Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات



  کد مطلب: 56567, P.View: 3986
رهبري از ده سال قبل به صورت خصوصي تذکر داده بود چاپ ارسال به رفقا


(15 توصیه)

            بخش خبری الف   
۱۶ آبان ۱۳۸۸
حسین فدایی نماینده مردم تهران در گفتگو با "الف" گفت: رهبری از 10 سال پیش در جلسات خصوصی، با تذکرات مکرر برای جذب این نیروها به منظور فعالیت سالم در چارچوب نظام تلاش کرد و تذکر داد.

این سخنان فدایی به بيانات رهبری در ديدار جمعى از نخبگان علمى كشور برمی‏گردد. رهبر انقلاب در آن دیدار با توجه به حوادث بعد از انتخابات به برخی پیغام‏های خصوصی به مجریان فتنه اشاره کردند و فرمودند: "دشمن هم حداكثر استفاده را از اين كرد. يك عده هم هستند در داخل كشور، از اول با نظام جمهورى اسلامى موافق نبودند - مال امروز و ديروز نيست، سى سال است كه موافق نيستند - از اين فرصت استفاده كردند، ديدند عناصرى وابسته‌ى به خودِ نظام، از خودِ نظام، دارند اين جور ميدان دارى ميكنند، اينها هم وقت را مغتنم شمردند، آمدند داخل ميدان؛ و ديديد. من روز اول اين را پيغام دادم به همين حضراتى كه صحنه‌گردان اين قضايا هستند؛ آن ساعات اول من به آنها پيغام خصوصى دادم. من اگر يك وقتى توى نماز جمعه يك حرفى ميزنم، اين ابتدا به ساكن نيست؛ حرف خصوصى، پيغام خصوصى، نصيحتِ لازم انجام ميگيرد، وقتى انسان ناچار مي‏شود، يك حرفى را مى‌آورد در علن بيان مي‏كند. من پيغام دادم، گفتم اين را شما داريد شروع مي‏كنيد، اما نمي‏توانيد تا آخر كنترل كنيد؛ مى‌آيند ديگران سوءاستفاده ميكنند. حالا ديديد آمدند سوءاستفاده كردند."

حسین فدایی از ده سال پیش می‏گوید، آن زمان که حادثه 18 تیر سال 1378 رخ داد و شباهت‏هایی با رخدادهای امروز داشت. وی در این زمینه اظهار می‏دارد: مقام معظم رهبری وقتی مواضع افراطی و رادیکالی برخی جریان‏ها و گروه‏های سیاسی را در جریان حوادث 18 تیر 78 ، مشاهده کردند و رهنمودهای علنی ایشان در رابطه با توصیه به وحدت و رفتار عقلانی تاثیری در این جماعت نداشت، اکثر اعضای شورای مرکزی این گروه‏ها را دعوت کردند و تذکرات مختلفی را نسبت به آثار اظهارنظرهای افراطی و انحرافی را گوشزد کردند.

وی افزود: ایشان به روشنی تاکید داشتند که این رفتارها نتیجه‏ای جز کمک به جبهه استکبار و نظام سلطه جهانی ندارد و تضعیف جمهوری اسلامی را موجب می‏سود و لذا اگر کسی دغدغه دین‏داری و اعتقاد به امام، انقلاب، نظام و ارزش‏ها دارد نباید به گونه‏ای رفتار شود که منجر به شادی دشمنان اسلام شود.

نماینده مردم تهران با یادآوری آن دوران اضافه کرد: در آن جلسات، ایشان، اکثر اعضای شورای مرکزی گروه‏ها را به صورت مجزا دعوت کردند و 4 اصل را مطرح و مورد تاکید قرار دادند: 1- اعتقاد به اسلام 2- اعتقاد به انقلاب اسلامی و نظام اسلامی 3- اعتقاد به سیره و روش امام(ره) 4- اعتقاد به اصل ولایت فقیه و ولی فقیه به عنوان یک واقعیت.

وی افزود: ایشان فرمودند (نقل به مضمون) کسانی که این 4 اصل را قبول دارند اینها نیروهای خودی هستند که باید جبهه واحدی را تشکیل بدهند در مقابل نیروهایی که مقابل و متخاصم اسلام، انقلاب و نظام هستند.

در همان دوران برای عملیاتی شدن سخنان رهبری، برخی گروهها با نمایندگی 12 نفر گروهی را تشکیل دادند که موسوم به گروه وفاق شد.

فدایی در این مورد می‏گوید: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، عده‏ای از دلسوزان، جلساتی را تشکیل دادند که به گروه وفاق معروف شد و بیش از 80 ملاقات با همه گروههای سیاسی آن زمان که منشا اثر بودند و فعال بودند تشکیل دادند از جمله چندین ملاقات با آقایان کروبی، خاتمی، هاشمی، موسوی خوئینی‏ها، با اعضای جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین و برخی اعضای موثر مجمع روحانیون، با طیف‏ها وگروههای مختلف و.. جلسات متعددی تشکیل دادیم و دغدغه خود را در آن مقطع زمانی اعلام کردیم.

وی افزود: گروه وفاق به این عزیزان، ابراز داشت که کسانی که مدعی اعتقاد به امام، انقلاب و نظام هستند اگر با مواضع افراطی، به اختلافات داخلی، دامن بزنند ‏و اگر زمینه حضور گروه‏های متخاصم با امام را فراهم کنند منجر به تسلط کسانی خواهد شد که اصل نظام اسلامی را قبول ندارند و این رفتار زمینه را برای جبهه استکبار فراهم می‏کند.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اضافه کرد: این تحلیل را که برداشت ما از سخنان رهبر معظم انقلاب بود را با تمام کسانی که ملاقات می‏کردیم در میان می‏گذاشتیم و تمام آنها قبول داشتند اما متاسفانه این افراد که گفته شد، هیچ گام مثبتی برنداشتند. بعد از آن هم در دیدارهای عمومی، شاهد تبیین بیانات رهبری بودیم، انتظار ما این بود که برای سامان دادن یک رفتار عقلانی و منطقی در چارچوب نظام و هنجارهای پذیرفته شده از سوی آنها گام جدی برداشته شود لیکن در شرایطی که در حاکمیت مسوولیت اجرایی داشتند و قدرت هم در قوه اجرایی و هم در قوه تقنینی(مجلس) در اختیارشان بود متاسفانه اقدام مثبتی صورت نگرفت بلکه زمینه‏سازی این غائله که پس از انتخابات 22 خرداد 88 با آن مواجه بودیم را فراهم کردند.

