نظر منتشر شده
۲۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 57669
پاسخ تشكل‏هاي دانشجويي به نامه اوباما
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۰۱
در پی نامه اوباما خطاب به ایران در روز 13 آبان ماه امسال، تشکل های دانشجویی کشورمان نامه ذیل را خطاب به رئیس جمهور آمریکا منتشر کردند.



به گزارش الف، متن نامه تشکل های دانشجویی کشورما به شرح زیر است:



آقاي باراك اوباما رييس‏جمهور ايالات متحده آمريكا



رويارويي ملت ايران با دولت آمريكا مبتني بر تنفر از خوي استكباري، دروغ، فريب، جنايت، قتل و غارت، حمايت از تروريزم دولتي و رژیم فاسد و نامشروع صهیونیستی، دخالت در امور داخلي ايران در قالب كودتاي 28 مرداد، غارت سرمايه‏هاي ملي، كاپيتولاسيون، حمايت از رژيم پهلوي، حمايت و ساماندهي اقدامات تروريستي و براندازانه و خصومت آشكار عليه ملت ايران شكل گرفته است. بر اين اساس در 4 نوامبر 1979 سفارت آمريكا در تهران كه به گواه اسناد رسمي موجود در آن، بر خلاف معاهدات بين‏المللي به مركز توطئه و جاسوسي و ساماندهي اقدامات براندازانه و تروريستي عليه ملت ايران تبديل شده بود، به وسيله دانشجويان ايراني آزاد شد.



اما ایالات متحده آمریکا به جای بازبینی در سیاست‏های خصمانه خود علیه ملت ایران و امت اسلام، به اقدامات تروريستي و دخالت نظامي، تحريم اقتصادي و... روی آورد.



بنابراین قطع رابطه و عدم مذاكره، نتيجه طبيعي رفتار و موضع استکباري و ظالمانه دولت آمريکا بود كه البته به وسيله دولت آمريكا كليد آن زده شد و رابطه دو كشور بر اساس نفرت ملت و دولت ايران از دولت آمريكا و خصومت خباثت‏ آميز دولت آمريكا سامان يافت.



آقاي اوباما



 هنوز در كشور ما خانواده هاي زيادي داغدار از دست دادن بستگان خود هستند که بر اثر دخالت‏هاي نظامي آمريكا عليه ملت ايران نظير:



هدف قرار دادن سكوها و نفت كش های ایران



انهدام هواپيماي مسافربري ایران به وسيله ناو آمريكايي وينسنس



پشتیبانی همه جانبه دولت آمریکا از منافقین کوردل در ترور شخصیت های تاثیرگذار انقلاب اسلامی



حمایت تمام عیار از رژیم بعث عراق در طول 8 سال جنگ تحمیلی



حمایت از تجزیه طلبان قومیتی در نقاط مرزی کشور



طراحی و اجرای انفجارهای تروریستی



حمایت از آشوب گران داخلی



و...



 مجروح شده و یا به شهادت رسیده اند.



ملت ايران فشارهاي متعدد اقتصادي و آپارتايد علمي هدايت شده به وسيله دولت شما را به ويژه در ممانعت از دستيابي ايران به انرژي هسته‏اي در كام خويش احساس مي‏كند.



و صحنه‏هاي قتل و غارت مردم و كودكان و زنان مظلوم فلسطيني به دست رژيم اشغال‏گر قدس كه مورد حمايت همه جانبه‏ي دولت شما قرار دارد موجبات الم و غم و اندوه مردم ما را فراهم آورده است.



آقاي اوباما



هيچ مي دانيد روز دانشجو در كشور ما سالگرد قتل دانشجويان ايراني به جرم اعتراض به سفر رياست جمهوري آمريكا و دخالت آمريكا در كودتاي 19 آگوست 1952 است كه با قتل دانشجويان ايراني در 7 دسامبر 1952رقم خورده است؟ و بسياري از دانشجويان ايراني جزو قربانيان جناياتي هستند كه در ابتداي متن از آن ها ياد كرديم؟



آقاي اوباما



بر اساس کدامین منطق در پیام ارسالي تان به مناسبت سالروز آزادسازی سفارت آمریکا در ایران، از ناعادلانه بودن دستگيري جاسوسان آمريكايي به وسيله دانشجويان ايراني سخن گفته و از جاسوسان آمريكايي تقدير و تشكر نموده ايد؟ ! قضاوت كنيد آيا بازداشت عاملان و مباشران تروريزم و جاسوسي به وسيله‏ي دانشجويان ايراني در مقابل نيم قرن، ظلم، جرم وجنايت دولت شما عليه مردم ايران ظالمانه است یا دامن زدن به ايران هراسي، تجاوز، كشتار، کودتای نرم و تحريم اقتصادي عليه ملت و دولت ايران؟



