+ -    [برای استفاده از تمام امکانات الف عضو یا وارد سایت شوید]

« نماگر

جدیدترین یادداشت‏های بینندگان

جدیدترین لینک های کاربران


برای دوستان جامعه اسلامی دانشجویان 
نگاهی به روز قدس در کلام امام خمینی (ره) 
من نسکافه نمی خورم 
شهید بهشتی و صندوق کمک به فلسطین  
طرح/ درجات جنگ نرم 
غربت انسان کامل 
مسابقه مهدوی حرف دل یک 
از علی تا علی 
مریم رجوی را بهتر بشناسیم  
لهجه مشهدی و لهجه گریزی مشهدی ها....!  
سه دليل از سه ديدگاه براي روز قدس 
خلوت با بهترین دوست 
ما و مولایمان، امام علی (ع)... 
با 6 تن از افرادی که دارای ذهن برتر هستند آشنا شوید  
گاف بزرگ سامانه اعلام حساب خانوار 
ايران همسر ساركوزي را فاحشه خواند 
معروف ترین اشک های فوتبال ایران!  
وزیر اقتصاد: می‌دانم اما نمی‌گویم 
آمار جنگ هشت ساله ایران با عراق  
ترور فرمانده حماس در دوبی  
سفر مخفیانه فاطمه هاشمی به استرالیا  
سارق خوش خواب 
مصاديق عدالت در حکومت علوي 
ما و مولایمان، امام علی (ع)... 
شب قدر در فرهنگ قرآن  
شب قدر در فرهنگ قرآن  
آمادگی واشنگتن و تل آویو برای جنگ پارتیزانی 
عدالتخواهی به مصلحت هست؟ / نیست! 
300 میلیارد برای هیچ ؟ 

تبلیغات داخلی سمت راست پایین




  کد مطلب: 53883, P.View: 4531
نتایج نظرسنجی موسسه آمریکایی از وضعیت افکار عمومی پس از انتخابات چاپ ارسال به رفقا
Administrator   
۳۰ شهريور ۱۳۸۸
براساس نظرسنجی یک موسسه آمریکایی مستقر در واشنگتن، اکثر مردم ایران احمدی‌نژاد را به عنوان رییس‌جمهور مشروع می‌شناسند. همچنین این نظرسنجی که  پس از حوادث انتخابات انجام شده است نشان می‌دهد که اگر بار دیگر انتخابات برگزار شود، عده کمتری به میرحسین موسوی رای خواهند داد.

به گزارش الف، در نظرسنجي جديدي که به تازگي توسط موسسه افکار عمومی جهان World Public Opinion و در چارچوب برنامه پژوهشی گرایش‌های سیاسی جهانی PIPA - Program on International Policy Attitudes در ايران انجام گرفته است،  مسائل مختلف سياسي، اقتصادي و اجتماعي از نگاه مردم ايران مورد بررسي قرار گرفته است. در اين پژوهش ديدگاههاي مردم ايران درباره مسائل مختلف جمع آوري گرديده است و نتايج اين پژوهش در اولين ساعات روز يک شنبه 88.6.29 بر روي سايت اين موسسه قرار گرفته است. اين پژوهش در مجموع دربرگيرنده مباحث جالب توجهي درباره مسائل ايران است که عمليات اجرايي آن از طريق يک موسسه نظرسنجي از خارج ايران انجام شده است. اين نظرسنجي با جامعه آماري جمعيت شهري و روستايي ايران و با ضريب خطاي 3 درصد و با روش تلفني به کمک کامپيوتر  CATI  - Computer Assisted Telephone Interview انجام گرفته است.

اين تحقيق دربرگيرنده مباحثي همچون انتخابات در ايران و بررسي موردي انتخابات رياست جمهوري دهم، بررسي ميزان اعتماد به نهادها و دستگاهها در ايران، عملکرد آمريکا در جهان و نحوه تعامل ايران با آن، مقايسه وضعيت ايران با 4 سال گذشته در موارد مختلف، مساله آزادي هاي اجتماعي در ايران و مسائلي از اين دست ميباشد.

نتایج را ببینید:

دانلود فایل نتایج به فارسی - فایل پی.دی.اف
دانلود فایل نتایج به فارسی - فایل ورد
دانلود فایل نتایج به انگلیسی - فایل پی.دی.اف

دانلود از سایت موسسه آمریکایی

Full Report - PDF
Questionnaire with Findings, Methodology - PDF


 
 

