نظر منتشر شده
۷۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 54498
بيانيه دانشجويان مستقل دانشگاه شريف
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۲۷
انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه صنعتي شريف درباره حوادث بعد از انتخابات بيانيه اي صادر كرد.



به گزارش الف، متن اين بيانيه ، به شرح ذيل است:



تفكرات باطل هر روز به نامي و به رنگي، لباس حق مي‌پوشند و در وراي نفاق، سبب بر هم زدن آرامش جامعه مي‌شوند و چه جاي تعجب است ‌كه تاريخ در اين رابطه، دوباره تكرار شود كه رسم تاريخ همين است. يك روز سرخ ماركسيستي، روز ديگر سفيد تسليم و سازش و امروز سبز قانون‌گريزي و آشوب!



كساني كه با مظلوم‌نمايي، قصد دارند با برهم زدن جو آرام دانشگاه، اهل دانش را از فراگيري علم باز دارند و با دادن آدرس اشتباه، سير حركت مبارزه با مفاسد كلان درون حكومت را مخدوش نمايند، امروز ذيل شعار "الله‌اكبر " و "يا حسين "، قرآن سر نيزه كرده‌اند و عجيب نيست كه با بي‌اعتنايي به رأي اكثريت مردم، خود را خونخواه آنان معرفي مي‌كنند و در واقع با اين مشي، براي زنده ماندن و ادامه حيات خود، خون مي‌گيرند. نفاق زماني عينيت پيدا مي‌كند كه يك فعل را عَلَم كنيم و به آن عمل نكنيم و امروز مي‌بينيم كه اين جريان مطرود مردم، حتي گردن‌گذار قواعد و بديهيات بازي دموكراسي نيز نمي‌باشد.



بديهي است كه ناراحتي‌ها و ناامني‌هاي دانشگاه و جامعه، مقصري ندارد جز اين اقليت به زعم خودشان بي‌شمار و ليدرهاي مفلوكشان در خارج از دانشگاه، چرا كه با ايجاد فضاي آلوده به تهمت و هياهو و دروغ و آشوب، نظم و امنيت اجتماعي را مخدوش و معيوب كرده و وحدت كلمه ملي را به تفرقه دشمن‌دوستانه تبديل مي‌كنند. دانشجويانِ شريف براي ورود به اين دانشگاه، بسيار تلاش كرده‌اند و براي هرز دادنِ عمر و به تعطيلي كشاندن دانشگاهشان به اينجا نيامده‌اند و اگر كساني بخواهند در راستاي منافع اجانب اقدام كنند، همان سيلي محكمي را به آنها مي‌زنند كه مردم ايران در روز قدس، به همين اقليت كم‌شمار زدند.



دنباله شبه‌دانشجويي دار و دسته شعبان بي‌مخ و كوكتل‌مولوتف به‌دستان وقايع پس از انتخابات، با چه رويي هجوم به دانشگاه شريف و شكستن نرده‌هاي دانشگاه و ضرب و شتم دانشجويان و به آتش كشيدن شهر و مسجد و اتومبيل و موتورسيكلت‌ها و سطل‌هاي زباله و تخريب بانك و اتوبوس و رقم زدن مرگ تأسف‌بار 37 نفر از مردم را مدني‌ترين شكل اعتراض مي‌دانند؟ يا معناي مدنيت را نمي‌دانند يا همان برداشتي را از اين مفهوم دارند كه دولت آمريكا و انگليس و اسرائيل از اين مفهوم دارند و به نام تمدن مدرن در طي 80 سال و در طول سه جنگ جهاني، 175 ميليون كشته روي دست بشريت گذاشتند و هنوز هم دست برنداشته‌اند.



نظرسنجي‌هاي معتبر قبل و بعد از انتخابات، نتايج آنرا تأييد كردند و هنوز هم، مدركي دال بر تقلب و مستدل بر انتخابات مهندسي‌شده ارايه نكرده‌اند و اصلاً مدركي ندارند كه ارايه كنند، اما چرا اين همه جان را گرفتند و دست بر نمي‌دارند. سؤال اينجاست كه به چه حقي رفتار غير مسئولانه خود را فعاليت دانشجويي مي‌نامند و با اينكار بزرگترين توهين را به جامعه دانشگاهي ابراز مي‌كنند؟ مگر نه اين كه آنچه دانشجو را به آرمانگراترين قشر جامعه تبديل مي‌كند، همان ضديت با ظلم و استكبار، مقابله با فساد و اشرافي‌گري و مبارزه با كساني است كه عدالت را برنمي‌تابند. معناي جنبش دانشجويي با اين ويژگي‌ها در هم تنيده است، پس چرا اين به اصطلاح فعالين دانشجويي (!) خوراك دستگاه رسانه‌اي امپرياليسمي را فراهم مي‌كنند كه دستانشان تا كتف هنوز از خون مردمان اين كشور رنگين است؟ تاريخ به ياد نمي‌آورد دوره‌اي را كه جنبش دانشجويي و آن هم در ساحت اسلامي آن، پياده‌نظام و تابع منويات امپرياليسم شده باشد و امروز، اين اقليت كم‌شمار، تابلوي جنبش دانشجويي را در خدمت نيش مار امپراطوري زر و زور و تزوير جهاني قرار داده‌اند. چرا آنها مورد حمايت فاسدترين رژيم‌ها قرار مي‌گيرند و در خط مقدم دفاع از دزدان خونخوار و استعمارگران جهان گام برمي‌دارند؟ آيا اينها منويات صريح خميني كبيـر است؟



كساني در سير حركت تاريخ به فراموشي سپرده مي‌شوند كه ارزش‌هاي حقيقي انسانيت را رها كنند و ابزار و آلت دست محافظه‌كاران زرپرست و دستمال جيبي رندان پرده‌نشين عرصه قدرت‌طلبي و شخص‌پرستي شوند و امروز، محافظه‌كاري از وضع موجود جهاني در كلام و عمل اين جريان موج مي‌زند.



خانواده دانشگاهي صنعتي شريف، از هر قشر و طيفي كه هستيد!



شأن دانشگاه‌مان و منزلت دانشجويان و اساتيد و كارمندان اين دانشگاه، بالاتر از جنجال و آشوب است. بياييد همه با هم پرچم آرمان‌گرايي و عدالت‌طلبي را بلند كنيم و از راه اقليتي دانشجونما و نفاق‌پيشه برائت جوييم. بيائيد با حفظ وحدت و با آگاهي و بصيرت، قدم‌هاي بلند، مطمئن و درست برداريم، چرا كه جبهه عدالتخواهي با وجود افسران و فرماندهاني چون شما، شكست ناپذير خواهد بود.