وی تاکید کرد: بیش از 10 سال رهبر معظم انقلاب، تلاش کردند، تذکر دادند، ارشاد کردند و خواستند که گروهها، حول یک سری مواضع عقلانی و منطقی در چارچوب نظام فعالیت کنند ولی متاسفانه از رهنمودهای رهبری خودشان را بهره‏مند نکردند و به مسیر خودشان ادامه دادند.

در ادامه گفتگوی خبرنگار"الف" با نماینده مردم تهران، وی در خصوص نحوه برخورد با فتنه گران كه دنبال آتش افروزي بودند گفت: در جريانات بعد از انتخابات 22 خرداد بايد مسائل و رسيدگي به‌ آنها را به صورت سلسله مراتب انجام دهيم، مثلا اگر خانواده‌اي همزمان دچار چند مشكل شود براي مثال بدهي و بيمار صعب‌العلاج داشته باشد، دزدي به خانه‌اش بزند، يكي از فرزندان خانواده كار خلافي را انجام داده باشد و يك مرتبه خانه اين خانواده دچار آتش سوزي شود كه در اينجا چگونگي رسيدگي به همه اين مشكلات مورد سوال قرار مي‌گيرد كه بايد اول كدام يك از اين مشكلات پيش آمده را حل كرد.اين يك بحث عقلاني است كه همه مردم به خوبي آن را مي‌فهمند كه ابتدا بايد آتش را خاموش كنيم. پس از انتخابات 22خرداد عده‌اي مي‌خواستند آتش‌افروزي كنند و از همين‌رو همه ما بايد بسيج شويم و اين فتنه را كنترل و مهار كنيم و آن آتش را خاموش كنيم هيچ كس نمي‌گويد به آن اشكالات ديگر نپردازيم بلكه به اشكالات ديگر حتما بايد پرداخته شود ولي بموقع‌اش.

وی افزود: اگر شما موقع خاموش كردن آتش سوزي بخواهيد به مسئله دزدي، درمان فرد مصدوم و دنبال خلاف‌كاري فرزندتان برويد مطمئنا اصل آتش هم خاموش نخواهد شد و كل خانه ويران خواهد شد. در اتفاقي كه پس از انتخابات افتاد عده‌اي به دنبال آتش افروزي بودند و مي‌خواستند با اصل نظام برخورد كنند از همين رو ما همه بايد بسيج مي‌شديم تا آن راخاموش كنيم و در اين جا بايد با هر وسيله منطقي و معقولي بايد اين آتش‌افروزي را مهار مي‌كرديم.اگر در لابه‌لاي اين حادثه يك كار خلافي صورت گرفته هيچ كس آن خلاف را نمي‌پسندد و تائيد نمي‌كند.

وی اضافه کرد: بنابراين حتما بايد با آن آسيب‌ها، ضعف‌ها، خلاف‌ها و رفتارهاي غيرقانوني برخورد شود و در موقع مناسب اين كار صورت گيرد چنانچه الان همان كار دنبال مي‌شود و همه ديديم كه مقام معظم رهبري هيئتي را براي رسيدگي به تخلفات صورت گرفته مامور كردند و اين هيئت به موضوع رسيدگي كرد و با متخلفان برخورد شد و هنوز ادامه دارد. براي نمونه‌ همان هيئتي كه قضيه بازداشت‌گاه كهريزك را دنبال و گزارشي ارائه داد كه منجر به تعطيلي كهريزك و خلع مسئوليت از مسئولين امر و بعد هم محاكمه اين افراد شد، نمونه‌‌اي از برخورد با تخلفات بود. از همان لحظات اول دنبال اين بوديم كه در كنار برخورد با اصل ماجرا نسبت به اين مسائل اشكال دار و جانبي رسيدگي شود، اين رسيدگي را هم در رابطه با كوي دانشگاه و هم در رابطه با كهريزك داشتيم كه اين را وظيفه خودمان مي‌دانستيم و با قوت هم دنبال كرديم ولي نخواستيم آن را مسئله اصلي قرار دهيم در حالي كه مسئله اصلي چيز ديگري بود.

وی گفت: اما در اين خصوص از بسياري دوستان‌مان انتقاد داريم چراكه اگر روز اول همه بسيج مي‌شديم و مسئله اصلي را مهار مي‌كرديم ديگر مسائل جانبي هم اتفاق نمي‌افتاد بنابراين عاملان اصلي پيدايش اين حادثه و آن كساني كه عده‌اي از مردم را غيرقانوني به خيابان‌ها كشاندند و زمينه را براي يك عده آشوبگر و اغتشاشگر ايجاد كردند كه از اين فرصت‌ها سوء استفاده كرده و به ساختار شكني و قانون شكني اقدام كنند بايد در قبال اين حركت خود پاسخگو باشند.

وی افزود: قطعا عامل اصلي كشته شدن افراد و صدمات مالي همين افرادي هستند كه با رفتار غيرقانوني مردم را تحريك كردند و با دامن زدن به اين جريان ساختار شكني كردند.

فدايي با اشاره به رويكرد خود در مورد طرح وحدت ملي گفت: مطرح كردن چنين طرحي در شرايط امروز كشور، يك عمليات رواني است كه رسانه‌هاي وابسته به غرب در پشت اين قضيه، نقش حمايتي را بر عهده دارند.

