نظر منتشر شده
۱۸۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 56708
تجمع سبزها در روز 13 آبان
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۲۱
هفته گذشته مراسم رسمي روز مبارزه با استكبار جهاني با شكوه و استقبالي بي‌نظير برگزار شد. در حاشيه اين راهپيمايي بزرگ، تجمع كم‌رنگ معترضين سبزپوش پس از هفته‌ها تبليغات پرحجم طرفداران داخلي و خارجي‌ آقاي موسوي، قابل توجه بود.

درباره اين تجمع حاشيه‌اي و نحوه برخورد با آن ، تذكر چند نكته ضروري است:



1 – با وجودي كه استقبال معترضين از تجمع انحرافي 13 آبان بسيار محدود و كمتر از انتظار بود، اما نوع برخورد با اين عده، سوال برانگيز است.

مشاهدات عيني و فيلم‌هاي موجود نشان مي‌دهد با وجود حضور گسترده نيروهاي رسمي ناجا در حاشيه تجمع معترضين، افراد موسوم به «لباس شخصي» ميدان دار برخورد با اين تجمع غيرقانوني، بوده‌اند.

هر چند تلاش تجمع كنندگان ميدان هفتم تير براي انحراف تجمع ضد آمريكايي مقابل لانه جاسوسي، خدمت به آمريكا و اسرائيل و نوعي خيانت ملی محسوب مي‌شود، اما برخورد با خائنان نيز بايد در چارچوب قانون باشد. ضرب و شتم معترضان توسط افرادي كه هویت و حوزه مسووليت‌شان مشخص نيست آن هم در حضور نيروهاي رسمي انتظامي، سوال برانگيز و غيرقابل قبول است. نيروهاي موسوم به لباس شخصي تاكنون حداقل دوبار با حمله وحشيانه به كوي دانشگاه، فاجعه آفريده‌اند. تعلل ناجا در برابر اين عده و رفتارهایشان، غيرقابل قبول است.



2 – مشاهدات عيني و فيلم‌هاي موجود نشان مي‌دهد در تجمع سبزها در روز 13 آبان و تجمع قبلي آنها در روز قدس، اوباش سازمان يافته خود را در صف معترضان سبز قرار داده طرفين را به خشونت و فحاشي تحريك مي‌كنند. اين اراذل، وظيفه تزريق هيجان، آتش زدن سطل آشغال‌ها، شكستن شيشه خودروها و مغازه‌ها را به عهده دارند و فقط در جريان تجمعات غيرقانوني فرصت عرض اندام پيدا مي‌كنند. هرقدر دامنه هیجان و احساسات بیشتر باشد، قدرت مانور آنها هم بیشتر است. حمله اوباش به پادگان حاوی اسلحه در غروب 25 خرداد ماه در خیابان آزادی، نمونه ای از توانایی عمل اوباش در تجمعات شدیدا هیجان زده است.



اشتباه بزرگ در برخورد با تجمعات غيرقانوني، برخورد يكسان با اوباش و معترضين عادی است. وقتي برخورد خشن و «از دم» در دستور كار باشد و آن هم توسط نيروهاي غيررسمي انجام شود، بهترين فرصت براي فعاليت اراذل و اوباش سازمان يافته فراهم مي‌شود و معترضين معمولي و حتي رهگذران بي‌طرف نيز ممكن است حركات اوباش را تاييد و با آنها همدردي كنند. در واقع در تجمعات غيرقانوني، كار مديريت بحران بايد آرام و منطقي كردن فضا، شناسايي اوباش و تحريك كنندگان، دعوت از جمع معترض به محلي مشخص، استماع نظرات آنها و تلاش براي اقناع آنها يا پيگيري مطالباتشان باشد.

كاري كه نيروي انتظامي نشان داده توان انجام آن را دارد اما گاهي به اشتباه، روش ديگري بر‌گزيده مي¬شود.



3 – با كم شدن استقبال از تجمعات خياباني و ناتواني تندروهاي جنبش سبز در ايجاد اغتشاش در ورزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها، به نظر می رسد آقاي موسوي در موقعیتی بلاتکلیف گرفتار شده است. به ويژه آنكه، كنترل معترضان خياباني بيشتر به دست تلويزيونهاي ماهواره‌اي وابسته به دولت آمريكا و انگلستان افتاده است و در اين شرايط، دعوت آقاي موسوي به تند كردن فضا، ايشان را به رجوي و پهلوي و عوامل سيا شبيه مي‌كند.

هر چند شايد خيلي دير شده باشد اما بازگشت آقاي موسوي به مسير قانون، غيرممكن نيست. اين بازگشت براي ايشان شايد خيلي پر هزينه باشد اما از وضعيت بلا تكليفي فعلي قطعا بهتر است.

اگر آقاي موسوي از همان 23خرداد در مسير قانون حركت مي‌كرد و بجاي دعوت هوادارانش به اردوكشي خياباني، از مسير قانوني اعتراضش را پي مي‌گرفت، چه بسا امروز قوانين انتخابات و احزاب اصلاح شده بود و حزبي قوي مخالف دولت در كشور وجود داشت كه لوايح دولت را نقد مي‌كرد و راه‌حل هاي پيشنهادي خود را ارايه مي‌داد. اكنون بازگشت آقاي موسوي به مسير قانون و رسيدن به اين مرحله هر چند براي ايشان دشوار و پرهزينه است ، اما اين مسير را نبايد براي ايشان بسته تلقي كرد.

در اين ميان چهره‌هاي اصلاح طلب که در جریان آشوبهای پس از انتخابات و هیجانی شدن فضا، خود را از صف اغتشاشگران کنار کشیدند،  امروز جايشان در صحنه سياسي كشور خالي است و نبايد ظرفيت فكري و تجربی آنها بلا استفاده بماند.



تحولات چند ماه اخير، درس‌ها و تجربيات بزرگي براي همه نقش آفرينان صحنه سياسي ايران داشت. شايد مهمتر از همه آنكه، اصلاح گري و اصلاح طلبي ، فقط از مسير قانون مي‌تواند موفق شود.



 
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۰۹:۴۲:۴۷
در اين ميان چهره‌هاي اصلاح طلب که در جریان آشوبهای پس از انتخابات و هیجانی شدن فضا، خود را از صف اغتشاشگران کنار کشیدند، امروز جايشان در صحنه سياسي كشور خالي است و نبايد ظرفيت فكري و تجربی آنها بلا استفاده بماند
طرفداران موسوي هم همينطور ما که تو نظام نيستيم
نظام فقط و فقط مال خودي هاست.
من که اصلا ديگه هيچ چيز برام مهم نيست حتي اگه به کشور حمله بشه
ما که نيستيم
ديگه همه چيز دست ا.ن و لباس شخصي هاست. (249134)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۱:۴۳:۲۸
افرادی که از راه راه امام و انقلاب منحرف بشن حتی سر سوزنی مردم جوابشون رو خواهند داد.این انقلاب اسلامی واسه فردی توقف نمیکنه.اگه تونستید خودتون رو با حزب الله وفق بدید باقی خواهید موند در غیر این صورت منزوی خواهید شد.این از برکات انقلاب اسلامی و عنایت خاص امام زمان است. تا ظهور مهدی (عج) و تحویل پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی به بقیه الله اننقلاب خمینی ادامه دارد.حالا بفشارید مخالف را (249230)
 
يوسف جلالي
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۵:۱۲:۰۷
اين طرز تفكر و طرز حرف زدن شما هيچ شباهتي با مرام امام خميني (ره) ندارد دوست عزيز!لطفا\" بيشتر در مورد مرام امام و انقلاب اسلامي و خود اسلام مطالعه و تحقيق كنيد. (249387)
 
فری
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۱:۰۷
اقای جلالی بگوید کجایش دینی و اسلامی نیست؟اینکه فان حزب الله هم الغا لبون یا اینکه پرچم نظام مقدس را به دست مهدی (عج)خواهیم داد مخالف گفته ی امام است؟واقعا کور کورانه نظر داده ای یوسف جان.خوبه باطن شما هم یوسف وار باشه! (249604)
 
یوسف جلالی
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۲۰:۳۴:۵۶
نمیدانم چقدر سن دارید ولی زمانی در همین مملکت حزب الله نماد تحمل و متانت بود. یادش بخیر!مومن را از میزان کظم غیظ و جذب مخالف میشناختیم.مسلمان سراپا جذابیت بود.نمیگویم مبارزه نبود ولی مبارزه با دشمن بود.دوستان عزیز نمیدانم کجای کار ما مشکل پیدا کرده که همه دشمن شاد کن شده اند.سبز و غیر و سبز و غیره... این خیلی دردناک است که بگوییم یا با ما باشید یا اصلا\" نباشید و این را از برکات انقلاب بدانیم. شماها از کجا اینقدر مطمئن هستید که پرچمی را که میخواهید به امام زمان(عج) بسپارید را ایشان از دستتان خواهند گرفت؟چشمانتان را بیشتر باز کنید تا ببینید دشمن اصلی وقتی میبیند که چه راحت با چند کلمه حرف مفت در حمایت ظاهری از طیفی از بچه های انقلاب میتواند آن عده را در نظر دیگران از دشمن اصلی که خودش باشد منفورتر کند چه کیفی میکند!ببینید که غفلت ما تا کجاست.کاش روزی میرسید که هیچکس در داخل به مزخرفات این خارجیها توجهی نمیکرد تا آنها از قصه دق میکردند.کاش موسوی هم خیلی صریحتر این حمایتهای توطئه آمیز را خنثی میکرد.و هزاران ایکاش دیگر... (249941)
 
ارسلان
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۷:۵۲:۱۸
من با آقا یوسف جلالی موافقم .
دوست عزیز برو بشین مطالعه کن بعد در مورد امام و اسلام حرف بزن .

مثلا :
1- برو ببین در جریان فتح مکه کیا به ظاهر مسلمون شدند و از ترس به اسلام رو آوردند و بعد از پیامبر چه بلائی سر اسلام آوردند .
2- برو ببین طلحه و زبیر کی بودند و بخاطر هوای نفس ( بخوانید قدرت طلبی ) چی شدند .
3- برو ببین ابوموسی اشعری کی بود و بخاطر وعده و وعید ( بخوانید قدرت طلبی ) چی شد .
4- برو ببین کیا به با وعده پول معاویه رفتند شام (بخوانید فرار مغزها !) و بودجه 55میلیون درهمی ( بخوانید دلاری) معاویه رو گرفتند و یه آبم روش .
5- برو ببین کیا با از مدینه با امام حسین(ع) به مکه اومدند اما از مکه به بعد گفتند :\" خطر داره . ما همینجا می مونیم مراقب اوضاعیم . شما برو کوفه رو بگیر تا ما بیایم .
6-.......


10.000- برو ببین کیا با فتح لانه جاسوسی مخالف بودند و اسم کیا از اسناد لانه جاسوسی در اومد 0و اینهائی که الان دارند مخافت می کنند از چی می ترسند .
10.001-برو ببین کیا دستور دادند لاشه هواپیماهای آمریکائی تو صحرای طبس بمبارون بشه که شهید منتظر قائم هم همونجا با بمبای هواپیماهای خودی ! شهید بشه .

10.002- برو ببین امام در چه شرایطی دولت موقت و بازرگان رو کنار گذاشتند .
10.003- برو ببین بنی صدر چی کار کرد و چیا گفت که سرنوشتش اون شد .
10.004- برو ببین چی شد که امام به حاصل عمر خودش گفت : \" شیخ ساده لوح\" .
10.005-.......

بابا یک کم هم خودت برو مطالعه کن دیگه . همشو که من گفتم . (249912)
 
یوسف جلالی
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۱۸:۲۳:۰۹
نکاتی که فرمودید درست است ولی نکته ای که من خیلی متوجه نشدم این بود که آیا شما معتقدید که عملکرد پیامبر اکرم و علی (ع) و امام حسین و ... اشتباه بوده که آن بلاها سر اسلام و اهل بیت آمده است؟ و ما باید از آن رفتارهای اسلامی و رافت و مهربانی دست بکشیم و رفتاری بر خلاف رفتار پیامبر و امامان معصوم خویش پیش بگیریم تا آن بلاها سرمان نیاید؟ (250243)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۱۰:۲۶:۰۴
شما صحیفه نور امام را خوانده اید؟ از نظر شما که امام یک تندروی افراطی نبود؟ (250050)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۵:۱۴:۳۶
احسنت به شیر بچه های ولایتمدار
احسنت (249390)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۸:۱۸:۳۳
[/colorای بابا من خودم پای صندوق رای بودم مگه میشه تقلب کرد همه جور ادم پیدا میشه ضمناا مگر چقدر میشه تقلب کرد چون بعد از شمارش ارا رای ها شکسته می شود.مثلا در یک صندوق اکه اول بشه ویک صندوق دوم والی الاخر بعد از شمارش کلی ارا می بینی کس مه اول بوده سوم شده (249497)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۰:۴۸:۵۱
کجای حرفهای اقای سعید مخالف گفته ی امام و قران و اسلام بوده است؟به نظرم این گفته ها بر گرفته از نظرات امام است (249602)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۹:۴۰:۳۴
ادب مرد به زدولت اوست (249693)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۱:۳۵:۰۴
شما با کدوم عملتون فکر می کنید عضو حزب الله هستید.متاسفانه حزب الله کلمه ای شده که فقط ازش سو استفاده میشه (249764)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۲:۱۲:۲۲
ما نماز خوندمون با کفش! بانک اتیش زدنمون !با دوست دختر دوش به دوش هم نماز خوندمنون! حالا کی حزب الله است؟ (249780)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۸:۵۶:۵۵
برادر عزیز نماز و روزه قبول. پیامبر اسلام هم در بعضی مواقع مسح روی کفش خود میکرد و با کفش نماز میخواند. نماز را باید خداوند قبول کند نه بنده خدا. قضاوت با خداوند است. شما برای دوست و دشمن خود دعا کن شاید دشمن تو رستگار باشد. (249923)
 
اميرشماره 3
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۷:۴۷:۲۸
جناب سعيد عيب شما ودستانتان اين است كه فكر مي كنيد امام زمان نيازمند 2 تا موشك شهاب 3 شما است.ايراد شما اين هست كه فكر مي كنيد اگر در آخرالزمان ،امام زمان بيايد وجمهوري اسلامي دركار نباشد تا به وي موشك شهاب 3 بدهد ،امام زمان شكست مي خورد وآمريكا پيروز مي شود. چه جمهوري اسلامي باشد چه نباشد،امام زمان خواهد آمد وچه جمهوري اسلامي باشد وچه نباشد وي رسالت خود را انجام خواهد داد.
امام زمان نيازي به يك ارتش ندارد .نيازي به موشك شهاب 3 ندارد.شما بايد يك جامعه آرماني را اگر عرضه داريد به وي تحويل بدهيد كه به دليل بي عرضگي هاتون در اين مورد شكست مفتضحانه اي خورده ايد.آنقدر كه رژيم فاسد پهلوي به اين كشور جوان انقلابي معرفي كرد آيا شما هم معرفي كرده ايد؟آنقدر كه رژيم فاسد پهلوي جوان مسلمان معتقد به اين كشور تحويل داد به طوريكه درابتداي انقلاي اين جوانان مسلمان متعهد موج موج به انقلاب مي پيوستند وبعد از آن به جبه آيا شما هم حداقل اندازه وي موفق شده ايد؟
نه عزيز دل اگر دل خوشيت اينه كه 2 تا موشك شهاب 3 بدي دست آقا امام زمان بايد بگم توهم زدي. (249911)
 
گاه
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۲:۲۹:۱۹
اولش هم براي شما \"هيچ چيز\" مهم نبود.اتفاقا اين حرف كاملا با نوشته سايت الف تطابق دارد.برخي كه خودشان را به حاميان موسوي چسبانده بودند و كاسه داغ تر از آش شده و مي خواستند مملكت را دو دستي تقديم دولت فخيمه انگليس و امريكا كنند به اميد آنكه براي ما مثل افغانستان تعيين تكليف(شايد هم تعيين رييس جمهور)كنند واقعا مصداق همين جمله\"هيچ چيز برام مهم نيست حتي اگه به کشور حمله بشه ما که نيستيم\" هستند.مگر قبلا برايتان مهم بوده
مگر كساني كه كوتاه آمدند جز براي حفظ كشور و نظام بود. اگر شما دوست داريد رئيس جمهور را ا.ن خطاب كنيد بكنيد،چاره اي نداريد،آخرين حربه آدم ضعيف توهين و بدگويي است.
مملكت هميشه دست لباس شخصي ها بوده و خواهد بود، راستي مگر شما لباس نظامي را ترجيح مي دهيد. (249272)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۲:۴۴:۳۹
پس آمریکا به هدفش رسید! البته نه اون اندازه که انتظارشو می کشید! چون تعداد افرادی که مثل شما فکر می کنند زیاد نیست و این پیروزی در منفعل کردن ایرانیان فقط در مورد تعداد خیلی کمی صدق می کند. حس وطن پرستی را هرگز فراموش نکنید. (249282)
 
