاب صهیونیستا و اروپاییا راه بره. ما که بهش رای ندادیم که برامون تئوری اسلام و انقلاب طراحی کنه.
برگردم به حرف اولم، عزیز دلم توکلی هم از اونجا که میدونست که حرفشو با گفتن ایرادای ما شهید میکنن شرط و پی کرد که جواب منو با شمردن ایرادای دیگرون ندین. آخه باید این بازی مرغ و تخم مرغ یه جا متوقف شه تا بشه حرف منطقی زد. اصلا من تمام مسئولیت حماقتهای غیر سبزها رو میپذیرم و عذرخواهی میکنم. هر چی شما بگی ما کوچیکیم، درست میگی، از این هم که میگی ما روسیاه تریم ، ولی تو رو به مردونگیت قسم جواب این چار تا سوال از موسوی رو میشه گرفت یا نه؟

آی ی ی جماعت ! به خدا دلم گرفته. ساعت یک بعد نصفه شبه و بچه ام پیشم تو تختش خوابیده ، خودمم فردا باید به اداره و دانشگاهم برسم ولی به خدای احد و واحد برای اولین باره که دارم تو یه سایت اینترنتی کامنت میذارم.
بابا مسلمونا سیاست بلد نیستین، جامعه شناسی بلد نیستین، روان شناسی بلد نیستین، اخلاق ندارین ( از من حقیر البته بهترین) ولی دیگه تو زندگیتون تا حالا دعوا که کردین! با زنتون که تا حالا یکی به دو کردین! با همکارتون که تا حالا اختلاف سلیقه پیدا کردین! آخه تا حالا کی دیدین بعد از کلی دعوا و دلخوری، در اثر شمردن حماقتهای حریف، یکی از طرفین از نظر منطقی متقاعد بشه که اشتباه کرده؟ یا روش بشه که بگه؟ تنها نقطه توقف اونجاییه که یکی تقوا به خرج میده و عذرخواهی میکنه یا لااقل از کوبیدن طرف دست ور میداره. آخه این جواب هم رو دادنا به چه در میخوره؟ بابا جان من یه خورده سکوت کنین، شاید یکی فهمیده اشتباه کرده الان روش نمیشه بگه، بالاخره آدمه و کوه غرور، هر چی هم اشتباه بیشتر، عذرخواهی سخت تر. مهلت بهش بدین. بهش لطف کنین، سعی کنین آبروی رفتشو برگردونین، تا بدونه که اگر عذرخواهی کرد و برگشت تحقیرش نمیکنین. (228235)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۱۶:۲۸
من با اینکه سبزم به نظر بالا رای مثبت دادم (228317)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۶:۵۴:۵۷
بی شک شما یکی از پیروان مولایی\" حقیقت را بگو هرچند که به ضرر تو و تلخ باشد.\"
یا علی (229280)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۲۱:۵۴:۱۱
آرش عزیز فکر می کنم واضجه که ایشون \"محمد\"دلایل رو برشمردند که تعدادی از افراد در موج سبز از فرط ناامیدی از دولت و اینکه کسی نه در مجلس و نه در قوه قضائیه کار اشتباه اون رو اصلاح نمی کنه(لااقل به قول شما 14 میلیون نفر رای به اشتباه بودن سیاستهای دولت دادند) به حرکتهای رادیکال دست می زنند. شما که روانشناسی می دونی باید مطلع باشی برای برطرف نمودن ریشه این واکنشهای بعضا شدید(مانند شعار غیر انقلابی نه غزه نه لبنان دادن ) علت رو تا حد امکان خشکوند. مگر می شه به یک سر گفت ساکت باشید از طریق قانون پیگیری می کنیم و بعد نشون داد به اونها که این پیگیری وجود خارجی نداره. و بعد بهشون گفت حالا شما که ساکت نمی شید ضد انقلابید. برادر روانشناسی یعنی سعی در متقاعد نمودن حداقلی افراد( و صد البته نه کسانی که مشکل دیرینه دارند!) . شما بهتره ادبیات خودتون رو هم در بحث با دیگران تصحیح کنید. از بعد روانشناسی عرض کردم وگرنه مختارید هر توهینی ولو به بنده انجام بدهید. (229515)
 
آ مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۰:۱۱:۱۷
از این به بعد تو انتخاب نماینده ها و هر کسی که توش نقش دارید بیشتر دقت کنید تا به قول خودتون جایی باشه که بهش پناه ببرید .شاید هم دلیل دیگه ای داره و اونم اینه که همین آقایون خودشون قانع شدند به همین دلیل سکوت کردند .

کسی نگفته به یه طرف : آقا شما حرف نزن وگرنه ضدانقلابی . گفتند آقایون اردوکشی خیابانی نداریم(اردوکشی خیابانی یعنی نافرمانی مدنی که همون بی قانونی خودمونه) . تقاضا برای تجمع بدین بررسی بشه ، مراحل قانونیش طی بشه بعد بهتون میدیم . آخه تقاضای تجمع یه هفته قبل باید انجام بشه نه همون روز . هر چند به احمدی نژاد برای برپایی جشن اجازه دادند ولی حالا که فک میکنم ای کاش اون هم برگزار نمیشد .
ضمنا تجمعی که روز 2 خرداد برگزار شد رو چه کسی داد . بابا همین دولت و رئیس جمهور دادند . مگه غیر از اینه .

خوب همین نامه ها واسه این نوشته میشه که کسی به سمت رادیکالی شدن پیش نره . (229648)
 
تف بروت بیاد الف
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۱:۳۵:۵۰
امیدوارم سایت الف را یکروز فیلتر کنند تا اینقدر بین طرفداران جنبش سبز ابهام و تردید ایجاد نکند.
الحق که دست انگلیس را از پشت بسته اید. این --- شعرهایی هم که این زیر می نویسید دروغهایی است که از خودتان درمیاورید. مردم ایران همه سبزند و لی سیمای ---
فقط تجمع یه مشت امل --- را نشون میده
حالم از همه تون به هم میخوره
---- (227625)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۱۳:۵۱
زنده باد مخالف من چي شد پس (228000)
 
شناس
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۰۰:۲۷
این شعار مال قبل از کهریزک بود (228167)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۹:۱۹
مخالفی که فقط حرف راست بگوید نه با چماق تو سر مردم بزنه (228719)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۸:۲۳:۰۷
دوست عزيز اين شعار متناسب صاحبان قدرت است نه خواستاران قدرت

تعصب چشم ها را كور مي كند (229877)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۲۹:۲۵
امیدوارم سایت الف را یکروز فیلتر کنند تا اینقدر بین طرفداران جنبش سبز ابهام و تردید ایجاد نکند.
الحق که دست انگلیس را از پشت بسته اید. این --- شعرهایی هم که این زیر می نویسید دروغهایی است که از خودتان درمیاورید. مردم ایران همه سبزند و لی سیمای ---
فقط تجمع یه مشت امل --- را نشون میده
حالم از همه تون به هم میخوره
----
این هم از فرمایشات مدعیان ادب! (228013)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۰۱:۱۴
بابا این که خیلی خوبه، چهار تا --- بیشتر نخورده.
شما کجاش رو دیدی! (228170)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۰۴:۳۷
ادب مرد به ز دولت اوست (228175)
 
آ مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۰:۳۶:۰۷
این مال قبل انتخابات بود .

سیاست فعلی :
1. فحاشی به هرکی دلت خواست . عموما هر چه مهمتر باشد بهتر . میتوانی به دلیل دیر بیدار شدن از خواب به اداره برق فحاشی کنی . دلیلش اینکه دیشب لامپ ها رو دیر خاموش کرده و شما هم دیر خوابیدی . دیگه بقیه اش رو خودت اختراع کن . من نمیگم . یه خورده خلاقیت میخواد .

2. مخالفت با هر عملی از سوی دولت ! مهم نیست چه باشد . مهم مخالفت است . مثلا مخالفت با اینکه عید فطر چه روزی است . با دادن پیامک به دوستان سبز خود و تقاضا برای برگزاری همایش مخالفت خود را به امریکا رسانده و از آنها تقاضای کمک برای شناسایی روز عید دارید .

3. دیگه نمیگم . بقیش رو خودت فک کن و پیدا کن . تا کی میخوای فقط نظرات دیگران رو بخونی .

نکته : این متن به هیچ وجه سیاسی نمی باشد (همون جوری که از سر و وضعش پیداست ) اگه کسی برداشت سیاسی بکند ، میتونه بره و تو خرید تضمینی برنج بفروشه . (229668)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۸:۱۵
راست می گه ها منم این شعار ها را اصلا نشنیذم (228716)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۱:۳۹:۰۰
آقا یه پیشنهاد:
آقایون میگن سبزا روز 27 شهریور کم بودن...خیلی خوب این که کاری نداره
چطوره دوطرف بیان طرفداراشونو بریزن توخیابون بعد همدیگرو بزنن هرکی برد روی اون یکی کم بشه...چطوره؟
بالاخره اجداد دور ما هم همینطوری زندگی می کردن و رئیس انتخاب میکردن! (227606)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۷:۴۵:۲۴
خود سبزها روز قدس دیدند چه تعداد هستند. لطفا از این دست از جان شسته ها بیشتر از این شهید نگیرید. روز اول 13.5 میلیون نفر بودند. در هفته اول به7-6 میلیون رسیدند. در هفته دوم به 3-2 میلیون....تا روز قدس که تعداشون با خوش بینانه ترین عدد و ارقام به 7تا 7 هزار رسیده( البته به جز اون تعدادی که به سفر خارج یا شمال یا جاهای دیگه رفته بودند) که بعد از دیدن پخش زنده نماز عیدفطر و هنگام خواندن خطبه های نماز توسط مقام معظم رهبری و شعارهای از روی خشم و خون دل مردم نمازگزار به جهت توهین نهضت علف های هرز به شعائر اسلامی که خواندن خطبه ها را برای دقایقی با و جود گفتن بسم الله الرحیم از طرف ایشان به تعویق انداخت، از این تعداد هم شاید به اندازه چندصد نفری باقی نماند. (229331)
 
من
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۱:۴۵:۲۰
بازگشت رو گفتی خوب هم گفتی قبول
اما اینم بگو از چه مسیری برگرده؟
از روی خون ندا یا خاکسترای ترانه یا لباس پاره شده عاطفه امام؟ (227607)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۱:۵۱:۱۷
آقای من بابا عجب رویی داری شما
ندا را که خدا رحمتش کند ولی بفرمایید ببینم قتل کثیف آن خدابیامرز به نفع چه کسی بود؟

ترانه را که می فرمایید سوخته می توانید یک عکسی شناسنامه ای آدرسی چیزی ازش بدهید..
عاطفه امام هم که بیچاره خودش و مادرش گفتند که ماجراجویی و صحنه سازی و خودربایی کرده اند؟

چرا با دامن زدن به این شایعه ها میخواهید جو جامعه تند و آتشین باقی بماند؟ (227960)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۲۶:۵۵
ببینم عاطفه همونه که خودش خوشو دزدید نه... (228010)
 
دكتر مجيد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۴۳:۲۱
شرم كنيد . شما مدعي هستيد ندا هم خودكشي كرده .اصلا ترانه موسوي هم كه اصلا از مادر زائيده نشده . خدا را شكر يك محسن هم از جبهه خودتان بود و گرنه ديوار هاشا بلنداست . بنده خدا مگر نه اين است كه كلام الله است كه كسي كه يك بنده خدا را بدون گناه بكشد گويا تمام خلق الله را كشته .دوستان عزيز بزرگان ديني ما فرموده اند : كسي كه به ظلم رضايت دهد مانند خود ظالم عذاب خواهد شد (228658)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۳:۱۸:۲۳
دوست عزیز مثل اینکه شما چند روز عقب هستید:
جریان عاطفه امام که تابلو از آب دراومد و جالبه که رسانه های شما و حتی سازمان مجاهدین هم تایید کردن.
دومی هم که ...
فقط مونده سومی، این یکی محکم بگیرید وگرنه این هم از دستتون میره... (228096)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۴۷:۰۸
بازگشت از مسیری که به جهنم ختم می شه (228225)
 
کیخسرو
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۰۹:۵۴
خوابی یا بیدار مهربون ؟چرا کم آوردی ؟ رفیقات که اسامی حوالی 70 نفر رو ردیف کردند . زنگ بزن برات اسامیشون رو ارسال کنند تا از قافله شون عقب نمونی .
ضمناً به عکس چاپیده شده در صفحه اول روزنامه اعتماد که توسط رفیقات چاپیده شده یه سری بزن تا از هغایغ سبزه ها (و نه حقایق) با خبر شی . (228243)
 
حق طلب
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۱:۴۹:۵۵
اینان به دنبال قدرتند و شهوت قدرت چنان کورکننده است که به چیزی کمتر از حذف مستحکم ترین مانع خود نمی اندیشند. آنچه نمود واقعی و عینی سبز است سیاهنمایی، بی آبرویی و زخمی کردن نظامی است که نهالش با خون هزاران هزار شهید آبیاری شده است. اینان خود با کردارشان و بر پایه نظام خلقت به طور طبیعی به مکافات اعمال خود خواهند رسید. و چه خوب شد که اینان منویات ذهنی چندین و چندساله شان را بروز دادند که این ملت و تاریخ غنی آن به درستی این کردارهای سخیف و بنیان برانداز را ببیند و به خاطر بسپارد.
شپ پره گر وصل آفتاب نخواهد
رونق بازار آفتاب نکاهد
این نامه شما هم اثری در اینان به جز اتمام حجت ندارد ولی در تاریخ ثبت خواهد شد و روز مکافات بی توجهی به این و امثال این دلسوزی ها نامه اعمالشان را سنگین تر خواهد نمود. (227958)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۱۹:۲۱
همین دیگه شما مال usa ای حرف ما رو نمی فهمی (228739)
 
حق طلب
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۲۱:۵۶:۲۸
تا کنون که این را می نویسم 10 موافق و 58 مخالف ثبت شده است. این نسبت شاید به این خاطر باشد که منظورم گویا نبوده است.
سبزپوشانی را دوست داریم که آزاده اند و زلال، وطن فروش نیستند و غیرتمند. آنچه در دل دارند، بر زبان، و آزاری به هیچ کس نرسانده اند و اهل پرهیزگاری اند و گفتار و کردارشان یگانه است.
پلیدترین رفتار این است که گندم نمای جو فروش باشیم، نفاق پیشه کنیم و دورویی، و واقعیت خودرا در پس ظواهر مردم فریب پنهان کنیم. دین و اعتقادات و امام و شهدا و وطن را به سخره بگیریم تا به شهوات نفسانی خود برسیم.
مخاطبان اصلی این نامه منافقانی اند که جرات و دلیری طرح مکنونات قلبی خودرا ندارند و در پناه معتقدات این جوانان پاک و مردم شریف رخ مذبذب خودرا می نمایانند.
جوان عزیز و دلبندم، در طول تاریخ این ملت، همیشه از منافق و ریاکار و دورو رنج کشیده ایم و صدمه دیده ایم و نه از دشمن.
من احترام ویژه و خاصی برای هر هم وطن با هر عقیده و مسلکی دارم که به مردمش و وطنش و هیچ انسان دیگری آسیب نمی رساند، ولی منافقان را انسان نمایان شومی می دانم که لفظ دشمن برایشان هم زیاد است. (229516)
 
ح. ملکی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۱:۵۰:۴۴
بنام خدا
بنده از جناب آقای دکتر توکلی بخاطر این ریزبینی و سوالات دقیقشان از آقایانی که حرفا سنگ خط امام را به سینه می زنند و عملا و بالصراحه علیه خط امام هستند تشکر می کنم. ولی کو گوش شنوا؟ هرچند میخ آهنین در سنگ فرو نمی رود ولی اگر دقت کنید ریزش مدام قطرات آب می تواند سنگ را سوراخ کند. لازم است دیگر بزرگان و دلسوزان نظام از آقای توکلی یاد بگیرند و به نوبه خود نامه های اینچنینی به چند نفر که متاسفانه این سردمدار اغتشاشات شده اند بنویسند شاید که از راه ناصواب خود برگردند. اگر هم برنگشتند بر آنان اتمام حجت شود. ولی در هر حال لازم است دادگاهی صالحه برای رسیدگی به این همه ظلمی که در حق نظام شده و می شود تشکیل شود. بخدا هیچ نطام حکومتی در دنیا این همه در مقابل ظلم و زور و گردنکشی ساکت نمی نشیند. مدارا هم حدی دارد. (227959)
 
ح. ملکی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۱:۵۲:۱۰
بنام خدا
بنده از جناب آقای دکتر توکلی بخاطر این ریزبینی و سوالات دقیقشان از آقایانی که حرفا سنگ خط امام را به سینه می زنند و عملا و بالصراحه علیه خط امام هستند تشکر می کنم. ولی کو گوش شنوا؟ هرچند میخ آهنین در سنگ فرو نمی رود ولی اگر دقت کنید ریزش مدام قطرات آب می تواند سنگ را سوراخ کند. لازم است دیگر بزرگان و دلسوزان نظام از آقای توکلی یاد بگیرند و به نوبه خود نامه های اینچنینی به چند نفر که متاسفانه این سردمدار اغتشاشات شده اند بنویسند شاید که از راه ناصواب خود برگردند. اگر هم برنگشتند بر آنان اتمام حجت شود. ولی در هر حال لازم است دادگاهی صالحه برای رسیدگی به این همه ظلمی که در حق نظام شده و می شود تشکیل شود. بخدا هیچ نطام حکومتی در دنیا این همه در مقابل ظلم و زور و گردنکشی ساکت نمی نشیند. مدارا هم حدی دارد. (227962)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۰۵:۰۴
سلام
جناب توکلی ابتدا میباید به ادعای تقلب رسیدگی عادلانه شود . تا حل نشدن این موضوع ، تمام موارد و پیشنهادات دیگر جهت سرپوش گذاشتن بر این موضوع تلقی میگردد . (227978)
 
vahid
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۱۱:۱۴
با پخش فيلم افتضاحات مذاكرات هسته اي تيم خاتمي خيلي از حقايق درباره شخصيت غرب زده خود باخته و واداده او برايم مكشوف شد. راهپيمايي ديروز هم همه اش حسن بود. از آنجايي كه سران توهم با خيل عظيم جمعيت مواجه و فرار آنها بسيار معنا دار بوده است. چرخش معنادار اقاي هاشمي رفسنجاني و حضور سيد حسن خميني در نماز عيد سعيد فطر نيز حقايق ديگري را بازگو مي كند.
آقاي توكلي شما وظيفه خودتان را انجام داديد. سپاس از شما.
اما انگار اينها صم بكم عمي ....
خداوندا به چشم ديدن و قدرت پذيرش حقايق را عطا فرما. (227995)
 
امیر حسین
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۳۳:۴۰
متاسفم که با پخش یک فیلم این گونه قضاوت می کنید. حدس می زدم این گونه فیلم ها ساده انگارانی مثل شما رو تحت تاثیر قرار میده. بازی رسانه ها در ایران هم بسیار پیشرفت کرده. هیج فکر کردی چرا فیلم الان پخش می شه؟ نمی شد برای ضایع کردن این افراد با خیال راحت ماه ها پیش پخش می شد! (228267)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۴۴:۵۱
با پخش فيلم افتضاحات مذاكرات هسته اي تيم خاتمي خيلي از حقايق درباره شخصيت غرب زده خود باخته و واداده او برايم مكشوف شد.
یک نکته خیلی جالب توی این فیلم مذاکرات هسته ای بود، که من تا حالا نشنیده بودم.
و اون هم یکی از بندهای توافق نامه سعد آباد بود که ایران متعهد می شد تلاش کند تا حزب الله لبنان رو خلع سلاح کند و حزب الله را به یک گروه اجتماعی تبدیل کند.
بعد آقای خاتمی جمعه گذشته توی راهپیمایی روز قدس شرکت می کنه!
برای من که خیلی عجیبه.
بجای کلیک کردن روی دکمه مخالفم، یک جواب منطقی بده. (228569)
 
احسان برلینی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۱۶:۰۹
آقای توکلی شما در میان محافظه کاران از تعادل و منطق بیشتری برخوردارید
ولی در مورد شعارهای گمراه کننده ای که در روز قدس گفته شد این نکته را متوجه نشده اید که این شعارها ساخته امثال محسن سازگارا است.
وقتی موسوی و خاتمی را سانسور می کنند، رهبری جریان مخالف را از این افراد به خارج از کشور سوق می دهند.
امثال شما باید از این که رهبر ناراضیان احمدی نژاد شخصیت های سنجیده و مؤمنی مثل خاتمی و موسوی باشند باید سپاسگزار باشید.
نتیجه تهمت پراکنی علیه خاتمی و موسوی، سانسور و محدود کردن این بزرگواران و اقدامات تند امثال شریعتمداری این است که حرف های امثال محسن سازگارا شنیده شوند. (228002)
 
طاهر
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۱۶:۰۸
خائن اصلی سازگاراست نه میرحسین موسوی و خاتمی
بابا خاتمی هشت سال رئیس جمهور این مملکت بوده
چطور ممکنه سانسور بشه؟
من اشتباهات این دو بزرگوار و احمدی نژاد رو توجیه نمی کنم
ولی از کجا معلوم خدا نکرده فردا سره رئیس جمهورهای دیگه ایران این بازی در نیاد؟
همون طور که رهبری گفت فضای کشور باید از تهمت پاک بشه. تا این مشکلات بوجود نیاد.
وقتی فضا از تهمت زدن هردو طرف پاک شد، اون موقع حرف های هر دو طرف خالی از سیاست بازی و دروغ میشه.
اون موقع فضای گفت و گو باز میشه. اون موقع میشه نشت دوره یک میز تو تلویزیون مشکلات رو جلو مردم یکی یکی حل کرد.
آخه نمیشه فضای رسانه ای بسته باشه و یکطرفه انواع تهمت ها به طرف دیگه توسط رسانه های رسمی زده بشه و طرف مقابل هم با استفاده از رسانه های غیر رسمی رقیبشو بکوبه. بعد انتظار داشته باشین مشکلات حل بشه!
بابا شما یه بار 5 6 تا سایت با گرایش مختلف رو با هم می خونی از بس اخبار متناقض می بینی که به همه چی شک می کنی. خوب معلومه هرج و مرج تو جامعه بوجود میاد.
بابا به چه زبونی بگیم با این سایت ها علیه همدیگه دروغ ننویسین.
الف از خودت شروع کن، که این اواخر سیل تهمت ها رو روانه میرحسین کردی. من نمی گم میرحسین اشتباه نکرده. ولی تهمت زدن ها از هر دو طرف فایده ای برای کشور نداره.
البته من در کل الف و آقای توکلی رو از بقیه منصف تر می دونم. واسه همین وقت میزارم و اینجا کامنت می دم. (228247)
 
منتقدعوام فریبی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۱۷:۱۷
من کسی هستم که به موسوی رای داده ام و تا اخر هم که فکر کنم ایشان اشتباه فاحش ندارد پای ایشان و خاتمی هستم

اما حرف اقای توکلی درست است ولی ترا بخدا اقای توکلی نامه ای برای احمدی نژاد هم بفرستید

نامه ای هم به قوه قضاییه برای این دادگاههایی که خودتان که سیاستمدارید و می دانید واقعا سناریو است.

