توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 54029
انتقاد جان بولتون از سخنرانی اوباما
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۰۸:۲۷
سفير سابق امريکا در سازمان ملل متحد سخنان باراک اوباما درمجمع عمومي سازمان ملل را ضد اسرائيلي ترين سخنراني توصيف کرد که وي تا به حال شنيده است.
به گزارش شبکه تلويزيوني فاکس نيوز، جان بولتون در گفتگوي زنده با اين شبکه تلويزيوني درباره ان بخش از سخنان باراک اوباما رئيس جمهور امريکا در مجمع عمومي سازمان ملل متحد که در مخالفت با شهرک سازي ها ايراد شده بود ، گفت .. سخنراني که من از اوباما شنيدم راديکال ترين سخنراني ضد اسرائيلي بود که يک رئيس جمهور امريکا تا کنون گفته است و من ان را به ياد دارم .رئيس جمهور امريکا گفت که امريکا مشروعيت ادامه شهرک هاي اسرائيلي را نمي پذيرد.اوباما نگفت که ادامه شهرک هاي " جديد " اسرائيلي را نمي پذيرد پس اين گفته وي به معني نپذيرفتن همه شهرک هاي اسرائيلي است . اوباما در ادامه گفت که خواستار تشکيل کشور فلسطيني است که يکپارچه و متصل به هم باشد اين گفته درحالي است که غزه و کرانه باختري هرگز به يکديگر متصل نيستند .
بولتون گفت.. نکته مهم اين است که وقتي فلسطيني ها در موضعي ضعيف قرار دارند و در واقع وقتي باراک اوباما وکيل انها باشد باعث مي شود که فلسطيني ها در موضع خوبي براي معامله قرار گيرند.
جان بولتون درباره اينکه از سخنراني اوباما چه احساسي دارد گفت..من ازاين سخنراني به خود لرزيدم و ازرده شدم. اين سخنراني نشان مي دهد رئيس جمهور امريکا در بي تجربگي و خام ترين حالت قرار دارد و مي خواهد همه مشکلات را از طريق سازمان ملل متحد حل کند. به نظر من استقبال گرمي که رئيس جمهور امريکا در سازمان ملل متحد با ان روبرو شد نشان مي دهد که استقبال کنندگان دقيقا مي دانند که وي چه مي گويد. ما در روزهاي اخير شاهد کاهش امنيت امريکا بوديم. لغو سايتهاي موشکي امريکا در شرق اروپا و بي رغبتي اشکار دولت امريکا به اجراي پيشنهادات فرماندهان خود در افغانستان باعث کاهش امنيت امريکا شده است .
سفير سابق امريکا در سازمان ملل متحد تصريح کرد :نشانه هايي که رئيس جمهور امريکا درباره تمايل به کاهش دادن مقدار زيادي از زرادخانه هسته اي امريکا از خود نشان مي دهد همه و همه بدون فکر کردن به پيامدهاي اين اقدامات صورت مي گيرند . سخنراني اوباما به فلسطيني ها نشان خواهد داد که انان مجبور نيستند امتياز بدهند چون رئيس جمهور امريکا از انان حمايت مي کند.
در ادامه اين گفتگو که به تفسير سخنراني اوباما اختصاص داشت جان بولتون گفت.. بعد از سال هزار و نهصد و چهل و پنج نظام اقتصادي جهان و ثبات ان روي امريکا و همپيمانان اين کشور، بازدارندگي هسته اي امريکا ، نيروهاي مسلح امريکا و عزم اين کشور براي حفظ کردن ازادي در دنيا بوده است. گفته هاي اوباما يعني اينکه اين سياست در شصت سال گذشته اشتباه بود.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.