نظر منتشر شده
۸۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 54568
زير سقف انقلاب كسي با صلاحيت‌تر از آيت‌الله خامنه‌اي براي رهبري نيست
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۱۴


يكي از اعضاي مجلس خبرگان رهبري در گفتگو با الف بخش‌هايي از سخنان منتشر نشده هاشمي رفسنجاني در ملاقات برخي اعضا در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام را اعلام كرد.



متن گزارش اين عضو خبرگان از اظهارات هاشمي، که از سوي الف، بدون دخل و تصرف در محتوا و به صورت خبري تنظيم شده را می‌خوانید:



آيت الله هاشمي رفسنجاني در ملاقات جمعي از اعضاي مجلس خبرگان در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت است: برخي فكر مي كنند من گفته ام مشروعيت نظام به راي مردم است. در حالي كه من مشروعيت نظام جمهوري اسلامي را به ولايت فقيه مي دانم.



وي اظهار داشت: مصداق اتم واكمل ولي فقيه در حال حاضر حضرت آيت الله خامنه اي است و ما كسي را بهتر و توانمندتر از ايشان در اداره كشور نداريم.



هاشمی يادآور شد: هر وقت من مي خواهم بيشتر به رهبري نزديك شوم، جريان مرموزي نمي گذارد.



وي در پاسخ به انتقاداتي درباره انفعالش در حوادث و آشوب ها و اختيار كردن سكوت افزود: شما از اقدامات من براي تنش زدايي خبر نداريد كه چقدر در اين زمينه وقت گذاشتم و با افراد مختلف جلساتي برگزار كردم.



رئیس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به انتقاد ديگر اعضاي مجلس خبرگان درباره حمايت از فرزندانش كه اتهام هاي زيادي متوجه آنها شده است، گفت: كي خواسته اند كه با اتهامات اعضاي خانواده من برخورد كنند كه من مانع بوده ام. من حتي نمي توانم از انجام برخي كارها از سوي آنها ممانعت كنم. برخي كارهايي كه اعضاي خانوده ام انجام مي دهند به من ربطي ندارد.



وي درباره حمايت از مير حسين موسوي در انتخابات گفت: من احمدي نژاد را قبول نداشتم ولي از موسوي و خاتمي و كروبي هم حمايت نكردم. من و ناطق نوري به دنبال اين بوديم كه روي كاندیدايي غير از احمدي نژاد توافق شود.



هاشمی يادآور شد: در زمان رياست جمهوري بنده هم مي‌گفتند كه من و رهبري با هم اختلاف داريم،در حالي كه من با آقا رفاقت 50 ساله دارم، در آن زمان من پيش آقا بودم كه يك نفر از اعضاي جامعه مدرسين زنگ زد، آن موقع مطرح شده بود كه بين من و آقا اختلاف پيش آمده است، اين فرد زنگ زده بود و آقا گوشي را برداشتند و آن فرد آقا را نشناخت و آقا گوشي را به من داد و آن فرد هم مي‌گفت ما از اختلاف شما و آقا ناراحتيم و مي‌خواهيم هيئتي از قم بفرستيم و بين شما صلح و سازش برقرار كنيم، آقا هم اين صحبت‌ها را مي‌شنيد و بعد از اينكه من گوشي را گذاشتم، دونفري خنديديم، می‌خواهم بگویم که ما چقدر به هم نزديك هستيم و اين افراد چه برداشتي از ما دارند و چه طور براي ما حرف درمي‌آورند.



وی افزود: قضاياي امروز نيز مثل همان موقع است و روابط من و رهبري بسيار گرم و نزديك است و جلسات منظم داريم.





هاشمي اظهار داشت: برخي از دوستان كه مي‌خواهند آقا را ببينند، هر چقدر هم كه مسئوليت بالايي داشته باشند مدت‌ها بايد در نوبت باشند تا آقا را ببينند. رابطه من و آقا آنقدر نزديك است كه من هر وقت كار فوري داشته باشم و بخواهم با آقا ديدار كنم يا تلفني صحبت كنم. بلافاصله با آقا ديدار يا تلفني صبحت مي كنم.



وي تاكيد كرد: كساني كه تصور مي‌كنند بين من و آقا اختلافي وجود دارد، جايگاه ولايت را نمي شناسند، در صورتي كه من واقعاً به ولايت فقيه معتقد هستم و در بسياري از موارد در برخي مسائل مفصل بحث كرديم و به نتيجه هم نرسيديم اما من گفتم اين جور مواقع مسئوليت ولايت و رهبري به عهده شما است، چون من فهم و مسئوليت شما را از خودم بيشتر مي‌دانم وهمچنين شما را حجت مي‌دانم و بايد به حرف شما گوش بدهم.



رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جامعه بشري امروز هيچ بديلي براي ولايت فقيه نداريم. اگر ولايت فقيه در ايران نباشد كشور يا تجزيه مي‌شود يا متلاشي، تنها راه اداره كشور ولايت فقيه است و هيچ كس بهتر از ايشان توانايي اداره كشور را ندارد. ولايت فقيه تنها راه اصلي اداره كشور است. تئوري ولايت فقيه راه نجات كشور است والا شكست قطعي است. حضرت آيت الله خامنه اي در رهبري بديلي ندارد و بهترين فرد براي ولايت فقيه ايشان هستند.



هاشمي اظهار داشت: من، نظام بدون ولايت فقيه را مشروع نمي‌دانم. مشروعيت نظام از ولايت فقيه است نه از راي مردم. زير سقف انقلاب كسي با صلاحيت‌تر از آيت‌الله خامنه‌اي براي رهبري نيست.



وی گفت: در دنياي امروز و در ايران كدام فرد را مثل ايشان پيدا مي كنيد. آقا تدبير دارد، مدير است، به اوضاع كشور و اوضاع بين‌المللي مسلط است، خوش‌فهم، خوش‌بيان و زاهد هم هست.



هاشمي تاكيد كرد: ما هيچ اختلافي با هم نداريم. برخي دوست دارند بگويند بين ما اختلاف است و نمي‌خواهند وحدت حاكم باشد. برخي دوست ندارند ببينند كه بين ما وحدت است و مي‌گويند اختلاف است.



وی در اين جلسه گزارشي از انتخابات ارائه داد كه احمدي‌نژاد چه كار كرده، موسوي چه كار كرده و نامه‌اي را كه به رهبري نوشته بود، توضيح مي‌دهد و مي‌گويد من در اين ماجراها سكوت كردم، هيچ نگفتم و عليرغم اينكه خانواده‌ام و بچه‌هايم به من فشار مي‌آوردند، من به خاطر انقلاب سكوت كردم.



حضار در اين جلسه سئوالاتي از اين قبيل و به این مضمون مطرح كردند كه چرا اين مطالب را هاشمي پشت درهاي بسته و غير علني مطرح مي‌كند و يا اينكه چرا نامه‌اي با مضمون فراگرفتن دود و آتش در خيابان هاي تهران را چند روز قبل انتخابات منتشر كرديد و يا چرا خانواده شما رفتارهاي ناپسندي در انتخابات دارند و شما از اين رفتارها ابراز برائت نكرده‌ايد؟ پاسخ‌هايي ارايه كرد ولي از عکس‌العمل و اظهارات اعضا مشخص بود که اين پاسخ‌ها براي اعضاي مجلس خبرگان قانع كننده نبود.



در آغاز اين ديدار آيات و حجج اسلام موحدي كرماني، شفيعي، طباطبايي، بوشهري، ايماني، دري نجف آبادي، فلاحيان و ‌ميرمحمدي به بيان ديدگاههاي خويش درباره مسائل مختلف پرداختند .



يكي از اين افراد خطاب به آقاي هاشمي گفت: انتظار ما از شما اين است كه براي وحدت كمك كنيد و صريح و شفاف مواضع خود را اعلام كنيد تا سوء تعبيرهايي كه هم اكنون درباره شما وجود دارد، از بين برود.



اين عضو مجلس خبرگان كه اظهارات هاشمي را نقل كرده اظهار داشت: براي من مورد تعجب است كه چرا روابط عمومي مجمع تشخيص، فقط بخش هايي بسيار كوتاه از سخنان آقاي هاشمي را منتشر كرد و از انعكاس نكات مهم آن خودداري نموده است؟ بنده هر چه منتظر شدم، روابط عمومي مجمع از انعكاس اين سخنان خودداري كرده بود. براي همين شخصا تصميم به انعكاس اين مطالب گرفتم.