برای مرجعی که فیلتر می کند سایتی مثل پارلمان نیوز را و ....

برای صداوسیما که انقدر یکطرفه حرف زده که من خودم را دیگر از ان مجموعه ای نمی دانم که این صداوسیمایش است.


همه را به ارامش دعوت کنید و هر کاری که می دانید بکنید بخدا که هر بزرگی از سیاستمداران و مراجع و ... را که می توانید قسم دهید برای ایجاد ارامش و


البته یادتان نرود جایی هم برای نفس کشیدن ابراز نظر مداخله در حکومت و مملکت برای همین مردمی که شما 13ملیون می دانید و من بیشتر نیز بگذارید

نکنید کاری که ما فکر کنیم جز با اعتراض نمی توان حرف زد

ما هم مردم همین کشوریم و مالیات دهنده و شهید داده و زحمت کشیده و هر چیز دیگر که فکر می کنید (228004)
 
مظلوم
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۲۶:۵۸
فرض کنیم که کسانی که هم‌فکر و هم‌رأی شما هستند (چنان‌که خود مدعی هستید)، حساب‌شان را از نیروهای نظامی و امنيتی و کسانی که مرتکب قتل، جنایت، ضرب و جرح شهروندان ایرانی، جدا می‌‌کنند. چه کسی این حق را به آقایان موسوی و خاتمی نمی‌دهد که بگويند حسابِ ما از کسانی که قانون را زير پا می‌گذارند جداست؟ چه تفاوتی میان شما و اين آقایان هست که شما می‌توانید چنين پاسخ بدهید و آنها نمی‌توانند؟ فکر نمی‌کنید با بدترین عبارات نامه‌تان را به پایان برده‌ايد و شاکله‌ی همه‌ی نوشته‌تان را ویران کرده‌ايد؟ چه بد دفاعی کرده‌ايد از همه‌ی آن‌چه مدعی آن بوديد! (228011)
 
khodam
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۳۱:۱۰
نوشته‌اید: «شما که همواره به‌درستی گفته‌اید پرسشگری ازصاحبان و طالبان قدرت امرمقدسی است ، طبعا نباید رنجشی پیدا کنید». آقایان موسوی و خاتمی لابد بهتر می‌دانند که کجا چنین تعبیری را به کار برده‌اند که پرسشگری از صاحبان قدرت به اضافه‌ی «طالبان قدرت» امری است «مقدس». ولی آنچه خرد و دين‌داری حکم می‌کند اين است که به پرسش گرفتن «صاحب قدرت» (یعنی کسی که واجد همه‌ی ابزارهای اعمال زور است) حقی است عقلی و دینی. قلب امر به معروف و نهی منکر این است که شهروندان در برابر حاکمان‌شان لکنت زبان نگیرند و بتواند حقوق خود را از حاکمان‌شان مطالبه کنند. این امر ربطی به قداست موضوع ندارد. ماجرا بحث بر سر يک «حق» است نه يک «امر مقدس». (228015)
 
سبز
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۳۴:۵۳
میدانم که این مطلب حذف خواهد شد . اما آقای توکلی، شما در شروع نامه موضع خود را بعنوان طرفدار دو قطبی دانستن مردم نشان داده اید. میلیون ها مردم معترض را می درد ایران میدانید و باز پشت کلمه مستضعفین پنهان شده اید. ادامه نامه تان ارزش خواندن ندارد. (228020)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۵۵:۱۳
میدانم که این مطلب حذف خواهد شد . اما آقای توکلی، شما در شروع نامه موضع خود را بعنوان طرفدار دو قطبی دانستن مردم نشان داده اید. میلیون ها مردم معترض را می درد ایران میدانید و باز پشت کلمه مستضعفین پنهان شده اید. ادامه نامه تان ارزش خواندن ندارد.
درست است که تعداد معترضان زیاد است اما تعداد حامیان دولت تقریبا دو برابر معترضان است.
قانون کشور این است که رئیس جمهور با اکثریت آرا انتخاب می شود.
مخالفان دولت دو دسته ایراد به این دولت دارند: یکی ادعای آن ها مبنی بر تقلب در انتخابات است و دوم سیاست های اقتصادی و سیاست های داخلی و خارجی این دولت.
در مورد تقلب هیچ کس نتوانسته است تقلب را اثبات کند و دلیل لجبازی بعضی ها هم مشکل آن ها با کل نظام است.
در مورد سیاست های این دولت هم، دستگاههایی در درون نظام برای نظارت بر دولت وجود دارد و مردم باید از طریق این دستگاهها اقدام کنند نه از طریق شعار علیه غزه و لبنان و رهبری و ... (228589)
 
محسن حمیدی زارع
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۳۵:۲۷
ببخشید آقای توکلی، اما بایستی بگم که یا خوش خیال شده اید یا صرفا بر اساس وظیفه شرعی که بر گردن دارید اقدام به نوشتن نامه سرگشاده به ایشان کرده اید که به نظر دومی صحیح تر مینماید، کما اینکه پاسخ طنز گونه آقای کروبی به شما که با این جنابان هم رای و نظر است بایستی خوش خیالی شما را متغیر میکرد.

در مورد این آقایان بنده نظری دارم:
ایشان نه بدنبال آرمانهای امام امت و نه به فکر امت و مردم نیستند، بلکه به عکس، دنبال انتقام از همین ملتی که اتفاقا بسیار از آن دم میزنند هستند.

چرایی و علت این نظر را اینگونه میتوان بررسی کرد:
ایشان از زمان دوم خرداد سال 76 تا قبل از بیست و دوم خرداد سال 88 تنها یک تکیه تبلیغی داشتند و آن رکورد رای مردم بود، از همین رو بود که بسیار بر طبل مردم سالاری میکوفتند، رای بیست میلیونی آقای خاتمی!، اما پس از قائله های مجلس ششم که آن مجلس اکثریت از حامیان جریان دوم خرداد متشکل بود و مردم نسبت به جریان به اصطلاح اصلاح طلب! شناخت واضح تری پیدا کردند و تفاوت در نظر با عمل اینان را به عینه مشاهده کردند.
به مرور که اینان پایگاههای حکومتی خود را که با رای مردم بایستی استوار می شد را از دست دادند! که مطمئنا به دنبال عملکرد خود ایشان بود، چرا که هم مجلس و هم دولت را در اختیار داشتند... اما گذشت تا همین امسال و بیست و دوم خرداد.

این بار تمامی هیبت تکیه گاهی که به آن خیلی مغرور بودند درهم شکست، رکورد این آقایان در کسب نظر و رای مردم با اختلاف تقریبی دوبرابر رکورد جریان دوم خرداد در کسب رای مردم درهم کوبیده شد.

جالب اینجاست که در این دوره رای آقای کروبی حتی کمتر از آراء باطله بود! یعنی نفر پنجم از چهار کاندیدا شدند.

اینهایی که خیلی به مردم اتکا داشتند و خود را طالب رای و نظر مردم میشمردند این بار سیلی محکمی از همین مردم خوردند و مات و مبهوت این سیلی محکم امروز در پی انتقام برآمده اند.

راهکار انتقام از مردم هم طوری بنا کردند که به توسط خود مردم به پیش رود، قائله ای به پا کردند که تقلب شده و همه را تحریک احساسی و روانی کردند. همه ی ماجراها از پس آن ادعای دروغ بود!، تاکید می کنم که همه ماجراها به دنبال آن دروغ بزرگ \"تقلب\" صورت گرفت!، حالا با بی شرمی وصف ناپذیری در لباس خونخواهی آن عده که به دنبال تحریک احساساتشان مصدوم شده بودند برآمده اند.

اینها نیتی جز انتقام از مردم ندارند!، مردم را فقط همان عده ای که هوادارشان هستند میدانند و الباقی را عده ای دمپایی پوش بی عقل فلاکت زده متصور هستند که گویی رای اینان از آنها ارزش بیشتری دارد!، اینهایی که ادعای مردم سالاری دارند در تعریفشان از مردم دچار کوربینی شده اند!

راه مقابله با اینان همان مسیری است که خودشان شروع کرده اند، باید مردم را به مقابله با ایشان کشاند، باید اجازه داد تحصنهایی مقابل منازل یا محل احزاب ایشان شکل گیرد، مطالبات مردمی از اینان بایستی جنبه خونخواهی پیدا کند، خود مردم بایستی مقابل اینان بایستند چرا که آقایان موسوی و خاتمی و کروبی در یک برنامه هماهنگ به دنبال این هستند که نظام به مقابله با اینان بپردازد تا هزینه های این مقابله را به پای نظام بگذارند، میخواهند تبدیل به اسطوره شوند، میخواهند بزرگ شوند!

بایستی مردم به مقابله اینان بپا خیزند، همان کاری که خود اینان شروع کردند را باید خود مردم به خیر و سلامت به پایان برند، بایستی به نقطه اول برگردد این ماجرا، مردم خودشان مقابله کنند، مقابله سازمان یافته، از جنس همان مقابله ای که اینان سازمان دادند برای انتقام از مردم، باید دقیقا از همان جنس باشد، باید همه دنیا بداند که دروغگو کسی است که به دروغ اتهام تقلب میزند و آنهمه قائله به پا میکند.

اینها فقط صورتشان زیباست!، طینتشان چه شکل است الله اعلم! (228021)
 
شاهین
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۳:۲۵:۵۸
لشکر کشی و ایجاد تشنج اصلا درست نیست ، شما با این راه کاری که ارائه داده اید بیشتر به آنور آبی ها کمک خواهی کرد تا مردم خودمان...

راه حل ساده است پیروی از ولایت فقیه ..(گر چه امروزه برخی افراد جاهل با اسم حفاظت از ولی فقیه دچار منکر می شوند )


دوستان حضرت علی و مردم زمان او را بخاطر داشته باشیم:
\" جلو روندگان از علی در خوارج ، و عقب ماندگان از او در جمل مقابل او قرار گرفتند\" (228385)
 
ياشين
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۴۶:۰۸
تا قبل از انتخابات سیاست مداری که همیشه عاشقش بودم و همیشه دلم میخواست همه مثل او باشند موسوی بود چه سالها تو تلوزیون می نشستم تا صدا و سیمای انحصاری راست ایران اورا نشان دهد و من حظ ببرم و چقدر عاشق بودم حد اقل اورا یک با هم که شده ببینم / نمیدانم چه شد که هر چه فکر کردم غلط بود و با رفتار بچگانه خود و براندازانه خود و در کل با این رویه ای که بعد از انتخابات از خود نشان داد تمام ذهنیات مرا به هم زد و الان اورا در حد رجوی و منافقین می بینم/ ایشان جواب قانع کنند های برای من ندارد چه برسد به کل مردم ایران (228038)
 
امین
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۵۴:۳۰
دوست عزیزم موسوی، موسوی سابق است.بیانیه هایش را نگاه کن همان رنگ و بوی سابق دارد. (228294)
 
محمدي
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۴۷:۱۲
جناب آقاي توكلي شما آقاي موسوي را مي شناسيد و اكنون نيز به بيانيه هاي ايشان نگاه كنيد. ايشان فقط و فقط به راه امام مي انديشد كه متاسفانه كم رنگ شده است. اين كساني كه چنين شعارهاي سر مي دهند از كجا معلوم نفوذي هاي شما نباشند تا امروز زبان شما را عليه موسوي باز نمايد. موسوي و طرفداران موسوي چنين نيستند (228042)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۲۷:۴۳
توکلی هم همینو میگه . میگه اگر این افراد نفوذی هستند و از جنس طرفدارهای موسوی نیستند آقای موسوی بیاد ازشون اعلام برائت کنه .
اگر این اتفاق نیافتاد متقاعد میشی موسوی مثل شما فکر نمیکنه و خودشو با اونها همسو میدونه ؟ (228336)
 
کریمی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۵۰:۴۲
انصفا حرف دل من و امثال من که جز مردم عامی هستیم و توان نوشتن حرفهای دلمان را نداریم را خوب بیان کردید خدا را شکر امثال شما حرف مردم را خوب می فهمید. (228050)
 
lمحمد
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۵۲:۱۳
اقای دکتر سلام

شما را منصف تر از این میدانستم که این چنین کسانی را به جرم کار نکرده مجرم بدانید.
یعنی واقعا شما نمیدانید این اقایان عمرشان ر ا برای جمهوری اسلامی فدا کرده اند و البته با این شعارها مخالفند و تازه همه کسانی که ان روز به راهپمایی امدند این شعارها را نمیدادند موضع رسمی اقای موسوی را باید از روی بیانیه اخر ایشان جستجو کنید نه شعار چند نفر که ان روز این شعار را دادند. مثل این میماند که انهایی که به کوی دانشگاه حمله کردنند و شعار حمایت از رهبری را دادند به حساب رهبری بنویسیم. معلوم است که هر چه ازادیها ی قانونی را محدود کنید ملت را به راه های رادیکال سوق میدهید. فهمیدن این مسایل کمی انصاف میخواهد (228054)
 
وحید
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۵۳:۳۶
آقای توکلی این نامه شما واقعا غیر منصفانه بود:من نمیخواهم بگویم که این شعارها درست بود چون خودم هم در این جمع حضور داشتم ولی آیا واقعا این اعتماد سازی در جامعه وجود داره که من و دیگر دوستانم به علت نبود رسانه بیطرف مجبوریم به رسانه بیگانه رجوع کنیم و شاهد فیلترینگ در کشور باشیم ....اینکه دولت دارد از همه نوع امکانات رسانه ای در جهت ایجاد چهره خوب از خود استفاده میکند که والله همه اش مظلوم نمایی و فریبه باعث میشه که مردم ناراضی از جو حاضر باشند...بهتر بود برادر عزیز شما یک نامه نیز به دولتیان عزیز بنویسید و آنها را مواخذه کنید (نکند از اینکه موقعیت کاری و یا دنیویتان را از دست بدهید هراس دارید..!)
ولی در کل این شعارها را نفی و همچنین نسبت دادن این شعارها به آقایان موسوی و خاتمی را کذب میشمارم (228057)
 
شاهین
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۳:۲۹:۱۲
لی آیا واقعا این اعتماد سازی در جامعه وجود داره که من و دیگر دوستانم به علت نبود رسانه بیطرف مجبوریم به رسانه بیگانه رجوع کنیم
سوال :اگر رسانه خارجی گفت خودتون آتش بزنید ، آتش می زنید؟ (228387)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۵۴:۱۶
متاسفم از طرز برخورد هوادارن سبز با آقای توکلی و توهین های مکرر به ایشون...!
بارها ثابت شده که تا سایتی یا فردی مطلبی بگه که به سودشون نباشه فقط با توهین باهاش برخورد میکنن ! (228059)
 
يادگار
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۲:۵۴:۳۷
بنده موسوي و بسياري از طرفدران ايشان را مي شناسم. آنها هرگز اعتقاد به اين ندارند كه شير باشند و خورشيد پشت سر آنها باشد. اين شعار سلطنت طلبهاست و با شناختي كه از توطئه هاي زنجيره اي عليه موسوي مظلوم ديده ايم. اين هم توطئه ديگري عليه ايشان است. او با توكل بر خدا اين توطئه را نيز خنثي خواهد كرد. (228061)
 
ایرانی پر غرور
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۳:۰۹:۱۹
تعجبم از این است که آقای توکلی که خود از امور به خوبی مطلعند چگونه عده اندک این از خدا بی خبرها و دینداران بی بصیرت در روز قدس را قابل توجه می خواند.
ما که چنین چیزی ندیدیم! تعدادشان شاید چند هزار نفری بود در مقابل میلیونها دلسوز انقلاب و سرباز رهبری...
البته می توان از نوع نظریات در این سایت فهمید که \"الف\" بیشتر در صدد آن است تا نقش تلطیف دهنده را برای مخالفین اجرا کند، چون مشخص است که مخاطبین این سایت بیشتر سبزند تا سه رنگ و رنگ ولایتی! (228080)
 
نادر
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۳۵:۲۵
دوست عزیز آقای توکلی مثل بعضی خبرگزاریها از آبروی خودش نمیگذره و در این موزد دروغ نمیگه.همه دیدیم که چند نفر بودن حالا شما هی بیا بگو کم بودن.حقیقت هرچقدرم برات تلخ باشه مجبور میشی بپذیریش (228214)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۵۳:۴۵
البته می توان از نوع نظریات در این سایت فهمید که \"الف\" بیشتر در صدد آن است تا نقش تلطیف دهنده را برای مخالفین اجرا کند، چون مشخص است که مخاطبین این سایت بیشتر سبزند تا سه رنگ و رنگ ولایتی

دوست عزیز! این سایت، همون طور که از محتواش پیداست وابسته به اصولگراهاست و طبیعتا اصولگراها اینجا میان بیشتر. اما این که می بینید تعداد رای ها بیشتر مربوط به سبزهاست اینو نشون می ده که سبزها کلند بیشترند؛ حداقل در بین مخاطبان اینترنت و شاید هم در کل جامعه. (228682)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۳:۲۰:۲۷
لطفا درباره نظرسنجی مرکز افکار سنجی pipa که اخیرا منتشر شد هم مطلب بنویسید ودر ستون اصلی مقالات بگذارید. (228099)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۵۹:۲۵
این مرکز وابسته به کجاست. اصلا از کجا معلوم آمریکایی باشه؟
نظرسنجیش اصلا معتبر نیست نه تعداد افراد مورد مطالعه معلومه و نه
مشخصات افراد مورد مطالعه . (228518)
 
