نظر منتشر شده
۴۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 54143
چو داني و پرسي، سؤالت خطاست
تاریخ انتشار : شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۲
 هنوز یک هفته از بازگرداندن مجدد طرح نمایندگان برای مجازات سوءاستفاده کنندگان از عناوین علمی به‎دستور کار مجلس نگذشته بود که رییس‎جمهور، حکم به معاون اولی «محمدرضا رحیمی» معاون پارلمانی خود داد. رحیمی که سابقه نمایندگی سه دوره مجلس را در کارنامه خود دارد، علاوه بر سمت استانداری و فعالیت در قوه قضاییه در مجلس هفتم، سکاندار بازوی نظارتی مجلس یعنی دیوان محاسبات کشور بود، اما همکاری خود با نمايندگان مجلس هشتم را با چالشها و حاشيههايي آغاز كرد كه حرف و حديث پيرامون آن همچنان ادامه دارد. مهمترین نقطه چالش‎برانگیز و نزاع نمایندگان با رحیمی به موضوع مدرک تحصیلی وی باز میگردد؛ مسئله‎ای که با تحقیق و تفحص مجلس هفتم از آموزش عالی ‎کشور و به‎خصوص دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد و نمایندگان اصول‎گرای تحول‎خواه ‎هشتم از نتایج آن برای استیضاح «علی کردان» وزیر اسبق کشور و مقابله با رحیمی بهره بردند. به همین‎خاطر است که برخی علت تیرگی روابط رحیمی با برخی مجلس‎نشینان را همین مسئله دانسته و بر این باورند که بررسی مدرک رحیمی حتی پیش از کردان در دستور کار این دسته از نمایندگان قرار داشته است.



مرداد ماه پارسال و پس از آن‎که مجلس هشتم به کردان رأی ‎اعتماد داد، زمزمه جعلی بودن مدرک دکترای وی از سوی نمایندگان و به‎خصوص اصول‎گرایان تحول‎خواه یعنی طیف جمعیت ایثار‎گران، همفکران احمد توکلی و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که با یکدیگر یکی از اضلاع مثلث جبهه متحد اصول‎گرایی در انتخابات مجلس هشتم بودند، آغاز شد.



همان زمان و وقتی‎که هنوز مسئله کردان در کشاکش تأییدیه و تکذیبیه‎های دستگاههای مختلف و مرتبط قرار داشت، رحیمی در گفت‎وگویی با خبرنگاران از پاسخگویی به هرگونه سؤالی راجع به مدرک تحصیلی خود، تبری جست و در پاسخ به این‎که نمایندگان درباره این‎که وی مدرک خود را از کدام دانشگاه اخذ کرده سؤالاتی دارند، اعلام کرد:« آن‎ها (نمایندگان) نزد قاضی بروند و مدارکشان را بیاورند؛ من هم آن‎چه دارم می‎آورم و ارایه می‎کنم.» البته رحیمی هیچ‎گاه به‎طور مشخص از این‎که مدرک تحصیلی خود را از چه دانشگاهی اخذ کرده، سخن نگفت، بلکه حتی وقتی معاونت پارلمانی رییس‎جمهور را به عهده گرفت، در پاسخ به نامه بخش اداری مالی نهاد ریاست‎جمهوری مبنی بر ارایه مدرک تحصیلی‎اش برای دریافت حقوق، از ارایه مدارک خود امتناع و اعلام کرده بود: «قصد دارم در رياست‎جمهوري در مدتي كه توفيق خدمت دارم، حقوق و پاداشی اخذ ننمايم.»

اگرچه تهدیدات رحیمی علیه نمایندگان بی‎پاسخ هم نماند و درست چند روز بعد «علیرضا زاکانی» نماینده تهران و رییس هیئت تحقیق و تفحص مجلس هفتم از آموزش عالی کشور، در پاسخ به رحیمی، او را به داشتن مدرک جعلی همچون کردان متهم و اعلام کرد که مدرک دکترای رحیمی هم مانند کردان جعلی و افتخاری است و لذا «قل» دوم مدرک کردان است.



کمیته‎ای با نتیجه نامعلوم



در کش و قوس جنگ لفظی و رسانه‎ای بین دولت و مجلس بر سر مدرک تحصیلی کردان و رحیمی، این‎بار رییس‎جمهور بود که برای ابهام‎زدایی از مردانش پیش‎دستی و دستوری به وزیر وقت علوم، تحقیقات و فن‎آوری صادر کرد و از او خواست که مدارک تحصیلی مدیران و مسئولان دولت نهم از نظر چگونگی ادامه تحصیل، اخذ مدرک و استفاده از بورس تحصیلی در داخل و خارج بدون رعایت ضوابط آموزشی بررسی کند.

وزرات علوم نیز در پیگیری این دستور از معاونت نیروی انسانی ریاست‎جمهوری خواست تا فهرست مدیران کل و سایر مسئولان دولت نهم و حتی دولتهای قبل را به این وزارتخانه ارایه کنند تا تحقیق درباره آن‎ها آغاز شود.