 
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۳:۴۶:۳۴
خامنه اي زنده باد هاشمي پاينده باد يادم نميره سه ماه پيشو كه چقدر پشت سر اين دو نفر چرت و پرت زياد گفته ميشد اينم يه تو دهني محكم به همه مخالفان و دشمنان (236883)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۷:۳۲:۲۹
آقای هاشمی خیلی دوست دارم که این اعتراف شما به واقعیت را، از ته دل بدانم . . .
آقای هاشمی روز قدس دید که اگر در مسیر ولایت حرکت کند مردم از او حمایت می کنند؛ اما اگر مانند موسوی و خاتمی دهن کجی نمایند؛ از مردم سیلی می خورند.
هاشمی تا زمانی که در خط ولایت باشد در دل ها جا دارد؛ وگرنه مطمئن باشد که در غیر اینصورت، هیچ جایگاه قابل اعتنایی نه در بین مردم و نه در بین اپوزیسیون ندارد. (236960)
 
reza
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۱۸:۵۷:۵۷
اینکه بدون ولایت فقیه کشور تجزیه می شود مو ضوع قابل تاملی است.و انکه شخص اقای خامنه ای فردی با هوش هست نیز قابل قبول. اما اینکه اقای رفسنجانی در ورد خانواده خود چنین جملاتی را گفته باشد باور کردنی نیست.مواردی که در اظهارات این عضو مجلس خبرگان از اقای رفسنجانی نقل شده است بیشتر شبیه جملاتی است که در این مدت مخالفان اقای رفسنجانی اصرار داشتند که ایشان باید به زبان بیاورند.افرادی چون اقای طائب اقای یزدی و از همه بیشتر جناب اقای شریعتمداری لذا بنده بدون طرفداری از جناه خاصی در کشور عقیده دارم که این گفته ها از قول اقی رفسنجانی باور کردنی نیست. (238411)
 
امیر ارسلان
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۱۹:۲۱:۴۷
همان زمان که ایشان اولین خطبه نماز جمعه بعد از انتخابات را برگزار کردند به دوستان گفتم هاشمی اگر سیاستمدار لایقی باشد (که هست ) یادش نخواهد رفت که در طول 30سال گذشته همین جماعت ولایتی پشت سرش نماز خوانده اند و برایش شعار داده اند .
الحمد لله که کید ظالمان به خودشان برگشت .

من از الف تقاضا می کنم یک بررسی کند ببیند کسانی که بعد از انتخابات از هر حرف زده یا نزده و از هر فعل انجام شده یا نشده آقای هاشمی هزاران بیت شعر و اراجیف در مخالفت با انقلاب و ... سر میدادند درباره این حرفها و یا مواضع قبلی آقای هاشمی دربازه نظام و انقلاب و ... چه دارند بگویند .

الحمد لله الذی جعل اعدائنا من الحمقا . (238426)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۳:۵۵:۴۸
البته درسته .من خودم به احمدی نژاد رای دادم.ولی با این هجمه ی سنگین بر ضد هاشمی مخالفم.واقعا این دو نفر دوستی دیرینه دارند.ولی حساب هاشمی از خانوادش جداست.خودشم که گفت اگه فرزندانم تخلف کردن مخالف دادگاهی شدنشون نیستم.به نظرم به شخص هاشمی تو این جریانات بد شد.یکم بیایید احترام بذاریم.ولی من خواستار محاکمه ی سران اشوب و اعوان و انصارشون تا احقاق حق امت حزب الله هستم. (236888)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۳:۵۶:۰۶
هاشمي در محافل خصوصي چه حرف هايي مي زند و در محافل عمومي ابهام آفريني مي كند.حالا كه اوضاع با درايت رهبري آرام شده هاشمي مي خواهد از غافله عقب نيافتد .بايد به آقاي هاشمي بگوييم دير از خواب بيدار شدي! (236890)
 
محمدغلی
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۹:۳۷:۲۶
کاملا با شما موافقم
زمانی که کشور را فتنه و آشوب گرفته بود این آقای هاشمی خودتون که شاهدین چه حرفهایی می زد.با زنش مصاحبه کردند و گفتند حاج خانوم اگه تقلب بشه توصیه شما به مردم چیه؟گفت بریزن بیرون.تو خونه نشستن و می برن و می دوزن.حالا که مسئله با درایت حضرت آقا خاتمه پیدا کرده ایشون میاد یه همچین حرفهایی می زنه .به عمل کار براید داداش من به سخندانی نیست...
ایشون که دیگه از طلحه که بالاتر نیست وقتی امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام به خلافت رسید فردای همان روز رفت تو مسجدی که حضرت علی علیه السلام امام جماعت بود نماز می خواند و به جای اینکه به امامش اقتدا کنه برای خودش یک نماز جماعت دیگه راه انداخت.
بعد از رحلت امام (ره) این عالجنابان یک مافیای قدرتی راه انداختند که بیا و ببین.
بابا مردم کور و کر که نیستند. میبینن کی داره چی کار میکنه.حالا همونایی که یه عمره مال مردم و چپاول کردن دارن مردم و تحت فشار اقتصادی می ذارن و از همین یه بار روانی سنگین علیه دولت و رهبری درست می کنن که بیا و ببین.
حرفم اینه
لطفا به جای آقای هاشمی سجاده ایشون رو آب نکشن...
اون به گرد پای طلحه و زبیر هم نمیرسید .... (237011)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۹:۱۰:۳۳
اين اقاي ناشناس با نظر خودش دقيقا همان كاري را ميكند كه دشمنان اسلام و انقلاب ميخواهند . شايد هم از گل الود بودن مملكت سودي عايد ايشان ميشه . اقا دست بردار كدام قافله كدام عقب افتادگي اين بنده خدا سر حرفي كه زده هنوز باقي است . ودر كدام يك از سخنان خودش گفت مثلا رهبر بايد نباشد يا حرفي از براندازي يا از اين قبيل حرفها زد . ولي چيزي كه گفت براي شما درك ان خيلي سخت است پس سعي كن اين ور قضيه را درست كني . (237194)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۴:۰۳:۱۸
آقای هاشمی تا وقتی که در صراط ولایت گام بر می دارند، برای ما دارای ارزش و احترام هستند.
متاسفانه ایشان در بعضی موارد دچار سیاست نه سیخ بسوزه نه کباب، می شوند، یعنی تنها دنبال جاذبه هستند. در صورتیکه انسان های بزرگ مانند علی (ع) دارای هم جاذبه و هم دافعه هستند. ایشان نباید در موضع گیری هایشان بدلیل اینکه عده ای از اطرافیانشان خوششان نمی آید، از حق کوتاه بیایند.
قرآن می فرماید که مومنان کسانی هستند که از سرزنش سرزنش کنندگان باکی ندارند.
ما در حوادث اخیر دیدیم که کسانی که تا دیروز با هاشمی بد بودند و به ایشان جسارت ها کرده بودند و القابی نظیر عالیجناب سرخ پوش به این بزرگوار داده بودند، در حوادث بعد از انتخابات شده بودند طرفدار هاشمی و متاسفانه ایشان نیز در این موارد اعلام موضع نکردند و سکوت فرمودند.
به نظر می رسد که هر چند ایشان کمی دیر اعلام ولایت مداری کردند ولی به هر حال باید به فال نیک گرفت. (236894)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۴:۳۵:۵۷
نه اینکه شما همش در مدح هاشمی سخن گفتید.
رییس جمهور محبوبتان رسما در مناظره در جلوی 50 میلیون هاشمی ، خاتمی، موسوی رو به تشکیل باندی به سر کردگی هاشمی متهم کرد که برای دولت و مملکت مشکل ایجاد میکنن. همچنین فرزندان هاشمی باند مافیایی فساد دارن.
جالب اینکه احمدی نژاد بهترین نصحیت پدرش رو عدم غیبت کردن و پشت سر کسی حرف زدن اعلام کرد (236911)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۸:۰۸:۲۲
به عنوان كسي كه نه سمپاتي خاصي به جناح چپ دارم و نه بيزاري از جناح راست ولي از نسل اولي هاي معتقد به نظام جمهوري اسلامي ايران هستم كه در روند پيروزي انقلاب ايده ال و آرزويم تحقق اين حكومت بود، بايد بگويم يكي از عوامل اصلي بوجود آمدن جو ناسالم در روند انتخابات رفتار ناپسند آقاي احمدي نژاد در مناظره ها و مبارزات انتخاباتي بود. جا دارد نخبگان و متخصصان جامعه شناسي و روانشناسي اين رفتار را در دو دوره مبارزات انتخاباتي ايشان بررسي و آسيب شناسي كنند. (237157)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۱۳:۴۴:۲۳
من كاملا با نظر اين اقا سعيد موافق هستم . در كشور ما عده اي هستند كه با نظام جمهوري اسلامي كاملا موافق بوده و هستند و خواهند بود و براي ان زحمات بسياري كشيده و هم اكنون نيز تا پاي جان براي حفظ ان در هر ميداني اماده ميباشند . در همين انتخابات اخير كه اين همه ماجراي تلخ از خود بر جا گذاشت تا ان شب كذايي كه احمدي نژاد در مناظره جنجال برانگيز خود شروع كرد به تخريب عده اي از به اصطلاح مخالفان خود مگر چه اتفاقي افتاده بود همه با شور و هيجان خود را براي شركت در انتخابات اماده مي كردند ودر يك رقابت سالم و زيبا حضور فعالي داشتند . تا اينكه ان سخنان از دهان اين اقا بيرون امد خب مسلما اين حرفها را بر عليه هر كسي بزني با عكس العمل طرف مقابل مواجه خواهي شد . واز همان شب كام خيلي از مردم تلخ شد وخيلي ها را ميشناسم كه فقط به همين دليل اصلا در انتخابات شركت نكردند . به هر جهت مي خواهم اين را بگويم كه باعث و باني تمام اين در گيري ها مشكلات و مصيبت ها از همان شب استارت زده شد وبه تنها نكته اي كه اشاره نمي شود و از كنار ان به راحتي عبور ميشود همين است . اقايان حداقل يك جوابي به امثال من بدهيد چرا؟ چرا ؟ چرا ؟ (238193)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۹:۵۷:۴۰
خوبه هاشمی اعتراف کرد که میخواسته احمدی نژاد رئیس جمهور نشه (237229)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۷:۱۷:۵۰
با شما موافقم كه \"در حوادث اخیر دیدیم که کسانی که تا دیروز با هاشمی بد بودند و به ایشان جسارت ها کرده بودند و القابی نظیر عالیجناب سرخ پوش به این بزرگوار داده بودند، در حوادث بعد از انتخابات شده بودند\"
اما اين را هم فراموش نكنيد : در حوادث اخیر دیدیم که کسانی که تا دیروز با هاشمی خوب بودند و در حضور ايشان شعار هاشمي هاشمي خدا نگهدار تو و... سر مي دادند، در جشن روز يكشنبه 24 خرداد، شعار \"... ورشكسته - برگرد به باغ پسته\" سر دادند و در موقعيت هاي گوناگون در سايتهاي خبري ايرنا و فارس و ... از هيچ توهيني به ايشان فروگزار نكردند.
شما هم انگار هر وقت كسي به نفع شما حرف بزنه، باهاش موافقيد. (236953)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۴:۰۶:۲۴
من از دوستان و سایت الف یک سوال دارم ملاک خوب بودن افراد به چیست؟ به این است که بگویند به ولایت فقیه اعتقاد دارند و سنگ ولی فقیه را به سینه بزنند؟ یا نه باید اعمال و رفتارشان درست و اسلامی باشد؟ اینکه هر کسی هر کاری که خواست انجام دهد و بعد بگوید من پیرو ولی فقیه هستم درست است؟ (236898)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۹:۱۹:۵۰
آقا محسن
مهمترین چیز الان وحدت است که فقط و فقط با اطاعت از رهبری به وجود می آید... (237004)
 
