نظر منتشر شده
۷۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 54822
ارتقاء معاونت اطلاعات سپاه به سازمان اطلاعات
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۰۱
معاونت اطلاعات سپاه به سازمان اطلاعات ارتقا می‏یابد.



خبرنگار "الف" کسب اطلاع کرد، بعد از طی پروسه‏های طولانی در فرماندهی کل سپاه، نیروهای مسلح و در نهایت دفتر فرماندهی کل قوا، معاونت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سازمان اطلاعات ارتقا می‏یابد.



با ارتقای معاونت اطلاعات سپاه، حسین طائب فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج به عنوان رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، منصوب خواهد شد.



طائب در مقطعی معاون وزارت اطلاعات بود که در نهایت توسط علی فلاحیان از وزارت اطلاعات خارج شد.



حسین طائب از جمله چهره‏هایی بود که در ابتدای دولت نهم و دهم به عنوان نامزد تصدی وزارت اطلاعات مطرح بود.



پیش از طائب، غلامحسین رمضانی معاونت اطلاعات سپاه را بر عهده داشت.



وي مدتي معاون هماهنگ‌كننده دفتر رهبر انقلاب و همچنين مدت بيش از سه سال معاون فرهنگي ستاد مشترك سپاه و نيز فرمانده دانشكده فرهنگي دانشگاه امام حسين(ع) بود.



حسين طائب، پس از تصدي مسئوليت‌هاي مختلفي چون معاون فرهنگي ستاد مشترك و فرمانده دانشكده فرهنگي دانشگاه امام حسين(ع) سپاه، به عنوان فرمانده نيروي مقاومت بسيج منصوب شد.



وی در سال 1342 در تهران متولد شد و پس از طي دوران تحصيلي ابتدايي و متوسطه در مدارس محله 17 شهريور تهران، به جرگه طلبگي پيوست و دروس حوزوي را در حوزه‌هاي علميه تهران، قم و مشهد تا سطح خارج سپري كرد.



وي درس خارج فقه و اصول را نزد اساتيد عالي‏قدر و حضرات آياتي چون شيخ جواد تبريزي، فاضل لنكراني و مقام معظم رهبري فرا گرفت.



با توجه به تمرکز دشمن بر جنگ نرم و ضرورت تقویت نهادهای اطلاعاتی- امنیتی در مواجهه با این مساله، می‏توان دریافت که ارتقای معاونت اطلاعات سپاه به سازمان اطلاعات و آشنایی تائب با انواع جنگ نرم، فعالیت اطلاعاتی در کشورمان همراه با تعاریف مدرن دنیا، ماموریت متناسب با این مساله برای خود تعریف خواهد کرد.



 
فاطمه زارعی ـ ناکارآمدی
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۰:۰۸:۲۵
• دستگاههای اطلاعاتی ایران به شدت از ناکارآمدی رنج می‌برند، کجای دنیا دیدید که به خاطر یک فتنه بزرگ 400 تا بچه را به جرم سنگ‌اندازی محاکمه کنند و چهره آنها را در تلویزیون نشان دهند. (239117)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۷:۱۶:۴۴
سنگ اندازی شما برو اول قوانین آمریکا و انگلیس و کانادا را مطالعه کند تا مو به تن آدم سیخ می شود . و اگر جرات کردی آن وقت سنگی به طرف شان پرت کنید تا معنای دمکراسی واقعی را بفهمی
و آنوقت می روی دست احمدی نژاد ها را می بوسی چرا دانسته های شما در مورد خارج آنقدر ظعیف است ؟ (239353)
 
ali
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۰۵:۰۱:۰۰
حسین آقا بعضی از اینا تا نیان اینجا این حرفها تو گوششون نمیره (239493)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۶:۲۰:۱۰
دوست عزیز نمی دونم شما چه جوری در آلمان سروکارت با سرویس اطلاعاتی آن ها افتاده که دلت خونه! اما اصلا ازادی بیان در اروپا با کشور ما قابل مقایسه نیست. در تمام حکومت ها فساد هست و ظلم هست اما در کشور واقعا باید دل شیر داشته باشی تا حرف دلت را در حوزه عمومی بزنی اما در اروپا چنین نیست. لازم نیست از جانت و محرومیت های اجتماعی بترسی. نمی گویم کشورهای اروپایی بهشت هستند حتی نمی گویم برای زندگی از کشور ما بهتر هستند اما به طور حتما آزادی بیان و فعالیت سیاسی در این کشورها از کشور ما خیلی بیشتر است (239762)
 
ali
۱۳۸۸-۰۷-۱۸ ۰۱:۵۶:۰۵
محمد آقا راست میگیا! اصلا چیزی که در ایران نیست آزادیه
تا آدم میاد دوتا بانک آتیش بزنه به آدم گیر میدن میگن چرا آتیش زدی!
آخه آدم دردشو به کی بگه؟!
میزنی دوتا بسیجی ناقابل رو میکشی داد سپاه در میاد و برخلاف نظر امام راهل! در سیاست دخالت میکنه آخه به سپاه چه که من بسیجی کشتم این سپاهی که از خت امام خارج شده باید منحل بشه اصلا
مثلا همین موسوی اینهمه این بنده خدا زحمت کشید ایرانو به آشوب کشید حالا تشکر نمیخواد ازش بکنین ولی چرا دیگه چشم ندارین که این بنده خدا راست راست راه بره؟
تو همین اروپا مخصوصا آلمان هروقت آدم میخواد بانکی مدرسه ای کلیسایی چیزی رو آتیش بزنه خود دولت واست هم کبریت میاره هم فندک و تازه اگر یه وقت فندکش گاز نداشته باشه میشه از ریییس جمهور شون شیکایت کرد (240349)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۸ ۱۷:۳۰:۱۵
آلمان کدومه محمد جان؟!

این بندگان خدا با پروکسی میان نظر میدن IP شون بنام آلمان ثبت میشه !

ژستهای آنچنانی هم میگیرن...!

