Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات



  کد مطلب: 59531, P.View: 4309
چاپ ارسال به رفقا
بخش خبری الف   
۲۵ آذر ۱۳۸۸
  بیدار باش به متولیان اقتصاد؛
افزايش نرخ بيکاری


نرخ بیکاری در سه ماهه اول سال 1388 نسبت به سه ماهه اول سال 1387 به طور چشم‌گیری افزایش یافت.

به گزارش "الف"، براساس یک گزارش رسمی، در حالیکه نرخ بیکاری در بهار 87 به میزان 9.6 درصد بوده است، در بهار 88 این نرخ به 12.5 درصد افزایش یافت.

بخش تولید به دلایلی مانند: سیاست انقباضی مالی دولت، سیاست انقباضی پولی بانک‌ها، رکود جهانی و مسایل سیاسی داخلی و خارجی دچار رکود بوده است.
 
نمودار نرخ بیکاری

علت افزایش نرخ بیکاری با توجه به واقعیت مذکور فهمیده می‌شود. به عنوان مثال در بخش ساختمان، سرمایه‌گذاری در ساختمان‌های جدید شهری از 77.5 هزار میلیارد ریال در بهار 87 به 73.7 هزار میلیارد ریال (به قیمت جاری) در بهار 88 کاهش یافت. این به معنی کاهش 5 درصدی در سرمایه گذاری در بخش ساختمان شهری است.
 
سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان شهری

 
 
 
اظهار نظر
مشارکت در بحث
261120 | ناشناس   |2009-12-16 10:19:59|UNITED KINGDOM - [moderator14]
مملكتي كه ارامش سياسي نداره خوب ريسك سرمايه گذاريش هم كم ميشه اقتصاد افت ميكنه و بي كاري بالا ميره
261142 | پاسخ به ناشناس  - پاسخ به ناشناس   |2009-12-16 10:41:28|IRAN - [moderator14]
از انگلیس چه خبر دلارهای آمریکایی اونجا نرسیده!
261229 | ناشناس   |2009-12-16 12:20:31|IRAN - [moderator2]
پس چی بگیم؟ بگیم نرخ بیکاری نیست؟ آیا واقعاً خجالت نمی کشید که با بیان هر حقیقتی افراد را به انگلیس و امریکا وصل می کنید که چه بشود، آخر این مملکت با این سیاست های دشمن پروری این خواهد بود که مردم بریزند توی خیابان. واقعاً آقای ناشناس خجالت بکش.
261476 | ناشناس   |2009-12-16 21:09:07|IRAN - [moderator17]
این نباشه چی بگن؟ راه حل احتمالی هم احتمالا کاهش معیارها از دو ساعت به دو دقیقه است.
261513 | پاسخ به ناشناس  - پاسخ به ناشناس   |2009-12-16 23:56:26| - [moderator17]
من نگفتم از سیاستهای اقتصادی اشتباه انتقاد نکنید اتفاقا این کار را لازم و ضروری می دانم ولی در پیغام نظردهنده محترم پرچم انگلیس بودگفتم مشکوک می زنه من حتی به ایشان تهمت هم نزدم که شما حتما جاسوسی از انگلیس هستی بلکه از ایشان سوال کردم همین به هر حال ایرانی جماعت به پرچم بیگانه حساسه!
261550 | ممممم   |2009-12-17 02:41:55|IRAN - [moderator17]
به این می‌گن نمودار گمراه کننده!
چرا نمودار دوم رو به جای صفر از ۷۱ شروع کردید؟
می‌خواستید اینطوری دوتا میله‌ی نمودار خیلی کوچک و بزرگ به نظر برسند؟ در متن می‌گه سرمایه‌گذاری در بخش مسکن پنج درصد کاهش داشته، ولی نمودار طوریه که نگاه که می‌کنی فکر می‌کنی یه ۷۰ درصدی لااقل کاهش داشته!
آقاجان نمودار باید از صفر شروع بشه تا مقایسه درست انجام بشه!
(پاسخ شاید اینه که اکسل خودش این کار رو کرده!)
261557 | ناشناس   |2009-12-17 03:42:58| - [moderator17]
نگین بیکاری نیست ولی وقتی تک رقمی شد رو هم بگین نه اینکه وقتی از تک رقمی رسید به 12 درصد جار بزنین. همین 12 درصد هم به نسبت اکثر قریب به اتفاق سالهای گذشته بهتره. چرا فقط باید از دولت بدگویی کنین؟
261237 | ناشناس  - دهخدا   |2009-12-16 12:28:51| - [moderator2]
به قول دهخدا : "جواب ابلهان" وغیر ابلهان را هروقت نتوانستی بدهی، تو هم بگو: تو بابی هستی"