پيرو اين دستور، وزارت علوم کمیته سه نفره‎ای که هیچ‎گاه اسامی اعضای آن افشا نشد را مسئول این کارکرد که پس از یک سال فعالیت در زمینه مدرک تحصیلی مدیران دولتی، حال از ارایه نتایج آن امتناع و آن را موکول به نظر وزیر جدید علوم کرده است. هاشم داداش‎پور، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات و فن‎آوری، با ‎بیان این‎که این کمیته در طی یک سال تحقیق درباره مدارک مدیران دولتی به نتایج خوبی دست یافته است، به خبرنگار ما گفت که با توجه به تغییر وزیر علوم در دولت دهم، انتشار نتایج بررسیهای این کمیته به نظر وزیر جدید بستگی دارد و لذا تا چند ماه آینده جزییات این بررسی‎ها منتشر نخواهد شد.



سؤال بی‎پاسخ



پس از استیضاح کردان به‎خاطر ارایه مدرک جعلی به مجلس و سعی در فریب نمایندگان در ارایه آن، «عوض حیدرپور» نماینده اصول‎گرای مجلس، سال گذشته در قالب یک سؤال تلاش کرد تا موضوع مدرک رحیمی را از طریق ابزارهای نظارتی مجلس پیگیری کند. اگر‎چه هیئت‎رییسه مجلس در ابتدا این سؤال را غیرقانونی و غیرقابل طرح در مجلس دانست، اما اصرار نمایندگان موجب شد تا کمیسیون آموزش و تحقیقات موظف به پیگیری این سؤال در مجلس شود.



شاید مخالفت اولیه هیئت‎رییسه مجلس با طرح این سؤال ریشه در روابط حسنه و فوق حسنه رحیمی با برخی اعضای هیئت‎رییسه و به‎خصوص نایب رییس دوم آن داشته باشد، اما حال با گذشت ماه‎ها از طرح این سؤال و عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخهای وزارت علوم، طبق روال جدید قانونی مجلس این سؤال باید در صحن مجلس مطرح و این بار نمایندگان با رأی خود راجع به مدرک رحیمی اظهارنظر کنند.

البته اين سؤال در نوبت طرح در صحن مجلس قرار نگرفته است اما عوض حیدرپور در این‎باره به خبرنگار ما گفت که با توجه به این‎که رحیمی معاون اول رییس‎جمهور شده، تلاش خواهد کرد تا هر چه سریع‎تر سؤالش به صحن مجلس بیاید.



دکتر(!) رحیمی و کتابچه محرمانه نمایندگان



اقدام دیگری که نمایندگان اصول‎گرا طی یک سال گذشته علیه رحیمی انجام دادند، تذکری بود که «الیاس نادران» سال پیش در صحن مجلس مطرح و اعلام کرد که با وجود ابهاماتی که نمایندگان درباره مدرک تحصیلی رحیمی دارند، وی خود را دارای مدرک دکترای حقوق معرفی کرده است. ماجرا از این قرار بود که معاونت پارلمانی رییس‎جمهور برای تسهیل ارتباط‎گیری نمایندگان با ارگان‎های دولتی و نهادهای حاکمیتی، کتابچه محرمانه‎ای حاوی اطلاعات مربوط به هر سازمان را منتشر و در صفحات پایانی آن نیز اقدام به معرفی معاونان پارلمانی هر یک از این نهادها کرده بود.

درصدر این معاونان، عنوان «دکتر محمدرضا رحیمی» دیده می‎شد که همین مسئله اعتراض و تذکر نادران را برانگیخته بود. اگر‎چه آن زمان لاریجانی رییس مجلس به نادران قول مساعد پیگیری داد اما نتیجه این بررسی‎ها هرگز اعلام و رسانه‎ای نشد.



تهدید؛ این‎بار خبرنگاران



پس از این جریانات، رحیمی برای کاهش تنش‎ها با نمایندگان، کمتر در مجلس حاضر می‎شد که این مسئله بارها با انتقادات و تذکرات نمایندگان روبه‎رو شد. پس از آن بود که رحیمی به‎همراه رییس‎جمهور برای تقدیم لایحه بودجه سال هشتادوهشت در انظار نمایندگان و خبرنگاران پارلمانی ظاهر شد؛ اما این دیدار نیز پایان خوشی برای او نداشت؛ چون خبرنگاران او را احاطه و جویای مدرک تحصیلی وی شدند. رحیمی در واکنش به این سؤالات، پس از آن‎که سؤال حیدرپور درباره مدرکش را غیرقانونی خواند، خطاب به خبرنگاران گفت: «مگر همه مشکل مملکت مدرک من است که این‎قدر به آن می‎پردازید؟» در همین رابطه یکی از خبرنگاران که جویای مدرک تحصیلی رحیمی بود از سوی معاونت رسانه‎ای ریاست جمهوری تهدید به اخراج شد که این مسئله پس از چند ماه به واقعیت انجامید. این واکنش تند معاون پارلمانی رییس‎جمهور، شاید به این خاطر بود که وی می‎دانست نمایندگان برای مقابله با سوءاستفاده‎کنندگان از عناوین علمی طرحی یک فوریتی را تهیه کردهاند.



