Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات



  کد مطلب: 60874, P.View: 5160
راهکار سوم در مجازات سران فتنه چاپ ارسال به رفقا
عباس بصیرت، کارشناس حقوق جزا   
۱۲ دي ۱۳۸۸
در خلال حوادث قبل و بعد از انتخابات دهمین دوره‌ی ریاست جمهوری، برخی از شخصیت‌های سیاسی و کاندیداهای ریاست جمهوری که این روزها به سران جنبش سبز موسومند در مقاطع مختلف، در قالب سخنرانی، مصاحبه، بیانه، نامه و ... مطالب گوناگونی را اظهار داشته و یا اقداماتی را انجام داده‌اند که دست‌کم در تحریک رفتارهای خشن و غیرقانونی برخی معترضین نقش تعیین‌کننده و انکارناپذیری داشته است.

ادعای تقلب گسترده و مهندسی آراء توسط نهادهای برگزارکننده‌ی انتخابات، دعوت به اعتراض خیابانی با صدور بیانه‌های تند و تحریک‌آمیز بجای پیگیری شکایت و ارائه مدارک تخلف، متهم کردن نظام به دیکتاتوری، خشونت و تجاوز به عنف، سکوت جانبدارانه در قبال رفتارهای غیرقانونی و ساختارشکنانه‌ی طرفداران، شرکت در مراسم ختم ساختگی و ... بخشی از اقداماتی است که هر کدام به‌تنهایی برای محکومیت و مجازات یک فرد یا گروه کافیست.

تدوام آزادانه‌ی این روند در حالیست که نه تنها هیچ نشانه‌ای از فروکش کردن این رویکرد مشاهده نمی‌شود بلکه برخی شواهد حاکی از تندتر شدن برخی اظهارات و موضع‌گیری‌هاست. نکته‌ی قابل تأمل اینکه در جریان همین حوادث، برخی متولیان درجه دو و سه این تحرکات به اتهاماتی به مراتب خفیف‌تر از موارد فوق در دادگاه محاکمه شده و بعضاً به مجازات‌های سنگینی محکوم شده‌اند، درحالیکه بخشی از جرایم این محکومین؛ اجرای اوامر سران آشوبگران بوده است! 

مجازات مأمور و رها کردن آمر و یا محکومیت متهم ردیف دوم و بلاتکلیف رها کردن متهم ردیف اول، نوعی رفتار دوگانه و ناعادلانه را به ذهن متبادر می‌سازد که با عدالت اسلامی مورد انتظار دستگاه قضایی مغایر است، به همین خاطر از مدتها پیش ـ و این روزها بیشتر ـ برخورد قانونی با سران آشوبگران از سوی اقشار زیادی از جامعه و تعدادی از شخصیت‌های سیاسی به عنوان یک مطالبه‌ی عمومی مطرح می‌شود. 

دیدگاه دیگری نیز در این میان وجود دارد که دستگیری، محکومیت و مجازات سران حرکت سبز را خلاف مصالح و منافع عمومی دانسته و معتقد است که دستگیری این افراد در شرایط کنونی به آرامش و امنیت جامعه کمک نمی‌کند. حتی برخی معتقدند که دستگیری این افراد، یکی از خواسته‌های آنها برای تعمیق و رادیکالیزه شدن هرچه بیشتر اعتراضات بوده و پاره‌ای از موضع‌گیری‌های تند برخی از سران این حرکت نیز اخیراً به همین خاطر صورت می‌پذیرد و دستگاه قضایی باید مراقب این دام باشد.

به نظر می‌رسد دیدگاه دوم به مصالح عمومی نزدیکتر و در شرایط کنونی مدبرانه‌تر باشد. در این صورت تکلیف عدالت و عمل به قانون چیست و آیا باز هم دستگاه قضایی به ضعف در مقابل برخی خواص متهم نخواهد شد؟ 

باید گفت که تکلیف این موضوع را در راهکار سومی باید جستجو کرد:

این تعارض شاید از آنجا ناشی شود که تا کنون معمولاً بین دو انتخاب دستگیری یا آزادی این افراد بحث و جدل بوده است، در حالیکه الزاماً مجازات با دستگیری و حبس همراه نیست. فلسفه‌ و هدف مجازات در مباحث حقوقی، ایجاد امنیت عمومی است که با تنبیه مجرم و احقاق حقوق شاکی و در کنار آن عبرت جامعه برای جلوگیری از تکرار و تشدید جرم محقق می‌شود. بنابراین اگر در جایی دستگیری و حبس یک مجرم این هدف را برآورده نسازد و یا خود به امنیت جامعه خلل وارد سازد و یا مجرم از آن نه تنها تلقی مجازات نکرده بلکه به نفع خود بهره‌برداری نماید، نمی‌تواند به عنوان یک مجازات مطرح شود. 

حال سؤال این است که چگونه می‌توان در چارچوب قانون، به راهکار سوم رسید:

یکی از کارکردهای مهم قوه‌ی قضاییه ـ که معمولاً نیز مغفول می‌ماند ـ مقوله‌ی «الزامات» است که مراجع قضایی را قادر می‌سازد تا شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را ملزم به انجام یا ترک یک فعل نماید. با دقت در این کارکرد می‌توان یک راه حل قانونی و کارآمد برای این موضوع به‌دست آورد.

همانگونه که می‌دانیم طرح ادعای تقلب در انتخابات که مدتی فضای عمومی کشور را به صحنه‌ی اغتشاش و ناآرامی تبدیل کرد از سوی افرادی مطرح شد که بعد از آن در هیچ مرجعی حاضر به اثبات ادعای خود نشدند. دعوت شورای نگهبان و وزارت کشور برای طرح شکایت، دعوت شورای حکمیت برای حضور و مذاکره در این خصوص و حتی دعوت رسانه‌های جمعی برای پاسخگویی و اقناع وجدان عمومی همواره از سوی مطرح‌کنندگان این ادعا بی‌پاسخ ماند و این درحالی بود که این ادعا به انحاء مختلف در بیانیه‌های مختلف طرح و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شد.

بدیهی است نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات به دلیل ماهیت غیرالزام آور دعوت‌ شورای نگهبان، وزارت کشور، رسانه ها و میانجیگران؛ قادر بودند بدون اینکه ملزم به اثبات ادعای تقلب باشند، به این دعوت‌ها بی‌توجه بوده و ادعای خود را با بیانیه های یکطرفه در جامعه طرح کنند. نامزدهای بازنده و معترض به نتیجه انتخابات، در اجرای تاکتیک خود برای بی پاسخ گذاشتن دعوتها، برای حضور در مراجع مختلف میانجی گر یا رسانه ای، پیش‌شرط تعیین می کردند و یا به اندک بهانه‌ای از حضور استنکاف می ورزیدند. این دقیقاً همان رویه‌ی غلطی بود که هیچگاه با آن مقابله نشد. 

اگر حضور و طرح شکایت در شورای نگهبان و یا وزارت کشور و تن دادن به شورای حکمیت و پاسخگویی به رسانه ها در ابتدا یک حق برای نامزدهای معترض قلمداد می‌شد؛ اکنون و با گسترش ابعاد موضوع، اصرار آنها بر ادعای تقلب، سواستفاده آشوبگران ضد انقلاب از اعتراض آنها و آسیب‌هایی که در این مسیر به مردم و کشور وارد شد؛ این حق باید تغییر ماهیت داده و به عنوان یک تکلیف بر نامزدهای معترض تحمیل شود. 

با این وصف قوه‌ی قضاییه بر اساس اختیارات قانونی خود بدون آنکه مجبور به دستگیری و بازداشت این افراد باشد، می‌تواند آنها را ملکف به اثبات ادعای خود نماید و نتیجه‌ی اقدامات خود را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دهد. کاری که در خصوص ادعای تجاوز به عنف یکی از کاندیداها آغاز و نیمه‌کاره رها شد. 

مقامات قضایی می‌توانند بدون اینکه این افراد را دستگیر کرده و یا مجبور به حضور در مراجع قانونی نمایند در مکانی دیگر حتی به انتخاب خود این افراد با حکم قضایی حاضر شده و آنها را مکلف سازند که به صورت مستند توضیح دهند که:

   1. علت اعلام زودهنگام پیروزی در انتخابات چه بوده است؟
   2. ادعای تقلب و مهندسی آراء را بر چه اساس و مستنداتی طرح کرده‌اند؟
   3. علت شرکت در مراسم ختم ساختگی و یا تطویل فهرست کشته‌شدگان چه بوده است؟
   4. علت سکوت در مقابل رفتارهای ساختار شکنانه‌ و آشوبگرانه برخی طرفدارانشان چیست؟
    و ...

الزام این افراد به پاسخگویی روشن و مستند به موارد فوق و قرار دادن آن در معرض قضاوت افکار عمومی شاید بهترین نوع برخورد قانونی با این افراد باشد؛ چرا که برای یک شخصیت سیاسی هیچ مجازاتی شدیدتر از بی‌اعتباری سیاسی و محکومیت در افکار عمومی نیست. 
 
 
اظهار نظر
مشارکت در بحث
268868 | پیشنهاد خوب زیر تیتر تند   |2010-01-02 12:24:46| - [moderator7]
متن خوب و پیشنهاد منطقی ای بود ولی تیتر تندی داشت.
الف جان چرا اینطوری تیتر میزنی؟ فکر کردم می خواهی بگویی اعدامشان کنند!
269001 | دانشجو   |2010-01-02 16:03:45| - [moderator4]
اول خطاب به "پیشنهاد خوب . . ." اگر سازیشان به خاطر نابود کردن کشور و آشوب، اعدام هم باشد باید اجرا شود، مگر این ها خونشا از بقیه رنگین تر است؟

دوم خطاب به نویسننده محترم، بسیار راه خوبی است. فراموش نکنید که کوتاه آمدن در برابر کسی که در بیانیه آخرش هم دست از تهمت و فحاشی برنداشته است، کار نادرستی است و نباید فریب او را خورد
(بیانیه موسوی، پایه ای برای حذف احمدی نژاد و بقیه منتقدان هاشمی و موسوی است و نقشه آمریکا در انتخابات افغانستان را به ذهن متبادر می کند و نباید خود را در برابر آن گول زد)
269101 | شعرباف  - کمی انصاف   |2010-01-02 19:29:27|GREECE - [moderator4]
من بعنوان دانشجوی سابق از شما می خواهم در نوشته هایتان فقط خدا درنظر بگیرد شناخت حق وباطل زیاد هم سخت نیست من بعنوان دوست و برادر می پرسم : ایمان ومتنانت وآرامش را در کدام جبهه می بینید؟ آیا نشانه های حق نیست ؟ از این بگذریم وسئوال دوم: هوچیگری و مارک چسباندن و تندروی را درکدام جبهه می بینید آیا اینها نشانه باطل نیست ؟ اگر باز هم قانع نشدید تماس بگیرید.
269208 | محمد بدیعی  - راه حل دوم نیز قابل اجراست   |2010-01-03 00:25:59| - [moderator4]
آنروز که در حکومت امیرالمونین(الان دوباره بعضیا میگن با حکومت معصوم مقایسه نکن،نعوذبالله انگار معصومین برای دکور فقط اومدن) کسی یک گناه اجتماعی کرد، حضرت امیر آن فرد را مجازات کرد.
قبل از مجازات بارها ناصحان حکومت اسلامی به علی گفتند که اگر فلانی را مجازات کنی، او و خاندانش دشمن تو خواهند شد؛ اما علی (ع) او را به خاطر انکه گناهی را در اجتماع مسلمانان انجام داده بود، مجازات کرد تا عبرت دیگران شود. اگرچه آن فرد و خاندانش به راستی از دشمنان علی و حکومت اسلامی او شدند، اما علی از اجرای عدالت اجتماعی فروگذار نکرد
این چه توجیهی است که چون بلوا می شود، او را نگیریم
اول از ایشان بپرسید که قوه قضاییه را قبول دارد و یا اصلا مکانیزم های قانونی را قبول دارد که حالا بخواهد در این مکانیزمها، ادعای خود را ثابت کند؟
269211 | محمد بدیعی  - لقمه را نچرخانید لطفا !   |2010-01-03 00:30:23| - [moderator4]
آنروز که در حکومت امیرالمونین(الان دوباره بعضیا میگن با حکومت معصوم مقایسه نکن،نعوذبالله انگار معصومین برای دکور فقط اومدن) کسی یک گناه اجتماعی کرد، حضرت امیر آن فرد را مجازات کرد.
قبل از مجازات بارها ناصحان حکومت اسلامی به علی گفتند که اگر فلانی را مجازات کنی، او و خاندانش دشمن تو خواهند شد؛ اما علی (ع) او را به خاطر انکه گناهی را در اجتماع مسلمانان انجام داده بود، مجازات کرد تا عبرت دیگران شود. اگرچه آن فرد و خاندانش به راستی از دشمنان علی و حکومت اسلامی او شدند، اما علی از اجرای عدالت اجتماعی فروگذار نکرد
این چه توجیهی است که چون بلوا می شود، او را نگیریم
اول از ایشان بپرسید که قوه قضاییه را قبول دارد و یا اصلا مکانیزم های قانونی را قبول دارد که حالا بخواهد در این مکانیزمها، ادعای خود را ثابت کند؟
269357 | ناشناس   |2010-01-03 11:35:45|JORDAN - [moderator17]
كاش يك كم درباره خلخال زن يهودي و رفتن نزد قاضي مي گفتي. يا در باره نامه به مالك اشتر.
269800 | ناشناس   |2010-01-04 03:34:09|UNITED STATES - [moderator17]
خوب خود شما بگو، زدن پلیس جرم نیست؟
282386 | مدنی  - خلخال و عدم اطاعت از ولی   |2010-01-28 17:08:30|IRAN - [reg889161]
بله برادر من، وقتی مردم در اطاعت امر وملی حاضر نمی شدند شهامت به خرج بدهند و عازم نبرد شوند، دشمن آمد و حمله کرد و خلخال از پای زن یهودی در یکی از شهرهای مرزی کشید. آنجا حضرت فرمودند که از این غم باید مرد. (مضمون) لذا آن غم، عدم اطاعت از ولی بوده وگرنه که در یک جامعه به هر حال در شهرهای مختلف جرم و جنایت می شود و می شده و قاضی ها حکم صادر می کردند.
269280 | كمال   |2010-01-03 09:32:28|IRAN - [moderator17]
پيشنهاد خوبيه به شرطي كه جوابها بدون سانسور و تحليل به اطلاع مردم برسه
269387 | شهروند   |2010-01-03 12:17:20| - [moderator17]
بابا یکبار جسارت به خرج بدین ومجوزیک راهپیمایی به معترضین بدین ،
انوقت معلوم میشود معترضین چقدر هستند که فقط معترضند نه آشوبگرند نه خرابکار نه وطن فروش وبیگانه ونه منافق
268869 | اسممو میخوای چیکار؟   |2010-01-02 12:26:31| - [moderator7]
خیلی ببخشین این راهکار را نمی توتنستند زودتر اجرا کنند؟
حتما باید چندنفر کشته می شدند که یادشون بیفته که باید به موسوی هم تریبون بدهند؟
268885 | ناشناس   |2010-01-02 12:42:35|IRAN - [reg889162]
عزیز من این بنده خدا هم که نوشته :
دعوت رسانه‌های جمعی برای پاسخگویی و اقناع وجدان عمومی همواره از سوی مطرح‌کنندگان این ادعا بی‌پاسخ ماند
ایشون خودشم نیومد جلو...
الان بحث اینه که ملزم بشه که بیاد جلو نه دلبخواه باشه که بگه نمیام
269307 | حاجي   |2010-01-03 10:17:29|IRAN - [moderator17]
اخوي عزيز شما كه اين نقل قول رو مياري "دعوت رسانه‌های جمعی برای پاسخگویی و اقناع وجدان عمومی همواره از سوی مطرح‌کنندگان این ادعا بی‌پاسخ ماند" و در موردش تحليل افاضه ميفرماييد اگه نميدونين بدونين رسانه يه اصطلاح ملي ميخواست يه برنامه غير زنده و ضبط شده ترتيب بده كه با توجه به سابقه نه چندان مثبت رسانه به اصطلاح ملي نميشد ريسك كرد چون امكان كه نه مطمئنا گزينشي پخش ميشد و اونوقت بود كه اينكار معترضين تبديل به يك خودزني ميشد
خود شما بودي ميپذيرفتي ؟
269802 | ناشناس   |2010-01-04 03:36:18|UNITED STATES - [moderator17]
به نظرم بهتره ایشان رو به زور بشونن جلو دوربین پخش زنده، بگذارند هر چی از دهنش در میاد بگه، بعد ملت قضاوت کنند. البته ایشان در این مورد کاملا استاد هستند، نمونه اش مناظره با اقای کروبی.
269118 | ناشناس   |2010-01-02 20:39:22| - [moderator4]
عزیز من موسوی تریبون داره بی بی سی وصدای آمریکا...... همه تریبون او هستند..

