نظر منتشر شده
۴۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 59624
رتبه ايران در خاورميانه از نظر نفوذ اينترنت
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۲۲
56 درصد از کل کاربران اینترنت در منطقه خاورمیانه ایرانی هستند و ایران از نظر رشد کاربران اینترنت نیز در منطقه اول است.



به گزارش "الف"، به نقل از سایت آمارهای جهانی اینترنت؛ ایران با داشتن 32میلیون کاربر اینترنت، بیش از 56 درصد کاربران اینترنت در خاور میانه را به خود اختصاص داده است.

 

 



این گزارش می افزاید تعداد کاربران اینترنتی در خاور میانه در فاصله سال های 2003 تا 2009 میلادی، از رقم 16میلیون نفر در کل منطقه به رقم قابل ملاحظه 5/85 میلیون نفر افزایش یافته که به این ترتیب، سهم 2 درصدی کاربران خاورمیانه ای از تعداد کل کاربران اینترنتی در دنیا به 2/5 درصد ارتقاء یافته است. بخش اعظم این کاربران را جوانان، به خصوص افراد زیر 35 سال تشکیل می دهند.

 



روند رو به گسترش استفاده از اینترنت در میان کشورهای خاورمیانه از سال 2003 میلادی با شتابی فزاینده همراه شده و ضمن تسهیل دسترسی به اطلاعات، کالاها و خدمات مورد نیاز، زمینه بهبود فضای کسب و کار در منطقه را نیز فراهم ساخته است.



البته این فرآیند پرشتاب توسعه فن آوری های ارتباطی به خصوص اینترنت، بدون اصطکاک نیز نبوده و در مواردی موجب اعمال سیاست های سخت گیرانه و محدودکننده توسط دولت های منطقه در شکل ها و درجات مختلف گردیده است. شدیدترین نوع اعمال سانسور در این زمینه را باید متعلق به دولت عربستان سعودی دانست که مطابق با دستورالعمل های صادر شده از سوی آن، حتی کافی نت های این کشور نیز مجبور به نصب دوربین های مخفی مداربسته و ثبت مشخصات کلیه مشتریان و کاربران خود هستند.

 



این گزارش می افزاید: در این میان، روند رشد و بسط دامنه دسترسی به اینترنت در ایران، با شیبی فزاینده ادامه یافته است. در حال حاضر ایران حائز رتبه اول در میان کشورهای منطقه از نظر میزان دسترسی به اینترنت بوده و در طی یک  دوره رشد خیره کننده،  تعداد کاربران اینترنتی در ایران از رقم 250 هزار نفر در پایان سال 2000 میلادی به رقم 32 میلیون و دویست هزار نفر در سال 2009 افزایش یافته که به این ترتیب، کشورمان در این دوره حدوداً 9 ساله، شاهد رشدی 127برابری در میزان دسترسی به اینترنت بوده است.  شاخص «نفوذ جمعیتی اینترنت» در میان ایرانیان، اکنون در سطح 5/48 درصد قرار دارد که بدین ترتیب، از هر صد شهروند ایرانی،  حدود 50 نفر را باید در میان کاربران اینترنت به شمار آورد.



در خاتمه این گزارش آمده است: علی رغم جایگاه برتر کشورمان از حیث میزان دسترسی به اینترنت در میان کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال افریقا (MENA)، کیفیت دسترسی به این شبکه اطلاع رسانی و میزان بهره وری ایرانیان که بر اساس این داده های آماری، طبعاً زمان زیادی را در روز صرف جستجو در اینترنت می نمایند، نیازمند تحول جدی و اساسی می باشد. استفاده بهینه از اینترنت می تواند به ارتقاء سطح خدمت رسانی توسط نهادهای دولتی و عمومی، بهبود فضای کسب و کار، کاستن از تعداد و شدت موانع بوروکراتیک، تسهیل دسترسی عموم به اطلاعات، ایجاد شفافیت در عرصه فعالیت های سیاسی و اقتصادی و آسان سازی روند جذب سرمایه های خارجی بیانجامد. در این میان می توان از توسعه نیافتگی زیرساخت های ارتباطی، سرعت کم دسترسی به اینترنت، فقدان انسجام در استراتژی ملی توسعه فن آوری اطلاعات، فقدان چارچوب قانونی جامع الاطراف برای مدیریت فضای آنلاین، نبود عزم کافی در میان دستگاه های دولتی برای سرمایه گذاری در زمینه فن آوری اطلاعات، کم تحرکی بخش خصوصی و ضعف فرهنگ عمومی در تشویق به استفاده ارزش زا از اینترنت به عنوان مهمترین موانع استفاده از این پتانسیل عظیم در تحقق اهداف دولت الکترونیک یاد می شود.