 
سعید
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۰:۰۱:۰۱
برادران من این مسائل در طول تاریخ اسلام وجود داشته است.به اسم اسلام ریشه ی اسلام اصیل را میزنند.امروز کسانی که با دوست دختر خود و به صورت مختلط نماز میخوانند و گروهی با کفش و گروهی هم که اصلا اهل این مسائل نیستند پرچم دار اهل بیت شده اند.به نظر شما این افراد چه کمکی به اهل بیت در طول تاریخ کرده اند.بعد به ما میگویند متظاهر! تظاهر را ما میکنیم یا شما؟تظاهر را کسانی میکنند که نماز بلد نیستند بخونن خودشون رو پرچم دار اهل بیت میدونن.
اسلام نه به این فکر و نه به این افراد هیچ نیازی ندارد.و در طول تاریخ از این گروه ضربه خورده است.مرگ بر مزدور ماهواره ای (236018)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۹:۱۷:۲۱
اين انجمن خودخوانده جديد چيه؟
اكثر دانشجويان شريف پايبند به نظام و آرمانهاي امام هستند ولي دولت را قبول ندارند.
فكر ميكنم اين انجمن از بچه هاي هيئت چهارده معصوم (ع) خوابگاه طرشت كه از دل 10 تا عضو 30 تا انجمن و گروه اصول گرا و حامي دولت در آوردند،‌در اومده. (236251)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۳:۳۷:۰۴
تا وقتی آشنایی ندارید با تشکل های دانشجویی، لطفا نظر اینجوری ندید، واسه خودتون خوب نیست. (236460)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۰۹:۱۴:۴۲
از ابتدا که سایت الف شروع به نوشتن مطالب انتخاباتی نمود نخواستید حقیقت جامعه را بفهمید ومدام به همه توهین کردید گویا خود را به خواب زده اید علما گویند چنین کسانی هرگز بیدار نمی شوند ! حتی طاقت خواندن یک مطلب مخالف را هم ندارید (237964)
 
شعرباف
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۹:۴۳:۵۰
همه اینها دانشجوها ایرانی هستند نه امریکاییند ونه ... هستند اگر مشکلی در شکل وظاهر دارند نمی توان گفت که حق اعتراض ندارند هر ایرانی با هر شکل وظاهر یک حق رای دارد و ما باید با رعایت مقررات ایشان تشویق رعایت مقررات اسلامی بنماییم .پس درود بر قانونگرایی و درود بر مردمسالاری و درود بر ... (236259)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۵:۱۴:۰۶
از این که تا کنون به نظر من 160 رای مخالف داده اید خوش حالم.به قول خودتون زنده باد مخالف (236532)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۸:۵۴:۴۱
پس حتما متوجه میشوید در این مکان که یک وبسایت اصولگرا است اینقدر مخالف دارید پس در جامعه قطعا مخالفان شما بیشتر هستند. خیلی خوب است که خوشحالید چون میتوانید از این مخالفت ها نتیجه بگیرید که بهتر است فکرتان را اصلاح کنید. (236623)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۲:۱۴:۴۵
شما داداش سرت به کار خودت گرم باشه.مردم که جواب شما رو دادند.روز انتخابات.محیط اینترنت رو با جامعه مقایسه میکنی؟این توهم رو موسویم زد!موفق باشید داداش ارش و منتظر انتخابات بعدی.شما اگه میتونستی جواب میدادید. (236837)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۲:۱۷:۵۲
اقای ارش توهم! اگه شما میتونستی جواب اقا سعید رو میدادی.نه اینکه با بغض و کینه مخالف رو فشار بدید (236839)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۹:۲۱:۲۵
این سایت مورد توجه عده به خصوصی است که بسیاری شون اصولگرا نیستن اینو میشه از مخالفتهایی که با سخنان اصولگرایانه ولو کاملا منطقی می کنن فهمید.

بنابراین بهتره دوباره مرتکب اون اشتباه معروف نشید که \"تمام ایران تهران نیست و تهران هم شمران نیست\"

یک صنعتی شریفی که به ندرت سری به این سایت میزنه (237208)
 
حبیب
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۲۱:۱۱:۰۶
مگر افرادی که در صدر اسلام به اسلام ایمان آورده بودند، مشتی زناکار و فاحشه و بی حجاب نبودند؟
چه اشکال دارد کسانی که تا کنون دلبستگی به اسلام نداشته اند اکنون به علت علاقه به میرحسین موسوی، بیایند زیر پرچم خط امام سینه بزنند؟
این یک موفقیت برای نظام است که مخالفانش که بیشتر از طیف جوان هستند به منصوب مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی علاقه مند شوند و به بهانه علاقه به او، در صحنه های مختلف حاضر شوند. (236658)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۲۲:۴۱:۱۳
بله درست است به شرطی که وقتی زیر پرچم اسلام قرار گرفتند دیگر ان کارها را نکنند.ولی ان ها زیر پرچم قرار گرفتند و کارهای کثیف خود را ادامه دادند.چرا در صدر اسلام هم بودند همچین افرادی یکی از ان ها معاویه و پدرش ابوسفیان دیدید که چگونه مقابل علی ایستادند.این ها که شما میگویید اگه اصلاح شده بودن که ما بحثی نداشتیم مشکل ما اینجاست که با اسم اهل بیت بانک اتیش میزنن.با اسم اهل بیت با کفش نماز میخونن.با اسم اهل بیت با زیدشون میان نماز جمعه! (236690)
 
افشین
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۷:۳۶:۰۰
آقا سعید ! خیلی آتیشتون تنده! شما اصلاح شده هستید؟که به راحتی دیگران رو متهم می کنید؟ (236963)
 
saeed
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۲۰:۱۰:۳۰
سلام ببینم می شه اسم این دانشجویان به اصطلاح روشنفکرم درج کنید ببینیم چند نفرند یا اطمینان پیدا کنیم که دانشجو ها این بیانیه رو دادن.
با تشکر دوستی که نظراتش به هیچ عنوان ثبت نمی شه (238448)
 