محمد مهدی
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۰:۳۷:۱۰
آقا محسن .امامی که شما و آقایون موسوی و کروبی سنگشو به سینه میزنید در جایی میگه ملاک شناخت انسان ها حال آنهاست.بله حاااااااااااااااااال.یکم رو این جمله هممون فکر کنیم (237103)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۱۸:۲۰:۲۸
گرچه حرفتون درسته ولی ما که جای خدا نیستیم درباره باطن انسانها قضاوت کنیم. در قرآن میفرماید تجسس نکنید و اگر کسی شهادتین را بر زبان آورد مسلمان بدانید. حالا هم وحدت مهمتر است. ما آنقدر دشمن داریم که اگر کسی از اشتباهش برگشت یا اعتراف کرد یا... به هر حال حمل بر صدق و خیر کنیم. بیایید همدیگر را بپذیریم. دشمن ما زید و عمر برایش فرقی نمیکند. خود زنی نکنیم. (237646)
 
س
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۴:۲۰:۰۶
الحمد لله. گاهی باور میکنم جنگ قدرت وجود داشته باشد و گاهی باور میکنم ایشان بواسطه فرزندان ایزوله شده. الحمدلله که فرزند انقلاب در دامان انقلاب مانده است. بیایید تهمت نزنیم و بنا بر خیر بگیریم. ما برای ساختن ایران به همه قوا احتیاج داریم. اختلاف سلیقه را تحمل کنیم و هوشیارانه مرز خودی و غیر خودی را ترسیم کنیم.
درود بر رهبرم و پاینده باد میهنم و پیروز باد اسلام (236903)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۴:۳۰:۴۹
این آقا باید هرجه زودتر از قدرت برکنار و محاکمه شود.
فرزندان عالی جناب ... دستشون به خون ملت آغشته است.
به امید محاکمه سران فتنه
(236909)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۶:۱۰:۲۶
خوبه یکی اینو به کسایی بگه که بدون دلیل و مدرک به ایشون تهمت و افترا زدند به مقصودشون رسیدن و دارن راست راست تو مملکت راه می رن و به ریش من و تو می خندن.
به امید روزی که همه مسئولیت حرف هایی که می زنند رو به عهده بگیرند و دروغ گویان و تهمت زنان محاکمه شوند.
البته می دونم که برای ما اون روز آخرت خواهد بود و ان قاضی عادل خدا (236932)
 
fereydoon
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۶:۱۰:۵۶
میگویند امد چشم چپ را خوب کند زد چشم راست را هم کور کرد ایا ولی فقیه مسئول اداره کشور است؟ ایا چناب رفسنجانی لال است و نمیتواند صحبت کند ؟ چرا در انتخابات اقای احمدی نژاد بعوض اینکه از دست اوردهای دولت خود دفاع کند بیخودی به رفسنجانی پیله کرد در صورتیکه اصلآ رفسنجانی کاندید نبود و حالا هم رئیس جمهور شده چرا یقه اقای رفسنجانی را نمیگیرد؟ ان حرفها پوچ بود چرا مارا گیج میکنید؟این 5سئوال ببینم انرا روی سایت میگذارید؟ (236933)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۹:۳۶:۳۵
دوست عزيز شماها دروغ در ميانتان نهادينه شده است خداوكيلي تو به احمدي نژاد راي دادي كه داري مي گويي با پيش كشيدن هاشمي ما را دچار سردرگمي كرد؟ شمايي كه چنين با تغض و كينه در مورد احمدي نژاد سخن مي گويي هرگز در دوره انتخابات نيز با وي نبوده اي و به او راي نداده اي (237217)
 
!
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۶:۲۳:۴۵
اقای هاشمی انعطاف پذیری و فکر بازی دارند.....
به نظرم راهکارهای ایشان را برای برون رفت از بحران باید جدی گرفت.....
ایشان جزو معدود کسانی بودند که توانستند از روی هیجانات و التهابات قبل از انتخابات! بوجود امدن این حوادث را پیش بینی کنند!
به نظرم هیچ کس به اندازه کسانی که به کشیده شدن فضای جامعه قبل از انتخابات ( زمان تبلیغات ) به سمت دروغ و تهمت و التهاب و پریشانی و......کمک کردند! مقصر نیستند! (236937)
 
گاه
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۸:۰۷:۳۹
بر عكس،هاشمي رفسنجاني به معناي واقعي يك سياستمدار بوده و ضمن اينكه داراي انعطاف پذيري چنداني نمي باشد و بيشتر دنبال تامين منافع سياسي جناح خود مي باشد و درحقيقت اين جناحها و احزاب هستند كه مسير را اشتباهي مي روند و او را شخصي فراجناحي مي پندارند(كه البته غالب اين جناحها به اين موضوع اعتقادي ندارند و هم خودشان و هم جناح مقابل در آن برهه و هم خود هاشمي اين را مي دانند) شايد بتوان بزرگترين علت موفقيت وي را در تظاهر و اخفاي نظرات خود در زمانهاي مختلف دانست مانند هر سياستمدار ديگري.
واقعيت اينست كه احزاب سياسي(چپ و راست) به فراخور شرايط پيش آمده دنبال استفاده از موقعيت هاشمي هستند اما هميشه اين او است كه از آنها به نحو احسن استفاده كرده و درست زماني كه تا آخرين حد از آنها بهره برد آنها را به كناري مي گذارد....
شايد هم آقاي خاتمي درست گفته بود كه هاشمي قابل اعتماد براي جبهه داري نيست حالا هم بر سر چپي ها همان آمده كه نبايد مي آمد.
اينكه روزي چپي ها و روزي راستي ها از وي حمايت مي كنند نيز به همين دليل اتفاقي نمي باشد و همچنين وقتي منافع اشان را در تضاد با سخنان وي مي بينند به او انتقاد(و متاسفانه بعضي وقتها توهين) نيز مي كنند هم اتفاقي نيست.
در اين 30 سال از ابتداي انقلاب شايد تنها كسي كه توانسته در مقابل سياست او پيروز شود احمدي نژاد بوده است و بنا براين شايد حرف وي در مورد سه رقيب انتخابات دهم به نوعي درست بود.
به علاوه شايد بزرگترين ضربه اي كه موسوي در اين انتخابات خورد همين بود كه او را چون يك حامي قدرتمند در كنار خود مي ديد، و او بين اقبال مردم و تحزب سياسي و كانونهاي قدرت سياسي،احزاب را انتخاب كرد.اگر چنين انتخابي در كشوري مثل آلمان يا ايتاليا مي شد به احتمال زياد پيروز انتخابات مي شد اما در ايران به علت پاي نگرفتن تحزب و تكثر احزاب دولتي و دولت ساخته و بي برنامگي آنها در تقابل و ائتلاف چنين رويكردي هيچگاه پيروز نخواهد بود. (237156)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۶:۳۳:۵۸
با سلام.

