نظر منتشر شده
۷۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 60776
بين محارب و مخالف تمييز قايل شويد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۲۵
آشوبهای گستاخانه روز عاشورا در تهران، خشم ملی و راهپیمایی بی‌سابقه و با‌شکوه نهم دی‌ماه را به دنبال داشته است. مجازات حرمت‌شکنان و آشوبگران مسلح روز عاشورا امروز به خواسته‌ای ملی تبدیل شده است.

درباره ماهیت آشوبگران روز عاشورا و مجازات آنها تذکر چند نکته ضروری است:



عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده از حوادث تاسف‌بار روز عاشورا در خیابان‌های مرکزی تهران نشان می‌دهد افرادی که در این آشوب‌ها حضور داشته‌اند، از هویت و خواسته های سیاسی متنوعی برخوردار بوده‌اند. برخی از آنها شعارهای دینی نظیر هیا‌ت‌منا‌الذله می‌دادند، برخی دیگر فقط تماشاچی بوده‌اند و حداکثر در شعارهای ملایم همراهی می‌کردند و البته برخی هم با سردادن شعارهای‌ تند، سعی در ایجاد هیجان، آشوب و آتش‌زدن ساختمان‌های دولتی، بانک‌ها، مغازه‌ها داشته‌اند و حتی نمادهای عزاداری را تخریب کرده اند .



در واقع جماعت شرکت‌کننده در آشوب‌های عاشورا از یک هسته تندرو، ضدانقلاب و به شدت گستاخ برخوردار بوده است و تعداد معترض و تماشاچی تحریک شده‌ نیز با وحشی‌گری‌های سازماندهی شده ی آنها، همدستی کرده‌اند.



بدیهی است کسانی که به قصد ایجاد ناامنی و مقابله با حکومت به اموال عمومی و خصوصی حمله و آنها را آتش می‌زنند، طبق قانون مجازات اسلامی باید به اشد مجازات محکوم شوند. اما همه حاضران در آشوبهای روز عاشورا چنین نیتی نداشته‌اند. برخی از آنها در واقع معترضینی هستند که فریب ادعای دروغین تقلب در انتخابات را خورده‌اند. با تعلل مقامات رسمی استماع نظر این عده از شهروندان و بی توجهی به لزوم اقناع آنها از یکسو و  انبوه تبلیغات دروغین و مسموم رسانه‌های ضدانقلاب از سوی دیگر و از همه بدتر؛ سکوت مدعیان تقلب در انتخابات و شروع کنندگان فتنه، این هموطنان معترض به نتیجه انتخابات مانند پیاده نظام گروهانی بی‌فرمانده، جذب هستند تندروی ضدانقلاب و تروریست شده‌اند.



بدیهی است تکلیف این هموطنان، از آشوبگران مسلح و تروریست جداست. همچنانکه تکلیف معترضان به نتیجه انتخابات با هتاکان به ارزشهای عاشورایی جداست.



در نظام اسلامی، محارب و مخالف، تعاریف متفاوتی دارند. محارب کسی است که به آشوب و ناامنی دست می‌زند و حکمش اعدام است اما مخالف تا وقتی دست به آشوب نزده، از حقوق شهروندی از جمله حق تجمع، حق اظهار نظر، حق داشتن رسانه و حتی حق مخالفت برخوردار است.



متاسفانه در روزهای اخیر، برخی تریبون‌ها و محافل سیاسی به اشتباه، جسارت اوباش به عاشورای حسینی را به معترضان در انتخابات ربط می‌دهند. این اشتباه بزرگ و مشکوکی است. همه ملت ایران از جمله معترضین به نتیجه انتخابات و گروه‌های اصلاح طلب، از آشوبگران مسلح و هتاک بی‌زارند و حساب ملت و گروه‌های سیاسی از حساب حرمت شکنان عاشورا و ایجادکنندگان ناامنی جداست.



شاهد این مطلب این که، اقلیت مجلس در روز سه شنبه همراه با نمایندگان اکثریت در تظاهرات مجلس برای ابراز انزجار از هتاکی به عاشورا فعالانه شرکت داشت.



البته ضروری بود و هست که سران اصلاحات با محکوم کردن آشوبگری‌ها و توهین‌های ضدانقلاب در عاشورا، حساب خود را از این عده جدا می‌کردند و اجازه ندهند

ضد انقلاب، مجاهدین خلق، بازماندگان ساواکی‌ها و سلطنت طلب‌ها، مفسدان اخلاقی، کمونیست‌ها، ملحدان و مفسدانی که انقلاب اسلامی بساطشان را جمع کرد، از نماد سبز و اعتراض‌شان سوء استفاده کنند.



هر چند آقایان موسوی و کروبی با عدم تمکین به قانون و در پیش‌نگرفتن مسیر قانونی اعتراض به نتیجه انتخابات، در شروع و تداوم این فتنه و آشوب مقصر هستند اما راه بازگشت به مسیر قانون را نباید برای آنها بست به ویژه آن دسته از طرفداران آنها که از آشوبگری و توهین به مقدسات بی‌زار هستند و می‌خواهند در چهارچوب قانون فعالیت کنند باید از حقوق قانونی‌شان از جمله حق پرسشگری و پاسخ‌خواهی و حق اعتراض قانونی برخوردار باشند.



بدیهی است محکوم نکردن و مرزبندی نداشتن با آشوبگران محارب و مسلح، همدستی با آنها محسوب می‌شود و حداقل اتهام چنین کاری، زمینه‌سازی و کمک به آشوب و محاربه خواهد بود



 
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۶:۲۳:۰۱
خداوند پدر و مادر و شخص نويسنده را مورد آمرزش قرار دهد.
من عاشق ال بيت و اسلامم. اما انتقاد جدي به دولت و طريقه اداره كشور دارم. اين دوتا با هم فرق مي كنه. از دخالت خارجيها هم هيچ دل خوشي نداشته و نخواهم داشت.
برادران من دوستان هموطنان به عنوان يك سبز ايران را براي تمام ايرانيان و در صلح و پيشرفت و آزادي به همراه احترام متقابل مي خواهم.

در اين هفت ماه اعصابم داغون شده اما يك مبارزه سياسي در داخل يك خانواده بزرگ است. سعي كنيم و كنيد همديگر را درك كنيم

درود بر آزادي درود بر ايران درود بر انسانيت درود بر اسلام درود بر صلح

و دور بار خشونت و برادر كشي و استعمار و اتحمار و استبداد (268079)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۸:۵۴:۲۰
اولاچرا نیروهای امنیتی به این راحتی میذارن تابلو داران معاند و منافقین به این راحتی از کشورهای مختلف بیاییند و در هتلی نزدیک فردوسی لانه کنند و انجا را مرکر فرماندهی کنند.افرادی که بر علیه نظام دست به سلاح می برند و دارای موبایل های ماهواره ای ثریا هستند و مجهز به به انواع کلت کمری و سلاح سرد از کارد اشپزخانه تا شمشیر .و در داخل هم که تا دلتان بخواهد افراد نا اگاه.


و عده ای جوان هم جو گیر و سرمست نا اگاهانه با این افراد همکاری میکنند که مملکت را اتش بزنند.و باعث بشوند در طرف مقابل گروهای شهادت طلب اعلام امادگی کنند.



. دلیل این را هم نمی توانم درک کنم که چرا گروهی سکوت کردند؟دیگر منافقین باید چه کار کنند تا شما بیدار شوید.گویا اقایان به خواب سنگینی فرو رفته اند در حد نعوذ بالله اصحاب کهف. (268196)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۹:۰۵:۰۱
اي روح خدا مباركت باد....................سي‌سال جوان شد انقلابت

دیروز روز ناامیدی منافقین داخلی و خارجی بود


ملت ایران دیروز معاندین را تسلیم کردند. (268203)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۰۰:۳۷:۵۶
منافق میمیرد عبرت نمی پذیرد


نام منافق و فتنه گر به غایت صفت چسبناکی بود که نصیب برخی ها شد
فکرشو بکن ، مردم چپ و راست در گوشت بگویند منافق و هر جا اسم منافق را ببرند، تو گوشهایت تیز شود که نکنه دارن در مورد من حرف میزنند (268339)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۹:۰۱:۴۸
مخالف به خیابان نمی ریزد.
مخالف از 23 خرداد، ماشین آتش نمی زند و صف خود را هم از عاملان این کار جدا نمی کند.
مخالف، شعار \"نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران\" سر نمی دهد

. . .
اصلا مخالف کارش به خیابان آمدن و تظاهرات ؛یر قانونی نیست (اسم اصل 27 را هم نیاورید که بارها جواب داده شده است http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=566239 )
به نظر شما، وقتی خود مخالفین! صفشان را از محاربین جدا نمی کنند، چه باید کرد؟
یا باید مثل نیروی انتظامی، با همه با مدار برخورد کرد (که درست نیست) یا اگر مسئولیت اتفاقات پیش آمده بر عهده همان (مثلا) مخالفینی است که با ابزار نادرست به این کار دست زده اند و حتی حاضر نیستند صف خود را از محاربان جدا کنند. (268202)
 
