نظر منتشر شده
۱۰۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 61016
در حسينيه جماران
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۳
هنوز زمان زيادي به شروع مراسم مانده بود كه حسينيه شماره يك جماران پر شد. گروهي با چند اتوبوس آمدند و پيش از شروع مراسم حسينيه را پر كردند.



دوستان نگران شده بودند، نگران اتفاق هايي كه حرمت شب عاشوراي اباعبدالله الحسين عليه السلام را بشكند و حرمت حسينيه اي كه از جاي جاي آن بوي امام (ره) به مشام مي آمد خدشه دار شود. مردم زيادي هم در درون و بيرون حسينيه منتظر شروع مراسم بودند.



برخي پيشنهاد مي دادند كه مراسم را لغو كنيد، اما امكان پذير نبود، چرا كه شرايط دشواري پيش مي آمد. به علاوه  قرار نبود كاري به جز عزاداري براي سالار شهيدان كربلا، امام حسين(ع) انجام شود و بـــــعيد مي دانستيم كه عزاداري براي امام حسين بن علي عليه السلام كه مظهر وحدت و هويت ملي و انقلابي  ماست، واكنشي منفي بر انگيزد.



برگزار كنندگان تمام تلاش خود را كرده بودند تا مراسم عزاداري به دور از حوادث جاري انجام شود و مردم نيز انصافا نهايت همكاري را داشتند.



مراسم عزاداري هنرمندان و اصحاب فرهنگ براي امام حسين(ع) چند سالي  است كه برپا مي شود و چهار سال است كه سخنران اصلي شب هاي عاشوراي اين مراسم آقاي خاتمي است. اين مراسم  طي سالهاي گذشته در خانه هنرمندان و يا  موزه ملي قرآن كريم برگزار شده بود، ولي امسال با همكاري و همراهي مديريت محترم حسينيه جماران به آنجا منتقل شد.

از وقتي تصميم گرفته شد كه مراسم در اين حسينيه برگزار شود، نظر دوستان و همراهان بر اين قرار گرفت كه برنامه ريزي به گونه اي باشد كه مجلس متناسب با شان حسينيه و بيت گرامي مرحوم امام (ره)  باشد و نهايت تلاش بعمل آمد تا كاري متفاوت و سنگين ارائه نماييم.



يكي از برنامه‏هايي كه تدارك ديده بوديم و متاسفانه از آن محروم  مانديم، گزارش بخشي از فيلمي بود كه آقاي منوچهر محمدي آن را تهيه كرده بود و سال گذشته در چنين روزهايي در كربلا فيلمبرداري شده و به احتمال فرآوان تنها فيلمي است كه گزارش مستقيمي از مراسم بين الحرمين را در ظهر روز عاشورا (طويريج) نمايش مي دهد. اين فيلم را مرحوم رسول ملاقلي پور مي خواست شروع كند ولي به خاطر فوت ايشان ناتمام ماند و آقاي مجتبي راعي آن را ساخت.



مرحوم ملاقلي‏پور از چهره هاي سينمايي شاخص پس از انقلاب به ويژه در حوزه دفاع مقدس  است كه در برخي از آثار ارزشمند خود بويژه در فيلم تقديرشده "مزرعه پدري" از كمك هاي موسسه نشر آثار امام(ره) نيز بهره گرفته بود. وقتي از آقاي منوچهر محمدي خواستيم كه فيلم را براي نمايش در حسينيه جماران آماده كند، وي پيشنهاد داد تا كار ديگري را كه به مناسبت صدمين سالگرد تولد حضرت امام آماده كرده و كار ويژه اي است ارائه نمايد. اما از ايشان خواستيم اين فيلم عاشورايي را آماده كند.

هنرمندان ديگر نيز براي امام حسين(ع) سنگ تمام گذاشته بودند و مي خواستند برنامه اي را ارئه نمايند كه حتي الامكان در شان عزاي آن بزرگوار باشد.



چند شب قبل از مراسم به آقاي سيد حسام الدين سراج پيشنهاد داديم كه زيارت عاشورا را ايشان بخوانند تا كاري متفاوت باشد، اما او پس از اندكي تأمل، پاسخ داد كه اين كار آمادگي بيشتري مي طلبد و با اين فرصت كوتاه در خود اين آمادگي را سراغ ندارد و قرار شد كه به سنت و رسم هر ساله قطعه اي مناسب  حال و هواي عاشورا و مجلس بخواند.

زمان مراسم فرا رسيد و نوه هاي امام نيز حضور داشتند. آقازاده هايي كه نمي خواهند مثل برخي آقازاده ها باشند. در ايشان نمونه كاملي از تواضع و مردم داري را مي توان به راحتي سراغ گرفت. نماز جماعت به امامت حجه الاسلام سيد ياسر خميني اقامه شد و ايشان با همان افتادگي و فروتني عليرغم همه فراز و فرودها تا پايان مجلس در كنار مردم ماندند.



جلسه با قرائت قرآن مجيد آغاز شد و سپس آقاي سهيل محمودي براي اجراي برنامه پشت تريبون قرار گرفت. سهيل از همان آغاز تلاش داشت تا جمعيت فقط به عزاداري توجه نمايد و برنامه از مسايـــل حاشيه اي به دور بماند و حتي اجازه گفتن  "يا حسين" به جمعيت عزادار را نمي داد و فقط از آنهـــــا مي خواست كه صلوات بفرستند و بارها نيز با صراحت و قاطعيت گفت: "هر كس در اين مجلس شعار بدهد از ما نيست" و انصافا مردم عزادار هم همراهي كردند حتي وقتي افرادي كه بصورت گروهي در مجلس حضور يافته بودند قصد داشتند مجلس را به مسير ديگري بكشانند، مردم در نهايت آرامش با مجري برنامه همراهي مي كردند.

در اين ميان زيارت عاشورا هم قرائت شد. همگان رو به قبله نشستند و با حال و هواي شب عاشورا، زيارت را همراه با قاري خوش صدا و ممتاز بين المللي، آقاي سيد حسين موسوي خواندند. هر چند حال و هواي محيط حكايت از آن داشت كه گروهي از حاضرين فضاي پيراموني را دائما رصد مي كنند. سپس آقاي افشين علاء دو قطعه شعر خواند. افشين را كه مي شناسيد و مي دانيد كه زيباترين اشعارش را درباره چه كساني سروده است. يك قطعه شعر به مناسبت محل اجراي مراسم در حسينيه جماران خواند كه يادآور خاطرات ارجمندي از مرحوم امام(ره) بود و قطعه اي ديگر نيز در رثاي شهداي والامقام كربلا.



پس از آن آقاي سيد سهيل محمودي اين بار اما در نقش واقعي خود يعني شاعر اهل بيت ظاهر شد و در ادامه به خواندن سروده هاي عاشورايي پرداخت. منتظر آقاي عبدالجبار كاكايي بوديم. كاكايي مثل بسياري از مردم پشت در مانده بود. سهيل گفت كه قرار است آقايان سيد عبدالحسين مختاباد و سراج هم به جلسه بيايند و با آوازي محزون و زيبا، عرض ارادتي به ساحت مقدس امام حسين(ع) داشته باشند و هر دو بزرگوار در بيرون حسينيه منتظر شرايطي بودند كه امكان حضور آنها را در فضاي اجراي برنامه فراهم سازد. ظاهرا با خانواده هم آمده بودند.



آقاي عليرضا شجاع نوري هم قرار بود حس و حالي را كه در فيلم « روز واقعه» داشت، براي مخاطبان بيان كند. ايشان از چهره هاي نوآور در حوزه سينما است و پايبندي ايشان به آئين هاي عاشورايي بر كسي پوشيده نيست و يقين داشتيم كه گزارشي تاثيرگذار ارائه خواهند داد.



شجاع نوري هم در بيرون حسينيه به دنبال پيدا كردن روزنه اي بود تا بتواند خود را به داخل برساند.

آقاي احمد رضا درويش كارگردان بزرگ و موفق سينماي ايران و دفاع مقدس در شهرستان بـم به سر مي برد؛ براي آماده كردن شرايط فيلمبرداري اثر ماندگاري در باب حضرت سيدالشهدا(ع) به نام "روز رستاخيز". اما از گروه ايشان ظاهراً آقاي حسين پاكدل آمده بود تا گزارشي از اين اثر بدهد.



تا اينجا گروهي از همراهان در بيرون از حسينيه براي يافتن امكان حضور در مجلس لحظه شماري مي كردند و البته بسياري از اهالي فرهنگ و هنر و انديشه نيز به روال هر ساله براي شركت در مراسم آمده و با درهاي بسته مواجه شده بودند.

در چنين شرايطي قرعه صحبت به نام اينجانب افتاد تا هم قدري فضاي مجلس آماده شود و هم زمينه اي براي اجراي برنامه هاي بعدي ميسر گردد.



حسينيه جماران عليرغم جايگاه تاثير گذار آن در تاريخ معاصر ايران و بعضا جهان، با محدوديت ها و مشكلاتي روبروست، از جمله در سيستم صوتي. صداي زيبا و رساي سهيل با صداي آرام من فاصله زيادي دارد و كسي نبود كه صدا و بلند گو را به موقع تنظيم كند. قبل از آغاز سخنم، آقاي خاتمي وارد حسينيه شد. جمعيت يكجا از زمين برخاست و با شور و هيجان زائدالوصفي ياد مجالس زمان مرحوم امام را زنده كردند و به زودي آرامش به انبوهي از مردم كه تا لحظاتي قبل با شعارهاي خود خواستار حضور آقاي خاتمي بودند، برگشت.



پس از لحظاتي سخنان اينجانب شروع شد. صحبت من اشاره به سابقه ارادت و عزاداري امام حسين بن علي عليه السلام در فرهنگ ايران بود و با عرض ادب به مرحوم امام خميني و خاندان ايشان آغاز شد . آن گاه از قدمت سرسپردگي ايرانيان به آستان مقدس سيدالشهداء‌ مطالبي گفتم كه چگونه در عصر امام رضا عليه السلام پرچم عزاي عمومي حضرت را برافراشتند و افزودم كه ايرانيان عشق به خاندان پيامبر را در هركجا كه فرهنگ ايران رفت، پراكندند و محبت آن خاندان الهي را پاس داشتند و آن را به سرمايه اي بي بديل و عنصر زيربنايي هويت ايراني در همه فرازها و فرودهاي تاريخي ساختند. هويتي كه ايرانيان و فرهنگ ايراني را از هر گروه و آئين و قوميت و زبان و مذهب و نه حتي فقط مسلمانان را در بر مي گيرد،  از اين رو عشق به حسين عليه السلام مهمترين سرمايه ملي و محور اصلي وحدت و انقلاب ماست. و آن گاه به نوعي مقتل خواني درباره حضرت علي اكبر (ع) پرداختم با روايت عالم بسياردان مرحوم حاج ميرزا ابوالفضل تهراني صاحب اثر گرانسنگ «شفاء الصدور في شرح زيارت عاشور». ايشان جد پدري همسر ارجمند مرحوم امام بود، بانوي پرهيزكار و صبوري كه سال گذشته در چنين ايامي در قيد حيات بودند. سخنان من با جمله حضرت سيدالشهدا در باب فرزند برومندش پايان يافت كه فرموده بودند: حضرت علي اكبر شبيه ترين مردم در خّلق و خٌلق و منطق به رسول خداست و با اين شعر حافظ تمام شد:
نازنين تر ز قدت در چمن حسن نرست . خوشتر از نقش تو در عالم تصوير نبود

آن كشيدم ز تو اي آتش هجران كه چو شمع . جز فناي خودم از دست تو تدبير نبود


پس از سخنان من، آقاي خاتمي در جايگاه قرار گرفت و به ابراز احساسات مردم كه كاملا متناسب با شرايط شب عاشورا و حسينيه جماران بود، با سلام بر حضرت سيدالشهدا (ع) پاسخ داد.



ايشان همان طور كه انتظار مي رفت سخنانشان را يكسره درباره ي كربلا و فلسفه قيام سيدالشهدا متمركز كردند و در مطلع كلام خود شعري از حافظ خواندند.


روشن از پرتو رويت نظري نيست كه نيست . منت خاك درت بر بصري نيست كه نيست

ناظر روي تو صاحبنظرانند، آري . سر گيسوي تو در هيچ سري نيست كه نيست




و سپس گفت : انتخاب حسينيه جماران از سوي امام، براي هدايت انقلاب و جامعه نشانه پيوستگي انقلاب اسلامي با نهضت امام حسين (ع) است. آقاي خاتمي در باب عشق به امام حسين (ع) در بخش ديگري از سخنان خود گفت: عشق به امام حسين (ع)، عشق به همه زيباييهاست. عشق به خدا كه كمال مطلق است، عشق به انسان است كه برترين آفريده خداست و عشق به عدالت است كه خدا مي خواهد اساس زندگي انسان باشد.