حالا حکایت شماست که جواب هموطن عزیز از انگلستان رو نمی تونی بدی و اتهام جاسوسی بهش میزنی !
261514 | پاسخ به ناشناس  - پاسخ به ناشناس   |2009-12-16 23:57:41| - [moderator17]
من تهمت نزدم سوال کردم
261599 | جوابی دیگر به ناشناس دهخدا  - جوابی دیگر به ناشناس دهخدا   |2009-12-17 09:30:41|IRAN - [moderator17]
از شما سوال می کنم که آیا آرامش سیاسی را کسی جز عمال انگلیس بهم زده اند ؟حمایت بی بی سی که مثل خورشید تابان واضح و روشن است هماهنگی مواضع هم که تابلو است در مورد تماسهای آشوبگران با سفارتهای بیگانه و حتی حضور برخی از افراد از این سفارتخانه ها در اغتشاشات را چه می گویید ؟ پولهای تصویب شده کجا خرج می شود آیا خرج اوباش اجاره ای جهت فریب افراد ساده و بدون اطلاع نمی شود؟ پرچم انگلیس روی نظردهنده نشان دهنده چیست ؟ من تهمت نمی زنم که حتما شما عامل بیگانه ای بلکه فقط سوال کردم ایشان هم می تواند جواب بدهد
261261 | ناشناس   |2009-12-16 13:05:47|IRAN - [moderator2]
لازم نیست در انگلیس خبری باشد . هر خبری باشد در ایران است. از پول نفت بر روی سفره مردم چه خبر؟ فکر کنم چون پول نفت به شدت بین مردمن توضیع شده و مردم کاملا سیر هستند و زیر خط فقر وجود ندارد آمار بیکاری زیاد شده !
261515 | پاسخ به ناشناس  - پاسخ به ناشناس   |2009-12-16 23:59:40| - [moderator17]
مثل اینکه آب ریختم تو لونه مورچه مگه باند قدرت وثروت میزاره چیزی از پول نفت به مردم بیچاره برسه!
261326 | سرخوش  - پاسخ به این ناشناس که به اون   |2009-12-16 14:59:46|IRAN - [moderator2]
عزیزم من.همین اول بگم که طرفدارمیرحسین بودم ولی دیگه نیستم.هیچ تعلق خاطری هم به احمدی نژاد ندارم.دربست مخلص رهبری هم هستم.نظر من اینه که اون امار قبل انتخابات بوده واین حقیقت بعد انتخابات. همه حرفای میرحسین چرند نبود .اینکه میگفتند تبلیغ با استفاده از امکانات دولت همین ها بود دیگه. والبته شورای نگهبان هم برخی تخلفات اینگونه رو تایید کرد.یک مدت پرداختی به کارکنان دولت زیاد میشه.یکدفعه سود سهام عدالت پرداخت میشه،هر جوری امکان داره بیکاری کم میشه(مثلا در مشهد برای خط ویژه اتوبوس و هدایت خودروها کلی نیرو بایک لباس فرم وتابلو احتیاط جذب ومشغول به کار شدند) و...البته در کنارهمه اینها بحران جهانی اقتصاد وعدم امنیت اقتصادی درکشورواتخاذ سیاستهای نادرست ضدتولید که بعضیها حاصل دسترنج قبل از این دولت هم بوده در این جریان موثره.ولی شمارو به خدایی که میپرستید قسم میدم دست از این لج بازیهای کور بردارید وبه فکر آبادانی ایران عزیز واسلامی باشید.مادرگذشته نه چندان دور مقتدر ترین حکومت منطقه بودیم وباز هم میتونیم باشیم .نگذارید دولتهای پست اطرافمون که ضعف ایران اسلامی وحکومت مقتدر شیعه رو در خواب هم نمیدیدند حالا عروسی بگیرند.اتحاد-اتحاد-بصیرت-بصیرت!
261493 | حمید   |2009-12-16 22:38:38|IRAN - [moderator17]
چند روز پیش کامنتی در الف گذاشتم که به دلیل وارد شدن با فیلتر شکن ، پرچمم انگلیس بود.

یک نفر در جواب من گفت که شما که از انگلیس کامنت میزاری انتظار بیشتری ازت نمیره!