شیخ اشراق
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۰:۰۴:۲۷
بسیار بیانه بجایی بود. امروز که دشمنان ملت (بعد از راهپیمایی روز قدس) از مردم عادی و فریب خورده نا امید شده اند رو به تحریک جوانان می آورند تا از احساسات آنها استفاده کرده و دوباره بوی گنداب سبزشان عالم گیر شود و از طرفی از آشتی ملی (: حرف می زنند که هرچه ما کردیم به کنار و از این پس را در یاب!
امید وارم همکلاسی های عزیزم در دانشگاه ها فتنه ها سرکوب کرده و دشمنان ولایت را رسوا سازند.
یا علی (236021)
 
وحید
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۰:۰۶:۴۸
والا چی بگم. به نظرم نیازی به این نامه های شدید اللحن نیست. اگر این دوستان اعتقاد دارند که متخلفان اقلیتی بیش نیستند، بهتره که در مورد تحرکاتشون خیلی واکنش اون هم از نوع عصبی و شدید اللحن از خودشون بروز ندند. میدونید چرا؟ دلیلش اینه که با این بیانیه که از الفاظ قلمبه سلمبه سرشاره، اون عده ی قلیل و سردمداران اون ور آبشون به این نتیجه می رسند که در اختلال موفق بوده اند. ضمناً اگه واقعاً طرفدار بازگشت آرامش به کشوریم، بهترین کار اینه که به این مسائل دامن نزنیم. باور کنیم که اگه چند مدتی بی محلی کنیم، خودشون در انفعال قرار می گیرند. (236024)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۰:۰۷:۲۹
درخواستم از دانشجو ها این است که در دانشگاه ها مناظره های سریالی به پا کنید تا همه حرف ها در مورد تقلب گفته بشه. بعد که نتوستن چیزی اثبات کنند خودشون از طرز فکرشون پریشون می شن. با این کار حقانیت دولت اثبات می شه و دشمنان ملت رسوا میشن
یاعلی (236025)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۰:۱۴:۴۷
احسنت خوب بيانيه داديدوقتي قيافه هاي طرفداران موسوي و كروبي را مي ديدم خنده ام مي گرفت تعدادي كه از تر سشان زير نقاب انقلاب سبز را دنبال مي كردندتعدادي هم با شلوار لي تنگ فاق كوتاه كه بعضا ارم شو... شان نيز معلوم بود شعار مي دادند تعدادي خانوم نيز با مانتو هاي تنگ و ارايش غليظ در كنار دوستان همفكرشان نه غره نه لبنان جانم فداي ايران را سر مي دادند به به چه كساني جانشان را فداي ايران مي كنند بي اختيار ياد دوستان غواص شهيدم در كربلاي 5 افتادم كه حسين گويان جانشان را فداي ايران كردندكه حتي جسدمطهرشان نيز پيدا نشد حالا سبزي ها نيزمي خواهند جان فدا كنندالبته با حمايت اپوزيسون خارج از كشور و لابي هاي صهيونيست در اسرائيل اين جان را فدا مي كنند
جناب اقاي موسوي كروبي يا خانواده قدرت و چپاول گوش كنيد نواب صفوي اندرز گوو هرندي وديگر دلاوران شهيد در جهت اعتلاي كلمه ولايت فقيه جان دادند حالا شما جرات مي كنيد اعتراض خود را به انها شباهت مي دهيد انان براي خدا از جان گدشتند اما اطرافيان شما براي دنيا مي جنگند بهر حال من بعنوان يك نفر از خودتان كه با شما ها درس خوانده ام با اذن مقام عظماي ولايت فورا جانم را فداي مقام ولايت كنم تا عداهاي معلوم الحال جرات دست اندازي به مقدسات ما را نداشته باشنداميدواريم خدا شما را به راه راست هدايت و در صورت عدم هدايت نابودتان كند تا باعث گمراهي جوانان وخوشحالي دشمنان نشويد (236030)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۰:۱۸:۰۸
آقا به نظرم این شورشیا رو تحویل نگیریم خودشون بی خیال میشن.
اگه آقای دانشجو یه کم موقعیت سنجی میکرد و دانشگاه نمیومد همه چی خوب بود.
نیاز به بیانیه نبود که! (236033)
 
سید علی
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۰:۲۶:۱۶
حالا میخوام از اون آقایونی که میگفتند :ببینید طبقه دانشجو های ما که نخبه های ما هستند ضد دولبند .بپرسم کسانی که این بیانیه رو میدن دانشجو و نخبه نیستن؟
این بیانیه نشون میده که احمدی نژاد رو نخبه ها هم تایید میکنند و خیل عظیمی از نخبه خواستار پایان دادن به بچه بازی های موسوی و کروبی هستند (236042)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۲۱:۳۸:۲۲
روز حضور آقای دانشجو در دانشگاه تهران بسیار از بسیجی ها قرار گذاشتند که در مراسم شرکت نکنند برای جلوگیری از اغتشاش و بهانه ندادن به عده قلیلی که بر علیه دولت و ... شعار می داند. در پردیس مرکزی دانشگاه تهران نزدیک به نه هزار دانشجو در حال تحصیل است با اینکه جمعیت معترض حتی به 500 نفر هم نمی رسید. اینها هدفشان به تعطیلی کشاندن دانشگاه بود که با بی اعتنایی دانشجویان و اساتید مواجه شدند. (237050)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۰:۲۷:۰۵
وقتی آقای مایلی کهن از \"دار و دسته شعبان بي‌مخ\" درباره ی آقای ... استفاده کرد من بوی بی ادبی از حرفاش شنیدم. البته اون مربوط به فوتبال بود و شاید نمی شد خیلی انتظار داشت. حالا از دست دانشجوهای شریف چی کار کنیم با این ادبیاتشون؟ (236043)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۰:۳۰:۴۵
لطفا حساب افراد ی که در به آتش كشيدن شهر و مسجد و اتومبيل و موتورسيكلت‌ها و سطل‌هاي زباله و تخريب بانك و اتوبوس نقش داشتند را با افرادی که اعتراض مدنی آرام میکردند جدا کنید. مقام رهبری هم گفتند که آنها طرفدار هیچ نامزد خاصی نیستند. (236047)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۷:۲۳:۰۹
بگذاريد خيالتان را راحت كنم:

1- هيچ دليلي براي ايجاد وحشت و اغتشاش موجه نيست. هيچ دليلي! حتي اگر پدرت را كشته باشند!

