توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 54549
چگونگي كشف اشياء عتيقه از بار ديپلمات آرژانتيني
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۰۳
 سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان چگونگي كشف اشياء عتيقه از بار يك ديپلمات آرژانتيني را تشريح كرد.

به گزارش ايسنا، حسن قشقاوي در پاسخ به سوالي درباره كشف اشياء عتيقه از بار رايزن سابق سفارت‌ آرژانتين در تهران گفت: آقاي سباستين زاوالا رايزن سابق سفارت آرژانتين در تهران در خردادماه سال جاري در پايان ماموريت خود كه بيش از ‌٥/٧ سال طول كشيد، تهران را ترك كرده است و اثاثيه نامبرده ـ كه قرار بود پس از خروج وي از كشورمان خارج شود ـ داراي بسته‌هاي زيادي بود.

وي ادامه داد: مامورين گمرك جنوب تهران به اثاثيه نامبرده مشكوك شده و با رعايت كنوانسيون ناظر بر حقوق ديپلماتيك و كنسولي وين، پس از بازديد از بخشي از بار نامبرده در حضور كاردار سفارت آرژانتين در تهران، تعدادي اشياء عتيقه از جمله مسكوكات و اسكناس‌هاي قديمي، كتب خطي، اسلحه‌هاي قديمي و غيره در اثاثيه نامبرد كشف كردند.

وي افزود: سازمان ميراث فرهنگي و گمرك جمهوري اسلامي ايران در حال تحقيقات كارشناسي تكميلي در اين زمينه بوده و قرار است نتايج بررسي‌ها را متعاقبا اعلام كند.

سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر " ضرورت رعايت و احترام به مقررات كشور‌ها از سوي ديپلمات‌ها" تصريح كرد: ما اين‌گونه رويكرد‌ها را تقبيح كرده و منتظر نتايج نهايي تحقيقات هستيم.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.