آقاي اوباما



 سوء‏ظن ميان ملت ايران و دولت آمريكا با تسخير سفارت آمريكا (كه در ادبيات مردم ايران لانه ي جاسوسي ناميده مي شود) ايجاد نشد، بلکه با اقدامات آمريكا عليه ملت ايران و ساير ملل مستضعف دنيا آغاز شد و اسناد منتشر شده از لانه جاسوسي و سه دهه خصومت وقيحانه و ظالمانه دولت آمريكا عليه ملت ايران آن را تشديد كرد. آنچه را که شما سوء ظن می نامید چیزی است که جز در سايه تغيير واقعي و نه شعاري و منافقانه، و جبران بيش از نیم قرن ظلم و جنايت عليه ملت ايران و كنار گذاشتن بيش از سه قرن فاجعه آفريني براي دنيا از بين نمي رود.



 ملت ايران چگونه به شما حسن ظن پيدا كند وقتي شما پیام خود به آن ها را با تقدير از جاسوسان و مباشران ظلم و جرم و جنايت و تروريزم و نسل کشی اعمال شده عليه ملت ايران آغاز مي‏كنيد؟



 آقاي اوباما



در نامه خويش گفته ايد "مردم آمريکا براي مردم ايران و تاريخ غني شان احترامي فراوان قائلند" اگر منظور شما از مردم آمريكا سياهان، مسلمانان تحت ستم، مستضعفان و محرومان خرد شده زير چرخ دنده‏هاي ظالمانه نظام سرمايه داري و سرخ‌پوستان بومی كه به وسيله پايه گذاران آمريكا غارت و جنايت شدند، مي باشد  ما هم اين را مي‏پذيريم. چرا كه ما نيز با آن ها در ستم كشي از ليبرال دموكراسي و دولت آمريكا همدرديم. اما همدردي دولت آمريكا با مظلومان جز با قطع ظلم از طرف او پايان نمي گیرد و به كار بردن عبارات مبهم و منافقانه تحول جديدي را رقم نخواهد زد.



آقاي اوباما



عمليات هاي تروريستي متعددی که در کشور ما به وسيله القاعده، منافقين، گروهک ريگي، انجمن پادشاهي و... صورت گرفته است، در واقع عليه مردم ايران انجام مي شود. مردم ايران مي پرسند ميليون ها دلار كه هر سال در حكومت شما عليه ايران تصويب و هزينه مي شود در كجا خرج مي شود؟ و جيب تروريست‏هايي كه جز کشتار و قتل عام مردم ايران كاري ندارند، به وسيله ي چه كسي پر از پول مي‏شود؟ مردم ايران مي پرسند چرا زير اين دستكش مخملين، فشار و ضمختي دست چدني شما بايد مردم ايران را آزار دهد؟ مردم ايران مي پرسند آيا ارجاع پرونده  هسته ای ايران به شوراي امنيت و دروغ پردازي در مورد آن، جزو گام‏هاي اعتمادسازانه شماست؟ تمدید تحریم های اقتصادی ایران و دخالت مستقیم در حوادث بعد از انتخابات نشانه چیست؟



آقاي اوباما



مناسبات، احترام و منافع متقابل و پشت سرگذاشتن گذشته اي كه از آن سخن گفتيد، منوط به اصلاح روش‏هاى غلط و تغيير سياست آمريكاست. دروغ، فريب، جنايت، خوي استکباري، ظلم به ملت‏هاي مستضعف، فاجعه آفرينى براى دنيا، ستيزه با نهضت‏هاى آزاديخواهانه، حمايت از دولت‏هاي پليد و رژيم نامشروع صهيونيستي و خصومت با ملت ايران تنها بخشی از سیاست های شیطانی دولت آمریکاست که باید تغییر کند. ما مي خواهيم آمريكا از خوی گرگ صفتی خود دست برداشته و رابطه خود با سایر ملت ها را بر اساس احترام متقابل تنظیم نماید.



آقاي اوباما



تاريخ به مردم ايران آموخته است كه دو جناح به ظاهر متعارض آمريكا هر دو در خدمت سرمايه داري و صهيونيزم هستند و نتيجه ي عملی شعارهاي دموكرات ها با شعارهاي جنگ طلبانه‏ي جمهوري خواهان هيچ تفاوتي ندارد.