نظر
مشارکت در بحث
228869 | pح   |2009-09-21 12:11:40| - [moderator4]
ورود سایت محترم الف را به جرگه سایت های طنز خوش امد میگوییم.
230754 | ناشناس   |2009-09-22 23:27:43|IRAN - [moderator3]
گزارش کامل این نظرسنجی (پی دی اف) نشان می دهد که ۱۰۰۳ نفر بصورت تلفنی مورد سوال قرار گرفته اند که ۵۲% آنها حاضر به پاسخگویی نشده اند. از هر چهارنفر که به نظرسنجی پاسخ دادند، یک نفر حاضر نشده است بگوید به چه کسی رای داده است. تنها نیمی از پاسخ دهندگان گفته اند درصورت تجدید انتخابات به احمدی نژاد رای خواهند داد.
228871 | انصار  - غیر قابل استناد   |2009-09-21 12:12:29|IRAN - [moderator4]
به نام خدا
در جامعه ایرانی به جهات قابل دفاع ، نظر سنجی های اینترنتی ملاک خوبی جهت میزان صحت موضوع نظرسنجی نمی تواند باشد همانگونه که در صورت صحت نظرسنجی های این چنینی ، در حال حاضر آقای موسوی باید رئیس جمهور می شد تا دیگران. این مطالب قبلا توسط حامیان دولت نیز به شدت تبلیغ شده است . حال چه شده است که سایت شما هم خبر یک خبرگزاری بیگانه را ملاک قرار می دهد جالب است و قابل بررسی که اینچنین چرخ رویکردی داشته است.
230660 | داشنجو85   |2009-09-22 19:34:04| - [moderator5]
با سلام دوست عزیز بستگی داره این نظر سنجی ها رو طرفداران آقای موسوی از محله های شمال شهر تهران انجام داده باشند یا همون نظر سنجی هایی که تو دادگاه متهمان تعریفشو شنیدیم
البته این حرفشونو که نظر سنجی در جامعه ما نمی تونه معیار باشده قبول دارم وگر نه آقای موسوی قبل از اعلام نتایج انتخابات جشن پیروزی نمی گرفت
228875 | علي  - نظر سنجي   |2009-09-21 12:14:05|IRAN - [moderator4]
عجب ! نظر سنجي هاي موسسات امريکائي معتبر شد؟ ياد آقاي عبدي بخير .
232923 | قاسم   |2009-09-26 18:17:05|IRAN - [moderator3]
برادر یا خواهر گرامی
نظر سنجیهای موسسات معتبر داخلی که از نظر شمازیرسوال است
اظهارات مقامات مسئول که از نظر شمازیرسوال است
اظهارات نهاد های قانونی که از نظر شمازیرسوال است
اظهارات 600000 نفر از ملت که مجری انتخابات بودند که از نظر شمازیرسوال است
اظهارات ملت که از نظر شمازیرسوال است
وتنها مسایلی که از نظر شمازیرسوال نیست همین اظهارات دشمنان محترم !
نظام است که برای رضای دل شما به آن اشاره شد والا ملت از همان اول هم میدانست شما بودید که نمی پشندیدید البته منظورم از شما مدعیان میباشند والا شخص شما ممکن است از همه بهتر باشید انشاالله
228891 | ناشناس   |2009-09-21 12:21:10|IRAN - [moderator4]
در بيطرفي سايت الف شكي نيست! در اينكه 99.9 درصد مردم هم احمدي نژاد را بيشتر از موسوي قبول دارند بازهم شكي نيست! هيچ ت.. هم صورت نگرفته! نظرسنجيهايي هم كه دول استكبار انجام ميدهند اگر به نفع دولت باشد انتشار ان منعي ندارد ولي اگر به ضرر دولت باشد احتمالا موسوي به انها پول داده كه نظر سازي كنند. منتها من در عجبم كه به طرفداران اندك موسوي كه روز به روز هم اب ميروند چرا اجازه يك تجمع مسالمت اميز داده نميشود.(ايشالله كه مطلب فوق فاقد توهين تشخيص داده شود)
240032 | ناشناس   |2009-10-08 11:31:49| - [moderator4]
به نظر خودتون دفعه های قبلی که طرفداران موسوی تجمع کردند خیلی مسالمت آمیز بود ؟
با این همه خسارت که حالا اینطوری می فرمایید
ضمن اینکه نظر سنجی ها نشان میده که تعدادشون کمتر از 20 درصد مردم است
حالا این تعداد باید مملکت رو به آشوب بکشونن چون مقاصدشون بر آورده نشده
درضمن تمام نظر سنجی های موسسه های بیطرف (توجه کنید بیطرف نه دولتی ها ) خواه آمریکایی یا غیر آمریکایی در مورد انتخابات ایران همین نتایج رو نشون میده واین نکته زمانی به چشم میاد که دولت هاشون مخالف به قدرت رسیدن مجدد احمدی نژاد بودند
228892 | نیما   |2009-09-21 12:21:39|CANADA - [moderator4]
آقای موسوی،
سرت را از برف بیرون بیار!
230794 | آرش ایرانی  - پاسخ به نیما   |2009-09-23 01:21:22| - [moderator3]
آقا نیما قیاس به نفس میفرمایید
228897 | سبزاندیش   |2009-09-21 12:25:03| - [moderator4]
ولی من باز به موسوی رای می دم / تا حدودی طبیعی مردم که از سنگ نیستند چون صداسیما 24 ساعت داره احمدی رو تبلیغ می کنه موسوی و خاتمی رو تخریب این ها تاثیر دارد ولی اگه دوباره انتخابات انجام بشه نه تنه موسوی کم تر رای میاره بلکه کلا رای دهندگان کاهش پیدا می کنند و مشارک حداکثر 60% خواهد بود /سبز باشید
230950 | میثم   |2009-09-23 10:24:10|IRAN - [moderator3]
آقای سبز اندیش
کسی آقایون موسوی و خاتمی و کروبی روتخریب نمیکنه
انعکاس رفتار و عمل اونهاست که شما فکر میکنید تخریبه
خودشون تیشه به ریشه خودشون زدند
حالا هم با اپزسیون ضد انقلاب هم همسنگر شدند
بی بی سی و صدای آمریکا هم شده حامی درجه یک این سیاسیون بی سیاست حتی یک بیانیه و یا یک کلمه برائت جستن از اینها هم از زبونشون در نیومد.
واقعیت همیشه تلخه
اگر موسوی همون شنبه بعد از انتخابات پذیروفته بود این اوضاع پیش نمیومد.
حالا خودشونم توش گیر کرندند و نمیدونن چگونه ازش خلاص بشن.
228907 | رحمان   |2009-09-21 12:28:50|RUSSIAN FEDERATION - [moderator4]
خدا را شکر که حتی دشمنان هم مجبور به اعتراف شدند.
قابل توجه قدرت طلبانی که هنوز هم بر طبل اختلاف و تفرقه می کوبند.
228908 | مسعود   |2009-09-21 12:30:08| - [moderator4]
سلام به سايت الف از اينكه به صورت يك طرفانه و به شدت جناحي هستيد براي خودم متاسفم ، نامه هاي پسران اقاي هاشمي را نزديد پس فردا يك آدم معمولي يك حرفي در جواب آنها بزند خواهيد نوشت
اما در مورد اين نظر سنجي اگر واقعا اين نظر سنجي ها را قبول داريد پس بايد از اين نظر سنجي ها را زياد در سايت شما ببينيم مثلا نظر سنجي در مورد مشروعيت دادگاه هاو ...... اما وقتي اين نظر سنجي ها به ضرر شماست آنها مي شوند صهيونيستي!1111
اما كلام آخر فرق اصلاح طلب ها با اصول گرايان اين است كه قايل به اصلاح اند
اما اصول گرايي كه شما باشيد با هيچ اصولي برابري نمي كند
حرفم را قبول نداريد همين حالا يك قانون در سايت خود بگذاريد و دو سه روز ديگه ببينيد كي اونرو دور مي زنه و انجام نميده
آقا اصل از اين بالاتر كه اسراييل دشمن ماست؟ پس اين مشايي كيست؟
اصل از اين بالاتر كه مراجع پدران ما هستند؟ پس اين توهيني كه به آقاي مكارم و صافي ميشه چيه؟ اين كفن پوش هاي جناح اصول گرا كوشند؟
و هزار درد ديگه ختم كلام : من ديگر هيچ اطمينان به اين نظام ندارم
230667 | داشنجو85   |2009-09-22 19:46:28| - [moderator5]
دوست عزیز تند رفتید ایمیل خودتونو بدید تا عکسای دست دادن آقای خاتمی با رئیس رژیم صهیونیستی رو براتون ارسال کنم
اگر اقای مشایی اشتباه کرد شهامت قبول اشتباه رو هم داشت وقتی هم رهبر موضوع گیری کردند حداقل یه ذره شعور داشت در جواب رهبر نامه ای مبنی بر تبعیت از کلام رهبری داد و عذر خواهی کرد بعدم اشتباهشو تکرار نکرد
کروبی چی اشتباهشو پذیرفت
هاشمی چی با اون حمایت رهبری ازش یه تشکر خشک وخالی کرد بازم دم ناطق گرم
موسوی چی نکنه هنوز بعد از سه ماه می گه تقلب شده مدرکشم لابد تو انتخابات بعدی اعلام می کنه
نه دوست عزیز اگه این دولت جناح یه مشایی داشت اون دولت...
دیدار خاتمی با جرج سورس چی اونم لابد .....
بد نیست فیلم مستند انرژی هسته ای هم یه نگاهی بهش بکنید بازم اگه مشایی حرفی زد حرفشو اصلاح کرد
شعار نه غزه نه لبنان رو چی کارش کنیم لابد بچه های غزه هم در حق آقای موسوی ظلم کردند
لابد بچه های اردوگاه قانا یا بچه های مدارس سازمان ملل تو غزه به احمدی رای داده بودند.
کسی که میگه فلسطین براش اهمیت نداره صلاحیت این که در مورد مشایی نطر بده نداره(منظور شما نیستید برمیگردد به مناظره های انتخاباتی)
لابد رای های احمدی نژاد رو برده بودند غزه نوشته بودند مشایی هم یه اسرائیلی ها گفته بود مرز ها ی غزه رو باز کنند
برادرم حرفاتون ، شعاراتون؛ نقد هاتون با هم تناقذ داره
228909 | بی طرف   |2009-09-21 12:31:13|IRAN - [moderator4]
سلام بر اهالی خوب الف -متن بالا را خواندم . مدتی است که سری به اخبار سیاسی می زنم موضوعی توجهم را جلب کرده و ان اینکه در تحلیل ها و اطلاع رسانی سیاست به نظرم یک بام و دو هوا کار می شود یک جایی می گویید این امریکاییها و خارجیها این که می گویند دروغ است و یک جایی دیگر مستند ادعا گفته های انها را ارائه می دهید بالاخره بگویید اینها دشمن دروغگو هستند یا دوست راستگو ؟
231264 | س   |2009-09-23 14:54:01|IRAN - [moderator3]
خودتونو به اون راه نزنید. ببینید اگه دشمن شما همه جوره مایه بذاره تا شما رو زمین بزنه طبیعیه و حرفهاش غیر قابل اعتماد. ولی اگر بعد از همه تلاشهاش منصفانه اعتراف کنه شکست خورده خوب معلومه قابل قبوله. چون اون به نفع دشمنش که مرض نداره حرف بزنه. قبول دارم که یه کمی سخته. ولی: بهتر آن باشد که سر دلبران گفته آید در حدیث دیگران. حالا اگر هم تشکیک کنید که الف نباید حرفشونو بپذیره، باشه. ولی شما سبزیها که باید بپذیرید، هرچند کلی دمغ بشید. شما حرفهای آبکی تر غیر علمی تر و بی منطق تر خارجیها رو پذیرفته بودید! شما که یک بام و دو هواترید!
228911 | ناشناس  - کم کم   |2009-09-21 12:33:13|IRAN - [moderator4]
ممنون از اطلاع رسانی
به نظرم باید کم کم موسوی بگه که اشتباه کرده و دادگاهی بشه
228914 | عباس  - نظر سنجی   |2009-09-21 12:34:37|IRAN - [moderator4]
این موسسه صهیونیستی نبوده ؟ وابسته به موساد یا CIA نیست ؟
228915 | رضا   |2009-09-21 12:35:05|IRAN - [moderator4]
بر اساس گزارش منتشر شده بیشترین درصد پاسخ دهندگان را خانم ها و یا آقایان خانه دار از بین سایر گروهای جمعیتی (به لحاظ فعالیت و شغل) تشکیل داده اند. (36%).
228916 | عباس   |2009-09-21 12:35:38|IRAN - [moderator4]
امیدوارم دوستانی که به موضوع افکار عمومی اهمیت می‌دهند، توجه نشان دهند.
228917 | میم . الف  - درخواست لینک   |2009-09-21 12:35:57|IRAN - [moderator4]
لطفا لینک مطلب را هم برای استفاده عموم در وب‌سایت قرار دهید.
با سپاس
228918 | rezvan  - دروغ   |2009-09-21 12:36:57|IRAN - [moderator4]
خنده داره-
اين چند روزه اينقدر روزها رو شب نشون دادند كه ادم مي مونه با اينهمه دروغ چيكار كنه.
خداوند به فريادمان رسيدگي كند ولا غير.
228921 | ناشناس   |2009-09-21 12:38:20|IRAN - [moderator4]
به به ! ظاهرا انقلاب مخملی از رنگ سبز خوشش نیومده داره رنگ های دیگر رو امتحان می کنه و اصولگرا ها هم خوشحال و غافل مثل همیشه .
تا دیروز اگه اصلاح طلب ها می گفتن نظرسنجی واسه یک کشور غربی نه آمریکا هست چنان بلایی سرش می آوردین که یادش می رفت دنبال اصلاح چی بوده .

اینکه می گن آمریکا واسه کل دنیا از 50 سال قبل برنامه داره راسته ها . قابل توجه ناصح بزرگ الف جناب آقای دکتر توکلی . اشاره می کنم دوستان مراقب اشند از اونور بوم پرت نشن پایین . خداییش این یکم شرف و آبرویی که واسه ایران مونده رو به تاراج بی خردی نذارین . پیام رو گذاشتم که الف بخونه نذاشتین هم نذاشتین .
228925 | ناشناس   |2009-09-21 12:39:47| - [moderator4]
خدا شما قوم هفت رنگ را به راه راست هدایت کنه. آخر شما آمریکا و نظر ستجی ها و رسانه و ... اش را قبول دارید یا نه؟ هر موقع دلتان می خواهد به خارجی ها استناد می کنید تا به ضررتان شد آنها را می کوبید. برادرانم این اخلاق اسلامی نیست. این اخلاق ایرانی نیست.
228928 | ناشناس   |2009-09-21 12:44:05|IRAN - [moderator4]
همه گزار ش رو خوندم.
چند نکته:
- تضاد فراوانی در این گزار ش هست. به عنوان مثال با اینکه اغلب بر این باورند که اوضاع اقتصادی کشور و خانواده شان و وضعیت عدالت نسبت به 4 سال پیش بدتر شده اما با این وجود و با توجه به حوادث پس از انتخابات محبوبیت ا.ن بیش از حد تصور است.
- در پاسخ به سوال در خصوص آزادی مطبوعات گزاره "دولت بايد از اختيارات لازم براي جلوگيري از انتشار مطالبي که فکر مي کند منجر به بي ثباتي مي شود، برخوردار باشد: 58 درصد موافقت را به خود اختصاص داده است. معنای این امر آن است که در زمانه کنونی که نهایت سانسور و مخالفت با آزادی بیان و مطبوعات وجود دارد باز هم حد اقل 58 درصد موافقت با آن همراه است(!)
- به نظر می آید نمونه افرادی که توسط این موسسه مورد پرسش قرار گرفته اند طیف خاصی بوده اند
- از همه مهم تر خیلی جالبه حالا که نظر سنجی یک موسسه اون هم خارجی (وتازه از نوع آمریکاییش) که چندان اسم و رسم دار هم نیست مورد توجه شما قرار گرفته.
سیرم از مردم دنیاطلب دون که به جهد/نان از گرسنه گیرند و خورانند به سیر/ای بسا دست که مردم به ضرورت بوسند/که اگر دست دهد قطع کنند با شمشیر
228930 | یاسر   |2009-09-21 12:44:37| - [moderator4]
لطفا اعلام کنید چند نفر در این نظر سنجی شرکت کرده اند؟ با تشکر
228931 | ناشناس   |2009-09-21 12:44:58|IRAN - [moderator4]
سلام دقیق وبدون حب وبغض صحبت کردن خیلی چیزخوبی است مادربرنامه های تلویزیونی دیدیم که آقای میرحسین برای اتکاء به چند نظرسنجی داخلی وخارجی محکوم می شود حالا چطور آنهم مدل خارجی آن دارد مورد ادعا قرار میگیرد جای تعجب دارد از آقای توکلی انتظار داریم ازخودزنی سایت تحت امرشان جلوگیری بعمل آورند ممنون منتظر هرنوع پاسخی به ایمیل بنده هستم امیدوارم نظر بنده طبق منویات آقای توکلی درذیل مطلب نظرسنجی چاپ گردد.
232399 | SAM_253   |2009-09-25 18:39:45|GREECE - [moderator3]
حتما منظورتون اون نظر سنجی بود که روز قبل از انتخابات و توسط خود ستاد آقای موسوی انجام گرفته بود و چون نتایج اون باب میل آقایون نبود از انتشار اون طفره رفتند!
یا اینکه نظر سنجی که توسط چند موسسه خارجی انجام گرفته بود و نتایج اون بسیار نزدیک به نتایج انتخابات داشت اما در هیاهوی تبلیغاتی و خود زنی یاران سبز اندیش گم شد؟