مدرک رحیمی چیست؟



اگر‎چه هنوز هيچ كس از محل صدور مدرك دكتراي حقوق رحيمي خبر ندارد، اما برخي ميگويند كه رحیمی اعلام كرده كه دارای مدرک تحصیلی دکترای حقوق از دانشگاه آکسفورد است؛ یعنی همان دانشگاهی که کردان مدرک جعلی دکترای افتخاری خود را به آن منتسب کرده بود.



مدرک لیسانس حقوق وی از دانشگاه تهران مورد تأیید همه است، اما برخی نمایندگان راجع به مدرک کارشناسی ارشد و بسیاری از نمایندگان راجع به مدرک دکترای او سؤال دارند.

براساس سند موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، رحیمی مدرک فوق لیسانس خود را در رشته جامعه‎شناسی در سال 1379 از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز دریافت کرده است؛ «بازتاب ساختارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران در گلستان و بوستان سعدی» عنوان پایان‎نامه اوست و «غلامعباس توسلی» استاد راهنمای وی بوده است.

«سیدکاظم موسوی» سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این‎باره به خبرنگار پنجره گفت: «بررسی‎های این کمیسیون نشان می‎دهد که رحیمی مدرک فوق لیسانس خود در رشته جامعه شناسی را از دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز دریافت کرده است و از نظر ما مشکلی در این خصوص وجود ندارد. وی در پاسخ به این سؤال که مدرک دکترای رحیمی از سوی کدامیک از دانشگاه‎های داخلی و یا خارجی صادر شده است، از آن اظهار بی‎اطلاعی کرد و گفت: «تا آن‎جا که به یاد دارم بررسی‎های کمیسیون آموزش و تحقیقات نشان می‎دهد که رحیمی مشکلی در رابطه با مدرک تحصیلی خود ندارد و مدارک علمی وی صحیح است.» البته آقای موسوی هیچ اشاره ای نکرد  که کمیسیون آموزش مجلس در چه زمانی این رسیدگی را انجام داده است و چه کسی متصدی بررسی مدرک دکترای آقای رحیمی بوده است. آن چه ما از آن مطلعیم خلاف نظر آقای موسوی را ثابت می نماید.



طرحی برای سوءاستفاده کنندگان



این طرح پس از حدود هشت ماه بررسی کارشناسی، یک هفته پیش از معاون اولی رحیمی به صحن مجلس آمد تا نمایندگان برای کسانی که از القاب دکتر و مهندس به صورت جعلی استفاده می‎کنند مجازات در نظر بگیرند، اما این طرح که نمایندگان بر فوریت آن اصرار داشتند با لابی‎ها و رایزنی‎ها ناکام ماند و از دستور کار مجلس خارج شد. اما این همه ماجرا نبود و تذکر مجدد نادران درباره مدرک تحصیلی رحیمی، نمایندگان را به‎خود آورد تا آن‎ها بار دیگر طرح خود را به دستور کار مجلس باز گردانند.



تذکر نادران با ارایه دو سند درباره نحوه اخذ مدرک توسط رحیمی همراه بود که بر اساس آن می‎توان ثابت کرد رحیمی دارای مدرک دکترا از آکسفورد نیست و مانند مدرک کردان جعلی است.  به‎گفته نادران مؤسسه‎ای تحت عنوان «زبانسرا» در تاریخ 78.6.20  طی نامه‎ای به محمدرضا رحیمی «یادبود نفیس آکسفورد» اهدا کرده است.

نادران همچنین از طریق سایت الف که در ماجرای کردان نیز تقلبی بودن مدرک کردان را رو کرد و به همین خاطر فیلتر شد، دستخطی منتشر کرد که ثابت می‎کرد رحیمی خودش از این مؤسسه خواسته چنین عنوانی به وی اهدا شود. نادران یادآور شد: «در صدر و ذیل نامه دستخطی وجود دارد که در آن گیرنده نامه اعلام می‎کند عنوان نامه از مشاور قوه قضاییه به استاندار سابق کردستان تغییر کند؛ ضمن این‎که به آن عبارت (این مؤسسه معمولا هدیه خود را به رؤسای جمهور کشورها تقدیم می‎کند و به پاس خدمات ارزشمند شما در استان کردستان) افزوده شود.» نادران البته به داستان دوران ریاست رحیمی بر دانشکده حقوق دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز هم اشاره‎ای داشت و اعلام کرد که رحیمی پای امضاهایش به عنوان رییس دانشکده حقوق می‎نوشته «دکتر رحیمی» یعنی وی چهار سال بعد از گرفتن این مدرک جعلی خود را دکتر می‎نامیده و زیر نامه‎ها را نیز با این عنوان امضا می‎کرده است. حال این سؤال مطرح می‎شود که با توجه به این‎که رحیمی مدرک فوق لیسانس خود را در سال 1379 دریافت کرده، چگونه توانسته است در سال هفتادوهشت مدرک دکترای افتخاری (در صورت صحت آن) از مؤسسه مزبور دریافت کند؟