آن گاه افزود: عشق به امام حسين راز و رمز ماندگاري ملت بزرگوار ايران است كه دل در گرو محبت امام حسين (ع) نهاده و راه ناهموار تاريخ خود را با پاي پر آبله و جان خسته طي كرده است. ايشان در بخش ديگري از سخنان خود به معنا و مفهوم آزادي از نگاه سيدالشهدا اشاره كرد و گفت: آزادي حقيقي در بندگي خداست، خداي حسين خداييست كه گرچه قهار و جبار و قادر است، ولي پيش و بيش از آن خداي هدايت و محبت و رحمت است و رحمتش بر غضبش پيشي مي گيرد. آقاي خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود افزود آزادي و آزادگي امام حسين (ع) همان است كه در بيان بلند خود اعلام مي دارد. " ناپاك و ناپاك‏زاده اي مرا ميان شمشير و خواري مخير كرده است و هيهات منا الذله".



ايشان در پايان با ذكر مصيبت در باره چهره نوراني و درخشان ماه بني هاشم و پيكر غرق به خون جوان برومندش حضرت علي اكبر(ع) تلاش كرد سخنان خود را به پايان  برساند.



آقاي خاتمي بنا به سنت هرساله اي كه از ايشان سراغ داشتيم، دوست دارند در ايام محرم شخصـــــا روضه خوان وقايع كربلا باشند. هر چند كه در اين زمينه تجربه زيادي ندارند و يكي دوبار اين موضوع  را در مراسم هاي قبل بيان كرده اند و همين انكسار جلوه اي ديگر به نواي گرم ايشان مي دهد.



قرارمان اين بود كه در پايان مجلس در ساعت 8.30  از سخنراني حجه الاسلام و المسلمين حاج شيخ محمود امجد كه عليرغم دارا بودن وجاهت حوزوي و علمي به ذكر مصيبت براي حضرت اباعبدالله مباهـــــات مي ورزند، بهره گيريم، اما متاسفانه تحركات آقايان نگذاشت عزاداران از صواب روضه اين مجلس بيشتر بهره مند گردند. پايان بخش برنامه هاي آن شب زيارت وارث بود كه طبق معمول مي بايست با صداي گرم  قاري گرانقدر قرآن كريم آقاي سيد عباس ميرداماد در حالت ايستاده و رو به قبله خوانده مي شد كه از آن هم محروممان كردند.



من به ياد نداشتم كه در مجلس عزاداري حضرت امام حسين (عليه السلام ) چنين حركت هايي از كسي سر بزند كه متاسفانه سر زد. هجوم بردن به حسينيه اي كه هنوز اگر اهل شنيدن باشي، صداي امام (ره) از گوشه گوشه اش به گوش مي‏رسد و قطع مرثيه خواني به سيدي جليل القدر در شب عاشورا و نيز شكستن در و شيشه هاي حسينيه جماران و ناديده گرفتن حرمت حسينيه و بيت مرحوم امام باوركردني نبود.



این اتفاق در حالي رخ داد كه مسئولان بيت امام (ره) تمام تلاش خود را براي رعايت همه شئونات اين مراسم و  ايام بكار بستند و همراهي مردم عزادار را نيز كاملا با خود داشتند، اما متاسفانه  عده اي نه حرمت اين روزها را نگه داشتند، نه حرمت امام حسين (ع) و نه حرمت مرحوم امام و بيت و حسينيه ايشان و نه حرمت مردم عزادار را.



ما در حسينيه بوديم و درست نبود كه در آن فضاي آشوب زده زودتر از بقيه مجلس را ترك كنيم. نگران كساني هم بوديم كه مي دانستيم تا پشت در آمده اند اما نتوانسته اند درون حسينيه بيايند، نگران بوديم به آنان نيز بي احترامي شود و نگرانيمان بي راه نبود.

پسر كوچكم كه با عشق و علاقه اي وافر براي نخستين بار به همراهم به حسينيه جماران آمده بود، كاملا ترسيده بود و مدام مي‏گفت: "بابا برويم " بابا برويم" كاظم ترسيده بود، فقط او نبود كه ترس داشت، صداي جيغ بچه خردسالي كه در آغوش پدرش در كنار در بزرگ حسينيه ايستاده بود، به گوش مي رسيد و نگراني و شيون زناني كه در بالكن به نظاره نشسته بودند، بر تلخي و التهاب فضا مي افزود. كسي انتظار نداشت در حسينيه اي كه امام خميني (ره) در آن با دنيايي از تواضع و آرامش و اطمينان براي مردم حرف مي زد، در مجلسي به ياد و نام امام حسين(ع)، آن هم در شب عاشورا چنين اتفاقي بيفتد و پاره آجر و مهر نماز بسوي عزاداران پرتاب شود.



به ياد چند  هفته پيش مي افتم كه در گوشه اي از شهر – به نقل از تلويزيون - به عكسي از امام اهانت شد و رسانه سراسري  بارها و بارها تصوير آن را پخش كرد تا نشان دهد آشوبگران چقدر بي منطق، ‌كم تعداد و بي مقدارند و چه افكار پلشتي در پس پشت ذهن خود دارند و حالا من مانده ام كه اكنون اين رسانه سراسري كجاست؟ و آن مشت هاي آسمان كوب و قوي كه در برابر جسارت به عكس امام،‌ با تمام قوا به ميدان آمده بودند كجا رفته اند كه اين بار توهين آشكارتري را به ساحت مرحوم امام و بيت ايشان و مردم عزادار در حسينيه ارجمند و پرخاطره و تاثير گذار جماران آن هم در شب عاشوراي حسيني و در برابر هزاران ديده مضطرب شاهد باشند.



پسرم را به خودم چسپاندم و تكيه دادم به ديوار و ستوني كه زير جايگاه سخنراني امام بود. امام در آن بالا مي نشست و در رثاي سيد مظلومان با نواي جان سوز پير خدمتگزاران آستان اباعبدالله الحسين (ع)، مرحوم حجه الاسلام سيد محمد كوثري مي گريستند. به ياد آن روزها افتادم. همين يك ساعت قبل بود كه صداي آقاي صادق آهنگران را پخش كرده بودند كه در محضر امام (ره) روضه مي خواندند و مـــــردم به سينه مي زدند. حس غريبي بود. ياد آن روزهايي افتادم كه اينجا جمع مي شديم و اشك شوق در چشمانمان حلقه مي زد و همه آرزوها و آرمانهايمان را در كلام و چهره امام (ره) مي ديديم اما امروز حس بـــدي دارم و مي بينم كه حرمت ها شكسته است،  حتي حرمت شب عاشوراي حسيني، حسينيه و بيت مرحوم امام . آيا فاصله بسيار نيست؟ چاره اي نبود، بايد به كاظم آرامش مي دادم و از تلخي نخستين حضورش در جماران مي كاستم. مجبور بودم بغض ام را فرو خورم و رفتار و سخناني آرام بخش داشته باشم، هر چند در دلم غوغا بود...





 
 
vaez
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۲:۴۶:۰۵
آقای مسجد جامعی انتخاب جماران با اغراض سیاسی بود اتوبوس ها را خودتان آوردید ما اهالی جماران همه چیز را می دانیم بس است حسینیه امام را دو قفله کردند ما که از شما ها نمی گذریم جمعی از بچه های جماران (269421)
 
محسن از مالزی
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۰:۱۲:۵۲
آخی! چقدر با نمک!
این آقای وزیر سابق خاتمی یه جوری قصه میگه که آدم فکر میکنه همه چیز گل و بلبل بوده و فقط یه عده ای خاص اومدن و مجلس رو بهم زدن
1. اگر چهار سال این مراسم در یک ناکجا آبادی برقرار بوده چرا امسال و در چنین شرایطی آنهم خاتمی و آنهم در حسینیه جماران باید روضه بخواند؟
2. اگر همه ساله خاتمی که در شب عاشورا به مجلس عزای امام حسین شما میامد همگان برایش سوت و هورا میکشیدند امسال حق نداشتید آن جماعت را با اتوبوس به جماران بیاورید تا در حسینیه هورا بکشند!
3. حق شما را همان حسین بن علی علسه السلام کف دستتان بگذارد ان شاء الله که فقط از قرآن جلدی را سر نیزه میکنید و وا اسلاما میگویید.
حیف آن مهرهای کربلا که به سمت شماها پرتاب شد... حیف
سالهای آینده بروند در میان همان جماعتی که به نمازگزاران سنگ پرتاب میکنند عزاداری کنید، یا بروید در همان فرهنگ! سراهای خود مشغول عبادات خود شوید آنهم عزاداری به طعم پاپ و رپ و پذیرایی با پیتزا و هات داگ! (269684)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۰:۲۳:۱۷
نظرات رو خودنم واقعاً خنده ام گرفت
61 نظر کسانی که حاظرند آقای خاتمی رو خفه کنند چاپ شده، 44 نظر ( که احتمالاً نظر سبز ها بوده ) غیر قابل چاپ

خجالت دارد


( اگر جرات دارید این نظر رو همینجا چاپ کنید) (269692)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۱:۱۶:۲۸
از کجا معلوم نظرات غیر قابل انتشار توهین ها و فحش های طرفین نبوده (269785)
 
مسلمان سبز
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۳:۵۱:۱۲
سلام به دوست عزيز اين مراسم براي چندمين سال بود كه در جماران برقرار مي شد و به امسال اختصاص نداشت. شما كه اهل جماران هستيد بهتر مي دانيد! (269758)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۲:۵۳:۲۳
به نظر من این رفتارهای دوگانه و این تضاد در موضع گیری ها که صرفا از هدف تبعیت میکند و به وسیله نگاهی ندارد بیشترین لطمه را به دین و معنویت در بین جوانان ایران میزند. کاش به فکر نسل های آینده نیز باشیم و از اتفاقات یکی دو قرن اخیر اروپا عبرت بگیریم. آیا با انجام این رفتارها نسل های آینده نیز همین اعتقاد به مفاهیم و ارزشهای دینی را خواهند داشت؟
من متأسفم که دور اندیشی لازم در برخی آقایان وجود ندارد که ببینند قربانی کردن امام خمینی و امام حسین علیه السلام در پای بازی های سیاسی، به خود اینها بیشترین لطمه را وارد میکند.
امام حسین علیه السلام از بزرگترین سرمایه های این ملت است و بزرگترین ظلم به ایشان، هزینه کردنشان بابت آرزوهای سیاسی زودگذر است. (269426)
 
امین
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۲:۵۸:۱۵
این کار الف قابل تقدیره و خوشبختانه تو این مقاله ذکر نشد که این گروه از جنبش سبز بودن یا از انگلیس اومده بودن ولی در هر صورت همه می دونن کار کی بوده. (269432)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۰۰:۵۱
ببخشید آخرش چی شد ما که نفهمیدیم...
یعنی همه واقعیت مظلومیت بود من که خیلی متاثر شدم!
از دست شما ها یه سری میان تو خیابون هلهله می کنند بعد میگن از ما نبود کار رقیب بود بعد جماران این اتفاق می افته اینا میگن کار ما نبود کار شما بود...
این چه کارهایی که که هیچ کس قبول نمی کنه انجام شده نه این گروه نه اون گروه...
سوال من اینه آقای مسجد جامعی این اتفاقاتی که افتاد شاید در مقابل اتفاقاتی در روز عاشورا تو خیابون افتاد اصلا قابل مقایسه نیست.
به جفتش می گن هتک حرمت ولی آیا شما هم کارهایی که توی خیابون افتاد رو به عنوان هتک حرمت محکوم کردید که انتظار دارید بقیه اینو هتک حرمت جماران رو محکوم کنند
حرف من اینه تا وقتی یه طرفه به قاضی بری وضع همینه...
بهم زدن مراسم بده ولی آیا شما ندیدی توی جمهوری چطور نمازگزارن رو سنگ باران کردند آیا اینم محکوم نیست...
چیزی که من می فهمم اینه که علت اینکه دو طرف کار ها رو محکوم نمی کنند اینه که هم جماران کار هواداران ایناست هم حوادث عاشورا کار هواداران اونا...
پس به هم طعنه نزنید جفتتون یه جورید (269434)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۰۵:۱۶
راستي قصه مسجد زرار و يا ضررار ويا ذرار چيست ؟ مي توانيد آن را بنويسيد ؟ اينجانب از خيلي از افراد سئوال كردم ، چون سن و سالم كم است كسي جواب من را نمي دهد ، لطفآ از اول قصه را براي من توضيح دهيد ، چرا اسم اين مسجد معروف است . (269439)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۹:۱۷:۴۸
در زمان رسول اکرم عده ای منافق پس از اینکه دیدند اسلام به شدت در حال و بالندگی است و دیگر نمی توانند به صورت رو در رو در مقابل مسلمانان بایستند تصمیم گرفتند از طریق اسلام تقلبی به اسلام حقیقی ضربه بزنند (معادل امروزیش میشود اسلام امریکایی و اسلام ناب محمدی ص یاجنگ مذهب علیه مذهب) بنابراین تصمیم به ساخت مسجدی گرفتند تا آن را مرکزی برای اعمال منافقانه خود قرار دهند و از رسول اکرم (ص) خواستند که مسجد را افتتاح کنند قبل از اینکه پیامبر این در خواست را اجابت کند از جانب پروردگار آیه ای نازل شد که هرگز در این مسجد قدم نگذار و مسجدی که پایه و اساسش بر تقوا است سزاوار اقامه نماز است و مسجدی که بر لبه پرتگاه جهنم بنا شده شایسته اقامه نماز نیست و به دستور پیغمبر اکرم مسجد ضرار تخریب شد
عجب کلام گهرباری دارد مولای متقیان که تاریخ تکرار میشود فقط جای اشخاص تغییر میکند .
امیدوارم خداوند بیش از پیش منافقان را رسوا کند. (269670)
 
