توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 54097
ايرنا:اسناد سخنراني سوروس درباره خاتمي را در اختيار داريم
تاریخ انتشار : جمعه ۳ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۱۵
عبدالرضا داوري با اشاره به تكذيب خبر ديدار سوروس و خاتمي از سوي خاتمي اظهار داشت: تمامي اسناد سخنراني جورج سوروس درباره ديدارش با محمد خاتمي كه در 11 سپتامبر 2009 در هتل ترامپ اينترنشنال نيويورك ايراد شده است را در اختيار داريم.

عبدالرضا داوري معاون خبري سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي در گفتگو با فارس، با اشاره به تكذيب خبر ديدار سوروس و خاتمي از سوي خاتمي گفت: تكذيب اين خبر از سوي آقاي خاتمي فاقد وجاهت است چون تاريخ اعلام شده توسط سوروس به عنوان اولين ملاقاتش با خاتمي يعني روز 14 سپتامير 2006 همان تاريخي است كه آقاي خاتمي در نيويورك اقامت دارد و در مصاحبه با خبرگزاري ايسنا ملاقات با مدير يكي از تينك‌تانكهاي امريكايي را پس از ملاقات با كوفي عنان جزو برنامه‌هاي خود اعلام مي كند. اكنون آقاي خاتمي پاسخ دهند كه مدير آن تينك‌ تانك (اتاق فكر) به غير از جورج سوروس چه كسي مي‌تواند باشد؟

داوري تاكيد كرد: تمامي اسناد سخنراني جورج سوروس درباره ديدارش با محمد خاتمي كه در 11 سپتامبر 2009 در هتل ترامپ اينترنشنال نيويورك ايراد شده است را در اختيار داريم.

وي همچنين در مورد ادعاي فردي به نام امي ويل در بي بي سي فارسي كه خود را مدير ارتباطات موسسه جامعه باز معرفي و ديدار سوروس با خاتمي را تكذيب كرده است، گفت: فرد مورد ادعاي بي بي سي فارسي فاقد هر نوع سابقه در پايگاه اطلاع رساني موسسه جامعه باز است و در عين حال ادعاي بي بي سي فارسي در اين مورد در شرايطي صورت پذيرفته كه سايت رسمي آقاي جورج سوروس در مورد خبر ايرنا سكوت كرده و هيچ اطلاعيه‌اي يا اظهارنظري را در اين رابطه نداشته است.

اين كار شنانس مسائل سياسي ادامه داد:همانگونه كه در متن گزارش ايرنا آمده بود سخنراني آقاي سوروس در هتل ترامپ اينترنشنال نيويورك تحت تدابير شديد امنيتي و بدون حضور خبرنگاران صورت گرفت. در اين جلسه جمعي از مديران نهادهاي مدني امريكا حضور داشته‌اند كه اسناد سخنان آقاي جورج سوروس از سوي يكي از حضار علاقمند به ايران در اختيار رابط خبري ايرنا در نيويورك قرار گرفت.

داوري تصريح كرد: تكذيب اين سخنان از سوي آقاي سوروس در يك جمع 100 نفره ضربه حيثيتي به وي بوده و به همين دليل بي بي سي فارسي وارد عمل شده است تا با خبر سازي مجعول در محيط فارسي زبانان چالش پيش آمده براي آقاي خاتمي را مرتفع نمايد.

معاون خبري سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي در ادامه افزود: ما نگراني آقاي خاتمي را از آشكار شدن ارتباطاتش با بنياد سوروس آنهم پس از آشوبهاي اخير به خوبي درك مي كنيم اما در صورت اصرار آقاي خاتمي به تكذيب اين خبر، اسناد خود را در اختيار مراجع ذي صلاح و افكار عمومي قرار مي دهيم.

داوري تاكيد كرد: آقاي خاتمي به جاي آنكه به رسانه‌هاي بي‌اعتباري چون بي بي سي فارسي براي ترميم وجهه خود توسل جويد، بهتر است جهت‌گيري سياسي خود را به نحوي تعريف نمايد كه در تقاطع هاي تاريخي با چهره هايي چون سوروس تلاقي نكند.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.