الان دقیقا مثل صفین شده ،که قران رو نیزه کردند.. . گرچه بند های بیانیه موسوی ظاهر خوب و قشنگ داره ولی پشتش خواسته های شیطانی اونور آبی ها رو میشه

مردم ایران هیچوقت با توهین کنندگان به امام حسین وحدتی نخواهند کرد
269300 | حسین   |2010-01-03 10:08:20| - [moderator17]
درهمه دنیا این کار رو رسانه های آزاد به عنوان رکن چهارم دموکراسی و وجدان مردم انجام می دن ولی اینجا ....
269539 | ناشناس   |2010-01-03 15:35:30|IRAN - [moderator17]
مگه اين همه روزنامه دوم خردادي و سايت سبز نبود؟ چرا در يكي از اينها حاضر نشد و مستندات خود را ارائه نكرد؟
نه دوست من. اتفاقا ايشان از تريبون فراري است. چون نه قدرت بيان دارد و نه استدلالي. بلكه مزد گرفته تا ناامني را در جامعه گسترش دهد و راه را براي حمله آمريكا و انگليس هموار سازد
آيا واقعا هنوز به خائن بودن او شك داريد؟
اگر چنين است فقط يك هفته بي بي سي و سايتها را رها كنيد و پاي وجدان خود بنشينيد تا حقيقت دستگيرتان شود
282388 | مدنی  - تریبون بیشتر از این؟   |2010-01-28 17:12:14|IRAN - [reg889161]
خیلی ببخشید آقای موسوی اگه تریبون نداشت از کجا این همه بیانیه و ... رو صادر کرد؟ همه تریبونهای اون طرف که دست ایشون بود. بی بی سی مگه به جمهوری اسلامی تریبون داد؟

بعد هم، کشته ها تقصیر کسی بود که آشوب به پا کرد و باعث شد یک عده ای به پایگاه نظامی حمله کنند. اگر تریبون بیشتری هم داشت بیشتر آشوب به پا می کرد و کشته روی دست این مردم می گذاشت.

تازه چرا کشته ها و زخمیهای بسیج و نیروی انتظامی و ... رو نمی گید که مستقیما مسئولش فتنه گرانند؟ مگه اونها آدم نیستند؟ اونها هم از بهترین مردم همین کشور بودند.
268870 | م ص  - من هم یک سوال دارم   |2010-01-02 12:37:32|IRAN - []
من هم یک سوال دارم، اگر رسانه آزادی هستید آن را نیز درج کنید...
علت فرمایش زود هنگام رهبری مبنی بر تبریک به برنده انتخابات در بعد از ظهر روز شنبه - فردای انتخابات- چه بود؟
268888 | محسن   |2010-01-02 12:47:47|IRAN - [reg889162]
وای خدا من تا الان به چند نفر گفته باشم خوبه....
عزیز من این رویه رهبری است که بعد اعلام وزارت کشور تبریک می گه و این تبریک دیرترین تبریک تمام روسای جمهور بوده...
اینم لینک برای مقایسه....
http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=87629
من واقعا هنوز تعجب می کنم هنوز کسی باشه که این خبرو نشنیده باشه
268924 | ناشناس   |2010-01-02 13:44:43|UNITED KINGDOM - [moderator4]
جناب محسن ، طبق قانون ، انتخابات وقتی پذیرفته می شود که شورای نگهبان صحت آنرا تایید کند.
269706 | محسن   |2010-01-03 21:29:26|IRAN - [moderator4]
روال کار تمام رهبران چه امام چه آقای خامنه ای تماما این بوده که بعد وزارت کشور تبریک می گفتن اگر این کار نمیشد همین شماها شایعه می کردید که حتما تقلب شده که حتی رهبر هم مثل همیشه تبریک نگفته...
این مدت خوب همدیگرو شناختیم
269569 | محسن   |2010-01-03 16:20:14|IRAN - [reg889162]
واقعا به خودم افتخار می کنم که تونستم نظر 93 نفرو تا الان تغییر بدم
از 206 نفری که سوال داشتن 93 نفر قانع شدند که منطقی بوده اند
این 113 نفر هم نشون دهنده افراد لجوج در این جریان می باشد که الارغم دیدن دلیل باز هم قانع بشون نیستند این یعنی بیشتر از 50 درصد افراد...
من قصد تعمیم به کل ندارم ولی من بارها در کامنت ها این قضیه رو امتحان کردم که این که گفته میشه اکثریت افراد منتقد در سایت الف منطقی هستند هم نیست.
بیرون از اینجا من با خیلی ها حرف زدم معلوما درصد افراد منطقی بیشتره ولی اینجا فقط پز منطق داده میشه.....
بعد فکر کن این افراد میرن تو خیابون ها و تقاضای منطق می کنند که با منطق قانع بشن
در این جا که نه خبریه نه چیزی انقدر لجاجت وجود داره وای به حال هیجانات خیابانی
268918 | محمد   |2010-01-02 13:28:32|IRAN - [moderator4]
م ص جان سلام
با مراجعه به سایت دفتر رهبر معظمانقلاب (khamenei.ir)و جسجو در بخش پیام ها در تاریخ های: در روز 4 تیر 84، 23خرداد02، 4 خرداد 76 و ... مشی رهبری در قبال هر انتخابات می بینیم.
به اعتراف آقای خاتمی (دو هفته قبل از انتخابات-درج شده در سایت آفتاب نیوز و نیوزویک) و خیلی های دیگه سیستم انتخابات ایران اجازه تقلب وسیع رو نمیده بنابراین به نظر من رهبری به اعتبار نظارت و اجرای دولت و مردم و شورای نگهبان در هر دوره روز بعد از انتخابات و به مجرد اعلام نتایج از ملت تشکر به کاندیدای پیروز تبریک و خطوط کلی را برای او ترسیم می کند و این تنها به انتخابات قبلی محدود نمی شود.
لطفا صادق و منصف باشیم
پیام های رهبری را در سال های مختلف از لینک های زیر می توانید مطالعه نمایید به تاریخ پیام هم دقت نمایید:
http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=2841
http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=3070
http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=171

خبر خاتمی رو رو لینک های زیر بخونید http://www.aftabnews.ir/vdcbs5bw.rhb9wpiuur.html
http://www.newsweek.com/id/199148

یاعلی
268966 | ناشناس   |2010-01-02 14:55:14|IRAN - [moderator4]
سلام به م ص
خداراشكر كه در عصر اينترنت به سر مي بريم
آقا يا خانم عزيز، اين روش معمول رهبري است كه به نامزد پيروز انتخابات، تبريك مي گويد. البته يه اصل حقوقي و فقهي هم داريم كه اصل بر صحت است يعني وقتي نتيجه انتخابات اعلام ميشود، اصل را بر صحت بايد گذاشت و مدعي بايد خلاف آنرا ثابت كند.
268967 | فرزانه اوليا  - سوالت درسته ولي جواب دارد   |2010-01-02 14:56:20|IRAN - [moderator4]
آقاي خامنه اي در انتخابات رياست جمهوري سال76 يعني دوم خرداد نيز، همان فرداي رايگيري كه نتيجه معلوم شد، به نامزد پيروز(آقاي خاتمي) تبريك گفتند . خبر اين تبريك در روزنامه همشهري مورخ يكشنبه چهارم خرداد 1376 منتشر شده و در لينك زير مي توانيد ملاحظه بفرماييد:

http://www.hamshahrionline.ir/hamnews/1376/760304/siasi24.htm
268980 | ناشناس  - پیام تبریک رهبر انقلاب به م   |2010-01-02 15:21:18|IRAN - [moderator4]
با سلام
پيام تبريك طبق رويه هميشگي ارسال شده است و بيشتر از آنكه تبريك به رئيس جمهور باشد تبريك به ملت براي حضور در انتخابات مي باشد.
در ادامه كل پيام را آورده ام:

پیام تبریک رهبر انقلاب به مردم ایران
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهمی، حضور تعیین کننده، مقتدرانه، متین و آرامش آفرین ملت بزرگ و هنرمند ایران را در جمعه حماسی 22 خرداد، لطف و رحمت پروردگار حکیم و حادثه ای خیره کننده و بی همتا خواندند و با اشاره به تجلی رشد سیاسی، عزم انقلابی و ظرفیت مدنی ملت ایران در انتخابات شورانگیز، زیبا و پرشکوه ریاست جمهوری دهم افزودند: مشارکت بیش از هشتاد درصدی مردم و رأی 24 میلیونی به رئیس جمهور منتخب، یک جشن واقعی است که دشمنان در تلاشند با تحریکات بدخواهانه، شیرینی آن را از کام ملت ایران بزدایند بنابراین آحاد مردم به ویژه جوانان عزیز باید کاملاً هوشیار باشند و هواداران نامزد منتخب و دیگر نامزدهای محترم از هرگونه رفتار و گفتار تحریک آمیز و بدگمانانه پرهیز کنند.
متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

