نظر منتشر شده
۱۵۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 54170
نتايج پيگيري‌ها درباره هويت ترانه موسوي
تاریخ انتشار : شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۲۸
با گذشت بيش از دوازده روز از فراخوان الف از هموطنان در سراسر جهان براي ارايه سر نخ يا مدركي از وجود شخصي بنام «ترانه موسوي» كه در آشوب‌هاي تابستان 88 كشته شده باشد، هيچ عكس، نشاني منزل، نشاني پدر و مادر، نشاني محل كار، مدرسه، اقوام ... پيدا نشد. هيچ! در اين مدت بخش فني الف امكان ارسال عكس را هم توسط بينندگان محترم به ضميمه نظراتشان فراهم كرده بود اما هيچ عكسي يا مدركي از ترانه موسوي نرسيد حتي عكس ديگري از صاحب عكس اصلي.



درباره اين موضوع و نتايج پيگيري‌ها و اطلاعات رسيده به الف، تذكر چند نكته ضروري است:



1 – ابعاد ماجرا



از فرداي هفتم تيرماه كه طرفداران آقاي موسوي در مسجد قبا جمع شدند، خبر تكان دهنده‌اي از ربودن، آزار جنسي و سوزاندن جسد يكي از طرفداران موج سبز بنام ترانه موسوي در چند وبلاگ گمنام و بدون هويت مشخص منتشر شد و سپس با سرعت در رسانه‌هاي رسمي تر داخلي و خارجي پيچيد. برخي رسانه‌ها به اين خبر آنقدر شاخ و برگ دادند تا باور پذيرتر جلوه كند. مثلا اينكه قاتلان پيكر زخمي ترانه را به بيمارستاني در كرج برده‌اند، عده اي در اوين ترانه را ديده‌اند، يكي از اعضاء موج سبز جريان را تلفني به مادر ترانه اطلاع داده و... اين اخبار آنقدر تكرار شد كه شاعران خوش قريحه طرفدار ‌آقاي موسوي براي ترانه شعر و تصنيف هم ساختند، سناتور مك كاتر درباره وي در سناري آمريكا سخنراني مبسوطي كرد، 134 هزار صفحه فارسي و 81 هزار صفحه انگليسي در اينترنت و صدها روزنامه معتبر به زبانهاي مختلف ماجراي او را نقل كردند و صدها هزار كامنت در انزجار از قتل وحشيانه وي در سايت‌هاي مختلف ابراز شد. يعني يك آبروريزي ملي در ابعاد بين‌المللي.

در اين ماجرا در واقع آنچه هتك حرمت شد، «ترانه موسوي» نبود ، بلكه حيثيت ملي ايرانيان بود.



2 – سوء استفاده جناحي – حزبي از فاجعه



در اواخر مردادماه و شرايطي كه خبر فاجعه بار «ترانه موسوي» به سرعت در اينترنت پخش و به زبانهاي مختلف ترجمه مي‌شد،‌آقاي كروبي در ادعايش مبني بر تجاوز به بازداشت شدگان، «ترانه موسوي» را هم مصداق اين تجاوزها معرفي كرد و پس از آن ماجراي موسوي با سرعت و قاطعيت بيشتري منتشر شد. تا قبل از ادعاي آقاي كروبي سايت‌ها مي‌نوشتند احتمالا به ترانه موسوي تجاوز شده اما بعد از انتشار نامه آقاي كروبي، رسانه‌هاي خارجي ماجراي ترانه را از قول‌ آقاي كروبي نقل مي‌كردند.



جالب اينجاست كه خود آقاي كروبي در نوشته‌ها و گفته‌هايش از احتمال آزار جنسي و قتل ترانه موسوي سخن مي‌گويد اما در همان نوشته‌ها و گفته‌ها طوري نتيجه‌گيري و تعبير مي‌كند كه گويا ماجراي ترانه موسوي قطعا اتفاق افتاده است.



از آن جالب‌تر اينكه همه سايت‌ها و رسانه‌هايي كه ماجراي ترانه موسوي را مستند به ادعاي آقاي كروبي نقل كرده‌اند، نمي‌گويند احتمالا اين بلا بر سر ترانه موسوي آمده است. بلكه اين ماجرا را فرض و قطعي تلقي مي‌كنند.



در اين مدت خبرنگار الف تلاش كرد با همه افراد معتبري كه خبر ترانه موسوي را نقل كرده بودند، تماس بگيرد اما هر كس، مسووليت اين خبر را به عهده ديگري مي‌انداخت.



تلاش‌هاي خبرنگار الف تا اينجا نتيجه داده است كه هيچكدام از هزاران نفري كه عكس منسوب به ترانه موسوي را ديده‌اند از جمله همه كساني كه ماجراي وي را نقل كرده‌اند، نمي‌توانند آدرسي از محل زندگي، كار، تحصيل يا كمترين سرنخي از هويت صاحب اين عكس را ارايه كنند. گويي اين عكس متعلق به هيچكس نيست و با طرفندي فتوشاپي تهيه شده است.



3 – گزارش صدا و سيما از ترانه موسوي



در اواخر مرداد، برنامه 30: 20 شبكه 2 سيما با پخش گزارش ناقص، مبهم و كوتاهي از تعداد «ترانه موسوي» هاي موجود در كشور، با مادر يكي از آنها و خودش كه مقيم كانادا است مصاحبه كرد. اين برنامه به شدت ناشيانه تهيه شده بود و هرگز نمي‌توانست بيننده صدا و سيما را اقناع كند. فرداي پخش اين برنامه، چهار رسانه رسمي داخلي هر يك از زواياي مختلف و با ارايه شواهدي كه اطلاعات موجود در برنامه 30: 20 را نقض مي‌كرد، عملا گزارش صدا و سيما از ترانه موسوي را تخطئه كردند. جالب اينكه هر 4 رسانه داخلي كه گزارش صدا و سيما درباره ترانه موسوي را تخطئه كردند، هر يك به نوعي متعلق و يا "متمايل" به مقامات ارشد دانشگاه آزاد اسلامي هستند : روزنامه آفرينش، سايت آينده و خبرگزاري ايسكا نيوز.



مسوولان صدا و سيما بعد از ايجاد موج خبري هماهنگ اين 4 رسانه، بجاي اينكه از صحت گزارش‌خود دفاع كنند و از مدعيان خبر ترانه موسوي براي اثبات ادعايشان دعوت كنند، سكوت پيشه كردند و در نتيجه، گزارش 30: 20 درباره ترانه موسوي در حالي كه مي‌توانست دروغي بزرگ عليه حيثيت ملي را بر ملا كند، خود به باورپذيرتر كردن اين دروغ كمك كرد و حيثيت لجن مال شده رسانه ملي در حوادث بعد از انتخابات را بيشتر به قهقرا برد.



لازم به يادآوري است كه اصل گزارش صدا و سيما درباره ترانه موسوي كاملا راست و حقيقي است اما بسيار ناشيانه تهيه شده بود. تحقيقات خبرنگاران الف نشان داد كه از چندين خانم ايراني موسوم به «ترانه موسوي» كه در كشور وجود دارند، يكي از آنها به كانادا مهاجرت كرده و تلفني به سوال خبرنگار صدا و سيما پاسخ داده ولي وي تا قبل از آن روحش هم از ماجراي ساختگي بنام ترانه موسوي خبر نداشته است. شخص اين خانم و ديگر خانمهايي كه نام «ترانه موسوي» دارند، به دليل جنبه‌هاي شنيع و ناموسي ساخته شده در اين ماجرا، از هر گونه ارتباط با رسانه‌ها شديدا پرهيز مي‌كنند. البته حق هم دارند.



4 – ماجراي دستگيري بهشتي و الويري



برخي از طرفداران آقاي موسوي كه هنوز نسبت به دروغ و ساختگي بودن ماجراي ترانه موسوي ترديد دارند مي‌پرسند اگر اين ماجرا دروغ بود پس چرا در زماني كه هياتي از سوي رييس قوه قضائيه براي بررسي ادعاي‌ آقاي كروبي تشكيل شد، نيروهاي امنيتي دفتر حزب اعتماد ملي پلمپ مي‌كنند و اسناد آقاي كروبي را ضبط و عليرضا بهشتي و محسن الويري را دستگير مي‌كنند؟



اين سوال، اگر كاملا صحت داشته باشد، منطقي و بجا است و مسوولان امنيتي بايد پاسخي اقناع كننده به آن بدهند. لازم به يادآوري است كه در طول حوادث بعد از انتخابات فقدان يك سيستم پاسخگويي سريع، متين و منطقي كه به اين گونه شايعات و ابهامات پاسخ اقناع كننده بدهد، كاملا مشهود بود . اگر اتفاقات بعد از انتخابات يك «كودتاي نرم» بوده باشد بايد گفت با اين سيستم عليل و غضنفر گونه پاسخگويي، نظام بايد اين جنگ را از پيش مي‌باخت! چرا كه صحنه جنگ نرم، صحنه رويارويي براي تسلط بر ذهن‌ها و مديريت (ارائه استدلال و اقناع) افكار عمومي است. كاري كه اغلب مسئولان كشورمان با آن بيگانه اند و اصولا اهميت آنرا احساس نمي كنند.



آن از صدا و سيماي بي آبرو شده كه عملا در جهت تقويت شايعات و باورپذيري دروغها و تحريك هواداران نامزدها عمل كرد و اين هم از سخنگوي هميشه غائب دستگاه‌هاي انتظامي و امنيتي كشور.



5 – ندا و سهراب كه دروغ نبود



تعداد زيادي از صدها نظر دريافتي بينندگان الف ذيل فراخوان درباره ترانه موسوي به اين نكته اشاره داشتند كه حالا داستان ترانه موسوي دروغ است، قتل ندا آقا سلطان و سهراب اعرابی و محسن روح الاميني كه دروغ نبوده است. درباره اين نظرات لازم به يادآوري است كه البته قتل وحشيانه ندا آقا سلطان و سه هموطن مظلومي كه جنايتكارانه در كهريزك به قتل رسيدند، واقعي و تكان دهنده است.



به همين دليل همه بايد از دستگاه‌هاي امنيتي و قضايي بخواهيم آمران و عاملان اين جنايت‌ها هر چه سريعتر دادگاهي و مجازات شوند. اما آيا ساختن داستانهايي شبيه ترانه موسوي و اجراي پروژه شهيد سازي؛ به دستگيري قاتلان ندا كمك مي‌كند يا اينكه توجه و انرژي ماموران تجسس درباره آن جنايت را بسوي بيراهه منحرف مي‌كند؟



به راستي در آن بحبوحه آشوبهاي 30 خرداد 88 كه يكطرف به پايان تجمعات خياياني تاكيد داشت و ديگري موج سبز را به تداوم حضور خياباني تحريك مي‌كرد، چه كسي از قتل مرحومه ندا آقا سلطان سود مي‌برد؟ چه كسي از عكس و فيلم جان دادن فجيع و خانواده و قبر آن هموطن مظلوم حداكثر بهره‌برداري تبليغات به نفع خود و به ضرر رقيب سياسي‌اش انجام داد؟



آيا شلوغ كردن فضا با اختراع مفقودين و مقتولين دروغيني نظير ترانه موسوي ، سعیده پورآقايي، عباس كارگر و عاطفه امام، به يافتن قاتل واقعي نداي مظلوم كمك مي‌كند يا اين كار مهم را پيچيده تر مي‌كند؟





 
آرمان
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۵:۴۲:۲۷
حالا اگه قضیه ی ترانه موسوی دروغ باشه، ما هم خوشحال می شیم که یکی از هموطنامون کمتر کشته شده، ولی آیا با این کارا محسن روح الامینی، اشکان سهرابی، سهراب اعرابی، ندا آقاسلطان، کیانوش آسا و ... زنده می شن؟ جواب خون اونا چی می شه پس؟ (232770)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۱۶:۱۸
جواب خونشون رو از سرکرده های اغتشاش باید بدن (232874)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۸:۰۹:۱۲
این نوع استدلال از آن معاویه است (233627)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۷ ۲۳:۵۴:۵۵
این حری که شما می زنید زمانی اعتبار داره که موسوی در برپایی اعتراضات بر حق بوده که بتوان کشته شدن عده ای را از او مبرا دانست.
راهپیمایی که در قانون اساسی آمده منوط به اعتراضات مشروع است که در چارچوب دستگاههای نظارتی امکان حل آن وجود ندارد (235442)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۲۲:۱۶:۲۲
احتمالا شاهم باید خون نواب صفوی ها رو گردن امام خمینی مینداخت (233748)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۲ ۰۷:۳۳:۲۶
نیتها با هم متفاوت نیست؟ (241714)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۲۶:۱۴
حالا چه کسی باید با سازندگان این قصه ها و شایعات که رسما و علنا در سایت هایی نظیر نوروز(سایت رسمی حزب مشارکت) و پارلمان نیوز(سایت خبرسازی نماییندگان اقلیت) قصه ها را پر و بال می دادند و می ساختند برخودر کند؟
چه کسی با این دست هایی که آشکارا و تعمدا به قصه سرایی مشغولند و آبروی کشور را برده اند، برخورد می کند؟
نمی دانم مصاحبه های رئیس جمهور با رسانه های آمریکایی را می دیدید یا نه؟ ایشان بخش اعظمی از وقتش را باید صرف پاسخگویی به ادعاهایی می کرد که همین آقایان ساخته بودند و صرف بی اعتبار کردن ایران در جهان نموده بودند.
این قدر هم قصه سازی این آقایان دقیق بود و پشتبانی رسانه ای از آن ها محکم بود که در سطح جهان، این جنایات ناکرده، باور پذیر شده بودند.

من از سایت الف یک تقاضای جدی دارم؛ که کشته شدگان بسیجی و مذهبی را نیز پیگیری کند و کسانی را که از ساختمان قیطریه و کالج و . . . بر سر مذهبی ها، سنگ می انداختند و امروز طلبکار شده اند را فراموش نکند.
من خواهش می کنم که ماجرای با ماشین زیر کردن افراد مذهبی، توسط بعضی جریانات سیاسی و متاسفانه مشهور را پیگیری نماید.
ماجرای اسیدپاشی به سه دختر محجبه حامی احمدی نژاد را در هفته منتهی به انتخابات را پیگیری کند.
آقایان الف، اولا خواهش می کنم این نظر را سانسور نکنید؛ دوما خواهش می کنم حالا که صدا و سیما به واسطه مصلحت اندیشی ها، این اخبار را منتشر نمی کند؛ شما پیگیر ماجراها باشید تا سوی دیگر ماجرا (که به مراتب دردناکتر است) هم دیده شود و جای طلبکار و مجرم عوض نشود.
باور کنید اگر آشوب طلبان هم بفهمند که چقدر جنایت کرده اند؛ انگیزه و توان آشوب هایشان هم کمتر می شود و به جای اینکه مدام در موضع طلبکاری قرار گیرند، کمی هم در برابر جرم های شنیع خود، عقب خواهند نشست و آرامش هم سریعتر به جامعه باز می گردد و جنایتکار واقعی به سزای خود می رسد و مظلوم واقعی هم قصاص خود را از آشوبگران می گیرد. (232882)
 
reza
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۵۱:۳۹
اره عزیز جواب خیلی چیزها باید روشن بشه مثل 1.تهمت تقلب 2.شورش خیابانی 3.خود فروشی به رسانه های ضد ایرانی 4.فروش ابروی وطن 5.تحریک جوانان خام 6.شاد کردن دشمن 7.مظلوم نمائی برای بازگشته دوباره ............................ (232899)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۲۳:۴۱:۱۲
مصاحبه آقای احمدی نژاد با سی ان ان هم خودفروشی بود؟ (233788)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۸:۱۱:۴۹
آقا آرمان زنده نمیشن ولی حداقل زنده بودن این افراد دروغ گویی رو نشون میده....
که چرا عده ای سعی در افزایش تعداد کشته گان داشتند؟ (232913)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۹:۴۲:۴۴
من از شما یک سوال دارم-مگر شما نمیگید که این افرادی که اموال عمومی را تخریب کردند بسیجی ها بودند ومیخواستند ما را بدنام کنند پس چرا آقای موسوی از این افراد اعلام بیزاری نکرد وحتی یک کلمه دربیانیه هاشون اعلام نکردند که این افراد از من نیستند،اینطوری خطاکار به زودی رسوا میشد-آیا ایشون کم بیانیه نوشتند؟آیا ایشون بی اطلاع بودند؟اینطوری میخواستند امانتدار اموال من وشما باشند؟چند تا اتوبوس در تهران به آتش کشیده شد؟در طی همین حوادث عده ای برای آشوب در بازار تهران حرکت کردند و تا جایی که میتوانستند شیشه ی مغازه ها را خرد کردند،پرونده ی شکایت بازاریان الان در شعبه ی 13دادسرا موجود است-آیا آقای موسوی با بیان همین جمله نمیتوانستند جلوی خسارت مردم عادی بشوند؟آیا ایشون از این کارها راضی بوده؟آیا چون مردم به ایشون رای ندادند باید از مردم انتقام بگیرند؟آیا بهتر نبود ایشون بعد از راهپیمایی سکوت با یک جمله از تخریب بیت المال جلوگیری میکردند؟ ایطوری اگر دست نظامی ها در کار بود به راحتی رسوا میشدند-آیا خدای ناکرده ایشون از این کارها راضی بودند؟بخش خبری الف از آقای موسوی چند بار تقاضا کرد که برای پاسخگویی به الف بیایند-آیا ایشون آمدند؟آیا چون آقای توکلی از یک حزب دیگر هستند نیامدند؟آیا این با شعار درود بر مخالف همخوانی دارد؟آیا این با شعار دانستن حق مردم است همخوانی دارد؟آقای موسوی برای اثبات ادعای تقلب مدرکی نیاوردند و در عوض گفتند من از فلان قومیت هستم و چون فلان قومیت به من رای نداده اند پس تقلب صورت گرفته-آقای موسوی میدانید که چه توهین بزرگی به مردم ایران کردید؟این یعنی مردم کشور ما توانایی درک و تشخیص را ندارند و و صرفا بر اساس هم قوم بودن رای میدهند-توهین از این بزرگتر؟به نظر شما فردی با این طرز فکر شایستگی ریاست جمهوری را دارد؟آقای موسوی آیا درست شنیدم که در مراسم ختم سعیده پور آقایی شرکت کردید و در سایت خودتان نوشتید؟آیا سعیده مرده است؟شما نبودید که گفتید آمده ایم که دروغ نباشد؟-آیا این دوستان شما نبودند که گفتند به ترانه موسوی تجاوز وسپس کشته شده؟آیا یک عذر خواهی اینقدر سنگین است؟امام نبود که گفت جمهوری اسلامی،نه کم و نه زیاد؟شما نبودید که با اسم نخست وزیر امام آمدید؟مجموعه ی این سوالات ذهن من به عنوان یک دانشجو را به این نتیجه میرساند که شما برای رسیدن به قدرت هر کاری میکنید،از کشته سازی گرفته تا توهین به شعور مردم-این شعارها هم که دادید به نظر میرسد برای فریب مردم بوده و خود شما بزرگترین ناقض آن هستید و با مردم صادق نیستید -آقا آرمان پیگیری و مجازات همه ی عاملان این کشته ها آرزوی ماست (232965)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۰:۵۸:۰۷
اصلاً اعلامیه ها و اعلام مواضع موسوی و ستادش رو خوندی؟ (232994)
 