میبینی جون داداش؟! (240565)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۲۲:۳۷:۴۷
ضعیف را اشتباه نوشتی. در مورد خارج از کشور اطلاعات داری؟ (239872)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۰۰:۴۷:۴۷
من رفتم امروز از داخل ترو عکس بگیرم یارو می گوید باید مجوز داشته باشی اگر دستشوئی هم با عرض پوزش داشتیم باید از دلت کاادا اول اجازه بگیریم و پول آن را هم بدهیم من کلی فیلم گرفتم می توانم بفرستم برای دکتر توکلی تا بگذارد روی الف و شما عبرت بگیرید ایران و حکومت ایران به خدا قسم خوب و بدون ایراد است من از ته قلبم می گویم 15 ساله تو این خراب شده کانادا بودم پول داشتم که ندارم تا بلیط بخرم و بر گردم ایران
go and study English please
then we talk about canada and USA
hajiagha
cartoonist Gol Agha (239912)
 
Perianistic
۱۳۸۸-۰۷-۱۷ ۱۹:۲۰:۱۶
شما بجای اینکه بشینی پایه کامپیوتر صبح تا شب و گریه تمصاح راه بندازی که پول ندارم پول ندارم پاشو برو یک minimum wage job بگیر در McDonald یا Taco Bell یاBurger King و بد از یک ماه میتوانی‌ نه تنها بلیط برگشت بخری بلکه پول زیادی داشته باشی‌ که کادو هم بتونی برایه خانواده هم ببری. واقعاً خجالت داره این کاره شما! (240305)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۲۰:۱۹:۳۰
شما به سوزاندن بانک و اتوبوس و موتور و ماشین و خرد کردن شیشه ی خانه ها و حمله به مساجد و ... میگید سنگ اندازی-به خاطر همین سنگ اندازی جون یه عده آدم گرفته شد-حالا خوبه که خودت نوشتی(فتنه ی بزرگ) (239403)
 
ارتقاء
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۰:۱۳:۰۰
آقای طائب بهتر نبود ارتقا پیدا نمی‌کرد و در همان بسیج می‌ماند. (239118)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۰:۳۰:۳۰
چرا از پرونده اقتصادی که ایشان در دوران وزارت اطلاعات با آن برخورد کرد و موجب ناراحتی وزیر محترم و یک آقازاده را فراهم کرد و چیزی نمی‌گویید. ایشان که به دلیل برخورد با یک پرونده، نتوانست پست و جایگاه خود را حفظ کند چطور می‌تواند، یک نهاد مهم اطلاعاتی را اداره کند. (239120)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۱:۱۱:۱۶
اتفاقا اين از شجاعت و درايت ايشان در آن زمان بود كه موجب حتي اخراج ايشان گرديد و از حرف خود (حرف حق) كو تاه نيامد. (239155)
 
فلاح
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۰:۳۱:۴۶
اگر در این کشور از همه نا امید شویم ، دلمان بعد از رهبری به بچه های خالص و خوب سپاه خوش است. آنها مایه افتخار و عزت و سربلندی ما هستند. به واقع اگر سپاه نبود ، چیزی از ما باقی نمی گذاشتند. بچه های سپاه باید قدری پاکی ، صداقت ، شجاعت و جسارت خود را بدانند. من بعنوان یک ایرانی به داشتن چنین سازمانی افتخار می کنم و برای تندرستی و موفقیت شان دعا می کنم. (239132)
 
کوی - تقی‌پور
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۰:۳۲:۰۱
بهتر است آقای طائب که می‌گوید با جنگ نرم و ... آشناست جهت ارتباط با نخبگان طرح مناسبی را طراحی کنند و اولین کاری که برای این ارتباط از ایشان توقع می‌رود، برخورد قاطع و محکم با عوامل جریان کوی و کهریزک است (239115)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۰۰:۴۶:۰۴
چوب را که برمیداری گربه دزده حساب کار دستش میاد
نخبگان مورد نظر شما همان فتنه گران هستند که باید از ریشه جراحی شوند (239911)
 
دانشجوی خط امام
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۰:۳۲:۱۸
متاسفانه در جریان تحولات بعد از انتخابات، جای مسایل اصلی و فرعی جابجا شد اگر عامل اصلی این اغتشاشات که آقای موسوی بود با اتهام تقلب.. این همه اتفاقات رخ نمی‌داد... این از ضعف دستگاههای اطلاعاتی است. (239116)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۰:۳۵:۵۸
به نظر می رسد که تقویت وزارت اطلاعات از این کار بهتر بود .دلیلی ندارد که 1 بخش نظمی این همه رشدکند . (239133)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۴:۵۰:۰۳
با سلام
به نظر می رسد که دوستان در چند جا از موازی سازی انتقاد کرده اند. توجه شود که این موازی سازی در بعضی موارد یک امتیاز و مزیت تلقی می شود و در خیلی از کشور ها از جمله امریکا نیز وجود دارد.
به عنوان مثال در قضیه هسته ای ایران ما دیدیم که گزارش تهیه شده توسط 16 نهاد اطلاعاتی امریکا تهیه شده بود. (239271)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۰۹:۰۷:۱۸
شما سايه های روی ديوار را ديديد و نتيجه گيری کرديد که بايد نهادهای موازی اطلاعاتی وجود داشته باشد.