آلا
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۰۵:۴۱
عجیبه که نظری واسه این مطلب نیست حتی در صف انتشار !حتما ارزش....
واقعا عجیبه! این حرفا فقط فرار به جلو است .همین
همه میدونن تنها کاری که اونجا انجام نمیشد عزاذاری بود.
مردم ما اونقد فهیم هستند که نیاز به توضیح بیشتر نیست.
و با حضور پر شور چهارشنبه جواب همه این آدما رو دادن! (269440)
 
سكوت بهتر از تهمت
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۳:۵۷:۳۳
دوست عزيز فيلم 70 دقيقه اي كامل از سخنراني آقاي خاتمي و همه اتفاقات واقع شده در جماران وجود دارد. شما كه اطلاعي نداريد لطفا نگوييد در آنجا عزاداري مي شده يا نه. (269761)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۱۰:۳۹
با سلام و تشکر آز آقای مسجد جامعی از سایت الف هم ممنونم که علیرغم مواضع شدیدا یکجانبه اخیر خود واقعیت این مراسم را با قلم آقای مسجد جامعی به اطلاع مردم رساند. (269442)
 
سیاوش
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۱۴:۱۶
از آنجایی که آقایان اصلاح طلب در مباحث رسانه ای تبحر دارند جای تعجب است با وجود این همه ادعا از اینکه فیلم مراسم را منتشر کنند ابا دارند.
آیا مخالفان اقای خاتمی بی مقدمه به ایشان اعتراض کرده اند و یا ایشان و یا طرفدارانشان عملی انجام داده ند که دیگران را تحریک کرده است؟
هر چند ترکیب دعوت شدگان خود مشخص است که با یک نگاه کاملا سیاسی انخاب شده اند (269445)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۱۴:۲۲
اگر راست می گید نظر یکی از مخالفان و شرح او را نیز از واقعه بیان کنید.... (269446)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۱۹:۵۸
آقای مسجد جامعی
امیدوارم که منظور شما حمایت از پاره کردن عکس امام و وقایع عاشورا نباشد. قطعاً کسانی هم که به جماران حمله کردند ضد انقلابند و اگر ریشه آن را جستجو کنی به ضد انقلاب و مجاهدین می رسید. این را همه محکوم می کنند، و همه معتقدیم که باید این افراد مجازت شوند.
اما
اما پاره کردن تصویر امام تنها یک اتفاق نبوده است، بلکه بخشی از یک پروسه جهت نیل به مقاصد اسلام زدایی از سیاست می باشد. ابتدا فریاد تقلب سر دادند. بعد از آن با پخش یک خبر دروغ از BBC حمله به رهبری آغاز شد. شعار های \"نه غزه نه لبنان ...\" و \"جمهوری ایرانی\" از سوی برخی معترضان سر داده شد، بعد از همه اینها عکس امام پاره شد، وقایع روز عاشورا و اعلان جنگ با نظام را هم که همه دیدند و جالب اینکه سران فتنه در برابر همه این ها سکوت کردند. آن مشت های گره کرده در برابر این روند بوده است و نه در برابر یک اتفاق (که هر کسی ممکن است برای تخریب مقابلش مرتکب آن شود). بسیاری از مردم به این بصیرت رسیده اند که پشت صحنه این وقایع چه کسانی هستند.

آقای مسجد جامعی !
من که دیگر فریب مظلوم نمایی و خود زنی های فرقه سبز را نمی خورم. فکر می کنم بسیاری از مردم هم پس از فروکش کردن غبارها به این بصیرت رسیده باشند.

ما یک قدم جلوتر و یا عقب تر از رهبری حرکت نمی کنیم. (269450)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۹:۳۹:۰۴
دوست عزیز سلام

متاسفانه شاهدیم همانگونه که رسانه های بیگانه توانسته اند احساسات من سبز را در مسیر و هدف دلخواه خودشان تا حدودی بر انگیزند و در ذهن امثال من تصویر دلخواه خود را ( درست یا غلط) رسم کنند، رسانه های داخلی نیز تا حدی در ایجاد روحیه سیاه بینی و دوست و دشمنی در وجود بعضی هموطنانم موفق بوده اند!
دوست عزیز چرا از خود نمی پرسید که چگونه است که امروز هر حرکت مرموز و ساختار شکنانه ای که انجام می گیرد به حساب ما سبز ها گزاشته می شود در حالی که در قبال این حادثه که حتی این حق را به شما نداده اند که تصاویر آن را ببینید، همه کج رفتاری ها را به منافقین نسبت داده اند؟
تو را به خدا اگر دوستار حق طلبی هستی حتی در دلت هم که شده است در مقابل این اتفاقات کمی واقع بینانه تر و بی طرفانه تر قضاوت کن. من سبز به این گونه رفتار ها معترضم از سوی هر کس یا جریانی که باشد ولی با چشم بستن بر واقعایت و مشکلات نیز مخالفم. اگر در بدنه جنبش سبز ما کوته فکرانی وجود دارند، بپزیرید که در که در بدنه حامیان دولت و حکومت نیز از این نوع افراد پیدا می شود. (269675)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۲۲:۳۲
این بی حرمتی ها از سوی طرفداران موسوی از شب قبل در ولنجک و حسینیه دارالزهرا کلید خورده و اهانت ها از شب تاسوعا شروع شد. (269452)
 
حسين
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۲۲:۴۴
اي كاش فيلم هاي ضبط شده از مراسم عينا پخش شود تا معلوم شود كه اين روضه آقاي مسجد جامعي هم مثل همان بيان آقاي موسوي است كه مي فرمايند در روز عاشورا جمعي از مردم خداجو و نخبگان جامعه آمدند و اتوبوس ها و ساختمان ها را به آتش كشيده و مظلومانه قمه و چاقو روي سرشان چرخاندند و با سيلي از اشك نماز جماعت روز عاشورا را سنگسار كردند و با دلي پر از عشق ابا عبدالله خيام عزاداري در دانشگاه ها را به آتش كشيدند و يا واقعا قصه چيز ديگري بوده است و آقايان خواسته اند از قداست حسينيه جماران براي بلند كردن صداي فتنه و اهانت به امام زنده كه در قامت رهبري ايستاده است استفاده كنند؟
معلوم نيست چرا وقتي بعضي ها هر جا ظاهر مي شوند به خودي خود قداست ها شكسته مي شود،بانكها آتش مي گيرد، سطل هاي آشعال وسط خيابان ولو شده و بي خودي مي سوزد و شعارها از چارچوب قانون خارج مي شود؟ انگار از آسمان جنود شيطان براي بد نام كردن آقايان به يكباره ظاهر شده و بعد هم ناگهان غيب مي شوند! اما چون مهمان هستند آقايان شكستن حرمت مهمان را صلاح ندانسته و به آنها بي احترامي نمي كنند و براي حفظ حرمتشان خود را به آب و آتش هم مي زنند.

مردم به چيزي بيش از نوشته هاي احساسي و توصيفات عرفاني از صحنه گرداني هاي شما نياز دارند تا بتوانند در كنار هزاران مشاهده عيني خود از صحنه گرداني هاي ماه هاي اخير به باورهايي مغاير با دلالت هاي عيني و شنيده هاي حشوري خود برسند. (269453)
 
فيلم
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۰:۰۵:۱۰
من فيلم اين مراسم را به طور كامل ديدم. طولاني بود و الحق به طور وحشتناكي شروع به هل دادن در و شكستن شيشه ها از بيرون جماران كردند و وارد شدندو.. تا نديدم مطمئن نشدم . اميدوارم شما هم فيلم را بيابيد (269767)
 
شيفته محمود
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۲۳:۲۳
بابغض درگلو واشك درچشمم خواندم واحساكردم درجماران هستم حس غريبي است لحظه شكسته شدن درب جماران دلم شكست ولي باز گفتم خداوند به راه راست هدايتشان نمايد (269456)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۲۹:۴۷
از الف برای انتشار این مقاله ممنونم (269460)
 
حمید
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۲۹:۵۳
ترا به خدا دیگر امام حسین ,ع) را وارد بازیهای سیاسی خود نکنید که ممکن است تروخشک لطمه بخورند .اللهم عجل لولیک الفرج (269461)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۳۵:۱۱
اقای مسجد جامعی من اینگونه حرکاتها مانند جماران و حمله به خانه اقای صانعی
و شکستن شیشه های ان را قبول ندارم اگر اقای صانعی فتوایی در مورد ارث
میدهد که مخالف نص قرا ن است باید علمای دیگر و جامعه مدرسین و سایر
محققین بنویسند وبیانیه بدهند نه اینکه افراد سر خود به افراد حمله کنند
مگر خانواده اقای صانعی چه کرده اند و چه گناهی دارند !
اگر امثال خاتمی قیام امام حسین را فقط محض ازادی میدانند در صورتی که
حضرت ابا عبدا.. علنا می گویند من برای اصلاح امت جدم و برپا داشتن نماز
قیام می کنم این وظیفه نویسندگان است که جواب وی را بدهند .
اگر اقای خاتمی در روز 20 خرداد در اصفهان می گوید اگر طرحهای من در مورد
اب اصفهان اجرا شده بود حالا زاینده رود خشک نبود ! این وظیفه رسانه است
که بپرسد ببخشید حضرت اقا طرحهای شما چه بود؟

اما اقای مسجد جامعی شما هم جوری رفتار نکنید که اصلا مقصر نبوده اید
شما جوری حرف می زنید که انگار مراسم شما یک مراسم خصوصی بوده !
پس این همه تبلیغات در رسانه ها و سایتها برای یک مراسم به چه جهت بود؟
از قبل هم معلوم بود با توجه به حرمت شکنی ها بعد از انتخابات در این مراسم
از این اتفاقات می افتد اما در این مانده ام که چطور شما مراسم به قول خود
سالانه تان را اینبار از خانه هنرمندان به جماران منتقل کردید ؟
به نظرم اگر در ان طرف به قول شماکسانی برای طرفدارن شما دام پهن
کردندشما هم شاید میخواستید برای هواداران ان طرف دامی پهن کنید
و چه جایی بهتر از جماران !
جناب شما هم مغلطه می فرمایید !
ان صدای شیون بانوان از طبقه دوم نبود چیز دیگری بود !
وهمین طور عده ای هم از جماعتی که جلوی جایگاه نشسته بودند وبه نظر
میرسد بسیار زودتر از انهایی که شما می گویید از چند ساعت قبل حسینیه را
پر کرده بودند باید امده بوده باشند شعارهایی دادند که شما محکوم نکردید
و شاید هم اساسا نخواستیدکه بشنوید
اما اقای مسجد جامعی به نظرم باید با اینگونه افراد برخورد کرد اما شما هم نباید
به ناگاه پس از چند ماه این یکی را فقط محکوم کنید شما باید خیلی چیزها و کارها را پیش از محکوم می کردید که نکردید . (269468)
 