جهت اطلاعات بیشتر:  
http://www.euromonitor.com/Regional_Focus_Growing_Internet_usage_in_the_Middle_East_and_North_Africa

http://www.internetworldstats.com/stats5.htm

 



 
 
بهرام
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۰۹:۵۸:۳۰
با سلام
به نظر من این که ایرانیها از اینترنت زیاد استفاده میکنن به خاطر سرعت بسیار پایینه
و مجبور میشن کلی از وقتشون رو حروم کنن تا به یک مطلب دسترسی پیدا کنن
تازه با این فیلترینگ موجود کلی وقت هم میخاد واسه رد کردن از فیلتر
واین اصلا خوب نیست
امیدوارم مسئولین به زودی فکری واسه سرعت پایین اینترنت بکنند یا حداقل سرعت را از عمد پایینتر نبرن (261618)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۲:۵۸:۰۵
همین قدر آن هم نشان دهنده استفاده نادرست آن است عکس لختی و ..آبرو ریزی و به جای کار کردن دنبال زندگی رفتن پشت کامپیوتر با چشمهای از حدقه در رفته ..نق می زنند ..ایرانی ها در همه مسائل زندگی بلد نیستند از آنها به درست استفاده کنند (261688)
 
م ذاکری
۱۳۸۸-۰۹-۲۷ ۱۱:۳۲:۵۰
اگر این سایتهای آمار دهنده آماری هم از نحوه ی استفاده ی کاربران تهیه و ارائه میدادند بهتر بود . تا بدانیم کدام کشور استفاده ی مطلوبتری دارد نه اینکه کدام کشور زمان بیشتری را صرف در شبکه میکند. تا آن زمان مدیران و برنامه ریزان کشور بتوانستد برنامه ی بهتری جهت فرهنگسازی ارائه دهند . اینکه ما افتخار کنیم که در استفاده از فلان امکانات رتبه اول را کسب کرده ایم هنرمندی نیست . اگر هنر است پس ما در همه ی زمینه ها هنرمندیم. چون ما یک کشور مصرف کننده ایم نه تولید کننده. و اگر کسی باید از این موضوع راضی باشد کسی نیست جز کشور سرویس دهنده. (261953)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۰:۰۶:۴۸
خوب پس اگر اينطور باشه و 32 ميليون به اينتر نت دسترسي داشته باشند مي تواند با تقريب خوبي نظر سنجي هاي اينتر نتي را درست دانست! (261625)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۵:۱۴:۴۳
تقريب خوبي است از ميان جامعه ايرانياني كه در زمان نظرسنجي به اينترنت مراجعه و سايت مربوطه را ديده اند.

شما چرا همه چيزو سياسي مي بيني؟ (261752)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۵:۲۱:۱۸
نه دوست عزیز به چند دلیل نظر سنجی های اینترنتی در کشور ما قابل تعمیم نیستند:
1- اینکه واقعا 32 میلیون نفر از اینترنت استفاده دائمی ندارند و این آمار بر اساس آی پی های ثبت شده هستش. مثلا هر دفعه که بنده از اینترنت دایل آپ استفاده می کنم آی پی من عوض می شه (البته من تخصص زیادی در این مورد ندارم و امیدوارم کارشناسان نظر بدن در این مورد)
2- نظر سنجی های رو در رو نشون دادن که ایرانیانی که هر هفته از اینترنت استفاده می کنند حدود 8 درصد هستند. همچنین حدود 70 درصد ا ز جمعیت کشورمون هیچوقت از اینترنت استفاده نمی کنند.
3- حتی اگر فرض کنیم که نیمی از جمعیت کشورمون هم از اینترنت استفاده کنند باز هم نظر سنجی های اینترنتی قابل تعمیم نیستند و به دو دلیل:
الف- اینکه نظر سنجی های اینترنتی به صورت خود پر کنی (Self Completion( هستند و تنها افرادی در اونها شرکت می کنند که علاقه و دغدغه زیادی در مورد اون موضوع دارند.
ب- کسانی که از اینترنت استفاده می کنند (فرض کرده ایم نیمی از جامعه) با نیمه دیگر جامعه از لحاظ سواد، درآمد، تحصیلات و سایر خصوصیات دموگرافیک مشابهت ندارند. در واقع یه نظر سنجی بیش از هر چیز به تصادفی بودن نمونه هاش بستگی داره که تا وقتی کاربران اینترنت تقریبا با واقعیت جامعه مشابهت کامل پیدا نکنند قابلیت تعمیم به کل جامعه هدف وجود نخواهد داشت.