ملت عزيز ايران!
مردان و زنان آگاه و شجاع و زمان‌شناس!
سلام خدا بر شما كه شايستگي خود را براي دريافت سلام و رحمت الهي به اثبات رسانديد. جمعه‌ي حماسي شما،‌ حادثه‌ئي خيره‌كننده و بي‌همتا بود كه در آن، رشد سياسي و چهره‌ي مصمّم انقلابي و توان و ظرفيت مدني ملت ايران، در نمائي زيبا و پرشكوه در برابر چشم جهانيان به نمايش درآمد.
اقتدار و عزتي كه شما با آرامش و متانت و كمالِ خود در تاريخ كشور به ثبت رسانديد، و اراده‌ي خلل‌ناپذيري كه در ميان آتشبار جنگ‌رواني دشمنان، با حضور در اين عرصه‌ي تعيين‌كننده نشان داديد، از چنان اهميتي برخوردار است كه با هيچ بيان معمولي و متعارفي نمي توان آن را توصيف كرد. تنها مي توان گفت كه ملت ايران توانسته است همچنان موجبات رحمت الهي را در خود حفظ كند و دست قدرت خداوند را در حمايت از پيشرفت و تعالي اين كشور، بالاي سر خود نگاه دارد.
انتخابات 22خرداد، با هنرنمائي ملت ايران، نصاب تازه‌ئي در سلسله‌ي طولاني انتخابهاي ملّي پديد آورد. مشاركت بيش‌از هشتاد درصدي مردم در پاي صندوقها و رأي بيست‌وچهار ميليوني به رئيس جمهور منتخب، يك جشن واقعي است كه به حول و قوه‌ي الهي، خواهد توانست پيشرفت و اعتلاي كشور و امنيت ملي و شور و نشاط پايدار را تضمين كند. ديروز شما توانستيد ثابت كنيد كه ايران به بركت شعارها و ارزشهاي انقلاب اسلامي، در برابر تهاجم سياسي و رواني از چنان مصونيت و صلابتي برخوردار است كه با گذشت سي‌سال از آغاز مردمسالاري ديني در اين كشور،‌ از هميشه تازه نفس‌تر و سرزِنده‌تر در صحنه حاضر گشته و دوستان و دشمنان را به ادامه‌ي راه روشن خود مطمئن ميسازد.
اينجانب با فروتني در برابر عزم و ايمان شما مردم عزيز، اين موفقيت بزرگ را به حضرت وليّ‌الله‌الاعظم روحي‌فداه و به روح امام بزرگوار و به يكايك آحاد ملت تبريك عرض ميكنم و همگان را به قدرداني از اين لطف الهي و شكرگزاري در برابر پروردگار حكيم و عليم توصيه مينمايم. گمان بر اين است كه دشمنان بخواهند با گونه‌هائي از تحريكات بدخواهانه، شيريني اين رويداد را از كام ملت بزدايند. به همه‌ آحاد مردم و بويژه جوانان عزيز كه سرزنده‌ترين نقش‌آفرينان اين حادثه‌ي شورانگيز بودند، توصيه ميكنم كه كاملاً هشيار باشند. همواره بايد شنبه‌ي پس‌از انتخابات، روز مهرباني و بردباري باشد. چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران ديگر نامزدهاي محترم،‌ از هرگونه رفتار و گفتار تحريك‌آميز و بدگمانانه پرهيز كنند. رئيس جمهور منتخب و محترم، رئيس جمهور همه‌ي ملت ايران است و همه و از جمله رقيبان ديروز بايد يكپارچه از او حمايت و به او كمك كنند. بي شك اين نيز امتحاني الهي است كه موفقيت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب كند.
وظيفه‌ي خود ميدانم از همه‌ي كساني كه در خلق اين حادثه‌ي بزرگ نقش آفريدند صميمانه سپاسگزاري كنم: از نامزدهاي محترم كه با مطرح ساختن نقطه‌نظرهاي سياسي و اقتصادي و با سخن و رفتار خود، دارندگان سلايق گوناگون اجتماعي و سياسي را به صحنه آوردند، از نخبگان و برگزيدگاني كه مخاطبان خود را به حضور در اين آزمون بزرگ دعوت كردند؛ از مراجع عظام و علماي اعلام و فرزانگان دانشگاهي و شخصيت‌هاي فرهنگي و سياسي؛ از رسانه‌ي ملي و مديران و طراحان و مجريان و هنرمندان صداوسيما كه نو‌آ‌وري‌هاي تحسين‌برانگيز آنان نقش تعيين‌كننده‌ئي در اين حادثه‌ي فراموش‌نشدني داشت؛ از وزارت كشور و شوراي محترم نگهبان كه با اخلاص و امانتداري كامل به وظيفه‌ي خطير خود صادقانه و سخت‌كوشانه عمل كردند؛ از نيروي انتظامي و ديگر دستگاههاي حافظ امنيت، كه فضاي سالم و باز و آرام را براي مردم تأمين نمودند، و سرانجام و بيش‌از همه، از يكايك رأي‌دهندگان كه براي خود و كشورشان آبرو و ثبات و امنيت فراهم آوردند..
بار ديگر با تضرع و ابتهال، خداي عزيز و قدير را از اعماق جان، سپاس گفته هدايت و رحمتش را براي اين ملت و اين بنده‌ي ناتوان مسألت ميكنم و با سلام به حضرت ولي‌ّ الله‌الاعظم‌ روحي‌فداه به دعا و رعايت و حمايت آن صاحب اصلي اين كشور دل مي‌بندم و به روح امام راحل و ارواح طيبه‌ي شهيدان عزيز درود ميفرستم.

والسلام عليكم و رحمةالله
سيّدعلي خامنه‌اي
23/خرداد/1388
269039 | ناشناس   |2010-01-02 17:12:03|GERMANY - [moderator2]
[علتش عینا مانند علت فرمایش زود هنگام رهبری در دوم خرداد جهت تبریک به خاتمی بودcolor=red][/color]Posted imagePosted image
269167 | saman   |2010-01-02 23:12:42|UNITED ARAB EMIRATES - [moderator4]
آیا در زمان آقای خاتمی هم راه پیمایی اعتراض به نتیجه انتخابات برگزار شد؟ قیاس تان قیاس مع الفارغ است.
269103 | عمو   |2010-01-02 19:36:52|IRAN - [moderator4]

بنام خدا
پاسخی به م- ص که تحت عنوان من هم یک سئوال دارم:
دوست گرامی رهبری در سوم خرداد 76 - فردای انتخابات-هم به خاتمی نبریک گفتند
269148 | ناشناس   |2010-01-02 21:58:35|IRAN - [reg889161]
به همان دلیل که در سوم خرداد به خاتمی پیام دادند.

اگر ایشان پیام نمی دادند شما اولین نفری بودید که میگفتید بر خلاف سال های گذشته رهبری پیام ندادند پس تخلف شده در انتخابات .امان از شامیان
269181 | الله بنده سی   |2010-01-02 23:40:58|IRAN - [reg889163]
بابا والله این جا ایران است. چقدر شما تند روها از شام وکوفه ومشابهت های عربی مثال می زنید .فرهنگتان را چرا به عربها باخته اید.
269215 | محمد صادق  - چرا نباید تبریک می گفتند؟   |2010-01-03 00:36:46| - [moderator4]
دوست خوب من! آیا مقام معظم رهبری هم ساعت 11 شب به مردم و رئیس جمهور منتخب تبریک گفتند؟! یا بعد از اعلام رسمی وزارت کشور. بابا به خدا این روند تبریگ گویی از زمان انتخاب بنی صدر در دوران امام بوده تا همین آقای هاشمی و خاتمی و دور اول آقای احمدی نژاد. همیشه هم این تبریگ گویی به همین شکل و فردای انتخابات بوده، ابتدا تبریک به مردم به علت حضورشون و سپس تبریک به رئیس جمهور و یاد آوری وظیفه خطیرش در صیانت از آرا مردم.
دور دوم آقای خاتمی رو هم اگر یادتون بیاد بعد از انتخابات همین آقای توکلی به نتایج معترض بودند ولی دقیقا فردای انتخابات رهبری به مردم و به آقای خاتمی تبریک گفتن، حالا میشه لطف کنید بفرمایید که چرا چرا چرا مقام معظم رهبری نبایست فردای انتخابات این دوره پیام تبریک می دادند؟
ما شنیده بودیم که حافظه تاریخی ملتها کوتاهه ولی نمیدونستیم دیگه انقدر!
268872 | محمد ص ع   |2010-01-02 12:30:20| - [moderator7]
اگر نخبگان ما عقل داشتند، از همان اول بجای این دعواهای اعصاب خردکن و خانمان برانداز، گفتگو می کردند و کار را به میانجیگری می سپردند
269279 | فريدي نيا  - دعواها و مذاكره   |2010-01-03 09:29:19|IRAN - [moderator17]
دوست من چشممان را باز كنيم دشمن مستقيم از امثال موسوي حمايت ميكند و همچنين منافقين و .... مذاكره با كي و براي چي؟ و آنها هم هيچ مخالفتي ندارند پس يعني تسليم و مجلس فاتحه براي انقلاب!
268873 | اشکان شمس   |2010-01-02 12:34:52|IRAN - []
هرچند من با روش رفتاری آقایان موسوی و کروبی در قضایای اخیر کاملآ مشکل دارم اما هنوز هم بر این عقیده ام که گناه آقای دکتر احمدی نژاد هم در برخی موارد در دامن زدن به این شرایط کمتر از آقایان نیست .
یادمان نرود که ایشان در مناظره ها تمام دوران قبلی نظام را زیر سوال بردند .
یادمان باشد که در حالی که در 30 سال گذشته بعد از هیچ انتخاباتی چیزی به نام جشن پیروزی نداشتیم ، نخستین لشکر گشی کف خیابان را ایشان انجام دادند به نام جشن پیروزی و متاسفانه به طرفداران رقیب خود القابی همچون طرفداران تیم فوتبال شکست خورده -- دادند که موجب التهاب بیشتر فضای غبار آلود گردید .
آقای موسوی گناه دروغ تقلب را دارد و آقای احمدی نژاد گناه دامن زدن به این حوادث را .
پس قانون اگر هم باید اجرا شود باید عادلانه باشد .
268906 | ناشناس   |2010-01-02 13:09:56|IRAN - [reg889162]
من باقی حرف ها شما کاری ندارم ولی یه موردشو دارید دروغ میگید
همین آقای موسوی هم نامه ای به وزارت کشور داده بود که قرار بود که در میدان انقلاب جشن پیروزی بگیره پس اگر آقای موسوی هم پیروز میشد این کارو می کرد
الف هم این نامه رو منتشر کرد
شما هم یه طرفه به قاضی نرو شما معلومه که از طرفدارهای آقای موسوی هستی منصف باش همون طوری که احمدی نژاد سیاه نمایی سی سالو کرد سه نفر دیگه هم سیاه نمایی این چهار سالو کردند عزیز کارهایی دیگه هم شد که مثلا توی استادیوم 12 هزار نفری به احمدی نژاد چیزی تو مایه های بدتر از فحاشی شد....
قضیه سوسک و این صحبتها و یا اینکه به دروغ گو بودن متهمش می کردند
268927 | ناشناس   |2010-01-02 13:50:48|IRAN - [moderator4]
حالا که داره همه چیز به خیر و خوشی تموم میشه و تندروهای دوطرف دارن به حاشیه رونده میشن، خوبه که سایت الف هم دیگه این ماجرا رو جمع کنه و به جای پیروی از جریان سوم، به پیروی از رهبری بپردازه
269317 | حاجي   |2010-01-03 10:27:51|IRAN - [moderator17]
شما تا بحال ديدي كسي رو به گناه نكرده خواستار دستگيريش بشن‌؟ البته تو حالت عادي ميگماااااا نه در حالت پرونده سازي
خب پس موسوي نه رئيس جمهور شد و نه جشن بپا كرد پس اينبحث شما ب كلي منتفي هست
در مورد دادن القابي به احمدي نژاد :
آقاي رئيس جمهور از يه تريبون و خودش شخصا توهين كرد و حرفاي تنش زا زد اما اينايي كه شما ميگي رو مردم گفتند كه البته من توجيه نميكنم قفط ميگم مردم ما به سرعت تحت تاثير جو قرار ميگيرن و خيلي حرفها رو فقط بر زبان جاري ميكنن و اصلا متوجه نيستن چي ميگن (صبح : مصدق مصدق حمايتت ميكنيم ، عصر : مرگ بر مصدق "البته مصاديق بعد ازانقلابي هم داره كه به جهت ملاحظات عدم انتشار نظر در صورت بيان از گفتنش معذورم)
پس نتيجه اينكه حرف شما رو نميشه تا حد زيادي مستند و مستدل دونست البته ببخشيدااا
يا علي
268874 | سبز  - دلیل چه بود   |2010-01-02 12:32:38|GERMANY - []
من از شما سوال می کنم.
علت قطع سیستم sms روز قبل انتخابات چه بود؟
علت حرف های متناقض مسؤلین در مورد کهریزک و طریقه کشته شدنشان چه بود؟
اصلا دلیل کشته شدنشان چه بود؟
علت آزاد گذاشتن نیروهای لباس شخصی در حمله به معترضان بی دفاع چه بود؟
دلیل حمله به کوی دانشگاه چه بود و چه کسانی در این رابطه مقصرند؟
دلیل نادیده گرفتن حضور معترضان در تظاهرات های بعد از انتخابات و ناچیز شمردن آنها چه بود؟
دلیل نشان ندادن اعتراضات مردم در صدا و سیمای ملی و تظارات های عظیم مردم چه بود؟
دلیل مجوز ندادن به راهپیمایی ها چه بود؟
و...
الزام این افراد به پاسخگویی روشن و مستند به موارد فوق و قرار دادن آن در معرض قضاوت افکار عمومی شاید بهترین نوع برخورد قانونی با این افراد باشد؛ چرا که برای یک شخصیت سیاسی هیچ مجازاتی شدیدتر از بی‌اعتباری سیاسی و محکومیت در افکار عمومی نیست.

امید دارم نظر من را درج کنید چون فکر می کنم آزاد ترین رسانه اصولگرا شما باشید.
268893 | متين   |2010-01-02 12:57:24| - [moderator4]


دیدن عکس های اغتشاش گران خیابانی در تهران همیشه برای من ناراحت کننده بوده است.
و اساسا چرا دیدن جمع قلیلی بریده از دریای ملت و هتاک و اغتشاش گر ناراحت کننده نباشد ؟!
اما در کنار این ناراحتی گاهی صحنه های طنز آمیزی هم به چشم می خورد که الآن که مشغول دیدن موج عظیم جمعیت میلیونی مردم تهران و سایر استان ها از اخبار ساعت ۲۱ تلویزیون هستم بد ندیدم به یکی از این طنزها اشاره کنم.
یکی از خنده دار ترین این صحنه ها صحنه ای است که جمع قلیلی اغتشاش گر کاغذنوشته هایی را در دست دارند که روی آن نوشته شده است : « ما بی شماریم » !