م
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۳۵:۴۵
یاد آن روزهایی که با هم بودیم بخیر
یاد روزهایی که بدون پسوند جناحی وفقط برای رضای خدا در مقابل تمام دنیای کفر ایستاده بودیم بخیر
یاد آنروزهایی که امامی داشتیم با یک دنیا اقتدار وکج اندیشان ومتحجرین توان مقابله با کلام شیوای او را نداشتند بخیر
یاد خمینی بزرگ برای همیشه تاریخ بخیر
یاد اخلاق واز خود گذشتگی بخیر
یاد روزهای که قمقمه آب را در سختترین لحظه ها به هم تعارف می کردیم بخیر
یاد روزهای که برای هم می مردیم بخیر
یاد روزهای که از اشتباهات همدیگر می گذشتیم بخیر
یاد روزهایی که بر روی هم شمشیر نمی کشیدیم بخیر
یاد روزهایی که بجان هم قسم می خوردیم بخیر
یاد روزهای که همدیگر را فریب نمی دادیم بخیر
ویاد گذشته شیرین کشورمان بخیر
وبدا به حال امروزمان که شمشیر را از رو برای هم بسته ایم و بی شرمانه ترین تهمتها را نثار هم می کنیم
براستی چه شد که اینچنین شدیم کدام لقمه حرام آنقدر کارسازشد که فرزندان مومن ایران را اینچنین به جان هم انداخت براستی آیا اکثر اینانی که بر علیه هم سنگر گرفته اند اهل دین ودیانت ودفاع جانانه از ایران وایرانی نیستند وخیلی از اینها کارنامه درخشانی در دفاع از اسلام وانقلاب را در سابقه خود ندارند؟
کمی فکر کنیم وبه آنچه که کردیم بیندیشیم بدون شک اگر دین داشته باشیم اگر وجدان انسانی ما را تعلقات جناحی کور نکرده باشد خیلی از حقایق روشن خواهد شد واگر اینچنین شد در پیشگاه خداوند توبه کنیم وبه دامان ملت برگردیم وهر آنچه را که لایق وشایسته ایران وایرانیست انجام دهیم که بدون شک رضای خداوند نیز در رضای هموطنان دردمندی است نزدیک به یک سال است در هوای غبار آلود تنفس می کنند. (269469)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۴۳:۰۱
به فرموده همان امام امت چه بسا کسانی که دم ازاخلاق میزنند واستاد ان هستند ولی خودشان هیچ بهره ای نبردند توجه شما را به سوره زمر جلب مینمایم که چقدر خداوند متعال فرموده وای بردروغگویان وچه عذابی درانتظارانان است اگر کسی به امام امت عشق داشته باشد حتما به افکار ایشان که مترقی ترینش ولایت فقیه میباشد احترام میگذارد واینقدر باعث رنجش خاطر ودلشکستگی جانشین خلف او نمی شود اقای خاتمی عزیز باید بدانندهمان زمانهم که رییس جمهور بودند چقدر به اسم ازادیهای فردی واجتماعی به اسلام وجمهوری اسلامی که ماحصل خون شهداست وفداکاریهای جانبازان عزیز است ضربه زدند تاجایی که به خود اجازه دادند تافقاهت ونظارت فقها را زیرسوال ببرند کارهای که دشمنان مشروطه انجام ندادند مشارکتیها وکارگزاران انجام دادند انهم به واسطه هاشمی وخاتمی اگر راست میگویند با انان برخورد کنند نه اینکه باایشان کنارببیاییندتابه دشمنهایشان ادامه دهندخدا لعنت کند حرمت شکنان رادر هرلباس ومقامی که هستند (269474)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۴۷:۱۸
داستان را خوب تعریف کردید و لی چرا نگفتید چه شد که این جمعیت از ابتدا تا اواخر سخنرانی اقای خاتمی ساکت بود و هیچ اقدامی نکرد ؟ چرا بقیه امدند وخواندند و گفتند و رفتند شما هم صحبت کردید ولی کسی معترض نشد ؟ چرا نمی گوئید اقای خاتمی چه گفت ؟ دوستانتان چه کردند ؟ و جوابش را چه دیدند ؟خود را گول می زنید یا ملت را ؟همان گونه که می گوئید در گوشه ای از شهر ( به نقل از تلویزیون ) به عکس امام اهانت شد ؟ یا اقای موسوی می گوید مردم خداجو ! در روز عاشورا خودجوش برای عزاداری امدند !ما دعوت نکردیم !و بعد می گوید اگر بوده باشد محکوم است ! خوب حال هم می گویند طرفداران شما در شب عاشورا در ان حسینه مقدس اقدام به کارهای زشت کردند و و عده ای هم ناراحت شدند عکس العمل نشان دادند ! خوب اگر بوده باشد حرکت اول محکوم است اگر هم نبوده و حرکت دوم اگر تنها بوده اون هم محکوم است !سفسطه خوبه نه ! چرا شما عادت کردید کارهای خود را بری از هر چیزی بدانید و کارهای زشت خود و طرفدارانتان را نادیده بگیرید ولی برای دیگران را بزرگ کنید ؟ خوب این ایراد هر دو طرف شماست البته برای شما قدمت و کثرت بیشتری دارد میگی نه همین بالا یاداشت میهمان (قربانیان ناکارامدی) را بخوان می فهمی چی می گم . (269477)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۴۸:۳۲
هنوز باور نمی کنم این مطلب را دارم در سایت الف می خوانم (269478)
 
حسن
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۵۱:۵۸
خدایا ماراازفتنه های اخرالزمان دورفرماواتش برافروخته رابردامان فتنه گران قرارده (269482)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۳:۵۴:۴۷
چه عجب حرف حق هم توی سایت شما دیدیم (269486)
 
محسن از مالزی
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۰:۳۲:۰۸
واقعیت این مراسم به زعم شما همانی است که شما خوشتان میاید برایتان بگویند و بنویسند!؟
آخه یکی نیست بپرسه این شنگول و منگول که فیلم دست دادنشون با خانوم خوشکلای ایتالیایی توی یوتیوب فراوان ریخته چقدر رو دارن که ادعای اسلام هم میکنن؟
دروغ تا کی؟
حالا میفهمم چرا موسوی اینقدر دروغ دروغ میگفت؟!
خودشون سرتاپا دروغ هستن.... به قولی: کافر همه را به کیش خود پندارد
مخصوصا با اون دروغ شاخدارش: تقلب!
راستی هنوز مدارک تقلب در انتخابات پیدا نشد؟
از فراخوان عمومی برای گزارش \"تخلفات\" در رای گیری چه خبر؟
یا از کشته های ساختگی چه خبر؟
چندتاشون هنوز زنده هستن؟
مرگ بر منافق، و مرگ بر آنهایی که باعث جرات بخشی به یک عده اوباش و قاتل شدن که بزنن و خون مردم رو به ناحق بریزن و بعدش براشون مراسم عزا هم بگیرن! (269696)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۴:۰۰:۲۰
از کجا معلوم آنها که حمله کردند به حسینیه از خودتان نبودند.
مرگ بر منافق (269495)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۰:۱۰:۴۰
آقا كلا همه جا ما بوديم همه جا كه كار بد و توهين آميز بود. ما زبل خانيم! سبز اينجا سبز اونجا سبز همه جا (269771)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۴:۰۰:۳۳
آقای مسجد جامعی چه آدم دنیا پرستی را با امام (ره) مقایسه می کنید کسی که نقش زیادی در بوجود آمدن این آشوبها داشت (269497)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۴:۰۱:۴۴
كسي از محموعه حوادث آن شب خوشحال نيست ، اما گوياآقاي مسجد جامعي تنها به قاضي رفته اند.چرا در فضاي پرسوءتفاهم اين روزها تريبون جماران به كساني سپرده شود كه عمدتا گرايش سياسي خاصي دارند؟آيا اين بي تدبيري نيست؟ آيا بيت امام در شب عاشورا كه شب وحدت و همدلي است اينگونه بايد رنگ جناحي بگيرد؟
ايشان هيچ اشاره اي به لب سخنان آقاي خاتمي كه بيانگر نوعي تفسير ليبرالي از عاشوراست و به تعريضهاي سخنان ايشان به اوضاع فعلي هم نكرده اند و هيچ توضيح نداده اند كه چرا اعتراضها در ضمن سخنان ايشان شدت گرفته است!
آقايان محترم با نفوذي كه در موسسه تنظيم و نشر امام دارند قصد دارند شان بلند امام راحل را كه فراتر از اين جناح و آن جناح است در حد هوا و هوس جناحي و سياسي خودشان پايين بياورند كه خطاي نابخشودني و بي مهري بزرگي به حضرت امام است.
جالب اينجاست كه ايشان اهانت به تصوير امام را در حد فقط پاره كردن يك عكس و نه اهانت به تفكرات و راه حضرت امام تقليل مي دهند و آن را هم به صدا و سيما نسبت مي دهند تا اصل قضيه را هم مشكوك جلوه بدهند! جهت اطلاع ايشان بايد به عرضشان برسانيم اين اتفاق بارها در حوادثي كه حضرات بانيش بودند اتفاق افتاد و صدا و سيما فقط به يك مورد اشاره كرده است.اگر امثال آقاي مسجد جامعي نگاه واقعي تري به موضوعات داشته باشند در همه چيز از جمله آرام كردن فرزندشان هم موفق تر خواهند بود! (269499)
 
جماران
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۰:۱۹:۱۰
آقا اين مراسم چند سال هست كه تو جماران برگزار ميشه. بعد هم كل مملكت و روزنامه ها شده تريبون يك گروه خاص. با انواع توهين و رد هرگونه وحدت و.. هر كاري كه مي خواستند با احساسات و اعصاب ماها كردند حالا واسه يك شب سخنراني شما ناراحتي؟ سخنراني كه بايد 10 مدل فيلترشكن داشته باشي تا بتوني فيلمش را پيدا كني , نه تو 20:30 ميگذارنش نه سايتها نه روزنامه ها حرفهاي سخنراني را مي نويسند. بعد هم حتما جماران يك مسئولي دارد كه اجازه دادند.
شما شك داريد كه امام حسين بزرگترين آزادي خواه بودند و براي زير بار نرفتن ذلت قيام كردند؟ مشكل شما سخنراني و محلش نيست برادر, شما دنبال وحدت نيستيد . اينها همه بهانه هاي بني اسرائيلي است . شماها دوست داريد طيف مقابل كلا خفه بشوند (269772)
 
حسان ختف
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۴:۰۳:۲۱
خدا مي خواهد كه انها رسواتر شوند (269501)
 
عزيز اشنا
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۴:۰۴:۰۱
اقاي مسجد جامعي معاون محترم اقاي مهاجراني که الان در دامن دولت فخيمه انگلستان کنار شومينه اي که هيزم ان از اشياو اثاربه غارت برده شده از ميراث فرهنگي اين ملت تهيه شده و عليه همان مقدسات که شما مدعيا ن هستي توهين مي کند . لطفا از عاشوراي حسيني و امام راحل و حسينيه جماران و ديگر مقدسات ديني سو استفاده نکنيد . شماها که مدعي هستيد نبايداز مقدسات استفاده ابزاري کرد .شما که وا اسلاما و وا اماما سر مي دهيد چرا با استفاده از الفاظ و جملات احساسي سعي مي کنيد واقعيت را تحريف کرده و طرف مقابل را متهم کنيد . چرا به حضور افراد با پوشش انچناني و ... اشاره نمي کنيد . ايا حضور زننده اين افراد انهم در شب عاشورا توهين به ارمانهاي امام حسين/ع/ و امام راحل /ه/ و ... نيست ؟ چرا از شعارهاي تند و غير متعارف انان سخن نمي گوييد ايا اينها اهانت نيستند . چرا از سوت و هلهله برخي در ان مراسم که بياد سيد الشهدا برپا بوده نمي نويسد و چرا هاي ديگر ...و سخن اخر اقاي مسجد جامعي چرا صادقانه سخن نمي گوييد . چرا تاکنون اين همه مراسم در حسينيه جماران به مناسبتهاي مختلف برگزار مي شود انچنانکه شما روايت مي کنيد اتفاقي نمي افتد . واقعا چرا ؟ اگر به اين پرشش ها پاسخي يافتيد خوب است که من و ديگر ان را روشن کنيد . مگر اينکه انهائيکه بر خلاف گذشته و بگفته خودتان امسال حسينيه جماران را براي مقاصد خاصي انتخاب کرده بودند . ايا اينطور نيست ؟ (269503)
 
حمید
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۴:۰۹:۱۹
جناب آقای مسجد جامعی
صحنه هایی را که میفرمایید در فیلم تهیه شده از جماران موجود است و صحیح میباشد.
چندین مورد بود که به آن اشاره نکردید از جمله :
1- تحریک جمعیت توسط افرادی با بالا بردن دو انگشت خود ( علامت موج سبز) بصورت ممتد
2- حظور اقای خاتمی در بیت امام که ممکن است ایشان برای شما و بعضی از افراد جامع محبوب و صالح باشند ( که این نظر محترم است) ولی برای بعضی اینطور نیست و بخشی از نابسمانی ها فرهنگی جامعه و تنش ها و وضعیت بوجود آمده پس از انتخابات ( بدلیل موضع گیری ها و بیانیه های ایشان و متحدانشان و ادعای ثابت نشده تقلب در انتخابات) را از چشم ایشان میبینند.
3- شعارهای \"صلی علی محمد (ص) بوی خمینی آمد\" همزمان با ورود آقای خاتمی که به تحریک بخش از جمعیت پرداخت با عث سر دادن شعار های دیگری در مقابله با این شعار شد.( ایشان نه از یاران امام بوده اند نه مصاحبتی قابل توجهی داشته اند که یاد آور عطر و بوی امام باشد و حداقل در این مورد اجماعی وجود ندارد)

