نظر منتشر شده
۵۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 54434
پرداخت هزينه رفتار سياسي از جيب دانشجو ممنوع
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۴۸
جناب آقای میر حسین موسوی

سلام علیکم



این روزها شاهد هستیم که گروهی از دانشجویان بر اساس جو حاکم و برجا مانده از فضای سیاسی و متهلب ماه های اخیر، در تعداد معدودی از  دانشگاه های کشور تحرکاتی انجام می دهند. بنده به عنوان یک دانشجو که از نزدیک خیلی از مسائل دانشگاه را لمس کرده ام و شرایط موجود در این قشر خاص از جامعه را رصد نموده ام با توجه به تجربیاتی که داشته ام این روند را اصلا مناسب کشور و فضای دانشگاهی آن که باید تمام هم و غم آن معطوف به مسائل علمی و پیشرفت علمی کشور باشد، نمی دانم و برای برخی از این آینده سازان شدیدا احساس خطر می کنم. لذا بر آن شدم که این نامه را خدمتتان تقدیم نمایم. قابل توجه این که بین خود و خدای خود عهد بسته ام که کاملا دور از فضای سیاسی و نگرش سیاسی این نامه را خدمتتان تقدیم نمایم.



با توجه به سنواتی که در کوی دانشگاه تهران ساکن بودم دریافتم که فضای کوی اصلا بدان معنا که برخی از جریانات سیاسی کشور (چه اصولگرا و چه اصلاح طلب) بیان می دارند سیاسی نیست. فضایی کاملا جوان شاداب و علمی که با توجه به جوان بودن اکثریت ساکنین آن  هیجانات خاص جوانی را نیز باید به این نکات اضافه نمود.



جوانانی که ته ضمیر اکثریت قریب به اتفاق آنها پاک است و چارچوب های ساختاری اکثر قریب به اتفاق آنها مذهبی است. حتی این پاک ضمیری در دانشجویانی که ظاهر آرایشی خاصی هم دارند کاملا محسوس است.



علاوه بر این اگر قدری در کوی دانشگاه تهران قدم بزنید و با دانشجویان همنشین شوی اکثرشان در رابطه با مسائل سیاسی کشور حرف هایی برای گفتن دارند و خیلی از آنها الحق و الانصاف دارای نگاه های زیبایی می باشند که پس از صحبت با این آینده سازان ، انسان به آینده با این جوانان روشن و تیز بین امیدوار می شود. با این اوصاف هرگز نگاه حزب سالاری و ... در اکثریت دانشجویان وجود ندارد و سنگ هیچ حزب و جناحی از کشور را به سینه نمی زنند الا اقلیت خاص که متأسفانه همین اقلیت در برخی از اوقات با ایجاد موج در فضای شاداب و جوان، مشکلات عدیده ای را برای اکثریت به وجود می آورند که در دهه اخیر بارها شاهد آن بودیم.



در خیلی از مواقع با توجه به اشکالات و مشکلات صنفی که در کوی وجود دارد مثل عدم خدمت رسانی مناسب و امکانات رفاهی نامطلوب در برخی از ساختمان ها شاهد تجمعات صنفی خاص دانشجویی می شویم که اصلا سیاسی نیست ولی متأسفانه همان اقلیت خاصی که ذکر شد، این اعتراضات صنفی را به سمت و سوی خاص سوق می دهند برای نمونه می توان به اعتراض دانشجویان در ایام دهه فجر سالهای گذشته اشاره نمود که اصل جریان به خاطر کیفیت بسیار بد غذایی بود که در یکی از وعده های غذایی در ایام امتحانات به دانشجویان دادند ولی همان اقلیت سوار بر این موج شد و این مسأله کاملا صنفی را با شعارهای سیاسی به سمت و سوی خاص کشاند. تا جایی که بنگاه سخن پراکنی استعمار پیر از آن به عنوان اعتراض دانشجویان به حکومت در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد.



در برخی موارد با توجه به فضای جوانی خاصی که در کوی است این مسأله حاد می شود و برخی اوقات به خاطر شرایط خاص موجود امنیتی می شود و ارگان های امنیتی بر اساس شرح وظایف خود با مسائل امنیتی برخورد می‌کنند. البته در برخی موارد افرادی به صورت خودسر هم برخوردهایی انجام می دهند که بارها و بارها رهبری این گونه برخوردها را شماتت نموده اند و دستور پیگیری برای آن صادر نموده اند.



با این مقدمه که عرض شد و فضایی که ترسیم شد ملتهب شدن فضای دانشگاه به خاطر مسائل خاص سیاسی چه نتیجه ای خواهد داشت. غیر از اینکه برخی از این جوانان از فضای درسی و علمی دور بمانند و وارد فضاهایی شوند که در بدو امر به آن اعتقاد ندارند و صرفا به خاطر جو به وجود آمده در آن قرار گرفته اند. آیا نتیجه ای به غیر از این دارد که به دلیل فضاهای امنیتی خاص، آینده برخی از این جوانان با استعداد که نسلهای آینده منتظر ساختن زیر ساختارهای این کشور به دست همین عزیزان است تخریب شود. آیا درست است این جوانان به خاطر برخی برخوردهای افراطی و هیجانی که لازمه ای جوانی است بازداشت شوند , بازجویی شوند و در برخی موارد زندانی شوند.



آیا واقعا مشکلات این مملکت که ساخته و پرداخته اختلافات حزبی و قدرت طلبی یک عده سیاست مدار که برخی از آنها نادان می باشند با فدا شدن یک عده جوان مستعد حل می شود.



اگر با تجمعات و اعتراضات و ... این مسائل قابل حل بود باید در همان روزهایی که هزاران نفر در خیابانها بودند حل می شد ولی همه شاهد بودند حل نشد که هیچ بلکه یک عده جوان از هر دو طیف کشته شدند یک عده از هر دو طرف دادگاهی شدند و یا می شوند و یک عده سرخورده و بدبین. حال شما فکر می کنید با تجمعات چند صد نفره چه مشکلی حل خواهد شد. غیر از اینکه برای برخی از این دانشجویان مشکلاتی پیش خواهد آمد که جبران ناپذیر خواهد بود.



همه شاهد بودند و به این مسأله اذعان نمودند که در ایام انتخابات شما صرفا برای ساختن آینده این مملکت به میدان آمدید و به خاطر دغدغه هایی که داشتید وارد شدید ولی آیا این نوع برخوردها با آن شعارها در تعارض نیست.



شاید گفته شود این مسائل به شما ربطی ندارد و دانشجویان خود حرکاتی این چنینی انجام می دهند. ولی انتظار من به عنوان یک دانشجو از جنابعالی این است که با انتشار بیانیه ای این حرکات را کاملا نفی کنید و دانشجویان را به کار علمی و عملی دعوت نمایید که به نظر بنده همه مشکلات کشور به خاطر ضعف در همین مسائل است. و باید راه حل مشکلات کشور را در این گونه مسائل دید نه شعار و تجمع و کارهایی که آینده آن کاملا مبهم است.



جناب آقای موسوی از آنچه که بر شما گذشت همه آگاهند و حرف هایی که باید زده می شد زده شد کارهایی که باید می شد شد و در برخی موارد خیلی بیشتر از آنچه نیاز بود. هزینه های بسیار گزافی هم داده شد. خسارات بسیاری هم به وجود آمد که بعضا غیر قابل جبران است.پس قضاوت را به تاریخ بسپارید که بهترین قاضی است و کاملا بی طرفانه قضاوت خواهد کرد.



از شما به عنوان یک دانشجو تقاضا می کنم پرداختن هزینه ها را در همین جا تمام کنید و نگذارید از این قشر یعنی دانشجویان که آینده سازان این مملکت هستند هزینه شود که این هزینه قابل مقایسه با هزینه های دیگر نیست و خسارات بر جای مانده از آن سالها در این مملکت خواهد ماند و شاید علاوه بر خسارت پسرفت هایی جبران ناپذیر به دنبال داشته باشد.



