توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 54461
توضیحات دانشجو درباره مقاله کپی شده
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۰۲
عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به توضیحات کامران دانشجو درباره مقاله ای علمی که از سوی نیچر ادعا شده بود از مقاله دانشمند کره ای کپی برداری شده است گفت: 70 درصد این مقاله ، فارغ از اینکه به کامران دانشجو برگردد یا دانشجویی که وی استاد راهنمایش بوده ، کپی برداری بوده ولی نتیجه دو مقاله متفاوت است.

امیر طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر افزود: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بیان توضیحاتی درباره مقاله علمی که عنوان شده بود از مقاله یک دانشمند کره ای کپی برداری شده است، پرداخت.

وی اظهار داشت: آقای دانشجو استاد راهنمای دانشجویی بوده که این مقاله توسط وی تهیه شده است. وزیر علوم در این جلسه عنوان کرد به عنوان استاد راهنمای دانشجو از جزئیات استفاده او از مقاله دانشمند کره ای خبر نداشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به مهر گفت: این مقاله توسط دانشجوی وزیر علوم مورد استفاده قرار گرفته است نه خود کامران دانشجو. البته باید دقت نظر درباره نحوه استفاده از مقاله مورد توجه قرار می گرفت اما آنچه در این زمینه توسط کامران دانشجو مطرح شد این بود که استاد راهنما نمی تواند تمام منابع علمی مورد استفاده توسط دانشجو را کنترل کند.

وی تأکید کرد: در هر حال مشخص است که موضوع تقلب در مقاله فارغ از اینکه به کامران دانشجو برگردد یا نه 70 درصد از مقاله دانشمند کره ای کپی برداری شده است اگرچه عنوان می شود که نتیجه به دست آمده از تحقیق و مقاله دانشجوی وزیر علوم با نتیجه مقاله کره ای متفاوت است.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.