هيچ كس زحمات و تلاش هاي جناب آقاي هشمي را فراموش نمي كند و ما از


ايشان تشكر ميكنيم. و اجرشان با امام زمان. ولي لطفا به شعور ملت توهين


نكنين. ما به خوبي مي توانيم كساني را كه به نفع نظام و رهبري حرف ميزنن و


فعاليت مي كنند را تشخيص بدهيم. ملاك ما فقط حضرت آقاي خامنه اي است.


فعلا ايشان راجب مواضع رفسنجاني ساكتن ما هم سكوت ميكنيم. و فقط خود


خامنه اي را صالح براي رهبري ميدانيم. كارشكني هاي عده اي را هم فراموش


نخواهيم كرد و فقط ميگوييم مرگ بر ضد ولايت فيقه. (236940)
 
مرتضي
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۶:۳۵:۲۴
سلام.

من يك توصيه براي جناب آقاي هاشمي دارم . بهتر است ايشان قبل از رسيدگي به امورات كشور به امورات داخل منزل خود برسن و به تربيت اولاد خودشون بپردازند. (236942)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۹:۲۰:۰۹
این توصیه برای خودتان هم ضروری است. قبل از ایراد گرفتن از یاور سالیان دراز انقلاب و رهبری، بهتر است رویه ی خودتان را اصلاح کنید. ساده است آدم بیرون گود بنشیند و تا اوضاع را مناسب دید از کسی ایراد بگیرد که جوانی و عمرش را به پای انقلاب گذاشته است. دریغ که برخی از ما چه بی چشم و روییم. (237005)
 
طلوع
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۷:۰۷:۴۹
والله خیلی عجیبه که هاشمی بگوید هروقت دلم خواست به اقا تلفن می کنم یا به دیدنشان می روم ! همچین حرفهائی مال آدمهای تازه به دوران رسیده و سطح پائین است . واقعا مطمئن هستید که این حرفها صحت دارد ؟ یعنی گوینده اش اقای هاشمی است که سی سال مهمترین مناصب دولتی را داشته است ؟!
گذشته از این حرفها طبق معمول در سیاست کشور ما مسائل مختلف با هم مخلوط می شوند . تا دیروز هرکسی هرچه دلش می خواست به هاشمی می گفت و در نمازجمعه شعار می دادید مرگ بر غارتگر بیت المال ! حالا چی شد که یک دفعه هاشمی عزیز شد ؟! اگر ایشان غارتگر بیت المال هستند که دیگر ولایت مداری ایشان چه معنی دارد و اگر نیستند چرا به ایشان تهمت می زنید ؟
اگر ایشان تا این حد به رهبری نزدیک هستند پس حرفهای احمدی نژاد در مناظره ها چه بود ؟!
من به عنوان یک اصلاح طلب هیچ وقت از اتصال هاشمی به جریان اصلاح طلبی دل خوشی نداشتم . حالا هم معتقدم باید حقایق بدون فوت وقت روشن شود . یک بار بنشینند و بررسی کنند و اگر واقعا فسادی وجود دارد روشن شود و محاکمه گردند و اگر هم نیست دیگر این بساط شایعه جمع شود . اگر ایشان چهار تا حرف خوشایند راجع به ولایت زد نباید مانع بررسی عادلانه موضوع شود .
تا به حال از هاشمی به عنوان نقطه ضعف اصلاح طلبان یاد می کردید . پس دیگر این بازی ها یعنی چه ؟ (236951)
 
م ذاکری
۱۳۸۸-۰۷-۱۳ ۱۰:۰۷:۴۱
به نام خدا

جناب طلوع در مورد نظراتتون باید عرض کنم که قسمت اول عرایضتان منظقی نبود .
و منظور ایشان از ارتباطشان با آقا نشانه نزدیکی ایشان با آقاست نه تازه به دوران رسیدن ایشان. و به عقیده ی بنده بیان این مطلب ضروری بود تا افراد ساده لوح و برخی افراد مغرض بدانند که آقای هاشمی و آقا همیشه با هم بوده اند و خواهند بود و بدانند که اختلاف دیدگاهها نشانه دشمنی نیست و مردم و عوام نیز از این اخلاق حسنه باید پیروی کنند.
و اما بخش بعدی عرایض حضرتعالی که مورد تایید بنده نیز میباشد. چون معتقدم که برای نهادینه شدن قانون باید اول از بزرگان شروع شود تا دیگران نیز بدان تمکین کنند.

والسلام (238622)
 
راغبی
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۷:۳۳:۳۵
در اوج غوغای اصلاح طلبان، وقتی امثال گنجی و هم فکرانشان لقب عالیجناب سرخ پوش به آقای هاشمی می دادند، تنها کسی که در مقابل این حرمت شکنی ایستاد، رهبری معظم بود. ده سال از آن دوران گذشته و در مقابل حرمت شکنی که از سوی طیف مقابل اصلاح طلبان درباره هاشمی صورت گرفت، دورباره شاهد هستیم که رهبر دلسوز انقلاب دوباره هاشمی را زیر چتر حمایت خویش قرار می دهد البته بدون اینکه حمایتی در مورد خانواده ایشان بکنند. واقعا جالب نیست؟ اگر رهبر مقتدر انقلاب نبودند، هر دو جناح انگیزه کافی برای حذف و کنار زدن هاشمی داشته و دارند.
یک سوال: جناب آقای هاشمی! در اتفاقات اخیر، مردم منتظر عکس العمل شما بودند ولی سکوت عجیب شما دوستان را مایوس کرد و دهان دشمنان را گشود. آیا شما در قضایای پس از انتخابات، خود را یکی از مخاطبین کلام رهبری عزیز نمی دانید که با دلی پردرد فرمود: برخی از مسئولین باید در پیشگاه خدا پاسخگوی «نگفتن ها»یشان باشند؟
راستی، شما کی قرار است آبرو و عزتی را که در سایه امام و انقلاب و رهبری معظم به دست آورده اید به پای نظام و ولی امرتان بریزید؟ (236961)
 
علی
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۷:۴۲:۱۰
انقلاب ما به فرد متکی نیست هرچه نظرات وعملکرد هاشمی به نظرات ولایت فقیه نزدیک باشد به همان میزان مورد مقبولیت مردم است ودر غیر اینصورت مورد...
مردم بسیارخوشحالند که هاشمی در بخش نظراتش مواضعش را تغیر میده امیدوارم بیش از این در عمل پایبند رهبری باشد
کاش هاشمی میگفت ایشان چرا درحالی که به راحتی میتوانست رهبری را ببیند نامه بون سلام و والسلام نوشت ایا منظور ومخاطب ایشان مردم بودند یا رهبری اگررهبری بود چرا نامه را در رسانه ها منتشر شد اگر مردم نبودن و...
به هر حال اگرهاشمی این سخنان را گفته مردم خوشحالند و ای کاش هاشمی از مردم ورهبری بابت بعضی اشتباهاتش خصوصا نامه اش عذرخواهی میکرد امیدوارم این سخنان واقعیت داشته باشد (236965)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۷:۴۵:۰۲
از اینکه هاشمی پی به اشتباهاتش برده ودر سدد جبران است خوشحالم امیدوارم روزی خاتمی کروبی موسوی و... به اشتباهاتش پی ببرند وبه آغوش ملت برگردنند
دوستاننظام بیش از اینکه در پی زندان وزندانی کردن است در پی جذب حداکثری است به امید روزی که تمامی گناها کاران توبه کنند (236968)
 
زینب
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۷:۴۷:۴۰
انشاالله توبه هاشمی مورد پذیرش خدا رهبری ومردم باشد
به امید توبه تمام کسانی که در این اغتشاشات گناه کارند
البته به امید برخورد با مجرمان حتی اگر توبه کرده باشند (236969)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۷:۴۹:۴۹
خداوند میشود روزی هم موسوی کروبی خاتمی به نظام برگردند
ایا میشود روزی هم رجوی وبنی صدر منتظری وصانعی توبه کنند
به امید ایرانی سرفراز ویک پارچه (236970)
 
امید
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۸:۰۱:۱۵
همه شنیده اید تا هاشمی زنده است نهضت هم زنده است...هاشمی آدم بسیار متعادل و میانه روی است جالب است که همه گروههای تندرو با ایشان مشکل داشته است از رجوی بگیر تا اصلاح طلب و اصولگرای تندرو اما ایشان نوعی میانه روی همیشه پیش می گیرند که برای هر دو طرف معمولا ناراحت کننده است از آن گذشته وجود روحانی آگاه به زوایای حکومت مردم و دنیا که زبان مردم را می شناسد و به اندازه خود با خواسته های امروز پیش می رود همیشه منشا اثر و خیر است (236982)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۶:۱۵:۳۵
شما سربازان موسوی نمی توانید یک جمله را هم بدون تحریف کردن بگویید؟
کی گفته \"تا هاشمی زنده است نهضت زنده است\"؟
جمله اصلی این است \"هاشمی زنده است تا نهضت زنده است\" که معنی آن از زمین تا آسمان فرق می کند.
به علاوه با تغییراتی که هاشمی در این سال ها کرده است و مورد اقبال خارجی ها قرار گرفته است؛ شاید بدون نهضت هم به او اجازه زندگی دهند و دیگر همین حرف هم در مورد او صادق نباشد (237140)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۸:۴۵:۲۱
همه شنیده اید تا هاشمی زنده است نهضت هم زنده است...هاشمی آدم بسیار متعادل و میانه روی است جالب است که همه گروههای تندرو با ایشان مشکل داشته است از رجوی بگیر تا اصلاح طلب و اصولگرای تندرو اما ایشان نوعی میانه روی همیشه پیش می گیرند که برای هر دو طرف معمولا ناراحت کننده است از آن گذشته وجود روحانی آگاه به زوایای حکومت مردم و دنیا که زبان مردم را می شناسد و به اندازه خود با خواسته های امروز پیش می رود همیشه منشا اثر و خیر است