2- فرض كنيم اشخاصي بوده اند كه فقط براي اعتراض (و نه اغتشاش) در تظاهرات بعد از انتخابات شركت كرده اند. وظيفه شهروندي اين اشخاص ايجاب ميكرد كه به محض مشاهده \"اغتشاش, تجاوز به حريم خصوصي مردم, و از بين بردن اموال عمومي\" , مثل هر انسان متمدني, صحنه تظاهرات را ترك كنند تا پليس و ديگر نيروهاي دولتي بتوانند از جان و مال مردم محافظت كنند. درست مثل مواقعي كه صداي آژير آمبولانس را ميشنويد و ماشينتان را به سمت راست ميكشيد تا راه باز كنيد و جان انسان هايي را كه به كمك احتياج دارند را به خطر نيندازيد.
بنابراين 99 درصد از دستگير شدگان گناهكارند حتي اگر تنها گناهشان كنجكاوي بوده است و فقط تماشاچي بوده اند. (236214)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۸:۱۵:۵۶
ما نباید جدا کنیم آقای موسوی بیانیه بدهند و مخالفت خود را با این اغتشاش گران کاملا ابراز کنند . در ضمن در همان بیانیه هم می توانند به ملت های اروپایی(بخوانید حکومت ها زور گوی اروپایی) بگویند که به شما فضولی نیامده مساله یک مساله داخلی است و نیازی به دخالت شما نیست. (236224)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۰:۳۹:۱۰
سلام،
چرا بیانیه دیگر دانشجویان را پخش نمی کنید؟ به هر حال تعدادی هم هستند که نظر دیگری دارند و اتفاقاً کم هم نیستند. من دانشجوی دانشکده فنی هستم و احساس می کنم بیشتر دانشجویان احساس متفاوتی دارند. آیا سایت الف حاضر است برای انجام رسالت خود به میان دانشجویان بیاید و نظرات تمام آن ها را ضبط و پخش کند؟ (236053)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۰:۴۰:۱۳
شریف جای دانشجوی متقلب نیست (236054)
 
بی‌ خبر
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۱:۳۴:۰۹
فرموده اید بيائيد از راه اقليتي دانشجونما و نفاق‌پيشه برائت جوييم.
شما که میگویید اقلیتی دانشجو نما بودند، خوب پس نگرانی‌ از چیست؟ حالا یک به قول شما چند نفری هم حنجره پاره کنند، اگر شما اکثریت هستید و حرفتان محکم و مستدل است جای نگرانی ندارد، این چند نفر خودشان خسته میشوند.
این نگرانی‌ شما را در مقابل آنچه نظرات ناصواب در میان شمار اندک می‌بینید درک نمیکنم. (236083)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۱:۴۲:۴۶
از دانشجویان دانشگاه شریف که جزئ سرمایه های کم بدیل کشور هستند انظار است نه مجیز گو باشند ونه رفتار غیر ملی وانقلابی داشته باشند ضمن توجه ویژه به مباحث درسی وعلمی به سرنوشت اجتمائی کشور هم عنایت داشته باشند واز تفریط در این زمینه به پرهیزند وبه تناسب ضرورت مستقلانه نظر دهند خط قرمز منافع ملی است واصول انسانی واسلام (236085)
 
یه بی طرف
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۲:۱۶:۳۱
فعلا که این آقایون اصولگرا هستن که قران رو سر نیزه می کنند و یا خودتان که یادتان هست در همین دولت عدالت محور با قران چی کر کردن اینا برای هیشکی ارزش قاعل نیستند البته باید گفت که بسیاری از آقایان اصولگرا خود مورد هجوم این ..... قرار گرفته اند (236099)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۱:۵۳:۵۳
خوب بود برای حرفت یک دلیل هم می آوردی-یادت رفته در دوره آقای خاتمی سروش ائمه را زیر سوال برد و آقای خاتمی در سال 80 قرآن را نتبق بر زندگی قبیله ای خواند-مجله ی صبح امروز (236821)
 
يوسف جلالي
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۲:۲۲:۵۵
زمان همه چيز را معلوم خواهد كرد. (236101)
 
ر.م
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۲:۳۴:۴۵
اصلاً دو طرف تو دانشگاه بيانيه بنويسن،‌پاشو امضا كنند، بعد معلوم ميشه حدااقل كجا جاي كياست، شاخ و شونه ي الكي هم نمي كشن برا هم (236104)
 
ali
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۲:۳۵:۰۴
دانشگاه جای متقلبان و جنایت کاران نیست (236105)
 
دانشگاه امیرکبیر هم تشریف بیارید
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۲:۴۶:۵۰
واقعا دانشجویان ما ا ان لحن بیانیه صادر میکنند؟این دانشجویان مستقل از چه کسی هستند؟
روزی که برای گرم کردن تنور انتخابات،همایش در دانشگاه برگزار کردید،روزی که کاندیداها در دانشگاه نطق کردند،روزی که به دنبال رای میگشتید،دانشجو احترام داشت،اما حالا همه اقلیت شدند و بی ارزش!
اعتراض ها به دلیل وجود کامران دانشجو بود،همان چیزی که توکلی پیش بینی کرده بود،اما همیشه درخواست های کوچک به درخواستهای بزرتری تبدیل میشود (236107)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۳:۱۳:۱۵
واقعا این بیانیه می تواند مشت بر دهان کسانی باشد که با شانتاژ جو کشور را چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی خدشه دار کردند. این جوسازی و نا آرامی و ادعاهای مختلف از لحاظ علمی مخدوش است . اگر تخلفی است جدا باید بررسی بشود والا این حرکت \" تقلب\"آن هم سازماندهی شده جز توهینی به ملت و کارکنان اجرای انتخابات و نظارت آن چیزی نیست (236119)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۳:۳۷:۰۶
نکند دانشجویان متقلب در دیگر دانشگاه ها هستند و شریف مدینه فاضله است.. اشتباه ما در این جاست همیشه ملاک ارزش یابی مان علوم طبیعی بوده است نه علوم الهی که در قلب انسان جای دارد ...
مطلب دیگر اینکه اعتقاد دو تن از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترای فیزیک دانشگاه شریف را به اطلاعتان می رسانم که اعتقاد داشتند ما که در سطح بالا درس خواندیم چرا باید رای مان در انتخابات برابر با آدم های بیسواد روستایی باشد! (236137)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۳:۴۹:۴۹
درضمن ای کاش از دولت درخواست می کردند که مانع حمله لباس شخصی ها به کوی دانشگاه شود که البته منظورم بسیج یا نیروی انتظامی یا... نیست چون هنوز چیزی معلوم نیست که باید هر چه زودتر معلوم شود
و همچنین از اقای موسوی می خواستند که اگر ازواقعیت نمیترسند بیایند وبه ابهامات وسوالات فراوان پاسخ دهند و اگر نمی گذارند که بیایند به جای بیانیه های تکراری اسناد خودشان را به مردم ارائه دهند باز هم تکرار میکنم((اسناد)) وهمچنین توضیح دهند که چرا در مراسم ختم افراد زنده شرکت کرده اند؟ وچرا افراد مخالف نظام از ایشون حمایت میکنند؟ (236145)
 