ضمنا سوالی دارم. منظورتون از نظر سنجی های مورد اتکای آقای موسوی کدوم هستش؟
چرا تا حالا اسم و نشونی ازش نداده؟

لابد صبر کرده تا زمانی که مدارک تغلب گسترده و آشکار در انتخابات رو پیدا کرد همشو یکجا نشون بده!
228938 | کوشا  - کیهان   |2009-09-21 12:48:24| - [moderator4]
به نظر می رسه این نظرسنجی توسط کیهان انجام شده است!
حالا بازم بگوئید این بیگانگان هستند که......! ولی حالا نظرسنجی شان مهم شده برایتان!
228939 | محمد  - تحليل   |2009-09-21 12:48:31|IRAN - [moderator4]
يك سوال دارم اگر كسي جواب درست دهد من اين نظرسنجي را باور مي كنم .
فراموش كرديد كه قبل از انتخابات نتايج تمام نظرسنجي ها به نفع مير حسين موسوي بود.ولي احمدي ن‍‍ژاد راي آورد.
پس من اين نظرسنجي را باور نمي كنم يا اينكه بايد گفت در انتخابات.....شده
من اين نظرسنجي را در سايت تابناك خوانده ام يك سوال آن اين بود كه آيا صداي آمريكاوبي بي سي نگاه مي كنيد يا نه كه فقط 20درصد گفته بودند بله كه اگر انسان واقع بين باشد وكمي به دور واطراف خود نگاه بكند متوجه اين موضوع مي شود
خواهشا نظر من را حذف نكنيد.
230647 | محمد   |2009-09-22 18:59:19| - [moderator5]
با سلام محمد جان دوتا از اون نظر سنجی های علمی که با منبع و روش نظر سنجی وتعیین درصد خطا اعلام شده و در ان اقای میر حسین اکثریت بوده برای من بنویس بدانم منبعش کجا بوده یا اگر شد نتیجه نظر سنجی دوستان خودتان در جهاد دانشگاهی دو روز قبل انتخابات را که رهبر سبزتان مخفی کرد وگفت منتشر نکنید برای ما منتشر کن یک نگاهی هم به مصاحبه اقای میرحسین یک روز قبل انتخابات با نشریه تایم داشته باش ببین چی گفته ! ادم بازنده چی می تونسته بگه ؟ (در جواب این سئوال که این دختران وپسران که شادی کنان و خوشحال برای شما در خیابانها جمع می شوند اگر شما پیروز نشوید چه اتفاقی می افتد ؟ شما به انها چه می گویید؟گفت : نتیجه انتخابات مهم نیست مهم تغییر است که شروع شده وادامه می یابد ! کدام تغییر چرا انروز نگفت من پیروزم ؟چرا گفت پیروزی مهم نیست ؟)اخرین برنامه تلویزونی ایشان از شبکه دو را دیدی ؟ بر خلاف برنامه های گذشته : من موافق سهام عدالتم ! من از مسکن مهر حمایت می کنم ! من خودم یک بسیجیم ! و هزار دروغ دیگر بر خلاف نظرات قبلی چرا ؟ چون می دانست رای نمی اورد خواست اخرین تیر را رها کند .که انهم به سنگ خورد . حالا مدارک تقلب ودروغهای بعدی جای خود واقعا هنوز انقدر ساده ای که بازهم می گویی نظر سنجی درست بوده وتقلب شده ؟! خودش و بقیه فهمیدند امریکا وانگلیس هم فهمیدند اما امان از تو قطعا تو هم فهمیدی می خواهی وانمود کنی که نفهمیدی !
230880 | علي   |2009-09-23 09:20:36|IRAN - [moderator3]
محمداقا من نميدونم شما اون نظرسنجي هاكه ميگفت موسوي راي مياره رو ازكجا اوردي ولي يكسري نكات قابل توجهي در اين قضيه هست كه اميدوارم بدون هيچ تعصبي به اونهافكر كني:1-به نظر ميرسه كه نظرسنجي ادعايي شما بيشتر نظرسازي هست تا نظرسنجي!2-درنظرسنجي هاي معتبر جامعه اماري خيلي مهم است يعني در همين راي گيري رياست جمهوري در كشور خودمون مهمه كه نظرسنجي ها درچه جامعه اماري انجام گرفته مثلا در شمال وغرب شهر تهران بوده يا در جنوب و كلا پايين تر از انقلاب 3-دركشور ما كه جمعيت شهرستانها حدود8 برابر شهر تهران هست(از72ميليون جمعيت كشور حدود9 ميليون نفر در شهر تهران زندگي مي كنند اشتباه نشه شهرتهران -نه استان تهران كه 14ميليون جمعيت داره) 3-در اين انتخابات ديديم بيشترين اراي احمدي نژاد از شهرستانها بود وفقط درشهرتهران موسوي رايش انهم فقط 300هزارنفر بيشتر بود ايا درنظرسنجي مورد ادعاي شماشهرستانها و پايين شهر تهران جزو جامعه اماري بوده اند! 4- در همان زمان انتخابات هم برخي از موسسات نظرسنجي داخلي وخارجي مثل گالوپ در امريكا از پيروزي احمدي نژاد در انتخابات خبر دادند 5- به نظر ميرسه توهم پيروزي در موسوي وبرخي از اصلاح طلبان ناشي از همين جامعه اماري در بالاشهر بود اگرچه بعدا خيلي از همين دوستان اراي ملت شريف ايران رو به كمي و كيفي تعبير كردند يعني گفتند اون 13ميليون اراي موسوي نخبگان بودند و اون 25ميليون غيرنخبه پايين شهري شهرستاني و... كه اين هم توهين بزرگ به ملت شريف ايران بود
232402 | SAM_253   |2009-09-25 18:47:32|GREECE - [moderator3]
اول اینکه به سوال شما در 2 -3 پست بالایی جواب دادم و چند تا هم سوال پرسیدم لطفا شما به اونا جواب بدین

ضمنا این نظر سنجی توسط یک موسسه خارجی انجام گرفته ولی شما یقه یه عده دیگه رو میگیرین که " ...اگر كسي جواب درست دهد من اين نظرسنجي را باور مي كنم"

و در مورد سوال آخری باید بگم که لزومی نداره که همه مردم مثل شما فکر کنن و لازم به یادآوری مجدد هست که

" ...عزیزم تمام ایران ، تهران! نیست..."
232869 | ناشناس   |2009-09-26 16:47:19|IRAN - [moderator3]
دوست گلم من هرچی اینترنت را جستجو کردم و به حافظه خودم فشار آوردم از این همه نظر سنجی که به نفع موسوی بود چیزی ندیدم
آقا ! یه کم مستند صحبت کنید نه روی حرف های شنیده شده
228949 | ناشناس   |2009-09-21 12:55:30| - [moderator4]
ا ا ا ا ؟ اقای توکلی شما چرا عزیز من اینها که این نظر سنجی ها رو راه میندازن که
برای لابی های صهیونسمی بود که چی شده قابل قبول شده
بعد عزیز من برو تو سایتش نظر سنجی بین 1000 نفر بیشتر نبوده حالا اگر
1000 نفر میشه جامعه اماری حرفشون قبوله
228956 | ناشناس   |2009-09-21 12:58:32| - [moderator4]
ببخشید کیهانه اینجا ؟

این رو هم چاپ کنید نظریه جالبی داره :

http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=84889
228957 | ناشناس   |2009-09-21 12:58:58| - [moderator4]
خوب کاری نداره لطفا برگزار بفرمائید
228970 | مجتبی  - اندر اعتبار این نظر سنجی و ا   |2009-09-21 13:08:19|IRAN - [moderator4]
از کی تا حالا نتایج این نظر نظر سنجی ها معتبر شده؟حتما تا وقتی که به نفع شما باشه؟ ضمنا خوبه که به موضوعات نظرسنجی های دیگه اون هم اشاره کنید. حالا چرا اینقدر ذوق کردین!