برای اطلاع شما بايد بگويم: تمام نهادهای آمريکا اعم از اطلاعاتی و غير اطلاعاتی وظايفی تعريف شده و مشخص دارند. به عنوان مثال سه نوع پليس در آمريکا وجود دارد. رده اول پليس ايالتی است که محدوده فعاليت آن محدود به جرائم داخل يک ايالت می شود. اما جرائمی که چندين ايالت در آن درگير می شوند به پليس فدرال مربوط است. همچنين جرائم خود نيروهای پليس به نوع سوم پليس مربوط است.
هيچ نهادی در آمريکا وظيفه موازی با نهاد ديگر ندارد. (239512)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۰:۳۷:۱۶
اگر سعي شود بيشتر بر روي اعتماد جامعه به دولت كار شود به نظر من نتيجه بهتري خواهد داد زيرا همانند اوايل انقلاب اكثر مردم بصورت يك سيستم اطلاعاتي عمل ميكردند و خود را در حفظ دستاوردهاي انقلاب مسئول ميديدند پايگاههاي بسيج بصورت خودجوش و با كمترين توقع از طرف مردم اداره مي شددر چنين سيستمي با توجه به همدلي آحاد مردم كسب اطلاعات و اخبار بسيار سريع و درست خواهد بود مزيتي كه ساواك از آن بي بهره بود. عريض و طويل كردن اين دستگاهها علاوه بر موازي كاري و افزايش هزينه ممكن است بيشتر حس عدم اعتماد را در جامعه ما بالا ببرد (239135)
 
مصطفی/س
۱۳۸۹-۱۱-۲۱ ۰۰:۵۱:۵۳
محمد جان کاملابا نظرات شما موافق هستم البته خوشبختانه جناب آقای طائب انسانی منطقی و تیزبین هستند منظور کار دست کاردان هست.اعتماد سازی و جلب اعتماد مردم وآگاه سازی واطلاع رسانی صحیح ونشان دادن کارآمدی سازمان واینکه مردم حتی انسانهای بی اطلاع کاملا لمس کنند بفهمند که این سازمان مخوف نیست وبرعکس کاملا در خدمت مردم هست و از حقوق و منافع ملی کشورمان دفاع میکند. در سالهای اخیر دشمن با ایجاد شایع سعی بر خدشه دار کردن وجهیهءاین سازمان را دارند.جناب آقای طائب بر این موضوع واقف هستندو مطمئناراهکارههای مناسبی برای این مسئله دارند ولی تنهابه تمهیدات جناب طائب نباید بسنده کرد صدا سیماو تمامی کسانی مسئولیت وسائل ارتبات جمعی را دارند در این مسئله همکاری و نوآوری بکنند.هر چقدر این سازمان قویتر ودر میان مردم جایگاه محکمتر داشته باشد به نفع امنیت و آرامش کشور واهد بود به امید روزی که اطلاعات سپاه کارآمدترین و امنترین ومحبوبترین سازمان نزدمردم کل کشور باشد. (402659)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۰:۳۷:۴۱
خوبه همشو با هم قاطی کنن بشه سازمات وزارت اطلاعات سپاه . چه شود. موسوی که سهله. اسراییل هم از ترس سکته میزنه. (239136)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۷:۰۲:۱۴
قدرت يك كشور تنها يك چيز است و به سازمانهاي اصلاعاتي مخوف.نيروي نظامي قدرتمند و موشك و توپ و تانك نيست برادر!الان خيلي وقته كه دوران اين چيزها گذشته. الان قدرت و امنيت كشورها به اعتماد ملي و قدرت علمي و افتصادي و فن آوري كشورهاست!به مديريت دانش است.به مهندسي ارزش (value engineering)است .....به مهندسي ژنتيك و نانو تكنولوزي و فن آوري كامپوزيتها و بهينه سازي مصرف انرزي است . به افزايش سرمايه گذاري خارجي و توليد ناخالص داخلي است....!
كي مي خواهيم از خواب بيدار شويم!
من تعجب مي كنم كه هنوز از پول نفت مردم به جاي سرمايه گذاري در توليد در عريض و طويل كردن سازمانها آن هم سازمانهاي نظامي استفاده مي شود! (239785)
 
مصطفی/س
۱۳۸۹-۱۱-۲۰ ۲۲:۱۳:۳۴
برادر عزیز اظهارات شما قبول ولی مطمئن هستم این را هم قبول داری که این کشور بزرگ و این نظام اسلامی مقتدر دشمنان بسیاری دارد هم در داخل هم در خارج&حتما خاطرتان هست یکی دو سال پیش در کانالهای تلوزیونی وابسته به استکبار انواع کارشناسهاو سناتورهای آمریکایی حتی خود رئیس جمهورآمریکا و اسرائیل علنا ایران راتهدید به حمله نظامی میکردن به نظر شما چه علتی باعث عقب نشینی آنها؟حالا امریکا به کنار اسرائیل هم یواش یواش شروع به پارس کردن کرده بود.هر چند حیوانی که پارس کنه&گاز نمیگیره ولی برای من ایرانی خیلی افت داشت رزیم غاصبی مثل اسرائیل حتی توی خواب هم به ما حمله کنه&ولی چی شد &با درایت رهبر و سیاست هوشمندانه ریاست جمهوری قدرت وتوان نظامی ارتش و سپاه را به رخ دشمنان کشیدند و از آن به بعد سرو صداشون در نمیآد.در ضمن این را هم عرض کنم همه فاکتورهایی که اشارهکردید(پیشرفتهای علمی-اقتصادی-فرهنگی و...)در سایهءامنیت داخلی و توان عکس العمل قاطع در مقابل تهدیدات خارجی هست.این را هم به خاطرداشته باشید و به آن افتخار کنیم ایران و نظام حاکم تنها کشورو تنها نظامی هست که تک و تنها در مقابله همه زورگویان جهان ایستادگی کرده.با این همه فشارو فتنه های داخلی و خارجی وتحریمهاهنوزم که هنوزه مثل روزهای اول حتی قویتر از همیشه ایستادگی خواهیم کرد.والسلام. (402645)
 