با در نظر گرفتن موارد بالا و اینکه جامعه در این روز ها ملتهب بوده و و ضد انقلاب آشوب گر نیت خود را در ایجاد آشوب و تفرقه در این روز ها مخفی نکرده است آیا بهتر نبود در بیت امام که مکانی برای وحدت تمامی دیدگاه های سیاسی داخل نظام میباشد فردی مانند آقای خاتمی که بیشتر چهره سیاسی هستند تا مذهبی، آنهم در شب عاشورا سخنرانی نمیکردند. (269512)
 
خاتمي
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۰:۲۱:۱۳
حضار مي دانستند كه سخنران آقاي خاتمي است بنابراين با اطلاع از شخص سخنران آمده بودند (269773)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۰:۲۳:۲۰
خاتمي چند سال است ( به جز امسال)در يكي از شبهاي قدر هم سخنران مرقد امام بودند و مراسم سخنراني از تلويزيون پخش مي شد. هرچند شما در آلمان از خيلي مسائل بي خبر هستيد (269774)
 
علی
۱۳۸۸-۱۰-۱۵ ۰۷:۴۶:۳۵
آره حق با شماست ماها که در آلمان زندگی میکنیم اصلا نفهمیدیم خسارتی که موسوی به حیثیت نظام اسلامی ما در غرب وارد کرد ابعادش چقدر وحشتناک است!
فقط امیدوارم خدا مرا ببخشد که به چنین کسی رای دادم. (270427)
 
ناصر
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۴:۱۱:۱۷
آفربن بر الف كه با نوشتار آقاي مسجد جامعي در رثاي حوادث تاسوعا مي خواهد قبح حوادث عاشورا را از بين ببرد راستي در اين واقعه هم مهاجمين هلهله و كف مي زدند؟ در اين واقعه هم مرتكبين شعار ورگ بر اصل ولايت فقيه مي دادند در اين واقعه شعار حسين حسين شعارشان ميدادند؟ آقاي مسجد جامعي چگونه است كه شما مرتكبين واقعه ي عاشورا را مردم خداجوي مي ناميد كساني را كه منافقين رسما و تصريحا از خودشان دانسته اند و اين موضوع را در جلسه ي شوراي شهر بيان مي كنيد اما معترضين تاسوعا را مردم خداجوي نمي ناميد؟ آقاي مسجد جامعي راستي بهتر نيست كمي هم گوشتان را براي شنيدن رهبر زنده و حي كنوني انقلاب اسلامي آزاد نگاه داريد و بفهميد كه ايشان هستند و به فرموده ي همان امام راحلي كهدرود خدا بر وي باد بايد مورد پشتيباني قرار گيرند تا به مملكت آسيبي نرسد و سهم شما در اين حمايت چه بوده است؟ همراهي با فتنه ! ناميدن اعتشاش گران به عزاداران حسيني و مهاجمين به نيروي انتظامي را مردم معترض و عزادار ناميدن ؟ اين است حمايت و پشتيباني از ولي فقيه به فرموده ي امام راحل(ره) ؟ (269513)
 
ناصر
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۳:۴۱:۴۱
آقاي مسجد جامعي چگونه است كه شما مرتكبين واقعه ي عاشورا را مردم خداجوي مي ناميد كساني را كه منافقين رسما و تصريحا از خودشان دانسته اند و اين موضوع را در جلسه ي شوراي شهر بيان مي كنيد اما معترضين تاسوعا را مردم خداجوي نمي ناميد؟\"
بابا آقاي مسجد جامعي چه موقع هتاكان روز عاشورا را از مردم خداجوي ناميد؟! (269751)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۴:۱۴:۵۸
اطلاع رسانی حاشیه ای این خبر زیاد بود
اگر می شود قسمتهای اصلی خبر را پر رنگتر کنید (269516)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۵:۰۷:۱۶
اگر روایت این چنین است که کردید با وجود شبهات فراوان البته چون بالاخره روایت کروبی و موسوی را از حادثه عاشورا دیدیم و فهمیدیم راویان منصفی که هیچ لااقل سر سوزنی راستگو هم نیستید قابل سرزنش ولی جلوتر از آن باید افرادی را سرزنش کرد که شخص غیرصادقی-به خاطر تکذیبهای مکرر و دروغش-چون خاتمی را برای چنین مجلس معنوی ای دعوت میکنند،آری حرمت جماران شکست ولی با ورود خاتمی به آن. (269547)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۵:۱۸:۳۷
خداوند به این نسل فرهیخته که امید آینده ایران هستند صبر عطا نماید. (269552)
 
عمو
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۵:۲۹:۴۹
بنام خدا
جناب آقای مسجد جامعی لطفا این بخش از بیانات خودتان را دوباره بخوانید:
اين مراسم طي سالهاي گذشته در خانه هنرمندان و يا موزه ملي قرآن كريم برگزار شده بود، ولي امسال با همكاري و همراهي مديريت محترم حسينيه جماران به آنجا منتقل شد.
باور کنید جای مجلس شما با توجه به تصاویر متعدد سخنران محترم مجلس شما با مادینگان فیلم های فارسی همان خانه هنرمندان بوده و مورزه قرآن هم مورد هتک قرار گرفته و پا دراز کردن خیل شمایان به حسینیه جماران قطعا برخلاف عقل صورت گرفته و آنها که این اجازه را به شمایان داده اند با توجه به خیل شما و وقایع 7 ماهه گذشته و ومواضع آن خیل و نیز سردمداری رادیو های بیگانه برای بهره وری سیاسی از عزای سرور شهیدان در جهت اغراض سیاسی اگر از روی غرض سیاسی نبوده بلاشک ناشی از نادانی بوده است.
جناب ، شما را همان مادینگان ونرینگان فیلم فارسی که در حضور سخنران محترمتان در استادیوم دوازده هزار نفری به منتخب ملت فحاشی کردند و ایشان مهر خموشی بر لب و قاووت داودی در دهان(چون وزیر فرهنگ بوده اید حتما معنای آخری را می دانید)گوش فرادادند ، بس است . لطف کنید و عزای سرور شهیدان را برای طبقات فرودستی که شما از آنها نیستید، باقی بگذارید و اگر خیلی احساس دلتنگی(نوستالژی!) به شما دست داد بفرمایید برای ابراهام لینکلن شهید! روضه بخوانید یا رکوییم پخش کنید. (269559)
 
آزادی
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۶:۲۲:۵۰
شما که از برگزاری مراسم در حسینیه جماران ناراحتید لطفا به ما بفرمایید در آنجا چه صحبت هایی شد که \"عزاداران واقعی\" امام حسین یا همان \"طبقات فرودست\" مدنظر شما را به خشم آورد تا شیشه های حسینیه امام را بشکنند؟ سوال دوم من این است که شیشه ها را که شکستند پولش را به صاحبش دادند یا نه؟ شاید هم فکر کردند چون خانواده امام مسلمان نیستند شکستن شیشه هایشان اشکالی ندارد (269621)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۷:۰۳:۲۱
خیلی خوب است که ابعاد این ماجرا باز شود، زیرا تا آنجایی که اطلاع دارم مسئله با این ماجرای آقای مسجدجامعی و سایت های اصلاحاتچی خیلی متفاوت بوده است، ضمن اینکه انتظار نمی رود ایشان از اعمال طرفداران خود صحبتی به میان آورند. (269654)
 
حسام
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۵:۳۴:۳۱
الف کجا بود که یک نقد هم واسه این موضوع بنویسه!
وقتی به حسینیه جماران حمله میکنند و رسانه میلی حتی یک خبر هم نمیده
ادم در این فکر فرو میره که ....................................... (269565)
 
علی
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۵:۳۴:۴۳
خدا لعنت کند کسانی که به مقدسات توهیت می کنند.حال یا برای خدمت به بی گانه یا به قصد خدمت به نظام از سر جهل یا به قصد انتساب به رقیب و فریب افکار عمومی. (269566)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۶:۰۵:۳۳
چرا بايد كارمان لعن و نفرين كردن باشد؟ چرا قانون مند نباشيم؟ چرا نبايد همه در برابر قانون برابر باشند؟ البته خداوند سزاي اعمال زشت را خواهد داد .اما برادر فردا خداوند از ما هم سئوال خواهد كرد كه چرا براي ايجاد عدالت برادري و برادري تلاش نكرديد (269598)
 
سعيد
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۵:۳۵:۲۴
جناب آقاي مسجد جامعي عزيز كه از معدود كساني بين اصلاح طلب ها هستيد كه خدمتتان ارادت دارم.
مردم ما فهيمند و عملكردها را ميبينند. ميبينند كه آقاي خاتمي و دوستانشان مخصوصا در ماههاي اخير خون به دل امام امت و خلف صالح او كرده اند لذا دوست ندارند كه اين افراد را در بيت امام ببينند.تجلي كامل مردمي بودن اين تفكر را در روز چهارشنبه ديديد آنجا كه جمعيت ميليوني مردم ميگفتند لعن علي عدوك يا حسين.....
لذا چيز عجيبي نيست اگر در آنجا شنيديد \"بيت امام خميني جاي منافقين نيست\"
شما هم از اين حساسيت با خبريد و ميتوانستيد مانند سالهاي گذشته اين مراسم را در جاهاي ديگر برگزار كنيد. (269567)
 
علي عابدي
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۵:۴۴:۰۰
واي بر ما كه عضو شوراي شهر ما نمي تواند صادق باشد و بگويد ما براي اميال سياسي و بدست اوردن قدرت حاضريم هر كاري بكنيم جماران بريم دارالزهرا بريم شب شهادت مادر ائمه به سخنان صانعي گوش كنيم و بخنديمو فراموش كنيم كه شب شهادت ميتوان سياس نبود و دنياپرستي را به ظاهر فراموش كرد.بعد محرم شب تاسوعا بريم ميتينگ سبز دوستان اموي خونه خاتمي هم كه همونجاست مياد مارا مثل زمان وزارت ارشادش ارشاد ميكنه و ياداوري ميكنه كه شهادت حسين حاصل خشونت پدرش علي بود وگرنه ميتونست رفراندوم بزاره ببينه مردم علي را ميخوان يا نه بعد شهيد هم نمي شد خواهر و خوانوادش و شيعه هم تا الان انقدر زجر نمي كشيد. مثل الان كه اون يكي جماران نشينه گفته اگه علي حاضر را عده اي خواص دست بريده از قدرت و ثروت نخواستند بايد بره و....
البته اگر عاقل باشند 9 دي خيلي چيزها روشن شد البته نه براي مغرضان. (269573)
 
ali@ziba.net
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۰:۵۹:۵۰
هیچ فکر کردید چرا 100 تا وزیر ارشاد عوض شد ولی مسجد جامعی با همه اونها ساخت و قائم مقام وزارت ارشاد بود؟ ببین چقدر محافظه کاره! (269711)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۵:۴۹:۳۱
مساله مظلوم نمایی نیست،
وقتی خاتمی میگه امام حسین برای آزادی از بند کسانی که به اسم دین بر مدم حکومت می کنند قیام کرد این یعنی چی؟
امام اونجا بود می ذاشت خاتمی حرفش رو تموم کنه؟ (269576)
 
امام حسين ( ع )
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۰:۲۸:۲۵
مگه دروغ گفته؟ مگر امام حسين جز براي امر به معروف و زير بار نرفتن حرف زور قيام نكردند؟ مگر امام حسين براي اصلاح دين و آزادي قيام نكردند؟ مگر كشته شدن را بر ذلت ترجيح ندادند؟ (269776)
 