بده بستان با دانشگاه آزاد



ریاست رحیمی بر دانشکده حقوق دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز نیز خود داستانی دارد. برخي نمايندگان ادوار گذشته مجلس روابط جاسبي با رحيمي در دوره نمايندگي رحيمي را خوب و صميمي و برخي ديگر از نمايندگان آن را عادي و در حد ساير نمايندگان ميدانند. البته به نظر ميرسد كه نظر آن دسته از نمايندگان كه رفاقت ديرينهاي را براي جاسبي و رحيمي در نظر ميگيرند، درستتر باشد؛ زيرا بعدها رحيمي رياست دانشكده حقوق واحد تهران مركزي اين دانشگاه را بر عهده گرفت كه در همان ايام كردان به دانشجويان اين دانشگاه حقوق درس ميداد.

ذکر ماجرای شکایت یکی از استادان این دانشکده از رحیمی که دادگاه آن در سال پیش برگزار شد، هم خالی از لطف نیست.

صادق سلیمی یکی از اعضای هیئت علمی این دانشکده به دادگاه شکایت برده بود که رحیمی در حین ریاستش بر دانشکده حقوق از وی خواسته بود تا به صورت غیرقانونی به یکی از دانشجویانی که به دلیل عدم رعایت انضباط کلاسی از او صفر دریافت کرده، نمره قبولی بدهد، اما استاد مربوطه از این کار امتناع کرده و لذا رحیمی در نامه‎ای به مدیریت دانشگاه آزاد، این استاد را فاقد صلاحیت معرفی کرده بود.



آینده نمایندگان و معاون اول



اگرچه رحیمی وقتی معاون اولی احمدی‎نژاد را به‎عهده گرفت که نمایندگان برای سرکشی به حوزههای انتخابیهشان رفته بودند، اما این موضوع نافی پیگیریهای آنان در خصوص مدرک رحیمی پس از پایان تعطیلات تابستانی نمایندگان نخواهد بود و به همين خاطر تذکرات نمایندگان، پیگیری طرح سؤال حیدرپور در مجلس و یا حتی ارایه مستندات جدید درباره صحت و سقم مدارک تحصیلی رحیمی دور از انتظار نیست.

اگرچه رحیمی در اقدامی پیش‎دستانه پس از صدور حکم معاون اولی خود اعلام کرده است که مدرک تحصیلی‎اش مشکلی ندارد و در وقت مناسب به مطرح کنندگان این‎گونه مباحث پاسخ خواهد داد. معاون اول رییس‎جمهور با انتقاد از نمایندگانی که موضوع مدرک وی را پیگیری می‎کنند، اظهار داشت: «آن‎ها خودشان مقدماتی را فراهم و بر اساس آن مقدمه، تصمیماتی در خصوص افراد می‎گیرند و حرف‎هایی را مطرح می‎کنند که اهمیتی ندارد. فردی که سی‎سال در دستگاه‎های مختلف دارای تجربه و خدمت است، در حال حاضر دیگر درخصوص مدرک تحصیلی و این‎که چند کلاس سواد دارد از او سؤال نمی‎شود.»

رحیمی حتي نمایندگان را متهم کرد که مشکلاتشان با مدرک وی به‎خاطر مشکلات دیگری است که با دولت دارند؛ زیرا افراد بسیاری هستند که با مدرک دکترا و تحصیلات عالی مورد قبول این افراد نیستند. وی افزود: «ما دنبال این هستیم که شب و روز بیشتر به مردم خدمت کنیم و اگر بخواهیم وقت خود را صرف پاسخگویی به این چنین مسایلی که هر روز مطرح می‎شود، بکنیم. دیگر وقتی برای خدمت به مردم باقی نمی‎ماند و مشکل این افراد انصافا چنین حرف‎هایی نیست بلکه با موارد دیگری در دولت مشکل دارند.» البته رحیمی نگفت که مشکل نمایندگان با دولت چیست که به خاطر آن روی مدرک تحصیلی وی انگشت گذاشته‎اند.



رحیمی به جعلی بودن مدرکش واقف است



البته این اظهارات رحیمی و طفره رفتنش از ارایه مدرک تحصیلی خود بی‎پاسخ نماند و احمد توکلی و الياس نادران نمايندگان تهران بار ديگر بر جعلي بودن مدرك او و پيگيري مسئله از طريق مراجع قضايي تأكيد كردند.

توكلي با تاکید بر این‎که «رحیمی به جعلی بودن مدرکش واقف است» در اين‎باره گفت: «رحیمی مدرکی قلابی و مشابه مدرک کردان دارد و از این عنوان جعلی در سمت رییس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی نیز استفاده و حقوق هم دریافت کرده است.» وی گفت:  «باید ثابت شود که رحیمی با استفاده از این عنوان از دیوان محاسبات کشور که زمانی ریاست آن را بر عهده داشته، حقوق گرفته یا خیر.» الياس نادران نيز با تأكيد بر اين‎كه مشكل رحيمي فقط مدرك تحصيلياش نيست، گفت: «مسئله رحيمي را از طريق مراجع قانوني پيگيري خواهيم كرد.»

