نظر منتشر شده
۲۵۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 56476
شباهت‌ها و تفاوت‌هاي تجمع معترضان در 13 آبان و روزقدس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۴۶
تجمع معترضان سبز در حاشیه راهپیمایی بزرگ 13 آبان امسال، با تجمع قبلی این گروه در حاشیه راهپیمایی روز قدس شباهت‌ها و تفاوت‌هایی داشت.



به گزارش "الف"، مشهورترین شباهت سبزها در حاشیه دو راهپیمایی 13 آبان و روز قدس، تلاش آگاهانه یا ناخودآگاه سبز پوشان برای انحراف از ضدیت با آمریکا و اسرائیل بود، حرکتی که کاملاً در جهت منافع دشمنان کشور است.



شباهت دیگر حرکت سبزها در روز 13 آبان و روز قدس، تبلیغات بسیار گسترده‌ با ابزارهای گوناگون دیوار نویسی، پوستر و تراکت، اینترنت و حمایت تمام عیار شبکه‌های تلویزیون فارسی بود. با این تفاوت که برخی تلویزیونهای ماهواره ای که در راهپیمایی روز قدس سعی در بزرگنمایی حضور سبزها در حاشیه آن راهپیمایی داشتند، این بار به تحریف واقعیت پرداختند و با نشان دادن تصاویر آرشیوی از تجمعات قبلی سبزها در میان تصاویر جدید، تعداد تجمع‌کنندگان دیروز را بسیار بیشتر از واقعیت نشان دادند.



VOA و بی.بی.سی فارسی با پخش تصاویر مربوط به تجمعات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در اعتراضات پس از انتخابات، در میان تصاویر مربوط به تجمع امروز، تلاش کردند تا جمعیت محدود و پراکنده معترضان را "گسترده" و "یکپارچه" نشان بدهند. با این حال کمی دقت در این تصاویر و تشخیص اقلام و پوسترهای تبلیغاتی ایام انتخابات، کاملا مشخص می‌کند که تصاویر حضور جمعیت مربوط به تجمعات و تظاهراتهای چهارماه گذشته است.



تفاوت مهم تجمع 13 آبان و روز قدس سبزها، برخورد نیروی انتظامی بود به طوری که در روز قدس نیروی انتظامی تلاش کرد با مدارا و بدون درگیری و آشوب، تجمع سبزها به پایان برسد اما در روز 13 آبان، نیروی انتظامی به هشدارهای قبلی خود به تجمع کنندگان غیرقانونی عمل کرد و با خشونت از اجتماع و تحرک آنها جلوگیری و پیشگیری کرد.



همین مساله باعث شد اراذل و اوباشی که خود را داخل تجمع‌کنندگان سبز جازده بودند، در برخی خیابانهای مرکزی تهران به آتش‌زدن سطل آشغال‌ها و تخریب اموال عمومی بپردازند.



علاوه بر این، حاضران در مراسم اصلی روز قدس عمدتاً با حاشیه‌سازان سبز با بی‌اعتنایی و مدارا رفتار کردند اما در مراسم دیروز، بخش زیادی از شرکت‌کنندگان در مراسم اصلی در پایان این مراسم بطرف مرکز تجمع معترضان در میدان هفت‌تیر حرکت کردند و عملاً آنها را از صحنه بیرون کردند.



از نظر تعداد تجمع کنندگان معترضین، روز 13 آبان با وجود تبلیغات گسترده، حداکثر دو هزار نفر معترض سبز پوش موفق به حضور در محل پیش‌بینی شده و تجمع شدند که نسبت به تجمع قبلی آنها در حاشیه مراسم روز قدس، کمتر بود. البته راهپیمایی روز قدس در روز جمعه برگزار شد. اما راهپیمایی 13 آبان در یک روز وسط هفته بود. در مقابل، در روز قدس دانشگاه‌ها تعطیل بود و دانشجویان شهرستانی در تهران حضور نداشتند.







 
 
سامان
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۰۹:۵۹:۵۵
آبروريزی بدی برای سبزها بود جمعيت شان خيلي کم و مردم هم در طالقاني زياد آمده بودند سبزها به آخر خط رسيده اند (247310)
 
علی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۰۰:۵۱
نکته جالب این شعار بود:

اوباما .... یا با اینا ، یا با ما

درخواست حمایت از اوباما رو هم به پرونده خود اضافه کردند. (247365)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۳۷:۵۳
هم مرگ بر اوباما هم مرگ بر مزدوران بی بی سی. (247494)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۲۵:۴۲
مرگ بر روسیه که باز یادت رفت؟! (247568)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۰۰:۵۰
سبزهای گرامی شما حرفهای خودتون هم قبول ندارید:
شما در راهپیمایی های خود به رهبر ،دولت و مسئولین مرگ می گویید علت رو سوال می کنیم میگن جوونها رو کشتن و ظلم کردند و از این حرف ها.
حال خوف مرگ بر امریکا دارید...
اگر شما واقعا از کشتن مردم و این صحبت ها ناراحت هستید چرا به امریکایی که فقط یه چشمه حرکتش زدن هواپیمای مسافربری بوده که در دم 300 نفر کشته شدند مرگ نمی گید اگر واقعا نگرانی شما کشتن و ظلم به مردمه ،که نیست ،پس امریکا به طریق اولی باید بهش مرگ بر گفته بشه.
(247661)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۱۶:۴۶
به قول امام اینها مرگ بر شوروی می گویند تا امریکا در امان باشد!مرگ بر مزدوران بی بی سی.مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل (247682)
 
آزادی
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۵:۵۴:۰۵
راستی چرا مرگ بر روسیه و چین می گویید؟ به ظاهر می گویید چون روسیه اولین کشوری بود که به احمدی نژاد تبریک گفت اگر این طور است باید به کشورهای زیادی دشنام بدهید چون آنها هم تبریک گفتند، اما چرا این کار را نمی کنید؟ روراست باشید البته شاید خودتان هم ندانید چرا این شعار را می دهید. من به شما می گویم: چون روسیه و چین دو کشوری هستند که در شورای امنیت حق وتو دارند و به همین خاطر می توانند جلوی قطعنامه ها علیه ایران را بگیرند. به همین دلیل آمریکا و انگلیس از طریق رسانه های فارسی زبانشان سعی می کنند دشمنی با روسیه و چین را به شما القا کنند تا به وسیله هدایت افکار عمومی روسیه و چین هم با شنیدن این شعارها شما را دشمن خودشان بدانند. البته من به همه می گویم جنس چینی نخرید و اقتصاد ---را تقویت نکنید اما قرار نیست به کسی که می تواند به خاطر منافع خودش از ما حمایت کند دشنام بدهیم و با او دشمن شویم (249257)
 
azari paniranist
۱۳۸۹-۰۶-۱۰ ۱۷:۲۶:۵۵
مرگ بر هر چه دشمن ایران است (351703)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۱۴:۴۶
با سلام براي من خيلي جالبه معمولا در كليه انقلابها و مبارزات و اعتراضات رهبران يك جريان پيشا پيش طرفداران شروع به حركت كرده و خط و خطوط جريانشان را تعيين مي كنند نگاهي به مبارزاني چون گاندي . ماندلا . كاسترو .و.... شيخ فضل اله نوري .ميرزا كوچك خان و.... امام خميني داشته باشيد كداميك از اين افراد به هدفشان اعتقاد نداشتن ؟ كداميك از اينها در بيان نظر و هدفشان كوتاه مي امدن و هدفشان را بيان نمي كردند ؟ كدامشان خط و حركت مبارزه اشان از خارج هدايت ميشد ؟ كدامشان منتظر زماني مي ايستادن تا طرفدارانشان در بين ديگران بيايند ابراز وجود كنند ؟ يكبار امام كفت برويد در روز جشن رستاخيز و خود را نشان دهيد ؟ رهبر يك جريان اگر هدف داشته باشد . اگر به هدفش اعتقاد داشته باشد . حرفش را مي زند زندان ميرود .تبعيد ميشود . شكنجه هم بشود باز هم از اعتقادش و هدفش دست بر نمي دارد . ولي كسي كه هدف ندارد اعتقاد ندارد بدنبال منافع مادي وقدرت است براي بدست اوردن اين منافع دوست دارد بدون هزينه كردن به هدفش برسد . اگرشد كه شد اگر هم نشد خوب چيزي از دست نداده ايم .جرياني كه براي ابراز وجود معطل حركت عمومي مردم است تا در لابه لاي انها خود را نشان دهد و هرگاه نشد بين انها مخفي شود ريشه اعتقادي ومبارزه ندارد هدف ندارد مخالفيني هستند كه مي خواهندعدم توانايي عدم اعتقاد .عدم شجاعت و.... در لابه لاي مردم مخفي كنند . ايا يك جريان اصيل بايد براي ابراز وجود بدنبال مرگ ساختگي و ختم يكي باشد ؟ يا ساختن كشته هاي دروغي ؟ يا شكنجه هاي ساختگي ؟ اقاي موسوي وكروبي چرا بدنبال روز قدس و 13 ابان و.... هستند مگر زمان انقلاب تظاهرات ازاد بود ؟ اقا يك روز بيائيد اعلام كنيد طرفدارانتان بيايند در خيابانها اگر به حركت خود اعتقاد داريد .چرا بند حركت طرف مقابل هستيد تا لاي انها خراب كاري كنيد ؟مي دانيد چرا اين كار را نمي كنند ؟ اولا خودشان به حركت و عملشان اعتقادي ندارند . دوما مي داند اصولي كه حركت را به ان بنا نهادن (تقلب در انتخابات ) دروغي بيش نبوده و سوما مي دانند خيلي هم طرفدار ندارند و در اخر ومهمترين چيز اينكه انها به دنبال منافع هستند نه هزينه كردند مگر شتر سواري دولا دولا ميشه ؟ مي خواهند ماهي بگيرند خيس نشند . جرياني كه از هر جاي دنيا و هركس از سلطنت طلب ومنافق و اسرائيل و امريكا وبي بي سي خط مي گيرد معلوم است چقدر ريشه دارد . راستي اين فرزندان اقاي موسوي در كجا هستند توي يكي از اين اعتراضات بودن ؟ اصلا براي چي باشند مگر جوانان مردم نيستند ؟ انها بيايند اگر شد ما منتفع ميشيم اگر نشد خوب ما وخانواده مان ضرر نمي كنيم . در ضمن من هنوز منتظرم خانم اقاي موسوي هستم از احمدي نژاد شكايت كنه وثابت كنه مداركش درسته اون 72 ساعت براي عذرخواهي وقت داده بود واگر نه شكايت مي كرد كي اين 72 ساعت تمام ميشه خدا داند . (247557)
 
amir
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۵:۳۹:۲۷
حمايت امريكا بهترازحمايت روسيه است!روسيه چندساله باحمايت الكي داره جيبشو پرميكنه ولي درعمل كاري نكرده.چراتاميگن مرگ برروسيه همتون قاطي ميكنيد مگه روسيه چي به شماميده.اگرخبريه بگيدماهم بدونيم.
هركجاي اروپاياآمريكا1مسلمونو ميكشن توبوق وكرناميكنين ولي چين وروسيه هرغلطي ميكنن صداتون درنمي ياد.
چرا؟ (248501)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۳۰:۳۶
واقعاً به آخر خط رسیدن.
روششون خیلی جالب بود! ماسک زده، کنار خیابون وایساده بودن و نگاه می‌کردن که وضعیت چطوریه! در موقع مناسب، سنگ‌فرش‌های استفاده نشده کنار خیابون رو تکه تکه کردن و این پاره آجر بود که می‌اومد رو سر تظاهرکننده‌ها.
آخه بی‌انصاف‌های سبز. اگه نیروی انتظامی با شما درگیر شده، این پاره‌آجری که با اون قوت می‌ندازی بالا، معلوم نیست تو سر کی می‌خوره! شاید یک بچه باشه. چرا تظاهرکنندگانی که هر سال میان تظاهرات، از نظر شما اینقدر بدن که پاره آجر تو سر هر کدومشون بخوره، لذت می‌برین؟!
مگه این همون کاری نبود که وهابی‌ها با زوار ما کردن؟ (247404)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۲۲:۲۱
سبـز يعني رنگ نور انبـياء سبـز يعني مشق عشق اوليـاء

سبز رنگ شال هر عياش نيست رنگ هر ولگرد و هر اوباش نيست
سبز رنگ دختران هرزه نيست اين دغل بازي و فتنه كار كيست؟

سبـز رنگ پيـروان انقـلاب ني كه رنگ دختـران بد حجاب

اينكه مي‌گويند سبزي رنگ ماست جنبـشي از شـورش اهل ريا ست
سبز را تا كي به زنجيرش كشي از بلنـدي تا كه بر زيرش كشي

سبز تو از جلبك قورباغه است قصد تو پي كردن يك ناقه است!

اين كلاغان را به رنگ سبز چه؟ دزد را با كنـتور و با قبض چه؟
با تشکر ار الف این شعر خیلی چیزارو بیان میکنه (247481)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۱۴:۳۰
سبزیم که از نسل بهاران هستیم
این یک مصراع در جواب شعر طولانی شما.
ما بیشماریم. (247556)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۲۰:۵۱
شما بی شمارید؟دیگه جمعیت شما از کشور چین که بیشتر نیست!تازه اونجا کاملا جمعیت مشخص و قابل شمارش است حدود 1 میلیارد و 200 میلیون یا یکمی بیشتر وقتی میگید بی شمار یعنی جمعیت مزدوران بی بی سی از از کشور چین هم بیشتر و غیر قابل شمارش تره؟ (247616)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۲۲:۴۷
چه توهمی! ما بی شماریم.برادر ما هم سبزیم ولی نه سبز لجنی و اموی بلکه سبز علوی.یه مشت مفسد فی الارض که نمی تونن رنگ سبز اهل بیت رو مصادره کنند؟می تونن؟ها ها ها می خندییییم (247617)
 
زهره
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۲۳:۴۱:۳۴
چرا فکر می کنید هر کس مثل شما فکر نکند مفسد فی الارض است. (247935)
 
علی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۲۸:۴۷
اقای مجتبی توهم زدی عزیزم.اخییییییییییییییییییییسبز رنگ مردي و مردانگي است ني كه رنگ مستي و ديوانگي است

سبز رنگ مردمان ساده است مردم بي حيلـه و افتـاده است

رنگ تو رو بر سياهي مي زند كارت آخـر بر تبــاهي مي زنـد

اقای مجتبی توهم زدی عزیزم.اخیییییییییییییییییییی (247623)
 
كوير
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۲۱:۵۱:۳۷
نكته جالب در نظرات عزيزان خيلي تامل برانگيز است شخصيت و ادب همه مخالفان سبز است كه واقعا جالب توجه است.
از همه دوستان چه سبز چه زرد چه بي رنگ فقط تقاضا ميكنم ادبيات نظرات درج شده را با دقت ببينند و بيشتر فكر كنند.!؟ (247873)
 
اسماعیل
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۷:۵۰:۱۲
شما بیشمارید؟ من شمردم زیاد نبودین (247777)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۰۲:۳۱:۰۶
اگر مخالفین جنبش سبز حق دارند سبز ما را سبز لجنی بنامند آیا ما حق نداریم سبز آنها را مثلا سبز چمنی بنامیم؟ لذا من از آقا اسماعیل به عنوان سبز چمنی با نمک به نوبه خودم تشکر میکنم. (248013)
 
جاوید
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۶:۴۶:۵۲
شعر, اقا محمود بسیار زیبا و پر معنا است, و حقیقت رنگ سبز را خوب معنی کرده. اما, اقا مجتبی بنظرم قداست و فلسفه احترام به رنگ سبز, را متوجه نشده اند (البته با عرض معذرت). (248529)
 
منتظر
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۱۱:۳۴:۳۶

چه جالب
جدید2000 نفر یعنی بیشمار (248699)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۱۶:۰۱
من واقعا تعجب می کنم از الف....نظرات بدون بی ادبیمن رو سانسور می کنه....اما نظر دوستمون که گفته (سبز رنگ دختران هرزه نيست)یعنی دختر های جنبش هرزه هستن؟
همون حقتون اینه که طرفداران محمود احمدی نژاد بهتون بگن منافق اقای توکلی عزیز (247680)
 
hamed
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۷:۲۳:۱۸
سلام ناشناس عزیز.
آقای توکلی جزو محدود کسانی هستند که همیشه و تا بحال از دایره ی انصاف خارج نشده اند و انتقاداتشون هم کاملا دلسوزانست.
امیدوارم از این مشی فاصله نگیرن و البته مثل حالا و همیشه از دایره ی ولایت خارج نشن و با قدرت تمام ایرادات رو بیان کنن تا اصلاحشون (248541)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۳۷:۲۲
با سلام می خواستم از حظور امت حزب الله تشکر کنم.تا ما هستیم از این انقلاب به رهبری سید علی دفاع خواهیم کرد.امید وارم موسویم دیروز فهمیده باشه مثل شهید فهمیده.خوبه الگوی موسوی و البته همه ی ما اون جون 13 ساله باشه.
اقای موسوی اگر می خواستی به مردم خدمت کنی باید حتما به قدرت می رسیدی؟شما چشت دنبال قدرت بود نه کمک به مردم دیروز کجا بودی؟تو که عمامه نداشتی که بترسی بندازنش (247493)
 
ميترا
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۱۶:۲۱:۰۴
خدائيش من که حرفها و بيانيه هاي موسوي را متوجه نمي شوم. حرفهاي قلمبه سلمبه و بحر طويل زياد ميگه ولي تهش معلوم نيست چي منظورشه! معلوم نيست بالاخره امام، نظام، قانون اساسي، ولايت فقيه، شخص آيت اله خامنه اي، را قبول دارد يا نه؟ والا مخالفت با رئيس جمهور که چيز مهمي نيست. ما هر 4 سال يک رئيس جمهور داريم و به او معمولا انتقادات زياد وارد ميشود. (248170)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۰۸:۲۰:۱۶
ميترا خانوم! خود موسوي هم بيانيه هاش رو متوجه نميشود! شما زياد غصه نخور! چون بيانيه هاش رو بقيه مينويسند،و ايشون به اسم خودش منتشر ميكند. (248657)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۸:۰۰
حضور با سواد (248668)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۳۸:۲۱
آره، اون تعداد اتوبوسی که من دیدم، تو هر کدوم یک نفر هم باشه، جمعیت خیلی زیادی میشه. (247495)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۴۲:۰۴
خدا وکیلی عکسای دیروز رو ببینید اینا پرچم دار اهل بیت هستند؟
نه قیافتون به اهل بیت می خوره!نه حجابتون به اهل بیت می خوره.!نه حرف زدنتون اسلامی و قرانی و البته ایرانی است! نه نماز خوندنتون شبیه اهل بیت هست اخه شما با چه توهمی پرچم دار اهل بیت شدید؟با کفشم که نماز می خونید.برای اولین بار تو تاریخ اسلام دختر پسرا کنار هم نماز خوندند!لعتت به سبز اموی.لعتت به سبز اموی.لعنت به سبز اموی.لعنت به سبز اموی (247498)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۳۳:۳۴
چرا از وحشی گری سبزها چیزی نمی نویسید؟

آن ها مردم را تحریک می کردند تا عیله آنان کاری انجام دهند و سریع فیلم آن را در اینترنت و بی بی سی منتشر کنند.
مردم و نیروی انتظامی چه قدر باید فحش ناموسی و رکیک از سوی اصلاح طلبان بشنوند؟

چه کسانی سر به آفرین به طرز وحشیانه ای مردم سنگ پرتاب کردند؟
. . .
چه کسانی در اصفهان، مامور نیروی انتظامی را به اتاق جراحی فرستادند؟
چه کسانی در دانشگاه شیراز به آشوبگران محموله سنگ داده بودند تا از خجالت مردم و نیروی انتظامی در بیایند؟


این ها اگر وحشی و اغتشاشگر نیستند، چه هستند؟

بعد از حضور مهدی و فائزه هاشمی و کارشکنی محسن هاشمی در مترو، دیروز شاهد حضور یاسر هاشمی در بین اغتشاشگران بودیم، این پرونده سیاه کی تمام می شود؟
کی به جرم افراد این خانواده و بقیه آشوبگران رسیدگی می شود؟


تا را خدا نظرات روشنگرانه اینچنینی را هم منتشر کنید (247579)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۹:۴۸:۰۴
عجب پس مردم را تحریک میکنند و سریع فیلم آن را روی اینترنت منتشر میکنند؟! خوب برادر شما هم که بلدی با موبایلت فیلم بگیری چرا شما فیلم وحشی گری سبزها را روی اینترنت منتشر نمیکنی؟ (247831)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۲۳:۱۹:۴۷
آقای عباس جدا خجالت بکشید از این طرز حرف زدن. وضعیت جامعه ما مثل دوران جاهلیت عربستان شده است. 13 آبان در میدان هفت تیر دوستم را به خاطر گفتن خامنه ای رهبر به باد کتک گرفتندالبته من هم بی نصیب نماندم . یک لگد محکم به کمرم زدند که هنوز درد میکند. اینها که با دوتا دختر 20 ساله به جرم خامنه ای رهبر گفتن اینچنین می کنند دیگر معلوم است با بسیجی ها و ماموران نیروی انتظامی چه کردند. اگر ماجرای کشته شدن دوست بسیجی پسر شهید بلندی را نشنیده اید بدانید که ایشان را با کاتر به شهادت رساندند و پسر شهید بلندی با اینکه اجازه تیر داشته شلیک نکرده است. این فتنه را پایان دهید و گر نه از روی جنازه تک تک ما باید رد شوید (249011)
 
کامران
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۳۶:۰۹
سبزها به اخر خط رسیده اند یا طرفداران ریاست محترم جمهوری که در راهپیمایی به جناب توکلی ناسزا گفتند و ایشان را منافق خطاب کردند؟
مگر اقای توکلی چه چیزی در مجلس گفتند که باید منافق خطاب می شدند؟
چرا هرکسی به رییس جمهور تذکر قانونی داد باید مورد توهین طرفداران \"مودب\" ایشان قرار بگیرد؟ (247634)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۷:۲۶:۲۸
جرات داستن امدن چه 1 نفر چه 2000 نفر شما نگران این 2000 نفر نباشید! (247764)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۰۸:۱۲:۰۸