يك خبرنگار
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۵:۴۹:۵۵
آقا مسجد جامعي سلام.
من مطالب شما را خواندم . و وقايع آن شب را هم از ديگران شنيدم . ولي خدا وكيلي واقايع آنطور است كه شما عنوان كرده ايد.
آيا اينطور نبود كه هنگام ورود و سخنراني آقاي خاتمي در حسينيه علاقمندان به ايشان در شب تاسواي حسيني دست و كف زدند .
از اين وقايع بسيار در دوران دوم خرداد در شب شهادت ائمه در طرفداران دوم خردادي ديده شد . تازه آنها كمي به اسلام وانقلاب و امام اعتقاد داشتند. ولي حالا چه كه خود آقاي خاتمي و طرفدارانشان نه تنها به اسلام محمدي اعتقادي ندارند از طرفدارانشان چه انتظاري است .
دوست عزيز شما حقيقت را وارانه جلوه ندهيد همه ما روزي به سوي خداوند باز مي گرديدم و در آن روز ديگر نمي توانيم اين چنين حرف بزنيم چون به خدا در آن روز كه نمي توانيم دروغ بگويم .
همه مشكلات كشور از شما ها است . چند خود را برتر ازديگران مي دانيد كشور اسلامي ايران ولي فقيه دارد. پس چرا آقايان خاتمي و دوستانشان به حرفهاي ايشان گوش نمي دهند . چون خود را برتر از ولي فقيه مي داند و حرفهاي ايشان به نفعشان نيست .
ازدوستان اين سايت هم مي خواهم بروند فيلم آن شب را از اول با دقت ببينند حتما اين آقايان از آن مراسم فيلم هم دارند اصل فيلم را تهيه كنندو ببينند كدام طرف درست مي گويد. (269577)
 
صالح
۱۳۸۸-۱۰-۱۵ ۱۶:۱۵:۰۲
اقاي وزير دلتنگ وزارت ،اگرذرهه اي به امام اعتقاد داريد عاجزانه خواهشمندم شماو هم فكرانتان دست ازسرامام وبيت شريفشان برداريد وهمچون عطاخان ازاده باشيد!(جانباز بدون پرونده) (270889)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۵:۵۱:۱۱
نفس حضور شخصی مثل خاتمی که نقش پررنگ در حوادث پس از انتخابان داشت، تنش زا است آنهم در جماران. پیش بینی این امر کار خیلی ساده ای است . به نظر می رسد برخی از برگزارکنندگان این مراسم نیز به دنبال همین تنش بودند. (269578)
 
فريد
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۶:۱۰:۳۲
در فيلمي كه از سايت كلمه دانلود كردم و تمام سخنراني خاتمي در آن موجود است، شروع شعار دادن از سوي هواداران جنبش سبز است. آنها ابتدا با شعارهاي «مرگ بر ديكتاتور» ، سياسي كاري ميكنند و پس از آن گروهي كم شمارتر شعار مي دهند«ابالفضل علمدار خامنه‌اي نگهدار» . حالا قضاوت كنيد چه كساني حرمت مراسم را با رفتارهاي سياسي شكسته اند. اين آقايان حتي در نقل واقعيت هم نمي توانند عينك هاي تعلقات حزبي را از چشم بردارند.
واي بر ما كه سالها تصدي فرهنگ كشورمان در دست اين قماش افراد بوده است. (269606)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۶:۱۳:۰۰
بالاخره بعد از اینهمه کاظم کاظم کردن و جیغ نی نی ها و .... ما نفهمیدیم چی شد ؟ کی بود؟ در چه زمانی حمله شد؟ کی ها بودند؟
بعد از سخنرانی خاتمی؟ در حین سخنرانی؟
اینگونه که ایشان توضیح می دهند تا پایان سخنرانی خاتمی اتفاقی نیفتاد!
فقط مظلوم نمایی است و آن هم محصول وقایعی که دوستان وی مرتکب شدند. والا چرا بدون ابهام به جای توصیف های خاص که با اهداف ویژه نوشته می شود ، شرح ماجرا را نیاورده است! (269611)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۶:۱۸:۵۸
حرمت را آنانی شکستند که همه تلاششان را کردند که را کاندیدای بیت امام و احمدی نژاد را کاندیدای رهبری معرفی کنند. حرمت را آنانی شکستند که بعد از آن نماز جمعه ای که اشک آقا را در آوردند برای اینکه نشان دهند رهبر دیگر فصل الختام نیست شنبه را خونین کردند. حرمت را پدر معنوی شما شکست آقای مسجد جامعی که گفت امروز اگر خون آقای خامنه ای ریخته شود هم 20 میلیون نفر در ایران صدایشان در نمی آید. آقای توکلی و آقای مسجد جامعی حضور عاملان بیگانه در جماران حرمت شکنی است نه مقابله با دشمنان امام (ره). (269618)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۶:۲۰:۰۵
جالب است که نظر دهندگان محترم هیچ یک حمله به جماران را بد ندانسته اند، گویی همه چیز و همه کس باید مطابق با دید ایشان حرکت کند تا بلکه راضی شوند و از قله نفرت و تفرعن و گرفتن جای معصومین به زمین نزول اجلال کرده و از این نگرش دست بردارند. البته وقتی ابن ملجم ها در جوار کعبه پیمان می بندند که امام معصوم را شهید کنند و وقتی در دورمان خودمان کسانی بمب به خود می بندند و با تکه تکه کردن زنان و کودکان می خواهند به بهشت بروند جای تعجب نیست که برخی همه چیز را از دید تنگ سیاسی خود ببینند، هر کسی را که به اندازه سر سوزنی از خوش آمدگویی و اظهار بندگی به دامانشان کوتاه بیاید طرد کنند. طرفه این جاست که در همین کشور کسانی هستند که به دین دیگری اعتقاد دارند نه نظام ما را به دلخواه خواسته اند نه مسلمانی را قبول دارند و نه به تبعات آن اهمیتی می دهند اما همین ها در مجلس نماینده دارند و به راحتی کنار مسلمانان زندگی می کنند اما وقتی مسلمانی آن هم شیعه و هم کیش ذره ای از اعتقادی که ما فکر می کنیم 100 در صد درست است کناره می جوید می خواهیم مانند گرگی درنده پاره پاره اش کنیم که چطور جسارت کرده و به خود حق سخن داده است.
برادر یا خواهر گرامی آیا روایت های صدر اسلام را نشنیده و نخوانده اید، که مطمئنا نه شنیده اید و نه خوانده اید که در آنها حتی با مخالفان امام معصوم یا پیامبر چه رفتاری می شد. نخوانده اید که پیامبر گرامی اسلام در ازای با سواد کردن چند مسلمان کافر حربی اسیر را می بخشید، نخوانده اید که امامام بزرگ شیعه وقتی کسی که آنها را نشناخته به آنها جسارت می کرد با چنان مهربانی پاسخ می گفتند که فرد از گفته خود پشیمان می شد. آیا شما اصولا حق حیات برای کسی که عقیده ای جز شما دارد قائل هستید؟ (269619)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۶:۲۳:۲۵
بسمه تعالی
وقایع اتفاق افتاد در شب عاشورای حسینی محرم سال 88 در جماران
باسلام
ابتدا جهت روشن شدن ابعاد واقعه تلخ شب عاشورای حسینی در محله جماران ذکر مقدمه ای چند سطری را لازم می دانم :
از ساعتی که خبر فوت آقای منتظری اعلام گردید عوامل سران فتنه که نفوذشان در بیت و حسینیه حضرت امام خمینی (ره) به دلیل الطاف آقای سید حسن خمینی روز به روز بیشتر گردیده به طمع افتادند تا باردیگر کینه دیرینه خود را با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشکار سازند . از همان روزهای اول ماه محرم ترددات عوامل سران فتنه در مسجد جامع جماران ( یا همان کاخ آقای امام جمارانی ) بیشتر شد و گویی فوت منتظری عامل گردهم آمدن اینان شده بود و آقایان موسوی خوئینی ها , برادران انصاری , قدرت ا... علیخانی , یاسر خمینی , حسن صانعی , موسوی بجنوردی , نظام زاده , سراج الدین موسوی و چند آخوند معلوم الحال که در دفتر حضرت امام خمینی (ره) نفوذ کرده اند مانند جماعتی و ساعدی تردداتشان به مسجد بیشتر شد و از همه بدتر سخنرانی های دوپهلوی آقای سید مهدی طباطبایی بود که با پوزخندهای آقایان دل بر و بچه های ولایی را به درد می آورد ( حتی در بینشان شنیدیم که گفتند عوامل خامنه ای را باید اینطور خراب کرد ) ما که نفهمیدیم آقای طباطبایی با آن همه سوابق در بین اینان چه میکند ؟! ولی حتماٌ جوابی برای آخرت دارد ؟!
خلاصه این حضور و اشک تمساح ریختن اینها خبر از چیدن توطئه ای جدید برای جماران داشت تا بلکه با سوء استفاده از قداست محله جماران بتوانند طناب نجاتی برای جنبش سبز امویشان پیدا کنند و پیش بینی ها درست بود چرا که از روز هشتم محرم خبری در محل پیچید ! سخنرانی محمد خاتمی در حسینیه جماران در شب عاشورا ! اول همه تعجب کردند چراکه سالیان متمادی است که اهالی محترم جماران در غروب تاسوعا و شب عاشورا میزبان دسته سینه زنی محله امام زاده قاسم (ع) می باشد که بسیاری از اهالی محله های شمیران به جماران می آیند . پس خوب موقعی را انتخاب کردند شب عاشورا !جماران ! حسینیه حضرت امام خمینی (ره) !وجود جمعیتی چند هزار نفره طبق سنت هرساله در جماران فرصت مناسبی برای میتینگ سیاسی خاتمی بود تا بتواند التهاب را در محل ایجاد نماید چراکه فرق سینه زنان سنتی محله های شمیران با پامنبری های خاتمی از زمین تا آسمان است لیکن خداوند میفرماید : مکر حیله گران را بخودشان باز میگرداند .
شب عاشورای حسینی سال 1388 جماران :
علیرغم تلاش دلسوزان برای لغو مراسم با حمایتهای جدی سید حسن خمینی و کوتاهی شدید فرمانده سپاه حفاظت جماران آقای حسن کریمی برگزاری مراسم قطعی شد و پوشش برگزاری نیز هنرمندان بودند که روحشان هم خبر از این مراسم نداشت . تیترهای سایت های جنبش سبز اموی فعال شد و ارسال پیامکها نیز به شدت اوج گرفت * تجمع جنبش سبز برای انقلابی سبز در جماران *
خدا شاهد است که خیلی ها خون دل خوردند ولی کو گوش شنوا . عزیزی میگفت آقایان( بر و بچه های آقای کریمی ) چک مزایایشان را از اخوان انصاری میگیرند به همین دلیل کوتاه آمدند ما که نمیدانیم الله اعلم ؟! ساعت حدود 4 بعد از ظهر بود که جمعیت دختران و پسران بزک کرده به سمت حسینیه به راه افتاد خود بجه های سپاه چشماشون گرد شده بود ولی افسوس دیگر کاری نمیتوانستند بکنند از همان لحظات اول تنش را با نیروهای سپاه در گیت ورودی حسینیه شروع کردند خدایا اینجا محل نفسهای قدسی امام است! اینجا محل تردد امام زمان (عج) است! اینجا تصاویر نورانی بر و بچه های جبهه و ردخون شهدا هنوز جاری است! اینجا محل نفس زدنهای پیرمیکده عشق در نمازهای شبش هست! اینان اینجا چه می کنند ؟! فقط در دل خود گفتیم اماما خودت تدبیری کن !
نماز جماعت بدون حضور اکثر سبزها برگزار شد و آنها با تجمع در پشت درب حسینیه اقدام به شعار دادن کردند که با کف و سوت نیز همراه بود خدا خودش میداند دلمان نمیخواهد تکرار کنیم ولی برای روشن شدن فتنه مجبورم :
منتظری ,منتظری شهادت مبارک / ابالفضل علمدار کروبی نگهدار
روحانی واقعی منتظری صانعی / مرگ بر دیکتاتور
این ماه ماه خونه یزید سرنگونه / و شعار علیه مقام معظم رهبری و حتی خود حضرت امام (ره)
جمعیت به جلوی در مسجد جماران آمد که با تدبیر آقای امام جمارانی برای پناه دادن به سبزها آن شب بر خلاف رویه هرشبه که نماز در حسینیه شماره 2 جماران ( البته بهانه شان وجود دسته سینه زن در حسینیه بود لیکن میتوانستند نماز را در حسینیه وسط جماران برگزار نمایند ) بود باز شده بود و خوب شد آقایان دیدند که دختران بزک کرده با کفش به داخل قسمت مردانه مسجد رفتند و به برخی از خانه های محل در اطراف حسینیه حضرت امام (ره) نیز حمله و ورود به عنف داشتند . درجلوی مسجد اقدام به پاره کردن اسکناسهایی که عکس امام (ره) بر رویش بود کردند و با تشتکهای فلزی که شعار یا حسین میرحسین به پنجره های مسجد کوبیدند . از داخل حسینیه نیز خبر میرسید که خاتمی قیام آقا اباعبدالله را با حرکت جوانان در خیابان علیه نظام مقایسه کرده و نظامی را خونه , ماشین , راننده , لشگر محافظ برایش قرار داده به حکومت استبدادی تشبیه و اراذل و اوباش دست نشانده را به یاران امام حسین (ع) تشبیه کرده است ( قربان غریبیت یا اباعبدالله ) . راستی یادمان رفت بگوییم در کل زمان سخنرانی تعداد 4 یا 5 نفز از خانمها پشت سر ایشان در میان جمعیت انبوه مردان حضور داشتند و دخترک به سن تکلیف رسیده با بستن نوار سبز در پشت سر وی دائم علامت پیروزی میداد .
درجلوی مسجد عده ای قصد داشتند تصویر مقام معظم رهبری را به پایین کشیده و آتش بزنند که دیگر تحمل بر و بچه های بسیج , هیئت و اهالی غیرتمند محل به جوش آمد و چنان درسی به منافقین و اون مردک روحانی نما دادند تا دیگر هوای جماران به سرشان نیفتد و بار دیگر بر همه شاهدان ثابت شد که 20الی 30 نفر نیروی فدایی ولایت چگونه جمعیت دو سه هزار نفری آنان را از جماران بیرون کرد پس فان حزب الله هم الغالبون .
در پایان ذکر چند نکته را ضروری می دانم :
_ کوتاهی شدید سپاه جماران در هتک حرمت به جماران و حسینیه حضرت امام خمینی (ره) بسیار محرز است
_ نیروهای حزب الله برای ورود به داخل حسینیه با توجه به همکاری کامل بیت و موسسه نشر با آنها و بستن درب بر روی نیروهای حزب الله مجبور به شکستن دو شیشه بیست سانتی جهت باز کردن درب و پاکسازی حسینیه شدند که این در برابر هزینه هایی که جمارانیها برای میزبانی از امام در این سی ساله داده اند و جانشان را نیز برای حضرت امام (ره) و مقام عظمای ولایت می دهند ذره ای از غبار هم نیست و این امر برای جلوگیری از مسجد ضرار شدن حسینیه حضرت مام خمینی (ره) بود
_ موسسه نشر و آثار امام خمینی (ره) که اینک به خانه امن سران فتنه تبدیل شده است سنگ تمام در برپایی این مراسم گذاشت
_ سهیل محمودی مجری مراسم بود که با همراهی احمد مسجد جامعی برنامه ریزی داخل را انجام میدادند
_ فائزه هاشمی قبل و بعد از سخنرانی خاتمی در کنار وی مشاهده و با او صحبت میکرده است