مادر
۱۳۸۸-۰۷-۰۸ ۲۳:۵۲:۱۳
با سلام من به عنوان یکی از مادران دانشجویان این دانشگاه از فرزندان عزیزمان می خواهیم که مانند همیشه در مقابل اینگونه مسائل آگاهانه برخورد کرده ووظیفه خود را در جهت علم آموزی و خدمت به کشور اسلامی فراموش ننمایندوباعث ناامیدی دشمنان اسلام وایران شوند (236147)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۰:۰۰:۵۷
دوستانی که در دانشگاه شریف تحصیل می کنید ما هم دانشجوییم ودر گوشه ای از این کشور راه شما را می پوییم .
نه تنها به سبک وسیاق جناب موسوی پیش نمیرویم که آن را مترود میشماریم ولی نباشد که قشر دانشجویی روشنفکر را به طرفی سوق دهید که چون معترضان اشتباه میکنند پس این نظام و این دولت که خود را دولت مهربانی نامیده راه درست را پیش می رود که ما نه مهری دیدیم نه مهربانی !
بی طرفانه و آزاد وبدون ترس به حق باشید وفقط به فکر پیشرفت ایرانی باشیم که اگر معترضان آن را لگدمال نکنند حتما در زیر دست وپای متحجرین اصولگرا نما متلاشی خواهد شد .
سخنی تازه بگوییم
به امید روزی که کشورمان زیر سایه بقیه الله الاعظم جوانه ای تازه سبز کند (236150)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۰۳:۰۰:۵۸
شما چه دانشجوي شريفي هستي كه مطرود را مينويسي مترود؟ (236746)
 
هادی
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۰:۰۶:۴۹
سلام
بنده خود دانشجوی دانشگاه زنجان هستم و حمایتم را از این بیانیه اعلام می دارم وضمنا به عنوان یک برادر کوچک به دوستان خود توصیه می کنم که در قضاوتها و جهت گیریهای سیاسی واجتماعی خود دچار شتابزدگی و تصمیمهای احساسی نشوند و به این نکته توجه کنند که غالبا سیاسیون چهره حقیقی خود را از چشم توده مردم پنهان می کنند و برای تشخیص درست هوشیاری زیادی لازم است که مطالعه تاریخ در این زمینه بسیار مفید است. (236155)
 
سيد
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۰:۲۴:۰۸
شما كه خودتونو وكيل دانشجو ميدانيد اگر راست ميگوئيد كه دلتان براي دانشجويان ميسوزد چرا پيگير دستگيري ومحاكمه كساني كه حيثيت دانشگاه را با حمله به كوي دانشگاه لكه دار كردند وپشيزي براي دانشجو حرمت دانشگاه ارزش قائل نشده ونخواهند شد ؛ نبوده ايد.متاسفانه شما هرگز ارزشي براي دانشجو قائل نبوده ايد. (236159)
 
majid
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۰:۲۹:۴۹
من دانشجوی شریفم.
واقعا برای اینگونه افراد که اقلیت هستند وفکر میکنند همه کاره اند و بیانیه میدهند متاسفم (236160)
 
سعید امامی
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۱:۲۸:۵۵
حالا همه شدند دانشجوی شریف! (236316)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۷:۱۹:۲۶
متاسفانه شعار استکبارستیزی این دانشجویان مستقل در بیانیه آنجا که از استکبار واستعمار گفته و نام انگلستان وآمریکا واسرائیل را به حق گفته اند اما متاسفانه روسیه را از قلم ا نداخته اند رنگ میبازد. (236212)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۷:۵۰:۲۳
به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به دوستان خود توصیه می کنم فقط به فکر آینده خودتان باشید و در این جنجالها شرکت نکنید که کوچکترین نتیجه ای برای شما نخواهد داشت زندگیتان رت خدای ناکرده تباه نکنید که پشیمانی سودی نخواهد داشت کلاهتان را محکم بگیرید و وارد این \"بازیهای سیاسی\" نشوید که بقول معروف \" فکر نان کن که خربزه آب است \" (236217)
 
محمديان ازبندر عباس
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۸:۰۷:۱۰
از دوستان الف تقاضا دارم موضوع ديكتاتور كيست ؟ جهت نظر سنجي درسايت قرار دهند تا مردم فهيم ايران نظرات خود اعلام كنند ومشخص شود ديكتاتور غير از افرادي هستند كه به قانون اساسي -راي مردم -قوانين مدني پشت پا مي زنند ديكتاتورغير از افرادي هستند كه شهيد دروغين مي سازند وآبروي زن ودختر مردم مي برند-و............. (236223)
 
ايرج
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۸:۳۴:۴۷
بنده جهت گيري اين بيانيه را دانشجويان مستقل نميدانم و ميخواهم بدانم اين بيانيه را چند نفر امضا كرده اند. البته گمان نكنم نمايش دهيد . (236231)
 
Amir
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۸:۴۸:۱۷
نکته ای که جالب است ، سیاست الف در انتشار نظرات می باشد ،
اگر به آرای داده شده به نظرات نگاه کنید خالص رای داده شده به اکثریت آرا رقمی منفی است در حالیکه 2 یا 3 نظری که بیشترین رای را گرفته است با اختلاف بسیاری خالص رایشان مثبت است ،
انتظار منطقی و آماری اینست که تعداد نظراتی که می توانند اقبال عمومی را داشته باشند بیش از آنهایی باشد که از نظر افکار عمومی منفی می گیرند .
این تناقض نشان دهنده سیاست نا درست الف در سانسور نظرات است .
از مسئولین الف حداقل خواهش می کنم بخش رای دهی به نظرات را بر دارند تا حلقه ی سانسورشان کامل شود .
نمی دانم نظر را منتشر می کنید یا نه .. . اگر کردید که دستتان درد نکند .
اگر هم نکردید فقط بدانید که مردم درک و شعور بالایی دارند و آنطور که شما فکر می کنید نیستند . (236236)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۸:۵۴:۱۶
بنده دانشجوی ورودی 86 شریف هستم
اون روز هم تو دانشگاه بودم
از این که دانشجویان شریف استقبال نکردند ازاین حرکت خیلی تعجب کردم هر کی کار خودش رو می کرد و این ها هم که سر جمع 100 تا 200 نفر بودند شعار خودشون رو می دادند کسی هم کاری به کسی نداشت بعدش هم با آرامش تموم شد
فضای دانشگاه ما واقعا ارومه (236241)
 
sharifi
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۰۳:۱۳:۲۴
من که ا.ضاع رو طور دیگه دیدم. (236747)
 