سبزها زيادند حدود 13 ميليون
اي كاش به رشدي رسيده بوديم كه اين جمعيت زياد مي توانستند حرف خود را با روشهاي منطقي بزنند
اي كاش براي حرف زدن از سنگ و باروت استفاده نمي شد و بانكي آتش نمي گرفت و شيشه اي نمي شكست
مشكل اصلي از نخبگان است
ببينيد جناح مقابل هم در دوم خرداد براي هشت سال شكست را تحمل كرد اما اتهام تقلب و دروغگويي نزد و با روش دمكراتيك برگشت فكر مي كنيد آنها نمي توانستند بانك آتش بزنند و اتهام تقلب بزنند
نخبگان سبزها نيز از همين روش بايد استفاده كنند و از اين انرژي سيزده مليوني براي بازگشت دمكراتيك به قدرت استفاده كنند نه براي سيزده بدر (248299)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۰۸:۵۱
سلام
همین را در ایران کم داشتیم که رنگ سبز هم بشود نماد جنایتکاران اسرائیل!
گمانم از لفظ مخمل استفاده کنید، شایسته تر از سبز باشد و یکم بار معنایی بهتر و روشن تری هم دارد.
وقتی میگید سبز ادم احساس میکنه با یکسری سید نمازشب خوان طرف هستیم نه حامیان بزرگترین قتل عام کنندگان انسان!
نماد غیرقابل انکاری از شیطان، دجال و...
(هیروشیما و ناکازاکی و ویتنام و صبرا و شتیلا و... و... و...) (247317)
 
قدیمی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۳۰:۲۵
چرا اصرار دارید هر چی صفت بد بلدید به سبز ها نسبت بدهید؟
ما در بین سبز ها افراد بزرگی داریم ، که به آنها افتخار میکنیم. (247574)
 
س
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۲۵:۵۴
برادرم ! قبول دارید که در مقابل حامیان بسیار پست و رذلی دارید؟ منکر آن بزرگان نیستم ولی این آیا اشتباهی استراتژیک است یا حماقتی روشنگر؟ این تناقض هیچگاه قابل هضم نیست. یکی فدای دیگری میشود. آبروی اینان شناعت آنان را ازبین نمیبرد خودشان را به لجن میکشد. مواظب خودتان باشید و خودتان را به آنها پیوند نزنید: خسر الدنیا و الآخره (247619)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۲۳:۵۶:۳۴
آقا جان ما به انتخابات ریاست جمهوری دهم و سیاستها ی اقتصادی و بین المللی احمدی نژاد اعتراض داریم. صبرا و شتیلا و هیروشیما کار ما نبود. (248270)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۱۰:۰۱
آقا من شنیدم به اقای توکلی هم که در راهپیمائی بوده اهانت کردند و طرفداران دولت ایشون رو منافق لقب دادند
حالا میشه بفرمائید این افراد جزو شرکت کنندگان اصلی بودن یا فرعی بودن یا سبز متمایل به موسوی بودن یا سبز کم رنگ احمدی نژادی یا اینکه اصلآ عابرهای کنار خیابون بودن ؟ (247319)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۰۸:۴۴
لطفا از کاه کوه نساز دوست محترم، همونجور که در بین شما یه سری افراطی هستند که سطل آتیش می زنن و شیشه می شکنند، بین طرفداران دولت هم هستند افراد افراطی.
ضمن اینکه طبق اخبار تابناک حدود 10 نفر بودند این افراد، پس 10 نفر رو نمیشه طرفداران دولت نامید، خوب؟

من به عندان طرفدار آقای احمدی نژاد، از آقای توکلی عذر خواهی می کنم.
شما سبز ها هم جنم داشته باشید به خاطر این همه توهین به رییس جمهور یه عذر خواهی اینترنتی ازشون بکنید... (247458)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۶:۳۶:۲۰
دیدیم که سبزها حتی حاظر به پذیرش یک اپسیلون از اشتباهاتشون نیستند، شما اگر جایی دیدی این سبز ها یک جا از اشتباه خودشون یا هم دسته هاشون عذر خواهی کرده باشند یا اینم نه، فقط بپذیرن که بعضی جاها اشتباه کردند و انحراف داشتن! این سبزها معصوم و بدون خطایند و هیچ گاه اشتباه نمی کنند.
از نظر روانشناسی به این گونه افراد می دونید چی میگن؟
همون (247744)
 
بهنود
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۲۴:۵۷
همین که بجای اغتشاش گر به ما سبزها معترض گفتید دم شما گرم.
خدا خیرتان بدهد. البته یاداور میشم که ما بیشماریم
فکر کنم جمله آخر باعث شه نظرم ثبت نشه (247327)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۵۰:۴۴
مبارک باشه!
ربع پهلوی هم که از شما دوستان عزیزمان حمایت کرد. (247353)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۶:۱۳:۴۵
دم همون پهلوی ها گرم که پیام جنبش سبز را درک کردند اما شماها نه (247732)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۸:۳۸:۱۵
چه پیام قشنگی! ببخشید غلط کردیم! والاحضرتا! آمریکانا! اوبامانا! کل استعمارانا! العفو ..العفو! برگردید و دوباره بر گرده ما سوارشوید! (247801)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۲۳:۲۴:۳۳
البته جناب پهلوی دنبال تاج و تخت بر باد رفته خودشه و اگر پایش به مملکت باز شود شاید برای تشکر پست ابدارچی را هم به یکی از اقایان موسوی و یا خاتمی و یا کروبی بدهد و نه بیشتر ... اینم فلسفه درک پیام سبزک ها بوسیله اعلی حضرت کشکی. (247920)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۵:۱۴
شما بجز توهين وافترا حرفي نداريد؟ (248665)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۵۳:۰۳
آره راست میگی .
اینها که دیروز اومدن که اغتشاشگر نبودند. می خواستند اصلاحات کنند ربع پهلوی برگرده ایران ! (247355)
 
سبز
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۵۵:۱۷
مرده شور اون ربع پهلوی رو ببرند! که آتو می ده دست شماها! قیافه اش رو هم نمی تونیم تحمل کنیم!
از طرف یک سبز! (247438)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۵۷:۳۶
ببینید به کجا رسیدیم که در روز 13 ابان باید شعار :
اوباما اوباما یا با اونا یا با ما رو بشنویم!
بیائید واقعا به درد مردم برسید، مردم ایران بهترین مردم دنیا هستند.....
چرا باید به اینجا می رسیدند؟! (247441)
 
ali
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۵۳:۱۰
مردم ایران اگر بهترین مردم بودند با دو پیت روغن و یک کیسه برنج و... به بعضی ها رای نمی دادندکه بعد بیاید طرح هدفمند کردن یارانه ها را به زور به مجلس ببرد و...
اصلا این مملکت سفله پرور است! هرچه توانا ترو پر تلاش تر باید کار کنی و خدمت دولت محترم تقدیم کنی تا آن را بین مردم تقسیم کند!
مردم ایران اگر مردم خوبی بودند فقط و فقط کافی بود سطل آشغالشان را قبل از ساعت 9 بیرون منزل قرار میدادند!تازه آن وقت شاید کمی به آینده این مملکت امیدوار می شدیم!حضرت امیر فرموده اند بر مردم کسانی مسلط می شوند که شایسته آن مردم هستند!
در مورد ربع پهلوی هم باید بگویم اگر پدرش عرضه داشت نباید تقی به توقی می خورد از مملکت فرار می کرد!پس بی عرضه و ترسو بوده !پسر آن پدر بی عرضه هم دردی دوا نخواهد کرد!
از طرف یک سبز (247720)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۸:۴۳:۰۵
مردم ایران نرسیدند! جنبش سبز رسیده! به التماس کردن به اوباما افتادند! فکر کردن اوباما جونشون وقتی بیاد با هنرپیشه ها و رقاصه های هالیوود میاد! نمی دونن قبل از اومدنش باید مثل افغانستان و عراق جلوی پاش چند میلیون ایرانی و قربانی کنن! که خودشئن هم جزو اونان! (247805)
 
آدیحامد
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۰۳:۵۵
بابا این قدر نگین ما بیشماریم.کجا بیشمارین.فقط چند هزار نفر.تعداد سبز های اغتشاش گر،نه سبز های معمولی،از تعداد خیابان خواب های تهران هم کمتر بود.
حتی از تعداد سایت ها ی 13 آبان سبز هم کمتر بود.24 بزرگتر از 13 بود. (247452)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۳۸:۱۰
نمی دانم چرا برای دو هزار تا سبز از میدان ولیعصر تا هفت تیر نیرو ایستاده بود. (247637)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۸:۴۴:۱۷
برای حفاظت از سطل آشغال ها! (247807)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۸:۳۵:۵۴
راست می گید. وقتی از نظر شما 13 از 24 بیشتر باشه معلومه که اصلا برای شما عدد مفهومی نداره! ولی چیزی که براتون مفهوم داره توهم خود بزرگ بینی و فهم و کمال و نخبه گی و دینداری و مبارز بودنه! اونهم چه دین و مبارزه ای! شاید سنتون زیاد باشه شاید م یه تحصیلات دانشگاهی هم داشته باشید. ولی از نظر شعور سیاسی( نه شعور شخصی) و اجتماعی به اندازه یه بچه مدرسه ای درک از اوضاع ندارید و حتی به اندازه یک جریان معترض سیاسی معمولی هم درک درستی از هدف و جریانات هدایتگرتون ندارید. فقط مثل یه مشت پادو سیاسی و سیاهی لشکر عمل می کنید. شدید یه معجون از همه تفکرات ضد ایرانی و دینی! خودتون هم نمی دونید به چی و کجا می خواهید برسید. نه تنها شما بلکه سران بریده و انقلابی پشیمون شده تون هم نمی دونند! شدید مثل عروسک های خیمه شب بازی که هر وقت می خوان به صحنه میارنتون! شما اگه راست میگید و بیشمارید یه روزی که هیچ مناسبتی نداره( مثل روز قدس و 13 آبان) برای راهپیمایی و اعتراضتون انتخاب کنید! حتما اون روز به شمارش در می آیید! شاید اون روز یه کمی از توهم در بیایید! شاید تا اون روز بتونید با استفاده از نخبه گیتون با یک جدول ضرب ساده طول و عرض خیابون و متوسط سطح نیم مترمربع برای هر نفر به تعداد واقعیتون برسید! البته ما با تخفیف برای هر کدومتون یک متر جا حساب می کنیم! اون روز هرچی دلتون خواست رجز بخونید و شعارهای مناسبتی تونو بدید! انقدر هم به کامنت های مثبت و منفی اینجا و فیلم ها و عکس های مونتاژ شده دل خوش نکنید! شاید لحن نوشتم کمی تند باشه ولی اگه به اندازه یه جو عقل تو کلتون باشه حتما برای چند دقیقه ای برای هر جملش فکر می کنید! (247798)
 
عبد
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۲۵:۴۱
النصر به رعب را به حاکمیت تبریک می‌گویم
بنده يك گلگي از سايت هاي طرفدار دولت و همچنين صداوسيمادارم.اينكه يك عده از مردم كشور مخالف ما باشند آيا دليل موجهي است براي اينكه آنها را عناصر فتنه،پياده نظام امپرياليسم يا ديگر تعابير توهين آميز را براي آنها استفاده كنيم.درضمن با توجه به فضاي امنيتي و بيانيه هاي پشت سرهم تهديد آميز ... و قبول اين ريسك توسط معترضان كه هرلحظه ممكن است مورد هجوم لباس شخصي ها قرار بگيرند وبه همان جائي بروند كه محسن روح ا لاميني رفت با لحاظ كردن جميع موارد هر 1000 نفر از معترضين برابر است با 10000 هزار نفر از طرفداران دولت كه در امنيت كامل به خيابان آمده اند.بعدشم من يك سوال از وجدان آقايون اصولگرا دارم.بيني بين الله اگر يك مجوز رسمي به معترضان بدهيد و آنها هم همانند طرفداران دولت زير چتر امنيتي نيروهاي امنيتي به خيابان بيايند بازهم شاهد حضور 2 يا 3 هزار نفري هستيم يا شاهد حضور 100 و 200 هزار نفري؟اميدوارم كه تحليل بنده غلط باشد.ولي نظام اگر مي خواهد در بلند مدت با صلابت به راه خود ادامه دهد نبايد با برخورد امنيتي وتهديد آميز موقتا اين معترضين را به عقب براند وبه آنها در رسانه هاي رسمي توهين كند و بعد هم خوشحال باشد كه جمعيت معترضين كاهش پيدا كرده؟اين كار فقط نفرت را در بخشي از مردم معترض كشور از نظام نهادينه مي كند.اميدوارم يكروزي تصميم بگيريد عاقلانه تر با اين موضوع برخورد كنيد.
-بر گرفته از کامنتی در سایت جهان نیوز- (247328)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۳۷:۴۵
سوال اصلی بنده از شما اینه که درسته که اونها می تونن 200 هزارتا رو توی تهران جمع کنن اما برای چی؟ اعتراض به چی؟ چرا سیستم امنیت کشور باید چنین چیزی رو بپذیره؟ مگه قرار نیست قانونی عمل بشه؟ خوب ما هم که گفتیم: دوستان اول تقلب و بقیه حاشیه هار ثابت کنن اونوقت.
آخه اگر قرار باشه حکومت ها هر روز مجوز اعتراض بدن که کاربقیه مردم مختل میشه. (247413)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۲۸:۵۶
آقای عزیز.در تاریخ سی ساله انقلاب کی سراغ دارید که یک بار هم به اصل 27 قانون اساسی عمل شده باشد؟!که می گید اگر هر روز مجوز بدهند که نمی شود!
شما ببینید تجمع رانندگان شرکت واحد رو چند سال پیش که سرکوب کردند و سرانشان را گرفتند و ما از عاقبتشون خبر نداریم! به جنبشهای کارگری هم اجازه اعتراض آنچنانی داده نمی شود چون اعتراض است ستایش از حکومت که نیست!
اصلا مگر حکومت جنبشهای کارگری و اصناف و اتحادیه های کارگری و .... را به رسمیت می شناسد؟!البته که نه! حالا باید از حکومت پرسید چرا مثلا کارگران این مملکت که با خانواده هایشان شاید حدود20 میلیون جمعیت کشور باشند یک اتحادیه یا سخنگو ندارند یا اصلا این اتحادیه ها قدرتی ندارند یا تحویلشان نمی گیرند؟! یا نهادهای ناظر بر حقوق زنان یا کودکان ؟!
به نظر من حکومت ما خود انتقاد نیست یا تحمل کوچکترین انتقادی ندارد!در طول سی سال عادت کرده که تنها مدح و ثنایش را بگویند اما یک موقع با حادثه ای مانند کوی دانشگاه در ابعاد بسیار کوچک یا 30 خرداد 88 با ابعادی بسیار وسیعتر می ترکد و حکومت جا می خورد که ای بابا این همه معترض (البته از دید حکومت اغتشاشگر و عامل بیگانه و امریکا) تا حالا کجا بودند؟1
مگر می شود 15 میلیون انسان این مملکت عامل آمریکا باشند؟ این توهین بزرگی به شعور ملت ایران و این 15 میلیون نفر است که از آمریکا و دولتهای حامیش در سراسر جهان بیزار است و به این بیزاری افتخار می کنیم.ما همچنان حامی همان امام راحل بزرگواری هستیم که می گفت \" مردم ولی نعمت ما هستند.\" \" اگر مردم نباشندما هم نیستیم\" یا به این مضمون.
ما حرفمان این است.اما متاسفانه با توهم 15 میلیون عامل بیگانه و منافق و .... می خواهند ما را خفه کنند.این عده کمی از مخالفان دولت(نه حکومت) را عصبی کرده و به دادن شعارهای تند وامی دارد.
آخه ببیند شخصی 26 سال این انقلاب را به راحتی زیر سوال برده و دولت خود را تنها دولت دین مدار و دلسوز ملت معرفی می کند و همچنان به کارهای خلاف شرع و عرف و قانون ادامه می دهد.صدها میلیارد تومان از پول این ملت مظلوم را به راحتی و بدون مجوز حتی مجلس همسوی خود به بولیوی و سریلانکا و لبنان و ... می بخشد و از دادن چند ده میلیارد تومان پول به مترو که برای رفاه حال مردم است چهار سال تمام است طفره می رود و ادعای خدمت و دلسوزی مردم را دارد و مخالفان را خس و خاشاک می نامد و ..... و سران اصلاح طلب را که خیلی شان انسانهای شریف و زحمت کشیده برای انقلاب هستند در زندان کرده اند و ماهها است نگهداری میکنند نمی دانیم در چه شرایطی؟! بعد به مردم می گوییم به حکومت اعتماد کنید یا اغتشاش نکنید یا خفقان بگیرید یا شکنجه می شوید یا کشته می شوید یا جایی می روید که عرب نی انداخته؟!
این یعنی چه؟ این چه دینی است؟
مگر آقای خاتمی بارها از مردمسالاری سازگار با دین سخن نگفته ؟ اگر با عقیده او مخالف هستید چرا تهمت و افترا به او می بندید؟ او که همین حالا هم محبوب و مورد اعتماد بسیاری از ایرانیان است.
به خود بیاییم.خدا را در نظر بگیریم.از تنگ نظری و محدودیتها دست برداریم.زندانیان سیاسی را آزاد کنیم. کار خدایی کنیم .قلوب مردم را به سمت وحدت و همدلی متمایل کنیم.نظرات معترضین را در اداره حکومت در نظر بگیریم و از دادن الفاظ و القاب زشت به آنها دست برداریم.به خدا سال بعد می بینید که سبزها به صفوف راهپیمایان روز قدس و 13 آبان خواهند پیوست و همان شعارهای ضد استکباری و ضد اسرائیلی را تکرا خواهند کرد. به عنوان یک سبز دیندار و معتقد به معاد و ولایت فقیه این پیشنهاد را دارم.
امیدوارم مانند دفعات قبل به من افترا نزنید و در این پیشنهاد دولتمردان و مسوولین تامل کنند. (247573)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۶:۵۱:۱۸
تمام صحبت شما بر یک فرض غلط استوار است. بله بارها به اصل 27 قانون اساسی عمل شده منتها شما اطلاع ندارید.
با گفتن چند جمله کلی که سران اعتراض را گرفتند و شما از سرنوشتشان اطلاع ندارید چیزی ثابت نمی شود.
در تمام صحبت شما پاسخ بنده در مورد اعتراضات فعلی پاسخی نبود اینکه اعتراض به چی؟
اگر شما به ولایت فقیه اعتقاد دارید بگویید ایشان 30 خردادماه چه گفتند و شما چه کردید؟
نکته آخر:
اصل 27 قانون اساسی تفسیر دارد. در بند 29 30 31 و 32 قانون احزاب شرایط تجمع و اعتراض آمده است. شما به قانون عمل کنید نتیجه می گیرید. وقتی کسانی با نام و نشان سبز به یک پایگاه نظامی حمله می کنند چه انتظاری دارید؟ آیا برای اعتراض به اتهام تقلب باید تظاهرات کرد و در آن میان به یک پایگاه نظامی حمله کرد؟
\"آخه ببیند شخصی 26 سال این انقلاب را به راحتی زیر سوال برده و دولت خود را تنها دولت دین مدار و دلسوز ملت معرفی می کند و همچنان به کارهای خلاف شرع و عرف و قانون ادامه می دهد.صدها میلیارد تومان از پول این ملت مظلوم را به راحتی و بدون مجوز حتی مجلس همسوی خود به بولیوی و سریلانکا و لبنان و ... می بخشد و از دادن چند ده میلیارد تومان پول به مترو که برای رفاه حال مردم است چهار سال تمام است طفره می رود و ادعای خدمت و دلسوزی مردم را دارد و مخالفان را خس و خاشاک می نامد\"
تمام حرف شما در متن بالا بر اساس اتهامات سایتهای مخالف نظام است. آیا می توانید ثابت کنید؟
آیا دولت مثلا برای وام دادن به کشورهایی که شمردید باید از شما و آقای میرحسین اجازه بگیرد؟ مگر ما مجلس نداریم؟
تمام مشکل اینجاست که شما قانون را نمی دانید.
دست از رفتارهای احساسی بردارید به جایی نمی رسید. (247749)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۲۳:۲۹:۳۰
قربون تو برم که قانون رو از حفظی
مگه اون اقا به پسران اقای هاشمی تهمت زد تونست ثابت کنه همین بتونی جواب بدی خیلی کار کردی (248264)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۱۱:۴۲:۵۴
چرا چپ میری؟ جواب منو بده. اعتراض به چی؟
من اینو پرسیدم. (248702)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۸:۵۶:۲۵
هی میگید اصل 27 اصل 27! بابا باید تقاضای رسمی داده بشه و مسولیت برگزاریشو هم برگزار کننده بعهده بگیره! یک هفته هم زودتر از تاریخ برگزاری باید درخواست رسمی داده باشند! خوب شما می خواهید مجوز بگیرید ولی درخواست ندید! این میشه قانون؟ یا قانون گریزی؟ (247809)
 
جاوید
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۷:۴۱:۴۲
اقای ناشناس عزیز. دراینکه میگوئید 15 میلیون در ایران طرفدار اصلاحات هستن,شاید درست باشد,ولی چرا اقایان میگویند تقلب شده.رقم 13(امار اتخابات)به 15 میلیون 852شما نزدیگتر است, تا رقم توهمی 30 میلیونی ادعایی سران اصلاحات. (248549)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۴۰:۲۸
جناب عبد! یه حکومتی رو در دنیا نام ببرید که به کسانی مجوز بده که می‌‌خوان بیان توی خیابون و علیه خود اون حکومت شعار بدن. در آمریکا، در ایتالیا، در آلمان و در فرانسه، بارها و بارها دیدیم که با تظاهر کنندگانی که اصلا حتی مستقیما به خود اون حکومت هم توهین نمی‌کردند، اما مثلا چون به سیاستهای جهانی شدن اقتصاد، اعتراض می‌کردند، پلیس کشورشون بشدت باهاشون برخورد می‌کنه.
حالا شما توجه کنید به شعارهای معترضین در روز قدس و روز ۱۳ آبان که عبارت بود از «مرگ بر دیکتاتور»، «جمهوری ایرانی»، «اوباما یا با اونا یا با ما»
حتما با این شعارهای ضد حکومتی باید بهتون مجوز بدن.
جالب اینجاست که هر بار هم ادعا می‌کنید که در سکوت، تظاهرات می‌کنید.
خود این کسانی که دیروز در خیابونا علیه حکومت شعار میدادن، در بی‌بی‌سی فارسی اعتراف می‌کردن که ما که ضد حکومت بودیم، تعدادمون خیلی بیشتر بود! (247416)
 
امید
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۱۷:۵۴
فاطمه خانم!
همه حکومت هایی که میگید تحملشون بسیار بیشتر از اونیه که شما تصور می کنید. دلیل این نا آگاهی شما به خاطر اعتماد بیش از حد به صدا و سیمای غیر ملی (بخوانید حکومتی) ایرانه. اون آقایونی که تو تلویزیون می بینید که پلیس باهاشون برخورد می کنه قطعا عمل مجرمانه ای انجام می دن مثل حمله به پلیس با اسلحه سرد یا خسارت زدن به اموال مردم. نه اینکه وسط خیابون الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور یا مثلا یا حسین میر حسین بگه و یه نیروی غیر رسمی بدون یونیفرم باتون و چماق رو رو فرق سرش فرود بیاره. مثال زنده برای نقض حرف هاتون \"مایکل مور\" رو میشه نام برد یا مثلا \"نوام چامسکی\" . نمی دونم شما فیلم \"فارنهایت 11/9\" رو دیدین یا نه. تصور کنید شخصی تو ایران چنین فیلمی برای شخص اول مملکت بسازه بعد هم در کمال خونسردی جایزه اسکارش رو هم بگیره، تو روزنامه های داخلی هم مصاحبه کنه، تو آمریکا هم از تمام حقوق قانونی برخوردار بشه و شب هم با خیال راحت نون بگیره بره خونه پیش زن و بچه اش. اون شخص اول هم با تمام نفرتی که ازش داره حتی نتونه یه فوت تو چشمش بکنه.