ب
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۶:۴۰:۰۴
ممنون و خوشحالم که این نکات رو تذکر می‌دین. این کار به حقیقت‌جویی نزدیک‌تره. (268094)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۶:۴۵:۲۷
بسیار تحلیل به جا و درستی است. دستتان درد نکند. فقط اگر ممکن یک توضیحی در مورد چگونگی تشخیص دسته های معرفی شده در بالا توسط نهادهای انتظامی بدهید. در تصاویری که در سایت گرداب برای شناسایی آشوبگران ارائه شده است به نظر نمی رسد که دسته بندی بالا لحاظ شده باشد. به عنوان مثال خانمی که با شماره 20 مشخص شده است و یا آقایی که با شماره 16 تنها مشغول فیلم برداری است و در عکسهای قبلی هم مشخص است به چه دلیلی آشوبگر تحت تعقیب معرفی شده اند؟ (268097)
 
bhkamian
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۰۴:۱۹
شايد بتوان سخت ترين قسمت نبوت حضرت محمد (ص) را شكستن و از ميان بردن تعصب كوركورانه اعراب نسبت به اعتقادات بي پايه و اساس وغرور جاهلانه اشان دانست . تعصبي و غروري كه جز رسول خدا كسي را ياراي از ميان برداشتنش نبود . همانا بزرگترين و شجاعانه ترين جنگ امام علي(ع) از ميان برداشتن گروه خوارج بود . ايشان ميفرمايند : من چشم فتنه را در آوردم و جز من كسي را جرات اين كار نبود . چرا كه خوارج از متعصب ترين افراد نسبت به اجراي احكام و دستورات اسلامي بودند و به دور از تعقل و انديشه سوار بر مركب غرور خود را تنها هدايت يافتگان مكتب اسلام ميدانستند و باقي مسلمين را كافر و مرتد بر شمرده و مستحق هلاكت ميديدند. و انسانيت را مغرورانه در مسلخ تعصب سر ميزدند (268110)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۱۲:۳۱
اين فتنه گران يا اين كار هاي وقيحانه بنزين به شعله وفاداري به انقلاب و ارمانهاي امام كه داشت نزد بعضي ها كم سو ميشد پاشيد خون تازه در رگهاي انان جاري كرد
گاهي عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد (268121)
 
پیرو خمینی
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۱۵:۳۵
و لعن الله امت سمعت بذلک فرضیت به/ (268126)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۲۱:۴۷:۵۲
ان لم یکن لکم دین و کنتم لا تخافون المعاد فکونوا احرارا فی دنیاکم .....اگر دین نداشته و ترس اخرت ندارید لا اقل ازاده باشید حالا اقایان ازادند تظاهرات کنند ازادند اهانت کنند ازادند تحقیر کنند ازادند تهمت بزنند و ازادند هر بی شرافتی را در حق مخالفانشان انجام دهند اما طرف مقابل خیر اگر این است اسلام اللهم اشهد من به این اسلام کافر بوده و هستم و این کفرم را ذخیره اخرتم قرار ده و سیعلم الذین ظلموا ....... (268268)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۲۹:۰۸
برای من یک سوال پیش آمده،
حرمت شکنی در شب تاسوعا با عاشورا تفاوتی دارد؟ آنهم به جماران، منزل امام که از پاره کردن عکس ایشان هم بدتر است.

واقعا اگر حرمت شکنی بد است پس چرا این همه تناقض ؟ (268134)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۸:۴۱:۰۳
بیت امام و جماران و هرچه به آن عزیز سفرکرده مربوط می شود باید بیانگر محکمات انقلاب باشد و نباید به عنوان تریبون در اختیار کسانی قرار بگیرد که نمایندگان احزاب و جناحها هستند. این کار ظلم بزرگی است به امام و میراث معنوی او.چرا باید سخنانی از منبر جماران مطرح شود که بیانگر تفسیر لیبرالی از اسلام و خط امام و فلسفه عاشوراست تا بهانه ای به دست افراد احساساتی و تند داده شود؟!
به نظر من مسئولان بیت امام بیشترین تقصیر و قصور را داشته اند. (268187)
 
ناصر
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۲۰:۲۱:۰۴
کدام حرمت شکنی ؟ اینکه در سخنان آن شب بگویند حرمت آزادی از حرمت امام حسین بالاتر است جرمت شکنی نیست اما سکوت نکردن در قبال آن حرمت شکنی است ؟ در ضمن این آقایان سخنور که در جماران اجتماع می کنند چرا در قبال ولی فقیه بغی کرده اند؟ و چرا مردم باید ساکت بنشینند تا این بی آبرویان سخنوری کنند در حسینیه ای که متعلق به ملت و نظام است نه متعلق به خاندان (268184)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۲۱:۱۶:۰۷
ادب یه چیزی هست که گاهی هم ازش استفاده کنیم بد نیست.

از مطلب شما 2 مورد میشه نتیجه گرفت:
1) ما میگوییم عزادارن حسینی چه کسانی هستند و چه کسانی نیستند.
2) حمله به مساجد و حسینه ها هم خیلی بد نیست
3) حمله در شب تاسوعا ارجحیت داره بر عاشورا

از مطلب دوست پایین هم یک نکته میشه علاوه بر مطالب بالا فهمید:
حسینه جماران مخصوص کسانی هست که همانند ما می اندیشند و اگر بیت امام هم اجازه دهد ما اجازه نمیدیم، یعنی کاسه داغ تر از آَش

میگن یک شخصی به حر ریاحی هم ایراد میگرفت. میگفت اون اگر اول جلوی امام حسین رو نمیگرفت ، اینجوری نمیشد، بهش گفتن ، امام حسین که حر رو بخشید، گفت شاید امام حسین دوست داشته باشه شمر رو هم ببخشه!

ولی برادران مثل اینکه فراموش کرده اید اینجا ایران است نه خانه و یا محله شما.امام حسین متعلق به شما نیست که بخواهید بگویید چه کسی حسینی است و چه کسی یزیدی و بیت امام هم متلعق به همه مردم ایران است.
آقای خاتمی هم 8 سال رییس جمهور این مملکت بوده اند پس بهتره به جای کشیدن شمشیر برای یکدیگر، با عقلانیت در پی تعامل باشیم. (268262)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۱۷:۰۷:۲۴
حسینیه جماران جای انسانهای ضر انقلاب منافق صفت ضد رهبری نیست
خودتو گول نزن
واقعا چه نسبتی بین امام و اون خاتمی ...... وجود داره
همه چیزو وارونه جلوه میدید (268589)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۲۹:۴۰
همه کسانی که در آن رو به دعوت رسانه های برانداز به خیابان آمدند چه بخواهند یا نخواهند در هتک حرمت مقدسات و جرایم انجام شده و خونهای ریخته شده شریک اند. سرکردگان این جریان که حاضر نشدند مانع شکل گیری این اتفاق بشوند و تا این ساعت آن حرکتها را محکوم نکرده اند بیشترین جرم را دارند. هیچ مخالف قانونمندی حق ندارد به خاطر رسیدن به اهداف سیاسی و جناحی مقدساتی چون عاشورا را که پشتوانه فرهنگ و هویت ماست زیرپا بگذارد.
البته در برخورد با این فتنه حکومت همچنان باید ضمن قاطعیت با سعه صدر برخورد کند. بویژه برخی شعارهای تند این روزها را نمی توان با دیده مثبت نگاه کرد و باید هوشیار بود. (268135)
 
امید
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۳۰:۰۵
نفهمیدم! آیا در روز عاشورا هم باید بین محارب و معترض تفاوت قائل شویم؟ آنچه روز عاشورا اتفاق افتاد را باید با قبل از آن تفکیک کرد ولی در خود روز عاشورا تفکیک معنا ندارد.
ثانیاً: می ترسم جریان ما جریان دزدی از خانه ای شود که همه در صدد محکوم کردن صاحب خانه برای قفل بد و نزدن نرده و در خانه نماندن و ... بودند که داد صاحب خانه در آمد که پس تنها کسی که بی تقصیر است آقا دزده می باشد!
حالا قوه قضائیه مصمم شده آشوب گران را سر جایشان بنشونه! باز هم خیره! اما سران فتنه چه؟ (268137)
 
رحیم
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۴۳:۱۴
دستور خداوند جنگ با فتنه میباشد چرا هنوز فائزه ازاده -چرا مهدی ازاده
خدایا پناه میبریم بر خودت ازدست بدعت در احکام دینت و فرق بین مردم و اقازادگان (268149)
 
مردم
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۴۳:۲۵
اول و آخرش که چی؟

شاید بتونیم کسانی که ادعای تقلب کرد و زیر سبیلی رد کرد و قوه قضائیه کاری نداشته بهشون