---
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۳:۱۹:۵۲
تف به روي بي شرفتون بياد كه سعي دارين بين سبزها اختلاف بندازين---
توي ---
به دهان---. (249204)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۴:۲۳:۰۰
شعار هاي ديروز اصلاح طلبان:
ادب مرد به ز دولت اوست!
زنده باد مخالف من! (249345)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۸:۳۴
چقدر تف تف دوس دارید من فقط فکر کردم چیز چیز فقط دوس دارید (249606)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۱:۳۸:۲۰
بابا اینا چه با ادبنند
آقای موسوی احسنت (249621)
 
محمد حسین
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۲۲:۲۲:۳۸
این دوست عزیزی که دشنامهای اساسی ای هم داده ظاهراً، احتمالاً یه تندروی برانداز نیست، چون اونا اصلا سایت الف رو نمیشناسن، اونا نهایتش صدای امریکا رو می شناسن! نویسنده این نظر ادبیاتی داره نزدیک به دوستان بسیجی... «اختلاف» چیزیه که بیشتر بسیجی ها دیدم روش تأکید می کنن و ازش پرهیز می دن... البته نمی گم که این دوستمون بسیجیه ما بسیجی هارو برادر خودمون می دونیم. به هرحال دشنام از سوی هر کسی باشه قابل قبول نیست. ضمناً بین سبزها اختلاف نیست. اصلا من نمیدونم چرا سبزها رو یک گروه سیاسی فرض می کنین. این یک جنبش اجتماعیه. تعداد اعضائش هم خیلی زیاده هرچند اگر کم هم باشه باید حقوقشون محترم شمرده بشه. (249956)
 
مینا
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۰۰:۴۶:۳۱
نمیخوام بگم این نظر رو نفوذیها نوشتند و برای خراب کردن چهره سبزهاست ولی باور کنید دو سه کلمه اول رو که خوندم گفتم اینکه حتماً از نظرات طرفداران دولته
میشه اینو چاپ کنید لطفاً (249979)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۲۲:۳۸:۴۹
یه سر به وبلاگ دوستان حامی دولت بزنید با اینکه یه مدت فیلم بازی کنید و یه وبلاگ به نام حامیان دولت بزنید تا با دریافت نظرات زیبای دوستان سبزتون ار توهم در بیاید. (250318)
 
emra
۱۳۸۸-۰۸-۲۳ ۰۵:۱۳:۵۷
من واقعاً به الف اعتراض دارم ، برای چی‌ نظر‌های حاوی الفاظ زشت و توهین را چاپ می‌کنید؟ چه هدفی‌ دارید؟ مگر نگفتید که این نظر‌ها منتشر نمی‌شود؟ پس برای چه منتشر می‌کنید؟ (250828)
 
علی
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۳:۵۹:۰۴
دوست گرامی.
فضا را خود بر خود این چنین غیر عادی کردید.
وقتی بهانه دست افرادی می دهید ، انها هم عرصه را بر شما تنگ می کنند. این رفتارها حتی ممکن است از روی لجبازی شما باشد!

به شعارهایی که میدادید دقت کنید:

اوباما ، یا با اینا یا با ما
استقلال آزادی جهوری ایرانی (نفی جمهوری اسلامی)


میل خودتان است می توانید باز هم با انقلاب زاویه بگیرید.

صحبتهای من کاملا منطقی بود. حالا خود دانید باز هم لجبازی کنید و دکمه مخالف را فشار بدهید... (249326)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۴:۲۵:۰۲
مدیر فنی سایت:
من کم کم دارم شک می کنیم برای اینکه به مخاطبینتون القا کنید که خواننده زیاد دارید رای موافق مخالفو چندتا چند تا زیاد میکنید. (249348)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۵:۰۵:۱۱
اره دیگه ماهم شما رو خوب میشناسیم.مثل پدرانتون اگه جنگ بشه خودتون رو میکشید کنار بعد میایید بسیجی ها رو شیر میکنید که بسیجی دلاور حمایت حمایت !ما هم گروهک نفاق شما رو به خوبی میشناسیم به همین دلیل انقلاب رو به دست نا اهل نمیدیم.پدران شما زمان جنگ سواخ موش خریدند دونه ی چند؟ولی ما به خاطر اسلام از ایران دفاع میکنیم.ایران بدون اسلام واسه خودتون.ترجیح میدم برم عراق زندگی کنم! (249246)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۵:۲۰:۰۸
ایران بدون اسلام واسه خودتون.ترجیح میدم برم عراق زندگی کنم
کاملا موافقم (249395)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۶:۵۵:۳۰
منم ایران بدون اسلام نمی خوام.با سعید موافقم (249457)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۶:۵۶:۲۴
ایران فقط با اسلام مورد نظر ماست.ایران پادشاهی نمی خواهیم.مرگ بر منافق (249458)
 
س
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۱۰:۴۲:۵۱
ایران بدون اسلام؟ یعنی عقبگرد به جاهلیت. البته نه اسلام آمریکایی و نه اسلام طالبانی که البته دشمنترین با اسلام نابند.
درود بر ایران اسلامی (250061)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۵:۱۳:۱۲
ببخشید میشه بفرمایید دفعه قبل که جنگ شد و حمله کردن شما سبزها و سردمدارانتون چی کردین که حالا منت میذارین؟!

تاریخ شهادت میده که موسوی زمان جنگ همواره مخالف سپاه و مخالف دفاع مقدس بود و همواره در مسائل مربوط به جنگ و سپاه کارشکنی می کرد و به همین دلیل جرات رفتن به جبهه و رویارویی با بسیج و سپاه را نداشت چون باید جواب میداد و شهید همت هم بارها ازش گله کرده بود.

اونایی که به جبهه رفتن برای دفاع از اسلام رفتند نه به خاطر این و آن.

کسانی که طرز فکرشون اینه اگه بر فرض محال به جنگ دشمن برن زود قافیه رو از دست میدن و اگه فرصت فرار نداشته باشن حتما تسلیم میشن!

منت کار نکرده را نذارین نیازی به جبهه رفتن شما نیست بچه بسیجیها مثل شیرن و به یک اشاره رهبر و مقتداشون بساط دشمن را به هم میریزن. (249388)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۸:۳۴:۴۴
میشه بگید احمدی نژاد چقدر تو جبهه ها بود؟تو کدوم کار انقلابی شرکت کرده؟ اون زمان که جنگ بود اینقدر بدبختی و بیچارگی و فقر گریبان مردم رو نگرفته بود ولی الآن که 20 سال از جنگ گذشته اینقدر بدبختی و فقر وجود دارد. وظیفه دولت اداره و مدیریت کشور است، کدام دوره بهتر بوده؟ (249661)
 
س
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۱۰:۵۲:۰۹
احمدی نژاد هم انقلابی است هم جبهه رفته. البته اونقدر سن نداشته و جزو متن بوده. اگه انقلاب به افراد وابسته است پس لابد تا 20 سال دیگر انقلاب اسلامی معنا ندارد چون همه مرده اند! ولی ما نسل بعدی هم انقلابی هستیم و هم فرزندانمان را انقلابی بار میاوریم. دیگر منتی بر ما نیست اگر پشیمان یا سست شدند پرچمشان را به ما بدهند.
البته هر ادعایی قابل قبول نیست و ایمان همراه با منطق، اراده، بصیرت ، آگاهی و دانش، شجاعت و کارآمدی میتواند به این هدف کمک کند. (250066)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۲۲:۴۴:۳۳
من فکر کن این مسئله شرکت تو جنگ صدها سال دیگه هم قراره از افراد پرسیده بشه! مثلا 100 سال دیگه یه نفر میاد از رئیس جمهور 40 ساله میپرسه شما چند سال تو جنگ بودی!
کسایی که تو جنگ بودند هدفشون چیزای دیگه ای بوده که شما متوجه نشدی دوست عزیز (250320)
 
عمو
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۷:۲۴:۲۰
يه لطفي مي‌كني بگي قبلا دقيقا كجا بودي كه از الان \"ديگه\" نيستي؟
نه فقط تو، قالب هم‌فكراي تو و آدماي ديگه‌اي كه از اين ادبيات تهوع‌آور استفاده مي‌كنن هم بهتره يه جوابي به اين سؤال بدن.
از ظواهر كه برمياد قبلا تو حال و حول تشريف داشتين.بعدشم همونجا تشريف ميبرين.
خوش بگذره. (249903)
 
اسکندری
۱۳۸۸-۰۹-۱۵ ۱۵:۱۲:۲۷
شما از اولش هم نبودید ان موقعها هم در جنگ یک عده برای مقاصدی غیر از دفاع از دین و ناموس و میهن به جبهه ها می رفتند توی فیلم اخراجی ها یک گوشه بسیار کوچکی از کسانی که به جبهه می رفتنند ولی اصلا موثر نبودند را نشان داده شیعه واقعی همیشه گوش به فرمان ولی زمانش هست و همون شیعه واقعی است که پس از این همه سال و با انهمه خفقان و شیعه کشی چون اعتقاداتش با خونش عجین هست عقب نکشیده و این فریاد سبز علوی را تا ظهور یگانه منجی همچنان سبز و رسا نگه می دارد (256602)
 
دانشجوي سبز
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۰۹:۴۸:۲۶

سبزها سيزده ميليون نفر بودند و اين تعداد براي تشكيل يك جنبش دمكراتيك بسيار چشمگير بود.
اما كشاندن آنها به خيابان و تلاش براي القاي تقلب بزرگترين ضربه به اين جنبش بود و تا دير نشده بايد در جهت سازماندهي اين جنبش در جهت كسب قدرت از راههاي دمكراتيك اقدام شود.
آمدن به خيابان و سطل زباله آتش زدن نيروي سيزده ميليوني را به نيرويي دوازده به علاوه يك تبديل مي كند
انتخابات شوراها در پيش است و بايد از اكنون برنامه ريخت
اما نبايد اشتباه شوراهاي دور اول تكرار شود. جاي سعيد حجاريان در اتاق فكر و حزبسازي است نه در رياست شورا
براي شوراي شهر بايد انسانهاي كاري و متخصص فرستاد و اين اولين پله قدرت است
كساني كه در انتخابات شركت كردند و قواعد آن را نپذيرفتند به همه شركت كنندگان و از جمله به حاميان خودشان خيانت كردند اي كاش اين افراد راه را بر حضور
اگر مجريان و ناظران را قبول نداشتيم شركت كردن و دعوت به شركت در انتخابات كه اصلا معنا نداشت
راه رشد جنبش سبز برنامه ريزي در چارچوب قانون و تلاش براي گرفتن قدرت از راه هاي دمكراتيك است. (249140)
 
علی
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۲:۰۳:۴۶
آقای دانشجوی سبز
خیلی خوشحالم که می بینم در بین جنبش سبز آدم های منطقی مثل شما هم پیدا می شود. (249254)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۳:۳۷:۳۰
خوب قربون ما هم سه ماهه همینو میگیم. آخه این چه جور اعتراضی بود. (249314)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۵:۱۷:۰۰
ای ول تو شماها آدم منطقی و اهل دموکراسی هم یافت میشه

حیف اینا که خرابشون کردن

یه غیر سبز (249393)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۹:۴۵:۳۱
این از قواعد جامعه دموکراسیه مه همه زیر چتر قانون برن باید بگم که اکه افراد مثل شما تو این جامعه زیاد بودن یه اتوپیا ایجاد میشد (249523)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۴:۵۶:۵۰
مخالفان کامنت دانشجوی سبز لطفا دلایلشون رو ذکر کنند
ضمنا اعلام کنند که سبزند یا نه؟ (249848)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۰۹:۴۹:۰۳
اينا رو نوشتين كه سبزا رو از دست ندين؟
اونايي كه در حضور نيروي انتظامي با لباس شخصي با اغتشاش گرا برخورد ميكنن حتما بايد لباس شخصي باشن. به شما چه ربطي داره كه تو همه چي نظر ميدين؟ (249141)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۰۹:۵۱:۵۳

آقاي موسوي از قابليتهاي اصلاحات در كشور سو استفاده كرد و اين قابليتها را در بيراهه هدر داد
مگر چند درصد طرفداران اصلاحات حاضر به حضور در خيابان هستند
به نظر من مشكل اصلي از آنجا شروع شد كه آقاي خاتمي سكان را به آقاي موسوي تحويل داد
سكان اصلاحات بايد به دست كساني باشد كه قواعد بازي را قبول دارند. (249142)
 
سید
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۱:۱۲:۳۵
نکته اینجاست که هر دوطرف قوائد بازی رارعایت نمیکنند. (249202)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۴:۳۰:۲۷
من هم با شما موافقم سکان هدايت به دست مردمه. کسی از من نخواسته که مطلب بنويسم و اعتراضم رو بيان کنم اما اين کار رو می کنم. قسمت عمده ای از نوشته هام رو هم فقط سانسورچی می خونه و منتشر نمی کنه. اما چيزی که بسيار اهميت داره رعايت اخلاقه. بهتر نيست ادب و اخلاق رو رعايت کنيم. (249354)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۵:۱۳:۵۹
شعور و ادب افرادی مثل شما مثال زدنی است . شماها همونهایی نبودید که میگفتید طرفدارهای مخالف شما ادب ندارید و گلوی خودتون رو برای شعار ادب مرد به ز دولت اوست پاره میکردید ؟ (249389)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۰۹:۵۴:۳۶
حقا که دارید حرف دل منو می زنید من با3تا از دوستام روز 13 آبان با مترو از ایستگاه حرم به سمت ایستگاه طالقانی حرکت کردیم چون ایستگاه قبل و بعد طالقانی رو بسته بودند یکی از دوستام سعدی پیاده شد و ما سه نفر مفتح پیاده شدیم (البته اول می خواستیم با اتوبوس های که از طرف دانشگاه بچه ها را می برد بریم که چون 8 تا 10 کلاس داشتیم موفق نشدیم)دم در مترو نیروهای یگان ویژه کنار خیابان وایساده بوند و کاری به مردم نداشتند(نیرو ها را که دیدم فکر کردم اوضاع آرومه) به سمت طالقانی حرکت کردیم بعد چند دقیقه یک هو دیدم همه مردم دارند فرار می کنند صدای تیر اندازی هم شنیده می شد من هم ترسیدم و از یک فرعی توی یک خیابون دیگه پیچیدم از بس ترسیده بودم نفهمیدم کدوم خیابونه. خواستم به سمت ایستگاه مترو برم و برگردم دانشگاه . با پرس و جو ایستگاه مترو رو پیدا کردم از توی پیاده رو داتشم می رفتم که یک عده مو تور سوار با باتوم از بغلم رد شدن و مردم رو زدند دو تا باتوم هم به من زدند با تومو که خوردم رفتم توی یک خونه که درش باز بود یک زن که معلوم بود صاحب خونه است مردمو تو خونه اش راه داد من هم رفتم تو بعد از یک ربع 20 دقیقه که خیابون خلوت تر شد برگشتم دانشگاه.

