Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات



  کد مطلب: 55403, P.View: 5022
بازگشت هرمي‌ها چاپ ارسال به رفقا


(12 توصیه)

            بابك اسماعيلی   
۲۵ مهر ۱۳۸۸
پس از آنكه در سال‌هايي نه چندان دور، شركت هرمي «گلدكوئيست» با فعاليت‌هاي غيرقانوني و فريب بسياري از هموطنانمان، توانست سرمايه ايرانيان را به جيب بزند و به ناگاه با فرار سرشاخه‌هاي آن به خارج از كشور، سرمايه‌ها سر از بانك‌هاي اماراتي درآورد، بار ديگر شركت‌هاي هرمي فعاليت‌هاي گسترده‌اي را آغاز كرده‌اند.

هنوز چند سالي از فعاليت مخرب شركت‌هاي مضاربه‌اي و به خصوص شركت‌هاي هرمي چون گلدكوئيست نمي‌گذرد كه اين بار مجموعه‌اي ديگر فعاليت خود را با همان ماهيت عملكردي پيشين در قالب بازاريابي شبكه‌اي(Network Marketing) و البته با نام و ترفندي جديد و الگوريتمي متفاوت آغاز كرده‌ است. اين در حالي است كه فعاليت شركت‌هاي هرمي به دليل دلايلي چون پول‌شويي، اخلال‌گري و ... در بسياري از كشورهاي غربي و ايالات متحده آمريكا با محدوديت‌هاي قانوني مواجه است. اما در ايران و برخي كشورهاي همجوار نظير پاكستان و عراق شاهديم كه فعاليت شركت‌هاي هرمي روندي رو به رشد داشته و حتي در ماههاي اخير وارد فاز تازه‌اي نيز شده است.

اين مجموعه‌ها با تبليغات فريبنده توانسته‌ است تعداد قابل ملاحظه‌اي از جوانان بيكار و حتي شاغل و به خصوص دانشجويان  و شهرستاني‌هاي جوياي كار را به عضويت خود درآورد. لازم است نكاتي پيرامون اين سيستم هرمي مورد اشاره قرار گيرد:

1- شركت كوئست (Quest) يكي از شبكه‌هاي هرمي مشكوك است كه در چند ماه اخير با توجه به فضاي نسبتا امني كه احساس كرده‌، بر حجم فعاليت هاي خود افزوده است. اين شبكه به صورت گروههايي سازماندهي و در نقاط مختلف تهران و برخي شهرستان‌ها اقدام به اجاره واحدهاي مسكوني تحت عنوان «دفتر» كرده كه اين دفاتر محل استقرار افرادي تحت عنوان «آفيس» با زيرشاخه‌هاي يك سرشاخه است. البته محل دفاتر هر دو هفته يكبار تغيير مي‌كند.

فعاليت سيستم‌هاي شبكه‌اي بر اين اساس استوار است كه شما بازارياب پول هستيد؛ بر اساس شعار اين مجموعه «پول بفرستيد تا سهمي به شما برگردانيم. براي اينكه در اين مدت بيكار نباشيد يك چيزي به شما مي‌دهيم كه هم سرگرم باشيد و هم مشتري پيدا كنيد. در عين حال سيستم پول‌ها را به شكل هرمي به سمت بالا مي‌كشد. شما بايد تلاش كنيد بالاي هرم باشيد تا سهم بيشتري ببريد.» اين شعارهاي جذاب ولي فريبنده و دروغين سيستمي است كه روزانه ده ها و شايد صدها جوان جوياي كار را با ايده ساده و خوش آب و رنگ «پول بسيار درآوردن با حداقل كوشش ممكن» به سوي خود مي‌كشاند. هر فرد بايد حداقل 16 نفر را فريب دهد تا تازه بتواند سرمايه خود را به دست آورد.

متاسفانه در حالي‌كه  تاكيد شده است « ليس الانسان الا ما سعي؛ جز از حاصل سعي و تلاش چيزي براي انسان نيست»، فعاليت‌هاي ناسالم اقتصادي در كشورهاي در حال توسعه كه اقتصاد سامان يافته اي ندارند، سبب شده تا افراد در پي راههايي باشند تا در كوتاهترين مدت و با كمترين تلاش به درآمدهاي كلان برسند. تبليغات دروغين شركت‌هاي هرمي، وسوسه ثروت كلان در كوتاه مدت را ايجاد كرده  است.

2- گروه E-Team  با توجه به شكست قبلي خود در پروژه گلدكوئيست، اقدام به ورود با نامي جديد و تغيير كاتالوگ معرفي كمپاني و پلان كار (البته با همان توضيحات قبلي)، حذف زنان از شبكه با توجه به حساسيت جامعه ايراني و تمركز مكاني نموده است. تفاوت كوئست (Quest International) و گروه‌هاي هجده‌گانه منشعب شده از آن با گلدكوئيست در اين است كه شركت جديد به جاي سكه طلا، خدمات فريبكارانه ديگري به اعضاي خود ارائه مي‌دهند.

برخي از شركت‌ها به بهانه اينكه با دريافت وجه اقدام به سرمايه‌گذاري در بورس‌هاي خارجي مي‌كنند، حداقل مبلغي معادل يك ميليون تومان بابت عضويت دريافت و  وعده پرداخت سودي ماهيانه معادل 6 درصد يا ساليانه 72 درصد را مي‌دهند. برخي ديگر نيز با وعده فروش تورهاي مسافرتي رايگان، پخش بليط استخرهاي لوكس و برگزاري مهماني‌هاي پر زرق و برق، سعي در جلب اعتماد مشتريان را دارند. در واقع اين سيستم با استفاده از اين ترفندها و شعار تبليغاتي «راهي براي جلوگيري از خروج ارز از كشور» براي مخفي كردن الگوريتم هرمي خود بهره مي‌برند.

از سوي ديگر كوئست در اقدام جديد خود، با حذف كالاهاي فيزيكي نظير مسكوكات، سكه، لوازم تزييني، ساعت‌هاي گران قيمت و ...  كه احتمال توقيف در مرزهاي ورودي و يا دريافت عوارض را دارد و محصولاتي تحت عنوان Vacation يا Travelling  و بيشتر تورهاي خارجي را جايگزين كرده است.  بيشتر افرادي كه به شركت‌ها وارد مي‌شوند و امتياز تورها را خريداري مي‌كنند، جزو اقشار كم درآمد و متوسط جامعه و عمدتا شهرستاني هستند كه توان خريد بليط و پرداخت هزينه‌هاي سفر به خارج از كشور براي استفاده از امكاناتي نظير هتل‌هاي معرفي شده جهت اقامت رايگان و تسهيلاتي از اين دست را ندارند. اين همان نكته كليدي است كه مديران شركت‌ها به خوبي از آن آگاهند. زيرا در خوش‌بينانه ترين حالت، حداكثر 10 درصد امتيازات به يك سفر واقعي تبديل مي‌شود.

3- يكي ديگر از تفاوت‌هاي كوئست با شركت‌هاي فعال سال‌هاي 82 و 83 ، ماهيت سرمايه‌گذاري آن‌ها در مكان‌هاي نامشخص و مبهم و به زعم آن‌ها  مشخص (همچون كشتيراني، فولاد، پارس جنوبي، عسلويه و ...)  است كه با چنين ترفندهايي اعتماد جوانان ساده شهرستاني را به خود جلب مي‌كنند.

كوئست اعلام كرده است كه قصد فقرزدايي از چهره آسيا را دارد و با گسترش فعاليت‌هاي خود در كشورهاي آسيايي و كسب درآمد، فقر را ريشه كن كند! اين ادعا در حالي مطرح مي‌شود كه بر اساس مشاهدات، سيستم QI سرمايه ها را به جاي توزيع در بين مردم، دائما متمركز مي‌كند و اين موضوع سبب شده تا كارشناسان اقتصادي اعلام كنند كه فعاليت اين شركت‌ها مي‌تواند باعث ايجاد فقر و حتي شورش در كشورها شود.

اتفاقاتي كه در بين  سال‌هاي 1995 تا 1998 ميلادي در كشور آلباني رخ داد، رويدادي است كه تجربه تلخ گسترش و رشد بي‌رويه و قارچ‌گونه شركت‌هاي مضاربه‌اي و طرح‌هاي بازاريابي چندسطحي را به نمايش مي‌كشد. بر اثر اين اتفاق شورش‌هايي در نقاط مختلف آلباني به وجود آمد و حدود دو هزار نفر در جريان درگيري و ناامني‌هاي ناشي از فروپاشي طرح‌هاي هرمي كشته شدند.  مجلس اين كشور منحل و رييس‌جمهور آلباني ناچار به استعفا شد. اين در حالي بود كه اكثريت شركت‌هاي فعال در اين واقعه، شركت‌هاي داخلي آلباني بودند و تحت فروش كالا و بازاريابي هرمي و شركت‌هاي مضاربه‌اي فعاليت مي‌كردند و عملا هيچ خروج ارزي از اين كشور صورت نمي‌گرفت. بر اساس آمارهاي رسمي موجود، نزديك به دو- سوم مردم آلباني در شركت‌هاي شبكه‌اي عضويت داشتند و حجم بدهي طرح‌هاي هرمي در اين كشور در دوران اوج خود تقريبا با نصف توليد ناخالص داخلي (GDP) اين كشور برابري مي‌كرد.

پيام واضحي كه تجربه تلخ شركت‌هاي هرمي در آلباني برجاي گذاشت، مي‌تواند هشداري جدي براي كشورهايي باشد كه در شرايط مشابهي از لحاظ رشد اين طرح‌ها به سر مي‌برند. شعار دروغين مجموعه QI  مبني بر اينكه «همه برنده‌اند» دروغي بيش نيست. جداي از تجربه تلخ آلباني، با محاسبات ساده رياضي نيز مشاهده مي‌شود تنها نيم درصد از اعضاي شبكه‌هاي هرمي به ثروت‌هاي هنگفت دست مي‌يابند و بيش از 80 درصد، حتي نمي‌توانند اصل سرمايه خود را نيز بازپس گيرند.