#محسن
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۳:۴۸:۵۶
ناشناس رو نمیدونم
ولی من تک تک اونا رو خوندم و با جمله به جمله اون اشنام

نه برائت جدی از ضدانقلاب توش دیدم ، نه محکوم کردن تخریب اموال عمومی از سوی سبزپوشان
نه کوچکترین معذرت خواهی بابت بعضی مسائل کذب مانند پوراقایی و شرکت در مراسم ختم یه ادم زنده! و سایر بازگشتگان از دیار باقی! توی اونها بود و نه حتی یک کلمه تکذیب چنین مسائل کذب و شرم اوری
و از همه مهمتر حتی یک دلیل منطقی و محکمه پسند که شعبده بازی و صحنه ارایی در انتخابات رو تایید کنه ، اونهم دلیلی که 11میلیون تفاوت رو توجیه کنه ؛ تمام گزارش اشاره به تخلفات (و نه تقلب) احتمالی داره که حتی همون رو هم پیگیری نکردند تا مردم برای همیشه تو خماری حقیقت ماجرا بمونند


حالا حسین جون خدائیش خودت اونا رو خونده بودی یا همینجوری یه چیزی پروندی!

با دروغ نمیشه به جنگ دروغ رفت (233423)
 
مممممممم
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۰:۱۳:۰۱
دوست عزیز کسی ادعا نکرد که اینایی که می گین کشته نشدن اما این که بیان بگن به طرف تجاوز شده و جنازشو سوزوندن و طرفداراشونو با این حرفا تحت تاثیر قرار بدن و بعد بفهمیم که همچین خبرایی نبوده , این موضوعی هست که اینجا داره بحث می شه.و حالا که استفاده تبلیغاتیشونو از اینا کردن میان می گن مهم نیس که زنده شده بیایید جواب اونای دیگرو بدین و اصل موضوع و تهمت هایی که به نظام زدن رو فراموش می کنن. (232978)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۲:۵۴:۴۹
ببخشید این سوال رو خود الف پاسخ داد همین بالا! دقیقتر بخونید (233038)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۹:۱۰:۵۱
خيلي مي بخشيد اگر آقاي موسوي و كروبي با جرزني و آوردن دلايل بچه گانه ادعاي واهي تقلب را مطرح نمي كرد، آيا امثال َآقاسطان ها و روح الاميني ها كشته مي شدند؟
ايشان با اينكه بيش از 40 هزار ناظر داشت، 450 هزار برگزاركننده انتخابات را كه اغلب از معلمين و فرهنگيان شريف اين مملكت بودند به خيانت متهم كرد.
ما چرا عادت كرده ايم كه از ريشه ي ماجراها غفلت كنيم؟ (233200)
 
فاطمه به آرمان
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۲:۲۳:۲۲
دروغ چیه دوست عزیز! این سایت نسبتا محترم الف مردم رو چی فرض کرده؟ چون تو فراخوان شما کسی سرنخی نداده یعنی اصلا ترانه موسوی وجود نداره؟این چه استدلالیه؟ مگه تو ایران چند درصد به اینترنت دسترسی دارن؟مگه چند درصدشون بیننده سایت الف هستند؟
پس قضیه حجت الاسلام شاهمرادی چی میشه؟یعنی میخوان نامه ها و حرفهای قبلی شون رو تکذیب کنند؟چقدر پنهون کاری؟ (233344)
 
RDF
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۲۱:۲۹:۳۷
متأسفم...
برای سبز های اغفال شده...
برای سبز هایی که با نور چراغ موسوی اغفال شده در حال حرکت هستند... (233727)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۲۲:۵۶:۱۲
متأسفم...
برای سبز های اغفال شده...
برای سبز هایی که با نور چراغ موسوی اغفال شده در حال حرکت هستند...


خداییش شما نمیدونید این نظر توهین امیزه ؟

اگه این حرف رو درباره احمدی نژاد زده بودن منتشر میکردین ؟ (هرگز)

پس دیگه نگین که بیطرفین . (233770)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۷-۰۶ ۰۳:۲۳:۱۸
آقا اين نظر چيزي نيست كه!

قبل تر از اين خيلي خيلي خيلي بدترهاشو به رييس جمهور قانونيمون توي رسانه همه گير ايران زده اند!

رمال - دروغگو - خرافاتي و...

حالا چرا اين نظر دوستمون تاييد نشه؟

نميشه براي افرادي متاسف باشيم؟ اين خود ديكتاتوريه! (233842)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۸-۰۱ ۲۰:۱۹:۵۶
همين كه رسانه هاي سبز بيطرفن كافيه... هر نظري كه بديم و مخالفشون باشه تاييد نمي كنن مگر يك در هزار براي عوام فريبي (244081)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۷-۰۶ ۰۳:۱۸:۴۶
اتفاقا اين داستن قبلا از راه اسناد رسمي كشور پيگيري شده!
اين سوال الف فقط براي يك سري افراد دير فهم بود (233840)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۶:۱۵:۵۴
اینجا هم در یک بررسی یک طرفه ادعا شده است که چون خبرنگار الف نشانه ای پیدا نکرده است پس اساسا چنین چیزی وجود ندارد!
هنوز کسی ثابت نکرده که این قضیه دروغ است در حالیکه وظیفه حکومت ایجاد اطمینان در مردم است. اثبات این مسائل اصولا بر عهده آقای کروبی نیست. روش عادلانه این است که حکومت که تمام ابزارهای پیدا کردن پاسخ را در اختیار دارد جهت رسیدن به اثبات وقوع یا عدم وقوع این مساله بی طرفانه تلاش کند.
مشکل اساسی این جستجو این است که جواب آن مشخص است و نباید به نتیجه دیگری برسد و اصولا سایت الف اگر در این مساله صادق است باید تلاش کند راه بررسی درست و حقوقی را باز کند نه اینه با یک سری تحلیل ناقص سعی در پاک کردن صورت مساله داشته باشد.
یک سوال که در ذهن ها پیش می آید این است که در صورتیکه این مساله خلاف بود چرا آن مصاحبه ساختگی را ترتیب دادند؟ و اگر آن مصاحبه واقعی بود (که میدانیم نبود) دیگر سایت الف بدنبال چه می گردد؟

امیدوارم قصدتان اقناع بخش زود باور جامعه نباشد که در این صورت سزاوار بسیاری از نقدهای خود از دولت در سالهای اخیر هستید (233544)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۷-۰۶ ۰۳:۳۴:۳۳
ببخشيد ميشه بفرماييد چه طور بايد ثابت كنند كه اين يك دروغ بوده؟
چي كار بايد بكنن؟
غير از اين كه از راه اسناد رسمي كشور \"ترتنه موسوي \" ها رو پيدا كنن؟ فراخوان بدن؟
ديگه بايد چي كار كنن؟ شما راهنمايي كنيد!

براي اطلاع شما بايد بگم كه كسي كه اين ادعاي بزرگ رو كرده باي ثابت كنه! اگر از اين طرف هم كاري ميكنن براي روشن شدن اظهان عموميه!

اگر قانون بر منطق شما استوار باشه، با عرض پوزش - من ميگم:

\"\" شما دزد و قاتل و آدمكش و متجاوز \"\"

اسم و فاميلتو تو كله جهانم پخش كنم! هر چي ميپرسي كجا؟ كي؟ كجا كشتم؟ چه روزي تجاوز كردم؟ به كي؟ چه طوري؟
من بازم ميگم : \"\" شما دزد و قاتل و آدمكش و متجاوز \"\"

حالا شما بدو ثابت كن (233844)
 
سلیمانی
۱۳۸۸-۰۷-۲۱ ۲۱:۳۹:۲۹
کسانی که اعتقاد دارید حکومت باید به مردم اطمینان دهد که چنین اتفاقی نبوده احتمالا اعتقاد ندارید که حضرت علی باید به مردم اطمینان می داده اند که نماز می خوانند؟! (241626)
 
امیررضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۷:۲۶:۳۱
جواب خون اون عزیزان رو کسی باید بده که ادعای دروغ تقلب رو عنوان کرد و طرفداراشو به خیابونها کشوند و تو این اب گلالود سوء استفاده ها شروع شد. اقای موسوی واقعا شبها میتونه بخابه ؟ (233603)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۹-۱۵ ۱۳:۳۶:۱۴
شمایی که میگین ادعای تقلب! مگه کسی تونست ثابت کنه که تقلبی وجود نداشته؟ مگه کسی تونست ثابت کنه که قتل ندا توسط نیروهای وابسطه به دولت نبوده؟ مگه کسی تونست ثابت کنه جرم این همه آدم که گرفتن چی بوده؟ مگه کسی تونست ثابت کنه 1ملیارد گم نشده؟ مگه کسی تونست ثابت کنه هاله نور واقعا قابل رویته؟....
بازم بگم؟... بگم؟... (256588)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۱ ۲۱:۳۲:۱۴
آقای آرمان اگر توهم تقلب آقای موسوی نبود هیچ یک از این اتفاقات دلخراش نمی افتاد. ملت ایران هرگز آقای موسوی را به خاطر خیانتی که به اسم خط امام به انقلاب و آرمانی های آن کرد نمی بخشد. آقای موسوی گناهش فتنه انگیزی است. این گناه از قتل بزرگتر است و ایشان به عنوان متهم ردیف اول باید پاسخگوی این فجایع باشند. ابتدا باید پاسخگوی توهین به رای مردم ایران باشند و سپس به خانوادهای نیروی انتظامی و بسیج که فرزندانشان در این فتنه آسیب دیده یا کشته شدند باید پاسخ دهند. به خدا که ملت خیلی صبور است و رهبری بیشتر... (241623)
 
سیدجلال خوش لهجه
۱۳۸۸-۰۷-۳۰ ۱۶:۳۴:۲۰
سلام
دوست من
کشته شدن این جوانان و هموطنان همانقدر دردناک و بی رحمانه است که شهید شده بسیجیانی که از آبرو و کیان نظام اسلامی در بحبوحه اغتشاشات مظلومانه رفتند و هیچ کس هم به خود اجازه نمی دهد که کلامی از خونخواهی این عزیزان بگوید. ولی هر کسی که در رسانه های غربی به آن پرداخته شود برای ما هم مهم تلقی میشود. همه ما درد روزهای پس از انتخابات را با خود داریم و هرگز فراموش نمی کنیم . اما با خود کمی تفکر کنیم و دنبال همه حقایق باشیم. ممنون (243997)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۸-۰۱ ۲۰:۱۷:۴۵
بله زنده نمي شن!منتهي اونهايي كه مردم رو با توهم تقلب به خيابون و به تجمع غير قانوني و موتور سوزي و گروگان گرفتن نيروهاي پليس و حمله به مراكز نظامي وادار كردند بايد پاسخ اين خونها رو بدن نه نظام !بايد مشخص بشه چرا طرفدارهاي آقاي موسوي كه حركتهاي اونها باعث نا امني و قتل ندا آقاسلطان شد خونخواه او شدند؟ در حالي كه اگر او در تجمع بود چرا قاتلش بدست اونها نيفتاد يا با آن فاصله نزديك تير اندازي تصويري از قاتل پيدا نشد؟ (244080)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۹-۱۷ ۰۲:۰۶:۴۹
قران می گه الفتنه اشد من القتل
فتنه بزرگتر از قتل است

اگر کسی با یک خبر دروغ فتنه ای را ایجاد کند جرمش سنگینتر از کسی است که قتلی را مرتکب شده از اینرو خیلی هم از کشته نشدن ترانه خوشحال نباشید (256944)
 
سيما
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۵:۵۲:۱۹
من با بند 5 موافقم . اقايان عزيز نميشود مردم را با چند سطر نوشته گول زد فيلم كشته هاي انتخابات را همه ديده اند . (232784)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۸:۲۹:۱۵
این فیلم که می گویید در کدام سینما نمایش داده می شود؟ یا در کدام شبکه ماهواره ای؟ یا کدام سایت اینترنتی؟ لطفا شما که از نظر زمان و مکان از ما جلوترید ما را راهنمایی بفرمایید. (232918)
 
غلیرضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۱:۱۵:۵۴
برای شما که میپندارید تنها رسانه 20:30 هست پس اطمینان داشته باش هرگز این فیلم ه ارا در رسانهی که برای خود ساخته اید نخواهید دید!


میدانید چرا ندید ؟ چرا که نخواسته بودید ببینید!



