نظر منتشر شده
۶۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 58178
در يمن چه مي‌گذرد؟
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۲
اشاره:

حدود 5سال است که درگیریهای خونین یمن میان دولت دیکتاتور و بعثی یمن و شیعیان الحوثی آغاز شده و با وقوع 6 جنگ پیاپی هم اکنون شاهد جنگ ششم هستيم. این جنگ که از مرداد ماه سال جاری شروع شده و با ورود علنی رژیم سعودی دریکماه پیش و حمایت دولتهای عرب از این اقدام،ابعاد تازه ای به خود گرفته است. متاسفانه این مساله علیرغم ابعاد گوناگون مهمی که تاکنون داشته بازتاب بسیار ضعیفی در مجامع ضد استکباری و علی الخصوص ایران داشته و این خود مظلومیتیست مضاعف برای شیعیان که به جرم استکبارستیزی و پافشاری بر آیین و اعتقادات خود مورد سنگین ترین و بیرحمانه ترین هجمه های خونین در قالب جنگی کاملا نابرابر، قرار گرفته اند. این نوشته در پی آن است که در این سکوت مسلمانان و بخصوص شیعیان ایرانی و فقدان منابع آگاهی بخش موثق، پرده از مشی مذهبی و ایدئولوژیک شیعیان یمن ومبارزین الحوثی برداشته و اعلام کند که اینها ارادتمندان مکتب علی(ع) و پیروان خط خمینی(ره) هستند.



عقاید شیعیان و مبارزان یمن



کشور یمن در جنوبی ترین منطقه شبه جزیره عربستان قرار دارد و سرزمینی است سبز و خرم. از لحاظ مذهبی حدود 45 درصد جمعيت يمن را پیروان مكتب زيديه تشكيل مى‏دهند در حالیکه اهل سنّت که اغلب شافعی مذهبند 53 درصد و درصد اندکی هم شیعیان اسماعیلیه هستند. شیعیان و اهل سنّت یمن همگی محب و شیفته اهل بیت (علیهم السلام) هستند و آداب و رسوم مذهبی آنان بسیار مشابه به شیعیان دوازده امامی است. ولی با کمال تاسف در سالهای اخیر وهابیت در این کشور قدرتمند شده و تلاش دارد اصالت های فرهنگی و مشترکات مذاهب را تحت پوشش باورهای خود قرار دهد.


یمنی ها اسلام خود را مدیون حضرت علی(ع) می دانند چراكه نخستین بار پیامبراعظم(ص) حضرت علی(ع) و چند نفر دیگر از صحابه را برای تبلیغ اسلام به یمن فرستادند. نکته جالب توجه اینکه از جمعیت 20 ملیونی یمن حدود 5 ملیون از سادات و ذریه پیامبر بوده که 90% آنها سادات حسنی و بقیه سادات حسینی اند.



از لحاظ تاریخی، زیدیه به دو دسته زیدیان جارودی و زیدیان غیرجارودی تقسیم می شوند. جارودیان که علاوه بر اعتقاد به قیام و انقلاب،  وابستگی و علقه شدید به اهل بیت(ع) داشته و اندیشه های شیعی در آنها پررنگ است و در مقايسه با اهل سنت، به شیعیان امامی نزدیک هستند ،  همواره جریان اصلی در میان زیدیه بوده اند. جریان دوم زيديه که بیشتر حدیث گرا هستند،  از لحاظ اعتقادی متشیع به حساب می آیند. حتی کسانی همچون ابوحنیفه هم که افکار انقلابی زید را می پسندید ولی در موراد دیگر همچون مسأله امامت با زید همراه نبودند نیز به همین معنا متشیع و زیدی به حساب آمده اند. این جریان در طول تاریخ وجود داشته ولی همیشه در اقلیت بوده اند و انعکاس چشمگیری در طول تاریخ جز در چند برهه نداشته‌اند.


شیعیان زیدیه جارودی به جانشینی بلافصل حضرت علی (ع) پس از پیامبر (ص) اعتقاد دارند و خلفای سه گانه راغاصب می دانند. آنها برای امامت، چهارده شرط قائلند که تقریبا همان شرایط مابرای ولی فقیه است الااینکه امام باید ازاولاد حضرت زهرا(س) باشد. آنها فقط برای پنج تن آل عبا قائل به عصمت هستند. در حوزه های علمیه ایشان، از روایات امام باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) بسیاراستفاده می شود. در کنار نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، کتاب اربعین حدیث امام خمینی (ره) نیز تدریس می شود. آنها مراسم عید غدیر و عاشورا را باشکوه برگزار می کنند. اعتقاد مردم یمن (خصوصا شیعیان زیدی) به ظهور منجی امام مهدی (عج) نیز بسیار قوی است به طوریکه در پنج سال اخیر، کتاب عصر ظهورشیخ علی کورانی، از پرفروشترین کتابها در کشور یمن بوده است.در حال حاضر تنها منبع موثق و معتبر فارسی درمورد عقاید زیدیه کتاب"درسنامه تاریخ وعقاید زیدیه" تالیف مهدی فرمانیان و سیدعلی موسوی نژاد از نشر ادیان می باشد.



از علمای معاصر زیدیه می توان علامه مجد الدین المؤیدی که با 100 سال عمر هم اکنون در قید حیات است را نام برد. او نماینده فعلی جریان زیدیه جارودی  و صاحب تألیفات بسیار است و ساکن استان صعده،  مرکز جریان جارودی زیدیه می باشد. عالم دیگری که در این منطقه ساکن است سید بدر الدین الحوثی است که از سادات طباطبایی و از علمای بنام و صاحب تألیف است.  تألیفات او بسیار نزدیک با مکتب امامیه است مثلاً کتابی دارد به عنوان «من هم الرافضة» و در این کتاب تلاش می کند ثابت کند رافضی‌ها امامیه و پیروان امام صادق(ع) نیستند بلکه در مرحله اول،  بنی امیه و دشمنان اهل بیت(ع) هستند و در تألیف دیگری با عنوان «آل محمد لیس کل امۀ» به اثبات این مطلب می پردازد که سادات و اهل بیت(ع)،  مقام بلندی داشته و دارند. ایشان در ایام جنگهای یمن در دهه 90 به ایران کوچ کرد و چند سالی در ایران به همراه فرزند خود حسین الحوثی ميهمان بود و زندگی بسیار ساده و زاهدانه ای داشت.