چشم ها را باید شست ... (247686)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۲۲:۰۶:۳۳
چرا راست نمی‌گی آقای امید؟ من خودم از CNN دیدم که حدود یک ماه یا یک ماه و نیم قبل، وقتی تو یکی از ایالتهای آمریکا مردم داشتند به سیاستهای اقتصادی دولت اوباما اعتراض می‌کردن، پلیس با گاز اشک آور و باتوم باهاشون برخورد می‌کرد، و در ضمن یه وسیله‌ای شبیه باتوم دست پلیس بود که وقتی دکمه‌ی روی اونو فشار می‌داد، یک صدای فوق‌العاده زیر، تولید می‌کرد، طوریکه مردم گوشاشونو می‌گرفتن و فرار می‌کردن و در حالیکه در یک خیابونی بودند که شیب زیادی داشت، مجبور بودند که اون سر بالایی تند رو با سرعت بدوند تا از شر اون شکنجه‌ی صوتی خلاص بشن. بعضیاشون وقتی رو به دوربین با خبرنگاری که باهاشون می‌دوید، صحبت می‌کردن، بقدری اعصابشون خرد شده بود که نمی‌تونستند خوب حرف بزنن. هم چشماشون از گاز اشک آور می‌سوخت و نمی‌تونستن چشماشونو باز کنن، و هم گوشهاشون از شکنجه‌ی صوتی، درد گرفته بود و هم باید باتوم پلیس رو تحمل می‌کردند.
در ضمن یه نکته‌ی دیگه می‌خوام بهتون بگم که همین پلیس بظاهر متمدن آمریکا، اگه یک شهروند آمریکایی در خیابون با اتومبیلش مثلا سرعت غیر مجاز داشته باشه و پلیس جلوشو بگیره، حق نداره از ماشینش پیاده بشه. من یکبار تصویری رو می‌دیدم که یه پیرزن رو که متوجه این موضوع نبود و از ماشینش پیاده شد، پلیس بدون اینکه به سن و سال اون زن توجه کنه، اونو به زمین انداخت و دستاشو به پشتش برد. می‌دونی چرا؟ چون از نظر پلیس آمریکا، همه خلافکارند، مگر اینکه خلافش ثابت بشه.
در ضمن شما خیلی ساده فکر می‌کنید که برای من مایکل مور رو مثال می‌زنید. شما فکر می‌کنید آمریکایی‌هایی که معروفند به اینکه تبلیغات، روی مردمشون بسیار تأثیر گذار تر از جاهای دیگه‌ی دنیاست و هر چی رو با چشم ببینن می‌پسندند، تا جایی که به یه بازیگر رأی میدن تا رئیس جمهور بشه ( ریگان ) یا فرماندار بشه ( آرنولد )، حالا دولت آمریکا باید خیلی احمق باشه که این سو استفاده‌ی بصری رو از دست بده. وجود مایکل مور، می‌تونه نمونه‌ی خوبی باشه برای تبلیغ دموکراسی دروغین دولت آمریکا.
حالا من یه مثال برای شما از دموکراسی دروغین و سیاستهای کثیف آمریکا براتون می‌زنم.
شما اگه تاریخ آمریکا رو مرور کنید، متوجه میشین که «کندی»، تنها رئیس جمهور آمریکا بود که حاضر نشد به سیاست نفوذ صهیونیستها در دولتش تن بده. بعد می‌بینیم که بطرز مشکوکی بقتل می‌رسه، که جهت شلیک گلوله بسمت ایشون و حتی کسی که شلیک کرده بود، برای همیشه برای مردم آمریکا مسکوت موند. بعد از مدتی پسر ایشون در هواپیمای شخصی خودش، در حالیکه از قبل هیچ اشکال فنی نداشته، اعلام میشه که بعلت اشکال فنی در اقیانوس سقوط کرده.
شما به مایکل مور و فیلمهای دیگه‌ی آمریکایی و دموکراسی ظاهری آمریکا اعتماد نکنید. (247878)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۱۲:۱۶:۰۴
اگر مایکل مور در ایران بود ! در ایام انتخابات ریاست جمهوری همین آقایان سبزها چند میلیون سی دی توهین آمیز علیه احمدی نژاد در کشور پخش کردند بعد میگویند در این کشور دیکتاتوری است . (248106)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۱۹:۴۵:۲۷
امید جان
مقهور و شیفته دموکراسی امریکایی
من برای اقای مایکل مور ایمیل فرستادم و گفتم اگر شما جرات داری یک فیلم ضد یهودی و اسرائیلی بساز بعد هم در کمال خونسردی جایزه اسکاروهم بگیر، تو روزنامه های داخلی هم مصاحبه کن، تو آمریکا هم از تمام حقوق قانونی برخوردار باش و شب هم با خیال راحت نون بگیر بروخونه پیش زن و بچت. اگر چشماش رو در نیاوردند اونوقت شما راست می گی. عزیز من اونها برای خودشون خط قرمز هایی دارند که مسلما خدا و پیغمبر و رهبر و رئیس جمهور نیست ولی اگر کسی اونها رو نقض بکنه لهش می کنند. اگر روزی مایکل مور یک فیلم ضد اسرائیلی ساخت بنده اولین کسی هستم که روبروی مجسمه ازادی سجده می کنم! (248224)
 
جواب فاطمه خانوم
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۱۲:۲۶:۲۲
فاطمه خانوم متاسفانه علاقه بيش از حد شما به حاكميت باعث شده چنين جمله جالبي بگوئيد:\"جناب عبد! یه حکومتی رو در دنیا نام ببرید که به کسانی مجوز بده که می‌‌خوان بیان توی خیابون و علیه خود اون حکومت شعار بدن\" فاطمه خانوم اميدوارم شوخي كرده باشيد.چون نمونه اخيرش همين تظاهرات مردم آمريكا برعليه سياست هاي اقتصادي اوباما بود.ديگه صداسيماي خودمان را هم نگاه نمي كنيد.تو صداسيماي خودمان هم نشان داد.فاطمه خانوم چرا شما توقع داريد مردم اين كشور فقط براي حمايت از سياست هاي رسمي نظام به خيابان بيايند.چرا آنها حق ندارند براي انتقاد به خيابان بيايند؟ (248115)
 
احمد توکلی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۰۶:۴۷
شما چی کاره نظام هستید که می خواهید تظاهرات کنید؟
بس نبود این همه آبروی نظام رو بردید؟
ما موافقان نظام و ولایت برای دفاع از آرمانهای انقلاب و نظام راهپیمایی کنیم نه مثل شما که از رژیم منفور صهیونیست دفاع می کنید.
این فرق ما وشما هست
پس خودتونو گول نزنید. (247454)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۳۱:۵۱
اولی را که چاپ نکردی! توهین هم نکرده بودم

اسلام مهمتر از انقلاب ونظام هست!
در ضمن شما چرا فکر میکنی حقت از دیگران بیشتره؟
نکنه چون وکیل مردم هستی فکر میکنی حقت بیشتره! اگه ملت نباشن وکیلی هم وجود ندارد
در اخر هم کسی از رژیم منفور صهیونیست دفاع نکرده! اگه کسی مخالف شما بود دلیل نمی شه که بهش بگی اغتشاشگر (247629)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۰۷:۰۶
بهتر نیست یه مجوز هم به قاچاقچی ها و چاقو کش ها و دزدها داده بشه ببینیم حرف اینا چیه؟ چی میخوان این قاچاقچی ها؟!
مگه هر کس اعتراض داره باید بهش مجوز داد؟!
اگه قرار باشه تو هرجای دنیا کسانی که انتخابات رو باختن همش تو خیابونا باشن که نمیشه دوست من. پس قانون برای چیه؟ خوب گفتن تقلب شده. مدارک ارائه شد ولی نشانی از تقلب، لااقل گسترده نبود.
لطفا بگید این شعار با کجای قانون میخونه:
\"تا احمدی نژاده هر روز همین بساطه\". این یعنی زورگویی یک قشر خاص. یعنی چون کاندیدشون رای نیاورده باید مملکت (البته فقط تهران) رو بهم بریزن. خوب پذیرفته نیست. (247455)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۴۵:۱۹
عزیز ناشناس.قاچاقچی ها و چاقوکشها هیچوقت جرات نمی کنند بیایند مجوز بگیرند.
اگر منظورتون اینه که ما این صفات رو داریم برای شما متاسفم! (247589)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۶:۵۲:۵۶
واقعا فکر کردید منظور من شما هستید؟ بنازم به این هوش و اعتماد به نفس. (247753)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۱۳:۱۳
شما یا سردمداران سبز ها جناب موسوی تضمین بدند که هیچ جا رو آتیش نمی زنن، شیشه نمی شکنن، مجوز هم بهشون خواهند داد.

نمی گم طرفداران موسوی همشون اینجورن ولی سوء استفاده کنندگان بینشون هستند.
مشکل اینجاست که رهبران جنبش سبز نمی تونند رفتارهای طرفدارانشون رو کنترل کنند و گاها دیده شده از شعارهای انحرافی هم حمایت کردند. (247467)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۴:۱۱:۵۳
آقا مصطفی منظور شما از «شعار انحرافی» چيه؟
لابد منظورتون اينه که همه بايد شعارهای مورد نظر حاکمان رو بدن و اگر کسی غير از اين نظری داشته باشه حق نداره اون رو به زبون بياره. (248452)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۴۲:۴۲
البته باید اصلاح کنید که دیروز مجموعا بیش از 1000000 نفر سبز حضور داشتند. (247499)
 
ظریف
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۴۸:۳۲
بله خوب!
اگه این سبزهای اندک دیروز یک میلیون بودند احتمالا سبزهای روز 25 خرداد نزدیک به سیصد و پنجاه میلیون نفر بودند ... (247508)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۹:۲۱:۵۲
مشکل سبزها با عدد و رقم نیست. مشکلشون اینه که ریاضیاتشون ضعیفه! (247818)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۳۹:۱۹
چه توهمی تو کانادا نشسته میگه یه میلیون سبز !روز اغتشاشگری به زور به 100 هزار نفر رسیدید دیروز که 1000 تا بودید.دوستان خواب دیدن برادرا به دل نگیرید (247640)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۵:۵۱
بابا خيلي با حالي! يا افسردگي گرفتي،ياعينك سبز زدي! (248666)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۷:۵۳
خالي بند! لااقل حرفي بزن كه خودت هم باور كني،دروغ به اين بزرگي! (248667)
 
س
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۳۸:۱۷
هدفتون چیه؟ بگین ما معترضیم مخالفیم؟ خوب همه میدونند بعدش چی؟ آیا انصافه که امور به خواست شما تغییر کند در حالیکه در اقلیتید؟ آیا تابحال تظاهرات نکردید؟ چه چیز دیگری میخواهید؟ هدف شما خلاف خواست اکثریت است پس چه با مسالمت و چه با زور نمیتوانید به آن برسید چون یا برخلاف دموکراسی است یا کودتا حساب میشود ما هم که نمردیم از خجالتتون در میایم. حالا طلبتان چیست؟ میخواین جنگ خیابونی راه بیندازید؟ پس خشونت طلبید. اونوقت خدای نکرده از نیروی انتظامی میخوایم با شدت سرکوبتان کند خونتون پای خودتون. تا اون وقتی زندگی مسالمت آمیزه که شما نظراتت را داشته باشی برای خودت. (247639)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۸:۵۳:۰۱
100 هزارتا که هیچ شما بگو یک 2 میلیون. اصلا همون 2300 هزار نفر رای دهنده به موسوی خوبه! ولی کو مرد قانون! چه کسی می گفت دولت قانون گریزه؟ شما ببین تا امروز رهبرتون چند دفعه رسما تقاضای رسمی راهپیمایی داده؟ اگه حتی یک بار رسما این کارو کرده باشه من هم برای راهپیمایی به جمع شما میام و با شما شعار می دم! ولی نه هر شعار خلافی! شعار متین و معقول! این آقا نمی خواد هیچ مسولیتی رو قبول کنه! همیشه می خواد حق به جانب باشه! برای همین می خواد شما شلوغ کنید! بی نظمی درست کنید! تا یک اهرم فشاری بشید برای دولت و نظام! خودشم که آب به آسیاب دشمن می ریزه! خواسته یا نخواسته! (247808)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۲۳:۲۶:۲۴
قانون اساسی میگه مجوز راهپیمایی به شرط عدم اختلال مبانی اسلامی مجازه
خوب شماها از 4 ماه پیش اومدید و به صورت غیرقانونی اعتراض کردید و لی فرهنگ این رو نداشتید که اغتشاش رو کنترل کنید چه نیازی به مجوز رسمی است شما که قانون رو قبول نداریدوقانون انتخاباتی رو که لایحه اش در دولت موسوی تصویب شد خود اون اقا نقض کرد قاعده مسلم فقهی و عقلی البینه علی المدعی را موسوی و کروبی نقض کردند.
شما پایبند به مبانی اسلامی باشید!
حجاب رو رعایت کنید..
به مسلمونا حمله نکنید
از دشمنان اسلام و ایران تبری بجویید
آقای موسوی بیاد پایبندی خودش رو به قانون اعلام کنه
ببینید کی به شما مجوز نمیده
اما شما همینم نمی خواهید
شما می گید پیرو اهل بیت هستید قول شما در وهله اول مطابق قاعده صحت قول مسلمانه اما اماراتی وجود داره بلکه دالایلی که شما ظواهر اسلام رو رعایت نمی کنید طرفدارای شما عملا روزه خواری می کنند بر خلاف نص صریح قرآن حجاب خود رو رعایت نمی کنند
مشکل همه ما اینه که ای نسخن رسول الله که یکی از پایه های حقوق بشره رو فراموش کردیم که ایشون فرمودند مدعی باید دلیل بیاره
و همچنین این سخن امام صادق:قول و رفتار مسلمان حمل بر درستی می شود
اما ما می بینیم که قول ورفتار بی بی سی حمل بر درستی می شه و قول مومن( ولو فاسق باشه به گونه ای که در تعالیم اسلامی مقدم بر قول اهل کتاب بخصوص اگر حربی هست)به تمسخر گرفته می شه (247922)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۲۸:۲۴
مرگ بر اسرائیل - مرگ بر منافق - مرگ بر دروغگو - مرگ بر اغتشاش گر - مرگ بر دوستاران آمریکا ، انگلیس و اسرائیل - مرگ بر بزدل مزدور - مرگ بر کسانی که به دروغ گفتن تقلب شده و مرا به گمراهی کشاندند - مرگ بر حامیان آقا زاده ها - مرگ بر رانت خواران - مرگ بر جیره خواران - مرگ بر طرفداران آنارشیست ، سکولار و لائیک شدن کشور - مرگ بر طرفداران ترور و نا امنی در کشور به نفع دشمنان قسم خورده (247331)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۳۰:۴۴
اولاً كه با مرگ بر اين و آن گفتن چيزي از هيچ كسي كم نمي شود و آمريكا و اسرائيل هر روز گردن كلفت تر مي شود و اگر شعار هاي ما برآورده مي شود بايد الان كل قاره آمريكا نابود و محو شده بود ثانياً اگر آمريكا از اقدام دولت حمايت كند خوب است و گر به مخالفين حمايت كنند آنها مي شود خائن و مزدو و .... درثالي چرا حزب الهي ها زا شعار مرگ بر چين و روسيه بدشان مي آيد هرچند اينخا در نا بودي مسلمانان يد طولايي دارند (247405)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۵۲:۴۴
آقایون به اصطلاح خط امامی، ما تا ابد می گوییم مرگ بر آمریکا چون امام راحلمان گفت.

آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. (247433)
 
ياشار
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۴۵:۱۲
چقدر شما عاشق مرگ هستيد.
اگر قرار باشد همه مخالفين، دشمنان واقعي و دشمنان فرضي شما و همه بميرند بنظر شما كسي در دنيا زنده خواهد ماند؟
همانگونه كه بعضي ها مخالف تو هستند و بايد بميرند، شما هم مخالف عده اي ديگر هستيد و طبق فلسفه خودتان بايد بميريد.
بهتر نيست فلسفه خود را تغيير دهيد؟ (247501)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۴۰:۰۴
مرگ بر منافق!مرگ بر مزدور بی بی سی. (247641)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۹:۳۰:۱۱
در این فلسفه تفاوت از زمین تا آسمان است. در راه ظلم ستیزی و مبارزه کفر الهاد و جهل و پلیدی مردن کجا و برای برقراری این ها کجا! مرگ سرخ به از زندگی ننگین است! منظور از یا حسین این است! مطلبی گه شما در شعارتان: یا حسین میرحسین به دنبالش هستید فقط قافیه شعری است. ولی یا حسین حزب الله به پیروی از امام حسین(ع) است! (247822)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۹:۲۴:۵۱
یواش تر تو که همشونو کشتی! اینا کشته نداده 72 تن می سازند! حال با این مدرک که دستشون دادی تمتم آمار کشته های جنگ جهانی سومو به پای تو می نویسند! (247820)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۲۸:۵۳
امیدوارم که صداقت داشته باشید و منعکس کنید.

اگر واقعا اینها 2000 نفر بودند پس این همه نیرو و تجهیزات فقط برای این 2000 نفر بود؟

از طرفی آیا فکر نمی کنید که با این راهی که در پیش گرفته اید ، باید تمام راهپیمایی ها را بعد از این با این همه تجهیزات و نیرو برگزار کنید و این برای حکومت اصلا خوب نیست؟

آیا بهتر نیست که صدای اعتراض مردم شنیده سود و اصلا بدانیم که این عده چه می گویند و اندکی هم حق به آنها بدهیم؟ (247332)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۴۷:۵۳
صدای اعتراض این دوستان فقط معنیش اینه:
دولت حق ندارد از بودجه بیت المال برای مردم دیگر شهرها هزینه کند.
رای فقط رای شمال شهر تهران
چرا دولت با سیاستهاش قیمت مسکن را کاهش داد که ما برج سازهایی که فقط به 200 درصد سود قانع هستیم متضرر بشیم؟! (247426)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۰:۱۱
آقای عزیز .چرا اینهمه آدرس غلط می دی؟ به خدا من یک سبزم و کارگر زاده ام .برج سازی چیه؟!چرا همش می خواهید سبزها را یه عده بچه پولدار و سرمایه دار که موقعیتشون با اومدن احمدی نژاد به خطر افتاده جلوه بدین؟
به خدا ما هم می خواهیم عدالت برقرار بشه و به همه شهرهای کشور عزیزمان به یک چشم نگاه بشه.
چرا اینقدر به ما تهمت می زنید؟
فکر آخرتتون هستید؟شما که ظاهرا خیلی ادعای دینداری دارید و ما رو بی دین و منافق می دونید. (247592)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۴۶:۰۵
بابا شما خیلی رو دارید....وقتی احمدی اومد خونه ما 3 برابر شد(منظورم خونه صاحب خونمون)بعد هم شروع کرد به کم شدن....بهتربگم خونه مترس 600 شد 1.8 میلیون الان هم حدود 1.2 هست....واقعا دستش درد نکنه دولت
ما اگه برج ساز بودیم همون دوره ای کهزمان محمود خونه نجومی گرون شد بار خودمون رو قد 7نسل بسته بودیم الان م نوکرش بودیم (247717)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۳:۵۳:۴۵
با سلام دوستان ناراحت نشوند وقتی سبزها به سرمایه داری و برج سازی متهم می شوند منظور اکثریت طرفداران نیست بلکه راس رهبری و تفکرات انهاست مثلا ببخشید اینکه بعضی اقازاده ها با ان چپاولها که از بیت المال کردند می ایند محکم از یک جریان حمایت میکنند و برایش پول خرج می کنند فکر می کنید برای رضای خدا و یا حفظ بیت المال است ؟ یا اینکه فردی که راس کار بوده از دیگران پول می گیرد بعد هم می گوید من از امام اجازه داشتم حالا بفکر مردم افتاده ؟ یا ان اقا که می گفت هر کس در امد زیر میلیون داره باید از تهران بره زندگی در تهران مال پولدارهاست حالا شده مدافع مردم ؟نگاهی به سوابق حامیان ورهبری این جریان و تفکرات انها داشته باشید منظور را متوجه می شوید بهر حال طرفدار یک جریان بودن لازمه اش داشتن خصوصیات ان جریان نیست . (248439)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۵۰:۴۶
جناب ناشناس! کی گفته که اونهمه نیروهای امنیتی بخاطر ۲۰۰۰ نفر بوده؟ شما اشتباه کردید.
اونهمه نیروهای امنیتی بخاطر حفاظت از جون این ملت انقلابی و اسلامی در برابر اوباش بود. حتما خوندید خبری رو که اوباش به اتومبیل آقای مرندی حمله کردند و قصد جون ایشون رو داشتند.
مردم جونشونو از سر راه نیاوردند که یه سری آدم باج بگیر، بخوان به اموال و جون اونها و بچه‌هاشون تجاوز کنن و کسی هم کاری به کارشون نداشته باشه. (247430)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۱۱:۴۲:۱۱
اگه یکی عقیدش با ما فرق داره نباید با هر لفظی مثل باج بگیرو اوباش خطابشون کنیم اینا افترا است و گناه کبیره (248098)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۵۴:۵۱
اون نیروها برای حفظ امنیت مردمه.
یادتون رفته اغتشاشگرها چه بلایی سر مردم معمولی میاوردن؟ (247437)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۱۱:۵۵
اره واسه همین 2 هزار نفر بوده! اگه بیشتر بودید که اربابتون بی بی سی از تصاویر ارشیوی استفاده نمی کرد.مرگ بر مزدور ما هوا ره ای (247464)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۱۶:۴۹
نه عزیزم، خوتون رو اینهمه مهم نگیرید، شما هم اگر نبودید نیروهای پلیس باید باشن برای تامین امنیت هر تجمعی، اونهم تجمعی با این گستردگی و حساسیت.
حالام که شما هستید و بینتون سطل آتیش زن هست، باید نیروهای بیشتری بیان.
این مسئله طبیعیه. (247473)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۳:۳۴:۱۷
با سلام ناشناس عزیز اینکه برای 2000 نفر اینقدر نیرو نمی گذارند چرا عزیزم با سابقه ای که بعضی از افراد دارند و با کوچکترین فرصت قصد ضربه زدن به اسایش و امنیت مردم را دارند ( مانند حمله به پایگاه نظامی )برای 100 نفر ادم فرصت طلب و دشمن کشور هم باید اینقدر نیرو بگذارند چون انها منافقانه خود را در لابه لای بعضی افراد سبز مخفی می کنند تا در زمان لازم ضربه به هر دو طرف را بزنند . پس تعجب نکن . (248427)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۳۰:۵۳
بابا خدا بیامرزه جد وابادتون را که نگفتید 50 نفر. از 50 نفر در روز قدس رسیدیم به 2000 تا. عکس ها و ویدیو ها هم که دروغ می گوییند. فقط اون عکس هایی که در مشهد در استقبال احمدی نزاد گرفتید راست هستند. برم این همه رو را (247335)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۱۵:۰۹
مگه تو آمریکا هم تظاهرات بود؟ آخه ما که تو ایران رفتیم سبزی ندیدیم! (247386)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۴۵:۵۸
اون پرچم امریکا نیست! پرچم مالزیه! (247502)
 