در انتها امیدورام که در همین ایام با بیانیه ای از سر دلسوزی برای اعتلای این کشور، همین تعداد اندک دانشجویان را به آرامش دعوت نمایید و از آنها بخواهید که حرکت اصلاحی خود را با خوب درس خواندن ادامه دهند نه با تجمعات هیجانی که نتایج آن برای هیچ کس مشخص نیست.



* دانشجوی ارشد دانشگاه تهران



 
اميررضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۰:۰۴:۱۹
شما سنگ دانشجو را به سينه نزنيد.
هر وقت عاملان حمله شبانه به کوي دانشگاه در دادگاهي علني محاکمه شدند بعد اسم دانشجو را بياوريد. (235681)
 
ناشناس در جستجوی دمکراسی دو
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۰:۰۲:۲۴
میگم خیلی تند نرو !
از یه مامور اتش نشانی در شهر اصفهان که شب23و 24و 25 خرداد که دو شبش
خودش پشت بی سیم بوده و به علت کمبود نیرو خودش هم به دانشگاه صنعتی
اصفهان اعزام شده بود شنیدم که می گفت 80 تا 90 دانشجو یا دانشجو نما
سالن امفی تئاتر/ سلف خودشون را کلا منهدم کردند بعدا به ساختمانهای اداری
اسیب زدند و در نهایت شب اخر که با دانشجوهای دیگه درگیر شدند نیروی
انتظامی وارد عمل شده میشه بفرمائید دلیل اینجور حرکتها چیه ؟
حالا باید با اینجور دانشجوها چی کار کرد ؟ (236019)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۰:۰۶:۳۸
آقای مرتضی برگستان! این سخنان شما با تعاریف دانشجو متفاوت است. دانشجویی که صرفا به یک امر بپردازد و عملا نسبت به جامعه و حوادث رخ داده بی تفاوت باشد خطرش بیشتر است نسبت به حالتی که منفعل نباشد و موضع گیری بکند.
خود رهبری هم بارها در سخنانشان گفتند که دانشجو نباید بی تفاوت باشه

من یک سوال میپرسم: مگر در زمان حکومت شاهنشاهی امام به دانشجویان دستور داد که دیگر سیاست رو رها کنید و به فقط به علم اندوزی بپردازید و هزینه هایی که تا اینجا دادید بس است و بقیه را به تاریخ و قضاوت آیندگان بسپارید.

مگر شما آیه شریفه که هیچ قومی تغییر نمیکنه مگر اینکه خود آن قوم بخواهد را نخوانده اید؟ (235685)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۳:۱۸:۵۷
بله بنده هم كاملا موافقم كه نبايد دانشجويان ساكت بنشينند و بايد با صداي بلند نسبت به عملكرد بچه گانه ي بعد از انتخابات آقايان موسوي و كروبي اعتراضشان را اعلام كنند كه اين افراد تيشه زدند به ريشه ي مردم سالاري در اين كشور.
اين افراد با اينكه بيش از 40 هزار ناظر داشتند، 450 هزار برگزاركننده انتخابات را كه اغلب از معلمين و فرهنگيان شريف اين مملكت هستند به خيانت متهم كردند و طعم شيرين انتخابات را در كام همه تلخ كردند. آن هم با اختلاف بيش از 11 ميليون راي.
آقايان موسوي و كروبي بدون داشتن دلايل و اسناد قابل قبول با برگزاري تجمعات بدون مجوز زمينه سوء استفاده فرصت طلبان و كشته شدن برخي هموطنان را بوجود آورددند.
متاسفانه اين دو نفر با فرار به جلو مي خواهند خود را تبرئه نمايند.
ما 8 سال دولت خاتمي را تحمل كرديم، مجلس ششم را تحمل كرديم، ولي اين قدر بي جنبه و كم ظرفيت نبوديم. (235831)
 
مرتضی برگستان
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۵:۳۲:۲۷
به نظر شما میر حسین موسوی مثل امام است ؟ و حرکت ایشان شبیه حرکت انقلاب اسلامی؟ قیاس شما مع الفارق است و اصلا قابل مقایسه نیست. میر حسین اشکال به نظام ندارد می گوید تقلب شده و حق من و عده ای ضایع شده. اگر میرحسین به اصل نظام اشکال دارد( که ظاهر حرفهایش این را نمی رساند) مطرح کند تا تکلیف امثال مثل ماها که به ایشان نگاه درون نظامی داریم مشخص شود. تا بدانیم که چگونه باید با ایشان صحبت بگویم. من فرضم در این نوشتار این بوده که میر حسین یک نیروی درون نظام است و بنا به فرمایش رهبری ایشان را وابسته به غرب نمی دانم. (235917)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۶:۵۵:۲۲
یادش به خیر وقتی چند سال پیش، برخی جریانات دانشجویی که سال ها بازیچه اصلاحاتچی ها بودند، می خواستند از آن ها عبور کنند؛ سعید حجاریان گفت که دانشجویان باید بنیشیند سرجایشان!
تازه این عاقبت کسانی بود که بازیچه جریانات داخلی شدند؛ آن هایی که دستمال خارجی ها شده اند که دیگر جای خود را دارند . . . (235958)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۰:۱۱:۲۷
حرف شما درست بالاخره کشور ما اینقدر ظرفیت داره که اگر کسی فکر می کند
ظلمی اتفاق افتده حالا درست یا غلط بتونه اعتراض کنه اما چیزی که متاسفانه
در کشور اصلا وجود ندارد انظباط در اعتراض است ! خدایش به نظر شما این وضع
اعتراض کردنه ؟ متاسفانه اعتراضات دانشجوی بی انظباط ترین و هیجانی ترین
اعتراضات در کشور ماست ! از یه سری کارگر انتظاری نیست اما دیگه دانشجو چرا؟

البته این را هم قبول دارم که حکومت در اموزش اعتراض و روشهای ان به مردم
کوتاهی کرده! (236027)
 
عليرضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۰:۰۸:۲۷
نامه اين آقا را به زمان انقلاب اسلامي منتقل کنيد و ببينيد در آن موقع از همچين نامه‌اي چه برداشتي ميشد؟
اين آقاي دانشجو در خواب عميقي فرو رفته‌اند و نمي‌دانند که يکي از ارکان سياسي هر مملکتي دانشجويان هستند. نه در ايران که در تمام دنيا.
چطور است صداوسيما با آب و تاب از اعتراضات دانشجويي فرانسه و غيره صحبت ميکند، ولي در ايران دانشجو نبايد سياسي باشد و تنها بايد به درس و مشق خود برسد. نه؟ (235687)
 
روشنايي
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۰:۱۱:۱۶
مقام عظماي ولايت فرمودند در جنگ نرم دشمن اعتقادات مارا هدف قرار داده متاسفانه اقاي موسوي و كروبي در مورد صهيونيست هاي حرامزاده و شعار حمايت از اسرائيل و نفي حمايت از غزه و لبنان تعدادي فريب خورده موضع مشخص و محكمي نگرفتند و چقدر زيبا فرمود حضرت امام كه ملاك هركس حال فعلي اوست
جناب اقاي موسوي ديروز تعدادي دانشجو در دانشگاه شريف كه وضع ظاهري مناسبي از هر جهت داشتند براحتي و در كنار شهداي گمنام مدفون ارزش ها را زير سو ال مي بردند تعدادي انگشت شمار هويت و عظمت و مشي 30 ساله مار به يهوديان ترجيح دادند ايا شما يا كروبي يا اعضاي خاندان قدرت و چپاول يغما كه خانوادگي درتمام شورش هاي حمايت از اسرائيل شركت مي كنند جوابگو هستيد (235690)
 