روی خط شایعه
۱۳۸۸-۰۶-۲۹ ۲۳:۲۹:۴۰
واقعا دارم متوجه میشم بابا این موج سبز مشکل فنی داره معلوم نیست به کدوم ساز می رقصند نه با اینکه با دیدن یه تحلیل آبکی و چهارتا کلیپ موبایل و عکس کتک خوردند چندتا گستاخ که قصد حمله به ماموران قانون رو داشتند و قسمت اول حمله اشون سانسور شده می ریختند توی خیابون خوب فرض می کنیم احزاب رسانه خارجی با استفاده از چشم اینها مغزشون رو به کار گرفتند و نه به اینکه با دیدن اینهم آدم که می گند مرگ بر اسرائیل باز می خواند به زور بگند ما بیشماریم کلا از ریشه مشکل دارند پیشنهاد می کنم یه آچار کشی درست و حسابی بکنند یا اینکه کلا سیستم مغز و اعصابشون رو فرمت کنند تا اینطور مثلا آدمی نشند که ( عقل نباشه تن در عذابه)
www.sabzenabe2.blogfa.com (228117)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۰۳:۰۱
آقای ایرانی پر غرور کاش کمی از خیابان انقلاب ان ور تر می آمدی .
کسی که خود را به خواب زده را نمی شود بیدار کرد.
آقای توکلی عزیز چرا دیگران را نصیحت نمی فرماید چرا دیگران که هر کاری دلشان می خواهد می کنند و برای مجلس تره هم خرد نمی کنند را تهدید ئ نصیحت نمی کنی (228172)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۰۷:۵۱
مردم ديگه شما رو نميخان
موسوي و كروبي و خاتمي رو هم بگيرين، ببينيد درست ميشه يا نه. راه مردم معلومه ، الان چهره ها هستند كه به طرف مردم ميان نه مردم به طرف اونا. اين حركت مردميه و براي مبارزه با سي سال ظلمه. (228177)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۱۲:۲۲
آقای توکلی
نامه شما به دور از واقع بینی نوشته شده و متاسفانه با این رویه شما و امثالهم آب رفته به جوی باز نخواهد گشت. باید طرحی نو در اندازید. (228180)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۱۵:۲۱
حاج احمد تولکلی سیاست با دست پس زدن با پیش کشیدن شما برای جلب محبوبیت بین مردم و مشروعیت بین سران نظام جواب نمی دهد چون محسن رضایی از شما بهتر این کار را انجام می دهد، اگر همه ندانند بخش عمده ای می دانند که هدف غایی شما چیست و چه خصومتی با آقایان موسوی و خاتمی دارید و حال آنها را در عین بی شرمی برادر خطاب می کنید، برادر به برادر از پشت خنجر نمی زند که شما زدید (بارها هم زدید) شما حتی اجازه خطاب کردن برادر به آقای احمدی نژاد را هم ندارید چون به او هم از پشت خنجر زدید. بارها شبیه این پیغام ها را برایتان گذاشتم و جرات قبول کردنشان را نداشتید مبادا از محبوبیتتان برای انتخابات بعدی کم شود اما هم وطن من (اگر وطن نفروخته باشی) این ره که می روی به ترکستان هم نیست چه برسد به پاستور (228188)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۲۴:۳۵
با عرض سلام خدمت اقاي توكلي مي خواستم از همينجا از شما و اقاي مطهري و باهنرو... كه به عنوان چند نماينده كه طرفداراي زيادي هم در مجلس و هم در بيرون از اون داريد خواهش كنم كه از نماينده ها ي مردم رسما بخواهيد كه رسما از اقاي دكتر خاتمي به عنوان رييس و رهبر اصلاحات دعوت بشه كه در يه زمان مشخص بياد و تو يه برنامه ي تلويزيوني صحبت كنه و حرفهاي خودش و بزن البته بصورت زنده و حتي بدون چند ثانيه تاخير تا هم واقعييت مشخص بشه و هم اينكه ديگه تمامي شايعات از بين برن تا شايد اينطوري جواب نقد و انتقاد =زندان و سلول انفرادي نباشه.
البته مي دونم اين خواسته امكان پذير نيست ولي من به عنوان يه قطره ي كوچيك از طرفداراي اقاي دكتر سيد محمد خاتمي كه واقعا حاظرم جونم و براشون بدم ازشون خواهش مي كنم كه اين كار و انجام بدن.(شايد خيلي ها بگن دارم خالي مي بندم و طرفدار اقاي دكتر سيد محمد خاتمي نيستم ولي در جوابشون مي گم كه حداقل خودم به خودم و اعتقادادم ايمان دارم و نيازي نمي بينم به اينكه با اسم خدا بازي كنم.)
اگر دولت با اين درخواست مخالفت نكنه.
با تشكر از اقاي توكلي و سايت خوبتون. سعيد 19 ساله (228197)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۲۸:۳۵
فرمایشات اقای دکتر توکلی کاملا متین است البته خودشان هم میدانند رفتار بعضی معترضین را مخاطبین نامه ایشان قبول ندارند اما بهتراست این بزرگواران هرگونه حرکت را چه درگفتاریاکردار که مخالف سیره امام بوده قویا محکوم کنند بعضی اظهار نظرهای ملاحظه شده درجواب این نامه خیلی عجولانه وبدون تعقل به نظر میرسد نکات ارزشمندی درخصوص مشکلات بوجودامده ونقاط ضعف دولت دارد که اشاره فرمودند حرکت های احساسی ونسنجیده ی معترضین نمیذارد ما ازدولتیان حسابرسی کنیم به نظربنده که طرفدار اقای رضایی عزیز بودم رهبری گوش شنوا دارد وعقلا امثال اقای توکلی زیاد هستند مخاطبین این نامه با تسلط بر اعصاب خود وگذشت کردن نسبت به بی احترامی های صورت گرفته نسبت به خود اجازه ندهند خونبها شهدا از بین برود همه ی ما مسئول هستیم توکلی عزیز هم حتما این را میدان وضع شکننده است دشمن درکمین فردا روز به هیچکدام ازماها رحم نمیکنند اینقدر برانداز برانداز نکنیم تا ناخواسته عدهای را برای خودمون دشمن کنیم همه برادریم مملکت ودین خود را دوست داریم فعلا طرف های اصلی دعوا همه از میان کسانی هستند که در ایجاد انقلاب وجنگ حضور فعال داشتن شما را به خون شهدا با هم برادری کنید نذاریدنذارید نذارید (228201)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۰:۳۳:۲۲
آقایان موسوی و خاتمی الان کاره ای نیسند و تصمیمات را افراد خاصی در بیرون مرزها می گیرند و از طریق رسانه هایی که در اختیار داند اجرایی می کنند! برای آنها باید نامه نوشت. عجالتا نوری زاده و سازگارا و مخملباف و گنجی و...تکلیف این آقایان را تعیین می کنند. در تلویزیون ندیدید که کروبی مثل ...سرش را در روز تظاهرات پایین انداخته بود و در اطراف او عده ای چه شعارهایی می دادند و او هیچ اعتراضی نمی کرد؟! (228211)
 
مجيد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۱۱:۳۷
اينكه بگوييم موسوي به قانون پايبند نبود حرف كاملا غلطي است چون از نگاه طرفدارانشان قانون همان چيزي است كه آقاي موسوي بپسندد! (228245)
 
امین
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۲۵:۲۹
آقای توکلی کسی موضوع فلسطین و مردم مظلومش رو یادش نرفته، اما کسی هم ایران و مردم مظلوم ایران رو هم یادش نمیره! این دو تعارضی ندارن باهم. (228254)
 
ali
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۲۶:۴۴
نظام دست یکسری خودسر را که بیشتر به سرخود شبیه هستند را باز گذاشته هر غلطی بکنند.....بعد هم ازشون برائت بجوید....ما برایت نخواستیم....لطفاً برخورد کند (228256)
 
امین
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۲۸:۵۵
نفهمیدم این نامه واسه اتمام حجت و زنگ خطر برای دستگیری موسوی و کروبی بود یا واسه حل و فصل کردن ماجرا از طریق مصالحه و پیشنهادات به موسوی و کروبی؟
البته گزینه اول با فکر کنم یه مقدار ریسکش بالا باشه (228259)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۴۱:۱۶
البته دلسوزی اقای توکلی جوانمردانه است
آقای توکلی عزیز
این آقایان که مهندس موسوی را به مدارا با آنها فرا میخوانید تا چه اندازه از مدارا استقبال می کنند
به این سوال بی طرفانه پاسخ دهید که آیا مدارای بیش از این واقعا از آنچه شما خیانت می خوانید خیانتکارانه تر به اسلام و امام نیست
یادمون بیاد که مبارزه مسلحانه مخالفان شاه بعد از15 خرداد شروع شد (228276)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۴۳:۱۱
من فكر مي كنم كه الان قضيه فراتر از موسوي و خاتمي و كروبيه! يعني تصور كنيم كه اين سه شخص برگشتن به مسير جريان انقلاب. اما الان عده زيادي دارن نشون مي دن كه با زير بناهاي جمهوري اسلامي مخالفت دارن. كاري كه اين سه فرد انجام دادن اين بود كه قبح مخالفت با مباني نظام رو از بين بردن. پس اگه هر سه هم به راه بيان، اين جريان جديد كه فرم علني گرفته، دنبال رهبران جديد خواهد گشت . قطعا با مخفي كردن يا سركوب، اين جريان رشد مي كنه و قدرت مي گيره . من فكر مي كنم بهترين كار الان اينه كه اين جريان مخالف جديد اول به رسميت شناخته بشه. و دوم براي درمانش راه كار هاي مناسب فرهنگي و منطقي استفاده بشه. مثلا اين نقل قول كه امام گفته... (كه آقاي توكلي بارها استناد كردن ) شايد براي من كافي باشه ولي جريان جديد نياز به استدلال هاي منطقي همون نقل قول داره. و فكر مي كنم خلا فرهنگي 30 سال گذشته باعث شده الان نه تنها مباني انقلاب، بلكه مباني اسلام هم زير سوال بره. اينكه مثلا الان برگرديم بگيم وقتي رحيم مشايي مي گه \"اگه انسان نباشه خدا خود به خود از بين مي ره\" پس رحيم مشايي \"كافر\" هست، اين به نظر شخص من ، با زمان حال سازگار نيست. الان بايد كساني كه پرچمداران علوم ديني و فلسفي و منطقي هستن اين حرف رو با تحليل هاي منطقي به نقد بذارن. قطعا بعضي موافق و بعضي مخالفن. فضاي بسته نقد همونجور كه آقاي توكلي گفتن باعث تحجر مي شه و باعث مي شه بيشتر صداهايي شنيده بشه كه پس حرفاشون كمتر منطق يافت مي شه. (228280)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۴۴:۴۶
با متن نامه ای که نوشتید مخالفم...
ولی بازم خوشحالم به جای انتقاد و مخافت با این اشخاص به آن ها نامه دادید تا ببینیم که آن ها چه پاسخی برای گفتن دارند! (228282)
 
میلاد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۴۵:۲۸
آقای توکلی چقدر بی انصاف بودید و بیعدالت که نوشتید:
\"ولي آيا شما فكر مي‌كنيد اكثريت معترضاني كه راه معارضه را برگزيده‌اند و شعار جانم فداي ايران سرداده‌اند، وقتي خطري متوجه ايران شود روي حرفشان مي‌ايستند؟ جان كه هيچ، يك گام هم اكثرشان براي استقلال و آزادي ايران عزيز بر نخواهند داشت.\"
برای خودم که به شما اعتماد کرده بودم و برای شما متأسفم که هنوز هم نمی دانید بسیاری از آنان که در جبهه ها کشتند نه به فرمان دین که به عشق میهن شهید شدند. و آنچه در سراسر جهان بزرگترین حماسه را ساخته است همان عشق به میهن بوده است که در دلمسلمان و جهود و گبر و نصارا خانه دارد. زیادی به شما اعتماد کرده بود و می بینم که قدرت طلب تر از دیگران هستید همین شمایی که خاتمی و موسوی وارسته را به قدرت طلبی متهم کردید.آقای توکلی نگاه کنید به افق جریان سبز دیگر قابل خفه کردن و مهار نیست حتا اگر شما خاتمی و موسوی را هم مرعوب کنید و دریغا رهبری آن را به ناخلفان بسپارید. شما دارید اشتباه می کنید و میهن ما و خود را قربانی احمدی نژاد می کنید.امیدوارم شما شعار دهندگان بحث سازنده این نظر را حذف نکنید. (228283)
 
امین
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۵۲:۳۳
یک طرفه سمت قاضی رفته اید،آقای توکلی! کاش شرط انصاف را رعایت می کردید.
شما خود بهتر از ما می دانید که این دو بزرگ وار موسوی و خاتمی به آرمان قدس و آرمان های رهبر فقید انقلاب اسلامی پای بند هستند،اگر می بینید که شعارهایی داده می شود که به دور از انتظار شماست ایراد کار از آن ها نیست.
جنبش سبز حرکتی در درون نظام و به قصد اصلاح آن در زیر لوای قانون اساسی است. شما احتمالا تلویزیون های خارجی را نگاه می کنید! مگر نمی دید که بعضی از خارج نشینان که سال ها زندگی در خارج از کشور آن ها از وضعیت کشور نا آگاه کرده بود چه گونه در گیجی به سر می بردند که موسوی عزیر،نخست وزیر محبوب امام و شیخ مهدی کروبی که سابقه ی ریاست یک قوه را در این نظام به عهده داشته است رهبری میلیون ها ایرانی را در دست بگیرند...هی تفسیر و توجیه می کردند تا... بگذریم.
در فضایی که سنگ ها را بسته و سگ ها را گشوده اند.رسانه ی ملی که هیچ! سایت ها همه فیلتر،روزنامه ها هم توقیف شده اند و یاران این بزرگ واران هم که در بندد با آن شرایط تاسف بر انگیز.
در چنین فضایی این رسانه های خارجی هستند که می آیند به مردم خط می دهند، شما چه انتظاری دارید؟ این اتفاق است که برای نظام خطرناک است نه حضور اقشار مختلف و بعضا معترضین در راه پیمایی روز قدس.
آقای توکلی! اگر تا امروز رهبری جنبش سبز دست موسوی،کروبی و خاتمی بود با این فضای اختناق فردا گمان نمی کنم دیگر رهبری حرکتی دست آن ها باشد.بسیاری از مردم هم واقعا از این برخوردها و از این فضا رنجیده اند.جو بی اعتمادی نسبت به نظام برقرار است...این است که برای نظام خطرناک است...
آقای توکلی! من روزهای انقلاب و جنگ را ندیده ام اما در این مدت به چشم خودم چیزهایی دیدیم که قبلا فقط در تلویزیون و در مقابله اشغالگران اسراییلی با مردم بی دفاع فلسطینی دیده بودم...برای نظام و برای افراد هیچ انحرافی بزرگ تر از این نیست.من دانشجو ی یکی از دانش گاه های بزرگ تهران هستم.قریب به اتفاق دوستانم هم همین را تایید می کنند.
واقع بین باشید.ما به چشم خودمان حضور گسترده معترضین را دیده ایم. معترضین به این فضا کم نیستند.

آقای توکلی!هر چه زودتر کاری بکنید قبل از آن که دیر شود.مخاطب شما نباید خاتمی و موسوی و کروبی باشد.کسان دیگری باید مخاطب شما باشند.

پروردگارا! ما را به راه راست هدایت فرما. (228288)
 
نا اشنا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۵۴:۰۴
شما مگر نماینده واقعی مردم هستید که از جایگاه نمایندگی ورئیس پژوهش بدبختی مردم حرف میزنید .اگر می ترسی چاپ نکن (228292)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۱:۵۴:۱۱
با سلام
آقای توکلی درست میگوید سران اصلاحات باید تکلیف خود را مشخص کنن.نمیشه به اسم امام راحل تیشه به ریشه بزنن (228293)
 
سید
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۱۴:۴۶
جناب اقای توکلی،داداگرداد شما وملت است وگوش هم اگرگوش اینان است آنچه اخر به جایی نرسد فریاد است.برادر بزرگوار متاسفانه پولهای انچنانی!کارخودش رابااینان کرده است.قدرت وشهرت هم چیزی نیست که امثال این آقایان بتوانندبه آسانی ازآن دست بکشند.حامیان مالی وتبلیغاتی حضرات هم که معلوم است،شیطان هم که بیکار ننشسته ونمرده است پس توقع درک وعمل به پیامتان نداشته باشید.ایا تاریخ تکرارنشده است.زر و تزویر آماده است ،حالاچه می ماند؟...سحن کوتاه ،که درد زیاد است.ولی شکرخدایی را که خیرالماکرین است. (228313)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۱۹:۳۶
آقاي توکلي اين نامه رو از سر دلسوزي نوشتن اينرو سوابق ايشون نشون ميده قطعا حاکم شدن فضاي يک قطبي براي جامعه ما خطرناکه خيلي ها معتقد هستند که عده اي در تلاشن تا آقايان موسوي خاتمي و همفکران هم عقيده اينان رو از صحنه سياست داخلي ايران حذف کنن اما من معتقدم خود اين افراد بيشترين نقشو دراين قضيه دارا هستن با يک نگاه اجمالي به حوادث بعد از انتخابات اين قضيه[بيشتر آشکار ميشه به آقاي موسوي فقط خودشونو براي پيروزي در انتخابات آماده کرده بودن وروزهاي آخر حتي داشتن براي جشن پيروزي برنامه ريزي ميکردن وقتي شکست خوردن وبه نتايج اعتراض داشتن به درستي به اين قضايا اعتراض نکردن در صورتي که اگر نتايج رو قبول ميکردن وبا استفاده اين آرايي که داشتن ميتونستن خودشونو براي انتخابات مجلس آينده آماده کنن قطعا اگر ايشون به عنوان سر ليست از تهران کانديد ميشدن با راي بالايي انتخاب وبه مجلس ميرفتن وبقيه هم حزبي هاي ايشون هم در شهرهاي ديگه راي بالايي مياوردن وحتي ميتونستن به رياست مجلس برسن آيا نظام اسلامي ايشون رو براي اين کار محدود ميکرد با دوسال صبر ميتوانستن به خيلي از اهدافي که داشتن برسن اما حالا چکار کردن وبه چي رسيدن آيا شما آقاي موسوي از حضرت علي(ع)بالاترين که براي منافع اسلام خانه نشين شدن درصورتي که شما لازم نبود خانه نشين بشين وفقط کافي بود دوسال صبر کنين مگر در ايران همين يه انتخابات برگزار ميشه مگر در همين شوراي شهر سوم عده اي از همين اصلاح طلبان راه پيدا نکردن شوراي نگهبان هم اگر شما بعد از انتخابات روش معقول رو بر ميگزيدد دليلي براي رد کردن صلاحيت شما نداشته وندارد اميدوارم نظر من رو درج کنين (228320)
 
امین
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۱:۳۷:۱۸
دوست عزیر،با اندازه و فونت و فرمت استاندارد بنویس تا راحت تر بشود خواند.ممنونم (229708)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۲۹:۱۹
آقای توکلی شما کاملا اشتباه میکنید این عده ای که شعارهای متفاوت میدادند، چند ده نفر بیشتر نبودند.شما خودتو ناراحت نکن.دیدید که مردم چگونه با هوشیاری جواب این چند نفر رو دادند. (228338)
 
Behrouz
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۳۶:۴۵
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست! (228343)
 
مشکل موسوی یا خاتمی نیست .
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۳۹:۵۴
ظاهرا جناب اقای توکلی متوجه اصل موضوع نیستند و آن این است که چرا اقایان خاتمی و موسوی علی رغم تمام محدودیت ها و فشار سنگین دولت و رسانه ها تا این حد محبوب هستند ؟
قبول دارید تمام کسانی که در روز قدس به طرفداری از اصلاحات به میدان آمدند پی دستگیری و زندان و کتک خوردن را به جان خریده بودند ؟
واقعا جناح اصولگرا قادر هست در چنین شرایطی این همه طرفدار داشته باشد ؟ جناب اقای توکلی
لطفا قبول کنید که در کار شما و جناح شما اشکالات جدی هست .بپذیرید که تمام قدرت شما به دلیل در دست داشتن دستگاه ها و ساختار اصلی دولت است و چندان پایگاه مردمی ندارید . چرا شما نمی توانید بین مردم طرفدار جدی داشته باشید ؟ چرا درصد عمده ای از جوانان تحصیلکرده با شما و جناح اصولگرا مشکل جدی دارند ؟
سعی کنید تا دیر نشده فکری به حال این مشکل بکنید . وگرنه خودتان هم خوب می دانید اگر کارد به استخوان مردم برسد دیگر از دست شما و تمام نیروی بسیج و...هم کاری ساخته نیست .
من به چه دلیل باید طرفدار احمدی نژاد باشم ؟ به چه دلیل باید نگاه قیم مابانه و امنیتی شما و امثال شما را بپذیرم ؟
چرا سعی نمی کنید بهتر عمل کنید و مردمی تر باشید ؟
شما به اقای موسوی و خاتمی معترض هستید که شاید در حال خروج از حاکمیت هستند . آیا متوجه نیستید که بازیگر اصلی این نمایش مردم معترض هستند و نه خاتمی یا کروبی و موسوی ؟
می خواهید مردم را به زور مجبور به قبول و تبعیت از دولت بکنید ؟ فکر نمی کنید عکس این موضوع درست است ؟ یعنی این دولت است که باید در راه خواسته های مردم باشد ؟
منی که با هزار بدبختی و مشکل مدرک فوق لیسانس گرفتم باید قبول کنم کسانی مثل کردان و به من و امثال من حکومت کنند ؟ مضحک نیست ؟
به ما بگوئید این نظامی که این همه سنگش را به سینه می زنید چیست و سر و ته آن کجاست ؟ مگر نعوذبالله معصوم هستید یا پیغمبر که ما چشم بسته هرچه گفتید بپذیریم و قبول کنیم ؟
این اقایانی مانند و کردان فردا روزی اگر انتخاباتی برگزار کردند هم مثل جناب دانشجو باید قبول کنیم ؟ باید برای اثبات تقلب سند و مدرک ارائه کنیم ؟
نه عزیز من . مسئله نه موسوی و نه خاتمی است . مسئله نارضایتی شدید مردم از شما است و لاغیر .
حالا هرچه بگوئید دشمن شاد می شود یا بی بی سی طرفدار اصلاحات است پس حق با ما اصولگرا ها است . خیلی ببخشید . منتهی به نظر من این ادعا خیلی مضحک است .