حالا اصلا از انگلیس بوده باشم، چه ربطی داره

از الف برای بار چندم میخوام که کامنتهایی که با توجه به پرچم نتیجه گیری میکنن رو منتشر نکنه
261321 | پاسخ به ناشناس انگلیسی  - پاسخ به ناشناس انگلیسی   |2009-12-16 14:50:02|IRAN - [moderator2]
آقای باسواد انگلیسی ریسک بالا می ره !
261415 | محمود   |2009-12-16 18:03:47|IRAN - [moderator17]
آقای انگلیسی اصراری بر این نیست که راجع به مطلبی که دربارش اطلاعی نداری صحبت کنی
ریسک کم میشه یا زیاد؟!
actually the risk will go UP!
261502 | ناشناس   |2009-12-16 23:12:42| - [moderator17]
آقای ناشناس اول ریسک سرمایه گذاری کم بشه که خوبه منظورت این بود که ریسک سرمایه گذاریش زیاد میشه ؟
261121 | سيد محمود رضوي  - عدم استفاده از افراد خبره د   |2009-12-16 10:20:42| - [moderator14]
با سلام
به نظر بنده چند دليل براي ركود اقتصادي وجود دارد:
الف: تشديد تحريم ها عليه ايران
ب: سيستم غلط سه قفله بودن بانك مركزي و به طبع آن عدم نقدينگي در سيستم اقتصاديو ركود بازار كسب و كار و توليد
ج: استفاده از افراد غير كارشناس و بي تجربه به علم اقتصاد در وزارت اقتصاد و بانك مركزي( مظاهري مهندس مكانيك رييس بانك مركزي !)
د: عدم استفاده از تجار و بازاريان قديمي و شهره در نظام اقتصادي دولت
ه: اختلافات سياسي و آشوبهاي بعد از انتخابات
و: عدم وحدت در نظام اقتصادي و جامعه
ز: نرخ هاي بالا سبرده گذاري در بانك ها كه از اشتياق مردم به كار كم كرده و ميل به سبرده گذاري دارند ( بالا رفتن شديد منابع بانكي مويد مطلب است)
كه متاسفانه منجر به فشارهاي شديد به ژيكره اقتصاد و مردم شده كه كمتر كسي را ميبينيد كه از وضعيت كسب و كار راضي باشد
به اميد رونق دوباره بازار كسب و كار و سر بلندي كشور عزيزيمان ايران
261366 | ناشناس   |2009-12-16 16:32:45| - [moderator2]
"اختلافات سياسي و آشوبهاي بعد از انتخابات"
آمار مربوط به بهار است !
261144 | عباس   |2009-12-16 10:46:00|IRAN - [moderator14]
شما همان یک مورد قطب صنعتی کشور (عسلویه) را ببینید که میزان بیکاری نسبت به دوره دولت قبل به جرات بتوان گفت تا یک چهارم نیروهای کار کاهش یافته است....!به خدا من در عسلویه کار می کنم و واقعیت را بیان می کنم.حال مسوولین می خواهند از این موضوع حرفی نزنند یا سرپوش بگذارند یا مطالب خلاف واقع به خورد مردم بدهند من به آن کاری ندارم چون ممکن است به ضد انقلاب بودن متهم شویم!
وقتی واقعیت عسلویه را در میان اقوام بیان می کنم بعضی ها با چشم غره به من نگاه می کنند می گویند تو طرفدار موسوی بودی و به ایشان هم رای دادی فقط می خواهی دولت را خراب کنی یا سیاه نمایی کنی یا دروغ می گویی؟!
تو را به خدا ببینید افراد با تجربه و استخوان خرد کرده که خود سرمایه عظیم انسانی و اقتصادی نفت هستند مانند آقایان کرباسیان .ترکان و .... را به نام مبارزه با مافیای نفت کنار گذاشتند و یک عده افراد کم اطلاع و کم تجربه را جایگزین کردند بعد هم آقای الهام اعلام می کند در نفت مافیا نداریم! بلاخره نفهمیدیم در نفت مافیا داریم یا نداریم یا به برکت این دولت محترم ریشه اش در نفت کنده شد!
یادمان نرفته آقای احمدی نژاد یکی از شعارهای انتخاباتی سال 84 اش.مبارزه با مافیای نفت بود اما چیزی که در نفت دیدیم کاهش حقوق و مزایا و رفاه کارکنان نفت بود!