جالب اینکه من می خواستم شعار مرگ بر آمریکا بدم و شد آن چه شد. (249145)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۴:۲۱:۳۴
مگه دانشگاه اتوبوس نذاشته بود که شما با مترو رفتین؟ضمنا حضور غیابم نمیکردن! (249342)
 
عليرضا
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۰:۵۱:۲۷
عزيز دلم همان طور كه گفتم 8 تا 10 كلاس داشتيم اتوبوس دانشگاه ساعت 8 و 30 دقيقه حركت كرد.
من ساعت حول هوش ساعت 10 از ايستگاه حرم حركت كردم و حوالي ساعت 11 مفتح پياده شدم. (249728)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۵:۲۴:۴۴
شما شخص دیوید کاپر فیلد نبودی؟اینم اضافه کن منم اونجا داشتم شکنجه میشدم که ناگهان اسپایدر من برای نجات من امد و من را از دست لباس شخصی ها که نمیدونم کیا هستن نجات داد.طرف دارای موسوی به 24 میلیون حزب االهی میگن لباس شخصی.خوب شما هم لباشتون شخصیه نکنه از انگلیس لباس های غیر شخصی رو میگیرید! (249399)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۲۲:۱۳:۲۷
این داستان شما شباهت زیادی به داستان ترانه موسوی داشت، تخیل خوبی دارید. (249955)
 
ياوري
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۰:۰۰:۱۳
عدول از قانون درهرصورت بد است حتي اگر قانون غيرمنصفانه باشد
فقط يك سوال از آقاي موسوي:
در اين سه چهار ماه چه بدست آورديد و چه از دست داديد؟ (249131)
 
میثم از بهشهر!
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۰:۴۸:۰۶
من به جاش جواب بدم؟

لابد میگه مردمی که میخواهند به قیمت جانشان در مقابل استبداد و بی قانونی بایستند و این همه جمعیت که آمده اند که اصول معطل مانده قانون اساسی را جامه عمل بپوشند.!

یکی نیست بگه با بی قانونی چطور قانون رو عمل می کنین؟

از دست داده هم نداره

از اول هم چیزی نداشت (249181)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۴:۲۳:۱۹
یاد گرفتیم که دیگه هر بلایی به سرمون اومد نشینیم نگاه کنیم . یاد گرفتیم از حقمون کوتاه نیایم . یاد گرفتیم که ما حقی داریم که سالها از وجود آن خبر نداشتیم . خدا رو شکر که احمدی نژاد رو انتخاب کردند (من تو انتخابش توسط مردم شک دارم ) تا مردم بفهمند که سالهاست اونا رو فقط واسه پز دادن می خوان .

اگر مایه ی زندگی بندگیست دو صد باره مردن به از زندگیست (249347)
 
امير شماره 2
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۷:۰۶:۰۴
امير خان فكر كنم شما هم در توهم تقلب بسر مي بري؟
خوب عزيز من چرا فكر ميكني كه مردم احمدي نژاد رو انتخاب نكردند؟
شما يك زحمتي بكش عزيزم !
يكي از كساني كه پاي شعب اخذ راي بودن چه موافق چه مخالف احمدي نژاد
از اين افراد سوال كن كه تقلب شده يا نه يا در كجا تقلب شده
نظر من اينه كه تقلب در ذهن حضرت عالي و مير حسين رخ داده (249465)
 
ندا
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۲:۲۶:۱۰
به نظر می آد شما بیشتر در توهم به سر میبرید!
جواب آقای امیر بسیار بسیار دلنشین بود! ممنون! (249628)
 
ارسلان
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۷:۳۷:۵۱
امیر جان من با مصرع دوم شعرت موافقم . انشا الله همتون برید بمیرید .
هم شما راحت میشید هم 69.998.000نفر ایرانی ( اگه ریاضی بلدی از 70میلیون کم کن تا بفهمی چند نفرید ) (249909)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۸:۲۳:۲۲
چه انتظاراتی از موسوی دارید!
موسوی حتی در بیانیه هایش هم دقیقا همین رفتار هوادارانش را تائید می کند. آنجا که هوادارنش شعار \"نه غزه نه لبنان\" ای \"جمهوری ایرانی\" و حذف اسلام می دهند، دقیقا پژواک بیانیه های موسوی در همراهی با آمریکا است که برای مثال، حتی از آوردن اسم آمریکا هم به ناسبت 13 ابان خودداری می کند تا چه برسد به محکومیت آمریکا!
خوب با این کار تکلیف هوادرانشان هم مشخص است و نمی توانید با محافظه کاری، آن ها را تطهیر کنید.
اگر به سخنرانی اخیر موسوی هم توجه کنید می بینید که موسوی می گوید \"چامعه فعلا ظرفیت این شعارها را ندارد\"
این حرف از یک سیاست باز، خیلی با معنی است و نشان می دهد که با شعارها موافق است و فقط فعلا شرایط را برای آن مناسب نمی داند.
به همین دلیل هم است که هوادارانش شعارهای تندی علیه امام و انقلاب می دهند، زیرا آن ها به خوبی فهمیده اند که موسوی در چه جهتی حرکت می کند.
بهتر است شما هم به جای مدارای بی جا، واقعیت را ببینید و این انحرافات بزرگ موسوی را به نقد بکشید. (249656)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۴:۰۹:۳۶
عده اي از هم وطنانمان كشته و زخمي شده اند(از هر دو دسته)
به اعتبار بين المللي كشورمان لطمه زده شد.
آقاي موسوي رئيس جمهور نشدند.
آقايان موسوي، كروبي، خاتمي و ... براي دوره هاي بعدي انتخابات رد صلاحيت خواهند شد و عملا شاهد مرگ سياسيشان بوديم.
به نظر من آقاي موسوي در مديريت انتخابات اشتباهات استراتژيك متعددي داشتند ... (249833)
 
امین
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۲۳:۰۵:۴۹
همیشه فکر می کردم انزجار آور تر از خبرگزاری فارس و 20:30 دیگه نشه خبرگ ذ اری کرد.
اما الف روی همه رو سفید کرد با این اراجیفی که راجع به 13 آبان نوشت.
عزیزان دل شرف که ندارید، دین که ندارید، آزادگی که ندارید، حداقل خفه خون بگیرید بهتره که، نگذارید نفرین دل مادران درد کشیده ی این روزهای ایران جانتان و مالتان را به آتش بکشد... یه جوری بنویسید که ما که خودمون دیدم که باورمون نشد حداقل اونایی که نبودن یه ذره باورتون کنن نه اینکه از ته دل بگن : آره جون خودتون (249964)
 
رامین
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۲۱:۳۰:۱۳
اجماع به قانون , چیزی دولت به کرات نقض کرده بهترین راه برای رسیدن به ایران سربلند است.
ما سبزها هدفمان همین است و بس. کعبه بتخانه بهانس (250282)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۰:۰۳:۱۷
ای بابا. چی میگی آقا جون؟ منتقد های اصولگرا توی مجلس هم نیمتونن حرف بزنن. چه برسه به اینکه آقای موسوی بخواد حزب مخالف تاسیس کنه. با هر کس باید متناسب با خودش برخورد بشه.
در ضمن اوباش کسایی هستند که شیشه میشکونن و مردم رو کتک میزنن. هیچ کدوم از سبزها، راضی به شکوندن شیشه ها نیستند و همیشه به اونها اعتراض کردند. (249152)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۳:۴۸:۵۱
هیچ کدوم از سبز ها راضی به این کار نیستند و این کار رو نمی کنند ولی دوست من، نکته مهم اینجاست که اونهایی که شیشه می شکنند سبزند. چرا؟ (249318)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۳:۴۹:۵۵
دیگه شورشو درآوردید با این طرز تفکرتون! (249319)
 
اسماعیلی
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۴:۱۱:۴۷
سبزها یک جرم بیشتر ندارند :
شرکت در تجمع بدون مجوز
و زمینه همه جرائم دیگر را همین حضور بدون مجوز در خیابان ها به وجود آورد. (249333)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۱:۵۷:۳۷
برادر عزیز خداوند به شما سلامتی بدهد. مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی برای تظاهرات کردن آرام احتیاجی به اجازه نیست. لباس شخصی ها اجازه تظاهرات ندارند چون به سلاح های گرم و سرد مسلح هستند. ولی می بینیم که آنها آزادانه میزنند و میبرند و آب از آب تکان نمیخورد. وقتی نماز میخوانی بخود بیا و برای خودت و برادران مسلمانت دعا کن و جانب انصاف را رها مکن. امام حسین در روز عاشورا به لشگر یزید خطاب کرد \"ای جماعت اگر دین ندارید حداقل جوانمرد باشید\" خدا قوت دوست عزیز و خیر پیش. (249623)
 
شاهين
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۳:۲۳:۱۷
مونده بود شما از امريكا به ما خط بدين! لطف كنيد به اين دوستان سبز بگيد، سطل آشغال اتيش نزنن! شيشه ها ي بانك ها و اتوبوسها كه مال همين مردم هست رو نشكنند! و..... مردم رو به جرم حجاب و ريش و ... نزنن! (249817)
 
ارسلان
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۸:۱۲:۵۷
بله آقا من با این \" بنده خدا \" موافقم .

ببینید چقدر متین و موقر حرف می زنند . احسنت .

فقط من 2 تا سئوال برام پیش اومده :

1- چرا سبزها هم مثل لشگر یزید زمان سخنرانی مخالفانشون در دانشگاهها و ... با سوت و کف و ... مانع رسیدن صدای طرف دیگر می شوند .

2- سئوال دومم خصوصی است لطفا فقط \" بنده خدا \" بخونه . بقیه نخونند .

( میگم \"بنده خدا\" تو که رفتی آمریکا اینقدر متمدن شدی میشه ردیف کنی یه خورده از اون 55 میلیون دلار رو به من هم بدند ؟ قول میدم انقدر متمدن بشم که خود اوباما کف کنه . جون من ببین راه داره . از سهم شما ها نمیخاما . اگه چیزی تهش مونده باشه میگم . فکر بد نکنی . اصلا هر چی خودت میگیری من به نصفش هم راضیم . خوبه )

خب دیگه دارم میرم به توصیه \" بنده خدا \" نماز بخونم ببینم و به خود بیام ببینم مضنه چنده .
التماس دلار (249916)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۹:۳۴:۲۵
دوست عزیز
ممکنه بگی طبق کدام قانون برای تظاهرات آرام مجوز لازم نیست
تا آنجاییکه ما خبر داریم برای تظاهرات باید مجوز گرفت و اگر درست یادم باشد حداقل چند روز زودتر و با طی مراحل خاصی باید این مجوز را گرفت
لطفا قوانین جدید وضع نفرمایید (249935)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۱۱:۰۶:۱۱
شما قانون اساسی را خوانده ای. در زمان موسوی تصویب شد که چگونه مجوز بگیرند. آنوقت شما میگویی احتیاجی به اجازه نیست؟ (250076)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۴:۲۹:۱۳
ببخشید ، سبز یعنی صرفا حمایت کننده از حرکتی که توسط آقای موسوی شروع شد هستش، مثل هر جمعیت دیگه ای، انواع آدمها توشه. من دهها سبز رو شخصا می شناسم که هیچ آزاری ندارن. ولی صرف سبز بودن به معنای شیشه نشکستن و کتک نزدن مردم نیست. من به چشم خودم دیدم که سبزها در برخی از سخنرانی ها چه بی ادبی ها که نمی کنن.
تا وقتی که آقای موسوی دست به یک پالایش جدی اخلاقی رفتاری توی طرفدارانشون نزنن، هر بار با این رفتارها توسط برخی از طرفداری افراطی هستیم.(یادتون باشه بعضی آدمها اخلافشون مثل اوناییه که توی دانشگاه تهران به آقای خاتمی که اول ادعای طرفداریشو می کردن پشت کردن و علیه اون شعار دادن)

در ضمن اضافه می کنم به من به شدت با برخی رفتارهای نیروهای امنیتی مخالفم، خیلیهاشون انگار برای دل خنک کردن و تخلیه ی فشارهای روانی اومدن تا حفاظت از انقلاب.... (249350)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۲۲:۴۷:۱۱
نمی تونند یا اینکه شجاعتش رو ندارند؟ (250321)
 
اصلاح طلب واقعي
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۰:۰۸:۴۸
به نظر من هم از روزي كه موسوي رئيس اصلاحات شد، اصلاح طلبي از مسير منطق و استدلال و زنده با مخالف من دور شده است .
كجا ميديديم كه طرفداران اصلاحات بطرف سخنران اقتدارگرا كفش پرتاب كنند؟ اين كار شايسته و در شان اصلاح طلبان است؟!
خاتمي لطفا پرچم اصلاح طلبي را خودت بردار (249151)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۳:۰۱:۰۶
براي شما دوستان ساده دل و فريب خورده دلم ميسوزه كه فكر ميكنين اينا با هم فرقي دارن. اينا همه يه جورن با اين فرق كه الان خودشون رو نشون دادن (249292)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۰:۱۶:۱۵
موسوي و خاتمي و دیگر سران و مدعیان اصلاحات از اعضای کارگزاران و مجاهدین انقلاب و حزب اعتماد ملی و.. آن روز کجا بودند که هوادارانشان را هدایت کنند!؟ چرا اینها جوانهای ساده دل و احساساتی را به خیابان می فرستند و خودشان از صحنه عایب می شوند. کروبی هم که بود فایده ای نداشت چند نفر باید دست و پای جناب شیخ الرییس را جمع می کردند ! (249159)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۰:۱۸:۰۶
در 13 آبان در حالی که نيروهای مختلف مشغول متفرق کردن مردمی بودند که در ميدان 7 تير و ساير خيابانهای شهر بودند، در همين خيابان ها عده ای ديگر در حدود 30-40 نفره با بلندگو و تجهيزات کامل در حال تظاهرات بودند مسيرشان هم چرخش در همين خيابان ها بود و نه به سمت محل اعلام شده 13 آبان. آيا آنچه که شما آن را تجمع غير قانونی ناميديد برای همه يکسان است؟ (249160)
 
رحمانی
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۰:۱۸:۳۰
سلام
شما یا واقعا خودتان هیچ وقت تجمعات سبزها و حمله لباس شخصی ها را ندیده اید یا آن که به خاطر جانبداری متعصبانه فقط موی خواهید حرف خودتان را به کرسی بنشانید. من روز 13 آبان و سایر روزهایی که سبزها تجمع کردند همیشه نه از کف خیابان که با دوز و کلکی که بوده از بالای یک ساختمان چند طبقه تجمعات و اغتشاشات را دیده ام. در روز 13 آبان من 1 ساعت در اطراف میدان هفت تیر، یک ساعت در میانه خیابان کریم خان و نیم ساعت حوالی میدان ولی عصر مو به موی تحرکات را مشاهده کردم. نیروی انتظامی به شدت تلاش می کرد که مبادا هسته اولیه یک اجتماع بزرگ شکل بگیرد و با شروع یک تجمع کوچک بلافاصله به آن جمع حمله می کردند تا متفرق شوند و این حرکت صدها بار تکرار شد. نمی دانم شما آیا ندیده اید که درز داخل خیابان رهگذران سواره با ماشین و موتور با بوق زدن ممتد و در پیاده روها با کف زدن و شعارهای گوناگون هم دیگر را پوشش می دادند. اگر فرض کنیم که نفرات پیاده مردم عادی نیستند و همه برنامه ریزی شده آمده اند اتومبیل های عبوری و موتوری ها را نمی توان در این زمره بشمارید. در ضمن تعداد این جمعیت هم آن طور که شما عنوان می کنید 50 یا 100 نفر نیست بلکه به خاطر فشار نیروی انتظامی مردم در دسته های 50 تا 100 نفره امکان حضور دارند ولی آیا در سرتاسر مسیرها آن هم در جاهای مختلف شهر فقط 100 نفر بوده اند؟ بی انصافی رسانه ای البته معمول است ولی نه تا این حد. و آیا به راستی حضور هزاران نفر نیروی امنیتی و انتظامی فقط برای 100 نفر است؟
در مورد لباس شخصی من بارها و به کرات دیده ام که برادران بسیجی (که خوشبختانه خود نیز بسیجی زمان جنگ و جبهه بوده ام و اگر مملکت در معرض آسیب قرار بگیرد باز هم بسیجی خواهم بود) در دسته های چند نفره با موتور و بدون موتور و آن هم در حضور نیروهای امنیتی و انتظامی به تظاهرکنندگان حمله ور می شدند و اگر نیروی انتظامی با ملاحظه بیشتر و آسیب کمتر می زدند، اینان با شدت تمام و با فرض احتمالا اجنبی بودن تظاهر کنندگان حمله ور می شدند. پس چرا اصرار دارید که لباس شخصی ها از منبعی ناشناس هستند؟
نویسنده محترم لطفا انصاف داشته باشید و بدانید که بسیاری از مخالفت ها نه مخالفت با نظام که ناشی از مخالفت با دولت و اقدامات تشنج ساز دولت است و لطفا سعی نکنید موسوی، هاشمی، خاتمی را از خانواده انقلاب جدا کنید و به جای آن امثال آقای احمدی نژاد، مشایی و را بنشانید و الا دیدید که در این صورت حتی توکلی و لاریجانی و .. نیز تبدیل به ضد انقلاب خواهند شد.

