نظر منتشر شده
۸۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 56921
هشدار به احمدي‌نژاد درباره رابطه با آمريکا
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۳۰
درپی انتشار اخبار و حدس و گمانهایی درباره تمایل دولت ایران به عادی سازی روابط سیاسی با دولت آمریکا و درخواست  رسمی وزیر امورخارجه آمریکا برای برقراری روابط دیپلماتیک با کشورمان، سه تشکل دانشجویی باانتشار نامه سرگشاده ای خطاب به دکتر احمدی نژاد، به دولت دراین باره هشدار دادند.



به گزارش الف، متن کامل این نامه از این قرار است:



رياست محترم جمهوري اسلامي ايران جناب آقاي دکتر احمدي نژاد

سلام عليکم



متاسفانه چند صباحي است اخباري مبني بر تمايل و اشتياق زايد الوصف دولت جنابعالي براي برقراري رابطه ي ديپلماتيک با کشور ايالات متحده و عدم شفافيت و اطلاع رساني در اين زمينه که به مثابه نا محرم دانستن مردم قلمداد مي شود، موجبات نگراني امت حزب الله را فراهم آورده است که از آن جمله مي توان به سفر آقاي متکي به کنسولگري پاکستان در واشنگتن و انجام مذاکراتي مبني بر بازگشايي دفتر حافظ منافع در ايران و همچنين نطق هاي حمايت جويانه ي جنابعالي از سياست هاي به اصطلاح متفاوت اوباما با اسلاف خود اشاره کرد.

حال سوال اينجاست براستي چه تفاوت جدي در سياست هاي اوباما بوجود آمده است که اينگونه آقايان براي انجام مذاکرات و برقراري رابطه روزشماري مي کنند؟ آيا پيش شرطهاي ما که توسط مقام معظم رهبري کرارا گوشزد شده مورد قبول طرف آمريکايي است؟ آيا آمريکا و باراک اوباما از خوي استکباري خود دست برداشته اند؟ آيا آمريکا و باراک اوباما به حمايت هاي بي دريغ خود از رژيم غاصب صهيونيستي پايان داده اند؟ آيا آمريکا و باراک اوباما دست از کشتار مسلمانان در عراق، افغانستان، يمن و پاکستان برداشته اند؟ آيا آمريکا ديگر کافر حربي نيست؟ آيا آمريکا و دولت اوباما از تصويب بودجه هاي ده ها ميليون دلاري سالانه ي خود براي براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران منصرف شده است؟ آيا حمايت هاي آشکار و غرض ورزانه ي دولت اوباما از جريان نفاق داخلي و اغتشاشگران پس از انتخابات را نمي بينيد؟ آيا آمريکا و دولت اوباما به تحريم هاي خود عليه ملت ايران پايان داده اند؟ آيا دولت اوباما خود را متعهد به بازگرداندن اموال ايران مي داند؟

آقاي احمدي نژاد

روي کار آمدن اوباما در آمريکا به عنوان يک جوان سياه پوست دموکرات طرفدار صلح بر اساس نياز مبرم اين کشور به بازسازي چهره ي کريه و شيطاني خود در افکار عمومي جهانيان بود. آقاي اوباما نيز با سردادن شعار مبهم و مجمل ” تغيير“ سعي در به اصطلاح از سرگيري فصل جديد روابط با کشورهاي غير دوست آمريکا را دارد. شعاري که با مشاهده ي رفتار هاي دولت اوباما جز عوامفريبي و دروغ بزرگ معناي ديگري نمي توان از آن برداشت کرد چرا که سياست شيطان چيزي جز اغواء وتزئين نبوده و نيست.

آيا اين جمله ي حضرت روح الله که انگار براي چنين روزهايي بيان شده است را فراموش کرده ايد :

" از آنجا كه منطقه در شُرف يك نهضت اسلامى عمومى است، امريكا دست به طرح قضايايى زده است تا بلكه بتواند دست مردم بى‏پناه منطقه را از سرنوشتشان كوتاه كند و متأسفانه بعضى از دولتها هم او را كمك مى‏كنند؛ طرح سادات و فهد يكى است. بر فرض كه امريكا يك طرح صد در صد اسلامى- انسانى بدهد، ما باور نمى‏كنيم كه آنها به نفع صلح و منافع ما گامى بردارند. اگر امريكا و اسرائيل «لا اله الّا اللَّه» بگويند، ما قبول نداريم؛ چرا كه آنها مى‏خواهند سرِ ما كلاه بگذارند. سخنرانى در جمع اعضاى سازمان جنبش امل 6 آبان 1360

 

و يا بيانات اخير مقام معظم رهبري در سالگرد 13 آبان که فرمودند:

هر وقت كه لبخندى به روى مسئولين جمهورى اسلامى زدند، وقتى دقت كرديم، ديديم خنجرى در پشت سرشان مخفى كرده‌اند؛ از تهديد دست برنداشته‌اند؛ نيتشان عوض نشده است. خنده‌ى تاكتيكى، لبخند و روى خوش تاكتيكى، فقط بچه‌ها و كودكان را فريب ميدهد. يك ملت بزرگ با اين تجربه، و مسئولين برگزيده‌ى يك چنين ملتى، اگر فريب بخورند، خيلى بايد ساده‌لوح باشند؛ يا بايد ساده‌لوح باشند، يا بايد غرق در هوى‌ و هوس باشند؛ دنبال زندگى راحت و خوش و همراه با عافيت باشند؛ بخواهند با دشمن بسازند. والّا اگر مسئولين كشور باهوش باشند، دقيق باشند، مجرب باشند، پخته باشند، دل در گرو منافع ملت با همه‌ى وجود داشته باشند، گول لبخند را نميخورند.

حال سوال اينجاست که آيا شعار تغيير اوباما بالاتر از شعار " لا اله الا الله " است؟ آيا اين مواضع و سخنان به اصطلاح صلح جويانه در سياست هاي شيطان بزرگ مسبوق به سابقه نيست؟ امروز که آمريکا  با گردابي از مشکلات اقتصادي داخلي، درماندگي در عراق و افغانستان و  بحران مشروعيت نزد افکار عمومي جهان و به خصوص ملت هاي مستضعف و مسلمان روبرو شده است، آيا ساده لوحانه نيست که ما نيز وارد بازي جديد آمريکا براي بازسازي چهره ي او شويم؟ آيا دست به اصطلاح دوستي دراز کردن اوباما به سوي ايران که به تعبير مقام معظم رهبري ”دستي چدني با روکش مخملي“است براي سوء استفاده از چهره ي موجه و الهام بخش ايران نزد مسلمين و مستضعفين جهت مشروعيت بخشي به خود و فرار از باتلاق عراق و افغانستان نيست؟ آيا امروز وقت آن نرسيده است که اتفاقا هر چه بيشتر با زبان مطالبه گرانه به تفهيم اتهامات آمريکا پرداخته و با انتقام تاريخي مستضعفين از اين ام الفساد قرن، بازي مزورانه و اغواگرانه ي شيطان بزرگ را بر هم زده و موجبات انزواي بيشتر استکبار جهاني را فراهم آوريم؟

آقاي احمدي نژاد

دولت و شخص جنابعالي با در پيش گرفتن سياست انقلابي استکبار ستيزي در عرصه ي بين الملل، زمينه ي بسيار مناسبي براي رسوايي مستکبرين و اميدواري مستضعفين را فراهم آورد. اين سياست ها سبب گرديد که موج  جديد حرکات هاي ضدامپرياليستي با چشم اميد داشتن به ايران در جهان به راه افتد؛ از اينرو هرگونه بي توجهي جنابعالي به عواقب و پيامدهاي وخيم مذاکره و برقراري بي دليل رابطه با شيطان بزرگ موجبات سر افکندگي، کور شدن چشم اميد مستضعفين و تخريب وجهه ي انقلاب اسلامي را به همراه خواهد داشت. حال که ملت هاي مستضعف به نيمه ي راه پيروزي رسيده اند كسي حق ندارد با در نظر نگرفتن اين شرايط خود سرانه اقدام نمايد.