رییس جمهور کنونی یمن، "علي عبدالله صالح" دوازده سال رئيس جمهور يمن شمالي بود و از سال 1990 ميلادي كه اتحاد دو بخش شمالي و جنوبي يمن شكل گرفت، 19 سال است رئيس جمهور يمن متحد است(جمعا 31سال). هر چند در ظاهر در خانواده ای زیدی مذهب به دنیا آمده ولی حكومت او رويكردى سكولار دارد و اساسا حكومت دينى نيست بلكه به نوعى برخلاف دين اسلام به ویژه مذهب شيعه فعالیت می کند. او فارغ‌التحصیل دانشگاه نظامی بغداد بوده و با اعضای حزب بعث و صدام معدوم، روابط ویژه‌ای داشته است و به صدام صغیر معروف است.



دیکتاتور یمن که از سى سال پيش به پشتوانه سعودى‏ها در رأس حكومت يمن قرار گرفته، مذهب زيديه را به حاشيه رانده، و دست سلفى‏هاى تكفيرى را برای بسط نفوذشان در یمن بازگذاشته است و به نوعى يمن را  به حياط خلوت سياسى و مذهبى عربستان تبدیل كرده است. بعد از اينكه وهابيت سلفى با حمایت عربستان در یمن قدرت و پايگاه پيدا مى‏كنند، اغلب دانشگاه‏ها و حوزه‏هاى علميه دينى زيديه به حاشيه مى‏روند و فعاليتشان محدود مى‏شود. به ميراث فكرى و فرهنگى ائمه زيديه كمتر توجه می شود در مقابل کتابهای وهابیت به فور در یمن منشر و توزیع می شود. صعده مركز گرایش زیدی جارودی، با وجود اهمیّت چندجانبه و استراتژیکی که دارد، در حاشيه قرار مى‏گيرد. این تبعیض مذهبی و سیاسی خلاء عمیقی را در منطقه ایجاد می کند و تبدیل به بستری می شود برای شکل گیری تحولی عمیق در تاریخ سیاسی معاصر یمن. 



در چنین بستری جمعيتى به نام «جمعيت جوانان مؤمن» به رهبری شیخ بدرالدین الحوثی به همراه جمعى از دوستان و شاگردانش شكل مى‏گيرد و فعاليت‏هاى فرهنگى متنوعی را در صعده را شروع مى‏كنند و سپس این فعالیتها را به مناطق دیگر یمن نیز گسترش می دهند. پس از مدتی رهبری این گروه به عهده سید حسین الحوثی فرزند شیخ بدرالدین قرار می گیرد.



شهید سید حسين الحوثى عالمی دينى و بسيار تأثيرگذار بود، ایشان برخوردار از منظومه‏اى فكرى قرآنى بود و در سخنرانی های او مفاهيم قرآنى موج مى‏زند. شهید حسین الحوثی با سخنان پرجاذبه، انقلابی و آتشین و در عین حال روشنفکرانه و مصلحانه خود تلاش داشت جامعه خمود و رخوت زده زیدیه را با بازگشت به روح و مفاهيم قرآن احیا کند. او به کار با نوجوان و جوانان پرداخت و سعی كرد یک روحیه آگاهی بخشی و بیداری در آنها براساس مؤلفه های زیر ایجاد کند:

 

1. شیعی بودن و حضور پررنگ مبانی شیعه در آن.



2. نقد وضعیت موجود.



3. ترويج افکار امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران در زمینه‌هایی همچون مبارزه با استکبار و آمریکا و اسرئیل.



او در بیشتر سخنرانی های خود که در جمع جوانان ایراد کرده،  از امام و انقلاب ایران نام می برد و علاقه و گرایش شدیدی به جریانهای شیعی مثل حزب الله لبنان و شخص سید حسن نصرالله دارد و پرچمهای حزب الله در سراسر منطقه صعده برافراشته می شود.



مهمترين اعتراضات حسين الحوثى در سال 2003 و پس از نفوذ آمریکا در یمن به بهانه فعال شدن نیروهای القاعده در این منطقه مطرح شد. مهمترين اعتراض او اين بود كه چرا حكومت يمن اجازه داده است نيروهاى نظامى آمريكا در يمن مستقر شوند و استقلال و حاكميت سياسى آنها را زير سوال ببرند. بعد استكبارستيزى، به ويژه مبارزه با صهيونيزم در اين جنبش بسيار چشمگير است.او معتقد بود نمازى كه بعد از آن مرگ بر اسرائيل گفته نشود و برائت از صهيونيزم نباشد،  مورد رضایت و قبول خداوند نیست. همیشه بعد از نماز، فریادشان به اين  شعارها بلند بود:"الله اكبر، الموت لامريكا، الموت لاسرائيل، اللعنة على‏اليهود،النصر للاسلام" . هم اکنون نیز در جنگها و حرکتهای نظامی پرچم سفيدی به دست دارند كه اين شعارها روى آن نوشته شده است.



تحمل چنین جنبش شجاع و صریحی، براى حكومت مركزى یمن که رابطه محکمی با آمریکا دارد و این حوثی ها را خطری برای حکومت خود می بيند بسيار سنگين است. حكومت يمن فعاليت‏هاى متنوعى را مانند تطمیع ، تحریک اهل سنت و حتی بدبین کردن زیدی ها نسبت به الحوثی انجام داد ، ولى نتوانست حوتی ها را سركوب كند و به ناچار وارد فاز نظامى شد. نهايتا دولت يمن 18 شاخه نظامى را براى دستگيرى الحوثى مى‏فرستد و حسین الحوثی و یارانش را محاصره مى‏كند، ولى آنها در کوهستانها 90 روز مقاومت جانانه مى‏كنند و دست آخر حسینی وار به شهادت مى‏رسند. البته شعله اندیشه های انقلابی شهید الحوثی با شهادتش خاموش نشد، بلکه اين شعله مقدس فروزانتر و آشکارتر گردید.