ولی با کسانی که آشوب کردند درخواست اشد مجازات رو داریم (268089)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۴۴:۳۳
من با نظر بخش تحلیلی الف، اصلا موافق نیستم. بنظر من کسی که روز عاشورا رو برای اعتراض به حکومت در نظر گرفته بوده، آدم مشکل داریه.
یه آدم معتقد می‌دونه که روز عاشورا، روز حسینه. بنابراین اعتراضش رو حداقل توی این یه روز باید توی دلش نگه می‌داشت.
نباید لی لی به لالای کسانی گذاشت که در این روز خاص، از وقتیکه توی خونه بودند و تصمیم گرفته بودن که بیان برای اعتراض، به همه چیز فکر کرده بودن جز حسین (ع).
همشون می‌دونستن که اون روز، روز عاشورا بوده و باید نه به اعتقادات مردم، که به امام حسین (ع) احترام میذاشتن.
چطور روز بعدش، آه و ناله می‌کردن که دیروز عاشورا بوده، چرا نیروی انتظامی با ما برخورد کرده اما همون روز عاشورا خودشون رو زده بودن به کوچه‌ی علی چپ و یادشون نبود که نباید اعتراضات سیاسی رو قاطی عزای حسین(ع) بکنن؟ (268150)
 
سعید
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۹:۵۷:۳۴
اتفاقا بسیاری اعتقاد دارند که ریشه عاشورا هم سیاسی است: یعنی قیام امام حسین (ع) علیه حکومت ظالم زمانه. پس نمیشه گفت که عاشورا را با سیاست قاطی نکنیم. در ضمن سیاست ما عین دیانت ماست.
من خواهش می کنم دوستان یه نگاهی هم به عاشورای 1342 بندازن.
یا حق (268232)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۱۷:۱۲:۲۰
آقا سعید خیلی ساده لوحی که عاشورای 42 و کسانی که در آن زمان علیه محمد رضا شاه قیام کردند را با افراد منافقی که بر علیه نظام دل دشمنان را شاد کردند یکی میدانی
واقعا چشمتون را باز کنید
جمعیت میلییونی روز چهار شنبه را ندید
هنوز میگید در انتخابات تقلب شده
یه بار دیگه هم گفتم همه این فتنه ها از دروغ بزرگ تقلب در انتخابات سرچشمه میگیره (268592)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۴۵:۰۸
بماند لعنت دايم به اهل استبداد- نماند بر دل ما آرزوي آزادي ......الهم لک الحمد حمد الشاکرین و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون (268151)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۴۵:۴۲
خدا خیرت بده حماقت و سماجت و خودخواهی اقایون به اصطلاح سیاستمدار باعث شده همه به هم هر توهینی و افترایی ببندند و از هر اقدامی علیه یکدیگر کوتاهی نکنند چیزی که مطرح نیست اسلام و ایران است و گرنه ماه رمضان و اعیاد فطر و غدیر و دهه محرم امد و رفت اقایون با یک عکس خنده و یا گریه زورکی کنار همدیگر میتوانستند جلوی خیلی خونها و خسارتها را بگیرند اما هر کدام حق مطلق هستند و کنار باطل که طرف مقابل هست نمنشینند انگار که اینها همه معصومند و با علم به غیب از خطا مبری!؟ حتی نامسلمانهای غربی دنیا پرست گذشتشان برای کشورشان بیشتر است. از خدا بترسید (268153)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۴۶:۱۱
با عرض سلام
سخن بجاییست.
لیکن فراموش نکنیم که این آقایان با لجبازی کودکانه این پرچم را برای گروه های محارب نظام علم کردند و متاسفانه به هر دلیلی (احتمالاً عدم جسارت اقرار به خطا) حاضر به بازگشت به مسیر قانون و تبری جستن از این جماعت نیستند.
خلاصه بسیاری از خواص در این وقایع اخیر مردود شدند و گناه خواص بسیار سنگین تراست چون بسیاری از مردم را هم به دنبال خطای خود میکشند.
به هر صورت درود خداوند بر ملت غیور ایران که دیروز یکبار دیگر نشان دادند که از بسیاری از نخبگان و خواص با بصیرت ترند و کیلومترها جلو تر. خداوند روح امام عزیزمان را غریق رحمت گرداند که همیشه تاکید داشت که یک موی این کوخ نشینان (پابرهنگان) به تمام کاخ نشینان عالم برتری دارد. (268154)
 
محی الدین
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۴۶:۲۸
در مرحله اول باید محارب و مخالف را تعریف کرد
اگر منظور از محارب کسانی هستند که با اسلحه ، پول ، فساد ، ایجاد نفاق ، قتل ، جنایت ،تبلیغات ، شایعه پراکنی ، خالی کردن دل مردم و ... در برابر مردم و نظام اسلامی می ایستند حکم آن از نظر اسلام مشخص است
و اگر منظور از مخالف این است که در یک یا چندین مسئله سیاسی ، اقتصادی ، نظامی ، فرهنگی و غیره اختلاف سلیقه وجود دارد یعنی فرض براین که دو نظریه برای رسیدن به یک هدف مشترک وجود دارد و من موافق راه اول و دیگری موافق راه دوم است در اینجا می توان رای گیری انجام داد و تعداد آرای موافق هر کدام از راهها برای رسیدن به هدف مشترک بشتر بود آن طریق را مورد حمایت می باشد و دیگری باید به روشی که رای بیشتری آورده تمکین کند و حتی برای بهتر اجرا شدن آن حمایت نماید (268155)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۴۶:۵۲
احسنت بر شما. مخالف لازمه دموکراسی است. ولی آشوب مسلما به بیراهه میرود. اگر می خواهیم جامعه ایده آلی داشته باشیم، باید بتوانیم با هم صحبت کنیم. امیدوارم عاقبت این آشوبها به تیر و تفنگ ختم نشود که در آن صورت فقط ملت ایران متضرر میشود. یا علی (268157)
 
امانی
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۴۸:۵۳
با سلام . از شما بعید هست که این تفکر را داشته باشید .مگر میشود به آن هلهله ورغص وآوازی و... که در روز عاشورای حسین طرفداران موسوی به پا کردند با دید اغماض نگاه کرد .بدون شک همه آنها برای محاربه با دین خدا وعاشورا حاضر بودند .واگر جز این بود باید کوتاه می آمدند .اگر قوه قضا هم این تفکر را داشته باشد پس باید از امام حسین بخواهیم همه آنها را وسر کرده های بی دین آنها را مثل رجوی ها وموسوی ها را به سزای عملشان برساند .انشا ءالله (268158)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۷:۵۶:۰۶
خوب وقتی حسابشونو جدا نمیکنن چی؟
ما تا کی صبر کنیم؟
وجدانتونو قاضی کنین.حمله کننده به عذادار حسین محاربه و حرفی درش نیست.ولی تا کی به بهانه تقلب در انتخابات تن و بدل ما بلرزه و به مقدساتمون توهین شه؟
بابا انصافتونو شکر!
شب و روز ما شده نفرین.
با هزار نذر و نیار ار خونه میذیم بیرون که مبادا عین عاشورا به جرم داشتن چادر بمون حمله کنن.
غیرتتونو شکر!
همون به قول شما معترضین غیر محارب برا حمله کننده ها به ما کف میزدن
خودتون قضاوت کنین. (268159)
 
الف.لام.میم
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۸:۰۰:۰۵
سلام
تحریف سخنان علم الهدی در گویا نیوز و دیگر سایت های مخالفین:

http://www.google.com/search?q=%DA%AF%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87+%D8%A8%D8%B2%D8%BA%D8%A7%D9%84%D9%87++%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%87&rls=com.microsoft:sv:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7GGLL_sv (268162)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۸:۰۱:۴۶
هر چند آقایان موسوی و کروبی با عدم تمکین به قانون و در پیش‌نگرفتن مسیر قانونی اعتراض به نتیجه انتخابات، در شروع و تداوم این فتنه و آشوب مقصر هستند

میشه بفرمائید راه اعتراض قانونی چیست؟
یکی از این راهها مجوز برای راهپیمائی است (268163)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۰۰:۲۴:۲۴
طبق همان قانون هم به شما مجوز نمی دهند.و وزارت کشور این حق را دارد و کاری خلاف قانون نکرده.