بنابراين به نظر ميرسد كه در ماههاي آينده چالشهاي نمايندگان مجلس با رحيمي كه اكنون در كسوت معاون اول حاضر شده بر سر اين موضوع كه بالاخره مدرك معاون اول چيست، شدت يابد. لذا بايد منتظر بود تا هر دو طيف مستندات خود را ارايه كنند تا اين‎بار افكار عمومي و مراجع قضايي رأي نهايي را در اين‎باره صادر كنند.





 
 
ارشام
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۱:۱۰:۱۳
خوشم میاد احمدینژاد حال همه اصولگراها رو داره میگیره (232632)
 
امین
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۲:۴۲:۳۹
نه خیر همه مشکل مملکت مدرک تحصیلی آقای و امثالهم نیست. بلکه همه مشکل مملکت حضور مدیران کم سواد و بی سوادی است بعضا ادعای دکترا نیز دارند و بالاترین هنرشان همرنگ زمانه شدن و دروغگفتن است بدون اینکه کسی مقابل آنها بایستد و آنها را بازخواست کند. (232671)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۳:۰۸:۱۳
هردم از اين باغ بري ميرسد
اين هم نتيجه دولت ولايت مدار كه زمينه ساز ظهور آقا امام زمان مي خواد باشه (232684)
 
شاغلام
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۳:۲۷:۴۸
من نمی دونم اینا چه اصراری دارن بگن از آمریکا و انگلیس دکترا دارن

نمیدونن اونجاحساب کتاب داره و دستشون رو میشه؟همینجا سرو تهشو هم میاوردین بهتر نبود ؟ای برادرای مهرورز؟
اگر مدرک کاغذ پارهس چرا اینقد برا گرفتنش اونم تغلبی به آبو آتیش میزنین (232695)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۳:۴۶:۲۲
دیوان محاسبات همون سازمانیه که قراره جلوی سوء استفاده ها رو بگیره؟

قوه قضائیه همون جائیه که قراره عدالت برقرار شه؟

خدای من کجا داریم زندگی می کنیم؟ (232710)
 
کیا
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۶:۴۷:۵۳
ایران عزیز دلم! ما تو ایران داریم زندگی می کنیم!
عدالت ، مهرورزی ، ازادی نزدیک به مطلق و...... رو حس نمی کنی؟! (233155)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۴:۱۵:۵۱
بابا خواندن این سایت الف هم شده مثل خیلی سایتها شده وقت تلف کردن.
نه تحلیل درستی دارد نه خبر درستی نه اخبار قابل توجهی و نه .... (232732)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۴:۲۱:۴۱
هر دم از این باغ بری می رسد. خوب شد معانی کلماتی از قبیل تشنه خدمت، صداقت، مهرورزی و ... رو در این دولت فهمیدیم. (232734)
 
!
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۶:۴۵:۲۸
معانی کلمات تشنه خدمت و ولایت مداری و مسلمانی و نوکری مردم ایران را کردند! ازادی نزدیک به مطلق و...... را باید دوباره ترجمه کرد!
شاید هم تعبیر یا تفسیر کرد! چون مطابقتی با عملکرد گویندگان ان ندارد! (233154)
 
rahman
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۴:۲۶:۴۳
آقای توکلی این مسایل یکی از هزاران خلاف ها وقانون گریزی ها و دروغ گوییهای دولت است. شما هم اطلاع کامل دارید و با طرح هر از گاه این مسایل خود را می خواهید دگرگونه جلوه دهید . در حالیکه شما هم با حمایت کلی از این دولت در اعمال آن شریکید. همه اینها را مردم می دانند ولی وقتی بیان می کنند شما آنها را ضد انقلاب می نامید. می دانم حتی شهامت ثبت این اعتراض را در این سایت ندارید. (232737)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۴:۴۷:۵۴
يك نفر بيايد مدرك كامران دانشجو را مورد بررسي قرار دهد. او مثلا قرار است وزير علوم باشد. سالي كه او ادعا ميكند كه دكترايش را از منچستر گرفته است اصلا حضورش در انگلستان به خاظر اعلام موضع در مورد سلمان رشدي ممنوع بوده است چه برسد به اين كه در آنجا دانشجو باشد. (232744)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۸:۵۸:۴۳
كي و كِي گفته ايشان دكتراش رو از انگلستان گرفته؟ ايشان دانشجوي دكترا بوده.
بخشي از اين ناهنجاري ها ناشي از همين بي مأخذ حرف زدن هاست! (233190)
 
AMIR
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۴:۵۹:۲۱
شما مثل اينكه چيزي در مورد سرعت نور و تئوري نسبيت نميدونيد كه تعجب كرده ايد (232749)
 