از آن زمان تاکنون رژیم دیکتاتور یمن جنایات غیر انسانی وسیعی را در مورد شیعیان و صعده وزنان و کودکان بی گناه انجام داده اما گویا روح حسین در برادران و همرزمانش دمیده شده و در عین نابرابری تسلیحاتی و بایکوت رسانه ای دلیرانه مقاومت کرده اند.



برای شناخت پاره ای از این جنایات بجاست که بخشهایی از نامه شیخ بدرالدین به آیت ا... سیستانی را در اینجا بیاوریم. این نامه متعلق به چهار سال پیش است و از آن موقع تاكنون جنایات بزرگتری درمورد اين شيعيان مظلوم انجام شده است.



در این نامه خطاب به آیت‌الله العظمی سیستانی آمده است: «از حضرت عالی به خاطر بیانیه‌ای که در آن مظلومیت ما را برای جهانیان آشکار کردید، تشکر و قدردانی می‌کنیم.»



این نامه می‌افزاید: «بی‌شک، اعلام جنگ وحشیانه و ظالمانة نظام نژادپرست یمن بر ضد مستضعفان شیعه تاکنون به گوش شما رسیده است؛ جنگی که در آن، برای کشتار برادران‌تان از همة سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی استفاده می‌شود، و دودمان شیعیان را برباد می‌دهد.»



نویسندگان این نامه تصریح کرده‌اند: «اجساد سوخته و پیکرهای متلاشی شده‌ای که نظام یمن به کشیدن آنها در خیابان‌ها افتخار می‌کند، چیزی جز اثبات وحشی‌گری‌های پیروان[مدعیان] مذهب زیدیه علیه علما، دانشجویان، روزنامه‌نگاران، معلمان و شیعیان مظلوم نیست.تعداد بازداشت شدگان در سلول‌های زندان‌های رژیم از مرز هزاران تن گذشته و زشت‌ترین شیوه‌های شکنجة روحی و جسمی علیه آنان اعمال می‌شود. آنها پس از تحمل این شکنجه‌ها، مجبور می‌شوند برای عدم تدریس در مساجد و مدارس، ترک خطبه خواندن و وعظ دینی و امر به معروف و نهی از منکر تعهد کتبی بدهند.»



این نامه می‌افزاید: «این رژیم علاوه بر انهدام خانه‌ها، مدارس و آواره کردن هزاران خانواده، با هدف قرار دادن اندیشة اهل بیت(ع) و ریشه‌کنی میراث آنان، به سوزاندن برخی کتابخانه‌های خصوصی که دارای دست‌نوشته‌های منحصر به فردی از فرهنگ اسلامی است، پرداخته است.این جنایت به آنجا رسیده که تمامی نسخه‌های دو کتاب ارجمند نهج‌البلاغه و صحیفة سجادیه کاملاً از بین رفته است.

 

منابع:

 http://www.gharibreza.com/Portal.aspx?PID=71243&Cultcure=Persian&CaseID=50214


alyamani.blogfa.com/post-282.aspx   


www.7eqlim.ir/cont.php?nid=3



http://www.abna.ir/data.asp?lang=1&id=171988






 
سید امیر
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۲:۳۴:۲۴
دولتمردان و مجلس و غیره، اگر واقعاً دنباله رو راه امام هستند، بد نیست این جملات امام را یک بار مرور کنند، تا ببینیم یک عکس العمل جدی تر نشان خواهند داد یا خیر:

اگر دريك گوشه دنيا يك خطري براي يك برادر ايماني پيش بيايد، نبايد يك برادر ديگري كه درآن طرف دنيا هست بي تفاوت باشد. مي تواند، بايد قيام كند، نمي تواند، دبايد زمينه فراهم كند كه يك وقتي رفع ظلم كند...

ما با مظلومها كه ملتها هم از طبقه مظلومين هستند، موافق هستيم و با اشخاصي كه ظلم مي كنند چه در مملكت خودشان به ملت خودشان ظلم بكنند و چه به ملتهاي ضعيف ظلم بكنند، با آنها مخالف هستيم.

ما معادله جهاني و معيارهاي اجتماعي وسياسي اي كه تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجيده مي شده است را شكسته ايم. ما خود چهارچوب جديد ساخته ايم كه درآن عدل را ملاك دفاع و ظلم را ملاك حمله گرفته ايم. ازهر عادلي دفاع مي كنيم و بر هر ظالمي مي تازيم. ما اين سنگ را بنا خواهيم گذاشت.

كسي كه تابع مذهب اسلام است بايد با ابر قدرتها مخالفت كند و مظلومان را از زير چنگال اينها بيرون بياورد.

ما بايد از مستضعفين جهان پشتيباني كنيم .... زيرا اسلام .... پشتيبان تمام مستضعفين جهان است. (254735)
 
سید مرتضی
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۲:۳۴:۲۶
میدانید درد اصلی شیعیان یمن و سایر شیعیات جهان چیست؟ آیا بمباران و تصویر وحشتناک مذکور درد اصلی است؟ اشتباه نکنید.... درد و مشکل اصلی شیعیان نگاه نگران کننده به کشورمرجع اصلی شیعیان یعنی ایران است. شعیان جهان می بینیند که چطور شیعیان انقلانی در ایران به جان هم افتاده اند و با نفوذ آمریکا در میان آنها همه را نگران کرده اند و این وضعیت ایران بعد از انتخابات فرصت خوبی جهت سرکوب شیعیان یمن فراهم کرده است.از همه آیت الله های طرفین میخواهم با نگاه به وضعیت فوق کمی تأمل و فکر کنند و به این وضعیت در ایران پایان دهند و همه شیعیان جهان را شاد کنند (254736)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۱۴:۵۱
بله تضعیف ایران در داخل باعث ضربه خوردن به اقلیت شیعه ی جهان میشود
افرادی که شعار می دادند چراغی که بر خانه رواست به مسجد حرام است
جواب بدن حالا اراااام سرتان را روی بالشت خود بگذارید و بمیرید (254824)
 