اما جالبه بدونید که با توجه به ضریب نفوذ بالای تلفن در کشورمون نظر سنجی های تلفنی قابل تعمیم به کل جامعه هستند که نظر سنجی اخیر دانشگاه مریلند آمریکا و همچنین نظر سنجی جدید بانک جهانی در مورد گرم شدن کره زمین ( از مردم ایران نظر سنجی شده) نمونه های خوبی از نظر سنجی های تلفنی هستند. (261755)
 
پاسخ به ناشناس
۱۳۸۸-۰۹-۲۷ ۱۵:۳۶:۵۹
این چه استدلالیه میکنی شاید یک فرد فقیر برای کارهای واجبش از اینتر نت استفاده کنه اما برای نظرسنجیها وقت نمی ذاره ضمن اینکه بودجه تصویب شده برای جنگ نرم رو فراموش نکنید که ممکنه صرف فعالیتهای اینتر نتی بشه شما منو یاد دلایل سکولارهای پیرو خط امام (ببخشید سبزها) میندازی مخصوصا اونجایی که می گفتن تقلب شده اما نمی گفتن چطوری حدود 500 هزار نفر با هم دست به یکی کردن به طوری خبر جزییاتشم لو نرفته! (261981)
 
من
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۰:۱۷:۱۹
بله کاربر زیاده البته اگه با این سرعت عالی! و با فیلتر های از اون عالی تر بتونه وصل شه! (الف جان سانسور یادت نره) (261629)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۶:۲۵:۱۳
عزیز من شما که آلمانی نه سرعتت کمه نه فیلتر داری پس از چه نالی...
ولی واقعا اینترنت گرونه من الان برای 15 گیگا بایت سه ماهه دارم نزدیک 54 هزار تومن میدم تازه اونم برای سرعت 128 البته سرعتش تقریبا واقعیه ولی خیلی گرونه (261779)
 
حمزه
۱۳۸۸-۰۹-۲۷ ۱۱:۱۳:۴۹
محسن جان این پرچم آلمان نیست! بلژیکه (261950)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۳:۴۳:۲۵
این نشان میدهد ایرانیان تشنه دانستن هستند (261712)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۴:۳۳:۳۰
کشور اسراییل؟!
خب پس با تایید این نظر، این کشور هم از نظر الف به رسمیت شناخته شد!
اما در مورد ملاک مقایسه اینترنت معیارها اینا هستن که بایستس مقایسه بر این اساس باشه:
1-میزان کل پهنای باند کشور ومیزان پهنای باند سرانه به ازای هر کاربر
2-هزینه هرکیلو بایت بر ثانیه پهنای باند برای کاربر
3- کیفیت و پایداری پهنای باند و نحوه سرویس دهی
تا عمق عقب ماندگی و اجحاف معلوم شود وگرنه از نظر تعداد و کمیت بالا بودن ملاک نیست که هند و چین پرجمعیت ترینن و بیشترین کاربرا رو دارن. مهم کیفیته که ما نداریم (261734)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۵:۱۸:۰۸
من تابستان گذشته در مكه بودم در يك كافي نت از اينترنت استفاده كردم پدرم در امد تا يه عكس نسبتا سبك را بفرستم. همينطوري نگين ايران بدترينه! ما ايراني ها عادت داريم همش فكر كنيم مرغ همسايه غازه... درحالي كه همين الان مشكا اصلي همسايه هاي غربي و شرقي ما اينه كه صبح كه از خونه ميرن بيرون تا شب بر اثر انفجار بمب سالم بمونن

يه كمي هم شكرگذار باشيم. البته در اينكه سرعت اينترنت اينجا بهتره بيشتر بشه شكي نيست (261753)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۸:۲۴:۱۳
عزیز جان ایران رو با افغانستان و عربستان و عراق قیاس میکنی ؟!