اگر از ترس سانسور الف نبود ولله الان 10 لینک این فیلم ها رو مینوشتم



توهینی نکردم که پس لطفآ منتشر کنید (233293)
 
سلیمانی
۱۳۸۸-۰۷-۲۱ ۲۱:۴۳:۴۴
یکی از این فیلم هایی که به عنوان کشته های بعد از انتخابات
پخش کردند مربوط به کودتا در یک از کشورهای آمریکای جنوبی می باشد که به جای حوادث کوی دانشگاه جازدند! یک دیگرش هم ماجرای خانم آقا سلطان می باشد که جدا فقط برای بچه ها باور کردنی است و البته بی بی سی. من از آقای موسوی می خواهم که پاسخگوی جوان بسیجی باشد که با کاتر در حوادث پس از انتخابات شهید شد. اگر جرات دارند اندکی جستجو کنند تا خانوادهای این جوانان را پیدا کنند. (241628)
 
رضا اسدی
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۵:۵۸:۳۷
امیدوارم که همگی از این موضوع درس عبرت گرفته و زین پس هیچگاه بر اساس هیجانات و احساسات کاذب عمل نکنیم. (232788)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۵:۵۹:۲۱
ازقدیم الایام این ضرب المثل درکشورما رایج بوده که دردعوا نان وحلوا تقسیم نمی کنند! کسانی که ازمنزل برای تظاهرات غیرقانونی واختشاش خارج می گردند
باید منتظر هرگونه حادثه ای باشند. (232793)
 
مردغارنشين
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۲۰:۰۱
حميد آقا شما يا جزوي از گروه طالبان هستيد يا اينكه كلا علاقه زيادي به قتل و غارت مردم داريد .!
اينكه يك انسان ، يك جوان و يك هموطن شما كشته شده گويا براي شما اهميت آنچناني نداره ولي اگر خداي نكرده يكي از عزيزان و بستگان شما كشته شده بود اين حرف رو ميزديد؟! (232877)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۳:۴۹:۲۱
قانون شرح وظایف همه رامشخص کرده است.(مجریان ومردم ونمایندگان مردم)
واگراعتراضی هست باید ازطریق قانونی اقدام گردد . اگرقرار باشد درهرکشوری چیزی برخلاف میل گروهی باشد وبراساس آن در خیابانها اغتشاش شود باید هر روزشاهد هرج ومرج باشیم .به نظر من باید اشکالات مطرح شده دراین جریانات را شناسایی کرده وازطریق نمایندگان مردم درمجلس مورد بحث قرار گیردتا اگراشکالی درقانون وجود دارد برای دوره های بعدی برطرف گردد ( اگر نمایندگان این دوره مجلس رانیز قبول ندارید درانتخابات مجلس آینده دقت بیشتری شود اگرچه باز هم به نتایج آن انتخابات اعتراض نمی کنید) من تمام این مواردرا به بستگان خود تذکر دادم . (233424)
 
صادق
۱۳۸۸-۱۱-۲۴ ۲۳:۴۸:۱۹
منظور اینه که تظاهرات غیر قانونی کنترل نشدست امکان سوءاستفاده برخی عناصرضدانقلاب را فراهم میکند (288401)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۵۰:۴۹
ماشالله به منطق شما! پس حالا که شما مدعی این هشتید که در دعوا حلوا تقشیم نمی کنند آیا اگر با طرف مقابل نیز با خشونت برخورد می شد آن را دعوا می دانستید! از بس اغتشاش را برایتان با لهجه های مختلف تکرار کرده اند شما دیگر املای آن را هم اشتباه میکنید...
جالب است آن روزها که عده ای کفن پوش به سینما ها یا اتوبوس توریست های آمریکایی حمله کردندکسی نگفت این تجمع ها غیر قانونی است
باید بدانید که در جریان نارضایتی های دانشجویی و البته حواشی شهری در فرانسه با آنکه جریان چندماه طول کشید ام و تلویزیون ایران آن را با شادی و سرور گزارش میکرد! نیروهای امنیتی و پلیس به خوبی آن را مدیریت کردند و کسی هم نگفت نیروی خارجی و ... در آن دخالت دارد! (232897)
 
ر.م
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۸:۳۵:۴۱
جدي؟ تا حالا كه فكر مي كردم بر اساس فرمايش رهبري ما همه اعضاي يه خانواده هستيم و با هم مشكلات رو حل مي كنيم!
هر چي باشه فاميل گوشت هم رو بخوره،‌استخوان ها رو دور نميندازه! (232925)
 
در خفقان مرده
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۱:۵۰:۴۳
حمید اقا
اینج ما افکار طالبانی را قبول نداریم مردم حق اعتراض دارند طبق اصل 27 قانون اساس اگر به قانون اساسی ارزش قایل شوید (233313)
 
#محسن
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۴:۵۷:۰۳
حمید هم میخواست یه چیزی گفته باشه زیاد جدی نگیر

ولی قبول داشته باش اعتقاد تو هم منطقی نیست
همون قانون اساسی که اصل 27 داره ، راه حل دعوای انتخاباتی رو هم نشون داده
تو هیچ کجاش به لشگرکشی اشاره ای نشده ، در حالی که در هفته اول هم احمدی نژاد از مردم خواست 24 خرداد تو خیابون جشن پیروزی بگیرند و هم موسوی دعوت کرد 25 خردادبریزن تو خیابونها

هردو از مردم به عنوان گروه فشار سوء استفاده کردند و هزینه این شاخ و شونه کشیدن و کرکری خوندن به گرده مردم تحمیل شد و از همه بیشتر افرادی که از دو طرف زخمی یا متاسفانه کشته شدند

حالا سوای این حرفا میگم اگه تو خفقان خدای ناکرده مردی! چطوری پیام گذاشتی ؟
این پیامک از دیار باقی بود یا نکنه تو رو هم تو اوین یا تجمعات کشته بودند و حالا مثل پوراقایی از اون دنیا برگشتی!
(این تیکه رو شوخی کردم جدی نگیر)
(233477)
 
الله بنده سی
۱۳۸۸-۰۷-۰۶ ۰۰:۴۸:۱۹
پس چرا این حادثه ها برای ایشه در جنگ جمل پیش نیامد. (233804)
 
amir
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۵:۵۹:۵۸
اگه کسی مستندی داشت حتما در فضای آزاد ارایه می شد اینکه دیدمش دوستم بود، جلو چشمم انداختنش تو ماشین، عضو گروه موسیقییه با لینک!، به نظر من افراد باید هوشیار باشند که خبرهای غلط و رسوا کننده خبرهای سالم را نیز تحت تاثیر قرار ندهد. هر کاری که می کنیم باید محکم باشد که تشکیک در آن نشود. اگه اعلام می کنیم که هر کی به ما رای داده بیاد با شماره ملی بگه! و بعد سریع 3 میلیون میشه. در حالیکه اسم افراد با شماره ملیشان تطبیق داده نمیشه و جلوی تکرار را هم نمی گیریم... خوب بعضی ها را گستاخ می کنیم که حرف حق را هم تخطئه کنند. (232794)
 
h
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۶:۰۱:۵۵
از کانادا
سازمان مجاهدین خلق مسئول قتل ندا آقا سلطان است (233151)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۰۱:۲۳
با نظر شما موافقم (232798)
 
منتظر
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۰۷:۳۸
کروبی با طرح این مسائل کذب ثابت کرد علیرغم داشتن برخی صلاحیتهای اخلاقی نظیر صداقت و شجاعت، فردی ساده اندیش است و به راحتی در شرایط خاص می توان از صداقت او در راستای اهداف گروههای سیاسی سوء استفاده کرد. امیدوارم حالا که لااقل کذب بودن برخی از ادعاهای ایشان ثابت شد، با همان شجاعت و صداقت همیشگی از مردم عذر خواهی کنند. (232802)
 
sam ashkani
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۳:۱۹:۲۳
aghaye karroobi farmoodand , in mavared etteham ast. behtar ast ke dar morede in ettehamat residegi be amal ayad.
kojaye in harf sadegi ast ?
ishoon goftand, ba residegi , damane nezam pak mishavad.
ensaf dashteh bashid (233050)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۱۰:۱۰
واقعا كه جاي تشكر دارد كه اين همه تلاش كرديد كه اثبات كنيد ماجراي ترانه موسوي دروغ است . بهتر نبود اين تلاشتان را براي يافتن قاتليني مي كرديد كه جرمشان در خصوص قتل ندا آقا سلطان و سهراب اعرابی و محسن روح الاميني محرض بود ؟ يافتن اينها مهم بود يا داستان ترانه موسوي ؟ آخر سر هم قتل ندا آقا سلطان و سهراب اعرابی و محسن روح الاميني با پروژه شهيد سازي لوس كرديد. بديهي است وقتي امكان سخن گفتن به مخالف نمي دهيد مثل سايت شما اينگونه اخبار زياد مي شود برادران عزيز بجاي وقت گذاشتن بر اين مسايل كه خودتان مي دانيد اثري در مردم ندارد دنبال مسايل كلي تري همچون ماهيت لباس شخصي ها و غيره باشيد اينها را كه همه مي دانند وجود دارند (232804)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۸:۲۶:۴۲
چطور تا روزی که شما ترانه، سعیده و تعدادی دیگر را پرچو کرده بودید و با دست آویز قراردادن این محملات هر روز تقتضای تجمع غیر قانونی و اعتراض داشتید این اسامی و افراد مهم بودند؟ اما حالا که هیچ مدرکی برای اثبات این گونه تهمت ها ندارید مسائل دیگر مهم تر است؟ لابد پس از رسیدن به پاسخ های بعدی هم می خواهید این اولویت هایی را که برشمردید به کناری زده و مسائل دیگری را پیش بکشید؟ و یا شاید هم می واهید این بازی مرغ یا تخم مرغ را تا ابد تدامه دهید؟ بپذیرید که دیگر آن هیجانات کاذب دیگر در جامعه وجود ندارد و اکنون نوبت پاسخ گویی سران فتنه است. (232917)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۳:۳۵:۴۹
سبز ها فقط بلدند وقتی یه حرف بر خلاف نظرشون زده میشه فرافکنی کنند و بگند چرا به یه موضوع دیگه نپرداختید! حتی شهامت این رو ندارند که بگن :
اشتباه کردیم! (233055)
 
reza
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۱۴:۰۴
ننگ بر خائنین به ایران. البته باز داریم به سالگرد مالیات دادن بازاریان وحساب کتاب اقازادها نزدیک میشویم و نظام باید اماده تهمت های بیشتر برای جریان سازی و خرید زمان به منظور فرار کردن و پولهای حرامشان باشد. (232810)
 
hajiagha
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۶:۰۴:۵۱
برای چی به این نظر مخالف دادند حتما بیمار روانی هستند کاریکاتوریست از کانادا هستم وقتی من شخصا خبر دارم در کانادا چه ها می کنند (233152)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۱۴:۴۳
من که متوجه نشدم ترانه موسوی زنده هست یا مرده؟ (232813)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۲۴:۱۹
مرگ بر منافقین مزدور/ما خواهان محاکمه ی افرادی هستیم که به ناحق دامان پاک نظام اسلامی را ناجوان مردانه الوده جلوه دادند/ما خواهان احقاق حق امت حزب الله هستیم به صورت اکمل.ایا نظام اسلامی حق دفاع از خود و اعاده ی حیثیت ندارد؟
اگر نظام با عوامل اغتشاشگر برخورد نکند در انتخابات اینده به عنوان یک بسیجی و فقط در انتخابات اینده پای صندوق رای حاظر نخواهم شد.و ولله از حق خودم نخواهم گذشت.باید سران اغتشاشگر محاکمه شوند در دادگاه در پیشگاه ملت ایران. خواهش میکنم نظر منو تو سایت بزنید.تا مسئولین هوشیار باشند. (232828)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۲۶:۱۸
سردبيري محترم الف من خواهش مي كنم اين نظر بنده را كه يكبار دادم ولي منتشر نشد اين بار منتشر كني.چون متاسفانه علي رغم تحليلي نسبتا جامعي كه از موضوع ترانه موسوي در بالا ارائه دادي بازهم نكته اي كه بنده به آن اشاره كردم جائي ندارد.من نقد خودم را كاملا محترمانه و بدون ادعاهاي عجيب وغريب مي نويسم تا سردبيري محترم الف دليلي براي سانسور آن نداشته باشد.
من يك سوال از بخش تحليلي الف و افكار عمومي وساير دوستان موافق ومخالف دارم.آيا اگر اغراق در تعداد كشته ها بي آبرويي نظام است كم اعلام كردن تعداد كشته ها بي آبرويي نظام نيست؟نظامي كه مدعي ادامه حكومت معصومين وكسي به نام علي است؟با اغراق در تعداد كشته ها آبروي نظام در بين افكار عمومي دنيا خواهد رفت ولي وقتي انساني كشته شده وما آن را حذف مي كنيم ودرواقع ظلم صورت گرفته را لاپوشاني وماسمالي مي كنيم آبروي نظام نه دربرابر افكار عمومي بلكه در برابر خدا و صداي عدالت انساني يعني علي خواهد رفت؟اي كاش همانطور كه با دفتر سناتور آمريكائي تماس گرفتيد با دفتر سپاه هم تماس مي گرفتيد و درباره آمر مورد ادعايي آنان كه فرمودند 29 نفر بوده كه 13 نفر بسيجي وحدود 7 نفر نيروهاي مردمي كه براي حمايت از بسيج به ميدان آمدند وفقط از معترضن 9 نفر كشته شدند هم سوال مي كرديد.من اين اظمينان را به شما مي دهم اگر انساني كشته نشده باشد و خونش به گردن نظام بيافتد اين باعث بي آبرويي نظام در مقابل خدا نخواهد شد ولي اگر انساني كشته شده باشد ولي ما آن را اعلام نكنيم آيا نظام بي آبرو نشده است؟
سناريو نويسان 72 نفره حداقل اسامي اين 72 نفر را اعلام كردند با اسم وفاميل ونحوه كشته شدن ولي آقايوني كه تعداد كشته هارا 29 نفر اعلام كردند نه اسمي دادند ونه توضيحي؟چرا بخش تحليلي الف به عنوان يك وظيفه ديني از اين طرف قضيه پاسخ نمي خواهد. براستي اگر يكطرف قضيه با دروغ تعداد كشته هارا بيشتر از تعداد واقعي اعلام كرد طرف ديگر قضيه با دروغ تعداد كشته هارا كمتر از تعداد واقعي اعلام نكرد؟
بعضي از دوستان طرفدار دولت وقتي دروغ بودن 3 يا 4 تا اسم از اين ليست 72 نفره را متوجه مي شوند با خوشحالي تمام اعلام مي كنند بايد نظام با كساني كه آبروي نظام را برده اند برخورد كند.ولي اين دوستان عزيز به اين نكته بي توجه هستند آيا بعد از كشته شدن سه جوان بي گناه آن هم زير شكنجه آن هم در حاليكه مي توانستند موقع انتقال زندانيان به اوين سرراه آن ها را به بيمارستان برسانند تا شايد آن ها زنده بمانند آيا آبرويي براي نظام باقي ماند كه كسي بخواهد با 4 تا اسم دروغين ببرد؟ما ابتدا بايد آبروي نظام را بخاطر اين فاجعه برگردانيم(كه نياز به زمان است) بعد نگران اين باشيم كه پروژه ترانه موسوي وسعيده پور آقايي باعث بي آبرويي نظام شدند.
ببينيد من فكر نمي كنم گناه يكطرف قضيه كه ادعاي تقلب در انتخابات و دعوت مردم به راهپيمائي بود از طرف ديگر قضيه كه كمترين گناهش كشتن 3 جوان بي گناه زير شكنجه باشد كمتر باشد؟
بخش تحليلي الف اميدوارم اين نظر را سانسور نكني زيرا هيچ يك از ادعاهاي شما شامل آن نمي شود:1- نه توهين وجود دارد نه كنايه به شخص ثالث 2- نه ادعاي تجاوز در زندان ها است نه ادعاي تقلب در انتخابات
بنابراين اميدوارم سانسور فله اي نظرات مخالف شامل اين نظر بنده نشود.اين هم كه اينقدر روي سانسور نظرم حساسم برخوردي است كه از سردبيري الف ديده ام كه نظرات مخالف را بي هيچ دليل قانع كننده سانسور مي كند. (232831)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۲۹:۰۰
شما خیلی محرم نیستید چگونه اگر کسی اطلاعاتی دارد به شما بدهد به موقوع همه آن منتشر خواهد شد (232834)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۱:۳۸:۲۱
ناشناس 232834 راست میگه سایت الف محرم نیست ! وقتی بی بی سی و صدای امریکا واسرائیل است شما چکاره اید دیگه در مقابل محرمیت و صداقت انها شما که جایی ندارید . منتظر اسناد باشید از انجا منتشر میشه ! (233304)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۲۹:۳۲
همین که از یک عکس هیچ نشانی وجود ندارد جای سوال فراوان است مگر می شود یک عکس . . . (232837)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۳۴:۵۶
خداوند به راه راست هدایتتون بکنه (232846)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۳۵:۳۱
کسانی که دولت را به دروغ گویی متهم می کنند جالب است که ظاهرا دروغ برای خودشان مطلوب می باشد که بعد از انتخابات این موضوع رابطور گسترده انجام دادند
متاسفانه برخی بزرگان سابق فکر می کنند گذشته خوب یا فرزند انسان بزرگی بودن باعث عدم انحراف و وخوب بودن آنهاست انشاا... خدا همه را هدایت کند. (232848)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۳۸:۵۰
سایت الف سایت جهان شمولی نیست،که چون خبری به الف نرسید پس چنین چیزی وجود ندارد،در مورد ترانه موسوی هم که به کررات مصاحبه با پدر و مادر او از شبکه های مختلف سیما پخش شد،چه طور شما نشانه ای از خانواده او به دست نیاوردید؟ (232850)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۴۵:۳۱
به نام خدا
1-\"لازم به يادآوري است كه اصل گزارش صدا و سيما درباره ترانه موسوي كاملا راست و حقيقي است اما بسيار ناشيانه تهيه شده بود\"
مگر راجع به فيلم سينمايي صحبت مي‌كنيد كه مي فرماييد ناشيانه تهيه شده است.يك فيلم مستند دروغين به مردم نشان داده شده است شما مي‌فرماييد اصل گزارش درست است؟ چهره عدالت را هم ديديم.
2- اصولا\" يك صدا بيشتر از مجاري رسمي بيشتر شنيده نمي‌شود فقط عده‌اي با بلندگوهاي و تريبونهاي مختلف اخباري را تكذيب مي‌كنند و به هيچ وجه حقي براي طرف مقابل ادعاها در نظر نمي‌گيرند.به نظر مي‌رسد اين به علت سستي استدلال تريبون داران رسمي باشد.
3- اگر سخنان آقاي كروبي سست و بي پايه است چرا دادستان كل كشور يك طرفه در صدا وسيما در مورد ايشان سخنراني كرد و يك ثانيه هم دفاعيه از كروبي در ان ديده نشد؟ (232852)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۱:۴۱:۰۷
همه دروغ می گویند الف صدا وسیما و.... خوب شما راستش را بگوئید این بابا کیه ؟ یک سرنخ بدهید کافیه . نگوئید که نمی گذارند که می گویم خیلی باحالی که مردم را ... فرض می کنی (233310)
 
علی رضایی
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۴۹:۲۹
گفته شده :\"به راستي در آن بحبوحه آشوبهاي 30 خرداد 88 كه يكطرف به پايان تجمعات خياياني تاكيد داشت و ديگري موج سبز را به تداوم حضور خياباني تحريك مي‌كرد، چه كسي از قتل مرحومه ندا آقا سلطان سود مي‌برد؟ چه كسي از عكس و فيلم جان دادن فجيع و خانواده و قبر آن هموطن مظلوم حداكثر بهره‌برداري تبليغات به نفع خود و به ضرر رقيب سياسي‌اش انجام داد؟\" به همین صورت مطرح می شود : \"به راستي چه كسي از قتل مرحومه «مروه الشربيني» شهید حجاب سود مي‌برد؟ چه كسي از کشته شدن مظلومانه آن مسلمان مظلوم حداكثر بهره‌برداري تبليغات به نفع خود و به ضرر رقيب سياسي‌اش انجام داد؟\" استدلال از این سخیف تر.
الف میدانم نظرم پخش نمی شود، لااقل خودت انصاف داشته باش (232854)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۳:۱۰:۲۲
مسمانان از مرگ شهیده حجاب تونستند بیشترین استفاده تبلیغاتی رو کنن و غربی ها سعی کردن که تا جایی که ممکنه اون رو لا پوشونی کنن.

