توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 58164
اشپيگل: احمدي‌نژاد نوك غرب را چيد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۷
ایران با تصمیم جدید خود مبنی بر راه اندازی سریع ده سایت جدید غنی سازی اورانیوم، آژانس بین المللی انرژی اتمی و غرب را به مبارزه دعوت کرد، ناظران این رویکرد جدید احمدی نژاد را "گسترش چشم گیر برنامه هسته ای ایران" و تیرخلاصی برای تلاشهای سازمانهای بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل و آژانس برای توقف غنی سازی اورانیوم می دانند.
به گزارش خبرنگار بین الملل پارسینه، نشریه آلمانی "اشپیگل" در مطلبی به تحلیل آخرین تحولات برنامه هسته ای ایران و بازتاب های آن در غرب پرداخت.

در تحلیل اشپیگل آمده است: ایران با تصمیم جدید خود مبنی بر راه اندازی سریع ده سایت جدید غنی سازی اورانیوم، آژانس بین المللی انرژی اتمی و غرب را به مبارزه دعوت کرد، ناظران این رویکرد جدید احمدی نژاد را "گسترش چشم گیر برنامه هسته ای ایران" و تیرخلاصی برای تلاشهای سازمانهای بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل و آژانس برای توقف غنی سازی اورانیوم می دانند، موضوعی که از سال 2006 همزمان با ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت، بارها از ایران خواسته شده بود.

تحلیلگر اشپیگل سیاست جدید رئیس جمهور ایران را یک "حمله هسته ای غیرمنتظره" توصیف کرده که به اصطلاح نوک غرب را چیده است!

احمدی نژاد گفته است هدف ما تولید سالانه 250 تا 300 تن سوخت هسته ای است، رئیس جمهور ایران در حالی این سخن را گفته است که بر دوستی با دنیا هم تاکید کرده است.

تصمیم اخیر ایران، واکنشی همراه با بی اعتنایی به فطعنامه روز جمعه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

علی لاریجانی ، مسئول سابق پرونده هسته ای که امروز ریاست پارلمان را بر عهده دارد هم امروز بر کاهش جدی همکاری ها و بازرسی های آژانس تاکید کرد و گفته است " ایران بازی منسوخ و مسخره هویج و چماق را نمی پذیرد."

وزیر انرژی روسیه هم در اظهارنظری که می تواند واکنش روسیه به رویکرد جدید ایران باشد، اعلام کرد ساخت نیروگاه اتمی بوشهر باز هم به تعویق خواهد افتاد.

ایالات متحده آمریکا و اسرائیل همواره جمهوری اسلامی را متهم کرده اند که در پی ساخت سلاح هسته ای است که تهران این ادعا را تکذیب می کند و بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید دارد.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.