وي اظهار داشت: طراحان وحدت ملي بايد هدف خود را از ارائه چنين طرحي مشخص كنند و اين مسئله بايد روشن شود كه وحدت با چه كساني بايد صورت مي‌گيرد.

وی اضافه كرد: اگر منظور از وحدت، ايجاد اتحاد در بين مردم است با كمي تامل متوجه مي‌شويم كه مردم كشور ما وحدت واقعي خود را در انتخابات اخير نشان دادند و با مشاركت 85 درصدي، بار ديگر اعتقاد و پايبندي خود به نظام و انقلاب را جلوه‌گر كردند.

وي خاطرنشان كرد: اگر منظور از وحدت، شكل‌گيري اتحاد بين آقايان موسوي و كروبي و آقاي احمدي‌نژاد است، به دليل رقابتي كه از قبل از انتخابات در بين آنها وجود داشته و سياه‌نمايي كه آنان عليه آقاي احمدي‌نژاد در دوران انتخابات و پس از آن انجام داده‌اند، اين وحدت هيچ گاه اتفاق نمي‌افتد.

فدايي ادامه داد: مردم در دوران اصلاحات، استراتژي توسعه سياسي را نپذيرفتند و با مشاركت در انتخابات شوراها و مجلس هفتم به گفتمان انقلاب راي دادند؛ ولي ظاهرا اصلاح‌طلبان نمي‌خواهند بپذيرند كه استراتژي دوم خرداد ديگر در ميان مردم جايي ندارد.

وي در پايان گفت: با مشاركت مردم در انتخابات 22 خرداد، بزرگترين حادثه سياسي در دوران پس از انقلاب اسلامي در كشور رقم خورد و تمامي توطئه‌هاي 30 ساله جبهه استكبار ناكام ماند.