از سوي ديگر امروز جريان نفاق جديد داخلي که سال هاست قبله ي آمال خود را کاخ سفيد قرار داده و ماه هاست که به حذف و تغيير شعار ”مرگ بر آمريکا ” مبادرت ورزيده و با فرصت طلبي و سوء استفاده از شرايط به وجود آمده، علم استکبار ستيزي را بلند کرده تا بتواند بار ديگر با قرآن به سر نيزه کردن به بازسازي و تطهير چهره ي خود بپردازد، جنابعالي بايد با تدبير و هوشمندي در رفتار و اقداماتتان زمينه ي تطهير چهره ي آنان را از ميان برداريد؛ هر چند که اين جريان روبه صفت به زودي رسوا شده و موجبات انقراض آن فراهم مي آيد.  

در پايان به شما توصيه مي کنيم تا با دست برداشتن از اعتماد بي جا و بي حد و حصر نسبت به حلقه ي بضعي اطرافيان که به نظر مي آيد با افکار التقاطي خود در مقام تئوريسين دولت براي مذاکره با شيطان بزرگ نيز برآمده و هنوز خاطره ي تلخ سخنانشان مبني بر ”دوستي با ملت اسرائيل“ از ياد ملت اسلام نرفته است، از فراهم آمدن موجبات واگرايي امت حزب الله از دولت دهم و شخص خودتان جلوگيري به عمل آوريد.

 
والسلام علي من التبع الهدي

دفتر تحكيم وحدت

جنبش دانشجويان جهان اسلام

جنبش عدالتخواه دانشجويي    


 
 
صابر
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۱۶:۲۲:۳۹
من هم با اين بيانيه موافقم
آقاي احمدي نژاد بايد بيشتر شفاف سازي انجام دهد و مانع سرد شدن روابطش با مذهبي هاشود (250603)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۱۹:۵۳:۰۷
همه می دانند ایران و امریکا دوست نیستن و نمیشن این مسائل که با رو بوسی حل نمیشه.و حتما اجازه ی رهبری لازم است.احمدی هم اگر جوابی داده دیپلماتیک بوده.مثلا خبر نگار به احمدی میگه اوباما گفته علاقه منده با ایران دوست بشه اینجا احمدی نمیاد بگه مرگ بر امریکا که.اینجا میگه اوباما تو عمل تغییر کنه از حمایت اسرائیل دست بکشه!از عراق و افغانستان بیرون بره !پول ما رو پس بده تا روابط عادی شه.این به نظر شما امکان پذیره؟احمدی تلویحا داره میگه ما مذاکره نمیکنیم. دوستان یکم مطالعه کنند به حرف ها و پیام های دیپلماتیک توجه کنید (250636)
 
راغبی
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۲۱:۴۲:۳۳
نه عزیزم! انقدر خوش خیال نباش! کار از این حرفا گذشته.
با دلداری دادن و خود رو به اون راه زدن چیزی حل نمیشه. نارضایتی و ناراحتی در صحبت های 12 آبان رهبری از روند فعلی رو حمل بر چی می کنید؟ یه رفتار دیپلماتیک؟!
ما به آقای احمدی نژاد چک سفید امضا ندادیم. باید حد و اندازه خودشو متوجه باشه. (250807)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۳ ۱۲:۴۷:۴۳
اقای محترم شما مثل اینکه نمی دانی این تصمیم به رهبری ایران بستگی دارد نه رئیس جمهور.تا دیروز شما داشتید مرگ بر روسیه میگفتی الانم بگو ولی نمیشه که یه روز بگیم مرگ بر روسیه بعد کشور که میخواد ارتباط با امریکا برقرار کنه بیاییم مخالفت کنیم.شما تکلیف خودت رو با خودت روشن کن.گویا دوستان میان اینجا فقط واسه مخالفت با دولت منتخب.راغبی جان حالا مرگ بر روسیه؟یا مرگ بر امریکا ؟یا هردو؟ (250870)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۱۹:۵۷:۰۲
همون خوبه تحکیم وحدت که امضا کنه معلومه اخرش چیه (250638)
 
ابوذر
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۵:۱۲:۱۰
اتفاقا چون تحکیم وحدت این بیانیه رو امضا کرده ، حال کردم از این بیانیه (250754)
 
لالالالا
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۲۰:۰۲:۴۸
رابطه با امریکا اگه منافع ملی ما رو تامین کنه مشکلی نداره.ولی به نظر نمیاد امریکا صادق باشه.همین جریان اورانیم توجه کنید بقیه چیزاهم مثل اون (250641)
 
کاظم علی نژاد
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۱:۳۰:۲۶
چه کسی گفته این سه جنبش نماینده تمامی دانشجو ها هستند. این تشکل ها که بیشتر از 5 نفر نیستند به چه جراتی خود را نماینده دانشجو ها اعلام می کنند . ما در دانشگاه ها 3 تشکل بزرگ بسیج دانشجویی ، انجمن اسلامی و جامعه اسلامی دانشجویان را نماینده دانشجویان و آن هم نه همه آنها می دانیم.
پس چرا این تشکل ها هیچ موضع گیری انجام نداده اند؟ (250728)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۶:۳۴:۰۵
متوجه نمیشم!آیا رییس جمهور به قشر خاصی تعلق داره؟به آقای رییس جمهور رای دادیم و از ایشون در مقابل هر دخالتی تو کارشون حمایت میکنیم.ایشون رییس دولت مستقلی هستن و نویسنده های این بیانیه ها بهتره به اندازه آرایی که به ایشون دادن صحبت کنن نه از طرف همه مردم!
خواهش میکنم خودتون رو نماینده تمام این 24 میلیون رای ندونین!
با تشکر. (250765)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۴ ۰۷:۳۰:۵۴
ما هميشه كاسه داغتر از آش هستيم بنظر من تنها جائي كه ما حق اظهار نظر نداريم برقراري روابط ديپلماتيك با كشورهاي دنيا است كه از وظائف دولت ميباشد حال چرا با دخالتهاي بيجا مانع از فعاليتهاي دولت ميشويم اين ناشي از عدم اطلاعات كافي ماست بهتر است بجاي آنكه با اين مسائل ايجاد مزاحمت كنيم راهي براي اجراي درست قانون هدفمند كردن يارانه ها پيدا كنيم كه به ما مربوط ميشود (250958)
 
یه سبز متعصب
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۱۶:۲۷:۴۱
همین یه کار خوب رو داره انجام میده، حالا شما جلوشو بگیرین.
با نصف دنیا ما سر جنگ داریم. خوب نتیجه اش همینه دیگه. (250604)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۲:۱۸:۰۶
اقای سبز متعصب گویا با تشکل های دانشجویی بیگانه ای.دفتر تحکیم وحدت که نماینده ی شما در دانشگاه ها هستند.این نامه را بسیج دانشجویی امضا نکرده بلکه دفتر تحکیم وحدت امضا کرده است.حالا گرفتی؟این انتقاد رو به نماینده های خودتون در دانشگاه بکنید (250732)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۸-۲۴ ۱۸:۲۹:۵۷
این تحکیم وحدت فرق داره با طیف شیراز و علامه. (251092)
 
