توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 56670
نرم‌افزار رایگان فيلترينگ خانگي؛ www.scict.ir
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۳۶
نرم‌افزار فيلترينگ خانگي به منظور فرهنگ‌سازي درباره استفاده صحيح از اينترنت در خانواده‌ها به صورت نسخه نرم‌افزاري رايگان در سايت شوراي عالي اطلاع‌رساني ارائه شد.

به گزارش ايسنا، شوراي عالي اطلاع‌رساني اعلام كرد: هر فن‌آوري با فراهم آوردن يكسري فرصت‌ها، چالش‌هايي را نيز پيش روي بشر قرار داده است كه با توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي و پيشگيري از وقوع ناهنجاريهاي فرهنگي و اجتماعي مي‌توان مضرات آن را به حداقل رساند.

در دوراني كه اينترنت به صورت همه جانبه وارد زندگيمان شده است و محتوا و اطلاعاتي كه در آن در ردوبدل مي‌شود، بصورت تصاعدي رو به افزايش است، والديني از دسترسي فرزندانشان به اينترنت آسوده خاطر خواهند بود كه بتوانند نحوه استفاده فرزندان خود از اين وسيله ارتباطي قدرتمند را كنترل كنند.

بديهي است آنچه در اينترنت عرضه مي‌شود، براي تمامي رده‌هاي سني مناسب نبوده و اينترنت بدون فيلتر و پالايش، امكان دسترسي به كليه سرويس‌ها و متون را كه ممكن است براي كودكان و نوجوانان مضر باشد، ايجاد مي‌كند. بر اين اساس اكنون در بسياري از كشورها، يكسري از نرم‌افزارهاي فيلترينگ جهت استفاده خانواده‌ها تهيه شده و در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد.

دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني نيز با هدف رهنمود خانواده‌ها و در اختيار گذاشتن رايگان اين نرم‌افزار براي خانواده‌ها، اين نرم‌افزار با همكاري بخش خصوصي تهيه كرده و در اختيار عموم گذاشته است.

اجزاي اين برنامه ار ديد والدين، تعريف فرزندان، امكان انتخاب محدوده سني براي فرزندان، كنترل تصاوير با استفاده از روش‌هاي مبتني بر هوش مصنوعي، امكان تعيين زمان استفاده، امكان تغيير پيغام‌ها توسط والدين، ارائه گزارشات، امكان اعمال تنظيمات دلخواه و تغيير رمز عبور اصلي است.

اين نرم‌افزار كه امكان هدايت كاربر به سمت سايت‌هاي مفيد مانند بخش اخبار، بخش علمي و بخش سرگرمي را داراست در وبگاه دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني با آدرس www.scict.ir قابل دسترسي است.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.