حالا خودت برگردو جوایب وسوالت رو بده. (233379)
 
خلیل
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۵۸:۲۳
بسم الله
متاسفم که درست نوشته اید، نه برای این که الف درست نوشته است، برای این که این مطالبی که نوشته شده درست است.
برای این که واقعا افراد مطالبی را که از صحت آن اطمینان ندارند به راحتی نقل قول و تکرار می کنند و به دنبال عامل و باعث و بانی آن هستند و لعن و نفرین می کنند.
برای این که آنها که باید مردم را هدایت نمی کنند.
برا این که بسیاری از آنها که باید هدایت کنند، خود گم شده اند و یا راه را گم کرده اند.
برای این که وقتی آن عالم بزرگ می گوید این نوع اختلاف بلا و فتنه است و راه حلی جز زاری و تضرع به درگاه خدا ندارد، همه جوری که دیگری را عامل این فتنه نشان دهد و خود را تبرئه کنند، این مطلب را تیتر می کنند، اما در همان حال خود می دانند که به دنبال حل مشکل نیستند و برای این کار تضرع به خدا نخواهند کرد و فکر می کنند که راه حل را در آستین خود دارند و با فشار و زور و تدبیر! خود با غلبه بر طرف مقابل این قائله را به نفع خود ختم خواهند کرد.
فکر می کنم اگر تک تک افراد به این بیاندیشند که واقعا خود در دام گناه و آتش دوزخ گرفتار نشوند، جامعه اصلاح خواهد شد و این همه هزینه و برنامه و سنایورهای پیچیده نیاز ندارد.

فقط آنچه را مطمئن هستیم نقل کنیم (232861)
 
محمودي
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۵۸:۵۹
درشرايط هيجان و التهاب، بدترين كار تصميم گيري تحت تاثير اخبار و اطلاعات تاييد نشده است. نمي خواهم از احمدينژاد طرفداري كرده باشم و هرگز هم با او موافق نخواهم بود اما تصور مي كنم آقايان موسوي و كروبي يك عذرخواهي به مردم بدهكارند (232786)
 
#محسن
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۴:۰۲:۵۸
معذرت خواهی!
برو بابا دلت خوشه ف به قول قدیمی ها عجب دل خجسته ای داری
چند تا سیاست مدار تو \"همه دنیا\" سراغ داری که بابت اشتباهاتش معذرت خواهی کرده باشه
مهندس و کروبی و شایعه تقلب که جای خودشون رو دارند (233439)
 
ابراهیم
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۵:۱۵:۱۱
سزای این نامردا فقط عذرخواهی ه ؟
واقعا که چقدر عادلانه است . اعتبار و حیثت ملتی و کشوری را به بازی بگیر . و نهایتا با عذر خواهی همه چیز رو ماست مالی کنند .
هیهات (233496)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۶:۵۹:۲۵
ببخشيد شما رو هم توهم فانتزي گرفته ها، نکنه فکر کردين الف، رويترز يا اسوشيتدپرسته، اگه همه نتيجه گيري ها همينطوره که شما کردين، بايد ... جبر و منطق را خوند. (232864)
 
روزنامه نگار قديمي
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۰۱:۲۹
تا آنجا كه من ميدانم دانشگاه آزار قرار بود خبرگزاري مهر را بخرد اما معامله شان نشد با اين حال جهت گيري كاملا جانبدارانه اين خبرگزاري به نفع جاسبي در يكسال گذشته قابل ترديد نيست.
من فكر مي كنم يكي از دبيران يا مسئولان آنجا يك فوق ليسانسي دكترايي .... (232795)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۹:۴۷:۲۵
يكي؟ يكي؟
آي زرشك. خيلي بيشتر از يكيه داداش.
چون هنوز افراد محترم زيادي در مهر و تهران تايمز زندگي مي كنند نمي شود ادامه داد. ولي شما با يكي گفتن همه را به اشتباه نينداز. (232969)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۰۲:۵۱
با سلام اقای توکلی دوباره که گیر دادی دفعه قبل هم گفتم و تذکر دادم ولی مثل اینکه نمی خواهی پایت را از گلیمت زیادتر دراز نکنی اول شلوغ کردی به رهبر سبز ما گفتی بیا مصاحبه مدرک تقلب گسترده وشعبده بازی را بده وهی گفتی دانستن حق مردمه ! کدام دانستن !خوب بعد گیر دادی گفتی این 72 تا کشته کی هستند ! خوب دوستان اصلاح کردند گفتن 25 تا بوده فرق زیادی نداره 47 نفر اضافه اشتباه لپی است دیگه! عاطفه امام هم که بچه بازی بود و به ما ربط نداشت ! اون سبز نیست که اون پرچمیه ! سعیده پور اقایی هم که مشخص شد که کشته شده بهش تجاوز شده! جنازه اش با اسید سوخته شده ! و در قطعه معروف خاک شده مادرش هم تائید کرد و رهبر ما در ختمش شرکت کرد ! حالا رفتی یک هنر پیشه را اوردی خبر 20/30مگی سعیده است ؟ ما را ساده گیر اوردی ! روز قدس هم که گفتی ما اقلیت بودیم ندیدی جمعیت میلیونی سبز را !؟ چرا دروغ میگی ؟ ! بعد هم باقطع پخش مستقیم فوتبال شایعه ساختی تا ما را ضایع کنی ! راستی شعارهای روز قدس ضد خط امام را هم تو توسایت زدی !تا بعد بتوانی با بهانه ان برای رهبران سبز ما نامه بنویسی ! این ترانه موسوی هم هست من خودم ادرسش را دارم پدر و مادرش هم می شناسم خودتان را به ان راه نزنید ! ادرس می خواهی بنویس:
ترانه موسوی فرزند موساد و سیا محل تولد اسرائیل ! تحصیل کرده انگلیس ! نوکر بی بی سی !محل ختم کنگره امریکا !سخنران سناتور مک کاتر ! سایر اقوام وبستگان م.م! م.ک !م.خ!م.ه.ر!
خوب بست شد ! یا بازم می خواهی بگوئی وجود نداره؟!
اما شما که رئیس دولتتان تو دوربین نگاه میکنه میگه دو دوتا ده تا ! ( از سخنان میر حسین در مناظره با کروبی ) کمی هم از رهبران ما و ما یاد بگیرید :
من امده ام تا دروغ نباشد !
من امده ام قانون حاکم باشد !
من امده ام راه امام زنده بماند !
دانستن حق مردم است !
دیگه مردم را .....فرض نکنید و تا ما هستیم هیچکس نمی تواند دروغ بگوید ! یعنی مگه ما اجازه می دهیم کسی دروغ بگوید ! دروغهای ما بجای همه کافیه ! انحصاره دیگه ! حرفی داری ! (232865)
 
همتي
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۰۴:۲۲
خداوند سياستمداران اين كشور را از دروغ، مردم فريبي، دهن بيني، كم ظرفيتي و جوزدگي دور نگهدارد.
الهي آمين

يه جوري نوشتم هم به احمدي ن بخورد هم به موسوي پس نشانش بده الف جان (232800)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۰۷:۰۱
موضوع اختراع شهداي خيالي براي توجيه سياسي يك حركت موضوعي است كه آسيب هاي اعتباري و حيثيتي جدي براي جامعه ايراني به بار آورده است.

احمال دستگاه قضا در برخورد با عوامل ايجاد و نشر شايعات يكي از عوامل اصلي در فراگير شدن شايعه و تشويق ضمني بانيان فتنه ها بوده است. در ادامه پي گيري موضوع ترانه موسوي شايسته است سايت الف گزارشي از عملكرد دستگاه قضا در مورد عوامل ايجاد و يا نشر اين شايعه را داشته باشد و به خصوص از دادستان كل كشور در جايگاه مدعي العموم خواسته شود اقدامات خود در برخورد با عوامل نشر اين شايعه و موارد مشابه از قبيل سعيده پورآقايي را به اطلاع مردم برساند تا باب ادامه اين بازي هاي كثيف با افكار عمومي بسته شود.

شايسته است سايت الف در راستاي انجام رسالت رسانه اي خود به اين جد بسنده نكرده و پي گيري ماجرا از طريق اطلاع رساني در مورد اقدامات قضايي انجام شده، تناسب اين اقدامات با جرم انجام شده و نتايج حاصل تا اين مقطع را به اطلاع مردم برساند و در حد خود كاستي ها و كوتاهي هاي انجام شده را ترميم كند.

چنين برخوردي با پرونده متهمين حادثه كهريزك هم بايد انجام شود.

همين برخورد بايد با احمال دستگاه قضا در مورد رسيدگي به جرايم دانه درشت هاي حوادث بعد از انتخابات هم انجام شود. (232870)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۰۸:۴۸
چرا خبرنگار محترمتان سراغ حجت الاسلام شاهمرادی جهت پیگیری امور نمی رود آیا ایشان و نامه منسوب به ایشان در روزنامه جام جم جعلی و دروغ است؟
---------------------------------------
بخش خبري الف:
غير مستقيم رفتيم اما شديدا از هرگونه رسانه اي شدن بيشتر ماجرا پرهيز داشتند و نمي خواستند نام فاميلشان بيشتر از اين در اين ماجراي كثيف برده شود
ما هم بااحترام به خواسته شان، بعد از اينكه مطمئن شديم ترانه موسوي ساكن در كانادا هيچ ارتباطي با طرفداران آقاي موسوي و داستان موجود ندارد، موضوع را از طريق اين خانواده محترم پيگيري نكرديم (232771)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۸:۳۴:۰۹
الف عزیز وقتی که جای شاکی و متهم عوض توسط این افراد عوض می شود آیا شما دنبال دلیل می گردی؟ شما نمی دانی (استغفرالله) خدا هم باید به این جماعت پاسخگو باشد؟ این جماعتی که به جای فکر-دلیل و منطق و استدلال فقط به دنبال حرف و موضع عوض کردن و ایجاد جو بلوا و آشوب و تهمت هستند. اینان فقط به دنبال آب گل آلود می گردند نه چیز دیگر. (232922)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۱۰:۴۳
ايكاش خداوند شهامت عذرخواهي را در ما بيشتر كند (232777)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۲۴:۵۹
مشکل بعضی ها جای دیگر است. وقتی عکس بدهی، میگویند نام پدر ندارد، نام پدر بدهی، شماره شناسنامه می خواهند و همین طور ادامه بدهید. بعد این ها ادعا می کنند که ما آنقدر قدرت داریم که جاسوسانی را با تمام مشخصات در ناکجا آبادهای ایران پیدا می کنیم. چطور حالا نیاز به نام پدر و این جور چیزها دارید؟ مشکل جای دیگر است. این ها تنها بهانه است و ما می فهمیم. (232879)
 
#محسن
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۵:۲۴:۳۸
عکس!؟
غیر از ترانه معلوم المکان و سعیده پوراقایی(شهید زنده) عکس دیگه ای هم مگه بود؟
البته قربانیان مورد قبول رو نمیگم ها، سوءتفاهم نشه مثل روح الامینی
(خدا بیارزدشان )

اخه وقتی یه اسم اعلام بشه ،یه مرجع بیطرف اول باید ثابت کنه این بابا وجود خارجی داره ؛ بعد باید ثابت کنه کشته شده ! اخر سر هم باید قانع بشه که تو تجمعات یا زندان معترضین مرده

حالا خودت بگو نباید اسامی مستدل تر باشه؟ یه لیست اسامی دلیل محکمه پسنده؟ (233508)
 
یک ایرانی خوب، چون که هر چه الف و بیست و سی می‌گویند باور می‌کند
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۲۵:۱۰
عجب! بیست و سی دیگه آبرویی برایش نمانده، حرف‌هایش را شما به جای آن‌ها می‌زنید!؟ البته اگر کمی واقع‌گرا بودید، می‌دیدید که شما را هم مردم منصف و معتبر نمی‌دانند که از این ژست‌ها می‌گیرید. (232880)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۱:۵۴:۴۲
الحق که راست گفتی ایرانی خوب کسی است که حرفهای بی بی سی و صدای امریکا واسرائیل را قبول کند چون انها حافظ منافع این ملت وکشورند ! البته رجوی و منافقین هم حرف شما را تائید میفرمایند . (233317)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۳۹:۱۲
راستی به جای اینکه آدرس به جاهای ناکجا بدهید، پاسخ دهید و یا تحقیق کنید و یا پرسش کنید که کمیته حقیقت یاب مجلس و انواع کمیته هایی که تشکیل شده اند کجا رفتند؟ راستی چند بار در الف این پرسش درج شده است و یا با شجاعت از مردم سوال کرده اید که این کمیته ها کجا رفتند و چه شدند؟ (232888)
 
aa
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۴۰:۴۱
سلام علیکم جدا باید دید از قتل ندا آقا سلطان کی نفع می برده خانواده آن مرحومه ، جناح اصلاح طلب ، گروههای معاند و یا حتی نیروهای خود سری که خود منافع و مصالح مملکت را تشخیص میدهند و یا حتی سازمانهای جاسوسی خارجی.
علاوه بر این بررسی شود آیا موارد مشابهی هم در این مدت اتفاق افتاده یا نه.
بنابر اخبار منتشر شده حد اقل یک نفر هم در مشهد به تیر افراد ناشناس کشته شده است .در این زمانه که همه گوشی موبایل ها دوربین دارد فیلمبرداری کردن یا نکردن هیچ چیزی را نفی و یا اثبات نمیکند (232890)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۵۷:۵۸
بنام خدا سلام واقعا شما این قدر وقت دارید که به دروغهای این اقایان مثلا پیرو خط امام گوش کرده و در باره ان تحقیق کنید تا بحال چند نهاد مختلف روی این موضوع کار کرده اند و نتیجه همه هم یکی بوده است این ادعا ها کذب و دروغ است کار انها مثل ان دزد درون اتوبوس است که بلند داد می زند مواظب جیب خود باشید تا راحت جیب پر پول را بزند چون حرفی ندارند با طرح هر ادعا یی که بتوانند چند مزدور و اجنبی را دور خود جمع کنند می پردازند و با هر کسی که از طرف امام و امت طرد شده است دست بیعت می دهند چون نمی خواهند این دولت به کار و مشکلات مردم رسیدگی کند (232904)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۷:۵۸:۴۵
به یارو گفتن چند تا ستاره در آسمان هست؟ گفت سه میلیون تا اگه باور نداری برو بشمارشون. الان هم وقتی رسمی ترین رسانه کشور گزارش هدایت شده ازترانه موسوی به خورد مردم می دهد الان خود صاحب عکس را هم بیارن و باهاش مصاحبه کنند مردم باور نمی کنند. آدرس ترانه موسوی خیلی سرراست هست اما انگار درخت ها نمی گذارند که جنگل رو ببینید. آدرس ترانه موسوی رو از تلویزیون بگیرید اونا که رفتن و باهاش مصاحبه کردند! (232905)
 
شهروند
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۸:۰۳:۰۸
کشته شدگان این حوادث به چهار قسمت تقسیم می شوند:
1) کسانی مانند سهراب اعرابی و . . . که در حمله به پایگاه نظامی و یورش به سلاح های آن کشته شدند که نه تنها اشکالی از سوی نیروهای امنیتی در این کار وارد نیست؛ بلکه سران آشوب ها که آن ها را به این کار تشویق کرده اندف مستحق قصاص در این مواردند
2) ندا آقا سلطان با آن مرگ فوق مشکوک (گلوله غیرسازمانی شلیک شده، حاضران تابلودار بر سر جسد او و غیب شدن آن ها و فیلمبرداران آماده ای که از جان کندن یک انسان حتی دستشان هم نمی لرزد و غیب شدن شاهد سرشناس ماجرا و سردرآوردن او از بی بی سی و. . .)، که کمتر انسان با وجدانی است که آن را به نیروهای انتظامی نسبت دهد و آشکارا توطئه آشوبگران را در آن می بینید.