همین اکبر هاشمی رفسنجانی رو میگی دیگه ؟ ببخشید اوایل دهه هفتاد و سیاستای عجیب اقتصادی ایشون که عامل و باعث بسیاری از مشکلات و استارت مسائل و مفاسد بسیار اقتصادی و... شد و تا ابد هم گریبانگیرمون خواهد بود کی بود ؟ اصلا اطلاعی دارین از این مسائل یا صرفا شعار میدین ؟ (237174)
 
#محسن
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۸:۰۷:۲۸
چه عجب یه مقاله همراه با تصویر هم منتشر کردید
اینجوری خوندنش جذاب تره (236985)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۸:۱۷:۳۶
انشا ا... که این خبرکاملا صحیح باشه اما یک نکته نیازمند توجه است. آقای ابطحی در مورد تفکر جدید خودش میگوید که من این نظریات را قبلا هم بیان میکردم. بله ایشان در جمع دوستانشان این مسائل را میگفتند ولی برای عموم مردم چیز دیگری میگفتند. دلیل هم روشن است. گاهی اگر حرفهایی که برای تحریک توده ها میزنید را به نخبگان بگویید به شما خواهند خندید. مثلا من مطمئن هستم که درون جمع مدیران دولتی قبلی هیچ کسی شکی در مورد صحت انتخابات نداشته است زیرا آنها از سازوکار انتخابات و احتمال جابجایی آرا بهتر از هرکس دیگری خبر داشته اند. ولی عکس این موضوع را به طرفدارانشان القا میکردند.
در مورد اطلاع آقای هاشمی از جایگاه رهبری باید گفت که ایشان واقفترین افراد به این امور هستند، لیکن جالب اینجاست که در نمازجمعه معروف این مسائل را به زبان نمی آورند. بی تعارف اصلا یادی از رهبری هم نمیکنند. (236990)
 
خدا داد
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۸:۵۴:۴۵
آیا آقای هاشمی احتیاج به سخنگو دارند. لطفا به حضورشون برسونید که خودشون بیان و در نماز جمعه این مسایل را برای مردم بگویند نه در یک جهار دیواری برای خواص. (236997)
 
شهروند
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۱۹:۲۳:۵۱
آن زمانی که بعد از انتخابات ایشان باید حرف می زدند و نزدیکان خود را به آرامش فرا می خواندند؛ ساکت بودند اما الآن که تفرقه افکنی ها نتیجه نداده، به دنبال طرح وحدت افتاده اند!

چرا آقای هاشمی، یکبار هم از مردم دفاع نکرد و همیشه با نگرانی برای آشوب طلبان، خوراک تبلیغاتی غربی ها را در مورد وجود اختلاف، بر سر زبان ها می انداخت؟

آقای هاشمی ادعا کرده اند که در زمان بعد از انتخابات به طور پنهانی به دنبال رایزنی برای آرام کردن اوضاع بوده اند!
آیا ایشان فراموش کردند که تقاضای هیئت شورای نگهبان برای دیدار را نپذیرفتند؟
آیا نمی داستند که در آن شرایط، این عمل ایشان کاملا به معنی ادامه آشوب ها بود؟

آیا ایشان نبودند که در نامه چند روز قبل انتخابات، حضرت امام خامنه ای را به آشوب های خیابانی تهدید کردند؟
آیا همسر ایشان نبود که در روز رای گیری و جلوی خبرنگاران مختلف اعلام کرد که اگر موسوی رای نیاورد؛ مردم به خیابان ها بریزند؟
آیا آقای هاشمی نبودند که برای اولین بار و از سنگر نماز جمعه، ماه ها پیش از انتخابات، تخم لق تقلب را در دهان ها انداختند؟

آقای هاشمی گفته اند که نه از موسوی، نه از کروبی، نه از رضایی حمایت نکرده است!
مهدی کروبی شاید در مورد دیگران سندسازی کند؛ اما در مورد چیزهایی که به ضرر خودش است که دروغ نمی گوید. یادتان رفته در زمان مناظره با موسوی به او گفت که هاشمی از موسوی حمایت می کند؟!

کسی نمی تواند منکر جلسات متعدد مهدی هاشمی با موسوی و خاتمی و عطریانفر و . . . شود. آیا مهدی هاشمی در حدی بود که چنین افرادی زیر پرچم او جمع شوند؟
مگر جز این بود که مهدی هاشمی واسط پدرش با این افراد بود؟ و در ماجراهای این آشوب ها، آن ها راهنمایی کرد؟

و هزاران آیای قابل تامل دیگر (237008)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۲۰:۰۴:۰۴
خدا رو شکر مهمترین دلیل موسوی برای ابطال انتخابات رنگ باخت. بقیه دلایل هم ضعیف تر از آنی بودند که حتی تقلب پانصد هزار تایی را اثبات کنند. عدم پذیرش مشروعیت دولت از سوی موسوی و همراهانش ضد ولایت فقیه بودن ایشان را به وضوح نشان داده است. (237022)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۲۰:۴۶:۵۵
در اينكه هاشمي عاليست حرفي نيست و شكي نيست. همه حرف ها بر سر اين است كه آيا احمدي نژاد بدون تخريب هاشمي رئيس جمهور ميشد؟ مسلم است كه نه. (237030)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۸:۴۲:۲۳
خوب پس اگه هاشمی اینقدر بی طرفداره بدبخت اونی که واسه انتخاب شدن دست به دامن ایشون و خانوادش شد ! ورزشگاه انقلاب و حرفای دختر ایشون برای انتخاب پروفسور موسوی رو که یادت نرفته ؟! (237171)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۲۰:۵۵:۰۴
آقاي هاشمي يكي از سرمايه هاي نظام هستند
خيلي زود قضاوت نكيند
صبر هم خوب چيزيه
با گذشت زمان همه چيز روشن ميشه
(237035)
 
روشنایی
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۲۱:۳۶:۴۰
خنده داراست یکی میزنه نعل یکی میزنه به میخ جناب هاشمی چرا وقتی دخترواقامهدی و دیگر خانواده درشورش های خیابانی همراه اوباشی که خود راسبز می نامیدند به تمام ارزش های ما حمله کردند مسجد خدا را اتش زدند به مردم بی گناه حمله کردندعلیه حضرت اقا شعار دادند وشما ساکت بودید ساکت ماندید بسیجیانمظلوم راعده ای حرام لقمه به اتش میکشند وشما ساکت بودید
اقای هاشمی
میدانید با مذهبی ها وحزب اللهی ها چه کردید میدانید با دل حضرت اقا چه کردید میدانید بعد از سی سال انقلاب صهیونیست های زنازاده وادمکش خوانخوار با شعار عده ای که سی سال از این انقلاب عقده داشتندکه نه غزه و.... خوشحال شدند
حالاکه به اراده خدای شهداو دعای خانواده شهدا این فتنه رد شده زبان باز کرده اید واز ولایت تعریف می کنیدمیدانید فرزندان شما همسر شما از چه خطوطی عبور کرده اند
بهر حال اگر مولایمان مقام عظمای ولایت اذن دهد این سرب داغ است که بین ما و هتاکان به ولایت مطلقه فقیه قضاوت میکند انوقت معلوم می شود غواصان کربلای 5 جان فدا ترند یا تعدادی فریب خورده با لباس های انچنانی شلوار لی تنگ فاق کوتاه یا دخترانی بامانتو سبز تنگ وارایش غلیظ اینها هم می خواهند جان فدا کنندالبته نه برای غزه و نه لبنان برای ایران انهم شیر خورشیدی از نوع خودشان (237049)
 
امیر حصاری
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۲۱:۳۸:۲۹
جانم فدای رهبر

اگه هاشمی و احمدی نژاد از اول با هم بودند باور کنید که کشور ما گلستان می شد. (237051)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۲۱:۴۴:۱۹
هر چند بعضی نقل ها از جمله تلفن از قم غریب به نظر می رسد لیکن اگر این نقل قول ها صحت داشته باشد باید قبول کرد که ایشان ناچار به توجیح مقام و مقبولیت خود نزد زعمای قوم شده اند. (237054)
 
میثم قم
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۲۲:۲۷:۳۳
آفرین حال شد یک حرفی ولی کجا بودی تاحالا وچرا درگوشی چرا در ملا عام از این حرفها نمی زنید (237066)
 
hassan
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۲۲:۵۱:۳۲
وقتی از قول یک نفر حرفی را بزنند ، و شرایط به نحوی باشد که انکار آن حرف در حکم رد آن باشد؛ در واقع حرف زده شده است ؛ حتی اگر نظر شخصی آن فرد هم نباشد (237069)
 