موفق باشید (249161)
 
فاروق
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۰:۰۳:۵۹
هم مردم و هم نظام و هم طرفداران آقاي موسوي و كروبي به خوبي تفاوت اعتراض به دولت و انتقاد به سياستهاي آن را با خشونت و اغتشاش بر ضد نظام مي دانند بدين ترتيب كه شما صغري كبري چيده ايد آقاي شريعتمداري(رجوع كنيد به سرمقاله ديروز كيهان) نيز بايد جزو ضد انقلاب بر شمرده شوند.
آقاي خاتمي و موسوي و كروبي نيز از سرمايه هاي اين مملكت هستند اما با اشتباهات خود باعث بروز مشكلات زيادي براي مملكت شده اند و اتفاقا يكي از همين مشكلات آنچه است كه خودتان به آن اشاره كرده ايد و آن مشكل شدن نقد دولت در زمينه هاي مختلف( در مورد آقاي توكلي مسايل اقتصادي) است.
كساني كه با عنوان بسيجي به دنبال دفاع از نظام هستند واقعا از ته دل به كار خود اعتقاد دارند و شايد اين ربطي به دفاع از دولت و كل برنامه آن نداشته باشد و بسيجي بودن يا نبودن شما نيز دليل بر درستي و يا اشتباه در برداشت شما نمي باشد.
در مورد هسته هاي اوليه و امثال آن و يا پراكندن جمعيت و غيره... خودتان مي دانيد در صورتي كه جمعيت زيادي براي راه اندازي تجمع اعتراضي وجود داشت خود به خود تجمع مربوطه شكل مي گرفت و اينگونه حالت پراكنده به زعم شما 50 تا 100 نفره نه به علت عملكرد شديد نيروي انتظامي(و يا بسيج) و بر عكس به خاطر ريزش جمعيت معترضين به خاطر شعارهاي تند و راديكال بر عليه اصول اوليه انقلاب و نظرات امام راحل(ره) و رهبر انقلاب بود.مگر عكس آن را فرض كنيم كه به فرض محال تمامي اصلاح طلبان و همچنين طرفداران آنها و نيز مخالفان آقاي احمدي نژاد موافق شعارهاي تند و بي پايه و... باشند.
چنانچه از نام اصلاحات بر مي آيد اصلاحات در چهارچوب قانون اساسي امكان پذير است و تغيير بنيادي قانون اساسي ب همعناي رفرم مي باشد. (249704)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۰:۱۸:۵۲
پی گیری از طریق کدام قانون؟!
آقای موسوی پیش از اینکه بخواهد از طریق قانون اعتراض خود را پی گیری کند خود متهم است(البته با مسامحه)
مگر اینها از تعریف معاند خارجند؟
ما که مخالفت با اصول کلی واصلی نظام و قصد براندازی را در اجتماعات روز قدس و13آبان و... دیدیم
آقای موسوی
جواب خدا و امام و شهدا را چطور خواهید داد؟ (249162)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۰:۲۲:۳۰
مثل همیشه متن های تحلیلی الف منصفانه و منطقی اند... اما کو گوش شنوا؟ آقای موسوی اگر قصد به راه قانون بازگشتن رو داشتند که تا حالا به اندازه هر روز این 5 ماه فرصت این کار رو داشتن...
تشکر از متن تون (249165)
 
ایمان
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۰:۲۴:۰۴
چند وقت قبل فایل مصاحبه با آقای موسوی رو دانلود کردم که ایشان فرموده بودند امام عزیز از مسئولین همواره می خواستند کاری نکنند که در مقابل ملت نتوانند پاسخ دهند. دقیقا آقای موسوی نه برای ادعای تقلب توانست توضیح دهد نه برای شعارهای خلاف نظر امام در روز قدس که شرافت جنبش سبز را زیر سوال برد. انگار ایشان هم چنان در توهمی به سر می برند که نزدیکانش قبل از انتخابات ایجاد کرده بودند. جالب اینجاست همراهان آقای موسوی دست از آن جو احساس زده برداشته اند اما ایشان گویا باورشان شده که پیروز انتخابات بوده اند. اما انچه که اصلا نمی توانم برایش پاسخی بیابم این است که حتی اگر بپذیریم در انتخابات تقلب شده چه دلیلی وچود دارد که ایشان در مقابل اندیشه امام در حمایت از قدس یا دشمنی آمریکا سست شده اند؟ کاش این اتفاق از سر عصبانیت باشد نه از سر استحاله!
موضوع دیگر بی تدبیری بیش از حد توقع ایشان است که مرا بهت زده کرده است. به قول رهبر :\"آیا دست های دشمن را نمی بینید؟\" اصلا تا کی هر تجمعی با حضور سبزها به آشوب کشیده شود؟ یک بررسی معمولی از اولین راه پیمایی حامیان ایشان نشان می دهد:
1)تعداد حامیان روز به روز کم می شود
2)چگالی آشوب گران رو به افزایش است(یعنی افراد معقول از دور ایشان پراکنده شده اند)
تعداد زیادی از دوستان و هم کلاسی های خودم در آن راه پیمایی اول شرکت کردند ولی پس از آن دیگر حاضر به شرکت در تجمعات سبز نیستند چون اندیشه ای در آن ها نمی بینینند بالاخص اینکه مفاهیم دینی برایشان اهمیت داشته و کم رنک شدن این مفاهیم را در این جنبش به چشم دیده اند.
آقای موسوی کمی کیاست داشته باشید قاطبه ی ملت از پافشاری بی اندیشه شما روی گردانند الا قلیلی که با کلیت نظام مشکل دارند. \"راه خود را از VOA و BBC و CNN و پرز جدا کنید لطفا. ما دلمان برای گذشته ی شما می سوزد! \" (249168)
 
دوست
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۰:۲۵:۰۵
با سلام
حساب طرفداران متین و با وقار طرفدار کروبی را از طرفداران بی ادب و بی تربیت موسوی جدا کنید (249170)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۳:۱۷:۴۶
جناب دوست . تو هم معلوم است از يك جايي خط ميگيري كه ميخواهي در اين بين اختلاف افكني كني . البته شما از همه جا غافل هستي اقايان كه ادعا ميكنند ديگر كسي براي انها باقي نمانده . با اين حساب وقتي كسي نيست احتياجي به دو دستگي نيست (249809)
 
ارسلان
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۸:۴۰:۵۶
ببخشید منظورتون از طرفداران کروبی همون \" نزدیک به 1درصد\" هست دیگه ؟ (249918)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۰:۲۵:۵۴
حاشيه امنی که لباس شخصی ها دارند بسيار جالب توجه است.
هميشه همه جا هستند. همه کاری می کنند. هيچوقت هم محاکمه نمی شوند.
چه نهادی آنها را حمايت می کند که حتی الف هم از ترس آنها اين نظر را منتشر نمی کند؟ (249171)
 
-
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۳:۲۳:۵۳
اقا مجتبی سوالی که پرسیدی، سوال خیلی از مردم است!
و بی پاسخ ماندن این سوال هم باعث بی اعتمادی و بدبینی مردم و جوانهاست!
حالا فکر می کنی کسی می تونه جواب سوال شما رو اونم تو سایت الف بده!

امیدوارم سانسور نشه! من خودم کلی سانسور کردم دیگه! (249634)
 
ابراهيم
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۳:۳۸:۳۹
آقا مجتبي من هم از حاشيه هاي امني كه برخي دارند ،ناراحتم،چرا موسوي و كروبي و مهدي هاشمي و فائزه و ياسر هاشمي را نميگيرند.مگه اينها از عوامل اصلي آشوب و فتنه نيستند! خيلي از مردم هر روز سوال ميكنند،كه چرا موسوي دستگير نميشود. چه حاشيه امني دارند! مردم كه اكثرا از اينها بريدند و در مراسمهاي اينها شركت نميكنند(به جز يك عده قليل) آيا هاشمي و... از اينها حمايت ميكنند،من هم دنبال جواب هستم كه چرا موسوي و كروبي با اين همه خرابكاري دستگير و محاكمه نميشوند؟ (249824)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۸-۲۳ ۰۹:۴۴:۵۲
دوست عزيزم آقا ابراهيم
من هم شديداً معتقدم که کسانی که جرمی را مرتکب شده اند بايد دستگير، محاکمه و مجازات شوند. اما آيا قضاوت شما در مورد افراد نام برده منصفانه و با شنيدن ادعاهای طرفين است يا تحت تاثير القائات رسانه های دولتی؟
من همچنان منتظر تشکيل دادگاه برای متهمين مفاسد اقتصادی هستم اما هنوز آقای احمدی نژاد مدارک مورد ادعای خود را ارائه نکرده است. توجه داشته باشيم که اگر کسی مدرکی در مورد مفاسد اقتصادی داشته باشد، عدم ارائه آن به مراجع ذيصلاح جرم است. اما اين تاخير آقای احمدی نژاد به اين معنی است که اراده ايشان بر افشای مفاسد اقتصادی نيست بلکه يک شگرد تبليغاتی است.
در مورد فتنه و آشوب هم اگر مشاهدات و دانسته های خود ترجيح می دهم خودسانسوری کنم تا بقيه اين بحث منتشر گردد. (250844)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۰:۳۲:۳۶

نظام ما دو دسته منتقد دارد
يك دسته كه اصل نظام را قبول ندارند و در انتخابات كانديد نمي شوند

يك دسته كه اصل نظام را قبول دارند و در انتخابات كانديد مي شوند

عيب آقاي موسوي اين است كه مي خواهد راي هر دو دسته را در سبد خود جمع كند براي همين هم در انتخابات شركت كرد و هم انتخابات را قبول نكرد

به گمان من دو پهلو گويي هاي اقاي موسوي هم به همين دليل است

اقاي خاتمي پرچمدار خوبي براي اصلاحات بود
او در چارچوب نظام و از طريق قواعد دمكراتيك قدرت را گرفت و مي توانست مجددا بگيرد
به نظر من عقلاي اصلاحات بايد از به خيابان كشيدن جوانها دست بردارند و به جاي آن به تدوين برنامه برا ي گرفتن شوراها باشند. (249175)
 
وحید
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۰:۴۸:۱۰
خروج از مسیر قانون رو قبول دارم ولی
1.آیا این خروج فقط منحصر به سبزا بود یا جناح حاکم هم تخلف از قانون داشت
2. آیا جناح حاکم در خارج شدن جناح سبز از مسیر عادی به بیراهه نقش اساسی نداشت ؟
3.آیا شورای نگهبان توانست شرایط مساوی ایجاد کند؟
4.آیا کسی از اصولگرا ها جلوی عناصر افراطی خودشون رو گرفتن ؟
5.آیا صدا و سیمای ما واقعا بیطرفانه بود ؟!
و....
کلی سوال دیگه
البته تقصیرات سبزها هم قبوله و کسی اونا رو رد نمیکنه و بحث اینکه یه جناح مقصر نیست بلکه هر دوجناح باید مواخذه بشن (249182)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۰:۵۶:۰۶
اراذل و اوباش این بار دو گروه شده بودند. یک گروه در لباس سبزها و گروه دوم در لباس ریشوهای بسیجی با لباس شخصی و به جان هم پریده بودند.
هر کس لباس شخصی تنش باشد دلیل بر این نیست که دولتی است اقایان.
فعلا بیگانگان به دنبال آنش زدن هیزمهایی هستند که نلنبار کرده اند. و گروهی از خودشان را به عنوان لباس شخصی به جان سبزها می اندازند.
البته بدیهی است که ممکنه یک عده مردم عادی هم گول بخورند و قاطی آنها بشوند. ولی مطمئن باشید دولت و نیروی های حکومتی چنین سازماندهی نمیکنند. چون دقیقا به ضررشونه.
موید باشید (249186)
 
خ.فقیری
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۱:۰۴:۳۳
ببینید، اگر با انگ لباس شخصی ،گروه فشار و...می خواهید دوستداران نظام رادلسرد کنید غیر ممکن است. وقتی فردیا عده ای به نظام ،که حاصل خون صدها هزار شهید وجانباز است ،توهین میکند چه کسی می تواند بی تفاوت باشد .من نمی گویم که کار غیر قانونی انجام شود ولی به طریقی باید جلوی این هتاکی ها گرفته شود واز آسیب رساندن به مردم واموال عمومی هم جلوگیری شود ،حالا اگر نیروی انتضامی در جایی حضور نداشت باید بی تفاوت بود؟ شما پاسخ مرا بدهید ،آیامردم وجوانان انقلابی ناظر زیر سوال رفتن ارزشها توسط عده ای ارازل واوباش وقلدر باشند ؟ خدا وکیلی توجیه نکنید.ضمناوصیت نامه امام را هم در نظر داشته باشید. (249193)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۲۳:۳۳:۲۱
بسیار عالی در همین جا یکی از برادران عزیز لباس شخصی خودشان را معرفی کردند آقای فقیری لطفاً یک عکس هم از خودتان در بالای اظهار نظر قرار می دادید تا ما هم با چهره نورانی شما آشنا شویم. (249968)
 
کتک!
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۱:۲۰:۰۶
تو فیلم هایی که از این روز هست ( تو اینترنت! ) نیروی انتظامی مردم رو و خانم ها و دختران جوان رو بدجوری می زد!
واقعا اینها به چی فکر می کنند؟! بر فرض کسی که اونجور تو خیابون کتک می خوره، دیگه بترسه و تو خیابون نیاد! چه کینه ایی به دل می گیره؟!
این عقده ها کجا سر باز می کنه؟!
این چه طرز برخوردیه؟! درست مثل پدر و مادر های صد سال پیش که با کتک بچه تربیت می کردند! (249207)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۱:۲۳:۵۵
در برخی موارد با تحلیل شما موافقم ولی در کل به نظر من تحلیل درستی نیست از این نظر خوشحالم که بالاخره اوباش رو از سبزها جدا کردید چون تقریبا\" همه میدونن که قشر عظیمی از سبزها از تحصیلکرده ها و دانشگاهیان این مملکت هستند که هر کدام به یک صورتی از وضعیت موجود ابراز نارضایتی می کنند و به نظر من جنبش سبزی اصلا\" وجود ندارد که آقای موسوی لیدر این جنبش باشد چون یک حرکت به اسم جنبش دارای مختصاتی است که تعریف شده هستند و فکر می کنم تنها به اسم جنبش سبز مجالی برای گروهی از ملت ایران پیدا شده که در این قالب اعتراض خود را بروز دهند دلیل من هم این است که در حال حاضر هیچ کس کنترلی بر روی این مردم معترض نداره و خواسته های معترضین گاها\" متضاد هم هست فقط آرزو میکنم در مملکت ما توسعه فرهنگی به جایی برسه که صدای اعتراضات شنیده بشه و مهمتر از آن روی این اعتراضات تفکر و ریشه یابی بشن ضمنا\" اینقدر آقای موسوی رو مخالف نظام جلوه ندید چون همه ما در مقابل حرفهایمان مسئولیم و مطمئنا\" بازخواست خواهیم شد
با آرزوی موفقیت برای ایران و ایرانی (249211)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۴:۱۳:۴۲
یک سوال از مدیران سایت: چرا برای بار اول اگر به نظر کسی رای موافق (سبز) بدیم همان لحظه یک رای مخالف هم ثبت می شه (قرمز)؟ (249336)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۱:۲۷:۰۷
نكات زير حائز توجه است :
1- سايت شما هم سياست هاي صدا و سيما را دارد
2- در روز غير تعطيل حضور سبزها قابل توجه بود
3- برخورد فيزيكي با مردم امكان تمركز سبزها را كم رنگ كرده بود لذا جمعيت زياد بود
4- بايد شهامت پذيرش و جود اين خيل عظيم مخالف دولت را پذيرفت
5- درج مطلب فوق نشان از صداقت شما دارد (249214)
 
سبزی کار
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۱:۲۷:۲۷
در حاشيه اين راهپيمايي بزرگ، تجمع كم‌رنگ معترضين سبزپوش پس از هفته‌ها تبليغات پرحجم طرفداران داخلي و خارجي‌ آقاي موسوي، قابل توجه بود.