غیر از دو گروه بالا که خون آن ها را آشوبگران ریخته اند و باید مجازات شوند؛ دو گروه دیگر نیز وجود دارد:
3) سه نفری که در زندان جان باخته اند و از این بین محسن روح الامینی در اثر ضریه فوت کرده است و از دو نفر دیگر نیز، احتمالا مرحوم کامرانی نیز همین وضعیت را دارد و فوت نفر سوم، احتمالا در اثر بیماری بوده است.
در مورد این گروه، باید با ماموران خاطی برخورد شود و فراموش نکرد که این کار ارزنده تنها در ایران صورت می گیرد، وگرنه در آمریکا علی رغم همه شواهد در مورد شکنجه افراد نه تنها با خاطیان کوچکترین برخوردی نمی شود، بلکه دیک چنی (معاون رئیس جمهور سابق آمریکا) اصلا این اعمال وحشیانه را به عنوان شکنجه نمی پذیرد(توجه کنید که وقوع این اعمال را قبول دارد، اما می گوید که اشکالی ندارد!) یا کانادا در جریان مرگ کیوان تابش، حتی کوچکترین برخوردی با نیروهای متخلفش نکرد یا . . .
بنابراین مجازات این افراد، نه تنها هیچ ننگی برای کشور نیست (چرا که چنین افرادی در تمام سیستم های مدیریتی جهان پیدا می شوند) بلکه یک گام به جلوی بزرگ از سوی نظام جمهوری اسلامی و یک مکتب دینی است.

غیر از سه گروه بالا، گروه دیگری نیز وجود دارند که از نظر تعداد با مجموع تمام گروه های پیشین برابری می کنند؛ اما مورد غفلت قرار گرفته اند
4) کشته شدگان بسیجی و مذهبی که در حمله سبزها به پایگاه انتظامی؛ ضرب و شتم شدید در سعادت آباد و . . .؛ پرتاب آجر از ساختمان ها؛ اسید پاشی؛ زیرگرفتن ماشین توسط سبزها؛ و موارد دیگر کشته شده اند.
این افراد نه رسانه ای مانند بی بی سی و . . . داشتند تا اخبار آن ها را منعکس کند و نه سایت های حزب مشارکت و مجاهدین، برای مظلومیت آن قصه پردازی می کرد؛ این افراد قربانی خوی وحشی گری کسانی شده اند که امروز مدعی خونخواهی از بقیه گشته اند! و متاسفانه هیچ خبری هم از پیگیری سرنوشت آنان وجود ندارد.

همان طور که دیده شد؛ به جز در مورد گروه معدود سوم، نظام هیچ گناهی ندارد و بلکه قربانی جنایت آشوب طلبان گشته است.
اما پیش از آنکه این صحبت را تمام کنم، تذکر این نکته را جدی می دانم که اکثر این حوادث در 25 و 30 خرداد، اتفاق افتاده اند؛ یعنی دقیقا همان روزهایی که موسوی و سپس روحانیون مبارز، پیروانشان را به خیابان ها دعوت کردند و رسانه های آن ها به دروغ اعلام می کردند که این راهپیمایی ها مجوز دارد و هوادارانشان هم با اطمینان به این حرف آن ها، در خیابان ها حاضر می شدند؛ اما در هر دو روز ساعتی قبل از راهپیمایی و بدون اینکه بسیاری از افراد، متوجه شوند، دعوت خود را پس می گرفتند تا از زیر مسئولیت شانه خالی کنند!
دقیقا این کار شنیع آنان بود که باعث تظاهرات غیرقانونی و درگیری و کشته شدن مردم شد.

البته همه این موضوع ها، فرع بر افسانه تقلب است که بانیان و مدعیان آن، باعث این حوادث و صدها لطمه دیگر (از جمله بی آبرویی کشور و . . .) شده اند و باید موضوع اصلی را که برخورد با آن ها است، فراموش نکرد؛ وگرنه محاکمه یک سری مقصر کوچک و ایمن بودن این آشوب طلبان اصلی گناهی بزرگ و بی عدالتی عظیمی است که باعث دریده تر شدن برخی جریان های دروغگو کذاب می شود.

سعی کردم خیلی معتدل بنویسم و از الف هم می خواهم که آن را سانسور نکند (232907)
 
زارعیان
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۸:۰۷:۳۸
عجب دوره و زمانه‌ای شده!؟
بندگان خدا را در روز روشن به صورت مجازی و با کلمات و جملات می‌کشند! و خبرش را در دنیای مجازی منتشر می‌کنند و خوراک تبلیغاتی VOA و BBC را تأمین می‌کنند و در دنیای حقیقی برایشان مجلس ختم و هفته و چهلم می‌گیرند! و بعداز چند روز طرف زنده می‌شود! و تازه باید اثبات کند که \"به پیر و به پیغمبر من زنده‌ام! و در دل سناریو نویسان جنایی این داستان‌ها! آب هم از آب تکان نمی‌خورد.

به قول رندی: \"آدم برود آسفالت گاز بگیرد و این‌طوری ضایع نشود!\" اما مثل این‌که پوست حضرات کلفت‌تر از این حرف‌هاست!

به قول معروف: \"رو که نیست، سنگ پای قزوین است!\"

خداوند کشته‌شدگان واقعی وقایع اخیر را رحمت کند، ولی ما هنوز منتظر زنده شدن دیگر کشته شدگان مجازی حوادث اخیر هستیم! (232910)
 
linda
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۸:۱۵:۰۴
همچین می گین فراخوان جهانی دادیم انگار سایت الف شبکه خبری سی ان ان هست صاحب سایت هم روبرت مرداک. بابا از توهم بیاین بیرون. سایت شما خیلی هم بازدیدکننده داشته باشه روزی دو الی سه هزارتا. چی فکر کردین پیش خودتون. حرفاتون مرغ پخته رو هم از خنده روده بر می کنه (232914)
 
#محسن
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۵:۴۱:۴۸
قرار نبود مخاطب این فراخوان انگلیسی زبان ها و دانمارکی ها و المانی ها و ... باشند که نیاز به سی ان ان و مرداک باشه
مخاطب این فراخوان فارسی زبانان حاضر در ایران و کشورهای دیگه بودند که در بین این کاربران ، سایت الف درسته که پربازدیدکننده ترین نیست ، ولی جزء سایت هایی محسوب میشه که بازدیدکننده فوق العاده زیادی داره ، خود شما یکی از اونا (خود من اولین بار در خبر مربوط به سایت های پرطرفدار ایرانی ها با الف اشنا شدم)

در ضمن یه وبلاگ خیلی درپیتی بیش از این که گفتی بازدید داره انصاف داشته باش (233521)
 
سیاوش
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۸:۳۵:۱۸
حالا که شخصی به نام ترانه موسوی وجود خارجی نداره چرا از آقای موسوی یا کروبی یا نماینده اینها دعوت نمیکنید که بیایند تو تلویزیون و هر مدرکی که دارند رو کنند؟
اگر میگید دعوت شدن ولی قبول نکردن ایندفعه از تلویزیون اینها را دعوت کنید یا میان تلویزیون یا نه اگر نیان که هم شما راحتتر مردم رو میتونید قانع کنید هم خیلی از مردم میفهمن که در این زمینه مدرکی وجود نداره اگر هم بیان و مدرکی نداشته باشند باز همون میشه
لطفا یه فراخوانی هم برای پیدا کردن محسن روح الامینی هم بزارید(این آخری رو اگه خواستید سانسور کنید) (232924)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۹:۱۵:۱۳
ضمن تشكر از نويسنده در خصوص اداي وظيفه شرعي در خصوص بر ملا كردن دروغ خبرهاي ساختگي ترانه موسوي و ... و افشاي سوء استفاده جناحي از مرگ ندا، خواهشمند است وظيفه شرعي خود را در خونخواهي كشته شدگان از جمله محسن روح الاميني، اميرجوادي فر، محمدكامراني كه به هيچ وجه كشته شدنشان قابل توجيح نيست (چون كسايي كه در خيابان كشته شدن كه مشكوك بوده) هم اجرا كنند و با كمك آقاي توكلي كه ايشان هم نماينده مجلس هستن و هم نشان داده كه هميشه به اصول پايبندن و اصرار زيادي به اجراي حق دارند، تكليف گزارش كميته حقيقت ياب را به گوش ما برسانند تا شائبه طرفداري جناحي از اين گزارشها براي ما هم پيش نيايد! (232954)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۰:۲۷:۵۱
اصلا نگران نباشید. الف اگر بخواهد آنها را هم زنده میکند. اصولا الف میتواند هر کاری بکند بجز سانسور نظرات. این کار را اصلا و ابدا نمیکند. (233079)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۹:۳۰:۲۵
خوب قرار است با این افرادی که در صدا و سیما دروغ تحویل مردم می دهند چه برخوردی بشود؟ احتمالاً قرار است به راحتی به کارشان ادامه بدهند. دروغ که استخوان ندارد در گلویشان گیر کند (232959)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۹:۴۵:۵۱
هدف اصلي امثال كروبي از طرح مسائل مربوط به كشته شده‌ها و بازداشتي‌ها، اين بوده كه عامل بودن آنها در اغتشاشات فراموش شود.

و گرنه اگر دلش مي‌سوخت در بنياد شهيد... (232968)
 
Ali
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۱۹:۵۳:۳۲
جناب الف عزیز

وقتی در یک رابطه به اعتماد و اعتبار طرفین لطمه بخورد دیگر زمان قانع کردن با سند و مصاحبه گذشته است.
شما که سن و تجربه تان بیشتر از من است حتما نحوه مرگ بعضی از شخصیتهای فرهنگی - اجتماعی در زمان قبل از انقلاب را بیاد دارید.
علت مرگ مرحومان غلامرضا تختی وجلال ال احمد و علی شریعتی و مصطفی خمینی هنوز در ابهام مانده است. طرفه آنکه دو نفر آخری اصلا هنگام مرگ در ایران نبودند و هر چند بعد از انقلاب همه اسناد حکومت شاه رمزگشایی شد و ظاهرا سندی در تایید قتل آنها توسط ساواک اعلام نشده ولی هنوز برای ذهن من پذیرش مرگ طبیعی آنها سخت است. البته بماند که ما انقلابیها چه استفاده هایی از همین ابهام در مرگ آنها نکردیم و خیلی هم بد نداشتیم که با کنایه وغیر مستقیم ساواک را عامل مرگشان بدانیم.

مدتی پیش شخصی که از دوستان صمد بهرنگی بوده و هنگام غرق شدنش در رود ارس با او بوده و اکنون در اروپا زندگی میکند با یک رسانه محلی مصاحبه ای داشت. ایشان در آن زمان افسر وظیفه بوده. از او پرسیده شد وقتی در گوشه و کنار مخالفین حکومت ـ شاه را باعث مرگ صمد بهرنگی میدانستند و حتی تو را که در ارتش خدمت میکردی بعنوان عامل رژیم در مرگ صمد بهرنگی متهم میکردند چرا رسما این اتهامات را تکذیب نکردی؟
او پاسخ داد که هر چند خودم هم متهم شده بودم ولی نمیخواستم با تکذیب نقش حکومت در مرگ صمد بهرنگی اعتباری برای رژیم شاه کسب کرده باشم.

به هر حال اگر اعتمادو محبت در رابطه دو طرف لطمه خورد و اندک اندک نفرت جای آن را گرفت حتی اگر جسد یک گربه را هم در خیابان پیدا کنند بعضی از اذهان متهم ردیف اول را حاکمان میداند. جنازه آدم که جای خود دارد.

آن اعتماد را باید حفظ میکردیم و حفظ بکنیم.

موفق باشید. (232971)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۰:۰۹:۰۰
لطفا تمامی 72 نفر را بررسی کنید (232975)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۱:۴۸:۲۱
پس این اصلا لابد کاریکاتور بوده! خوب صاحب این عکس کیه پس؟ (233011)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۱:۵۵:۲۲
باز خدا را شکر گزارشتان منصفانه تر از دیگر خبرگزاری های منتسب به اصول گرایان بود ای کاش در همه قضاوت هایتان اینگونه باشید. اما در خصوص ماجرای کشته شدگان و آسیب دیدگان جریان اخیر باید بگویم متاسفانه ، اصلی ترین چیزی که در این میان آسیب دید اعتماد قشر تحصیل کرده و طبقه متوسط رو به بالای کشور به نظام است که برای ادامه حیات نظام لازم است بی قید و شرط در جهت رفع این بی اعتمادی اقدام شود. همواره از خود میپرسم یعنی هزینه اعتراض به یک انتخابات و عملکرد قوا و نهادهای قانونی در این کشور اینقدر بالاست که کار به جایی برسد افرادی بی گناه کشته شوند و یا مورد هجوم واقع شوند و هیچ کس نباشد که دادخواهی کند و پاسخگو باشد؟
زمانیکه فضا آنقدر گرد و غباری میشود و هیچ کس نیست که اجازه دهد اطلاعات منتشر شوند بعد در افکار عمومی و در سایه دیگر نهادهای خبر رسانی و اطلاعاتی غربال شوند معلوم است نتیجه این خواهد شد که اگر به فرض کسی مثل ترانه هم وجود داشته باشد و کشته شود آن هم به طرز فجیعی که ذکر شده است در سایه شایعات کمرنگ و پر رنگ شکل خبری به خود می گیرد.
دوستان سایت الف ! نمیگویم بنا بر اعتقادات سیاسی و باورهای اصولی خود عمل نکنید و لی میگویم منصف باشید و در اینگونه ماجراها پیش از آنکه کسی را متهم کنید جانب حقوق اصلی مردم را بگیرید. زمانیکه صدا و سیمای به اصطلاح ملی ما با پول بیت المال به شعور مردم اهانت میکند و به قول مرحوم علامه دکتر جعفر شهیدی در پی حماقت پروری ست و روزنامه های کیهان ، رسالت ، ایران ، جوان و ... با درآمدهای دولتی و انحصارات ناشی از قدرت سیاسی یکسره بر علیه هرکسی که بخواهند فضای سیاسی و تبلیغاتی درست میکنند و به هرکس که نمی پسندند اتهام میزنند و در این بین قاضی و دادستانی نیست که به جرم تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی و شکایات ریز و درشت مدعی العموم آنها را به پای میز محاکمه بکشاند و رسانه شان را به محاق تعطیلی ببرد ، آنوقت میخواهید دیگر مردم حتی راست های این رسانه ها را هم باور کنند؟
حال شما هرچقدر هم که میخواهید بگویید این ماجرا درست بوده یا نبوده ، همین که انتسابتان را به این دست جناح ها ، جراید و رسانه ها بفهمند اگر هم بگویید شب است و شب باشد مردم خواهند گفت حتما روز است. آنوقت است که ما در پی یافتن خبر راست و تحلیل درست به دامان خبرگزاریها و رسانه های غربی و غیر غربی پناه میبریم تا لااقل در فضای بی طرفی خبری آنان که شاید ظاهری هم باشد به اطلاعات درست دست پیدا کنیم.
نتیجه این بی اعتمادی آن است که دیگر هرچقدر هم که تلاش شود تا ماجرای ترانه موسوی و بسیاری دیگر از قربانیان حتی به درستی هم انکار شود اما دیگر مردم به اطلاعات این رسانه ها اعتماد نخواهند کرد.
در پایان سخنی با دکتر توکلی عزیز دارم که پیرامون نامه های اخیرشان به بزرگان اصلاحات است. در نیت خیر خواهی ایشان هیچ تردیدی ندارم و معتقدم در اعتقادشان به اصول نظام و مذهب محکم است اما دکتر عزیز نه ماهیت اسرائیل عوض شده و نه باورهای خاتمی و موسوی آنچه که عوض شده نوع رویکرد نظام با مردم و بزرگانی از این دست است که هیچ جای توجیه ندارد.
آقای توکلی ! چرا به جای این حرف ها نامه ای به بزرگان اصولگرا ننوشتید و از عدم ایجاد امنیت برای رئیس جمهور سابق انتقاد نکردید؟
آقای توکلی! چرا از این بزرگان اصلاح طلب تشکر نکردید که همپای عموم ایرانیان برای اعتراض به نقض حقوق بشر در فلسطین به صحنه آمدند و حساب خود را از آنهاییکه به این مسائل بی تفاوتند جداکردند.
یادتان نرود شما هم اکنون نماینده این ملت در مجلس هستید نه نماینده حکومت پس در قضاوت هایتان منصف باشید و به راحتی به کسی اتهام نزنید. موسوی ، خاتمی و کروبی پیش از هرچیز سرمایه های این نظام اند و با این دست رویکردها تنها چهره شما و جناحتان بیش از هرچیز دیگری آسیب می بیند.
آقای توکلی پیشنهاد میکنم برای آنکه جهت کسب آرامش روحی تان نیازمند حلالیت طلبی دیگری نباشید از هم اکنون جانب حق و مظلوم را بگیرید.
والسلام من التبع الهدی (233012)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۲:۲۴:۴۴
براي آنان كه مي گويند ما و راه امام يا ياران امام چند سئوال «
1- چه كساني به مسجد خانه خدا حمله كردند ياران امام يا ........
2- چه كساني به پايگاه بسيج ياد گار امام حمله كردند ياران امام يا ...
3- چه كساتي در راديو ها و تلوزيو نهاي بيگانه از آن ها تمجيد مي شود ياران امام يا ...
4- چه كساني با راد يو هاي بيگانه مصاحبه مي كنند بر عليه نظام و براي خشنودي منافقين و صهيو نيم ياران امام يا....
5- چه كساني نفي وليه فقيه مي كنند و شعار ما اهل كوفه نيستيم پشت يزيد باستيم سر مي دهند ياران امام يا ...
6- چه كساني در روز قدس علنا رو زه خواري مي كردند و شعار هاي توصيه شده راديو اسرائيل را سر نمي دهند ياران امام يا .......
7- چه كساني به منتظري كه خون به دل امام كرد دل بسته اند ياران امام يا ....
و هزاران چه كساني ديگر حداقل اسم امام و ياران امام را حرمت نگه داريد نه به خاطر قدرت خود واله كه بد مي كنيد به خود و خون هزاران شهيد اين مرز بوم (233025)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۲:۴۰:۴۵
سوال از بخش خبری الف
آیا عکس منتشر شد متعلق به ترانه موسوی خانواده شاهمرادی است یا نه. اگر این نکته را مشخص کنید ابهامات زیادی برطرف می شود. چون با توجه به ادعای آقای کروبی و نامه آقای شاهمرادی به نظر می رسید برنامه 20:30 از اساس دروغ است. لطفا روشنگری کنید. (233029)
 