البته من تا حدی به صحت نتایج این بخش از نظر سنجی اعتقاد دارم. خوب هرچی باشه 7 تا کانال تلویزیونی، تمام کانالهای رادیویی، تریبونهای نماز جمعه و ... دارن اونها رو می کوبن، اونها هم که دستشون به هیچ جا بند نیست. فقط یه روزنامه درست حسابی داشتن که کافی بود حرفی بزنه تا رسانه های رقیب و صدا و سیما که با هزار برابر هزینه و هزار برابر قدرت بیشتر اداره میشن اونهارو بکوبن! تازه اون رو هم تاب نیاوردید و به سرنوشت سایر رسانه های اصلاح طلب ( البته به زعم بنده حق طلب) دچار کردید.
بنده خداها اصلاح طلب ها که تا زمان انتخابات بودن گرم کننده تنور انتخابات و بعد از انتخابات شدن هیزم این تنور!

ضمنا اندر اعتبار این نظر سنجی قابل ذکره که تو همین نظر سنجی حدود 50 درصد مردم اعتقاد دارن که رابطه ما با غرب بدتر نشده! نمی دونم شاید هم این نظر سنجی کاملا درست باشه. اما اگه این نظر سنجی واقعیت داشته باشه که باید به حال این مملکت و مردمش و سطح اطلاعاتش متاسف بود.

راستی شما که اینقدر به میزان کاهش محبوبیت موسوی علاقه نشون میدید خوبه یه نظر سنجی درباره افزایش میزان اعتماد مردم به رسانه ملی و BBC Persian حداقل بین قشر نخبه و دانشجو منتشر کنین. تازه میتونین یه نظرسنجی درباره افزایش امید در میان جوانان و دانشجوها منتشر کنین. من که تو دانشگاه شریف هستم فکر کنم امسال میزان مهاجرت دانشجوها از 50 تا 100 درصد رشد داشته باشه.

خداییش خیلی سعی کردم متعدل بنویسم. دیگه اینو سانسور نکنید.
با تشکر از الف که امکان نظر دادن رو فراهم آورده.
228978 | علی   |2009-09-21 13:12:00| - [moderator4]
اتکای رسانه اصولگرای وابسته به نماینده مجلس را به نظر سنجی یک موسسه امریکایی (که اصلاح طلبان به خاطر همکاری با آنان به زندان میرفتند) را تبریک گفته، قبولی این نظر سنجی را از دولت اصولگرا خواستاریم.

و من الله توفیق
228979 | ناشناس   |2009-09-21 13:12:02|CANADA - [moderator4]
از همون جواب به سوال 1-f میشه فهمید که این نظرسنجی هم آره!
228984 | نسل سومی   |2009-09-21 13:14:09|IRAN - [moderator4]
تکلیف ما را معلوم کنید
1- بالاخره امریکائیها (و کشورهای غربی) حامی موسوی هستند یا خیر ؟ اگر هستند چرا برای تخریب او قدم می دارند؟!
2- بالاخره شما امریکائیها را قبول دارید یا خیر؟ اگر نظراتشان را قبول ندارید چرا به ان استناد می کنید (چرا که اوردن خبر بدون تحلیل به نوعی تایید ان است) !
3- بالاخره حامیان موسوی از امریکا تغذیه می شوندیا خیر ؟ اگر می شوند چرا نظز سنجی طوری می کنند که موسوی تایید نشود؟!
4- بالاخره امریکائیها موسوی را تایید می کنند یا خیر؟!
5- بالاخره باید چه کنیم امریکا را تایدد کنیم یا خیر؟
6- بالاخره اگر باید ببینیم دشمنان چه می گویند اگر کسی را تایید کردند قطعا مشکل دارد بالاخره احمدی نژاد مشکل دارد یا خیر؟

فکر کنم خودتان هم هنوز نمی دانید چه را چگونه بخواهید و چه ملاکی را تعیین کنید که مجبور به تفسیرهای ضدونقیض نشوید!

نتیجه این که اگر قران و نهج البلاغه ملاک بود مجبور نبودید این قدر ضدونقیض صحبت کنید.
228998 | محمد  - احمدی نژاد زرنگ   |2009-09-21 13:18:06|FRANCE - [moderator4]
وقتی این نظر سنجی را دیدم پیش خودم گفتم این احمدی نژاد چقدر زرنگ است بنده خدا سبزها راست می گویند! 11 میلیون رای موسوی را عوض کرد برای خودش! بعد کسانی را که زندانی کرده بودن قرص خوراند (مانند ابطحی وعطریانفرو...) امدن ابراز پشیمانی کردن ! بعد کاری کرد که 72 نفر کشته سایت مشارکت بدست خودشان بشود 25 نفر !اخ اخ عاطفه امام را که نگو کاری کرده که طرف امده میگه خودم خودم ودزدیدم و سازمان مجاهدین و مادرش هم تائید می کنند ! تمام اسناد وشواهد ومدارک تجاوزی که کروبی ادعای انرا داشته چنان جمع وجور کرد و برد پیش اسناد تقلبی که موسوی ادعا داشت که خود کروبی هم نفهمید چی شد!ای ای از دست این احمدی نژاد کاری کرد که در روز قدس میلیونها سبز را بصورتی سحر کرد که رفت بین انها و بعد هم سخنرانی کرد وجالب همه این چند میلیون سبز به تائید او شعار دادن و رهبران خود (اصلاحات وسبزها ) را از راهپیمایی فراری دادند! و جالب اینکه ظاهر وشعارها وپلاکاردهای این چند میلیون را چنان عوض کرد ودر صدا وسیما پخش کرد که شبکه های خارجی هم همانجوری فیلمبرداری کردند و فقط روزنامه اعتما د بودکه با معتمد بودنش گول نخورد و فهمید از یک سیستم جدید فتو شاپ استفاده کرده !وجمعه شب هم که در بازی استقلال که صدها هزار سبز در استادیوم جمع شده بودن وشعار می دادندبا 45 دقیقه تاخیر همه را جابجا کرد ویک بازی عادی نشان داد !
و حالا وای عجبا . وای عجبا که چقدر زرنگ شده که سر دستگاههای نظر سنجی امریکایی هم کلاه گذاشته و قانونی بودن خودش را برده بالای 80% !
با این زرنگی یواش یواش فکر کنم کاری کنه یکسری فرار کنند بروند خارج !یکسری تغییر موضع بدهند بگویند کی بود کی بود من نبودم ! بعضی از اقازاده ها هم بیایند اعتراف کنند که از بیت المال که نه از مال باباشان مقداری دزدی کرده اند !
اهسته اهسته پائیز رسیدو شد زمان شمارش جوجه ها ! کسانی که با شعار مبارزه با دروغ به میدان امدن چنان به این ملت وطرفدارانشان دروغ گفتند وبافتند که باورشان شده بود کاره ای هستند و اکثریت را دارند اما اکنون اربان عده ای که به قول رهبر معظم فریب تحلیل گران روزنامه ها را خورده بودند فهمیدند موضوع از چه قرار است ولی معلوم نیست که این اقایان کی وچه زمانی به حقیقت تن درنهند لاکن یک ضرب المثل است که اخر کار این اقایان را مشخص می کند و ان در زمان پایان زمستان است که جز رو سیاهی در پیشگاه خداوند واکثریت ملت چیز دیگری نخواهند داشت . ضمنا یک روزشمار برای ترانه موسوی و نامه اقای توکلی به اقایان بگذارید تا دروغها و دروغگوها برای مردم هروز مشخص تر شود .
229011 | مهدی  - سلیقه ای عمل نکنید!   |2009-09-21 13:25:57|IRAN - [moderator4]
چطور نتایج این نظرسنجی برای شما محترم شمرده شده و اینطوری خبرش رو نقل میکنین ولی این همه نظرسنجی که قبل از انتخابات این موسسات امریکایی منتشر کرده بودن و خبر از پیروزی قطعی میرحسین موسوی داده بودن رو قبول ندارید؟
در ضمن مگه دیروز رهبر معظم انقلاب نگفت که هر چی رسانه های امریکایی و غربی منتشر میکنن مطمئن باشید که بدون قصد و غرض نیست و اونها هیچ وقت عاشق چشم و ابروی ما نیستن؟ حالا چی شده که نظرسنجی اونها رو توی سایت خودتون نقل میکنین؟
بالاخره تکلیف ما چیه؟ دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس شما رو؟
229023 | ناشناس   |2009-09-21 13:33:29|IRAN - [moderator4]
تغيير محتواي پيام هاي ارسال شده به سايت الف نيز نشان ازعدم حمايت از آقاي موسوي دارد.
229028 | علي   |2009-09-21 13:35:25|IRAN - [moderator4]
خواهش مي كنيم براي اينكه طرفدارهاي موسوي روشون كم بشه يكبار ديگه انتخابات را زير نظر نهادهاي بين المللي برگزار بشه ببينيم ديگه چي دارند بگويند
229045 | ناشناس   |2009-09-21 13:46:44|IRAN - [moderator4]
حالا شما بايد جواب دهيد كه وقتي با ادعاي احياي ارزش‌هاي فراموش‌شده خط امام، معترضان را علمداري مي‌فرماييد، آيا از اين شعارها و سردهندگانشان برائت مي‌جوييد يا با ادامه سكوتتان آن‌ها را تاييد مي‌كنيد؟ در اين صورت جواب امام را چه مي‌دهيد؟

متن بالا قسمتي از نامه آقاي توكلي است به آقاي خاتمي وموسوي :

آقاي توكلي اگر آقاي موسوي از اين عده هم اعلام برائت كند 8 درصدنتيجه اين نظرسنجي به صفرنخواهد رسيد؟
229056 | ناشناس   |2009-09-21 13:53:33| - [moderator4]
مطمئن باشید در انتخاب آتی حداقلی که شما میگویید یعنی 13 میلیون به هیچ کس رای نمی دهند.
229058 | حنيف  - تغيير محتواي گزارش   |2009-09-21 13:55:19|IRAN - [moderator4]
سايت محترم الف
احتراماً به عرض مي‌رساند كه شما محتواي گزارش را عوض كرده‌ايد. با توجه به اينكه مخاطبين اين سايت عموماً اهل دانش هستند، قسمت‌هايي از متن گزارش كامل را به انگليسي مي‌گذارم. اميدوارم شما نيز وجدان داشته باشيد و اين پيام منطقي را سانسور نكنيد. چرا كه هدف، بحث منطقي است. جز اين نيست كه؟
For several reasons we cannot use these findings as a solid basis for estimating the actual vote. Exceptionally large number of respondents refused to answer the voting choice question (unlike other questions asked), suggesting that many respondents may have felt uncomfortable answering this question. Also, as a general rule, after an election when people are asked who they voted for they tend to over-report voting for the winning candidate—what is known as the bandwagon effect.
Asked how they would vote if the election were repeated, overall 49% say they would vote for Ahmadinejad, 8% say Mousavi, 13% say they would not vote, and 26% would not answer.