هاج و واج
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۲۱:۵۴
سئوال اینجاست که اگر روابط دانشگاه آزاد با اصحاب دولت اینگونه دوستانه است پس آیا جنگ بین دولت و خود احمدی نژاد با دانشگاه آزاد یک جنگ زرگری است ؟
نقش دانشگاه آزاد و آقای جسابی در میان چیست ؟
لطفا اگر سایت الف در این مورد تحلیلی داشته باشد .متشکر م (232825)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۲۷:۰۸
اي بابا! در اين مملكت مرجعي نيست كه يك بار براي هميشه مشكل مدرك صاحب منصبان را حل كند؟!
تا آنجايي كه اطلاع دارم مدارك قابل قبول به تأييد وزارت علوم مي رسيد، پس بايد اين مرجع پاسخ بدهد، البته اگر ... /-: (232883)
 
كمال الدين
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۸:۰۵:۳۲
احمد دمت گرم
به تو ميگن مرد (232909)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۸:۳۲:۵۵
هرچه بگندد نمکش می زنند ... وای به روزی که بگندد نمک !

البته کار از گندیدن نمک هم گذشته فکر کنم ... این ماجرای مدرک های تحصیلی الان دیگه بیشتر شبیه یک سرگرمی شده ! ... خدا نیاره روزی را که پرده ها کنار میره .../ (232920)
 
ر.م
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۸:۴۰:۴۵
فكر كنم همكلاس دكتر كردان بودند (232929)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۰:۳۸:۵۰
ترا به خدا یکی جواب من را بدهد؟


در این مملکت مخصوصا در این چند سال اخیر همه کس مثل روزنامه ها, سایتها

اشخصاص حقیقی و حقوقی در باره همه چیز اظهار نظر میکنند, متهم میکنند

حکم صادر میشود, آبروها ریخته میشود .اما جالب این جاست آنکس که باید شرعا

قانون جواب بدهد حکم صادر بکند ساکت و متین در گوشه نظاره گر این حوادث

میباشد مثل اینکه در ایران اصلا چنین قوه وجود ندارد.

حق بدهید به مردم که این سوالات راحداقل درذهن داشته باشندگرچه جوابی برایش نیابند؟

1-آیا در این مملکت سواستفاده مالی هست یا نیست؟ اگر هست چرا پیگری نمیشود واگر نیست چرا مطرح میشود؟

2-آیا اشخصاصی که امروز یا بهتر بگویم از دیروز مورد اتهام سوء استفاده مالی بودند وشخص دوم مملکت هم آنرا بیان کرد سوءاستفاد مالی دارند یا خیر ؟اگر ندارند این سکوت سرد و ویرانگر قوه قضاییه برای چیست ؟و اگر دارند به کدامین قانون وبه کدامین شرع و آیه مصونیت اسفندیار گونه دارند؟

3-آیا در قوانین ما که منبعث شده از شرع مقدس اسلام هست مجازاتی برای افترا زنندگان هست یا خیر ؟آیا آبروی مسلمان را برتر از کعبه ندانسته اند؟

4-اگر میگوییم فلان وزیر محترم مدرک قلابی دارد و حقوق دریافت کرده چرا وبه استناد به کدام قانون نباید مورد پیگرد قضایی قرار نگیرد؟آیا اگر من نوعی این کار میکردم همچنان مورد مصونیت بودم یا فورا روانه زندان میشودم!

4-چرا وبه چه دلیل کسانی که اتهام تقلب انتخاباتی را سر دادند وباعث این همه بلوا وآشوب قتل و آبروریزی شدند چرا وچرا وچرا نباید پاسخگو ومورد بازخواست قرار نگیرند????

وسوال آخر آیا قوانین در ایران فقط برای مردم نوشته واجرا میشود و یا اگر کسی نماینده شد, وزیر شد و یا مسول جایی شد خود به خود مصونیت پیدا میکند ؟

همه ماباید بدانیم چه بخواهیم چه نخواهیم مورد قضاوت تاریخ, مردم و از همه مهمتر مورد بازخواست خداوند متعال قرارخواهیم گرفت .

امیدوارم که جواب منطقی برای سوالاتم پید ا کنم..امیدوارم. (232985)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۰:۵۰:۴۶
لطفا plagiarize کردن وزیر علوم جدید را پیگیری کنید و همینطور مدرکش را.
coauthor مهمتر ایشان هم که پررو پررو می زنند زیر قضیه در حالی که هر دو فایل موجود است و مقایسه راحت. (232990)
 
عماد
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۰:۵۶:۱۹
سلام
تو رو خدا مدرك و سوابق علمي و تحقيقاتي كامران دانشجو را هم بررسي كنيد. (232993)
 