سروش
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۲۳:۱۳:۰۸
عدهای از مواضع هاشمی خوشحال شدن و دوست داستن هاشمی وارد بازی اونا بشه و جنجالی موضع بگیره تا از شرش راحت بشن ولی هاشمی از اونا زرنگ تر بود و مواضعش را نرم تر کرد تا در حکومت بماند تا دشمنان امام نتوتنند نقشه های بعدی شونو انجام بدن. (237074)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۰ ۲۳:۱۸:۰۱
فرق هاشمی با احمدی تو اینه که هاشمی همه ی عمرشو پای انقلاب گذاشته اما احمدی یه کشیده هم برای این انقلاب نخورده (237076)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۰:۲۴:۳۷
سعدی علیه الرحمه گفت به عمل کاربراید به سخندانی نیست ده هاباررهبری اقدامات مثبت رییس جمهوررا تاییدوحمایت کردند اگرو حد ت و تبعییت ازنظرایشان موردادعاست ؟!چندبار به تبع ازایشان مثبتات رییس جمهور راتاییدکرده اید؟ (237101)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۸:۴۰:۱۵
تأييد و حمايت مقام معظم رهبري در مقام شهروندي بوده است يا مسئوليت هاي رهبري كه لازم الاتباع باشد؟ ايشان همواره نقد منصفانه را توصيه مي كنند. (237168)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۲:۱۹:۱۴
آقای هاشمی به جریان اصلاح طلبی هیچ تعلقی ندارند. ایشان تنها نقطه مشترکشان با اصلاح طلبان در تضاد بودن با احمدی نژاد است. حضور نام ایشان کنار این جریان تنها باعث شده است جناح تندرو طرفدار دولت بهانه برای جمع رای و سرکوب و به زندان فرستادن اصلاح طلبان داشته باشند. ببخشید این حرف را می زنم امیدوارم اگر نیاز به ویرایش باشد آن را ویرایش کنید اما مهدی هاشمی پدر ما را درآورد. آب می خوریم، مهدی هاشمی باعث تهییج به آب خوردنتان شده است. اعتراض می کنیم، مهدی هاشمی باعث اعتراض شده است. آخر مهدی هاشمی جرات حضور در یک اعتراض را هم دارد که اینگونه در مورد پیوستگی ایشان با این جریان صحبت می کنید؟

حضور آقای هاشمی باعث شد که اصلاح طلبان بر روی یک نفر خاص متفق القول نشوند و احمدی نژاد 84 انتخاب شد. آن 2 میلیون نفری که دوشنبه 25 ام آمدند هیچ علاقه ای نه به مهدی هاشمی دارند و نه اصلا حرفهای ایشان را ملاک قرار می دهند که بخواهند به حرف ایشان عمل کنند.

عاجزانه خواهشمندم به درخواست فرزندان ایشان برای بررسی دادگاهشیان پاسخ داده شود تا بیش از این از این قضیه متضرر نشویم. (237124)
 
با غیرت
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۷:۵۱:۵۷
من 2 تا سوال از آقایی که می گه احمدی نژاد یه کشیده هم برای انقلاب نخورده دارم:


1:آیا برای هیچ انسانی چیزی مهمتر از آبرو وجود داره؟طرف جونشو میده تا آبروش حفظ بشه کی تو این انقلاب تا الان به اندازه ایشون مورد دروغگویی و تهمت و تمسخر نا جوانمردانه قرار گرفته


2:خیلی ها برای این انقلاب اسلامی زحمت ها کشیدند ولی بعد مدتی برای اینکه دیدن با خواسته هاشون تداخل داره هدف اصلی رو گم کردن


البته ما خوشحال میشیم که هر کس اشتباه کرد توبه کنه و بر گردد ولی.......... توبه شرایطی داره که یکی از ته قلب بودن وتصمیم به عدم تکرار که ما امیدواریم باشه ولی دومیش ادای حقوق افرادیه که پایمالشون کردی ......... که باید اقدام بشه تا مردم تکلیفشون رو بدونن (237154)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۸:۱۷:۰۵
خنده داراست یکی میزنه نعل یکی میزنه به میخ جناب هاشمی چرا وقتی دخترواقامهدی و دیگر خانواده درشورش های خیابانی همراه اوباشی که خود راسبز می نامیدند به تمام ارزش های ما حمله کردند مسجد خدا را اتش زدند به مردم بی گناه حمله کردندعلیه حضرت اقا شعار دادند وشما ساکت بودید ساکت ماندید بسیجیانمظلوم راعده ای حرام لقمه به اتش میکشند وشما ساکت بودید

چرا از ادبیات توهین آمیز استفاده می کنید؟ من شنیدم یک روحانی در صدا و سیما می گفت دشنام دادن حرام است. من سبز هستم و بردن لفظ اوباش برای سبزها را توهین می دانم.
رنگ سبز رنگ حامیان میرحسین موسوی در انتخابات بود و ایشان دست کم 13 میلیون رای دارند. 13 میلیون سبز (237160)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۸:۲۲:۴۸
همه شنیده اید تا هاشمی زنده است نهضت هم زنده است...هاشمی آدم بسیار متعادل و میانه روی است جالب است که همه گروههای تندرو با ایشان مشکل داشته است از رجوی بگیر تا اصلاح طلب و اصولگرای تندرو اما ایشان نوعی میانه روی همیشه پیش می گیرند که برای هر دو طرف معمولا ناراحت کننده است از آن گذشته وجود روحانی آگاه به زوایای حکومت مردم و دنیا که زبان مردم را می شناسد و به اندازه خود با خواسته های امروز پیش می رود همیشه منشا اثر و خیر است




ضمن احترام به اظهار نظرتان :

امام ره فرمودند:

\"هاشمي زنده است چون نهضت زنده است .\"

خواهش مي كنم كمي در نقل قولهايتان دقت كنيد ! (237163)
 
اصلاح گر
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۸:۳۶:۵۷
آقای هاشمی عزیز!
از شما می خواهم قدری به حافظه تاریجی خود مراجعه کنید چه کسانی در جریان مجلس ششم از شما حمایت کردند و چه کسانی در آن ایام به تخریب شما پرداختند ، چه کسانی از شما به عنوان یک مهره فقط برای عبور از یک مرجله به مرحله دیگر استفاده کرده و می کنند، تأکید می کنم فقط به عنوان یک مهره و یک کارت برای رسیدن به هدف خود و بعد از آن یقین بدانید از شما هم عبور خواهند کرد، دوست دارم به شعری از مولانا اشاره کنم:
هرکسی از ظن خود شد یار من از درون من نجست اسرار من
آقای هاشمی عزیز این عده ای که در ایام اخیر از شما حمایت کردند و زنده باد هاشمی می گفتند از ظن خود و برای رسیدن به مقاصد خود یاز شما شده اند و در صورتی که با آنان همراه نشوید و یا قدری از آنان عقب تر حرکت کنید شما را خائن خواهند خواند. چه بسا که در همان نماز جمعه کذا نیز می گفتند «هاشمی سکوت کنی خائنی»
آقای هاشمی شما متعلق به آن جریان نیستید پس تا دیر نشده است باز گردید و در این چند روز آخر عمر (انشاءا... خدا عمر با عزت بدهد) به اسلام خدمت کرده و با نام و یاد نیکو به دیار باقی بروید که حساب و کتاب هر شخص در آن دیار رسیدگی خواهد شد
هرکسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش
آقای هاشمی خود می دانید که حزب ا... به غیر از خداوند از هیچکس ابایی ندارد و خود را متعهد به انجام وظیفه دانسته و حتی اگر تنها هم مانده باشد از آرامان خود دست نمی کشد ، این را گفتم بدانید که بدون حضور شما نیز این حرکت ادامه خواهد داشت اما از شما می خواهیم که به آغوش جریان حزب ا... باز گردید. (237167)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۸:۵۴:۱۸
بسمه تعالی
من به همه اعمال و اظهارات هاشمی مشکوک هستم اگر ایشان طبق گفته خودشان هر وقت که لازم باشد میتوانند با رهبری دیدار داشته باشند و یا تلفنی صحبت کنند.پس چه لزومی به نوشتن نامه و خبر دادن از آتشفشانهای سوزان بود.
ایشان هر وقت کفه ترازو را به سمتی سنگین تر میبیندزود به آن طرف متمایل میشود به همین دلیل هیچ وقت در حرفهایش قاطعیتی وجود ندارد به این دلیل که راه چرخش ودور زدن را باز نگه دارد. (237182)
 