شعرباف
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۲:۴۲:۳۴
چه کسی شعار حمایت از اسرائیل داده؟ آیا از شعار نه غزه ونه لبنان میتوان به حمایت از اسرائیل رسید یا برعکس آیا با مخالفت با اسرائیل می شود به حمایت ازهیتلر رسید این چه منطقی است که در کشور ما حاکم شده که براحتی مارک می چسبانیم ! وضعیت پوشش متعرضین چه ربطی به آقای موسوی دارد آیا از وضعیت پوشش طرفداران آقای احمدی نژاد می شود چیزی را به ایشان ربط داد؟ (235813)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۶:۳۹:۰۳
هزار بار گفتیم ، توی گوش شما نرفت.
احمدی نژاد در محیط های دانشجویی محبوبیت کمی داره.
دانشگاه هم محیط کاملا دانشجویی است. حمایت از میر حسین موسوی هم در دانشگاه یک امر عادی و بدیهی هست.
حامیان احمدی نژاد به جای توصیه به موسوی باید به احمدی نژاد توصیه کنند رفتار و روش خود را اصلاح کند ، بلکه مورد اقبال دانشجویان قرار گیرد. (235952)
 
ساکن کوی
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۰:۱۶:۵۴
آقا مرتضی بنده هم حدود 2 سال ساکن کوی بوده ام و هنوز هم با دوستانم در کوی ارتباط دارم. انصافاً کجای کوی دانشگاه فضا علمی هست که اشاره کردید؟! اتفاقاً چیزی که توی کوی به سختی پیدا میشه همین فضای علمی هست. (235692)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۰:۱۹:۱۴
کاری ندارم که حرف این بیانیه حق هست یا نه ولی یکی از معدود نامه هایی بود که با ادبانه نوشته شده بود. (235694)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۰:۲۷:۴۴
با سلام
دوست عزیز اگر دقت کنی یکی از اصول سیاست این است که شطرنج بازان سیاسی با مهره های خود حرکتهایی را می کنند تا هم بازی خود را کیش ومات کنند و این مهره ها به فراخور حالشان از سرباز تا وزیر جایگاه دارند اینکه شما از اقای موسوی می خواهی دانشجویان را به ارامش دعوت کند مانند این است که در بازی شطرنج از یک طرف بخواهی مهره سربازانش را به عقب هدایت کند این شطرنج باز مهره ومهره ها برایش مهم نیست مهم برایش نتیجه بازیش است حتی اگر تمام مهر ه هایش سوخت شوند به دنبال کیشو مات نشدن و حتی مساوی شدن است
این بنده خدا اگر به حرکت وکفتار واعمالش اعتقاد داشت یکبار از خودش مایه می گذاشت !کجا دیدی یا شنیدی فرزندان این اقا یا بعضی های دیگه تو این جریانات حضور داشته باشند ؟ اصلا چه نیاز است ! تا زمانی که فرزندان این ملت هستند هزینه می کند ما هم سودش را می بریم ! بنده خدا اینها نه تنها بهفکر دانشجو نیستند بلکه به فکر ملت وکشور هم نیستند وفقط دنبال منافع خودشان هستند (235699)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۶:۴۳:۱۲
چرا بعضی اصرار دارند ، مشکلات رفتاری احمدی نژاد را به میر حسین موسوی ربط دهند؟ رفتار دانشجو عکس العمل رفتار احمدی نژاد میباشد که باید در این مورد تجدید نظر اساسی کند. (235953)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۰:۰۷:۴۵
من از سایت الف بابت ایجاد فرصت برای خوانندگان جهت اظهار نظر در مورد مسائل مطرح شده تشکر می کنم. نه از این بابت که به می توان از نظرات دوستان استفاده کرد . این به جای خود. بلکه به این دلیل که بسیاری از کاربران که متمایل به دولت و جناح راست هستند پا به معرکه می گذارند و نظرات و توجیهاتشان را مطرح می کنند و من نوعی متوجه مشت خالی دوستان می شوم. آن یکی از عملکرد خوب دولت نهم در بالا بردن قیمت نفت در مقایسه با زمان خاتمی می گوید( در مطلب دروغهای احمدی نژاد و موسوی ) دیگری از حضور اعضاي خاندان قدرت و چپاول يغما كه خانوادگي درتمام شورش هاي حمايت از اسرائيل شركت مي كنند صحبت می کنند و من درک نمی کنم که مگر خواست عده ای به اولویت مسائل داخلی به مسایل فلسطین چگونه به شورش حمایت از اسراییل مشتبه شده. (همین مطلب) و این دوست عزیز هم می گویند کجا دیده اید فرزندان بعضی ها در این جریانات حضور داشته باشند. لابد به این واسطه که دختران موسوی در این جریانات حضور ندارند پس یعنی هیچ آسیبی به رهبران اصلاحات وارد نشده. پس پسر میردامادی چی ؟ محمد رضا جلایی پور چی؟ خود این همه اصلاح طلب چی که الان در زندانند. مگر خانم فائزه هاشمی به قول خودتان رهبری بسیاری از آشوبها را به عهده نداشت. پس چرا می گویید اینها فقط از فرزندان ملت مایه می گذارند. فکر می کنید اگر آقایان ناطق نوری و هاشمی از احمدی نژاد حمایت می کردند اصلا حرفی در مورد ومفسده های مالی به میان می امد. اگر بسیاری از همین اصلاح طلبان قدرت را به آرمانشان ترجیح می دادند بدون درگیر شدن می توانستند به بهترین سمتها دست یابند.
آقای الف به کارت ادامه بده و با سانسور نکردن سخنان همفکرانت - ولو به انواع توهین ها آذین بندی شده باشد - ما را در راهمان مطمئن تر کن. (236026)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۰:۳۲:۲۶
برادر گرامي
دلسوزي شما از آن دلسوزيهاييست که اگر آنطرفي بود شجاعت و ايثارگري و پايمردي مي‌ناميدينش ولي اکنون که خلاف نظر شماست و جو دانشگاه کاملا ضد احمدي نژاد است، قرباني شدن ميناميدش.
شما انصاف نداريد.
شما اگر دانشجوييد و خيلي علاقمند و پيگير، جواب اين پرسش را بيابيد که چرا عاملان حمله به کوي دانشگاه نه معرفي ميشوند و نه محاکمه.
البته عرض کنم از اينکه بفرماييد کار صهيونيستها بوده و منافقان دست داشته‌اند خيلي تعجب نميکنم. (235703)
 