میگن یک تاکسی که چند تا صاحب داشت باتفاق هم سوار ماشین شدند و تو خیابان دنبال مسافر میگشتند آخر سر بهم گفتند پس چرا مسافر گیر نمی یاد؟
یکی به اونا گفت \" آخر بی عقل ها مسافر کجا باید بنشیند روی پای شما؟ لاقل چند تاتون پیاده بشین تا بفهمین چند تا مسافر سوار میشن \"
میدان هفت تیر مملو از انواع و اقسام مامور دیده و نادیده بود و از هر طرف خیابانهای منتهی به میدان توسط آقایان مسدود شده بود مراسم رسمی جلو لانه جاسوسی آمریکا بود ولی ماموران محترم قسی القلب و لباس شخصی ها جای خالی در میدان 7 تیر باقی نگذاشته بودند .
برای اولین بار تو این راهپیمایی ها برای اطلاع از وضعیت شرکت کردم سالهای پیش هم در این مراسم شرکت نمیکردم نه بخاطر مخالفت با این روز نه ؛ چون من بعد از این همه رفتن به تظاهرات این روز را روز جون تر ها میدونستم ولی امسال رفتم ببینم چه خبره !
مترو از شمال تا مفتح ایستگاه داشت و ما پیاده شدیم از تو همون ایستگاه شعار شروع شد یا حسین .... اومدیم بالا دیدم گارد با تمام وسایل دفاعی مثل سربازای آمریکایی در عراق یا افغانستان همه را متفرق کردند و نگذاشتند به سمت 7تیر بریم ولی خلق الله دو دسته شد گروهی در خیابان مطهری شروع به تظاهرات کردند و رفتند و گروهی از کوچه های فرعی به سمت 7 تیر .اومدیم 7 تیر دیدیم واقعا\" صحرای محشر است . جای خالی پیدا نمیشد و بدون اغراغ 70 درصد این اشخاص مامور و لباس شخصی بودند و در این فضای امنیتی شدید که در هر گوشه کله (سر ) جونای سبز را میدیدی که زیر بغل چند تا لباس شخصی و به مسجدالجواد (ع) و یا ماشین های مخصوص کشیده میشدندو دستگیر شده بودند باز هم گروه زیادی در انتهای کریم خان در میدان ایستاده بودند و شعار برخلاف برگزار کنندگان میدادند و هورا میکشیدند واقعا\" عجیب بود تو اون فضا خانواده ( زن و بچه ) اومده بودن و شعار میدادند و کتک میخوردند و دستگیر میشدند و فرار هم نمیکردند.
من که کمی ترسیده بودم قصد برگشت داشتم ولی تو خیابون های اطراف 7 تیر مملو از سبز پوشها بود و شعار میدادند.
راستی مگر حالا مرگ بر شوروی ( روسیه ) تو ایران جرم شده ؟ ما که جماران میرفتیم شعارمان مرگ بر امریکا مرگ بر شوروی مرگ بر منافقین و صدام بود .
آیا واقعا\" کلام امام که فرمود آمریکا از شوروی بدتر و شوروی از آمریکا بدتر و انگلیس از هر دو بدتر \" دیگه خریداری ندارد؟ معلومه من خیلی پیر شدم و بهتره به همون سبزی کاریم مشغول باشم. (249215)
 
ستایش
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۷:۲۱:۳۳
نه سبزیکار عزیز مرگ بر شوروی هیچ وقت جرم نیست ولی باید به این نکته ای که امام خمینی فرمودند نیز توجه کنیم که می فرمودند\" این ها مرگ بر شوروی را می گویند تا مرگ بر آمریکا فراموش شود \"ما با مرگ بر روسیه ای موافقیم که در کنار آن مرگ بر آمریکا نیز باشد. نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی (249900)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۱۱:۱۹:۰۱
عزیزم شوروی خیلی وقته متلاشی شده. یعنی مرگ بر آن تحقق پیدا کرد. شما هنوز میگی مرگ بر شوروی؟ امام گفت میخواهند با مرگ بر شوروی مرگ بر آمریکا را منسی کنند. یادتان میاید؟ (250082)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۱:۲۸:۱۸
الف عزیز،
آیا واقعا\" ما و شما لباس شخصی ها را نمیشناسیم.یا اینکه میشناسیم و جرات نمی کنیم نام ببریم یا ب آن ارگانخاص ربط بدهیم. (249216)
 
sashd
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۱:۲۸:۳۴
بسمه تعالی
یکی از مشکلات اصلی در تربیت افراد از کودکی تا بزرگسالی در مورد انتخابات ، حمایت تعصبی بعد از انتخاب نامزد است . یک بچه کوچک تا بزرگ می شود یاد می گیرد وقتی تیم فوتبال انتخاب کرد دیگر هر طوری است از ان حمایت کند ، بدون توجه به وضعیت و عملکرد تیمش ، مشاهده می شود تقریبا در انتخابات نیز چنین رفتاری از توده مردم سر می زند ، یعنی اگر کسی را انتخاب و به وی رای دادند بدون توجه به عملکرد بعدی شخص ، با تعصب وصف ناپذیر به حمایت از نامزد خود پرداخته ، و سعی در توجیه تمام رفتارش می کنند ،
رفتار و عملکرد موسوی در این چند ماه پراز خطا و اشتباه بوده ،و این جمله بیانگر بدون اشتباه بودن رفتار ها و کارهای احمدی نژاد در این چند ماه نیست

برای من شنیدن جملاتی مانند، سبز شیشه نمیشکونه ، سبز اشتباه نمی کنه ، سبز حامی دمکراسی ، سبز به کسی تعددی نمی کنه .... درحالی که تمام این ها را از این جماعت می بینیم عجیب است و یاد تعصب بچه ها نسبت به تیم مورد علاقه شان می افتم آبیته - قرمزته (249217)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۱:۳۷:۴۳
راستي خاتمي كجاست؟
عجب مرد شجاعي هست اين خاتمي
دمش گرم همه رو گذاشته سر كار! هم موسوي بيچاره رو هم كروبي ساده لوح رو..... (249221)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۱:۳۸:۳۰
ساده لوحي كه فكر كنيم الف و امثالهم دلشون براي موسوي و سبزها سوخته است
اولا بله شايد شركت در اجتماعات كمتر شده باشد اما اين به معناي پذيرش انتخابات و ريزش سبزها نيست فقط ما مثل برخي ها نمي تونيم راست راست راه بريم و آخر ماه در فيش حقوقي تشويق هم بشيم
ديگر اينكه كي ميگه مردم دنبال آقاي موسوي راه افتادند اين زبان بسته اطلاعيه هم كه بده كسي خبر دار نميشه مشكل شما اينه كه فكر مي كنيد آقاي موسوي كاره اي است نخير
مردم در وقت مناسب كه انتخابات بعدي است پاسختان را مي دهند (249223)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۱:۳۸:۵۲
سبز واقعی اوباش نیست شیشه نمیشکند برای خودش دردسر درست نمی کند ، سبز واقعی با خرد خود حق طلبی می کند و را سوء استفاده از فرصت طلبان را می بندد و با اقتدار بر سر باورهای خود می ایستد (249224)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۱:۴۳:۵۰
تا به كي اين وضع ميتونه ادامه داشته باشه اخه يك نفر در اين مملكت نبايد پا پيش بذاره واين اختلافها را حل كنه و تا به كي بايد در اينجا و انجا من و شما براي همديگر بايد خط و نشان بكشيم . اقايان به خدا ديگه ضعف اعصاب گرفتيم تمامش كنيد ما كه نبايد منتظر باشيم كسي از خارج از كشور بيايد اين مشكل را حل كند . اين همه مرجع تقليد اين همه روحاني طراز اول اين همه ريش سفيد يعني نميبينند كه چه به روز مملكت داره مياد . به خدا همه اش با استرس و مشكل داريم شب را به روز ميرسانيم ايا ديگه بس نيست . موسوي چي گفت احمدي چيگفت كروبي چيگفت اقايان در مجلس دارند لايحه اي را به تصويب ميرسانند كه فرداي روز اجرا قيمت نان را بايد مثل همين كشور تركيه مثلا 1 ميليون خريد نماييم واين در صورتي است كه درامدمان همان مبلغ قبلي خواهد بود با اين همه مطالب قابل بحث و گفتگو همش صاف ميرويد روي اين كه كي چي گفت و كي چه جوابي داد . اقايان شما را به خدا ديگر بس است وتمامش كنيد . ضمنا از همه مراجع تقليد و تمام روحانيون و سياسيون و ريش سفيدهاي مملكت تقا ضا دارم صراحتا اعلام كنند كه اگر نمي خواهند در جهت اتمام و حل و فصل اين مشكلات پيش امده كاري بكنند اعلام نمايند تا ملت تكليف خود را بداند . والسلام (249231)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۱:۵۱:۲۹
چرا در چند روز پس از انتخابات که خشونت علیه معترضین بسیار زیاد بود چیزی نگفتید؟ مگر همین نیروهای امنیتی (که بیشتر لباس شخصی بودند) تظارات آرام و گسترده 25 خرداد را به خشونت نکشیدند؟
اگر این تظاهرات به خشونت کشیده نمیشد فرصتی هم برای معدود افرادی که فقط برای اغتشاش آمده بودند ایجاد نمیشد!
گرچه در بسیاری از موارد فضای نا آرام ایجاد شده توسط معترضین به علت رفتار زشت نیروهای امنیتی کاملا طبیعی (نه پسندیده) بود (249242)
 
ارومیه
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۱:۵۴:۲۹
با سلام
با توجه به سرکوب شدیدمعترضین از طرف حاکمیت واقعیت این است كه جریان اعتراضی شبیه كوه یخ می باشد كه در 25 خرداد، بخش عمده آن قابل رویت بود، اما با افزایش خشونت حکومت و برخورد سخت به تدریج بخش عمده آن در زیر آب پنهان شده و تنها قسمتی از قله آن در خیابان‌ها قابل رویت مانده است.و این دلیل بر فروکش کردن جنبش نیست و باعث شده کیفیت جنبش فرق کند . واین به ضرر حاکمیت است .هم چنانکه بخوبی توانست خوراک رادیو های بیگانه و روزنامه های معتبر جهان را فراهم سازدرا فراهم اورد. (249243)
 
محمد-اصفهان
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۵:۲۸:۰۷
با سلام
من با نظز شما موافقم ولی مشکل مملکت ما این است که نمیتوانیم درست و به جا حرف بزنیم.
مشکلات سرزمین خود را حل نمیکنیم\" با حرکات ناشایست هم به مشکلات اضافه میکنیم. (249404)
 
ali
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۲:۰۴:۳۷
با سلام
به رغم اینکه می دونم این نظر پخش نمی شه و با اینکه با بعضی تندروی ها و شعارهای افراطی که تو این جریانات اتفاق افتاد شدیدا مخالفم ولی قلبا جریانات اعتراضات رو شدیدا به نفع کشور میدونم البته دیگه نباید از حد بگذره یام هدفش گم بشه ، اعتراض توی یک جامعه نشانه پویایی و زنده بودن اون هست ، شاید اگه این اعتراضات نبود خیلی اتفاقات دیگه رخ می داد شاید واقعا سیستم به سمت یک دیکتاتوری دوباره پیش می رفت این اعتراضات نشون داد که مردم هستند و از خواسته هاشون عدول نمی کنن این اصلا بد نیست و باید این رو به فال نیک گرفت این نشانه رشد مردم هست ولی خوب بالطبع خساراتی هم داشته ولی غیر قابل جبران نیستن و اتفاقا الان دیگه اینگروه سازمان درستی پیدا کنه و همیشه از دولت انتقاد کنه تا دولت به انحراف نره حالا هر دولتی که می خواد باشه باید ساز و کار اعتراض تو جامعه وجود داشته باشه . دمکراسی این نیست که آقایون بیان بگن چون اکثریت به من رای دادن دیگه کسی حق صحبت نداره هر کس هم اعتراض کرد می شه دستنشانده از نماینده مجلس گرفته تا مدیرای سازمانها دیگه اخراج فله ای مدیرای نفت که هنوز یادمون نرفته . وقتی توی یک جامعه سازوکاری واسه اعتراض وجود نداره خوب باید منتظر این مسائل هم بود وقتی تو جامعه شفافیت نیست این نتایج هست من در مورد عدم شفافیت جریان اطلاعات تو بحث یارانه ها هم نظر دادم و اونجام گفتم که اگه سیر همین باشه اونجا هم احتمال اعتراض هست چون هیج شفافیتی نیست ( البته نظرم سانسور شد) و در مورد دوستانی هم که می گن موسوی از راه قانونی خواسته رو دنبال می کرد من مخالف این کار نیستم ولی کدوم نهاد و کدوم قانون ؟ من روزای اول بعد انتخابات ایران بودم و برنامه های تلوزیون یادم هست شما یک دقیقه برنامه دیدن به حرف کسایی که اعتراض داشتن اختصاص پیدا کنه ؟ خوب وقتی صداقت نباشه بخوای بزور اوضاع رو گل و بلبل نشون بدی این طبعات هم وجود داره . هنوز هم خیلی از آقایون اعتقاد ندارن مملکت تو شرایط بحرانی هست و از حالت طبیعی خارج شده نیاز به آرامش و متانت و تعقل داره تا به شرایط پایدار برسه . اینقدر فرعون وار مداوم فریاد \" انا الحق \" سر ندین اینقدر خواهشا خودتون رو حق ندونین بشونین صدای اعتراض رو اینها مردم اون خاکن مثل شماها و همه هم وطنشون رو دوست دارن و براش زحمت کشیدن. (249256)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۲:۱۹:۱۹
لطفا از دو طرف بگویید من ودهها نفر در ابتدای خ قائم مقام شاهد بودیم که یک نفر را به صرف داشتن ریش وبه اصطلاح بسیجی بودن انقدر ناجوانمردانه کتک زدند که در نهایت دو نفر خانم خود را سپر ان بخت برگشته کردند تا حداقل نمیرد. در نگارش مطالب خدا را هم در نظر بگیرید اگر چه متاسفانه در اینجور مواقع معمولا همه جوگیر میشوند.خدا عاقبت همه مارا ختم به خیر کند. (249267)
 