چرا ایران رو با کره جنوبی ، تایوان ، سنگاپور ، مالزی ، چین ، ترکیه و ... قیاس نکنیم ؟

بحث نفوذ اینترنت مهمه اما مهمتر از اون کیفیت اینترنته ایران در بین حدود 200 کشور رتبه ای بالای 180 داره از نظر سرعت (261801)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۷ ۰۹:۴۲:۳۰
شما از مالزی مایه نگذار که اینترنتش پدرمون رو دراورد. (261936)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۲۱:۴۸:۲۳
برحسب تصادف بنده هم امسال به زیارت خانه خدا مشرف شدم و باید بگم جدای از اینکه هتل محل اقامتمان (کریستالات الاصیل که بیشتر مورد استفاده ایرانیان است) اینترنت وایرلس رایگان برای همه مسافران و با سرعت بسیار خوب ارائه میداد، کافی نتهای اونجا هم خیلی از ایرانیها رو به افسوس وا میداشت که چرا باید کشور ما چنین وضعیتی را (در حوزه ارتباط با اینترنت) نداشته باشد؟ (261849)
 
ali
۱۳۸۸-۰۹-۲۷ ۰۱:۴۴:۵۱
عزیزم اسراییل که کشور محسوب نمیشه (261904)
 
دانیال
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۱:۳۰:۴۱
خوب جمعیت ما هم 70 میلیون هست. (261654)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۵:۰۲:۲۱
طبق نمودار اگر نسبت جمعیت رو در نظر بگیرید باز هم جایگاه بالایی داریم.

البته به نظر من دلیل اصلی این مسئله نبود چرخش آزاد اطلاعات در کشوره که باعث میشه اینقدر کاربر اینترنتی داشته باشیم و گرنه با توجه به وضع صنعت و اقتصادمون نباید اینقدر استفاده از اینترنت وجود داشته باشه (261747)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۲:۱۱:۲۶
این امار غلط است میشه بگین این 32 میلیون کجا یند (261670)
 
ترانه
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۵:۲۱:۰۹
از وقتي برخي خدمات كاملا اينترنتي شده، خوب اينترنت هم رشد ميكنه ديگه. مثلا كارت كنكور يا ثبت نام سهام عدالت و اين جور چيزا ديگه پستي و دستي نيست. در نتيجه آدمها بايد هرطور شده و هرجاي كشور كه هستن، برن و اينترنت پيدا كنن.
پارسال من رفته بودم يه روستاي دور افتاده ر هرمزگان كه آدم فكر ميكرد برق هم نداشته باشن ولي واحد خدمات اينترنت داشتن!

خ (261754)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۹-۲۷ ۰۰:۲۰:۵۱
اين ديگه از اون سوالا بود هااا

مثل راي من كجاست!

هر كدوم از دوستان سبز اگر گفتن اين 32 ميليون كجااند من به شخصه ميگم رايشون كجاست! (261882)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۲:۲۶:۴۱
سرعت لاك پشتي اينترنت در ايران! با اينكه مي توانند سرعتها را بالا ببرند اما نمي كنند.نمي دانم چرا؟
سرعت اينترنت در همين افغانستان و پاكستان و عراق هم از ايران بالاتر است!
شايد مي خواهند مردم كمتر بدانند! (261679)
 
پاسخ به ناشناس
۱۳۸۸-۰۹-۲۸ ۰۸:۵۳:۰۱
یک سر برو به این کشورها ببین مردم از نا امنی خونشان به جوش آمده و آرزوی مملکتی امن مثل ایران را دارند (262116)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۲:۳۱:۵۸
ما سی و دو میلیون مشترک تلفن همراه فکر نکنم داشته باشیم
این آمار درسته؟!