رحیم
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۸:۵۴:۲۰
ریشه تلخ حوادث را نه در اغتشاشگران که باید در رفتار حاکمان جستجو کرد. اگر همان روز اول بحران را درست مدیریت میکردید امروز این دمل چرکین سر باز نمی کرد. ریشه این حوادث را در صدا و سیما، در رفتار دولتیان، در گفتار تریبون به دستان جستجو کنید. معترضین (و یا به فرمایش نویسندگان این بیانیه اغتشاشگران) وجود دارند چه بخواهید و چه نخواهید. پس بجای دادن بیانیه های احساسی و داد سخن دادن ها به فکر چاره باشید. راه حلی بیابید قبل از اینکه دیر شود. (236242)
 
رضا مثقالی
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۰۹:۴۸:۰۸
بنظر من اختلاف کنونی تو جامعه و حتی دانشگاه در درجه اول جنگ اعتقاد و بی اعتقادی به مبانی اسلام و تفسیری که از اسلام می کنیم هست و نفاق هم در این بین جولان میده..... (236261)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۱:۱۹:۳۵
پس بزارید بقول خودتان شورشیها هم بیانیه شون چاپ بشه. مگه اینکه شما هم بخواین مثل صدا وسیما با این قضایا برخورد کنید. (236305)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۱:۲۳:۳۶
اگه یکی عین ما فکر کرد پس از ماست و باید برایش هورا کشید. اما اگه مثل ما فکر نکرد پس قاتل جانی ادم کش و.... هست.
خود میبریم خود میبافیم خود قضاوت میکنیم خود حکم میکنیم و خود اعدام می کنیم
حتی تحمل یک حرف غیر خودی وجود ندارد
پس مرگ بر دیکتاتور (236310)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۱:۲۵:۲۴
خیلی جالبه فقط یه نگاه به تعداد موافق ها و مخالف ها بندازین و خیلی راحت بسطش بدین به نتیجه انتخابات (236312)
 
عجیبا\"
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۱:۲۸:۱۱
[quote=
مطلب دیگر اینکه اعتقاد دو تن از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترای فیزیک دانشگاه شریف را به اطلاعتان می رسانم که اعتقاد داشتند ما که در سطح بالا درس خواندیم چرا باید رای مان در انتخابات برابر با آدم های بیسواد روستایی باشد
پس معلومه اینها یا از اسلام چیزی نمیدونند یا اصلا اسلام رو قبول ندارن
اینها واقعا تحصیل کرده هستند اون از نوع نخبه :)
توی دین اسلام همه با هم برابر هستند
چه کسی که پول داره و که کسی بی پوله و که کسی علم زیاد داره و چه کسی علم در کم هست
نمونه بارزش در مکه مکرمه و وقتی همه به یک شکل و یک رنگ دور خانه خدا میگردند (236314)
 
مثلا نخبه
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۱:۳۳:۱۹
در دانشگاه تهران که جمعیت کمی بیشتر از دانشگاه شریف بود
شعار های عجیب مثل ( پول نفت گم شده / خرج فلسطین شده )
این شعار ها که چند روز قبل tvهای خارجی ولی به گونه دیگر میدادند و چی شد سر از اینها در اومده
و هم چنیین وقتی نیروی انتظامی جلوی در فقط وایساده و هیچ کاری نداره برای چی فوشهای خیلی رکید بهشون میدند
آیا این دانشجو نخبه هست که چنیین کاری میکنه (236322)
 
sharifi
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۰۳:۱۴:۵۷
تو شریف از این شعارها خبری نبود (236748)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۱:۳۸:۲۳
من دانشجوی عمران شریفم
بر خلاف گفته دوست عزیزم دوستانی که این بیانیه را تائیید کردند و می کنند اکثریت قاطبه دانشگاه اند
احتمالا ایشان یا مزاح کرده اند که دانشجوی شریف هستند یا سال تحصضیلی برایشان هنوز آغاز نشده و قدم رنجه نکرده اند و یا
دانشگاه شعبه جدیدی در علی آباد کتول زده و ایشان آنجا می روند
شما سبزها کی میخواهید دست از توهم بردارید؟ (236325)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۴:۵۰:۱۴
امروز سبز قانون‌گريزي و آشوب! (236520)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۵:۱۴:۴۶
من واقعا می خواهم بدانم نخبه بودن چه ربطی به درستکار بودن دارد؟
آیا نخبه ها دچار فساد نمی شوند؟
آیا نخبه ها گرایشات منفعت طلبانه ندارند؟
آیا نخبه ها به فکر منافع خود نیستند و فقط به منافع کشور فکر می کنند؟

در کشور ما طوری شده که نخبه بودن و داشتن تحصیلات اکادمیک ابزاری شده است برای کسانی که می خواهند منافع خود را پیش ببرند و دیگران را تحت فشار قرار دهند صرفا چون نخبه هستند هر غلطی را بیان کنند دیگران باید تایید کنند. این فساد بزرگترین فساد هاست که باید با آن مبارزه شود. (236533)
 
خوشرو
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۵:۲۵:۴۲
باز هم به دانشجویان مستقل! (236539)
 
مهرداد
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۶:۱۳:۳۲
چی رو بسط بدیم به انتخابات برادر ؟آمار موافق-مخالف این سایت رو؟
میگیم شما متوهم هستید همینه دیگه
الان ده درصد اون چهل میلیونی که رای دادند هم از اینترنت استفاده نمیکنند
بیشترشون کامپیوترم ندارن
جای گرم نشستی خیالته که بچه هرمزگان-بوشهر-ایلام-کرمانشاه و خیلی از آدمهای محرومی که سرنوشت انتخابات رو تعیین کردند عین شما هستند؟که وقتی بیکار میشن با لیمونارت بشینن پای اینترنت؟
که تصور میکنید کل ایران با شمان؟
از انتقاد حرف میزنید؟
شما چی کار مونده که نکرده باشین؟ آبرو بری که کردید-خسارت که زدید-توهین به آرمانهای یه ملت که کردید اتوبوس مردم رو اتیش زدید
چی کارتون کردن؟ راست راست دارید می چرخید
الان تو هر کشور غربی کسی اینکارو بکنه از هستی ساقطش میکنن و صدتا اتهامم بهش میبندند!
(236558)
 