شما ايران را به حضور كامل در جامعه بين الملل وعمل به تعهدات خود فرا خوانده ايد. سوال اين جاست چه كسي تعهدات خود را شكسته است؟ به سابقه دخالت در امور داخلي و اشغال مستقيم كشورها از پاناما تا عراق و افغانستان و ويتنام و... بينديشيد. اگر مي خواهيد بفهميد چه كسي حقیقتا منزوي است، امروز شعارهاي ضد آمريكایی، ضد سرمايه داري و ضد جنگ كه سراسر دنيا را فراگرفته و حتی از درون خيابان‏هاي ايالات متحده به گوش مي رسد را بشنويد.



در پایان به شما یادآور می شویم دنيا صداي عدالتخواهي انقلاب اسلامي ما را شنيده است. ملت ایران مذاکره و رابطه با شیطان بزرگ ( یعنی دولت ایالات متحده آمریکا) را بدون تغيير واقعي و آن چه امام راحل و رهبر معظم انقلاب - آدم شدن آمريكا خواندند-   برنخواهند تافت و تا آخرین نفس در راه تحقق آرمان های استکبارستیزانه خود خواهند ایستاد و مستکبرینی چون دولت‌مردان آمریکا خواب همراهی ملت ایران با نظام سلطه را به گور خواهند برد.



اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل

اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان

جنبش دانشجويان جهان اسلام

جنبش عدالتخواه دانشجويي

دفتر تحكيم وحدت



 
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۲ ۱۲:۰۲:۱۱
آقای اوباما

لانه جاسوسی را یادمان نمی رود.

هشت سال جنگ تحمیلی با حمایت مستقیم نظامی و مالی شما را یادمان نمی‏‏رود.

بمب‏ها و موشک‏ها ، سلاح‏های شیمیایی که بر سر ملت ما ریخات را یادمان نمی‏رود.

ناو وینسس و پرواز خونبار فرزندان ایران را یادمان نمی رود.

و ...

انقدر زیاد است آن چیزها که یادمان نمی رود که نای نوشتنش نیست! (253284)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۳ ۰۸:۴۰:۳۹
اینایی که مخالفت می کنن ماموریت خاصی در کامنت گذاری به نفع جنایتکاران دارند؟ (253531)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۹-۰۷ ۱۷:۴۵:۳۴
نه فقط اینایی که اینجا مخالفت می کنند. هر کس در هر کجا که نظری خلاف نظر شما داشته باشد ماموریت خاصی به نفع جنایتکاران دارد. (254252)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۲ ۱۶:۳۵:۳۳
م گ بر آمریکا و هر کسی که بر تبل سازش و مذاکره با این شیطان بزرگ می کوبد لعنت خدا و ال الله بر آنها باد. (253407)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۲ ۱۷:۳۶:۱۲
اوباما برده ی سیاه صهیونیسم است و بیش از این ارزشی ندارد. او می داند که بار دیگر هم انتخاب نخواهد شد. پایتخت های غرب همه در تصرف صهیونیسم است و این تروریستهای دزد از طریق ستون پنجمی های یهودی سیاستگزاری های غرب
را شکل می دهند. این دزدان و تروریستهای نژادپرست سامی هم نیستند . این
تروریستها از نژاد خزر هستند که در قرن نهم به آیین یهودیت روی آوردند. یهودیت
دین است نه نژاد ولی این دزدها و تروریست ها و نژادپرستان و کلونیست ها خود
را عمدی \"سامی\" می خوانند و با باز کردن دکان های از قبیل \"ضد سامی\"
\"برگزیده خدا\" ، \"هالوکوس\" و دکان دیگری که از سال 1992 بنام \"پروسه صلح\"
باز کرده اند نه تنها فلسطین را دزدیده اند بلکه با پیاده کردن استراتژی oded yinon
که می گوید برای برپایی \"اسراییل بزرگ\" اسراییل باید:
1- قدرت منطقه باشد و مانند یک امپراتوری منطقه عمل کند. چامسکی موذی و صهیونیست مرتبا\" از اسراییل بعنوان یک امپراتوری کوچک یهود نام می برد. این صهیونیست دروغگو مرتبا\" با بزرگ کردن نقش \"امپراتوری آمریکا\" اسراییل را از
گزند نظرها دور نگه می دارد و منافع \"دولت یهود\" را به پیش می برد. جامسکی خود از نژاد خزرهاست که در اطراف دریای سیاه زندگی می کردند. خانواده چامسکی از اشکنازی است. تمام اشکنازی ها از اروپا آمده اند و هیچ رابطه ای با
فلسطین ندارند. اجداد آنها یک ثانیه هم در فلسطین نبوده اند و این تروریستها و
دروغگویان با تاریخ سازی قلابی درصددند نه تنها فلسطین بلکه امپراتوری خود از موریتانیا تا افغانستان را بر پا سازند.