دوستان الف . امیدوارم منتشر کنید . پیشاپیش سپاسگذارم . (228345)
 
موسوی خادم ملت ایران اسلامی است
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۴۵:۱۶
شما یکطرفه قضاوت میکنید

اقای مهندس موسوی فردی خدوم برای اسلام وایران هستند واین بسیار روشن است

علیه ایشان جوسازی نکنید برای مطرح کردن شخصی

یاعلی (228352)
 
شهروند درجه 600
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۵۶:۰۳
به آقای توکلی بفرمایید اول اینکه شما هنوز بر اساس ظاهر افراد قضاوت می کنید. اما اگر همین ظاهر هم ملاک باشد بهتر است گزارش‌های تصویری را ببینید. گزارش های تصویری فارس را هم ببنید:
http://media.farsnews.com/Media/8806/ImageReports/8806270926/11_8806270926_L600.jpg
این خانم که طرفدار موسوی و خاتمی نیست؟ اصلا این خانم مگر حق حیات ندارد؟ مگر از کره‌ی مریخ امده؟ مگر من متولی دستگاه‌های کشور بودم؟ ما هر چه هستیم حاصل همین نظام و سیستم ۳۰ ساله هستیم.
لطفا کمی جدی تر بحث کنید! (228360)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۲:۵۶:۱۰
ممنون از جناب توكلي

اما فقط برائت جويي كردن از رسانه هاي غربي و اعتراف كردن و عذرخواهي كردن و ... چاره كار آقايون نيست . بايد به پاي ميز محاكمه كشيده بشن اين آقايون و جواب خون هايي كه پايمال شد و از اون مهمتر زحمت سي ساله نظام و آبرو و اقتدار پايمال شده رو بدن .

خدا لعنت كنه كساني رو كه بخاطر رياست و قدرت خون شهيدان ما رو پايمال كردند و هنوز هم ول كن نيستن و دارن پايمال مي كنن . بدونيد خون شهيدان يه روزي يقيه شما رو خواهد گرفت . مطمئن باشيد . (228361)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۳:۰۰:۱۱
با سلام

من با ایت قسمت نامه مخالفم : \"از پشتباني بيگانگان مخالف اسلام، استقلال ايران و مسلمانان جهان برخوردار است.\"

چرا؟ یک سوال : فرض کنیم که بیگانگان طرفدار جریانی در ایران باشند, خب چیزی که فکر کنم معلومه اینه که اگه بیان و از اون جریان حمایت علنی بکنند توسط تمام بزرگان مملکت اون جریان مورد تخطئه و .. قرار میگیره. اینو که دیگه هممون دیدم.

خب حالا اگه بیاد و در ظاهر از جریان مخا لفش حمایت کنه چی؟ باعث میشه که جریانی که در نهایت به نفعشه روی کار باشه .

حالا یکم خودتون به این موضوع فکر کنید وببینید که آیا در سیاست همه چی همون جوریه که در ظاهر میبینید یا نه؟ (228371)
 
کیارش
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۳:۲۳:۵۴
برای من یکی که کاملا مشخص شد چقر خیر خواه و بیطرف هستید جناب توکلی.دست شما درد نکند که به زیبایی نظرات مخالف میلتان را خذف میکنید و از نشان دادن هیچ توهین و بد و بیرا به سران اصلاح طلب هیچ گونه کوتاهی نکرده و تمام تلاش خود را میکنید.
بنده کامنتی گذاشتم با این مضمون که شما به چه حقی طرفداران اصلاح طلبان را به جدایی از دین و اصول انقلاب و ... متهم میکنید اما مثل اینکه به مزاق شما خوش نیامده و خذف شد .
از جناب عالی این سوال را دارم که شما که تحمل شنیدن صدای مخالف را ندارید چطور به خود اجازه میدهید به این آن نامه نوشته و انواع اتهامات را زده و همچنین دم از خیر خواهی و بیطرفی بزنید. هر چند میدانم نوشتن برای شما فایده ای ندارد ولی برای خالی کردن خودم در این آخرین باری که به الف آمدم این سطور را نوشتم .

امان از قدرت رسانه که چه ها نمیکند . بتازید که همه چیز در دست شماست .

خدایا به ما بینش و دانشی را عطا فرما که تشخیص بدیم دروغ ها را از ظواهر زیبا و درست نما (228383)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۳:۳۰:۳۴
جناب آقای توکلی :
شما در نامه ای که برای آقای کروبی هم نوشته بودید در مقام یک قاضی ظاهر شدید و حکم صادر کردید مثل اینکه در همین نامه فرمودید نظام با شما مدارا نخواهد کرد .
آقای توکلی : 14 میلیون نفری که به آقای موسوی رأی دادند چه جایگاهی در 40 میلیون رأی به نظام دارند ؟ حتمآ چون رآی دادند در درون نظام هستند ولی حالا که انتخابات تمام شد و اعتراضی دارند معاند و مرتدهستند مانند صداوسیما که قبل از انتخابات با خانمهایی که ظاهر نادرستی دارند برای شرکت در انتخابات مصاحبه میکرد وپخش میکرد ولی در جریان اعتراضات شبیه همان افراد را به عنوان بدحجابهای معترض پخش میکرد عملکرد شما هم شبیه به تبلیغات صدا وسیماست .
وقتی که به یک جمعیتی قابل توجه , حتی برای یک بار اجازه یک مراسم و راهپیمایی نمیدهند و در صدا وسیما به طور دایم آنان را آشوبگر و اغتشاشگر معرفی مینمایند چه انتظاری میتوان داشت ؟
آیا شما قبول دارید که بخش قابل توجهی از معترضین را طبقه روشنفکر وتحصیل کرده جامعه تشکیل میدهند ؟ چطور میشود که موسوی , نخست وزیر امام ره و خاتمی که دو دوره با رآی بالای همین ملت رییس جمهور شدند حالا به زعم جنایعالی منحرف شدند .پس بوش هم بعد از حادثه 11 سپتامبر بعدنگفت که کشورهای دنیا تکلیف خود را روشن کنند یا در کنار ما باشند و یا در مقابل ما . (امیدوارم نظرم را انعکاس دهید ) (228388)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۳:۳۱:۴۰
وای ...باور کردنی نیست این نوشته ها نوشته های این نسل باشد
چه قدر درگیر تعصب شده ایم
به دینمان تعصب داریم..به یک گروه تعصب داریم.
اقای توکلی شما هم که دارید اشتباه احمدی نژاد را تکرار می کنید
یقین دارم اگر شما هم در مناظره بودید همین کار را می کردید که او کرد
مقصر دانستن اشخاص به خاطر مقصر بودن عده ای از طرف دارانش
همین کاری که احمدی نژاد کرد
او پرونده همه مخاطبان خود را در داست داشت
و از هر کس در هر ضمینه ای که چیزی داشت می اورد
و در گفتن هر حرفی از مقام هایه بالا مجوز داشت
از کروبی پرونده مالی شهرام و مکه و زندان ها را بازگو کرد از رضایی پرونده جنگ و تیکه به کار های او در زمان جنگ....از موسوی مدرک خانمش را اورده بود...
اما برای موسوی که بزرگترین رقیب او بود سوژه کم بود...
دست گذاشت بر روی طرف دار او ..هاشمی و مردم که مدت ها از پول او شنیده بودند
و این را بهترین دانست و انجام داد....در حالی که به او هیچ ربطی نداشت
اگر یک معتاد هم به او رای بدهد موسوی را که نباید به مرکز ترک اعتیاد برد...
حال شما هم امروز همین کار را میکنید...موسوی تقصیر کار ست و باید جواب گو باشد
چون فلان کس که دوسش داره تو خیابون سیگار کشیده!
اما قبول دارم که شعار ..شعار جامعی نبود...اما به اون چه ربطی داره
مگه اون این شعارو ساخته که حالا بگه ماله من نیست
..مردم ایران همیشه دوستار صلح بودند و هستند
این شعار ها هم به خاطر سیاست هایه غلط جمهوری اسلامی در ضمینه های داخلی و خارجی است...که به نظر من هر جوری می توان برداشت کرد...
اما از لحاظ عامه مردم دنیا شعار خوبی نیست...بهتر بود این بود ...چه غزه چه لبنان ...

و یک سخن به هم وطن هام
از تعصب دوری کنیم
امام را برای خودمان خدا نکینم
همش میگن امام راحل این چنین گفتن
بابا امام هم یک انسان هست و معصوم هم نبودند و ا ز طرف خدا هم نبود
او هم در بسیاری از مسایل اشتباه کرد
همین طور که ما اشتباه میکنیم

امیدوارم شما که خود میگویید موسوی اصلا این نامه ها را نمی خواند و جلو جلو قضاوت میکنید این متن من را بخوانید....
و حداقل بر روی سایت قرار گیرد

با سپاس (228389)
 
روح الله
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۴:۰۵:۱۷
التکبر عند المتکبر التواضع...

درست است که شاید بتوان خواست این دو عزیز و دیگر بزرگان هم فکرشان اعم از علماء درجه اول حوزه و اساتید دانشگاه به این موارد عرضه شده از سوی دکتر توکلی پاسخ گویند - که حتما با چنین مطالبی موافقند - اما آقایان باید بدانند که بیان هر حقّی در زمان غیر خودش برابری میکند با طرف داری از باطل! بنا براین امثال آقای توکلی بایستی به سیره ی معصومین مراجعه کنند که در چه شرائطی ائمه سکوت و در چه مواقعی اعلام موضع می کردند!

استر ذهبک و ذهابک و مذهبک (228404)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۴:۱۵:۵۰
نقل قول:
1. در روز قدس كساني‌كه به حمايت شما اجتماع و راهپيمايي داشتند، و كم هم نبودند، شعار مي‌دادند:
* استقلال، آزادي ، جمهوري ايراني
* نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران
* مرگ بر...
* ما اهل كوفه نيستيم، پشت يزيد بايستيم
....

شعار سوم(مرگ بر...)مرگ بر چی بود که درج نکردید؟
بگید تا روشن بشه. (228411)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۴:۱۵:۵۲
سلام هرچند میدانم پیام من را مانند 9 پیام قبلیم چاپ نمیکنید اما باز هم مینویسم.
2 سوال داشتم:
1- اگر این کارهایی که با اقایان موسوی و کروبی کردند با شما میکردند خود شما چگونه عمل میکردید؟
2- ایا شما در روزگاری که مثلا با اقای مددی رییس معاونت دانشجویی زنجان انگونه مسامحه میشود باز هم از اقای موسوی انتظار دارید که عقب نشینی کند؟ چرا از اقای احمدی نژاد انتظار ندارید؟ (228412)
 
احمد عبادی
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۵:۰۳:۰۵
این جماعت از خدا بیخبر فقط برای لجبازی با مقام معظم رهبری این شعارهای دشمن شادکن را میدادند.
چگونه وقتی نایب بر حق امام زمان خواستار وحدت وپرهیز از شعارهای انحرافی میشوند
یک عده اذناب آمریکا این شبهه را دامن میزنند که ولایت فقیه ضعیف شده (228424)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۷:۰۳:۰۸
آقای توکلی تو درحدی نیستی که به این دو بزرگوار نامه بنویسی تو اگر راست میگی چرا احمدی نزاد بهحرفات واخطارات هیچ اهمیت نمیده (228439)
 
مردم
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۰۰:۱۱
توجه آقای توکلی را به نکات زیر جلب می نمایم:
1- ذکر شعارهای انحرافی از سوی بعضی بیانگر مواضع رسمی سبزها نیست . بالفرض در شعارهای جنبش سبز قرار بود که یکی از شعارها اینگونه باشد : هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران .
2-بارها آقای مهندس موسوی فرموده اند که ولایت فقیه از افتخارات جمهوری اسلامی است .
3-شما به کسانی اتهامات فوق را مزنید که خود 16 سال سکاندار امور اجرایی کشور بودند. آیا رهبر انقلاب نگفتند که افرادی که شما از آنها نام بردید جزء بدنه نظامند . همین آقای خاتمی در زمان پیش از برگزاری سران کشورهای اسلامی اولین و بهترین دفاع را از ولایت فقیه نکردند؟آیا شرایط آن زمان را از یاد برده اید؟
4-نوشته اید که دولت فعلي برخاسته از راي مردم و قانوني است ، اما مردم هنوز در مورد صحت انتخابات شک و تردید فراوان دارند اما فرد پاسخگویی نیست .آیا شورای نگهبانی که 9 نفر آنها به حمایت علنی از احمدی نژاد پرداختند می توانند در تصمیم گیری بیطرف باشند ؟! (228451)
 
طباطبایی
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۰۲:۴۶
آقای توکلی
با ابنکه من با این روحیه انتقادی صددرصدی شما نسبت به همه چیز موافق نیستم و اعتقاد دارم که این روحیه شما بعضا باعث تضعیف نظام می شود اما با این گفتار شما کاملا موافقم ولی شما حالا دارید این حرف ها را می زنید ...
خیال می کنید که وقتی ما 5 ماهه داد می زنیم که ما این سبز را نمی خواهیم، برای چیه؟
چون اون دلایلی رفتاری که شما شمردید را خدا می دونه که ما خیلی وقته می دونیم که گفتید :
تا اين‌جا، حوادث نشان داد كه جريان موسوم به سبز لااقل چها ويژگي زير را دارد:

با مباني انقلاب اسلامي ناسازگار است.
از پشتباني بيگانگان مخالف اسلام، استقلال ايران و مسلمانان جهان برخوردار است.
رفتار وظاهر كثيري از افراد آن حاكي از عدم تقيد به شرع و ارزش‌هاي انقلابي است.
قصد معارضه با نظام قانوني و مردمي حاكم را دارد و به اعتراض در شكل قانوني راضي نمي‌شود.

یا علی
امید که همه مورد هدایت قرار گیریم... (228452)
 
محمد از اهواز
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۲۷:۲۴
من فکر میکنم همونطوری که موسوی و خاتمی اشتباه کردند احمدی هم اشتباه کرد.
با این تفاوت که احمدی پشت رهبری قایم شده و تیرها به سمت آغا نشونه میرن (228470)
 
nian
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۲۸:۳۰
برادر توکلي! اين پرده اى که دوستان اقتدارگراى شما ناغافل و ناخواسته درانداختند ميوه اش بى اعتمادى مردم است. آن روز که سيد محمد خاتمي، ميرحسين موسوى و شيخ مهدى کروبى درخواست مجوز راهپيمايى و برگزارى مجلس ختم با مسئوليت حفظ امنيت داشتند و دوستان شما ندادند، بدون شک در اثر همين نگرانى بود که شايد بخشى از اين اعتماد باز سازى شود تا امروز شاهد اين شعارهاى بعضا تلخ نباشيم تا فضاى بى اعتمادى تشديد نشود.
برادرم! چه خوب بود روزى که آن وقايع در کهريزک اتفاق افتاد خون انقلابى‌تان به جوش مى‌آمد و نامه اى چنين مى‌نوشتيد به آقايان مسئول. اين چه رسم است که غيرت اسلامى حضرات موج سينوسى دارد و فقط گاه گاهى به غليان مى‌افتد. آن روز که در مقابل چشمان ميليون‌ها ايراني، بزرگ‌ترين تهمت‌هاى ناروا و دروغ‌هاى آشکار زده شد و حتى ايام رهبرى حضرت امام زير سوال رفت، کجا بوديد برادر احمد! آن گناه بزرگ‌تر است يا روزه‌خوارى عده‌اى جوان!
برادرم اگر ظلم تلخ است، ظلم به هويت و مبناى جمهورى اسلامى و روح آن انقلاب اسلامى‌مان تلخ‌تر است.
برادر احمد! هنوز دير نشده و مى‌توانيد شناخت بهترى از علت اعتراض مردم به دست آ‌وريد و بدانيد چرا شعارها رنگ تندترى گرفته است. کليد حل اين بحران و نه جمع آن شنيدن و فهميدن است و نه از دور ديدن. (228471)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۳۴:۲۴
نماینده محترم مردم در مجلس!
میخواستم در جواب نامه شما نه در طرفداری از کسانی که شما به انها حمله کردید بلکه در انتقاد از شما در حوضه عملکردتان در مجلس مطلبی بنویسم که با خواندن کامنتها دیدم که دوست گرامی { محمد 227579} دقیقا\" حرف دل من را زده
-شما که در مجلس مسئولیت دارید چه گلی بر سر مردم زده اید؟!
-بعد از اینکه در این 3 ماه از ابدارچی فلان اداره تا بلند مرتبه ترین شخصیتهای نظامی و سیاسی مخالفان را باشدیدترین لحن تهدید کرده بودند فقط شما مانده بودی که تهدید کنی؟!
-شما که دلت به حال معیشت و اوضاع مردم میسوزد چه قدمی برای این ملت که تورا به نماینگی در مجلس نشاندند برداشته ای اخرین نمونه از اقدامات افتخار برانگیزت همین رای اعتماد به وزرای پیشنهادی بود که خودت و خدای خودت میدانی چه اشخاصی بودند!
-فکر میکنی چرا در 30 سال گذشته که تمامی تظاهرات و تجمعها در انحصار طیف خاصی بوده کسی حق اعتراض نداشته ولی امسال که عده ای خواسته اند با انگیزه شخصی و بدون اجبار! در این تظاهرات شرکت کنند و حرفشان رابزنند میبایست مورد عتاب امثال شما قرار گیرند؟
- ایا میشود با پاک کردن صورت مسئله کل مسئله را حل کرد ؟ البته شاید شما بتوانید چون از استادان این کار هستید!
قبلا نیز این نکته را برای شما ارسال کرده ام \" فقط کافیست سری به ارشیو مطالبتان قبل از انتخابات بزنید و ببینید چه مطالب تحریک کننده بر علیه دولت قانونی خودتان مینوشتید چرا بعد از انتخابات 180 درجه تغییر مسیر دادید؟!
-حداقل اقایان موسوی و خاتمی انقدر شهامت دارند که هنوز بر مواضع خود ولو به ضعم شما اشتباه ایستاده اند و تغییری در ان نداده اند چون مانند بعضیها نون به نرخ روز خور نیستند........ (228479)
 
مظلوم
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۳۶:۱۹
اقای توکلی به کجا میروی؟

خوب به اندازه کافی دلت را سر موسوی خالی کردی

لطفا دست از سر این سید جلیل بردار

یا علی (228485)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۴۰:۳۰
جناب آقاي توکلي!