261146 | بهرام   |2009-12-16 10:49:05| - [moderator14]
بابا نرخ بیکاری حدود 20 درصده نه 12.5 درصد
از الف دیگه انتظار نداشتم نرخ بیکای رو غیر واقعی اعلام کنه
261156 | مهدی   |2009-12-16 11:04:56|IRAN - [moderator14]
باش تا صبح دولتت بدمد
کین هنوز از نتایج سحر است
261158 | دانیال  - سرکار بودن   |2009-12-16 11:05:29| - [moderator14]
الف عزیز;
فقط مهم سر کار بودن یا نبودن فرد نیست.
الان شرکت های خصوصی به یک لیسانس کارکرد به صورت 2 شیفت مبلغ ماهیانه 100 هزار تومن برخی اوقات کمتر هم پرداخت میکنند. ! (بدون بیمه)

نظارتی بر این گونه موارد لازم است.
261231 | ناشناس   |2009-12-16 12:22:12|IRAN - [moderator2]
ظلمی که به قشر تحصیکرده در ایران می شود کمتر در نقاط دیگر جهان پیدا می شود. دوست عزیزمان درست می گوید.
261560 | ناشناس   |2009-12-17 03:44:38| - [moderator17]
تو اصلا نقاط دیگه دنیا رو دیدی؟
261167 | زینب   |2009-12-16 11:15:38| - [moderator14]
مواظب باشید يک وقت جرم توهين به رییس دولت از طرف دادستان براتون اعلام نشه. چرا به احمدینژاد توهين میکنید نرخ بیکاری همواره از 5 سال پيش رو به کاهش بوده، سندش هم موجوده
261169 | آیدین صبور  - نمودارهایی که باید باور کنی   |2009-12-16 11:15:43|IRAN - [moderator14]
در مناظرات قبل از انتخابات، بی تردید نمودارها نقش پر رنگی داشتند چه در مناظره کروبی-احمدی و چه در مفاهمه میر حسین- کروبی، پس حالا می بینیم که کدام نمودار ها به واقعیت نزدیک تر بوده است، چرا که تعریف بیکاری در دولت نهم برای کاهش نرخ بیکاری عوض شد و این تعریف در سالهای 87 و 88 یکی بوده است. حال شما خود بنگرید حلالیت ارا ی جمع آوری شده کاندیدای به قولی برنده را.
261561 | ناشناس   |2009-12-17 03:46:16| - [moderator17]
مگر تغییر از دوره خاتمی پیشنهاد نشد تا تعریف بیکاری در ایران با دنیا یکی بشه؟ مگر اون تغییر جزئی تاثیرش چقدر بوده؟
261183 | مهدي رفعتي   |2009-12-16 11:36:28| - [moderator14]
درود من بر شما
بالاخره ما نفهميديم نرخ بيكاري در ايران فراز دارد يا نشيب.نزديك دو دهه است كه دولتمردان ما مرتب از پايين بودن نرخ بيكاري مي گويند و اصرار عجيبي هم دارند كه آمار خويش را واقعي جلوه دهند.مي خواهم بدانم اگر ظرف اين سال هايي كه دولتمردان محترم ما چنين ادعاهايي كردند ، نرخ بيكاري به شكل نزولي بود پس اين همه بيكار از كدام سياره آمده اند؟البته بنده اعتقاد دارم حتا اين آماري هم كه الف منتشر كرده ايراد و اشكال دارد و خيلي معيارها در آن لحاظ نشده است. مثلا بايد ديدارگاه الف روشن نمايد تعريفش از شغل و كار چيست و حد و مرز بيكاري تا كجاست؟بنده نديده ام در آمارها كساني كه به كارهاي كاذب مشغولند جزو بيكاران قلمداد شوند(آنچه كه در جامعه ما به وفور ديده مي شود).فكر كنم اگر به شكل واقعي بخواهيم نرخ بيكاري را مورد ارزيابي قرار دهيم حتا فراتر از آمار اعلام شده ديدارگاه الف است.
261195 | علیرضا باقری  - سیاست مالی و پولی اشتباه دو   |2009-12-16 11:42:48|IRAN - [moderator14]
وقتی که از افراد غیر حرفه ای در زمینه اقصاد آن هم در سطح کلان استفاده میشود وضع همین میشود.
این بیکاری ناشی از بحران جهانی نیست چون اگر بود کشورهای هم تراز ما مثل قطر یا ترکمنستان هم اینطور میشدند.