یاشار
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۳:۰۱:۴۷
یعنی شما هنوز متوجه نشده‌اید که آن برنامه «از اساس دروغ» بود؟! (233127)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۲:۵۲:۲۰
نکاتی درباره این مطلب:

1. واقعا فکر می‌کنید همه به اینترنت دسترسی دارند؟ و از آن مهمتر غیر از کسانی که در حوزه خبری فعالیت می‌کنند یا تعدادی از دانشجویان همه کسانی که با اینترنت سر و کار دارند سایت الف را می‌شناسند؟ شما درباره فراگیری سایت خود غلو می‌کنید.

2. قاتلان و عامران که قدرت خود را با قتل دهها تن از دیگر جوانان وطن در خیابان و زندان به اثبات رسانده‌اند در این مدت به سادگی می‌توانسته‌اند آثار باقی‌مانده را از بین ببرند.

3. دروغ خبر بیست و سی رسواتر از آن است که کسی بتواند آن را انکار کند. برای آشکار‌شدن این دروغ شما را به خبرهای سایت موج سبز آزادی ارجاع می‌دهم و اسنادی که درباره دروغ بودن خبر بیست و سی در آنجا وجود دارد. البته دروغ بودن خبر بیست و سی فقط دروغ بودن خبر بیست و سی را ثابت نمی‌کند معانی دیگری هم دارد. شما که میگویید اصل خبر صحت دارد اما بیست و سی ناشیانه آن را پخش کرده است خود را در مقام کسی قرار داده‌اید که حقیقت‌گوی محض است و دیگران که همان موسوی و کروبی و رسانه‌های حامی آنان باشند دروغگویان محض.
این روش پروپاگاندا هم غیر اخلاقی است هم رسوا. آیا سایت نوروز که به جبهه مشارکت وابسته است سایتی دروغپرداز محض است و شما راستگوی محض؟ چرا مخاطبان باید این موضع را بپذیرند؟

4. خبرگزاری مهر متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی است و آن هم از مهمترین سازمانهایی است که به طور مستقیم زیر نظر رهبر کشور اداره میشود. عجیب است که شما مدام در خبرهایتان آن را وابسته به دانشگاه آزاد معرفی می‌کنید. گویی سازمان تبلیغات اسلامی را نادیده گرفته‌اید. آیا دانشگاه آزاد بر سازمانهای رهبری کشور هم غلبه دارد؟

5. شما باز هم قتل ندا را مرموز خوانده‌اید و از منافع آن برای گروههای سیاسی سخن گفته‌اید. اما قتل ندا آقا سلطان تنها قتلی نیست که از آن فیلم گرفته‌اند.
فیلم‌های زیادی از جنایات سی خرداد وجود دارد که مطمئنم شما هم آنها را دیده‌اید.
فیلم لحظه مرگ ندا آقا سلطان تنها این ویژگی را دارد که در میان بقیه وضوح نسبی بیشتری دارد و لحظات جان سپردن او را نشان می‌دهد. سایر لاله‌های خونینی که تیر به سرشان اثابت کرده است فرصت نگاه کردن به دوربین هم نداشته‌اند. این فیلم‌ها بر روی اینترنت قرار دارد.

6. آیا گردانندگان سایت الف تا کنون جرئت کرده‌اند در مورد وقایع کهریزک و عاملین و آمرین آن نیز با همین سختکوشی شبانه‌روزی عمل کنند؟ و نتایج را در تیتر یک خود قرار دهند؟
به امید پیروزی حق بر باطل (233035)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۹:۲۷:۰۹
با سلام به ناشناس233035
نکاتی درباره نکاتت :
1- قطعا سایت الف انقدر فراگیری دارد که تو هم به ان مراجعه کردی حداقل در بسیاری از موارد روزنامه های محترم خودتان هم به ان استناد می فرمایند (البته هر جا به نغعشان باشد )
2-این دهها تن منظورت همان 72 نفر هستند ؟ قطعا می توانستد مدارک را مانند مدارک تقلب در انتخابات معدوم کنند ! بنده خدا هرکس ادعایی دارد بر مبنای اسناد و شواهدی مطرح می کند یعنی وقتی شما می ائی می گوئی ترانه موسوی کشته شد ! بر پایه یکسری مدارک این موضوع را اعلام می کنی خوب مدارک دوستانتان را هم معدوم کردند ؟ یا مثل سعیده پور اقایی ترانه را زنده کردند شما را ضایع کنند ؟!مگر همین دوستان ورهبرانتان نبودند که از یک دختر فراری یک مبارز سیاسی ساختند ؟ اعلام کردند بازداشت شده !بهش تجاوز شده ! نیمه پائین تنش با اسیدسوزانده شده! بعد مادرش جنازش را شناسایی کرده! برای جنازه اش پول خواسته اند! مخفیانه خاک شده !اعلامیه هم که براش چاپ کردید !فرزند شهیدش هم کردید !بعد ختم براش گرفتید رهبر صادقتان هم در ختمش شرکت کرد! حالا چی شد ؟ این بابا بدلش است ؟ خودش مرده ؟ یا اینجا هم مامورین مدارک شما را معدوم کردن ومدارک جدید ساختند ؟
3- اصلا می گوئیم 30/20 دروغ گفته ! خوب حرف شما کجاش راسته ؟بلاخره این بابا یک کس وکاری ندارد ؟ نکند همه را کشتند از پدر ومادر گرفته تا دوستان واقوام وهمکلاسیها ؟ سایت مشارکت هم اگربا مستند موضوع ارائه می داد 72 کشته ساختگی را به یکباره نمی کرد 25 نفر !
4-ببینم خودت فهمیدی خبرگزاری مهر برای سازمان تبلیغات است یا سایت مشارکت ورهبران سبزت گفتن ؟ این را مشخص کنی بد نیست .
5-کی منکر کشته شدن افراده خود مسئولین هم که اقرار به کشته شدن افراد دارند خود تئوریسین اصلاحاتتان هم گفت که برای زنده نگهداشتن اصلاحات نیاز به خون است ! حداقل تو کاسه کوزه رهبرانتان نزنید ! اگر این خونها ریخته نمی شد امروز چی داشتید برای قیل وقال ؟ با چی می خواستید موج سواری کنید ؟ رهبزانتان برای امتیاز گیری و پیشبرد اهدافشان نیاز به این خونها داشتند . شما خودش ناراحت نکن .
6-برای کهریزک هم عجله نکن بگذار پرونده باز باشد که هر موقع گیردادند به دروغهایتان انرا علم کنید .
راستی اون بابائی که می گفت تقلب گسترده و شعبده بازی مدارکش چی شد ؟ ما که نفهمیدیم این 11 میلیون رای چگونه جابجا شد که 450 هزار ناظر ومجری صندوق که پای صندوقها بودن نفهمیدن که یک سوم ارایشان جابجا شده و تولیست ریز صندوقهای وزارت کشور برخلاف واقعیت ثبت شده !خوب اون بابا که رسانه نداره ! روزنامه نداره ! نمی تون بیانیه بده ! نامه هم که نمی تونه بنویسه به مطرودین امام !نمی دانیم چرا تقاضای الف را برای مصاحبه وپاسخگویی به سئوالات نمی ده !چرا؟بلاخره این کمیته پیگیری کشته شدگان 25 تای اخر را زیاد نکرد ؟! اگه 72تا نشد به اندازه شهدای جنگ بدر هم برسونند بد نیست !راستی عاطفه امام هنوز بازداشته ؟دوست سبز من که برای روز قدس رفته بود زنگ زد می گفت انقدر جمعیت میلیونی سبز زیاد بود که احمدی نژاد نتوانست پایش را زمین بگذارد !چه برسد سخنرانی کنه تازه از دست مردم هم فرار کرد ! سخنران هم م.م بود وامام جمعه هم م.خ اکثریت یعنی همین دیگه !تازه بعد هم رفته در یک حرکت سبز ورزشی استادیوم 200هزار نفر سبز شعار دادن بازی با دستکاری تصویر با تاخیر پخش شده!و.......
ای یادش بخیر دوران دبستان چه داستانهای قشنگی توی کتابها داشتیم یکی از انها چوپان دروغگو بود !چقدر داستان اموزنده ای بود!
من امده ام دروغ نباشد !
من امده ام قانون حاکم باشد !
من امده ام راه امام را زنده نگهدارم !
عجب شعارهای قشنگ انتخاباتی !نه بهتر بگویم عجب در...های قشنگی .
این نقطه ها که می بینید خودسانسوری است (233207)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۹:۵۴:۱۹
دوست عزیز که فرموده اید:
قاتلان و عامران که قدرت خود را با قتل دهها تن از دیگر جوانان وطن در خیابان و زندان به اثبات رسانده‌اند در این مدت به سادگی می‌توانسته‌اند آثار باقی‌مانده را از بین ببرند.

ایا به نظر شما قتل دهها! تن از جوانان وطن http://alef.ir/1388/content/view/53650/83 برای کسی قدرت می اورد؟ کدام نظام یا حکومت را دیده اید که با قتل و عام مردمش پابرجا مانده باشد.چرا فکر می کنید شما اینها را می دانید اما این قاتلان و عامران نمی دانند.چرا نظامی که برا ارام کردن تجمع به گفته شما ها چند میلیونی از یک دهم قدرت خود هم استفاده نکرده باید عده ای را بکشد تا اب در اسیاب دشمنان داخلی و خارجی خود بریزد؟
کمی فکر کردن بد نیست.در مورد ترانه موسوی(چه اسم با معنی) چگونه می شود یک نفر را با همه سوابق خانوادگی و دوستی و تحصیلی و کاری از روی زمین محو کرد.
در مورد جنایات به وجود امده فرموده اید.اگر شما یکی از بسیجیانی حوزه ای بودید که گروهی با حمله به ان قصد تصرف بیش از 100 قبضه اسلحه انرا داشتند برای دفاع از خود و جلوگیری از پخش ان اسلحه ها که مسلما خود باعث خونریزی و قتل می شد چکار می کردید؟بین حمله کنندگان گل و شیرینی پخش می کردید.
و باز به نظر شما قتل چند نفر مذموم تر و بدتر است یا هتک حرمت نظامی که با خون هزاران شهید و رنج مادران وپدران شهدا ابرو کسب کرده با ادعای دروغ بزرگ تقلب که من هنوز هیچ توجیه قانع کننده ای در مورد ان از هیج سبزی نشنیده ام.
چطور شما رنج پدر و مادر ندا و سهراب و ... را که هیچکس از قتل فرزندان انها حمایت نکرده را می بینید اما سرخوردگی و فریاد و ناراحتی مادر 3 شهید و چهار شهید را نمی بینید که از اینکه عده ای با ابروی نظام بازی کرده اند خون دل می خورند و در مقابل کنایه های و زخم زبانهای بد خواهان چیزی به جز ناله و نفرین بانیان این فتنه برای گفتن ندارند.
عینک سبز را از چشمانتان بردارید.
به امید پیروزی حق بر باطل (233228)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۰۷ ۱۶:۵۳:۴۲
عزیز من عامران اینجا غلط است! آمران به معنی امر کننده صحیح است!
شما برو سواد یاد بگیر بعد افاضه فیض بفرمایید (235171)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۲:۵۳:۲۰
شهامت آقای کروبی کجا رفت؟ لااقل همین یک مورد را اعتراف کند و بعد پیگیر بقیه باشد. مگر ایشان قول نداده بود که در صورت اشتباه شجاعت اعتراف را دارد؟
آیا ایشان نباید در پیشگاه مردم پاسخگوی ادعای خود باشند؟
آیا ایشان می تواند آبروی از دست رفته ایران عزیز را برگرداند؟
آیا ایشان حاضرند به رسانه های بیگانه که خبر ادعای ایشان را در بوق و کرنا کردند و جشن گرفتند بفهماند که ماجرا از ابتدا بر پایه توهمات بوده است؟
آیا هنوز هم می تواند ادعا کند چون نماینده امام بوده است می تواند هر انگ کثیفی را به ایران و ایرانی بچسباند؟ (233037)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۳:۱۱:۱۴
قاي توكلي كه ايشان هم نماينده مجلس هستن و هم نشان داده كه هميشه به اصول پايبندن (!) و اصرار زيادي به اجراي حق دارند(!)، تكليف گزارش . . . (233044)
 
م.ت
۱۳۸۸-۰۷-۰۴ ۲۳:۲۲:۵۴
این که دوستان اصرار دارند که به جای پرداخت به خبر کذب ترانه موسوی به قتل ندا و سایرین پرداخته شود درست. اما چه کسی واقعا می داند که چه کسانی آنها را کشته است. من اصلا تعجب نمی کنم که قاتلین آنها همان کسانی باشد که تلاش کردند که کشته سازی کنند. بالاخره گروه مخالف هم برای پیروزی نیاز به چند فدایی داشتند و شاید ندا را همان خودباختگان موسوی کشتند. بنابراین زود قضاوت نکنید صبر کنید تا مثل ترانه موسوی اصل ماجرا معلوم شود.
الله اعلم (233051)
 
امین
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۲:۰۶:۵۷
یادمه یکی از سایتهای طرفدار جنبش سبز که معروف هم هست(موج آزادی)، خبر ترانه موسوی رو همون اول تکذیب کرد. اعلام کرد این خبر توسط ما تایید نشده و ما هیچ خبری از این موضوع نداریم و اعلام کرد که سایت های رسمی و تلویزیون ایران بر اساس یک صفحه فیس بوک تازه ساخته شده این خبر را در بوق و کرنا کردن. و این سایت احتمال داد پس از چندی این اخبار کاملا تکذیب بشه و با این مثال نقض کل ماجراها تکذیب بشه! و شد آنچه شد! (البته همین سایت بعدا اعلام کرد که متاسفانه خبر ترانه موسوی حقیقت داشت و این بازی ها فرار به جلوی کودتچیان بوده!) (233120)
 
عجیبا\"
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۰:۱۹:۰۰
گشتم نبود نکرد نیست
دنبال کسی که هنوز دنیا نیومد میگردی اگر صبر کنید اسم نوه موسوی میشه ترانه و بعد میگن ترانه اینه :)
دلایل دروغ چیه؟
ترس / مثلا بزرگ شدن و..........
میگن دروغ ؛دروغ میاره اینجاست
یک دروغ گفتند نا چار شدند چند تا دروغ بگن
مثلا آقای کروبی روحانی هست مثلا
کسی که نمیدونه دروغ گناه بزرگی هست ولی....................
نمیدونه تحمت زدن یعنی چه .......................
و..................................
و هم چنیین اقایان دیگه
و بخوصوص بعضی از آقا راده ها که مثل دختر یکی از شخصیتهای بزرگ مملکت که هر چی از دهنش در میاد میگه و.........................
منون میشم پخش کنی (233074)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۰:۳۳:۵۸
من یک عکس جدید از ترانه موسوی پیدا کردم:
http://i36.tinypic.com/2vcbad2.jpg
حالا بهتون ثابت شد که این خانم واقعاً وجود داره؟

تمام نکته اینه که وجود یک عکس هیچ وقت سند هیچ چیزی نیست، چه برسه به وجود یک خانمی که بهش تجاوز شده. عکسی که من ارسال کردم، با صرف کمتر از یک ساعت وقت و به کمک نرم افزار facegen تولید شد. کافیه که عکس یک نفر رو بهش بدید، بعد خودش به صورت اتوماتیک یک تصویر سه بعدی از این فرد می سازه که می تونید تغییرش بدید. مثلاً چاق تر یا لاغرترش کنید، چشمهاش رو کوچک یا بزرگ کنید و غیره. حتی می تونید تصویر رو \"زنانه تر\" یا \"مردانه تر\" کنید! تصویر سه بعدی ای که من از روی عکس منسوب به ترانه موسوی درست کردم رو می تونید در آدرس زیر دانلود کنید:
http://rapidshare.com/files/285391084/moosavi-1_.fg.html
که البته قبلش باید facegen رو روی کامپیوتر خودتون نصب کرده باشید.