2- برای رسیدن به این هدف پلید - اوددت ایلان می گوید - اسراییل باید کشورهای منطقه را با استفاده از جدایی بیانداز و حکمرانی کن - به کشورهای کوچک و تحت کنترل تجزیه کند. بهمین منظور جنگ عراق را راه انداختند و هم اکنون در شمال عراق بساط جاسوسخانه با کمک مهره های بی مقدارو تروریست خود
را راه انداخته اند. کردهای شمال عراق با صهیونیسم همکاری ممتد دارد و باید
بعنوان دشمنان منطقه ایزوله شوند. نابود باد صهیونیسم و حامیانشان (253417)
 
javad
۱۳۸۸-۰۹-۰۲ ۱۹:۴۹:۱۰
حاجی جون، گذشته‌ها گذشت...آقای اوباما هم میتواند از خیلی‌ عمل ما خرده بگیرد، از جمله اشغال غیر قانونی‌ خاک کشورش و گروگان گرفتن کارمندانش به مدت ۴۴۴ روز،،،بنابرین خیلی‌ خودتون را خسته نکنید...ایشان تا به حال همه از گفتگو با ایران صحبت کرده، ولی‌ ما داریم آاش داغ تر از کاسه میشیم...از تندروی پرهیز کنید و راه را برای این گفتگو باز کنید...این به نفع همه است جز اقلیت کسانی‌ که بحران را میپرستند ...تمام این بدبختیهای ما از نداشتن رابطه با آمریکاست .اگر یک نظر سنجی در ایران انجام شود، ۸۰% مردم ری به رابطه با آمریکا میدهند...قبول ندارید..از صبح اول وقت تو اتوبوس، تاکسی، مترو و کوچه و بازار از مردم سوال کنید...غیر از این بود ما را لعنت کنید. این نامه‌های شما هم هیچ تاثیری در خط مشی آقای اوباما نخواهد داد....وقت خود را صرف نوشتن نامه‌های مهرورزانه کنید...

در ضمن توجه داشته باشید که آمریکا تا بحال از هیچ کشوری بخاطر عمل گذشته خود عذر خواهی‌ نکردند، ولی‌ در جریان ۲۸ مرداد در رابطه با دکتر مصدق (روحش شاد) عذر خواهی‌ کردند...این نشان تمایل به رابطه است که ما در دوره دکتر خاتمی از دست دادیم... (253440)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۴ ۱۳:۰۷:۲۰

آخه وقتی تو سفارتخونه شون تو ایران جاسوسی میکردن میشه براشون حقی رو هم قائل شد
جالب آن جاست که خیلی از آدمهای خودتا بودند که به سفارت حمله کردند. عباس عبدی، معصومه ابتکار ... و ایضا محمود احمدی نژاد (253834)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۰۹-۰۵ ۰۸:۳۲:۵۷
جوادي جون!باور كن اين علاقه اي كه تو به امريكا و رئيس جمهور اون داري حتي امريكاييها هم ندارند! اگر شما به نظر سنجي هاي گالوپ كه بزرگترين مركز نظرسنجي در امريكا و دنياست بيندازيد،طبق نظرسنجي هاي اين مركز امريكا نه فقط در كشورهاي اسلامي منفور هست كه حتي در ميان مردم كشورهاي اروپائي كه از هم پيمانان امريكا هست هم منفور هست لذا مي بينيم كه در دوران بوش و اوباما هزينه هاي هنگفتي براي ترميم چهره كريه امريكا در جهان اختصاص ميدهند. فكر ميكني چرا در پشت پرده حاضر شدند كه براي اولين بار يك سياه پوست به رياست جمهوري برسد ،آنهم با شعار تغيير! يكي براي اينكه ساده لوحاني مثل شما اين شعار را باور كنند و فكر كنند واقعا امريكا ديگر آن كشور متجاوز و استثمار گر گذشته نيست! اگر اوباما راست ميگويد چرا تحريم هاي عليه ايران را لغو نكرد يا چرا55ميليون براي دخالت در امور ايران اختصاص دادند؟! و... در رابطه با تسخير سفارت امريكا همه حتي خود امريكاييها هم اذعان به جاسوسي كردند،آنوقت شما كاسه داغتر از آش! در خصوص دكتراي آقاي خاتمي هم بگويم كه ايشان دكترا ندارند! (253996)
 