شعار شركت‌هاي هرمي فريبكار، نظير كوئست كه «همه برنده‌اند!!!» دروغي بيش نيست. دروغي كه متاسفانه تاكنون بسياري از جوانان بيكار شهرستاني را به تهران كشانده و گاه افراد شاغل و بعضا تحصيل‌كرده را نيز اسير خود كرده است.

4- در غيرقانوني بودن شركت‌ها و فتواي مراجع عظام تقليد مبني بر حرام بودن چنين فعاليت‌هايي جاي هيچ شبهه‌اي نيست و سخنان برخي مديران وطني كوئست مبني بر تاييد فعاليت آنان از سوي برخي مراجع، دروغ و فريبي ييش نيست كه در جاي خود قابل پيگري است. مراجع عظام، فعاليت در اين شركت‌ها را حرام و آن را نه تنها ربا، بلكه رباي چند وجهي دانسته‌اند. چرا كه ديگران نيز در اين سيستم توسط اعضا به ربا ترغيب مي‌شوند. دروغ‌گويي و فريب‌كاري تنها ابزار توسعه فعاليت اين مجموعه‌هاست كه افراد عضو براي بقا چاره‌اي جز تن دادن به آن ندارند.
از سوي ديگر، فعاليت شركت‌هاي هرمي تحت عناوين مختلف، عاملي مخرب و اخلال‌گرانه در نظام اقتصادي كشور است و بر اساس قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادي كشور(مصوب 69.09.19) براي آن مجازات‌هايي از جزاي نقدي و حبس‌هاي كوتاه‌مدت و طولاني‌مدت گرفته تا مجازات اعدام در نظر گرفته شده است.
در حالي كه در بدو امر ممكن است به نظر آيد انطباق عمل فردي كه به عنوان عضو معمولي در اين سيستم عضو است، عملي اخلال‌گرانه به حساب نيايد، اما بايد گفت كه عضويت  در اين شبكه‌ها نيز خود مصداق عمل مجرمانه اخلال در نظام اقتصادي كشور به حساب مي‌آيد و توجيه قانون‌گذار آن است كه هر عضو عادي به اعضاي بالاي هرم متصل بوده و افراد ديگري را در مجموعه خود عضو كرده است. بنابراين بر اساس قانون، تاسيس، قبول نمايندگي، عضوگيري و ثبت‌نام در بنگاه، موسسه، گروه يا فهرستي با وعده كسب درآمد ناشي از افزايش اعضا به صورت شبكه‌اي از هر طريق و با هر نامي اخلال در نظام اقتصادي كشور محسوب مي‌شود.

5- برخوردهاي ضعيفي كه تاكنون از سوي دستگاه قضايي و انتظامي با شركت‌ها و مجموعه‌هاي هرمي و شبكه‌اي شده است، يكي از مهم‌ترين دلايلي است كه باعث تداوم فعاليت اين سيستم كلاهبردارانه در تهران و به خصوص در شهرستان‌ها شده است. فعالان QI مدعي هستند حدود 1700 دفتر در تهران به طور قانوني! و با نظارت اداره اماكن مشغول به فعاليت هستند و صريحا ادعا مي‌كنند كه تنها نگراني اداره اماكن، فعاليت زنان و دختران در دفاتر است! كه رعايت مي‌شود.


شايسته است با توجه به نص روشن قانون ممنوعيت فعاليت اين شركت‌هاي هرمي كه مدت‌هاست تصويب شده است، با اين مجموعه‌ها برخورد قانوني شود. در همين حال بايد گفت به دليل پيچيده بودن و پيچيده شدن روز به روز ساختار و الگوريتم فعاليت شركت‌هاي هرمي و تلاش براي سرپوش قانوني گذاشتن بر اقدامات خود، لازم است كه قضات پرونده‌ها نيز با آخرين اخبار و اطلاعات بازاريابي شبكه‌اي و زنجيره‌اي آشنا شوند و اجازه عبور شركت‌ها از صافي قانون را ندهند. به طور مثال در خصوص Swiss Cash كه مي‌توان آن را به نوعي انتقام جويي سرمايه داران صهيونيست از مسئولان ايراني دانست، دستگاه قضايي پس از گذشت سه سال، تازه به نتيجه رسيد كه اين شركت هرمي و غيرقانوني است. اين در حالي است كه در حال حاضر بسياري از شركت‌هاي شبه Swiss Cash به طور علني در حال فعاليت هستند و هيچ برخوردي با آنان صورت نمي‌گيرد. اين سيستم‌هاي عنوان شده اخيراًً با استفاده ابزاري از برخي هنرمندان و دانشگاهيان (نظير م. ب)  فعاليت خود را گسترده‌تر نيز ساخته اند.
ايدئولوگ‌هاي شبكه‌هاي هرمي، هر روز در حال تدوين استراتژي‌هاي جديد عضوگيري، فروش زمين، لوازم آرايشي، تورهاي مسافرتي و ... هستند و تنها بخشي از سياست‌هاي آنان در عضوگيري است. طراحي و تاسيس مرجعي با همكاري مشترك كارشناسان و اصحاب فن دستگاه قضايي، پليس امنيت و بانك مركزي جمهوري اسلامي در رسيدگي به پلان نت‌ورك‌ها و تجزيه و تحليل نحوه ارائه پورسانت‌دهي مجموعه‌ها مي‌تواند بسيار راهگشا باشد.

تجربه سال‌هاي گذشته نشان مي‌دهد كه پس از گسترده شدن شركت‌هاي آدم ياب، سرشاخه‌ها با پول‌هاي بادآورده به خارج از كشور مي‌گريزند و افرادي كه روياي رفتن راه صد ساله را در يك شب داشته‌اند، دچار لطمات مادي و روحي فراواني مي‌شوند. بديهي است مسئولين بايد در اين خصوص هر چه زودتر چاره‌اي بينديشند تا مبادا اين معضل همانند اوايل دهه 80  دادگاهها را مملو از افراد زيان ديده‌اي كند كه  تنها حرفشان اين است كه فريب خورده ايم.


 
اظهار نظر
مشارکت در بحث
242554 | مهران ک  - راهکار   |2009-10-17 10:03:13|IRAN - [moderator4]
در کشوری که فعالیتهای اقتصادی آن بسار مبهم صورت میگیرد و بازار بورس آن در انحصار شرکتهای نیمه دولتی و بانکها و سازمانهای نظامی است سرمایه های خرد همواره به سوی فعالیتهای میان بر ( یک شبه ره صد ساله رفتن ) سوق پیدا میکند و با موعظه و ارشاد هم نمی توان جلوی آن را گرفت همانگونه که تا به حال نشده .
242559 | ناشناس   |2009-10-17 10:15:24| - [moderator4]
ول كنيد اين حاشيه ها را . مشكل اساسي مردم بيكاري است . متاسفانه به همه مسائل دست چندم و حاشيه هاي دور ودراز مي پردازيم نا اساسي ترين و اصلي ترين مشكل كشور و مردم را نبينيم . ولي نمي توان مثل كبك رفتار كرد . هر چقدر هم كه واهمه داشته باشيم با اين مشكل يعني بيكاري عظيم جوانان روبرو خواهيم بود و براي حل آن بايد تجديد نظر بزرگي در رفتارهاي اقتصادي خود بعمل آوريم . البته اين طرح هدفمند كردن يارانه خيلي هم اتفاقا بي هدف است و فقط دولت ميخواهد بارش را سبك كند كه البته نخواهد توانست چون برنامه ندارد با روزمره گي و امروز رابه فردا رساندن كارهاي بزرگ مثل توسعه كشور و حل مشكل بيكاري را نميشود انجام داد.
242615 | benyamin  - فضاي امن چرا؟!   |2009-10-17 12:03:29|IRAN - [moderator4]
با تشكر از اين مطلب كارشناسانه و روشنگرانه. من در تعجبم كه در حاليكه فعاليت اين شركت ها در اينجا غيرقانوني است و با محدوديت‌هاي بسيار روبه روست چگونه در ايران اين سيستم همچنان در حال گسترش و يارگيري است
242647 | احمدی   |2009-10-17 13:24:18|IRAN - [moderator3]
به نظر من قانون باید علاوه بر سر شاخه ها کسانی که در حلقه متوسط قرار دارند را نیزدر بر گرفته وبا آنها برخورد کند تنها راه ورود اطلاعات به صحنه بر خورد با اینها اسن ریرا ظاهرا دستگاه قضایی ونیروی انتظامی علاقه ای به پیگیری ندارند
242649 | محمود رضوی  - بازگشت هرمي‌ها   |2009-10-17 13:31:18| - [moderator3]
با سلام و خسته نباشید
متاسفانه با وضعیت مشاغل و افزایش روز افزون بیکاری و سطح درآمدهای بسیار پائین اکثرأ در خط و یا زیر خط فقر رو به کسب در آمد از طریق شغلهای کاذب با درآمدهای حبابی نموده که علاوه بر کلاهبرداری مدرن صدمات جبران ناپذیری را به پیکره جامعه اعم از عدم اشتیاق جوانان به شغلهای فرسایشی و زحمت دار , کاهش اشتیاق به شغلها با درآمد پائین در صورتیکه از 90 درصد افراد متمول سوال شود همه از کارگری شروع کرده اند و ....
اشاره نمود ,امید است با پایان رکود اقتصادی جهانی و افزایشدرآمد های جامعه دست افراد سودجو از پیکره اقتصاد کوتاه گردد.
باتشکر
242651 | دکتر فاتحی  - شرکتهای هرمی   |2009-10-17 13:35:24| - [moderator3]
باید با این شرکتهای هرمی اصولی و ریشه ای برخورد کرد و تمایل مردم به این شرکتها عملکرد اقتصادی چندین سال گذشته مثل افزایش تورم و گرانی و مهمتر بیکاری جوانان و عدم کفاف حقوق کارمندان با دخل خرج یک زندگی آبرو مند و....است برای مثال وقتی یک پزشک برای عمل جراحی دو میلیون تومان زیر میزی میگیرد و هیچ کس هم نظارتی روی سیستم درمان بخش خصوصی ندارد اگر شما بجای خانواده آن مریص باشید دست به چنین ریسکهای ویا امثال آن نمی زنید پس بپذیرید که ازماست که بر ماست
242662 | ناشناس   |2009-10-17 14:04:06|IRAN - [moderator3]
جناب آقای بابک اسماعیلی
لطف بفرمایید. منبعی رو که این اطلاعات رو از اونها بدست آوردید ذکر کنید.
من خودم عضو همین شرکت هستم. و دارم فعالیت میکنم .
تحقیق زیادی هم کردم به این نتایجی که شما رسیدید نرسیدم.
حالا با فرض بالا بودن اطلاعات شما خواهش می کنم محاسبه سود و ورود اعضا در قالب توابع نمایی بر پایه 2 رو شرح دهید.
چون تا حالا کسی رو ندیدم که بتون محاسبه درستی رو انجام بده و فقط کلی گویی کرده.
242904 | م. فاضلي   |2009-10-18 10:27:37|IRAN - [moderator4]
آقاي محترم،