اگه به کسی مجوز ندادن باید تبدیل به وحوش شود؟

راستی راهپیمایی برای چه برای زنده شدن گروهک انحصار طلب مرده؟ (268331)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۸:۱۳:۲۰
سلام حتما که نباید اسلحه گرم داشته باشند تا محارب شناخته شوند.زیرا طبق گفته بزرگان دین وعلمای بزرگوار همه اینهایی که حتی با سنگ به مردم عزادار حمله کرده اند محارب هستند واینها(معترضین معدود اما گستاخ وهتاک) با همون معاندین ضد انقلاب منافق به عقیده من تفکیک پذیر هستند امادیگر جمعیت محارب بر جمعیت غیر محارب غلبه کرده است زیرا اکثریت قریب به اتفاق معترضین! خود را کنار کشیده واز بطن خبیث ماجرا آگاه شده اند وحکم محارب هم چه اجرا شود وچه اجرا نشود از سر این حرامیان ساقط نمی شود.شاید هم خود مردم دست به کار شدند تا این جرثومه های مزدور را به سزای اعمال کثیفشان رساندند! تا ملت تکلیفش را با قوه قضاییه یک سره نکرده فرصت برای این قوه باقی است والا....!صبر ملت پایانی دارد.
ودر آخر ما همه تحت فرمان رهبریم.اگر ایشان ولی امر ما دستور نشستن بدهند ما نیز اطاعت می کنیم واگر هم دستور دیگری!بدهند باز اطاعت می کنیم.
ما همه سرباز توایم خامنه ای...گوش به فرمان توایم خامنه ای
یاعلی مدد (268168)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۸:۱۴:۳۷
lمتاسفانه امروز تندروی ها در هر دو جناح زیاد شده و این گروههای تندرو هستند که باعث این اتفاقات تلخ در این چند ماه اخیر گشته اند
اما نظر من این است که در این دوران فتنه باید به فرمایش حضرت علی مانند بچه شتر شد زیرا نه شیر دارد که از آن استفاده کنی و نه کوهان که بتوان سوارش شد
گاهی اگر سیاستمداران ما بر خودخواهی خود غلبه کنند و مصالح نظام را در نظر گیرند اوضاع آرام می شود (268170)
 
محمد رجبي
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۸:۱۸:۱۷
نكات ارائه شده در مطلب شما كاملاً درست است ولي جرم آقايان اولاً لطمه جبران ناپذير به عظمت و عزت حضور 85 درصدي مردم ايران در انتخابات بوده و ثانياً بي اعتنايي به فرامين رهبري كه چراغ سبزي شد براي آن 2درصد مخالف جمهوري اسلامي(بالاي 98 درصد ايرانيان به جمهوري اسلامي و نظام ولايت فقيه رأي آري داده اند) و در اين مسير نه تنها صف خويش را با محكوم كردن آن 2 درصد جدا ننمودند بلكه با اشارة انگشت اتهام به دوستداران نظام، اعمال آنها را مسبب جريه شدن اين اراذل خواندند و آزادانه گشتن آنها و اعلاميه هاي پي در پي آنها نشان آن است كه مسؤلان نظام اسلامي به دنبال سركوب و خفه كردن آنها نبوده اند و همواره خواهان جدا كردن صف خود با دشمنان تابلودار نظام اسلامي بوده اند اما سؤال اينجاست پس از گذشت اين همه فجايع و خسارات آيا راه برگشتي براي خود گذاشته اند؟
اگر شجاعت پذيرش اشتباهات خود را داشته باشند همين مردم خشمگين از اعمال اينها با بزرگواري كه در آنها سراغ داريم از گناهان آنها خواهند گذشت و از امدن آنان به آغوش انقلاب استقبال خواهند نمود. و مطمئنا كسي مانع بازگشت انان به مسير قانون نيست جز تعصب و كج فهمي و لجاجت بي دليل خودشان.
به اميد عاقبت به خيري همه آناني كه قدمي در راه خدمت به اين مردم نهاده اند. (268174)
 
محسن
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۸:۲۰:۰۹
من خودم شاید با نزدیک به 300 نفر از طرفداران آقای موسوی به شخصه صحبت داشتم به خاطر پاسخ به شبهات انتخاباتی ،خدا شاهده اکثر قریب به اتفاق این افراد انسان های منطقی هستند که با توضیح قانع میشن و مغرض نیستند.
نمیگم همه قانع شدند....
نمیگم من همه جا اونا رو قانع کردم شاید در بعضی جاها اونا هم حق دارند ولی یه شرط داره...
اگر می خواهی کسی رو قانع کنی نباید عصبانیش بکنی چون دیگه به حرف حق گوش نمیده ،حتی اگه حرف خیلی هم منطقی باشه.
الان شرایط جامعه ما طوری شده که کسی دیگه به فکر قانع کردن نیست.
آقای خامنه ای میاد میگه حضرت علی یاری به اسم عمار داشت که بین لشگر می رفت و به شبهات جواب میداد بعد اون وقت یه سری فکر می کنند که عمار فقط باید جون بده...
نه عزیز من فدایی رهبر خود بودن مثل عمار خوبه ولی بعضی وقتا میشه خیلی راحت تر گره ها رو باز کرد.
مثلا بیا به شبهات جوون ها پاسخ بده الان کلی شبهه در موارد مختلف وجود داره از دینی و اعتقادی بگیر تا سیاسی....
خیلی از این سوال ها جواب هم داره و ساده است حل کردنش.
ولی متاسفانه بعضی ها یا عامدا یا جاهلا نمی خواهند که شبهات جواب داده بشه آقای خامنه ای توی هفته اخیر باز هم گفت باید به شبهات نسل جوون پاسخ داد من نمی دونم این آقایانی که ادعا ولایت دارن چرا حرف رهبر خودشون رو هم گوش نمیدن بابا جوون ها ما خیلی خوبند به خدا....
و باز هم متاسفانه عده ای از اون طرف هم فقط با جعل اخبار دروغ دارن جمعیت جوون رو هیجان زده می کنند و نمی گذارند که با مغزش تصمیم بگیره تا وقتی این دو تا جریان وجود داره این حرفهای رهبری عملی نمیشه... (268176)
 
امیرعلی
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۸:۳۱:۵۸
یه خورده با این مطلب به الف امیدوار شدم. یه مدت هست که الف شد مثل کیهان و بی بی سی و فارس و صدای امریکا و اینا که از نظر من هیچ فرقی با هم ندارن . همون قدر که بی بی سی جو رو به هم می زنه بعضی از نشریات داخلی هم این کار رو می کنند. از آقای توکلی به عنوان صاحب امتیاز و بقیه دوستان الفی خواهش می کنم یه خورده در انتخاب مطالب با دقت بیشتر عمل کنند. این که فلانی خائنه یا محاربه یا فتنه گره هیچ مشکلی از قضیه حل نمی کنه که مسئله رو پیچیده تر هم می کنه.

من همیشه الف رو دوست داشتم چون تند نمی رفت و تمام مطالبش کارشناسی شده بود. اما جدیدا .........

:) (268180)
 
ناصر
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۸:۳۵:۳۸
باز راههای توجیه و تطهیر سیاسی کاران به راه افتاد الان که مردم با حضور تاریخی خویش راه را نشان دادند برخی مانند این نویسنده تمام تحلیل دوغکی خویش را به کار گرفته که راه برای اعتراضات بعدی را باز نگاه دارد راستی آقای تحلیل گر بگو ببینم نظرت در این مورد چیست که برخی از علمای یهودی که با پیامبر (ص) محاجه می کردند از سوی قرآن کریم قاتلین پیامبران پیشین شناخته شده اند در حالی که فاصله این گروه با آن قاتلین حداقل 500 سال بوده است ؟ آیا غیر از این است که رضایت و همراهی با فتنه گران و آشوبگران یعنی همان رفتار را از انان قبول کردن؟ چرا مردم را ابله فرض کرده اید یعنی چه کسانی بودند شعار هیهات من الذله می دادند؟ کدام ذلت ؟ ذلت نظام اسلامی ؟ راستی مسجد ضرار چه بود؟ چرا اهانت به ولایت را دست کم می گیرید؟ به خدای احد و واحد اگر انسان بودید و حضور مردم با عکس رهبری را می دیدید می فهمیدید که منظور مردم اصل نظام و رهبریست و نقطه ی مقابل هم مخالف دولت نیست معاند نظام و رهبریست؟ آنگاه این قدر از حق اعتراض و داشتن رسانه و خزعبلاتی از این دست نمی زدید مگر در چهار سال گذشته کسی از محخالفت و حتی توهین به دولت و رئیس جمهور منتخب ممانعتی به عمل آورده بود؟ بی خردان این وقایع اخیر هیچ ربطی به مخالفت و اعتراض به سیاستهای دولت ندارد اینان به مقابله برخاسته اند و تکبیر گویانشان می خواهند قرآن بر سشر نیزه کنند در مقابل نظام اسلامی ؟ دیگر چه می خواستید بشود؟ به جای تطهیر و رهنمود دادن برای رهایی معاندی به بهانه های واهی به این فکر کنید که چرا همین حضور شعاردهندگان به قول شما محلل امروزی از سوی رسانه های بیگانه و دارالکفر امروزی با حدت و شدت تشویق می گردد؟ چرا حتی اگر 10 نفر هم چنین اقدامی می کردند و در روز عاشورا شعار ضد ولایت فقیه می دادند و حتی جایی را هم آتش نمی زدند باز هم مورد تایید دارالکفر بودند؟ و چرا باید با آن هم مقابله می شد؟ (268182)
 
نیما
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۰۶:۵۷:۵۶
آقای امیر شما مو رو میبینید بقیه پیچش مو رو (268438)
 