ابوذر
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۱۷:۳۳:۲۶
یک روز اسرائیل نابود شدنیست!
روز دیگر ملت اسرائیل دوست ما هستند!
یک روز آمریکای جهان خوار!
روز دیگر : البته اقای اوباما خودشان نمی خواهند اینگونه باشند!
خدا خود آگاه بر احوال همگان است
من که دیگه سر در نمیارم
در ضمن از دانشجویان محترم هم متشکرم
تو این شرایط که کسی در مورد این موضوع صحبت نکرده
این نامه حداقل باعث می شه که صحبت های آقای احمدی نژاد ثبت در تاریخ بشه! (250610)
 
لالالالا
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۲۰:۰۴:۰۸
اسرائیل نابود شدنی است.و ملت ایران خیانت امریکا اسرائیل و روسیه را در طول تاریخ فراموش نمیکند.لازم نیست شما سر در بیاری (250642)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۱:۰۹:۵۶
فقط یکطرفه و باب میل شما بودن کافی نیست (250726)
 
haji
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۰۲:۲۴:۰۴
باز هم تند روی و سر خود بودن و ندانم کاری مشتی دانشجو که 5 نفر هم نیستند؟ معلوم نیست از کجا می گیرند ؟جبهع هم نرفته اند و...هر حرکتی که به سود ملت و آینده ایران باشد من برادر شهید و مجروح شیمیائی از آن حمایت می کنم (250692)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۲۰:۱۴:۵۶
حاجی شما از کانادا! ندانم کاری مشتی دانشجو جبهه نرفته رو چطور تحلیل کردی؟! عجیبه (250796)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۲۱:۱۲:۰۵
جالب اینکه نیازی به مجوز هم برای برگزاری تجمعهاشون ندارن! (250802)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۱۸:۲۳:۵۷
آقای احمدی نژاد ایجاد رابطه با امریکا را برای خود یک پیروزی نداند کاری که اصلاح طلبان نتوانستند انجام دهند. ایجاد این رابطه یعنی ایجاد فاصله با دلسوزان انقلاب . (250614)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۰۲:۲۸:۵۵
دوست ناشناس، یادتان رفته رهبر انقلاب در صحبت های نماز جمعه شان که بعد از انتخابات بود، گفتند عقیده من در سیاست خارجی به احمدی نژاد نزدیک تر است!
حتما اقای احمدی نژاد در این مورد با رهبر انقلاب مشورت می کنند!
والله ما هم موندیم چی خوبه چی بده! فقط اینو مطوئنیم که این سردرگمی و بلاتکلیفی و اختلاف نظر بین مردم و سیاسیون خوب نیست! (250693)
 
عزت!
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۰۲:۳۰:۵۴
تازه ما به اوباما برای رئیس جمهور شدنش تبریک گفتیم! ولی اون نگفت!
عزت و اقتدار ملی رو حال کنید!
درج کن عزیز دل برادر! (250694)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۳:۴۷:۳۶
عزیز دل برادر
زمانی که آقای احمدی نژاد نامه رو نوشتند رئیس جمهور آمریکا بوش بود. دکتر به عنوان منتخب ملت آمریکا به ایشون نامه نوشتند و این از لحاظ سیاسی خیلی فرق داره.
عزت و اقتدار ملی رو هم حال کردیم! (250745)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۱۸:۲۵:۲۹
مرگ بر آمریکا و اسرائیل (250615)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۱۸:۳۳:۰۶
سلام

ایکاش کسی به پرسش من پاسخ دهد؟

هند, چین و روسیه, به حقوق اتباع مسلمان خود تعدی می کنند. مثلا در تمام دوره ای که روسیه چچن را به شدت بمباران میکرد, ایران با روسیه روابط (در ظاهر) دوستانه ای داشت. در حالیکه در همان زمان, حضرت آیت الله خامنه ای صریح و بدون تعارف, از مردم چچن حمایت میکردند. این مثالی ساده از پیچیدگی سیاست خارجی است. حال پرسش:
چرا کمک کردن به برادران و خواهران مسلمان تنها از راه قطع روابط سیاسی میگذرد. آیا بدیهی نیست که وجود رابطه ی سیاسی می تواند ( البته در شرایطی و نه همیشه) ابزار اعمال فشار برای دفاع از مسلمانان باشد؟

ما وظیفه ی فراموش شده ای برای تبلیغ و گسترش اسلام اهل البیت داریم (اسلام بر مبنای پرسش, تلاش و جستجو و عتایات پروردگار .)
آیا نه اینست که این وظیفه نه با قطع نگه داشتن رابطه سیاسی بلکه با تلاش برای ایجاد پیوند های فرهنگی با مردم دیگر کشورها میسر خواهد بود.

برادران و خواهران, شاید دلیل مخالف رهبری با ارتباط سیاسی با ایالات متحده نه در ظاهر ماجرا, که در وادادگی و کاهلی بعضی از همان نخبگانیست که در بزنگاه فتنه کمتر به وطیفه روشنگرانه خود عمل می کنند (یعنی من و شما) (250616)
 
حیران
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۱۸:۴۱:۴۷
چقدرشما اقایان ساده بوده وهستید .طرح رابطه با امریکا ازبرنامه های اصلی احمدی نژاد ازهمان دورلول ریاست جمهوریش بوده وهست .ایشان یک ایدئولوژیست جدید انقلابی هستند وفکرکنم بزودی صحیفه محمود منتشر شود!بهر حال پیشاپیش سلام اقای اوباما! (250617)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۶:۴۰:۲۷
بهتر!اتفاقا ایشون به هیچ وجه اون انقلابی که شما تو ذهنتون تعریف میکنین.به همین خاطر هم میگین ایدئولوژیست جدید انقلابی.فعلا تفکر انقلابیهایی مثل موسوی و کروبی رو دیدیم.همون بهتر که ایشون ضدانقلاب(البته نه باز هم به اون معنا که شما فکر میکنین)باشن. (250767)
 
اركيده
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۱۹:۰۰:۳۵
ايران رهبر داره
هر چي كه ايشون صلاح بدونن انجام مي شه
اگه صلاح بدونن رابطه برقرار شه ، كه خوب مي شه
اگر هم صلاح ندونن ،‌كه خوب رابطه برقرار نمي شه
دولت هم چه دولت فعلي و چه دولت هاي اينده ،‌در اين مورد دستور از رهبري مي گيرن .
بدم مياد از ادم ها و گروهاي سياسي كه جلوتر از رهبر حركت مي كنن و حرف مي زنن. (250622)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۶:۴۷:۴۷
این حرفا کدومه!ایشون یه راهبرد کلی مبنی بر استقلال طلبی ایران تو سیاست خارجی میدن.و صرفا به دولت ها تو این زمینه مشورت میدن.و الا رای دادن من وشما بیمعنی بود.هیچ وقت هم به اون معنا که میگین دخالتی نه در کار این دولت و نه قبلیها نکردن.والا تمام این دولت ها میبایست مثل هم می بودن.تنها خط قرمز ایران تو سیاست خارجی می بایست همون اسراییل یا دولت هایی مثل دولت سابق آپارتاید باشه و الا ما با کسی سر جنگ نداریم.تو کارمون دخالت کنن بنا به همون اصل استقلال طلبی جوابشونو میدیم بقیش هم حرف مفته.
(به کسی هم توهین نشد پس لطفا منتشر کنین) (250769)
 
راغبی
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۲۲:۰۸:۱۳
عزیز دلم!
فرمایش شما متینه که هرچی رهبری صلاح بدونن اون درسته ولی...
کی گفته که این دولت یا سایر دولتها در همه زمینه ها با رهبری نظر خودشونو چک می کنند؟ کاش اینطور بود ولی نیست! قضیه مشایی اینو به رخ همه ناباوران کشید!