1- خود گزارش بيان مي‌كند كه 26% از دادن پاسخ طفره رفته‌اند، چرا كه احتمالاً احساس امنيت نداشته‌اند. علاوه بر اين، گزارش از پديده‌اي سخن گفته است كه مردم بعد از انتخابات متمايل به كانديداي پيروز مي‌شوند (پديده bandwagon)
2- طبق اين گزارش، 5% از آراي موسوي كم شده است، اما 6% هم از آراي احمدي‌نژاد كم شده است.
3- كي تا حالا اين موسسات خارجي معيار شده‌اند؟

پيشنهاد مي‌كنم در عنوان گزارش خود (كه عنواني گمراه كننده است) تجديد نظر بفرماييد.
با احترام
229085 | حسن   |2009-09-21 14:15:51| - [moderator4]
چه عجب یه نظر سنجی هم پیدا شد که از انتخابات دفاع کنه!
حالا شما بگویید موسوی آمریکایی هست
229091 | علی  - آفتابه آمد دلیل آفتاب   |2009-09-21 14:22:14|UNITED KINGDOM - [moderator4]
آنچه خود داشت ز بیگانه تمنّا میکرد یا ما در ایران نیستیم یاآنها که قطعاَ آنها هستند
این احتمالاً زمینه چینی برای آغاز گفتگو هاست و گرنه این کجا وآنچه هست کجا
229096 | ا -ر از اصفهان   |2009-09-21 14:24:17|IRAN - [moderator4]
از آن نظر سنجی های اب دوغ خیاری است . به نظر می رسد در نتایج دستکاری صورت گرفته یا جامعه آماری از دهات بوده است
229107 | sasan kamali   |2009-09-21 14:33:38| - [moderator4]
سلام
اگر واقعا معتقدی که این درست شما هم یک نظر سنجی بگذارید
229108 | ناشناس   |2009-09-21 14:34:37|IRAN - [moderator4]
اطلاع رسانی بجا و به موقعی بود اتفاقا با نظر مردم در روز قدس هم تطبیق دارد
229113 | امیر  - !!!   |2009-09-21 14:39:42| - [moderator4]
معذرت میخوام میتونم بپرسم جامعه هدف این نظرسنجی چگونه انتخاب شده ؟ یعنی به شکلی انسان احساس میکنه طرف رفته از لباس شخصیها نظر خواهی کرده !
پ.ن : متوهم نیستم و میدانم احمدی نژاد رایش از موسوی بیشتر است !
229205 | محمد امین   |2009-09-21 15:38:10|IRAN - [moderator3]
امیدوارم برخی با دیدن دقیق این نتایج و بدون احساسات و تعصب از اشتباه خود درس عبرت بگیرند. نتایج این نظر سنجی در مورد حوادث پس از انتخابات و عملکرد دولت بسیار جالب است و نشان می دهد که مردم ایران چقدر نکته سنج هستند. در عین انتقاد به دولت مشروعیت دولت را قبول دارند. و نگاهشان به نقش آمریکا در ایران و جهان اسلام بسیار موشکافانه و دقیق است.
229283 | شیدا   |2009-09-21 16:38:44|IRAN - [moderator3]
درسته که این نتیجه به نفع موسوی نیست ولی مطمئن باشید که این نتیجه ضررش برای حامیان دولت بیشتره. موسوی بعد از انتخابات به اون اندازه که مردم ناراضی از انتخابات، انتظار داشتند،ظاهر نشد. چون خیلی از داشته هاشو از همین نظام داشته و زیر سوال بردن بیش از حد اون خودش و مقام خودش رو هم زیر سوال می برد. بیشترین دلیلی که خیلی از مردمی که میشناسم و حتی خودم، به موسوی رای دوباره نخواهند داد، رای دادن به جناح مخالف موسوی نیست. بلکه به خاطر اینه که موسوی خواسته هاشونو برآورده نکرده و الان انتظاراتشون خیلی بیشتر رفته و این چیزیه که باعث می شه مسئولین دولت بجای اینکه از نتیجه این تست خوشحال باشن، باید نگران تر هم بشن
229410 | نیما  - نظرسنجی بدون داشتن قابلیت ا   |2009-09-21 18:41:26| - [moderator3]
[/color] [/size] [b][/b
با سلام
آقای دکتر توکلی، شما با بحث نظرسنجی آشنا هستید و می دانید که اگر روش(متدولوژی) جمع آوری اطلاعات از یک جامعه آماری با داشتن نمونه مناسب، ابزار مناسب جمع آوری اطلاعات و علم و فرمولهای متناسب برای تجزیه و تحلیل آماری میتوان به نتیجه مورد نظر روایی و پایایی آن نمره قابل قبول داد. اگر فرض کنیم نمونه و روش تحلیل مناسب باشد، آیا با ابزار تلفن از افراد ایرانی سئوال سیاسی و اجتماعی کرد و ایشان بدون واهمه و پنهان کاری نظر خودش را میدهد؟ [color=fuchsia][size=x-large]امیدوارم همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند این اطلاعات و تحلیل غربیها کمک به شفاف سازی جامعه و ملت ایران نخواهد کرد،(همانگونه اخبار BBC-VOA , ...) انشاالله در آینده ای نزدیک شاهد باشیم که بزرگان جامعه ایران اسلامی با در نظر گرفتن آینده کشور و نظام با حضور در مراسم مختلف بتوانند شفافیت را برای ما ملت و امت ایران اسلامی که باید همه باهم و به عنوان ید واحد و یک دل و همراه آینده کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر باشیم، به ارمغان بیاورند. انشاالله
229428 | رضا  - اشاره ای به نقاط ضعف   |2009-09-21 19:09:46|UNITED STATES - [moderator3]
البته باید توجه کنیم که مانند تمام نمونه گیری های آماری محدودیتهایی هم در روش جمع آوری داده ها در این مطالعه وجود دارد که باید هنگام تعمیم نتایج مورد توجه قرار گیرد (مانند عدم تمایل 50 درصد مصاحبه شوندگان به پاسخگویی و بعضی موارد دیگر که تا حدی امکان تعمیم را به کل جامعه ایران محدود میکند)، ولی به طور کلی این گردآوری به علت استقلال نهاد مجری، نوع نگاه به مساله و زمان آن حاوی نکات بسیار مفیدی برای نخبگان می باشد.
دو نکته مهم به عنوان مثال: داده های جمع آوری شده نشان دهنده وجود تفاوتی فاحش میان تلقی ایرانیان مقیم خارج و نظر مردم داخل کشور نسبت به شرایط داخلی می باشد. به عنوان یک دانشجوی مقیم آمریکا مشاهده کرده ام که عده قابل توجهی (تحت تاثیر جو خاص فضای مجازی) این احساس را دارند که هموطنان آنها داخل کشور تحت فشار سیاسی بسیار زیادی هستند و به دولت به چشم نیروی کودتا می نگرند. این تفکر باید با نگاه به این مطالعه تصحیح شود.
دوم اینکه بعضا مشاهده کرده ام که طرفداران دو آتشه رئیس جمهور بر این باورند که همه رای دهندگان به ایشان در مسائل سیاسی یک نظر دارند و مانند آنها فکر می کنند. این طرز تفکر هم با یافته های این مطالعه همخوان نیست و به نظر می آید غیر از عناوین اصلی مرتبط با استقلال سیاسی کشور، در بقیه موارد عده زیادی از رای دهندگان به رئیس جمهور فعلی نظرات متضاد دارند. درک این مساله باعث خواهد شد هر منتقدی را به چشم فریب خورده، دشمن یا منافق نبینیم.
229567 | ناشناس   |2009-09-21 23:06:22|UNITED STATES - [moderator3]
پنجاه و پنج درصد گفته اند به احمدی نژاد رای داده اند، 14 درصد گفته اند به موسوی، و 26 درصد از پاسخ به این سوال طفره رفته اند.
در گزارش کامل موسسه world public opinion این نکته مورد تحلیل قرار گرفته است.
این موسسه نظر سنجی میگوید: بدلایل متعددی این آمار نمیتواند ملاک رای واقعی روز رای گیری باشد. زیرا تعداد بسیار زیادی (26 درصد) از پاسخ به این سوال طفره رفته اند (که بسیار بیشتر از عدم پاسخ به سایر سوالات است) و این نشان میدهد پاسخ دهندگان برای پاسخ به این سوال احساس آرامش نمیکردند. ضمنا بعنوان یک قانون کلی، هروقت از سوال شوندگان، پس از برگزاری هر انتخاباتی سوال شود که به چه کسی رای داده اید؟ آنها تمایل دارند که بگویند به کاندیدای پیروز رای داده اند. به این قانون Bandwagon effect میگویند.
گزارش کامل موسسه world public opinion در مورد نظرسنجی از ایرانیان در آدرس زیر قابل دسترسی است:
http://www.worldpublicopinion.org/pipa/pdf/sep09/IranUS_Sep09_rpt.pdf
229636 | ناشناس   |2009-09-21 23:40:47|IRAN - [moderator5]
اسم خودتون رو گذاشتین خبرگزاری؟