سید جوادحسینی آملی
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۸:۳۹:۱۴
بهتر است بدانید که این یک بحث فقهی است ونمی توان تنها با تحلییل های سیاسی و ژورنالیستی به آن پرداخت. در متون فقهی اهل بت آمده است که مخالف نظام اسلامی وکسی که در مقابل ولی جامعه تمکین نمی کند محارب شناخته می شود. در ضمن لطفا به این بحث های تخصصی که تخصص آن ر ا ندارید وارد نشوید ونمی خواهد دلتان برای امثال میرحسین موسوی بسوزد.
به نظر شما کار شرعی را می توان ماست مالی کرد. حداقل قضیه آن است که سران اتفاقات اخیر مجرم هستند.هرچند عامل نیستند ولی غیر مستقیم بستر سازی کردند. این خود در فقه تشیع جرم بوده ومجازات دار د (268185)
 
آبادانی
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۸:۴۷:۵۳
من یک سوال دارم ایا وقتی در یک نقطه تابلو خطر نصب گردیده و یا ورود ممنوع و هشدارهای لازم هم داده شده آیا میتوان به فرد خاطی عنوان اشتباه کار را داد ؟ براستی تا کی میخواهیم با عناوین و القاب راهی برای فرار این افراد باز کنیم آیا مبارزه و انتقاد این است که همراه اغتشاش گران باشیم و جمعیت آنها زیاد کنیم و در صورت هجوم ماموران به کمک اغتشاش گران برخیزیم و در نهایت بگوئیم ما مخالف هستیم و نه معاند ؟ تا به کی میخواهیم به کسانی که مشمول این بند از زیارت عاشورا میشوند مجال دهیم که قاتلین امام حسین را سه گروه دانست آنان که دستور دادند و کشتند آنها که سکوت کردند و آنها که قاتلین را یاری دادند حال لطف کنید و بگوئید کسانی که به حمایت از این جریانات و افراد بر میخیزند جزء کذام یک از این افراد هستند؟ (268194)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۸:۵۹:۱۶
In sait rawesh monafeghane ra har gez kenar na-gozashte wa ba in raftar yki be nal yki be mikh tardid dar afkare omomi iijad mi-konad.
Newisande mohtaram maghle ba in koftar mi-khahid sabet be-konid ke dar hadesei ashora faghat Shemr,Omar-sad,Harmale wa....mahareb boodand ne Yazid. (268199)
 
آمنه
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۹:۰۵:۱۶
سلام آقای توکلی دیر بود اما اظهار نظر خوبی گذاشتید امروز ،ممنونیم برادر.

ما دشمن نیستیم،محارب نیستیم،سلطنت طلب و منافق هم نیستیم،ما ایرانی مسلمان و انسانیم و معتقد به تمام ارزشهای انسانی اسلامی

درد ما این .طن رو به تباهی است می خواهیم دریابیمش دریابیدش ، برای تهعالی خودمون فرزندانمان و آیندگان

ما معترضیم ما حرفهای جدی برای گفتن داریم
اینقدر با چسباندن ما به بیگانه بهانه به بیگانه برای دخالت ندید
اینقدر با چشباندن ما به بیگانه حوانان پرشور اما بی تجربه ما را به دامان دشمن نیندازید

من دهاتی ام ما دهاتی ها می گوییم: قوم وخویش گوشت آدم را بخورد پوست را درو نمی اندازد می گوییم:فامیت بدش هم فامیله باید دست دشمن و بیگانه ندادش تا وقتی برگرده
هدف نا یکی است اما کسانی که هدفشان غیر ازاهداف ماست(یا دشمنان بیرو نی اند یا دشمنان اسیر نفس و قدرت و شیطان) آنها دارند ما را از هم جدا می کنند

عاقلان به داد برسید آرامتر حرکت کنید با توطئه های کثیفی دارند ما را از هم حدا می کنند با تحریک عواطف مذهبی مردم با حقه های زشت و ناحوانمردانه

ای مسلمانان آیا امروز برای حسین یاریگری هست؟
در جنگ و خشونت به راحتی جای دوست و دشمن عوض می شود این را تمام تحارب تاریخی و افسانه های قدیمی یادمان دادند اما فراموش کرده ایم.

خدایا بیمناکم و می ترسم پروردگارا به حرمت خون حسین یاریمان فرما و توطئه گران و دشمنان حق و عدالت را رسوا کن (268204)
 
meisam
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۰۰:۰۸:۲۳
شما که خودتو مسلمان شیعه می دونی اصلا یک ذره جایگاهی برای ولی فقیه قائلی ؟ اصلا در این رابطه مطالعه کردی ؟ اگه ما اسممون شیعه باشه ولی مثل مثل منافقینی که تا پاسی از شب راز و نیاز خدا می کردند ولی آخر به جنگ با حضرت علی رفتند چه فرقی داریم ؟ رو این موضوع بیشتر فکر کن .خواهش می کنم. (269218)
 
mihan
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۹:۰۶:۵۱
آقای موسوی , به نظرم بهتره تا قبل از سال 2010 روی توییتر و فیس بوک از ملت ایران عذرخواهی نمایید.
تا عجیب ترین داستان سال 2009 اینترنت رقم بخورد. (268205)
 
حامد
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۹:۰۸:۳۸
توهین به نظام
توهین به ولایت فقیه
توهین به رهبری((امام خامنه ای))
توهین به امام((امام خمینی))
توهین به امام حسین((علیه السلام))
توهین به عاشورا
توهین به ایرانی وایران
توهین به انتخابات ایران
توهین به هیئت های مذهبی
صلب آسایش مردم


این همه ی آن چیزی است که در این افرادوجوددارد (268208)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۹:۲۷:۰۹
با تهمت ضد انقلابی و بی دین خواندن معترضان ، بذر نفاق در جامعه کاشته میشود و ترمیم این زخم قابل درمان نخواهد بود هنوز دیر نیست همه میدانیم در بسیاری از خانواده ها
نیز این اختلاف ریشه دوانده آیا پدر میتواند به پسر و دخترش بگوید منافق و جیره خور بیگانه و نعوذ بالله فرزند به پدرش بگویید .... اندکی تامل کنید بزرگان قوم.
همیشه در هر اتفاقی مثال گذشته را میزنیم ، نباشد که در آینده برادر کشی این ملت ، سر اختلاف کوچک ، مثل دنیا شود . ایکاش بزرگان ، ارباب جراید ، مفسران ، مذهبیان ، روشنفکران به جای کوبیدن بر طبل جنگ ، به فکر راه حلهای مختلف می افتادن (268220)
 
مجید
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۹:۳۴:۱۵
چاقوی استدلال در فضای ملتهب و هیجانی هیچ چیز رو نمی بره ! تو این وضعیت تندرو ها تعیین کننده شدن
بارها گفتم که خیلی از مردم ما احساس تعلق خاطر به جنبش سبز دارن ! و وصل کردن این آشوب ها به هسته جنبش سبز باعث موضع گیری شاید بی منطقی او نها میشه ! (268223)
 
محمود
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۹:۴۰:۱۷
باسلام. بنده مقاله فوق را نخواندم چون از این دست مقالات تا دلتون بخواد در خارج و سایت های خارجی چاپ می شه. ولی یک نظر دارم و آن این است که همانگونه که در جنگ صفین و خندق،احد وخیبر و ... حضرت امیر گردن می زد و حالا هم در عربستان همه پنجشنبه ها مجرمین را در ملا عام گردن می زنند و در اخبار شبهای جمعه هم در تلویزیون اطلاع رسانی می کنند، چرا ما که دایه اسلامی بودن داریم طرفدار علی و حق و عدالتیم حکم خدا را برای محاربین اجرا نکنیم و در جلوی دانشگاه تهران و زیرپل کالج و ... گردن منافقین را نزنیم؟ تا همه حساب کارشون رو بکنند؟ (268224)
 
محمد سام
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۱۹:۵۹:۱۹
خواهشا ماست مالی نکنید! تمام کسانی که روز عاشورا در تجمعات بودند با

جان و دل! اموال مردم رو آتیش میزدند. در تصاویر کاملا واضح است که حاضرین

با هر آتش سوزی سوت و کف میزدند و اگر میتونستند به عنوان تبرک چند تا سنگ

هم پرتاب میکردند!