یه اشتباه بزرگ هم توی صحبت شما هست و اون اینکه...
ماها منتظریم آقا راه بیفته بعد ما دنبالشون راه بیفتیم. به خدا این غلطه!
تازه مگه توی این قضیه، آقا روز 12 آبان نظر صریح ندادند؟ دیگه چه بهانه ای؟ (250808)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۳ ۰۹:۲۱:۰۱
آقای احمدی نژاد یک پوپولیست هست و هر کاری که فکر کنه اون رو پیش مردم عزیز می کنه انجام میده.
احمدی نژاد فکر میکنه که با پول دادن به مردم، رابطه با آمریکا، راه دادن زنها به ورزشگاه، انتخاب وزیر زن، دستیابی به انرژی اتمی یا حتی بی اعتنائی به رهبری و امثال این چیزها پیش مردم عزیز میشه و به همین دلیل هم این کارها رو هم میکنه.
آقای احمدی نژاد داره همه چیز رو نابوده میکنه هم چیزهای خوب رو، هم چیزهای بد رو. (250840)
 
آزاده
۱۳۸۸-۰۸-۲۴ ۰۱:۵۸:۳۸
اركيده جان
این نظر شما مبنی بر اینکه یرخی گروه های سیاسی نباید جلوتر حرکت کنن و حرف بزنن ، صحیح است . اما تا به حال به این فکر کردی که اگر بحث رابطه ایران با آمریکا در جامعه ایرانی به آن میزان اوج بگیرد که احیانا کار به رفراندوم و یا نظرسنجی از مردم برسد و مثلا ، رهبر معظم انقلاب صلاح بداند و رای بدهد که مخالف رابطه ایران با آمریکاست و از آن طرف میزان نظرسنجی از مردم نشان دهد که مردم ایران علاقمند به از سرگیری روابط کشورشان با آمریکا هستند آن وقت در این میانه تکلیف احترام به خواست و رای اکثریت مردم یک جامعه چه می شود ؟
خدای ناکرده مقصودم اختلاف و تفرقه میان رهبر یک امت با مردمش نیست ، مقصود محترم شمردن رای اکثریت است . می دانی آن صلاحی که تو از آن نوشته ای متاسفانه آن چهره دلپذیر را که از رهبر معظم انقلاب که در برخی از بیانات خویش فرموده اند : _ که اینجانب فقط یک رای دارم و یا اینکه من شخصی انتقاد پذیر هستم _ ، را که نشان دهنده شخصیت روشنفکر یک رهبر سیاسی است را بیشتر خدشه دار می کند . (250953)
 
امینیان
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۱۹:۰۲:۲۶
اگر دکتر احمدی نژاد این جرات و جسارت را بخرج بدهد و روابط ایران و آمریکا را به حالت غیر خصمانه ( و نه الزاما دوستانه ) در آورد کاری کرده است کارستان و ماندگار و خدا کند که چنین کند.بخدا قسم از دشمنی چیزی حاصل نمی شود. (250624)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۶:۵۳:۲۴
آفرین به شما دوست عزیز.سیاست خارجی مبتنی بر استقلال.یک بار برای همیشه باید این مباحث رو از هم جدا بدونیم.میبایست مسرانه از هر رییس دولتی بخوایم که همین کارو انجام بده.نتها بر مبنای استقلال.مثل یک کشور قدرتمند.که کسی نمیتونه بهش زور بگه .به کسی هم زور نمیگه. (250770)
 
احمد لطفی
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۱۹:۵۷:۵۹
کاش نیم نگاهی هم بیندازیم به اقدامات دولت اصلاح طلب در این خصوص و سپس عکس العمل های همین آقایان
بنده درعین اینکه خودرااصولگرا می دانم وبه این امر افتخار میکنم هنوز هم از یک سری اقدامات این آقایان در عجبم ...
اگر مثلا دولت آقای خاتمی دست به این اقدامات میزد یا حتی دم از آن میزد چه می کردید با ایشان! (250639)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۳:۵۱:۴۳
جناب اصولگرا
دولت آقای خاتمی بله قربان گو بود. اگر رابطه برقرار می کردند هرچی آمریکا می خواست می دادند، مگه هسته ای رو ندادند؟
اما دولت احمدی نژاد چیزی نداده و نخواهد داد. شما یک کم دقت کن، دکتر نیومد بگه ما این کارارو می کنیم که شما می خواین بعد بیاین دوست شیم. دولت نهم و دهم انرژی هسته ای رو تثبیت کرد و بعد برای سنجش صداقت اونها پیشنهادات اخیر داده شد که بازی دور سر برنده است، اگر ندهند دروغ گویی اونها ثابت میشه و خودمون می تونیم تولید کنیم و اگر بدهند عملا قطعنامه هاشون رو زیر پا گذاشتند. (250746)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۶:۵۸:۰۲
هیچی.نخودهای هر آش همیشه هستن.مشکل اینه که یه عده نونشون تو دخالت و مخالفته.سیاست ایشون هم اگه مبتنی بر استقلال باشه نباید از کسی در هر جناح سیاسی و مذهبی بترسه.کشورا آرام آرام میبایست سیاست خارجی و دیپلماسی رو از بحثهای بی ربط داخلی جدا کنه.
به امید اون روز. (250771)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۱۹:۱۱:۲۰
رابطه دولت اصلاحات با آمريكا = ببخشيد هر چي شما بگيد
رابطه دولت اصولگرا = اول هر چي ما بگيم (252046)
 
كاووس
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۲۱:۳۱:۲۷
صاحبنظر اصلي در مورد مسائلي چنين مهم رهبري نظام است.رئيس جمهور كه نميتواند در اين مسائل نظر خود را تحميل نمايد.اين قضيه با قضاياي ديگر كه ايشان ميخواهد حرف خود را به كرسي بنشاند فرق بسيار ميكند (250652)
 
شجاع پور
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۲۲:۰۵:۵۳
این هم از شجاعت بی نطیر و مثال زدنی اقای احمدی نژاد به حساب می اید چرا که او شجاع لقب گرفته افرین بر شجاعتش.؟! (250660)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۲۲:۲۸:۱۶
من تعجب مي كنم كه چطور آقايان بعد از 30 سال سياستهاي كلي و خط قرمزها را نمي دانند و نمي دانند مركز قدرت در اين مملكت كجاست ! واضح است رئيس جمهور به هيچ عنوان اختيار يا اجازه برقراري ارتباط با آمريكا و يا بطور كلي گردش سياسي به هر عنوان را ندارد و كليه اختيارات در دست آقاي خامنه اي است . سعي كنيد كمتر خودتون رو به اون راه بزنيد . (250662)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۷:۰۰:۳۷
این نظرا فقط برای اینه که مردمو نسبت ایشون بد گمان کنن.بنده از شما میپرسم پس این انتخابات با این شور و حرارت برای به دست آوردن هیچی بود؟ (250773)
 
ایمان
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۲۳:۰۲:۰۴
متاسفانه عده ای هنوز مسخ شده احمدی نژاد هستند . ولی نمی دونن که پشت شخصیت پر هیاهو احمدی نژاد افرادی مثل رحیم مشایی ( که فکر کنم فقط ایشون نباشه ) هستن که به راحتی دارن مسیر آرمانهای ایران رو عوض میکنن . خدایا چی داره بر سرمون میاد .یعنی تغییر رنگ پوست یک رییس جمهور میتونه اینهمه در عملکرد یک کشور تغییر ایجاد کنه که ایناها اینهمه درحال تکاپو با ایجاد رابطه هستن ؟ (250667)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۳:۵۴:۱۵
اینهمه تکاپو رو لطف کن مثال بزن تا ما هم ببینیم کجا احمدی نژاد کشته خودشو که با آمریکا وست بشیم؟!

