توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 58034
داروی ضدایدز ایران؛ هیاهو برای هیچ
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۳۰
داروی گیاهی که با نام تجاری " آیمد" برای بیماران مبتلا به ایدز استفاده می شود، هیچ تاثیر درمانی ندارد.

یک عضو کمیته کشوری ایدز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی فردا با انتقاد از تبلیغاتی که در خصوص این دارو صورت گرفته است، گفت: آیمد یک داروی گیاهی است که هیچ فایده ای ندارد.

این متخصص بیماریهای عفونی با عنوان این مطلب که برخی با تبلیغات این دارو به دنبال مطرح شدن و حضور در تلویزیون بودند، گفت: این دارو در هیچ یک از مجامع علمی دنیا تایید نشده است و نمی توان حتی یک مقاله در مورد آیمد در مجلات معتبر علمی دنیا یافت.

این عضو کمیته کشوری ایدز با اشاره به مخالفت این کمیته برای استفاده مردم از داروی آیمد، افزود: در حال حاضر این دارو بر روی بیمارانی که هیچ امیدی به زنده ماندن آنان نیست، آزمایش می شود.

وی تاکید کرد: البته این کار با گرفتن رضایت نامه و امضا از بیماران صورت می گیرد و این بیماران چون در آخر خط هستند، مخالفتی با این پیشنهاد ندارند.

این متخصص بیماریهای عفونی گفت: فقط تعداد معدودی در کشور هستند که از این دارو حمایت می کنند و سایر متخصصین و فوق تخصص های بیماریهای عفونی به هیچ وجه از آیمد راضی نبوده اند.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.