نتیجه اینکه الحاق یک تصویر به یک خبر جعلی می تونه اون رو برای مخاطب عام باورپذیر کنه و تاثیر روانی خیلی زیادی به جا بگذاره، در حالی که کاملاً بی ارزشه. چون همون طور که می بینید، حتی با یک نرم افزار مجانی هم می شه خیلی تصاویر رو تهیه کرد. برای مثال، من می تونم از تصویر یک مرد شروع کنم و با زنانه کردن جزئیات به تصویر یک زن برسم که اصلاً وجود خارجی نداره. چنین تصویری جون می ده برای ایجاد یک جنگ روانی جدید! (233081)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۸-۰۱ ۲۰:۲۳:۱۱
اين عكسي كه يكي از كاربرها از ترانه موسوي بقول خودش منتشر كرده ما رو ياد تصاوير ساختگي از بازيگرها ميندازه كه هر چند يك بار تصاويرشون رو روي تصاوير مستهجن موناژ مي كنن و توي نت برا بدنام كردنشون منتشر مي كنن!
اين جنابي كه اين عكس رو منتشر كرده با كمي دستكاري همون عكس اول رو قرار داده!
عجب موجوداتي هستند (244082)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۱:۱۰:۰۰
کاشکی این انرژی را در راه مثبت هدر می دادید چه چیز را می خواهید ثابت کنید مردم این حرفها را باور ندارد کمتر هم بزنید (233089)
 
RDF
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۲۱:۳۴:۰۴
اگر شما کمی جلو تر از بینی مبارک را نگاه کنی تمام مسائل حل می شه... (233730)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۱:۳۷:۵۳
ببخشید یعنی عکس صاحب نداره ! (233106)
 
امین
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۱:۵۴:۳۳
به نظر من الف خبر دروغ ترانه موسوی رو ساخت، پخشش کرد، بعد تکذیب کرد. به کمک 20:30 و یه سری دوستان دیگه. شاید هم ندا، سهراب، محسن و کامران رو هم الف کشته باشه بعدا زنده کنه. کیهان که گفته میشه (233114)
 
بهزاد
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۲:۳۵:۳۸
حالا چون شما و خبر نکاراتون نتونستین پیداش کنین پس حتما وجود نداره .( حتما همینطوره !)

ای اقـــــــــا ؟ (233124)
 
نیما
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۳:۰۵:۲۸
خیلی از شما تعجب می کنم! اگر واقعاً دنبال کشف حقیقت هستید چرا با آن روحانی که برای آقای کروبی نامه نوشت که قرار نبود صحبت مرا نقل بکنید مصاحبه نمی کنید؟! شما که می گویید گزارش صدا و سیما درست بوده و فقط ناشیانه تهیه شده بود. بنا به نامه آن روحانی آن گزارش همه اش فیلم و سناریوی قراردادی بوده است! شما را بخدا دارید چکار می کنید؟ میخواهید ما را گمراه تر کنید یا کمک کنید به حقیقت برسیم؟ (233130)
 
mohammad
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۳:۵۴:۴۷
khodavand agar mojudi kameltar azz ensan khalgh konad shayad havadese akhir ra dark konad (233142)
 
مهرایین
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۴:۰۹:۳۶
در گزارش الف یک تناقض جدی وجود دارد.از یک طرف عکس ترانه موسوی جعلی و کار فتو شاپ دانسته شده و از سویی گزارش صدا و سیما تآیید شده است غافل از ا نکه در این گزارش همین عکس به ان خانواده نشان داده می شود و انها تآ یید می کنند که این عکس متعلق به دختر انان ساکن در کانادا است!در ضمن مکاتبه کروبی با داماد این خانواده فراموش نشود. (233145)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۷:۰۰:۰۵
در قتل مهم است که چه کسی نفع می برد. اولین مظنون اوست گرچه که تنها مظنون نیست. (233157)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۸:۴۵:۵۸
اقاي حميد اغتشاش نه اختشاش (233182)
 
اینجانب ناشناس
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۹:۳۸:۴۶
خیلی پیگیری بامزه‌ای بود. یک سایت در یک گوشه کامپیوتر که خیلی‌ها (البته به استثنای این جانب) از وجودش هم خبر ندارند پرسیده: «آقایان خانم‌ها کسی این عکس را می شناسه؟» و چون کسی جواب نداده گفته «دیدید آقا این آدم اصلا وجود نداشته است»، می‌ترسم عکس مرا هم توی سایتتان بزنید و بپرسید: «آیا بنی‌البشری این بابا را می‌شناسه» و بعد که کسی جواب نداد اصلاٌ منکر وجود این جانب بشوید. بابا شماها دیگه دارین خطرناک میشین (233211)
 
حقيقت‌جو
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۹:۴۱:۵۸
به اعتقاد من كشته شدن عده‌اي ـ چه با گناه چه بي‌گناه و چه با غرض و چه بي‌غرض ـ در جريان اغتشاشات خياباني امري طبيعي است ـ گرچه معتقدم دردناك و مايه تأسف است.
صرفنظر از ماهيت اعتراضات و به حق يا ناحق بودن آن، مسئله قوانين كشور و امنيت ملي را هم بايد در نظر داشت. وقتي وزارت كشور و قواي انتظامي اجتماعات را در روز خاصي منع مي‌كنند، يعني ديگر تضميني براي حفظ امنيت اشخاص شركت كننده در اين گونه اجتماعات وجو د ندارد.
من بارها شاهد بودم هنگامي كه تجمعات و راهپيمايي‌ها آرام و مسالمت‌آميز بود، نيروي انتظامي نيز واكنشي نشان نمي‌داد. مأموران در دو سوي خيابان فقط نظاره مي‌كردند. تمام حوادث از زماني آغاز مي‌شد كه عده‌اي سينه‌چاك و افراطي با شعارهاي تند و پرتاب كوكتل‌مولوتف و يا حمله به مأموران، وارد صحنه مي‌شدند تا به اين ترتيب به زعم خود آتش به خاكستر نشسته اعتراضات «جنبش سبز» را مشتعل كنند.
بعضي از كشته شدگان «مظلوم» جنبش سبز احتمالاً از سنخ همين افراد هستند كه در حين درگيري با مأوران نظامي و يا تخريب اموال عمومي كشته شده‌اند.
در ضمن كجاي دنيا سراغ داريد مهاجمان با سلاج سرد و به قصد خلع سلاح به مأموران انتظامي يا قواي نظامي حمله كنند و آنها واكنش نشان ندهند!
از دوستان عزيزي كه كامنت مي‌گذارند خواهش مي‌كنم ادبيات احساسي را كنار بگذارند و واقع نگر باشند. (233214)
 
امیرحسین
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۰۹:۵۱:۵۹
با سلام

ببینید قبل از انتخابات هم موج سبز حرکتهای دسته جمعی زیادی داشت و هیچ اتفاقی نیفتاد. پس چی میشه که بعد از انتخابات به اینصورت این اتفاقات میفته.
به نظر من حرکتهای موج سبز که هسته اصلی آن را هم دانشجویان فهیم و با دانش دانشگاههای ایران و همچنین انسانهای انقلابی تشکیل داده بودند ، اجتماعات آرامی را شروع کردند که نیروی انتظامی در شروع مشکلی با این جریانها نداشت.
بعد از آن یک سری کسانی که نه تحصیلات دارند و نه درک اجتماعی خوب از جامعه پیرامون خود، سعی داشتند این تجمعات را بهانه قرار دهند و مردم را اذیت و آزار کنند که البته روشن بود که برای این قضیه برنامه ریزی هم کرده بودند. چند ده نفر رو کشتند، چند صد نفر رو مجروح کردند و یک سری رو هم دست آویز سایتهای خبری ناشناس به گفته تحلیل گر سایت الف قرار دارند.
امیدوارم مسئولین ذیر ربط برای یک بار هم که شده با دبد فرا جناحی شجاعت به خرج یدهند و کشور را از دست این گونه نامردان که رحم ندارند، نجات دهند.


امیدوارم نظرم رو در بحث شرکت بدید (232829)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۰:۳۴:۲۹
نمايش درشت چشم وابروي اين بابا توسط سايت شما وزدن عكس زمان جواني خانم كارگردان ت م در سايت تابناك جاي سئوال دارر؟ (233254)
 
بیطرف
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۰:۴۸:۰۶
بهترین حرفی که من از متهمان دادگاه شنیدم از آقای صفایی فراهانی بود که گفت
من با تظاهرات در کشورهای جهان سوم مخالفم چون بهآشوب کشیده میشه
واقعیت و ریشه تمام کشتارها و جنایات این بود که شکل اعتراض خیلی خیلی غلط بود
انکار اینکه منافقین و سودجویان با رسوخ در بین مردم باعثکشتار شده و خون جوانها یا بهتر بگم خواهران و برادران همه ما ریخته شد غیر ممکنه کما اینکه از جنایات در کهریزک و خوابگاه هم نمیشه گذشت
عزیزان , خواهران و برادران گرامی برای اعتلا و سربلندی ایران عزیزیمان بیاید دست بهدست هم بدیم گذشته را با همه بدیها فراموش کرده و با پند و تجربه های به دست آورده از بعد از انتخابات به پیشرفت کشورمان کمک کنیم (233269)
 
مهسا
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۱:۰۶:۳۹
اميدوارم اگر اراده اي براي برخورد با عاملان جنايات پيدا شد
محدود به 2 سرباز وظيفه نشود و آمران و عاملان اصلي معرفي و مجازات
شوند. از خاطرمان نرفته در دادگاه كوي دانشگاه در نهايت يك سرباز وظيفه
بدبخت در نهايت محكوم شد( آنهم فقط به خاطر سرقت يك ريش تراش )
لطفا\" اين كامنت را سانسور نكنيد. (233282)
 
يک خبرنگار
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۱:۱۲:۱۱
به فرموده خداي تبارک و تعالي در قران کريم جرم فتنه از قتل بزرگتر است ( الفتنه اکبر من القتل ) . کساني که با ادعاي واهي تقلب در انتخابات مردم را به خيابان ريختند و زمينه درگيري را فراهم کردند بايد جوابگوي خونها باشند (233288)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۱:۱۳:۱۶
درشرايط هيجان و التهاب، بدترين كار تصميم گيري تحت تاثير اخبار و اطلاعات تاييد نشده است. نمي خواهم از احمدينژاد طرفداري كرده باشم و هرگز هم با او موافق نخواهم بود اما تصور مي كنم آقايان موسوي و كروبي يك عذرخواهي به مردم بدهكارند




فقط عذرخواهي؟ (233289)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۱:۲۶:۵۵
دوست عزیز الفی

دلیل داغ نگهداشتن این این موضوعات (ترانه موسوی و اون داستانی که در باره ی پمپ بنزین نوشته بودید)چیست؟

این موضوعات چه راست و چه دروغ و چه خواسته و ناخواسته تمام شده است!

بهتر است شایعات یا حقایقی که پیرامون دولت دهم است(مطلب نیچر در مورد دانشجو و همچنین بهبهانی و مدرک و...) را مطرح کنید ! شاید هم داغ نگهداشتن مسائلی همچون ترانه موسوی خود بی رابطه به بی توجه ای و در سایه قرار دادن اغضای کابینه ی این دولت نیست!



شکی ندارم که منتشر نمیکنی (233300)
 
حميدرضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۱:۵۸:۵۹
سلام. چرا صدا و سيما يك عكس ديگه از خانواده ترانه موسي مورد ادعا شون نشان ندادند؟ (233322)
 