ali
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۴۵:۲۰
چقدر خوبه که شما از تو مالزی تعداد دقیق شرکت کننده ها رو می دونی و ما از تو ایران نمی فهمیم چند نفر بودن! این هم از قدرت های پنهان سبزهاست! (247425)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۰۹:۳۶:۱۰
شوخي ميكنيد،10ميليون سبز پوش اومده بودند! شايد هم بيشتر. فكر كنم كنم افسردگي سبزي گرفتم! (248671)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۳۷:۱۵
سلام
من اخرشم متوجه نشدم که این سبزپوشان چی می خوان؟ کی هستن ؟ هدفشون چیه؟ (247340)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۵۲:۲۹
مریم خانم حالا هنوز مونده متوجه بشی! خودتو ناراحت نکن! (247432)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۵۰:۱۳
نه دیر نشده. وقتی مرتب رنگ عوض میکنند و از ادعای نجات انقلاب و یاد یار مهربان به منتظری و اوباما میرسند ماییم که باید مرتب نظرمون رو نسبت بهشون بدتر کنیم؟ وقتی استراتژی واحدی ندارند؟ هدفی نامعلوم که همه در زیرش جمع شوند؟ آره آقای موسوی؟به خودت بیا برادر سابقم، نذار ازت استفاده کنند چیزی بهت نمیماسه (247650)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۵:۳۱:۵۵
با سلام مریم خانم این بابا راست میگه چون هنوز خودشان هم نفهمیدن چی می خوان هر روز منتظر خط و ربط اربابان از طریق بی بی سی هستند . (248497)
 
مهران ک
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۵۸:۱۲
علیک سلام
خوبی خواهر م ؟ فکر نمیکنید چند ماهی دیر شده برای این سوال ؟ (247443)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۹:۳۶:۵۷
اینا خودشون هم نمی دونن. فقط بهشون گفتن اگه اوباما جونشون بیاد ایران مثل بهشت میشه! و دیگه کسی آرزوی بهشت ندیده رو نمی کنه! همه حوری ها و قلمان ها با اطعمه و اشربه آمریکایی به دست در هر گوشه مشغول استفاده از نعمت های آمریکایی می شوند. فقط همین! (247826)
 
شايان
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۳۷:۲۴
با عرض سلام و خسته نباشيد
ميخواستم نظر جناب توكلي رو به اين متن جلب كنم كه در خبر آنلاين منتشر شده- احمد توکلی نماینده مجلس امروز حین حضور در راهپیمایی روز سیزده آبان مورد فحاشی قرار گرفت

به گزارش خبرآنلاین احمد توکلی نماینده مجلس امروز حین حضور در راهپیمایی روز سیزده آبان مورد فحاشی قرار گرفت . وی در حال حرکت در مسیر راهپیمایی - محدوده لانه جاسوسی آمریکا - بود که مرد میانسالی در حالی که ناسزا می گفت به توکلی نزدیک شد که با واکنش محافظ همراه این نماینده مواجه شد . در همین حال حدود ده نفر پشت سر احمدتوکلی راه افتاده و شعارهایی را علیه وی سردادند . این عده در حمایت از محمود احمدی نژاد ، شعار می‌دادند : مرگ بر منافق ؛ احمدی احمدی حمایتت می‌کنیم .

این رفتار ، با لبخند توکلی همراه شد .

توکلی از جمله نمایندگان اصولگرای منتقد دولت است

حالا به نظرم وقتشه كه ايشون يه كمي فكر كنن
چرا حامين دولت نميتونن منتقدان رو تحمل كنن
آقاي توكلي كهيك چهره شناخته شده اصولگرا هستن هم از هتاكي اين آقايون بي نسيب نموندن (247341)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۳۵:۰۷
مردم هم از هتاکی و دروغ‌گوئی خبرآنلاین بی نصیب نموندن! اگر این خبر صحت داشت، سایت الف اعلام می‌کرد.
ضمناً شعارهایی که گفتین، تو همه جا گفته می‌شد. مثلاً مرگ بر منافق. چرا خبرآنلاین اصرار دارید ربطش بده به توکلی؟ (247410)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۱۹:۴۱
بین شما سبزها هم افراد افراطی وجود داره.

من به عنوان طرفدار دولت، از آقای توکلی عذر می خوام.
می تونی همینجا به خاطر توهین های بی سابقتون به رییس جمهور یه عذر خواهی کامنتی از احمدی نژاد بکنی؟ (247477)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۴۶:۱۰
آقای شایان! من و خانواده‌ام و فامیلم به احمدی رأی دادیم و آقای توکلی رو هم دوست داریم. به احمدی هم به موقعش بخاطر اشتباهاتش اعتراض کردیم و می‌کنیم و مطالبمونو می‌نویسیم. امثال شما حق ندارید بی‌فکری چند تا آدمو تعمیم بدید به همه. نکنه فکر کردید که اینجا هم انتخاباته که ۱۳ میلیونو تعمیم دادید به کل کشور و به ۷۰ میلیون نفر؟! (247504)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۸:۱۹:۲۲
دوست عزیز مسئله اینه که دایره خودی و غیر خودی تعریف کردن این عواقب رو هم داره، بحث اینه که نباید عده زیادی رو غیر خودی دونست، که اگر اینطور باشه روز به روز این دایره تنگتر میشه

هیچ تضمینی وجود نداره که احمد توکلی با همین افکاری که امروز داره چند سال بعد در زندان بسر نبره!

اگر شک دارید نگاهی به این روزهای اوین بیندازید

اینهایی که این روزها در اوین به سر میبرند هم به هیچ عنوان فکرش رو هم نمیکردن که به چنین روزی دچار بشن.

از دستندرکاران \"الف\" تقاضا میکنم اجازه بدن این مطلب به بحث گذاشته بشه و این نظر منتشر بشه (247793)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۵:۴۱:۱۰
با سلام اقا جواد اصلا شما درست می گوئید ما که غیر خودی نداریم منافقین با انجنایتها هم خودی هستند ! پهلوی وسلطنت طلبها هم خودی هستند ! امریکا و اسرائیل هم خودی هستند ! انگلیس و بی بی سی که اصلا خودی که هیچ برادرند ! میشه بفرمائید جای دوست ودشمن کجاست ؟ اصول کدامها هستند ؟ (248502)
 
سحر
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۹:۰۷:۰۸
قربان خارج از گود نشسته ای ،پاشو بیا ایران و بعد شعار بده!آخه در مملکت کفر چیکار می کنی بیا ایران که ما اصولگرایان بوجود نازنین مداح گویت نیاز مبرم داریم. (248566)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۲۳:۱۰:۰۷
آقا جواد اصولا شما نفهمیدید که چرا یه عده زندان میرن.
مشکل سبزها این است که عقده سی ساله از نظام رو پشت نقاب اعتراض به نتیجه انتخابات پنهان کردند و عده زیادی رو با جنگ روانی به خیابان ها آوردند. حتی آقای موسوی را (249006)
 
ايرج
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۴۰:۲۶
معمولا\" با گذشت زمان هر واقعه اي هرچند بزرگ حرارت اوليه خود را از دست ميدهد . بنابر اين ساده انگارانه است كه فكر كنيد تعداد معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهوري در جامعه نسبت به گذشته كم شده است . كساني كه بحق فكر ميكنند آقاي احمدي نژاد فرد مناسبي براي اداره كردن اين مملكت براي 4 سال ديگر نيست . چون حتي در همين مدت كوتاه چند ماهه بعد از انتخابات ايشان با رفتار خود اين موضوع را به اثبات رسانيده اند . شما اگر متعصبانه به مضوع نگاه نكنيد از همين حالا افرادي را مي بينيد كه با توجه به انواع ترفند هايي كه رييس و مجموعه دولت براي انتخابات بكار بردند به ايشا ن راي داده اند و لي حتي اگر به زبان نياورند قلبا\" پشيمانند و رفتار دولتمران دليلي براي دفاع از رايي كه داده اند برايشان باقي نگذاشته . به هر حال اين يك واقعيت غير قابل انكار است كه زمان هميشه حقانيت حق را به اثبات ميرساند و تاريخ ثابت ميكند كه چه كسي دروغ ميگفته و چه كسي راست . (247342)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۱۲:۱۶
معمولا\" با گذشت زمان هر واقعه اي هرچند بزرگ حرارت اوليه خود را از دست ميدهد .
مثل به آشوب کشاندن مملکت و نایدیده گرفتن رای 24 میلیونی
چند سوال:
- رای 24 میلیون نفر از همطونان ایرانی هم با گذشت زمان حرارت اولیه اش را از دست داده است؟
- ادعای تقلب بدون ارائه مدرک و سند در انتخاباتی که بیش از 400 هزار نفر دست اندرکار آن بوده اند و روال قانونی خود را طی کرده است هم با گذشت زمان حرارت اولیه اش را از دست داده است؟
- هستند کسان بسیاری هم که اکنون فهمیده اند بازی خورده اند! و سعی می کنند که دیگر بازی نخورند (247608)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۴۱:۲۶
چرا مي خواهيد به اصطلاح سبزها را از اراذل و اوباش جدا كنيد . اين كار ( جدا كردن اراذل و مردم ) اوايل پس از انتخابات شايد توجيه داشت ، اما حالا همه ي اين افراد جدا از مراسم اصلي را بايد خائن و اراذل و اوباش بناميم چون همه ي مسائل روشن شده است. و فقط كساني كه به دشمنان اين كشور و نظام ، اميد بسته اند خود را به ناداني و حماقت و بي منطقي دلخوش كرده اند. (247343)
 
امید
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۵۳:۲۵
مدیر محترم سایت!
آیا این نوع کامنت گذاشتن مصداق توهین نیست؟ (247721)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۶:۱۷:۲۸
نه خیر آقا !

تمام جیره خواران آمریکا شایسته توهین اند. (247736)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۷:۱۶:۵۷
چه جالب با این هم مخالفت کردند!

این یعنی کسانی که جیره خوار امریکا هستند خوب اند.

محض اطمینان می نویسم تا ببینم چند نفر با این کامنت هم مخالفت میکنن: درود بر ایران

یالا مخالف رو فشار بده ، یالا! (247761)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۲۱:۵۸:۴۴
من یادم نمی آد که امریکا به من چیزی داده باشه که تو به خودت جرات دادی به من بگی جیره خور. (247876)
 
امید
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۴۴:۰۶
شما می خواهید صورت مسئله را پاک کنید؛ قبول دارم که جمعیت سبزها در روز 13 آبان مثل روز قدس نبود ولی توجه داشته باشید این جمعیت بعد از آن همه فشار و خشونت که در تجمع های پیشین بود به میدان آمده بودند؛ به هر حال پیشنهاد می کنم به جای فرافکنی به حل مشکل بپردازید تا فاصله ها از این که هست بیشتر نشود. (247344)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۲۲:۱۷
فاصله ها رو خودتون ایجاد کردید، خودتون هم برطرفش کنید. ما گفتیم شما بر خلاف اکثریت مردم شعار \"دولت سبز ملی\" بدید؟ (247480)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۹:۴۱:۵۸
تو سبزها یکی پیدا شد راست بگه! شما اشتباهی شبز نشدی؟ (247829)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۵:۴۸:۱۸
با سلام امید عزیز واقعا داری بی انصافی میکنی روز قدس که تشریف اوردیدبدون هیچگونه برخوردی شعار هم دادید ولی وقتی دیدید اقلیت هم نیستید یک عده ای از شما تشریف بردن منزل و یک عده هم که طاقت نداشتند رفتند میدان ولیعصر حمله کردند به موتورهای نیروی انتظامی حالا هم همان عده هنوز دق و دلی اقلیت بودن را دارند طاقت شکست وقبول اکثریت را ندارند هر چند وقت یکبار هم به بهانه ای بیایند بیرون ابراز وجود کنند بیشتر بخاطر التیام دردشان وشکستشان است تا هدفشان. ناراحت نباشید . خیر است . (248505)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۴۶:۰۷
به یاد بیاوریم که تجمعات گروهکها در سالهای اول انقلاب از این تجمعات احیانا هم گسترده تر بود و هم پرشورتر... خوب است هواداران ساده دل این جریان و خود موسوی و کروبی پاسخ بدهند که آنها امروز به کجا رسیده اند؟ تا کی این حضرات می خواهند عرض خود را ببرند و باعث زحمت مردم بشوند؟!
این شعر استاد شفیعی کدکنی وصف حال کسانی است که بعد از آن همه شهید سرخ این روزهای با حمایت بیگانه پرچم سبز برافراشته اند:

زان پس که صدهزار شقایق به کوه و دشت
پرپر شدند در ره آن سرخ انتظار
در تنگنای گوشه مطبخ , پیاز پیر
با ریش و ریشه ای که فروهشته در سبد
افراشته است پرچم سبزی
که این منم
پیغام این بهار ! (247345)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۵۰:۱۳
می‌بینم که بی‌بی‌سی فارسی هم در خبر ساعت ۵ بعد از ظهرش و هم در ساعت ۶ بعد از ظهر دیروز، تصاویر چند ماه قبل سبزکا رو به اسم تصاویر روز ۱۳ آبان، به مردم قالب می‌کنه، بخصوص اون تصاویری که از یه ساختمون بلند نیمه‌کاره و از میون تیر آهنها فیلمبرداری شده، و همینطور تصاویر کروبی که در اتوبان راهپیمایی می‌کنه. این تصاویر در روز قدس هم از همین شبکه پخش شد. اگه راست میگن، بیان تصاویر واقعی امروز تهران رو پخش کنن که سبزا زور می‌زدن تا خودشونو نمایش بدن. این شعار سبزا که می‌گفتن: « اوباما! یا با اونا یا با ما »، واقعا شرم‌آور بود. براشون متأسفم که خودشونو بازم ضایع کردند. آخه سرانشون می‌گفتن ما با نظام مشکلی نداریم و فقط منتقد دولت هستیم، اما حالا داره بیشتر معلوم میشه که اینا حاضرن به رئیس جمهور ایران بگن: « دیکتاتور » و براش آرزوی مرگ بکنن، و بعد پناه ببرن به آغوش اوبامایی که رئیس جمهور یک کشور مستکبره و در ضمن اجنبی هم هست و هموطن ما هم نیست. متأسفم واسه کسانیکه آرزوی حمله‌ی اوبامای مکار به ایران رو دارن و ازش کمک می‌خوان. اینا تصاویر عراق رو فراموش کردن که وقتی آمریکا به اونجا حمله کرد، زنای عراقی رو از خونه‌هاشون بیرون می‌کشیدن و جلوی چشم شوهراشون، بهشون تجاوز می‌کردند. موسوی هم با اون بیانیه‌ی ۱۴ خودش باز هم نه خطاب به حامیان خودش بلکه خطاب به مردم، داد سخن داده. یکی باید به موسوی حالی کنه که اون یه کاندیدا بیشتر نبوده و حالا هم شکست خورده و باید بشینه سر جاش. باز هم توی بیانیه‌ش گفته که : « دیر یا زود – بلکه به امید خدا بسیار زود – مخالفان مردم صحنه را ترک می‌کنند » و حالا با شعار سبزا میشه فهمید که دیر یا زود می‌خوان به کجا برسن. مرگ بر هر چی خائن به وطنه. مرگ بر هر چی خائن به ملته. ایشاالله بزودی موسوی و کروبی در دادگاه جوابگو باشند. (247350)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۱۰:۰۸
خوشبحالت كه مي توني بي بي سي ببيني با اينهمه پارازيت! (247673)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۴۸:۱۱
برادر مگه تو اردن هم پارازیت می ندازن رو بی بی سی؟نکنه از مجاهدین خلقی؟اره؟ (247719)
 
سید داوود قرشی
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۰۰:۰۱:۰۳
جای تاسف داره که به این سادگی به هر کسی که بخواهید تهمت می زنید. در دادگاه عدل الهی باید پاسخگو باشید. (247952)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۶:۱۵:۲۱
سلام فاطمه خانم،

الحق که شیر پاک خورده هستین و به اسم فاطمه سزاوار. خدا هر چی از دو عالم آرزو دارید بهتون عطا کنه.

محتاج دعا.

آرش. (247735)
 
amin
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۵۰:۲۳
سبز ها:بعد از حماسه ميليونيه 13 آبان پيش به سوی 22 بهمن،اطلاع رسانی کنيد! هههه (247351)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۵۴:۴۳
هر روز كه ميگذرد با روشن شدن زواياي ديگري از وابستگي تجمعات سبز به بيگانگان،بسياري از هواداران اين گروه از آنها فاصله گرفتند،لذا مي بينيم تجمعات سبزها هر روز آب مي رود! اما تجمعات مردم در دفاع از نظام هر روز فشرده تر مي شود و ظاهرا مدتي هست كه مردم احساس ميكنند بايد در راهپيمائي ها پر شكوهتر از قبل شركت كنند،تا دشمنان را توهم بر ندارد ،كه مردم همين چند صدنفر آشوبگر هستند! اما نكته جالب ديشب من بي.بي.سي فارسي را نگاه ميكردم ،ديدم حتي يك ثانيه از تجمع بزرگ مردم تهران در لانه جاسوسي را پخش نكرد، وفقط اون چندصدنفر سبز را با آب و تاب نشان مي داد و تحليل هاي يك طرفه خودش را مي كرد،حالا ميفهمم كه امريكائي ها و كلا غربي ها چرا طر ح هاشون تو ايران شكست مي خورد! چون يك طرفه به مسائل نگاه ميكنند، اكثريت مردم را نمي بينند، دلشون به همين اقليتي كه جا پائي در مردم ندارند،خوش است. ميگن يك خبرنگار آلماني يكي از سالها براي پوشش راهپيمائي 22 بهمن چند روز قبل از 22بهمن به ايران آمد و در ميان مردم از اوضاع اقتصادي و سياسي مي پرسيد و از جوابهاي مردم نتيجه گرفت كه مردم چون همه ناراضي هستند فردا كسي در راهپيمائي شركت نميكند! لذا فردا كه از برج آزادي آن جمعيت ميليوني مردم تهران را ديد ،با تعجب به آلمان مخابره كرد كه مردم ايران قابل پيش بيني نيستند و فقط در ايران آب و هوا را ميتوان درست پيش بيني كرد! حالا قابل توجه برخي داخلي ها و خارجي ها! (247357)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۱۱:۰۷
لطفا چند تا از اين زاويه هاي پنهان را آشكار بفرماييد تا افراد ساده دلي مثل من هم بدانيم (247676)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۱۱:۱۰:۵۵
همين حمايتهاي امريكا و اسرائيل و انگليس از سبزها مهمترين دليل خيانت! (248697)
 
شیخ اشراق
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۵۶:۵۷
با تشکر از الف ولی شما می گید 2هزار نفر از خودشون بپرسی می گن...
(من نمایشگاه مطبوعات بودم یکی گفت یکی از راهپیمایی ها4M آدم اومده بود!)در هر صورت یک برگ زرین به ملت بزگوار ایران و یک برگ سیاه دیگر به سبزی ها اضافه شد تا مردم حق رو از باطل درک کنند زمان لازم است و ما در انتظار عمار ها نشسته ایم تا به مردم بصیرت بدهند
به امید پیروزی حق بر باطل
یاعلی
(راستی کسی از مهدی.ه خبر نداره من واقعا نگرانش شدم) (247360)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۵۹:۰۳
چند جا خوندم جنگ زرگری درست می کردند مثلا یه عده بسیج میشدند و بقیه رو میزدند که مردم تحریک بشن که باهاشون همکاری کنند.
امریکا ،موسوی پیوندتان مبارک (247362)
 
علي
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۰۲:۴۰
اصلاحات و جنبش سبز دچار مرگ مغزي شده است حالا بعضي ها مي خواهند با دهها دستگاه پزشكي اين ميت را چند صباحي زنده نگهدارند ،كه به هر صورت دير يا زود براي هميشه خواهد مرد.شايد عاقلترين كاري كه موسوي و كروبي ميتوانستند انجام دهند اين بود كه دست از لجاجت بچه گانه بردارند و به راي مردم تمكين ميكردند! و براي بعدها برنامه ريزي ميكردند! اما نشان دادند از احساساتشان بيش از عقلشان استفاده ميكنند. (247368)
 
ir
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۰۶:۱۴
سبز اموي بار ديگر به ملت باخت . (247373)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۶:۰۶:۳۳
اگر با تاريخ اسلام آشنا باشيد می دانيد که
سبز نشانه بنی هاشم (فرزندان هاشم)
مشکی نشانه بنی اميه (فرزندان اميه)
اين رفتار منفعلانه شما که رنگ سبز را علوی و اموی کرديد تا رنگ سبز را مصادره کنيد نشانه ضعف شما ست نه نشانه قدرت شما (248514)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۲۰:۴۹:۱۱
خیر عملکرد شما مانند یاران منافقی است که بارها در میان هاشمیان زندگی کردند و از پشت به آنها خنجر زدند! این است معتی سبز اموی! نه تفکیک رنگ سبز ومشکی از هم! (248595)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۰۶:۲۴
اطمینان دارم که منتشر نمیکنید اما برای وجدان خودم میگویم :
شما که میگید جمعیت کم بود چشمتان را بسته اید ....!؟
نزدیک 25 تا اتوبو س که خودم دیدم از ورامین به طرف تهران میاد از شهریار و طالقان که .... (247374)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۲۰:۵۱
ببخشید ولی شما چجوری از اونجا دیدی؟!استرالیا هم ورامین داره؟! (247396)
 
کارن
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۲۹:۱۹
آقای ناشناس 247374

تو که توی خارج از کشور تشریف داری چطور با چشم خودت اتوبوس ها را از ورامین به طرف تهران دیدی؟ (247402)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۲۲:۴۸:۳۱
شما مطمئنی ایشون استرالیاست؟! یه کم در مورد تکنولوژی اطلاعات مطالعه مون رو بیشتر کنیم و به هم انگ نزنیم... (247897)
 
علی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۰۶:۲۶
چند نکته که نظر من را در راهپیمایی به خود جلب کرد:

1-وقتی کروبی در حلقه محافظین و طرفداران خود در حال ترک صحنه بود
2-همانند روز قدس معترضین که اغلب شمال شهری هستند در هنگام بازگشت به سمت شمال شهر سطلهای اشغال را آتش زدند که این امر در اکثر کوچه هایی که بین کریمخان و مطهری بود اتفاق افتاد و جالب آنکه این اتفاق همانند روز قدس به هیچ وجه در کوجه های پایین تر از کریمخان اتفاق نیافتاد.