مثلا یه فایل پی دی اف بگذارین تو سایتتون میشه مرجع معتبر؟

کم کم دارم باور میکنم که اصلا حسن نیت ندارین

انشاا... خداوند به قدر حسن/سوء نیتتون بهتون پاداش/عذاب عطا فرماید
229804 | ناشناس   |2009-09-22 05:11:22| - [moderator7]
پس لااقل لینک پایینشو باز می کردید می خوندید. این بنده خداها که لینک اصلی رو هم گذاشتند. یعنی تعصب این قدر !
229865 | ناشناس   |2009-09-22 07:56:18| - [moderator7]
شما سبزی ها که براساس نظر در و همسایه گفتید ما رنده شدیم و حتــــــــــــــــی یک پی دی اف هم به عنوان مدرک نداشتید!
230502 | محمد  - این نظرسنجی اعتبار ندارد   |2009-09-22 15:26:10|IRAN - [moderator4]
این نظرسنجی تلفنی بوده... نظرسنجی تلفنی در یک کشوری که اسیر استبداده هیچ ارزشی نداره... فرض کن یکی به شما زنگ بزنه بگه دولت احمدی نژاد مشروعه یا نه؟ کی جرأت میکنه بگه نه؟
229652 | فرشید  - نقاله   |2009-09-22 00:03:23|IRAN - [moderator5]
خداییش آخر ما متوجه نشدیم این جارجی ها بدند یا خوب؟
هر آماری که به نفع شما باشه خوبه و آمار اصلی هست و هر آماری که به نفع شما نباشه توسط صهیونیست درست شده؟
خوبه خدا رو تو همه کارها در نظر گرفت؟
229660 | ناشناس   |2009-09-22 00:11:03|IRAN - [moderator5]
به نظر شما اگه تو ایران زنگ بزنن به کسی بیشتر احتمال می دین وزارت اطلاعاته یا یه موسسه نظر سنجی؟
229803 | ناشناس   |2009-09-22 05:09:55| - [moderator3]
واقعا دوست من دیگه بهانه گیری کافیه. نظرسنجی آشکارا همه چیز رو توضیح داد. این نظر سنجی وابسته به دانشگاه مریلند است و تمام پیش زمینه های لازم رو در نظر میگیره از جمله معذورات سیاسی.
229679 | حمید  - فرق این آمار با حرفهای بی بی   |2009-09-22 00:36:51|IRAN - [moderator7]
جناب آقای فرشید
آماری که الف داده متعلق به یک موسسه علمی هست پس قابل اعتمادتره
آماری که بی بی سی و صدای آمریکا می دهند متعلق به دولتها شونه پس به نفع دولتهاشون هم درست می شه پس غیر قابل اعتماد هستند
مباحث رو با هم مخلوط نکنید
229700 | آ مهدی   |2009-09-22 01:09:47| - [moderator5]
نظرسیجی رو دیدم .

یه نکته به نظرم اومد . خواستم شما هم بدونید .

این نظرسنجی اختلاف مردم در بعضی از مسائل رو روشن میکنه . البته این خوبه ولی اگه کسی بخواد روش برنامه ریزی سیاسی بکنه حتما جواب خوبی میگیره .

همین نظرسنجی ها هستند که به دولت ها کمک میکنند بتونند جهت گیری های جامعه رو بهتر درک کنند .

به نوعی به برپایی یک جامعه مردم سالار دینی کمک میکنند ، و جهت گیری جامعه رو نمایان میکنند . حالا اگه یه موضوعی داره راه اشتباهی میره رو میشه زودتر جلوش رو گرفت . یا با بیان دلایل اعتماد مردم رو بیشتر بهش جلب کرد .
229773 | ناشناس   |2009-09-22 03:06:46|IRAN - [moderator7]
من به میر حسین رای دادم ولی بعد ماجرای بعد انتخابات اگه دوباره رای گیری بشه به اون رای نمی دم حداقل این نظر سنجی راجب من صدق می کنه
229843 | علیرضا  - دموگرافی   |2009-09-22 07:28:14|MALAYSIA - [moderator7]
لطفاً نتایج دموگرافی را هم منتشر کنید
فقط سی درصد تحصیلات دانشگاهی داشتند و همان مقدار زیر دیپلم

شصت و پنج درصد اصلاً به اینترنت دسترسی ندارند

آنوقت هفتاد درصد در شهر زندگی میکنند

در ضمن پنجاه و دو درصد هم مایل به شرکت در نظر سنجی نبودند و اعلام کردند به سوالات حاضر نیستند پاسخ دهند
229844 | ایرانی   |2009-09-22 07:29:15|UNITED STATES - [moderator7]
فقط ۱۰۰۳ نفر شرکت کردهان که این عرر از لحاظ آماری ابدا قابل قبول نیست. درضمن این موسسه اعلام کرده در ۵۰ درصد تماسها اشخاص حاضر به مصاحبه نشده اند. تو خود حـــــــــــــــــــدیث مــــــــــــــــفصل بـــــــــــــخوان از این مجــــــــــــــمل!
229880 | ناشناس   |2009-09-22 08:08:18|IRAN - [moderator7]
اگه همين موسسه در مورد محبوبيت آقايان موسوي ،خاتمي و کروبي نتايج نظر سنجي اش را منتشر کرده بود تيتر مقاله ميشد : حمايت موسسه صهيونيستي از سران اغتشاش !
230184 | ناشناس   |2009-09-22 11:04:23| - [moderator3]
دیگه ایرادی نداشتین.؟ دوست من سازمان سیا هم پیش بینی کرده بود آقای احمدی نژاد رای میاره.
230737 | آ مهدی   |2009-09-22 22:52:57| - [moderator3]
الان تیتر اینه : دروغ پردازی بیگانگان در دفاع از دولت .

بدنیست تو نظرسنجی هایی که اعلام میشه دقت بشه که یه موسسه معتبر اون رو ناجام داده باشه . البته هرکسی میاد اینجا خودش رو دانای تمامی علوم میدونه و به هرچی که دم دستش برسه ایراد میگیره .
229882 | حمید   |2009-09-22 08:08:55|IRAN - [moderator7]
آقای که گفته تو ایران زنگ بزنند احتمالا وزارت اطلاعاته
اگه عقل شما بعد از این زنگ به سمت وزارت اطلاعات بره بعدش نمی گید خوب وزارت اطلاعات زنگ می زنه که چی گیرش بیاد
مثلا طرفدار موسوی باشی بیاد شما رو بگیره
بعدش چی کنه؟
مسخره نیست؟
کمی از تعصبتون کم کنید. این نظر سنجی یک موسسه علمیه . مطمئن باشید تعصب باعث می شه به اشتباهتون ادامه بدید و همین طور خود رو محق بدونید و فکر کنید داردی بهترین کار رو انجام می دید و لی از اهدافتون دور می شوید.
به زور مردم رو هم فکر خودتون ندونید
فقط شمال تهران و حتی کسانی رو که رای نداده اند رو مردم ندونید
اونا مثل موسوی یا حتی احمدی نژاد نظر سنجی نمی کنند
مطمئن باشدی خطای تخمینشون طبق علم آمار یک درصد یا 5 درصد که درصدهای استاندارده محاسبه می شه
با نظر سنجی های ما فرق دارند
229889 | Amin   |2009-09-22 08:13:37|IRAN - [moderator7]
baraie inke degaran ham motevajehe sehat nazar sanje beshan az alef khahesh mekonam linke saite asle ro baraie kasaie ke fekr mekonan hame dorogh megan ela khodeshon roie sait bezare.mamnon
229900 | ناشناس   |2009-09-22 08:20:15| - [moderator7]
وقتی بعضی ها توهم پیروزی دارند و فکر می کنندجمعیت شمال تهران جمعیت کل ایران است نه نتایج این نظر سنجی را قبول دارند نه هیچ حرف حساب دیگری را.
فقط صحبت های آقای موسوی در صاعت 23 22 خرداد آقای موسوی را قبول دارند و بیانه های ایشان ÷س از انتخابات را
229944 | نسل سومی   |2009-09-22 08:49:53|IRAN - [moderator7]
به نظرم این نظرسنجی یه نکته جالب داشت که گفتنش خالی از لطف نباشه.
اشتباه اونایی که میگن این نظرسنجی غلطه برای اینه که انتظار دارن همه مثل اونا باشن.اگه این افراد نظرسنجی رو خوب خونده باشن(که من بعید می دونم) می بینن که د رجواب چگونگی وضعیت اقتصادی کشور 45 درصد از پاسخ دهندگان (با فاصله نسبت به گزینه های دیگر) گفتن وضع بدتر شده. دقیقا همین افراد 81 درصدشون گفتن احمدی نژاد رو مشروع می دونن و 87 درصد گفتن به این نظام اعتماد دارن.
مشکل اونایی که میگن این نظرسنجی غلطه اینه که فکر می کننهمه مثل اونا هستن که با دیدن چند تا مشکل قهر کنن از نظام. نخیر مردم نظام رو از خودشون می دونن و معتقدن خودشون باید مشکل رو حل کنند.
230112 | ناشناس   |2009-09-22 10:18:23|IRAN - [moderator3]
فقط ۱۰۰۳ نفر شرکت کرده ا ند که این عدد از لحاظ آماری ابدا قابل قبول نیست. درضمن این موسسه اعلام کرده در ۵۰ درصد تماسها اشخاص حاضر به مصاحبه نشده اند. تو خود حـــــــــــــــــــدیث مــــــــــــــــفصل بـــــــــــــخوان از این مجــــــــــــــمل!
به نظر شما آیا می شه بر اساس این نظر سنجی برنامه ریزی کلان داشت..
نظر شخصی: امید وارم به نظر سنجی محکم تری تکیه بشه...
230160 | ناشناس   |2009-09-22 10:48:30|IRAN - [moderator3]
تمام تلاش مایی که درالف کامنت میزاریم اینه که همون درصد ولو اقلیت رو از شبهه در بیاریم. تو کشور مشکل و فقر وبیکاری زیاده.اما شما قضیه رو از یه بعد میبینین.من اصلا به احمدی نژاد رای ندادم.چون اصلا رای ندادم!اما میگم که از ابتدا بیشتر دلم با اون بود تا بقیه.اما.یه نگاه بکنین به قبل از انتخابات.به شعارایی که نامزدا میدادن.کی تا حالا انقدر شک داشتین ولو برای رای دادن بین دو نفر.حتی اگه احمدی نژاد بد بوده باشه باعث شد آقای کروبی-موسوی و رضایی وحتی خود احمدی نژاد مطالبی رو بگن که یه وقتی به خواب هم نمیدیدیم.حاضر بشن کشور فدرال باشه.حاضر بشن بیانیه حقوق شهروندی بدن.برا برنامشون کتاب منتشر کنن.مردم یه بار دیگه(حتی خیلی از تحریمیا )بیان رای بدن.این تحریمیا لزوما با نظام مخالف نبودن.بلکه امید چندانی به اصلاح نداشتن.
اما بعد انتخابات چی.یه عده نامزدی که میخواستن رای نیاورد.عده ایشون قبول کردن.عده ای نه.تعدادی از اون عده ای هم اومدن تو خیابون.حالا به هر دلیلی تو این درگیریها تعدادی کشته شدن که لزوما از معترضین هم نبودن.با این انتخابات پرشور که شاید تو تاریخ خاور میانه یا آسیا هم بیسابقه بود اعتراض طبیعی بود.اما آیا اعتراض باعث میشه نامزدها شعاراشون رو.وفای به قانون رو.احترام رو فراموش کنن.اصلا هر 4 تا.
آیا در تظاهرات روز دوشنبه در آزادی تا قبل از حمله به یک مرکز نظامی خبری از این همه زد و خورد بود؟آیا میشه به مقامات رسمی مملکت فحاشی کرد؟اسناد دروغین(مثل نامه بدون مهر و شماره درباره نتایج واقعی انتخابات)منتشر کرد.مردمی که شاید از رای نیاوردن نامزد محبوبشون ناراحتن رو تهییج کرد؟آیا نمیشد بدور از شلوغ کردن اوضاع اسناد مدونی رو از تقلب ارایه میدادن و خواستار بررسی میشدن؟مگه میشه نامزدها را شورای نگهبان تایید کنه بعد بگن ما این نهاد رو قبول نداریم؟درش نظارت استصوابیه.شورای نگهبان بیطرف نیست؟آیا وقتی آقای "اعلمی"رد صلاحیت شد آقای موسوی با ایشون تماس نگرفتن و قول پیگیری ندادن و حتی این که اگر ایشون تایید نشن من هم شرکت نخواهم کرد؟آیا ایشون اعتراضی به شوراکرد؟مسلمه نه.عملا شورا رو تایید کردن.چون تایید شده بودن.آیا شورا.نظارت استصوابی.طرفداری از احمدی نژاد.یکپارچگی و هماهنگی برگزار کننده ها قبل از انتخابات وجود نداشت؟اگر ایشون معتقد بودن که وجود داشت اصلا چرا در انتخابات با این سیستم غلط شرکت کردن؟و اگر نبود پس بیانیه هاشون بعد از انتخابات چه مناسبتی با عقیدشون نسبت به سیستم داشت؟آیا عدم وجود چند ناظرولو ده ها اثبات تقلبه؟آیا قطع سیستم پیامک باعث عدم تماس ناظرین با ستادشونه؟
من منکر برخورد نیروی انتظامی و بسیج با معترضین نیستم.اما آیا تهییج و شورش و شعار شبانه و زیر سوال بردن سیستم مبنایی جز این داره که میخوایم و علاقه داریم با مغشوش کردن فضا کارمون یش بره؟و فضا رو برگردونیم به حالت امنیتی؟حالتی که مسلمه مردم موافقش نبودن؟آیا رنج نمیبرین که داریم به هم توهین میکنیم؟ادبیاتمون به ادبیات روزهای قشنگ قبل از انتخابات شباهتی داره؟این حجم شایعات.تخریبها.برای سیستم ومردمی که میخواستن از اون حالت امنیتی خارج بشن.سیستمی که با همه نقیصه هاش تمرین دموکراسی میکرد؟تمرین تحمل یک مخالف منطقی رو میکرد؟و شما از یه کودک خردسال که تازه راه رفتن یاد گرفته انتظار دارین به دنبالتون بدوه؟
زیاد گفتم.اما همه چیز نبود.من به آینده خوشبینم.آینده ای که مردمش فارغ از اخلاق و منش و نژاد و طبقه متفاوت با هم برای آینده کشورشون تلاش میکنن و تمرین دموکراسی.
اطمینان دارم که اونروز میاد.
230200 | ناشناس   |2009-09-22 11:12:41| - [moderator3]
دوست من جالبتر اینکه با تمام غرور ادعا می کنیم تحصیلکرده ایم، آمار خوندیم، به اینترنت دسترسی داریم! بعد میگیم آمارگیری از 1003 نفر علمی نیست!.
پس متخصصان دانشگاه مریلند آمریکا همه کشک!