ياشار
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۹:۱۸:۴۴
اگر به آمار موافق و مخالف در اظهار نظرها دقت کنيم به نتايج جالب و قابل توجهي خواهيم رسيد .
اين آمار به اندازه کافي شفاف و روشن است و منعکس کننده نظرات واقعي مردم ايران بدور از هرگونه شائبه تقلب و يا ... (237206)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۹:۲۴:۲۸
بنده در حدی نیستم که بخوام از کسی مثل هاشمی انتقاد کنم اما عقلم و شعورم این رو میگه که اگه ایشان این نظری رو که در بالا گفته شده دارند چرا علنی نمیگن چرا به خواص میگن فقط مشکلشون چیه اگه واقعا به حرفشون اعتقاد دارند فکر میکنم باید خیلی راحت و شفاف موضع گیری کنند اما این گون موضع گیری من رو متقاعد نمیکنه که حرفشون واقعیت داشته باشه (237209)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۰۹:۲۷:۰۸
این اقای هاشمی معلوم نیست چکاره است هر روز به رنگی در میاید خدا ایشان را براه راست هدایت کند (237212)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۱۰:۰۰:۴۲
اگر هاشمي راست مي گويد كارهاي بچه هايش را در جلسات خصوصي توجيه نكند. وقتي فائزه را گرفتند به نمايندگان گفت رفته بوده ساندويچ بخورد او را گرفتند! بسياري از دستگيرشدگان گفته اند با پول مهدي هاشمي بخوانيد دانشگاه آزاد و برخي صاحبان ثروت هاي بادآورده آشوب مي كردند.چرا هاشمي نمي گذارد مهدي و فائزه را دستگير و محاكمه كنند .اگر تخلفي نداشت آزاد مي شود.هاشمي در اين آزمايش ها روسفيد نبود و از مردم فاصله گرفت .اين حرف ها امروز دير است.هاشمي مردم و رهبر عزيزمان را در موقع خود همراهي نكرد. حالا كه اوضاع آرام شده آيا اين حرف ها دير نيست. ضمنا خوب است هاشمي قد و اندازه خود را بشناسد و از آن بالاتر نرود. رياست خبرگان و رياست او در مجمع هم مورد ترديد است و حالا حالاها بايد كار كند تا حيثيت از دست رفته اش را ايا كند. (237230)
 
م.ا
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۱۱:۱۲:۵۹
شما را به خدا هر كي صداش به آقاي هاشمي مي رسه ازش سؤال كنه : اگه ارتباط شما با آقا اينقدر نزديك و راحته ! پس چرا براي آيشان نامه سرگشاده نوشتن؟ (237269)
 
دوست
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۱۱:۱۴:۳۱
آقاي احمدي نژاد عامل اصلي حمله به آقاي رفسنجاني بودند.ايشان با مطرح كردن نام آقاي هاشمي و فرزندانشان وتهمت زدن به هاشمي وموج ايجاد شده از آن و با عنوان كردن اين موضوع كه ميخواهم با فساد مبارزه كنم واز طرفي با ربط دادن آقاي هاشمي و مير حسين موسوي سعي در تضعيف مير حسين داشتند و تمام اين مسائل را فقط براي جلب آرا مردم كردند وگرنه آقاي احمدي نژاد و دوستانش جملگي از مديران ارشد هاشمي بودند و به نوعي حيات سياسي خود را مديون هاشمي هستند ولي چه كنيم كه سياست پدر مادر نميشناسه . (237270)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۱۱:۵۲:۳۹
من از دوستداران پروپاقرص آيت الله هاشمي رفسنجاني بودم پس از اتنخابات بشدت از ايشان مايوس ومتنفر شدم اما بعد از روز قدس و جلسه ملاقات با مقام رهبري و نزديكي با ايشان علاقه من و خيلي از حزب الهي ها به آيت الله هاشمي بيشتر شده اميدوارم ايشان كه همواره در كنار رهبر بودند كماكان بمانند و ما هم به او افتخار مي كنيم (237295)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۱۲:۰۷:۵۱
با همه احترامي كه براي آقاي هاشمي و همه پيشكسوتان انقلاب و نظام بايد داشته باشيم فقط دو مطلب:اگر نظام و رهبري براي اقاي هاشمي و امثال ايشان مهم هست كه قطعا هم هست چرا بايد نوع موضع گيري ها ي ايشان بعد از انتخابات اينگونه باشد اولا هم با تاخير است وثانيا كلي گويي است وثالثا در چند مورد با واسطه و توسط ساير افراد اما يك سوال آيا نظام و رهبري براي اقاي هاشمي اينقدر ارزش ندارد كه ايشان محكم و مستقيم وارد ميدان شوند و خط بطلاني برتوطئه و توطئه گران بكشند و همچون گذشته عيار الگويي و پناهي براي انقلاب و انقلابي ها باشند (237303)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۱۲:۵۰:۰۰
هاشمی همیشه غیر قابل اعتماد است برای هر دو طرف...... (237320)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۱۴:۲۴:۱۲
با درود و آفرين بر الف

1 ـ هاشمي اكبر است هم در اسم اكبر است هم در ايثار اكبر است هم در ذي نقش بودن در رهبر شدن مقام معظم رهبري اكبر است هم در مظلوميت اكبراست
2 ـ تقبل مسئوليت رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام پس از رياست جمهوري يعني سپر بلاي مقام معظم رهبري شدن ، يعني خود را بين اصلاح طلبان افراطي و رهبري قرار دادن. آيا قبول داريد اگر اين سپر نبود ، رهبري كم دفاع تر مي شدند ؟
3 ـ فرهنگ ايراني ( بويژه در عوامي كه زورشان مي آمد يكي آقا بالاسرخاتمي محبوب شده ، باشد ) مخالف انتصاب ايشان به رياست مجمع تشخيص مصلحت بود زيرا سنتأ اين سمت بايد در اختيار رئيس جمهور مي بود .بنابراين نقطه عطف شكست هاي سياسي وانتخاباتي بعدي ايشان ( بجز انتخابات خبرگان رهبري ) ناشي از ايثار و به جان خريدن ناملايمات به هدف دفاع از رهبري تعريف مي شود .
4 ـ اگر آيه الله هاشمي رياست مجمع تشخيص مصلحت را قبول نمي كردند الان رئيس جمهور بودند و در انتخابات مجلس ششم هم رئيس مجلس بودند با تعمق اگر فكر كنيد اين نظريه را قبول خواهيد كرد.
5 ـ الان هم اگر مجمع را ترك كنند باز اين طرفي ها تعادل ها را بر هم مي زنند.
6 ـ اگر آيه الله هاشمي رويكرد مرجع شدن را پس از انتخابات بر مي گزيدند و از تمامي مناصب بجز نايب رئيس خبرگان و امامت جمعه تهران كناره گيري مي كردند الان وضعيتشان بسيار تا بسيار فرق مي كرد .
7 ـ هيچ كس در زير سقف آسمان انقلاب به اندازه آيه الله هاشمي واكسينه نشده است ( همه تهمت ها ، افتراها و دروغ هاي بزرگ را به ايشان نسبت داده اند ) بنابراين آيه الله هاشمي رويين آبرو شده است يعني فراتر از رويين تني !
8 ـ نگاه دانش محور آيه الله هاشمي به امورات ديني ، نيز قابل تمجيد است ايشان در نماز عيد سعيد فطر ( كه بر اساس فتواي متجددانه و خداپسندانه مقام معظم رهبري در استفاده از دوربين و علم هيئت شناسان رؤيت هلال تأييد شد) باز هم ايثار كردند زيرا همگان تبعيت عمومي از مقام معظم رهبري دارند وليكن اين روحاني آينده نگر عليرغم مخالفت روحانيون سنتي با اين نوع اعلام عيد فطر ، بر نظريات فقهي مقام معظم رهبري تبعيت تأييدي و ايثارگرانه فقهي ابراز نمودند.
9 ـ من هيچ وقت به دكتر احمدي نژاد رأي نداده ام وليكن وقتي ايشان در سازمان ملل براي اولين بار اللهم عجل لوليك الفرج را خواند گريه كردم . والان هم براي مظلوميت كسي كه مصلحت و آينده اين مملكت را همانند مقام معظم رهبري ، بهتر از ديگران مي فهمد گريه مي كنم . درود خداوند و ملائكه اش بر آيه الله هاشمي رفسنجاني (237227)
 
يوسف جلالي
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۱۵:۲۲:۱۳
انقلاب نبايد سقف داشته باشد بايد مثل آسمان روي سر همه ملت گسترده باشد/ (237476)
 
افسوس
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۱۵:۲۴:۳۴
متاسفم از اين همه تضاد.از يك سو پاليزدار كساني رو متهم ميكنه ميره زندان . از يك طرف احمدي نژاد رفسنجاني رو متهم ميكنه هيچكي هم بهش كاري نداره.اگه رفسنجاني و پسراش گناهكارند پس چرا آزادند و اگه نه پس چرا احمدي نژاد محاكمه نميشه. خواهشن اين مطلب رو بگذاريد ما مرديم از اين همه تضاد (237479)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۱۷:۲۹:۲۸
مغالطه نکنید. آقای احمدینژاد گفت پسران اقای هاشمی نه خود آقای هاشمی که انشاالله به زودی در دادگاه مشخص خواهد شد که آیا آنها گناهکارند یا نه .... (237612)
 
پاسخ به ناشناس (237612)
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۲۰:۴۰:۱۶
نامه به يكي از كشورهاي عربي وقول سقوط دولت را هم آقاي احمدي نژاد منظورش بچه هاي هاشمي بود نه خودش؟! (237732)
 