من نمي دونم شما تحصيلاتتون چيه ولي اگر رياضي خونده باشي جواي اين ابهامي كه شما داريد از روز روشن تر است. در يك درخت دودويي با n سطح تعداد گره ها برابر 2 بتوان n منهاي يك است. حال در سيستم مذكور كه بر مبناي درخت دوديي است در واقع افراد حكم گره هاي درخت مذكور را دارند در نتيجه با ازاي n نفر عضو، شركت 2 بتوان n منهاي يك نفر حق عضويت مي گيرد در صورتي كه تعدا افرادي كه بواسطه برقراري تعادل سود مي گيزند بسيار كمتر از 2 بتوان n منهاي يك است. براي روشن تر شدن بحث فرض كنيد يك شبكه هرمي به صورت متقارن تا 3 سطح پايين رفته است و همچنين فرض كنيد به ازاي تعادل يك به يك به افراد سود مي دهد. يعني به ازاي يك نفر سمت چپ و يك نفر سمت راست به سر شاخه سود مي رسد. لذا در اين سيستم 2 بتوان 3 -1 يعني 8 نفر حق عضويت پرداخت كرده اند ولي فقط 3 نفر سود دريافت كرده اند. اين اختلاف به شكل توان 2 ( وحشتناك) با اقزايش سطوح درخت دودويي افزايش مي يابد. تازه اين به شرطي است كه درخت كامل رشد كند در غير اينصورت كه اوضاع خراب تر هم مي شود.
242955 | Quester   |2009-10-18 13:05:55| - [moderator4]
با سلام
من یک کوئستر هستم
--- ایشون درست میگن لطفا منابعتون برای اثبات نوشته هاتون هم ذکر کنید.

یه چیزی خیلی جالبه : هرکس از این کار دفاع می کنه بر اساس صداقت ومنطق و دلیل و برهان بهش می پردازه واثباتش میکنه ، هرکس هم که علیه این کار هست فقط شنیده که کار بدیه و جواب نمیده .
پس اینایی که دارن کار میکنن چطوری دارن کار می کنن ؟ دروغ میگن ؟ نکنه فقط تو به خدا پیغمبر اعتقاد داری و ما همه از مریخ اومدیم ؟

مراجع هم موضعشون مشخصه ، بنده شخصا به دفاتر این بزرگواران مراجعه کردم و حضورا و با آگاهی از موضوع ، کار رو براشون شرح دادم و مخالفتی هم ندیدم ؟

نویسنده این مطلب یا می دونه موضوع چیه و خودشو میزنه به اون راه یا اونم فقط شنیده ،
بیا فقط یک ساعت بشین پرزنتت کنم تا تو هم کارو شروع کنی ،
هم با منطق ، هم ریاضی وهم به لحاظ اجتماعی برات ثابت می کنم که اینایی که اینجا نوشتی موضوعیت نداره ،

درود بر کوئست وکوئستر
پاینده و موفق باشید
243131 | حسين   |2009-10-18 23:41:05|IRAN - [moderator4]
كوئستر ؟! عزيز ، شماها كه هي به اين آقا مي گيد مدركت كو ، مدرك شما درباره نظر مثبت مراجع چيه؟ كدوم مرجع ؟
متاسفانه من خودم به شخصه ابتداي پارسال توسط بستگان نزديك وارد اين سيستم شدم و حتي چند نفر رو وارد هم كردم ولي با تحقيقاتي كه انجام دادم كذب بودن ادعاهاي كوئست برام محرز شد و كنار كشيدم . ( راستي بعد از 2 سال هنوز شركت كوئست با شركتي پستي DHL قرارداد نبسته تا دم در خونه محصولاتش رو تحويل بده ؟! يا هنوز هم دريافت محصول رو به دبي حواله ميديد؟ ! )
نظر همه مراجع مبني بر حرمت هست كه من خودم هم از دفتر اقاي بهجت (ره) و هم دفتر آقاي مكارم حضورا استفتاء كردم ضمن اينكه دفتر آقاي مكارم به طور رايگان كتاب " بازاريابي شبكه اي يا كلاه برداري مرموز" رو به همه اهداء مي كنه .
[راستي دروغ دست داشتن خود مسولان در اين قضيه هم كذب محضه و ادعاي حرمت اين قضيه به خاطر مسايل سياسي و حمايت مراجع از دولت هم توهمي بيش نيست آخه مراجع به قول معروف اونوري مثل آقايان صانعي و منتظري و موسوي اردبيلي هم همون نظر آقايان صافي و نوري و .. رو دارند !]
راستي نميخواد شما پرزنت كني و ادعاهاي آقايي رو كه مربوط به 40 سال پيش هست برامون مرور كني . از قرار معلوم هر روز به قول خودتون خيلي Objection آبجكشن ! تمرين مي كني . اگه خيلي بلدي جواب دوست عزيز آقاي م . فاضلي رو در مورد منطق رياضي اين كلاهبرداري توضيح بده [ نميخواد مثال تلويزيون و موبايل بزني ! ] فقط حيف كه اگه امكان ثبت تصوير بود همين جا درخت مبناي دو دويي (به قول شما باينري) رو ميذاشتم و ادعاي ايجاد تعادل حداقل 1 يو وي UV براي رسيدن به سود 250 دلاري رو برات ثابت مي كردم كه چند نفر بايد حداقل 3 يو وي بخرند تا شما به آرزوهات برسي (البته در صورتيكه در دست راست و چپت افراد خام خيال به صورت متوازن عضويت داشته باشند ) و سر چقدر آدم بايد بي كلاه بمونه و چقدر پول بي زبون به حلقوم اون آقاي آسوان تون بريزه تا يه خوردش سر ريز بشه بياد دست شما !
حالا بماند بقيه جوابهاي طوطي واري كه هر روز از صبح تا شب حفظ مي كنيد و براي رد تك تك شون استدلال دارم .
يادم رفته بود اگه كم آوردي زير لب جمله معروف دل خنك كن تون يعني " هركسي زماني رو براي كوئست داره و طرف هنوز وقت كوئست اش نرسيده ! " رو يه وقت نگي ها !
در نهايت اينكه دوست عزيز به اميد هفته اي 15 هزار دلار ، آينده و زندگي خودت و اطرافيانت رو تباه نكن .
243236 | ناشناس   |2009-10-19 13:10:22|IRAN - [moderator4]
دوست محترم توصیه می کنم از همین حالا به فکر جایی باش تا چند وقت دیگر آنجا مخفی شوی . عزیز من آخر چطور ممکن است یک سیستم بدون هیچگونه تولید و ارائه خدمات فقط با جمع آوری پول ثروت خلق کند . وانگهی کدام یک از این به اصطلاح شرکت ها بیش از یک سال دوام آورده که شما به این یکی دل خوش کرده اید . بدون اینکه با شما جدل داشته باشم فقط تاکید می کنم که مطمئن باشید تا چند وقت دیگر خیلی شانس بیاورید ضرر هنگفتی کرد ه اید و اگر خدای ناکرده به عنوان لیدر فعالیت می کنید فرار و دربدری و احتمالا دستگیری در انتظار شما خواهد بود . به عنوان یک برادر به شما اطمینان می دهم که بدون برو برگرد به زودی این تشکیلات هم مانند بقیه بخار خواهد شد . پس هر چه زودتر از این گرداب فرار کنید .
243283 | ا-م  - طبق فتوای مراجع قطعا حرام ا   |2009-10-19 16:17:33|IRAN - [moderator4]
بنده نیز در تهران به این شبکه دعوت شدم و چند روز در آنجا کار را دیدم و تحقیق کردم. جالب اینکه در آنجا همه به این باور یقینی رسیده بودند که از نظ مراجع درآمد این شبکه حرمت شرعی ندارد. حتی برگه ای از فتوای آیت الله مکارم شیرازی نشان می دادند که موافقت ایشان را نشان می داد. فضا به گونه ای بود که با این که بنده سررشته ناچیزی در مسائل فقهی داشتم نیز حرف آنها را باور کردم که این شبکه با دیگر شبکه ها متفاوت است. اما برای اطمینان بیشتر به قم رفتم و به دفتر آیت الله مکارم شیرازی، مقام معظم رهبری و ... رفتم و نظر آنان را جویا شدم.
دفتر آیت الله مکارم کتابی به من هدیه داد با عنوان "بازار یابی شبکه ای یا کلاهبرداری مرموز" که با رویکردهای فقهی و اقتصادی و اخلاقی نظرات آیت الله مکارم در خصوص بازاریابی شبکه ای ارائه داده است. و نشان می دهد که نظر ایشان بر حرام بودن قطعی چنین دارآمد هایی است. این کتاب توسط انتشارات "مدرسه امام علی بن ابی طالب(ع)" (ناشر کتاب های تفسیری و دیگر کتابهای آیت الله مکارم) به چاپ رسید.
ضمنا بنده ضمن تشریح مفصل تفاوت های مدل درآمدی شبکه Qi با شرکت های هرمی از جمله گلدکئویست برای دفاتر مراجع؛ همگی معتقد بودند در اصل فتوای حرمت هیچ تفاوتی ندارد زیرا براساس قاعده فقهی "اکل مال بالباطل" تفاوتی در مبنای کسب درآمدها وجو ندارد.
ادله حرمت، شواهد حرمت و ادله زیان های کلان اقتصادی فراوان است، که در این مختصر نمی گنجد، در صورت نیاز قادر به پاسخگویی هستم.[/size][/size]
242678 | شیخ اشراق   |2009-10-17 14:23:16|FRANCE - [moderator3]
من خودم توی دوستام دیدم که از این شرکت ها خیلی مفت یک 206 صاحب شده! من نظر اینه که دست برخی آدم های با نفوذ این مسئله وجود داره چون توی این همه سال از قدرت این شرکت ها کم نشده.به ایه ی خوبی هم اشاره کردید توی متنتون. این آیه باید برای همه مردم سرلوحه بشه که با مفت خوری به جایی نمی رسیم. در ضمن رساننده ی مال خداست و حرص اضافه بی جا
یا علی
243087 | محمد   |2009-10-18 20:33:20|IRAN - [moderator4]
مطمئنی نت ورک کار راحتیه؟
پس بهتره وارد بشی تا بفهمی از خیلی از کارا سختتره
242700 | مهدی  - طبیعت مادی گرایی   |2009-10-17 14:51:00|IRAN - [moderator3]
طبیعت مادی گرایی همین است شما اهرام مصر را در نظر بگیرید در زیر هرم افراد فقیر جامعه قرار می گیرند وسط هرم افراد متوسط جامعه نخبگان افرادی که از خود هنری دارند افراد ساکن در مناطق مرفه جهان افراد با نفوذمتوسط در کشورهای مختلف قرار می گیرند در بالای هرم هم افراد ثروتمندو قدرتمند قرار دارند البته صهیونیستها نفوذی نسبی در بالای هرم دارند ولی به فضل خدا این سلطه مطلق نیست و با تضعیف مادی گرائی و توجه به ارزشهای انسانی این سلطه روز به روز کمرنگ تر می شود البته روزی شما ضمانت شده و شما مامور به کردارید پس مبادا خواستن آنچه برایتان ضمانت شده مهم تر از کاری باشد که بر عهده داریداز ناگهان رسیدن اجل بترسید که امید بازگشت عمر رفته چون روزی ازدست شده نیست
242735 | محمد   |2009-10-17 16:11:31| - [moderator3]
من به يكي از اين آفيس ها دعوت شدم و به پرزنت شدم.
يكي از دلايلشان براي قانوني بودن فعاليتشان اين بود : "اگر فعاليت ما غيرقانوني است، پس چرا دولت جلوي ما را نمي گيرد! اگر مي‌خواهي همين الان به پليس 110 زنگ بزن"
در چنين شرايطي چه انتظاري از يك جوان كم سن و سال داريد؟
آيا بايد انتظار داشت كه اين جوان محاسبات اقتصادي بكند و بفهمد كه اين سيستم در اقتصاد مملكت اخلال ايجاد ميكند؟
242844 | حسین   |2009-10-18 00:09:14|IRAN - [moderator4]
نسل جدید شرکتهای هرمی" کوست اینتر نشنال"