مگر امت بمیرد علی تنها بماند
جمعی از اهالی و جوانان جماران (269623)
 
محسن از مالزی
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۱:۳۹:۲۵
ما منتظریم تا محرم گردد
هنگامه امتحان میسر گردد
ما دانیم و تیغ و حلقوم شما
یک مو از سر علی اگر کم گردد
ممنون برای گزارش کامل شما
در مقابل قصه تخیلی این \"آقای وزیر خاتمی \" معنی پیدا میکنه
فان حزب الله هم الغالبون (269723)
 
!
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۴:۰۳:۴۹
آقا محسن، انصافا تیپ اونایی که به مسجد حمله کردند خیلی به طرز حرف زدن شما می خوره!
من این فیلم رو دیدم، چون اینجا خبری از فیلترینگ نیست!
اونایی که درب مسجد رو به زور باز کردند، خیلی تریپ لباس شخصی بودند! (269815)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۳:۱۹:۲۵
نمی دونم برای الف تهمت های ایشون بارز و ثابت شده که منتشرش می کنن یا نه؟
البته در مملکت ما رسم شده عده ای هر چه بخواهند رسمی و غیر رسمی بگویند و هیچ کسی کاری به انها نداشته باشد و عده ای هم به اون قبلی ها تو بگویند بازداشت شوند مثل صاحب امتیاز جهان.
این عدالت اسلامی نیست. به فکر باشید (269742)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۳:۳۶:۳۲
خیلی ممنون از اینکه این ماجرا را به طور کامل توضیح دادید. ولی شاید اگر سعه صدر بیشتری به خرج بدهیم در مجموع نتیجه بهتری حاصل شود. این اتفاقی که افتاد دقیقاً همان چیزی بود که آن ها می خواستند. یعنی مظلوم نمایی و تحریک احساسات برای رخدادی بزرگتر؛ ظهر عاشورا
الان شرایط مانند صفین است. یک یا علی تا خیمه معاویه باقی مانده فقط به شرطی که با علی باشیم؛ نه جلوتر و نه عقب تر (269750)
 
یک آزاده
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۶:۳۸:۲۳
آقای مسجد جامعی چرا کل سخنان آقای خاتمی رابیان نکردید که راجه به دین در میان سوت و کف طرفداران شما چه گفتند البته از شما بیشتر از این انتظار نیست چون عملکر شما در دوران وزارت شما گویای همه چیز است... (269632)
 
سعید
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۶:۵۶:۳۹
جا داشت امسال با این همه مشکلاتی که بعد از انتخابات گریبان گیر جامعه شده بود این آقایان جامعه ملتهب را ارزیابی بیشتری می نمود و حرمت بیت آن عزیز را نمی شکستند که البته شکستند
سوال بنده از گردانندگان این مراسم این است که شما با کدامین ارزیابی و با کدامین تحلیل شب عاشورا را محل تجمع عزا داری خود در بیت امام و حسینه ایشان قرار دادید شما که از جریانات افراطی دو طرف آگاهی داشتید همان گونه که جناب مسجد جامعی در گزارش خود گفتند چندین بار عده ای از جمعیت شعارهایی را دادند که جمعیت حاضر واکنش نشان نداد و به حرف مجری گوش داد ، آیا خود این شعار ها باعث نشد که آنهایی که به قول ایشان اوضاع را رسد می کردند گزارشات این مراسم را به گوش بقیه رسانده و نهایتا مراسم عزای امام حسین ، شب عاشورا و حسینیه حضرت امام بازیچه شما و دیگران قرار گیرد (269645)
 
محمدي
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۷:۰۱:۳۸
اقاي مسجد جامعي حتما وقتي حاضرين درحسينيه امام خميني شب عاشورا سوت كف مزدنند شما نه مديديد و نه ميشنيديد واقعا كه عجيب است. (269653)
 
محسن از مالزی
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۰:۳۴:۲۵
نه دیگه نمیبینند
صم بکم عمی فلا یعقلون
تازه یه جوری قصه میگه که انگار مراسم خصوصی اینا بوده و یه عده دزد وحشی اومدن بهشون حمله کردن! (269699)
 
يك ايراني
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۷:۱۰:۳۷
اون كساني كه در جماران شعار هاي ضد نظام سر ميدادند و يا به عبارتي پياده نظام جنگ سر(براندازي نظام) همان هائي بودند كه در روز عاشورا به قران و مقدسات ما توحين و عزاداران حسيني را ضرب و شتم نمودند. و...
خيلي طبيعي است وقتي كساني در مسجد امام خميني به بهانه مراسم عزاداري شركت كنند و شهارهائي بدهند كه مخالف با ارمان هاي امام خميني باشد مردم بيدار و حزب الله براي دفاع از ارمان هاي امام و انقلاب جواب انان را مي دهند. (269655)
 
فاضل
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۷:۱۳:۵۸
جناب مسجد جامعي
با سلام
از فضاي بالاي شهر تهران خارج شويد و سري به محلات ديگر تهران و شهرستانهاي ديگر بزنيد تا ببينيد كه چقدر دل مردم از دست عملكرد آقاي خاتمي خون است....آقاي خاتمي و موسوي به راي مردم بي احترامي كردند و اين اتفاقات بازتاب خشم مردمي است كه شما هيچ مي دانيدشان (269659)
 
عبدی
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۸:۴۷:۰۱
همیشه باید برای اقایان سایت توضیح داد من متعلق به هیج رنگی نیستم من متعلق به
خدایم عاشق خمینی بودم چون او متعلق به خدا بود عاشق تمام رزمندگان جانبازان وشهدا هستم چون جز برای رضای خدا قدم بر نداشتند
متنفرم از شیطان از کسانی که حرف خود را از کلام خدا میزنند خون انسانی را که خدا محترم داشته می ریزند و به انها میگویند در فراق عزیزتان شیون و مویه نکنید
متنفرم از کسانی که تا به ایشان می گوئی بالای چشمت ابرور با انگ ضد ولایت میخواهند
لالت کنند متنفرم از کسانی که شیطان اعمال قبیح شان را برایشان زیبا جلوه می دهند
امام و رهبری مطمئنم هیچگاه به اعمال شنعع این تازه بدرون رسیده ها راضی نبوده و نیستند از طرفی یاران امام را در زندان انداخته به خانواده او و شهدا بی حرمتی کرده
و بعضا از اقا و مولایمان امام حسین بصورت ابزاری میخواهند استفاده کنند ار رهبرمان
میخواهند ابزاری استفاده کنند به یقین خداوند انان را ذلیل خواهد کرد اعمال هر کس بر اساس نیتش پیش خداوند متعال مقبول یا رد میشود من بعنوان یک رزمنده دفاع مقدس بهر کس در هر زمان و هر لباس و هر قرائت اجازه وهن نظام مقدس جمهوری اسلامی را نمیدهم



و مکرو و مکروالله والله خیرالماکرین (269545)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۸:۴۷:۴۴
از اقای مسجد جامعی انتظار می رفت شعارها و ابراز احساسات برخی از حضار در طول برنامه خصوصا در حین سخنرانی اقای خاتمی راکه باعث جریحه دار شدن احساسات بسیاری از حاضران شد را از قلم نیندازند.
ایا سردادن شعارهای ضد نظام در حسینیه ای که منتسب به بنیانگذار این نظام است خاطر مبارک شما را ازرده نساخت.
هرچند اهانت به مجلس امام حسین (ع)از طرف هرکس باشد محکوم است اما همه می فهمند این فرمایشات بیشتر از انکه به خاطر اهانت به مجلس عزا باشد به خاطر تحت الشعاع قرار دادن وقایع اسفبار روز عاشورا است که متاسفانه هیچ یک از سران جریانی که شما منتسب به ان هستید حاضر به محکومیت ان نشدند. (269554)
 
عباس
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۳:۴۴:۰۱
متاسفانه هیچ یک از سران جریانی که شما منتسب به ان هستید حاضر به محکومیت ان نشدند.\"
مطمئني هيچكدام اعلام برائت نكردند؟!
يا اينكه شما هيچ تريبوني براي اصلاح طلبان باقي نگذاشته ايد كه حرفشان را به گوش مردم برسانند! (269753)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۸:۵۲:۲۰
آقای مسجد جامعی شما واقعا صدا یا حسین میر حسین جمعیت رو حول و حوش ساعت 6 نشنیدید؟ به خدا قسم که ما بودیم و شنیدیم. شما داستان رمانتیک نوشتید با شرح واقعه دادید؟
اون اتوبوس ها هم که معلوم بود مال کیا بودن
بنده دقیقا تا شروع شدن شعارها تو جماران بودم. بعدش رو نمی دونم چی شده. ولی شعارهای سیاسی رو با گوش خودم شنیدم و عزاداران! حسینی رو هم با چشم خودم دیدم. بله در بین اون عزیزان شاید عزاداری هم دیده می شد ولی اهداف کاملا مشخص بود و به همین خاطر هم من و دوستام اونجا رو ترک کردیم
وقتی کسانی مثی شما اینجوری واقعیت رو انکار کنند .... وامصیبتا
الف لطفا بزار آقای مسجد جامعی بخونند (269666)
 
اصلاً این طوری نبود
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۸:۵۸:۴۹
لابد این ما بودیم که دست زدیم و هلهله کردیم نه؟! در بیرون از حسینیه.

مردم جماران نسبت به امام حساسند نمیتونند اینها را ببینند و عکس العمل نشون ندهند. بله از قبل هم نگران بودیم و به خاطر همین هم بعضی از بچه ها رفتند تو.