1- بايد توجه کرد و آسيب شناسي کرد که اين دولتمردان چه بر سر مردم آورده اند که امروزه اين شعارها را ميدهند؟!
2- هميشه مشت نمونه خروار نيست. اين شعارها متعلق به قشر خاصي از مردم است نه همه طرفداران اصلاح طلبان!
3- شما اگر دلتان براي ايران سوخته چرا خودتان نامزد رياست جمهوري نشديد تا لااقل دردي از نظام و مردم دوا کنيد؟!
4-شما اگر خود واقعا مطمئن هستيد که در انتخابات تقلب نشده و مرتب در وبسايت خود مي خواهيد اين را اثبات کنيد پس چرا در مخالفت با آقاي کامران دانشجو فرموديد \"ايشان از ديد مردم متهم اصلي در انتخابات است\"؟ آيا شما در اين گردايه خود را هم جزو مردم محسوب کرده بوديد يا خود را جدا از مردم مي دانستيد؟

والعاقبه للمتقين (228489)
 
امین
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۱:۴۲:۳۸
آقای توکلی اعتقادی به تقلب در انتخابات ندارند ولی آن قدر برای نظرات دیگر احترام قائل هستند که این مطلب رو گفتن.
اتفاقات بعد از انتخابات از جمله همین پیش نهاد آقای دانشجو به عنوان وزیر علوم بر بی اعتمادی ها دامن زد (229717)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۴۱:۳۹
آقای توکلی از نصایح و یادآوریهای شما در خصوص وصایای امام ممنونیم ولی لطفا به موارد ذیل هم عمل نمائید:
1- طی نامه سرگشاده و محکمی به فرماندهان نظامی به ویژه سپاه بنویسید که امام توصیه اکید داشتند که نظامیان در سیاست وارد نشوند
2- به دولت بنویسید که طبق فرمایشات امام، مجلس (به عبارتی مردم) در راس امور است و دولت نباید این همه خودسرانه عمل کند.
کارهای دیگری هم هست که می توانید به عنوان نماینده ملت انجام دهید که بسیاری از اوقات به دلیل ملاحظات حزبیتان انجام نمی دهید یا عملکردتان خفیف است. پس منتظر نامه های بعدی شما می مانیم (228492)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۴۳:۴۹
بنام خداي اصلح وبه اميد ظهور مصلح
جناب آقاي دكتر توكلي
سلام عليكم
عيدتان مبارك
اي كاش از ميان اينهمه ايه وحديث ونقل وقول از امامان عزيزمان وبزرگان انقلاب چند نقل ديگر را هم به ياد مي اورديد :
اي كاش انچه براي خود مي پسنديد براي ديگران هم مي پسنديديد
چطور شد در مقابل قضيه مدرك دكتراي جناب كردان چون هر چند به حق خود را ذي حق مي دانستيد زمين وزمان را به هم دوختيد كه قضيه را ثابت كنيد از استعلام منابع اكسفورد گرفته تا دانشگاه آزاد!و چطور شد كه در قضيه آن حدت وشدت را نداريد ويا نه شايد كردان بچه محلتان بود وانگيزه تان بيشتر
از امام گفتيد اين روزها همه از امام مي گويند همه از امام آن رهبر فرزانه رهبر بخاطر فرا جناحي بودنش ، بخاطر متانتش ، بخاطر شجاعتش كه وقتي در قضيه جناب منتظري به نتيجه رسيد يك لحظه هم درنگ نكرد ، نمي دانم جام زهر را نوشيد يا نوشاندنش اما اين را مي دانم مردم را خيلي دوست داشت .
بله اين روزها همه از ان مرد بزرگ خاطره دارند جز بيت آن حضرت همه از بهشتي مطهري رجايي باكري همت نقل قول دارند جز نزديك ترين كسانشان
ما بدليل قلت سن كه عقبه تاريخي نداريم اي كاش حافظه تاريخي شما مدد كند وشعار نهضت ما حسيني رهبر ما خميني (ره) را بخاطر داشته باشيد چه شد كه نهضت حسيني(ع) ما به صلح حسني تغيير رويه داد حتما مي گوييد مقتضي زمان است خوب باشد مقتضيات ديگري هم به بخاطر تهديدها دروغگويي ها ريا كاريها نا كارامديها و حماقتهايي ها در اين زمانه مصداق دارد ! ندارد !؟
مي گوييد گفته اند : نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران
جناب آقاي توكلي عزيز من مثلش را مي گويم شما به حديثي متبركش كنيد : چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است
آيا اگر جاي پسر روح الاميني فرزندان دلبند شما در كهريزك ويا هر جاي مشابه قرباني مي شدند حال به هر دليلي چه مننژيت چه ضرب وشتم چه تجاوز باز هم اين نقلها را داشتيد!؟/
ريشه اين تهمتها ودروغگوويي ها را آنجا بيابيد كه مصلحت را فداي حقيقت كرديد، آنجا كه براي گرفتن راي اعتماد به ساخت مسجد كمك كرديد آنجا كه محكوم به جا سوسي را با سلام وصلوات به زادگاه نا پدريش روانه كرديد انجا كه داروي نظافت را در دسترس زندانيان قرار داديدو....
آقا ي توكلي
به قول مجيد مجيدي آقا من حالم خراب است حال اكثر ملت خراب است
گفته ايد در اين اوضاع اقتصاد لطمه مي بيند
ديگر اين را نگوييد خد يك اقتصاد دانيد!؟
اقتصاد آنوقت لطمه ديد كه نقدينگي در جامعه بي رويه افزايش يافت دلايلش را ديگر خود بهتر از هر كسي مي دانيد در حالي كه تيم اقتصادي رئيس جمهوري هيچ نسبت خاصي بين اين دو مقوله پيدا نكرد ورئيس جمهور خريد گوجه را به نارمك حواله داد!
اقتصاد آنوقت لطمه ديد كه مجلسي كه شما هم در آن صاحب راي هستيد مجبورشد
تغيير ساعت كاري ( 1 ساعت جلو كشيدن ساعت ) را تبديل به مصوبه كند
اقتصاد آنوقت لطمه ديد كه نامه آقاي لاريجاني در مورد تخطي دولت در مورد تغيير ساعت كار ادارات در ماه مبارك رمضان از سمت دولت بي جواب ماند
آقاي توكلي عزيز
من و اكثر مردم ايران وملت اسلامي مان هم مسلمانند هم نظام اسلامي را دوست دارند ، چطور ممكن است ملت نظامي را كه با خون عزيزانشان ابياري كرده اند دوست نداشته باشند !؟
آقاي توكلي در پايان بايد عرض كنم :
خرقه تزوير از آب غرور آبستن است حق پرستي در لباس اطلس وديبا خوش است. (228496)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۵۵:۱۰
احسنت بر آقای توکلی

اول از همه بخاطر نقدهایی که بجا و درست به دولت دارن
دوم بخاطر خیرخواهی برادرانه اشون نسبت به خاتمی و موسوی

البته یه تشکر سوم هم میخوام از ایشون بکنم
بخاطر صحبتاشون تو برنامه \"این شب ها\" تو شبکه 1- واقعا غافلگیرمون کرد.

نقد بسیار دقیق و مستدلی کردند.
حرف خیلیاست حتی اونایی که مثل من تو انتخابات میخواستن به موسوی رای بدن.
واقعا موسوی باید یک راه رو انتخاب کنه.
تا کجا موسوی میخواد پیش بره؟
روز قدس واقعا یه خط قرمز بود.
فکر نمی کنم موسوی با شعارای مرگ بر... و نه غزه و ... موافق باشه.
یعنی ایشالا که نباشه.
حرف رهبر تو نماز عید فطر هم بسیار جالب بود.
مهمترین بخش صحبت ایشون رو من حسن ظن نسبت به هم می دونم

بیاییم همه برای احمدی نژاد دعا کنیم تا منطقی تر عمل کنه. جو گیر نشه و .....
بیاییم همه برای موسوی و خاتمی دعا کنیم تا بتونن صحیح انتخاب کنن.

امیدوارم همه بتونن از این امتحان سر بلند بیرون بیان. (228514)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۸:۵۷:۱۵
آقاي توكلي براي شما هم متاسفم. از كامنت هايي كه قبلا مردم داشتند ونظرات موافق ومخالف هر يك ،مي توان فهميد كه اكثر خوانندگان با اين نظراتي كه شما انتخاب نموده ودر اين بخش گذاشته ايد مخالفند ولي شما جواب اكثر آنها را سانسور كرده ايد وبراي بد جلوه دادن عقيده مخالفان فقط عقايدي كه مخالف بوده وزياد منطقي به نظر نمي رسد را درج نموده ايد .
واما جواب بخشي از سئوالات شما:

1 - درمورد شعارهاي گفته شده بايد گفت :وقتي خلاف قانون اساسي به عده اي كه مخالف جرياني هستند مجوز اعتراض قانوني نميدهند وحتي تمام تشكيلات آنها را به طور غير قانوني مورد هجوم قرار مي دهند، مردم هم از موقعيت هاي محدود بدست آمده براي ضديت با جريان حاكم حداكثر استفاده را مي كنند.

2 - از ويژگيهاي جريان سبز گفته ايد . واقعا متاسفم كه شما جريان خودتان را عين نظام وآرمانهاي امام ميدانيد ولي مخالفان به شدت سركوب شده را مخالف.
گفته ايد\"قصد معارضه با نظام قانوني و مردمي حاكم را دارد و به اعتراض در شكل قانوني راضي نمي‌شود\" از شما سئوال ميكنم در اين كشور راه قانوني اعتراض كردن چگونه است ؟ آيا بگير وببندها وشكنجه هاي صورت گرفته قانوني است. كساني بايد دم از قانون بزنند كه خودشان قانون را در حداقل ممكن رعايت كنند.

3 - زماني آقاي خاتمي گفت: هنر نظام بايد اينگونه باشد كه معارضان نظام را بي تفا وت وبي تفاوتان را طرفدار نظام كند. متاسفانه با آن انتخابات پر شبهه وبا آن طرز صحبت كردن احمدي نژاد وبا آن شدت امنيتي كردن جامعه مي بينيم كه بي تفاوت ها هم به صف مخالفان پيوسته اند . وقتي در نظام اسلامي به آن شكل به دانشگاهها حمله مشود (وآن هم نه يك بار) ومسببان آن مشخص نمي شود ومسئولان نظام هم فقط به ذكر اظهار تاسف بسنده ميكنند ويا در زندان ها آن وقايع تاسف بار رخ ميدهد ولي مسئولان به كمك صدا وسيما آنرا تكذيب ميكنند ويا اينهمه دروغ هاي جورواجور از دهان مسئولان خارج مي شود چگونه مي توان مردم را موافق نگه داشت .آيا مي شود فكر وانديشه را از مردم گرفت

بهر حال دلايل پاسخ به نامه جنابعالي خيلي بيشتر ازاينهامي باشد كه بنده با تايپ ضعيفي كه دارم مدت زيادي وقتم را خواهد گرفت وبه همين بسنده مي كنم . اميدوارم در جايي كه نظر ونامه خودتان گذاشته مي شود عدالت را بيش از اين رعايت كرده ومثل بقيه خبرها ، نظرات مخالف راهم درج نمائيد. (228516)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۰۰:۲۸
اگر ميگذاشتند اين دو نفر مستقيم از طريق رسانه با مردم صحبت كنند نظر خيليا عوض ميشود ولي رسانه دولتي فقط كارش تخريبه (228519)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۱۵:۴۷
بسمه تعالی

ضمن تشکر ازسايت الف که بر عکس سايت های حامی رياست محترم جمهوری که حتی يک نظر مخالف را در اظهار نظر های نمی گذارن از بوجود امدن اين فضا بسيار تشکر ميکنم و درخواست مينمايم مسئولين رده بالای نظام اين اظهار نظر ها را دقيق مطالعه نمايند. بند به عنوان يکی از دانشجويان پيرو خط امام که نقش کوچکی در پديد آمدن حماسه 2 خرداد 76 را داشتم اين سطور را با دلی پر از خون مينمگارم.
دوست عزيز جناب اقای دکتر توکلی آيا واقعا\"مخالفان موسوی و حاتمی چه مقدار به اين آيات الهی \"اشداء علی الکفار رحماء بينهم\"\"ادع الی سبيل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن\"و ... در برخود با مخالف عمل کرده اند.آيا فکر نمی کنيد برخی از اين افراد که متاسفانه سران نظام را مرعوب خود نموده اند(به علت اينکه از برخود با اين افراد تا کنون هيچ خبری نيست) در حال تسويه و خالص نمودن نظام(به قول خود) از افرادی مثل خاتمی ها ,موسوی ها و در آنده ايی بسيار نزديک هاشمی ها و...)هستند. اينجانب صحبت های مقام معظم رهبری را در نماز عيد به دقت (دو بار ) گوش دادم.شما که اکنون احساس تکليف نموده ايد نياز است يکبار ديگر احساس تکليف نمائيد(اين بار با حس بيشتر) که علت اين مسائل را جويا شويد.من از شما ميپرسم آيا صحبت ناسنجيده رياست محترم جمهوری در شروع مناظرات تلويزيونی و متهم نمودن برخی از چهره های شاخص نظام به دزدی (بدون هيچ محکمه ای) و مطرح نمودن مسائل بسيار سخيف ,مسائل اينچنينی را شاهد بوديم. ملت را به وحدت دعوت ميکنند و بعد مطالب آنچنانی را در سايت های اينترنتی و رسانه های خبری و صدا و سيما مطرح ميکندد و در روز وحدت آفرين قدس با افراد فوق الذکر برخورد بسياز زننده مينمايند .\"اتامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم و انتم تتلون الکتاب افلا تعقلون\". شما مختاريد اين نظر را با توجه به مطالبی که در ذيل فرموديد اصلاح کنيد ولی خواهشا\" اصل مطلب را درج نمائيد. با تشکر (228533)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۲۹:۲۷
(این پیام رو به شما می گم و انتظار نمایش اون رو ندارم)
آقای توکلی،
با سلام

من چند سوال ساده از شما دارم......
آیا شما می دونید که سایت آقای موسوی که در این مملکت زندگی میکنه، فیلتر هست؟
آیا شما می دونید که تلویزیون سه ماه هست که بی وقفه بر علیه موسوی داره برنامه پخش می کنه و حتی یک ثانیه فرصت برای دفاع و یا حتی ابراز نظر به موسوی نداده.
آیا شما می دونید که تمام اطرافیان موسوی دستگیر و زندانی شدن؟
آیا شما می دونید که .....

اگر آدم سلیم النفسی باشید که رجا واثق دارم هستید. جواب همه سوالات بالا جز تایید نیست.

وقتی شما تمام دروازه های اظهار نظر رو به روی کسی می بندید طرفداران و هوادارن اون فرد بنا به دانش و احساسات خودشون می ریزن تو خیابون و اظهار نظر می کنن و اون وقت هست که شعارهائی رو می شنوید که با دید کارشناسی شما چندان خوشایند نیست. این شعارها بیشتر از اون که بیانگر دقیق و صحیح منش و گرایش جنبش سبز باشه، صداهائی است که از درون خفقان منفجر شده. مسلما این مردم تو خونه روزها و ماهها روی شعارهاشون فکر نکردن و با کارشناسان شور و مشورت نکردن که چه شعاری بدیم که بیانگر واقعی منش جنبش سبز باشه. این شعار ها رو با سادگی و بی غرض و مرض بودن مردم بسنجید نه با سیاست بازیهای معمول سیاستمداران.

اگر به آقای موسوی اجازه اظهار می دادید و اگر اجازه می دادید که منش راه سبز رو تبیین کنه اونوقت می دیدید که حرف واقعی جنبش سبز چه چیزی هست.

چطور ممکنه که جنبش سبز با اسلام مخالف باشه. چطور ممکنه که جنبش سبز با ظلم و ستم اسراییل موافق باشه.

آیا شما انتظار دارید که آقای موسوی و خاتمی به دلیل دو یا سه شعار که مردم به صورت خودجوش دادن کل جنبش رو رها کنن و از همه خواسته هاشون برگردن. اگر واقعا حرفهای مردم که بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی و نکته سنجیهای کارشناسانه که شما در این نامه انجام دادید سر داده میشه ملاک تولی و تبری باشه که اونوقت آقای احمدی نژاد به دلیل حفط آقای مشائی در کنار خودش باید محاکمه و زندانی بشه.
چرا حرفهای مردم که مسلما بدون غرض و مرض و فقط در جهت رساندن پیامی که هیچ راهی برای گفتنش ندارن سر داده میشه رو سیاه تفسیر می کنید.

آقای توکلی
اون روزی که به نفع آقای احمدی نژاد کنار کشیدید نمی دونستید که چه خاکی بر سر این مرز و بوم دارید می ریزید.
اون روزهائی که در مجلس ششم در برابر همه برنامه های دولت خاتمی سنگ اندازی می کردید و با تصویب تثبیت نرخ بنزین به اقتصاد ضربه زدید نمی دونستید که چه خاکی بر سر این مرز و بوم می ریزید
دست کم امروز با این نامه ها و کمک کردن به دستگاه ظلم کارنامه خودتون رو سیاهتر نکنید.

این نامه رو بنده با توکل به خدا و امید به سلامت نفس شما نوشتم.
ان الله علیم بذات الصدور (228551)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۳۹:۴۴
شما انسان منصفی بودید...
منتظر حلالیت طلبی شما هستیم (228560)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۴۱:۵۳
بنده با این موضوع که در پس انتخابات با این بزرگواران و مردمی که در مورد انتخابات ابهام داشتند بد برخورد شد شک ندارم!
ولی نوع عمل خبرگزاری ها ی بیگانه و تحلیل های آنها نشان از زیرکانه و مزورانه عمل نمودن آنها دارد و مشخص است از بیخ و بن با کشور در افتاده اند.آنچه را با تهدید و تحریم نمیتوانند انجام دهند با اختلاف بین صف وفاداران به نظام دنبال می کنند.

اشتباهات منحصر به این دو سید هم نیست دیگران هم دارند اشتباهاتی می کنند که خود آنرا قبول ندارند.

کیان و ثبات نظام مردمی جمهوری اسلامی به دلجویی همه جانبه است و نه اتهامات روزانه و آنچنانی!

من نمیدانم شاید بهترین کار جمع نمودن همین بزرگواران با هم و آشتی مناسب است! (228563)
 
بيدار
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۴۸:۴۴
آيا براي نامه نگاري ها دير نشده است؟
آيا فضايي كه ايجاد شده توسط مرقومه هاي مختلف قابل اصلاح است؟
نخست بايد پرسيد كدامين اقدامات به نفع نظام است؟
آيا مسئله قابل جمع كردن است يا قابل حل كردن؟
بدون شك در فضاي تنگ فعلي و در فضاي تك صدايي كه گروههاي مختلف درون نظام به شكل عادلانه (معادل وزن سياسي و جمعيتي خويش) از امكانات اطلاع رساني برخوردار نمي باشند احتمال رسوخ تفكرات تند روانه و ساختار شكنانه وجود دارد.
لذا قبل از نامه نگاري بايد شرايطي ايجاد شود تا متفكرين و رهبران هر نحله فكري بتوانند حرف خود را بزنند و مسئوليت آن را نيز قبول نمايند.
همچنين با دادن اين امكان به منتقدين درون نظام مي توانيم سره را از ناسره تشخيص بدهيم. (228580)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۵۰:۵۵
قابل توجه سبزها که می گویند رسانه های انگلیسی درست می گویند.این حرف خودشان است.







بر اساس نتايج يك نظرسنجي؛
83 درصد ايرانيان به نتايج انتخابات رياست جمهوري اعتماد دارند

بر اساس نتايج نظرسنجي يكي از مراكز نظر سنجي معتبر جهاني، 83 درصد مردم ايران اعلام كردند كه به نتايج انتخابات رياست جمهوري كه منجر به انتخاب مجدد محمود احمدي‌نژاد شد، اعتماد دارند.