یه آمار اگه از سرعت اینترنت هم بدن، ایران در رده آخر قرار می گیره (261680)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۲:۴۳:۵۱
بدون دلیل نیست که رای مخالف به نظرات حامیان دولت زیاده

32 میلیون کاربر کم نیست ،هرچند ایده آل نیست (261684)
 
مدیر یک شرکت سرویس دهنده
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۴:۲۷:۱۱
خیلی وقت بود که نمی خواستم در سایت الف چیزی بنویسم...
ولی این مطلب باعث شد یک جمله معروف بین مدیران شرکتهای سرویس دهنده را برای شما باز گو کنم ..
: با این وضعیت که وجود داره باید بریم سراغ بیزنس های دیگر. (261728)
 
یدالله
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۴:۲۸:۵۶
این مطلب را که خواندم یاد جمله ای از آقای شمقدری در یک ماه قبل از انتخابات افتادم که گفته بودند که عده ای جوان (نقل به مضمون)نشستند پای کامپیوتر ویک توهم سبز گرفتدشان وفکر میکنند همه جای ایران هم همینطور است در صورتی که این خبرها نیست.ویا یکی دیگر از مسوولان چند مدت پیش میگفت اگر در اینترنت نروید بحرانی در کشور نیست.این آمار را بدهید آقایان مطالعه کنند.32میلیون یعنی تقریبا نصف جمعیت کشور آنهم جمعیت فعال وباسواد وتاثیر گذارکشوروموثر حداقل روی پدر ومادر یا همسر پس خودتان حدیث مفصل بخوانید از این مجمل.همین ساده انگاری وتسلط نداشتن روی آمارهای واقعی کشور هست که مسوولان را به تصمیم گیریهای بسیار اشتباه می اندازد. (261730)
 
amirhossein
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۴:۳۶:۳۱
ba salam ey kash sahm torkie ra ham mizashtid ta maloom beshe oona az ma jelotaran (261735)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۴:۳۷:۱۳
تابلوست که این امار غلطه و این 32 میلیون وجود خارجی ندارن (261736)
 
عرفان شعرا
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۵:۰۵:۵۲
بالاخره نمرديم و يك آمار درست و حسابي هم در اين خبرگزاري هاي ايران ديديم!
بله!
32 مليون عدد درستي است....

اما چند تا نكته:

1)اولا كه ايران، تقريبا بالاترين قيمت اينترنت را در سطح منطقه ارائه مي دهد + اينكه اصلا هم سرعتش در حد استاندارد هاي روز دنيا نيست!
اين كه به هر شخصيت حقيقي، پهناي باند 128 كيلوبيت بيشتر داده نشود كه در ايده آل ترين شرائط بتوان با سرعت 30 كيلوبايت در ثانيه دانلود كرد، در شان ايران نيست!
واقعا نيست!
زماني مي توان با اين آمار پز داد كه كيفيت آن هم در سطح بالائي باشد!
مطمئنا خيلي ها از ورود اينترنت به خانه ها خوشحال نمي شوند، براي همين هم هست كه سرعت اينترنت و قيمت آن بهبود نمي يابد ( يا نمي خواهند كه بيابد)
مطمئنا اگر اينترنت نبود، نه فيلم و كليپي منتشر مي شد، نه نطر مخالفي انتشار مي يافت و نه حتي من مي توانستم اينجا، از كسي انتقاد كنم!
هر چند فردا جمعه است و كم كم بايد آماده شم براي قطعي دوباره ي اينترنت!

2)فراموش نكنيم كه اين حجم فيلترينگ، در هيچ كجاي دنيا ديده نمي شود!
فيلترينگ سايت هاي غير اخلاقي خوب است! بسيار خوب.....
اما در گلو خفه كردن صداي سايت ها و خبرگزاري هاي منتقد، شك نكنيد كه ديگر جواب نمي دهد! چرا كه عبور از فيلترينگ ايران، دقيقا براحتي نوشتن همين كلماتي است كه در حال بيانشان هستم...

3)همين الآن كه در حال نگارش اين نظر بودم، سري به سايت هاي آماري جهان زدم:
بر اساس وب سايت:
http://www.internetworldstats.com/stats2.htm
در آمريكاي شمالي، جمعيت 340,831,831 زندگي مي كنن كه 252,908,000 نفر از آنها، يعني 74.2 % به اينترنت بسيار پر سرعت دسترسي دارند!
اين كه ديگه آمار استكبار جهاني نيست؟! قبوا داريدش ديگر؟
خب!
اين در صد در ايران، با اشن سرعت و وضعيت، حدود 30-40 % است....