اردشیر
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۰:۳۸:۵۵
جو دانشگاه کجا شاداب است؟ موقعی که پسر و دختر از هم جدا هستند و دانشجویان حق ندارند آنطور که دلشان میخواهد لباس بپوشند (بیشتر منظورم دختران است) ویا پسران موی سرشان را اصلاح کنند. آخر این شادابی است؟ برای ما که نیست. (235704)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۱:۱۹:۲۷
جناب بزرگوار اگه اول قبول کنی که خواهر خودت این جور که شما قبول داری بیاد بیرون منم قبول میکنم (236071)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۰:۳۹:۰۸
با سلام
اين دانشجويان خوب هنوز هيچ جوابي در مورد حوادث كوي دانشگاه از ده سال پيش تا به امروز دريافت نكرده اند چه كنند؟
مدارك دانشگاهي آنها ورق پاره خوانده مي‌شود چه كنند؟
مير حسين موسوي كه چند ماهي است در عرصه سياسي اجتماعي فعال شده است مطالبات دانشجويان از زمانهاي خيلي پيشتر همچنان بدون پاسخ مانده است چه كنند؟ به مير حسين موسوي بگويند تو نامه بنويس از ما بخواه كه ساكت شويم؟
اصولا\" چرا ميرحسين موسوي بايد مسايل دانشجويي و مدني دولتي با پشتوانه 24 ميليون راي را حل كند؟ (235705)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۳:۲۴:۱۷
با سلام ناشناس 235705 دوست عزیز می کویی دانشجویان که در مورد کوی دانشگاه جواب نگرفته اند چه کنند ؟ خوب اگه جواب نگرفتند بهتر نیست بیایند توی خیابان تلافی کنند و همانند ان لباس شخصی ها اموال مردم را اتش بزنند هر مخالفی را دیدن بکشند ! اگر می گویی کار انها بد بوده کار شما باید چگونه باشد ؟ مخالفت یعنی چه ؟ وچگونه؟ ایا از راههای مختلف نمی شود به یک موضوع اعتراض کرد یا موضوع دیگر را پیگیری نمود ؟ فقط با کشاندن جوانان به خیابانها باید اعتراض کرد ؟ خوب اگه اینجوری طرف مقابل بیاید بگوید اهای بیائید لشکر کشی چرا ؟ چون اینها مدارک ادعای تقلب را نمی دهند جوابگو نیستند و.... خوب جوابگویی برای همه باید باشد . اصلا سیاست و موضع اینها اکنون چیست ؟ الان می گویی کوی دانشگاه در 10 سال پیش ! مطالبات شما همین است ؟ لیست بکنید ببینیم در چارچوب قانون چه مطالباتی دارید ؟ خودتان می دانید ؟ یا هروز با یک دروغ وشایعه جدید دنبال مطالبه جدید هستید ؟ خوب اصلا منش شما درست ! تفکراتان درست !استراتژی درست ! ایا برای پیشبرد نظر درست و جمع کردن طرفدارانتان نیاز به تولد یکی یا مراسم ختم دیگری دارید که با دروغ دنبال ساختن ان هستید ؟!بنده خدا موضوع این است که همه بهانه است در بین خودتان نگاه کنید ! چی می بینید ؟ در بین حامیانتان توجه کنید ! منافقین که دستشان به خون این ملت اغشته است .سلطنت طلب . کمونیست ها .امریکا .اسرائیل . انگلیس تمام دشمنان این کشور وملت شدند حامی شما ! انها تغییر منش داده اند ؟ توبه کرده اند ؟ بفکر ملت وکشور هستند ؟یا ملعبه های خوبی گیر اورده اند ؟با باری به هرجهت نمی شود مخالفت کرد یا خواسته ای را مطالبه کرد اینگونه است که مطالبه منحرف شده و با دشمنی مخلوط می گردد وسریع انگ به درست یا غلط می چسبد . دانشجو با یک فرد عادی متفاوت است . دانشجو متفکر باید باشد باید برنامه داشته باشد باید مستدل تقاضا و مطالبه داشته باشد فرق یک دانشجو با یک ادم اجیر شده چیست ؟ خوب دو روز قبل امدید دانشگاه تهران راهپیمایی هم کردید ! چه خواسته ای داشتید ؟ به کجا رسیدید ؟ دیروز در شریف ! فردا در بهشتی و.... خوب اصلا بفرمائید استراتژی شما چیست ؟ خواسته هایتان چیست ؟ همانگونه که دیدید حرکت یا جنبش بی برنامه میشود پوچ . خیلی بد است دانشجو بازیچه شود برای کسب قدرت یک عده یا بقا قدرت یک عده دیگر . دانشجو نباید اجیر یا بازیچه باشد دانشجو باید مدافع قانون ومنافع کشور وملت باشد در چارچوب وعقل وقانون (235833)
 
کورش
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۸:۵۹:۲۰
با سلام
اقای مرتضی برگستان و البته الف گرامی
روز 24 خرداد که دوستان ما رو از داخل فنی و بهداشت گرفتن بردن اوین شما کجا بودید؟
نیروهای خودسر بودند، اما الحق که این نیروهای خودسر روابط مناسبی با وزارت اطلاعات و اوینی ها دارند
چرا اقای برگستان به وزیر اطلاعات نامه ننوشتید و نپرسیدید که چرا دوستان ما را به اطلاعات و سپس به اوین بردند؟
به چه جرمی؟
به چه حقی درهای دانشگاه را شکستند و به حراست دانشگاه هم رحم نکردند؟
چرا ان روز به اقای احمدی نژاد ننوشتید که پس از جشنشان تهییج شدگان از سخنان ایشان به هجوم به دانشگاه چه ویرانی ها که به بار نیاوردند

حال چند نکته :
1 شما فرمودید بی طرفانه می نویسید، اما لطفا به وجدانتان رجوع کنید، پایه ی این نوشتار، هدف شما از این نوشتار، شخصی که برای او می نویسید، مسائلی که به او منتسب می کنید و ... کدام یک با رعایت اصل بی طرفیست؟
2
تعداد اندک دانشجویان در تعداد معدودی از دانشگاه های کشور ت
آیا سزاوار است این چنین تعداد اندکی را اینگونه بزرگ کنید
شما که می گویید اندک، پس چرا در اقیانوس خروشان دانشجویان ارزشی غرق و مانند زندان-دانشگاه ها هدایتشان نمی کنید؟
گویی در این کشور هدایت مردمانی که 50، 60 سال بر عقاید خود پای فشرده اند بسیار ساده است
از دانشجویان 2،3 ساله چه باک؟


الف گرامی، بارها و بارها نوشته ام و منتشر نکردید، اگر قرار بر چنین رفتاریست آی پی من رو هم مانند توهین کنندگان بن کنید تا وقت عزیزم را صرف نوشتار برای سایت شما نکنم

سپاس (235989)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۲۳:۰۱:۱۹
مشکل شما اعتراض و پاسخ نیست. مشکل شما باور کردن دروغ‌هاست، وگرنه رئیس جمهور هم در حمایت از دانشجویان و تحصیلات واقعی، مدارک کم‌ارزش (امثال دانشگاه هاوائی و ... که این روزها باب شده‌اند) کاغذپاره خواند. مشکل این‌جاست که کسی که ادعا می‌کرد می‌خواهد کشور را از دروغ نجات دهد، خودش از همه دروغ‌گوتر از آب درآمده! (237071)
 
رضاحسن پور
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۰:۴۵:۱۶
آقای موسوی من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شاهد هستم ومدرک کارشناسی را از دانشگاه تهران گرفتهام .بنابرآشنایی قبلی بنده با این طیف موج ساز وموج سوار سیاسی پیشنهاد بنده دادن بیانیه واعلام جدایی شما از این جماعت می باشد.شایسته است شما را با اینگونه اعلام مواضع در جامعه ببینیم .وشما بهتر است با اینگونه اعلام مواضع نشان دهید در زیر پرچم انقلاب هستید و در زیر پرچم بودن را افتخار میدانید.ان شاالله شاهد دادن اعلامیه جدایی شما از این طیف باشیم. (235713)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۰:۵۸:۵۷
جالب است. این نوشتار کاملا متناقض بوده و در آن به صورت آشکار به فهم و درک دانشجو توهین شده است. ظاهرا دانشجویان (قشر تحصیل کرده و تحلیل گر)، هیچ عقل و منطق و تحلیلی ندارند و اقلیت خاصی انها را به هر سمت و سویی که میخواهند میبرند؟. ببینید اشکال از کجاست و چگونه باید آنرا حل کرد؟ با پاک کردن صورت مسئله مشکل از بین نمی رود. اگر دانشجو اعتراض نکند چه کسی بلید اعتراض کند؟ واقعا فکر میکنید که با عدم اعتراض دانشجویان و... مشکل حل میشود. مشکل مسکن، اشتغال، فساد و..............؟ انشااله که حل شود! (235717)
 