متاسفانه عده ای هنوز در فضای اتهامات بسته شده به دولت در دوران انتخابات هستند. (250748)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۷:۰۳:۵۰
مشایی نقطه قوت کابینه ایشونه.دلیل استعفاشون و نامه رهبری هم فقط دخالت همین نخودهای هر آش بود.تفکرات ایشون نشون میده یه چیزایی توی مملکت داره عوض میشه.واین منو به آینده امیدوار میکنه. (250774)
 
علیزاده
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۲۳:۰۹:۲۸
به نظر اینجانب ما باید برای دور زدن اروپاییها و اعراب سعی کنیم به جای اینکه با اروپاییها (که به نیابت از آمریکا با ما مذاکره می کنند) با خود آمریکاییها مذاکره کنیم .
اما نه مذاکره ی بی قید و شرط و آزاد بلکه از جنس همان حرفهایی که در مذاکرات با اروپاییها می زنیم.

اگر ما نخواهیم مستقیما مذاکره کنیم ، عمق نفوذ اروپاییها و اعراب(که خود را به آمریکا چسبانده اند ) در منطقه بیشتر می شود که این به هیچ وجه در جهت منافع ما نیست.

مذاکره به معنی امتیاز دهی نیست بلکه به معنای حفاظت از منافع ملی است.
چطور ما باید در همه ی مسایل با کشور هایی مانند انگلیس ، فرانسه و روسیه مذاکره کنیم اما با آمریکاییها نه؟!

به هر حال می توان مذاکره کرد و امتیاز نداد و خود نفس مذاکره از نفوذ اعراب و اروپاییان و روسیه در منطقه می کاهد و نفوذ ما را افزایش می دهد.

زنده باد ایران... (250669)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۲۳:۱۵:۳۵
آقای دکتر احمدی نژاد اگر جرات این را داشته باشد که با دولت آمریکا رابطه دوستانه بر قرار کند به خدا محبوب دلها می شود و طرف دارانش بسیار بیشتر می شود و قوی تر می شود چون ایرا ن را قوی تر می کند. البته من مطمئن هستم او کسی نیست که باج بدهد . اگر با قدرت وارد مذاکره با آمریکا شود در این دوره حساس که حتما\" آمریکا نیز به دوستی و نزدیک شدن به ایران نیاز مند است ، بسیاری از مشکلات دنیا بخصوص مشکلات جهان اسلام : فلسطین ، افغانستان ،عراق و ... حل می شود .مطمئنا \" آقای احمدی نژاد می داند که با مرگ فرستادن و جنگ با آمریکا و انگلیس را ه به جایی نمی توان برد و جز علاف کردن خود هیچ کاری نمی توان کرد .آقای احمدی نژاد دشمن سر سخت اسرائیل است و قطعا \" با ایجاد طرح دوستی با آمریکا و اروپا و ایجاد تغییر در آنها ( که به نظر آقای احمدی نژاد روزی باید انجام شود ) ،اسرائیل ساکت نمی نشیند چون به نفع او نیست و تا آنجا که ممکن است مانع این کار می شود .اگر این رو یا به واقعیت بپیو ندد آقای احمدی نژاد ارزان ترین راه را برای حذف اسرائیل انتخاب کرده است . (250671)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۷:۰۸:۰۵
دقیقا.اعراب و اسراییل لابیهای گسترده ای دارن تا روی سیاست کشورهای اروپایی و آمریکا تاثیر بگذارن.اونها در واقع دو روی یک سکه هستن.و ما میبایست با قدرت و یک دیپلماسی تاثیر گذار خودمون رو به دنیا بشناسونیم و از جایگاه قدرت مستقیما مذاکره کنیم.دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد. (250775)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۲۳:۱۶:۳۰
توصیه به احمدی نزاد : برای هر کاری از همه اجازه بگیر. برای انتخاب وزرا از مراجع. برای رفتن به مجلس از نمایندگان.برای سیاستهای خارجی از دانشجویان. کلا هیچ کاری نکن. فقط بشین وببین بقیه چی میگن.آخه هر کاری کنی یکی هست ایراد بگیره این وسط. (250672)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۲۱:۳۳:۵۳
متاسفانه در اين دوره باب شده كه هر كسي خودشو روشنفكر و دوستدار ملت وكارشناس ميدونه وفقط منتظرن ببينن كه احمدي نژاد چي ميگه و چيكار ميكنه كه سريع بهش بتازنو هر چي از دهنشون در اومد بگن بعدشم بگن مار روشنفكريم
من نميدونم اگه اين رويه در دولت اصلاحات باب ميشد چه ها كه ميشد بگي (252049)
 
سلیمانی
۱۳۸۸-۰۸-۲۱ ۲۳:۱۸:۲۱
من فکر نمی کنم احمدی نژاد با آمریکا از موضع ضعف مذاکره کنه و فکر می کنم کاملا با قدرت وارد میدان مذاکره میشه که این باعث افتخار ماست نه موجب ناراحتی
به نظر من وقتش رسیده که کارهایی در این زمینه انجام بشه نظز شما چیه
به آدرس وبلاگم سر بزنید و نظر بدید
www.sagiyemehr.tk (250674)
 
راغبی
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۲۱:۳۳:۱۷
می شه شما انقدر فکر نکنی؟!
اگه فکر جنابعالی درست بود آقا تو سخنرانی 12 آبان، به اونایی که شعار تغییر اوباما رو باور کرده اند و قصد مذاکره دارند نمی فرمود ساده لوح! (250805)
 
گوشزد
۱۳۸۸-۰۸-۲۴ ۰۹:۰۶:۳۲
اقاي راغبي عزيز . نه خير ما ساده لوح نيستيم بلكه ما را ساده لوح ميپندارند . ولي...... (250977)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۰۱:۴۶:۲۷
سلام به همه دوستان

خوب عزیزان معنی دیپلماسی یعنی همین! یعنی طرف مقابل رو خلع سلاح کرد
اگر باراک اوباها صحبتهایی مبنی بر تغییر رو انجام داده باید رسواش کرد!
این درسته که اکثر ایرانی ها میدونن که هیچ تغییری در رفتارها ایجاد نشده و فقط در لایه بیرونی و صحبتهای سیاستمداران آمریکایی لفاظی میشه، اما نباید غافل شد که اونها میخوان خودشون رو بعنوان طرفداران صلح و آرامش و گفت و گو نشون بدن و ایران رو طرفدار خشونت!
اگر ما بدون سیاست فقط روی حرفمون پافشاری کنیم و نهوایم با وارد شدن در بحث ها اونارو مفتضح کنیم، آمریکاییها به تبلیغات خودشون ادامه میدن.
پس باید ما خودمون رو طرفدار گفت و گو نشون بدیم و در عمل نشون بدیم سیاست آمریکا مبنی بر تغییر حرف پوچی بیش نیست.
با تشکر (250684)
 
-
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۰۶:۴۷:۲۱
انچه مسلم است، اونا قوی تر از ماعمل کردند!
اقای احمدی نژاد بهتر راجع به مذاکره با اوباما حرفی نزنند!
ایندفعه اگر تو مصاحبه اونا عکس های......... رو به اقای احمدی نژاد نشون بدهند! دیگه اقای احمدی نژاد نمی تونه عکس شهیده حجاب رو نشون بده ها!
چون قاتل این خانم محاکمه شد! ولی قاتلین...و...و... چه؟ با اینکه پیدا کردنشون نباید سخت باشه!