جاماسب
۱۳۸۸-۰۹-۰۳ ۰۶:۴۶:۲۹
اوباما یک هنرپیشه هالیوودی ست فیلمنامه چیز دیگر و کارگردان کس دیگری.
از یک بازیگر چه انتظاری می توان داشت جز ایفای نقش؟
به نظر می رسه که حتی برای ژست های ظاهریش هم کاملا برنامه ریزی شده! (253524)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۳ ۱۰:۱۸:۲۳
جاسوسان و جیره خواران با مزد و بی مزد و سینه چاکان عاشق پیشه آمریکا هر چه می توانند برای این نامه کامنت منفی بگذارند! (253564)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۹-۰۳ ۱۲:۰۳:۰۲
جناب اقاي اوباما رييس جمهور محترم امريكا . من درست در روز تولد 20 سالگي خودم به دست مزدوراني كه توسط دولتمردان كشور شما به ميهن عزيزم حمله كردند براي هميشه سلامتي خودم را از دست دادم تعداد زيادي از دوستان و هم سالان خودم را از دست دادم در سال چهارم جنگ برادر 20 ساله ام را از دست دادم وخانواده ام براي هميشه داغدار اين مصيبت بزرگ شد .اقاي اوباما اصلا ميداني اين چيزها يعني چه؟ اصلا معناي از دست دادن سلامتي در عين جواني و عزادار شدن خانوادههايي براي از دست دادن جوان 20 ساله را ميداني ؟ خيلي دوست دارم بدانم تو براي اين مصيبت هايي كه توسط دولت هاي قبلي امريكا به ملت ايران تحميل شد چه حرفي داري ؟ جناب اوباما كودتاي 28 مرداد كار شما بود جنگ تحميلي كار شما بود تمام ترورهاي بعد از انقلاب كار شما بود تحميل لايحه كاپيتولاسيون به ملت ايران كارشما بود حمايت از رژيم صدام در 8سال جنگ و انهدام هواپيماي مسافربري و انهدام كشتي هاي ما در خليج فارس وووووووهمه و همه كار شما بود امثال خانواده من و ما در ايران بسيار زياد هستند همه اين مصيبتها كار شما بود . حالا هم با اين طرح ايجاد رابطه ميخواهيد مجددا به همان كارهاي قبلي خود ادامه دهيد ولي ملت ايران هشيار و بيدار است . اگر فكر ميكني از طريق جنبش سبز به جايي ميرسي اين را بدان كه من يك سبز هستم از دست مسئولي ناراحت ميشوم اعتراضم را هم ميكنم ولي دو دستي انقلاب و دينم را چسبيده ام تا ديگر سلطه شما را بر گرده خود نبينم . اعتراف به گناه هان قبلي تقاضاي بخشش اولين قدمي است كه بايد برداشته شود شايد ملت ايران در اينده نه چندان نزديك با ديدن رفتارهاي انساني از سوي شما تصميم جديدي بگيرند . والا هيهات (253604)
 
ستايش
۱۳۸۸-۰۹-۰۳ ۱۵:۴۰:۱۴
جنايات شيطان بزرگ نه تنها از حافظه تاريخي مردم ايران بلكه از ذهن ملتهاي دنيا پاك نخواهد شد وجيره خوران اين مزدور صهيونيسيم بدانندخواب رابطه با امريكا توهمي بيش نيست (253653)
 