قطر با رشد اقصادی بالای 13 و ترکمنستان بالای 7 در حالی که ایران 1.5 است پس از این استنباط ساده فهمید که مشکل از خود سیاست مالی و پولی دولت است.

حالا که تورم کاهش می یابد باید دولت نگرانی بیشتری داشته باشد چون این روند کاهش باعث رکود میشود که یکی از نتایج آن همین روند افزایش بیکاری است .حالا تورم افزایش یابد خوب است یا رکود ؟ معلوم است افزایش تورم لااقل کار افزایش یافته و میتوان امرار معاش داشته باشیم ولی در رکود کاری نیست که امرار معاش داشته باشیم.

که یکی از عوامل اصلی این رکود بر میگردد به دوره اقای مظاهری که سیایست انقباضی در یش گرفت این هم اثرات به کار بردن افراد غیر حرفه ای.
261200 | دانشجو   |2009-12-16 11:52:09|IRAN - [moderator14]
سلام.مشکل رسیدن متولدین سالهای 64 و 65 (که بیشترین موالید تاریخ ایران هستند) به سن اشتغال است.این فلسفه بافیهای مسخره چیه؟(متولد سال 64- دانشجوی ارشد دانشگاه تهران)
261234 | ناشناس   |2009-12-16 12:24:34|IRAN - [moderator2]
آقای دانشجو معنی این حرف اینکه وقتی شما ها از دانشگاه اومدید بیرون که بیشترین تعداد را دارید می خورید به در بسته اشتغال. شیر فهم؟
261363 | دانشجو دیروز  - دانشجو دیروز   |2009-12-16 16:23:41|IRAN - [moderator2]
این حرف رو 4 سال پیش هم شنیدم. راستی شما هم بیکارید آقای متولد 64؟ من که هنوز بیکارم.
261206 | fereydoon  - دیگ وچغندر   |2009-12-16 11:59:36| - [moderator2]
دیگر عهد حجر نیست که هرکسی بتواند زمام امور را در دست گیرد و کارها را راست و ریس کند و راه حل کارها را بخواهیم بدون داشتن تخصص پیدا کنیم یا اول کار چندتا متخصص را بیاوریم که سیستم را راه اندازی کنند و بعد از راه اندازی متخصصین را دک و خودمان زمام امور را در دست بگیریم ضمن اینکه خلاصه تا وقتی متخصصین و خبرگان مملکت اینهائی که در میز گردهای سیما نشان داده میشوند هستند ادم یاد ضرب المثل ترکی بیله دیگ بیله چغندر میافتد
261211 | ناشناس   |2009-12-16 12:04:34|EUROPEAN UNION - [moderator2]
شما خودشو ناراحت نكن.
براي دولت محترم هيچ كاري نشد نداره. الان در حال تهيه تعريف جديدي از نرخ بيكاري است تا توسط آن نرخ بيكاري را يك رقمي جلوه دهد.
261213 | ناشناس   |2009-12-16 17:43:10|EUROPEAN UNION - [moderator2]
شما بيكاري فصلي را در آمار خود بكار برده ايد. بيكاري نقطه اي، شايد هم بيكاري قطره اي، شايد هم بيكاري لحظه اي كاهش پيدا كرده .
261218 | رضا   |2009-12-16 12:11:47| - [moderator2]
این آقا یا خانم دانشجو مسائل درسی رو هم همینطور تحلیل می کنند؟! آقا جان برنامه ریزی یعنی چی؟ یعنی اینکه پیش بینی افزایش تقاضای کار رو بکنی و با اقدام صحیح نرخ بیکاری رو کنترل کنی. نه اینکه بشینی تا خودش بره بالا بعد مثل شما توجیه کنی! تعجب کنم سطح دانشجویان ارشد دانشگاه تهران اینه.
261227 | من   |2009-12-16 12:18:05|IRAN - [moderator2]
خوش بحال اقایون دولتیون که کنترل همه چیز از دستشون بیرون رفت!
261248 | ناشناس   |2009-12-16 12:45:06|IRAN - [moderator2]
البته هم آمار بيكاري پارسال دروغ است هم آمار امسال. تنها نكته واقعي اين گزارش بالا رفتن ميزان بيكاري است. در شرايطي كه كشور تحت تحريم است و حتي در شركت نفت اين مملكت كه قلب اقتصاد ماست همه دارند چرت مي زنند واي بحال بقيه بنگاه هاي اقتصادي. باش تا صبح دولتت بدمد كاين هنوز از نتايج سحر است.
261255 | ali   |2009-12-16 12:53:04|SWEDEN - [moderator2]
سلام
دوست عزیزی یک نظری داده بود راجع به استفاده از افراد غیر کارشناس و اسم دکتر مظاهری رو اورده بود و دیدم که شرط انصاف این هست که این جوابیه رو بدم . دوست عزیز ایشون مهندس هستن ولی دکتراشون تو زمینه بانکداری و فاینانسینگ هست از امریکا و اگه سیاست سه قفله کردن رو سال 86 اجرا نمی کرد با رشد تزریق نقدینگی که دولت پیش گرفت بود و همه پولها می رفت تو بازار ملک و امروز ما خزانه مون خالی بود ( گرچه الانم چیز زیادی توش نیست ) قیمت ملک سال 87 و 88 هم سیر سعودیش رو حفظ می کرد تورم غیر قابل کنترل می شد و اوضاع خیلی اسف بار تر بود گرچه به واحد های تولیدی فشار اومد و من این رو قبول دارم .
اما در مورد علل افزایش بیکاری اول باید بگم این آمار یک ایراد اساسی داره و اونهم اینکه الان به هر کسی که 2 ساعت در هفته کار کنه شاغل اطلاغ می شه و این امار بر اساس اون هست و بیکاری واقعی خیلی بیشتر هست حالا چرا به اینجا رسیدیم .
ببینید دوستان یک اثری به نام اثر شلاقی تو مدیریت زنجیره تامین ازش بحث می شه که در حقیقت اثر بلند مدت یک شوک رو تو سیستم نشون می ده شما به سر یک طناب که یک سرش ازاد هست اگه شوکی وارد کنین موجهایی ایجاد می شه که هرچی به سمت سر ازاد برین این موجها بزرگتر می شه این مصداق اون اثر هست و تو زنجیره تامین مدیرت و اقتصاد اصل مهمیه . ببینن تو دنیا رکود پیش اومد همه اومدن ایران شروع کردن به خوشحالی و شکست خوردن اقتصاد غرب همون زمان هم ما گفتیم همین جا هم من نظر دادم که به ایرانم می رسه ولی با تاخیر و تبعات بیشتر همه خندیدن و گفتن ما به خدا اعتقاد نداریم حالا این بحران رسیده به ایران خیلی شدیدتر و اینجا کم شده تو ایران هم اگه ارامش سیاسی ایجاد بشه و سیر طبیعی بشه تا زمستون اینده اوضاع قطعا بهتر خواهد شد چون تاثیر می ذاره .