علی
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۲:۰۶:۴۵
به نام ستار عیوب
باسلام و درود خدمت تمامی هموطنان گرامی و دلسوزان انسان ، آزادی، اسلام ،میهن اسلامی و باستانی در هر نقطه کره خاکی، ای کاش می توانستیم با رجوع به وجدان تشخیص بدهیم ، ای کاش می دانستیم خدمت خود شعار نیست، موهبتی است که بسان ثروتی معنوی بالاتر از ثروت مادی و مال اندوزی است ، تغییرات کنونی دنیای امروز انسان را در هر مقامی در هر جایگاهی ، عام و خاص، نخبه وعوام ، روشنفکر و روحانی ، بقال و جراح و... به ورطه امتحان کشیده است، کدام یک از ما توانستیم نمره قبولی یا ... را بگیریم آیا این بحران اخلاقی نیست که در جامعه بیداد می کند، آیا منافع شخصی نیست که دروغ و شایعه را گسترش داده است ، چند نفر از ما توانسته به شعار ها و آرمانهای بشریف اسلامی و انقلابی خود عمل، آیا می توان در گوشه ای نشست و به دنبال برکت بود و خود را با تمام گناهان آمیخت یا نیآمیخت ، انتظار استجابت داشت ، همه ما و همه آنهایی که ما را وادار به گناه می کنند چگونه جوابگو این همه حق و نا حق خواهند بود، بیان آزادی و شعار های خوشگل تا کی ، تا وقتی که خود در بحران اخلاقی هستم ، چگونه می توانم به همنوع خود کمک کنم، و از همه بدتر به داد مظلومین برسم ، چه مظلومی ؟ آیا ما مظلوم نیستیم که به اسم اسلام و جهت رسیدن به آزادی با موج سواری به دروغ و افترا دامن می زنند ،آیا دشمنان ما معلوم نیستند؟
بزرگواری از اساتید گرامی فرمودند،کار مفید در ایران 18 دقیقه است ، درژاپن 7ساعت 46 دقیقه ،در کشورهای اروپای غربی به طور میانگین 7 ساعت و آمریکا 7ساعت 10 دقیقه، آیا نباید آن کشورها در اقتصاد ، نظام تجاری و رفاه ملت خود پیشرفت کنند؟ بله دوستان عزیز این کشورها سالیان سال( بعد از انقلاب صنعتی ) است که با عرف به فرهنگ رسیدن وآن را قانون کرده اند و هم اینک نیز آن قوانین به آداب فرهنگی و اجتماعی آنها مبدل شده است ، با هر دینی که باشند به آنها عمل می کنند. یعنی هیچکدام از ساکنین، در هر کشوری از کارمند و کارگر گرفته تا بزرگان کم کاری نمی کنند و این شده که سرانه کار مفیدشان آن شده ،کدام یک از ما در کشور آستین خود را بالا زده ، خدا وکیلی از کارش نزده ، کم فروشی نکرده ، البته کسانی هستند که جور سرآنه 18 دقیقه کار مفید کشور را می کشند.
آخر عاقبت این شده: ریا ، دروغ ، تزویر ، شایعه ،کم کاری ، بد اخلاقی ، افترا و .... در جامعه گسترش یافته، آیا وقتی شخص حقیقی دروغ می گوید نمی شود گروه ها و تجمع ها دروغ نگویند؟، انسانیت نیز در این مرحله با بقاء مادی حتما هم رنگ می شود،این می شود که به راحتی به همدیگر دروغ های بزرگ می بندیم ، و از همه بدتر این است که برای خود مراجع ( پیراهن های عثمان ) را برای ادامه بد اخلاقی هر جور شده یک دروغ پیدا می کنیم، و این دور تسلسل و باطل را در کشور و نظام به غلط و به ضرر نظام ادامه می دهیم، آیا دنیا اینقدر ارزش دارد که به راحتی به وسوسه های شیطانی با هر رنگ و هر بویی جواب مثبت دهیم ، اکثر انسانهای 100 سال پیش دنیا اینک در قید حیات نیستند، مطمئنا 100 سال بعد نیز اکثر ما نیستیم ، پس چرا....؟
بازی خوردن با مادیات ، شهوت قدرت ، شهوت ثروت ، شهوت پست ، شهوت مقام و... آن هم به نفع دروغگو های بزرگ نابودی این دنیا و آن دنیا است، لذت کینه و انتقام از به قدرت نرسیدن و ایجاد موج دشمن شاد کن تاکی ؟لازم است تامل های را به شرح ذیل داشته باشیم:
1- از صدر اسلام با اسلام مقابله شده است و این تاریخ بر همگان معلوم است، اگر کسی قبول ندارد حتما نظام اسلامی را نم خواهد؟ او صد در صد یا منتقد است یا مخالف نظام.
2- در 600 سال گذشته دشمنان ایران اسلامی و باستانی را می توان در مطالعه تاریخ شناخت و اینک نیز در تشخیص حق و با طل بکار گرفت.
3- آیا انگلیس ، آمریکا و صهیونیستها می بایست به ما راه و روش اسلام واقعی را تبیین کنند.
4- چگونه یک شبه دشمن های قسم خورده ، دوستان شفیق و دلسوز شده اند.
5- آیا ایران اسلامی آرمان شهر ومدینه فاضله است، بله ما نیز مشکلات فراوانی داریم ، هر که بگوید اینطور نیست ، باید تاملی بکند بعد قضاوت کند.
6- چگونه است در زمان دفاع مقدس همه خوب بودیم و حالا همه به برادر خونی خو نیز دروغ می گویم و به هم خیانت می کنیم.
7- یکی از تئوری پرداز های آمریکا بعد جنگ تحمیلی اعلام میکند ایران را نمی شود با جنگ نظامی تسخیر کرد وبه زانو در آورد، باید غرب و تمامی هم پیمانان بدنبال جنگ های دیگر باشیم ، آیا اینترنت و ماهواره ابزار مناسبی برای ماست ، آیا این یعنی آزادی بیان ،استفاده درست از اینترنت و ماهواره وجود دارد.
8- کدام یک از ما حاضریم کشور لائیک و سکولار گردد،آیا حاضرید کشور و فرزندانمان را در اختیار علیرضا نوری ها ، بهایی ها و صهوینویستها قرار دهید؟
9- کسانی که در جنگ در ناز و نعمت بودند، یا خارج از کشور بودند، کسانی که در جنگ در ویلا ها و پناهگاهها در رفاه و امنیت بودند ، کسانی که در جنگ در حال ثروت اندوزی بودند، کسانی که از این نظام صاحب ثروت، شرکت ، کارخانه ، ویلا و قدرت شدند ، کسانی که رانت خوار بودند ، کسانی که به طور علنی معاند نظام بودند ، کسانی در هیچکدام از اعضاء فامیل و خانواده ، مجروح ،آزاده ، جانباز و شهید فدای مملکت نکرد ه اند، کسانی فقر را نچشیده اند و.... اینها الان وطن دوست شده اند ، ضد نظام شده اند و مدعی به آنها ظلم شده است،سفرهای اروپایی و ناز و نعمت را هم دارند مخالفت با نظام و مستعضفین را دارند و از اینکه مستعضعفین با آنها همراه نیستند عصبانی اند .
10- چگونه است آقای کروبی در دوره های گذشته رانت خوار و مدیر نا لایق بر ایران بوده اند و نظام از ایشان حمایت کرد و مورد انزجار و تنفر بودند، حالا که رای نیاورده اند چون بر علیه نظام و مستعضعفین شده اند محبوب بیگانگان شده اند و حالا شده اند آدم راستگو.
11- چرا حاضریم دروغ آقای موسوی رادر تقلب از یاد ببریم ، و هر روز به هر بهانه ایی جدید بگردیم ، قبل از انتخابات به این گروه می گفتند ما با نظام مشکلی نداریم معلوم شد تمامی این موارد قبل انتخابات با یک سناریو معلوم شده بوده است.
12- آیا منافقین و دشمنان قسم خورده از آقایان خاتمی ، موسوی و کروبی خوشحال نیستند؟
13- آیاافراد کشته شده در اتفاقات اخیر به این صورت که می گویند می باشند؟
14- آیا کروبی و موسوی و خاتمی می توانند جوابگوی این اتفاقات ناگوار باشند؟
15- آیا اتفاق کوی دانشگاه و کهریزک در حال بررسی است؟
16- یک دندگی دولت در به کرسی نشاندن حرفهای خود.
17- الله ما شاء الله از یقه سفید ها و بادنجان دور قابچین ها و هر چی دور و بریهای هر دو جناح .
18- کینه ورزان و قسم خورده های نظام که جای خود بمانند.
19- سئوال بزرگ از هر دو جناح ، چگونه است حرفها و فرمایشات امام راحل(ره) تا موقعی که بوی پول، قدرت و مقام می داد شعار های خوبی بودند و تخطی از آنها هزار باز خواست داشت و اینک راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس رنگ کهنگی و ... می دهد وای بر ما .
20- مشکل دیگری که بزرگترین مشکل است دین فروشی ،ریا ، شعار فروشی و ....
21- انسان با راست گویی و رعایت حلال و حرام به همه جا می رسد ، مگر می شود عارف بود و اینها را نداشت، چه برسد مقام های پائین تر از عرفان .
22- کیف انگلیسی که شاخ و دم نداره ؟!
23- بماند انحصار طلبی و انحصار گری به خاطر WTO (گات سابق ) ه رانت خواران ، آقا زاده ها ، پول پرستان و احزاب و به دنبال آن هستند، و زمان انتخابات به دنبال مردم می آیند، آخر عاقبت این کج فهمی ها این شده.
24- به خدا سوگند تمام مشکلات ما از کج فهمی ها ست نه اسلا و شیعه بودن ، هستند در دنیا کسانی که شیعه نیستند و حتی دینی ندارند ولی آنقدر به اخلاقیات پایبندند که گوی از ما شیعه تر ند، خیانت به اسلام یعنی چه.
25- در پایان تا ما سازندگی را از خود شروع نکنیم در بازی های باخت باخت شرکت می کنیم
26- در سنت خدا هیچ تبدیلی نیست، مطمئن باشید به موقع بشر تنبیه می گردد ، پس بیائیم در جغرافیای سیاسی باعث رشد و نمو بشریت گردیم.

خدا زیبا و مهربان است و زیبایی و مهربانی را دوست دارد.
دلها به یاد خدا آرام می گیرد. (233325)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۰۵ ۱۷:۲۱:۳۷
من خیلی فکر نمی کنم که مردن ندا و سهراب و ... برای موسوی اینا ناراحتی ایجاد کرده باشه مگرنه چرا باید اینقدر اصرار داشته باشند به قول خودشون شهیداشونو زیاد کنند اونم نه شهید عادی کسی که بهش تجاوز شده و بعد بدنش خاک شده یا اون یکی که اون قسمت بدنش و گفتن سوزونده اونا از خداشون بود که اینا واقعا اینجوری شده بودند
فکر کنم اونا از زنده بودن ترانه ها ناراحتند نه از مردن ندا و نداها
معلوم هست دیگه کسی که با یادگار شهدا اینجوری شوخی کنه معلومه دیگه جون من و همشهریام برای رسیدن به اهدافش واسش هیچ اهمیتی نداره (233601)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۶ ۰۰:۰۰:۳۹
داداش عکسی که شما ساختی که از 1000 فرسخی داد می زنه درست شده است . عجب هوشی داری بابا (233795)
 
کورش
۱۳۸۸-۰۷-۰۶ ۰۳:۳۸:۵۴
یک سوال
چرا نظرات من اجازه ی انتشار نگرفتن اونوقت هرکی شما رو تایید کرده یا تندتر رفته تایید شده؟
جدی جدی میپرسم ها
شاید مقاله های 100 قسمتی دوستان رو وقت داشتین بخونید و مجوز بدید اما ... (233846)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۷-۰۶ ۱۶:۳۸:۳۸
همانطور که ماجرای ندا آقا سلطان به نفع رسانه های بیگانه بود و دست داشتن خارجیها در این ماجرا از احتمال بسیار بالایی برخوردار است
این ماجرا هم تماما دروغ است و عکسی که در سایتها گذاشته شده دقیقا همون عکسی است که در گزارشی که 20:30 از خواهر و مادر خانم موسوی تهیه کرده بود،قرار داشت
این گروه دنبال دختران و پسران میگردن که یا دنبال سفر به خارج از کشور هستن و مشکل قانونی دارن،یا میگردن دخترانی پیدا میکنن که به هر دلیلی بارها از خونه فرارهای طولانی مدت داشتن یا دنبال دخترانی که در خارج از ایران هستن و درگیر سیاست نیستن و اخبار ایران رو دنبال نمیکنن
وقتی یکبار دروغ گفتن و ننداختنشون زندان، پرو میشن و هی تکرار میکنن
دروغ پراکنانی مثل سایت نوروز و آینده و ... هویت خبریشون برای اکثریت ملت مشخص شده و احتمال صحیح بودن خبرهاشون تقریبا 1صدم درصد هستش ،اونوقت به صدا و سیما لقب دروغگو رو میدن
ماشاالله هوادارانشونم که خودشونو زدن به خواب و سریع برای خودشون دلیل و منطق درست میکنن که صورت فلانی رو دیدی انگار که با پتک زده بودن تو کله ش

زودتر باید موعد این دفع حداقلی و جذب حداکثری صورت بگیره تا از دست جماعتی مثل نوروز و آینده خلاص بشیم

آزادی بیان این نیست که هر دروغ و شایعه ای رو خواستی منتشر کنی و وقتی گرفتن فریاد دموکراسی و اختناق و ... سر بدی و زبونتم یک متر دراز بشه (234293)
 
gf
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۱:۱۷:۴۹
مي شه بفرمائيد پس صاحب عكس كي بود ، اگر ترانه نبوده پس كي بوده ، اين دولتي كه اطلاعات و امنيت بسيار قوي داره ، چطور نتونسته صاحب عكس واقعي را پيدا كند . (235733)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۷ ۱۸:۱۹:۴۵
تحلیل را متاسفانه دقیق نخواندید درجائی اشاره کرد که ممکن است با تکنیک های فتوشاپ درست شده باشد بنابراین یک نقاشی خیالی نیاز به مصداق بیرونی ندارد ولی ممکن است هرجزء آن مربوط به یک شخص باشد و خالق آن یک ذهن بیمار عیله ملت شریف و نجیب ایران بوده است. (240300)
 
خبر
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۱:۴۸:۰۱
http://groups.google.com/group/naghdekhabar/
اگخ می تونی این لینک رو بزار ببینم جرات داری؟ (236337)
 
پاک
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۰۸:۵۲:۵۷
لطفا از کتاب 25 سال بر ایران چه گذشت؟ نامه آقای سید احمد خمینی در سال 62 را که خواهان رسیدگی به اغتشاش گران است را کامل چاپ کنید. (239955)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۷-۲۰ ۱۸:۴۸:۴۷
قتل ندا آقا سلطان و مسئولان ما در خواب غفلت
باز گشائی قتل ندا آقا سلطان توسط هنرمند ساکن کانادا
این قتل ساختگی است و افرادی که مرتکب این جنایت بوده اند و برای ساخت این فیلم تصمیم داشتند یا مشهور شوند و یا در خواست پناهندگی بگیرند و..اشتباه اینجاست که در چند منطقه مختلف از ندا فیلم گرفتند و اشتباه دیگری کیفیت بالای فیلم در قسمت دوم که دوربین دیجیتالی است با مگاپگسال و اشتباه دیگر وقتی این اتفاق رخ می دهد صحنه سازی و صدا ها مصنوعی است و بازیگری ناشی و اشتباه دیگر آنها سرعت ارسال این فیلم بر روی یوتوپ بوده معمولا اگر شخص و افرادی شاهد قتلی باشند باشند می ترسند و سعی می کنند پنهان شوند و فیلم آن را پنهان کنند اما درست بر عکس بوده و خیلی سریع توسط افرادی که دسترسی به خارج داشته اند این فیلم روی یو توپ رفت و من دنبال تاریخ آن رفتم و سر نخ ها به سازمان مجاهدین خلق و طرفداران آنها رسید
علی جهانی از تهران اولین شخصی که ویدئو را به روی یو توپ قرار داده (241184)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۷ ۲۲:۱۴:۵۱
[به نطرم عکس ترانه موسوی عکس اصلاح شده با برنامه های گرافیکی مانند فتو شاپ است که مربوط به همسر سرکرده منافقین مریم رجوی(قجر ازدانلو) است (243350)
 
دانشجوی بسیجی
۱۳۸۸-۰۸-۰۲ ۲۰:۱۳:۴۰
اسلام
من در مورد خانم ترانه موسوی(اگر وجود دارند)اطلاعات ذیقیمتی ندارم و محدود به سایتها هستم
اما یکی از آشنایان بنده در اغتشاشات با اصابت تیر مستقیم به قلبش کشته شده
ایشون رو بعد از یک ماه و نیم به خانوادشون تحویل دادند
همه چیز نشون می داد که کار کار نیروهای دولتیه اما...
ما تمام تلاشمون رو کردیم که خانوادش آروم بشن و منطقی فکر کنند
تو این اوضاع شلم شولا خونخواهی از عموم عین ظل کردنه
اگر با شکایت رسمی به جایی رسیدیم درست ولی با حدس و گمان که نمیشه تمام نظم اون هم نظام اسلامی رو محکوم کرد
امیدوارم عوامل این کشته شدنها زودتر رسوا بشن تا دل خانواده های داغدیده آروم بگیره
امابا کمی پیگیری می بینید این اتفاقات خیلی مشکوکتر از اونند که به راحتی از کنارون بگذریم
این آقا وسط یک تظاهرات برضد قانون چه کار می کرده؟
گیریم اتفاقی بوده
آخه چطور ممکنه بین اون همه آدم صاف یک نفر که اتفاقی رد شده به تیر مستقیم کشته بشه
چطور همه این افراد کسانی هستند که خانواده هایی مستعد باور این شایعات دارند؟
و...
گاهی، حداقل گاهی فکر کردن به جای تعجیل چیز خوبی است.
برخورد من با کردها بهم نشون داد قویترین نظرات هم فقط نظر هستند و ممکنه غلط باشند.اونقدر تو درگیریهای اینجا اغفال عامه رو دیدم که تو درگیری خانوادگی اشخاص خاص هم براحتی نمی تونم بپذیرم که هیچ کس دست نداره.
کاشکی همه اطلاعات کافی داشتند بدون اینکه کشته و کشتار ببینند.
کمی فکر کنیم (244225)
 
ضيايي
۱۳۸۸-۰۸-۱۲ ۱۹:۰۱:۳۹
سيزده بسيجي مظلوم به شهادت رسيده اند چرا شما راجع به اين موضوع تحقيق نمي كنيد چرا عاملان شهادت اي جوانان مظلوم را معرفي نمي كنيد مگر خون امثال آقا سلطان از اين بچه هاي مظلوم رنگين تر است؟ (246927)
 
مهناز
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۰۰:۴۰:۴۹
این عکس مربوط به یک موجود فضایی است با نام ترانه، که الان برگشته فضا خونش.
پس دیگه نگید چرا ترانه زنده رو نشون نمیدین (247253)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۱:۴۴:۲۹
آقای کروبی در نامه اش گفت : خانواده ترانه از ترس کسی را به خودشان راه نمیدهند و هیچگونه مصاحبه ای انجام نمیدهند .این یعنی آدرس آنها را دارند ، با این وصف این صفحه شما چه معنی میدهد. در ضمن وزارت اطلاعات ایران میتواند صاحب این عکس را بیاورد و به مردم نشان دهد و کل غائله بخوابد ،چرا این کار را نمیکند. مگر اینکه بگوئید این عکس ساختگی است. لطفا\" نظر مرا درج کنید و با این سوالات ÷اسخ بدهید نه اینکه صورت مسئله را پاک کنید. (249769)
 
صادق
۱۳۸۸-۱۱-۲۴ ۲۳:۵۹:۱۹
فردا به جنیفرلوپز چادر و روسری میدن و کروبی ادعا میکنه این یکی از کشته شدگانه که اسمش یگانه موسوی (288409)
 
لیلا
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۰:۴۶:۱۶
موسوی و کروبی باید پاسخگوی خون همه این کشته شدگان باشند که با ادعای دروغ تقلب باعث این اتفاقات دردناک شدند. امیدوارم در همین دنیا نتیجه اعمالشان را ببینند تا حداقل کمی از بار گناهانشان کاسته شود... (252079)
 
mehrdad
۱۳۸۸-۰۹-۰۲ ۲۳:۵۷:۴۱
ba salam.dostane aziz ba in page bozorg ke 2tarafesh kamelan sefid hast chera neveshtehaye avale az samte rast pak shode? ba tashakor (253494)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۸ ۱۴:۳۸:۴۹
وزارت اطلاعات جواب کامنت 249769را بدهد، مگر نمیگویند وزارت اطلاعات ما قوی است، صاحب عکس را پیدا کند و در رسانه نشان دهد.آقای توکلی اگر خدایی دنبال جواب هستی راهش اینه مگر اینکه به جلو فرار میکنی و بخواهی با این صفحه بگی همچین کسی وجود نداره. (257558)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۹-۲۴ ۲۳:۲۵:۰۰
چرا کسی در مورد بسیجیان کشته شده صحبت نمی کند مگر آنها آدم نبودند . آنها نیز که در پایگاهشان از بیرون مورد حمله قرار گرفتند (260878)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.