4) همين 32 مليون نفر كه به اينترنت دسترسي دارند، در پايين اين كامنت ها اظهار نظر مي كنند! يعني همين عدد سبز كه به معني موافقان من هستند، خيلي معنا ها مي تواند داشته باشد! چه اين جا، چه در ديگر پست هاي الف...

با تشكر از آقاي دكتر توكلي، به خاطر اينكه حد اقل شرائط كشور و فضاي IT را درك كرده اند و در اين جهت گام بر مي دارند.... (261749)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۵:۳۱:۴۵
این 32 ملیون هم از اون عددهاست ها! (261759)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۸:۳۱:۱۴
الف Ip من رو فیلتر کردی ؟ آخه بالام جان این Ip اختصاصی نیست و خیلی از کاربران ممکنه با این ip متصل بشن واسه اینکه خدمات اینترنت رو از یه ISP معروف تهرانی میگیرم

من رو محروم کردی به جهنم ولی نمیگی اینجوری آدمهای زیادی رو محروم کردی از گذاشتن نظر ؟

هیچ ip رو فیلتر نکنید بذارید نظرات برسه به دستتون و هر کدوم که خوشتون نیومد سانسور کنید (261802)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۶:۰۴:۳۴
بنده کارشناس یکی از شرکتهای مشاوره حوزه مخابرات هستم.
اشکال اصلی این آمار منبع آن است. اگر به سایتی که این آمار در آن اعلام شده مراجعه کنید می بینید منبع آمار سازمان جهانی مخابرات ITU است به ITU مراجعه کنید می بینید منبع وزارت ارتباطات ایران است و اگر از وزارت ارتباطات بپرسید از کجا فهمیدید ایران 32 میلیون کاربر دارد هیچ -تاکید می کنم هیچ- جواب علمی و قانع کننده ای در پاسخ به این سوال ندارند.
توجه کنید حدود 40 درصد جمعیت ایران در روستا ها هستند حالا جطور 32 میلویون کاربر اینترنتی داریم با عقل هم جور در نمی آیند چه برسد با واقعیت! (261771)
 
چراغ روشن
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۶:۵۰:۰۴
آمار ارائه شده به دليل نرماليزه نشدن بر كل جمعيت هر كشور از نظر علمي فاقد اعتبار است. (261787)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۷:۰۵:۴۲
چون مرتبط با بحث هست شاید بد نباشه بگم و دوستان توجه کنن

اینکه بعضی از دوستان صرفا به پرچم نگاه میکنن و میگن شما که آلمانی یا شما که آمریکایی یا شما که از انگلیس کامنت میذاری...

عزیز من، همه کاربران اینترنت میدونن که به خصوص در وضع فعلی بیش از نیمی از کاربران اینترنت در ایران گاهی از فیلتر شکن استفاده میکنند. این فیلتر شکنها در حقیقت پروکسی هستند، و وقتی شما با یکی از اونها سایتی رو میبینی، آی پی پروکسی سرور هست که از سوی سایت دیده میشه نه آی پی اصلی شما. چرا که پروکسی سرور هست که داره سایت رو میبینه و بعد هرچیزی رو که دیده برای کاربر اصلی (که در ایران هست) میفرسته. اکثر پروکسی سرور ها هم در همین سه کشوری هستند که نام بردم، کانادا را هم میتوانید اضافه کنید. (261789)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۱۹:۵۳:۰۷
261755 | محمود

[اما جالبه بدونید که با توجه به ضریب نفوذ بالای تلفن در کشورمون نظر سنجی های تلفنی قابل تعمیم به کل جامعه هستند که نظر سنجی اخیر دانشگاه مریلند آمریکا و همچنین نظر سنجی جدید بانک جهانی در مورد گرم شدن کره زمین ( از مردم ایران نظر سنجی شده) نمونه های خوبی از نظر سنجی های تلفنی هستند.[