اظهار نظر
مشارکت در بحث
248357 | علي  - بايد همه آگاه باشند!   |2009-11-07 11:55:52|IRAN - [moderator1]
با سلام
اگر همه مسئولين و دست اندركاران حاضر ،يك رنگ و يكصدا بودنند نظام كمتر از اينها هزينه پرداخت مي كرد. بايد آگاه بود و اولويت اصلي را شناخت و به مسائل طبق اولويت پرداخت. هر مسئولي بايد در خود ايماني قوي ايجاد كند و موضعش را قاطع اعلام كند. بايد قاطعيت را از امام آموخت كه مي فرمود: من به وظيفه ي الهي خودم عمل مي كنم و كاري به تاريخ ندارم. اگر بعضي از مسئولين رنگ عوض نمي كردنند آيا كار ما به اينجا مي رسيد؟ ما همه، مردم و مسئول، در پيشگاه خدا و امام و شهدا مسئوليم و بايد جوابگو باشيم. پس به رهنمودهاي امام گونه ي رهبري گوش كنيم و اهداف اصلي نظام را پيش بريم.
248381 | ناشناس     |2009-11-07 12:44:14|UNITED ARAB EMIRATES - [moderator4]
من فكر مي كنم كة سران توطعة دستكير شوند جرا كة با اين اشادرات و جلسات كة بودة (از دة سال بيش) اينها ادم بشو نيستند و
248390 | ناشناس   |2009-11-07 12:57:09|IRAN - [moderator1]
جناب فدائي . اگر شما و دوستانتان هم بدلائلي نخواهيد به فراخور زمان ومكان زندگي كنيد (همانگونه كه در احاديث داريم) آنگاه نسل جوان كه صاحبان فعلي كشور و انقلابند شما را هم افراطي و راديكالي ميبينند بنابراين تذكر آقا ابتدا" مخصوص من وشماست كه ادعاي رهبري جامعه را داريم .
248413 | سعید   |2009-11-07 13:46:00| - [moderator1]
blue]دو ستان تا اخر بخوانید لطفا[/color][/size].الحمد لله رب العالمین بدلیل توجه خاص امام عصر به نظام مقدس هر 10 15 سال یک مرتبه نظام اسلامی پالایش میشود و افرادی که با نظام دچار زاویه شده اند در هر سطحی شناسایی می شوند.پس از انتخابات دست همه رو شد تو تمام ارگان ها تمام مراکز حساس پس از حذف منافقین از مراکز حساس نظام دوباره پوست اندازی کرد. خون شهدای 8 سال دفاع مقدس این انقلاب را بیمه کرده اگر غیر از این بود عدالت خداوند زیر سوال می رفت.ما به این انقلاب به رهبری سید علی و اصل ولایت فقیه دل بسته ایم.
248420 | سرخوش  - واقع نگر باشیم   |2009-11-07 14:04:37|IRAN - [moderator1]
گوینده این مطلب بیطرفی رارعایت نکرده.تدبیر رهبر عزیز شامل همه گروه ها بوده است نه یک طیف خاص .شما به نوبه خودتون بفرمائید چقدر به فرمایشات ایشون عمل کردید؟.بعدش هم مگر نمیگید آقافرمودند اینها رو باید در جبهه انقلاب نگه داشت ؟شما چقدر عامل بودید؟وضعیت فعلی نشان دهنده عملکرد طیف شما که مدعی پیروی از آقا هستید نیست؟یا ادعا میکنید که تقصیر دشمنان خارجی است؟تاکی میخواهید درخصوص بیانات رهبر سیستم کی بود کی بود من نبودم رو اجرا کنید.تاکی میخواید از سخنان ولی امر استفاده ابزاری کنید؟آقای محترم دایره انقلابی بودن رو اینقدر کوچک کردید که دیگر به توکلی هم میگویند منافق!و صدالبته این مطالب نافی تقصیرات حضرات اصلاحات نیست. بلکه منظور اینست که همه طیفها به نوبه خود در این ماجراها مقصرند وباید در پیشگاه خداوند وملت عذرخواه باشند
248450 | كيا   |2009-11-07 14:51:33|IRAN - [moderator1]
ايشان ميفرمايند اگر منظور از وحدت ايجاد اتحاد در بين مردم است با كمي تامل متوجه ميشويم مردم كشور ما وحدت واقعي خود را در انتخابات اخير نشان دادندو با مشاركت 85 درصدي بار ديگر اعتقادو پايبنديخود به نظامو انقلاب را جلوه گر كردند . با اين وصف ديگر هيچ نيازي به ايجاد وحدت و به نوعي اشتي در بين سران و مردم وجود ندارد . اگر چنين است و يا چنين بود كه خيلي هم نيكو و پسنديده بود . اقاي فدائي بايد چشمان خود را بيشتر باز كند و گوش خود را هم تا هم ببيند و هم بشنود اينها كه تا يك موقعيتي براي خود فراهم ميبينند به خيابانها امده و شعار ميدهند و باعث ايجاد دردسر براي مردم و كشور ميشوند از كشور ديگري كه نيامده اند از هم وطنان خود مان هستند . شايد فكر كنيد كه من هم از جناح مخالف هستم ولي ايگونه نيست شايد تنها تفاوت من وايشان در اين است كه من اين مخالفان را هم وطن خود ميدانم و دوست دارم كه با گفتگو تمامي مشكلات به وجود امده از بين برود و دوباره در يك راه و يك جبهه عليه تمامي دشمنان موضع گيري نماييم. بنابراين شايسته است در يك فضاي دوستي و برادري و برابري در حضور افرادي كه مورد توافق طرفين باشد اين گفتگوها اغاز شود ونتايج ان نيز براي مردم بازگو شود . در اين صورت است كه تمامي مسائل حل ميشود . بعد از اين اگر كساني خواستند به راه قبلي خود ادامه دهند ديگر براي همه مشخص است كه نيت پليدي داشته و بايد با انها برخورد صورت گيرد ومن و شما و ديگر ملت شريف ايران همان ميشويم كه در دهان تمام استكبار جهان زديم . والسلام