hamid
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۷:۲۶:۰۹
نه عزیز دل، آنان که این شعار را سر دادند به همین نگاه معترض بودند. هنوز هم رییس جمهور عدالتخواه! دم از فلسطین می زند و هنوز هم در برابر یمن ساکت است. کارخانه فلان در امریکای جنوبی افتتاح می کند و مردم ما در ایران از همان بی بهره اند. هنوز هم روسها ما را در بوشهر و خزر و ... سرکار می گذارند و او برادر می خواندشان. سخنگوی موتلفه سرکوب مخالفان مسلمان را حق دولت مرکزی چین دانست در 4 مین سالگرد روابط موتلفه اسلامی! با حزب کمونیست چین (این دو نام کنار هم بیشتر شبیه طنز است).
اری برادر، این عدالتخواهی ابزاری بیشار بوی تعفن سیاست می دهد، اگر غزه و لبنان، یمن هم، اولغورهای چین هم و ... . اگر مرگ بر امریکا به خاطر استعمار ما در طول سالهای ستمشاهی، مرگ بر روسیه به خاطر استعمار کنونی ما. (255296)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۲ ۱۳:۳۴:۱۷
عمو جون

تو مغزت فرو کن.

اگه تو هر کشوری یه استان بخواد جدا بشه دولت مرکزی باهاش مخالفت میکنه .

مثل باسک و اسپانیا.

این دقیقا هونم ماجری سین کیانگ و روسیه / و داستان چچن و روسیه هستش.

فهمیدی؟ (255855)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۱:۵۹:۱۹
دمت گرم ا سيد مرتضي . تمام اين بدبختيهايي كه دامن شيعيان را گرفته و هر روز ميشنويم كه در گوشه و كنار جهان به انها حمله وتكه پاره ميكنند از خواستگاه اصلي شيعيان يعني ايران است . از نفاق موجود از قهر ها و دلخوريهايي كه خواسته و ناخواسته بعد از انتخابات به وجود امد در ساير نقاط جهان باعث سوئ استفاده بد خواهان ميشود . واينك هم در يمن ميبينيم كه چگونه به جان عزيزان شيعه افتاده و انها را قتل عام ميكنند . مطلب من چيز ديگري است كه عرض ميكنم . در تمام طول عمر50 ساله ام در هر جايي مشكلي پيش ميامد مردم براي رفع ان به سوي روحاني محل ميرفتند . وقتي كه پاي روحاني به ميان ميامد بدون شك و ترديد ان مشكل حل ميشد و دوباره وفاق و هم دلي در ان اجتماع به وجود ميامد ولي حالا چرا ؟ يعني امثال من كه تمام اين قضايا را در طول عمرمان ديده ايم اشتباه كرديم ؟ نميدانم كه در ايران امروزي كسي در بين اين همه روحاني و اين همه مرجع تقليد اين همه ريش سفيد و ادم بزرگ پيدا نميشه كه به ميدان بياد و يك سر و شكلي به اين وضعيت بده ؟ واگر اين اتفاق بيفته مطمئنا قضيه شيعيان يمن هم در اين بين به نوعي به سمت و سوي حل شدن خواهد رفت . و دوست عزيز سيد مرتضي چه به جا و خوب به اين نكته اشاره كرده است . اگر يك نفر از روحانيون لطف مي كردند به اين ابهام كه براي افرادي چون من به وجود امده است يك پاسخي ميدادند خيلي بود . (255142)
 
مهرداد
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۲:۳۷:۲۳
درخت شيعه با خون آبياري مي شه هر چه از شيعه بيشتر بكشن گور خودشون عميق تر مي شه و درخت پايداري و مقاومت رو تنومندتر. (254737)
 
الف خوان
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۲:۳۹:۰۵
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک (254738)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۲:۵۰:۱۳
هر چی ما می کشیم از دست این سکوت به اصطلاح برای وحدته که ما رو به این روز انداخته
خدا لعنت کنه هر چی وهابیه و ناصبیه (254745)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۲ ۱۳:۲۴:۳۷
مخالفها منظور شون اینه که وهابی ها خیلی خوبن! نه؟ (255850)
 
اخسان
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۳:۱۷:۵۸
بسمه تعالی

ویژه نامه اینترنتی \" مبانی فکری جنبش یمنی الحوثی ها\" منتشر شد. اللهم عجل لولیک الفرج

آدرس :

http://aftabhosn.blogfa.com/post-277.aspx (254752)
 
طرفدار الحوثي
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۳:۱۹:۴۱
انشاالله كه اين صدام صغير هم به عاقبت صدام كبير دچار شود. (254753)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۶:۴۱:۵۸
الف جان چهار نفر خواننده داری که طرفدار حزب بعث هستند و فارسی بلدند! (255046)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۳:۲۱:۲۷
سلام
بنظرم بر خلاف سکوتی که در این چند سال بوده جنایات انجام شده آنقدر زیاد است که حقیقتا با ذریه رسول خدا(ص) و پیروان امام علی(ع) عاشورایی دیگر صورت گرفته است.جنایاتی چون بمباران زنان و کودکان، سرکوب مذهبی و فرهنگی ، قتل ناجوانمردانه رهبر آنها و ...
و ما در این میان نقش مسلمانان بیخبر و بیتفاوت سال 61هجری را بازی کرده و میکنیم!
انشا الله ظهور نزدیک است و اینها مصداق بیرق یمانی(هدایت یافته ترین بیرق عصر ظهور) خواهند شد و انتقام این جنایات گرفته می شود. بدا به حال ما در آن موقع! (254756)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۳:۳۳:۰۶
از درج مقاله صمیمانه تشکر می کنم. مردم عزیز ما می دانند که یکی از کشورهایی که در زمان جنگ تحمیلی، سرباز تقدیم صدام کرده بود، یمن بود تا جائیکه بعضی از اسرای زمان جنگ تابعیت یمنی داشتند! و این نشان از حقد و کینه علی عبدالله صالح در همیاری و همکاری با صدام لعین بوده است. ضمن آنکه مساعدت آل سعود به ایشان در سرکوب شیعیان مظلوم یمن، نیز آتش کینه را در بین مردم ما بیش از پیش کرده است. امیدوارم خدای جبار و قادر همه کسانی که ظلم بی حد می کنند را به سزای اعمالشان برساند. آمین (254765)
 