سؤال من این است که اصولا یک جمع بی شمار برای فهماندن بی شمار بودن خود چه نیازی به نوشتن این عبارت دارند ؟ اگر جمعیتی بی شمار باشد با یک نگاه ساده می توان بی شمار بودن آن را فهمید کما اینکه جمعیت میلیونی مردم تهران و جمعیت صدهاهزار نفری مردم قم و خراسان و اصفهان و سایر شهرها برای اینکه بفهمانند بی شمارند نیازی به نوشتن چنین کلمات مضحکی بر روی پلاکارد احساس نکردند. بلکه همانند سیل خروشیدند و در عمل و نه در حرف ، ثابت کردند که : « بی شمارند » .
جهت اطلاع بيشتر به http://moslem121.blogfa.com/post-88.aspx مراجعه كتيد.
268897 | محسن   |2010-01-02 13:01:37|IRAN - [reg889162]
علت قطع اس ام اس دروغ هایی بود که داشتند می ساختند از قبیل این که رهبری داره برای موسوی تیم محافظ ریاست جمهوری تهیه می کنه و از این قبیل صحبت ها
قضیه کهریزک واقعا ظالمانه بود که به خاطر عدم رسیدن به موقع بیماران به بیمارستان سه نفر جان دادند.
در مورد حمله به مردم بی دفاع من و شما هم دیدم که گاها تو خیابون که به کسی که هیچ تقصیری نداره مثلا باتوم می خوره ولی بحث اینه که مثلا مثل اون مادر و دختری که با گلوله کشته شدن یا اون بسیجی کبیری که زیرش گرفتن یا کسانی که مظلومانه کشته شدن بی تقصیر بودند ولی بعضی ها هم در حمله به پایگاه های نظامی کشته شدن که این می تونه سوال برانگیز باشه
من نمیگم این کاره مردم ولی نصیحت دلسوزان از اول که می گفتند که این روش اعتراض نیست به همین دلیل بود وقتی که مردم رو به شدت عصبانی کنی و به خیابون بکشی کارهایی صورت میگیره که بعد اگه فکر کنند در موردش خودشون تایید نمی کنند یا کسانی مثل معاندین بین مردم قاطی میشن که کارهایی می کنند که مورد تایید مردم هم نیست...
حمله به کوی و سبحان و قضیه کهریزک رو میشه با مجازات عامل و کسانی که مقصر هستند فیصله داد.
لطفا زود قضاوت نکنید باید منتظر دادگاهی بود که میگن قاطی مجرم ها حتی سرتیپ هم وجود داره که فکر کنم بار اول باشه که همچین دادگاهی با چنین مجرم هایی برگزار میشه..
من خودم معتقدم اگر صدا و سیما بهتر عمل می کرد به راحتی میشد دروغگو رو رسوا کرد ولی در مورد راهپیمایی شرایط جامعه طوری بود که نشون میداد که به صلاح نیست و این نکته رو شما فراموش نکنید که طبق قانون باید یک هفته قبل درخواست مجوز داد و نکته جالب اینه که این قانون در زمان نخست وزیری آقای موسوی گذاشته شده
سوالی که من دارم اینه شما باید دارید که قبل انتخابات آقای موسوی قرار بود جشن پیروزی در میدان انقلاب برگزار کنه نامه اون رو هم خود الف منتشر کرد حالا سوال اساسی اینه که ایشون قبل انتخابات میدونست باید برای راهپیمایی از یک هفته قبل درخواست راهپیمایی داد ولی بعد انتخابات نمی دونست...
من نمیگم که تمام سوالهای شما بی جا بود ولی این ملاحظات رو هم باید در نظر گرفت به نظرم
268968 | مصطفی  - سیاسی   |2010-01-02 14:56:44|IRAN - [moderator4]
باسلام خدمت ملت غیور وولایتی ایران اسلامی عزیز متاسفانه انتخابات دهم باعث شد که آبروی 30ساله نظام اسلامی زیر سوال برود ودل دشمنان اسلام شاد شود که مسئله برمی گردد به حماقت عده ای که بصیرت ندارند من در جواب چند مطلبی که بیان شده میگویم چرا زمانی که به خیابان میائی وباشعار ضد ارزشی هویت یک ملتی که سی سال باخون دفاع کرده است را از بین میبری تازه دوستان منافقت هم همه چیز را به آتش میکشند وعدهای را حتی قتطع نخاع میکنند ومیکشند بعد که سر ازکهریزک درمی آورندانتظار داری زیر پایشان فرش قرمز پهن کننددادگاههای ما باید اول سران فتنه را محاکمه کند تا نیروهای انتظامی که وظیفه امنیت را به عهد دارد ببینید ایرانیان اینور نمی شود تا آقایان موسوی وکروبی جواب این همه دروغ وخیال پردازی را ندهند ما نمی گذاریم دیگران محا کمه شوند
268999 | ناشناس   |2010-01-02 16:02:44|JORDAN - [moderator4]
جناب محسن
آين چيزهايي را كه نوشتيد صادقانه بود يا براي اينكه حرفي زده باشي نوشتيد؟!

اما جواب:
مخابرات از كجا مي دانست كه " علت قطع اس ام اس دروغ هایی بود که داشتند می ساختند " ا اطلاعات گفته بود؟ از كجا حدس زدند كاري كه انجام نشده؟ اس ام تهران را حالا گيريم قطع كردند بقيه شهرستانها چي؟ در ضمن چند روز اس ام اس قطع بود؟!

قضيه كهريزك وحشتناك بود بالاتر از فاجعه. بدليل عدم رسيدگي و نرساندن به بيمارستان نبود.چرا اصل مشكل را عوض مي كني " شكنجه كردند "" و جوانهايي در اثر شكنجه كشته شدند. تازه كلي دروغ هم رويش گفتند .نمونه مننژيت.

انسان صادق ! تا توانستند زدند و تخريب كردند .بابا تنها 7 ماه گذشته نه 70 سال كه فك ر

مي كني مردم يادشان رفت. بگفته خودتان (البته هنوزم معلوم نيست بس كه تغيير داديد ) حدود 30 نفر كشته شدند. چرا كشته شدند؟ چرا نگذاشتند عزاداري كنند؟ ندا چه شد؟ كيانوش آ سا؟ سهراب ....؟ كدام بسيجي كبير زير ماشين رفت؟! تا چند ساعت پيش كه رئيس پليس چيزهاي ديگري در حد و اندازه مننژيت مي گفت! چقدر ساده است كه در مورد كشته شدن انسانها بگوييم "این می تونه سوال برانگیز باشه"

در مورد كوي دانشگاه و سبحان . عجله نمي كنيم. اما نظر شخصي ام اينه كه هرگز كسي مجازات نخواهد شد.

شرايط جامعه به صالح نيست . اين كانديدا صلاح نيست باشه و سيما اين رو نشون بده به صلاح نيست و... كلا اين تشخيص صلاحيت اين مملكت را بيچاره و به خاك سياه نشونده يعني چي به صلاح نيست؟! برادر من اگر بقول شما قانوني بياند اعتراض كنند كه مي شو دمثل محسن رضايي . اصلا جايي گذاشتيد تا كسي اعتراض كنه؟!
269326 | فريدي نيا  - sms   |2010-01-03 10:41:21|IRAN - [moderator17]
اگر كمي چشممان را باز كنيم و تابع احساسات نباشيم هرگز اينگونه راحت حرف نميزنيم و قضاوت نميكنيم شما به بودجه هاي عظيم دشمن و جنگ نرم را نميبينيد آيا نبايد بهر صورتي مبارزه كرد عقل نعمت خوبي است
269345 | ناشناس   |2010-01-03 11:21:30|IRAN - [reg889162]
من صادقانه گفتم
در مورد اس ام اس من مواردی از دروغ ها رو گفتم
یادتون باشه رهبری هم داشت رای می انداخت گفت شایعاتی از جانب من داره در اس ام اس ها و سایت ها پخش میشه که دروغه...

کهریزک اصلا بحث شکنجه نبوده مشکل این بوده در موقع درگیری افراد کتک خورده بودند مثلا یکی باتوم خورده تو سرش این فرد اگه به بیمارستان نرسه مشکل پیدا می کنه
عزیز من ، ما هم که قاق نیستیم شما یادت باشه همین سایت نوروز عکس های از جسد ها رو توی سرد خونه انداخته بود ولی هیچ کدوم اونجوری که شما می گید شکنجه نشده بود
مثلا فقط سرش شکسته بود....
شما داری صورت مسئله رو عوض می کنی اولا راهپیمایی بر اساس ادعای دورغی که انصاری هم نتونست ازش دفاع کنه اشتباه بود بعد حمله به پایگاه های نظامی و....
همین مننژیت که شما میگی مگه چه بیماریه بیماری ای که در سر ضربه به سر ایجاد میشه...
اون بسیجی ای که گفتم فامیلیش کبیریه نه آدم کبیر باشه اینم یه مغالطه از جانب شما میگذاریم...
صلاحی که عقلا دیدند و شما هنوز هم نمی بینی که باید یه فکری به حالش بکنی همین کشته شده گانه عزیز من...
وقتی که شما میایی بیرون چهار تا منافق اشغال هم قاطی شما میشه بعد به جاهای نظامی حمله می کنند و جوون ها رو تحریک می کنه که شما هم بیایید و وقتی درگیری به تیر اندازی کشیده شد اون وقت کشته گان رو پیر عثمان کنه...

