توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 56207
عکس+18/ عامل حادثه تروريستي سيستان
تاریخ انتشار : شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۰۴
خبرگزاري جمهوري اسلامي عکسي از عبدالواحد محمدي زاده عامل انفجار در سيستان و بلوچستان که موجب به شهادت رسيدن جمعي از فرماندهان سپاه و سران قبايل شد، منتشر کرد.
   
به گزارش ايرنا، در اين حادثه تروريستي که در محل برگزاري پنجمين نشست سران قبايل و طوايف در منطقه پيشين بلوچستان روي داد، يکي از مزدوران گروهک هاي تروريستي با انفجار مواد منفجره همراه خود، موجب به شهادت رسيدن چند تن از فرماندهان سپاه و نيز سران قبايل اين منطقه شد.

در اين حادثه علاوه بر سردار سرتيپ پاسدار نور علي شوشتري جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه و سردار سرتيپ پاسدار محمدزاده فرمانده سپاه استان ، مرادي فرمانده سپاه ايرانشهر و سردار علي علويان فرمانده تيپ پياده صاحب الزمان سپاه ثارالله نيز به درجه رفيع شهادت رسيدند.

در اين حادثه تروريستي همچنين 41 نفر از سران و ريش سفيدان طوايف منطقه و نيزشماري از مردم عادي شهيد و افزون بر 50 نفر نيز زخمي شدند.

سردار سرتيپ پاسدار شوشتري پس از به عهده گرفتن مسئوليت قرارگاه عملياتي سپاه در جنوب شرق کشور در طول پنج ماه گذشته با برگزاري چند جلسه با مردم و سران قبايل و طوايف استان سيستان و بلوچستان، چگونگي تعامل براي تامين امنيت پايدار در شرق کشور را بررسي کرده بود.

تازه ترين اطلاعات به دست آمده از عامل انفجار تروريستي حاکي از آن است که اين فرد چندي پيش به بهانه حضور در جماعات تبليغي عازم پاکستان شده و به يک گروهک تروريستي پيوسته بود.

عامل انفجار تروريستي، حدود چهار ماه در پايگاه گروهک تروريستي ريگي در خاک پاکستان آموزش استفاده از موادمنفجره را فرا گرفته و سپس براي انجام اين اقدام جنايتکارانه به ايران اعزام شده است.

اين فرد يک روز قبل از حادثه به اتفاق يک نفر ديگر وارد ايران شده و قصد داشته است ضمن ورود به داخل سالن همايش اقدام به انفجار کند اما به دليل ترس از دستگيري هنگام بازرسي، به محل نمايشگاه صنايع دستي واقع در حاشيه سالن همايش مراجعه و هنگامي که سردار شوشتري به اتفاق همراهان و سران و ريش سفيدان طوايف در حال بازديد از نمايشگاه بودند، در جمع مردم حاضر شده و خود را منفجر کرده است.

بر اساس سوابق شناسامه اي عبدالواحد محمدي زاده متولد سال 1364 است و براي نخستين بار در اسفند سال 80 به جرم سرقت و اتلاف مال غير، دستگير و تحويل مقام قضايي شده که به سبب سن کم ، پايين ترين حکم براي وي صادر و پس از مدت کوتاهي آزاد شده است.

فرد يادشده در دومين خلاف، شش ماه بعد يعني در سال 81 به جرم زخمي کردن يک نفر با چاقو دستگير و روانه زندان شده است.

سومين جرم عامل انفجار حادثه تروريستي پيشين، حمل و نگهداري مواد مخدر اعلام شده که پس از دستگيري تحويل مقام قضايي و محکوم به حبس شده بود.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.