صدا
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۶:۳۰:۴۳
محمد عزیز که می گی با نگاه کردن به رای های مثبت منفی وبسطش دادن به انتخابات میشه تقلب در نتیجه انتخابات رو حدس زد واقعا برات متاسفم خودتونم می دونین که رای دهندگان به احمدی نژاد اکثرا از قشر ضعیف جامعه هستن و دنبال یه لقمه نون حلالند اونا حال دیدن این سایت اون سایت ندران
ولی باز شما تجمع روز قدس تکذیب می کنی که سبزها بین مردم گم شدن یا غرق شدن
و به رای مخالف و موافق این سایت اون سایت اتکا می کنی (236566)
 
بچه جنوب
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۱۷:۱۰:۰۲
من ده سالی هست درسم تمام شده ،
کامنتهای همه دوستان را خواندم، بچه ها چیزیکه ازشش هفت سال دردانشگاه زندگی کردن و دیدن قضایای 18تیر و . . . یادگرفتم این بودکه نخبه ها باید نسبت به مسائل جامعه حساس باشند، اما شکل بیان این حساسیت نمیتواند مثل سایرین باشد. باید اظهار عقیده و درصورت لزوم اعتراض کرد اما راهش \" مرده باد و زنده باد نیست \" و این شعارها ابزار عوام است، نه یک جامعه مدرن. کار نخبه آگاهی دادن به جامعه است.
درمورد دوستانی که ازبرابری رایشان با افراد کم سواد شاکی بودند میخواهم بجای سرخوردگی دعاکنند وسعی کنند تاسطح فکرجامعه بالابرود تامردم دچار شیطنت عوامفریبها نشوند. پانصد سال پیش گالیله کشف کرد زمین گرداست و میچرخد. نادانهای وقت بردندش دادگاه وعوام هم کمکی به او نکردند، درپاسخ به فشارها گفت هرچی شما بگید. چون قرارنیست نخبه پهلوان بازی دربیاورد بلکه جامعه باید به آن درجه از فکر و فرهنگ برسد که همه بدنبال حقوقشان باشند ونیازی به قهرمان نداشته باشند. آنوقت اصولا کسی نمیتواند از دموکراسی سوء استفاده کند، ویا شبهه ایجاد کند چون کار دردست کاردان است وبخاطر شفاف بودن همه چیز تکلیف همه معلوم است. الان واقعا قضاوت سخت است چون خیلیها ازدوطرف دارند شیطنت میکنند. وباقی هم یا کنار کشیدند یا مثل همین دکتر توکلی عزیز که دست برقضا هم دانشگاهی هستیم بخاطر مسموم بودن فضا دچار یکی به نعل یکی به میخ شده اند. (236584)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۹ ۲۰:۱۶:۱۸
اکثریت بچه هابه موسوی رای دادن.البته واضح بودکه شناخت زیادی ازش ندارن وبیشترانگیزشون نفی احمدی بود.درمجموع دانشگاه مازیادسیاسی نیست و سالی یک تجمع مسالمت امیز(وبسیارمفرح) دراعتراض به وضع خوابگاههاباحضورپرشورتهرانیها!مهمترین حاشیمونه.البته اگرفردااحمدی بلندشه بیاددانشگاه نبایدانتظارداشته قضیه بادوتاسوال ابکی درباره ی مدرک ویارابطش بامشائی(مسائل موردعلاقه انجمن مستقل کذائی وایضاسایت خودتون)هم بیاد. فضافعلاارومه پس بهتره کارتحریک امیزی ازدوطرف سرنزنه. (236645)
 
محمد صادق
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۰۰:۴۵:۱۷
یک دانشجوی شریف هستم! به شدت موافقم که جماعتی که امروز در دانشگاه مشغول به هم ریختن فضا هستند افرادی هستند که پیش از انتخابات هم هیچ اعتقادی به هیچ یک از اصول جمهوری اسلامی نداشتند و حال امروز تحت لوای پر از نفاق \"خط امام\" انتخابات را بهانه کرده اند و مشغول نابود کردن تمام آرماهای امام هستند. فضای به شدت علمی دانشگاه شریف اساسا با چنین حرکتهایی سازگار نیست، در خوشبینانه ترین حالت جمعیتی 300نفره در این تجمع شرکت کردند که جدای از گردانندگان این حرکت باقی افراد یا ورودی جدید بودند که اصلا با فضای دانشگاه آشنا نبودند یا پیش از این هم چندان دلبسته نظام نبودند که امروز هم بخواهند کاری از پیش ببرند. هر وقت این جماعت 50-60 نفره ی بلواگر توانستند جمعیتی بیش از هزار نفر از مجموع 7000 دانشجوی شریف را به اغتشاش ترغیب کنند آن وقت می توانند به پیروزیشان اندکی امید داشته باشند. امیدی که با آگاهی دانشجویان دانشگاه هیچگاه برای آنها فراهم نخواهد شد... (236727)
 