کاشکی درج می کردی! من کلی سانسور کردم! (250701)
 
آریا
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۰۷:۳۱:۲۱


مگر انگلیس - فرانسه - آلمان و ده ها کشور دیگر غربی که ما باهاشون رابطه دیپلماتیک داریم و انان سفارتخانه در ایران دارند دشمن اسرائیلند؟ (250706)
 
راغبی
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۲۱:۳۷:۳۱
خیر! دشمن نیستند که سرسپرده هم هستند
اما یه ذهن سیاسی اینو درک می کنه که امروز در دنیا عَلَم استکبار دست ایالات متحده است. «اقتلوا شیوخ المشرکین» سران مشرکین را بکشید، بقیه می شینن سرجاشون! (250806)
 
عمو
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۰۹:۱۴:۰۵
بنام خدا
دانشجويان محترمي كه اين بيانيه را صادر كرده اند اگر بخاطر خدا بوده انشاالله ماجورند.
اگر براي ابراز وجود بوده كه خودشان مي دانند و خدا فقط حواسشان باشد كه گروه هاي بسياري كه احساس پيشتازي مي كردند و شعارهاي بسيار تندي عليه امريكا مي دادند هماكنون مركزشان امريكا است.
در هر دو حال توجه داشته باشند كه از آنها بزرگتر و با تجربه تر و سابقه دار تر در اين كشور مقام رهبري هستند و بدون شك همانند دفعات مكرر قبل ترمز هر حركت بي مبتايي را خواهند كشيد. (250714)
 
relax
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۰:۱۴:۱۵
از من بشنوین تا مشکل اسرائیل حل نشه هیچی تو دنیا درست نمیشه و اینا همه حرفه.. (250719)
 
ع ق
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۳:۵۴:۰۴
این دانشجوهام که چقدر کله اشون بوی قرمه سبزی میده؟
این بندگان خدا فکر کردن به این راحتی ها میشه با آمریکا ارتباط بر قرار کرد یانکرد.
پس مجلس وشورای امنیت واصلا رهبری مگه ....؟ (250747)
 
انسان
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۴:۲۹:۰۹
سلام

جالبه یواش بواش داره تناقضات آقای احمدی نژاد برای دوستداران ایشون هم روشن میشه

ادعا و آرزوی ارتباط با آمریکا با قید کلی رعایت عدالت که در هیچ جای قانون اساسی وجود نداره و من هم البته یک بار هم از زبان رهبر انقلاب نشنبدم

علنا در مصاحبه آقای احمدی نژاد و لری کینگ دیدم و از تعجب شگفت زده شدم

که سید محمد خاتمی دور اول ریاست جمهوریش تو راهروی سازمان ملل قایم شد تا کلینتون بره به وقت رودر رو نشن و حرفی زده بشه و در ایران ایشون را کافر حربی و پشت کننده به آرمان های انقلاب خطاب کنند

بعد آقای احمدی نژاد سراپا ادعای ذوب در ولایت چنین بی صبرانه و مشتاق دیدار با اوبامایی است که نیمه تاریک جرج بوش است

بماند که ایشون قبل از انتخابات آمریکا هم فرمودند که اجازه نمیدن اوباما رای بیاره چون سیاه پوسته انگار ایشون به تبلیغات آمریکا ییها و سیاستشون که یک هدف داره اونم حفظ منافع ملی آمریکا ولی از 2 مسیر دموکرات و جمهوریخواه آگاه نیستند

تناقضات آقای رئس جمهور پایانی نداره

و البته از این تاسف می خورم که بعضی از بچه های بسیج(از جمله دوستان خودم) مثل بت ایشون و می پرستند و حتی کم مونده معیارشون رفتار و سخنان ایشون باشه نه رهبر انقلاب و این خیلی تلخه

یاعلی مددی (250750)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۵:۲۳:۲۷
رابطه با امريكا يعني رابطه با اسراييل يعني بر سر يك ميز نشستن با رهبران صهيونيست يعني پشت پا زدن به تمام شعار هاي 30 سال گذشته يعني اينكه در 30 سال گذشته اشتباه كرده و حالا ميخواهيم تمام ان را ناديده بگيريم ؟ اگر اينگونه به قضيه نگاه كنيم يعني هيچ و ديگر هيچ . با همه اين اوصاف اگر اين ربطه با اقتدار و عزت ملي براي ما به دست ايد وبتواند ما را از اين همه دشمني با ديگران در سطح جهان رها سازد تمام اقدامات گذشته را توجيه مينمايد . وهرگز در ايجاد رابطه ما نبايد احساس كنيم كه تحقير شده ايم . عزت و افتخار روزي در عدم رابطه و امروز در ايجاد رابطه است ولي با حفظ تمام شعائر انقلاب اسلامي . يادمان باشد كه در ايجاد رابطه امام ( ره ) فقط اسرائيل را غير قابل برقراري ارتباط دانستند . (250755)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۸:۰۴:۴۳
دوستان مذاكره با آمريكا به اين معني نيست كه ايران مي خواد كاملا\" با آمريكا دست دوستي بده... (250779)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۵ ۰۲:۱۲:۳۰
اره محمد جان، هر دو تا دستمونو برای دوستی نمی دیم! فقط یک دستمونو برای دوستی دراز می کنیم! که کاملا هم دست دوستی نداده باشیم! (251145)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۱۸:۲۲:۳۴
اقای احمدی نژاد یک سیاست مدار و فیلسوف! بزرگ هستند و این رابطه نوعی رابطه فلسفی! است که ریشه در نگرش مردم دارد. ایشان برنامه ای استراتژی! برای این مهم طرح کردند. و این حالت ۴ سال پیش پیشبینی! کرده بودند. (250781)
 
رفیق
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۲۰:۲۴:۱۶
با سلام به رفقا
نمی دونم چرا ما ایرانیان یک چیز را بزرگ بزرگ یا یک چیزرا کوچک کوچک و حقیر می کنیم بعضی از ما ها هم اگر به یکی علاقمند شدیم دیگه طرفدار سرسخت می شیم و اگر از کسی بدمان بیاید او را هر کاری کند پست می شماریم
خوب حالا احمدی باید بره جلوی همه ملل علنی بگه مرگ بر اوباما یا اینکه از کنایه استفاده کنه و بعد حرف بزنه ها کدامشون؟
100 در 100 دومیش چونکه کنایه عاقلانه تر از صراحته (البته بعضی وقتها) به هر حال من فکر نمی کنم احمدی چنین موضعی را بپذیرد. (250797)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۲۱:۰۰:۵۰
هیهات منا الذله (250800)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۲۱:۲۹:۳۷
من از مخالفین جدی آقای احمدی نزاد هستم ولیکن بدون اینکه بخواهم اظهار نظری بکنم چندسوال از تنظیم کنندگان بیانیه دارم. 1- درتاریخ ایران دشمنی آمریکا بیشتر نمود دارد یا روسیه؟ 2-باتوجه به اینکه روسیه آذربایجان قدیم و بخش زیاد دریای خزر را اشغال واز ایران جداکرده سئوال این است آمریکا چند متر از سرزمین ایران را اشغال کرده است؟ 3- بعد از انقلاب بیشترین پول نفت ایران در جیب آمریکا ریخته شده است ویا در جیب روسیه؟ 4- نسل کشی مسلمانان درچچن توسط روسیه در آمریکا نیز سابقه دارد یا خیر؟ 5-برقراری ارتباط با آمریکائیهای که مسیهی واهل کتاب هستند بهتر است و یا با روسیه کمونیست؟ (250803)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۲۲:۲۳:۰۰
لطفا سوره بقره را بخوانید و عبرت بگیرید. سوره بقره آیه 13 واذا لقو الذین آمنو قالو آمنّا و اذا خلو الی شیاطینهم قالو انّا معکم انمّا نحن مستهزون. و آیات 204 و 205
و من الناس من یعجبک قوله فی الحیات الدنیا و یشهدالله علی ما فی قلبه و هو الدّ الخصام. (250810)
 