شرکت کوست اینترنشنال یک شرکت جدید هرمی می باشد که به اعضای خود تور مسافرتی به مناطق مختلف دنیا را ارئه می کند.در این نسل جدید شرکتهای هرمی معایب قبلی برطرف شده و با استفاده از تجربه شرکتهای قدیمی به شکلی خطرناک و ظاهرا قانونی در سطح وسیعی در حال فعالیت می باشد

نحوه عملکرد

1- انتخاب قربانی جدید توسط قربانیهای قبلی

2- تماس با فرد مورد نظر و دعوت به همکاری او با یک شرکت معتبر در تهران. در این مرحله معمولا کار شرکت در راستای تخصص فرد معرفی می شود

3- بردن فرد به تهران و وارد کردن او به یکی از خانه های تیمی. لازم به تذکر است بنا به ادعای اعضای، این شرکت حدود هزار خانه تیمی در منطقه سعادت آباد تهران وجود دارد و در هر خانه 10 نفر زندگی می کنند.

4- در حداقل 3 روز کاری فرد توسط افراد آموزش دیده در خانه تیمی شستشوی مغزی داده می شود.و جوانب مختلف کار و توجیحات لازم برای ایرادات وارده به شرکت به او خورانده می شود.

5- در طی این چند روز از اعتقادات دینی حداکثر استفاده را می برند

• هر روز صبح کار را با قران شروع می کنند
• نماز اول وقت افراد ترک نمی شود
• برای کار خود توجیح شرعی می آورند و نظر علما را در مورد شرکت برای فرد می خوانند و به سایتهای ارجاع می دهند.

6-استفاده از حس غرور مرد و استقلال فردی
• در این شرکت عضو زن پذیرفته نمی شودو در طول این چند روز از مرد می خواهند که این مسائل را با همسر و سایر زنهای که می شناسند مطرح ننمایند چون دید کافی ندارند و جلوی پیشرفت فرد را می گیرند.

7-تنها نمودن فرد و خراب نمودن دوستان
• بر اساس قوانین شرکت فرد پولی از خود سرمایه گذاری نمی کند و این پول را از آشنایان و دوستان قرض باید کرد.در روز آخر از فرد می خواهند لیستی از آشنایان تهیه نماید و اعتبار خود نزد فرد مورد نظر را در مقابل آن بنویسد. حال به سه دلیل باید با آشنایان تماس بگیرد. اول تبعیت از قوانین شرکت. دوم تمرین برای شنیدن پاسخ منفی.سوم شناخت دوستان. در این سیستم اشنای که به فرد کمک نکرد دوستی بی ارزش می باشد

• دور نمودن فرد از کار تحصیل و خانواده . شخص باید 24 ساعته در خانه تیمی باشد و در راستای اهداف شرکت تلاش کند. کار او توسعه شرکت هرمی می باشد که سه فاکتور ذکر شده با هدف شرکت در تضاد می باشند. بدین ترتیب فرد دور از سایر جامعه نگه داشته می شود


8- ایجاد اعتماد در فرد
• انجام قرعه کشی و اهدای جایزه به فرد برنده شده. جایزه سفر به یک کشور خارجی می باشد
• نشان دادن افراد موفق شرکت
• معرفی افراد سرشناس در شرکت مانند روحانی، سرهنگ سپاه، استاد دانشگاه،
• ارائه اسنادی که نشان می دهد شرکت قانونی است.


9- استفاده از حس احترام پسندی انسان
• در طی این چند روز فرد به عنوان مهمان شرکت محسوب می شود. و اعضا تمام امکانات را برای او فراهم میکنند.حتی اجزا نمی دهند فرد برخیزد ویک لیوان آب بخوررد بلکه با احترام برایش آب می آورند.


فرد فریب خورده و در این شرکت مسافرتی عضو می شود.فرد برای یک سال تا 30 سال و هر سال 1 تا 3 هفته تور گردشی به هر نقطه از دنیا را خریداری می کند. نوع خرید بستگی به توان مالی فرد دارد. ولی به عناوین مختلف بالای 5 میلیون تومان از افراد گرفته می شود. رفتن به این تورها بستگی به عضو گیری فرد دارد



نتایج
1- گرفتن نیروی کار کشور
2- خارج نمودن ارز از مملکت
3- ایجاد اختلافات شدید خانوادگی
4- از بین بردن حس اعتماد افراد نسبت به جامعه و دوستان
5- و اهداف ضد اسلامی پشت پرده که ظاهرا به صهیونیسم ختم می شود