شما داری یه طرفه به قاضی میری همین تصاویری که توی عاشورا را هم پخش شد نشون داد که چطور دارن حتی یگان وِیژه رو به شدیدترین وضع میزنند
عزیز من شمایی که ادعای تظاهرات مسالمت آمیز دارید چطور بستری شدن 600 نفر از افراد پلیس رو توجیه می کنید...
پسر خوب شما که فقط تو خیابون نبودی ما هم دیدیم که چه اتفاقاتی افتاده من هر دو تا شو می گم و قبول دارم ولی تو یه طرفه میگی و فقط مظلوم نمایی میکنی همین این ادعای عدالت شما...
من بازم میگم نطفه جریان شما بر اساس دروغ بنا شده پس مطمئن باش که به جای خوشی نمیرسه...
عصبانیت شما هم اینه که اتفاقات عاشورا به شدت چهره شما رو مشخص کرد و شما از این ناراحتی
269365 | باري   |2010-01-03 11:47:15|IRAN - [reg889162]
شما از رو عكس هم ميتونيد كالبد شكافي كنيد؟
جالبه!
269378 | ناشناس   |2010-01-03 12:04:28|IRAN - [reg889162]
کالبد شکافی وقتی به کار میره که مثلا علت مرگ درونی باشه و از ظاهر قابل شناختن نباشه ولی شکنجه یه چیزه که کاملا مشخصه مثلا روی بدن باید آثار ضرب و جرح باقی بمونه...
269151 | ناشناس   |2010-01-02 22:02:32|IRAN - [reg889161]
علت توحش دوستان بزغاله شما چه بود؟وحوووووش
269323 | حاجي   |2010-01-03 10:33:47|IRAN - [moderator17]
جناب الف فكر نميكني اين نظر انتشار نشه بهتره ؟ نكنه از فحاشي و توهين لذت ميبري ؟
حالا نظرات منو انتشار نميدي شايد ميترسي اما خب انصاف داشته باشيد اين حرفهاي سخيف رو هم انتشار ندين
269320 | ناشناس   |2010-01-03 10:32:18|IRAN - [moderator17]
شاید تظاهرات شب 22 خرداد(جمعه شب) جلوی وزارت کشور و تحریک افکار مردم به تقلب در روزهای بعدش بدون اینکه دلیل روشنی مبنی بر تقلب وجود داشته باشه {عملا حکومت رو غافلگیر کردن و دست حکومت رو بستن} قطع خطوط ارتباطی منطقی بنظر می رسه تا ابعاد قضیه روشن بشه.
دانشجویان رو تحریک کردن، اون هم دانشگاه تهران که جویی بسیار سیاست زده داره ودر کوی دانشگاه کامیون آتش زدن و علاوه بر هرج و مرج در کوی ساختمان های مجاور خ کارگر شمالی با پاره آجر به مردم بیرون سنگ پرت کردن و.......قطعا باید جلوی آنها گرفته می شد البته در این قضیه به تعبیر رهبری مشتی بیگناه هم مظلوم واقع شدند و ما این مظلومیت رو نادیده نمی گیریم و توجیه نمی کنیم.و باید مسببن آن مجازات بشوند.
گفتنی است افراطیون حامی موسوی هم از همان روز اول هر کاری خواستند کردند و همچنان افراطشان ادامه داره ! وقتی مشتی لمپین توی خیابون می ریزند فقط بسیجیان هستند که با بذل جانشان آمادگی دارند وگرنه مثل روز عاشورا لمپن ها نیروی گاردی رو به خون می کشند.
تقاضای مجوز؟ ادعای تقلب کردید نظام رو زیر سوال بردید و حریم رو شکاندید بعدش تقاضای مجوز کردید؟
268877 | کرمانی  - مجازات   |2010-01-02 12:33:45| - [moderator7]
بنظر میرسد حداقل مجازات برای این دو نفر لغو حقوق شهروندی است نظیر:
1-لغ امتیاز نشریه
2-اخراج از همه سمت های دولتی
3-عدم مجوز ثبت شرکت و یا تشکیلات سیاسی و اقتتصادی وهر گونه فعالیت اجتماعی
4-عدم مجوز هرگونه فعالیت اجتماعی
5- اعزام کروبی به حوزه لرستان برای ادامه تحصیلات از سیوطی
6-اعزام موسوی به یکی از دانشگاههای ازاد برای ادامه تحصیل از لیسانس به بالا
268879 | سيروس   |2010-01-02 12:34:20| - [moderator7]
سلام قوه قضائيه داره تعلل مي كنه چرا عاملان اصلي را مجازات نمي كنه!
موسوي را يا تو هم برداشته يا مزدور غربي ها است يا مشكل رواني پيدا كرده.
بايد ببينيم چه كسي موسوي را به صحنه اورد.
269109 | شعرباف  - رضایت خدا   |2010-01-02 19:50:46|GREECE - [moderator4]
سیروس عزیز چرا عجله دارید؟ آیا مولایمان علی (ع) وحسین (ع) اینقدر برای جنگ عجله داشتند آیا این عجله بخاطر خداست یا به خاطر جناح بندی ومسایل دیگر من قصد ندارم شما را خطا کار معرفی کنم فقط وظیفه ام را بعنوان مسلمان انجام می دهم (امر به معروف) واینکه در نوشته هایتان فقط رضایت خدا را درنظر بگیرید ایمان متنانت و آرامش در هرجبهه باشد آن جبهه حق است
268880 | ناشناس   |2010-01-02 12:34:28|IRAN - [moderator7]
شوخی می فرمایید؟! چطور است موسوی و کروبی را وادار کنند از روی بیانیه هایشان مشق جریمه بنویسند؟! مخصوصا بیانیه آخری آقای موسیو که عین بوق زدن در وقت شکست بود!
268883 | محسن   |2010-01-02 12:36:55|IRAN - [moderator7]
خیلی جالب بود...
فکر کنم هر انصاف منصفی خواستار این قضیه باشه...
همه دوست دارند بدونند که آیا تقلب واقعیت داره یانه...
یه سری واقعا" اعتقاد دارند که تقلب نشده یه سری هم اعتقاد دارند تقلب شده پس هیچ کس ناراحت نمیشد که حق روشن بشه...
اگه این قضیه دروغ باشه نشون میده که این جریان عاقبت به خیر نمیشه چون بر پایه دروغ بنا شده....
من ماه هاست دارن همه جا میگم این کارو میشد هفته اول انجام داد و انقدر هزینه نداد
268886 | امیر   |2010-01-02 12:42:42|TAJIKISTAN - [moderator4]
نویسنده فراموش کرده اند که هیزم این فتنه در ادعاهای مطرح شده در مناظره ها تهیه شد.آیا ایشان برای سایر مدعیان و ادعاهایی که رهبری به صراحت در نماز جمعه آنر ا رد کردند نیز چنین فرمولی را توصیه می کنند؟ اگر چنین است عدالت معنی پیدا می کند والا اینکه برای مخالفان خود عدالت از نوع خشن یا متوسط را بخواهیم وبرای خودیها عدالت را قربانی کنیم جفا به مفهوم بلند عدالت است.
268887 | ناشناس   |2010-01-02 12:45:46|IRAN - [moderator4]
با بیانیه اخیر موسوی توپ در زمین شماست فعلا.
موسوی هم اعلام برائت کرده و هم راهکار و هم اینکه اینقدر قدرت داره که بدون هیچگونه دعوتی قدرتش را نشان دهد.
268890 | دانشجو   |2010-01-02 12:51:39|IRAN - [moderator4]
آدمی که خوابیده را میشه بیدارش کرد اما آدمی را که خودشا به خواب زده نه .
مشکل اینه که آقایون نمی فهمند و نمی خواهند بفهمند .لطفا برای این راهکار ارایه دهید.
268891 | مهدي   |2010-01-02 12:55:14| - [moderator4]
مقام معظم رهبري در اين دوره ار انتخابات ديرتر از انتخابات‌هاي گذشته پيام خود را منتشر كردند.
اين پست جوابيست براي 268870
268892 | ناشناس   |2010-01-02 12:56:55|CANADA - [moderator4]
با انکار اینکه گروه زیادی (هر چند اقلیت) از مردم از رئیس جمهور راضی نیستند و آقای موسوی را به عنوان فرد مورد نظر خود می دانند، برخورد با آقای موسوی در شرایطی که دیگر تقلب را تکرار نمی کند و گروه هایی مانند منافقین و حتاکان به ساحت عاشورا را محکوم کرده است و فرصتی برای آشتی ملی و برقراری آرامش بوجود آمده است فقط توسط تندرو هایی که خواهان آرامش نیستند پیگیری می شود. منافع ملی و مصلحت کشور ایجاب می کند وقتی کسی رفتارش را دارد تصحیح می کند با برخورد مجبور به رفتار افراطی اش نکنیم، به خصوص که خواسته های فعلی اش در چارچوب قانون است و حتی شروع به بررسی پیشنهادات را هم فعلا کافی دانشته اند. مقام معظم رهبری در صورتی که صلاح بداندد برای برگشتن آرامش می توانند افرادی که مرتکب خطا شده اند را به بزرگواری نظام ببخشند و جو دوستی و نشاط و همکاری را به کشور بازگرداند. نگاهی به رسانه های بیگانه نشان می دهد که به شدت مخالف چنین تحویلی هستند و می خواهد فضای درگیری را برای تضعیف نظام ادامه دهند. برخورد با آقای موسوی به امید اینکه اعتزاض اقلیت مردم کشور را مسکوت خواهد کرد خیال باطلی است.
در مورد اینکه آقای موسوی باید به این سوالات در مقابل ملت به عنوان یک فعال سیاسی جواب دهد شکی نیست، ولی اصرار بر تنبیه در شرایطی که فرصت رفع فتنه بوجود آمده است کار کودکانه و افراطی است. بعد از فروکش کردن فضای درگیری موجود طبیعی است که مردم رای دهنده از آقای موسوی انتظار دارند که در مورد رفتار خود توضیح بدهد. در چنین شراطی عاقلانه این است که به سمت آشتی ملی و وحدت که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است حرکت کنیم.
عاقبت کسی را فراموش نکنیم که در جنگ جمل از امام پیشی گرفت و تخطی کرد و طلحه را کشت. یادمان نرود برخورد امام علی (ع) با طلحه و زبیر و عایشه. آیا امام عایشه را به خاطر رفتارش مجازات کرد؟
از بعضی آقایان تندرو باید پرسید چگونه است که در کشورهای دیگر مثل لبنان و فلسطین و عراق و ... ترویج آشتی ملی و برگشتن فضای دوستی می کنید و در مورد کشور خودمان این رفتارها را فراموش می کنید؟ آیا سینیوره لبنان و محمود عباس فلسطین از مردم کشور خودمان برای شما عزیزتر هستند؟
268903 | ناشناس   |2010-01-02 13:04:37| - [moderator4]
"خیلی ببخشین این راهکار را نمی توتنستند زودتر اجرا کنند؟"
تعجب نکنید این سنت انقلاب ماست .
شاید برخی خواص زودتر از مردم از جریان خیانت مطلع شوند ولیکن مردم باید خودشان بصیرت را پیدا کنند . البته شاید هزینه بر باشد ولیکن این هزینه ها ضامن بقای انقلاب است .
برای درک بیشتر موضوع برخورد امام با موضوع بنی صدر را به یاد بیاورید.
268904 | ناشناس   |2010-01-02 13:09:09|IRAN - [moderator4]
اون دوستی که پرسیده چرا رهبری تبریک گفته باید بدونه که این مشی قدیمی ایشون بوده ودر تمامی انتخابات قبلی ازجمله 2خرداد،هم به مردم وهم به منتخب درهمون لحظات اولیه تبریک گفتند از جمله به آقای خاتمی در حالیکه دراین دوره فقط به رای 24میلیونی نفر اول اشاره شد وبه وی تبریکی گفته نشد.لطفا منصف باشید.حتی درمورد نزدیک بودن دیدگاه ایشون به احمدی نژاد نسبت به آقای هاشمی ،بحث در مسائل اجرائی بود نه انتخاباتی که متاسفانه هنوز هم عده ای سعی دارند مثل قضیه دروغین خس وخاشاک ومسایل مشابه مسایل رو مطابق تصورات یا خواسته های خود مطرح کنند.کاش فضای نقد به دور از تعصبات خصوصا در دانشگاهها فراهم بود تا این پدیده انسانی یعنی گفتگو به جهت پاسخ منطقی ودرخور به سوالات اجرا گردد.دوستان دانشجو با هر عقیده ای میتونن ضمن احترام به نظرات هم (نظراتی که در قالب قانون است)در فضای دانشگاه رویکرد آگاهانه ای رو در پیش بگیرند.این موضوع برای همه طرفداران لازم است ونباید انطور باشد که عده ای برای پرسش و عده ای برای پاسخ بیایند بلکه همه باید نسبت سوالات منطقی هم پاسخگو باشند.اگر هدف کسب آگاهی وحقیقت باشد ونه تعصب همه چیز در فضای گفتگو برای حق طلبان فراهم است.
268928 | فاطمه   |2010-01-02 13:54:59|IRAN - [moderator4]
ببخشید من دو تا از سوال برام پیش اومده:

1- اگه این آقایون برای سوالاتی که ازشون پرسیده میشه، جواب مستدلی نداشته باشن و باز هم روی ادعاهای قبلی خودشون پا بکوبن، اونوقت باید باهاشون چیکار کرد؟ آیا باید اونا رو فرستاد به سونا و جکوزی که مبادا ذره ای به وجودشون خدشه وارد بشه؟

2- فکر نمی کنید که ما خودمون رو گذاشتیم سر کار که داریم درباره ی چگونگی رفتار با سران فتنه، بحث می کنیم؟ آیا فکر نمی کنید که با این نامه ی خود سرانه ی آقای رضایی، یه بار دیگه داره قصه ی جام زهر نوشاندن، تکرار میشه؟
269798 | عماد   |2010-01-04 03:23:34|IRAN - [moderator17]
خواص بی بصیرت مایه ننگ ملت
268908 | s  - محاكمه   |2010-01-02 13:15:03|IRAN - [moderator4]
سلام به نظر من حكم امام (ره) براي مرحوم آيت الله منتظري حداقل حكم براي سران فتنه مي باشد.
268909 | Malek Irani from Sweden  - new Taghizadeh or Seyyed Zia'eddin Tabatabaee   |2010-01-02 13:15:16|SWEDEN - [moderator4]
I hope that the Muslim Iran will get rid of these new Taghizadeh or Seyyed Zia'eddin Tabatabaee. What has happened in these days is a result of Mossavi, Khatami and Karoubi collaboration with representative of monarchy community, Mojahedin, Communists and other groups that are willing to do everything to stop economic and technological development in Iran. We in the west have seen this collaboration every day.
268910 | یک ایرانی   |2010-01-02 13:15:29|IRAN - [moderator4]
با سلام خدمت همه
اولا لازم است اعلام کنم که بنده از 22 بهمن سال گذشته تا به حال در هیچ تجمعی چه قانونی و چه غیر قانونی شرکت نکرده ام و اگر نگاهی به جمعیت تهران (پیش از 10 میلیون ) و جمعیت تظاهر کنندگان دو گروه (حد اکثر 3 میلیون) بیاندازیم می بینیم که اکثریت مردم در هیچ کدام نبودند...
بنده از طرف خودم می گویم به نظر من هیچ چیز مشخص نیست و چیزی که واضح است کانالهای ماهواره (البته ما که نداریم ولی شنیده ایم) و همین طور رسانه ملی به دنبال فضا سازی در جهت منافع خود هستند و ظاهرا حقیقت را هیچ کدام نمی پسندند...
من به شخصه معتقدم هیچ کس حق مطلق و هیچ کس باطل مطلق نیست...
نتیجه اینکه من منتظر هستم تا ابرهای غباری که هر دو طرف به آن دامن می زنند کنار رود ...
و یک توصیه از جانب خودم :
سبزها ما را در شمار طرفدارن خود به حساب نیاورند...
دولت تصور نکند کسانی که ساکتند از دولت گله ای ندارند نه اصلا اینطور نیست..
268920 | سیدعلی  - کو گوش شنوا   |2010-01-02 13:31:30|IRAN - [moderator4]
ما هم همین را گفتیم اما کو گوش شنوا/هفته نامه گامرون/ نهم دیماه
کمینگاه خطرو علاج واقعه

هر چند تلاش می کنم این روزها کمتر از سیاست بنویسم و بیشتر در حوزه اجتماعی فعال باشم ، وضعیت جاری کشور و نگرانی از اوضاع وادارم می کند تا نگرانی هایم را با شما قسمت کنم و شما را در تصمیم گیریهای سرنوشت ساز ملی سهیم نمایم . بدون شک هر ایرانی وطن دوستی حق دارد نسبت به آنچه این روزها در کشور اتفاق می افتد نگران باشد . شما ببینید که درست از فردای بعد از انتخابات ریاست جمهوری گروهی که در انتخابات آرای لازم را کسب نکرده اند با ادعای تقلب در انتخابات هر چند گاه یکبار حوادثی را خلق نموده و هزینه روی هزینه ایجاد می کنند . آخرین این حوادث هم در روزهای پایانی دهه محرم بود که خوراک خوبی را برای رسانه های مغرض خارجی و همچنین فرصت طلبان دشمن ایران فراهم نمود . این تحرکات تا کی می خواهد ادامه داشته باشد ؟

ابتدا لازم است خطراتی را که چنین حرکاتی برای کشور ایجاد می کند برشماریم و سپس راه های علاج واقعه را بررسی کنیم . وقتی می بینم برخی از دوستان از این وقایع دچار شعف و سرشار از احساس رضایت هستند در اندرون وجودم آتشی غلیان می کند که فقط خداوند از آن آگاه است . کاش آنها نیز آنچه را من به عینه می بینم ، می دیدند و آنگاه می دانستند که به جای خوشحالی باید گریست . شک نکنید که ادامه این رفتارها به مرور حاکمیت را روز به روز لاغرتر و ضعیفتر می کند تا آنجا که پس از مدت زمانی مسئولین حاکم هم به تدریج به این نتیجه می رسند که عطای حکومت را به لقایش ببخشند و ممکن است داوطلبانه از سمت های خود کناره گیری نمایند ، چرا که می دانند تقابل هم برای همیشه امکان پذیر نیست . وقتی هزینه های تقابل بالا باشد هیچ کس حاضر نیست این هزینه ها را بدوش بکشد و کناره گیری مقامات حکومتی منجر به خلاء قدرت می شود و همین نکته است که تبدیل به کمینگاه خطر میشود . در این شرایط در فقدان حضور یک حکومت مرکزی از هم گسیختگی و تفرق آغاز می گردد . این پاره پاره شدن و تکه تکه شدن هم در گروه های مخالف حکومت و هم گروه های موافق حکومت پیش می آید و امتی واحد تبدیل به هفتاد و دو فرقه متمایز می گردند و همان تعبیر لسان الغیب شیراز مصداق عینی پیدا می کند .