منصف
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۰:۵۹:۴۲
دانشجوی ارشد عزیز حق با شماست اگر در یک جامعه آرمانی اسلامی زندگی میکردیم ولی تا آن زمان آیا از نظر شما وظیفه دانشجو فقط سر در کتاب بردن و علم اندوزی است ؟ و بی خیال و فراغ بال از وضعیت جامعه؟ خوب اگر اینطور است چرا دانشگاه تهران را انتخاب کردید؟ میرفتید در یک دانشگاه شبیه به پادگان که با جامعه ارتباط کمتری دارد تحصیل میکردید! اصولا\" اگر نظر حضرتعالی درست می بود انقلاب اسلامی در سال 57 به این سادگی رخ نمی داد و شیطان بزرگ لانه اش تسخیر نمی شد و این عمل دانشجویان مورد تشویق امام امت واقع نمیگردید. چرا امام خمینی نفرمودند به شما دانشجویان خط امام چه ربطی داشت که جاسوس خانه شیطان بزرگ را تصرف کردید؟ و بروید و فقط درس بخوانید!؟
درست است که شما سعی نمودید بدون طرفداری سخنی بگوئید ولی راستی چرا عنوان نامه شما خطاب به احمدی نژاد یا لااقل هر دوی آنها نیست ؟ این است بی طرفی از نظر دانشجوی ارشد یک مملکت اسلامی ؟ البته اگر شما در نوشتن عنوان دانشجوی ارشد صادق بوده باشید فکر میکنید چند نفر از دانشجویان این مرز و بوم با شما موافقند ؟ اگر بیشتر از 40 درصد موافق باشند پس باید فاتحه این انقلاب را که با زحمات وفداکاری های هزاران شهید و از خودگذشته در راه اسلام و مملکت بدست آمده است را خواند.
ولی من مطمئنم که چنین نیست ودانشجویان حق طلب این مملکت با تفکر صحیح و بدون جوسازی های موجود راه درست را خواهند یافت و خروش آنها چون خون تازه همیشه در رگهای این جامعه در جریان خواهد بود تا صاحب اصلی این انقلاب از راه برسد و دنیا را آنچنان سازد که آرزوی آن داریم انشاء الله. (235720)
 
علي
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۱:۰۰:۴۵
سلام
بهتر است اختلافات و حزب بازيها كنار گذاشته شود و نيروي عظيم و سازنده ي جوانان براي ساختن كشور استفاده شود. اين بهترين خدمت به خلق خدا در راه خداست.
موفق باشيد (235724)
 
مهرداد
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۱:۰۶:۲۵
با سلام
به نظرم دانشگاه محل انتقام گیری های شخصی و سیاسی نیست
نمی دانم چرا دانشجوهای خودمون رو به جای ترغیب به انجام فعالیتهای متداول و معقول سیاسی تشویق می کنیم که سیاسی بازی انجام دهد
همیشه همین طور بوده که جریاناتی از دانشجو به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خودشون استفاده میکنند
سرآخر کسی که کتک می خورد دستگیر و متهم می شود دانشجوی بیچاره است
او تباه میشود تا دیگران کاخ نشین شوند
جدا بس نیست؟ این همه بازی دیدیم و بازی خوردیم؟
(235727)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۱:۱۲:۴۸
فکر کنم چند تا نکته در مورد صحبت ها بشه گفت:
1- در زمان انقلاب هم مردم وقتی دیدن با چند تا راهپیمایی اول به خواستشون نرسیدن باید تموم می کردن؟ باید می گفتن اگه نتیجه داشت باید می داد؟ چقدر ادامه پیدا کرد تا نتیجه داد؟
2-ایا تریبونی ازتد در اختیار اقایان موسوی،کروبی . خاتمی برای بیان دیدگاه هاشون داده شده؟ ایا بعد از انتخابات هر چند کوتاه تونستن بیان تو تلوزیون یا رادیو و جواب برخی تهمت ها و حرف ها رو بدن و این درخواستم بکنن؟یا برعکس به صورت یکطرفه و بر اساس ادعاهای اثبات نشده هر کاری رو بهشون نسبت دادن بدون اینکه فرصت دفاع هم بهشون بدن؟
3- اگر از همون روز های اول همه با هم می نشستن و مسائل رو حل می کردن ایا بهتر نبود؟ قبول دارید که دولت مردان با دستگیری هایی که همون روز انتخابات یا روز بعد ان داشتند و با اقدامات و گاف هایی که بعد از ان در برنامه های مختلف مثل 20:30 دادند به جای ارام کردن جو شبهات رو بیشتر کردند؟
4-ایا قرار دادن فردی که خیلی ها بدلیل انتخابات نسبت به او بدبین هستند در این وزارت حساس نمک پاشیدن روی زخم نیست و التهابات رو بیشتر نمی کنه؟
چندتا دیگه هم هست که می دونم جواز انتشار رو از نوشتم می گیره پس تمومش میکنم.
ای کاش شما یک نامه برای هر دو طرف می نوشتین برای تموم کردن قضایا.
منم دانشجویم. کم نیستن دوستانم که 2ترم حذف ترم شدن فقط به خاطر فعالیت در ستاد نه در شلوغی ها.منم دوست ندارم دیگه از این اتفاقا ببینم و دوستانم رو که از تحصیل باز می مونن.
الف جان کلی زحمت کشیدم تایپ کردم.لطفا سانسور نکن.مرسی (235729)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۱:۱۴:۰۴
من یک سوال ساده دارم:

چطور در قبل از انقلاب دانشجو حق داشت اعتراض سیاسی کنه ؟ و چه شده که الان با وجود ارتقای آگاهی های سیاسی، دانشجویان در صورت اعتراض سیاسی متهم به اغتشاش میشوند ؟

بس کنید تورو خدا ما از پشت کوه نیامدیم (235730)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۲۱:۲۳:۵۷
آقا یا خانم \"ساده\" چیزی که مهم است نیت و هدف رهبران جریانی است که دانشجو سنگ آن را به سینه می زند. امام در رهبری خود صداقت و نیت خالص داشت در مسیر حق بود و خودش در وسط میدان بود و هرگز به دانشجو به دید ابزار نمی نگریست. جان دادن در مسیر چنین رهبری افتخار است. اما جریان سبزی که من در دانشگاه شاهد آن هستم جریان التقاطی است که برای رسیدن به هدفش از هیچ روش درست یا نادرستی فروگذار نمی کند. وجود افراد بی نماز، روزه خوار، لائیک، لیبرال و... در میان فعالان و خط دهنده های اصلی این جنبش در دانشگاه ما به وضوح عدم صداقت و التقاطی بودن این جریان را اثبات می کند. شایعه سازی و تهییج دانشجویان از جمله روش های نادرستی است که این جریان برای حیات خود به آن چنگ می زند. نمونه اش شایعه کشته شدن 15 نفر در کوی دانشگاه بود. آنقدر این شایعه را راست جلوه داده بودند که استادان ما در مسجد دانشگاه برای این دانشجویان فاتحه خواندند و تاامروز حتی عکسی از این کشته شدگان نشان نداده اند. روش دیگر این جریان ایجاد موقعیت های تحریک آمیز و اصرار بر ایجاد درگیری است که نمونه آن را قبل از این در دانشگاه علم و صنعت شاهد بودیم. (237044)
 
سجاد
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۱:۱۷:۵۸
بنده با اين دانشجو مخالفم دانشگاه و دانشجو بايد نسبت به مسائل كشور خود اگاه باشد نميشود بگويم فرد بيايد و برود ونسبت به كشور خود بي تفاوت باشد.با سپاس (235735)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۱:۲۵:۲۳
این دوست عزیزمون صحبتهایی رو از سر دلسوزی بیان کرده اما منم به عنوان دانشجوی دانشگاه تهران و در مقطع ارشد لازم می بینم نکاتی رو اضافه کنم. بزرگترین خیانت رو به دانشجو در راه احقاق حقوق صنفی و غیره صنفی سیاسیون کرده و می کنن. متاسفانه ما حتی نمی تونیم از نترس اینکه اعتراضهامون مصادره بشه به چیزی اعتراض کنیم. سیالسیون ما حاضرن به هر نحوی شده داتنشجویان ما رو بویژه کوی نشینان فدای اهداف خودشون کنن. خیلی ها آرزو می کردن تا در ابتدای سال تحصیلی بازم بتونن از گوشت قربونی یه مشت دانشجو راهی برای فشار بر حکومت پیدا کنن.جاب اینکه همونطور که رهبری فرمود در هجوم وحشیانه به کوی در4 ماه پیش هیچ آسیبی به اون اقلیت سیاست باز نرسید و .الانم 20 روزه که هرشب تعداد ثابتی از این افراد با شعارهای تحریک آمیز سعی در برهم زدن نظم کوی دارن.به قول دوستان به هر دری می زنن تا یکی پیدا بشه که موضع مخالف بگیره آشوب رو شروع کنن.
آقای موسوی اگه به فکر دانشجوهای دانشگاه ما بود که این بازی رو شروع نمی کرد.پس بی جهت نباید به جریانات سیاسی امید بست (235744)
 