248526 | س   |2009-11-07 17:14:54|IRAN - [moderator4]
من موافقم. من به عملکرد نیروهای سیاسی اعتراض دارم. قبول کنید که اتحادی که میان مردم بود کمرنگ شده است. و تقصیر سیاسیون است که توده مردم را وارد بده بستانهای سیاسی میکنند. آیا عامه مردم حق ندارند هم هاشمی را دوست داشته باشند هم خاتمی را و هم احمدی نژاد را؟ اینها خدماتی کرده اند و ایراداتی هم داشته اند و مردم هم به فراخور رای داده یا نداده اند برای چه در هر مقطعی باید از کسی متنفر باشند؟
248458 | حسين   |2009-11-07 15:02:30|IRAN - [moderator1]
ما 8 سال خاتمي را تحمل كرديم، مجلس ششم را تحمل كرديم، ولي اين بچه بازي ها و جرزني ها را انجام نداديم. آقاي ناطق اولين كسي بود كه به خاتمي تبريك گفت.
لكن اصلاح طلبان كه شعار دموكراسي و جامعه مدني آنها گوش فلك را كر كرده بود، نشان دادند كه نه اعتقادي به دموكراسي دارند و نه جامعه مدني.
آنها با اينكه بيش از 40 هزار ناظر داشتند، 450 هزار برگزاركننده انتخابات را كه اغلب از معلمين و فرهنگيان شريف اين مملكت بودند به خيانت متهم كردند. البته موسوي در تهران 52 در صد و احمدي ن‍ژاد 43 درصد راي آورد. ولي در كل كشور اختلاف 11 ميليون بود. جالب است كه رهبري عزيز، روز بعد از انتخابات بزرگوارانه از آقاي موسوي دعوت كردند كه حساب خودت را از اغتشاشگران جدا كنيد.
امثال مهاجراني و ده ها نفر ديگري كه الان رفته اند زير بيرق انگليس اگر مرد عمل بودند همينجا مي ماندند و با تاسيس يك مدرسه و يا كارهاي ديگر به هموطنانشان خدمت مي كردند مانند مرحوم روزبه كه زمان شاه دبيرستان علوي را تاسيس كرده بودند و انسان هايي مثل حداد عادل و دكتر خرازي و دهها شخصيت ديگر را تربيت كردند. به هر حال اين خيلي بهتر است از ارتزاق با پول هاي نجس سازمان سيا و يا درخواست از غربي ها براي تحريم هموطنانشان.
نكته ي ديگر آنها مي توانستند براي انتخابات دو سال ديگر مجلس و شوراي شهر و انتخابات هاي آينده سرمايه گذاري كنند نه اينكه اين سيزده ميليون رايي هم كه موسوي آورد بخش عمده اي را از دست بدهند.
248490 | مهدی   |2009-11-07 16:03:22| - [moderator4]
"ما 8 سال خاتمي را تحمل كرديم، مجلس ششم را تحمل كرديم، ولي اين بچه بازي ها و جرزني ها را انجام نداديم."

برادر عزیزم،
من هم آن روزگار مخالف آقای خاتمی بودم و هنوز هم خط مشی او را قبول ندارم. اما، خارج از انصاف است این جمله ی حضرتعالی. وزرای کابینه ی خاتمی کتک خوردند. هر یکی دو ماه گروههای خودجوش و برادران مومن در گوشه و کنار کسی را گوشمالی می دادند. یک سخنرانی نبود که برادران محترم ما به آشوب نکشند. یک اعترضا نبود که پلیس به درستی حمایت کند و عزیزان ما به اغتشاش نبرند.
آن روزگار هم قصه همین بود منتهی آن روز بزرگ اصولگرایان از سیاست حرفی خوانده بود و با رفتار متین خود وصف ناشکیبایی تندروهای اصلاح طلب را در تاریخ ثبت کرد.
رفتار متمدنانه در آن انتخابات هرچند قابل قیاس با امروز نیست اما، بدنه ی اصولگرایان هم آن زمان امتحان خوبی پس ندادند.
من فکر می کنم باید سوزنی هم به خود بزنیم.
نمی شود آشوبگری مومنین توجیه شده باشد و مخالفانشان نه. این کارها از اصل مسئله دارد.
در همین اعتراضات بعد از انتخابات، طی چندین روز حدود 2 میلیارد تومان خسارت آشوبگران به اموال امومی بود که همه ی ما هزاران بار از خبرگزاریهای رسمی شنیدیم. اما آیا کسی گفت که در عرض یک ساعت همین دوستان حزباللهی ما، در یک شهرک مسکونی همین حدود به اموال شخصی مردم آسیب زدند؟

من وقتی چنین مسائلی را در کشور می بینم و عدم واکنش درست مسئولین را متوجه می شوم حداقل حق دارم که دیگر اعتماد گذشته را حتی به شخص اول مملکت نداشته باشم.