3- نکته دیگر حضور بیشتر زنان در مقایسه با مردان در جمع معترضین در مقایسه با روز قدس بود. این امر به این معناست که حرکات احساسی بر عقلانیت جنبش سبز دارد غلبه می کند . نکته دیگر انکه بسیاری از مردان حاضر به گذشتن از کسب و کار خود برای شرکت در این حماسه سبز نبودند که یک آسیب جدی برای این جنبش است.

4-کسانی که تا به حال در این روز جلوی لانه نیامده بودند امسال حضور داشتند.به عبارت دیگر حضور مردم به واسطه حضور سبزها تقویت شد.

5-بعضی از بچه های بسیج با تفنگهای پینت بال که گلوله های رنگی پرت می کند آمده بودند که قدری خنده دار بود و نشان میداد که بعضی دنبال ماجراجویی و بازی هستند .دقیقا همان چیزی که در تعقیب و گریز سبزها به چشم می آمد.مثلا سبز ها گاها هنگام فرار کردن می خندیدند و با هم شوخی می کردندو به نوعی این کار را بازی خیابانی میدانستند.ضد شورش ناجا هم فقط با موتور دنبال میکرد و بدون آنکه کسی را بازداشت کند دوباره بر می گشت.

6-علیرغم تاکید میر حسین مبنی بر عدم طرح شعارهای خارج از دستور و تند ،معترضین به این کار ادامه دادند.این یعنی آنکه این جنبش لیدر در داخل ندارد و شاید عبور از میرحسین همانند عبور از خاتمی در دستور کار قرار گرفته است.

7 . (247361)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۰۷:۳۶
دو عامل در افول اعتراضات می تواند دخیل باشد:
1- برخورد خشونت آمیز حکومت و رفتارهای نامتناسب با معترضان
2- اجازه دادن به بیان اعتراضات از راه های قانونی

از آن جا که مردم عادی بیش از آن که به دنبال آشوب باشند به دنبال اصلاح زندگی خود و تداوم آرامش هستند بنابراین هر یک از دو عامل فوق به سرعت بدنه ی مردم را از یک اعتراض جدا خواهد کرد. همانطور که پس از 15 خرداد 42 یا 28 مرداد 32 چنین شد.

اگر حکومت به موقع زمینه ی آزادی بیان اعتراضات را فراهم آورد که هنوز در کشور ما مهیا نیست به تدریج همگان میل به آرامش پیدا خواهند کرد. اما اگر حکومت منتظر روزی شود که فشار توقعات مردم زبانه بکشد و مجبور به دادن آزادی شود آن گاه همان می شود که آزادی های سال 56 به بعد در پی داشت. یعنی ناگهان آتش خشمی زبانه می کشد و تر و خشک خواهد سوخت.

امیدوارم بزرگان ما به فکر باشند و آزموده را دوباره نیازمایند. (247377)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۴۱:۲۱
آزادی بیان از نوعی که مورد نظر آقایان است یعنی گرفتن چک سفید برای گفتن هر دروغ ممکن، و بعد فرار از پیگرد قانونی.
راه‌های بهتری هم برای افول اعتراضات خشونت‌بار هست. آن هم این‌که سایت‌های اصلاح‌طلب به همراه پخش شایعه و شبهات انتخاباتی، بخشی از پاسخ‌های داده شده را هم بازتاب می‌دادند. به همراه پخش شایعه و تهمت تجاوز جنسی توسط کروبی، بخشی از پاسخ کمیته قضائی بررسی این ادعا را هم پخش می‌کردند.
دوست عزیز، مشکل مملکت ما دروغ است. چرا به جای مقابله با دروغ، آزادی دروغ را بخواهیم!؟ (247418)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۶:۵۵
آقای ناشناس.سایت اصلاح طلبی هم مگر باقی مانده است؟! (247601)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۴۳:۰۹
قبول دارم . منتها این اعتراض نیست زورگوییه. مردم تهران باید رای اکثریت رو بپذیرن. جالبه برگشتیم به چند هزار سال پیش بحثهای سقراط و اینا! (247421)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۰۰:۲۲
3- افزایش آگاهی و بصیرت عمومی
4- کم بودن انگیزه واحد معترضان
5- ضعف نفس رهبران
را فراموش کردید (247658)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۰۹:۴۸
صبر ملت هم حدی داره
دفعه دیگه مردم محکم تر از این بار با این جماعت اراذل و اوباش برخورد می کنند. این رو مطمئن باشید
البته توجه داشته باشید که بنده گفتم اراذل و اوباش! دوستان سبز به خودشون نگیرند (247378)
 
متعجیب
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۱۱:۰۵
اقا مگر نمیگید دو هزار نفر چرا یک با مجوز راهپیمایی نمیدن که از این دو هزار نفر فیلم بگیرن به مردم نشون بدن که فقط دو هزار نفرند نه 40 میلیون؟ (247379)
 
شاهين
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۱۲:۵۵
چرا دروغ ميگيد! من ديروز جلوي لانه بودم همه اونهائي كه اومده بودند،نشان سبز داشتند و به نفع كروبي و موسوي شعار مي دادند! پرچم هاي تو دستشون اگرچه سفيد و قرمز داشت ولي توش سبز هم بود! تازه نيرو انتظامي هم سبز پوشيده بود اون جمعيت عظيم همه سبز بودند،درختها هم سبز بود! (247381)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۱۱:۴۴
با همه کنایه ها، باید به طبیعت سبز انسان هم اشاره میکردی. طبیعت صلح طلبی، طبیعت دوستی و برابری برای همه،... (247550)
 
کارن
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۱۶:۱۸
جناحی که دریوزگی بیگانه رو بکنه محکوم به شکسته اون هم از نوع آمریکایی و انگلیسی! (247388)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۶:۰۵:۱۳
با سلام خدمت کارن عزیز دوستان متوجه نشدم منظورشان از مخالفت با متن کارن چی بود ؟یعنی هرکی دریوزگی امریکا وانگلیس را بکند پیروز است ؟ (248512)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۲۰:۳۹
واي خداي من چه قشنگ! همه جا سبزه! آدما همه سبزن! ماشينا سبز! تاكسيا سبز ! مترو سبز! درختا سبز! خيابونا سبز!... ننه! باز منو با پارچ آب بيدار كردي! داشتم خواب قشنگي ميديدم! فكر كنم افسردگي گرفتم،باس برم دكتر! (247395)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۳۵:۱۰
خوشحالم که پس از مدتی \"بخش تحلیلی الف\" خودش یه مطلب در مورد اتفاقات مهم اخیر نوشت. مدت زیادی بود که خبرگزاری \"فارس\" شده بود منبع اخبار اینچنینی شما. نه تنها من که همه ی کاربران الف از این رویه ناراضی بودند. من با بسیاری از مواضع شما علی الخصوص بعد از انتخابات مخالفم اما بیشتر از آن با خبرهای نقل قولی شما از خبرگزاری های مختلف(بعنوان خبر و نه در مقام مقایسه) مشکل دارم که متاسفانه این مدت اخیر سر به فلک گذاشته است. (247411)
 
ali
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۳۹:۲۸
سلام
متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهات دوستان به اصطلاح ارزشی و حامی دولتمون این هست که چون رسانه های خارجی از جریان سبز حمایت می کنن و گروهای ضد انقلاب این رو با اونها مقایسه می کنن اگه اینطور باشه که کل انقلاب زیر سوال هست ا اگه دوستان یکم مطالعه کنن می بینن که انقلاب از زمانی شدت گرفت که امام به پاریس تبعید شد و همین BBC,CNN ,... مدام بیانیه ها و اخبار رو منتشر می کردن و در اون زمان همه یک رادیو کوچک داشتن که به اخبار گوش بدن این کار رسانه هاست و از این طریق درامدزایی می کنن و نمی شه قیاس کرد و دوم اینکه قبل انقلاب هم همه گروهها از امام حمایت می کردن مارکسیستها ، مجاهدین خلق ، کمونیستها ،گروههای رادیکال ، چپ ،... همه گروههای ناراضی آیا این معناش این بود که امام همه این ها رو قبول داره ؟ اگر اینجوری هست تفسیر شما که اصلا دیگه جمع کنین برین کاسه کوزتون رو چون از ریشه شما ها مشکل دارین اگه نه پس این بندگان خدا رو متهم نکنین اینکه پهلوی حمایت کرد چه ربطی به اون ادمی داره که به خاطر ارزشهاش می ره اعتراض می کنه به دولتی که داره به اسم ارزشی بودن همه چیز یک مملکت رو نابود می کنه . واقعا چرا شماها یاد گرفتین جا گوش دادن حرف و اعتراض به همه انگ بزنین تا خودتون رو تو حاشیه امنیت قرار بدین ؟ این غیر از این هست که واقعا انسان باید ضعیف اانفس باشه که با زور و انگ زنی بخواد معترضهاشو از بین ببره ؟ کجای سیره ائمه ما این بوده شما ها که دم از دین می زنین ؟ من به شخصه بعضی حرکات افراطی و شعارهای افراطی رو که یک سری با نماد سبز انجام می دن اصلا قبول ندارم و باید خیلی با درایت خواسته هاشون رو مطرح کنن ولی جریانی هم که قدرت دستش هست باید این همه تنگ نظری رو بذاره کنار و با سعه صدر برخورد کنه ، این اعتراضات و انتقادات می تونه یک فرصت برای رشد ایران باشه نه تهدید اینکه دو طرف کامل زیر ذره بین هم باشن خیلی خوب هست. ببینین اگه دوستان میان می گن تو دولتهای قبلی همش دزدی شده و با این رای میارن یک بار گفتن چرا دزدی شده ؟ اگر واقعا دزدی شده باشه اتفاقا دلیلش همین آقایون هستند که اون زمان با حمایت های افراطی شون و سرکوب کوچکترین اعتراضی باز با نام اینکه معترضین می خوان نظام رو نابود کنن باعث ایجاد دایره قدرت و فساد شدن . حالا چه تضمینی هست دوباره چهار سال دیگه که یک دولت دیگه خواست بیاد سره کار همین حامیان دو اتشه دولت ، دوباره اونوری نشن و نگن این دولت قبل خراب کاری کرده و باز روز از نو روزی از نو ، کشور ما تا کی باید تاوان افراط و تفریط و عقل گریزی رو باید بده . خواهش دارم این مطلب رو پخش کنین و دوستان هر دو طرفی هم بخوننش و یکم فکر کنن ایران واقعا تو شرایط خوبی قرار نداره و ادامه این روند می تونه لطمات غیر قابل جبرانی بزنه خواهشا یک کم فکر کنین. (247415)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۱۱:۲۱
مقداریش درست و مقداریش غلط بود. انقلاب توسط توده مردم انقلابی که پشت سر امامشان حرکت کردند پیروز شد. گروههای مخالف شاه هم ناگزیر زرنگی کردند و با مردم همراه شدند. یک مقدار ریا و کمی هم نفاق که البته خیلی زود از بدنه ملت جدا شدند و حالا آیا ما باید آنها را انقلابی بدانیم؟ در ضمن آنهایی که در ظاهر در کنار امام قرار گرفتند علناً ابراز دشمنی با اسلام یا ایران نداشتند. آیا الآن هم همینطور است؟ آیا آقای موسوی فقط به حال فکر میکند که از فشار داخلی و خارجی آنها استفاده کند و فردا چه؟ یکدیگر را قربانی کنند؟ یا آنکه آن نیروها زرنگی میکنند و از آبرو و محبوبیت نیروهای داخلی سوء استفاده میکنند تا به اهداف خودشان برسند؟ در هر صورت این اتحاد قابل توجیه نیست و یا نشانه تزویر است یا حماقت. (247677)
 
for ever
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۲۷:۱۲
سلام
1- جهت اطلاع برادر اهل مطالعه خودم عرض می کنم که در زمان انقلاب اصلا CNN وجود خارجی نداشت و تاسیس این شبکه برای پوشش جنگ خلیج فارس بود.
2- جهت مزید اطلاع شما بازهم عرض می کنم که برخلاف تلاش های بسیاری که صورت گرفت یکبار هم امام پیامشان را از طریق رادیو های خارجی به گوش مردم نرساندن و درتمام مدت مراقب بودند و این بیانیه ها از طریق رابطین مورد وثوق امام به کشور می رسید تکثیر می شد و این رادیو ها هم از این طریق نقل می کردند چرا؟
چون اون پیر خرد پیشه تجربه شکست های پیاپی ملت رو از این گرگ انگلیس در سابقه ذهنی خود داشت و اجازه نداد تا دشمنان ملت پیام او را مصادره کنند و وقتی که موفق به همراه کردن مردم پیرو امام با خود شد در گردنه ها و پیچ های خطرناک مسیر پیروزی انقلاب مردم را با خود همراه و از رهبرشان جدا کنند ( مثل کاری که با مصدق و کذا کردند) همواره مردم با پیامی اصیل و از منبع اصلی رو برو بودند که دشمن نتوانست آن خیل عظیم را بشکافد. امروز هم بی بی سی سودای همان سایست قدیمی تفرقه بیانداز و حکومت کن را در سر می پروراند.
ایران باید در گیر مسائل داخلی باشد تا عربستان جرعت کند به زائر آن بی احترامی کند ایران باید به خود مشغول باشد تا راحت بشود سر همه جنبشهای مقاومت در جهان را زیر آب کرد و ....
امید است که ما عاقل باشیم و در زمینی که دشمن طراحی کرده بازی نکنیم یا حداقل به آن مشکوک باشیم (247703)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۲۲:۵۴:۳۰
تشکیل CNN از کی بود؟! جنگ خلیج فارس؟! بگذریم... تمام اشکالتون به صحبتهای دوستمون همین بود؟ (247898)
 
شاداماد
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۷:۲۴:۰۴
علی آقا!
CNN در زمان حمله صدام به کویت شکل گرفت چطور سال 1979 اعلامیه های امام را پخش می کرده؟
یه چیزی گفتی هااااا ! (247763)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۷:۱۹:۱۰
با سلام علی عزیز شما درست فرمودید ولی ما یادمان نمی اید سی ان ان وشبکه فارسی زبانی بوده باشد که با بودجه امریکا برای امام خمینی برنامه ریزی کند ساعت الله اکبر مشخص کند شعارهای تظاهرات را تعیین کرده باشد .بعد هم یاد نداریم رئیس جمهور امریکا بر علیه شاه موضع بگیرد و بگوید ما از جنبش و انقلاب مردم ایران طرفداری و حمایت می کنیم عزیزم یا خودت را به کوچه علی چپ زدی یا خدایی نکرده مردم را ...... فرض کردی .بهرحال این یک روش تبلیغاتی استعماری است که با تشبیه اقدامات خود به اقدامات مورد پسند مردم قصد خوب جلوه دادن حرکت خود را دارند بهر حال نمی ایند بگویند ما قصد فریب شما را داریم یا برای به بند کشیدن شما داریم این کارها را می کنیم . باید اینگونه باشند و افراد .... مانند شما را خام کنند البته اگر شما از دشمنان نباشید . (248537)
 
!
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۴۳:۱۵
اینجوری نمی شه پیش رفت!
ما مراسم تظاهرات و..... تو تقویم زیاد داریم، قراره سر هر مراسمی این تنش ها و.... وجود داشته باشه، و خوراک تبلیغاتی غرب و مریکا بشه؟!
مراسم عاشورا و 22 بهمن و..... در پیش است، انتخابات اینده را چکار می کنید؟!
بهتر نیست به فکر یک راه حل اساسی باشیم؟!
به هر حال بخشی از مردم ایران عصبانی هستند و بی اعتمادی و..... بین مردم موج می زند! (247422)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۷:۲۱:۳۴
با سلام عزیزم راه حل مشخص است قانون (248539)
 
امير
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۰۹:۴۸:۲۵
براي تخليه روحي و رواني ناشي از شكست سبزها اين مراسمات خوبه! بذا دلشون رو به همين تجمعات چند صدنفره خوش كنند! (248675)
 
کامران
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۵۰:۳۹
عزیزم مگه 25 تا اتوبوس چقدر میشه الکی شلوغش کردی ، فوقش بشه 1500 نفر ، آدم وا قعا حرصش میگیره که چند نفر اراذل و اوباش برای خودشون از طرف همه ملت حرف میزنن از طرف ملت میرن ارز آمریکا مثل بچه ها غذرخواهی میکنن که سفارتشون و تو ایران تسخیر کردن ! یا مثلا بر ضد یک کشور دوست (روسیه) شعار میدن بقول امام اینها میخوان با طرح شعارهای مرگ بر شوروی و مرگ بر روسیه شعار مرگ بر آمریکا فراموش بشه
البته با هوشیاری مردم این توطئه نقش بر آب شد و مردم هنوز هم اطمینان دارند کی دوسته کی دشمن - مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس ، مرگ بر منافق - مرگ بر ضد ولایت فقیه (247429)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۱۸:۰۳
مرگ بر آمریکا.مرگ بر روسیه. (247614)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۱۶:۵۷
البته ما روسیه را هم دوست نمیدانیم. فقط خوبیشان این است که به نفعشان نیست با ما دشمنی کنند. ولی اگر آن سبزها صادق بودند در کنار مرگ بر روسیه، مرگ بر آمریکا و نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی می گفتند. مرگ بر منافق. البته منظورم مردن نیست بلکه نابودی و سقوط این اندیشه است.
اگر به سبزها بر میخورد و شرمشان میاید یک اعلام برائت و انزجار حسابی بکنند تا ما دستشان را بفشاریم. (247683)
 
emra
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۰۹:۰۴:۳۴
اگر خودتان را مسلمان میدانید، بدانید‌ که هم روسیه و هم چین تا به حال دشمنی‌های بسیار با مسلمانان کرده اند. پس نگویید به نفعشان نیست که با ما دشمنی کنند، مسلمانان چچن را میکشند و سرکوب میکنند و دریای خزرمان را غارت میکنند، نیروگاه بوشهرمان را با گستاخی در حالت نیمه تعطیل نگاه میدارند، آن وقت میگوئید به نفعش نیست با ما دشمنی کند. (248058)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۵۷:۲۹
اطمینان دارم که منتشر نمیکنید اما برای وجدان خودم میگویم :
شما که میگید جمعیت کم بود چشمتان را بسته اید ....!؟
نزدیک 25 تا اتوبو س که خودم دیدم از ورامین به طرف تهران میاد از شهریار و طالقان که ....