علي
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۲۲:۲۹:۲۶


واقعا جالبه انقلاب اسلامي از روستاها و مناطق محروم شروع و در شهرهاي متوسط و بزرگ كشور بسط و گسترش پيدا كرد اما نارضايتي هاي اخير تهران بيشتر در مناطق شمالي تهران و به جرات ميتوان گفت از خيابان انقلاب و بلوار كشاورز به بالا اتفاق افتاد واقعا دليلش چي ميتونه باشه؟
1- شكم روستائي زاده و يا جنوب شهر تهران سير شده و بالاشهر گرسنه مانده و اين ناعدالتي محض است.
2- در زمان انقلاب 57 روستائي ها و مردم محروم متمدن تر از مرفهان بي درد بودند و به شبكه هاي مجازي و اينترنتي نظير فيس بوك و يوتوب دسترسي داشتند بنابرين نطفه انقلاب 57 از دل روستاها و جنوب تهران بسته شد.
3-عدالت محوري احمدي نژاد باعث شد شمال و جنوب جغرافيايي تهران را تغيير دهد و معترضين همان ساكنين جنوب شهر قديم تهرانند كه اكنون با جابجائي ساحرانه احمدي نزاد دست به اعتراض زدند بنابرين اعتراضات به حق و شبيه انقلاب 57 است
4-اين سوال انحرافيه من كاري به اين كارا ندارم راي من كو؟ مگه بي بي سي رو نميبيني؟ (250812)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۸-۲۳ ۰۰:۴۳:۵۵
مردم از خنده ! دفتر تحكيم چه قدر ضد آمريكا شده...
ميگن آخر الزمونه ها ! (250819)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۸-۲۳ ۰۰:۵۶:۱۴
امام خمینی(ره):
تکلیف ما را سید الشهدا مشخص کرده است.
این مهم نیست که ایران با کی مناظره می کند مهم این است که دنباله روی حرف امام و شهدا باشد. چیزی که مسلم است این است که آقای احمدی نژاد یک قدم هم از مواضع خود کوتاه نیامده عزیزان! البته موضع آقای احمدی نژاد این نبود که ما با آمریکا اصلا مذاکره نمی کنیم بلکه گفتمان ایشان گفتمان امام بود و هست . در این گفتمان هنوز موقع مناظره نرسیده و آقای احمدی نژاد هم همیشه متذکر می شوند که آمریکا باید از تجاوز ها و ظلم ها دست بکشد وپیش شرط هایی را برای مناظره تعیین کرده اند. بدون شک راه امام و سید الشهدا در زیر سایه ی تدبیر مقام معظم رهبری ادامه دارد و ما نیز اگر قرار باشد چنین مذا کره ای با این شرایط لنجام شود زیر بار نمی رویم...
نهضت ادامه دارد........... (250820)
 
آزاده
۱۳۸۸-۰۸-۲۳ ۰۴:۱۲:۵۹
همه جور تشکل دانشجویی در این کشور وجود دارد و سال هاست که همه این تشکل ها یا در حال هشدار و خط و نشان کشیدن به این و آن هستند که خواه آقای هاشمی رفسنجانی باشد خواه آقای احمدی نژاد و یا رجل کشورهای دیگر . و خنده دارتر از همه این ها ، عدم حصول نتیجه است یعنی این همه زحمت و نامه نگاری و تومار امضا کردن و تجمعات چه دردی ا زدردهای بی شماراین ملت را درمان کرده و چه مشکلی را حل کرده ما که نفهمیدیم دیگران را نمی دانم .
وقتی صحبت چرایی رابطه ایران با آمریکا می شود و پشت بند آن واکنش های مختلف در محافل از افراد و تشکل های همیشه تصمیم گیرنده می بینیم و می شنویم ، متحیر می مانیم که بخندیم یا گریه کنیم ؟
قضیه مک فارلین تا تصمیم های امروز آمریکا و ارد دادن هایش در مورد غنی سازی اورانیوم ، آن تحریم های اقتصادی وحشتناک و .... صف های طولانی هموطنانمان برای گرفتن یک ویزای ناقابل آمریکا در مقابل کنسول گری ها و تحمل همه نوع حقارت ها . برای گرفتن ویزا چقدراز سرمایه های مردم بر باد رفته باشد خوب است ؟چقدر کشورهای همسایه از اشغال سفارت امریکا پروار شده باشند خوب است ؟مگرپای دلال و دلال بازی چطور درکشور ما باز شد؟ به هوای استقلال دلال های بین الملی همدست بامافیای داخلی ثروت ما را بالا کشیدند و مافیای مقدس به هوای مبارزه با امریکا آزادی ما را ازما گرفتند .
مردم را چه فرض کرده اید ؟ سکوت و متانت معنا دار بیشتر توده های مردم از عدم درک اوضاع نیست بلکه بخاطر باز بودن در دیزی است و حیای نداشته برخی ها که از رو هم نمی روند.
اگر می خواهد این اتفاق میمون و مبارک رابطه با آمریکا از پس پرده برون بیفتد و این رابطه علنی گردد ، چه در دولت احمدی نژاد باشد و چه در دولت دیگری . بهتر است که همین امروز باشد که لااقل در اوج عزت هستیم . آنهم در زمانی که مثلا در ظاهر می بینیم این دست دوستی از طرف آمریکا دراز شده .
و دست از این سیاه بازی ها و انگشت تکان دادن ها هم برداریم و یادمان باشد که این آمریکا است که به همراه 4 کشور دیگر خط مشی روابط حاکم بر دیپلماتیک کشورهای جهان را تعیین می کند . پس بودن یا نبودن این رابطه برای آمریکا فکر نکنم آنقدر ها هم مهم باشد
و برای رضای خدا هم که شده یکبار .. لااقل یکبار هم که شده با خودتان روراست باشید . (250827)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۸-۲۳ ۰۷:۴۹:۰۶
مي خوام بدونم آمريكا چه جنايتي كرده كه روسيه انجام نداده،خدائيش روسيه دوست بهتري است يا امريكا.چرا مثل اين بيانه را در مورد روسيه صادر نمي كنند؟ (250831)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۳ ۰۸:۰۸:۵۴
وقتی کاتولیک تر از پاپ می شویم ! (250832)
 
دانشجوي سبز
۱۳۸۸-۰۸-۲۳ ۰۹:۱۷:۱۳

آمريكا با انگليس و فرانسه تفاوت چنداني ندارد
همه كشورهاي قوي زورگو و باجگير هستند و قطع رابطه سياسي مانع باجگيري آنها نيست
به نظر من با مذاكره دست كم مي توان اندكي از باجگيري آنها كاست و در برابر زيادي كه هميشه داده ايم با مذاكره مي توانيم كمي هم پس بگيريم

مثلا در مذاكرات هسته اي ما آمريكا را وارد كرديم و در عوض سطح مطالبات آنها را كاهش داديم و اكنون تعطيلي غني سازي رو به فراموشي است و بيشتر فشار روي خارج كردن مقداري از اورانيم موجود است.