خلاصه برادر، داستان اینقدرها هم سر راست نیست و ما هم اینقدر پاک و بی اشتباه نیستیم که شایسته ی ملامت کردن دوستان خود باشیم.
248618 | دانشجو   |2009-11-08 00:08:47| - [moderator3]
شما که ادای اصولگر بودن را در می آورید، یادی هم از خشونت اصلاح طلب ها، میلیشیای دانشجویی آنان و رسانه های تمامیت طلب آن ها بگویید.
هنوز که هنوزه هم منتقدین اصلاحات، نمی توانند در جایی سخنرانی کنند و به لطف فحاشی و هوچی گری اصلاح طلب ها آن جلسه به نتیجه برسد.
از فحاشی و سنگ پرانی این روزهای آنان هم که چیری نگویم بهتر است.
خدا وکیلی در جلسات دانشگاهی، اصلاح طلب ها می آیند حرف می زنند منتقدانشان هم، بی ادبی و اغتشاش نمی کنند، اما تا نوبت به طیف اصولگراها می رسد، اصلاحات چی ها ادب خود را به رخ می کشند.
بی ززحمت جای متهم و شاکی را عوض نکن.
248682 | ( ! )  - به حسین!   |2009-11-08 10:51:53| - [moderator1]
حسین اقا ، منظورت از ما کیه؟!
به نظر ما! که خاتمی یکی از محبوب ترین رئیس جمهوری ها طی این 30 سال گذشته بود...... بعد شما نوشتی تحمل کردیم!
خاتمی هنوز هم محبوبیت زیادی بین مردم داره........
248793 | حسین   |2009-11-08 15:56:10|IRAN - [moderator3]
آقای خاتمی از نظر شما محبوب بوده، ولی از نظر تعداد بسیاری نیز اشکالات زیادی به ایشان وارد بوده است.
لکن ما به رای اکثریت مردم که به ایشان رای داده بودند، احترام گذاشتیم و ایشان را تحمل کردیم.
249053 | ناشناس   |2009-11-09 02:18:48|IRAN - [moderator3]
او همانقدر محبوب بود که احمدی نژاد و البته دقت کنید که یاران خوانده های خاتمی در مجلس هشتم چقدر رای آوردند. من که به هیچکدامشان رای نداده بودم قند در دلم آب شد وقتی دست در دست هم وارد نهاد ریاست جمهوری شدند. رهبری هم از هر دو حمایت و البته انتقاد کرد. من شخصاً خاتمی را دوست نداشتم و مجلس ششم را بسختی تحمل کردم ولی هر جا رفتم محاسن دولت را گفتم و برایش آرزوی خیر کردم کاری که دوستان منتقد ما نکردند.من اهانت به خاتمی ندیدم ولی رنگم از الفاظ زشت نثار شده به احمدی نژاد میپرید تازه ما در کل فامیل اغلب اصولگرا بودیم!
248469 | کامران     |2009-11-07 15:26:04|IRAN - [moderator4]
تا انجا که من بیاد می اورم مقام رهبری از تحزب تحت عنوان حزب بازی و باند بازی یاد کرده اند. و شاید یکی از بزرگترین ضعف های جامعه در چنین جریاناتی همانا نبودن احزاب پاسخگو بوده است. اگر در ایران تحزب شکل می گرفت بسیاری از مشکلات امروز بوجود نمی امد.
متاسفانه دشمن نیز از این خلا کمال استفاده را کرد.
248477 | هنوز قانع نشده  - تهمت زدن چه آسان قانع شدن م   |2009-11-07 15:44:44| - [moderator4]
منظور شركت كمتر از 20 در صد مردم تهران در انتخابات شوراي شهر و حدود 30 درصد در انتخابات دوره ي هفتم است؟! واقعا گفتمان انقلاب همين قدر طرفدار دارد؟!خير اين بيان آقايان از انقلاب است وگرنه طرفداران انقلاب در دايره ي بزرگتري از اين مقدار قرار مي گيرند. بعد از انتخابات انزجار و تفرقه ي شديدي بين مردم به وجود آمده كه قبلا چنين حسي كه ناشي از اختلاف آراي سياسي است، نسبت به هم نداشتند. بلاي بزرگ همين است، اينكه مردم تنها به دليل گفتمانهاي متفاوت در مورد انقلاب نه به دنبال اقناع و پاسخگويي كه دنبال آرزوي مرگ و بي اعتباري طرف مقابل باشند. رجل سياسي هميشه سياست مي ورزند. وحدت ملي بين مردم لازم است، رفتار سياسي اجتماعي مردم همانطور كه در مناظرات هم ديديم بازخورد رفتار و مسلك بزرگان سياسي است، وگرنه مردان سياست هميشه سياست مي ورزند، بهتر است بزرگان (تاكيد مي كنم از هردو طرف زيرا ظاهرا گوينده ي متن بالا كاملا نامزد جناح خود را كه سرسلسه ي تهمت پراكني بودند از هرگونه سياه نمايي مبرا مي داند)اين بار ژست وحدت را امتحان كنند شايد اين آتش بين اقشار مردم كمي فروكش كند .
248777 | ناشناس   |2009-11-08 15:13:10|IRAN - [moderator3]
دوست قانع من: آتش بین گروههای محارب که دارن حذف میشن وجود داره نه بین مردم ...مردم وقتی دزدیها و غارت گریهای مجلس ششم و شورای شهر اصلاحات رو دیدن شوکه شدن و کمتر برای رای دادن اومدن اما وقتی امید به جامعه اومد در مجلس 8 دوباره پای صندوقهای رای اومدن...
248484 | سبز   |2009-11-07 15:53:25| - [moderator4]
خدایا تو را به حرمت امام زمانمان سوگند می دهیم مملكت ما را از شر و آسیب دروغ و بی انصافی وتنگ نظری وخودبینی ومنفعت گرایی وخود خواهیهای ما مصون بدار ودلهای پر از كینه وكدورتمان را هماند روزها وماههای آغازین پیروزی انقلاب !نسبت به همدیگر مهربان ومهربان تر بگردان. آمین یا رب العالمین[ce][/color]olor=blu
248491 | ناشناس   |2009-11-07 16:05:34|IRAN - [moderator4]
آفرین بر درایت و دور اندیشی مقام معظم رهبری . ای کاش همه جناح ها رهنمودهای ایشان را مد نظر قرارداده و به آن جامه عمل بپوشانند که اگر این چنین بود امروز شاهد وقایع اخیر نبودیم . به امید وحدت بیشتر
248547 | hossein  - from Canada   |2009-11-07 18:16:11|CANADA - [moderator4]
خوب اکثر مردم طرفدار احمدی نژاد هستند .....من تنها کاریکاتوریستی بودم که از خارج کاریکاتور همه روحانیون و مسئولین و....می کشیدم هر روز چند تا کارتون اما وقتی احمدی نژاد آمد و قول کمک به فقرا و سازندگی و مبارزه با مافیای قدرت و فساد مالی را داد من هم دیگر کاریکاتوری در جهت مخالفت با دولت ترسیم نکردم و در عوض دست به حمایت زدم .شماخاتمی هشت سال در این مملکت چکار کردید ؟کانادا فقط 30 هزار ایرانی داشت . اکنون 300 هزار نفر دارد و باید بدانید اینها فقیر نبودند که به کانادا مهاجرت کنند چون امگریشین کانادا و انگلیس و استرالیا و آمریکا با پول معامله می کنند شما طور به خودت این حق را می دهی که اطلا قاطی سیاست بشوی وقتی هشت سال خراب کاری و ندانم کاری شما باعث ویرانی و فرار سرمایه ها شده و من می دانم که شما ها پول می فرستید تا در اروپا ابراهیم نبوی ها و نیک آهنگ کوثر و ها و دیگران برای شماقلم بزنند .خجالت بکشید کارنامه شما سیاه است آقای خاتمی .
کاریکاتوریست سابق گل آقا از مونترال کانادا
248683 | فاطمه   |2009-11-08 10:52:51|IRAN - [moderator7]
چقدر باهوشی آقا حسین. به شما کی پول میده که قلم بزنی؟ در ضمن اینایی که میگی، خودشون از دولتهای اونور پول میگیرن. آقای خاتمی اگر واسشون پول میفرستاد تا حالا تو کیهان مینوشتن حضرت آقا. متاسفانه آدمای پستی پیدا میشن که به اسم بقیه افراد کامنت میذارن و افترا میزنن.
الکی هم اسم خودت رو کاریکاتوریست سابق گل آقا نذار.
248685 | ( ?)  - پاسخ hossein   |2009-11-08 11:03:13| - [moderator7]
به نکته خوبی اشاره کردی! ( اکنون 300 هزار نفر ایرانی در....... )!
مطمئن باش خیلی هاشون با بورس گرفتن از دولت کانادا و امریکا تونستند بیان اونجا! نه اینکه وضعشون تو ایران اینقدر خوب بشه که پولاشونو بیان اونجا خرج کنند!
این امار بیشتر نشاندهنده فرار بیشتر مردم نسبت به قبل است! همین!
من در حال حاضر تو استرالیا زندگی می کنم و می بینم و می شناسم ایرانی هایی رو که اومده اند اینجا، خیلی هاشون با پول بورس دانشگاه های اینجا اومدن اینجا و دارند زندگی می کنند و درس می خونند!
مطمئنم که تو هم خوب از این موضوع خبر داری و نمونه هاشو زیاد اونجا دیدی!
اینکه چرا اینطوری قضاوت می کنی دلیل دیگه ایی داره!

