توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 60897
مهدوی‌کنی:کسی که نتواند مریدش را هدایت کند صلاحیت حضور در هیچ عرصه‌ای را ندارد
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۱۴
سایت پرچم به نقل از آیت الله مهدوی کنی نوشت: جریانی که علیه انتخابات اخیر حرکت کرد، بستر فتنه انگیزی ضد انقلابیون را فراهم ساخت؛ چرا که علنا حریم قانون اساسی را شکستند.

آیت الله مهدوی کنی افزود: علت اینکه آمریکاییان و ضد انقلابیون، حرکت معترضین به انتخابات اخیر را تایید و حمایت می نمایند، تنها به دلیل آگاهی شان از سرانجام مواضع براندازانه این آقایان بود.

وی با واکاوی اینکه چطور جریانات بعد از انتخابات به حرمت شکنی در روز عاشورا کشیده شدند، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن می فرمایند، که فتنه بدتر از قتل و آدم کشی است، و اقدامات فتنه گرایانه با متشنج و متفرق کردن افکار مردم، آشوب به راه می اندازد و میان گروهها و ملتها کشتار ایجاد می نماید.

رئیس دانشگاه امام صادق با اشاره به فرمایشات امیرالمؤمنین در اینکه دو چیز منشأ فتنه در نظام اسلامی می شود، اظهار کرد: آغاز فتنه از دو چیز است: اول، هواهای نفسانی و دوم کسانی که از این هواهای نفسانی تبعیت می نمایند، چرا که هواهای نفسانی، برداشت های شخصی و گروهی، ناشی از عدم حقیقت یابی را منجر می شود که تنها تابع حب و بغض هاست.

وی با بیان اینکه هواهای نفسانی باعث اختلافات و فتنه انگیزی در جامعه می شود بیان داشت: قضاوتها و داوریهایی که ناشی از حب و بغض باشد باعث بدعت گذاری توجیه و تحریف قوانین و احکام الهی می شود.

مهدوی کنی در ادامه با تاکید بر اینکه بانیان جریانات بعد از انتخابات اصول اصلی نظام را زیر پا گذاشتند خاطر نشان کرد: ‌آقایان معترض به انتخابات اگر اظهار نظر شورای نگهبان را در صلاحیت ها و امانتداری وزارت کشور در نامشان را پذیرفتند بایستی بر اساس این اصول رفتار می کردند اما این آقایان با زیرپاگذاشتن این اصول تنها زمینه ساختار شکنی و آشوب را فراهم ساختند.

مهدوی کنی با اشاره به اصول اصلی و پایه در قانون اساسی گفت:‌به غیر از اصول مشترک مسلمانان در قرآن ، اجماع و عقل ما قانون اساسی را به رای گذاشتیم که در آن اصول مهمی چون اصل قبول نظام اسلامی و رهبری و ولایت فقیه در سیاستگذاری ها را شامل می شود.

وی همچنین به تقدس ولایت فقیه در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ولایت فقیه نائب امام زمان در جامعه اسلامی می باشد که چنین رهبریتی با رهبری در هر کشوری متفاوت است چرا که تقدس و اختیارات قانونی ولایت فقیه برای همگان فصل الخطاب در بحرانهای سیاسی می باشد.

وی تصریح کرد: عده ای بعد از انتخابات ادعای طرفداری نظام و دلسوزی برای نظام را داشتند اما همین افراد با شکستن حریم قانون اساسی بستری را برای حضور جریانات ضد انقلاب فراهم ساختند و سر دادن شعار های ساختار شکنانه را کلید زدند.

وی در ادامه به اتفاقات و حرمت شکنی در روز عاشورا اشاره کرد و گفت: آنهایی که با حرمت شکنی در روز عاشورا به ساحت امام حسین (ع) و عزادارانش توهین نمودند قطعا مسلمان و شیعه نبودند و گناه بانیان این فجایع با فتنه ای که آغاز نمودند، تطهیر نخواهد شد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه عدم اعلام برائت معترضین به انتخابات معنادار می باشد، یادآور شد: آثار اقدامات و تصمیمات آقایانی که مبدأ فتنه بودند و همچنین صدور بیانیه های تنش زایشان به حرمت شکنی در روز عاشورا ختم شد که دراین میان عدم برائت شان از گروههای ساختارشکن هم راه را برای ضد انقلابیون و دشمنان نظام بازنمود.

مهدوی کنی با تاکید بر اینکه برخی از سیاسیون در ارزیابی اتفاقات اخیر مواضعی دو پهلو اتخاذ می کنند، گفت: کسی که نتواند مریدان خود را هدایت کند صلاحیت حضور در هیچ عرصه ای را ندارد چرا که تنها باعث تضعیف نظام و خوشحال کردن دشمنان انقلاب و نظام خواهد شد.

مهدوی کنی لازمه برون رفت از وضعیت فعلی را تنها بصیرت و آگاهی مسئولین و مردم دانست و گفت :در حال حاضر کسانی که علیه انتخابات حرکت کردند بایستی به واسطه ی میراث امام (ره) قانون اساسی، نظام و شهدا اصول اصلی را حفظ و فروعات را فدای اصول نکنند.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.