مركز نظرسنجي \"ورلد پابليك آپينين \" در يك نظر سنجي كه از مردم ايران انجام داده است، اعلام كرد كه 83 درصد ايرانيان به نتايج انتخابات رياست جمهوري ايران كه به انتخاب مجدد \"محمود احمدي‌نژاد \" منتهي شد، اعتماد دارند البته 62 درصد اعلام كردند كه اطمينان بسيار زيادي به نتايج اعلام شده دارند.
نظرسنجي اين مركز از يكهزار و 3 شهروند ايراني صورت پذيرفته است.
ورلد پابليك آپينيون مدعي است كه در اين نظر سنجي 63درصد پاسخ دهندگان خواستار از سرگرفته شدن روابط ديپلماتيك با آمريكا شده‌اند. از اين تعداد 18درصد از برقرار مجدد رابطه با آمريكا به شدت حمايت كردند و 27درصد نيز مخالفت خود را براي برقراري ارتباط با آمريكا اعلام كردند.
همچنين 60درصد شركت‌كنندگان در اين نظر سنجي از مذاكرات كامل و بدون پيش‌شرط واشنگتن و تهران حمايت و 30درصد نيز با اين مذاكرات مخالفت كردند.
در اين نظر سنجي فقط 25 درصد مردم ايران اعتقاد دارند كه \"باراك اوباما \" رئيس جمهور آمريكا به اسلام احترام مي‌گذارد و 59 درصد چنين نظري نداشتند.
طي نظر سنجي اين موسسه 71 درصد از مردم ايران معتقدند كه اوباما براي اداره امور جهاني اقدامات صحيحي انجام نمي‌دهد.
اين نظر سنجي نشان مي‌دهد 77درصد ايرانيان ديدگاه مساعدي نسبت به دولت آمريكا ندارند و از اين تعداد 69درصد به شدت ديدگاه نامساعدي به دولت آمريكا دارند.
اين نظر سنجي تلفني كه توسط يك پرسشگر فارسي زبان صورت پذيرفته بين روزهاي 27 آگوست تا 10 سپتامبر و با ضريب خطاي 1/3درصد صورت پذيرفته است. (228584)
 
س.م
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۵۲:۰۹
جناب توکلی سلام آیا خود شما تا امروز این افراد را نمی شناختید؟ اگر پاسخ منفیست پس از بقیه مردم بزرگوار هم ... وام اگر ماهیت این سه نفر برای شما روشن بوده است آیا فکر نمیکنید در روشن ساختن باطن نامبردگان کمی سهل انگاری نموده اید با تشکر وتوفیق برای شما وهمه دلسوزان به ای وطن اسلامی (228586)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۰۹:۴۳
نامه‌اى به ‌يک اصولگرا(سرمقاله روزنامه حیات نو)

احمد توکلى نماينده اصولگراى مجلس هشتم در نامه اى خطاب به سيد محمد خاتمى و ميرحسين موسوي، مردم را متهم به بى قيدى به شعاير دينى و اين دو را به قدرت طلبى و پايمال کردن ارزش‌هاى امام کرد. برادر احمد توکلى ما هم مانند خيل عظيمى از مردم، معترض به نتايج انتخابات و اتفاقات و فجايع تلخ بعد از آن هستيم. اميدمان اين بود که شايد در جريان اصولگرا باشند چهره‌هايى که‌ سکوت نکنند. باشند افرادى که اخبارشان را از بولتن‌ها به‌دست نياورند. باشند دردمندانى که هنوز ارزش‌هاى دوران مبارزات ستم شاهى را از ياد نبرده باشند.
ديديم در مقابل اين حجم حوادث اصولگرايان غير از سخنرانى و هيچ نکرديد. آن روز که قواى انتظامى با يورش بى حد و حصر به مردم همه را تاديب کردند شما چه کار ويژه اى انجام داديد. اين نامه و اتهام زنى به معترضان و اين 2 سيد بزرگوار نشان داد که شما گوش و چشم در ساختمان بولتن سازان داريد و هنوز گمان داريد که اين جريان اعتراضى توسط اين 2 نفر راهبرى مى‌شود و مردم پياده نظامى بيش نيستند.
در حالى که چنين نيست و با کمى زندگى ميان مردم متوجه مى‌شويد به برکت خون شهداى انقلاب اسلامى از سويى و رفتار برخى اقتدارگرايان از سوى ديگر، آگاهى و بينشى ميان مردم ايجاد شده که با سخنرانى نمى توان آنان را کم رنگ ساخت .
شايد روزى به مردم گفتيد واقعيت همين است که ما مى‌گوييم اما ديگر نمى توانيد بگوييد نبينيد اين همه حوادث تلخ را! که اين رويايى کودکانه بيش نيست.
برادر توکلي! اين پرده اى که دوستان اقتدارگراى شما ناغافل و ناخواسته درانداختند ميوه اش بى اعتمادى مردم است. آن روز که سيد محمد خاتمي، ميرحسين موسوى و شيخ مهدى کروبى درخواست مجوز راهپيمايى و برگزارى مجلس ختم با مسئوليت حفظ امنيت داشتند و دوستان شما ندادند، بدون شک در اثر همين نگرانى بود که شايد بخشى از اين اعتماد باز سازى شود تا امروز شاهد اين شعارهاى بعضا تلخ نباشيم تا فضاى بى اعتمادى تشديد نشود.
برادرم! چه خوب بود روزى که آن وقايع در کهريزک اتفاق افتاد خون انقلابى‌تان به جوش مى‌آمد و نامه اى چنين مى‌نوشتيد به آقايان مسئول. اين چه رسم است که غيرت اسلامى حضرات موج سينوسى دارد و فقط گاه گاهى به غليان مى‌افتد. آن روز که در مقابل چشمان ميليون‌ها ايراني، بزرگ‌ترين تهمت‌هاى ناروا و دروغ‌هاى آشکار زده شد و حتى ايام رهبرى حضرت امام زير سوال رفت، کجا بوديد برادر احمد! آن گناه بزرگ‌تر است يا روزه‌خوارى عده‌اى جوان!
برادرم اگر ظلم تلخ است، ظلم به هويت و مبناى جمهورى اسلامى و روح آن انقلاب اسلامى‌مان تلخ‌تر است.
برادر احمد! هنوز دير نشده و مى‌توانيد شناخت بهترى از علت اعتراض مردم به دست آ‌وريد و بدانيد چرا شعارها رنگ تندترى گرفته است. کليد حل اين بحران و نه جمع آن شنيدن و فهميدن است و نه بولتن خواندن و از دور ديدن. (228603)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۱۵:۰۴
باید از تاریخ عبرت گرفت . میگویند عمر سعد در شب عاشورا تا صبح با خود کلنجار میرفت که آیا با حسین بجنگد و به حکومت ری برسد یا اینکه حسین را رها کند تا اینکه تصمیم اول را گرفت و خسر الدنیا والاخره شد .
هر روز عاشورا و همه ما در حال امتحان هستیم . (228610)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۱۹:۴۰
سخنی که از دل برآید بر دل نشیند

لطفا مخالفين اين كامنت اعلام كنند با كجاي اين ضرب المثل مشكل دارند.
متاسفانه اكثريت مخالفتها و موافقتها بر اساس تعصبي است كه انسان را كور و كر مي كند.
كمي فكر كنيم و بعد نظر خود را اعلام كنيم. به طور يقين از كوچكترين رفتارها و اظهار نظرها نيز بازخواست خواهيم شد، اگر به روز حسابرسي اعتقاد داشته باشيم (228622)
 
نسيم
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۲۱:۵۹
واقعا از سايت الف متاسف شدم به خاطر رويه اي كه در چاپ نظرات در پيش گرفته است.
هر وقت كه آقاي توكلي مطلبي را مي نويسند ، فقط نظرات موافق با ايشان در سايت منتشر مي شود و ساير نظرات در صف غير قابل انتشارها قرار مي گيرد. البته هميشه مي توان با شماردن تعداد نظرهاي مخالف و موافق به حقيقت امر پي برد.
اينكه امروز جنبش سبز از شعارهاي غير متعارف استفاده مي كند نه به خاطر رويه آقايان موسوي يا خاتمي است. بلكه به دليل تندرويها و سركوبهاي جناح حاكم و قلع و قمع رسانه هاي معترض به اين جناح است.
از آقاي توكلي بعيد است كه با بينش سياسي كه دارند اين مطلب را درك نكنند. ايشان بايد بدانند كه اگر به خواسته هاي قانوني مردم به طريق قانوني پاسخ داده مي شد، امروز شاهد اينگونه شعارهاي افراطي نيوديم. ( البته بنده به نظر آن عده كه معتقد به اينگونه شعارها نيز هستند احترام مي گذارم) .به نظر بنده اگر جنابعالي و همكارانتان در مجلس طي همان روزهاي ابتدايي آغاز اعتراضات ، به وظيفه نمايندگي خويش به خوبي عمل كرده بوديد و از اينگونه نامه ها به سران حاكم ارسال مي فرموديد ديگر شاهد تبديل شدن شعار « راي من كجاست؟» به «استقلال، آزادي، جمهوري ايراني» نبوديم. (228626)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۲۵:۳۵
قبل هرچیز بویم که بنده معتقد به ولایت فقیه هستم و متاسفانه در انتخابات به اقای احمدی نژاد رای دادم ولی از رایی که دادم الان پشیمانم

آقای توکلی (دکتر خطابتان نمیکنم چون با دولتی که انرا مشروع خواندید مشکل رانت خواری دارید) ضمنا کاملا شما را می شناسم و به خانه تان هم امده ام و انتظار دارم این عرایض را بدون کم و کاست منتشر کنید و قضاوت را به مردم بسپارید با تشکر که اگر انرا منتشر نکنید دیگر به سایتتان سر نخواهم زد .

حکایت صمم بکم را چند بار ان هم در هندوستان شنیدم که خداوند کافران را کر و کور می سازد و دلشان را تاریک.

1_به جرات می توان گفت حضور سبز ها در روز مبارک قدس اگر از جمعیت مقابل بیشتر نبود کمتر هم نبود و واقعا ایا رای احمدی نژاد 63 درصد بود؟

2_در مورد حمله به اقایان موسوی و خاتمی چیزی ننوشتید که انرا به حساب مقدمه بالای عرایضم میگذارم.

3_شما درک و شعور قشر عظیمی از جامعه و به قول خودتان در بررسی وزرا (اکثریت اساتید و دانشجویان و قشر عالم واقعی(نه عالم نسبی و کیلویی)را به مسخره گرفتید و توهین کردید ایا این گناه نابخشودنی نیست؟

4_کدامیک از نامه های شما در مورد خلافهای دولت و تخطی های قانونی و بودجه ای پاسخ داده شد که از این اقایان تقاضای اجابت دارید و به عبارتی مگر شما کی هستید که نصیحت می کنید؟

5_تعریف نظام از نظر شما چیست؟منظور شما از ملت و مردم کیا هستند ها؟شما که سبز ها را که شاسنامه ایرانی دارند را داخل ادم نیاوردید و احمق خطاب کردید؟

6_ایا رژیم منحوص پهلوی هم در مورد اساتید و دانشجویان و مردمی که شما انها را خارج از مردم نام میبرید اینگونه قضاوت میکرد؟

7_راه حل این بحرانی که بعضی از بزرگان انرا بحران نمیدانند اینست که به خواسته اکثریت(چه اینوری و چه اونوری)یکسان توجه شود.

8_از پیشرفت و اقتصاد صحبت کردید ایا غیر از دانشمندان و اساتید دانشگاه و دانشجویان باید با فکری ارام و ازاد برای ابادانی مملکت برنامه ریزی کنند:لطفا نگاهی به کابینه بیندازید؟پاسخ شما اینجاست جان برادر.

التماس دعا (228629)
 
طاهر
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۲۶:۴۰
از جناب آقایان خاتمی و موسوی عاجزانه تقاضا می کنیم پاسخی مستدل وقانع کننده به افکار عمومی بدهند که آیا با این شعارها موافقند یا خیر تا طرفدارا آنها وظیفه خود را بدانند.البته بعید نیست عده ای اجیر شده از طرف مقابل جهت بد نام کردن رقیب را وادار به سردادن اینگونه شعارها بنمایند. (228632)
 
يك هم وطن وميهن دوست
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۳۳:۵۲
باسلام به همه ي مردم وآقاي توكلي
شما بعنوان يك نماينده وتحصيل كرده ودنيا ديده به ما جواب دهيد كسي كه نه وقت ونه جاي سخن گفتن داشته باشه چطور بايد حرفهاي واقعي خودش رو به گوش ديگران برسونه همه مي دانيم اين افراد كه شما به آنها نامه نوشتيد از خادمان مملكت بوده اند ما مردم كه نمي گيم خود مسئولين گفته اند پس چرا قبل وبعد از انتخابات بطور منصفانه وقت صحبت نداشتند شايد اگر قبلا به آنها وقت داده بوديد اينطور نمي شد ما كه مسلمان ومعتقد هستيم چرا بايد يكطرفه قضاوت كنيم حضرت علي كه سلام بر اوباد هم اينطور رفتار نمي كرد پس لطفا از سران بخواهيد به آنها وقت صحبت بدهند جوانها خيلي ناراحت هستند فقط فكر خودتان نباشيد جوان در مملكت زياد است باتشكر (228642)
 
م
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۳۵:۳۰
نکات جناب آقاي دکتر توکلي کاملا صحيح است ومي توان يک جمله به آن اضافه کرد و آن اينکه از اقاي موسوي بايد پرسيد چرا وقتي شوراي نگهبان از بين صدها نفر داوطلب رياست جمهوري تنها ايشان و سه نفر ديگر را تاييد مي کند نظر شوراي نگهبان را مي پذيرد ولي تاييد صحت انتخابات و شمارش اراء را از سوي ان شورا قبول ندارد : يومن ببعض و يکفر ببعض که نمي شود ؟
ولي بايد يک نامه هم به آقاي احمدي نژاد بنويسد . زيرا آتش تهيه اول را ايشان در مناظره خود ريخت و کلي گويي هاي بي دليل نثار آقاي هاشمي و ... کرد و روند مناظره را از مسير اصلي خود منحرف کرد.در حالي که با خدمات چهارساله خود نيازي به اين حرفها نداشت.
مگر ايشان از طرف رهبري به عنوان رييس کميته مبارزه با مفاسد اقتصادي با حضور سران قوا تعيين نشده بود .؟در آن سه سال چرا کاري نکرد .؟ اگر دليل و سندي بر فساد اقتصادي کسي در دست داشته است بايد به قوه قضاييه معرفي ميکرد نه اينکه انرا بدون سند در تبليغات انتخاباتي رسانه اي کند که اعلام آن قبل از حکم قاضي خلاف شرع است .نظر سنجي صدا و سيما که از تلويزيون بعد از انتخابات پخش شد نشان داد که ميزان راي آقاي احمدي نژاد بعد از اين اتهامات بالاتر رفت وگرنه ممکن بود رقيب وي راي آورد. آيا هدف وسيله را توجيه مي کند.؟

جوانمردي حکم مي کند که آقاي احمدي نژاد يا سند ادعاهاي خود را به دادگاه ارائه دهد يا رسما در سيما از حرف خود باز گردد و از آقاي هاشمي عذر خواهي کند. اشتباه بزرگي است که گفته مي شود حرف مرد يکي است . مرد و بهتر بگوييم جوانمرد کسي است که حرفش دوتا باشد يعني اگر فهميد اشتباه کرده مانند يک مرد از حرف قبلي خود برگردد و بگويد اشتباه کردم. (228645)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۳۶:۰۴
آقا ی توکلی به عنوان یک ایرانی بعد یک خوزستانی از شما توقع دارم
در مجلس به تعطیلی روز دو شنبه خوزستان اعتراض جدی کنید.
مگر خوزستان جزو ایران نیست پس چرا این گونه تعطیل میکنند؟
در جریان گرد و خاک ها اخیر که وضع ان گونه بود تعطیل نشد خوزستان

ایا به نظر شما این نوع حرکت ها زمینه هر کاری را را برای امثال یوسف بنی طرف و اعراب فراهم نمی سازد؟

یا ادعای کذب در رابطه با خلیج فارس یا دانشمندان ایرانی.

به نظر بنده وقت ان رسیده که برخورد جدی با این گونه کشور ها شود که نام خلیج فارس یا دانشمندان ایرانی را تغیر میدهد
با تشکر (228646)
 
morteza
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۳۶:۴۹
رشد عقلی نیاز به گذر زمان داره فقط (228648)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۴۰:۴۸
شما آقای توکلی!
شما واقفید که نظر بنده هرگز حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران نیست ولی نمیدانم چرا چاپ نمی شود
آقای تو کلی به دیگران هم اجازه بدهید از خود و اقایدشان دفاع کنند
شما که خود به مخالفین خود اجازه چاپ مطلب نمی دهید تا مبدا جواب قانع کننده ای داشته باشند و همه را توجیح کنند
شما که در سایت خود اخبار کاملا یکسویه 20.30 را لینک میگذارید
شما که اجازه فریاد زدن به اکثریت مردم را نمی دهید
شما خود میدانید که همین اخبار 20.30 نامه شما و شاید نظریات موافق شمارو کاملا پوشش میدهد اما طبق معمول اجازه جواب دادن به مخالفان رو نمیدهد
به هم اجازه بدهید! (228653)
 
حامد وهابی املشی
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۴۱:۴۸
پیرو این نامه به عقیده من معقول و مقبول
عرض می کنم سکوت حضرات که خود یکی از رای دهندگان به ایشان در این انتخابات بود ام و سکوت به منزله تایید در مقابل استراتژی پیروان آنها را به حکم تایید این آقایان و بزرگواران می دانم .
آیا برای آقایان خیلی سخت است که از میراث حضرت امام ، انقلاب عزیز اسلامی و جمهوری اسلامی ایران ، حمایت نمایند . آیا این سکوت مصلحت سیاسی است و برای جمع آوری مریدان است ؟ آیا حمایت از امام خمینی عزیز که تمام عمر و زندگی خود را فدای شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی نمود ، مصلحت سیاسی نیست . آیا امام حسین علیه سلام برای جمع کردن مریدان و سپاهیان ، با مخالفان اسلام و دین همراه شدند برای مبارزه با ظلم ؟
خدایا چنان کن سر انجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار (228654)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۴۳:۲۳
نامه منطقي و قابل تاملي بود. اما گوش شنوا نمي يابم و بعيد است اثر كند. توضيحات نااميد كننده بعضي دوستان در ذيل نامه و اصرار آنها بر تداوم مواضع ناصحيح عوامل اغتشاش،‌ شاهدي بر اين مدعاست. با اينجال منتظر پاسخ نامه آقاي توكلي هستيم. (228659)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۴۳:۴۸
جوابیه منطقی سر دبیر آفتاب یزد به توکلی
http://www.mojtaba-vahedi.blogfa.com/ (228661)
 
اروند
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۴۹:۳۹
حرفت درست توکلی جان ولی ایکاش احمدی نژاد هم یک ذره کوتاه میامد

احمد توکلی بزرگ مردی است که ردای ریاست جمهوری در سایه عقلانیت، تعهد،ولایتمداری،اخلاص و پاکدستی تنها برازنده اوست. حیف که مردم ما قدر بزرگانی اینچنین را ندانند! (228675)
 
jj
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۰:۰۸
وای بر گناه کاران و آنهایی که حقیقت را میدانند و به راه دگر میروند (228698)
 
امیر کبیر
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۰:۵۶
آقای توکلی
آیا ذره ای درصداقت این دو سید بزرگوار تردید داری خاتمی بزرگ باحمایت 20میلون رای دهنده اگر قدرت طلب بود آیا نمی توانست هر آنچه که مد نظرش بود به دست آورد من از قول خاتمی وموسوی نمی دانم که ازسنگپرانی جنابعالی که بگویم آخ(نقل داستان منصور حلاج که یادتان هست؟)آیا موسوی اگر طمع قدرت داشت 20 سال خانه نشین میشدکمی منصف باشید برای آن عده از طرفداران ایشان شما که ممیزی دین مردم نیستید ودر آخر آیا آیه ((لا اکراه فی الدین )) را فراموش کرده ایدواگر انتقاد پذیر هستید این نوشته را حذف نکنید (228702)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۳:۳۵
شما فقط به مطالب مطلوب خود اجازه چاپ میدهید
متاسفم! (228676)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۴:۲۵
درود بر میرحسین موسوی یار باوفای امام خمینی(ره) سید بزرگوار محمد خاتمی و مرد بزرگ ایران مهدی کروبی. اقای توکلی تمامی این افراد از یاران باوفای امام راحل بودند و هستند همانطور که اکنون بیت محترم امام خمینی از این دوسید بزرگوار حمایت میکنند .که متاسفانه شما کوچکترین اشاره ای به این مورد مهم نکردید. اگر امام خمینی (ره) زنده بود هم از این بزرگواران همه جانبه حمایت میکرد . (228708)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۵:۰۴
با سلام خدمت جناب آقای دکتر توکلی

با توجه به شواهد موجود و صحبت های خود شما چرا 70 تا 80 درصد دانشگاهیان (استاد و دانشجو) به آقای موسوی رای دادند؟ چرا دانشگاهیان این چنین فردی را حمایت می کنند و پایبند رای شان هم هستند؟ شما خودتان دانشگاهی هستید؟ یه سری توی دانشگاه ها بزنید ببینید جو چه طوریه؟ یعنی همه اینها دارن اشتباه می کنن؟
با تشکر اگه جواب بدید (228709)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۵:۲۴
بدون شرح:

http://www.ayandenews.com/news/12984 (228710)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۷:۰۷
راستی جریان سوال اسان شما در مورد ترانه موسی به کجا رسید؟ ایا از گمراهی بیرون اومدی برادر.... (228714)
 