دانشجو ایران دوست
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۱:۲۶:۰۱
اگر در هر کشور دیگر بود ریس دانشگاه این افراد که خودسرانه در دانشگاه تظاهرات راه میاندازند و جو علمی و امنیتی دانشگاه را به هم میریزند را از دانشگاه اخراج میکرد تا از نام دانشجو برای اهداف ضد میهنی و دینی استعمار استفاده نکنند بعنوان کسی که دو دهه در مقاطع دانشگاهی مختلف در دانشگهای اروپایی و امریکایی بوده ام میگوییم ارامش شرط مهم تحصیل در دانشگاه است و این اشوبهای دانشگاهی میوه نا مبارک سیاست دولتهای اصلاحات بعنوان اهرم فشارو بدون توجه به صلاح و خیر کشور است (235745)
 
علي
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۱:۵۱:۳۱
خيلي جالب است که آقاي الف يک روز از لزوم زنده بودن اصلاحات دم ميزند و روز بعد خواستار بي تحرکي اين جبهه ميشود.
آقاي الف اگر جبهه اصلاحات بايد حفظ شود و زنده بماند، پس چرا توقع داريد هيچ اعتراضي نکند يا لااقل تمام تحرکاتش مطلوب شما باشد؟
شما سياست ناپايدار و متزلزلي را در پيش گرفته‌ايد. سياست بادي به هر جهت. سياست يک بام و دو هوا. سياست گاهي به نعل و گاهي به ميخ. سياست پرچم ترکيه.
موضع خود را مشخص کنيد. اگر شما هم ميخواهيد که مملکت تک حزبي بدون کوچکترين اعتراضي داشته باشيد بفرماييد. اگر نه چرا پس هر حرکت و اعتراضي را ميخواهيد خفه کنيد و آنرا امريکايي و اسراييلي و ضد انساني جلوه ميدهيد؟

اميدوارم حذف نشود (235767)
 
الفی
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۲:۰۸:۰۶
داداش . اینی که گفتی درست. ولی الف میشه نشون داده که چند صدایی داره یا به قول شما یکی به نعل یکی به میخ. این نوشته هم از طرف خوانندگان الفه نه خود الف. (236329)
 
مسلمان واقعي ولي وطن دوست(وطن پر...)
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۱:۵۵:۱۸
وقتي بدون هيچ دليل ومدركي به كوي دانشگاه و به صورت وحشييانه به اسم نظام و ولايت حمله مي كنند و دانشجويان را كتك ميزنند و وقتي مقام معظم رهبري اين افراد را محكوم ميكنند بجاي انكه ان افراد خودسر رابگيرند و انها را محاكمه كنند و از تكرار ان جلو گير كنند قضيه را با گم شدن يك ريش تراش تمام كردند و هيچ كس به جز تعدادي دانشجوي كتك خورده محاكمه نشد. تا باز هم پس از 10 سال همان افراد و با همان شعار هاي قبلي ولي اين بار فجيع تر به كوي حمله كردند و باز هم رهبري و مجلس و ... اين حركت وحشيانه را محكوم كردند و خواستار پي گيري شدند ولي اين بار هم تا به الان از ان افراد خودسر خبري نيست.
با اين وضعيت فكر نكنم هيچ دانشجوي واقعي و مستقل از بعضي از اركان كه با تلاش و همت خودشان وارد دانشگاه شدند از وضعيت فعلي كشور راضي باشد. (235770)
 
شعرباف
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۱:۵۹:۵۹
همانگونه که آقای موسوی گفتند ایشان رهبر این اعتراض نیستند بلکه خود یکی از متعرضین هستند اگر قانون رعایت شود خصوصا قانون اساسی مشکلات حل می شود واین را نمی شود از یک طرفی که هیچ امکانات و قدرتی ندارد، خواست . بلکه مسئو لین که مجری قانون نیز می باشند باید این مسیر را با حساسیت بیشتری پیگیری نمایند حال اگر آقای موسوی بخواهد مردم دست از اعتراض بکشند اعتراضها تمام می شود؟! برخورد قبل از انتخابات نشان داد مردم خواهان بحران نیستند همه خواهان آرامشند. (235774)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۲:۳۳:۳۵
با سلام
آقای دانشجوی کارشناسی ارشد
ممکن است بفرمایید شما چند سال است که دانشجو هستید؟
زیرا در مورد تمامی حرکتهای دانشجویی سالیان قبل هم اظهار نظر میکنید. یعنی از سال 78 هنوز درستان تمام نشده است ویا این صحبتها را براساس اظهارات دیگران تکرار میکنید؟ (235804)
 
رضا حسن پور
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۵:۲۴:۳۹
سلا من از سال 83 وارد دانشگاه تهران شدم و8ترمه کارشناسی را تمام کردم.هم کانون دانشجوی ترم اول کارشناسی ارشد دانشگاه شاهد هستم .اسمم را در گوگل سرچ کنید وبلاگم با عنوان نوشته های سیاسی من که اصولیست مشخص می شود. (236538)
 
سجی 006
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۲:۳۷:۰۳
سلام برگی عزیز ،
احساس پاکی و طهارت باطنی شمارا تحسین می کنم ، بجز این هم ازشما انتطار نمی رود . همه مابدنبال خشنودی پروردگار هستیم . همانگونه که فرمودید ایران اسلامی ، بعداز انتخابات به جای این که خیزشی بلند پروازانه و مبارک را در دستور کار خود قرار دهد ، دچار خود زنی شد ! که خسارات آن جبران ناپذیر می باشد . اما نباید فرامش کرد که مشکل به وجود آمده محصول یک خطا آن هم توسط فردی واحد نمی باشد . توصیه شما رابه نخست وزیر دوران امام (ره) می پسندم ؛ اما منشأه های دیگری نیز ، در قبل وبعد از انتخابات، می توان برای آن بر شمرد که لازم به ذکر آنها نمی باشد . آقا مرتضی عزیز ! به جرأت می توان گفت مدیریت کلان سیاسی کشور ، سهم بسزائی در ایجاداین بحران داشته است . نزاع بین من شما نیست بلکه ارکان وپایه های کار آمد حاکمیت درگیر این ماجرا هستند . اگر افراد درگیر وحاضر در صحنه مواضع وعملکردشان « قربتاً الی الله » بوده و می باشد ( که امید وارم این گونه بوده باشد ) پس باید افراد پایه انقلاب یک بازنگری مجددی در عملکرد گذشته وحال خود وهمچنین در کار ائی سیستم قانون کشوری ونیز مدیریت سیاسی آن داشته باشند ، تا با رصد کردن نقاط جرم خیزی ، راه را بروی آن ببندند . اما اگر خدای ناکرده نیت سوئی در کار بوده ( که امید وارم این چنین نباشد ) باید بنشینیم وبه حال خودمان گریه کنیم ، گریه برای اینکه حکومت را برای نفس خواسته ایم نه هموار کردن مسیر سعادت برای خود ودیگران . گریه برای تشبث به رذائل اخلاقی به جای فضائل آن، گریه برای از خود بیگانگی و...
دوست فاضل وعزیزم ! مگر نه این ست که شرط اول برای ورود به اجتماع خود اصلاحی ست ، مگر رهبر عزیزم نفرمود ،بعضی از این امور محصول ارتکاب معاصی در خلوات ست ، پس بهترین راه ، بازگشت به خویشتن وانابه به درگاه هستی بخش بی نیاز است زیرا فرمود که توبه ، اثرات گناه را از بین می برد .
بنده هم با درخواست از افراد پیدا وپنهان ، حاضر وغایب ، خواهان دقت در امور دنیوی واخروی ، خود و تآثیرات آن بر اجتماع هستم.
نکته ادبی : بعضی از عبارات توقیع مبارک حضرت عالی ، خارج از بیان عالمانه است ضمن این که قضاوت شما را در تدین دانشجویان کوی را نیز ، واقع نگر نمی دانم ! زیرا بقول شما ته ضمیر ایشان رویکرد مدهبی دارد واین خطائی بزرگ است ونشان می دهد که شما هنوز ، هم شاگردی های خود را نشناخته اید . قضاوت حضرت عالی برفرض قبول ، شاید قابل تطبیق برکمتر از 1%از دانشجویان آن هم به صورت عارضی باشد ! اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان قولاً وعملاً پای بند به شرع انور وشعائر دینی می باشند که این نیز برخواسته از اعتقاد قلبی ایشان و پرورش یافته در دامان خانواده های ایران زمین می باشد . (235808)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۳:۳۰:۴۵
برادر عزيزم جنبش دانشجويي هيچ ربطي به اقاي موسوي ندارد. ما به دنبال اقاي موسوي نيستيم. دوره مريد محض بودن اشخاص گذشته است و اين شايسته قشر تحصيلكرده نيست.ما دنبال مطالبات قانوني و مدني خود هستيم .ما معترض به شرايط جامعه و عملكرد نا بخردانه و مغرضانه دولت هستيم. اقاي موسوي هم مي تواند با ما باشد مي تواند نباشد. (235834)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۳:۴۵:۱۱
ملتهب شدن فضای دانشگاه به خاطر مسائل خاص سیاسی چه نتیجه ای خواهد داشت. غیر از اینکه برخی از این جوانان از فضای درسی و علمی دور بمانند و وارد فضاهایی شوند که در بدو امر به آن اعتقاد ندارند و صرفا به خاطر جو به وجود آمده در آن قرار گرفته اند