بهنوش
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۳:۳۷:۴۲
خاک بر سر عربهای بی غیرت و خاک بر سر ما مسلمانهای بیغیرت تر ا ز عرب. چرا سکوت کردیم؟ چرا حرکتی نمی کنیم؟ پس کجا هستند مدافعان حقوق بشر؟ (254769)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۷:۴۱:۴۲
همیشه در معرکه قتال مرد از نامرد مشخص می شود نه با شعار دادن از پشت جبهه (255300)
 
شیعه
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۳:۳۸:۳۱
چرا این تصاویر از تلویزیون پخش نمی شود ما را چه شده برای غزه که سنی بودند آنگونه عزاداری می کردیم (نمی گویم بد است ) و حالا در این حمله به مراتب وحشیانه تر بر علیه شیعه سکوت کردیم ! ما را چه می شود چرا بعد از نماز هایمان آنان را یاد نمی کنیم ! چرا درباره تصاویر به مراتب وحشانه تر از غزه همه حتی رسانه ها سکوت کرده اند . وای بر ما در غزه مسئله برادر کشی نیست ولی یمن برادر کشی صورت می گیرد و برای آن کماندو های اردنی استخدام می شود پس سکوت چرا برای فرج دعا کنیم (254770)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۹-۱۲ ۱۳:۵۳:۴۷
بي نهايت از شما بخاطر روشنگري تان و همچنين از اين دوستمان ممنونم كه مطلب بسيار جالبي را گفتند.
راستي چرا مساجد ما و مراكز بسيج و ديگر نهاد هاي فرهنگي كاري نميكنند. همين دعاي آخر نماز نيز كار بسيار خوبي است. چرا در نماز جمعه براي آنها پول جمع نمي كنيم؟
براستي كه مساجد ما و بسيج مدت طولاني است كه منفعل و ببخشيد بي خاصيت شده اند. با وجود اين همه جوان پرشور و مذهبي چرا اين مراكز اثرگذار نيستند.
دوستمان گفته صدا و سيما منفعل ولي من مگويم شايد صداوسيما و دولت مصالح و ملاحظه هاي ديپلماتيك دارند ولي مردم كه ميتوانند بطور خودجوش همه كار كنند.
آنوقت دولت نيز حتما كمك ميكند. البته زيرزيركي.
لطفا منتشر كنيد. (255864)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۴:۰۰:۲۰
من منظور این جمله در نامه حوثی به آیت الله سیستانی را متوجه نشدم
چیزی جز اثبات وحشی‌گری‌های پیروان مذهب زیدیه علیه علما، دانشجویان، روزنامه‌نگاران، معلمان و شیعیان مظلوم نیست
مگر حوثی ها خود زیدی نیستند پس چرا آمده وحشی گری پیروان مذهب زیدیه علیه شیعیان (254784)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۶:۵۱
اگر اشتباه نکنم با اینکه علی عبدالله صالح در حال کشتار شیعیان زیدی و شیعیان اثنی عشری است اما خود یک یک زیدی است که از ترس نفوذ شیعه اثنی عشری به این کارها دست زده.
البته این یک عامل بوده است.

این جمله پایین نقل به مضمون از یکی از سران الحوثی است که در ایران زندگی می کند:
سلفی ها و دولت یمن می خواهند با این کارها شیعیان زیدی را از وحدت با شیعیان اثنی عشری باز دارند و آنها را به دامان وههابیت و سلفی بیاندازند. (254795)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۴:۰۸:۵۹
اينجا چه خبره؟
خوش به حال غزه و لبنان.
از پول نفت ما به غزه و لبنان داده مي‌شود ولي به شيعه‌هاي يمن چيزي نمي‌رسد.
سانسور نكنين.
آخه تا كي بايد اينقدر تبعيض باشه. (254789)
 
علي
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۹:۲۹:۲۳
غزه از اوايل حكومت احمدي نژاد در محاصره اسرائيل هستش حتي تو جنگ 22 غزه يه كشتي كه فرستاديم اونجا برگشت خورد.تازه اگه پول نفت ما براي مظلومان شيعه خرج بشه چه اشكالي داره؟ چون وهابي هاي عربستان هم پول نفتشونو براي ريختن خون من و تو خرج مي كنند.با اين تفاوت كه اونجا كسي به دولت گير نميده كه پول نفت كجا رفت تازه مردمش يه چيزي هم دستي كمك ميكنند. (255327)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۱:۳۹
جنبش الحوثی ها در یمن انشالله از زمینه چینان ظهور خواهند بود.

همچنان که از نشانه های قطعی ظهور ، قیام یمانی است که از یاوران حضرت مهدی (عج) خواهد بود. (254728)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۱۲:۲۴
افرادی که می گویند نه غزه نه لبنان و شعار می دهند چراغی که بر خانه رواست به مسجد حرام است ایا با کمک نکردن به شیعیان مظلومه یمن سفره شما رنگین شد؟ حالا نان خود را در خون شیعیان یمن بزنید و بخورید لذت ببرید (254823)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۱:۵۵:۵۸
حالا مگه شما که شعار نداده اید ونان در خون اینها نمی زنید والبته فراوان هم می خورید!(البته به نظر می رسد با هدیه جدید مجلس به دولت یعنی منبع سرشار حاصل از حذف یارانه ها ،اگر رویه پول پخش کردن بین بعضی ها ادامه داشته باشد) چه گلی به سر مردم مظلوم یمن زده اید. (254986)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۶:۴۰:۰۸
ننگ با رنگ پاک نمی شود دوست من. خودتون رو به کوچه علی چپ نزنید! (255045)
 