ایران دوست
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۹:۱۸
اقای توکلی با یه نگاه ساده به تعداد مخالفلن و موافقان کامنتهای مختلف کاملا مشخصه حق با کیه و چقدر مردم با شما مخالف یا موافق هستند. (228718)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۹:۲۱
آقای توکلی با نامه نوشتن برای بزرگان میخواهی خودتو بزرگ کنی.مطمئن باش اونو اصلا\" جوابتو نمیدن. (228445)
 
کاظم
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۱۰:۰۶
آقای دکتر!توکلی متاسفم (228720)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۱۰:۰۹
جناب آقای توکلی،
اگر منظور از تقلب و جابجایی آراء، انتقال آرای موسوی به نفع احمدی نژاد بود من به این معتقد نیستم. اما معتقدم آراء احمدی نژاد بیشتر از آنچه که بود اعلام شد. با توجه به مشارکت 200 درصدی در بعضی از شهرها که اصلاً هم توریستی نبودند و تعلل دو هفته ای وزارت کشور در ارائه توضیحات و مستندات هنوز هم این شبهه برای من و امثال من باقی ست.
اما یه حرفی دارم:
بهرحال 13 میلیون نفر به موسوی رأی دادند. لطفاً به ین چند نکته توجه کنید:
1- حداقل این تعداد از وضعیت موجود راضی نیستند.
2- تعداد این نفرات کم نیست.
3- هنوز شبهه تقلب توی ذهن این افراد هست.
4- همه شون ایرانی هستند. از اسرائیل یا امریکا نیومده اند.
5- باید یکی باشه که شبهات اونها رو برطرف کنه، کتک زدن، کشتن و زندانی کردن آنها راه پاسخگویی به این شبهات نیست.
مطمئن باشید برخوردهای سرکوبگرانه معترضین را جری تر می کنه و این دیگه تقصیر موسوی و خاتمی نیست.
درضمن شخصاً در مورد موسوی معتقدم که شیفته قدرت نیست، اگر بود خیلی پیشتر از اینها وارد عرصه میشد، هم از خیلی هاسابقه بهتری داشت و هم وجهه بیشتری. (228721)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۱۲:۳۶
مرگ بر سانسور و سانسور چي اونم با هر بهانه و دليلي (228727)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۱۳:۱۶
حقیقت همواره تلخ است. نامه جناب توکلی سراسر منطق بود. شاید سیدان بزرگوار کوچک تر از آن باشند که پاسخ این نامه منطقی را بدهند. شاید هم کلا با منطق و اینا ضدیت داشته باشند.شاید هم به صورت منطقی پاسخ این نامه را بدهند که گرچه بعید به نظر می رسد. الله اعلم (228730)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۱۴:۱۴
این روحیه آقای توکلی که سعی می کنند بی طرفانه برخورد کنند کاملا امری پسندیده است. فقط جای سوالی مهمی که برای بنده باقی مانده این است که چرا این نامه های سرگشاده را مرتبا فقط برای یک طرف ماجرا که از قضا در موضع ضعف هم هستند می نویسند؟! (228731)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۱۶:۴۲
با سلام خدمت جناب آقای توکلی

1-در بند 8 آورده اید که دولت فعلی برخاسته از رای مردم و قانونی است ، آیا فراموش کرده اید تمام داستان در همین مورد است و تمام اعتراضات به ....انتخابات است ، چگونه در بحث با معترضین به انتخابات پیش فرضی تعیین می کنید که بحث اصلی بر سر همان است ؟ اگر به علم منطق مراجعه کنید می بینید که این معنی ساده اش یک طرفه رفتن به قاضی است.
2- در این سی سال چه کسانی باعث کاهش سرمایه گذاری در این مملکت شده اند و به چه بهانه هایی ؟! از شما واقعا در عجبم. کمی به آمارها نگاهی از سر کشف حقایق بیندازید.متشکرم (228734)
 
ahmad
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۱۹:۰۷
بنظرم اوضاع خیلی خرابه
30سال از انقلاب گذشت ما دیوار نوشته ندیدیم و................
حال هر که می خواهد مقصر باشد . (228738)
 
فهيمه
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۱۹:۵۰
آقاي توكلي!در عجبم كه وقتي بزرگان جناح مورد حمايت حضرتعالي از عـنـوان بـه جـاي عبـارت استفاده مي كنند شما احساس خطر نمي كنيد اما وقتي چند جوان بي نام و نشان شعاري را در راهپيمايي مطرح مي كنند كه مورد تائيد آقايان موسوي و خاتمي نيست آنوقت پيراهن عثمان علم مي كنيد. (228740)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۳۲:۵۵
احسنت به آقاي توكلي، خدواند عزت اين مرد را بيش از پيش نمايد . از خواندن اين نامه شما اشك از چشمانم سرازير شد . فريادي كه در گلو داشتم و مي خواستم يك جوري به گوش آقايان خاتمي ، موسوي و ساير هموطنانم كه ندانسته دچار انحراف و بازي خطرناك و بدفرجام شده اند، برسانم را به بهترين نحو ايشان در اين نامه بيان كردند . اميد وارم كه خداوند اين نامه را در كارنامه آخرت نگارنده بعنوان دفاع از انقلاب اسلامي و خون شهيدان ماجور فرماييد . موفق باشيد . (228763)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۳۵:۲۱
آيا امام نفرمود جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم، نه يك كلمه زياد؟
پس چرا همفكران شما \"حكومت اسلامي\" را بجاي \"جمهوري اسلامي\" تبليغ مي كنند؟! (228769)
 
حاجی
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۵۳:۲۳
آقای به ظاهر طرفدار حق(توکلی جان) اگه طرفدار مردمی ای کاش اون موقع که مردم را خس و خاشاک نامیدند نیز جرات داشتی همچین نامه ای می نوشتی حالا شیر شدی؟ (تا حالا هر چی من نوشتم حذفش کردین)یکطرفه نباشین (228795)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۵۴:۱۶
بسم الرب الشهدا و الصديقين
برادر بزرگوارم جناب آقاي توكلي
بنده نظرات جنابعلي را از ابتداي وقوع حوادث پس از انتخابات دنبال مي‌كنم. ان شا الله كه زنده باشيد و پاينده اما توجه شما را به چند نكته جلب مي‌كنم.
1- اگر حكومت اجازه ارتباط صحيح و آزادانه با مردم را به آقاي موسوي مي‌داد ايشان مي‌توانستند احساسات و اعتراضات مردم را كنترل كنند. برادرم تنها به قاضي نرويد آقايان حتي اجازه برگزاري مراسم احيا را به ما نمي‌دهند. طبيعي است در شرايطي كه تندروي در حكومت تئوريزه شود پاسخ مردم تند باشد.
2- در مورد شعارهاي راهپيمايي هم بايد گفت اين شعارها بيشتر جنبه اعتراض به وضع موجود را داشتند و نمي‌توان جنبش سبز را با اين شعارها تحليل كرد. اين حرف شما دقيقا مصداق يك بام و دوهواست. در شرايطي كه دولت بر طبل رسوايي مي‌كوبد و امثال كردان، ، مشايي و شايق را به كار مي‌گيرد آيا بهتر نبود جنابعالي به برادر عزيزتان احمدي‌نژاد نامه بنويسيد و ايشان را دعوت به بازگشت كنيد شما خوب مي‌دانيد آقاي موسوي و خاتمي نامه شما را با كمال ميل مي‌پذيرند و به آن پاسخ خواهند داد اما آيا احمدي نژاد نيز اينگونه است.
3- آقاي توكلي شما نماينده مردم هستيد و بايد از حقوق مردم دفاع كنيد اما به نظر مي‌رسد كه درك درستي از مردم نداريد. مردمي كه شما آنها را به ترسو بودن متهم مي‌كنيد و مي‌گوييد در زمان فتنه صحنه را خالي خواهند كرد همان مردمي هستند كه با پايمردي خود اين آب و خاك را پاسداري نمودند. آيا از نظر شما اين فقط آقايان به اصطلاح اصولگرا بوده‌اند كه جبهه‌ها را پر كرده‌اند هيهات. آيا مردمي كه مي‌دانند ممكن است در امثال كهريزك‌ها به قتل برسند اما باز صحنه را خالي نمي‌گذارند ترسو هستند؟
و به عنوان كلام آخر آنچه مسلم است شما هنوز تكليف خود را مشخص نكرده‌ايد نه آنقدر شجاع هستيد كه به خيل معترضين و منتقدين واقعي بپيونديد( واقعي را براي اين گفتم چون اذعان نموديد كه در قضيه راي اعتماد به وزرا مصلحت انديشي كرده‌ايد و حقوق مردم را پايمال نموده ايد) نه آنقدر بي‌مايه كه خفت وكيل‌الدوله بودن را بپذيريد. برادر من خواهش مي‌كنم كه وسط لحاف نخوابيد و قدري شجاع باشيد.
عبد الحقير الضعيف محسن
اميدوارم كه اين مطلب را نمايش دهيد آن هم در ابتداي نظرات چون بنده تنها يك نظر مخالف با نامه شما ديدم كه آن هم نوعي خود زني و بود و دستمايه‌اي براي نظرات موافق با شما. (228796)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۵۷:۱۸
آقاي توكلي به چند سوال زير پاسخ بدهند:
مقم رهبري در حوادث بعد از حمله به كوي دانشگاه تهران در سال 1378 به درستي اين حمله را جنايت ناميدند. اما در دادگاهي كه پس از اين حادثه اتفاق افتاد يك سرباز بدبخت به جرم برداشتن يك ريش تراش محكوم شد و انگار اتفاق ديگري نيافتاده است. اگر حادثه كوي دانشگاه در سال 1387 و در سال 1388 جنايت بود مردم مي‌خواهند جنايتكار اين جنايتها را بشناسند و مجازات كنند. موقعي كه يك نظام نتواند از حقوق مظلوم دفاع كند مردم اعتماد خود را به آن از دست مي‌دهند. و اين ربطي به موسوي و خاتمي ندارد. فرضاً كه آنها هم به قول آقاي توكلي برگردند ولي آيا واقعياتي كه در جامعه در جريان هست را مي‌توان انكار كرد. بهتر است نظام به فكر بازگشت اعتماد مردم باشد نه بازگشت موسوي و خاتمي. الملك يبغي مع الكفر و لا يبغي مع الظلم. (228804)
 
وحيد
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۵۹:۳۱
قضيه نظام در برابر اين سبزهاي بي توجه كه روز به روز كه مي‌گذره دارند مقاصد پنهانشون را بيشتر لو مي‌دن و ماهيتشون مشخص تر مي‌شه قضيه اين شعر حافظه:


\".... انااصطبرت قتيلا و قاتلي شاكي\"

خودشون توهم ورشون مي‌داره، خودشون همه جا را به هم مي‌ريزند، خودشون مملكت را نابود مي‌كنند و مردم را به كشتن مي‌دند تازه ادعاشونم مي‌شه واقعا بي شرم و بي حيايي هم حدي داره....

واقعا خودداري حكومت در برابر ادم‌هاي خائن و وطن فروشي مثل خاتمي و موسوي و كروبي عجيبه....

اكثريت مردم همانطوري كه تو راي دادنشون مشخص بود از مزخرفات و نفاق اين جريان بدشون مياد و حوصله اين خيمه شب بازيهاي مسخره آقايون پر ادعاي دورو را ندارند......


(228806)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۱:۵۹:۵۰
شما كه مدعي سخن آزاد هستيد لطفا كنيد پاسخ هايي كه به اين نامه داده شده است را نيز چاپ كنيد تا اگر منطق حكم مي كند خوانندگان حرف محكم را خودشان تشخيص دهند! (228807)
 
ايراني
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۰۴:۱۹
اصلا از همون اولش ورود خاتمي و مطرح شدنش در اندازه رئيس جمهور اشتباه بود
ميرحسين هم نبايد تاييد مي شد كه كانديد شه
از وقتي كه اين دو تا خودشون و انداختن تو عرصه سياست داريم تاوان مي ديم
اين دفعه هم كه اين آقا از راه نرسيده داره برا خودش حرف مفت مي زنه
از وقتي كانديد شده نظم جامعه رو به هم زده و در صدد دستاوردها و آرمان هاي انقلاب را كم رنگ كنه و از بين ببره
معلوم نيست تا حالا كجا بوده
كم خونواده بي سرپرست شده كم بچه يتيم شده
كم مادرا بچه هاشونو دسته گلاشونو پرپر ديدن تا انقلاب و ايران به اينجايي كه هست رسيد و حالا اينايي كه ادعاي پيروي از امام رو دارن و ادعا مي كنن كه دلشون براي ايران و ايراني سوخته ...
اما در واقع دلشون برا صندلي رياست سوخته
دلشون برا بيت المال سوخته كه تو جيبشون نمي ره (228815)
 
يك دوست
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۰۵:۱۷
افتخار اصلي ملت ايران داشتن روشنفكراني مانند خاتمي و موسوي در سيستم است. وقتي آقاي توكلي توي حساب دو، دوتا بودن آقاي موسوي (نخست وزير امام)با درايت و ايستادگي ايران را در زمان جنگ مقاوم و سربلند نگه داشتند. آقاي توكلي در حدي نيست با فرضيات كوچك خود جايگاه اين دو سيد بزرگوار و خردمند را خدشه‌دار كند. (228818)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۰۶:۲۱
آقای توکلی اگر می توانست جلوی رای دادن به وزیران بی کفایت را می گرفت تا وضع مملکت از این که است بدتر نشود ؟ (228820)
 
یک جوان
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۰۷:۵۷
آقای توکلی شعار هایی که انبوه میلیونی مردم در روز قدس دادند شعار هایی نبود که آقای موسوی یا کس دیگه ای از آنها خواسته باشند. این را خود شما بهتر از من میدانید که در همه محافل ای بزرگواران گفتند : تفنگت را زمین بگذار...چه در غزه چه در لبنان چه در قدس و چه در ایران. شعا های مردم نمایانگر میزان بغض و خشم مردم از حوادث اخیر است. لطفا واقع بین باشید. ببینید که مردم چقدر ناراحتند و جای متهم کردن این بزرگواران اندیشه خود را اصلاح کنید (228825)
 
ياعلي
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۰۸:۵۷
آقاي توكلي
عدالت حكم ميكند كه هر دوطرف را دعوت به بازگشت و آرامش كنيد يكطرفه نرويد اگر كماكان شما و برخي همفكران شما بخواهند يك طرفه به قاضي بروند همين داستان و بدتر از آن هم ادامه خواهد يافت.... (228829)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۱۰:۱۹
من فکر می کردم آقای توکلی منطقی تر، عادلتر و عاقلتر از این حرفهاست. ولی متاسفم اشتباه میکردم.
البته خاتمی و میر حسین نیز باید اعلام موضع نماید و جواب توکلی و زیاده خواهان را بدهند. شعار یک عده جوان خام چه ربطی به اینها دارد. (228832)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۱۰:۲۷
جناب آقای توکلی
با سلام
اگر ذره ای اعتقاد داشتم که نظرم درج خواهد شد برای رد تمامی بندهای نامه تان دلایل عقلی و شرعی وجود دارد . (228833)
 
ليلا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۱۳:۱۰
من در محله خودمان در هنگام انتخابات شاهد بودم كه افرادي كه به موسوي راي مي دادند موسوي را هم قبول نداشتند ولي نظرشان اين بود كه باز ايشان از بقيه بهتر است. يعني در جامعه خواسته هايي ايجاد شده فراتز از اين نظام كه نمي توان آنها را نديد گرفت پس براي حفظ نظام لازم بود كه فرد معتدل تري سر كار بيايد مانند رضايي و نظام هم به جاي سرمايه گذاري روي احمدي نژاد بايد روي موسوي و يا رضايي بايد سرمايه گذاري مي كرد كه حداقل نظام حفظ شود.
من قاطعانه مي گويم بله حق با شماست ولي اين حرفه و شعارها حرفهاي موسوي و خاتمي نيست. اين افراد دلسوز مي خواستند كه كار به اينجاها نرسد ولي دريغ . (228837)
 
عباسي
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۱۴:۳۱
سلام به دكتر توكلي كه با نقد علمانه خود نشان داد كه دشمن شناس است وزماني كه خطر نظام و انقلاب را تهديد كند سرگرم كوتاهي وخطا هاي مسولين نمي شود ومردانه به ميدان مي آِيد . قبول داشتن قانون وانقلاب تا آنجايي كه به نفع باشد مهم نيست مهم اينست كه زماني كه به زيان توست هم به پذيري انسان هاي بزرگ و وارسته كه از امتحان قبول شدند كم نداريم به عنوان نمونه. ايت الله گيلاني ايت الله خزعلي زمانيكه كه فرزندشان به راه خطا رفت از او براعت جستند ورستگار شدند وبعضي هم مانند ايت الله لاهوتي و.... وقتي فرزندشان خطا كرد دنيا و آخرت خود را فدا كردند ودجار خسران شدند. خدا به همه مان عاقبت بخيري بدهد. انشاالله (228842)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۱۶:۰۷
سلام
استاد عزیز
کامنت ها را بخوان. مخصوصا در کامنت شماره 227640 دقت کن. نباید دو انسان مومن و خداترس را بی محابا مجرم نامید. عد ه ای اندک اشتباه کرده اند که شعار انحرافی داده اند. برخی از آنها به مملکت و مردم خائن هستند. خداوندا به فریاد ما برس و خائنین به ملت ایران را رسوا کن. (228847)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۱۷:۲۵
كساني كه مسئوليت شعار چند جوان حامي خاتمي و موسوي را به حساب اين دو مي‌گذارند آيا حاضرند مسئوليت حمله به خاتمي با سلاح سرد و اهانت به موسوي را هم متوجه كساني بدانند كه در روزهاي اخير، زمينه هتاكي و حمله فيزيكي به موسوي و خاتمي را فراهم نمودند؟ (228850)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۲۲:۱۰
بنده فکر کنم کار از نامه و اینا گذشته . جدا شدن از این منجلاب سبز شجاعت و تقوا می خواد که متاسفانه در این آقایان نیست .
اللهم اصلح کل فاسد من امور مسلمین . (228855)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۲۲:۵۴
ا توكلي بهتر است به صراحت اعلام كند بعضي رفتارهاي انتخاباتي و برخي خودرا‌يي‌ها و ندانم‌كاري‌هاي دولت را تا چه حد در تند شدن فضا و رخنه شعارهاي راديكالي – و بعضاً ناپسند – در تجمعات سبزپوشان موثر مي‌داند؟

البته شايد توكلي همانگونه كـه تلـويحاً در نامه خود نوشته است، آماده شدن فضا براي بـرخـوردهـاي تـنـد بـا مـعـتـرضان را اجتناب‌ناپذير مي‌داند و او در واقع همراهي با كساني است كه وظيفه بسترسازي براي برخوردهاي تند را به عهده گرفته‌اند!‌ (228857)
 
zahra
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۲۷:۳۸
من با نظر آقایی که گفتن یه برنامه تلوزیونی بزارین و از خاتمی دعوت بشه که بیاد حرف بزنه موافقم به خاطر اینکه با این کار همه چیز مشخص میشه این جوری نمیشه درست قضاوت کرد این همه حرفهای این وریها رو شنیدیم یه کم حرف مخالفو بشنویم... اعتقاد دارم اگه این کارو بکنن هر دو طرف راضی میشن!... (228863)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۴۳:۱۴
با درود

آقای توکلی

آنچه می گوئی قبول است آنگونه که می گوئی قبول نیست ، چگونگی ما را از چاره بازمی دارد و به چرایی مشغول می کند ، ما ایرانیان همیشه دو نوع نگاه را در برابر پیشامدهای پیرامون خود اتخاذ نموده ایم ، یا بر پایه عقلانیت صرف با قدرت منطق خواسته ایم قدرت نطق دو طرف یک پیشامد را گفتگو و تعامل بدانیم که خطای بزرگی بوده است و خسارتهایی را شامل کشورمان نموده ، یا بر اساس احساسات صرف با منطق قدرت خواسته ایم نطق قدرت را بر تمامی پیشامدها یکسان کنیم ، در نگاه عقلانیت صرف تصمیم ها لزوما\"خالی از احساسات نمی تواند باشد و در نگاه دوم بر پایه صرف احساسات نمی توان تصمیم ها را خالی از اندیشه دانست