افسوس
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۱۰:۱۷:۰۶
ببخشيد لطفا به من بگوييد خاندان هاشمي يعني غير از هاشمي همه؟خواهشا خودتون رو گول نزنيد ... (238010)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۲۰:۴۰:۲۱
چرا فرد ناقل اين صحبتهاي آقاي هاشمي معرفي نشده؟ اگر چنين صحبتهايي از آقاي هاشمي صادر شده باشد، صــدا و سيمـــا نه تنها اعلام ميكرد بلكه احتمال 99 % آن را پخش مي كرد. ضمناً شما را به خدا هر كي صداش به آقاي هاشمي مي رسه ازش سؤال كنه : اگه ارتباط شما با آقا اينقدر نزديك و راحته ! پس چرا براي آيشان نامه سرگشاده نوشتن؟!
همچنين يك چيزي را يقيناً و به صورت 100% ميدانم و آن اينكه نظر آقاي احمدي نژاد به نظر رهبري معظم نزديكتر است. و هرچه كه رفسنجاني به آقا نزديك باشد بعد از احمدي نژاد قرار دارد يعني احمدي نژاد قبل از رفسنجاني است. البته اينطور نيست كه بلافاصله بعد از احمدي نژاد ، رفسنجاني است . نه . شايد افراد زيادي ما بين احمدي نژاد و رفسنجاني ، نسبت به نزديك بودن ديدگاهشان به آقا وجود داشته باشند. (237733)
 
مجیر
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۲۲:۰۵:۱۹
متاسفانه هنوز در خصوص اطلاع رسانی شفاف به مردم ضعف وجود دارد چرا این مطالب مهم از مردم پنهان نگه داری می شود. (237780)
 
مجیر
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۲۲:۰۶:۲۶
باید درست اطلاع رسانی شود (237781)
 
مجیر
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۲۲:۰۷:۱۶
آقای هاشمی امتحان پس داده است (237782)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۲۲:۱۵:۴۶
برام جالبه که برای دوستداران آقای احمدی نژاد دیروز مخالفت با هاشمی ارزش بود و امروز ....

دیروز شعار میدادن احمدی نژاد دزد میگیره و با هر کدام که بحث میکردی هاشمی و خانواده اش را دزد میپنداشتند و امروز...

برام جالبه که اقامه نماز جمعه پس از آن خطبه تاریخی برای آقای هاشمی ممنوع شد و امروز...

برام جالبه که سیاست عجب موجود کثیفیه! (237791)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۱ ۲۳:۰۶:۲۲
من فقط میگم الهم عجل لولیک الفرج (237821)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۰۰:۱۳:۱۸
بسلام
1-ساده نباشيم اقاي رفسنجاني هم مثل خيلي ها بلد است چگونه نون را بانرخ روز بخورد.2-اگرايشان راست ميگويند كه خالصانه در خدمت انقلاب بوده اندچرا بارييس جمهوري كه مردم اورا انتخاب كردند وتنفيذ رهبري هم شدازهمان دور اول مخالفت كردند.اقاي رفسنجاني چه چيزي را از دست مي داد كه اين قدر مخالفت وتاييداقدام عليه اقاي احمدي نزاد نمود.؟اگرخدمتشان براي خدا بود پس اين مخالفب ها چه بود(مسئله قدرت وثروت راازياد نبريد).3-رابطه ان نزديكي ونامه انچناني ! كدام بايدباور كرد،دم خروس رايا قسم حضرت عباس را؟ايشان فكر مي كنند خيلي زرنگند ودور زدن را خوب مي دانند.اما غافلند كه خدا عليم بذات است.ايشان مدتها درخطبه جمعه فقط از عدالت اجتماعي حرف زد ومردم رابا حرف مشغول كرداما عملا ملت درزمان رييس جمهوري ايشان مي ديدند كه روزبروز فاصله طبقاتي رشد سرسام اور داشت .5-چرا ايشان فكر ميكنند ققط شحص خودشان براي انقلاب زحمت كشيده اند واگر ازعملكرد ايشان وخانواده اش انتقادشود ميگويد اصل نظام زير سوال رفته است اما ازاينكه انقلاب در مقابل چه خدماتي كه بوي نكرده اشاره نمي كند .امام مطلبي به اين مضمون دارند_:اين انقلاب به هيچ فردي تعلق تدارد._ خدايا اقا وصاحب اصلي را برسان كه دنيا ،ذنيا داران را اسير كرده.والسلام. (237845)
 
طه
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۰۲:۳۲:۵۰
اقا صادق !يا ساده اي يا...-باباجون مگه حب قدرت وثروت ميگذارد كه بعضي افراداز صندلي رياست دست بكشند! من كه اين اگر مگرهاي شمارا در مورد ايشان بيشتر شباهت به يك جوك ديدم .ايشان در عشق به مال دنيا هم اكبرنداقاجون!.متاسفم براي تان كه افراددانشور كم ديده ايد.افاي رفسنجاني اگر صاحب تقواي بالايي بوداين گونه در مقابل رييس جمهور خدوم نمي ايستاد ومخالفت نمي كرد ايشان در واقع در مقابل مردمي ايستادند كه سالها شاهدرياست ايشان بردولت ومجلس بوده اندوخوب عملكردوي را ديده اند.اقاي احمدي نزاد گناهش چه بود؟ غير ازاين كه مي گويدحق مردم رانبايد فقط عده اي بخورند كه خودرا مالك انقلاب ميدانند وبرمردم هم منت بگذارند. اقاجان زمانيكه اتقلاب شد ما20سال داشتيم و30سال هم هست كه شاهديم چه كساني مخلص واقعي بوده وهستند وچه كساني منفعت خودرا بيشتر از منفعت عمومي درزنظر گرفته اند !.مطمئنااگر در سن وسال مابودي اين حرفها رانمي زدي.!من افتخار مي كنم كه به اقاي احمدي ن‍زادراي داده ام.اقاي احمدي نزاد صداي واقعي انقلاب است. چه ميداني امثال ما دردوره به اصطلاح سازندگي چه كشيديم وشاهد چه تبعيض ها وثروت اندوزي چه افرادي بوديم. ختم كلام : افرادي در دتيا هستند كه برا ي حفظ منافع خود هر تاكتيكي پياده مي كنند .خدا به ما فهمي بدهد! .فتدبر! (237884)
 
مسلم
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۰۲:۴۹:۴۹
اقاي ناشناس! بالاتراز حرفي كه امام در مورد -زنده بودن انقلاب ورفسنجاني-(هرچنددر ست بودن نقل اين سخن از امام نمي دانم چقدر صحت دارد!؟)اپيامبر خدا(ص)درمورد زبيرزد كه هركس زبير رابكشد جهنمي است!اما جالب است كه همين زيير در مقابل امام علي(ع)باشمشيرايستاد.ضمنا اين گفته هم از امام است كه:حال فعلي افراد ملاك است.عزيزان دوره اي كه ازايشان(رفسنجاني) بت ساخته بودندديگر گذشت. (237886)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۰۸:۳۴:۳۵
آقاي هاشمي چرا حالا اين حرفها را مي زنند؟
اعمال دو پهلو و منافقانه ي ايشان چه معنايي دارد؟
ايشان چرا يك موضع گيري شفاف ندارند؟
اگر رابطه ي ايشان با حضرت آقا اينقدر شفاف است پس علت عدم حضور ايشان در نمازجمعه ي حضرت آقا پس از انتخابات و در مراسم تحليف چه بود ؟ (237925)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۱۰:۱۱:۴۲
در تاريخ ماندن جربزه و جرات مي خواهد كه هركسي آن را ندارد . (238005)
 
مجاااز
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۱۰:۱۵:۵۳
كاش آقاي هاشمي به جاي \"شعار\" دادن واقعا نگاهشونو راجع به ولايت فقيه \"توضيح ميدادند\"
ديگه ديدار خبرگان هم اگه جاي بحث تئوريك نباشه، كجا پس جاشه؟!
و درمورد اون تفاوت ديدگاه ها كه رهبر گفتند :
سياست خارجي
نحوه ي اجراي عدالت
مسائل فرهنگي
مواضع رهبر در مورد اين سه مورد واضحه. كاش ايشون هم اينا رو توضيح داده بودند و نقدشونو به نظرات رهبر در اين سه مورد ميگفتند (238008)
 
امید
۱۳۸۸-۰۷-۱۲ ۲۱:۳۳:۴۳
اولا که من موضع سیاسی رو گفتم و نه اقتصادی آیندگان قضاوت می کنن اگه موضع اقتصادی باشه که تصمیمات بی سابقه و کارشناسی این دولت در مورد شکر و بانک ها ... اما مسئله رو رویکرد سیاسی بود که ارز کردم میانه رو هستن من واقعا متاسفم برای اینکه ما تو این جمع چند صد نفره هم نمی توانیم تمرین دموکراسی کنیم در ضمن من سرباز موسوی نیستم به محسن رضایی هم رای دادم اما کاربزرگان را به بزرگان سپردم با توهین تحقیر تهمت در قالب کامنت و دوتا تحلیل از جراید نمی شه نه مشکلات را رفع کرد نه وحدت ایجاد می شودهمیشه بزرگان قابل نقد هستند نه توهین و تحلیل (238482)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.