البته همين مقدار را هم نداده ايم و مي توان نداد اما مهم اين است كه ژست مذاكره گرفتيم و از حملات رسانه اي كاستيم. (250839)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۸-۲۳ ۱۱:۵۷:۴۹
قابل توجه دوستان دانشگاهی که نمیدونن...
هر وقت بسیج دانشجویی اومد وسط بدونین احدی نژاد تو این زمینه واقعا دیگه گاف داده (250865)
 
امید
۱۳۸۸-۰۸-۲۳ ۱۳:۲۳:۰۷
در دنیای امروز پیشرفت هر جامعه ای در گرو ارتباطات و دوستی ها بوجود می آید پس لازمه پیشرفت هر جامعه ای مذاکره با دولت های قدرتنمد و پیشرفته می باشد .ولی اگر قرار باشد با این ارتباط اسقلالمان را از دست بدهیم و یا باز مستعمره شویم و باز دست بیگانگان در امور داخلییمان باز شود ، این ارتباط را نمی پذیریم .\"هیات من الذلت \" . حال یک سئوال اساسی : ما باید پیشرفت کنیم و به همه علوم هم اشراف نداریم ؟ استکبار هم بدون امتیاز همراهی نمی کند؟ پس چه باید کرد؟به چه قیمتی باید پیشرفت کرد ؟ به نظر من باید با دشمن به مانند خودش رفتار کرد .در ظاهر با لبخند ولی اساسأ مخالف باشیم مگر ثابت کند که واقعا \"تغییر \" کرده و قصد جبران گذشته را دارد و در جهت بهبود روابط گام بردارد که آنوقت بار رعایت ضوابط و احترام متقابل و یک دیپلماسی روشن ارتباط برقرار شود و نه فقط با شنیدن شعار \" تغییر\"دست دوستی جلو ببریم و گذشته را فراموش کنیم .چرا که تاریخ تکرار شدنی است تا بیدار شویم آب خروشان ما را با خود برده است !
به هر حال نظر شخصی بود و انتظار دارم سایر دوستان نظرشان را اعلام کنند. (250880)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۳ ۱۳:۳۷:۴۹
بابا جان هر کی رو دوست دارین بگین ببینم اگه ما با صلابت و قدرت با آمریکا که نه با هر کسی مذاکره کنیم و حرف بزنیم چه بلایی سرمون میاد؟ مگه بچه هستیم که با همه دنیا قهریم؟ این صلابت رو نمیشه تو مذاکرات با حفظ تمام ارزش ها یه همه دنیا اعلام کرد؟
از چه میترسیم ما؟ بالاخره این دشمن رو میخواهیم چکارش کنیم؟بابا فکر هم خوب چیزیه.. (250883)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۴ ۰۷:۴۷:۴۹
آقا فقط بدونین که این دفتر تحکیم وحدت، اون اصلاح طلبه نیست. چون فکر کنم دو طیف داریم. (250959)
 
پوراندخت
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۱۲:۳۶:۰۱
ما که در خارج هستیم در شعار های طرفداران سبز دلاری مرتب این شعار را می شنیدیم و در نظرات کاربران می خواندیم که باور داشتند همه بیسواد ها هوادار احمدی نزادهستند همه این شعار را شنیدیم که \"هر که بیسواده با احمدی نزاده ولی جناب جواد که خود را مخالف احمدی نزاد معرقی کرده هم از نظر املائی دچار اشکال هستند هم از جهت تجزیه تحلیل سیاسی و تاریخی .اقای جواد مسیحی را با ح جیمی باید توشت نه ه دو چشم شما نوشته بودید مسیهی .از عشق شدید به لمریکا هم افتادید تو دیگ حلیم یانکی ها .شما نوشنه بودید روسیه کمونیست که همه میدانیم ان اتحادجماهیر شوروی بود که کمونیست بود و اکنون وجود خارجی ندارد و در روز های یک شنبه کلیسا های روسیه بسیار پر رونق تر از کلیسا های اروبا و انگلیس است که در انگلیس فقط 5 در صد از مردم به کلیسا میروند .سرزمین های ایران و هفده شهر قفقاز در زمان کمونیست ها از ایران گرفته نشد بلکه در زمان حکومت تزاری از کشور ما جدا شد و انهم در اثر بی کفایتی شاهان قاجار و نوطعه کشور انگل استان .شما گفتید امریکا کجا سرزمین ما را جدا کرده مثل اینکه به همین زودی بحرین عزیز ما را فراموش کردید که در سال 1971 توسط امریکا و انگلیس و بدست شاه خائن از مام وطن جدا شد و الان پایگاههای امریکا در انجا بر قرار است . سوم در حال حاضر امریکا تمام تلاش خود را می کند که ایران را نجزیه کند البته این ارزو را بگور می برد .اثبات این مدعا زائیدن پزاک و جندالله و برخی فرومایگان اذری که برای معروف نشدن و تبلیغ نکردن برای ان وطن فروشان از ذکر نام انها خود داری میکنم که هم اکنون در واشنگتن به انها ذفتری داده اند و شبکه ماهواره ای هم در اختیارشان گذاشته اند .فردی امریکائی و یهودی بنام \"ادوارد لوئیز \" در سال 1979 یعنی درست زمانی شاه نوکر دست به سینه انها بود نقشه نجزیه شده ایران را به جهان تقدیم کرد که در ان ایران به هفت کشور ذلیل و کوچک نجزیه شده بود و عملا هم دیدیم یه محض پیروزی انقلاب داشتند برنامه و نقشه ترسیم شده اقای ادوارد لوئیز را عملی میکردند که با غیرت ملت وطن پرست ایران مواجه شدند و با شکست روبرو شدند من خود در کتابی خواندم که یکی از سفرای انها یا انگل استان در کتابش بوشته بود ما اطمینان داشتیم و امید فراوان داشتیم در زمان انقلاب ایران تجزیه خواهد شد .و این خود انها و ادوارد لوئیز است که خودش به زودی تجزیه خواهد شد و ارزوی تجزیه ایران عزیزتر از جان ما را بگور تیره و تاریک خود خواهد برد بیشتر از این در مورد چند خط افاضات شما نمی نویسم و دیدیم که این شعار هر که بیسواده با احمدی نزاد چقدر بی مختوا و به دور از خقیقت است برادر من یک نوصیه خواهرانه به شما میکنم اگر چند جلد کناب مفید بخوانی سود فراوانی نصیب شما خواهد شددر ضمن این را ضروری میدانم که متذکر شوم که من ابدا هوادار و شیفته روسیه نبوده و نیستم هم چنین دارای عقاید کمونیستی هم نیستم و باید با صراحت بگویم که جهان وطنی نیستم جهان وطن من نیست بلکه وطن ام ایران جهان من است مهر کمونیستی را به من نزنید تاریخ را باید انچنان که بوده و هست بیان کرد نه روسیه دوست ماست نه امریکا و تنها دوست ما انحاد ماست ولاغیر . .امیدوارم سایت خوب الف مرا سانسور نفرمایند باور دارم که این کار را نخواهندکرد .چون سایت ازاده است . (251874)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۲۱:۵۰:۱۹
مذاكره از موضع قدرت بسيار خوبست چرا كه اصل تعامل با همه كشورها البته غير از اسراييل است
تعامل در سايه احترام و منافع متقابل كه البته خود اوباما هم به آن اشاره كرده
سياست خارجي يعني اين نه باج دادن و رابطه برقرار كردن (252054)
 
پوراندخت
۱۳۸۸-۰۸-۲۷ ۰۵:۱۱:۵۵
با سلام . واجب دانستم در مورد اشتباهی که در مورد فرد ناخلفی که نقشه تجزیه ایران را در سال 1979 روی میز دشمنان ایران گذاشت رفع اشتباه کنم که زمانی که انرا خواندم متوحه ان شدم نام این دشمن بزرگ اسلام و ایران برنارد لوئیز است من به اشتباه ادوارد لوئیز نوشته بودم و این فرد را هز طریق شبکه های امریکائی خوب میشناسم چون این فرد در مشگلاتی هم اکنون در خاورمیانه سهم عمده ای داشته هموطنان ما باید او را با نا درستش بشناسند .دشمن را باید شناخت و برنارد لوئیز یکی از انهاست .با تشکر اگر حهت اطلاع هموطنان این را منتشر بفرمائید زنده باد ایران و ایرانی . (252096)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.