اسماعیل
۱۳۸۸-۰۹-۰۷ ۲۱:۰۰:۱۴
جیره خور شمایی که از سلاخی مرد بی گناه توسط مزدورا حکومت حمایت میکنید (254255)
 
behnam
۱۳۸۸-۰۹-۰۳ ۲۳:۳۹:۱۲
اين نامه به فارسي براي اوباما ارسال شده ؟
در ضمن چرا خبرنگاران آمريكائي مرتب با رئيس جمهوري ايران مصاحبه ميكنن و انقدر گستاخانه صحبت ميكنند كه انگار در حال را محاكمه وي هستند ولب خبرنگاران ما حتي جرات فكر كردن به انجام چنين مصاحبه اي با ريئس جمهور آمريكا را ندارند ! مثلا ميتوانيد آقاي حيدري را جهت چنين مصاحبه اي معرفي كنيد .
با تشكر
از كانادا (253737)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۹-۰۴ ۱۴:۰۹:۴۷
فراموش نكنيم كه خر همون خره فقط پالونش عوض شده است، بوش يا اوباما هر كدوم كه رييس جمهور امريكا باشند،هيچ تغييري در اصول بنيادي سياستهاي خارجي امريكا ايجاد نميشود،چون در امريكا رييس جمهور كاره اي نيست،همه كاره لابي صهيونيسم بنام آيپك هست. كه سياستهاي امريكا را مشخص ميكنند. (253856)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۹-۰۴ ۱۴:۵۵:۳۹
اين امريكائيها هم آدم هاي عجيبي هستند ،از يك طرف ميگويند،بياييد باهم ارتباط خوب داشته باشيم از يك طرف مي بينيم،تحريم هاي ما را تمديد ميكنند،55 ميليون دلار براي خرابكاري در ايران اختصاص ميدهند،در بحث هسته اي به ما فشار مي آورند و تهديد ميكنند، نكنه فكر ميكنند مردم ما هم مثل امريكائيها هالويند، و متوجه يك بام و دو هواي آنها نميشوند. واقعا اوباما خيلي احمق هست كه ميخواهد راه گذشتگان خود را بپيمايد. (253863)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۰:۲۵
باور كنيد كه خيلي خوشحالم كه يك ايراني هستم و به اين افتخار مي كنم. عربها شايد يك رفاه نسبي داشته باشند ولي چقدر در دنيا مهم هستند و دنيا از ايشان در مسائل مهم حساب ميبرد! امريكا و اسرائيل چه حسابي رو ي اين كشورها دارند؟ چرا ايران اينقدر مهم هست كه هر روز در صدر اخبار دنياست! و اينكه در برابر5+1 ايستاده است؟ چرا بي.بي.سي فارسي voaو دهها خبرگذاري و سايت و... براي 70ميليون ايراني راه اندازي كرده اند ولي براي 300ميليون ترك جهان و يا 250ميليون اندونزيايي و... تلويزيون و ... راه اندازي نمي كنند؟! آيا جز اهميت ايران چيز ديگري ميتواند باشد؟ آيا از ابرقدرتي ايران نميترسند؟ اينكه امروز از اقليتي ساده لوح مثل سبزها حمايت ميكنند،فقط به خاطر رسيدن به اهداف نامشروعشان در ايران هست وگرنه ،اينها را عددي حساب نميكنند. (253865)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۲:۵۶
اوباما در چه فكريه؟ ايران پر از بسيجيه(70ميليون ايراني باغيرت و ميهن پرست) (253866)
 
اسماعیل
۱۳۸۸-۰۹-۰۷ ۲۱:۰۵:۲۸
مشکل شما این است که واقعیتها ا نمی بیند...کدام 70 ملیون ایرانی؟آنها که در خیابان به دولت خود اعتراض دارند؟آنها که زیر چرخهای تورم له شده اند؟کارگران بیکار شده؟معلمان سیلی خورده؟ اگر ملیون موافق حرفتان هستند پس چرا با آن همه تبلیغات و تلاش و هزینه تعداد امثال شما در روز قدس نصف مخالفان هم نبود؟ (254256)
 
شاهين
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۰:۲۱:۰۶
واقعيات،25000000 رايي بود كه تو و هم قطاران بالاشهري در تهران نديدند! البته عادت داريد حقايق رو نبينيد و يا برعكس ببينيد! تجمع چند هزاريتون در روز قدس در برابرجمعيت ميليوني مردم را فراموش نكنيد. (254680)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۹-۰۴ ۱۵:۲۰:۱۲
اگر امريكايي ها سياستهايشان در برابر ايران را تغيير ندهند،هميشه از نگاه ايرانيان به عنوان دشمن شناخته ميشوند، و هيچگاه موفق نخواهند بود. اگر امريكايي ها به جاي اين كشورهاي بي خاصيت منطقه با ايرانيان رابطه خوبي داشتند حتما موفق بودند،اما چه فايده كه نميفهمند و هر دولت جديدي كه در امريكا سر كار مي آيد،همان راه اشتباه اسلاف گذشته اش را مي رود. (253867)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.