فاضل
۱۳۸۸-۰۹-۱۲ ۲۳:۴۵:۴۶
تمام این جنایات زائیده افکار همسال توست ادامه بده اینجا اسمش میدل ایست مثل تو زیاد (256037)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۱۸:۰۹
طبق تمام روایات اسلامی انقلاب یمن از علائم حتمی ظهور است و با مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان بر سر جانشینی او جنگ رخ میدهد و در عربستان حکومت های چند ماهه بوجود می اید ان زمانی است که سید یمانی از یمن قیام می کند
پیروی از پرچم زرد یمن در روایات تاکید شده است (254826)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۰:۰۹:۲۵
البته پرچم در روایات سپیده و اتفاقا همرنگ پرچم الحوثیها! (254959)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۳:۳۱:۱۱
نه عزیزم زرد هست.مرجع :کتاب الامام مهدی من المهد الی الظهور (امام مهدی از تولد تا بعد از ظهور)در این کتاب نام 313 یار امام زمان به تفکیک شهر نوشته شده.و بسیار مستند هست.
یه کتاب دیگه ای هم هست که به طور کامل این مسائل رو توضیح داده
الفبای مهدویت یا موعود نامه نوشته ی اقای تونه ای. (255033)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۸:۵۴
اره دیگه وقتی یه مشت منافق شعار نه غزه نه لبنان می دهند یا شعار چراغی که بر چی چی رواست که بقیش رو شرو دارم بگم نتیجه اش تضعیف شیعه در جهان است.حالا با خون شیعیان یمن سفره تان رنگین شد؟حالا کمک به یمن نشد، چی از شما دوا شد؟ (254758)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۴:۳۱:۲۰
سالهاست ظلم بر شیعیان یمن فرو می بارد چرا تازه همه به فکر افتادند . آیا ما رفتارهایمان هیجانی نیست به جای آنکه منطقی و عقلانی باشد. (254794)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۹:۲۱:۲۲
حالا مگر کسی به فکر افتاده؟! (254946)
 
سرخوش
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۹:۵۹
ایکاش همونقدر که اون جناح نگران شعار مرگ بر امریکا وانگلیسه واین جناح نگران شعار مرگ بر چین وروسیه است نگران این بندگان خداهم بودیم. چطور مصلحت ایجاب میکرد برای فلسطینیها که هم مذهب ماهم نبودند سینه چاک کنیم که در جای خودش صحیح هم بود چون اونها هم انسان ومسلمان بودند،ولی در این مورد که شیعه هستند و دل به حمایت تنها دولت شیعه مذهب جهان بسته اند وحامی دیگری ندارند ودرمقابل وحشیهای وهابی عربستان مردانه قد علم کرده اندسکوت کنیم وبگوئیم مصلحت ایجاب نمیکنه ؟!این یک بام با چند هواست اونوقت؟! چرا شیعیان نیاید حج رو بدلیل نسل کشی وهابی ها که کنترل حرمین رو دراختیار دارند وسود سرشاری هم میبرند تعطیل کنند؟با پولهای حجاج بمب به سر شیعیان میریزند (254811)
 
یک منتظر
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۴:۵۱:۵۹
چرا باور نداریم که دیگران در بررسی مسائل پیرامون ظهور بیشتر از ما تلاش می کنند . آیا می دانید حمله به یمن از ترس نزدیکی و شناسایی علام ظهور و برای شناسایی یمانی صورت می گیرد و چقدر به اصطلاح برادران وهابی ابله اند که نمی دانند در مقدرات خداوند نمی توانند دست ببرند . آیا می دانید در عربستان شیعه ها را شکنجه می دهند تا جای امام زمان را لو بدهد تا قبل از قیام ایشان را بگیرند و چقدر احمق اند این به اصطلاح برادران ما !؟ لطفا شما حداقل سانسور نکند .
برادران به گوش و هوشیار باشید که پیروزی یمن نزدیک است .
برید بگردید و مطالعه کنید چقدر تحقات انجام می دن و ما خوابیم ! (254813)
 
ايواني
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۰۴:۴۱
http://tarikh-ayande.blogfa.com/post-29.aspx
اين لينك را حتما ببينيد خيلي جالبه (254816)
 
امید رضا
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۲۳:۲۴
آری،صدای پایش از یمن می آید....... (254830)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۵:۴۸:۱۲
نه غزه نه لبنان نه صعده...جمعش كنين بابا عرب پرستاي آشغال (254838)
 
یک منتظر
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۰۳:۳۲
آخه چرا باید در ایران کمتر از کشور های دیگر درباره علائم ظهور صحبت شود حال آنکه ایران در آن زمان محل بروز اتفاقات مهم است ؟ (254851)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۶:۴۴:۲۴
شما اطلاع ندارید. خبرهایی هست اون بالا اما به شما نگفتن. (255047)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۰۳:۵۵
مرگبر دولت یمن ما را چه شده چرا سکوت چرا چرا چرا (254852)
 
یک منتظر
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۶:۱۹:۲۹
بوش گروهی را برای بررسی موعود شیعیان جمع آوری کرده تا بتوانند علائم را خنثی کنند بگردید و بخوانید ؟!
کتاب روزگار رهایی برای شروع بد نیست. (254862)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۷:۳۱:۱۲
آقايان اشتباه کردند گفتند نه غزه نه لبنان. شما هم اشتباه مي کنيد که خون بعضي از مسلمانان را از برخي ديگر رنگين تر ميدانيد. چه در چچن، چه در يمن و چه غزه و لبنان. همه مسلمانند. نبايد در قبال بعضي کشتارها سکوت کنيد و برخي ديگر را محکوم کنيد. (254903)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۸:۳۳:۲۱
هی به درک که تو یمن چه می گذرد! دیگه بهونه کمک کردن به یمن چیه؟ برای فلسطین این بود که اسرائیل می خواد به ایران حمله کنه کمک به فلسطین باعث می شه به ایران حمله نشه. بابا نون شد دونه ای 1000 تومان! به خدا گشنه ایم خودمون. گور پدر جنبش سبز و جنبش غیر سبز و طرفداری از موسوی و دولت و...... ولممون کنید تو رو خدا. مملکت ساختید که سیاست کنید یا مردم رو مرفه تر کنید؟.
شرف نداری اگر نظرم رو پوشش ندی الف! (254922)
 