باید ریشه این جریان خشکیده بشه و دیگه دلیلی نداره که ما شاهد اعتشاشات

باشیم. صبرمون تموم شده و به هیچ عنوان دیگه تماشاچی نیستیم.باور نمی کنی؟

بچرخ تا بچرخیم. (268233)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۲۰:۱۶:۱۶
لازم است برخی افراد به این نکته اساسی توجه کنند که هرگز در صحنه های خشونت و درکیری امکان خواندن نیت های قلبی افراد وجود ندارد و نمی توان افرادی را که حضور دارند براین اساس طبقه بندی و تفکیک کرد. لذا باید خود افراد اینقدر تعقل داشته باشند تا در اجتماعات و کرد هم آیی هایی که سوابق قبلی نشان داده همواره منجر به تخریب و خشونت شده حاضر نشوند. در غیر اینصورت اگر برخورد جدی با عاملان این حوادث صورت کیرد ممکن است دامنه برخورد متوجه همه حاضرین شود و برخی ناخواسته قربانی فتنه و فساد بوجود آمده توسط دیگران شوند. دقیقا به همین دلیل است که مرتب از افراد خواسته می شود که با اتخاذ شیوه های مناسب صف خود را از مشتی آشوبگر جدا کنند و عملکردها شعارها و حضورهایشان را با آنها یکی نکنند و از حضور در اطراف و اکناف حوادث و خرابکاری ها اجتناب کنند.

حضور یک جوان در میان جمعی که مشغول آتش زدن یک بانک یا سایر اموال عمومی هستند یا در حال درگیری و برخورد با نیروی انتظامی هستند چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

مخالفت سیاسی در قالب ها و چارچوب های قانونی کاملا معنی دار و پزیرفته است. آیا کسی تا به حال متعرض نمایندگان طیف اصلاح طلب در مجلس شده است؟ آیا آرای قانونی آنها در ارتباط با مسایل کشور و صلاحیت دولت مورد تردید و تشکیک کسی قرار گرفته است؟

لازم است افرادی که تنها خود را مخالف سیاسی و مخالف فکری دولت می دانند به این نکته توجه کنند که با حضور در تجمعات غیر قانونی و بدون مجوز عملا در صحنه هایی قرار می گیرند و با کسانی همراه می شوند که بر اساس تجارب ماه های اخیر در نهایت کارشان به برخورد با نیروهای انتظامی و اغتشاش ختم می شود. لذا در این شرایط حساس باید توجه کرد که باید از راه های دیگر به ابراز عقیده خود اقدام نکایند و با قرار گرفتن در کنار اغتشاشگران و منافقین نقش سپر انسانی آنها را بازی نکنند و گرنه به علت شرایط حاکم در هر بحرانی پس از آغاز تخریب و اغتشاش نمی توان انتظار داشت که ضابطین قانونی بتوانند بر اساس خواندن نیایت قلبی افراد گناهکار و بی گناه را تفکیک کنند.ضمن اینکه این افراد وقتی در صف واحد قرار می گیرند همه در مقابل نتایج حاصل از این صف آرایی مسئولیت مشترک خواهند داشت و لازم نیست همه افراد حاضر در این صف عملا دست به کار خلاف زده باشند.

در روز عاشورا هم همه کسانی که در لشکر یزید حاضر بودند در قتل حسین شریک بودند هر چند که نهایتا یک نفر از آنان بود که سر ابعبدالله را از بدن مطهرش جدا کرد. همصف بودن با قاتلان حسین حنتی برای کسانی که در صحنه عاشورا حاضر نشده ولی به این عمل راضی شده و یا در برابر آن از سر رضایت سکوت کرده اندهم تا ابد مسئولیت و لعنت در پی داشته است.

لذا برای تمیز قائل شدن بین افراد محارب و افراد مخالف لازم است خود مخالفین در درجه اول به تفکیک جدی صف خود از محاربین به جد اقدام کنند و همانگونه که حاضر نیستند با فردی معتاد و یا فردی که ظاهرش حاکی از خلافکار بودن اوست در خیابان و کوی و برزن هم قدم شوندیا حاضر نیستند در ملا عام در شیشه خالی مشروبات الکلی آب بیاشامند, به جد باید از هم صف شدن و هم قدم شدن با محاربین اجتناب کنند چون حتی حضور در صحنه های اعمال غیر قانونی آنها هم می تواند باعث ایجاد مسئولیت های شرعی و قانونی شود. اجتناب از شریک شدن آگاهانه یا نا آگاهانه در این جرایم بزرگ اولین مقدمه لازم در ایجاد شرایط لازم برای این تفکیک است. (268244)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۲۰:۲۷:۳۱
دراین هیاهوها اسلام را فراموش نکنیم .
متاسفانه بعد از سی سال از انقلاب اسلامی به نظر می رسد جامعه ما در بعد دین شناسی و محوریت دین در تمامی شئونات جامعه توفیق چندانی پیدا نکرده است این مطلب ر اازاین جهت می نویسم که عده ای که هیچ گونه تخصصی در مسائل دینی ندارند ودست به قلم هستند یا عده ای که اهل دین ودرس خوانده حوزه های علمیه هستند،هر روز با تمام توان عده ای را فقط به خاطر اختلاف نظر های سیاسی با خودشان ، یا منافق می کنند یا محارب، من نمی دانم این بزرگواران چه پشتوانه قرآنی یا روایی قابل دفاع در بین دین پژوهان دارند که با استدلال به آن حکم محاربه صادر می کنند.این که تا صحبتی پیش می آید عده ای پای خوارج و منافقین ار پیش می کشند و دیگران را مزدور و بیگانه می خوانند چگونه قابل توجیه است؟ شما به شعارهایی که در راهپیمایی ها نسبت به برخی از دلسوزان نظام داده شد توجه کنید.امروزه همه می فهمند وقتی شما می گویید مرگ بر منافق منظور شما چه کسانی هستند ، یا وقتی می گویید مزدور آمریکایی منظور شما چه اشخاصی هستند. امروزه اگر بنده که دغدغه دین ومذهب وانقلاب را دارم تذکری دهم که موازین دینی را به خاطر نپسندیدن فکر واندیشه طرف مقابل زیر سئوال نبرید فورا می گویند تو هم جزو جبهه منافقین شدی؟
بنده دلسوزانه اعلام می کنم آن چه نباید دراین هیاهوها مورد فراموشی واقع شود فرامین بلند و والای اسلام است. حتی اگر کسی مجرم هم باشد یا بالاتر منافق هم باشد شما نمی توانید به شخصیت او توهین کنید یا به خاطر اشتباهش هر طور که خواستید با او رفتار کنید اگر کسی مدعی است که این گونه نیست دلایل عقلی ونقلی خود را طبق آموزه های غنی اسلام ارائه نماید.اجازه دهیم دین پژوهان جامعه نیزبدون دغدغه وترسیدن از انگ نفاق وارد گود نقد و بررسی وقایع روز جامعه شوند تا خدای نکرده از اسلام واقعی فاصله نگیریم. (268247)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۲۰:۲۸:۰۶
مشكل جامعه جداي از اين حرفهاست من به همراه خانواده و تمامي اقوام در هيچكدام از اين راهپيمايي هاي اعتراضي و به قول برخي ها اغتشاشات شركت نداشته ايم اما از شرايط بسيار ناراضي و دلخور هستيم افسردگي و نا اميدي و كلافگي بسيار فراگير شده كسي به ديدن كسي نميره حوصله خنده وشوخي نيست . همه در حال بحث هاي سياسي و اقتصادي هستند .! همه معترض و ناراضي . در حيرت و شگفتي از سياست هاي دولت و نحوه اداره مملكت...
مسئله ما بيش از آنكه تقلب در انتخابات باشه شخص رئيس جمهوره مطمئن باشيد اگه در اين انتخابات براي مثال محسن رضايي پيروز ميشد (علي رغم اينكه بنده به ايشان راي نداده و دوست ندارم ) به هيچ وجه اينقدر عصبي و معترض نبوديم ... به نظر من جناح اصولگرا بر روي كسي وحدت انجام داده كه مردم از وي و رفتارهاي عوام فريبانه وي كلافه و عصبي هستند. (268248)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۲۰:۳۰:۰۲
سلام
مخالفین خودشون باید خطشونو از محاربین جداکنن. اگر واقعاً راست میگن و محارب نیستن باید وقتی می بینن عده ای دارن اینجوری رفتارهای هتاکانه میکنن باید اونجا رو ترک میکردن و از اونها جدا میشدن و یا حداقل اینه که دیگه درتجمعات بعدی این افراد شرکت نکنن. ولی وقتی هربار در همه تجمعات حضور دارن ، نیروی انتظامی که نمیتونه ماژیک برداره و روشون علامت بزنه بگه مثلاً این محاربه این مخالف
مخالف واقعی و کسی که مدعی میشه این یه اختلاف درون خانوادگی هست مسلماً الان که می بینه اعتراض اون تبدیل شده به محملی برای سوء استفاده منافقین و ضدانقلابیون، سکوت میکنه و مصلحت کشور و اسلامو به خواسته خودش ترجیح میده . ولی اگر این کارو نکرد نتیجه میگیریم که اونم محاربیه که نقاب مخالفت به صورتش زده. (268250)
 