مصطفی/س
۱۳۸۹-۱۱-۲۰ ۲۱:۲۱:۲۳
همین جوریشم موساد و سیا...سکته زدن
عین حرفای نتان یاهو:کاش این عناصر اطلاعاتی ایران نبود اون موقع ما در خاور میانه دردسری نداشتیم.
شما و امسال شمااز قدرت وتوان اطلاعات سپاه رو دست کم گرفتید ولی دشمنان ایران اسلامی از قدرت اطلاعات ایران آگاه هستند.مردان و زنانی در این سازمان در حال خدمت به ما ایرانیان هستند که همه وجودشان سر شار از عشق به ایران وایرانی وعشق به ولایت هست.آرزوی قلبی همه کسانی که به ایران وولایت عشق می ورزند:سرافرازی و کامیابی همه بچه های اطلاعات سپاه هست.ولی ما جوانان ایران زمین نباید اینقدر نمک نشناس باشیم که به این خادمان واقعی کم لطفی کنیم.ناآگاهی و کوته فکری بعضی از شماتعجب آور هست مسائل رو هر جوری از کانالهای تلوزیونی و رادیویی دشمن میشنوید قبول دارید ولی اگر کمی منطقی و تیز باشید میفهمی اگر بچه های اطلاعات نبودند سیا.موساد....چه فتنه هایی تدارک میدیدند.برای همه مسئولین کشور که دلسوز واقعی ملت ایران و اسلام هستند ارزوی عمری با عزت و سلامت مینمایم وخداوند سایه ولایت فقیه و بچه های اطلاعات سپاه را از سر ملت ایران کم نکونه.و امیدوارم شما انسانهای سبک مغزهم روزی صاحب مغزی سالم وسنگین بشوید. (402641)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۰:۵۱:۵۱
خبر خوشی از دو سو اولا سازمان شدن معانت و سپس اینکه فردی کارآمد و هشیار و کاردان و باتجربه قرار است هدایت آن را به عهده گیرد... تبریک به سپاه ... (239145)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۵:۱۴:۴۴
کم لطفی نفرمایید دوست گرامی. اتفاقا چقدر خوب بود اگر یک سازمان اطلاعات هم در وزارت کشاورزی, یکی هم در بنیاد مستضعفان, یکی دیگر هم در وزارت ارطباتات و یا اصلا در هر ارگان دیگر ایجاد شود. انوقت دیگر مملکت خیلی ایمن میشود و همه در آرامش و صلح و صفا و خوبی و خوشی در کنار هم زندگی میکنند. (239284)
 
مرتضي
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۱:۳۷:۰۰
مطمئن هستم که نمايندگان هم مانند مردم آخرين نفراتي هستند که از اتفاقات کشور مطلع ميشوند. بعد که مطلع شدند نمايندگان محترم در سايت شخصي خود چند کلمه اي مينويسند که اينکار خيلي به ضرر نظام مقدس است و بعد شب ميشه همه ميروند به تخت خواب. (239174)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۱:۳۹:۲۴
اما خميني فرمود: مراقب باشيد انقلاب به دست نا اهلان نيافتد.
خوشبختانه شاهد هستيم که هر روز انقلاب را از دست نا اهلان نجات ميدهند و به اهلش ميسپارند ! (239176)
 
ایرانی بیزار از دروغ
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۱:۴۰:۰۶
آیا مردم ایران نباید بدانند که چرا نیاز است که سپاه باری خودش سازمان اطلاعات درست کند؟ وظایف آن چیست؟ آیا تداخلی با وظایف وزارت اطلاعات دارد یا ندارد؟
اگر دارد چه نیازی به ایجاد دستگاه موازی است؟
و هزاران سوال دیگر .
امیدوارم که نگویید که مردم حق ندارند پاسخ این سوال های ابتدایی را بدانند.
خدا عاقبت ما را بخیر بگرداند. (239177)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۱:۴۲:۱۰
دوست عزیز که می گویند چرا نتوانست حفظ سمت کند. اتفاقا یک از دلایل تغییر از معاونت به سازمان همین است که هر کس از راه رسید و از کاری خوشش نیامد نیاید کلا همه چیز را تغییر دهد. مثل وزارت اطلاعات که اقای احمدی نژاد از وزیر و معاونش خوشش نیامد و اتوبوسی تغییر داد.
در سیستم سازمانی کمتر سلیقه این چنینی دخیل است و طی پروسه باید صور ت گیرد تا جابه جایی حاصل شود. در آن زمان آقای فلاحیان از آن حرکت آقای طایب خوشش نیاد عذرش را خواست به همین راحتی.
به نظر من کل سیستم اطلاعاتی ایران باید یکپارچه شده به صورت سازمانی زیر نظر مستقیم رهبری باشد و مدیرانش نیز همانند نیروهای مسلح با حکم مستقیم ایشان منصوب شوند. به این صورت ناهماهنگی کم شده و بهره وری در این مجموعه بالا می رود. مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با جذب نیروهای ارزشی به یک نهاد هماهنگ و خلل ناپذیر تبدیل شده است.
متاسفانه تا به این لحظه هیچ کدام از نهادهای قانون گذاری زیر بار تصویب این قانون نرفته اند که تبعاتش را در اغتشاشات کاملا مشاهده کردید.
خوشبختانه دگرگونی در سپاه به علت پویایی سیستم و تصمیم گیری متمرکز با نظارت مستقیم رهبری باعث توفیق در این نهاد انقلابی شده.
به نظر من این موفقیت بیانگر این مطلب است که این سیستم می تواند به عنوان یک الگوی مدیریتی برای دیگر نهاد ها مورد استفاده قرار گیرد. (239181)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۱:۴۴:۴۰
مبـــــــــــارك است انشاءالله! همواره آرزوي موفقيت براي نيروي‌هاي مخلص و بي نام نشان اطلاعات را داشته و دارم. اگر نبود جانفشاني و ايثار اين عزيزان، معلوم نبود كه آيا رنگ و بوي امنيت را درك مي‌كرديم. خـــــــدا قوت (239185)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۱:۴۵:۵۵
یک قدم دیگر به سمت دموکراسی، افزایش سازمان ها اطلاعاتی امنیتی نظامی (239187)
 