خدا بیامرزه گل اقا رو!
248600 | حميد   |2009-11-07 22:00:13|IRAN - [moderator1]
من تصور ميكنم حل تمامي مشكلات فعلي تنها در گرو واقع بيني و آسيب شناسي مسايل مبتلا به نظام از سي سال پيش تاكنون باشد.پرسش اين است : ايا ما در روشها و شيوه هاي انتخابيمان درست رفتاركرده ايم؟نظام براي حفظ و تقويت خود نياز به يك جراحي اساسي و شجاعانه دارد.تصور من اينست كه هيچ يك از احاد با بصيرت وروشن ضمير اين ملت خواهان براندازي نظام نيست اما بازبيني در خصوص برخي سياستها و شيوها ضرورتي اجتناب ناپذير است واميد وارم در سايه توجهات خدا و درايت مسئولين اين امر در زمان خود انجام گيرد.
248604 | ali   |2009-11-07 22:15:31|SWEDEN - [moderator1]
با سلام
گاهی اوقات با خودم فکر می کنم چرا تو کشورهای پیشرفته اینقدر قیل و قال و دعوا نیست و به قول معروف چرا هر چی سنگه مال پای لنگه ، افغانستان پاکستان ، عراق کشورهای آفریقایی و حالام به همت بزرگان قوم ، ایران ، واقعا نمی دونم تا  کی می خواد این وضع ادامه پیدا کنه بابا یکم شرم هم از هر دو طرف چیز خوبیه به خصوص جناحی که قدرت داره ، ازهمشون می پرسم اگه بچتون تو خونه بد عنقی کرد به خاطر خواستش یکم داد و بیداد کرد حالا به فرض یک استکانی هم شکوند می ندازینش بیرون برا همیشه از خونه ؟ بهش می گین اجنبی با شلاق می افتین به جونش ؟ یا با عطوفت پدرانتون باهاش مدارا می کنین می شینین قانع می کنینش اگه کتک هم بزنین بعدش یه دلجویی می کنین . چرا مردم رو معترضا رو جزء خانواده خودتون نمی دونین هر روز می خواین یک جوری اینارو بدر کنین یک جوری ثابت کنین که اینها همه این مردم قوم گمراه شده و اجنبی پرستی هستند که باید از صحنه روزگار محو شن ؟ یکم مدارا یکم مروت یکم گذشت از هر دو طرف . بابا " یوم تبلی السرائر" هم هست " یوم لا ینفع مال ولا بنون " ی هم هست چرا این کارا این بلاها همش تو جوامع اسلامی باشه تا کی ماها باید به اسم دین خودمون رو درگیر تحجرات کنیم و از جوهره اصلی دین که نزدیک کردن انسانها و قلوبشون به هم هست فاصله بگیریم جوری که دو تا هموطن نتونن هم رو تحمل کنن خوب معلوم هست که اینجوری راحت این غربی ها سوار جوامع اسلامی می شن یکم ببینین اینا چجوری پشت هم رو دارن نه این اونو به دزدی متهم می کنه و تمام کارهای خوبشو ندید نه اونطرف اینطور بابا این دین اومد وصل کنه ادما رو به هم نه که مردم رو جوامع رو تکه تکه کنه یکم فکر کنین این وضعیت شایسته ایران نیست که هر کی تو غرب بشینه بگه اینم اسلامی که می گفتین ببینین اینا مسلمون هاتونن دیگه با مردم دارن این کارو می کنن . من برام مهم نیست که بگین منم یک فریب خورده هستم یا هر فکری راجع من بشه فقط دلم داره می سوزه . گاهی فکر می کنی که چرا حضرت علی بعد پیغمبر مجبوره بره به چاه حرفاشو بگه بس که گوشهای مردم فکرهای مردم بسته شده بود دلت می سوزه . نذارین به اونجا برسیم .
248664 | شهروند   |2009-11-08 09:47:16|CANADA - [moderator3]
اگر قدر این راهنمایی های دلسوزانه و فهیمانه را می داستند، وضع جامعه خیلی بهتر بود.
اما حیف که عده ای فقط به دنبال منافع شخصی هستند و در این راه، جامعه را نیز به آتش هوس خود می سوزانند.
248764 | ایرانی   |2009-11-08 14:48:02|IRAN - [moderator3]
متاسفانه امروز نیز عده ای در درون قوه مجریه هستند که خواسته یانا خواسته نمی خواهند اتش فتنه خاموش شود ومدام بران می دمند البته چقدر جالب که امروز در قوه مقننه هم هستند کسانی که به فکر گرفتن ماهی ا اب گل الود برای خودشانهستند وبه فکر تسویه حساب هستند نهاتحاد اما باید بدانیم که اشتباهاتی مه خود مولایمان برشمردن شروع کننده این غائله ها بود ومتساسفانه عده ای نمی گذارند خاموش شود همه روز اخبار کذب ان هم در روزنامه های بیت المال برخی که حسابشان جداست واصلا راهنمایی پذیر نیستند ولی انشا الله دوستانیکه ولایت را قبول دارند دست از یکسری کارها برداشته تا اتحاد حداقلی حاصل وکشور عزیز را پیشرفت را سریعتر از همیشه بپیماید
249394 | minimos   |2009-11-09 16:00:25|IRAN - [moderator3]
...اين هيئت به موضوع رسيدگي كرد و با متخلفان برخورد شد و هنوز ادامه دارد. براي نمونه‌ همان هيئتي كه قضيه بازداشت‌گاه كهريزك را دنبال و گزارشي ارائه داد كه منجر به تعطيلي كهريزك و خلع مسئوليت از مسئولين امر و بعد هم محاكمه اين افراد شد، نمونه‌‌اي از برخورد با تخلفات بود...
آقای فدایی، همه بحث ما این است که اگر این کار ها انجام شده چرا اطلاع رسانی نمی کنید که اعتماد از دست رفته ی ما به نظام هم برگردد؟ چرا کسی هنوز مطلع نیست جزئیات احکام صادره از چه قرار است؟
ما همچنان منتظریم ببینیم این پرونده نیز به سرنوشت پرونده ی زهرا بنی یعقوب دچار می شود یا به واسطه ی امر صریح رهبری این ابر شاهد مجازات عاملان جنایت خواهیم بود.
249519 | حميد   |2009-11-09 20:15:56|IRAN - [moderator7]