خیلی دوست دارم بدونم اگر تو خود معترض بودی و من متنی با این مضمون می نوشتم که اعتراض نکن چون فایده ای نداره، چه می گفتی؟

بجای آن که ساعت ها صرف کنی که بگی من اعتراض نکنم، قدری بشین فکر کن که چه شده که من معترضم و سعی کن مرا اغنا کنی که اگر بکنی خود ترجیح می دهم به درسم برسم. (235841)
 
دوست
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۳:۵۲:۴۷
خيلي از كساني كه در حوادث بعد از انتخابات در اجتماعات شركت و به نوعي اعتراض خود را نشان دادند همه آنها به نوعي از نگاه خود مطالباتي داشتند كه ازمعترضين به شمارش انتخابات تا كساني كه به نوعي قصد بر اندازي دارند بودند.اينكه هر حركتي در كشور ديده شود به پاي آقاي موسوي بگذارند واقعاٌ بي انصافي است. (235848)
 
شهروند
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۴:۰۶:۰۶
اقای برگستان دانشجویان خودشان می فهمند
نیازی نیست شما وکیل قشر دانشجو باشید. (235854)
 
بی بی
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۴:۰۸:۳۹
اقای الف مگر خودت روزی از همین دانشجویان نبودی ؟!
چرا وقتی اوضاع به سلیقه شما خوش بیاید می گویید دانشجو باید حساس به مسائل باشد و اگر به مذاق شما خوش نیاید می گویی موسوی از دانشجو هزینه می کند؟!
دانشجو قشر نخبه و انتخاب شده و اگاه مملکت است و وابستگی به اشخاص و جریانها و قدرت و ثروت ندارد و همواره در جستجوی حقیقت بوده و هست و خواهدبود.
لطفا سرتان را از برف بیرون بیاورید و واقعیتها را تا دیر نشده ببینید.
دانشجویان (به جز تعداد بسیار بسیار محدود) مستقل هستند و اگر کسانی وابستگی به هر جریانی داشته باشند هم باز نمی شود منکر حقیقت جویی انها شد. (235855)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۴:۰۹:۲۹
به خاطر بی تدبیری برخی خواص در حال حاضر دانشجویان ارشد دانشگاه تهران رو در خارج از کوی و در اتاق های کوچکی که 12 نفره هست ساکن کردند. ایا این حق دانشجوست. و اون هم مقطع کارشناسی ارشد؟ یکی بیاد به داد ما برسه. (235856)
 
مهرداد
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۴:۱۳:۲۲
اینکه دوست عزیز فرمودند جو دانشگاه ضد احمدی نژاد است حرف کاملا مضحکی ست
اتفاقا دانشگاه ما(شهید بهشتی) کاملا موسوی زده شده
و اکثر کسانی که به ایشان مایل داشته اند حالا منفعل شده اند
احتمالا شما یا دانشجو نیستی یا تا به الان به دانشگاهت سر نزدی (235859)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۸:۲۱:۳۰
یادش بخیر. قبل از انتخابات الف از نماینده آقای موسوی دعوت کرد تا به سوالات پاسخ بدهد. اما تعدادی از سوالات بی جواب ماند. از جمله:

سوال 120312:
در زمان خاتمی، در بین اعضای حزب مشارکت مطرح شده بود که دانشجو پیاده نظام اصلاحات است. من در آن دوران در کوی دانشگاه ساکن بودم و فدا شدن آن نسل را به چشم دیدم. اگر شما رییس جمهور شوید، اگر باز هم از این بحرانها رخ دهد (توسط عوامل خودسر یا هر گروه دیگر) برنامه ای برای مدیریت این مساله دارید یا شما هم مانند حزب مشارکت دانشجو را نیروی سیاسی ارزان قیمت می دانید؟

سوال 120584:
دو سوال کوتاه از آقای موسوی دارم:
1) گفته اید نظرات حزب مشارکت و سازمان مجاهدین به نظرات شما نزدیک است. لطفاً به طور واضح بفرمایید در کجاها این نظرات منطبق به هم هستند و در کجاها انطباقی وجود ندارد؟
2) چرا با اینکه جامعه مدرسین بنا به خواست مراجع، سازمان مجاهدین را فاقد مشروعیت دانست و متدینین را از همکاری با آن برحذر داشت، شما با این سازمان همراه شده اید؟


http://alef.ir/1388/index.php?option=com_content&task=view&id=45572&Itemid=71


حالا می فهمم چرا تمام سوالات این چنینی در نهایت بی پاسخ ماندند! (235984)
 
آن اقلیت دانشجو نیستند ؟
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۸:۳۱:۱۶
خط کشی و مرز بندی خودی و غیر خودی در محیطی که همه دانشجو هستند بی معنی است . جالب است که به عنوان یک ساکن کوی به هیچ وجه اعتراضی به لباس شخصی ها ندارید !
لابد لباس شخصی ها خیرخواهان دلسوزی هستند که برای نجان دانشجویان از دست آن اقلیت معدود وارد صحنه شدند و آن فجایع را افریدند !
در ضمن اعتراضات دانشجوئی در تمام کشورها وجود دارد . منتهی در ایران دولت سعی می کند دانشجویان معترض را به احزاب سیاسی مخالف وصل کند و بدین ترتیب دستاویزی برای برخورد شدیدتر داشته باشد . متاسفانه مقاله شما به هیچ وجه بی طرفانه نبود و صرفا قصد تصفیه حساب با جناح مخالف را دارید . (235985)
 
رضا اکبری
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۱۹:۴۴:۴۱
جالب است به اسم دانشجوی بیطرف نامه می نویسند ام گفتارشان نشان می دهد از متعصبین جناح مخالف آقای موسوی هستند.چرا مد شده که یک نفر به اسم همه نامه می نویسد ما دانشجویان که بر خلاف نظر ایشان تعدادمان کم هم نیست مطلقا با این حرف موافق نسیستیم که می گویند دانشجو باید به درس و مشقش برسد و سیاست را بگذارد به عهده ساست مداران. (236007)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۲:۰۳:۲۰
اگر دو برنامه ، یکی احمدی نژاد و دیگری موسوی با دانشجویان کوی داشته باشند فکر می کنید در این دو برنامه چه خواهد شد؟ (236093)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۵:۰۳:۴۸
فکر می کنم عده ای دانشجونمای سبز رنگ برنامه احمدی نژاد را به هم می زنند و شعارهای روزهای قبل خود را تکرار می کنند، ولی کسی تلاش نخواهد کرد برنامه موسوی را به هم بریزد. (236526)
 