شما تلسکوپ داشتی که از ان طرف دنیا تونستی 25 تا اتوبوس را از ورامین به سمت تهران بشمری و مطمئن هم بشی همه دارن میرن راهپیمایی ؟
آی پی شما که از استرالیاست رفیق ! (247440)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۱۵:۲۶
این همه ای پی از کشور های دیگه از شما حمایت کردن اشکالی نداره با ای پی دیگه از شما نقد کنن اشکال داره ! (247612)
 
علی رضا
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۰۳:۵۲
در دانشگاه فردوسی مشهد هم تعداد زیادی از دانشجویان بدون دخالت حتی یک مامور یا مسئول سبزهای کم تعداد را دوره کردند و بدون حتی یک مورد درگیری، آنها را تا در خروجی دانشگاه به عقب راندند ولی از آنجایی که نگهبانی اجازه خروج نمی داد سبزها مجبور شدند از میان راهی که برایشان باز شده بود و درمیان اعتراض شدید و هو کردن دانشجویان رسما به سمت دیگر دانشگاه فرار کنند. (247451)
 
محمدآقایی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۰۴:۵۵
به خدا همتون علاف و بیکارید
برید به زندگیتون برسید
مملکت داره کاره خودش را میکنه
میرحسین داره کاره خودش را میکنه
رئیس جمهور داره کاره خودش را میکنه
فقط ملت علافند
همین................................................. (247453)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۰۸:۳۵
سلام
به خدا بغض گلوم رو گرفته، تا چند مدت پیش شما رو کنار مردم میدیدم ولی گویا اشتباه کرده بودم. این حق هست که از صبح تا شب در کشورم که مثل جان دوستش دارم غیر مستقیم و مستقیم به من بگن لال شو؟ بگن حرف نزن؟ صدای منتقدان این دولت گوش آفاق رو کر کرده اما آقایان همچنان در خواب هستند.
از شما دوستان الف و بسیاری از صاحب منسبان و صاحب تریبون ها شکایت دارم. برخی کمتر و برخی بیشتر هر اعتراضی را با حرف های مفت ضد انقلابیون یکی می کنید و همه را میکوبید. مگر اعتراض من بخاطر تشویق های آن مردک پهلوی است که خبرگزاری های اصولگرا مرا با آنها یکی میکند؟ متاسفانه در کشور اسلامی مان صدای من ِ مسلمان به گوش هیچ صاحب منسبی نمی رسد. تنها فرصتی که برای من و امثال من مانده چنین راهپیمایی هایی هست که من بتوانم کنار هموطنانم حرفم را بزنم.
من اعتراض دارم
من حق اعتراض کردن دارم
قانون اساسی که مشروعیتش را از من و امثال من گرفته است این حق را به من و امثال من داده است
تا کی باید حرفی نزنم؟
تا کی از ترس حاکمان و هزار انگ و برچسب من نمی توانم مثل انسان های متمدن حرفم را بزنم؟ که به من نگویند عنصر ضد انقلاب، نگویند در جهت منافع صهیونیسم، نگویند نامسلمان، نگویند سلطنت طلب...
گویا صاحبان قدرت یادشان رفته سخنان حضرت علی(ع) را...؟ یادشان رفته که منی که در حکومتشان هستم اگر نتوانم بدون ترس و واهمه حرفم را بزنم سر و کارشان با خداوند و روز داوری است.
باشد
این کشور و مسلمانی و حق حرف زدن برای شما
چشم
ما سکوت می کنیم، نگاهتان هم نمی کنیم که راحت باشید
به تقدیر و عدالت خداوند هم حواله تان نمی دهم اما
لطفاً اینقدر ادعای مسلمانی نکنید، لااقل بگذارید قداست برخی چیزها حفظ شود تا چند صباح دیگر جلوی فرزندانم بتوانم از مسلمانی دفاع کنم

هرچه نوشتم حرف دل بود، کمی از آتشی که چندین ماه است درونم را میسوزاند


(اگر هنوز اندکی از اعتقادتان به آزادی بیان باقی مانده است نظرم را منتشر کنید) (247457)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۱۳:۰۱
عزیز من !
من از برخی تندرویها دفاع نمی کنم اما حرف زدن و اعتراض کردن در همه جای دنیا قاعده و ضابطه دارد. نمی شود مملکتی را به بهانه حرف زدن به آشوب کشید. ماهها امنیت و آسایش مردم را سلب کرد. نمی شود برای حرف زدن و به بهانه قانون , قانون را زیرپا گذاشت. نمی شود با بیگانه ائتلاف پنهان و آشکار کرد و توقع داشت مردم به شما به چشم وابسته و مزدور نگاه نکنند.
حرف قانونی بزنید و قانونی حرف بزنید آن وقت ببینید همین مردم شما را زیر بال و پرشان می گیرند. از شما می پرسم آیا کسی که شب انتخابات خودش را رییس جمهور اعلام می کند و فردا صبح حرف از تقلب می زند و بدون هیچ بررسی حکم به ابطال انتخابات و رای 40 میلیون نفر می دهد و می خواهد با آشوب و گردن کلفتی حق 40 میلیون نفر را نادیده بگیرد , چقدر می تواند صداقت داشته باشد؟ (247554)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۲۱:۱۵
شما میتوانی با دولت مخالف باشی و اعلام کنی که کردی ولی آیا حق بیشتری برای خود قائلی؟ آیا نباید در مقام عمل خواست اکثریت را پذیرفت؟ شما با دشمنان ائتلاف نکن مطمئن باش به دوستیت افتخار میکنیم. (247693)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۰۱:۲۳:۲۸
به خدا قسم شما قانونی عمل کنید و خط خود را از بیگانه جدا کنید. من طرفدار احمدی نژاد برای شما جان خودم را هم فدا میکنم.هاشمی رفسنجانی را ببین که در چارچوب ماند و مورد غضب هیچ کس واقع نشد. شما هم به آغوش مملکن و نظام برگردید و از بیگانه اعلام برائت منید حداقل من در حد خودم نوکر شما هستم. (247989)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۱۶:۱۰:۴۸
حرف بزن داداش. کسی نگفته حرف نزن! ولی ببین با کی راه میری؟ با کی رفاقت می کنی؟ چون می خوای حرف بزنی به هر وسیله ای متوسل نشو! با هر کسی هم قدم نشو! اولش شاید این جنبش و اعتراضات حرفی برای گفتن داشت. ولی با انحراف سران و نفوذی هاش این فرصت و از نه تنها از شما سبزها بلکه همه مردم ایران گرفت. وبا دشمنان این کشور و دینش همراه شد. شما نباید از مرردمی که به احمدی نژاد رای دادند و بقیه گله مند باشی! اگه یه کم درست به مسائل نگاه کنی می بینی که سران جنبشتون با این همه دروغ و انحراف خیلی به شما و طرفداراشون خیانت کردند! (248164)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۱۶:۰۸
آقا من دیروز در تظاهرات بودم و رفتار نیروهای امنیتی را با اغتشاشگران دیدم. انصافا و بدون اغراق مانند رفتار اسراییلی ها با فلسطینیان بود که ما در تلویزیون می بینیم فقط تفاوت این بود که آنها با مردم کشورهای دیگر این کار را میکنند و اینها با هموطنان خودشان. لطفا این نظر را منتشر کنید تا دوستان قضاوت کنند (247472)
 
سیب سرخ
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۱۸:۰۱
من خودم دانشجوی دانشگاه تهران هستم . دیروز صحنه های عجیبی بود . از حرکت موزون دختر ها و پسر ها جلوی درب اصلی دانشگاه تا شعارهای نامربوط به روز 13 آبان ! از این جالب تر شنیدم که آنها با خود پرچم ایران با آرم شیر و خورشید آورده بودند ! ان وقت پلاکاردهایی با شعار ما پیروان خط امام را آزاد کنید را هم به همراه داشتند ... ! چه جنبش بی سری . . . . . . (247474)
 
همدانی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۲۵:۴۱
مراسم ١٣ آبان امسال حال و هوایی دیگر داشت. علیرغم سمپاشی های معاندین و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی شور و هیجان و اشتیاق جوانان و نوجوانان و آحاد مردم برای شرکت در این مراسم در چهره های صدها هزار نفری که در تهران گرد هم آمده بودند نمایان بود. طنین شعار مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس کوبنده تر از گذشته بود. آگاهی و بصیرت در همگان موج می زد . این حرکت عظیم مردمی که در سراسر کشور برگزار شد بار دیگرنشان داد این ملت راه خود را شناخته است و بازی های کودکانه و ابلهانه عده ای فریب خورده و ساده لوح در داخل و خارج از کشور نمی تواند مقابل سیل خروشان وبنیان کن ظلم و ستم واستکبار ستیزی مردم فهیم ما را بگیرد.

آفرین بر این ملت بزرگ ، قدر شناس ، دشمن شناس و مطیع ولایت (247483)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۲۶:۳۰
مرگ بر اسرائیل - مرگ بر منافق - مرگ بر دروغگو - مرگ بر اغتشاش گر - مرگ بر دوستاران آمریکا ، انگلیس و اسرائیل - مرگ بر بزدل مزدور - مرگ بر کسانی که به دروغ گفتن تقلب شده و مرا به گمراهی کشاندند - مرگ بر حامیان آقا زاده ها - مرگ بر رانت خواران - مرگ بر جیره خواران - مرگ بر طرفداران آنارشیست ، سکولار و لائیک شدن کشور - مرگ بر طرفداران ترور و نا امنی در کشور به نفع دشمنان قسم خورده

برادر من شما که پدر استکبار رو در آوردی! فکر نمیکنی جای اینکه خودتو خسته کنی یکم نقد اصولی بکنی که مردم بفهمن چرا مرگ بر آمریکا بهتر باشه؟ (247484)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۶:۵۲:۱۴
اولا: آيا منظور جنابعالی از \"نقد اصولي\" آتش زدن اتوبوسها , حمله به اتوموبيل رهگذران و کتک زدن سر نشينان , شکستن شيشه بانکها و محل کسب و کار مردم , از بين بردن اموال عمومی , نعره کشيدن و جيغ زدن و کفش پرت کردن به جای بحث و گفتگو(که رکن اصلی مدنيت و تمدن و دموکراسی ادعايی خودتان است) در سخنرانيها , آتش زدن سطلهای زباله , و در آخر هم تهديد مردم به \"تا احمينژاده , هروز همين بساطه است\" ميباشد؟

دوما: حق اعتراض داشتيد , اعتراض کرديد , اعتراضتان وارد نبود چون مدرک نداشتيد. ايرادات بنی اسراييلی (مثل به من تلفن شد که برنده ايد , جعل نامه وزارت کشور , همه دروغ ميگن و من راست , من پشت سر کردان و... حرف ميزنم و مسخره اش ميکنم تا آبرويت را ببرم ولی تو اجازه نداری پشت سر کسی حرفی بزنی وگرنه انتخابات باطل است من در آن استان بدنيا آمدم پس چرا مردم به شوهر من رای نداده باشند , و...)که مدرک نيست و فقط بهانه برای اقدام به جرم و اغتشاش است.

سوما:چه کسی گفته است که تحصيلکرده ها و نخبگان (البته منظورم فارغ التحصيلان دانشگاه هاوائی و کسانی که مدارکشان مستقيما از توی جيب جک استرا و ملکه اليزابت و ... درامده نيست) طرفدار شما هستند؟ کدام قسمت از اين وحشيگريها جذاب است؟ چرا دست از توهم بر نميداريد؟

چهارما:اگر اراذل و اوباش جزئی از جنبش سبزتان نيستند , پس چرا به محض اينکه آنها وارد عمل ميشوند خودتان را کنار نميکشيد تا نيروهای انتظامی بتوانند وارد عمل شوند و دستگيرشان کنند؟مگر متمدن نيستيد؟ مگر وقتی صدای آمبولانس ميشنويد به طرف راست خيابان نميرويد تا جان شهروندان به خطر نيفتد؟

پنجما: شانس آورديد که توی ايران اين اتش ها را به راه انداختيد چون اگر توی آمريکا و کاندا , در هوای سرد 60 - درجه هم آتش روشن ميکرديد , اول يک کتک مفصل ميخورديدکه يکماه توی بيمارستان بوديد و بعد هم 30 سال زندان تشريف داشتيد. تشريف بياوريد اينور آب تا بفهميد دنيا دست کيه. فيلم تظاهرات جی 8 کاندا را ببينيد تا بفهميد که کتک خوردن دانشجو يعنی چه! (247750)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۲۳:۳۴:۵۱
پنجما: شانس آورديد که توی ايران اين اتش ها را به راه انداختيد چون اگر توی آمريکا و کاندا , در هوای سرد 60 - درجه هم آتش روشن ميکرديد , اول يک کتک مفصل ميخورديدکه يکماه توی بيمارستان بوديد و بعد هم 30 سال زندان تشريف داشتيد. تشريف بياوريد اينور آب تا بفهميد دنيا دست کيه. فيلم تظاهرات جی 8 کاندا را ببينيد تا بفهميد که کتک خوردن دانشجو يعنی چه

عزیز من! کی به شما اطلاع داده که هوای اکریکا و کانادا میشه زیر 60 درجه! که معترضان به یک تصمیم دولت را آنقدر میزنند تا برای یک ماه راهی بیمارستان شوند! و بعد هم 30 سال زندانی! بنده ایرانیم و مدافع کشورم نه مدافع مردم یا دولت کانادا و امریکا! ضمنا جی8 اخیر در کانادا نبود. حتی چی20 هم نبود. من نمیدانم با اینهمه اطلاعات غلط واقعا میشود از ایران و ایرانی در دنیا حمایت کرد و به نقصهای موجود در کشورهای غربی تاخت؟! ایران پیشکشمان (247930)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۱۱:۳۳:۴۹
در تمام کشور های دموکرات دنیا، وقتی میخوان اعتراض کنند، اول از پلیس و شهرداری اجازه میگیرند، بعد مثل آدم اعتراض میکنند.... ولی این دوستان سبز اول اغتشاش میکنن، بعد که خوب همه جارو آتش زدند، میگن چرا نمیگذارین ما اعتراض کنیم؟ (248093)
 
رحیم
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۰۹:۰۳
من 6 ماه دارم فکر میکنم.میبینم.گفت و گو میکنم.قضاوت میکنم!
به یه نتیجه رسیدم:اکثریت طر فداران موسوی در اصل مخالف نظام و رهبری و درواقع جمهوری اسلامی هستن.این از شعارهاشون(که با دست زدن همراهه!)کاملاً مشخصه.
نه شرقی نه غربی....جمهوری ایرانی!
کم کم تمام ارزش های این سی سال داره زیر پا گذاشته میشه.حتی از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا عذر خواهی میکنن!موسوی حاضر نیست از حمایت اوباما و رجوی و....اعلام برائت کنه!میگه من به ولایت فقیه اعتقاد دارم ولی....اینا یعنی چی؟
من دانشجوی دانشگاه باهنر کرمان هستم.دیروز از صبح یه عده توی دانشگاه شلوغ کرده بودن.والا همشون دانشجو های مشروطی هنر و ادبیات بودن که دماغشونو بگیری نفسشون بالا نمیاد.شعارشون هم این بود:وای اگر میرحسین حکم جهادم دهد!
گرچه اینها هم جز مردم ایران هستن.ولی قصدم این بود که بگم مساله احمدی نژاد نیست.مساله فقط مخافت با نظام و رهبریه و بس.فقط میتونم بگم که خدا کسایی رو که اینطور ملت ایران رو به جون هم انداخت و دو دستگی ایجاد کرد و نا آرامی ایجاد کرد و باعث شد که دشمن شاد بشیم رو نمیبخشه.
امام خمینی:روزی که آمریکا از ما تعریف کنه روز عزای ماست.وای به حال ایرانی که مورد حمایت آمریکا باشه وای!
ارزشها دارند فراموش میشوند....فراموش! (247540)
 
کمال
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۰۲:۰۸:۴۶
اقا رحیم، به دست زدن اشاره کردی، اقایان هیئت ایرانی در نطق اقای رئیس جمهور در سازمان ملل هم برای ایشان دست زدند! شما به اون ایرادی نمی گیری؟!
اینقدر به این مسائل گیر دادین که این جوانها رو به اینجا رسوندین!
من به عنوان یک سبز به شما می گم که هیچ مخالفتی با این نظام ندارم، خیلی از سبزهای دیگر رو هم می شناسم که مثل خود من هستند!
این یک تهمت است! شاید یک عده ایی هم باشند، ولی اکثریت نیستند!
ضمنا فعلا در هیچ دوره ایی طی این 30 سال ایران و امریکا برای ایجاد رابطه با هم چراغ سبز نشان نمی داند، ولی در این دولت خیلی دارند برای این موضوع سعی می کنند!
شما اگه واقعا به گفته امام اعتقاد داری که الان باید نظرت چیز دیگه ایی باشه! (248007)
 
محمود و.
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۱۰:۰۵
من خودم دانشجوی دانشگاه تهران هستم . دیروز صحنه های عجیبی بود . از حرکت موزون دختر ها و پسر ها جلوی درب اصلی دانشگاه تا شعارهای نامربوط به روز 13 آبان ! از این جالب تر شنیدم که آنها با خود پرچم ایران با آرم شیر و خورشید آورده بودند ! ان وقت پلاکاردهایی با شعار ما پیروان خط امام را آزاد کنید را هم به همراه داشتند ... ! چه جنبش بی سری . . . . . .


----------------------
این قدر خوشحال می شوم که بگویی جنبش بی سر.
از این بهتر نمی شود.

من هفت تیر بودم. این قدر مامور ریخته بودن که نزارن مردم جمع بشن. تعداد مامورین این قدر بود که می شد به خود مامور ها گفت جنبش مامورین.!
بعد می گین جمعیت کم بود؟ اصلا مهم نیست که شما چی فکر می کنین. مهم اینه که
چرا این قدر مامور آورده بودن و این قدر از بسیجی های سال اول دانشگاه گرفته تا
کارمند های رسمی سپاه رو آورده بودن برای متفرق کردن.در این میان واقعا افرادی بودن که برای ادای دین اومده بودن و نیت خالص داشتن. حتی این هم مهم نیست و مهم اینه که مردم خودشون میدونن.منظورم از مردم شما نیستید. منظورم خود مردم هستش.
حتی اصلا مهم نیست منظورم از مردم چیه. مهم این هست که شما باید چشم هاتون رو باز کنید و ما هم همینطور.
مهم این هستش که همه کینه رو زمین بگذاریم.

الف اگر این متن رو نذاری ریزش عجیبی در بازدید کنندگان سایت الف خواهی داشت. (247546)
 
for ever
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۱۴:۰۹
علی (ع) : جاهل را جز اهل افراط یا تفریط نمی یابی.
تعدادی از دانشجویان خط امامی که لانه جاسوسی امریکا رو فتح کردند امروز به جرم همراهی با امریکا در ضربه زدن به کشور در زندان اند. چرا؟
اینها در واقع از رهبران همین جنبش به اصطلاح سبز هستند دیگه !
خوب همن آقایون یک دهه بعد از فتح الفتوح 13 آبان تشریف بردن امریکا دست انداختن گردن گروگانهای سابق و عکس یادگاری گرفتن و گفتن پشیمانیم
یک ده بعد هم قدرتی رو که درش شریک بودن کاملا قبضه کردند (دولت و مجلس اصلاحات) از اظهار پشیمانی گذشتند و به اظهار ارادت در عمل رسیدند حالا دیگه سن شون بالا رفته و دیگه مثل اون موقع هم جون نبودند. هر چه توانستند کردند تا یک جمهوری اسلامی بدلی تحویل ملت بدهند اگه فرصت شو رو پیدا می کردند اون جام زهر رو هم به کام رهبر و ملت می نوشاندند ولی نشد.
برای رسیدن به این هدف همیشه از ابزار فشار از بالا و چانه زنی از پایین استفاده کردند ( کوی دانشگاه و ...)‌
حساب ملت ایران همون گونه که فرمودند از یک عده از سیاسیون فرسوده و پشیمان جداست .
راه این ملت راه امام و راه عزت اسلامی است . راهی است که براش پدران و برادرانمون رو فدا کرده ایم تا این انقلاب بی پرایه بماند و به راه خود ادامه دهد .
بنابراین اصلاح هر فرایندی که در مسیر انقلاب به غلط رخ دهد باید از مسیر صحیح خودش (قانون) انجام بشه مثل برخورد هایی که برخی نمایندگان مجلس در برابر ررفتارهای اشتباه دولت انجام می دهند و از قانون و حقوق کشور و ملت دفاع می کنند نه از دشمنان و جنایتکاران به این ملت خط بگیرند و آب به آسیاب آنها بریزند. (247555)
 
ع.ع
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۳۲:۱۰
با سلام به كليه افرادي كه معادله زندگي را فقط در دنيا نمي بندند و آخرت را هم واقعا قبول دارند.كساني كه شعار مرگ بر روسيه و چين سر ميدهند آيا واقعا با روسيه و چين دشمنند. يا براي خوش آمد امريكا و گم كردن خط مبارزه و خط انقلابي امام راحل اين حرفها را ميزنند. (247577)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۳۴:۰۴
یادمون نرفته عبدالمالک ریگی و مسعود رجوی هم از جنبش ضد سطل آشغال حمایت کردن (247581)
 
امید
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۶:۱۸:۴۲
می دونی قضیه سطل آشغال چیه عزیز دل برادر؟

صهیونیست های سبز اموی استکباری آمریکایی ضد دین ... (واژه کم آوردم) سطل آشغال رو آتش می زنن تا رایحه بهشتی و زیبای صلح آمیز اشک آور برادران علوی رو جاهلانه از خودشون دور کنن. عجبا ... (247738)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۳۲:۰۰
jمن یه درخواست از جنبش سبزی ها دارم بیایید اولا تکلیف خودتون رو روشن کنید و بگید آیا واقعا دنبال رو چه خطی هستید آیا خط امامی هستید آیا طرفدار رژیم پهلوی سفاک هستید وضعیت عقیدتی شما معلوم نیست و هدف شما کاملا ابتر و ناقص است اول خدایی بودن خود تون ثابت کنید بعد نقشه بچینید چون عاقبت این جنبش ها منتهی میشود به فراموشی و به تعفن بد بو و نهایتا زباله دانی تاریخ اگه واقعا دنباله روهدفی مقدش هستید و هر از چند گاهی خون های ریخته شده که به آنها منسب شهید و یا شهیده دادید رو علم میکنید باید واحد باشد و گوش به فرمان ولی فقیه باشید وگرنه میگندید (247630)
 
سبز لجنی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۴۶:۵۲
آقا شما چقدر با این سبزها کلکل میکنید اینها نمی خواهند بفهمند و در غفلت خود خواهند مرد آمین (247649)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۲۳:۴۵:۰۵
دوست مسلمانم.
گیرم که شما عاقلید و آن مخالفانتان جاهل.
راه محمد آرزوی خیر و صلاح است برای مخالفان نه طلب مردنشان در جهالت اگر صادقید. (247940)
 
reza
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۰۹:۱۲
سلام

یه لطفی بکنید ، یه سری به سایت بی بی سی فارسی بزنید.
می خوام بیبنم باز میرحسین می تونه ادعا کنه که در نجبش سبز مخالفان نظام جایی ندارد یا نه!(تیتر یکی از روزنامه های خودشون بود).
البته دست خود ایشون دیگه نیست، همنطوری که دوستان سبز پوش ما (قبل از اینکه سبزشون کنند)متوجه شدن سید خندانشون(آسیدمحمد خاتمی)معاند و مخالف با جمهوری اسلامی نیست بلکه یه اصلاح گر مبتنی بر اندیشه های امام خمینی ازش به راحتی رد شدن و وسط سخنرتنیش هو کردنش، از موسوی هم رد می شون، به همون راحتی که بیلبورد عکس مقام معظم رهبری رو توی میدان هفت تیر پایین کشیدن و ازش رد شدن.
دقیقا عین 18 تیر


دانشجوی اصلاح خواه (247672)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۲۲:۳۳
ذیروز حدودا 300 اتوبوس در حوالی یکی از خیابانهای اطراف سفارت پارک کرده بودند.و افرادی هم که با جلیقه های پلنگی در مقابل ورزشگاه شیرودی بودند مشغول پذیرایی شدن با ساندیس وکیک بودند.واقعا فکر میکنید با صرف این همه هزینه و امکانات دولتی و مدارس و ادارات و... جمع کردن دویست هزار نفر کار سختیه؟واقعا اگر تعداد معترضین اینقدر کمه،اوردن هزاران نیروی انتظامی و امنیتی به خیابان چه لزومی داشت؟چرا دولت تا کنون جرات دادن مجوز به انها را نکرده؟ایا تجمع 25و 26و27و28 خرداد هم چند صد نفری بود؟میدانم که شجاعت چاپ این مطلب را ندارید ولی فقط برای اگاهی خودتان گفتم چون انصافتان از بقیه بیشتر است (247695)
 
ali
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۴۲:۲۴
مراسم جالب 13 آبان دانشگاه فردوسی مشهد