ظاهرا نظر قبلي من قابل نشان دادن نبود بنابراين بشكل ديگري مطرح ميكنم.آيا پخش برنامه هايي كه در آن مردم عادي جامعه اقدام به بيان نقد و اعتراضات خود مينمايند خطري براي نظام محسوب ميشود؟خير-اين امر تنها نوعي تخليه اجتماعي و سياسي محسوب شده و در درجه اول باعث ايجاد آرامش در لايه هاي جامعه شده و از سوي ديگر در يك جامعه درحال تمرين دموكراسي ، باعث ميگردد مسئولين پاسخگو و پيگير مطالبات سياسي و اجتماعي مردم باشند.و بياد داشته باشند كه انتقاد و اعتراض مرحله هشدار و اقدام است كه در صورت بي توجهي شكلهاي ديگري بخود خواهد گرفت.باور كنيد درك اين موضوع ساده نيازي به هيچ نبوغ سياسي خاص ندارد اما متاسفنه ميبينيم كه همين موضوع ساده مورد توجه قرار نميگيردو اينگونه برنامها فقط مصرف دوره اي داشته و مصادره بمطلوب ميگردد. تريبون آزاد هنگامي سرو كله اش پيدا ميشود كه انتخابات در پيش است وبعد ازآن تعطيل.بپذيريم كه اين شيوه هاي منسوخ و نخ نما هرگز در دراز مدت باعث تاثير گذاري مورد نظر دست اندر كاران نشده بلكه نتيجه معكوس خواهد داد.اما اين تجربه تلخ هميشه تكرار ميشودو كسي به ان توجهي نميكند.
پرسش ديگر: آيا پذيرفته ايم كه درصد قابل توجهي از مردم به بخشهايي از عملكرد نظام انتقاد دارند؟و به نقطه اي رسيده اند كه تنها چاره را در روشهاي اينچنيني ميدانند؟يا كماكان معتقيديم اينها اراذل و اوباش و خس و خاشاكند؟ايا درك كرده ايم كه مرحله خوراك آنانيست كه در خارج از كشور منتظر اين فرصتها هستند؟
عزيزان ، برادران بزرگواران بپذيريم كه نياز به يك رفرم اساسي و هوشمندانه والبته شجاعانه داريم.براي بقاي نظام جمهوري اسلامي بايد اين پيكره را جراحي نموده و عضوهاي اسيب ديده و ناكارآمد آنرا جدا نماييم .اين اعضاوبخشها ،چپ و راست نداشته و متاسفانه در تمامي بخشها رخنه كرده اند.نظام را فداي منافع شخصي عده اي و يا دگماتيسم عده اي ديگر ننماييم.در عالم سياست هيچ چيز قطعي و همشيگي نيست. صدها مثال و نمونه انرا در همين كشور خودمان ودرسي سال گذشته سراغ داريم و داريد.پس از ان فرار نكنيم. شجاعان حتي در خفاءبه اشتباهات خود اعتراف كرده و تا دير تر نشده به اصلاح آن بپردازيم.
اي كه دستت ميرسد كاري بكن
پيش از آن كز تو نيايد هيچ كار
به اميد سربلندي ايران زمين
249942 | حميد   |2009-11-10 21:17:03|IRAN - [moderator7]
آقا بالاخره اين شل كن سفت كن مسئله هسته اي بكجا رسيد؟ما كه متوجه نشديم دنبال چه هستيم؟لطفا: دركنار مسايل هسته اي كه درجاي خودو البته با يك رويكرد منطقي وبراساس منافع ملي مهم است بفكر تاسيس چند پالايشگاه نفتي مدرن هم باشيد تا اولا" مجبور نباشيم از ديگران بخريم ثانيا"يارانه سوخت را حذف نكنيم.آقايون تغيير با شيب تند در بخش انر‍ژي و بخصوص سوخت انفجار قيمتها را بدنبال خواهد داشت.مگر آقاي احمدي نژاد عزيز چقدر ميخواهد به اقشار كم درآمد التفات كند كه از پس افزايش بيحساب و كتاب هزينه ها برآيند؟ لطفا" جوري رفتار نكنيم و تصميم نگريم كه دوباره مجبور شويم بجاي محاسبه نقطه اي تورم ميانگين آنرا گزارش نماييم.واقعيت را در بازار و در پرداخت هزينه ها ي واقعي جستجو كنيم نه در گزارشهاي دلخواه و غير قابل فهم براي عوام. اين موضوع شايد مارا به يك رتبه و جايگاهي برساند اما بنفع نظام و مردم نيست.
يا علي
250367 | حميد   |2009-11-12 01:11:57|IRAN - [moderator3]
امشب و در برنامه شبكه پنج آقاي دكتر احمدي نژاد مطالبي را عنوان نمودند كه برخي از آنها قابل تاملند.
ابتدا بايد بپذيريم كه نوع مصرف انرژي در مملكت مامتاسفانه بي رويه وخارج نرم معمول كشورهاي در حال رشد ميباشد.اما با توجه به كهنه بودن بسياري از كارخانجات و صنايع پايه ، هزينه تمام شده تامين مواردي نظير برق و سوحت در كشور ما بسيار بالاست و آقاي احمدي نژاد توضيح قانع كننده اي در خصوص اينكه چرا هرينه اين موضوع بايد از جيب مردم پرداخت شود،ندادند. پس در سي سال گذشته چه ميكرديم؟تا سال 67 هم قبول چون درگير جنگ تحميلي بوديم.اما در21 سال گذشته چه ميكرديم ؟ايشان عنوان نمودند روش توليد برق و نيرو در كشور بروش آبي بميزان قابل توجهي نيست، بسيار خب پس اين تعداد سدي كه پس از انقلاب در كشور ايجاد شده به چه منظوربوده است؟البته گناه تمام اين نواقص بر عهده دكتر احمدي نژاد نيست چون طبعا" دولتهاي ديگر نيز در اين ناكامي نقش داشته اند اما ايشان در5 سال گذشته در اين خصوص چه كرده اند؟ نكته ديگر :من واقعا" متوجه نشده ام كه دولت چگونه دهك ها مختلف را شناسايي و تفكيك كرده است؟دهكي كه بنده در آن قرار دارم هم اكنون و قبل از برداشتن يارانه ها، حيرت زده ي قيمت ناني است كه به قيمت ها مختلف ( ودر ابعاد وضخامتهاي مختلف مثلا براي نان بربري )در سطح شهري مثل تهران فروخته ميشود و اين سوال پيش مي آيد كه چرا هنگاميكه قادر به كنترل قيمت قوت قالب مردم نيستيم با اطمينان از موفقيت حذف يارانه ها صحبت ميكنيم. آقايان اين درست است كه بايد بفكر نسلهاي بعدي هم بود اما باور بفرماييد ما هم بميل خودمان در اين برهه بدنيا نيامديم!
با احترام
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به
نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران
منعکس نمی ‏شوند.
- با حروف فینگیلیش ننویسید و از کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."