دانشجوی علم و صنعت
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۱:۳۷:۰۹
دوست گرامی، نویسنده محترم مقاله

اینکه در حوادث پس از انتخابات آسیبهای فراوانی به نظام، گروه های سیاسی و مردم وارد شد، جای تردید ندارد و در اینجا با شما هم نظر هستیم

اما

شما ادعا کردید که فضای کوی دانشگاه تهران خیلی سیاسی نیست؛ من فکر می کنم هست چرا که اولا دوستانی در کوی دارم و با فضای آن آشنا هستم. همچنین حتی در میان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت که کمتر به حرکت های اعتراض آمیز ملایم یا تند دست می زنند فضای سیاسی و بازار نقدهای تند بر جریان حاکم رونق دارد، چه از سرکوبگران و چه از کسانی که به ظاهر اطلاعی از جنایات ندارند و پاک و پاکیزه همه را مورد عنایت قرار داده و راهنمایی می کنند.

در مورد اینکه باید به حرکت اعتراض آمیز ادامه داد یا نه؟ به نظر من

اینکه چه مسیری مناسب تر است وابسته به آن است که سود و هزینه هر مسیر چقدر است، نه اینکه تنها هزینه ها را بررسی کنید.

به نظر من، اگر اعتراضات ادامه نیابد و به قول شما دانشجویان دنبال درس و مردم دنبال کار و بار خود بروند، این مزیت ها را برای مردم (نه حکومت) دارد
1- شاید دیگر آسیب های مالی و جانی آنچنانی به کسی نرسد، البته شاید!
2- وجه حکومت عرصه بین المللی بهبود یابد و مزایایی (کم یا زیاد) برای مردم داشته باشد.
3- از التهاب فضای جامعه کاسته شود. از درگیری های لفظی میان خانواده ها تا مشکلاتی که در سایر نهادهای اجتماعی وجود دارد (آرامش بیشتر).
و شاید ...

اما، هزینه هایی دارد که عبارتند از:
1- گروهی احساس پیروزی می کنند و در پیگیری راه خود راسختر می شوند و از آنجا که این گروه ایدئولوژی درستی (به نظر من) ندارند (در برداشتهای دینی، در نحوه پیاده سازی افکار خود، در استفاده از ابزارهیی که در دست دارندا و ...)، معلوم نیست به کجا خواهیم رفت چرا که همه سوار اتوبوسی به رانندگی آنها هستیم.
2- گروه حاکم به دنبال چاره اندیشی برای جلوگیری از بروز دوباره چنین حوادثی خواهد بود. به نظر می رسد که چاره آنها برای این کار ایجاد فضای امنیتی تر (از برخورد با نخبگان سیاسی غیر همفکر، تا مبارزه با ریشه های فکری و ایدئولوژیکی که می تواند مردم به خصوص فرهیختگان را نسبت به مبانی فکری آنها بی اعتماد کند) خواهد بود. حتما سخنان آشکار و نهان آقایان در جلوگیری از نشر علوم انسانی غربی که چیزی جز رواج فساد، دین ستیزی و دموکراسی بد (در مقابل دموکراسی واقعی! یا به قولی آزادی مطلق!) شنیده اید. آن هم از کسانی که از واژه «باید» به وفور استفاده می کنند و هرگز نگفتند و نمی دانند چطور باید این «باید»ها را پیاده کنند (باید علوم انسانی را دینی کنیم، باید اقتصاد را اسلامی کنیم، باید عدالت را بگسترانیم، باید خود را برای مدیریت جهان آماده کنیم و ...).
3- رواج بی منطقی بیش از پیش خواهد شد. رواج پیروی کورکورانه و بدون تجزیه و تحلیل که صدای بعضی از خودشان را هم (بعد از مشاهده نتایج بعضی گندکاری هایی که ابتدا آن را دروغ و تهمت می دانستند) در آورده است. نتیجه این خواهد شد که گروهی از آنها مسایل را هدایت می کنند و بقیه به به گویان به دنبال آنها و هر وقت مشکلی پیش آمد شروع به توجیه کرده و دیگران را مسئول مشکلات معرفی میکنند (شامل صهیونیست ها و دشمنان خارجی، منافقینی که در حکومت نفوذ کرده اند، و فریب خوردگان جاهلی که فکر می کنند خیلی می دانند ولی هنوز از علم و دانش و بینش و بصیرت البته از نوع درست و واقعی آن بویی نبرده اند).
و شاید ...

دوست گرامی اگر کس یا کسانی معترض باشند و حرکت اصلاحی را به سکوت ترجیح دهند، برای سنجش درستی یا نادرستی تصمیم آنها باید سود و هزینه های انتخاب آنها را بررسی کرد. (235764)
 
سيد
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۱:۴۹:۰۳
شما دانشجويان برادران عزيز به جاي اينكه ببينين آقاي موسوي براي چي سنگ بر سينه ميزند اين آقا تا به حال دلشان براي شما دانشجويان عزيز سوخت؟ آقايي كه 20 سال شما ها را رها كرد از ابتداي تاسيس دانشگاه آزاد تا به حال از هيت مديره دانشگاه هستن و تا به حال كسي به آنها حرفي زد حالا كه ميخوان ازشون سوال كنم كه تا به امروز از سودي كه از درامد دانشگاه ازاد گرفتن تا به امروز چه كار كردن (غير از ساخت و ساز) بالغ بر يك و نيم 1/5 ميليون دانشجو حساب كنين چقدر ميشه كجا ميره. غير از من كسي سوال ميكنه چي شد؟ (235845)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۲:۱۷:۴۷
برادر من ، از اینکه به فکر من به عنوان یک دانشجوی کوی هستید ممنونم. شرافت زمانی معنی پیدا می کند که تو دانشجوی ارشد دانشگاه تهران از وزارت کشور به جرم تهاجم وحشیانه به دانشجویان کوی حمله کنید.

ما نیازی نه به تو داریم و نه به دلسوزی های تو! ما را به خیر تو امید نیست پس شر مرسان!

الف می تواند نظر مرا ویرایش کرده و آنجا که مناسب است را بیاورد.ممنونم (235982)
 
علی
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۲:۳۹:۰۲
عنوان نامه باید به احمدی نژاد می بود نه موسوی! حداقل به دو دلیل 1-انتخاب یک وزیر کاملا سیاسی نه علمی برای وزارت آموزش عالی 2- پیگیری نکردن حوادث کوی دانشگاه
جناب آقای توکلی حتما یادتان می آید
جناب عالی در جلسات رای اعتماد و در مخالفت با وزیر کنونی آموزش عالی با صراحت بیان کردید که بیشتر دانشگاهیان از میرحسین حمایت کرده اند و انتخاب چنین فردی که دست اندرکار چنین انتخاباتی هم بوده است به آرامش کمکی نمی کند! آیا با درج چنین نامه ای به تناقض افتاده ای؟ یا فشار قافیه شعری(سیاسی)بوده است؟ مگر میرحسین در چند بیانه اخیر خود بخصوص در خصوص عدم برگزاری جشن تولد خود بر حفظ آرامش در دانشگاه تاکید نکرده است؟ پس این چه نامه ای است؟ !
جناب آقای توکلی بهتر است جلوی غضنفرهای گروه خودتان را بگیرید؟! بهتر بود این نامه خطاب به رقیب موسوی می بود که حیات زندگی سیاسی خود را از ابتدا در ایجاد بحران و سر و صدای بی حاصل در داخل و خارج و با هزینه مالی و جانی مردم ایران وابسته کرده است!
(235719)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.