توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 54724
جزييات حوادث مسجد لولاگر، پایگاه بسیج محمدعلی جناح و ... از زبان فرمانده سپاه تهران
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۴۹
سردار عراقي با تشريح جزيياتي از حوادث پس از انتخابات، گفت: دشمن به دنبال کشاندن و گسترش اغتشاشات به داخل دانشگاه ها است.   

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در جريان بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) طي نشستي خبري به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

**سخناني جديد در خصوص اغتشاشات
سردار سرتيپ پاسدار "عبدالله عراقي" در گفت وگو با ايرنا تصريح کرد: بر اساس قانون اساسي سپاه و بسيج وظيفه دفاع از نظام و دستاوردهاي آن را برعهده دارد و هر جايي که احساس کنند به نظام خدشه وارد شود، بايد وارد شده و ما احساس کرديم در اين مرحله خدشه به نظام وارد گرديده است.
وي ادامه داد: بعد از اينکه نيروي انتظامي اعلام کرد، احتياج به کمک بسيجيان براي کنترل اغتشاشات دارد، نيروهاي بسيجي وارد عرصه شدند، که اين اعلام نياز در روز 23 خرداد ماه اتفاق افتاد و بخش از نيروهاي بسيجي به کمک آنها رفتند اما از 25 خردادماه تمام مسئوليت برعهده سپاه و نيروهاي بسيجي گذاشته شد که تا 25 مردادماه ادامه داشت.
سردار عراقي تاکيد کرد: جمعيت اغتشاشگر اين دوره با دفعات قبل متفاوت بود، مخصوصا با سال 78 که غائله کوي دانشگاه يا بعد از آن، تظاهرات هاي صنفي رخ داد، اما اين بار سازمان يافته بود و عمدتا در فضاي مجازي همديگر را پيدا مي کردند و با هم ارتباط برقرار مي کردند و خود را با هم هماهنگ مي کردند.
وي با اشاره به اينکه قدرت سازماندهي اين افراد براي اغتشاشات بسيار بيشتر از سال هاي قبل بود، ادامه داد: اين گروه ها سال ها بود که به دنبال سازماندهي افراد بودند که به عنوان سازمان راي معرفي شدند و اين افراد در فضاي مجازي با هم در ارتباط بودند و کم کم حرکات آرام خياباني را تبديل به اغتشاشات يعني آتش زدن بانک ها، ادارات دولتي، اماکن عمومي، بيت المال و حمله به پايگاه هاي بسيج کردند.
فرمانده سپاه تهران بزرگ همچنين در خصوص حمله اغتشاشگران به مسجد لولاگر نيز گفت: بسيجي هاي داخل مسجد لولاگر بيش از دوساعت در حال کتک خوردن از اغتشاشگران بودند و حتي اين پايگاه را آتش زدند، اما يک تير از بسيجيان شليک نشد ولي در دنيا گفتند که بسيجيان مردم را کشتند، اما داخل خودشان افرادي بودند که به مردم شليک کردند و به نام بسيجي، نيروي انتظامي و بچه هاي وزارت اطلاعات تمام مي کردند.
وي افزود: در حوزه 117 بسيج در خيابان محمد علي جناح، بسيجيان به من خبردادند که به ما حمله شده و من گفتم که درها را ببنديد و بريد داخل، هيچ تظاهري هم نکنيد.
سردار عراقي تصريح کرد: بيش از 10 هزار نفر به اين حوزه حمله کردند و بسيجيان درها را بستند و ماشين سپاه را پشت آن گذاشتند اما اين اغتشاگران شروع به سنگ پراکني کردند و حتي بسيجيان را با تير زدند که يکي از افراد ما از ناحيه پا مجروح شده است.
وي اظهار داشت: کوکتل مولوتف، سنگ، کلوخ و آهن پاره به سمت پايگاه پرتاب شد به شکلي که سه ساعت و نيم درگيري وجود داشت، اين افراد نرده ها کندند و پله درست کردند و آمدند تا از ديوار به داخل وارد شوند.
فرمانده سپاه تهران بزرگ با يادآوري اين مطلب که اين افراد اغتشاشگر تويوتاي سپاه را نيز آتش زدند، افزود: به بسيجي ها گفتم چند تا تير مشقي بزنيد تا شايد اين افراد بترسند و از آنجا دور شوند، اما اين افراد زماني که فهميدند اين تيرها مشقي است به هم مي گفتند "نترسيد تيرها مشقي است و به پايگاه حمله کنيد".
وي ادامه داد: يکي از اغتشاشگران از دکل مخابرات بالا آمد تا به اسلحه خانه حمله کند، اما بر اساس قوانين نظامي کشور هر کس به يک پايگاه نظامي براي تسخير و غارت سلاح هاي آن حمله کند بايد به او شليک کرد.
عراقي تصريح کرد: اين پايگاه داراي صدها قبضه اسلحه بود و از من پرسيدند چه کار کنيم من گفتم که از اين مکان نبايد اسلحه خارج شود، چون اگر اين اسلحه ها به دست اين افراد مي افتاد جنگ خياباني شديدي آغاز مي شد و معلوم نبود که چه اتفاقي خواهد افتاد.
وي افزود: هرچه اخطار کرديم که اين افراد عقب بروند، گوش نکردند، تا اينکه فردي که قصد داشت از دکل مخابرات وارد اسلحه خانه شود را با تير زدند و افتاد، رسانه هاي بيگانه نيز آمدند آن لحظه اي که تيراندازي مي شود را به خورد مردم جهان دادند.
سردار عراقي با تاکيد بر اينکه نظر رهبر انقلاب و نظام دلجويي از افراد آسيب ديده است، تصريح کرد: 24 نفر در حوادث بعد از انتخابات در تهران از هر دو طرف کشته شدند که بايد از خانواده آنها دلجويي شود و اين افراد يا شهيد محسوب شدند يا تحت پوشش بهزيستي قرار گرفتند.
وي افزود: 700 نفر از بسيجي ها در اين حوادث زخمي شدند ولي آمار دقيقي از زخمي هاي اغتشاشگران در دست نيست.
فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: خيلي از اسامي افرادي 72 نفري که از آنان به عنوان کشته شدگان ياد مي شود، در داخل يا خارج کشور به زندگي عادي خود ادامه مي دهند.
وي افزود: مي خواهند آمار را بالا نشان دهند تا اغتشاشات را همزمان با بازگشايي دانشگاه ها به اين فضاي فرهنگي برده و اذهان عمومي را منحرف کنند و اغتشاشات را ادامه دهند.
وي تعداد شهداي بسيجي در حوادث بعد از انتخابات را 12 نفر اعلام کرد.