شيخ اشراق
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۹:۰۴:۴۷
شما معني دموکراسي رو در چي مي دمني؟آيا امروز هر بي سوادي يه سايت و روزنامه نزده داره به دولت بد و بي راه ميگه؟آيا در جريان انتخابات موسوي چيان بدترين دشنام ها رو به احمدي نژاد و حاميانش نزدند؟آبا موسوي بدون آوردن دليل محکمه پسند رئيس جمهور مردم رو دروغگو (: خطاب نکرد؟ شما بايد توي امريکا باشيد که تلفن ها تونو شنود کنند بعد براتون ساحل مختلط بزارن بگن آزاد باشيد؟ (239378)
 
خلیل
۱۳۸۸-۰۷-۱۸ ۱۵:۰۲:۴۵
آبا موسوي بدون آوردن دليل محکمه پسند رئيس جمهور مردم رو دروغگو (: خطاب نکرد؟
من هم :( (یعنی ناراحتم و البته امیدوارم شما در یک اشتباه ساده تایپی علامت خوشحالی را مقابل این جمله گذاشته باشید)
البته من ناراحتم از این که آقای احمدی نژاد که رییس جمهور ایران است واقعا دروغ گفته و همه دفاعیاتی هم که از این دروغ های ایشان دیدیم بی تعارف مسخره و توجیهات غیر قابل قبول بوده است.
و البته باز ناراحتم چون کسی آمد ادعا کرد که من با دروغ مخالم و با قانون گریزی مخالفم که خود بعد از آنی که رای نیاورد هم دروغ گفت و هم تا آنجا که می شد خلاف قانون عمل کرد.

واقعا باید از این متاسف باشیم که رییس جمهور ایران در ملأ عام دروغ گفته و متاسفانه ظاهرا بازهم می گوید و عذرخواهی نمی کند نه از این یک نفر اعلام کرده است که وی دروغ گفته. (240519)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۲:۱۱:۴۹
ببخشید اونوقت وزارت اطلاعات چیکاره هست؟ چند تا وزارت اطلاعات می خواهید درست کنید. یکی از دوستانم می گفت بیش از 60 درصد ارگانهای غیر اطلاعاتی هم کار اطلاعاتی می کند. مثلا\" ما در همه ادارات، نهادها، دانشگاهها و حراست، گزینش و .. داریم. شما بگید آیا در همه کشورها اینجوریه؟ (239197)
 
کامران
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۳:۰۴:۲۲
بنظر می رسد که برای اداره یک کشور یک وزارت اطلاعات کم است و وجود یک سازمان موازی که به مجلس و هیچ کجای دیگر هم پاسخگو نیست , لازم بنظر می رسد. (239214)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۳:۴۰:۲۴
فرق سازمان با معاونت چیست؟
یعنی چی شد؟ (239226)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۳:۵۰:۱۵
بر اساس اصول مدیریتی معاونت باید ملاحظات مدیر یا فرمانده را در نظر بگیره ومسلما مدیر یا فرمانده ای که نسبت به اصول آن معاونت علی الخصوص اطلاعات توجیه نباشه میتونه لطمات جبران ناپذیری به سیستم وارد کنه که خیلی زیاد مشاهده شده پس تبدیا معاونت مهمی مثل اطلاعات ضروری و لازمه..حالا موازی بودنش بمونه برا جای بحث خودش... (239228)
 
علی صیاد
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۳:۵۰:۳۵
انشا الله با تقویت مراکز اطلاعاتی زمینه برای بازداشت و محاکمه سران اغتشاش فراهم شود (239229)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۳:۵۲:۰۶
خوبه ،مخابرات که دیگه زیر نظر ایشونه دیگه می تونه به خوبی اطلاعات کسب کنه (239230)
 
مشربی
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۳:۵۳:۳۷
امروز این فرموده امام خمینی ره تحقق پیدا کرده که اگر سپاه نبود کشور هم نبود انشا الله که موفق باشند (239231)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۹:۴۰:۴۲
وضعیت حال افراد ملاک است! (239388)
 
اميد
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۱۱:۵۱:۲۴
من هم موافقم كه طبق گفته حضرت امام ملاك ،حال افراد هست ولي به اين سوال من جواب بدين كه طبق نظر حضرت امام ،امريكا و اسرائيل از مواضع اسپاه تعريف و تمجيد ميكنند يا حضراتي مثل خاتمي،موسوي،وكروبي! وآيا از سپاه بدشون مياد يا اين حضرات، مگه امام نگفت اگه امريكا و اسرائيل از شما تعريف كردند ،ببينيد اشكال كار شما كجاست؟ كه اين بهترين قضاوت و ملاك ميتونه باشه! (240033)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۴:۱۹:۵۱
بابا در اكثر كشورها چند سرويس اطلاعاتي وجود داره : در آمريكا 5 سرويس - انگليس 3 سرويس اطلاعاتي و ...... - چطور اين موارد را نمي بينيد (239250)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۶:۳۹:۵۴
شرح وظایف این سازمانها کاملا جدا از هم است. mi5 داخل mi6 اطلاعات خارج. سیا در خارج آمریکا اف بی آی داخل آمریکا (239330)
 
مسلم عبداللهي
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۴:۳۶:۳۵
با سلام و تشكر از درج بي طرفانه نظرات ؛من هم از تحول مثبت در اطلاعات سپاه استقبال مي كنم. كساني از اختيارات سپاه نگران مي شوند كه به نقش و جايگاه سپاه پي نبرده اند. (239265)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۴:۴۰:۴۰
آقایونی که میگند دستگاه موازی اطلاعاتی در کشور مضره. برند ببینند همان کشورهایی که اشراف اطلاعاتی آنها زبانزد است، چند نهاد اطلاعاتی دارد؟
ضمناً تو را خدا به افکار بسیج برسید که داره از آرمانها و مکتبی بودن خود دور میشه (239269)
 