جالبتر اینکه با این گفته که " اگه همين موسسه در مورد محبوبيت آقايان موسوي ،خاتمي و کروبي نتايج نظر سنجي اش را منتشر کرده بود تيتر مقاله ميشد : حمايت موسسه صهيونيستي از سران اغتشاش !" سعی می کنیم اصل ماجرا رو بپیچونیم.. خوب این نظر سنجی محبوبیت اونها رو هم نشون داد. 13 درصد بعد 8 درصد . نفربعد هم حوالی صفر درصد.


الف جان از اطلاع رسانی شفاف و واقعا بدون غرضی که دارید متشکر هستیم. به این میگن نقد منصفانه.
230417 | كيا   |2009-09-22 14:06:04|IRAN - [moderator3]
در خصوص وضع اقتصادي هم اين نظر سنجي دروغ محض است . وجدانا و خدا وكيلي چند تا كارخانه و چند تا شركت را ميشناسي كه با وجود داشتن تعداد زيادي كارگر و كارمند الان تعطيل و ورشكسته شده اند . يا چند تا كشاورز بد بخت را ميشناسي كه توان خرج و مخارج روزمره خود را هم ندارند به همه اينها اضافه كنيد تمام بيكاران از قبل را . اصلا خود شما اين سوالات را بردار و به تعدادي از اقشار جامعه مراجعه و نتيجه ان را از همين طريق منتشر كن . لطفا اين كار را بكنيد تا مشخص شود كه اين نظر سنجي واقعيت دارد يا خير . از اين راحتتر نميشود . در اين صورت وجدان تنها محكمه اي است كه احتياج به قاضي ندارد .
230943 | ناشناس   |2009-09-23 10:18:58|GERMANY - [moderator3]
احتمالن به ذهنتان خطور نمی کند که پاسخ دهندگان در تحقیق تلفنی بیم داشته اند روی مسایل حساس و خطرناک! این روزها نظر واقعی خود را بدهند و در سوالات کمتر حساس مثل وضعیت اقتصادی کمی صادق تر جواب داده اند؟
این شمایی که احتمالن از اصول و روش تحقیق و از اوضاع مملکت بی اطلاع هستید وگرنه ما (من) نتایج نظرسنجی را بزبان اصلی در سایت موسسه نظرسنجی خواندم و متوجه شبهات روایی و پایایی آن شدم.
230103 | حمید   |2009-09-22 10:13:09|IRAN - [moderator3]
اون آقایی که گفته 50 درصد گفتند تو نظر سنجی شرکت نمی کنند بعدش نتیجه گرفته پس نظر سنجی اشتباهه چطوری استدلال کرده؟
مثلا می گه همه مردمی که در نظر سنجی شرکت نکرده اند طرفدار موسوی هستند؟
به چه دلیلی؟
اتفاقا طرفدارای موسوی تا اسم یک شرکت خارجی می آد ذوق زده می شوند تا باهاش حرف بزنند.
اون 50 درصد احتمال بیشتری داره که طرفدارای احمدی نژاد باشند که با رسانه خارجی نخواسته اند حرف بزنند.چون احتمال دادند قصد مغرضانه دارند
اما طرفدارای موسوی کاملا از این طور چیزا استقبال می کنند.
شما همه چیز رو ربط می دید تا استدلال کنید تعصبتون درسته
230121 | صادق   |2009-09-22 10:21:31| - [moderator3]
دوستاني كه اين نظرسنجي رو علمي مي‌دونن: در خود فايل انگليسي نوشته كه اين آمار درباره راي در انتخابات رياست جمهوري قابل استناد نيست. (لطفاً وقت بگذاريد و بخونيد) اونقت شما چيزي رو كه خود اين موسسه ادعا نكرده رو علم كرده‌ايد؟
230501 | رسول .ب.   |2009-09-22 15:25:58|GERMANY - [moderator4]
جناب توکلی

با سلام

15 نظر را ثبت نموده اید - 255 نظر در صف انتشار است !

0 نظر غیر قابل انتشار .

این آمار نشان میدهد برای انتشار 255 نظر مورد قبول شما باید تا قیام قیامت صبر کرد .