احمد(0111)
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۲:۵۲:۲۶
من به عنوان یکی که با سبز ها نیستم دارم این حرف رو میزنم.
انصافا تعداد سبزدها خیلی بیشتر از اونایی هستند که تو 13 آبان اومدن.
دلیلش هم اینه تظاهرات 25 خرداد.
ولی سبز ها باید قبول کنن که با این روندی که در پیش گرفته اند تعدادشون هر روز کمتر میشه. خیلی از دوست ها و اقوام من به موسوی رای دادن و بعضی هاشون هم حتی تو اجتماعات اولیه بعد از انتخابات شرکت میکردند.ولی الان بیخیال شدن چون فهمیدن که این جنبش به دست اصلاح طلبای واقعی هدایت نمیشه. (249285)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۳:۰۶:۲۸
از اين كه استدلال شده همه برخوردها بايد قانونمند باشد نظري منطقيست كه بايد به آن توجه شود و موضوع لباس شخصي ها كه قبل از انقلاب در چهره شعبان جعفري ديده مي شدند و مورد اعتراض بودند حل شود زيرا به شأن مردم متمدن ايران نيست.
اينكه استقبال از جنبش سبز شد يا نشد و يا اينكه موسوي بلا تكليف هست يا نيست موضوعي قابل توجه است كه بايد از سوي مدعيان اسنادي بر صحت ادعا ارائه شود.
اما انچه كه نگارنده بعنوان يك شهروند و بدون وابستگي به طرفين منازعه مي خواهم مطرح كنم اين است كه مشكل در وضعيت فعلي فرد يا شخص نيست كه اگر مشكل اشخاص بودند بعد از دستگيري دانه درشتهاي از معترضين و پخش اعترافات بايد شاهد آرامش اوضاع مي بوديم و حداقلهاي رخ داده كه مورد تأييد حاكميت هست هم نبايد اتفاق مي افتاد و فرض را هم بر اين مي گيريم كه جناح مقابل دست به بزرگنمايي زده و آنقدر ها هم كه مي گويند مورد توجه مردم نيستند.
سوال اساسي كه مطرح هست اينكه چرا مردم بعد از اين انتخابات اخير هنوز افكارشان درگير موضوع مي باشد و چرا همان گروهي كه از نظر حاكميت بسيار ناچيز است خبر ساز شده و توانسته افكار عمومي را به دنبال خود بكشاند و حاكميت هم ناچار به ديدنش باشد و چرا مانند همه انتخاباتهاي ديگر موضوع آن به خاطره نپيوست ؟
به نظر نمي رسد مشكل موسوي يا كروبي يا ديگري باشد بلكه مشكل در انباشت سوالات بي پاسخ بخشي از شهروندان است و اين كه دارد كار به جاي مي رسد كه حكومت و شهروندان ميانشان فاصله معناداري ايجاد مي شود كه همديگر را درك نمي كنند و مهمتر اينكه بخش زيادي از جوانان چيزي براي از دست دادن ندارند.
خلاصه اينكه بايد اعتماد به حاكميت بصورت جدي به بخشي از جامعه برگردد و مديران نيز بايد نوكرهاي خوبي باشند تا خوب آقايي كنند و اين قاعده لايتغير است. (249297)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۳:۳۶:۲۳
انتخابات یعنی چه؟
در تمام جوامع آگاه و متمدن و آزاد اندیش بشری مشارکت و همفکری در راه اداره امور به شکل کلی مورد قبول و ستایش است.در کشور عزیز ما ایران که انقلاب بزرگی با رهبری خمینی کبیر که سر لوحه تمام حاکمین جهان در گفتگو و مشارکت فکری و آزاد اندیشی بود نیز این فضا حاکم شد ولی انتخابات دهم
1- به نظر من نه کاندیداها و نه فضای عمومی کشور آمادگی مناظرها را نداشت....
2- به نظر من نه کاندیداها و نه فضای جامعه آماده تبلیغات باز و خارج عرف نبودنند.....
3- به نظر من صدا و سیما مسیر اصلی و هدف کلی خود را فراموش کرد....
4-به نظر من دستگاه نظارتی و اجرائی و...انتخابات کشور بد عمل کرد.....
5- به نظر من بعضی از این طرف یا طرف مقابل فراموش کردند که مت چقدر شهید و جانباز داریم......
6- به نظر من یادمان رفت چرا انقلاب کردیم و سال 57 چه خواستیم و چه شد
..و هزاران چیز دیگر ولی نظر حقیر این است با دشمنان با شدت و با دوستان مهربانی ...تو را به خدا و خون مقدس شهائ من یک جانباز بی ادائ از شما می خواهم به جای این همه لقب و دشنام همدیگر را در آغوش بگیرید و با ملت و مردم با مهربانی سخن بگوئیم که ایران در خطر است ای کاش در نماز جمعه تمام سران احزاب در کنار هم برای ایران و مردم یران و برای حفظ انقلای امام عزیز نماز بخوانند.....خدایا ما را در حضور امام و شهیدان و امام عصر سر بلند بگردان (249311)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۳:۴۶:۵۸
سلام ،چندوقت پیش که فرانسه برعلیه ساراکوزی تظاهرات می کردند پلیس جمعیت تظاهرات کننده رابا حلقه زدن به دورشان به سمت یک خیابان بن بست حرکت داد ودر آنجا آنها را نگه داد تا آنهاشعارشان تمام شد وکم کم متفرق شدندآنها از دست رئیس جمهورشان آنقدر عصبانی بودند که از ما می خواستند که به احمدی نژاد بگوییم که یک بمب...بیندازد روی کاخ ساراکوزی ولی در طول راهپیمایی اگر کسی از راههایی که پلیس نشان می داد خارج می شد چندپلیس باتوم به دست به او حمله می کردند واو را کت بسته می بردندوشدت برخورد آنقدر بالابود که کسی جرات نمی کرد سطل زباله آتش بزند البته تاقبل از رسیدن پلیس چند نفر اقدام به آتش زدن نموده بودند که با دوربین های مداربسته شناسایی شدند ودر همان دقایق اول از داخل جمعیت خارج وبرده شدندیک نگاه نشان می دهد پلیس ایران چقدر آرام برخورد می کند واینکار توقع مردم را بالا برده وهمه فکر می کنند پلیس مسئول شنیدن حرف مخالفین است! ولی واقعاپلیس مسئول برخورد است نه گفتگو. نکته دیگر:دوستان اگر از بیرون به ماجرا نگاه کنید آنگاه به روشنی می بینیدهیچ ربطی بین لباس شخصی های کوی دانشگاه ومردمی که در میدان هفت تیر حضور داشتند وبه طور خودکار برای حفظ آبروی نظامشان وارد درگیری شدند وجود ندارداین خود نشان دهنده مردمی بودن نظام است.
نکته آخر اینکه از اول تظاهرات تا پایان درگیری ها من هم در میدان هفت تیر بودم واز جلوی سفارت که موضوع به صورت محدود آغاز شد وتا پایان موضوع میدان هفت تیرمن تماشاچی ماجرا بودم وهیچ کس حتی به من نگفت از اینجا برو !دوستان من یک آرمان گرا ووطن دوست هستم وبه قول شما خودی هم نیستم ولی با دروغ نمی خواهم چهره مردی که 25ملیون رای آورده را خراب کنم واگر روزی لازم باشد اسلحه بدست می گیرم ودر برابر دشمن از آب وخاکم دفاع می کنم
اگر همه ما در راه دفاع از وطن کشته شویم بهتر از آن است که با ذلت زیر پرچم دشمن ثروتمند زندگی کنیم(که نمی شود) (249317)
 
-
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۳:۳۴:۰۶
اقا محسن این رو برای جمله اخرت می نویسم!
شما زندگی مردمی رو که با هزار فقر و بدبختی زندگی می کنند و شرمنده زن و بچه می شوند رو با ذلت نمی دونی و نمی بینی!
ولی زندگی ثروتمندان، خیلی راحت پیش شما با ذلت امکان پذیر می شه!
وقتی فقر از یک در وارد می شه، ایمان از در دیگه خارج می شه! و این یعنی.....! (249635)
 
ستایش
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۷:۲۶:۲۰
به نظر شما فقر فرهنگی بهتر است یا فقر مادی؟! (249904)
 
اسماعیلی
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۴:۰۸:۴۱
آیا شما گمان میکنید ((قانون شکنی)) عده ای که سطل زباله ها را به آتش میکشند بیشتر از افرادی است که به رغم تذکر نیروهای انتظامی دست به ((تجمع بی مجوز)) میزنند؟
((شرکت در تجمع بی مجوز)) هم \"قانون شکنی\" است، هم از آنجا که \"جرم علنی\" است، سبب ریختن قبح قانون شکنی میگردد، هم فضای مناسب را به اوباش و اراذل میدهد تا تخریب کنند.
لذا بیهوده تلاش میکنید که شرکت کنندگان در تجمعات بی مجوز را شایسته برخوردهای مناسبتر بدانید.
جرم خیز ترین حرکت در اغتشاشات خیابانی تهران ((تشکیل تجمع بدون مجوز)) است و متاسفانه شما همچنان نیروهای امنیتی را دعوت به \"آرامش\" در برخود با شرکت کنندگان در این دست تجمعات میکنید.
اگر به دنبال برخورد با ریشه ها هستیم، باید \"شدیدترین\" برخورد را با \"جرم خیز ترین\" اقدام داشته باشیم. (249329)
 
اردوكشي خياباني؟
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۴:۱۰:۱۳
اردوكشي خياباني را اگر تعرف كنيد ممنون مي شوم.مردم آمريكا هرروز به يك بهانه براي مخالفت با سياست هاي رسمي حاميتشان مي ريزند تو خيابان.چرا آنها هرروز به قول شما اردوكشي خياباني انجام مي دهند؟ (249330)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۱:۱۸:۳۸
در تمام کشورهای دنیا قبل از برگزاری راهپیمایی و اعتراض از شهرداری و پلیس اجازه میگیرند. (249613)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۶:۴۲:۵۵
مسأله درست همین جاست. بله، اونا اجازه می ‌گیرن از شهرداری. ولی شهرداری و فرمانداری از روی شکمش به یکی مجوز نمی‌ده، به یکی بده! پروتوکل دارن برای این کارها. یعنی در آمریکا، اگر آقای احمدی‌نژاد می‌تونه مجوز بگیره، آقای موسوی هم می‌تونه بگیره و این‌»وری نیست که به هر کدوم که عشقشون کشید، مجوز ندن! (249887)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۷:۵۴:۱۲
شما اگر يك مورد به من نشان دادي كه نظام به مخالفان مجوز داده من قبول مي كنم. (249913)
 
مرتضوي
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۴:۱۰:۴۷
من خودم از اول با نامزدي اقاي موسوي مخالف بودم و به دوستانم مي گفتم بهترين نامزد براي جناح اصلاحات يك روحاني شناخته شده است و خود من مشخصا نظرم به آقاي محقق داماد بود . به نظر من اگر ايشان وارد صحنه مي شد هم بين اقايان كروبي و موسوي اختلاف نمي شد و هم بعد از عدم توفيق در انتخابات شيوه هاي مدبرانه اي كه پيروزي در دور بعد را فراهم بياورد پيش كشيده مي شد. به هر حال من و برخي دوستانم از شرايط پيش آمده غصه دار و ناراضي هستيم (249331)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۳:۳۷:۰۷
دوست عزیز
شما نامه اقای محقق داماد رو که بعد از حوادث انتخابات نوشته بودند رو هم حتما خوندی؟!
به نظر من اون نامه هم باید در الف ( از جانب یک شخص معتبر ) درج می شد و به بحث گذاشته می شد! (249636)
 
سعيدي
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۴:۱۱:۱۵
ای بابا. چی میگی آقا جون؟ منتقد های اصولگرا توی مجلس هم نیمتونن حرف بزنن. چه برسه به اینکه آقای موسوی بخواد حزب مخالف تاسیس کنه. با هر کس باید متناسب با خودش برخورد بشه.
در ضمن اوباش کسایی هستند که شیشه میشکونن و مردم رو کتک میزنن. هیچ کدوم از سبزها، راضی به شکوندن شیشه ها نیستند و همیشه به اونها اعتراض کردند.


بله درست ميفرمائيد أما سبزها آمريكا را آشكارا دعوت به دخالت در ايران ميكنند.. مكر شعار سبزها در روز 13 آبان را نشنيدي كه فرياد ميزدند
أوباما يا با اونا يا با ما ! اين شعار يعنى جه برادر عزيز اين كه بدتر از شكستن شيشه است.
متأسفانه ورق سبزها رو شده وبا هيج عذر وبهانه اى قابل توجيه نيستيد. خدا به فرياد شماها برسد.
موسوى هم بنظر من كارش تموم است وورقش سوخت همانطور كه كروبي سوخت خاتمى نيز از صحنه سياسي خارج شد.
هر كه با آل على در أفتاد ورافتاد ! (249332)
 
علی
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۸:۵۵:۱۲
با سلام .من میخواستم یک توضیحی درباره این شعار اوباما یا با اونا یا با ما بدهم.این شعار برای این است که شما خودتان می شنوید که اوباما برای سران مملکت نامه می نویسد پیام می دهد در وین با شما مذاکره میکند پس میبینید بیشتر از حمایت از سبزها با دولت مذاکره می کند.در مورد شعار مرگ بر روسیه :روسیه از تضاد ما با امریکا سود برده .شرح خیانت روسیه تکمیل نکردن نیروگاه بوشهر .بجای 50 % ما از دریای خزر 20% گرفتیم.موشکهای اس300 هم که نگرفتیم و....با تشکر از چاپ این مطلب. (249512)
 
يعقوب
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۰:۰۳:۳۴
البته بيست درصد را هم نمي دهند صحبت پنج در صد است دولت اطلاع رساني نميكند (249591)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۴:۳۲:۵۷
با سلام
من فكر ميكنم اين اوضاعي كه پيش اومده هيچ راه حلي نداره ، كشمكش ادامه داره اعتراضات ، تظاهرات ، بگير و ببند ها و هيچ كس هم نميتونه اونا حل كنه به جز ........
خدايا فرج و ظهور آقا امام زمان را برسون تنها ناجي همه ما انسانها (249357)
 
علي
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۴:۵۴:۱۲
سلام براحمدي نژاد.چون مرد عمل است همه باش مخالفن البته اندكي. متخص.قلب .اهواز/ (249377)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۱:۲۷:۱۱
مرد عمل بودنشو کاملا تو مبارزه با مفاسد اقتصادی دیدیم! (249757)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۴:۵۷:۱۱

برای من شنیدن جملاتی مانند، سبز شیشه نمیشکونه ، سبز اشتباه نمی کنه ، سبز حامی دمکراسی ، سبز به کسی تعددی نمی کنه .... درحالی که تمام این ها را از این جماعت می بینیم عجیب است و یاد تعصب بچه ها نسبت به تیم مورد علاقه شان می افتم آبیته - قرمزته
به نظرت احتمال نداره کسایی در لباس سبز برای خراب کردن اونها برن شیشه بشکونن؟ خیلی هاشون رو خودم دیدم. مردم هم بهشون اعتراض میکردند. خیلی های دوست دارن این سبزها برن طرف خشونت تا بتونن راحت سرکوبشون کنن. (249380)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۰:۰۷:۳۹
حسن آقا ، زياد خونت را كثيف نكن. سبزها به اندازه كافي بلدند شيشه بشكنند،سطل آشغال آتش بزنند،به بانك ها حمله كنندو... كسي كه قانون را زير پا ميگذارد و در تجمع غير قانوني شركت ميكند، مطمئن باش اون كارها را هم ميكند! خرابكاري كه از زير پا گذاشتن قانون سخت تر كه نيست! پس در صدد توجيه اغتشاشگري اقليت سبز نباشيم! اصلا بعضي از اينها از اون ور آبها پول ميگيرند كه همين خرابكاري ها را بكنند و خوراك تبليغاتي آنها را تامين كنند! (249706)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۱:۲۵:۵۷
محمد آقا. جنابالی یه آدم متعصبی. تعصب چشمتون رو کور کرده. اگه یه خورده فکر کنی میفهمی که خشونت به ضرر سبز ها هست. فقط یه خرده فکر کن. (249756)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۷:۴۵:۱۹
سلام
بابا چرا اينقدر همديگر را متهم مي كنيد به عوامل خارجي يا جناحي يا خاتمي يا موسوي.......
بابا خودتان باشيد و هرنظر و عقيده اي كه داريد را اعلام كنيد ( كه دوست داري شرايط چطور باشد) و حالا هر كسي با عقايد شما موافق است همراه شماست
بنظر من زياد ديگر ادمها و جناح ها و عوامل خارجي شده ايد. (249478)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۸:۳۳:۵۲
متاسفانه از جمله مسائلي كه باعث تشجيع افراد بي انضباطي مانند موسوي /كروبي وبعضا رضايي مي شود پشتيباني برخي مسئولين بازرسي و نظارتي ومحاسباتي از انها ست كه با توجيهات دلسوزانه اقدامات غير عقلايي اين طيف را با معاضدت سايتها ومطبوعات همراه توجيه مي نمايند. (249504)
 
حسین مرادی
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۹:۳۲:۵۴
ای کاش امام بود واین سبزا که دم از امام می زنن را روسوا می کرد
اگرم فکر می کنید امام با شماها بود کافی فقط چندتا از شعاراتون رو با مواضع امام مقایسه کنیدبعد می فهمید که مواضعتون همون مواضع اسرائل.امریکا.شاه...نه امام (249518)
 
جاوید
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۹:۴۴:۲۲
دوستان محترم: سایت الف.
بااحترام,تقاضامندم , در صورت امکان این کامنت بنده را منعکس فرمائید. مقاله ای تحلیلی در باره سیر و روند و تحولات انتخابات نوشته ام که اگر دوستان کاربر تمایل داشتند, میتوانند در سایتhttp://www.blog.f-iran.ir/ این مطلب را ملاحظه نمایند. اگر هم معذوریت دارید , اشکالی ندارد, شما را میفهمم. (249522)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۱۹:۵۳:۲۴
انشاء الله که به زودی توطئه ی این آقای موسوی ختم به خیر بشه و برای همیشه به زباله دان تاریخ پیوند بخورد (249526)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۱:۳۲:۳۱
اگر اندکی به کامنت این مخالف محترم جنبش سبز ، به طور اخص، و اکثر همفکران
این گروه نخبه دقیق شوید تصدیق خواهید فرمود که عمده ی الفاظ و اصطلاحات این
برادران با بند دوم شرایط درج نظرات مخاطبان سایت الف،که بر خالی بودن مطالب ارسالی از کلمات و الفاظ رکیک و سخیف و اهانت آمیز تاکید دارد؛مغایر است.البته
شاید تسامح در باره ی وابستگان به جناح خودی لازم باشد اما این برادر ناشناس به
عنوان نمونه ای از ادبیات و فرهنگ موسوم به لومپنیسم؛نخست وزیر انقلابی دوران
جنگ و دفاع مقدس را که حالا هم مخالفان ایشان لا اقل وجود آرائ 14 میلیون ایرانی را در حمایت از او پذیرفته اند،بانهایت ادب ؟! به زباله دان حواله میدهد و شما هم لابد برای حمایت از آزادی بیان درفشانی وی را در سایت الف درج و منعکس می
کنید.بنده اطمینان دارم امثال این ناشناس معنی دقیق واژه هائی را که با دست و دل
بازی بکار میبرند نمی دانند و لی بهتر است قبل از اظهار لحیه سری به فرهنگ های
لغت بزنند و الفاظی را که معنای آن را نمی دانند بی پروا بکار نبرند؛که ادب آنقدر هم
که خیال میکنند چیز بدی نیست!در ضمن همان طور که مولانا میفرماید:
بی ادب تنها نه خود را داشت بد بلکه آتش در همه آفاق زد ؛ لذا ست که کسی که از آتش شدن همه ی آفاق برای امیال ناچیز خود پروا ندارد ،در نهایت احترام توکلی و موسوی و خاتمی و کروبی را هم یکجا به درهمی میفروشد وآتش در خودروی مرندی هم می افکند تا آن را به سبزها نسبت دهد.کلام آخر آن که در جلوگیری از هتاکی های سخیف مخالفان جنبش سبز و رکاکت های مادحان دولت
نسبت به شخصیت های مورد احترام ملت ایران مسامحه نفرمایید تا دامان خودتان نیز از آلایش این آلوده دامنان و بددهنان در امان ماند. (249620)
 