جنگ هفتادو دو ملت همه را عذر بنه چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند

وقتی این گروه ها به جان هم می افتند معنی اش این است که ما در یک کشوری همچون افغانستان دهه نود میلادی بسر می بریم و آن وقت است که با معنی و مفهوم امنیت کاملا" آشنا میشویم و یاد می گیریم که شبها تا صبح سپیده باید سلاحی به دوش داشته باشیم و از خانه و اهل و عیال آن پاسبانی کنیم . اما یک تفاوت عمده هم با افغانستان داریم که افغانستان از نعمات زیرزمینی چون نفت و گاز و معادن گرانبها بی نصیب بود ولی ایران ما همه اینها را دارد و همانگونه که در طول تاریخ همواره طمع همسایگان به این سرزمین زرخیز وجود داشته اکنون بسیاری از دول دور دست هم به جمع آنها پیوسته اند که هر یک از آنها جهت دست یابی به این منابع به فراخور حال تلاش خواهد کرد که سهم خود را از این خوان گسترده بدست آورد . بنابر این خطر تجزیه کشور به عنوان یک تهدید جدی مطرح است و پرواضح است که در چنین شرایطی به علت ضعف یا فقدان یک حکومت مرکزی قدرت مقابله با چنین تهدیدی وجود ندارد . آیا براستی هیچ یک از ما خواستار چنین وضعیتی هستیم و می خواهیم بدست خود کشور عزیزمان ایران عزیز را عرصه تاخت و تاز وحوش جنگلی قرار دهیم . اگر نیستیم که نباید نسبت به آنچه رخ می دهد بی تفاوت باشیم و علاج واقعه قبل از ابتلاء به چنین وضعیتی بنمائیم . اما علاج واقعه چیست ؟

باز هم از خواجه شیراز مدد می جوئیم که می فرماید " چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند " ظاهرا" همه این مصائب به خاطر پنهان بودن و ندیدن حقیقت بوجود آمده است . براستی ما چگونه می توانیم از حقیقت مطلع شویم و از چه راه هائی می توان به حقیقت دست یافت . آیا ادعای مخالفان مبنی بر تقلب در انتخابات حقیقت دارد و آنها بر موضعی بحق پافشاری می کنند . آیا ادعای مجریان انتخابات مبنی بر صحت نتیجه انتخابات یک واقعیت است ؟ آیا دولت فعلی بطور مشروع بر سر کار آمده است و واقعا" برآمده از آرای بیست و چهار میلیونی مردم است . حقیقت چیست و چگونه می توان به آن دست یافت .

آیا باید گفته های رسانه های خارجی همچون رادیوها و ماهواره ها و پایگاه های اینترنتی را باور کنیم یا اینکه آنچه را صدا و سیمای داخلی خودمان می گوید درست است . آنچه روزنامه های موافق دولت می گویند و یا آنچه روزنامه های مخالف دولت می گویند .

دوستان عزیزم . به عنوان یکی از اهالی رسانه و کسی که سالهاست در کار رسانه ای هستم باید اعتراف کنم که هرگز نمی توان به طور صد در صدی به رسانه ها اعتماد نمود و دلیل آن هم نفوذ باندهای ثروت و قدرت بر رسانه های موجود است و لذا به جای اینکه بینندگان و شنوندگان چشم و گوش بسته این رسانه ها باشیم لازم است اندکی عقل خود را بکار اندازیم و کمی در صدد تحقیق برآئیم آنگاه جوینده یابنده است .

اما حکومت هم اکنون وظیفه سنگینی دارد و آن وظیفه ، دفاع منطقی در برابر اتهام مخالفان مبنی بر تقلب است که متاسفانه با سهل انگاری مواجه گردیده است . در تمام دنیا وقتی همه ساز و کارهای حکومتی در رفع اختلاف ها عاجز می مانند دادگاه به عنوان مرجع نهائی حل اختلافات مورد قبول عامه مردم قرار می گیرد و من تعجب می کنم که چرا تا کنون نسبت به این مسئله بی توجهی میشود . حتی وقتی مقام معظم رهبری از قانون به عنوان فصل الخطاب مسئله نام می برند چرا مراجع قانونی کشور تا این اندازه مماشات می کنند . دستگاه قضای کشور باید به شکل مناسبی این حقیقت را برای مردم روشن کند و طبیعی است که هیچ شخص یا گروهی فراتر از قانون وجود ندارد . پس هم مدعیان تقلب در انتخابات و هم مجریان انتخابات را باید در طرفین میز دادگاه نشاند و از آنها توضیح خواست و مدارک و دلائل و مستندات آنها را بررسی نمود و بطور علن این دادگاه را نیز در معرض قضاوت عمومی قرار داد و آنگاه رای دادگاه فصل الخطاب این منازعه باشد و چنانچه عدم تمکین به رای دادگاه از هر یک از طرفین مشاهده گردید به ناچار ضرورت برخورد قهری با خاطی مورد انتظار آحاد ملت ایران خواهد بود
268921 | مهران  - دانشجو   |2010-01-02 13:36:10|AUSTRALIA - [moderator4]
به نظر من پیشنهاد خوب و قابل تأملی است، ولی‌ نباید نقش برخی‌ از افراد برجسته دیگر از جمله منتسبین آقای هاشمی‌ فراموش شود. آیا واقعا با وجود این همه اتهامات، اگر فائزه خانم و آقا مهدی فرزندان آقای هاشمی‌ نبودند، همینگونه آزادانه و بدون هیچ مزاحمتی برای آنها برخورد میشد. آیا اتهامات ایشان از برخی‌ از افرادی که دادگاهی و محکوم شدند کمتر است؟ اگر اینچنین است چرا هیچ دادگاهی و هیچ رسیدگی به پرونده آنها نمی‌شود؟

نکته دیگر اتهامهای بی‌ اندازه ای بود که از طرفین رقیب در انتخابات به یکدیگر زده شد. بالاخره کجا و کی‌ باید به این اتهامات رسیدگی کرد؟

من معتقدم، اگرچه کار سیستم قضایی‌ در رسیدگی به مسائل فوق قطعا کار ساده ای نیست ولی‌ برخورد بدون تبعیض با تمامی‌ عوامل فتنه و همچنین اتهاماتی که در زمان تبلیغات به یکدیگر زده شد موضوعی است که به هیچ وجه از ذهن مردم پاک نخواهد ‌شد و لازم است به آن رسیدگی شود. عملکرد دوگانه قوه قضائیه با متهمان و ملاحظات شخصی افراد مطمئناً باعث صلب اعتماد مردم و به ضرر نظام در دراز مدت خواهد بود. بالاخره باید به خاطر اصل انقلاب و پاسبانی از خون هزاران شهید هم که شده روزی رودربایستیها و شانیات کاذب را زیر پا گذاشت و عادلانه و قاطعانه برخورد کرد (قبل از اینکه دیر شود!)

امروز مظلومیت رهبر ما بیشتر از همیشه است، چرا که در برخی‌ موارد، اینقدر به ایشان براحتی انتقاد و حرفهای مربوط و نامربوط زده میشود، ولی هیمنه کاذب برخی‌ از این آقایان و آقازاده ها جرات گفتن "بالای چشمتان ابروست" هم از خواص و حتی قوه قضاییه را هم گرفته است.
268932 | علي  - و اگر تن ندادند . . .   |2010-01-02 13:58:30|IRAN - [moderator4]
و اگر آقاي موسوي و کروبي و ... به الزامات وضع شده از سوي قوه قضاييه تن ندادند - کما اينکه رويه آنها به وضوح نشان ميدهد که اينگونه اند -، آنگاه چه بايد کرد؟
268942 | رها   |2010-01-02 14:09:23| - [moderator4]

دیدن عکس های اغتشاش گران خیابانی در تهران همیشه برای من ناراحت کننده بوده است.
و اساسا چرا دیدن جمع قلیلی بریده از دریای ملت و هتاک و اغتشاش گر ناراحت کننده نباشد ؟!
اما در کنار این ناراحتی گاهی صحنه های طنز آمیزی هم به چشم می خورد که الآن که مشغول دیدن موج عظیم جمعیت میلیونی مردم تهران و سایر استان ها از اخبار ساعت ۲۱ تلویزیون هستم بد ندیدم به یکی از این طنزها اشاره کنم.
یکی از خنده دار ترین این صحنه ها صحنه ای است که جمع قلیلی اغتشاش گر کاغذنوشته هایی را در دست دارند که روی آن نوشته شده است : « ما بی شماریم » !

سؤال من این است که اصولا یک جمع بی شمار برای فهماندن بی شمار بودن خود چه نیازی به نوشتن این عبارت دارند ؟ اگر جمعیتی بی شمار باشد با یک نگاه ساده می توان بی شمار بودن آن را فهمید کما اینکه جمعیت میلیونی مردم تهران و جمعیت صدهاهزار نفری مردم قم و خراسان و اصفهان و سایر شهرها برای اینکه بفهمانند بی شمارند نیازی به نوشتن چنین کلمات مضحکی بر روی پلاکارد احساس نکردند. بلکه همانند سیل خروشیدند و در عمل و نه در حرف ، ثابت کردند که : « بی شمارند » .
268975 | mhe   |2010-01-02 15:11:27|IRAN - [moderator4]
1) فرضا ملزمشون کردیم و اونها هم نتونستند ثابت بکنند، اون وقت چیکار کنیم؟!
اصلا ایم الزام رو نپذیرفتن و گفتن برو بابا، بشین تا من بیام، اون شما باید بری دستگیرش کنی که میشه همون راههای قبلی!

2) بد نیست به نقش آقای احمدی نژاد هم در ایجاد اغتشاشات هم نگاهی بکنید. بعد از مناظره جنجالی و تهمت های ایشون بود که مردم به خیابونها ریختند. ضمنا تهمت های ایشون با صحبت های رهبری در نماز جمعه، کاملا ابطال شده و لذا ایشون قطعا مجرم هستند. لذا ایشون هم در ایجاد اغتشاشات نقش زیادی دارند و باید محاکمه بشوند.
268978 | ناشناس   |2010-01-02 15:19:15| - [moderator4]
الف انگار شما کاملا پرتینا.
فکر کردین اینا اینجوری واقعا آدم میشن و میان جواب میدن؟ نخیر از این خبرا نیس.
به هر حال گرفتن هر حقی و اجرای هر عدالتی هزینه ای داره.وظیفه ی ما اینه که عدالتو اجرا کنیم و سعی کنیم این هزینه رو به حداقل برسونیم.و اجرای عدالت جز با مجازات این فتنه گران طوری که قانون گفته محقق نمی شه و من مطمئنم که مردم با تمام توان مشکلات بعدش رو حل میکنن.
268981 | من  - چند جواب   |2010-01-02 15:26:15|UNITED KINGDOM - [moderator4]
چند جواب به جواب های دوستان:
1- کسایی که به رویه ی رهبری درباره ی تبریک گفتن به دیگر رئیسان جهور گفتن فراموش کردن که احتیاط درباره انتخاباتی که بخش عمده ای از مردم نسبت بهش شبهه دارن انتظار میره، نه انتخاباتی که شک و شبهه ای نیست درباره اش! چه کسی بعد از اون تایید سریع و محکم میتونست انتظار تغییری در نتیجه آرا داشته باشه؟ همون روز همه فهمیدن که با بازشماری آرا فقط به زیار شدن رای احمدی نژاد منجر میشه! یعنی اشتباه حتی رندوم هم نبود که بعضی جاها رای کم بشه، بعضی جاها زیاد؟
2- میگن برای راهپیمایی یک هفته قبل باید درخواست داده بشه! هنوز از درخواست راهپیمایی برای حمایت از توهین به امام یه هفته نگذشته؟ انتظار که ندارین مععترضین توی راهپیمایی شرکت کنن که درخواست اعدام واسه موسوی و کروبی قراره توش بشه؟
3-آیا گزارش های تلویزیون بویی از انصاف برده؟ حقیقت جامعه نشون داده میشه؟ یک نفر از مصاحبه کننده ها کمی مخالف نیست؟ جماران نباید نشون داده بشه؟ هیچ فیلمی از جمله لباس شخصی ها موجود نیست؟
هرچند که هیچ توهینی به کسی نشده، اما بعید میدونم که الف منتشر کنه! بقیشو نمی نویسم که شانس انتشارش بیشتر بشه.
268983 | صادق   |2010-01-02 15:29:28|IRAN - [moderator4]
قطعا هر کسی به هر اندازه ای که مرتکب جرم شده باید مورد مواخذه قرار گیرد.
اما بنده یکسری شباهت های جالب در عاشورای سال61 هجری قمری و سال 1431 می بینم که مارابرای قضاوت بهتر رهنمون می شود
در روز عاشورای سال 61پنج گروه در مقابل ولی خدا ایستادند:
1- افرادی که بدنبال هدم اسلام بودند و فرمانده اصلی و بوجود آورنده این قتال شدند(یزید - عبید الله بن زیاد)
2- افرادی که اهل اسلام بودند سوابق درخشانی هم داشتند و می دانستند مقابله با امام حسین (ع) چه کار زشتی است ولی اسیر دنیا (قدرت طلبی و زیاده خواهی) بودند(عمرسعد - قاضی شریه)
3- افرادی که در اسلام سوابق داشتند ولی بر اثر حوادثی، نسبت امیر المومنین و امام حسن و در نهایت امام حسین کنیه و دلخوری داشتند. که مثال بارز آن جناب ملعون شمر است
4- افراد سرشناس و تاثیر گذار در جامعه (گروه مرجع) که یا سکوت کردند و یا حتی به امام توصیه به سازش کردند. مثل عبدالله بن عمر و تا حدودی محمد حنفیه
5- این دسته که اکثریت سپاه را تشکیل می دادند فریب فضایی که از سوی چهار دسته قبلی شکل گرفته بود خوردند. تا آنجا که به شوق وصول به بهشت گام در نبرد با ولی الله گذاشتند.
مبارزه اصلی با خط شجره ملعونه اموی است و در عین حال نمی توان از افراد زیر دست گذشت. این افراد را باید اول رسوا کرد و بعد به جزای قانونی رساند. رسوایی این افراد به تدریج و با انتشار همین بیانیه ها وسخنرانی ها و اقدامات تدریجا روشن می شود. به نظر بنده باید مشی امام خمینی را در پیش گرفت که چندین سال منتظری و بنی صدر را تحمل کرد تا خودشان بدست خودشان به مردگان سیاسی تبدیل و در برابر تاریخ و این ملت رسوا شدند. ولی در برابر خط اموی استراتژی ما باید حسینی باشد چرا که آنها اگر ذره ای ضعف در ملت ببینند حتما دست به کار خواهند شد.
آنها در حال امتحان کردن ملت ما هستند شک نکنید اگر مردم به حادثه عاشورا عکس العمل نشان نمی دادند، ساز و برگ نظامی خود را به راه می انداختند چرا که ملتی که از اصل و اساس خود و از دشمنان اصلی غافل شود شکستنش راحت است.
268984 | تذرو   |2010-01-02 15:32:17|IRAN - [moderator4]
انصافا ادم بمیره بهتر تا وزیر جنگ اسرائیل برای کاراش کف بزنه!
268988 | سحریار   |2010-01-02 15:40:35|IRAN - [moderator7]
موسوی به نظام اتهام تقلب در شمارش آرا زده