علاوه بر این موضوع سیاستهای اشتباه ما تو زمینه واردات که بازار از اجناس بنجل چینی پر کرد یک عامل تشدید بود افزایش واردات یعنی ورشکستگی بیشتر تولید و اونهم یعنی بیکاری
و یک عامل مخرب دیگه وزیر صنایع ما ست که هیچ تجربه ای نداره و صرف فامیل بودن این پست مهم رو بهش دادن . متولی تولید و صنعت که عامل رفع بیکاری هست وزارت صنایع هست که متاسفانه این دولت و این وزیر قصد کردن ریشه به تیشه صنعت این مملکت بزنن و واقعا حمایتی از صنعتکارا نمی کنن من تو همین سایت یکبار گفتم چه بر سر طرح خود ما که واقعا سود زا و اشتغال زا بود اوردن
261259 | كمال   |2009-12-16 13:00:04|IRAN - [moderator2]
با اين وضع چه دليلي هست كه آراي آقاي احمدي‌نژاد نسبت به دوره قبل افزايش يافته باشد؟
261576 | ناشناس   |2009-12-17 08:18:37|JORDAN - [moderator17]
واين خود از شعبده بازي روزگار است. اسرار ازل را نه تو داني و نه من .
261297 | زهرا   |2009-12-16 13:53:00|IRAN - [moderator2]
ای من به فدای اون استدلالت بشم ای دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران ! یه دفعه همه متولدین سال 64 و 65 همین چند ماهه امسال وارد بازار کار شدن؟! تا حالا خواب تشریف داشتن ؟! شما دانشجوی کدوم رشته ای عزیز دل که اینقدر استدلالات منطقی و رو کم کنه؟!
261299 | ناشناس   |2009-12-16 13:54:37|IRAN - [moderator2]
شما با این خبرهای دروغ ثابت میکنید که به بیگانگان و ضد انقلاب وابسته هستید و تلاش میکنید موفقیت های دولت را انکار کنید
261302 | ناشناس   |2009-12-16 13:59:52|IRAN - [moderator2]
خوش بختانه احمدي نژاد چند بار كفته كه هيچ خبري نيست و وجود بحران را تكذيب كرده پس نميتوانددليل بياورد كه نگذاشتند دولت كار كند در عوض مجلس هم حراكثر همكاري را با دولت انجام دادند و همچنين رهبري كه بيشترين حمايت را از دولت انجام دادند و چه بسا اگر توصيه هاي رهبري نبود نصف اعضاي دولت راي اعتماد نميآوردند.لذا بيكاري و عدم مهار تورم از عملكرد ضعيف تيم اقتصادي دولت ناشي ميشود.
261318 | صالح   |2009-12-16 14:40:40|BELGIUM - [moderator2]
در مجموعه شرکتهای شستا ( شرکتهای سازمان تامین اجتماعی ) که بالغ بر 400 شرکت عریض و طویل و سرمایه دار کشور هستند در انتهای سال 87 نامه ای به تمامی این شرکتها ارسال گردید که در داخل شرکتها نیروی قراردادی وجود نداشته باشد.بدین ترتیب در ابتدای سال88 کلیه نیروهای قراردادی که اکثرا لیسانس و فوق لیسانس بودند واکثرا سوابق بالای 4 سال داشتند اخراج شدند.این وضعیت در تمامی شرکتها و سازمانهای زیر مجموعه دولت در ابتدای سال رخ داد اما آب از آب تکان نخورد.
261824 | کند ذهن  - اظهار نظر یا ....   |2009-12-17 20:33:42| - [moderator7]
سلام .
انچه که اقای صالح فرموده اند یک خبر است و نه یک اظهار نظر . و این خبر ممکن است صحیح باشد و یا ... . ایا عزیزانی که گزینه موافق را انتخاب کرده اند از صحت این خبر مطلع هستند ؟
هموطنان عزیزم ، اجازه بدهید این امکانی که برای تبادل نظرات داریم در جهتی سودمند و بدون اغراض سیاسی ، جناحی ، شخصی و.... جریان داشته باشد .
همه ما ارزومند توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان هستیم .
261322 | محمد  - انتقاد به خود الف   |2009-12-16 17:21:20|IRAN - []
با سلام,
نقد خیلی خوبه, چون باعث حرکت به سمت درست کردن ایرادها میشه.
مثل همین موردی که شما اینجا برای بیکاری نوشتید.
اما چیزی که باعث می شه این حرکت کند بشه یا اصلاً بهش توجه نشه درست مطرح نکردن مطلبه.
سؤال من اینه که چرا تفاوتها تو نمودار های بالا اینقدر با هم فرق میکنه در حالی که از نظر عددی اینطور نیست که نشون داده شده, شما فکر می کنید که اگه هر دو نمودار رو متناسب با هم نشو ن میدادید (مثلاً سرمایه گذاری در مسکن رو هم از صفر نشو ن میدادید ) حرفتون کمتر خریدار داشت؟
من فکر نمیکنم . به نظرم الان حرفتون رسانه ای تر شده و کمتر انگیزه برای حل مشکل ایجاد میکنه, توجه داشته باشید که این کارها باعث میشه که اعتمادها به شما کمتر بشه , مثل مشکلی که ما تو اقتصاد با بعضی شرکتهامون داریم که کیفیت رو فقط زمانی بهش فکر میکنند که نیاز به بازار و مشتری دارند و بعد از اون دیگه بهش توجه ندارند, آیا در مورد غولهایی مثل سونی و ... اینجوره.
یادمه قبلاً یه انتقادی به سایت --- کردم که دربارهء خودشون بود و اونها اصلاً اونو تو سایت نذاشتن.
امیدوارم شما مثل اونا عمل نکنید.
261330 | ناشناس   |2009-12-16 15:18:47|UNITED STATES - [moderator2]
یک مورد جالب دیگر که شاید فراموش شد:
از نظر دولت مهرورزی آقای احمدی نژاد، کسی که در هفته 1 ساعت هم کار کند شاغل محسوب میشود. در زمانی که آقای احمدی نژاد دولت را تحویل گرفت، این تعریف بود 2 روز کار در هفته و جالب اینکه نرخ بیکاری پایین تر بود.