نادر
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۹:۲۷:۱۱
در پاسخ به اون کسی که نوشته \" جمعش كنين بابا عرب پرستاي آشغال \" :


مرگ بر تو و امثال تو که بويي از انسانيت نبرديد و تا جلوی دماغت بيشتر نمی تونی ببينی (254950)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۳:۴۵:۰۸
درد ما ایرانیا همینه. نمیتونیم جواب درست بدیم میگیم مرگ بر این و مرگ بر اون. تا موقعیکه ما ایرانی ها آرزوی مرگ برای همدیگر میکنیم دیگه به دشمن نیازی نداریم . همین مرگ بر هموطن ها بود که اشرف دهقان با سه هزار نفر تونست دودمان امپراطوری صفوی را لوله کنه. بازم مرگ بر همدیگر بدهید تا جانیانی مثل ریگی دودمان حکومت اسلامی را با صد تا پا برهنه دود بدهد. خدا قوت (255037)
 
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۱۹:۴۹:۳۰
سرزمین نگار یمنی در آتش می سوزد...



پس مسئولان ایران کجایند؟


چرا واکنش نمی دهید؟ (254957)
 
حجت
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۲:۱۰:۱۸
فکر نميکنين قرار دادن عکس هاي اينچنين زجر آوري در مقاله اي گزارشي ـ تحليلي باعث ميشه آدم رشته نوشتار از دستش خارج و اون تصاوير که روحيه رو جريحه دار مي کنه اصل مقله رو تحت الشعاع قرار بده؟ بهتر بود جاي اين جور تصويرنگاري ، پيوند تصوير مي گذاشتيد (254991)
 
ali
۱۳۸۸-۰۹-۰۹ ۲۳:۲۷:۵۲
حوادث یمن,منتظران ظهور را بیش از همیشه به نزدیک شدن ظهور حضرت مهدی نوید داده. سربازان وعاشقان منجی عالم , اماده جان فشانی برای ظهور مصلح کل هستند.
درود خدا بر زمینه سازان ظهور مهدی موعود
درود خدا بر مجاهدان الحوثی
اللهم عجل لولیک الفرج (255010)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۱:۰۱:۱۹
ببینم موقع جنگ ایران عراق جایی از دنیا هم بودن کسایی که نگران ملت مظلوم ایران باشن؟

بهتره به مشکلات کشور خودمون برسیم (255018)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۸:۰۵:۲۰
يك نفر از بالاي زمين به ما نگاه مي كنه و مي خنده به زندگي ما كهخيلي زندگي مسخره اي داريم.

او اينطور مي بينه كه در اين سياره هر گروه از حيوانات دور يك منطقه را سيم خاردار كشيده اند و اسطبلي دارند كه به آن مي گويند كشور و به مليت خود افتخار مي كنند.

اگر كسي خواست به اسطبل آنها وارد شود او را با مين يا گلوله تكه پاره مي كنند.

اگر در اسطبلهاي ديگر گرسنگي و فقر و شورشي باشد آنها فقط مراقبت مي كنند كه اين مشكلات به اسطبل آنها وارد نشود. و چون گرسنگان در اسطبل كناري قرار دارند مي گويند ربطي به ما ندارد و چراغي كه به اسطبل رواست مال خود ماست.

خيلي مسخره زندگي مي كنيم اما اسمش رو گذاشتيم دوران پيشرفت و تجدد انسان

زندگي امروز بشر از هميشه منحطتر است چون هيچگاه انسان به اندازه امروز توان جلوگيري از فقر و ظلم را نداشته است و هيچگاه به اندازه امروز از اين كار ابا نداشته است. (255048)
 
محمدي
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۰۸:۳۳:۴۶
دفاع از مظلوم در هر صورت واجب است. براي ما فرقي نمي كند كه اين مظلوم مسلمان است يا غير مسلمان- شيعه هستند يا غير شيعه- اينجا هم دين و هم عقل حكم مي كند با تمام وجود از جنايات بوجود آمد بدست عوامل صهيونيسم و امريكا و اسراييل يعني آل سعود و جنايتكاران حاكم بر يمن ابراز انزجار نماييم.و به هر شكل ممكن كه امكان دارد از مظلومان يمن حمايت كنيم.
كجايندمدعيان حقوق بشر كه سازماني كذايي براي اهداف استعماري نوين خويش درست كرده اند ببينند كه چگونه كودكان و زنان و سالخوردگان مظلوم و بي پناه در زير بمب هاي آتشين قطعه قطعه مي شوند. اي بشر تا كي در خواب غفلت زيستن؟ آيا هنوز وقت بيداري نشده است.... (255053)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۰:۰۳:۳۱
سیایت شیعه وحدت و برادری در عین اقتدار و آزادگی است

پس رسالت وحدت داخلی را فریاد زده واز ظالمان برائت جسته وصدای مظلو میت و دفاع از آنان را سر دهیم. (255080)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۱:۳۲:۴۶
واقعآ من علت سکوت دولت، مراجع و ملت رو نمی دونم مگه مردم یمن چی از فلسطینی ها نمک خور نمکدون شکن کم دارن حاشا به غیرت ایرانی و دولت عدالت محور که نه ترسو (255130)
 