بهناز
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۵:۵۴:۴۳
تا جايي كه من اطلاع دارم در قانون تاسيس وزارت اطلاعات ايران گفته شده است
كه اين وزارت خانه به عنوان مركز اصلي و محور امور اطلاعاتي و امنيتي كشور است و ساير سازمان هاي اطلاعاتي و امنيتي بايستي در هماهنگي با آن باشند.
اميدوارم تاسيس اين سازمان به منزله دور زدن و By Pass نمودن اين وزارت خانه نباشد. (239306)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۶:۱۹:۲۳
خوشحالم از این که بچه های سپاه که به کرات التزام واعتقاد خودشون رو به نظام ورهبری نشون دادان حالا یه همچین سازمان مهمی دراختیارشونه البته بچه های وزرات اطلاعات هم زحمت می کشن ودستشون درد نکنه اما اما کار اطلاعاتی فراجناحی فرا حزبیه وفقط امنیت کشور مهمه دوستان. (239319)
 
davoud
۱۳۸۸-۰۷-۱۴ ۱۸:۰۸:۳۷
تمرکز در سازمانهای اطلاعاتی فساد آور است چه بسا فردی در یک دستگاه اطلاعاتی که تنها دستگاه اطلاعاتی کشور است نفوذ کند و بتواند یک کشور را رو به تباهی ببرد .چنانکه بعضی از ارتشها اینکار را میکنند و اجازه نمی دهند مردم در سرنوشت خود دخالت داشته باشند .پس سازمانهای اطلاعاتی متعدد و قوی از این امتیاز دولت و مردم و کشورخود را بهرمند میکنند که میتوانند زود افراد نفوذی و خائن را چه در خود آن سازمانها و چه در دیگر نهادها شناسایی کنند و به مردم معرفی نمایند .در این سازمانها دیگر قتلهای زنجیره ای روی نخواهد داد. (239361)
 
موافق
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۰۸:۲۷:۴۷
اولا سلام
دوما عزيزان نگاهي كوچولو والبته تحليلي به مرز پر گهر داشته باشند
سوما ملتي كه تاريخ ندارد (ندانستن با نداشتن در واقع چندان توفيري ندارد) محكوم به تكرار است
چهارما فاتبروا....
پنجما دست در دست همدهيم ...
ششما رشد نهادهاي امنيتي به معني محدودشدن نيست بلكه باعث تخصصي شدن كار ميشود
وتوضيح اينكه :گزينش وحراست در دستگاهها كار اطلاعاتي نميكنند هر كي اين نظر رو داشته جسارتا بايد بگم كه از اطلاعات ناقص وي ناشي ميشود درثاني اين جزو قوانين پيشرفته اداري دنياست كه در كليه دستگاههاي دولتي و خصوصي نيروهاي امنيتي حضور داشته باشند . چرا كه اموزه جنگهاي اطلاعاتي از پيچيدهترين ومهمترينهاست
ونيز بايد توجه داشت كه ازهمين نقاط است كه حريف به رقيب لطمه هاي انچناني ميزند (239503)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۰۹:۳۳:۰۴
فلسفه وجودي سازمان هاي اطلاعاتي در نيروهاي نظامي كشف ومقابله با تخلفات سياسي ، امنيتي و... پرسنل نظامي تحت امر خود مي باشد واين سازمان ها هيچگونه مجوزي براي فعاليت در غير از بدنه نيرو ندارند فلذا در صورتيكه نسبت به رعايت كليه ضوابط اقدام شود داراي بركات زيادي در يگان هاي نظامي ،انتظامي مي باشند ولي اگر خدائي ناكرده حيطه فعاليت سازمان هاي اطلاعات از محدوده پرسنل تحت امر خارج شود ضمن ايجاد موازي كاري با وزارت اطلاعات و امنيت كشور موجبات عدم پاسخگوئي و سليقه اي عمل كردن را باعث خواهد گرديد كه انشا ا... با درايتي كه در جناب طائب سراغ هست اقدام لازم را در كنترل اين موضوع مهم خواهند فرمود[/ (239516)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۰۹:۴۰:۲۸
لطفا نظرتان را در مورد 4 سازمان اطلاعاتي انگليس . 5 سازمان اطلاعاتي روسيه و و3 سازمان اطلاعاتي آمريكا اعلام . برادر من اينها طبيعي است . مگه مي شه يك سازمان اطلاعاتي يك كشور را اداره كند. اگر اين سازمان فاسد شد چه بايد كرد؟ سازمان موازي اطلاعاتي يكي از مولفه هاي قدرت امنيتي يك كشور است. اقايان اينها فقط براي افزايش امنيت من و شما است. اگز باور نداريد ... (239522)
 