آفرین به این دولت کارآمد و مهرورز!
اما به قول یکی از دوستان فعلا خیلی مسائل جدی تر هست. مردم ریشه مشکلات را پیدا کرده بودند، خواستند در انتخابات ترمیمش کنند و بعد از انتخابات فهمیدند که این ریشه خیلی عمیقتر از آن است که فکرش را میکردند.

بنابراین به قول یکی دیگر از دوستان:
باش تا صبح دولتت بدمد، کین هنوز از لطایف سحر است.
261367 | ناشناس   |2009-12-16 16:34:19| - [moderator2]
اگر ميخواهيم حرف و شعار و وعده سرخرمن براي اشتغال بدهيم بحثي جداگانه است ولي اگر دولت واقعا ميخواهد در بازار اشتغال جوانان تحولي ايجاد بكند تنهاو تنها يك راه باتوجه به نرخ سرمايه گذاري فعلي ( براي حداقل 5سال آينده ) وجود دارد آنهم بازنشستگي زودتر از موعد( 20سال تا 25سال خدمت ) هم براي كارمندان دولت وهم شاغلان تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي است . بودجه لازم را هم نمايندگان مجلس بايد تامين و تصويب كنند . وگرنه بنگاه زود بازده و اشتغال ضربتي و غيره فقط باعث اتلاف منابع وسوئ استفاده برخي رانتخواران ميشود ونتيجه هيچ است .( اگر كسي راي منفي ميدهد اگر راه حل عملي - نه شعار ووعده وحرف مفت - دارد بفرمايد.
261372 | علی  - "نرخ بيکاري" , نه آمار بيکار   |2009-12-16 16:53:04|UNITED KINGDOM - [moderator2]
چرا آمار بيکاری را اعلام نميکنيد؟ "نرخ بيکاري" چه افزايش پيدا کنه و چه کاهش باعث افزايش بيکاری ميشه، حالا با سرعت کمتر يا بيشتر.
چرا با بازی با لغات ميخواهيد واقعيت افزايش بيکاری را کتمان کنيد
261377 | ناشناس   |2009-12-16 17:08:25|IRAN - [moderator2]
آقایان در سخنرانی ها قسم می خوردند که رکود جهانی تاثیری در اقتصاد کشور ندارد حالا چگونه است که استدلال می کنند که بیکاری ناشی از ای مسله است.
261577 | ناشناس   |2009-12-17 08:21:18|JORDAN - [moderator17]
عزيزم ضمن احترام به شما ما تو ايران ياد گرفتيم شنونده عاقلي باشيم . گوينده حالا هر چي مي خواهد بگويد. عزيزم بشنو و باور نكن
261387 | شهروز  - بیکاری چرا؟   |2009-12-16 17:37:35|IRAN - []
با سلام
هموطنان عزیز باید مطلع باشید که آمار ارئه شده توسط سایت آقای توکلی از روی غرض ورزی کامل ارائه گشته است و دلیل این امر این است که --- راههای جدیدی برای اشتغال پیش روی جوانان قرار داده است که بنده به جهت آشنایی شما هموطنان گرامی یک نمونه بسیار سهل و آسان آن را ذکر می نمایم
کافی است شما یک دوره کلاس آقای محمد علی طاهری را گذرانده باشید و با اخذ مدرک فرادرمانی می توانید در هر زیر زمینی کلاس فرادرمانی تشکیل داده با اخذ سی هزار تومان از هر شاگرد در یگ ترم در آمد مورد نیاز خود را داشته باشید تازه می توانید با ارائه علوم جدید در این کلاسها یک کار معنوی هم داشته باشید و با اشنا نمودن انسانها به ابعاد شخصیتی خود و توانایی های آنها به آنها یاد بدهید که دیگر حتی به ولایت فقیه و تقلید نیازی ندارید
یکی دیگر از الطاف ریاست جمهور وجود 1400 افیس متعلق به گلد کویست در شمال تهران است که با توجه به حضور متوسط بیست نفر در هر کدام انها 28000 در آنها ساکن هستند که خود از امار بیکاری ما می کاهد .ما باید دست ریئس جمهور را ببوسیم که این همه بفکر بیکاران این مرذ و بوم هستند .حال بنده قصد هیچ گوته توهین به هیچ کس را ندارم و واقعیت محض در عین این جملات منعکس می گردد .
261394 | باقری   |2009-12-16 17:27:25|IRAN - [moderator2]
با قوانین سوسیالیستی حاکم بر کشور که میراث دهه 60 است وبقیه قوانین شاهنشاهی واصلاحات کاری انجام نمی شود مگر اینکه دولت ستاد بازنگری قانون ومقررات تشکیل دهد والبته از مجلس استفاده کند
261397 | عرفان شعرا   |2009-12-16 17:31:41|IRAN - [moderator2]
آقا سياه نمايي رو بذاريد كنار...
تا حداكثر يك هفته ي ديگر، اين رقم به كمتر از يك در صد تقليل پيدا مي كند!
چگونه؟
عرض مي كنم:
فردا كه پنجشنبه است، هيچي!
جمعه هم هيچي!
شنبه هيئت وزيران تشكيل مي شه و تغير كوچكي در تعريف بيكار صورت مي گيرد:
مثلا:
بيكار به كسي گفته مي شود كه كار نداشته باشد و در سال، مجموعا بيشتر از 10 هزار ساعت در جستجوي كار باشد!

آن وقت يكشنبه، سخنگوي دولت تشريف مي آورد و نرخ بيكاري را نيم درصد عنوان مي كند!

دو شنبه هم، روزنامه هاي ايران و كيهان و .... و خبرگزاري هاي فارس و ايرنا و امثالهم تيتر ميزنند كه:
به به، به اين همه درايت و كار بلدي دولت مردان كابينه ي نهم و دهم!
تا 4 سال ديگه كه باز با اين تعريف هم نرخ بيكاري برسه به 10-15 درصد!
و آن وفت دوباره:
روز از نو، روزي از نو....