مردم را به خیایان ریخته

شورش کرده

امنیت ملی را به خطر انداخته

شبهای زیادی با الله اکبر احمق ها اعصاب ملت را خورد کرده

ادم کشته

عکس امام اتش زده

به عزارداران حسینی حمله کردند
دیگر چه کاری باید می کردند که نکردند ؟ هان ؟

حالا شما آمده اید و می گویید ازش با مهربانی بپرسیم

ببخشید ناز نازی جان، شما چرا این کارها را کردی؟
انهم روزی که بیانیه موسوی در دفاع از حرمت شکنان عاشورا در آمده؟

حالا که شمشیر مالک دم گردن معاویه است!
شما لا حکم الا لله می خوانید؟

دل رهبر خون شد
دل مردم خون شد
شما جرم چه کسی را سبک نشان می دهید اقایان الف !
268994 | مرتضی   |2010-01-02 15:55:55| - [moderator4]
حتما اول بازداشت بعد محاکمه ؟ نه بلکه راه حل های دیگری وجود دارد دعوت ار همین مدعیان در چارچوب مناظره های که به حاشیه پرداخته نشود با حب وبغض همراه نباشد والخ .....
راستی اخیرا تیتر زدندتان افراطی شده است من شما افرادی اصولی ودور از هر گونه افراطی گری می شناختم .
269007 | پارسا بی زهد  - احساسی بودنو بزاریم کنار وع   |2010-01-02 16:15:00| - [moderator2]
من یه دانشجو که فردا امتحان دارم ولی بیخیال دنیام :-)) بچسبیم به موضوع _ 3 اشتباه بزرگ وطن سوز 1.اتهام زدن علیه یکدیگر مثال مزدوری خس وخاشاک بزغاله انگلیسی امریکایی و در طرف مقابل بسیجی مفت خور جمهوری ایرانی و مرگ بر ولایت فقیه که فحشی ناموسی به تمام شهدا و خانواده شهدای داغ دار که جانشون برای ایران اسلامی فدا کردند و ..البته خیلی هاش از روی احساسات و عکس العمل بود (مگر اقای خامنه ای نگفت با دشمنانتان هم با انصاف رفتار کنید)2.بیانه های پی درپی که دامن زد بر درگیری های بین مردم و فرمایشات اقای موسوی مثال من از هر حمایتی استقبال می کنم که معنیش اینکه اگه ریگی بلوچ کش و بی بی سی که تفرقه افکن ووو اعمال کثیفشون باعث بشه اقای موسوی دامنش بادامن انها گره بخوره و یک صورت حساب که تفکیک نشده برای هردو زده بشه که اقای موسوی کجا بی بی سی [/color]کجا و درجای دیگر اقای موسوی گفت بسیج ماشین ادم کشی شده ! هر چه قدر موسوی دوست داشته باشیم این حرف پلیده که عده ای رو به کل بسیج که دکتر ومرجع تقلید ودانشجو روحانی بدنه اصلی شو تشکیل میدند نسبت بدیم دور از خرد مندی است3.ندادنه مجوز تجمع که حداقل نشون بدن چی کاره هستند ایا برای اتیش زدن حقوق مردم بیت المال مانند بانک ... امدن یا نه ؟ البته الان هم دیر نشده می تونند هین طوری که الف گفت به صورت دوستانه اتهاماتیکه زدند جوابگو باشند [color=green]با دادنه تریبون __ در اخر اقای موسوی دلیلی نداره صورت حساب بیگانگان رو پرداخت کنه وقتی که در فرمایشی بدون بازی باکلمات قصاربه گونه ای که من بی سواد هم متوجه شم منظور دقیق ایشون رو .در واقع یه جمله کوچه بازاری که" جنبش سبز نیازی به صدقه ودست درازی به سمته بی بی سی و اسرائیل نداره " اگه اسم ببره دشمن نا امید و از زاویه دیگر کسی وجود پیدا نمی کنه که شعار بده موسوی بی بی سی عامل انگلیسی __ ایرانی اثبات کن که با فرهنگی
269023 | مرتضی   |2010-01-02 16:35:50|IRAN - [moderator2]
باید به مناظره مجدد با احمدی نژاد محکوم شوند!
269029 | محمد رضا   |2010-01-02 16:47:59| - [moderator2]
به نظر شما آيا الزام اي كه ميگوييد مفهوم اتم واخص اجبار قانوني را دارد؟واقعا فكر مي كنيد كه صرف گفتن الزام و رنگ ولعاب قانوني دادن به جوابگو بودن ،ايشان زير بار جواب وتوضيح عملكردش خواهد رفت؟اگر جوابگو نبود آيا همين قانون با او بر خورد مي كند؟
با توجه به مختصات فكري ايشان واهداف ملموسي كه به دنبال آن بود ،اين راهكار شما اساسا جواب نمي دهد.
ولي بعد از بيانيه 17 تلاش مهره هاي هاشمي براي حفظ او در چارچوب قدرت در نوع خود جالب است و باز هم مردم خسارت ديدند.............
دوستي مي گفت قانون براي من و توست كه نه پشت داريم و نه مشت!
269038 | مهدی   |2010-01-02 17:10:41|IRAN - [moderator2]
به نظر من پیشنهاد خیلی خوبیه. کاش به گوش قوه ی قضائیه برسونید
269069 | ناشناس  - زهرا رهنورد مهره اصلی باید   |2010-01-02 19:27:20|UNITED STATES - [moderator2]
نه تنها موسوی و کروبی و خانواده --- رفسنجانی باید محاکمه و محکوم گردند بلکه زهرا رهنورد که در واقع کنترل کننده موسوی بود باید حتما" محاکمه گردد. همانطوریکه بریژینسکی بخوبی فهمید که در واقع زهرا رهنورد بود که هرجا موسوی کم می آورد و نمی خواست به خیابان بیاید زهرا رهنورد از طریق ایمیل و با کمک خواهران "فمنیست" که به گفته خودش هیچ اعتقادی به فمنیسم ندارد ولی فقط از این خواهران جاهل و عامل استفاده می برد مردم را بخیابان می کشاند. برژینسکی بدرستی گفت که موسوی رهبر نیست و زهرا رهنورد بعلت کوشش و خشن بودنش در امر جریانات رهبری را بعهده دارد. شما مردان چرا اینقدر خرفت هستید؟
بهمین جهت لقب "متفکر" را برای تشویق و معروف کردن او از طرف صهیونیسم به این خیانتکار داده شد.
دشمن دانا بلندت میکند/ بر زمینت می زند نادان دوست

اگرشما شعورش را نداریدفورا کنار روید.
269076 | ناشناس   |2010-01-02 18:35:11| - [moderator2]
من به عنوان ساکن کوی دانشگاه با مجازات چند نفر سرباز و فرد عادی آرام نمی نشینم. من از آقای تمدن استاندار تهران شکایت دارم. همین طور از جناب رادان! اگر دادگاه قضایی این کشور کاری نکند خودمان کاری خواهیم کرد!
269153 | ناشناس   |2010-01-02 22:05:55|IRAN - [reg889161]
شما کی هستید؟حالا که مردم درخواست اعدام رئیس شما رو دارند .نمی دونم چقدر شما نابینا شدید که پیام ملت ایران را در سراسرکشور روز 9 دی را نیدید.


اعدام سران فتنه اولین راه اشتی ملی است
269364 | ناشناس   |2010-01-03 11:45:37|JORDAN - [moderator17]
منظور تظاهرات دولتي است ديگر؟ چرا ديديم .خيلي جالب بود. بخصوص عكسهايي كه ديديم. و صد البته ... حالا بماند. فرق است صحبت جلوي دوربين و صحبت رو به باتوم.
منم با نظر ناشناس269076 موافقم. اما صبر مي كنم. و خداوند با صابران است.
269360 | فريدي نيا   |2010-01-03 11:41:04|IRAN - [moderator17]
دانشگاهي كه اينطور دانشجو تحويل ميدهد كه آزادگي و شرف را نميشناسد درس نميخواند را بايد درش را گل گرفت
269080 | محمد  - حالا !!!!!!!!   |2010-01-02 18:43:25|IRAN - [moderator2]
به نام خدا

همانطور كه بعضي از كامنتها متذكر شده اند زمان بسيار دور است و به اندازه كافي افراد خود را آلوده كرده اند كه منصفين به ذاتشان پي ببرند .
ولي در عين حال نه براي خراب تر كردن چهره سران فتنه كه به اندازه كافي خراب شده است ، بلكه براي روشن تر شدن چهره واقعيت همانطور كه در مقاله اشاره شده است بايد فتنه گران را مجبور به پاسخ گويي نمايند.
269083 | ناشناس   |2010-01-02 18:58:14| - [moderator2]
با این بیانیه ها که نمیشه از حقی که از 24 میلیون آدم ضایع شده و جفایی که به کشور روحانیت مستضعفان رفت را جبران کرد

عالیجنابان نمیشود معاویه وار پیشنهاد صلح داد و ابو موسی اشعری های بی ذکاوت طی نامه سر گشاده علنا تعارف ننگ و جام زهر دوم به رهبری که مظلوم بود و در هیاهوی زمانه ستم پیشه مظلوم تر شد نمود.

بنده با توجه به آنکه خود را انسانی معتدل می دانم . اما با این بیانیه فرار به جلو و پر نیرنگ انقلاب سوم مردم مسلمان و هوشیار و موصوف به صفت 72 یار کربلا را پس از انقلاب سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی یگانه راه حفظ استقلال و آزادگی این مملکت میدانم .

از خدای رحمان و رحیم میخواهم که در لغزشگاهها مصونمان بدارد و چون اهل کوفه ناسپاس و قدر ناشناس و شوربخت نفرماید.
269099 | يك خبرنگار پارلماني   |2010-01-02 19:27:35|IRAN - [moderator4]
پيشنهاد نويسنده كاملا غيراجراي است.
حالا اگه مامور قوه قضائيه رفت و به موسوي گفت كه به اين سئوالات جواب بده موسوي هم گفت كه به شرطي كه انتخابات رو باطل كنيد و... (كه پيش از اين بدون دليل تكرار كرده)، تكليف چيست؟ يا اصلا جواب داد ولي مثل كروبي جوابش قانع‌كننده نبود، اونوقت قوه قضائيه بايد چه كار كند؟
بالاخره بايد يك ضمانت اجرايي براي اين كار باشد. اصولا قوه قضائيه با همين ضمانت اجرايي (شلاق، حبس، اعدام و...) كه قانون در اختيارش گذاشته مي‌تواند با يك مجرم طرف شود. حالا اگر يك متهمي به‌واسطه برخي دلايل از مجازات قوه قضائيه خيالش راحت باشد، ديگر خود را ملزم به دستورات ضابط قضايي نخواهد كرد.
269110 | فاطمه   |2010-01-02 19:51:01|IRAN - [moderator4]
دوست عزیز بهتره بیشتر از این خودونو رسوا نکنید که نسل آیندتون بگن .....
سکوت معانی زیادی داره و و موقعیت های مختلف هر استنباطی میشه ازش کرد
من یه سول ازت دارم: چرا تو این 6 ماه اینقدر اتفاقای جدید داره میفته؟
چرا یه دفعه تو 6 ماه خیابونا شلوغ میشه افرادی کشته میشن به امام هتک حرمت میشه به عزادارای امام حسین حمله میشه. این همه اتفاق یه دفعه تو 6 ماه؟
269124 | كربلائي   |2010-01-02 20:55:27|IRAN - [moderator4]
[color=red]حسين موسوي يك فاسد سابقه دار نبود ، يك خائن وطن فروش نبود ، يك مهره مستقيم بيگانه نبود ، يك جاسوس نبود ، يك صاحب انديشه مستقل سياسي يا داراي ابتكار و شعور بالاي سياسي براي اداره كشور هم نبود ، خيلي چيز هاي ديگر هم نبود اما چرا اينطور در لجن افتاد كه امروز علاوه بر چندين خون غريبه خون خواهر زاده اش هم بر گردنش است وبايد در روز قيامت جواب دهد؟
اولين و مهمترين دليل براي اين سقوط عميق بازي كردنش با مقدسات و ائمه اطهار بود وقتي رنگ سبزي كه گوگوش و نازنين افشين جم و خيلي افراد فاسد ديگر تن پوش كردند را رنگ ائمه اطهار ناميد و از همانجا بدبخت شدن دنيوي و اخروي خود را كليد زد.
او ندانست كه اين فاز شوخي بردار نيست و يك حزب سياسي و باند و دسته دنيوي پيش و پا افتاده نيست كه بتوان از آن آويزان شد و به جائي رسيد
او ندانست كه هر كس با اين بستر الهي بازي كند چنان زمين ميخورد كه ...
او خود شعور كافي براي بازي هاي سياسي نداشت و كساني كه او را ميرقصاندند نيز هر طور كه خواستند از او بازي گرفتند لذا صاحب واقعي پرچم سبز راستين حالا فقط يك تلنگر كوچولو به او زده كه موسوي چنين زمين خورده واي بروزي كه بخواهد سيلي واقعي به اين بدبخت بزند .[/color]
269129 | هادی  - بررسی بیانیه جدید   |2010-01-02 21:08:19| - [moderator4]
فارغ از هر گرایش سیاسی آیا پنج مطالبه آقای موسوی پس از این جنجالها را نمی توان باج خواهی سیاسی نامید و چه ناگوار می شود که این شیوه عرف گردد.