با سلام
دیروز یعنی روز 13 در دانشگاه ما یعنی دانشگاه فردوسی مشهد اتفاقات جالبی افتاد و دوستان سبزما خیلی چیزها رو فهمیدن.
اولا از چند روز پیش سبزها تبلیغاتشونو شروع کردن البته این بار خیلی جالب از برگه تا دیوار نویسی اونم روی دیوار دستشویی ها (عکس در دفتر جامعه اسلامی دانشکده مهندسی موجود است) که نکنه یکی ببیندشون .
دیروز ساعت 12 مراسم جلوی در شمالی دانشگاه شروع شد ما (یعنی حامیان ولایت) جلوی در و سبزها (یعنی حامیان ؟) 20متر اون طرف تر جلوی سازمان مرکزی تقریبا یک ساعت بعد سبزها آمدن از نزدیکی ما رد شدن البته شعارهای تحریک کننده هم می دادن و رفتن جلوی نرده ها تا مردم بیرون دانشگاه رو تحریک کنند و . ما اول می خواستیم جوابشون بدیم اما مسئولان دانشگاه و بسیج نمی گذاشتن تا اینکه سیل بچه های ما به سمت سبزها روانه شد و اون ها رو نیم ساعت فراری می داد گاهی هم با هم مخلوط می شدیم و با خنده همدیگر رو راهنمایی میکردیم این فرار سبزها ادامه پیدا کرد تا دوباره جلوی در شمالی رسیدم بچه های ما سبز ها رو کاملا محاسره کرده بودن و شعار می دادن آشوبگر برو بیرون چند دقیقه ای که اون ها رو کاملا فشرده کردیم کنار در شمالی دانشگاه یک راهی براشون باز کردیم به عرض یک متر تا از داخل حلقه بچه های ما برن بیرون بعدشم بچه ها با شعار های مختلف البته گاهی هم با خنده و هو کردن اونها رو بدرقه کردن. بعدشم برای اونها و همه دعا کردیم و رفتیم سر کلاسها مون. این هم خیلی جالب است که بگم 80درصد شعار ها در حمایت از رهبر عزیز و مظلومان آیت الله خامنه ای بود . یک نکته دیگه اینکه من توی این مراسم وقت هایی که مخلوط می شدیم یکی از دوستان دوم ابتدایی مو که چندسالی بود ندیده بودمش توی سبز ها پیدا کردم و چند دقیقه هم با اون صحبت کردم و آدرس شو گرفتم.
ضمنا فیلم مراسم و البته فرار سبزها رو خیلی ها از جمله خود من دارم و میگذارمش توی یوتیو
یاعلی (247715)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۶:۲۳:۳۵
همین که شمردن بلد نیستید و تعداد را اشتباه مطرح میکنید خود نکته مهمی است.
در ضمن فیلم روز گذشته را با فیلم تجمعات 4 ماه اخیر اشتباه گرفتن هم از شما که چشم چپتان چپ شده در از انتظار نیست... (247739)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۶:۳۰:۳۶
این سبزهای اموی (الحق که پسوند مناسبی انتخاب شده هرکه پیشنهاد داده دمش گرم) جدا در توهم بسر می برند،اون که تمام سبزپوشیده رو تو عکس نگاه کنید که فکر می کنه داره پرواز می کنه .اون بیچاره که تو خونه خودش اجنبی رو دعوت می کنه. ننگتان باد ،ای رو سیاهان تاریخ. (247743)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۶:۴۰:۱۸
كاش سبزها ميدونستن هنوز هم براي برگشت به آغوش ملت دير نشده!

بعد از حزب توده و فراماسونر ها فك كنم سبزها تنها گروه تو تاريخ ايران باشن كه شعارهاشون بنفع برخي كشورهاست (247746)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۶:۵۸:۲۰
خداوند متعال همتون رو هدایت کنه
بترسید بترسید بترسید از روزی که حلالی رو حروم کنید و حرومی رو حلال بترسید از حق الناس که بسیار سخت تر از حق الله هست . مراقب باشید که فصل امتحان و آزمایش سخت الهی شروع شده از سخنان و اعمال خود بترسید هر دو سمت این مسئله بدونن که روی لبه بسیار باریکی قدم میزارن که فقط فقط با علم و آگاهی و تفکر و تعقل میتونن از این باریکه راه عبور کنند نه با تقلید کور کورانه
اللهم عجل لولیک الفرج (247757)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۶:۵۸:۵۷
من چند بار تاکنون پیام و یا مطلب نوشتم که بروز نشده بهر حال مینویسم شاید بروز کردید .
من تقاضا از تمام خوانندگان و در یک کلمه ایـــــــــــــــــــــــــرانیان مخالف جنیش سیز دارم برای یک لحظه چشمتان را ببندید و نگاهی به سیر اغاز و ادامه تا کنونی این جنبش بیاندازید و انرا مقایسه کنید با واقعه 17 تیر دانشگاه تهران و از خود سوال کنید که چرا حرکت 17 تیر پس از سرکوبی دیگر ی نمودی نداشت و از ان جز نامی نماند . ولی این جنبش 5ماه است که ادامه دارد و روز بروز هم گسترده تر میشود . تا قبل از انتخابات هیچ حرکت مخالفی در این بیست ساله اخیر به خیایانها کشیده نشده (واگر بوده حداکثر یک یا دو روز مثل اسلام شهر ویا چند روز اونم دانشگاه و در درون دانشگاه ) واگر شده 5 ماه تداوم نداشته . ایا غیر از این است که این جنبش را نمیتوان نادیده گرفت . حرکت دیروز و رادیکال شدن شعارها برای من تاسف انگیز است چرا که قبل از اینکه من مخالف دولت و یا نظام باشم بفکر اینم که با نابودی و از بین بردن اون چه بدست میاورم و با چه قیمتی .من دوست ندارم مثل پیر مرد و دریا ارنست همینگوی که بزرگترین ماهی عمر خود گرفت و وچون در قایقش جا نمیگرفت به قایق بست تا بساحل برساند ولی کوسه ها اونو خوردند وفقط استخوانها به ساحل رسید . عزیزان من با رادیکالیسم مخالفم و هر تحول در ایران را در چهارچوب قانون اساسی میخوام و مثل من بسیارند که اینگونه میاندیشند .ولی متاسفانه ما چقدر از این جنبش هستیم . بسیار جوانانی هستند که احساسشان انرا به واکنشهای تند سوق خواهد داد همچنانکه دیروز این طور شد . باور کنید این هیچ راهی بجز در کنار هم نشستن و بیک راه حل مشترک رسیدن (بین موافقین و مخالفین ) نیست و با چشم بستن به واقعیات و نادیده گرفتن جنش سبز و انان بانواع و اقسام القاب مزین کردن راه حل مسئله نیست و در نهایت بانجا خواهیم رسید که نه از تاک نشان خواهد ماند و نه تاک نشان. برای همه ارزو های خوب دارم کشور مال همه ایرانیهاست به حقوق هم احترام بگذاریم و هم دیگر را برسمیت بشناسیم تنها راه بقای ایران و ایرانیست . (247758)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۸:۴۲:۱۷
سوئد خوبه؟شما هم سبزی ؟ این جنبش داره روز به روز تضعیف میشه ما تو ایرانیم میبینیم مثل شما که چشممون به بی بی سی نیست عزیزم.برادرا به دل نگیرید ایشون خیلی در توهمن فکر کنم چند ماهی است اینگونه هستند قرص روان گردانتان اصل بوده!به به بی بی سی که شما را چنان شستشوی مغزی داده که گویا دیروز از مادر متولد شدید (247803)
 
علیزاده
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۷:۵۲:۲۶
از طرف یک انسان مستقل
تا وقتی که بخواهیم با همدیگر اینگونه صحبت کنیم به هیچ جایی نخواهیم رسید.

اگر شعار دادن و مرگ بر آمریکا گفتن بد است و ما را به جایی نمی رساند (آنگونه که سران اصلاحات در دوران حکومتشان از آن دم می زدند) پس چرا اکنون در مقابل مرگ بر روسیه و مرگ بر چین سکوت کرده اند؟
بحث من این نیست که روسیه بدتر است یا آمریکا یا چین! بحث من این است که اگر بخواهیم به ظاهر این مسئله نگاه کنیم مرگ بر آمریکا شعار است و مرگ بر روسیه هم همینطور و هر دوی این کشور ها در طول تاریخ به علت جهل ما از ما سوء استفاده کرده اند و یکی از یکی بدتربوده اند.
پس من به این دوستان معترض می گویم که هدف خود را مشخص کنید، تفکر شما چیست؟
آیا شما طرفدار لیبرالیسم هستید؟
اگر آری ، باید بدانید که بسیاری از جوانان این مملکت به دست لیبرالیسم جهانی کشته شده اند
اگر خیر، پس یک بار هم مرگ بر آمریکا بگویید تا همه بدانند

این که نمی شود ما بگوییم روسیه بد است ولی آمریکا بد نیست
مطمئنا خیانت های امریکا به ایران از خیانت های روسیه بیشتر بوده است
من نمی گویم، تاریخ می گوید...
ما باید به جای هیاهو فکر کنیم و بخوانیم تا تاریخ برایمان تکرار نشود که بدترین ملت ها ملتی است که تاریخش را تکرار کند.
از آقای موسوی هم می خواهم که مواضعش را نسبت به هیولاهایی مانند مسعود رجوی و خاندان پهلوی مشخص کند تا همه بدانند...


(247778)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۴:۰۸:۴۹
دوست عزيز تاريخ رو يكبار ديگر مطالعه كن البته نه تاريخي كه خسرو معتضد نقل ميكند . راستي اذربايجان ارمنستان و قفقاز چطور شد كه رفت جزوء خاك روسيه ؟ زمان حكومت دكتر مصدق يك تن طلاي ايران توسط كدام كشور توقيف شد ؟ در زمان شهريور 20 كدام كشور به مملكت ما حمله كرد و شمال ايران رو اشغال كرد ؟ هواپيماهاي عراقي و تانكهاي عراقي در جنگ 8ساله ساخت كدام كشور بودن ؟ حزب توده كه خيانتش به دولت ملي مصدق اظهر من الشمس است از كجا دستور ميگرفت ؟ اوايل انقلاب كه كردستان و تركمن صحرا توسط گرو ه هاي چپ اشوب شد اين گروهاي ماركسيستي از طرف كدام كشور حمايت شدن ؟تاريخ قاجار را هم يك بارديگر بخوانيد (248449)
 
reza
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۱۸:۳۴:۳۷
یک تفاوت در این میان دیده نشده وان اینکه آقای توکلی روز قدس با سلام وصلوات استقبال شد و روز سیزده آبان هم بدلیل مخالفت با احمدی نژاد به جرگه منافقین پیوست و شعار مرگ بر منافق نثار ایشان هم شد تا بدانند مرز میان کفر و ایمان در کشور ما موافقت و مخالفت با احمدی نژاد است
متاسفم که حرف حق نشانه کفر شده است کاش چشمان حامیان دولت باز میشد (247797)
 
ali
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۲۰:۰۰:۱۳
از دوستانی که در مورد CNN تذکر دادن ممنوم من مثالم کلی بود اون زمان CNN نبود ولی BBC و بخش فارسی رادیو آمریکا که منظور اصلی من بود بودن فعالیت می کردن و اخبار رو منتشر می کردن و من خواستم این رو بگم این که اونها اخبارشون رو منتشر می کردن یا تو پاریس با امام مصاحبه می کردن دلیل بر این نیست که امام قبولشون داشت شما فکر کنم منظور اصلی من رو یا متوجه نشدی یا نخواستی دقت کنی در هر صورت حرف من این هست که منتقدین رو جدا از نظام ندونین جدا از مردم ندونین هیچ چیزی بد تر از این تفرقه که به وجود اومده نیست بذارین همه حرفاشون رو بزنن اگه درست بود قبول کنین اگه غلط بود مستدل رد کنین اینجوری یه جامعه موفق می شه من اگه این صحبتهارو می کنم به عنوان یک ایرانی وطنم رو دوست دارم و آرزوم پیشرفت مملک هست و الان دارم از بیرون به یک سیستم نگاه می کنم که از حالت نرم خارج شده این نوسان به وجود امده می تونه مفید باشه می تونه مضر باشه و ماییم که باید با تفکر درست از این شرایط بهره برداری کنیم اگه ما استفاده نکنیم کاملا باهاتون موافقم که غربیها به بهترین شکل علیه منافع ملی ایران از این تفرقه استفاده خواهندکرد و اونوقت دیگه نمی شه جبران کرد. (247834)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۲۲:۱۰:۳۰
مرگ بر صهیونیسم!
چه یهودی
چه مسیحی
چه مسلمان (247879)
 
علی
۱۳۸۸-۰۸-۱۴ ۲۳:۵۷:۴۸
عزیزم سبز رنگ دختران هرزه نیست نه این است که دختران جنبش سبز هرزه اند بلکه منظور این است که دختران هرزه خود را قاطی این جنبش کرده اند چون با منششان سازگار است.
در ضمن وقتی کسی حرف مخالف می زنه حتماً لزومی نداره با اون مخالفت کنید. کمی هم روش فکر کنید. فکر هم نمی کنید همون لحظه نظر مخالف ندید. بالاخره قبول کنید که آقای موسوی آن چیزی نبود و آن چیزی نشد که ادعایش را می کرد. حداقل اشتباهاتش بسیار بیشتر بود و هست. (247950)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۱۲:۰۰:۳۶
البته شما هم نياز نيست وقتي منتقد حتي مخالف جدي يك طرز تفكر هستيد، به انگ چسباندن و ناسزا گويي به آن بپردازيد. چون در محضر خداوند عالم قرار داريد. اين روش بسيار نزد خداوند نكوهيده است، خصوصا توهمتي كه شما وارد كرديد ( به آيات قرآن مراجعه كنيد). لطفا اگر با چنين مواردي مواجه شديد به صورت شخصي تذكر دهيد نه در غالب يك شعر ادبي! چون همه همفكر شما نيستند و همه ي كساني كه همفكر شما نيستند در قالبي كه مطرح كرديد نميگنجند و حرمت مقدسات را با وجود تفاوت ديدگاه درست مثل شما (كه در مورد شما و در تمامي اصول انشاا... چنين باشد) حفظ مي كنند. با تشكر! (248711)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۰۰:۱۸:۱۰
به نام خدا
محضر همه دوستان عرض سلام و ادب دارم .
خواستم در خصوص موضوعات مطرح شده صحبتی داشته باشم . به نظرم بهتر است بزرگوارانی که در مباحث شرکت می کنند حداقل در آخر مدرک تحصیلی خود را قید کنند تا مطالب مطرح شده از طرف آنان و نوع نگرش به موضوعات در سطوح مختلف علمی نیز مشخص گردد. به نظر این بنده خیلی از مباحث - باعرض پوزش - بسیار . . . و غیر کارشناسی است ، حال از طرف هر شخص ، جناح و . . . باشد . و بیشتر متعجب از این هستم که اگر به هر نظر خوب دقت شود نشان از میزان کم سواد - که امیدوارم اینگونه باشد - و یا مهم تر عدم داشتن یک بینش سیاسی قابل قبول می باشد . برای مثال براحتی بین مردم عزیزمان یک دیوار می کشیم و آنان را هر چه دوست داریم خطاب می کنیم ، آنان را براحتی دوست یا دشمن می خوانیم ، به مطالبات گروه ها و نگرش های متفاوت اگر با میل و خواست ما هم سو نبود هیچ گونه توجه نشده و سریعاً و بدون دلیل و منطق حمله می کنیم ، هر مطلب و نوشته ای را در همان لحظه در مقام پاسخگو قرار گرفته و بدون صرف وقت ، دقت و حتی دریغ از مطالعه دوباره جهت فهم بهتر جواب - حتی بی ربط - می دهیم . به آسانی در هر مبحثی پای مسائل اعتقادی و احساسی را به میان آورده و برای توجیه ی گفته و خواسته های خود از آن بدون در نظرگرفتن خیلی از جوانب زیانبار آن ، حداکثر بهره را می بریم . اصلاً بین مسائل اجتماعی و سیاسی هیچ مرز و تفاوتی قائل نمی شویم و . . .
در آخر بدانیم ایران و انقلاب اسلامی نتیجه ی خواست اکثریت مردم بوده و در آن زمان نگاه به میزان رأی و خواست مردم برای بالندگی و ایستادگی در مقابل بد خواهان به ایران بود نه به با حجاب و بــد حجاب ، با ریش و بی ریش ، کراوات زده و بی کراوات ، آستین کوتاه و آستین بلند ، چادری و بی چادر ، با نماز و بی نماز و . . . همه را ایرانی می دانستیم و تلاش برای عزت و سربلندی و پیشرفت ایران اسلامی بود ، اسلامی که در آن هیج اجبار و تحمیلی راه نداشت ، اسلامی که به عقل و نظر احترام قائل بوده و در صورت لزوم پاسخی منطقی و عقلی می داد ، اسلامی که تهمت ، افترا و تجسس و . . . در آن راه نداشت ، اسلامی که به علماء و انسان های دارای علم و دانش احترام می گذاشت و . . .
اصلاً ایرانیان متمدن بخاطر همین ویژگی های ممتاز اسلام - که بسیار با فرهنگ ایران و ایرانی سازگار ی داشت - پذیرایش شده بودند . الآن ما را چه شده که براحتی بین یک دیگر دیوار می کشیم ، هر که با ما هم نظر نیست را خائن قلمداد می کنیم ، هیج نقد و نظری را در مقابل عملکردمان - حتی اگر منطقی هم باشد - نمی پذریم ، بجای مطالعه در عملکردمان برای اصلاح و پیشرفت ، مدام دنبال پرونده سازی برای یکدیگر و درگیر مطالعه و تحقیق در این موضوع هستیم که کدام حرف طرف منتقد ما با گفته های بیگانه شباهت دارد تا آنان را همسو با بیگانه و خائن دانسته و در افکار عمومی از او یک . . . بسازیم و . . . /
حیدر ، کارشناس مدیریت .14/08/1388 (247960)
 
انسانیت
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۰۱:۱۸:۱۰
باید تاسف خورد به حال مردمی که تحمل مخالف رو ندارن و چون به موسوی رای دادن بهشون میگن قورباغه سبز،سبز لجنی،سبز اموی!
ای به اصطلاح مسلمان علوی که این توهین هارو میکنی،تو بویی از مسلمانی نبردی.شرط مسلمانی رعایت انسانیت است نه حرمت شکنی.ای نامسلمانی که به دختران سبز میگی هرزه!فرض کسی به نااموست بگه هرزه، چه حسی داری؟
مه ی ما اون دنیا جوابگو خواهیم بود پس الکی جانماز آب نکشیم (247988)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۱۰:۱۲:۵۴
با سلام انسانیت دوست عزیز الحق که راست گفتی ! ولی کجا بودی زمانی که طرفداران رئیس جمهور را بی سواد . گدا . شپشو. عقب افتاده .نفهم .نادان .چماق بدست و.... می نامیدند کجا بودی ان زمان که بزرگترین توهین ها را به رئیس جمهور منتخب یک ملت در زمان انتخابات می کردند ؟هر روز توهین هر روز دروغ ! ان موقع تو مسلمانیت کجا بودید ؟ به خودت نگیر جریان سبز در ابتدا یک گروه از مردم بودند که اعتقاداتی داشتند و برای ان وارد صحنه شدند و فارق از باند بازی بنا بر نظر خود پای صندوق امدند و رایی دادند خوب بعد چه شد ؟ افرادی وارد این جنبش شدند تا با سو استفاده از این حرکت کینه و دشمنی خود در 30سال را تلافی کنند ! فکر می کنی سلطنت طلبها و ساواکیها که خون ملت را در شیشه کرده بودند هر مخالفی را خفه می کردند ایرانی نبودند ؟ ایا ان زمان کسی می توانست شاه را بدون القاب نام ببرد ؟ چه برسد به اعتراض ! خوب منافقین چه همان کسانی که در کوچه خیابان بمب می گذاشتند .مردم عادی را ترور می کردند با دشمن این ملت (صدام ) هم پیمان شدند و به خاک این کشور و ملت حمله کردند انها ایرانی نبودند ؟ وقتی اینها خود را جریان سبز می دانند شال سبز می بندند از شما حمایت می کنند ! رهبرانتان سکوت می کنند ! در مقابل انها موضع نمی گیرند ! تشخیص درست وغلط و یا خوب وبد جریان شما چگونه می شود ؟ وقتی دوستانتان در خیابان انقلاب چادر از سر زن مردم می کشند واتش می زنند موافق انسانیت و اسلامند ؟ وقتی بعضی از دختران با ان پوشهای زشت در مراسمهای شما روسری از سر بر می دارند می رقصند ادعای مسلمانی برای انها داری ؟ به هر حال صرف نظر از انسانهای شریف که بر بعضی اصول این حرکت اعتقاد دارند متاسفانه بواسطه بی درایتی بعضی از رهبران این جریان اکنون این جریان از مسیر خود منحرف شده و هر کس بخصوص دشمنان این ملت وکشور وارد ان شده اند و دارند از اب گل الود ماهی می گیرند و شما هم به خودت نگیر چرا که اگر شما ایرانی باشی . به قانون کشورت پایبند باشی . قصد اسیب به کشور و مردم را نداشته با شی . منافقانه خود را پیرو یک حرکت ندانی و برعلیه کشور اقدام نکنی قطعا منظور شما نیستی . ولی قبول کن با این معجونی که در جریان سبز بوجود امد نمی توان تشخیص داد بد وخوب کدامند . انشا اله خداوند از سر تقصیرات همه ما بگذرد . (248684)
 
lمصطفی
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۰۲:۱۶:۵۳
دوستانی که هی به پرچم افراد گیر می دهند:
آیا اصلا می دانید فیلترشکن چیست و چگونه کار می کند؟
اینو بالا بذارید که ملت یه خورده با سطح دانش برخی دوستان آشنا بشن.
توهینی هم که نکردم. (248010)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۰۹:۵۰:۰۷
برادر عزیز علی آقا سلام علیکم
اونا حرفاشون زدن وبارها تکرار کردن .اتفاقا آنچه شما می فرمائید بدتر از تفرقه چیزی نیست دقیقا حرف ما هم هست،که انگلیس ید طولایی در ایجاد آن دارد. اگر بدون فحش این آقایان حرفی دارند چرا در دانشگاه نمی زنند ، چرا در سایت ها وروزنامه ها مطرخ نمی کنند متاسفانه کار این ها شده یا ایراد اتهام یا فحش وبد وبیراه یا اخیرا پزتاب سنگ و... (248071)
 
alireza
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۱۲:۱۷:۵۰
باسلام.پخش گزارش ها از سوی بی بی سی برای ایجاد تفرقه است و نه طرفداری از یک گروه.بخدا قسم اگر دولت از سبزها بود و با آن گروه دیگر بد رفتاری میکرد و باز بی بی سی از گروه تحت فشار حمایت ظاهری میکرد.چقدر سا ده اند کسانی که این را علت وابستگی به انگلیس میدانند.این ها در دام حقه انگلیس افتاده اند و ادعای بینش روشن خود را هم دارند.! خواهش میکنم نظرم را در سایت قرار دهید. (248108)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۱۰:۲۷:۰۸
با سلام علیرضای عزیز بنده هم با نظر شما موافقم بچه 5 ساله ایرانی میداند سیاست انگلیس تفرقه بی انداز و حکومت کنه و ما هم می دانیم انها با گزارشاتشان قصد تفرقه دارند ولی زمانی به جریان شما می گویند مزدور بی بی سی که شما علیرغم این فهم ودانش و این اطلاع از سیاست کثیف انگلیسی با برنامه های انها می ائید توی خیابان و شعارهای تعیینی انها را تکرار می کنی انها می گویند ساعت 10 روی پشت بام اله اکبر بگوئید شما هم می گوئید چشم ! می گویند روز قدس بیائید شعار نه غزه نه لبنان سر دهید شما هم می گوئید چشم ! خوب ما کدام را قبول کنیم قسم حضرت عباس شما را یا دم خروس را ؟ جالب رهبرانتان هستند که یکبار هم در خصوص این خط دهی ها موضع نگرفتند و زشت تر از همه از حمایت دشمنان این ملت از خود مانند امریکا انگلیس. اسرائیل . منافقین و.... تبری نجستند ! جالب است خودت با توجه به این مطالب یک اسم روی جریانی که اینگونه عمل می کنند بگذار ببینمیم شما چه اسمی برای انها انتخاب می کنی ؟
می گوئید پیرو خط امامیم با دشمنان امام همراه می شوید ! می گوئید ما مدافع قانونیم برخلاف قانون هر کاری می کنید ! می گوئید ما امده ایم دروغ نباشد هر دروغی را می سازید ( لازم نیست که 72 کشته وتوسلی و ایمانی وکارگرنجاتی و... نام ببرم)و..... باید شما راچه نامید ؟ (248686)
 