پس اگر این درست است که حتما\" همین طور است چرا کودتاچیان و عاملین سبز
نظر سنجی \"نیو امریکن فاندیشن\" -در مورد انتخاب مجدد احمدی نژاد با ضریب 2 بر یک بنفع او که یک ماه قبل از انتخابات که از طریق تلفن انجام گرفته بود - را
بها ندادند و همچنان با متوسل شدن به دروغ شورش های خیابانی را برای \"تغییر
رژیم\" با کمک بیگانان ترتیب دادند وبرای آن هم از دست سروران صهیونیست خود
جایزه \" متفکر\" بودن را گرفتند؟ (261825)
 
خشايار
۱۳۸۸-۰۹-۲۷ ۰۳:۰۴:۱۴
دوست عزيز،
در مورد نظر سنجي New American Foundation چند نكته قابل توجه است:
1) روش شناسي اين نظر سنجي شفافيت ندارد. اين موسسه ادعا مي كند كه از يك كشور همسايه، تماس هاي تلفني با داخل ايران به زبان فارسي برقرار شده است و از هر سه نفر دو نفر به آقاي احمدي نژاد و يك نفر به آقاي موسوي براي راي دادن، ابراز تمايل كرده اند. تعداد نمونه ، روش نمونه گيري، تفكيك سني افراد شركت كننده در نظر سنجي، شهرها يا روستاهاي محل نمونه گيري، روش آماري ِ براي تحليل داده ها ذكر نشده است. اگر جناب عالي در اين موارد اطلاعات مستندي داريد لطفن لينك مربوطه را در ذيل همين نظر ارسال نماييد.
2)زمان نظرسنجي سه هفته قبل از انتخابات است. در سه هفته ي پاياني اتفاقات زيادي افتاد كه مي توانست به نفع يا ضرر هر كدام از كانديدا ها باشد.

عرض من اين است كه شايد هم اين نظرسنجي درست بوده است اما حضرت عالي سووال كرده ايد چرا از طرف سبزها رد شده است. كه جواب سووال شما به طور خلاصه اين مي شود كه چون اعتبار علمي آن مخدوش است (تكرار مي كنم كه اگر شما از جزييات اين نظرسنجي مطلعيد بنده را هم بي نصيب نگذاريد).

پاسخ قسمت انتهايي نظرتان كه در مورد حمايت بيگانگان براي تغيير رژيم و متفكر سال و غيره است پاسخ مفصلي دارد. ولي كوتاه اين كه اگر آقايان موسوي، كروبي يا خاتمي كوچكترين ارتباطي با قدرت هاي خارجي داشتند تاكنون مداركش را هزار بار از صدا و سيما پخش كرده بودند. به نظرم اين كه بگوييد همه ي مردمي كه معترض هسنتد با بيگانه ارتباط دارند و بازيچه دست هستند و دليل مستندي هم برايش نياوريد، دست كم گرفتن مردم و پاك كردن صورت مساله است.

با احترام. (261917)
 
نیما
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۲۰:۲۳:۳۳
البته فکر نمی کنم با اتصال از طریق دایل آپ هر بار یک ای پی جدید ثبت بشه و همچنین خیلی از کاربران ایرانی از پروکسی ها برای گشت و گذار در اینترنت مجبورا! استفاده کنند که به عنوان کاربر یک کشور دیگه ثبت می شوند که این هم به نفع آمار ما نیست از طرف دیگه ما که توی ایران زندگی می کنیم گسترش استفاده از اینترنت رو در کشور حس می کنیم پس این آمار 32 میلیون خیلی هم بی ربط نیست من از ای دی اس ال 128 استفاده می کنم که همیشه70 kb دانلود می کنه خودم هم نمی دونم چرا اینجوریه ولی خوب همیشه شعبان یه بار هم رمضون از طرفی زیاد شدن سایت های دانلود فیلم و فایل های حجیم دیگه توی این یکی 2 سال از بهبود سرعت اینترنت خبر می ده اون هایی هم که از دایل آپ نق میزنن برن ای دی اس ال بگیرن مکه مجبورتون کردن اخه .میدونم با تمام این حرف ها از دنیا خیلی عقبیم ولی اینکه می بینم با پرداخت ماهی 14000 تومان می تونم ماهی 30 گیگ دانلود داشته باشم و هر صحفهای رو توی یکی دو ثانیه باز کنم نمی تونم بگم وضع نت توی ایران بهتر نشده (261835)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۹-۲۷ ۰۰:۵۶:۱۶
با پرداخت ماهی 14000 تومان می تونم ماهی 30 گیگ دانلود داشته باشم
ممکنه بفرمایید کدوم شرکتی با این قیمت سرعت 128 و 30 گیگ محدودیت میده؟! (261889)
 