ولی انصافاً اگر ندیده بودم، این حرفای آقای مسجدجامع باورم میشدا خیلی تاثیرگذار بود (269667)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۹:۰۰:۵۷
اقای مسجد جامعی دروغ بس است
دروغ بس است
دروغ بس است
دروغ بس است
دروغ بس است
بس کنید این داستان های تخیلی رو. هیچ کس شعار نداد حتی یا حسین؟! (269668)
 
کیا
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۴:۰۶:۱۴
شما خودت تو مسجد بودی یا فیلمش رو دیدی؟!
من این فیلم رو دیدم، واقعا حمله وحشیانه ایی بود! قیافه ادم هایی که حمله کردند هم خیلی خفن بود، مثل.......... (269816)
 
غصه دار
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۱۹:۳۶:۳۳
متاسفم برا ي خودمان و تحملمان و بيچارگي و كم طاقتيمان و اينكه فكر مي‌كنيم آخر اعتقاد مائيم و همه كافرند و يا اينكه فكر مي‌كنيم همه چيز با فحش و حذف فيزيكي حل مي‌شود.
بايد قبول كنيم يك جاي كار ما و آموزش ها داده شده به ما و مهارتهاي يادگرفته شده در زندگي ما ايراد دارد.
و اين ضعفي است كه اصحاب رسانه و خبر از آن نهايت سوءاستفاده را مي‌كنند. (269673)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۰:۳۳:۳۸
آقای مسجد جامعی چرا داستانسرایی میکنی؟
سخنان تو کلام حقی است که از آن اراده باطل میکنی؟
مردم رو که چهارشنبه دیدی؟یا تو هم عینک دودی زدی؟
حرف امام چی بود؟چرا بیخود امام ، امام رو لقلقه زبان کرده اید؟
به تمام ارکان نظام در وحشی گری های طرفداراتون فحش و ناسزا گفتن حالا اومدی امام ، امام میکنی؟
مردم خوب میفهمند چه خبره!با ممزوج کردن حق و باطل نمیتونید چهرتون رو بپوشونید!
بعد از اونهمه فحاشی به نظام توقع داری امت خونجیگر شده بزارن شماها راست راست بگردید و حرف یا مفت تحویل بدید!
راستی سخنان ممد تمدن تو حسینیه رو دیدم.سراسر سخنرانیش حل شدن فکری و روحی اونو در غرب میشد دید!وقعا حالم بهم خورد از اینکه راه امام حسین رو هم داره منحرف میکنه!میگه امام حسین برا آزادی قیام کرد! (269698)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۰:۳۵:۰۵
چرا دروغ می گویید آقای مسجد جامعی؟
چرا این تهمتها را به بچه های پاک می زنید! مگر ندیدید چطور خودشان، خودشان را به گلوله بستند تا نظام را بدنام کنند؟!
بترسید از خدا! مردم همه چیز را فهمیده اند، چطور شما نمی فهمید! به شعور مردم توهین نکنید! (269700)
 
محمد رجبي
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۲:۲۲:۳۸
چطور قداست مباني و افكار امام نظير حكومت اسلامي جمهوري اسلامي ولايت مطلقه فقيه روز قدس استكبارستيزي قيام حضرت سيدالشهداء و ... شكسته شد داغ سينه شما دلداده امام تازه نشد و هتك حرمت به حسينيه جماران اينقدر ناراحتتان كرد؟ البته شرف المكان بالمكين. (269728)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۲:۳۰:۰۴
بهتر بود آقای مسجد جامعی داستانی که نوشتند رو با فیلم ها YouTube چک می کردند که خدایی نکرده ناهماهنگی نداشته باشه! دوستان سبز فیلم ها رو ببینند بعد قضاوت کنند که دروغگو کیه
دروغ بده حتی اگه به نفع ما باشه (269729)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۲:۳۲:۳۶
آقای مسجد جامعی
دیگه با این لالایی ها کسی خوابش نمیبره!
صدا و سیما چیزی پخش نکرد شما که فیلم ها رو دارید و الحمدالله به بی بی سی و اینترنت هم دسترسی کامل دارید پس چرا پخش نمیکنید!
با مطالبی که من از این جریان شنیدم فکر کنم در صورت پخشش راهپیمایی دیگه ای مشابه چهارشنبه را بیافته. البته من شنیدم شما میتونید فیلم رو ارائه کنید که اگر گفته های شما درست باشه نظرم عوض میشه! (269730)
 
یکی
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۲:۳۹:۵۳
آقای الف منظورت از گذاشتن حرفهای این آقا چیست؟ معلوم است که کاملا یک جانبه نگرانه حرف می زند! از این طرف هم یه حرف جدی بگذارید تا ما راحتتر بتوانیم قضاوت کنیم. (269732)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۳:۱۴:۱۶
مساله مظلوم نمایی نیست،
وقتی خاتمی میگه امام حسین برای آزادی از بند کسانی که به اسم دین بر مدم حکومت می کنند قیام کرد این یعنی چی؟
امام اونجا بود می ذاشت خاتمی حرفش رو تموم کنه؟

تا جایی که همه می گن همینه. یکم کتابای دینی رو مطالعه کنید بویژه کتب تاریخی رو. قیام امام حسین برای ازادی مردم و بیدار کردن اونها بود از دست یزیدی که خودش رو امیرالمومنین مسلمین می خوند و داشت اسلام رو به نابودی می کشوند.
خوب لین کجاش الکیه؟ اگر به این دلیل نبود پس امام برای چه قیام کردند؟ ایا هدفی دنیوی داشتند؟ ایا فقط خواستار حکومت بودند؟ جواب منفی است چرا که در این صورت منتظر می ماندند و لشگر فراهم می کردند.
هدف ایشان فقط ازادی مردم از بند حاکمانی بود که به اسم اسلام به مردم ظلم می کردند. و این در س امام حسین است درس ایستادگی، مقاومت و ایثار در برابر ظلم. همین درس بود که منجر به انقلاب اسلامی ایران شد.
متاسفانه حرف های عده ی چشم بسیاری از مردم رو بسته. چشم هایتان را باز کنید و با چشم باز تاریخ و حال را مطالعه و در مورد انها قضاوت کنید.
امیدوارم الف این بار نظرم رو منتشر کنه چرا که هیچ مطلب خلاف واقعی درش نیست. (269740)
 
مجمد
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۳:۲۰:۱۰
جناب مسجد جامعي نشان داديد كه روضه خوان خوبي هستن ترا ا به جان هركسي كه دوست داريد به اقاي خاتمي بفرماييد بروند همان كار گفتگوي تمدنها را ادامه بدن و به سرانجام برسانند گل ميكارند برادر خوب من ديديد كه غربي ها براي گفتگوي تمدن ها ارزشي قائل نيستن انها جنگ را دوس دارند و جناب خاتمي هم سركار (269744)
 
ایران
۱۳۸۸-۱۰-۱۳ ۲۳:۳۱:۳۴
آغای مصجد جامئی، صلام الیکم
من عادم بیصوادی حصطم ولی حمین عنداضه میدونم که زاحرن باید \" ثواب\" درصط باشه نه \"صواب\"
عگر شما چنین عشتباحی کرده باشید باید برای دولطی که شما وظیر عرشادش بودید طعصف خرد
علبطه شاید بطوان حمه طغسیر حا را به گردن \"تایپیست\" عنداخط
علطماث دئا (269749)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۰:۲۷:۵۸
از روشنگری خوانندگان سایت الف درباره واقعیت ماجرای شب عاشورا تشکر می کنم. با خواندن ماجرایی که آقای مسجد جامعی نوشته بودند چند بار شک کردم که منظور ایشان محمد خاتمی است یا آیت الله خاتمی عضو محترم شورای نگهبان!
مگر ممکن است طرفداران موسوی جایی جمع شوند و سوت وکف نزنند؟! مگر ممکن است اذهان تحریک شده توسط بوق های شیطان (BBCو ...) جایی باشند و به آرمان های امام و شهدا توهین نکنند؟! قبل از انتخابات به زور و با امید پیروزی خودشان را کنترل کردند حالا ناخودآگاه ماهیتشان را نشان می دهند. (269775)
 
مسیح
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۰:۵۳:۲۴
جای آن است که خون موج زند در دل لعل
زین تغابن که خزف می شکند بازارش
جناب آقای مسجد جامعی
به تعبیر معلم شهید انقلاب دکتر شریعتی باید دعا کنیم خداوند عقیده مان را از دست عقده مان مصون بدارد!
عجیب نیست که این همه آسمان وریسمان کردید تا بقبولانید به ساحت مکانی که چند صباحی روح خدا خمینی عزیز در آن بیتوته داشته جسارتی صورت گرفته تا بدین طریق همدردی و همراهی خوانندگان را با دوستانت از جمله جناب خاتمی همراه داشته باشی وطی چند ماه گذشته دریغ وافسوس از به کارگیری حتی خطی ونوشته ای وکلامی در غربت ومظلومیت انقلاب واسلام عزیزتراز جان آن پیرسفرکرده که اینان با ظاهری مرتب ولی با رفتار دور از منطق وخشونت کلام وقلم سعی در منکوب نمودن محتوای پیامش داشته اند .انقلاب واسلام عزیزی که همان ساکن اصلی آن مکان مقدس برای به ثمر نشستنش چه جانفشانی ها نمود واین ماه ها وروزها بی وقفه همین دوستان عزیز تر ازجان شما در تلاشند تا آن فروغ جاودان را ملکوک وخاموش سازند.ببیش از این خود را ومردم را فریب ندهید.ایکاش دیگ احساسات شما برای مسائل اصلی اسلام وانقلاب به جوش وخروش آید وگرنه مصداق فتنه جنگ صفین خواهید بود که در تعبیر مولای متقیان هنگام فریب عمروعاص به جهت بر نی نمودن قرآن ها , فرمودند به خدا سوگند اینها که می بیند ورق پاره هایی بیش نیستند که به فریب بیرون کشیده شده اند وقرآن مجسم منم.آری ایکاش چشم ها را دوباره بشوییم وقلب هارا به تقوای پرهیزو ستیز صیقل زنیم تا قلم وزبانمان جز درخدمت حق به گردش نیاید.آمین (269781)
 
سوال
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۰:۵۷:۲۳
1- دوستانی که ادعا می کنن یه آدم جناحی نباید از تریبون جماران سخنرانی کنه، تا حالا اعتراضی ندارن که افرادی که نظرات جناحیشون به اندازه خاتمی واضحه رییس شورای نگهبانه که باید نماد بی طرفیه سیاسی باشه؟ سخنران جماران حساس تره یا رییس شورای نگهبان؟ نظرات سیاسی احمد خاتمی به عنوان خطیب نماز جمعه غیر قابل پیش بینی است؟
2- صدا سیما چرا گزارشی از همه اتفاقات، چه شعار سبزها و چه حمله نیروهای ارزشی پخش نکرد؟ مهم نبود؟ کسی نباید می دید؟
ایراد از اون جاست که برخوردهای سلیقه ای و گزینشی از سوی طرفدارای دولت حتا پنهان هم نمیشه! زورشون زیاده و هر کاری که بخوان می کنن! (269782)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۱:۱۲:۳۱
من فکر کنم بعضا خوانندگان درست متوجه نشده اند. افرادی که در این مجلس اختلال ایجاد کردند نه از نظر ظاهر و نه از نوع شعار ها و برخوردها شبیه به طرفداران جنبش سبز نبوده اند. دقت کنید. این افراد سخنرانی سید محمد خاتمی را قطع کردند! (269784)
 
محمد کریمی
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۲:۰۲:۵۰
نگارنده این مطلب ، متنی حماسی را در راستای مظلوم نمایی به رشته ی تحریر در آورده است.
اما آنطور که ما شاهد بودیم ، دلیل این برخوردها ناراحتی مردم از طرز استقبال از آقای خاتمی بود.
وقتی سخنرانی آقای خاتمی به اتمام رسید ، حاضرین بجای صلوات شروع به کف و سوت زدن کردند ، تصاویر و فیلم هایش نیز موجود است. فوقع ما وقع
چنین شد و جوانان حزب اللهی خونشان به جوش آمد که در شب عزای مولایشان ، از (به قولی ) خطیب جلسه با سوت و کف همراهی کردند نه با صلوات....

آیا در چنین شرایط حساسی درست بود که مسئولین بیت امام و حسینه ی جماران ، اجازه سخنرانی به آقای خاتمی به عنوان یکی از مسئولان و بانیان حوادث اخیر کشور ، بدهند ؟
.....

و صحبت آخرم ، ما جوانان ولایتمدار ، تا آخرین قطره خون خود ایستادگی خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت تکرار شود و اینبار جام زهر توسط ... ها به امام و مقتدا و رهبر ما نوشانده شود.

آنگاه که در بخار النوار خواندم ، لشگریان دجال حمایلی سبز رنگ با خود دارند بسیار آزرده شدم.


به امید فرج آقا امام زمان و برکندن ریشه ضلم و فساد.. (269733)
 
حکمت
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۲:۴۰:۵۰
مگه نمیدونید که دوم خردادیها معصوم هستند! (269797)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۰۸:۰۴:۱۰
سلام
من يه چيزي روتواظهارنظرهاي اين خبروديگرخبرهاي اين سايت وجاهاي ديگه ديدم.
اينكه خوب به جون هم افتاديم ! (269829)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.