يس
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۶:۵۵:۲۱
سازمام اطلاعات سپاه هم مواري با وزارت اظلاعات است و براي كوچك كردن وزارت اطلاعات..سپاه بيش از حد در خال قدرت گيري است و اين براي نظام حطرناك است (239780)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۲ ۰۶:۳۲:۵۹
اگرازفلسفه وجودی این نهادمقدس آگاهی داشتی این پیام را نمی نوشتی.کشورپاکستان 6سازمان امنیتی غیرنظامی و2سازمان امنیتی نظامی داردکه سازمان امنیتی I.SI که نظامی است از همه قویتر است.درضمن این کار بادرایت مقام عظمای ولایت صورت گرفته است.مثلادرکشوردو نیروی نظامی وجود دارد.آیا در کارنظامی کشور خللی ایجادشده است یا کشور قدرتمندتر گردیده هست.شمافکرمیکنید اگر آمریکا وکشورهای دیگربه ماحمله نمیکنندملاحظه مارا میکنند.خیر.یکی ازدلایل آنها رعب ووحشتی است که از این نهاد مقدس دارند.و........هزاران دلایل دیگر.ودر پایان توجه شمارا به جمله معروف بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران جلب میکنم که فرمودند:اگرسپاه نبود کشور هم نبود.بیشتردقت کنیدتاگمراه نشوید. (241709)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۱۹:۲۸:۳۵
تكميل اين طرح خوب با مشاركت همه مردم و ايجاد روحيه اطلاعاتي در آحاد مردم امكان پذيرست . انشالله كه خير است . (239842)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۲۰:۲۳:۵۱
سلا م به نظر من اقاي طايب بهترين گزينه براي سازمان است و سازمان در كنار وزارت اطلاعات ميتواند چتر اطلاعاتي گسترده اي باشد (239847)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۷-۱۵ ۲۳:۴۳:۵۳
بعضیا چه قدر ساده هستن ! فکر میکنین این کار بدون هماهنگی با سایر نهادهای امنیتی مثل وزارت اطلاعات و شورای عالی امنیت ملی و رهبری و ... انجام میشه ؟ مسلما همگی این نهادها با هم هماهنگن و سپاه احتمالا تو زمینه نرم افزاری و مبارزه نرم وارد عمل خواهد شد و وزارت هم که کار خودش رو میکنه ! ولی هر چی باشه قطعا تو چنین مواردی بخشهای مختلف کشور دخیل هستن تو تصمیم گیری و سپس در تقسیم کار ! (239888)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۰۸:۲۱:۱۴
سپاه نشون داده در همه عرصه ها موفق هست، به نظرم ارتقا اطلاعات سپاه به سازمان، امنيت كشور را بيشتر ارتقا خواهد داد و اميد دشمنان كشور را نا اميد خواهد كرد، يادمون باشه كه امام در باره سپاه چي فرمود:اگر سپاه نبود كشور هم نبود، به نظرم علت مخالفت شديد دشمنان داخلي و خارجي با سپاه جز همين حرف امام نيست چون دشمنان اين مرز و بوم با وجود سپاه ارزوهاي خود را در اين كشور برباد رفته مي بينند! پاسداران موفق باشيد (239943)
 
علي
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۱۰:۴۹:۳۹
به نظرم هيچكس به جز سپاه نميتونه امنيت واقتدار ايران رو حفظ كنه ،دليلش هم همين مخالفتهاي دشمنان ايران با اين ارگان انقلابي هست كه شاهديم! براي بچه هاي خوب سپاه آرزوي موفقيت دارم (240007)
 
حیدر
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۱۳:۰۲:۰۶
بنام خدا
با سلام . اگر مقداری با دقت بیشتری مسائل را دنبال کنیم و همه چیز را با نگاه سیاسی و باند و گروه بازی نبینیم ، متوجه می شویم که این موارد به نفع کشور است . به عنوان مثال در حال حاضر در یالات متحده حدود بیست دستگاه اطلاعاتی و امنیتی فعالیت دارند و از قویترین کشورها در امور امنیتی هستند که اگر یک دستگاه در انجام امور محوله خود کوتاهی کرد ، قسمت دیگری جبران کند . فلذا در کشور ما بعد از انتخابات اخیر مشخص شد که باید دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی بیشتر از یک مجموعه باشد . آقای طائب هم که سایت الف نوشته است توسط آقای فلاحیان از وزارت خارج شد ، خوب بود می نوشت که چرا خارج شد ؟ بخاط تخلفات کدام طیف و آقازاده و .... بگذریم . (240062)
 
جعفر
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۱۴:۲۱:۴۴
وقتی وزارت اطلاعات با فتنه گران مدارا نمود آخرش این شد این سازمان موازی می تواند با رشادت سربازان گمنام خود به ارتقای نظام مقدس جمهوری و واکسینه نمودن آن در برابر فتنه ها اقدام نماید والله خیر حافظا و هو ارحم الرحمین (240087)
 
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۲۰:۲۹:۵۳
«آقایان رضائی و سیف‌اللهی از اطلاعات سپاه آمدند و گزارشی از وضع ضدانقلاب و کودتاچیان دادند و در خصوص تحویل گرفتن مرکز اسناد اسلامی اصرار داشتند. آقای خامنه‌ای، مخالف تحویل آن است. می‌گویند ابتدا سازمان اطلاعاتی درستی باید ایجاد شود و سپس این مرکز تحویل گردد.» (خاطرات هاشمی، ۷ فروردین ۶۰) (240173)
 
nazareshoma.com
۱۳۸۸-۰۷-۱۶ ۲۳:۰۷:۵۷
در عصر اطلاعات تقریبا همه چیز به دانسته های فرد حقیقی یا حقوقی پیرامون موضوع بستگی دارد.ارتقای معاونت به سازمان در این مورد موکد اهتمام مسئولین به این نکته است و مهمتر اینکه بر و بچه های بسیج و سپاه انصافا یه چیز دیگه اند و خدائیش اهل انجام وظیفه . در اینکه در نظام ما از لحاظ اطلاعات هنوز جای کار هست و باید خیلی قویتر باشیم هم شکی نیست در ضمن وجود سازمانهای موازی اولا همیشه بد نیست بخصوص اگه تفکیک وظیفه داشته باشن ثانیا می توانند بعنوان تکمیل وظیفه عمل کنند و ثالثا امکان کنترل کردن یکدیگر را از جهات بسیار مختلف از جمله عدم خروج از مسیر هدف عملیات داشته باشند بهرحال خدا قوت بچه بسیجی ! خیلی باحالی ! با تشکر nazareshoma.com (240200)
 