**ارتباط نسل سوم با دفاع مقدس و تبليغات بر روي اين نسل براي مقابله با تهديدات نرم
سردارعراقي همچنين در خصوص برنامه هاي سپاه براي ارتباط نسل دفاع مقدس با نسل سوم تصريح کرد: بايد اين ارتباط در قالب مقابله با تهديدات نرم و حرکت هايي مانند تئاتر، سينما، روزنامه و يادواره شهدا انجام گيرد.
وي افزود: برنامه هايي مانند يادواره، رزمايش، دهکده هاي مقاومت و نمايشگاه مي تواند براي جوانان جذاب باشد دراين زمينه از قالب هاي فرهنگي مانند فيلم هاي سينمايي و تلويزيوني از زندگي سرداران شهيد مي توان بهره خوبي برد.

**ساخت فيلم شهيد زين الدين
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ دربخشي ديگري از اين مصاحبه از تصميم سپاه براي ساختن فيلم شهيد زين الدين خبرداد و گفت: وقتي با مادر اين شهيد براي ساختن اين فيلم صحبت مي کرديم از ما خواست در اين فيلم به طور کامل واقعيت ها را بگوييم زيرا در اين صورت کار قوي مي شود.
وي درپاسخ به سؤالي مبني بر اينکه براي اينکه پس از هفته دفاع مقدس اين ارزش تا سال بعد رها نشود چه برنامه اي داريد خاطرنشان کرد: پس از هفته دفاع مقدس براي هفته بسيج برنامه هاي گسترده اي در پادگان امام حسن(ع)خواهيم داشت در آستانه سال نو برنامه راهيان نور را پيگيري خواهيم کرد بيش از8 هزار پايگاه بزرگ داريم که در خيابان هاي تهران يادواره شهدا را به نمايش خواهيم گذاشت همچنين دهکده مقاومت را در پادگان امام حسن(ع) راه اندازي خواهيم کرد که در آن ايثارگري هاي دفاع مقدس را در قالب هاي سنتي و مدرنيته به نمايش خواهيم گذاشت.

**مقابله با جنگ نرم را آغاز کرديم
سردار عبدالله عراقي گفت: سپاه پاسداران جمهوري اسلامي براساس قانون اساسي مقابله با جنگ نرم در داخل و خارج از کشور را آغاز کرده است.
وي با اشاره به اينکه بخشي از مقابله با جنگ نرم بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي باشد، افزود: ديگر اقدامات را بايد همه مسئولان و دستگاه هاي ديگر بر عهده بگيرند.
وي با بيان اينکه مقابله با جنگ نرم ابزار خاص خود را دارد، تاکيد کرد: امروز استخوان بندي سپاه با ساخت موشک ها بسيار محکم شده است و در جايي که منافع ملي مورد تهديد بشود، استفاده خواهيم کرد.
سردار عراقي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چقدر سپاه توانسته است مفاهيم دوران دفاع مقدس را به نسل سوم منتقل نمايند، خاطر نشان ساخت: ما در انتقال مباني و مفاهيم دوران دفاع مقدس کمي عقب هستيم و اين کار نبايد فقط بر عهده سپاه گذاشته شود.
وي خاطر نشان ساخت: علاوه بر سپاه بر انتقال پيام دوران دفاع مقدس به نسل سوم، وزارت خانه هاي مربوطه و رسانه ها نيز نقش موثري دارند.
وي گفت: اگر ما به خوبي مفاهيم دوران دفاع مقدس را منتقل مي کرديم، هيچ وقت اين اغتشاشات اخير را در کف خيابان ها نداشتيم.
به گفته وي، بايد در دوران آرامش اين مفاهيم را انتقال بدهيم و اگر پايه فرهنگي را تاکنون محکم مي کرديم عده اي با حرف هاي دروغين به خيابان در جريان اغتشاشات اخير به خيابان ها نمي ريختند.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.