بدانید اگر یک دقیقه از عمر جوان ایرانی
و یک ریال از پول ایرانی از بین برود
و ما کاری برای جلو گیری میتوانستیم بکنیم
و انجام ندایم
در دنیا و آخرت عذاب آن را خواهیم کشید.
[/size][size=large]
242865 | ناشناس   |2009-10-18 02:15:24|IRAN - [moderator4]
اگر می خواهید جلوی این گروه را بگیرید سری به دانشگاههای مادر بزنید.
معتبرترین دانشگاههای تهران مخصوصا امیر کبیر و علم و صنعت شدیدا درگیر این قضیه شده است . من شخصا تا بحال چهار مرتبه توسط بچه های دانشگاه به این کار دعوت شده ام. اگر بگم بیست درصد دانشجویان دانشگاه امیر کبیر در کار هستند گزاف نگفته ام .
242873 | ناشناس   |2009-10-18 06:46:58|MALAYSIA - [moderator4]
من هرگز در این شرکت ها فعالیت نکرده ام و نخواهم کرد ولی همیشه برایم سوال بوده است که چرا اینقدر با انها مخالفت می شود.
کاری که اعضای این شرکت ها انجام می دهند دلالی است که بسیاری درایران به نحوی به این کار مشغولند و روش کارشان هم با انچه در توضیح المسائل آمده همخوانی دارد و شرکت کنندگان هم سکه های طلا می خرند که در هر حال بخش زیادی از ارزش پولشان حفظ می شود.
242884 | سيد عليرضا  - فريب   |2009-10-18 09:29:12|IRAN - [moderator4]
برادران دندان طمع را بكشيد چطور منفعت طلبي چشم وعقل وهوش انسان را از كار مي اندازد با يك حساب سرانگشتي مي توان فهميد در اين حرمها در مقابل ثروتي كه به يك شخص مي رسد صدها نفر متضرر مي شوند من يك مثال ساده مي زنم روي شركت گلد كوئيست سابق . نفر اول بايد هشت نفر رافريب دهد واز هركدام مثلا 200هزارتومان بگيرد وبه حساب شركت واريز كند .از 1600هزارتومان واريزي توسط زير مجموعه نفر اول 800هزارتومان به شركت و800هزارتومان به نفر اول خواهد رسيد . حالا اين اين هشت نفر مرحله دوم بايد 64نفر را فريب دهند تا به هركدام از اين 8 نفر 800هزارتومان برسد و 8عدد 800هزارتوماني هم به شركت و نفر اول حرم مي رسد . حالا اين 64نفر بايد هر كدام 8 نفر را فريب دهند يعني 512 نفر را تا به هركدام از اين 64نفر 800هزارتومان برسد و64عدد800هزارتوماني هم بين 8 نفر مرحله دوم ويك نفر مرحله اول وشركت تقسيم شود . وحال بايد اين 512 نفر هر كدام 8 نفر را بفريبند يعني 4096نفر را واين 4096نفر بايد 32768نفر را فريب دهند و اين 32768 نفر بايد 262144نفر را ... واگر از هر خانواده يك نفر فريب بخورد 262144خانواده فريب خورده اند يعني تقريبا جمعيت يك شهر يك مليون نفري بديهي است اين نفرات اخر كسي را نخواهند يافت كه فريب دهند و بازندگان اصلي همين افراد هستند وبرنده نهائي شركت در مقادير بسيار بالا و پس از آن افراد بالاي حرم وهرچه به طرف پائين بيائيم سود كمتر و بيشتر افراد ضرر مي كنند . حال فرض كنيم بخشي از اين ثروت باد آورده هم در جائي سرمايه گذاري شود براي بازندگان چه سودي دارد . برادران سر خودتان كلاه نگذاريد اين كثيفترين وناجوانمردانه ترين نوع كلاه برداري مدرن است . من يك پيشنهاد دارم چرا اعضا اين شركتها خودشان براي زير مجموعه هاي خود پول نمي گذارند تا همه سود ودآمد و منفعت متعلق به خودشان باشد خوب شركت خودش براي نفر اول و 8 نفر دوم و64نفر مرحله سوم و512نفر مرحله چهارم و... سپرده بگذارد وميلياردهاتومان درآمد را هم خودش ببرد ؟ بديهي است كه تا عده زيادي ضرر نكنند سود هنگفتي نصيب يك يا چند نفر نمي شود مگر اينكه پول خودش مثل كرم زاد وولد كند وزياد شود .
242902 | محمد  - واقعیت   |2009-10-18 10:23:21|IRAN - [moderator4]
سلام دوستان
میخواهم واقعیتها را بگویم آن هم به شکل تیتر وار:
1)بازاریابی شبکه ای یک علم است.
2)کویست اینترنشنال در دنیا فعلیتش کاملا قانونی است و همه جا ویزیتور دارد.
3)در ایران با اسم این کمپانی کلاه برداری میشود.
4)موج آفرینی منفی بر کنجکاوی و رشد این مجموعه ها کم میکند.
5)نتورک مارکتینگ میتواند در خدمت اشتغال و تولید باشد به شرط پذیرش واقعیت از سمت دولت.
6)بیش از 3000 هزار دفتر نتورک در تهران وجود دارد.
7)نمیتوان آنرا نابود کرد.
8)باید مردم را آموزش داد تا فعالیت درست نتورک را انجام دهند و بدانند که نتورک چیست دولت باید ایمن سازی و آموزش دهد و بومی سازی کند.
9)شرکت کوئیست اسپانسر جام ملتهای آسیا شده حالا دولت ما چه خوشش بیاید چه ناراحت شود این یک واقعیت است و با سانسور رسانه ملی چیزی درست نمی شود.
10)فرهنگ آموزش داده شده در نتورک باعث افزایش امید به زندگی در جامعه میشود.
11)آموزشهای نتورک امید آفرین است.
12)نتورک باعث بالارفتن سطح مطالعه در جامعه میشود.
لذا دوستان نتورک را دوباره بشناسیم و به آن بعنوان یک فرصت نگاه کنیم نه یک تهدید چرا که با پاک کردن صورت مسئله مسئله حل نمی شود.
با تشکر
243139 | حسين  - واقعيت يا خالي بندي ! مسئله   |2009-10-19 00:01:25|IRAN - [moderator4]
آقا محمد عزيز كدوم واقعيت؟
مي بينم كه خوب سي دي هاي كذايي مغزت رو شستشو داده !
- بععله شركت كوئست در هنگ گنگ و كجا و كجا دفتر داره و ظاهرا هم كار قانوني در رابطه با سرمايه گذاري انجام ميده ولي باطنش كلاهبرداري كثيف و زالو صفتانه در كشورهاي جهان سومه . اگه اين شركت اينقدر كه شما مي گيد كارش درسته ، در كدوم يك از شهرهاي و كشوهاي اروپائي و آمركايي دفتر دستك داره ؟ لا اقل چندتاش رو بگيد .
- اصلا هم در ايران با نام اين شركت كلاهبرداري نمي شود بلكه اساس كار خود شركت كلاهبرداري است ( اگه تو ايران كلاهبرداريه پس چه جوري سايت و اي ميل و پين كد و ... اين شركت طبق ادعاي به اصطلاح كلاهبرداران وطني داره درست كار مي كنه؟!)
- مبناي كار [بخوانيد كلاهبرداري] در اين شبكه انگيختن حس طمع و آزمندي در كساني است كه به شخص دعوت كننده اعتماد و اطمينان دارد [ به قول خودتان در حلقه يا Circle اول جاي دارد]
- بزرگتريت مبدع اين نوع كلاهبرداري در دنيا ، در آمريكا شركت Amway است كه هزاران شكايت در محاكم قضايي آنجا عليه اش وجود دارد . ( راستي چرا از يكي از بستگان يا دوستانتان كه در امريكا مقيم هستند كه به قولي مثلا مهد دنياي اطلاعات و پيشرفت و چه و چه هست در رابطه با نتورك ماركتينگ سوالي نمي پرسيد تا برايتان از خوبي هايش ! ساعتها سخنوري كند ! )
242935 | صادق عابدين   |2009-10-18 12:28:33| - [moderator4]
شركتي به نام آسو (در زبان كردي به معناي افق) با مديريت فردي به نام مدني با نام فعاليت فرهنگي بسياري از جوانان مذهبي را به دام خود كشانده و به بهانه كار فرهنگي و تربيت «ابر راهبر كار آفرين» در ابتدا مبلغ 6 ميليون تومان مي‏گيرد.
شما بايد براي خود دو نفر زير شاخه پيدا كنيد و انها نيز دو زير شاخه براي خود و به همين ترتيب... حتي در صورتي كه نتوانيد دو طرف را با هم پيش ببريد سودي نصيبتان نخواهد شد. اطلاعات زيادي در باره اين شركت دارم.
شركت ديگري نيز وجود دارد كه كار فاركس را انجام مي دهد (فاركس مخفف فارين اكسچنج است). شما اگر دو ميليون تومان داشته باشيد بعد از 5 سال به بيست ميليون مي رسيد به همين سادگي!
يك شركت ديگر هم مرا به كار دعوت كرد كه كارشان بازاريابي اينترنتي بود و با 5 ميليون سرمايه گذاري به ماهي 60 ميليون درآمد مي رسيديد و بعد از 4 سال بازنشسته مي شديد.
شركت هايي از اين دست فراوانند و هر كدام خود را متفاوت از ديگري معرفي مي كند اما از تنها چيزي كه خبري نيست معنويت، اخلاق و دغدغه رسيدن به روزي حلال است.
پدران و پدر بزرگ هاي ما كه عمري تلاش كردند تا بتوانند شكم خود و خانواده شان را سير كنند و گاهي هم شرمنده مي شدند در پايان عمر چه داشتند؟ و حالا جوانان 20-30 ساله مي خواهند ره صد ساله را يك شبه بروند! فرزندان اينان چه خواهند شد خدا ميداند........
242981 | حسن   |2009-10-18 14:19:02|IRAN - [moderator4]
سلام

