توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 54254
جواد لاریجانی: ادبیات موسوی فرقی با رجوی ندارد
تاریخ انتشار : يکشنبه ۵ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۴۶
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه گفت: ميرحسين موسوي آينده بسيار خوب سياسي را از دست داد و ادبيات بيانيه ‌هاي وي با ادبيات مسعود رجوي هيچ فرقي ندارد، اين افراد در بيت آيت الله منتظري به وحدت تاكتيكي رسيدند و اين مسئله يكي از اشتباهات بسيار بزرگ جبهه اصلاحات بود.
 
به گزارش خبرگزاري فارس؛ محمد جواد لاريجاني دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه امروز يكشنبه در حاشيه بازديد از نمايشگاه نجوم در مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازي كارخانه دوم غني سازي اورانيوم و واكنش برخي از كشورهاي غربي نسبت به اين مسئله اظهار داشت: ما در اين مسئله خطايي مرتكب نشده‌ايم و بنده اصلا نمي‌فهم كه دليل اين گونه موضع گيري‌هاي كشورهاي غربي چيست و در واقع آنها اصلا دوست ندارند كه ما در اين زمينه حركتي كنيم.
وي با اشاره به سخنراني رئيس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل و ترك جلسه از سوي برخي از كشورهاي اروپايي گفت: زماني كه اروپايي‌ها جلسه را ترك مي‌كنند اين مسئله نشانه استيصال آنها است و اروپايي‌هاي كه خود را هميشه پيرو دموكراسي مي‌دانند بايد زماني كه جنايتكاري مانند نتانياهو سخنراني مي‌كرد به خاطر بشريت جلسه را ترك مي‌كردند، برش سخنان رئيس جمهور ما تابع حضور اين كشورهاي غربي نيست.
محمد جواد لاريجاني همچنين با اشاره به وحدت در نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: وحدت بايد حول دفاع از نظام باشد و مير حسين موسوي يكي از خطاهاي بسيار بزرگ را در تاريخ انقلاب مرتكب شد.
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه بر همين اساس ادامه داد: جناح اصلاح طلب با حمايت از مير حسين موسوي او را به حركت در راه معارض با نظام هدايت كرد.
وي اضافه كرد مير حسين موسوي بايد فكر كند كه به راستي چه كرده كه منافقان ، آمريكا، اسرائيل و برخي از كشورهاي غربي از او حمايت مي‌كنند و براي وي كف مي‌زنند.
محمد جواد لاريجاني با بيان اينكه وحدت حول نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بايد باشد، تصريح كرد: اين آقايان بايد سر عقل بيايند دست از معارضه با نظام بردارند و قواعد رقابت دموكراتيك را ياد بگيرند.
وي همچنين گفت: مير حسين موسوي آينده بسيار خوب سياسي را از دست داد و ادبيات بيانيه ‌هاي وي با ادبيات مسعود رجوي هيچ فرقي ندارد و و خط نفاق جديد ليبرال است و اين افراد در بيت آيت الله منتظري به وحدت تاكتيكي رسيدن و اين مسئله يكي از اشتباهات بسيار بزرگ جبهه اصلاحات بود.
وي افزود: موسوي حتي از تشابه ادبياتي با رجوي نيز فراتر رفته و به بيت منتظري رسيده است.
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ادامه داد: مير حسين موسوي در جريان انتخابات به خود نظام، و جوانان كشور همان ظلمي را كرد كه مسعود رجوي به آنان كرد.
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه افزود: هيچ كس حق ندارد مقابل نظام بايستد و اين كار يك گناه بسيار بزرگ و غير قابل بخشش است.
محمد جواد لاريجاني همچنين گفت: گروهي در جريان انتخابات عليه نظام و به بهانه تخلف در انتخابات قيام كردند و مقابل نظام ايستادند.
وي افزود: اگر اعتراض گروهي به مجريان باشد كه درگير اجراي امنيت در جريان انتخابات بودند اين تخلف نيست اما غير از اين اگر درگيري با نظام و ايستادن مقابل انقلاب باشد آن هم به اسم امام و پيروي از رهنمودهاي ايشان اين گناه بسيار بزرگ و نابخشودني است.
محمد جواد لاريجاني با بيان اينكه مير حسين موسوي خبط بزرگي مرتكب شد، تصريح كرد: خبط بزرگ موسوي مقابل نظام ايستادن بود و به اين شكل مير حسين موسوي خيانت بزرگي به نظام كرد و خيانت وي در حد رهبري اين جريان بود.
وي با اشاره به حمايت سيد حسن خميني از مير حسين موسوي در جريانات انتخابات، عنوان كرد: حسن خميني نوه حضرت امام (ره) در جريان انتخابات به طور وسيع از مير حسين موسوي حمايت كرد و زماني كه رئيس جمهور ما براي تجديد ميثاق با بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي به مرقد امام خميني (ره) رفته بود حضور نداشت كه اين مسئله خارج از اصول است.
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با اشاره به بخشي از سخنان مقام معظم رهبري در خصوص سكوت برخي از سياسيون، تصريح كرد: ما نبايد در مقابل جرياني كه نسبت به اصل نظام موضع گيري مي‌كند ساكت باشيم و هر فردي كه با نظام درگير شود بايد مقابل وي بايستيم، نبايد به اسم امام از جرياناتي كه اصلا شباهتي با انديشه امام خميني (ره) ندارند حمايت شود.
محمد جواد لاريجاني در پايان با اشاره به اظهارات اخير هاشمي رفسنجاني و آنچه وي طرح برون رفت از وضعيت فعلي كشور ناميده است، تصريح كرد: ارائه طرح هاي اين چنيني خوب است حداقل براي گروه هاي كه در بحران سياسي هستند اما معناي آن اين نيست كه ما مقابل افرادي كه به روي نظام شمشير كشيدند نايستيم و براي آنها فضا ايجاد كنيم.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.