الف.لام.میم
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۲۰:۳۷:۱۵
سلام
در مورد نظر شماره 268162 تحت عنوان تحریف سخنان علم الهدی در گویانیوز چون امکان پیداکردن آن از طریق آدرسی که نوشته ام مشکل است توضیح کوتاهی می دهم :
مطابق خبرگزاری فارس و دیگران علم الهدی گفته بود \"یک مشت گوساله بزغاله به ولایت فقیه توهین می کنند\" ولی گویا نیوز و دوستانش نوشته اند: \"علم الهدی: یک مشت گوساله بزغاله با ولایت مخالفت می کنند\"
برای پیدا کردن متن های اصلی این عبارت را در گوگل بنویسید.: \"گوساله و بزغاله مخالف ولایت فقیه\". (268251)
 
حسن
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۲۱:۱۱:۰۹
[1-در مضمون زيارت عاشورا داريم: خدا اعنت كند كساني را كه به نحوي سياهي لشكر عمر سعد شدند.2-هيچ جاي انكار نيست كه مخالف با اغتشاشگر متفاوت است اما گاهي مخالفين بي بصيرت و جاهل سياهي لشكر اغتشاشگران مي شوند.3- اگر اغتشاشگر خرمت عاشورا نمي داند مخالف كه مي داند پس چرا بعد از مشاهده آن شعارهاي هنجار شكن صف خود را از يزيديان جدا نكردند (268259)
 
عاقل
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۲۱:۲۸:۴۵
خدا عقل رو داده برا چنین روزی که بدونی توی زمین جه کسی داری بازی میکنی. لشکر معاویه هم تو جنگ صفین فکر می کردند دارند برای حق میجنگند.ادم اگه اعتراضی هم دارم نباید اجازه بده منافق و ضد انقلاب و سلطنت طلب و.... از اعتراضش سوء استفاده کنند وگرنه او مسول و مقصر است.از اول سنگ بنای اردو کشیه خیابونی اشتباه بود تازه بعدش هم که راهپیمایها رادیکالتر شد سران سبز جلوگیری نکردند ومحیط را برای ضدانقلاب فراهم کردند پس اونها مقصرند و تحلیل و توجیه شما اشتباهه. (268264)
 
اسماعیل
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۲۱:۳۳:۱۴
شاید ماهیت مخالف و محارب با هم فرق داشته باشد اما این دو دنبال یک هدف هستند آن هم از بین بردن نظام . در راه رسیدن به این هدف هر کاری می کنند. محارب با کارهایی مثل روز عاشورا و معترض با تمکین نکردن به رای ملت ، تمکین نکردن به قانون ، هم صدا شدن با دشمنان قسم خورده ملت، شعارهایی مثل آزادی و اصلاحات. البته نمی گویم آزادی و اصلاحات بد است اما همانطور که مولایمان فرموده : َُِإنها کلمة حق یراد بها الباطل (268266)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۲۱:۵۰:۵۱
شمبرای من یک سوال پیش آمده،
حرمت شکنی در شب تاسوعا با عاشورا تفاوتی دارد؟ آنهم به جماران، منزل امام که از پاره کردن عکس ایشان هم بدتر است.

واقعا اگر حرمت شکنی بد است پس چرا این همه تناقض ؟ا


شما شرح واقعه رو شنیدی یا اونجا بودی؟ آخه متاسفانه الان مردم به خودشون زحمت سر کوچه رفتن و دیدن وقایع بی خطر رو هم نمیدن!
اونجا جدا عزاداری بود؟ من اونجا بودم بیشتر به پارتی نزدیک بود تا عزاداری و اتفاقا برخی از دوستان شما هم از کلمه \"حسین پارتی\" (با عرض پوزش از دوستان مذهبی) استفاده می کردند (268271)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۰۰:۵۲:۳۰
بله من هم متاسفانه خیلی اتفاقی شب تاسوعا تهران بودم، و دوستم دعوتم کرد که بیا بریم. من به آقای خاتمی بی علاقه نبودم. ولی متاسفانه خبری از عزاداری نبود. برایم جالب بود که یک نفر که می گفتند نوه ی امام هستند (سید حسن خمینی نبود) هم در آن مجلس حضور داشتند و کسانی که اصلا مشخص بود اهل عزاداری نیستند جمع شده بودند
تاسف آور بود
امیدوارم خاتمی به خودش بیاد. تا به حال حتی عکسهای شب چله خاتمی با هنرمندان را هم باور نمی کردم ... ولی اون شب همه چیز ره به چشم دیدم. بدتر از همه لحن تمسخر آمیز شرکت کنندگان وقتی در مورد اقای خامنه ای و احمدی نژاد و سایرین صحبت میکردند و قهقهه هایشان در شب عزاداری امام حسین بود که اصلا تناسبی با مجلس و محل مقدس که گامهای امام بر آن زده شده بود نداشت.
من از طرفی پشیمان بودم که چرا به چنین مجلسی امده ام و از طرفی خوشحال بودم که واقعیت را با چشمانم دیدم (268348)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۲۱:۵۴:۲۱
چاقوی استدلال در فضای ملتهب و هیجانی هیچ چیز رو نمی بره ! تو این وضعیت تندرو ها تعیین کننده شدن
بارها گفتم که خیلی از مردم ما احساس تعلق خاطر به جنبش سبز دارن ! و وصل کردن این آشوب ها به هسته جنبش سبز باعث موضع گیری شاید بی منطقی او نها میشه

هموطن عزیز ما منتظریم تا سران شما در این دهها بیانیه ای که دادند لااقل حساب خودشون رو از منافقین جدا می کردند که متاسفانه نه تنها این کار رو نکردند بلکه بنزین ریختند رو این آتیش (268273)
 
کیان
۱۳۸۸-۱۰-۱۰ ۲۲:۲۵:۵۱
حرف ما این است:
این فتنه گران حرمت ارباب شکستند
............
شما این افرادی که هیئت و قرآن آتش می زنند محارب نمی دانید؟
به احکام شرعی رجوع کنید؟
وای بر کسی که فقه نخوانده و می خواهد حکم خدا را بگوید
نحوه برخورد با شخص محارب که در قرآن آمده:
1- قتلوه: بکشیدش
2- صلبوه: به صلیب او را بکشید
شما که به قرآن ایمان دارید بسم الله همان کسانی که قرآن آتش زدند و جوانهای سرباز نیروی انتظامی ما را کتک زدند و کشتند و به رهبر جامعه مسلمین بهتان و تهمت زدند و عکس او را پاره کردند اگر به صلیب نکشید به هر دلیلی که می خواهید بگویید از جمله مصلحت نظام و .... به قرآن عمل نکرده و فردا یوم الحساب باید پاسخگو باشید.
آقای قوه قضائیه
آقای مجلس
آقای رییس جمهور
شما که رأس حکومت اسلامی فعالیت می کنید قرآن را برای شب قدر به سر نگیرید اگر نمی توانید عمل کنید.
والله مصلحت عمل به قرآن است نه بهانه به این حقوق بشری نما ها دادن.

به قرآن عمل کن ای برادر خبرگزار من
ای دوست خوبم الف
به قرآن هم نگاه کن شاید همه چیز در قانون صحیح گفته نشده باشد.
از سرچشمه آب بنوش ای دوست خوبم. (268279)
 
بسیجی
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۰۰:۳۶:۱۹
موافقم.همانطور که باید به منتقدین و مخالفین اجازه بیان اندیشه هایشان را داد باید در مقابل محارب هم به شدت ایستاد .اما در این وسط باید مواظب باشیم محارب خود را جای منتقد جا نزند و از زیر مجازات بگریزد.در ضمن جناب نویسنده توجه داشته باشید که هیچ منتقد و مخالفی که مسلمان باشد روز عاشور را برای مخالفت انتخاب نمی کند آن هم با این وضع .در ثانی کسانی که در کنار توهین کنندگان ایستاده اند و شعارهای ملایم تری هم می دهند نیز مقصرند چون هیچ یک از عاشقان حسین این جمع را برای انتقاد و یا بیان نظرات انتخاب نمی کند. (268338)
 
fereydoon
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۰۱:۱۱:۲۵
در ایام دهه عاشورا مردم معمولآ سراغ منابری میروند که واعظ ان مطابق سلیقه شخص باشد و کسی سراغ منبری که واعظ ان با سلیقه اش جور نباشد نمیرود معلوم نیست چرا در این ایام عده ای که سلیقه شان با اقای خاتمی جور نبوده فقط برای برهم زدن محلس به جماران رفته اند و نیروی انتظامی هم منعشان نکرده است بنظرم این نوع روشها یا حمله به خوابگاه دانشجویان هم دانشجویان غیر سیاسی را سیاسی میکند وهم مخالف را محارب (268354)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۰۱:۲۴:۲۱
اتفاقا بسیاری اعتقاد دارند که ریشه عاشورا هم سیاسی است: یعنی قیام امام حسین (ع) علیه حکومت ظالم زمانه. پس نمیشه گفت که عاشورا را با سیاست قاطی نکنیم. در ضمن سیاست ما عین دیانت ماست.