محمود و.
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۲۰:۱۸:۱۵
لطفا بحثی با عنوان لباس شخصی باز کنید تا ببینیم اینها از کجا آب و نان می خورد که برای بعضی ها مثل آقای توکلی که نماینده ملت می باشند شبهه ای پیش نیاید.
احتمالا آقای فیلترینگ الف(فاف) سانسور کند.! (249531)
 
فری
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۳:۵۳
اون کشور بمیره که فردی بدونه نیروهای امنیتی چیکار میکنن و حتی قابل شناسایی باشن.24 میلیون حزب اللهی لباس شخصی هستند . (249605)
 
سهيل
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۹:۵۵:۳۱
محمود جون!من منظورت از لباس شخصي هارو نفهميدم!چون مردم دو گروهند،يا كاركنان جائي هستند و داراي لباس فرم مخصوص خود هستند،و يا اينكه لباس شخصي مي پوشند،پس نتيجه ميگيريم اگه مردم لباس شخصي نپوشند،(تا متهم نشن! )اونوقت،واه خاك عالم! لختن كه! اي شيطون ميخواي با اين بهونه مردم لخت بيان بيرون! خيلي بدي! ما جنوب شهري ها كه چندشمون ميشه كه مثل شما بالائي ها لخت و پتي بيام بيرون! خجالت ميكشيم! (249699)
 
یاسر
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۲۱:۴۵:۱۹
آقا ببینید من یه آدمی هستم که به احمدی نژاد رای دادم و از این کار پشیمان نیستم.و اصلاً هم به تقلب و این چیزا اعتقاد ندارم.
ولی به سبزها هم یه جاهایی حق میدم.نمونش برخورد برخی از نیروهای انتظامی و همین به قول معروف لباس شخصی ها.نباید به صورت قهری برخورد میشد.
نمیدونید من چقدر ناراحت میشم وقتی یه طرف هرچی تهمت داره سر بسیج و بسیجی خالی میکنه یا یه طرف دیگه به اون طیف میگه سبز لجنی و از این حرفها.
به خدا ما همه هموطنیم همه برادریم.نباید اینجوری به هم حمله کنیم.
موسوی اشتباه کرد چون با قانون کارشو پیگیری نکرد.احمدی نژاد اشتباه کرد چون اومد یه عده از ملت رو خس وخاشاک خوند.ولی تورو خدا دیگه اینقدر ادامش ندین.یعنی مسئولان بادرایت نگذارند که این مسائل کش بیاد نه با برخوردهای قهری.به نظر من هم درباره ی پاسخگویی به شبهات یه عده در مورد انتخابات به خوبی پاسخگویی نشد.البته عزیزان معترض هم به نظرم یه کم باید به قانون جاری کشور بیشتر احترام بذارن.کاش آقای موسوی هم یکم به فکر وحدت مردم بودن و از تفرقه افکنی دست برمیداشتن.
ان شاء الله که برای دوره های بعد دچار این مسائل نخواهیم شد.مطمئنم تمام کسانی هم که این شبکه های ماهواره ای رو میبینن ته دلشون میدونن که اینا هیچکم دلشون واسه ما ها نسوخته.اونا دنبال منافع از دست رفتشون هستن که با انقلاب اسلامی از دست دادن.
به امید موفقیت ایران عزیز اسلامی.
حضرت علی(ع):نا امیدی بزرگترین گناه است. (249548)
 
مخاطب
۱۳۸۸-۰۸-۱۸ ۲۳:۱۲:۴۸
با سلام

چرا هنگامی که بر روی مخالف یا موافق برای دادن نظرم نسبت به نوشته های دوستان کلیک می کنم به هر دو عدد مخالف یا موافق که من تنها بر روی یکی از آنها کلیک کرده ام افزوده می شود

من موافق کلیک می کنم هم به موافق افزوده می شود هم به مخالف
برعکس این اتفاق نیز پیش آمد

امید است که هرچه سریع تر این مشکل اصلاح گردد

با سپاس (249575)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۰:۳۷:۳۵
رعیت چو بیخندو سلطان درخت - درخت ای پسر باشد از بیخ سخت/ مکن تا توانی دل خنق ریش وگر میکنی میکنی بیخ خویش (249601)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۱:۱۱:۱۵
اگه سبزها کم هستن پس نباید خطری رو متوجه کسی بکنن. پس چرا اینقدر خشن و وحشیانه با اونا برخورد میشه؟ (249610)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۹:۳۰:۴۲
وقتي همين تعداد اندك سبز پوش ،به سطل هاي آشغال،به بانكهاو... با وحشيگري حمله ميكنند، و همه چيز را به آتش ميكشند و حتي شيشه مغازه ها و مسجدها را ميشكنند و آتش ميزنند! مگر ميشود گفت،خطرناك نيستند! از خطرناكي يك چيزي اونورتر هستند. من با چشم خودم نمونه هايي از وحشيگري اينها ديدم كه اگر ماموران نبودند،چه فجايعي بوجود مي آوردند! به زنان محجبه، تيپهاي سنگين و موجه حمله ميكردند،چون از تيپشون خوششون نمي آمد و جالب كه داداش خودم كه معلم هست و تيپ آنها معمولا سنگين هست بدون دليل حمله كرده بودند! كساني كه بي دليل به مردم حمله ميكنند خطرناك نيستند؟! (249688)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۱:۴۱:۰۱
تجمع كم‌رنگ معترضين سبزپوش پس از هفته‌ها تبليغات پرحجم طرفداران داخلي و خارجي‌ آقاي موسوي، قابل توجه بود؟

تناقض تا چه حد؟ (249622)
 
ایر
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۳:۰۲:۱۰
سبز وسفیدوقرمز پرچم ماو سبز منش ما ایرانیهاست. چه طرفدار احمدی نژاد چه موسوی چه خاتمی ویا لاریجانی فرق نداره ما ایرانی هستیم و باقی خواهیم ماند.
چطور است مامردم ایران که مدعی فرهنگ هستم نمی توانیم حتی مانند هندیها با چند صد فرقه متفاوت , در کنار هم باشیم و به نظرات غیر خود هم گوش کنیم .
چرا فکر غیر خودمان را دشمنانه می دانم . بیاید کمی هم شنونده باشیم.


پاینده ایران

پاینده ایران چه شمالی چه جنوبی چه مسیحی چه مسلمان چه یهودی چه لر چه کرد چه.......... (249631)
 
123
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۸:۳۸:۵۱
بخش تحلیلی الف- خواهشمندم خفه بمیر بابا (249662)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۸:۴۷:۱۹
با توجه به رو شدن دروغگوئي موسوي در بحث تقلب در انتخابات،بگونه اي كه ديگر هيچ حرفي از آن نميزند و بي سروصدا از كنارش دارد عبور ميكند! و ريزش شديد هوادارانش،به نظر ميرسد كه ايشان را به همراه كروبي در يك دادگاه علني محاكمه نمايند،تا اگر حرفي براي گفتن هم دارند در آن دادگاه بزنند! من خودم علاقه مند به شنيدن حرفهايشان در اين دادگاه علني هستم. (249671)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۸:۵۰:۱۲

جنبش سبز گرفتار دو پارداكس است
1- آنها در انتخابات شركت مي كنند و نتايج و قواعد آن را نمي پذيرند

2- آنها مي خواهند اداي انقلابي هاي سال 57 را در بياورند اما حاضر نيستند اتوي شلوارشان به هم بخورد

راه حل:
برنامه ريزي براي گرفتن شوراها به جاي به خيابان كشيدن جوانهاي مردم و سطل زباله آتش زدن

مشكل:
اگه سبزها در انتخابات شوراها شركت كنند بايد مردان كاري و متخصص به ميدان بفرستند و در اين صورت بايد رنگ سبز را كنار بگذارند و مانند احمدي نژاد لباس مقدس نارنجي كارگران شهرداري را بپوشند

نتيجه
آنها اگر در انتخابات شوراها به كار و خدمت به مردم روي بياورند از گفتمان احمدي نژاد تقليد كرده اند و اگر شعار آزادي و دمكراسي بدهند مردم ياد شوراي شهر اول و افتضاحهاي آن مي افتند و اين يعني پيروزي مجدد گفتمان احمدي نژادي

خلاصتون كنم
سبز يعني بن بست اندر بن بست (249672)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۸:۵۲:۱۹
سلام،
در بالا مطلبی از مشاهداتم از تظاهرات فرانسه گفتم ومقایسه با تظاهرات ایران.
دوستی درباره ورود فقرازیک در ورفتن ایمان گفته بود ! می خواهم بگویم اول اینکه،هروقت از دین صحبت می شود جواب سیاسی می شنویم وحالا که از سیاست حرف است بحث دین را مطرح می کنید البته اگر من هم بخواهم بحث دین را مطرح کنم خیلی محکمتر می توان حرفهایی بزنم وکار این گروه رنگی را محکوم کنم ولی فقط این را بگویم دوست عزیز شما که از فقر در جامعه دم می زنید یعنی شما می گویید در کشور ما 25ملیون آدم سیر بود که به احمدی نژاد رای داد و13ملیون آدم گشنه به آن آقای موسوی رای دادنداگر این هم باشد که خوب است آمار کسانی که این دولت سیرکرده خیلی بالا است پس دولت موفق بوده . در ضمن من می گویم مشکل اقتصادی وجود دارد آیا آقای موسوی همان منجی ای می باشد که قرار است همه مشکلات را حل کند او یی که می توانست مدیریت بحران کند و13ملیون رای خود را با توجه به وضع موجود وتدبیری که طرفدارانش از آن دم می زنند به 40مایون برساند ولی به همان تعداد رساند که می بینیم!حال او می آمد همه مشکلات اقتصادی حل می شد؟نه دوست عزیز !کسی که بایاز کشور های پیشرفته دنیا الگو بگیرد برای حل مشکلات من وتو هستیم تا ما نخواهیم مشکلات حل نمشود وما خوابیم !وفقط وقت خوشی کشورها ی پیشرفته را می بینیم وفرقی نمی کند چه کسی رئیس جمهور شود !ما باید هوشیار باشیم وآب به آسیاب کسانی نریزین که دم از همراهی ما می زنندومطمئن باشیم هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیردحتی مردم کشورهای دیگر هم فقط برای پیشرفت کشورشان وسودبردن از کشورما با ما همدردی می کنند. (249673)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۹:۰۲:۱۴
تنها راه پيش روي موسوي توبه از دروغگوئي هايش از جمله دروغ بزرگش در خصوص تقلب در انتخابات بدون ارائه كوچكترين سند و فقط كلي گوئي! دروغ درباره خط امامي بودن در حالي كه از منتظري حمايت كردن و راهنمائي از او خواستن كوچكترين ترديدهاي كساني كه ايشان را يار امام ميدانستند،را ازبين برد چرا كه مردم امام دوست با چشم خود ديدند كه موسوي سر لجبازي كودكانه به سوي اين شيخ ساده لوح مطرود امام رو آورده است!لذا هيچ شكي نماند كه ايشان به دروغ خود را يار امام مي داند!به قول معروف \" تو اول بگو با كيان زيستي،كه آنگاه بگويم كه تو كيستي!\" و از طرفي حمايتهاي شديد امريكا و اسرائيل و انگليس از موسوي و كروبي ،كدام آدم عاقل را به شك نمي اندازد، كه وي در راستاي دشمنان ملت قدم بر مي دارد! (249675)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۹:۱۴:۴۳
فقط محاكمه ايشان به عنوان خيانت به انقلاب خواست اكثر مردم است. (249681)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۹:۲۱:۳۴
[/colorاولا من رفتار غیر منطقی برخی از اعضای ناجا که باعث مجروح شدن بعضی از افراد رهگذر شدند کاملا محکوم میکنم و خودم دیدم که چطور یه ناجایی 120 کیلویی به جان یه دختر بی گناه رهگذر 50 کیلویی افتاد و داره با باتوم و چماق و مشت و لگد از اون پذیرایی میکنه که بازخورد این جریان جز تخریب چهره باصطلاح اسلامی این نظام توقعی دیگر نیست طوری شده که جوانان روز به روز از اسلام و دستورات الهی فاصله و کاملا ارتباطشونو قطع میکنند جناب آقایان موسوی و احمدی نژاد ..............................کمی هم .................. (249683)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۹:۲۴:۱۳
من این موج باصلاح سبز رو که مدعی خط امامی بودن رو در بوق و کرنا کردن قبول ندارم اولا یه نگاهی به ظاهر خودتون بیاندازید و ببیند در کجای عالم هستید و در چه حالی داریدزندگی میکنید همش که نباید همه مسائل رو غریری دید بیایید خودتون رو درست کنید برای فردا (249685)
 
sahar
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۰۹:۵۱:۵۸
چرا هر نظر موافقی رو که میزنم چند برابرش مخالف اضافه میکنه؟ (249698)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۰:۰۶:۲۲
از آن برادری که از مجوز حرف زده بود چند تا سوال دارم.
1- این مجوز را کی میدهند که هرچه یک گروه تقاضا میکنند به آنهانمیدهند؟
2- اگر اصلا مجوز نمیدهند چه طور به یک طلبه در قم در یک روز مجوز وزارت کشور دادن؟
3- آیا امام حسین از یزید مجوز گرفته بود؟
4- آیا ما برای انقلابمان از شاه مجوز گرفته بودیم؟ (249705)
 
رسول
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۱:۴۳:۴۴
خدا را شكر كه به مردم .انقلاب وحاصل خون شهدا رحم كرد و موسوي راي نياورد (249767)
 
hami
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۶:۰۷:۰۰
اتفاقا خدا به شما رحم کرد که جیره و مواجبتون قطع نشد . اگه موسوی رای میاورد که معلوم نبود سر شما چی میومد .فعلا که 4 سال تحملتون میکنیم . بخورید از این مال .بخورید . نوش جان . (249878)
 
فرود
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۱:۴۵:۱۵
بابا چرا چسبیدین به حوزه های رای گیری اونجا نمی تونسته تقلب بشه آخه مگه ادم نفهمه که اونجا تقلب کنه با این همه مردم (249770)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۴:۲۴:۲۱
اراذل و اوباش این بار دو گروه شده بودند. یک گروه در لباس سبزها و گروه دوم در لباس ریشوهای بسیجی با لباس شخصی و به جان هم پریده بودند.
هر کس لباس شخصی تنش باشد دلیل بر این نیست که دولتی است اقایان.
فعلا بیگانگان به دنبال آنش زدن هیزمهایی هستند که نلنبار کرده اند. و گروهی از خودشان را به عنوان لباس شخصی به جان سبزها می اندازند.
البته بدیهی است که ممکنه یک عده مردم عادی هم گول بخورند و قاطی آنها بشوند. ولی مطمئن باشید دولت و نیروی های حکومتی چنین سازماندهی نمیکنند. چون دقیقا به ضررشونه.
موید باشید
اگه دولتی نیستند چرا نیروی انتظامی باهاشون برخورد نمیکنه و لباس شخصی ها هر کاری بخوان میکنن؟ خودتو به اون راه نزن. هم من میدونم هم شما. (249837)
 
دوست
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۵:۱۶:۵۹
دوستان در ارتباط با مجوز از طرف وزارت کشور من تحقیق کردم و به چندتا نکته رسیدم که گفتم با بقیه به اشتراک بذارم(اگه از نظر سایت الف صحت موارد زیر مشخص شد، پیشنهاد می کنم در لیست خبرهاتون بذارید) :
1- اصل 27 قانون اساسی تجمعاتی که مخل مبانی اسلام نباشه و بدون حمل سلاح باشه رو ازاد می دونه و از طرفی اصل 40 میگه هيچكس‏ نمي‏ تواند اعمال‏ حق‏ خويش‏ را وسيله‏ اضرار به‏ غير يا تجاوز به‏ منافع عمومي‏ قرار دهد.