علی
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۲۲:۵۵:۳۰
سلام.من که باور نمی کنم این همه کاربر اینترنت داشته باشیم.به نظرتوت یه کمی اغراق آمیز نیست؟ (261860)
 
علی
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۲۳:۳۰:۳۶
نظرسنجی های اینترنتی تحت هر شرایطی فاقد اعتبار هستند حتی اگر 100 درصد مردم یک کشور به اینترنت دسترسی داشته باشند. و دلیل این بی اعتباری علاوه بر مسائل اماری که بعضی از آنها هم در بالا ذکر شده است دلایل فنی وتخصصی است و شما هیچ برنامه نویسی را نمیتوانید پیدا کنید که ادعا کند داده های حاصل از یک نظر سنجی اینترنتی معتبر می باشد. دلیل فنی آن هم به مکانیزم اعتبار سنجی کاربران شرکت کننده در نظر سنجی بر میگردد به گونه ای وقتی یک کاربر معمولی مثلا در یک سایت خبری در یک نظر سنجی شرکت می کند می بیند که دیگر امکان شرکت در نظر سنجی برای او وجود ندارد این در حالی است که چون او با کامپیوتر آشنایی کافی ندارد، چنین می اندیشد اما کسانی که با مسائل تخصصی کامپیوتر آشنا هستند، به راحتی می توانند برای خود شرایطی فراهم آورند که چندین بار در نظر سنجی شرکت کنند. (261865)
 
غ
۱۳۸۸-۰۹-۲۶ ۲۳:۳۹:۱۴
کاش این گزارش مقدار اطلاعات رد و بدل شده رو بر حسب مگا بایت، گیگابایت و ... طبقه بندی میکرد. و اگر همین اطلاعات رو به صورت سرانه گزارش میکرد اونوقت میشد فهمید کدام کشور جلوتره... (261867)
 
ایران پرست
۱۳۸۸-۰۹-۲۷ ۱۵:۳۱:۳۰
یادمه پارسال تو سایت nathionmaster اینترنت ایران از بین 188 کشور 185 بود
الان با سه پله پیشرفت 188 از 188 کشور هستیم
(کشورهایی مثل آمریکا با میانگین 63 مگ عمرا بتونن همچین مقامی بگیرن) (261980)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۹-۲۷ ۱۵:۴۶:۲۴
اي كاش در خصوص فيلتر هم اطلاعاتي منتشر ميشد كه بدانيم در ساير كشورها هم مثل ما از اين محدوديت ها دارند يا خير ؟ (261982)
 
فارغ التحصیل IT
۱۳۸۸-۰۹-۲۷ ۲۳:۰۳:۱۷
امارتون 100 درصد اشتباست از نظر جهانی اینترنت بالای 512 رو جزو استفاده کنندگان بحساب میارن نه اینکه طرف در هفته یبار ایمیل چک میکنه و جزو آمار میارید ! (262045)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۸ ۰۹:۵۱:۲۰
این رتبه مربوط به مردم ایران است نه دولت الکترونیک(!) ایران. خوب می بود یک آماری هم میگرفتند در منطقه ببینیم کدام دولت بیشترین سهم را در جنگیدن با اطلاع رسانی، و کندکردن تعمدی اینترنت دارد. (262028)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۸ ۱۶:۳۹:۴۰
اگر دوچرخه با ماشین قابل قیاس است

می توان ایران را از لحاظ اینتر نت مقام اول دانست

این اینترنت با این سرعت در روستاهای اروپا نیز مترود شده است (262305)
 
ج.ک
۱۳۸۹-۰۵-۲۶ ۱۷:۲۴:۴۶
ما به خاطر این در منطقه خاور میانه از نظر میزان استفاده از اینترنت اول هستیم که جمعیت کشور ما بیشتر از سایر کشور های کوچک منطه است همچنین بیشترین کاربران جوان در ایران است و دلیل دیگری نمی تواند داشته باشد (347430)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.