واقعا چرا نیروی انتظامی اقدامی نمیکنه ، همه میدونن عمده فعالیت این شرکتها در آریا شهر تهرانه
242995 | a  - موارد دیگر   |2009-10-18 15:15:42| - [moderator4]
با سلام
ضمن تائید موار فوق ، اعلام می کنم چون از لحاظ شرعی و هم از لحاظ عقلانی این شرکت ها مشکل دارد بنابراین لازم است همچون مقابله با گسترش بیمارهای مسری تمام موارد وحقه های آن را به اطلاع همگان برسانید.
من خودم درگیر شرکتی به نام آسو که ایرانی بوده و متاسفانه ما و بسیاری از رفقای ما را درگیر خود کرده و قریب یک میلیارد تومان از سرمایه ما را به غارت بردند و مال حرامی را که وارد زندگی ما کردند .
خدا می داند که بیش از یکسال است که در گیر مسائل قانونی این شرکت لعنتی هستیم و نه تنها پیشرفتی نداشتیم بلکه خود نیز از لحاظ قانونی مجرم هستیم.
از برادارن سایت الف می خواهم به صورت کاملا سیستمی و با پوشش خبری زیاد مردم را از این تله انحرافی نجات بدهند.
جالب است بگویم روش آنها همچون روش منافقین ، القاء و ایجاد توهم زر اندوزی است که سعی آنها در آلوده کردن افراد بویژه خانواده های متدین هستند.
در ضمن قوانین این کار کثیف باید تجدید نظر شود تا افراد واقعا سود جو با افرا اغفال شده تفکیک بشوند. به امید آن روز
243000 | ناشناس   |2009-10-18 15:25:02|IRAN - [moderator4]
همه گفته هاي بالا درست است چون كه من يكي از اين فريب خورده ها هستم كه توسط دوستانم به شركتها معرفي وپس از مخ زني(كد) 3/4 از دست دادم واكنون حيرانم.
243003 | ناشناس   |2009-10-18 15:41:12|IRAN - [moderator4]
بهتر است به قضاوتی که مردم در باره فعالیت اینگونه شرکت ها دارند نیز توجه کنید . با توجه به بی تفاوتی دستگاه قضایی در مواجهه با شروع فعالیت اینگونه شرکت ها (تاکید می کنم شروع فعالیت ) که منجر به گسترش تشکیلات آنها می شود این قضاوت بطور روز افزون در میان مردم شایع شده که منشاء شرکت های هرمی درون خود حاکمیت است که اجازه فعالیت به آن ها می دهد و پس از مدتی که جمع زیادی از مردم پول خود را در این شرکت های حباب گونه سرمایه گذاری کردند به یکباره تشکیلات را جمع می کند و در نهایت هم تعدادی از افراد بخت برگشته را که خود از قربانیان این کلاه برداری ها هستند به عنوان سرشاخه دستگیر کرده و قضیه را ماستمالی می کنند .
امیدوارم این قضاوت اشتباه باشد ولی شما هم از منظر یک فرد معمولی خارج حاکمیت به این معضل نگاه کنید تا دلیل اینگونه استدلال ها را بفهمید . البته با توجه به سابقه ای که از شما دارم مطمئن هستم هرگز این نوشته را منتشر نخواهید کرد .
243092 | منتظر   |2009-10-18 21:21:20|IRAN - [moderator4]
با سلام خدمت دوستان.اگر واقعیتش رو بخواهی مطالبی که در بالا گفته شد درسته ولی اگه برای اقتصاد کشور ضرر داره چرا محسن رضایی در تبلیغات ریاست جمهوری از نتورک دفاع کرده.............در این شرکت ها چیزی به نام crf وجود داره که شخص شناسنامش رو میده دارالترجمه و براش به زبان انگلیسی ترجمه می کنن که مهر ورزارت امور خارجه و قضاییه می خوره حالا میخوام بپرسم که در این دو سه سال اطلطاعات خواب بوده یا نمی خولسته جلوش رو بگیره اگه برا کشور ضرر داره چرا همون اول جلوش رو نگرفتن یا چرا الان جلوش رو نمی گیرن تا وضع از این بدتر نشه..من تو شرکتی که گفتید عضوم و بیشتر اون چیزای که گفتید رو رد می کنم من هنوز زیر مجموعه نگرفتم اگه واقعا از نظر شرعی مشکل داره به من اطلاع بدید تا ادامه ندم ولی از مراجع عظام استفتا گرفتیم ولی اونا نظر شما رو تایید نکردند......یا شما دروغ میگید یا مرجع نعوذ بالله......اگه خواستید شماره و تاریخ استفتا رو برا شما می فرستم و تمام نظرات اون بزرگواران رو برا شما می فرستم.........پول مفت هم نمی ده چون واسه اون شرکت داری کار می کنی.....بعد من نمی دونم که ایا اساس نتورک مشکل داره یا اون شرکتی که ما داریم براش کار می کنیم این رو هم واسه من توضیح بدید.........شما گفتید که هرمیه میشه واسم اینو توضیح بدید....(((((بيشتر افرادي كه به شركت‌ها وارد مي‌شوند و امتياز تورها را خريداري مي‌كنند، جزو اقشار كم درآمد و متوسط جامعه و عمدتا شهرستاني هستند كه توان خريد بليط و پرداخت هزينه‌هاي سفر به خارج از كشور براي استفاده از امكاناتي نظير هتل‌هاي معرفي شده جهت اقامت رايگان و تسهيلاتي از اين دست را ندارند. اين همان نكته كليدي است كه مديران شركت‌ها به خوبي از آن آگاهند. زيرا در خوش‌بينانه ترين حالت، حداكثر 10 درصد امتيازات به يك سفر واقعي تبديل مي‌شود.))))
این جملاتی که در بالا گفتید همون معامله سلفه که در رساله گفتن توضیح بدید لطفا؟ و یک نکته جالب دیگه این که این تورها رو میشه به کسه دیگه انتقال داد یعنی کسای که زیاد سفر می کنن و اون بستگی به شخص داره..........به نظر من به جای این همه سنگ انداختن بهتره که یه قوانینی برا این موضوع در نظر گرفته شه تا همه از سر در گمی خلاص بشن
243167 | حسین ه  - کوئست   |2009-10-19 04:04:57|IRAN - [moderator4]
جای تعجب دارد که نویسنده محترم سعی نکرده کمی تحقیقات خود را بیشتر فرمایند و بعد از کامل شدن تحقیقات اولیه سعی در تحلیل فرماید .
بنده نیز با پیامدهای مخرب اجتمایی چنین فعالیتهایی موافق هستم (آخه بنده هم یه زمانی در این شرکت ها فعالیت می کردم ) .
اشتباه اول نویسنده این است که تصور کرده اند که شرکت کوئست وگلدکوئست دو شرکت جدا هستند در صورتی که با یک سرچ ساده فارسی در گوگل متوجه وبلاگهایی می شوند که متعلق به سال 84 است و مخالفت دارد با تصور نویسنده محترم. شرکت کوست یا همون Qi شرکت مادر گلد کوئست و شرکت های دیگری است که هر یک کالا و یا خدماتی برای ارائه به مشتری دارد (از نظرمن و شما برای کلاهبرداری) و همچنین گروه b-team مسول آموزش اعضای شرکت کوئست از روز اول تاسیس و زیر مجموعه های اون که گلد کوئست نیز می باشد بوده اند . زمانی که من در این شرکت فعالیت می کردم (سال 83-85) علاوه بر سکه و خدمات توریستی مسافرتی ، محصولات دیگری چون محصولات مخابراتی ، فروش کارت های اعتباری و سری زندگی ایده آلال نیز به بخش فروش اضافه کرده بود.
از دیگر اشتباهات نویسنده محترم نظر شرعی بود که فرموده بودند چون نظر علما قمار بود و نه ربا چون اگر بگوییم ربا است آن وقت سوال می شود که از چه کسی ربا گرفته می شود ، اگر بخواهیم بگوییم از اعضا که سالبه به انتفاع موضوع است چون از اعضا پولی قرض نشده که بخواد بهره ای به آن داده شود و اگر بگوییم از شرکت که ربا گرفتن مسلمان از غیر مسلمان جایز است.
خواهشمند است به جای آنکه با یک سری ادلیه غلط و درست و برخرود قهری با این مسئله برای عدم اشتغال جوانان دراین نوع شرکت ها که پیامدهای مخرب اجتماعی زیادی دارد توجه شود به بالا بردن فرهنگ جوانان و پیامدهای آن همچون عدم کار مفید و مولد جوانان و .... و بجای برخورد قهری ، برخورد فرهنگی شود به طور مثال الآنه نگاه قانون به معتادان مواد مخدر نگاه به یک مریض است وبرای حل مریض ، آنها را به مراکز مجاز می برند آیا نمی شود با چنین جوانانی که استعداد بل قوه هستند و شرکت های هرمی از آنها استفاده باطل می کنند ما در مراکز مجاز این استعداد بل قوه را بلفعل کنیم و حرکت مفیدی در جهت خود باوری و خودکفایی جوانان وایران عزیز باشیم ؟
243178 | ناشناس  - جواب   |2009-10-19 08:51:10|IRAN - [moderator4]
با سلام
در ابتدا من شما را از این فکر که این شرکت به ورود فرد سود میده دور کنم .
طبق روال به امتیاز های متعادل شده به ازای 3 و 3 به شما سود تعلق میگیره و غیر از اون به ورود افرا دی که به صورت مستقیم با کد شماخرید شون رو انجام میدن نیز سود جدا گانه ای به شما تعلق می گیره.
حال طبق گفته شما و با بررسی رو ی نمودار توابع نمایی برپایه 2 میتوان با یک انتگرال گیری ساد ه مساحت زیر نمودارو سنجید که نشانگر میزان افراد حاضر در اون هست.
حال با این فرض میتوان با یک آمار گیری که در ساعات مختلف بر روی شماره کد های افزوده شده بر اساس سری کدهای ورودی به این شرکت در اقصی نقاط جهان انجا م میشه می توان به میانگین زمان جذب افراد جهت خرید محصولات پی برد.
البته این عدد میانگینی زمان جذب افراد رو از راه دیگری هم میشه بدست آورد و اون هم پرسش و پاسخی است که از محدوده مشخصی از افراد حاضر در این مجموعه انجام می شود.
حال با دانستن ضریب رشد جمعیت جهان که چیزی بین1.2 تا 1.5 درصد است.
زمان اشباع این مجموعه تا 300 سال طول می کشه.
در حالی که این شرکت شما رو تا 90 سال شامل دریافت پورسانت کرده .
یعنی روی یک سوم قسمت شبه خطی نمودار افراد از دایره دریافت پورسانت خارج میشن .
و این چرخه با توجه به ضریب رشد جمعیت جهانی و فاصله زیاد اون با ضریب زاویه قسمت شبه خطی نمودار تا بی نهایت ادامه خواهد داشت.
یه چیزی رو هم به این موضوع اضافه کنم و اون اینکه همه دوستان از پورسانت گیری معدودی از افراد صحبت میکنن در حالی که نمیدونن طبق قوانین این شرکت سقف درآمدی به ازای هر کد ورودی برای افرا د تعیین میشه که الان برابر با هفته ای 5000$ .
در زمینه سرمایه گذاری این شرکت هم خدمتتون این رو بگم این شرکت 14 زیر مجموعه اقتصادی تولیدی و فرهنگی برای خودش داره که هر کدوم وظایف خاص خودشون رو دارن.
من از دوستان خواهش میکنم نه تو این زمینه بلکه تو کلیه مواردی که می بینن تحقیق کنن و همین جوری از روی شنیده ها صحبت نکنن.
و این رو هم اضافه کنم تو هر کاری هم افراد موفق هستن هم ناموفق باید دید اون لفرادی که موفق شدن چطور موفق شدن و اون افراد ناموفق دلایل عدم موفقیت شون چی بوده.
243179 | یحیی  - Oriflame   |2009-10-19 08:51:15| - [moderator4]
مدتی است که محصولات آرایشی Oriflame به صورت بازاریابی مستقیم و شبکه ای در جامعه فروخته می شود, در حالیکه این محصولات در هیچ فروشگاه و داروخانه ای یافت نمی شود. روش فروش این شرکت گرچه به صورت هرمی است ولی قواعد و قوانین آن تا حدی متفاوت است و چون فروش کالا به صورت واقعی اتفاق می افتد و کالای دریافتی معادل پولی است که پرداخت می شود, تا حدودی فعالیت این شرکت را توجیه میکند. از این رسانه خواهش می کنم این موضوع را پیگیری کرده و اطلاع رسانی کافی را داشته باشد. خواهشمندم از مسئولین بازرگانی, بهداشتی و قضایی در این مورد سوال شود تا تکلیف مردم در مورد اعتماد به این محصولات و نحوه فروش و بازاریابی آنها مشخص گردد. شبکه هرمی این شرکت نیز به شدت در حال گسترش است به گونه ای که در مدت 1 ماه اخیر تاکنون از 3 کانال مختلف محصولات این شرکت به اینجانب معرفی و تبلیغ شده است. اگر کار این شرکت کاملا قانونی و موجه است, پس چرا محصولات آن در هیچ فروشگاه و داروخانه ای یافت نمی شود. مسئولین چگونه به این محصولات آرایشی و بهداشتی نظارت می کنند.
243199 | علي   |2009-10-19 10:23:06|IRAN - [moderator4]
[/size][size=large]سلام دوستان.
من از 7.8 سال پيش براي يكي از اين شركتها دعوت شدم اما با توجه به تبليغات منفي اي كه در جامعه ما از رسانه هاي مختلف در اين خصوص شده از عضويت در اين شركتها ميترسيدم و نميخواستم كه پول و سرمايه اي را به باد بدهم.با گذشت 7.8سال از اين ماجرا مجددا به يكي ديگر از شركتهايي كه در زمينه نتورك فعاليت داشت دعوت شدم در زمينه اعتبار .تعهدات.امنيت.ضمانتهاي اجرايي.سابقه.تاييديه هاي مختلف.سايت و....تحقيقات زيادي كردم كه نتايج مثبتي ديدم و عضو شدم الا 1سال هست كه عضو يكي از شركتهاي سرمايه گذاري هستم كه سود ماهانه خوبي ميگيرم بدون اينكه كسي رو وارد كنم و زير مجموعه اي بسازم.من در طول اين 1سال حتي 1 دروغ هم از اين كمپاني نديدم با اينكه تبليغات منفي زيادي بر عليه كمپاني هاي آمريكايي ميشود اما بايد بگويم اي منفي پراكني ها متاسفانه دروغ بوده است.من از سودهاي ماهانه اي كه در اين1سال گرفتهام به اصل پولم رسيده ام و تا پايان قراردادم هم اين سود را خواهم گرفت در حالي كه اصل سرمايه ام هم محفوظ است و در صورت تمايل ميتوانم آن را هم برداشت كنم.اما تصميم دارم قراردادم را تمديد كنم چون واقعا راضي هستم
دوستان ما در برابر حرفهايي كه ميزنيم مسئوليم اگر با دروغ گفتنمان باعث عدم رفاه و خوشبختي كسي شويم مسئوليم و فرداي قيامت بايد جوابگو باشيم.
243211 | ناشناس   |2009-10-19 11:15:36|IRAN - [moderator4]
اينقدر مقرضانه با اين صنعت برخورد نكنيد سيستم باينري نه هرمي اقتصاد بسياري از كشورها را بعد از 10سال متحول نموده و نگارنده اصولا از نت ورك اطلاعي ندارد دولت بايد روي اين كار نظارت كند تا پس از چند سال شا هد شكوفايي اقتصاد مملكت از طريق همين نت ورك باشد .
243262 | ناشناس   |2009-10-19 14:47:14|IRAN - [moderator4]
[size=medium]من خواهش مي كنم كسي وارد شبكه هاي هرمي نشودكساني كه در اين شبكه ها كار مي كنند همه به نوعي كلاهبردار هستند .
من سال 83 وارد گلدكوئيست شدم بيش از 3 ماه تمام وقتم رو گذاشتم رو اين قضيه اينقدر به دوست و آشنارو انداختم كه يه جورايي اعتماد به نفسمو از دست دادم از طرفي كار قبلي رو هم بخاطر اين از دست دادم
بالادستي ها براي من ليست افرادآماده كردند ومن به هر دوست ودشمني رو انداختم،ولي فايده نداشت وچون زن و بچه داشتم و تو خرج آنها مانده بودم آن را ول كردم.سال 84 همان كوئيستي هاي سابق وارد شبكه ديگري شده بودند به اسم لكسلي به زور من رو وارد اين شبكه كردن ومن براي اينكه عضو بيارم خواهرم و دخترخاله ام رو وادار كردم طلا هايشان را ببفروشند و وارد سيستم شوند اوايل همه چيز خوب بود ولي كم كم آنها از آوردن زير مجموعه عاجز شدند و از من طلب پول كرند من ماندم و 3 ميليون پول كه جز شرمندگيش برام چيزي نموند ...
آن موقع بود كه بالادستي هاي من چهره واقعي خودشونو نشون دادند...[/color][/size]