پدر
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۱:۰۱:۴۵
پدر مادرا همیشه بچه هاشونو نصیحت می کنند که پسرم/دخترم درس بخون برای خودت وزیری وکیلی دکتری مهندسی بشی. با درس نخوندن باید یا بری کارگری کنی یا خیلی شانس بیاری آبدارچی یک اداره یی شرکتی می شی. نمی دونم الان که آوازه ی وزیر و وکیل شدن آدم های درس نخون و متقلب آسمون کشورم را پر کرده چطور باید بچه م رو قانع کنم که درس خوندن کار خوبیه... (232995)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۱:۰۱:۵۹
ایکاش رییس جمهور برای زدن زنگ مدارس آقای رو نمیفرستاد و یکی دیگر از وزرا مثل آقای حسینی که خودش یک زمانی رییس دانشگاه پیام نور بوده رو میفرستاد تا بچه ها رو به تحصیل و تلاش و کوشش در راه کسب علم و دانش تشویق کند نه یک کسی که بچه ها از اعمال و رفتار اون در جهت تقلب و بدست آوردن مدارک جعلی درس بگیرند
رطب خرده ..................... (232996)
 
sina
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۱:۲۶:۵۴
بابا این که چیزی نیست یکی از هم دانشگاهیان ما در دوران کارشناسی بعد از حدود 1 سال پس از فارغ التحصیل شدن تو انتخابات مجلس شرکت کرد البته با مدرک دکتری البته خدا رو شکر رای نیاورد ولی از این آدمها کم نیستن تو جامعه ما که الته همگی به واسطه شغل .... (233004)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۲:۰۱:۳۶
چي شده كسايي كه قبلا مدرك جعلي گرفتن حالا رو مي شن ؟ (233018)
 
abarsum
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۲:۰۳:۰۸
این تازه یکیشونه-برید تمام نامه های76-80خاتمی را نگاه کنید –زیر تمام آنها نوشته دکتر خاتمی-در حالی که ایشون اون موقع لیسانس فلسفه داشتن (233020)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۷:۰۷:۱۲
دروغ به این بزرگی ؟ برادر عزیز ننگهای این دو لت با این فرا فکنیها پاک نمیشه لطفا\" یکی از این نامه ها را به ما نشان بده (233158)
 
ایمان
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۲:۲۸:۳۰
باسلام فقط میخوام بگم اگه زمان ریاست جمهوری خاتمی بود الان کفن پوشهای قم ریخته بودن تو خیابون. (233026)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۳:۱۲:۱۴
من تاجب میکنم وغتی میبینم چتور به اندیشمندان این مملکت توحین میکنید ، هداغل برید کمی صوات یاد بگیرید ! (233046)
 
جوان فكري
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۳:۱۳:۴۵
یک رئیس جمهور مکتبی مانند آقای احمدی نژاد در راس یک دولت حزب الهی با ویژگیهای مورد اشاره رهبری ، متشرع ترین دولت صد سال اخیر محسوب نشود.
رهبر عزیز انقلاب در نوبت های مختلف دولت نهم را به خصوصیات زیر مبرز دانسته اند:

- دولت امروز ایران از محبوب‌ترین دولتها بعد از مشروطه تا کنون و در صد سال اخیر است.

- انرژی ، تحرک ، نشاط کار و جدیت در خدمت به مردم ، ویژگی بسیار با ارزش و مستمر دولت است.

- انطباق شعارها و گفتمان دولت با شعارها و گفتمان امام و انقلاب خصوصیت بسیار با ارزش دولت نهم است.

- زنده کردن و بازسازی برخی خصوصیات جوهری انقلاب و منطق امام ـ و مقابله با کسانی که می خواستند این ارزشها و مفاهیم اساسی را منسوخ کنند از خصوصیات بسیار برجسته این دولت است.

- عدالتخواهی حقیقی و استکبار ستیزی از جمله شعارهای انقلابی دولت است و هر کس که پیشرفت کشور را با هدایت انقلاب متصور می داند، قدردان این ویژگی است.

- جرأت در ایجاد تحول ، شجاعت تصمیم گیری برای حل مشکلات بزرگ و جرأت مقابله با فساد از نمودهای مهم گفتمان انقلابی دولت نهم است.

- خارج شدن از حالت انفعال و گرفتن روحیه تهاجمی در مقابل زورگویان جهانی از جلوه ‌های وفاداری دولت به شعار و گفتمان انقلاب اسلامی است.

- شرافت دولت نهم در همسطح بودن با ملت ـ ساده زیستی و تماس و انس مستمر با مردم است و تجلی عملی این خصوصیات در رفتار رئیس جمهور و هیأت دولت باعث جلب اعتماد بیشتر مردم و ریشه کن شدن بلای اسراف و اشرافی گری می شود.

- پایبندی به اصول و ارزشها ، عدالت خواهی ، شوق خدمت به مردم ، پرکاری و تلاش ، شجاعت و قاطعیت ، برخورداری از «روحیه تحول گرایی و اصلاح حقیقی» و ایستادگی در برابر زیاده طلبی های استکبار را از ویژگیهای برجسته دولت آقای احمدی نژاد است.

- دولت نهم با بلند کردن پرچم عدالت ، در دلهای ملت امید ایجاد کرده است.

- با روی کار بودن یک دولت حزب اللهی و رئیس جمهور مکتبی زمینه برای حرکت عمیق فرهنگی بیش از پیش فراهم است.