اما در مورد 5 راهکار ارائه شده می شد فارغ از این اردو کشی های دو طرف به این موضوعات پرداخت چرا که در صورت اتفاق نیفتادن این جریانات اصلاً خواسته سوم به این شدت مطرح نمی شد.
خواسته اول نیز با نقد های موشکافانه مجلس در دوره قبل و قبل از این مسائل به خوبی داشت پیش می رفت و ارتقاء می یافت.
البته و صد البته قبل این جریانات مگر ایجاد حزب و گروه سیاسی امکان پذیر نبود که در قالب آن بتوان مطالبات بحق را در قالب آن پی گیری نمود. آیا امکان برگزاری تجمعی آرام و قانونمند وجود نداشت؟ چه قدر تجمع در مقابل مجلس جهت احقاق حق صورت می گرفت و چه بهتر که حزبی تشکیل می شد و این تجمعات را با توجه به قانون و حق مردم سازمان می داد.
در مورد آزادی مطبوعات هم در چهارچوب قانون مگر تا قبل انتخابات آزادی نداشتند و البته شبکه های ماهواره ای متعدد بد نیست البته نظارت بر آنها اهمیت موضوع است که باز آنها هم در قالب قوانین کشور عمل کنند.
در مورد قانون انتخابات نیز مگر قانون فعلی چه مشکلی دارد آیا هر قانون دیگری هم وضع شود جای اشکال برای یک طیف قرار نمی گیرد.
فقط می ماند نظارت شورای نگهبان بر روی کاندیدا ها که یک امری منطقی است و در تمام کشور هایی که انتخابات دارند وجود دارد و یک امر ضروری است تا فردی که قرار است رییس جمهور شود در چهار چوب نظام آن کشور قرار گیرد.

اگر قبل این اتفاقات حزبی تشکیل می شد خیلی از این خواسته ها مطرح نبود و یا می شد در چهارچوب آن حزب به برآوردن آن پرداخت.
269163 | خوشحال  - فرج همه ی ما در فرج اوست   |2010-01-02 22:47:06|IRAN - [moderator4]
ااااا چه قدر آدم بیکار!
.
می گن خدا به همه ی امت ها فرصت می ده که یه بار طبق ادعاشون حکومت کنند
همشون هم اجل معلوم دارند
فقط برای اینکه آخرش خراب کنن و بگن خدا
تو رو خدا
حجت خودت رو برسون
ما خرتیم، نوکرتیم
.
اللهم عجل لولیک الفرج
269169 | ابوالفضل   |2010-01-02 23:14:59|UNITED STATES - [reg889163]
تبعید هم گزینه خوبیه برای برخورد با سران فتنه!
269187 | قدرت   |2010-01-02 23:49:28|IRAN - [moderator4]
درود خدا و انبیا و جانشین بر حق او امام خامنه ای به حماسه سازان 9 دی



هر گونه مماشات باسران فتنه (موسوی-کروبی-خاتمی و ؟ ) خیانت به اسلام و امام و شهدا است


حد اقل مجازاتی که می توان کرد علاوه بر محدودیت های اجتماعی مجازاتی است که امام خمینی (ره) باآقای منتظری کردند


به امید عمران و آبادی کشور
269191 | قدرت   |2010-01-02 23:51:55|IRAN - [moderator4]
یکی از راهها اخراج وطن فروشهای و سران آشکار و نهان آنها از کشور هم است
269202 | قدرت   |2010-01-03 00:17:46|IRAN - [reg889163]
آقایون دین داری که هنوز سنگ موسوی رو به سینه می زنید که نباید محاکمه و

مجازات بشه توجه ویژه کنید به آدرس زیر برید با دقت بخونید خیلی نکته های جالبی

داره





http://www.mobarezclip.com/post-1125.aspx





الف عزیز لطفا نمایشش بده
269214 | lمیثم   |2010-01-03 00:36:45|IRAN - [moderator4]
خیلی موقع سکوت یک فرد علامت رضایته هر چند این اقا دلش طاقت نداد و بیانیه حمایت از حرمت شکنان روز عاشورا رو در BBC منتشر کرد بعد میگه نظام باید تمام زندانی ها رو آزاد کنه و از اونایی که آبروشون رفته عذر خواهی کنه نمی دونم دلش به چی خوشه ولی اینو مطمئنم هیچ کشوری حتی همون آمریکای دوستاشتنیش اگه تو اونجا اتفاق می افتاد یک هفته هم مهلتش نمی دادو با تمام رسانه هاش به سرش می ریخت خیلی راحت انواع تهمت های گوناگون غیر از واقعیت ها رو بهش می چسبوند و ظرف یک هفته چنان از رده خارجش می کرد که انگار نبوده نمونه خیلی زیاده یک نمونه برای مثال رئیس کنگره آمریکا اوایل زمان کلینتون یا بوش پدر بود که خیلی راحت حذفش کردن .
خداییش نظام خیلی باهاش راه اومده ولی نظر من اینه که این طرف می خواد آبروی ایران تو جهان ببره هر چند خیلی برده .
269216 | محمد صادق  - ما منتظر پاسخیم!   |2010-01-03 00:39:51| - [moderator4]
پیشنهاد خوبی بود که متاسفانه قوه قضائیه همونطور که گفتید در مورد دروغ تجاوز خوب شروعش کرد ولی نیمه تمام رهاش کرد. امیدواریم که آقای موسوی بالاخره از این حصاری که دور خودشون تنیدن خارج بشن و به عنوان اصلی ترین معترض این مملکت به پاسخگویی در مقابل ملت تن بدن. ما هنور منتظریم که ایشون پاسخگوی اعمالشون باشن.
269226 | فرزاد خلیفه  - ...   |2010-01-03 01:12:13| - [moderator4]
اگر ممکنه از خبرگزاری محترم فارس بپرسید ،تدوین و صداگذاری فیلم توهین به قرآن در روز عاشورا توسط سبزها کی تموم می‌شه جمعی منتظر اکرانش هستند
269247 | باران     |2010-01-03 03:12:37|IRAN - [moderator4]
به نظر من متاسفانه الف از روی مصلحت اندیشی وترس از عواقب ماجرا یه همچین پیشنهادی می ده؛ در حالی که سران فتنه پل های زیادی رو پشت سرشون خراب کردن ودیگه جای مماشات نیست. من خودم کارشناس ارشد حقوق جزا هستم وباید بگم اون چیزی که نویسنده تحت عنوان فلسفه وهدف مجازات در مباحث حقوقی ازش یاد کرده در نظام های غربی صادقه،نه در نظام حقوقی اسلام. نفس اجرای حکم خداوند و عدم قصور در اجرای عدالت(البته نه در معنای سزاگرایی مد نظر غرب ) در مباحث جزایی اسلام موضوعیت ویژه ای داره.به همین جهت سران فتنه باید دستگیر بشن.در دادگاه هم می شه اون ها رو وادار به پاسخ گویی به پرسش های مدنظر این مقاله کرد.
269285 | حامد   |2010-01-03 09:45:04|IRAN - [moderator17]
بي محلي به موسوي و كروبي از هر شكنجه اي براي اين دو ساده لوح سخت تر است... فقط هرچي گفتند تحويلشون نگيرند. آي حالشون جا مياد.....
269290 | صادق   |2010-01-03 09:51:57|IRAN - [moderator17]
براي سران فتنه همين حماقتاشون بدترين شكنجه است! بگونه اي كه از تجمع چند صدهزارنفري هوادارانشان در 25 خرداد، امروز برايشان چند هزار نفر اراذل و اوباش و منافق و سلطنت طلب و... باقي مانده است! چيزي ناراحت كننده تر از اين هم براشون وجود دارد؟!
269291 | ناشناس   |2010-01-03 09:52:59|IRAN - [moderator17]
لعن علی عدوک یا حسین
269292 | حسين   |2010-01-03 09:55:15|IRAN - [moderator17]
پس از آن تجمع 4 ميليوني مردم تهران و اتمام حجت مردم با اين فتنه گران بي دين،الان وظيفه حكومت،دستگيري و محاكمه سران اصلي فتنه به جرم خيانت به كشور و نظام رسيده است. تعلل الان صحيح نيست.
289187 | مسعود   |2010-02-16 14:39:19|IRAN - [moderator18]
منم با نظر شما موافقم باید هر چه زود تر سران فتنه رو اعدام کنن بسه دیگه 8 ماه گذشت حتی یه احضاریه هم از دادگاه بهشون ندادن
269303 | سعيد   |2010-01-03 10:12:18|IRAN - [moderator17]
كساني را كه خدا زده است شما ديگر چرا ميخواهيد بزنيد؟ شكست موسوي در انتخابات كار خدا بود و بس... اگر رييس جمهور ميشد ... خدا به انقلاب و مردم رحم كرد.
269363 | ناشناس   |2010-01-03 23:42:27|IRAN - [moderator17]
جناب توکلی
به کسانی که دستی بر آتش دارند توصیه نمایید معترضین را عصبانی نکنند. خودتان خوب میدانید که مسئله یک نفر و چند نفر نیست پس به این خشونت طلبان حامی حاکمیت بگویید اگر بخواهند به همین منوال و با پشتگرمی حکومت هل من حریف بطلبند ما که خود جنگ آزموده در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هستیم برای احیای دین و ارزش های به تاراج رفته انقلاب صبوری را به کناری خواهیم نهاد و آن موقع همه خواهند دید که چه کسی مرد مبارزه و جهاد است...
269799 | عماد   |2010-01-04 03:32:10|IRAN - [moderator17]
مردان عمل لاف نمی زند و موقع عمل به تکلیف خود را نشان می دهند آخرین نمونش راهپیمایی 9 دی بود... (ساعت خواب پشت میز نیشین زمان دفاع مقدس)
289184 | مسعود   |2010-02-16 14:33:55|IRAN - [moderator18]
بی محلی چی دیگه
باید زود تر اعدام شم کرد
269417 | کیان   |2010-01-03 13:17:25|IRAN - [moderator17]
بنده حاضر از رایم به احمدی نژاد بگذرم به شرطی که سران فتنه اعدام بشن
269517 | ناشناس   |2010-01-03 14:58:43| - [moderator17]
در جواب 4 سوال اخر
1- اگر به زود اعلام كردن باشه كه خبرگزاري دولت سالت 9 شب قبل از تموم شدن نتايج ، نتايج را با اختلاف يك درصد اعلام كرد

2- من نميدونم چقدر بايد تكرار كرد خواش ميكنم گزارشات رو بخونيد از اون شهرايي كه به دليل استفاده از فرمول راي هاي باطلشان منفي بود بگير تا شهرهايي كه راي ها بخش پذير به 100 بود كه اگر خوشبين هم نگاه كنيم نشان از تمام شدن برگه هاي راي هست كه هم حرف وزير كشور كه جايي برگه كم نيامد را نقض مي كند هم قانون را .. از اين موارد ماشالا خيلي زياده.... بازشماري ارا كه ديگر آخرش بود اگر كمي هم شك بود كه تقلبي نباشد به يقين تبديل شد همه برگها هم به گواهي تصاوير هم آقاي اميدوار رضايي نو نو بودند... واقعا ما چرا اين 24 ميليون رو در سفرهاي استاني نمي بينيم افتضاحات مشهد و تبريز و اصفهان و ... چي بگم والا!؟

3- كدوم مراسم ماشالا كه صداسيما اثبات كرد طرف زنده اس! اگر واقعا زنده اس پس شركت در مراسم چه معني ميده1؟

4- چرا اينقدر جناحي و مغرضانه برخورد مي كنيد از همان ابتدا موسوي صف خودش را در بيانيه هايش از بيگانه ها جدا كرد ولي متن هايش عادت ندارد مثل متن بعضي از دوستان همش شعار و داد و فرياد باشد .
269685 | حمید   |2010-01-03 20:57:18|IRAN - [moderator17]
اگر موسوی میگه تقلب شده به جای این همه افشاگری از این وآن وبیانیه یک آدرس تقلب را بدهد موسوی و شیخ کروبی شش ماه است که دارند به دولت و رهبری تهمت می زنند یک آدرس تقلب را بدهند میگن یارو را می خواهی بشناسی ببین دوستاش کی اند مریدان موسوی و کروبی یک عده مردم بی بند و بار و بی اطلاع از دین هستند مثل خواندن نماز با کفش زن ومرد کنار هم داشتن بطری های آب در روز قدس و خیلی موارد دیگر
269735 | محمد   |2010-01-03 23:33:10| - [moderator17]
من موافق آشتی ملی هستم. با اشتی ملی همه مشکلات حل میشه . که البته این فقط یه نظر شخصیه و شاید خیلی ها با نظر من مخالف باشن.
289182 | مسعود  - فتنه   |2010-02-16 14:30:53|IRAN - [moderator18]
چرا هنوز سران فته دارن آزاد می گردن مگه مملکت قانون نداره ؟

به نظرمن اخرش هم هیچ کس جرات نمی کنه به این سران فتنه چپ نگاه کنه بابا بسه دیگه 8 ماه گذشت تا کی می خواین همن جور از سران فتنه بترسید اگه شما ازشون می ترسید بگید تا مردم خودشون برن جولوی خونه این فتنه گرا حق شونو بزارن کفه دستشون

یا حد اقل بگید که چرا با سران فتنه برخورد نمیشه تا ما هم بدونیم
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به
نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران
منعکس نمی ‏شوند.
- با حروف فینگیلیش ننویسید و از کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."



(26 توصیه)