سپهر
۱۳۸۸-۰۷-۱۷ ۱۶:۵۶:۳۳
سلام
دوستان به نظر من نیز ارتقاع معاونت اطلاعات سپاه به سازمان اطلاعات کاملا منطقی می باشد.
لازم است دونکته را ذکر کنم
1- وجود دو یا چند سازمان اطلاعاتی در کشور برای ایجاد تعادل لازم است همانگونه که دوستان نیز ذکر کردند وجود یک سازمان اطلاعاتی در کشور خطرناک بوده و ممکن است کشور را به خطر بیندازد.
2- دوستان وزارت اطلاعات زیر نظر رئیس جمهور بوده و هر رئیس جمهور از هرطیفی که بیاید سعی می کند آن وزارت را مطابق میل و اهداف خود چینش کند پس این کار باعث می شود که نیروهای وزارت خانه نیز کمی محتاط عمل کنند و متاسفانه سعی نمایند که دو طرف را داشته باشند چون چند سال ّبعد معلوم نیست کدام طیف سر کار آیند همان گونه که در آشوب های اخیر همه دیدند.
و در آخر یک توصیه به مردم ایران زمین :
مردم شریف و فهیم ایران حوادث بعد از انتخابات را بیاد بیاورید ،بیاد بیاورید که عصر که می شد مجبور بودیم مغازه های خود را تعطیل کنیم تا از دست ارازل و اوباش مصون بمانیم و فردا نیز معلوم نیود از مغازه های ما چیزی مانده باشد یانه به یاد بیاورید که مجبور بودیم برای حفظ جان و مال و خانواده خود مانند زندانی ها خانواده خود را در منزل محبوس نماییم پس قدر امنیت را بدانید .
و یک توصیه به برادران گمنام سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
می دانیم که این روزها بسیار تحت فشار هستنید و دشمن و خودی و متاسفانه بعضی دوستان گذشته از شما انتقاد می کنند که چرا وارد سیاست شده اید چون نمی داننید که فلسفه وجودی شما حفظ دستاوردهای نظام می باشد و هر کجا که این دستاورد ها مورد هجوم قرار گیرد شما شرعا باید ورود کنید جا دارد که به همه شما خدا قوت گفته و بگویم اجرکم عندالله .ای یاران و پشتیبانان واقعی ولایت و مردم مستضعف و رنج کشیده ایران ،حواستان باشد که مسئولیت شما سنگین تر شده است و ما از شما انتظار بیشتری داریم از این به بعد اگرامنیت ما دوباره به خطر بیافتد اولین کسانی که مورد انتقاد قرار می گیرید شما هستند چون الان مسئولیت حفظ کشور و مردم عزیزمان بر عهده شماست.
موفق و موید و پیروز باشید (240293)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۷-۱۸ ۰۸:۳۲:۴۶
عاقلترين كار براي افزايش امنيت، همين ارتقا اطلاعات سپاه هست،واقعا اگه سپاه و بسيج نبودند در آشوبهاي چند روزه تهران چه كسي ميتونست اين اغتشاشات رو جمع كنه!قدر امنيت در كشورمون وقدر بچه هاي خوب سپاه و بسيج رو بدونيم و دليل درست بودن اين طرح رو هم بايد، همين مخالفت دشمنان داخلي و خارجي بدونيم! و اينكه سپاه چيزي خارج از مردم نيست وكاملا مردميست (240375)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۷-۱۹ ۰۹:۲۸:۰۳
من يك چيز رو مطمئنم اين كه امروز امريكا و اسرائيل جرات حمله به ايران را ندارند ترس اونها از سپاه و بسيج هست، لذا هر چيز كه باعث ارتقا اين نهاد مردمي بشه رو كاملا منطقي و در راستاي افزايش امنيت كشور ميدونم، علت اينكه امريكاييها بارها از حذف و انحلال سپاه حرف ميزنند منطقا به اين دليله كه شكست تمام طرحهاي آنها در كشور به خاطر وجود سپاه وبسيج بوده و هست! حالا هركي هر چي ميخواد بگه مهم نيست ،چون يا واقعا نميدونه يا اينكه ميدونه و با انقلاب و اقتدار كشور مخالفه! مگه ميشه دشمن كشور من حرف مخالف با نهادي مثل سپاه رو بزنه و ما هم همان حرف اونها رو بزنيم! اين اشتراك موضع با دشمن منطقي نيست! فقط بايد تحليل درست از مسائل داشت و دشمن رو به درستي شناخت! (240704)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۰ ۱۴:۰۳:۲۹
سلام -خدا به اين بچه هاي نازنين و خستگي ناپذير و بي ادعاي اطلاعات سپاه قوت بده . جدا شبانه روز زحمت مي كشند و همين وحشت و دلهره دشمنان اين انقلاب و نظام مقدس از اين خبر نشان از درستي عملكرد اوناست .
اميدوارم تحت توجهات خاصه امام زمان ( عج ) بتونن امنيت و آرامش را به مردم عزيز هديه بدهند.
(( سلامتي همشون صلوات )) (241097)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۷-۲۱ ۱۱:۴۸:۳۸
ارتقا معاونت اطلاعات سپاه يعني سپردن كار به كاردان هست! و در راستاي امنيت بيشتر براي كشور و نظام ميباشد، اگر مخالفتي هم ميشود از طرف كساني هست كه منافع خود را در خطر مي بينند! حالا چه داخلي باشند چه خارجي فرقي در اصل قضيه نمي كند ،البته در كنار همكاري با بچه هاي وزارت اطلاعات. (241343)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۵ ۰۶:۲۲:۳۳
سلام به همه عزیزان -در وعده اول باید عاملان فتنه که موسوی - کروبی - و با سر دستگی خاتمی بود دستگیر بشوند این آقازاده ها و همه منافقان داخلی هم که از کشور فرار کردند یه روز دستگیر میشوند .




http://sdsh2010.blogfa.com (297827)
 
سیدمهدی ذاکری
۱۳۸۹-۱۲-۲۹ ۱۰:۱۴:۴۱
سازمان باید برخوردجدی بامنافقان وفتنه گران انجام دهد.وآنهارا در تنگا قراردهدتانتوانند هر غلطی که دلشان میخواهد انجام دهند. (421275)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۵-۰۶ ۱۲:۳۴:۴۶
خدا حفظ كند خدامين نظام مقدس ايران (487204)
 
شش
۱۳۹۲-۱۱-۱۴ ۰۱:۳۷:۱۵
سلام به مطالب این سایت یه نگاه بندازین. مگه مملکت صاحب نداره هر کی هرچی خواست تو فضای مجازی داخلی منتشر کنه؟http://forums.boursy.com/showthread.php?t=2170&page=97&p=449913 post449913 (1948382) (alef-15)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.