اگر نظر ها قابل انتشار است نگارید تاریخ مصرفش تمام شود ، چون ممکن است مردم مسموم شوند .
230761 | محمد   |2009-09-22 23:53:31|IRAN - [moderator3]
جوری نوشته‌اید انگار آقای توکلی شخصاً نظرات را بررسی می‌کنند!
ضمناً حساب کنید یک نفر کارمند مأمور بررسی نظرات روزی چند نظر را می‌تواند تأیید کند. همچنین تخمین بزنید که روزی چند نظر از سوی خوانندگان در وب‌گاه الف وارد می‌شود. بعد حساب کنید این شخص چقدر حقوق می‌گیرد و بنابراین بررسی هر نظر چقدر برای وب‌گاه الف تمام می‌شود.
گاهی خودمان را جای دیگران بگذاریم بد نیست.
230649 | ناشناس   |2009-09-22 19:07:15|IRAN - [moderator5]
گذشته از هر چيز،‌اين آقايان اگر مي خواستند،‌اين آرا را قبول كنند، نظرات رسمي جمهوري اسلامي قبول مي كردند. وگرنه اينها كه چنان كه مي گويند، همه اش گوششان به ماهواره و اينترنت و اين حرفهاست (و يكي از دلايلي كه مي گويند اين نظر سنجي ايراد دارد، اين است كه عده كمي گفته اند به ماهواره و اينترنت توجه دارند). حالا چون اين دفعه اينترنت و ماهواره چيزي را موافق حرف رسمي جمهوري اسلامي زده قبول ندارند. اين كه جمهوري اسلامي نتايج يك نظرسنجي خارجي در ايران را قبول نداشته باشد، عجيب نيست، چنانكه مي بينيم در صدا و سيما توجهي هم به اين نظرسنجي نشد، عجيب است كه اينها اين نظرسنجي خارجيها را قبول ندارند. (در مورد تحصيلات هم بايد بگم در نطر سنجي قبلي اين سايت هم كه مورد وثوق و چاپ قرار گرفته، در مورد نظر مردم كشورهاي اسلامي در مورد تروريسم، در صد گروههاي تحصيل كرده و نكرده همين بوده است و تعداد افراد هم در كشورها همين قدر بوده است، مي توانيد به سايت مراجعه كنيد. در مورد درصد كساني هم كه جواب نداده اند فكر كنم اتفاقا تركيب جواب دهندگان و جواب ندهندگان به نفع اين آقايان نيست، بطور طبيعي فكر كنم اگر به خانه كسي زنگ بزنند و بگويند از طرف يك موسسه آمريكايي سوال مي كنند، اولين گروهي كه جواب ندهند آنهايي باشند كه "آمريكا را شيطان بزرك مي دانند"،‌نه آنهايي كه منتطرند "سي ان ان" و "بي بي سي" يك نظري بدهند و فوري انها باهاشان تماس بگيرند و نطرشان را در سايت و تلويزيون مريوطه اعلام كنند.)
باي و موفق باشيد
230656 | ناشناس   |2009-09-22 19:29:04|IRAN - [moderator5]
همیشه می شه یک جور دیگه فکر کرد.
اگر به نفع باشه می گیم موسسه علمیه,امریکائیه ,ازمهد علم وعالم پروریه.
اگر به ضرر باشه می گیم دیدی یک موسسه امریکائی به ضرر فلانی حرف زد .
پس چی می گفتید که فلانی از طرف امریکائی ها حمایت می شه.
بنابراین می شه هر حرفی رو آن طور که دلمان می خواهد تعبییر وتفسیر کنیم.
ولی اگر میزان حق باشد حداقل به این راحتی صحبت نمی کردم.

حتی گاهی اوقات بدون این که اطلاعاتی در زمینه علوم تخصصی داشته باشیم به جدل می پردازیم.
مثلا با وجود این که علم آمار,علمی تخصصی است حتی در حجم نمونه ونحوه آمار گیری هم شبهه ایجاد می کنیم.
بدون این که چارچوب فکری را مشخص کنیم در خصوص مهین دوستی ومیهن پرستی به جدل می پردازیم.

اصولا تفاوت بحث وجدل همین است .اگر ابتدا چارچوب موردقبول را مشخص کنیم وملزم به اظهار نظر درآن باشیم بحث خواهیم کرد والا به جدل می پردازیم در نتیجه هیچ کداممان قانع نخواهیم شد چرا که طبق سلایق صحبت می کنیم.
230661 | فرشید   |2009-09-22 19:36:12|CANADA - [moderator5]
از کی تا حالا اینقدر به آمریکاییها اطمینان دارید آقایان؟!
230823 | فاطمه   |2009-09-23 06:53:08|IRAN - [moderator3]
از همون نظرسنجی‌هاشون در قبل از انتخابات، نشون می‌داد که احمدی نژاد، دو به یک، برنده‌ی انتخابات خواهد بود، که همینطور هم شد.
در ضمن محض اطلاع همه‌ی آقایونی که اینجا نظر دادن، عرض کنم که هم نظرسنجی قبلی درباره‌ی انتخابات و هم این نظرسنجی در بین اقشار مختلف جامعه‌ی ایرانی، اعم از شهری، روستایی، و شهرستانی انجام شده و در ضمن این جامعه‌ی آماری هم با تحصیلات و مشاغل مختلف بوده‌اند. در خود این سایت آمریکایی درج شده و می‌تونید ملاحظه بفرمایید.
یادآوری کنم که نظرسنجی‌های این سایت در کشورهای دیگه نیز همگی درست از آب در اومدن که باز هم می‌تونید به آرشیو همین سایت مراجعه بفرمایید.
231887 | رها   |2009-09-24 12:52:01|IRAN - [moderator3]
این برای شمایی که به بی بی سی و رسانه های آمریکا اعتقاد دارید مفید هست وگرنه برای ما که همه چیز مثل روز روشنه...
هر چند که جریان این حقیقت با شما جریان میخ آهنین و سنگ هست
230681 | محمد   |2009-09-22 20:26:37|IRAN - [moderator3]
کسانی که نتایج این نظرسنجی رو بی اعتبار می‌دونن لطفاً فقط یک نظرسنجی از یک مؤسسه‌ی معتبر و حرفه‌ای مثل گالوپ، همین دبلیوپی‌او، زاگبی، بی‌بی‌سی یا تی‌اف‌تی ذکر کنند که نشان بده بیشتر مردم انتخابات رو مخدوش می‌دونن. فقط یکی کافیه. فقط نظرسنجی از کل مردم ایران باشه نه از تهرانی‌ها.
من چون به طور مرتب نتایج این نظرسنجی‌ها رو (که خیلی‌هاشون در ایران بازتاب ندارند) دنبال می‌کنم این رو می‌گم.
در ضمن، یکی از نتایج این نظرسنجی اینه که مردم ایران خواستار مذاکره با آمریکا و برقراری رابطه با آن هستند (سال‌هاست نظرسنجی‌ها به همین نتیجه می‌رسند). هر کسی نتایج نظرسنجی را می‌پذیرد باید همه‌اش را بپذیرد و هر کسی نمی‌پذیرد باید همه‌اش را رد کند.
230778 | نوری  - حجت   |2009-09-23 00:33:01|IRAN - [moderator3]
تا چند روز قبل حمایت یا عدم حمایت غربی هادر هر قالبی از گروه یا شخص خاصی ملاک باطل یا برحق بودن آنان بود.آلان اوضاع چطور است؟
230782 | ناشناس   |2009-09-23 00:49:36| - [moderator3]
امام خمینی گفت که وقتی آمریکایی ها از ما تعریف کردن باید نگران باشیم
230930 | رضا   |2009-09-23 10:10:56|IRAN - [moderator3]
در جواب آن كسي كه اعلام كرده در انتخابات نظر سنجي ها به نفع موسوي بود بگوئيد ببينم كدام نظر سنجي به نفع موسوي بوده كه ما خبر نداريم [...] شما فقط بالاي شهر تهران را نظر سنجي مي كرديد هيچ وقت در شهرستان ها وروستاها ومناطق محروم نظر سنجي شده بود كه ببيني 95درصد روستائيان به احمدي نزاد راي دادند هيچ وقت از شهرستان هاي استان يزد نظر سنجي شده بود كه ببينند درشهرستان خاتم وبافق وطبس وميبد وصدوق وغيرو بالاي 85درصد به احمدي نزاد راي داده اند
231093 | دانشجو   |2009-09-23 12:13:57|IRAN - [moderator3]
جالبه اگر نظر سنجي بر خلاف شما باشه اون وقت ميشه صهيونيست و عوامل موساد يا سيا ولي اگر نظر سنجي مطابق ميل شما باشه اين نظر سنجي موسسه معتبر اطلاق داده ميشه
و اما آيا مي دانيد جامعه اماري اين موسسه فقط 1003 نفر بوده و از اين تعداد 53 درصد از جواب به نظر سنجي امتناع کردند ايا مي دانيد که گروه اول اين نظر سنجي بين افراد 16 تا 24 ياله انتخاب شده اند اين در حالي است که افراد 16 تا 18 ساله حق شرکت در انتخابات ندارند
231337 | روی خط شایعه   |2009-09-23 15:53:14| - [moderator3]
در مورد تجمع طرفداران آقای موسوی که چرا اجازه داده نمیشه می دونید چرا چون اگه تمام نهادها نیروهاشون رو گلچین کرده باشند و برای امنیت بفرستند تا سوتی ندهند باز هم یه عده که از طرف بعضی ها تحریک می شوند شروع به درگیری می کنند
231437 | ناشناس   |2009-09-23 17:32:47| - [moderator3]
دو حالت داره:
1- آمریکا دشمن ماست، هر کاری هم می کنه می خواد چوب لا چرخ ایران بذاره.
سوال: چرا چرندیات شیطان بزرگ رو با آب و تاب منتشر می کنید؟

2- آمریکا کارای خوبی هم داره، مخصوصا نظرسنجی هاش درستند.
سوال: چرا نظر سنجی های دیگه منتشر نمی شه؟

نتیجه: هر چی به نفع ما باشه درسته، در غیر این صورت مرگ بر آمریکا، مرگ بر منافق.
231510 | m.k   |2009-09-23 19:44:20|IRAN - [moderator5]
احتمالاً نتایج نظرسنجی به مزاق بعضی ها خوش نیومده!
231695 | سجاد   |2009-09-24 08:50:06| - [moderator3]
دوستان اصلاح طلب،
ما اصولگرا ها که خودمان نظر سنجی های داخلی کشورمان را قبول داریم. این که این نظر سنجی منتشر می شود دلیلش این است که شما به نظر سنجی های داخلی اعتماد ندارید! و حالا سوال اینجاست :‌‌ آیا در این نظرسنجی هم نظر حکومت و دولت اعمال شده؟! آیا این نظرسنجی هم مغرضانه است؟!
کمی منصف باشیم!
233045 | fahan  - نظرسنجي معتبر نيست.   |2009-09-26 22:53:28|IRAN - [moderator5]
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به
نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران
منعکس نمی ‏شوند.
- با حروف فینگیلیش ننویسید و از کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."



(66 توصیه)

آخرین کاربران الف

 محمد صدر
 مهدی علوی
 محمد حبیبی
 سعید م
 مجتبی فاطمی
 faraz sabahi
 محمد عبدي
 moderator1
 سید حمید میربهرسی
 سيد ميثم موسوي
 عماد آبشناس
 احسان صادقي

الفی های گوگلی

ترجمه خودکار

English Arabic Chinese (Simplified) French German Russian Spanish

اجتماعیات

اضافه به: Mr. Wong اضافه به: Webnews اضافه به: Reddit اضافه به: StumbleUpon اضافه به: Netscape اضافه به: Furl اضافه به: Yahoo اضافه به: Newsvine اضافه به: Blinkbits اضافه به: Spurl اضافه به: Google اضافه به: Blinklist

تبلیغات