ظهوری
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۱:۳۳:۲۱
هر فتنه ای که در این کره خاکی رخ میدهد در آن علامتی از فتنه شیطان و شیاطین دیده میشود.که با بی لیاقتی برخی سردمداران و باصطلاح سیاستمداران بظاهر مسلمان شیاطین دوران ما هر کجا که مسلمانان بخواهند زندگی کنند و با معبود خویش راز و نیاز کنندو بفکر انسانهای دیگر باشند و یا بخواهند در جهت احقاق حقوق خویش گامی بردارند با فتنه و اختلاف افکنی سدی بزرگ بر سر راه پیشرفت مسلمانان میزنند. حال سوال این است که این سیاستمداران و مدعیان سبز پوش چگونه چشم خود را بر همه این جنایات و اقدامات ضد بشری بسته اند و دم از ایران و اسلام میزنند. چرا برای اندکی حکومت خود را از اسلام و انقلاب جدا کرده و اندک مشکلات معیشتی را به رخ میکشند و این حدیث شریف را که هر کس سیر بخوابد در حالی که همسایه اش گرسنه و با مشکل شب را به صبح رساند مسلمان نیست را فراموش نموده اند .فردای قیامت چه جوابی خواهند داد. خدایا امام زمان را برسان که دلها خون شد. (255131)
 
کوشا
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۱:۵۴:۰۷
فرموده معصوم (ع ) است : \" من اصبح ولم یهتم به امور المسلمین فلیس بمسلم \"
هرکس که صبح کند و همت در رفع مشکل مسلمین نداشته باشد پس مسلمان نیست .
1- نفرموده اند اهتمام به فقط شیعیان که واقعا\" مذهب ناجیه است به هزاران دلیل
2- در بعد مسلمین بودن هیچ فرقی بین آن کودک چچنی و فلسطینی و لبنانی و یمنی و یا ایرانی نیست . همه دارای یک هویت اسلامی کلی هستیم
3- در بعد عقیدتی زنده باد ایران که مرکز شیعه اثنی عشری است و شیعه خانه امیرالمو منین (ع ) و اهل البیت مطهر ایشان است و ما بر این افتخار میکنیم.

من یک شیعه سبزم و قلبم از ظلمی که بر مسلمانان جهان چه لبنانی و فلسطینی و چه چچنی و یمنی میرود ؛ خون است چون آن مظلومان در نهایت یا زیر چکمه های ابرقدرت غرب (آمریکا و ایادی آن ) له میشوند و یا در زیر چکمه های ابرقدرت شرق که سگ زرد برادر شغاله.

بحث ما از اینکه معتقدیم دولت حاکم یک دولت شایسته نیست و احمدی نژاد را شایسته این منصب نمیدانیم ؛ یک بحث داخلی است زیرا مطمئنیم که اگر دیگری هم بیاید او نیز دارای کمی و کاستیهایی خواهد بود بنابراین چه شیعه سبز باشی یا نباشی بایستی دست به سوی خدا بلند کنیم و از ته دل بگوئیم \" اللهم عجل لولیک الفرج \" بخدا قسم دنیا بدون آن ظهور عظیم به سرانجام نخواهد رسید و ما مردم ایران اگر آنقدر که سینه برای احمدی نژاد یا موسوی چاک دادیم برای ظهور آن پسر عزیز فاطمه (س) و ظهور او دعا کرده بودیم ؛ چه بسا الآن نه از وهابیت و بهائیت و صهیونیست و ... خبری بود و نه از ظلم بر مستضعفان جهان که وعده خداوند مهربان است که فرمود \" و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین \" وعده الهی بر وراثت زمین به مستضعفین عالم به فرماندهی و امامت سرو رشید حیدر کرار حضرت حجت ابن الحسن المهدی (عج ) است .
پس ای زمامداران امور اینقدر سر امور دنیوی مثل مترو و غیره تو سر هم نزنید بخدا ملتی به شرافت ملت ایران وجود ندارد و ناسپاستر از شما حاکمان نیز. (255139)
 
دعاگو
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۶:۱۶:۳۹
مامنتظر پرچم یمانی هستیم . بیایید برای ظهور دعا کنیم (255272)
 
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۸:۱۰:۰۷
ان افرادی که فکر میکنند که دولت ایران در قبال این جنایات سکوت کرده است و کاری انجام نمیدهد در اشتباه هستند.همه چی را که علنی بیان نمیکنند. (255307)
 
کاوه
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۸:۴۸:۰۰
ای کاش کسی میپرسید در ایران چه خبر است؟ در کشورمان سالانه سی هزار نفر در جاده ها به خاطر کوتاهی مسئولین جان خود را از دست میدهند.آمار طلاق و ایدز و بیکاری و تورم بزهکاری و ناامنی بسیار بالاست وکمر خیلی از در حال خم شدن زیر بار فشار ناشی از شرائط فعلی جامعه است. به نظرم در شرائطی نیستیم که بتوانیم در مسائل داخلی کشورهای دیگر وارد شویم.آیا در کشور خدمان حزب کوموله و دموکرات در کردستان به خاطر اقدامات تجزیه طلبانه سرکوب نشدند؟تازه چرا ایران در سرکوبی مسلمانان چچن اقدامی نکرد؟آنان زن و بچه نداشتند؟بهتر است اول به فکر ملت خود باشیم بعد اگر توانستیم به فکر مظلومین دنیا فارغ از دین و نژاد و رنگ پوست آنها باشیم. (255313)
 
سجاد بهرامی مقدم
۱۳۸۸-۰۹-۱۰ ۱۹:۰۷:۲۱
مایه شرم است دولتهای عرب به جای اتحاد برای قتل و عام شیغیان بهتر است به فکر چاره ای برای نجات مسلمانان باشند که در عراق لبنان افغانستانو فلسطین سرزمین مقدس به خاک و خون کشیده میشوند (255324)
 
mahdi
۱۳۸۸-۱۰-۲۸ ۲۳:۲۰:۵۸
با وجود تمامي تلاشي كه سعودي ها و دولت يمن براي ريشه كني جنبش الحوثي كردند اين جنبش آنچنان در ميان يمني ها طرفدار پيدا نمود كه دولت ناچار به برخورد با آنها شد. (278089)
 
mahdi
۱۳۸۸-۱۰-۲۸ ۲۳:۲۳:۵۸
نبرد در صعده را بايد نبردي مذهبي و فرهنگي ديد كه ارتباطي با ادعاهاي مطرح شده توسط سعودي ها در خصوص تجاوز به خاك و مرزبانان اين كشور ندارد و اين حمله نظامي ادامه يك حمله گسترده فرهنگي است كه قدمتي طولاني دارد. (278090)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.