اين سناريو قبلا هم انجام شده است....
261458 | ناشناس   |2009-12-16 20:06:49|UNITED STATES - [moderator17]
[ﺑﻴﮑﺎﺮﻰ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺶ ﺧﻮﺑﻪ ﻮ ﻳﻪ ﺑﺪﻯ ﺩﺍﺭﻩ ﻭ ﺁﻭﻥ ﺍﻳﻧﮑﻪ ﻫﻴﭻ ﻭﻗﺖ ﻣﺮﺧﺼﻰ ﻧﺪﺍﺭﻩ.
261461 | mohammad   |2009-12-16 20:08:17|CANADA - [moderator17]
salam
nerkhe bikari to iran bar asas kar haftehi 1 saat mohasebeh mishavad yani kasi 1 saat dar hafteh kar konad be oon bikar nemigoyan dar in sorat tarif bikari dar iran ba tamam noghat jahan fargh darad
261540 | ناشناس   |2009-12-17 01:49:07|IRAN - [moderator17]
oon aghayi ke mige mamlekati ke aramsh siasi nadare
TAVAJOH KON IN AMAR BAHAR 1388 YANI GABL AZ IN MAJARAHA
261589 | ناشناس   |2009-12-17 09:05:14|IRAN - [moderator17]
به ما در اداره آمار سال 85 در خصوص آمارهاي بيكاري مي گفتند كساني كه در هفته 2ساعت كار مي كنند را شاغل بزنيد با اون همه كلك آمار بيكاري 5/12درصد براورد شد حالا خودتان قضاوت كنيد
261596 | ناشناس   |2009-12-17 09:21:13|IRAN - [moderator17]
مطابق يك گزارش رسمي و با همان شاخص نازل اشتغال به معني يك ساعت كار در هفته، نرخ بیکاری كه در بهار 87 معادل 6/9 درصد بود،در بهار 88 به 5/12 درصد افزایش یافت كه به معناي افزايش 30درصدي بيكاري در سال 88 است الان اگه اين آمار را به آقايان بگي مي گند مابيكاري نداريم
261762 | زلزله   |2009-12-17 16:16:51|IRAN - [moderator7]
سلام
خوب تابلو بود که تمام این بلبشو های بعد انتخابات برای عقب انداختن کار مملکته.
همش زیر سر این ... است. بود. شد گشت. گردید. چیز
261844 | خسرو سلجوقي  - متولدين 1360   |2009-12-17 22:19:03|IRAN - [moderator7]
اين بحران مربوط به متولدين دهه 60 است و اين گروه از بحران شيرخشك، كمبود مدرسه ابتدائي، مدرسه راهنمايي، دبيرستان، دانشگاه مواجه شدند و حالا اين بحران به سه مقوله اشتغال و مسكن و ازدواج منتج شده است و اگر امكان ارائه نمودارها فراهم بود قابل ارائه است در ضمن اگر همين گروه فقط يك بچه توليد نمايند مجدد با اين بحران با مقدار كمتري مواجه خواهيم شد كمي بي انصافي است تمام اين مشكلات را به دولت نهم يا دهم بياندازيم هر چند نبايد از اين موضوع هم غفلت كرد در اين دو دولت افراد آگاه و برنامه ريز براي گذر از اين بحران هم رانده شدند و در نتيجه با بحراني به مراتب سنگينتر مواجه شديم كه خداوند به داد اين مردم برسد هر چند بنا بر آيه محكم هيچ تغييري در هيچ قومي انجام نخواهد شد مگر خودشان عامل به اين تغيير باشند براي تغيير بايد به اصول تغيير از جمله اجراي قوانين بالاخص قانون اساسي اقدام كنيم و هر كس براي خود قانون تفسير نكند از جمله اداره كشور بدون توجه به برنامه هاي مصوب بسيار واجعه است حال به همين برنامه هاي مصوب كسي وقعي نگذاشت و بايد سال آينده را هم بدون داشتن حتي برنامه صوري به نام عدالت و غيره هم تهيه و تصويب نشده است
Posted image
261899 | ناشناس   |2009-12-18 02:08:30|IRAN - [moderator7]
من یک ایرانی مزدور انگلیس و مقیم ایران هستم و تا قبل از یک سال پیش با پول جاسوسی M16 و سیا آمریکا و موساد رژیم صهیونیستی ارتزاق می کردم. هم اکنون کارشناسی ارشد مهندسی دانشگاه تهران خود را
گرفته ام و متاسفانه این مبالغی که هر ماه در حساب ما دانشجویان از طرف رژیم صهیونیستی واریز می شد به دلیل کم کاری دوستان قطع شده است!
آیا بود دولت مهرورز گوشه چشمی به ما نادمین کند و 9 ماه حقوق معوقه ما از طرف شرکت گاز استان تهران را پرداخت نماید؟ باور بفرمایید دیگر نمی دانم به چه رویی زمان ازدواج خود را به عقب بیندازم! اگر بیکار بودم همین روز اول همچنین غلطی مرتکب نمی شدم. ولی تصور کردم کار دارم! و خواستم به شیوه شما مسلمانان ( که صدالبته ما مسلمان نیستیم مگر اسلام آمریکایی) مانع فاسد شدن خود شوم و شیوه رسول خدا را پی بگیرم.
با تشکر
شاهین - یک فریب خورده که تازه قدر دولت خود را می داند.
261934 | ناشناس   |2009-12-18 10:19:47| - [moderator5]
اشکال نداره اگر برای ما کار نیست برای فرزندان و اقوام اعضای دولت کار زیاد هست!
261966 | کریم  - اقتصاد علم است   |2009-12-18 13:42:10|AUSTRALIA - [moderator4]
به نظر من اگر نرخ واقعی بیکازی فقط 12.5درصد نیروی کار باشد برای این شرایط جهانی بد نیست ...اما این نرخ با توجه به سایر نشانه های دردست از اقتصاد ایران درست به نظر نمی رسد..هر روز صحبت از بسته شدن کارخانه ای می رسد ..رقم عمده ای از واردات قاچاق است ,رکود وتورم همراه هم ادامه دارد ؛نرخ بهره خیلی بالاست؛سرمایه گذاری خارجی عمده ای صورت نمی گیرد ؛مهاجرت سرمایه های مالی و انسانی شدت گرفته است؛کارهای ساختمانی مهمی صورت نمی گیرد ؛نفتی به فروش می رسد و صرف امور جاری و کارکنان دولت می شود ..در چنین اقتصادی 12.5 درصد یا اشتباه است و یا معجزه..امیدوارم جناب دکتر توکلی بنده را از گمراهی بدر آورند.
262025 | ناشناس  - ارش   |2009-12-18 21:00:41| - [reg889162]
اول تکلیف تعریف بیکاری رو روشن کنید بعد سراغ میزان کم یا زیاد ان بروید
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به
نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران
منعکس نمی ‏شوند.
- با حروف فینگیلیش ننویسید و از کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."



(8 توصیه)