- نقاط قوت دولت نهم از جمله پایبندی به شعارها و ارزشهای اصلی انقلاب اسلامی، شجاعت در عرصه سیاست داخلی و خارجی، پشتکار و انگیزه کاری قوی، حضور در سراسر کشور و نگاه نزدیک به مسائل، و حضور نیروهای کاردان و کارآمد در عرصه اجرایی است. (233047)
 
علی رضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۰:۰۵:۱۹
*آیا فیلم معروف \" هــمــــه ی مـــــردان رئــیــــس جــمــهـــــــــور \" را هنوز
به یاد دار ید ! جالب بود نــــه...
یاد هم کلاسی های دبستانمان به خیر که به طنز میسرودند: تقلّب توانگر کند
مرد را ----- تو.....خردمند را، آیا هنرمندی داریم که بتواند نسخه ی فارسی فیلم \" همه ی مردان رئیس جمهور \"را دوباره برایمان بسازد؟ (233069)
 
من
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۳:۱۳:۲۵
به آقای بگویید که خیر! همه مشکل ممکلت ، مدرک شما نیست . ولی مشکل نهادینه و عادی شدن \"دروغ\" است که مشکل بزرگیست و باید از اون جلوگیری کرد. (233135)
 
دومان
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۷:۴۳:۲۶
من پیشنهاد می کنم به جای رسوا کردن افراد با مدارک جعلی، مسئولان با مدارک معتبر رو معرفی کنید. این طوری انرژی کمتری صرف می شه.
واقعا باید فکری به حال ایران کرد. درحالی که ما کلی استاد و دانشمند در دانشگاه های دنیا داریم افرادی مسئول می شن که نه مدرک دارن نه تخصص. (233162)
 
بهروز
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۲:۰۲:۲۱
یکی به این احمدی نژاد بگه که وقتی ادعا می کنی من از نوابغ روزگارم و از نخبگان در دولت استفاده می کنم آیا نخبگان کشور ایران امثال و مشایی هستند یا کسانی که از دست این نخبگان به کشور های دیگر فرار می کنند (233324)
 
سجیل
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۳:۲۸:۵۹
چرا منی توان تصور کرد که احمدی نژاد با این انتصاب ها مردم را با شیپورهای شما به سرگرم میکنه تا به کارهای (بی قانونی مثلا) راحت ادامه بده؟ (233400)
 
احمدي
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۴:۳۳:۰۴
اي كاش در كشور ما مثل بعضي از كشور هاي پيشرفته دروغ رسانه اي كنكاش وپيگيري
ميشد تا گوينده و متهم هردو پاسخگو مي شدند. جالب است در قران كريم به صراحت دروغگو دشمن خداست و هيچ تبصره اي هم ندارد.ولي متا سفانه ما قانوني نداريم تا دروغگو را به محكمه كشيده و مملكتمان را از زشترين نا پا كي بعضي انسان ها مصون نمايد .به اميد روزي كه قانون گذاران فكري براي اين كمبود حياتي بكنند. تا هر كسي هر مطلبي را براحتي رسا نه اي نكرده هيچ كس هم جرات دروغ گفتن نداشته باشد. (233459)
 
پاسخ فرمایید
۱۳۸۸-۰۷-۰۶ ۰۲:۵۹:۱۵
فرض بفرماییدجناب اقای بدلیل مدرک دکترای اکسفوردش برکنار شود فکر می کنید قضیه با رفتن اقای تمام می شود؟اقای کردان در طول ریاستش در معاونت های صدا وسیما انقدردارو دسته درست کرده که 30 سال دیگر هم هستند و اقای نیز همین طور/ (233835)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۶ ۱۰:۲۴:۲۴
اگر همه حرف های شما صحیح است چرا اقدام قانونی نمی کنید و همش حرف می زنید (233971)
 
دوست
۱۳۸۸-۰۷-۰۶ ۱۱:۲۷:۱۹
اييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ول متاسفم برات (234033)
 
توفان
۱۳۸۸-۰۷-۰۶ ۱۳:۲۰:۰۴
نخیر آقای مشکل اصلی آمملکت مدرک شما نیست خدای نکرده درصورت صحت ادعای آقایان،مشکل، تصدی پستهای کلیدی توسط افراد کذاب ونان حرام خوراست(زبانم لال). (234159)
 
ايراني
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۱:۲۴:۵۵
با سلام متاسفانه همه مسئولين چه اصولگرا و چه اصلاح طلب در اين قضيه سهيم هستند معمولا\" نمايندگان مجلس نيز در سالها قبل پس از يك دوره نمايندگي پارتي جور مي كردند و صاحب مدرك مي شند اين روال سي سال قبل بوده و بيشتر در دوران هاشمي افزايش پيدا كرد من خودم يادم يم ايد كه خاتمي 12 سال (قبل از رييس جمهوري) دكتر بود و در سال 76 يكباره به ليسانس تنزل پيدا كرد - يا پشت درب اتاق موسوي در دانشگاه اميركبير نوشته دكتر موسوي و . . . . (236311)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.