دیانتتون هم بی حرمتی است؟ما روز عاشورا چیزی که ندیدیم دیانت بود. (268359)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۰۱:۲۷:۱۲
1- حوادث اسف انگیز روز عاشورا در تهران و سپس در دانشگاه صنعتی شریف دسیسه و توطئه منافقین و مخالفان اسلام و ولایت فقیه است و به شدت محکوم است و نسبت دادن ان به اصلاح طلبان اشتباه نابخشودنی است و محاکمه سریع و قانونی عاملان ان ضروری است.
2- - پاره کردن عکس امام خمینی و حمله به سخنرانی سید محمد خاتمی در تاسوعای حسینی در حسینیه جماران و شکستن شیشه های ان و حمله به دفتر مراجع عظام تقلید دستغیب و صانعی و هتک حرمت به ایت الله طاهری و حمله به حسینیه مرحوم منتظری در بعد از ظهر روز دفن وی و شعار علیه سید حسن خمینی در راهپیمایی اخیر تهران و همچنین خبر تشکیل یک گروه استشهادی در قم برای ترور موسوی و کروبی و خاتمی همه این اقدامات از سوی افراطیون و دشمنان سر بلندی ایران و به نوعی مخالفت با ولایت فقیه است. (268361)
 
ali
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۰۱:۲۸:۴۱
بابا تکلیف خودتو رو روشن کنید
یه بار به ما میگین \"خس و خاشاک\" ، یه بار میگین \"گوسفند و بزغاله\" یه بار میگین \"محارب\" یه بار میگین \"معترض\" یه بار \"فریب خورده آمریکا\" یه بار \"فریب خورده انگلیس\" یه بارم \"منافق\" .

بعدم میگین باید توبه کنید

والا ما یه اعتراض داشتیم که رای ما کجا رفته ؟

اگه از همون اول گذاشته بودین همه حرفاشون رو بزنن و صدا و سیما رو اینجوری یه طرفه نمیکردین اینجوری نمی شد.

والا وقتی ما میریم بیرون اعتراض ، بینمون هم روحانی هست هم زن های محجبه هم مرد های مذهبی و.....

سگم نداریم که گردنش پارچه سبز بندازیم ، روز ِ خوشی هم نمییایم وسط خیابون کف و سوت بزنیم. دیگه چه برسه روز عاشورا

اما صدا و سیما لطف میکنه و مردمی که مخالفن رو نشون میده ، توی فیلم 2 دقیقه ای شما هم میتونید کف زدن و سوت کشیدن مردم رو ببینید هم سگی که گردنش پارچه سبزه ، هم دخترایی که از سرشون روسری افتاده
بعدم میگین اینا معترض به انتخاباتن

والا به خدا اینجوری نیست

یه روززی جواب این تهمت ها رو میگیرن (268362)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۰۶:۰۳:۳۸
سلام
راستی مگه شما شعار نمی دین: \"دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ما\"،
راستی مگه شما از عاشورا در قبل از انقلاب برای اهداف سیاسی استفاده نکردین؟ چی شد؟ چه فرقی بین این عاشورا و اون عاشورا(قبل از انقلاب) هست؟ راستی کی در روز عاشورا بزن-بزن ها، بگیر وببندها را شروع کرد؟ توی اون عاشورا و توی این عاشورا؟
چه کسی حرمت عاشورا را شکست؟ سبزها یا شماها که تیراندازی و ....؟ دوست دارین مقابل تیراندازی و بگیر و ببندها، سبزها و افرادی که برای استفاده از عاشورا برای اهداف سیاسی خودشون برنامه ریزی کردند، بایستند؟ توقع بیجایی است، نیست؟ راستی مگه نمیگین که حکومت شاه احترام عاشورا رو نگه نداشت و بکش بکش راه انداخت؟ شما چی، نگه داشتید؟
واقعیت امر تاریخ داره تکرار میشه ولی درس عبرت نمی شه. انشاالله که مسوولین بتونن ادعای آزادترین کشور دنیا رو مدیریت کنند. (268433)
 
شروین از رشت
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۰۸:۱۰:۰۴
با سلام
بعد از خواندن این نوشته و نظرات پایان آن، تنها نکته ای که به ذهن بنده رسید، زمینه سازی برای برخورد بود:
\"عزیزان، مردم نجیب ایران، بدانید که ما با جنبش سبز ایران کاری نداریم. زندانی شدگان و زندانی شدگان آتی، همگی ضد انقلاب و ضد دین و ضد ... هستند. باور کنید.\"
خیر آقایان این گونه عمل کردن مناسب شاءن آدمی نیست. با هرگونه برخورد با آقایان موسوی، خاتمی و ... این عزیزان به نمادی برای مبارزه (فقط نگویید ضد ولایت فقیه و ...) جنبش سبز ایران اسلامی تبدیل خواهند شد. (268447)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۰۸:۵۰:۳۴
جناب آقای توکلی،

سلام،

آخرین بیانیه آقای موسوی فرصت گرانقدری هست که این فتنه تموم بشه و کشور به آرامش بازگرده. آقای موسوی منافقین و کسانی که حرمت محرم و عاشورا رو شکستن محکوم کرده. به اعتقادشون به نظام جمهوری اسلامی تاکید داره. پیشنهادهاش هم با پیشنهادات شما و عقلای اصول گرا و کارهایی که در حال حاضر در حال انجام هستید نزدیک هست. این فرصت رو غنیمت بدونید و با دوستان اصول گراتون فرصتی رو که بوجود اومده از دست ندید. حل شدن این موضوع وجه نظام رو هم تا حد خوبی بالا می بره و نشون می ده که نظام می تونه چنین مسائلی رو با عقلانیت حل کنه. این بیانیه در شرایطی که خواهر زاده آقای موسوی همین روزها به قتل رسیده نشان دهنده علاقه شدید آقای موسوی به حل شدن این موضوع به روش مسالمت آمیز و حفظ منافع کشور هست. حل این مشکل آمریکا و کشورهای متخاصم رو هم در وضعیت بسیار بدی قرار خواهد داد. از ته دل ازتون خواهش نزارید این فرصتی که بوجود اومده از دست بره که به این راحتی ها دوباره بدست نخواهد اومد.

خدا یاریتون کنه. (268451)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۰۹:۵۱:۲۲
ای کاش
ای کاش
حرمتها در انتخابات نگه داشته میشد برا رسیدن به قدرت هر حرفی زده نمی شد
ای کاش جلو حرمت شکنی ها گرفته می شد
کاش بعد از انتخابات اونهایی که حرمت شکنی رو شروع کرده بودن با کمی سیاست معذرت خواهی میکردند و مردم رو به خیابان نمی کشیدند
کاش سایه نشینها اسباب اشتی دو جناح را فراهم میکردند تا حالا این کشورهای تازه به دوران رسیده به ریشمون نمی خندیدند .... (268461)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۰۹:۵۵:۵۳
حقوق شهروندی از جمله حق تجمع، حق اظهار نظر، حق داشتن رسانه و حتی حق مخالفت برخوردار است.! (268465)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۰۹:۵۶:۲۸
پلیس یا ...و (268464)
 
آلا
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۱۸:۳۹:۵۸
اصلا فکر میکنیم این افرادی که اون جوری به اموال عمومی آسیب زدن و به سمت نماز گزاران ظهر عاشورا سنگ پرتاب کردن و...هیچ ربطی به آقای موسوی و جنبش سبز نداشتن باشند ولی هیچ کس این سوال رو نمیکنه که آتش این بی قانونی ها و اغتشاشات رو کی روشن کرده؟
چرا آقای موسوی در طول این مدت بعد از آشوب های بعد انتخابات و16آذر و هتک حرمت به امام تازه حالا که دیگه کار از کار گذشته تازه یه حرفایی زده.
من متن بیانیه رو خوندم ایشون گفتند :اگر در روز عاشورا هتک حرمتی صورت گرفته باشه من تائید نمیکنم.یه کم به این جمله دقت کنید
اولا میگن (اگر هتک ...)این یعنی در اصل قضیه شک دارند .
دوما نمیگند این حرکت محکومه و هیچ ارتباطی به ایشون نداره در واقع هیچ برائتی نمی جویند و فقط مورد تائید ایشون نیست.
با توجه به سخن امام در خطا کاری جناب موسوی و طرفدارانشون همین بس که فرمودند(نقل به مضمون): هر وقت دیدید که کاری انجام دادید که بیگانگان برای شما دست زدند بدانید به دروازه خودی گل زدید.
والسلام. (268613)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۱ ۲۲:۱۷:۴۵
اولا که در حدیث داریم اگر مسلمانی شاهد ظلمی باشد و در برابر آن سکوت کند خود او نیز در اعمال ظالمانه ی ظالم شریک است.
در ثانی با بیانیه ی اخیر میر حسین و تایید اتفاقات عاشورا فکر نمی کنم دیگر جای بحثی باشد.
لطفاً با بصیرت به مسائل نگاه کنید.قطعا سیاست و انتخابات و مخالفت با دولت بهانه و پوششی است برای مقابله با اسلام. (268681)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.