2- براساس موارد فوق قانونگذار شرایطی رو برای دادن مجوز تجمع لحاظ کرده که به مضمونه زیره :
1- حزب ثبت شده و قانونی در کشور درخواست مجوز رو بده در یک هفته قبل از زمان تجمع
2-نماینده اون حزب به صورت حضوری درخواست رو به وزارت کشور بده و تعهد عدم حمل سلاح بده


3-این قانون فارغ از اینکه ایا با توجه به اصول قانون اساسی قانونه جامعی هست یا نه، حدود سال 60 یا 61 در هیئت دولت ان زمان تصویب شده

4- کسی که این قانون رو در اون سالها ابلاغ کرده کسی نیست جز مهندس میرحسین موسوی

5-برای تجمع 25 خرداد، 24 خرداد ساعت 4 فکس زده میشه به وزارت کشور از طرف ستاد موسوی و درخواست مجوز می کنه برای تجمع در سراسر کشور که هیچ کدوم از ملزوماته بند 2 رو نداره

6- برای تجمع 30 خرداد،مجمع روحانیون مبارز 28 خرداد درخواست مجوز رو میده که بازم ملزوماته بند 2 رو رعایت نکرده

7- برای تجمع مصلا اقایان موسوی و کروبی به صورت شخص حقیقی درخواست تجمع می دن که همچنان ملزوماته بند 2 رو رعایت نکردن

8- در نتیجه موارد فوق اصلا درخواست قانونی داده نشده که حالا وزارت کشور بخواد مجوز بده یا نده

9- سوال اینکه افرادی مثل جناب موسوی که خودشون از بنیانگذاران این قانون وزارت کشور هستند، چرا اون چهارچوب رو رعایت نکردن؟ مثلا از طرف حزب اعتماد ملی درخواست می دادن اونم با حفظ شرایطه قانونی؟ (249856)
 
دوست
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۵:۲۰:۰۴
http://www.irna.ir/View/Fullstory/Tools/PrintVersion/?NewsId=566239 (249859)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۵:۲۷:۴۴
بخشی از اصل 9 قانون اساسی :
در جمهوري‏ اسلامي‏ ايران‏ آزادي‏ و استقلال‏ و وحدت‏ و تماميت‏ ارضي‏ كشور از يكديگر تفكيك‏ ناپذيرند و حفظ آنها وظيفه‏ دولت‏ و آحاد ملت‏ است‏. هيچ‏ فرد يا گروه‏ يا مقامي‏ حق‏ ندارد به‏ نام‏ استفاده‏ از آزادي‏، به‏ استقلال‏ سياسي‏، فرهنگي‏، اقتصادي‏، نظامي‏ و تماميت‏ ارضي‏ ايران‏ كمترين‏ خدشه‏ اي‏ وارد كند (249863)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۶:۴۴:۵۴
ا- كم كم دارم به نا الفي\"الف\" معتقد مي شوم. چرا مطالبي كه ارسال مي شود منتشر نمي كنيد؟ اگر ريگي در كفش نداريدمطالب زير را منعكس كنيد:
2- جمهوري اسلامي، نه يك كلمه كم، نه يك كلمه بيش. اين گفته ي امام خميني كبير است كه 98 در صد مردمِ پانزده سال به بالايِ پس از پيروزي انقلاب به آن رأي مثبت داده اند. هيچ انسان با انصاف و بر خوردار از عقل سالمي نمي تواند آنرا انكار كند.
3- ضرب المثلي مي گويد: كسي كه خواب باشد مي توان او را از خواب بيداركرد، ولي كسي كه خود را بخواب زده، هر گز نمي توان او را از خواب بي دار كرد، مگر به زور.
4- بسيار بعيد است آقاي مير حسين كه مدعي است تابع رأي مردم است، منكر رأي 98 در صدي مردم به گفنه ي امام باشد. و بيشتر بعيد به نظر مي رسد آنرا دروغ و واهي بپندارد. همچنين دور از ذهن است كه آقاي موسوي پس از گذشت حدود پنج ماه، نداند كه رويكرد او پس از انتخابات دهم دانسته يا ندانسته نسبت به جمهوري اسلامي و به تبع آن منافع ملي خائنانه بوده است. پس نتيجه مي گيريم كه او خودش را بخواب زده است. او پس از حدود پنج ماه اگر مي خواست با اين همه توصيه هاي جور واجور تا بحال از خواب بيدار شده بود. هم اكنون حتي اگر او را به زور از خواب بيدار كنند، ديگر فايده اي ندارد. (249888)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۵ ۱۰:۱۹:۰۵
معلومه انقلاب رو نشناخته قضاوت تند و بي ربطي را مرتكب شديد. موسوي نمي تواند خيانت كند . جريان التقاطي در اين بين موثر بوده و احمدي ن‍‍ژاد هم نمي تواند جنايت كند بلكه بنام او جنايت ها را مرتكب شدند. وقتي جريان سيال اطلاعات در مملكت دچار نقصان رو به تزايد است به شما حق بايد داد كه اينگونه قضاوت كنيد . اگر اجازه ميدادند كه موسوي از tv ايران اعتراض كند نياز به خارجي ها نبود . نياز به ماهواره نبود . 90 درصد مردم به ماهواره پناه بردند بطوري كه پارازيتها هم تاثيري ندارند. اعتراض بايد ياشد وقتي ممنوع مي شود تندروها به ميدان مي آيند كه سازو كار آن را هم خوب بلدند . هراسي هم ندارند. رهبري مسير بهتر را پيشنهاد كرد كه پام آن برخي دير گرفتند و برخي تندروها مصادره به مطلوب كردند.شاهد بوده كه برخي از طرفداران احمدي نژاد در خ ولي عصر از مردم عذرمي خواستند كه اين تندروها با ما نيستند و برخي از آنها قمه زير لباس داشتند و برخي شان پيام وحدت و آرامش را مي دادند.مردم بدنبال تعويض نبودند بلكه بدنبال اعتراض و جواب و تغيير سشيستم مديريت بودند . اما خيلي زود برخي اين را به تقاضاي تغيير حكومت تبديل كردند كه موفق هم شدند حرف خود را عنوان كنند. (256559)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۲۳:۵۷:۴۸
دوستانی گفته اند 24 میلیون حزب الهی لباس شخصی هستند. من اصلا باور نمی کنم آنهایی که به احمدی نژاد رای داده اند ذره ای از خشونت وحوشی که به کوی دانشگاه حمله کردند، شیشه ماشین مردم را شکستند و در کهریزک جنایت کردند را داشته باشند.
برخلاف شما مدعیان دین، من به عنوان حامی جنبش سبز دست تمام طرفداران احمدی نژاد را می فشارم و زنده باد احمدی نژاد وطرفدارانش و مرده باد وحشیانی که به کوی دانشگاه حمله کردند! مرده باد تروریست! مرده باد کسانی که از انسان تنها هیکل انسانی را به یدک می کشند.
شما می توانید ما را ( همه ما جنبش سبزی ها ) را لجن سبز بنامید و شب راحت تر سر بر بالین بگذارید. ولی من همه آنانی که در جنبش سبز بودند یا طرفدار احمدی نژاد بودند و یا راهپیمایی سکوت کردند و یا برای احمدی نژاد دست زدند را دوست خود می سپارم. من با خشونت مخالفم! جنبش سبزی که خشونت کرده باشد را وحشی می دانم و لباس شخصی که خشونت کرده است را نیز به همین گونه.
انصاف را رعایت کنیم. ممنون از الف (249973)
 
بهنام
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۰۱:۱۸:۲۴

اولا سلام
شاید حرفی که می خوام بزنم هر دو جبهه به اصطلاح اصلاح طلب یا اصول گرا دوست ندارن راجبش بحث شه !
عزیزان از اون بالا به پایین بخوانید
بحث مرغ و تخم مرغ ه
ببخشید که بی احترامی میکنم اما دلم واسه آدم هایی که فکر می کنن موسوی یا احمدی نظام رو هدایت یا کنترل می کنن یا می تونن تغییری ایجاد کنن می سوزه و واقعا احمقند
موسوی مثل سوت زود پز میمونه همین
امثال موسوی به خاطر اینکه بازی خوردن و همه چیشون رو باختن دارن از قدرت مردمیشون واسه اصطکاک استفاده می کنن
یکی از اصول نظام ما انقلابی بودنه یعنی همینی که فقط فکر میکنی میتونی تشخیص بدی !
واین یعنی به مرور زمان همه سیاسی میشن و 1000000000 نظر دارن که تو یه سریهاشون مشترکن (نمونش همین نظرات بالا)
شاید جنبش سبز به خاطر هدف یا عقیده یا نظرشون قبول نکنن ( حق هم دارن ) اما بیشترین بازی رو اینا به خاطر امتیاز گیری اصلاح طلبان خوردن ( دقت کن )
بیشترین اشتباهشون هم اینه که فکر می کنن موسوی بهشون توجه میکنه و پدری براشون میکنه
من بیشترین انتقاد رو به سیاسیون دارم چون هنوز نتونستن از این پتانسیل واسه پیشرفت ایران استفاده کنن - نتونستن خروجی از منابع و این ثروت بگیرن .
2 جمله هم راجع به ولایت فقیه بگم :
ولایت فقیه نتیجه خون شهداست فقط شهدااونم به نیت- نیابت از امام زمان (حالا ماییم که اشتباه میریم یا درست یا آقای خامنه ای یا هر کس دیگه ممکنه اشتباه کنه) ما آدم هایی هستیم که سر یه تصادف میرسیم نظر میدیم که اگه این کارو میکردیم فلان میشد .... همین که تو اون موقعیت قرار میگیریم و نمیتونیم وقادر نیستسم خیلی راحت توجیه میکنیم و باز هم حق رو به خودمون میدیم!
(شاید نشنوید و سیگنالاتونو ببندید اما رهبری نه با جناح کار داره نه با حزب نمونش توپیدن به احمدی بابت این یاره مشایی یا خیلی جاها دیگه به خاطر تند روی ها نمونش گشت ارشاد به این صورت ) می دونستید یه جورایی بسیج داشت از این حالت در میومد؟! و نیروی عملیاتیش به نیروی زمینی سپاه ملحق میشد؟!
اما بعد از انتخابات ...نقطه سر خط ... (منظورم زیر سوال بردن کل خدمات بسیج نیست اما تخلف توش خیلیه که یکی از مخالفاش رهبریه )

شاید با این متن همه دوست دارن به وضوح بدونن جهتم کجاست ؟
من دنبال حقم
و به تمامی دوستان پیشنهاد میکنم به جای ایتکه 30 سال دیگه فکر کنن و متوجه بشن چی بهشون گذشته ....تاریخ مطالعه کننو اسناد منتشره سازمان CIA -موصاد-خاطرات جاسوسان MI6 رو بخونید( آهای سبز پوشان و احمدی گویان ) اینارو کروبی یا مشایی یا رفسنجانی یا رهبر یا حسن نصرا.. نمیگه

و یه چیز دیگه اگه توخونتون دعوا کنید و باباتون حتی به اشتباه بزنه زیر گوشتون اجازه میدید من غریبه مثلا عدالت اجرا کنم و بزنم زیر گوش باباتون ؟!؟!؟! (249986)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۱۱:۲۴:۲۲
اگه بابا ناحق بزنه باید قانونی تو کشور باشه که تنبیه اش کنه. مثل گشت اجتماعی که تو دعواهای خانگی وارد می شه. (250087)
 
میرزابیگی
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۰۱:۲۶:۱۴
این همه ننگ را به کجا می ببری آقای نخست وزیر دوران جنگ؟ (249987)
 
انسان
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۱۷:۲۹:۰۸
اره دیگه ماهم شما رو خوب میشناسیم.مثل پدرانتون اگه جنگ بشه خودتون رو میکشید کنار بعد میایید بسیجی ها رو شیر میکنید که بسیجی دلاور حمایت حمایت !ما هم گروهک نفاق شما رو به خوبی میشناسیم به همین دلیل انقلاب رو به دست نا اهل نمیدیم.پدران شما زمان جنگ سواخ موش خریدند دونه ی چند؟ولی ما به خاطر اسلام از ایران دفاع میکنیم.ایران بدون اسلام واسه خودتون.ترجیح میدم برم عراق زندگی کنم

پدر من 6 سال در جبه بود عزیز دل. حرفی برا یگفتن نداری توهین نکن. تنها شما بسیجی ها نبودید که در جبهه ها خون دادید. اخراجی ها از زبان یک بسیجی ساخته شده و با حقایقی هم درگیر هست. ایران تنها برای شما نیست. هرکجا که دوست داری برو. برای امثال شما وطن که قحط نیست! همین عراقی شما اکه مسلمون بودن این جنگ رو به ما تحمیل نمیکردن. همه میکن نه اونها بعثی بودند. با اینکه پدر من خاطرای بس عجیب برام تعریف کرده که همه هم بعثی نبودند! پدر من هم حرکت آزادی خواهانه دلاوران کشور رو تایید میکنن و میگن برای آزادگی باید جنگید. ما جنگیدیو برای ایران. ناموس و آزادی. نه برای هیچ چیز و هیچ کس دیگه . تنها در راه رضای خدا (250231)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۹ ۰۹:۱۳:۴۰
به عنوان كسي كه سال هشتاد به شما راي داد انتظار دارم منطقي تر بدون كوبيدن الكي موسوي جلوي دروغاي احمدي نژاد و بگيرين (252614)
 
رامین
۱۳۸۸-۰۸-۳۰ ۰۰:۲۳:۴۹
بی بی سی:حضور چند صد هزار نفری معترضین به انتخابات در روز 13 آبان! (252684)
 
عابدي
۱۳۸۸-۰۸-۳۰ ۱۶:۰۱:۲۹
سلام
بنظر من موسوي دچار توهم شده اين توهم در اين انتخابات و مخصوصا بعد از اعلام نتيجه و مشاهده مردم معترض و 13 ميليون راي به بالاترين حد رسيد و هنوز براي ايشان جا نيفتاده كه اين ارا 20% هم مربوط به شخص موسوي نيست همانطور كه 24/5 ميليون احمدي نژاد كامل براي خودش نيست.موسوي زودتر از خاتمي فريب مشاركت و سازمان مجاهدين را خورد.من نظر دوستي كه فرموده بود موسوي چه از دست داد و چه بدست اورد را مي پسندم و اماده شنيدن و بحث در اين مورد هستم. (252876)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۵ ۱۰:۰۷:۳۸
جريان اوباش داخل كرده در جنبش سبز و جريان لباس شخصي ها از يك منبع تغذيه مي شوند. شك نكنيد. آقاي توكلي ،شما كه به صداقت معروفيد اين را از نظر پنهان نداريد. مردم بدنبال تعويض نيستند . بلكه فقط تغيير را مي خواهند . امنيتي شدن فضا به نفع مردم نيست بلكه فقط قدرتهاي بيگانه از اين وضعيت سود مي برند. نگاه كنيد به امار دقيق مهاجرت پس از جريانات انتخابات . خروج پول از كشور . مديران جازده در سياست كه چگونه سرمايه هايشان ! را خارج كردند. گرايش به مكاتب شيطاني از ماحصل اين تزريق نااميدي در جامعه است. ووو..... (256556)
 
فاطمه غریب
۱۳۸۸-۰۹-۱۸ ۱۵:۱۷:۵۹
چرا میگید عدول از قانون اساسی. طبق اصل بیست وهفتم قانون اساسی: تشکیل اجتماعات وراه پیمایی ها ، بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است. اصل بیست وهفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: تشکیل اجتماعات و راه پیمایی ها، بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است. اما و اگر هم ندارد. (257579)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.