[color=green]اين كار رو نكنيد با اين كار اعتبار وشخصيت خود رو از دست مي دهيد فقط كافي 10 دقيقه با خودتون رو راست باشيد
243267 | محسن  - هرگردی گردو نیست!!   |2009-10-19 15:02:48|IRAN - [moderator4]
بهتر است اول از همه بیاییم ببینیم سیستم هرمی یا همان پیرامیدال چیست؟
بعد به کمپانی بزرگ و بین المللی مثل کوئست نت اتهام هرمی بودن بزنیم!
کوئیت یک سیستم بازاریابی چهره به چهره سالم بوده و مجوز فعالیت در کشورهای مختلفی را اخذ نموده است.. کسی که یه ذره اقتصاد خونده باشه میدونه که وقتی اسم از صنعت میاد فقط منظور ذوب آهن و خودرو سازی و ازاین جور صنایع نیست! امروزه معنی صنایع تغییر کرده است. دوستان حتما واژه صنعت گردشگری - صنعت بورس - صنعت بیمه را شنیده اند و باید بگویم که علم اقتصاد می گوید نتورک مارکتینگ و مولتی لول مارکتینگ صنایع امروز هستند..
از نویسنده مطلب می خوام قبل از نوشتن این مطلب بر اساس شنیدها و با چشم بسته برود و کتاب موج سوم آقای تافلر را بخواند!
در ضمن در جواب آقایی که گفتن مفت مفت 206 می دهد باید بگم کوئست به هیچ کس مفت مفت حتی 1$ هم نمی ده!
چشمها را باید شست...
243282 | ناشناس   |2009-10-19 17:36:35|IRAN - [moderator4]
سلام.

من در وب‌لاگم (بازاریابی چندسطحی) به مدت چند سال در مورد این شرکت‌ها تحقیق کردم. پیش‌نهاد می‌کنم نگاهی به آن بیندازید:

http://antigq.persianblog.ir

http://mehr.sharif.edu/~naghshineh/antigq/pinochio6.gif
243330 | ناشناس   |2009-10-19 20:33:18|IRAN - [moderator4]
من الان یه جایی شنیدم که میگفتن ماهی 10% سود میدیم و ما نتوورک مارکت هستیم و ... . خوب تکلیف چیه؟ از اینا باید به کجا شکایت کرد؟ نیروی انتظامی؟ اطلاعات؟ ....؟
243410 | امیر   |2009-10-20 10:13:36| - [moderator5]
دستگيري اعضاي شركت هرمي"كوئست اينترنشنال" به نقل از پایکاه اینترنتی رجا نیوز شنبه 16 اذر 87
243670 | باربد  - پرسش   |2009-10-20 22:11:00|IRAN - [moderator3]
متاسفانه با کسانی که هنوز توی کوئست فعالیت می کنن نمی شه بحث منطقی کرد به خاطر اینکه توی کوئست اعتقادات صفر و یکه ... یعنی یا بهش معتقدی و کار می کنی و یا اینکه یهو برمی گردی و زیر همه چی می زنه ... تعالیم شبه روانشناسانه ی عصر ما مثل همین نوشته های آقای تریسی سرشار از اعتماد به نفس کاذبه ... می گن تو باید بخوای تا برسی ... و هیچ قیدی نمی ذارن ... برادر جان اگه تو بخوای رییس جمهور مولداوی بشی و همه ی تلاشت رو هم بکنی ممکنه نشی ... چون یکی دیگه هم ممکنه این تصمیم رو داشته باشه و اون هم تلاشش رو بکنه ... برای فعل خواستن ، محدودیت وجود داره ... من با تحصیلات ریاضی و همچنین اطلاعات اندک جامعه شناسی و روانشناسی تو سال 84 وارد این گروه شدم ... همه چیزشو می دونم ... وقتی به آبجکشن ِ من جواب می دی ، خودم حفظم . چون جواب به آبجکشن رو درس دادم ، من با تعادل 9 از مجموعه بیرون اومدم ... یه طرفم 18 یووی بود و طرف دیگه 9 ... من پرزنتور بودم ... هر دو دایرکتم پرزنتور بودن ... از دست های موازی برای فالو دنبال من می فرستادن ... و نا موفق بودم ... می دونم الان می تونی بگی :
1 : دستت ، دست خوبی نبوده
2 : تلاشتو به اندازه نکردی
3 : صبر کافی نداشتی
4 : دست ما فرق داره ... یه بار بیا خودت می بینی
5 : ما دیگه طلا کار نمی کنیم ... این وکیشنه ... خیلی بهتره
ولی انصافاً این آخری رو نگو که تنم می لرزه :
6 : بیا یه بار دیگه شروع کن تا دفعه ی قبل رو جبران کنی ...
چیو پسر یا دختر خوب؟
اگه ریاضی بلد باشی می دونی که این سیستم یا هر سیستم باینری دیگه باید تو لول 33 به شرط پیوستن همه ی انسان ها ( با هر جنسیت و توانایی و هر سنی ) اشباع بشه ... و اگه کوئستی باشی می دونی که اشباع نمی شه ... از خودت نپرسیدی چرا؟
باید بیش از نود درصد از افراد بسوزن و از این مثلث حذف بشن تا اشباع به وجود نیاد ... یا اینکه سرعت اینقدر کند بشه که تو مثلاض وقت داشته باشی که دو تا بچه به دنیا بیاری برای اینکه عضوشون کنی ...
من آبجکشن نمی زنم ... سوال می پرسم ... برو بپرس بعد بیا جوابش رو به من بده ... برو از کسی که 5 لول بالای توئه ژینیالوژیشو بخواه ... نگاه کن ببین چند درصدشون رفتن که با برف سال بعد بیان ... همین درصد رو به من بگو ... همین برام کافیه ... باشه؟
248280 | ناشناس   |2009-11-07 02:23:34|IRAN - [moderator3]
سلام
این گروه بسیار بسیار خطرناک میباشند و پایه گذاران پشت پرده آن از تمام امکانات برای رسیدن به اهداف خود استفاده میکنند.

دوستی گفته اگر قانونی نبود x درنشستهای انتخاباتی به آن اشاره نمیکرد.من شخص سیاسی نیستم لطفا به سایت اینترپل سربزنید و نام ایشان را جستجو کنید که تحت تعقیب است.پس این ملاک نیست.

به عقل خود رجوع کنید این بازاریابی کالای مورد نیاز مردم نیست یک ایجاد توهم است نفس بازاریابی عالی است مخصوصا برای کالاهای جدید و مفید چه تولید داخل چه خارجی .در جامعه افرادی که ریسک میکنند محدودند پس 2 گروه هستند آنهایی که ریسک میکنند و سر شاخه هستند و زیر دستانی که ریسک میکنند و در جلسات به انها این حس را میدهند که شما عاقل هستید و باور کنید اگر باور ندارید به سرشاخه نگاه کنید ما همواره در کنار شما هستیم 24 ساعته.به چیز دیگر فکر نکنید و مثبت باشید.مراسم دعا وسوئ استفاده از اساتید و مثبت اندیشان .سوء استفاده از کتب مفید در راه مقاصد پلید و ....و این بد ترین کاری است که با علم روانشناسی و بازاریابی و دین میکنند

فاحشه بودن هم درامد خوبی دارد .قانون جلوی آن را نمیتواند بگیرد پس قانونی است؟آیا در امریکا افراد IQ پایین دارند یا نمیدانند و فقط ما ایرانی ها با این روش پول شویی آقازادگان آشنایی داریم؟تمامی روشهای پول شویی یا وارد کانال قانونی میشود مثل تجارت شکر و یا وارد کانال سکوت قانون میشود.

همیشه عده ای در این میان پله میشوند و دیگران بالا میروند.این هم شد شغل؟
اینکه در مقابل دوستان اعضاءخانواده یا نزدیکان را پرزنت کنی و آنها را در معذورات اخلاقی قرار بدهی ؟
این روش از قمار بدتر است شخص قمار باز میگوید یا میبرم یا میبازم .....در این روش میگوید همه برنده هستیم ! و این یعنی استحمار و به بردگی کشیدن/نخبه کشی/افزایش فاصله طیقاتی و از بین بردن انگیزه در راه تلاش مثبت.

وقتی جوانی مجرد برای گرفتن خانه مراجعه میکند میگویند به مجرد نمیدهیم پس چگونه به 10-20 نفر مجرد خانه مجردی داده میشود و اماکن برآن نظارت دارد
جواب ساده است گروه جدید زن در مجموعه ندارد مواد مخدر در کار نیست گاهی نماز جماعت هم هست کار سیاسی هم نیست بقیه را خودتان میدانید.......
مال باختگان هم این تصور را میابند که سر شاخه و دوستان و بالادست کمک کرده اند مشکل خانواده و اشنایان و دوستانی بودند که دعوت و پرزنت را لبیک نگفتند و این یعنی جدایی از کانون خانواده و ...... و این کثیف ترین کار است
250690 | ناشناس   |2009-11-13 02:51:14|IRAN - [moderator5]
من از همين اقايي كه اين همه سنگ كوست رو به سينه ميزنه يه سوالي دارم. اصلا تو ميدوني بازاريابي شبكهاي چيه؟ اگه ميدوني بهم بگو تور يا طلا يا محصول مخابراتي كه از كوست خريدي اصلا كالايي كه بهش احتياج داري. اصلا كالايي كه خريدي ارزونتر از قيمتش خريدي. تويي كه اين همه سنك كوست به سينه ميزني و ميگي دليل بيار و مدرك بيار. من دارم كارشناسي ارشد بازاريابي تو رشت ميخونم . شما و كوست ابروي نتورك ماركتينك رو بردين. ميتونم بگم كه شما يه صنعت بزرگ رو تو ايران نابود كردين.كاري كردين كه هر كس الان اسم بازاريابي شبكهاي به گوشش ميخوره تنش ميلرزه.اين حرفاتونم بس كنين رضاي در مورد نتورك اين رو گفت ،اين مرجع اين رو گفت و.... اگه برنامه شوك رو ميديدي كه طرف واسه دادن بدهي هاش داشت كليهاش رو ميفروخت اين حرف رو نميزدي . ميدوني چند تا جوون رو بدبخت كردي. دوستم بعد 14 ماه كار كردن تو اين شركت برگشت و به خاطر بدهيهاش فردا پس فردا قرار بره زندون.
نميخواد بگي كه حتما كار نكرده بود يا حتما عرضه نداشت چون يه ادمي بود كه حداقل واسه دادن قرضاش مثل خر كار ميكرد. وزنشاز 85 كيلو65 كيلو شده بود.ولي اخرش چي شد.حالا بهم بگو نفرين مادر اين دوستم كه كارش شده فقط گريه كي رو گرفتار خودش ميكنه؟ كي ميخواد جواب اي مادر كه بدون پدر بچش رو بزرگ كرده بود رو بده. تو رو خدا بس كننين اين حرفاتون رو، كوست اينه كوست اونه! به خدا الان كه دارم اي پيام رو مينويسم چشمام پر اشكه واسه ي مادر دوستم اينه فقر زدايي كوست در اسيا؟اگه اون بالا خدايي هست مكافات عملي هم داره.
250923 | علی   |2009-11-14 21:00:09| - [moderator3]
كاش كه كسي نسبت به فرق بین دسیسه هرمی ونتورک مارکتینگ آگاه می بود در این مورد اظهار نظر می کرد . نتورک مارکتینگ به خودی خود مشکلی ندارد ولی به خاطر عقب ماندگی و انحصار اقتصادی و تجارت الکترونیک در ایران نتیجه نتورک یک دسیسه هرمی شده و بدین ترتیب کلی ضرر به جامعه وارد می شود.
280621 | رامین خرمی  - اسارت افکار   |2010-01-24 19:57:37|IRAN - [moderator18]
سلام علیکم
با توجه به اطلاعات داده شده،اینجانب روی یک طرحی در زمینه سیستم های هرمی کار می کنم تا اینکه بتوانیم بصورت علمی و کاربردی با موضوع سیستم های هرمی برخورد کنیم و راهکارهای سازنده ای را جهت مقابله ارائه دهیم.سیستم های هرمی همینطوری شکل نگرفته اند بلکه در پشت این سیستم ها افراد زبده ای نشسته اند و معلوم است که روی فرهنگ ایرانی سالها کار شده است که امروز ما می بینیم افراد تحصیل کرده و شاغل در صنعت جذب این سیستم ها می شوند و اهداف اقتصادی یک فریبی بیش نیست و سایر اهداف در پشت در جریان هستند.با تشکر
283590 | یک نتورکر  - دروغ   |2010-01-31 15:45:52|RUSSIAN FEDERATION - [moderator18]
بسم رب

آقایون عزیز ببخشیدا شما که نمیدونید دنیای مجازی جه خبر بحث نکنید اگر کوئست بد بود و کلاهبرداری هیچوقت ثبت نمی شد خودتون ببینید اینقدرم در مورد چیزی که نمی دونید بحث نکنید شما همون باید بیل بردارید زمین شخم بزنید اینم یه شکم سیری هرکی خواست موند و رفت این و نگاه کنید
http://www.rooznamehrasmi.ir/Detail.asp?NewsID=923889203212133

بعدشم خدمت دوست بی سواد عزیز شما که کوئست شرکت هرمی می دونید اصلا نمی خواد طرح بدیدو تحقیق کنید

شرکتهای که از پلن هرمی استفاده می کنن محصول ندارن ولی کوئست داره بی سواد
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به
نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران
منعکس نمی ‏شوند.
- با حروف فینگیلیش ننویسید و از کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."