علی
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۲:۵۸:۰۲


خدا کند که سانسور نشود...
مخالفان که از اسراییل نیامده اند...مخالف دین و اسلام هم نیستند...مخالفان مخالف عقل ستیزی، آزادی ستیزی و ندانم کاری هستند.
آقایون دانشجوی مستقل، چرا برای واگذاری مخابرات به سپاه بیانیه نمیدهید؟
چرا برای حمله به کوی دانشگاه بیانیه نمیدهید؟
چرا برای رفتارهای مضحک و حرفهای ناپخته آقای مشایی بیانیه نمیدهید؟
چرا وقتی مدرک آقای توکلی را مورد تهمت قرار میدهند در حالیکه تز کپی شده از مقاله چاپ شده در مجله نیچر است بیانیه نمیدهید؟
شما مستقلید؟
مستقل از چه چیز و چه کس؟
مستقل از آزادگی؟ از انصاف؟ (236709)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۳:۰۴:۵۰
هرچند نظر من رامنعکس نميکنيدولي مي نويسم تا ايندگان نگويند نسبت به سرنوشت کشورم بي تفاوت بوده ام
اين دانشجويان به اصطلاح مستقل لطف مي کردند در قضيه حمله به کوي دانشگاه هاي تهران واصفهان وشيراز هم يک بيانيه اي صادر مي کردند تا هم ثابت شود مستقلند وهم ثابت شود دانشجويند (236861)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۹:۱۰:۵۵
اقایان مخالف که لیاقت این کلمه زیبنده اکثر شماها نیست چرا وقتی عده ای تحت عنوان دانشجوی ازاد و مستقل نامه یا بیانیه می دهند که می خواهند درس بخوانند شما طاقت ندارید و انگ به انها میزنید شماها که همیشه از ازادی بیان و .. صحبت می کنید مگر سپاه سهام نخریده و عدهای مشغول کار نمی شوند و خانواده انها از این معیشت استفاده نمی کنند مگر دزدی کرده بله از نظر شماها باید امثال م . ه میخریدند مثل ایرانسل و زنده باد اسلام و قران و جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران عزیز الحسود لا یحسود
دانشجوی به طرفداری شما نیست انگ نزنید ان هم حقی دارد که درس بخواند (237002)
 
يك دانشجو
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۸:۰۳:۱۲

يك سوال حالا كه از هر گوشه يك انجمن اسلامي دراومده و دفترتحكيم وحدت هزار تا باني داره.(طيف علامه، طيف شيراز، طيف مستقل و...)
بهتر نبود اين عزيزان اساميشون رو هم قيد مي كردند تا ما مي فهميديم چند نفر هستند؟
البته ميدونم كه بعيده چاپ بشه (237155)
 
اصغر پورمخبر
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۹:۴۵:۱۲
با سلام بالاخره مسوولان نظام دوست دارند مردم علي الخصوص معترضان آشتي كنند و راضي شوند و يا دلشان مي خواهد 5 ميليون نفر حضورا به خيابانها بيايند و خود مسائلشان را در ميان بگذارند. (237222)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۱۵:۴۹:۱۶
اصغر جون! چند نفر معترض گفتي بيان تو خيابان! 5ميليون! ظاهرا دوستان سبزي چشماشون هم مشكل داره! راستي روز قدس چند نفر بوديد؟ صدها نفر ! در برابر ميليونها نفر، فكر كنم عينك سبز زده بودي وهمه رو سبز ميديدي براي همين توهم اكثريت داري مثل اقاي موسوي! شما امروز حتي نميتوانيد يك تجمع چند هزار نفره رو بياريد اونوقت حرف از چند ميليون ميزنيد! بقول اقبال لاهوري:از خواب گران ،خواب گران، خواب گران ،خيز!... (237511)
 
سعید سبز
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۲۲:۰۹:۱۱
گویا سایت الف از بیانات این آقا سعید (که گویا تازه با اینترنت آشنا شده و از اینکه نظراتش در یک سایت کاملا بیطرف داره منعکس میشه احساس مسرت میکنه) خیلی راضیه!

دوستان سبز خودشون رو میکشن تا نظراتشون نشون داده بشه و این آقا سعید دم به دقیقه کامنت میزاره!

ما که بخیل نیستیم ولی در دیزی بازه، حیای گربه کجا رفته!
چند نفر باید با نظرات ایشون مخالفت کنن که از رو برن؟

رو رو برم بابا! (237785)
 
ايمان
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۱۵:۰۵:۵۳
خدايا من نميدونم كه بالاخره كي اين سبزي ها ،دست از تو هم بر ميدارند! عينك سبز زديد همه رو سبز ميبينيد! من هم دانشجوي فوق هستم ولي تو دانشگاه ما هم هيچ حرفي از انتخابات و... نيست !اكثريت دانشجويان دنبال درس و مشكلات خودشان هستند و كاري به سياست ندارند! دانشجو بازيچه موسوي نيست كه به ساز ايشون برقصه! موسوي اگه مدركي داشت طبق قانون همان زمان ارائه ميداد! از توهم و خواب بلند شيد ! مردم و دانشجويان انتخابات رو تمام شده ميدانند! شاهد اين مطلب هم، كاهش شديد تجمعات سبز است! كه هر روز كمتر از ديروز! (238250)
 
احمدي
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۱۵:۵۴:۲۴
متا سفانه دركشورما اگاهي اكثرمردم حا لابه دليل جبرزمانه( پيشرفت تكنولوژي ودسترسي به اطلاعا ت) بوده ويا انقلاب زياد است ا ما زيرسا خت فرهنگي درهمه زمينه ها بسيارضعيف مي باشد. استفاده صحيح ازبسياري از داشته ها را درعمل بخوبي نميدانيم ازراه رفتن در خيابان تا استفاده ازاب , برق و تلفن گرفته تا حق داشتنن عقيده براي ديگران را يا د نگرفته يا اموزش داده نشده كه درجا معه چگونه بايد به حقوق ديگران فكركرده به انداره حق خودمان احترام گذاشته واز ان دفاع كنيم و قبول كنيم بدون عصبانيت و توهين ودروغ با استفاده صحيح ازتمام امكا نات به فكرحق قانوني ويا حتي شرعي ديگران باشيم. وقتي كه حتي سي ثانيه چراغ قرمز را نمي توانيم تحمل كنيم چون مخا لف حركت ماست وازديگران انتظارداريم كه بايستند تا ما برويم وازحركت كه حق انها ست بخاطرما بايد بگذرند وهرگونه اعتراضي ازريختن زبا له دركوچه وخيابان تا جنگل هاي شمال وهرزدادن اب تا ورود ممنوع رفتن را برنمي تابيم وقبول اشتباه ويا حتي فكراشتباه هم نمي كنيم وبا زورنه با گفتگو انچه كه ما انجام ميدهيم و مياندشيم صحيح بوده وحق نقدواعتراض را كه خودمان براحتي بهره منديم را براي ديگران قايل نيستيم پس بهترنيست بجاي شعاردادن وجنگيدن مثل بازي تيم ملي كه قرمزوابي كنارهم براي سربلندي كشورمي نشينند كنارهم دست دردست هم سعي درياد گرفتن بهترشدن كنيم ودست ازلجبازي (احساسي بودن) وتك انديشي برداشته يكديگررا باوروحمايت كنيم . وبا منطق و منصفانه
با يكديگر نه به چشم دشمني بيگانه برخورد نماييم. (238292)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.