سبز
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۱۲:۱۹:۵۳
من خودم میدون هفت تیر بودم و دیدم که جمعیت خیلی زیادتر از این حرفا بود
شما هم نمیخواد بیاید حرفای خبرگزاری فارس رو بنویسید
همونجوری که امام گفت این حکومت رو پدرای ما انتخاب کردن و ما نمیخواهیمش، حالا ما هم حرفمون اینه جناب توکلی، اندیشه امام یعنی این نه شکنجه وکشتار به اسم اسلام ناب محمدی (248110)
 
شهروند
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۱۶:۰۰:۰۵
به دوستان توصیه می کنم تا فیلم هایی را که خود حامیان موسوی و خاتمی روی سایت ها قرار داده اند، ببینند، تا متوجه فحاشی های رکیک و زننده این گروه بشوند.
من از مردم به خصوص بسیجی ها و نیروی انتظامی که تا حد ممکن در برابر این فحاشی های زننده صبر کردند تشکر می کنم.
ضمن اینکه حمله یاران موسوی و خاتمی در قائم مقام به نیروی انتظامی و ضرب و جرح آنان یا سنگ پرانی علیه مردم در به آفرین خیلی وحشتناک بود. (248162)
 
بهرام 0098
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۱۸:۰۰:۲۰
هر کاری که صورت میگیره باید در جهت متحد کردن ایرانیان باشه.همین جوری پیش بریم ایران تجزیه میشه
ای مردم دشمنان و جنایاتشون رو فراموش نکنید کمکها و وامهای بلند مدت شاید هم بلا عوض امریکا این مستکبر و جهانخوار در طول هشت سال جنگ تحمیلی به عراق و اورهال کردن جنگنده های انان
عربی دونستن جزایر همیشه ایرانی تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی توسط انگلیس این استعمارگر پیر
معاهده های ترکمچای گلستان اخال که توسط روسیه این بیچشم و رو که همیشه ارزو داره به ابهای گرم خلیج فارس برسه به اتمام رسید
تو رو به خدا درود به امریکا اسراییل انگلیس روسیه نگین.
مراقب کارهای خود باشین به تبلیغات استکبار جهانی و استعمارگر پیر حتی خبرهای دروغ داخل کشور هم توجه نکنین انگلیس ارزو داره دوباره به ایران بیاد و چاه نفت ما رو ببره (248198)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۲۰:۳۳:۴۶
خدا وکیلی عکسای دیروز رو ببینید اینا پرچم دار اهل بیت هستند؟
نه قیافتون به اهل بیت می خوره!نه حجابتون به اهل بیت می خوره.!نه حرف زدنتون اسلامی و قرانی و البته ایرانی است! نه نماز خوندنتون شبیه اهل بیت هست اخه شما با چه توهمی پرچم دار اهل بیت شدید؟با کفشم که نماز می خونید.برای اولین بار تو تاریخ اسلام دختر پسرا کنار هم نماز خوندند!لعتت به سبز اموی.لعتت به سبز اموی.لعنت به سبز اموی.لعنت به سبز اموی


شما به هیچ نوع در مقامی نیستی که چنین نظری بدی! که کی پرچم دار اهل بیت هست و کی نیست! (248233)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۹:۰۰:۲۵
این نظر من بوده.شما هم در وقامی نیستی که به من بگی چیکار کنم.همه سبزارو اینجوری میبینن.حالا سر خودت رو میخوای کلاه بگذاری راحت باش.ما حرفمون رو میرنیم/ (248565)
 
leila
۱۳۸۸-۰۸-۱۵ ۲۳:۰۵:۱۴
\" در روز 13 آبان، نیروی انتظامی به هشدارهای قبلی خود به تجمع کنندگان غیرقانونی عمل کرد و با خشونت از اجتماع و تحرک آنها جلوگیری و پیشگیری کرد.\"


\"از نظر تعداد تجمع کنندگان معترضین، روز 13 آبان با وجود تبلیغات گسترده، حداکثر دو هزار نفر معترض سبز پوش موفق به حضور در محل پیش‌بینی شده و تجمع شدند که نسبت به تجمع قبلی آنها در حاشیه مراسم روز قدس، کمتر بود. \"


فکر نمیکنید پاراگراف اول جواب پاراگراف دوم رو میده؟ یعنی‌ شما انتظار دارید وقتی‌ نیروی انتظامی با خشونت مانع ایجاد تجمع می‌شه و از اون پیشگیری می‌کنه تجمع بزرگی‌ تشکیل بشه؟

من فقط حرفهای خودتون رو تکرار کردم. پس اگه نظرم رو حذف کنید یعنی‌ حرفهای خودتون رو هم قبول ندارید. (248254)
 
علي
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۰۴:۱۴:۰۸
بسم رب
جناب آقاي توكلي، سلام عليكم
صحت خبر توهين به شما را نمي دانم، ولي حتي اگر شايعه هم باشد، شان شما رو بالاتر از آن مي دانيم كه عذرخواهي كنيم. عرض حقير مربوط به نظراتيست كه در اين سايت به نمايش در مي آيد، هرچند شايد فضايي براي تخليه اغلب، افراطيون دو طرف باشد، اما ما موظفيم خير و شر را بسنجيم، اگر به صلاح بود اقدام كنيم. حقير براي دومين بار در اين نظرات گشتم، چيزي جز اتلاف وقت نبود! آري سرگرم كننده است! ولي تفريح سالمي نيست. تذكر حقير به شما بي ادبي است، و شما متفكرتر از آن هستيد كه نيازي به تذكر امثال بنده باشد، اما الف چقدر به وحدت ملي كمك كرده است؟


با آرزوي توفيق روزافزون براي شما و تمامي حاميان ولايت (248288)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۰۷:۵۲:۵۴
سلام
من یه نکته عرض کنم در مورد این همه پینوشت کاش هر دو طرف ماجرا بخونن
کاش به جای این همه محکوم کردن همدیگه و تیکه انداختن به طرف مقابلمون محبت و دوستی رو تقویت می کردیم.
جنبش سبز اگه با محبت مردم و دولت مواجه بشه قطعا مسیرش عوض می شه
شاید عده ای مزدور مامورند مسیر جنبش سبز رو به جهات مورد نظر خودشون هدایت کنند اما اگه طرفداران نظام با کمی درایت و از روی حب و رفاقت صادقانه با این مسئله مواجه بشن مشکل به طور کامل حل می شه
ضمنا اون موقع است که اهالی جنبش سبز خودشون این چند تا مزدور رو شناسایی می کنن و حقشون رو کف دستشون می ذارن
حرف من اینه
با ایجاد جو لجبازی و رقابت ناسالم هیچ جناحی پیروز نمی شه
بچه های جنبش سبز هم چه دختر و چه پسر همه از اهالی همین کشورند بچه مسلمونند اما چون با بی منطقی جوابشون رو دادند موضع گیری های تند میکنند و دشمن هم از همین جا به ما ضربه می زنه
در آخر از همه شما که قلبهاتون برا ایران و اسلام می زنه می خوام بیاید دوستی و مدارا رو بین خودمون افزایش بدیم به امید اینکه وحدت در مملکت تقویت بشه (248294)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۳:۳۸:۰۷
بسمه تعالي
سلام
وقت زيادي گذاشتم و مطالب دوستان را خواندم و چند نكته توجهم را جلب كرد
اول اينكه اصل مطلب منتشر شده چه هدفي را دنبال مي كند؟ آيا منظورش اين است كه نارضايتي از وضع موجود كاهش يافته و مردمي كه قبلا ناراضي بودند اكنون راضي شده اند؟
دوم اينكه دوستان تصور مي كنند كه مردم مملكت ما وابسته و دلداده اجنبي هستند و از روي رضا و رغبت اخبار رسانه بيگانه را دنبال مي كنند؟
سوم اينكه سرنوشت مطالبات مردم ( اگرچه اقليت)چه مي شود و راهكار پيگيري آنها در كشور چيست؟
بايد بپذيريم كه همه متعلق به يك كشور هستيم و ايران كشور ما است و نبايستي جامعه را فرقه فرقه كرده و جبهه گيري كنيم بلكه براي كاهش فاصله بين گروهها از طريق تامين نظر آنها اقدام شود (248432)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۸-۱۶ ۱۶:۰۶:۱۳
غروب سبزها در دل پاييز چيز غريبي نيست. از اين سبزها بسيار آمده اند و بي شمار آمده اند اما تاب يك باد پاييز را نياورده اند و زرد شده و بر زمين ريخته اند. سبزي كه ماندگار است سبز ولايي است كه از عاشوراها و كربلاها گذشته و از مجنون و حلبچه عبور كرده و در ابوقريب و زندان كميته ساواك شكسته نشده و جمجمه اش با مته سوراخ شده و راهش به كجي از اعتقاداتش كشيده نشده وهمچنان بي شمار در راه اسلام و رهبرش خونش را هديه مي آورد و باكي از شرق و غرب ندارد و پاداشش را از خدايش هم طلب نمي كند و فقط به انجام تكليف و وظيفه مي انديشد. (248513)
 
عليزاده
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۱۱:۳۹:۴۹
خدمت آقاي ناشناس

شما منظور بنده رو متوجه نشديد و يا متوجه شديد ولي تعصب مانع از آن شده كه تاييد كنيد،

دوست من!
كسي از روس ها حمايت نكرد و نمي كند و من هم از روس ها به دليل كارهايي كه در تاريخ كرده اند احساس نفرت دارم.
اما بايد تاريخ را به دقت مطالعه كنيد،
مطمئنا اگر تاريخ را به درستي مطالعه كنيد به اين نتيجه خواهيد رسيد كه آمريكاييها و انگليسيها تاثير به شدت مخرب تري بر اين كشور داشته اند.

من به عنوان يك ايراني خجالت مي كشم از اينكه ما بخواهيم روي اين نكته بحث كنيم كه آمريكا بيشتر در طول تاريخ به ما خيانت كرده است يا روسيه يا انگليس يا...
كه مرگ بر روسيه بگوييم يا مرگ بر آمريكا و يا...

مطمئنا كساني كه روزي مي گفتند با شعار دادن به جايي نخواهيم رسيد، چرا مرگ بر آمريكا مي گوييد؟ چرا پرچم اسراييل را آتش مي زنيد؟ چرا جنگ طلبيد؟ امروز معني حرفهاي مرا به خوبي مي فهمند و مي دانند...
شايد شما ندانيد!

واقعا خجالت آور است و باعث شرمندگي براي اجداد ما و براي ما اگر ما هم بخواهيم اشتباهات اجدادمان را تكرار كنيم

آقايان !
شعار \" اوباما يا با اونا يا با ما \" به چه معناست؟!
آيا تكرار شعارهاي حزب توده در حمايت از شوروي نيست؟!
آيا كوتاه آمدن از استقلال كشور نيست؟!

من به شما مي گويم كه تاريخ را تكرار نكنيد، بار ديگر به شعارهايتان بينديشيد،
ما همه ايراني هستيم و خواهان ايراني مستقل و آباد،
تيشه به ريشه ي ايران نزنيد...


(248701)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۱۷:۱۷:۵۶
سلامدوستانی که هی به پرچم افراد گیر می دهند:
آیا اصلا می دانید فیلترشکن چیست و چگونه کار می کند؟
اینو بالا بذارید که ملت یه خورده با سطح دانش برخی دوستان آشنا بشن.
توهینی هم که نکردم.
من کارم با رایانه و اینترنت است ولی تا حالا فیلترشکن استرالیایی ندیدم!
اکثراً کانادایی و امریکایی هستند.
ضمن اینکه اکثر این قبیل ابزار اشتراکی هستند و سرعت اینترنت را کاهش میدهند و نتیجتاً معمولاً همیشه استفاده نمیشوند، ان هم برای همچین سایتی! (248857)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۱۷:۳۹:۱۸
چه دولت بد و چه دولت خوب
چه آمریکای بد و چه امریکای خوب
چه روسیه بد و چه روسیه خوب
چه سبز مقدس و چه سبز شیطانی
و...

بحرحال از یک کشور و یک جامعه انسانی هستیم و وقتی فردی را اکثریت بعنوان نماینده خود در اداره کشور معرفی میکنند.
دیگر این بحث معنی عقلانی و ملی و شرافتی و دینی و... ندارد.

نظر ملت سر صندوق مشخص میشود و در واقع شرکت در انتخابات آن محل منطقی و اثبات ریاضی نظر اکثریت است.

نه همه مخالفان دولت و نه همه معافقان دولت هیچ کدام نمی توانند در یک روز و ساعت خاص در جایی جمع شوند
اصولاً نمیتوان 70 میلیون انسان از سراسر کشور پهناورمان را دو خیابان و دو میدان مختلف یک شهر جمع و دسته بندی کرد.

منطقاً هرگروهی اگر خدمت و یا قدرت را بخواهد، با هر تفکری باید سعی کند اعتماد انسانهای بیشتری را به خود جلب کند، تا در پای صندوق که معیار شناسایی اکثریت است، و جاحت قانونی را کسب کند.

فقیر و غنی و باسواد و بیسواد و معلول و سالم و قاتل و زاهد و... هر کس وجوداً فقط و فقط یک انسان است چیزهایی را دوست میدارد و از چیزهایی بدش می آید، و یک حق رای و یک حق انتخاب دارد.


کلیه مباحث تا انتخابات بعدی بیمعنی است و به سرانجامی نخواهد رسید. (248867)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۷ ۲۳:۱۲:۱۶
خدمت محمد عزیز.من نه با تندروی های آنها مخالفم و نه با تندروی های دوستان شما.اما محمد عزیز سران شما این روز ها مدام به کسانی که به غیر از رئیس جمهور رای ذاذه اند می گویند فریب خورده،منافق،مزدور....
منی که خودم بر حسب اعتقاد به موسوی رای دادم چرا باید مزدور خطاب بشم؟
محمد عزیز آیا این درگیری ها فقط با کتک زدن آرام میشد؟
آیا هر دختری که حجابش چادر نیست و طرفدار موسوی هست جهنمی است؟
آیا فقط طرفداران رئیس جمهور بهشتی هستند؟
آقای محمد عزیز قبل از انتخابات دوهفته به شما توهین شد اما بعد از انتخابات نزدیک به 4ماه است که به ما تهمت زده می شود
صحبت از بیگانگان شد.شما فقط طرفداران موسوی رو از بیگانگان میدونید ولی کاش میشد چهره ی واقعی آدم ها رو دید
محمد عزیز به خودت نگیریا!
من سنگ کسی رو به سینه نمی زنم اما دلم برای همه ی مردم میسوزه،چه شما چه ما (249007)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۰۱:۴۵:۵۳
در متن قبلی منظورم این بود که نه با تندروی های آنها موافقم و نه با تندروی های دوستان شما
اشتباه تایپی بود.ببخشید (249056)
 
جاوید
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۵:۵۳:۳۲
خانمها و اقایان:
روزی که اقای خاتمی شال سبز را بر دوش اقای موسوی انداخت,منظورشان از این کار شاید سید بودن ایشان بود. از انروز تا بحال بنام تفکرات (موسوی) جنبش سبز نامیده شد. ولی بعدا انگیزه دینی رنگ سبز عوض شد, بدین معنا که اکثریت هواداران ,اصولا به دین(خصوصا سبز علوی شیعی) بد بین و یا مخالف ان هستند,منتها مصلحت ایجاب میکند,فعلا از ان صحبتی نشود(جدایی دین از سیاست). گواه بر این ادعا, شعارهایی است که داده میشود, خصوصا رفتار و اخلاق و طرفداری ان قشر از جامعه که یا اصلا مذهبی نیستند و یا ...., این را در اعتراضات خیابانی میتوان به سهولت دید(نوع لباس پوشیدن, ارایش خانمها,نوع طبقاتی طرفداران که اکثرا به طبقه مرفهه جامهه تعلق دارند(بالا شهر نشینان). دیگر طرفداران خارج ازکشور هستند که تابلوی ضد دین اسلام را در دست دارند و مدافع سرسخت جدایی دین از سیاست میباشند. ---. (248745)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۲:۳۱:۵۵
محمد آقای عزیز با اینکه معمولا عادت ندارم جواب کسی رو بدم صرفا چون متهم کردی به دشمن بودن من و امثال من رو با اینکه اونقدری برام ارزش نداره که بخوام تایپ کنم و وقت بذارم می گم که بقیه بدونن دشمن و خاین به مملکت کیان اونم نه بخاطر دفاع از خودم بلکه دفاع از مردایی که زحمت کشیدنو امروز دارین خیلی راحت به هر کدوم انگ می زین. من اگه اینجام با زحمت خودم بوده و بابت طرفداری از کس خاص یا گروه خاصی هم سر ماه پولی نمی گیرم توکلم به خدای خودم هست و دستم رو زانوهای خودم مثل هزاران ایرانی دیگه که هستن و نون بازوی خودشون رو می خورن نه بعضی نون هایی که به نظر من خوردنش قباحت داره. محمد آقای عزیز خاین به وطن سیستمی هست که باعث فرار شدید نخبه ها تو 4 سال گذشته شده برین جدید ترین امار رو ببینن معادل سالانه 50 میلیارد $ و در صدر کشورهای صادر کننده نخبه ، خاین به مملکت سیستمی هست که عسلویه ای رو که با گوشت و پوست جوانهای اون مملکت داشت جون می گرفت امروز به این وضع کساد رسونده ، دشمن مملکت کسایی هستن که با تحجر و حرف گوش نکردن هاشون قوم و خویش بازیشون صنعت مملکت رو به تعطیلی کشوندن آقای محترم من سرم رو کردم زیر برف یا شما؟ من ملت رو می خوام تحمیق کنم یا شما ؟ دشمن مملکت کسایی هستن که چنان یاسی بین جوونها ایجاد کردن که متاسفانه قشر تحصیل نکرده که هیچ امروز اکثر قشر تحصیلکرده مونم داره به سمت اعتیاد می ره می دونی امار رو برادر من ؟ 6 میلیون رسمی و تا 15 میلیون هم احتمال دادن این می دونی یعنی چی ؟ دشمن مملکت کسایی هستن که با نفت بشکه ای متوسط 90 دلار مملکت رو اینجور به خاک سیاه نشوندن نه بیچاره هایی که فقط سوال دارنو انتقاد ... نمی خوام بیشتر از این جوابتو بدم چون ارزشش رو نداری ولی اون زمان که ماها داشتیم با عشق آبادی کشور مون تو بیابونها کار می کردیم تا برای چند نفر شغل ایجاد بشه شما و رفقاتون کجا بودین آقای دوستدار کشور چکار مفیدی انجام دادین ؟ دست چند نفر رو گرفتین؟ واسه چند نفر کار ایجاد کردین ؟ ولی زمانی که درایت جاش رو می ده به تندروی نتیجش می شه همین که مملکت به تعطیلی کشیده می شه منتقد می شه دشمن و هر کسی که منافعش رو تو طرفداری و سرکوب بقیه می بینه می شه دوست چه خوب گفتن از قدیم که : آب که سر بالا رفت قورباغه ابو عطا می خونه : امید وارم این رو پخش کنین چون دلم واسه همه کسایی که واسه ایران زحمت کشیدن از جون و آبروشون واسه آبادی ایران مایه گذاشتن بی هیچ توقعی و امروز به همشون داره انگ زده می شه جا تشکر ازشون می خوام ازشون دلجویی شه این رو به خاطر خودم ننوشتم به خاطر اون مردای بی ادعایی که دونه دونه بخاطر حق طلبی شون امروز دارن از سیستمها کنار گذاشته می شن این رو نشون بدین. اینا همش نتیجه سپردن کارای بزرگ به ادمهای کوچک و کاری کوچک به ادمهای بزرگ هست که امروز به اینجا رسیدیم . (249629)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.