یک اندرز ارزنده باید مخاطب را از آنچه هست به آنچه باید باشد فراتر ببرد که اگر مخاطب را آنگونه که هست بپذیریم بدتر خواهد شد و ما از پرسش خود به پاسخ خود می رسیم ، باید در بیان ، شما به گونه ای سخن می گفتید که مخاطب لیاقت خود را در کمال آنچه باید باشد در بی طرفی شما می دید ، آنچه گفته اید و می گوئیم نیمی از واقعیت است ، نیمی دیگر که نگفته اید و نمی گوئیم شما و ما را افشا می کند ، آری هنوز ما بر آنیم که مرگ دشمن و هورا کشیدن برای دوست خطاست و حقیقت در نقد مداوم است که ما را از نگرانی اینکه درستی سخن را به نادرستی سخنگو تعمیم دهیم رها می کند ،
آقای توکلی
اینکه مدعی آزادی در بیان آزادی صادق نیست دلیل بر آن نمی شود که ما در انجام و رعایت آزادی صادق نباشیم و اینکه ملتی در ستم قرار گیرد دلیل موجه ای نمی شود که ما ناکارآمدی ها و ندانم کاری ها و ستم بر خود را کتمان کنیم ، هر صدای فروخورده و سکوتی فریاد بی تعقل و ویرانگر آینده است و هر پرونده ای که روشن و درست بررسی نمی شود جنون را در دل جامعه نگه می دارد و آسیب پیشامدهای ناگوار فرداست
آقای توکلی
ما از آنانکه دفاع می کنیم بت نمی سازیم که همه اندیشه خود را به هر روی به آن مستند کنیم و یا با بی حرمتی بخواهیم او را بشکنیم ، برای ما جنگ پاسخ نیست و ناتوانایی ، توان ما برای تاوان خشونت نیست

امروز باید نگاه سومی را درمناسبات بین المللی و داخلی شروع کنیم که بر پایه تلفیق منطق و قدرت باشد که با وجود تعامل درارتباط جهانی ، برای بدست آوردن منافع خود از منابع جهان گفتگو را محور قرار دهیم و با قدرت و صلابت طرف مقابل را به گمان انفعال خود نکشانیم

وقت آن رسیده که صدای ما هم شنیده شود تا منتقد به مخالف تبدیل نشود و مخالف به معاند (228898)
 
قاسم جابری پور
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۲:۴۶:۳۰
سلام به همکار محترم آقای دکتر توکلی

من و خانمم که هردو دو دوره به جناب خاتمی عزیز و بعد از آن به جناب هاشمی و در انتخابات اخیر به جناب موسوی دلسوز جمهوری اسلامی و معتقد و مدافع آن رای داده ایم، روز جمعه گذشته برای انجام وظیفه برائت از اسرائیل غاصب و در عین حال مراقبت و کنترل پسر 25 ساله مان! در خیابان آزادی حضور یافتیم و اورا از همراهی با شعارهای مزاحم مبانی انقلاب اسلامی و اندیشه های بنیان گذار آن منع می کردیم. در عین حال از قرار گرفتن تصویر او در کادر دوربین های بسیار زیاد عوامل امنیتی و عواقب آن به شدت احساس ناامنی می کردیم. من از شنیدن شعارهائی که شما در نامه تان به آن ها اشاره کرده اید به شدت متاثر شده و اشک ریختم و به شدت برای این خیل عظیم جوان نگران شدم و به عنوان یک دانشگاهی نگران وظائف ارشادی خود.
همکاری می گفت جوانانی که دفاع از انقلاب و میهن را در جریان مبارزات منجر به پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی به عهده گرفتند اصول دین خود را از کتاب های دینی محصول فکر بزرگانی چون شهید بهشتی و باهنر ودر کلاس معلمانی چون شهید رجائی و مرحوم روزبه یا در پای منبر روحانیون وارسته و پرواپیشه، که ظاهرا در حکومت ظلم بهتر انجام وظیفه می کردند، یاد گرفته اند. اما آیا این جوانان که شعارهایشان در روز قدس دل من و شمارا بدرد آورد دست پرورده آموزش و \"پرورش\" جمهوری اسلامی نیستند؟ این ها، همانطور که شما تلویحا در نامه خود به آن اشاره کرده اید، با همت خاتمی و موسوی به آغوش جمهوری اسلامی بازگشتند و حماسه 40 میلیونی را آفریدند. آیا واقعا از ته قلب قدردان همت آنان بوده ایم؟

موضوع های قابل طرح برای ریشه یابی این آشفتگی فکری جوانان زیاد است که براحتی به \"از ماست که بر ماست\" می انجامد و در این مقال نمی گنجد. با تایید درستی و حق بودن بسیاری از مواضع اعلام شده در نامه شما، که مشتاقانه منتظر اعلام موضع برادران عزیز خاتمی و موسوی در قبال آن هستم، اجازه دهید که عرض کنم که از نامه شما بوی همراهی با آنان که دور از انصاف و خلوص می خواهند همه تقصیر ها را به گردن این بزرگان بیاندازند نیز استشمام می شود. (228906)
 
احمدرضا
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۳:۰۹:۳۳
جناب توکلی :
لطفأ یکبار دیگر از نو حوادث را نگاه کنید . این جمعیتی که امروز شعارهایی را مطرح می کنند که شاید خودشان هم آن را باور نداشته باشند روز اول فقط دنبال آراء خود بودند اما وقتی جواب پرسش را با چوب بدهیم در هر کجای دنیا که باشد کنترل از دست می رود و جریان به سمت نامساعد پیش خواهد رفت . تو را به خدا بیایید ضمن پرهیز از توهین به یکدیگر یاد بگیریم هر سوال به مورد یا بی موردی را فقط جواب دهیم . (228945)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۳:۱۶:۳۰
این طرفداران موسوی خودشون هم نمی دونن چی می خوان .توانتخابات که برنامه عملی برای کشور نداشتن فقط برای تخریب اومده بودن بعد انتخابات هم به جای این که ثابت کنند تقلب شده با آبروی نظام بازی کردن .مگر زمانی خاتمی و خوده موسوی ایران بهشت بود . (228955)
 
علیرضا کاوه
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۶:۱۷:۴۳
آقای توکلی ما هم آنچه شرط بلاغ بود با شما گفتیم. شما هم اگر قرار است از کسی بهراسید، از این نهراسید که فردا کسانی که شعار جمهوری ایرانی می‌دهند شما را زنده می‌گذارند یا نه. از خدا بترسید و ببینيد که فردای محشر که قرار است پيش او پاسخ بدهید، آيا می‌توانید سر بلند کنيد؟ امروز اگر قرار باشد با وجدان‌تان روبرو شوید و پيش همان امامی بايستید که از او دم می‌زنيد، می‌توانيد همين نامه را با تمام تناقض‌ها، با همه‌ی مغالطه‌ها و با همه‌ی دعوت‌های‌تان با قانون‌شکنی و ناديده گرفتن ميراث او، پيش روی‌اش بگذاريد؟

ان أرید الا اصلاح ما استطعت و ما توفيقی الا بالله علیه توکلت و اليه انيب
میدونم عمرا چاپش کنید (229235)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۱۷:۵۷:۱۳
آقای توکلی!
نصیحت می کنید یا زمینه سازی برای برخورد!؟ (229342)
 
روی خط شایعه
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۲۱:۴۸:۳۶
یکی از دوستان سبز گفته اند ادب مرد به ز دولت است که اولا واقعا رو می خواد زدن این حرف دوما چند مورد میگم تا یادتون باشه ادب مرد به ز دولت اوست قبل از انتخابات
یک دو سه هفته ............

اتل متل توتوله ..............

محمود.....................

دولت........ نمی خوایم نمی خوایم



این شعارها رو خودم سانسور کردم تا واقعا معلوم بشه قبل از انتخابات کی ادب نداشت
لطفا منتشر کنید (229510)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۲۳:۲۶:۱۲
آقای توکلی عزیز دیدید که میخ نصیحت شما در این اصلاح طلبان فرو نمی رود؟
تا آن روزی که شدیدترین انتقادات را از احمدی نژاد مطرح می کردید، برای شما دست می زدند؛ اما ملایمترین انتقاد از خودشان را تاب نمی آورند.
این ها تا شما به طور کامل با ساز آن ها نرقصید از شما راضی نمی شوند؛ پس تا را خدا به جای اینکه بر دولت با تیغ عیان بتازید یا در فکر بدست آوردن دل آن ها (و شاید هدایت کردن آن ها) باشید؛ دست یاری و نقد ملایم و تا حد ممکن پنهان از دولت را انجام دهید و سعی در ارضای حایمان احمدی نژاد که جمع کثیری از حامیان اصلی انقلاب هستند بپردایزد و سعی در راضی کردن آن ها با منطق داشته باشید؛ بی آنکه نقدهایتان اصلاحات شادکن باشند.
ان شاالله که نصحیت این بنده، مورد قبول درگاه حق و کارگر در بنده حق (شما) افتد
یا علی (229608)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۰:۱۱:۱۳
با احترام خدمت آقای دکتر توکلی
جناب آقای دکتر ملت ما دارای اعتقادات و افکار مختلفی هستند و نظام جمهوری اسلامی باید مطابق قانون اساسی به همه آنها احترام بگذارد و از حقوق همه آنها دفاع کند.متاسفانه جنابعالی و بسیاری دیگر از منتقدان و اصولگرایان حمایت افراد مختلف جامعه از جریان اصلاح طلب را نکته منفی می دانید و معتقد هستید قشر خاصی دارای حق هستند و حمایت آن قشر مهم است. جناب آقای میر حسین موسوی و جناب آقای خاتمی دو چهره مردمی و با سابقه دررخشان در میان اقشار مختلف جامعه هستند که در دوران مسئولیت خودشان هیچیک از نکات منفی که شما به انها اشاره کرده اید اتفاق نیفتاده است .پس از شما انتظار می رود به ریشه های خشم به وجود آمده در جامعه بپردازید. خواهید فهمید که ریشه های آن در سوء مدیریت دولت فعلی و تضییع حقوق افراد و نداشتن اخلاق حکومتی و عدم احترام به قانون اساسی از سوی قدرت حاکمه خواهد بود که در حالت خشم آن گفته شود که بر مذاق ایجاد کننده خشم تلخ آید. و اگر شعاری تلخ مردم دادند ریشه ها را باید در جای دیگری جستجو کرد. که این بزرگواران تلاششان را اینجانب برای تبدیل معاندان به مخالف و مخالفان را به دوست دارند و با شعار (زنده باد مخالف من) در جهت خلع سلاح معاندان نظام می باشند. از شما و عقلای اصولگرا انتظار می رود که دولت را به مشی اخلاق و حکومت را به احترام به همه مردم خارج از قشر گرایی دعوت کنید که در صورت ادامه روند فعلی مطمئن باشید شعارهای بیگانگان هر روز در کشور پررنگ تر خواهد شد و آن موقع مردم در برابر نظام قرار می گیرند و خشم مردم خشک و تر با هم خواهد سوزاند. (229647)
 
رحمت
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۰:۱۴:۵۱
اقاي توكلي شما كه بهتر مي دانيد هر واكنشي در خلاء بوجود نمي ايد يكسري اعمال وكردار در بوجود امدن انها دخيل مي باشد سوال من از شما اينست ايا در روزهاي ابتدايي هم شعارها تند وهنجار شكن بودند؟ ايا به اين مردمي كه شما انها را در لفافه سخن خويش بدور از دين و انقلاب ناميديد در اين مملكت زندگي مي كنند يا نه ؟وايا حق ابراز عقيده دارند؟يا فقط شمايي كه دائيه دينداري وانقلابي بودن داريد حق دينداري داريد؟پس لطف كنيد در چارچوبي منطقي وبدور مباحث خودي وغير خودي صحبت كنيد همه ما ايراني هستيم .چه مسلمان چه غير مسلمان چه ديندار چه غير ديندار.در اينكه اگر اين حكومت تغيير كند قشري ضد دين حاكم مي شوندو شايد در ان حكومت فرضي خاتمي نيز زنداني شود شك ندارم واين مرا به ياد رنسانس مي اندازد كه ان نيز سنت خداوند بود در جامعه اي كه دين ابزار دست عده اي شدبراي ظلم وتعدي به ديگران اگر شما به سنتهاي خدا ايمان داريد بايد كه چاره كار از جاي ديگر كنيد نه از موسوي وخاتمي وكروبي كه اينان هيچگونه نقش مستقيمي دراين رويدادها ندارند . انتخابات بهانه اي شده است براي ايراز اعتراض ونارضايتي از فضاي موجودوبه اعتقاد من اكثريت مردم معترض با نظام سر جنگ ندارند دعواي انها با زياده خواهانيست كه هنوز برادري را ثابت نكرده داعيه ارث دارند پس لطف كنيد تنها به قاضي نرويد وحكم صادر نكنيد . شما فكر ميكنيد اگر اين بزرگان به قول شما برگردند از فردا همه چيز در ست مي شود .تعجب ميكنم ازشما كه به جاي حل مسئله صورت مسئله را مي خواهيد پاك كنيد.(ميدانم كه نوشته مرا در سايت قرار نمي دهيد ولي لطف كنيد به اقاي توكلي نشان دهيد)[ (229649)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۰:۲۳:۰۱
حالااگه مثلا خاتمی بگه ولایت فقیه رو قبولو نداره چی؟تبعیدش میکنید؟این طوری که ازش قهرمان میسازید.درضمن ابروی حکومت تودنیا میره.منظورم اینه که اگه واقعاهم خاتمی باحکومت مشکل داره بهتره صداشودرنیاریدچون مثل تف سربالاست. (229654)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۱:۰۸:۱۱
دیگه تو این سایت کامنت نمی ذارم . چون تو این 2 روز 5 کامنت دادم حذف شد . من سیاست این سایت رو گرفتم . کامنتهای منطقی رو نمیذاره . یا تند چپ رو واسه خود نمایی یا که موافق. ولی دیدگاه مخاطبان سایت رو می شه از نظراتی که به کامنتها می دن میشه فهمید . اگر کامنتی موافق زیاد داشته باشد ضد دولت است . می گید نه چک کنید . اما خوشم اومد آقای توکلی جرات نکردی به کروبی چیزی بگی ، چون اون بد جوابتو می داد. در ضمن من بعد انتخابات با سایتتون آشنا شدم برا همین نمی دونم از چه کاندیدایی حمایت می کردید . ولی به نظرم خود شما به رضایی رای دادی. چون معلومه از احمدی نزاد هم زیاد راضی نیستی. کلا نامه مسخره و بی هدفی بود . هر چیزی جایی داره. (229687)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۱:۲۶:۳۱
جناب آقاي موسوي! يادتان هست كه يكبار امام در پاسخ اعتراض برخي روحانيان صاحب‌نام نسبت به دولت جنابعالي، خطاب به آنان فرمود نه شما از اميرمؤمنان برتريد و نه نخست‌وزير از خلفا بدتر؛ همان‌طور كه علي عليه‌السلام(!) با خلفا(!) در برابر خطر خارجي همكاري كرد، شما(!) هم با دولت(!) مدارا كنيد(!)اولای

نامه تون خوب بود اما این بندش واقعا منو. متاسف کرد!
شما کی رو با کیا مقایسه کردی!؟
من احساس کینه ی شما به احمدی نژاد رو درک می کنم مخصوصا روز اول جلسات رای اعنماد کاملا از عدالت سرشارتون!در مخالف گویی با خبر شدم اما واقعا براتون متاسفم که چنین مقایسه ای کردید اونم علی(ع) رو با دو تا سید اسرائیلی و امریکایی منفور
امیدوارم درج کنید. (229698)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۸:۴۷:۲۱
نامه تون عالی بود بازهم نامه بدین. (229912)
 
حسن آبادی
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۰۸:۵۱:۲۰
ان الله یحب توابین
اگر ما میدانستیم کسانی که توبه میکنند در نزد پروردگار چه مقامی پیدا میکنند میرحسین هم در اسرع وقت مانند متهمین دادگاههای اغشاشها توبه کرده به دامن ملت باز میگشتند
والسلام (229921)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۳۱ ۱۹:۲۱:۱۱
مسئولین سایت الف! فکر می کردم واقعا فقط نظراتی که حاوی الفاظ سبک یا توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران هستن اینجا منعکس نمی ‏شن. اما تا حالا چند تا کامنت گذاشتم که هیچ کدوم از این ها رو نداشتن، والله نداشتن، ولی منعکس نشدن. فقط مشکلشون این بوده که حرف حساب بودن و جواب منطقی نمی تونستین بهشون بدین. متاسفم برای این رویه تون... چشماتون رو بستین، دل ها تون سیاه شده... فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا... وای بر شما روزی که در محضر خدا بر انگیخته می شیم... دارید کم فروشی می کنید... فویل للمطففین... حقایق روشن رو نمی بینید... از کامنت ها هم هنوز درک نکردید مردم چی می خوان... راه روشنه، شما چشماتون رو بستین... قد تبین الرشد من الغی... (230648)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۱ ۱۹:۲۲:۲۹
راستي چرا تا الآن كه اول مهر است، خاتمي و موسوي نتوانسته‌اند اين نامه را پاسخ دهند؟ (231492)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۱ ۱۹:۵۰:۵۹
نظرات غیر قابل انتشار بیشتر از نظرات منتظر شده نشانه چیست؟! (231503)
 
دوست
۱۳۸۸-۰۷-۰۱ ۲۰:۰۱:۰۶
همانطور که میبینید جناب میر حسین هر جا که عقاید امام را به نفع خود میبیند آن را عنوان میکند ولی در جایی که به ضرر اوست چشم پوشی میکند.ایشان بر دروغ هایی که اطرافیان نا اهلشان میگویند پافشاری میکنند ودست بردار نیستند.در مراسم ختمی شرکت می کنند که مرده ای ندارد و این ناشی از القای مطالب به وسیله ی اطرافیان ایشان است. (231509)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۱ ۲۰:۴۲:۲۷
خوشحالم که پیش بینی من درست از کار درآمد. من برای شما کامنت گذاشتم و لی شما که ادعای عدالت دارید از ترس رفتن آبرویتان جرات نکردید آن را چاپ کنید. بیچاره ها! به آخر خط رسیدین! آقایان عدالت محور و عدالت پرور کم مانده خودتان را هم سانسوز کنین! (231530)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۲ ۰۲:۵۳:۵۲
سلام . وقایع بعد از انتخابات صرفا به انتخابات ربط ندارد که نقطه تلاقی اعتراضهای مختلفی است. امشب این مطلب را از زبان اقای حجاریان ت نیز شنیدم که تعبیری مشابع داشت که وقایع بعد از انتخابات را فوران نفرت بیان فرمودند تا ببینیم نظر خوانندگان چیست . (231642)
 
یک دانشجوی کوچک
۱۳۸۸-۰۷-۰۲ ۲۰:۲۴:۱۴
آقای توکلی سیاست یکی به نعل یکی به میخ همیشه جواب نمیذه و تا حالا هم جواب نداده که شما این کار را میکنید.
من فقط یک دانشجو هستم اما میفهمم که اقایان موسوی و خاتمی باید جایی یا تریبونی برای سخن گفتن داشته باشند تا از انحرافات(به قول شما) جلوگیری کنند (232084)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۲ ۲۳:۰۳:۰۴
بنام خدا- مردم بايد خواسته ها ونظرات واعتراضات خودرا مطابق مفاد قانون اساسي بايد بتوانند بطرق مختلف بيان كنند وقتي نمايندگان ملت توان حمايت وپشتباني از اين خواسته هارا ندارند بكجا مبكدام ملجا رو آورند؟ خواسته هاي مردم درمورد انتخابات بي جواب گذاشته شد خواسته هائي كه مستدل ومنطقي بود ودرنتيجه اعتراضات به خيابانها كشيده شد ونحوه برخورد با مردم صحيح نبود وخشونت دروهله اول از طرف نيروهاي انتظامي ولباس شخصي وبسيجي ايجاد شد و بآشوب وبي نظمي وكشت وكشتار منجر شد نحوه برخورد عاقلانه باطرف مقابل ميتوانست خسا رتهاي مادي ومعنوي را بحداقل برساند كه متاسفانه نشد (232137)
 
نمی دونم
۱۳۸۸-۰۹-۲۲ ۱۱:۰۶:۳۹
خدارا شکر که هنوز هم آدمایی هستن که نهی از منکر می کنن (259241)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.