توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 54810
سردار رزمجو از نزاع ايران‌وآمريکا در سال66 مي‌گويد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۳۴
فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: شهداي نبرد مستقيم با امريکاي جنايتکار در خليج فارس باعث شکستن ابهت و اقتدار کاذب و پوشالي سياسي و نظامي امريکا در مقياس جهاني شدند.   

سردار سرتيپ دوم پاسدار علي رزمجو در آستانه سالروز نبرد مستقيم رزمندگان بوشهري با امريکا در خليج فارس در گفت و گو با ايرنا افزود: در شانزدهم مهرماه 1366 قايق هاي تندرو شماري از رزمندگان استان بوشهر در يک ماموريت در حال گشت زني در اطراف جزيره فارسي مورد هدف توسط امريکايي ها قرار گرفت.

وي با بيان اينکه تقديم هشت شهيد در نبرد مستقيم با امريکا در خليج فارس برگ زريني از افتخارات مردم استعمار ستيز استان بوشهر است اظهار داشت: اين شهدا در مقام دفاع، يک فروند بالگرد امريکايي را مورد هدف و اصابت قرار دادند و به قهر آبهاي نيلگون خليج فارس فرستادند.

فرمانده ارشد سپاه در استان بوشهر يادآور شد: دشمن در سال هاي آخر جنگ تحميلي بعد از ناکامي در عمليات هاي زميني و هوايي به اين نتيجه رسيد که سرنوشت جنگ در خليج فارس رقم مي خورد و بر همين اساس با گسترش جنگ به اين آبراه حساس، کشتي ها ، مراکز اقتصادي و سکوهاي نفتي جمهوري اسلامي را مورد هدف قرار داد.

سردار رزمجو اضافه کرد: رزمندگان اسلام در مقام دفاع از نظام اسلامي با تاسي از روحيه شهادت طلبي همرزمان خود عمليات مقابله به مثل و شهادت طلبانه را در خليج فارس روي شناورهاي تندرو انجام دادند که پيش از اين اقدام سابقه اي از آنها در جنگ ها سراغ نداريم.

وي گفت: حماسه آفريني رزمندگان در خليج فارس به دليل شرايط پيچيده و سخت آن از جمله نبردهايي است که در تاريخ انقلاب اسلامي ، دفاع و تاريخ جهان ثبت و ضبط شده است.

سردار رزمجو با بيان اينکه ايثار، شهادت و فداکاري از جمله مفاهيم ويژه قيام ها و انقلاب هاي الهي است اظهار داشت: با پيروزي انقلاب اسلامي با بهره گيري از فرهنگ غني و متعالي اسلامي، روحيه شهادت طلبي در قشرهاي مختلف زنده شد.
فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: انقلاب اسلامي ايران که استمرار فرهنگ شهادت آن ريشه در مکتب امام حسين (ع) و قيام عاشورا دارد فرزنداني تربيت کرد که در هشت سال دفاع مقدس و نبرد مستقيم با امريکا به شهادت رسيدند.

وي افزود: شهداي خليج فارس با فداکردن جان خويش در راه ارزش هاي الهي در اين آبراه حساس به زندگي و حيات ابدي دست پيدا کردند و در مبارزه با امريکاي جهانخوار خدامحوري و معاد انديشي را تفسير کردند.

فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه اضافه کرد: شهداي خليج فارس دريادلان عاشقي بودند که وجودشان از نور نوراني تر، از گل باطراوت تر و از آب خليج فارس زلال تر بودند.

فرمانده ارشد سپاه در استان بوشهر يادآور شد: نبرد مستقيم با امريکا توسط شهداي خليج فارس باعث تحقير استکبار جهاني و بويژه امريکاي جنايتکار شد و قدرت، عظمت و عزت انقلاب اسلامي هم در درون و هم کشورهاي منطقه و فرامنطقه اي، باعث تقويت روحيه ضد سلطه گري در مقياس جهاني شد.

سردار رزمجو گفت: در راستاي ارج نهادن به مقام شامخ شهداي خليج فارس هرساله همزمان با سالروز شهادت آن کبوتران خونين بال برنامه هاي مختلفي توسط منطقه دوم نيروي دريايي سپاه شامل گلباران محل شهادت و آيين هاي بزرگداشت در زادگاه و گلزار آنها برگزار مي کند که اين مهم امسال در قالب پنج برنامه اجرا خواهد شد.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.