نظر منتشر شده
۱۳۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 61819
آپارتايد سبز
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۰۱
رفتارشناسی جریان سبز بیانگر نکاتی اعجاب برانگیز از آپارتایدی است که آنها درصدد اعمال آن در ایران هستند.

این آپارتاید سبز از چندین جهت قابل رد گیری است:



1- رفتار نظری پس از انتخابات اصلاح طلبان: رفتار اصلاح طلبان در اعتراض بی مدرک و دلیل بر انتخابات و نحوه توزیع آرا مردمی نشان از وجود این آپارتاید در رفتار نظری اصلاح طلبان و قسمت عمده ای از حامیان آنها داشت. معنی رفتار اصلاح طلبان پس از انتخابات به این معناست که چون آنها در شمال تهران و مناطق مرفه نشین شهرهای بزرگ دارای اکثریت قریب به اتفاقی نسبت به رقیب بوده اند پس این آراء انها دارای ارزش مافوق نسبت به دیگران بوده است و آنها مجاز هستند تا خود را محق برای اعتراضات بدانند. در این رفتار نظری آراء دهاتی ها، پایین شهری ها و حتی قشر مذهبی، ارزش کمتری دارد و مهم کیفیت آراء می باشد که درآراء افراد عمدتا بالاشهری و روشنفکر مآب ظهور دارد.



2- رفتار عملی در اعتراضات: رفتار عملی طرفداران سبز نیز موید تفکر تبعض پسند آنها بوده است. سبزها هیچگاه جواب این سوال را نداده اند که اگر انها بی شمار هستند پس چرا اعتراضات آنها تنها به تهران خلاصه شده است و چرا رفتار اعتراضی انها در شهرهای دیگر تکرار نمی شود.از این نظر افرادی که اینها مردم خطابشان می کنند، تنها عده ای از تهرانی ها هستند که آن هم تنها در اجتماعات عمومی دولتی و مذهبی انگل وار به جمعیت می چسبند تا ظهوری را از خود نشان دهند. آیا تمامی مردمی که در شهرستانها و روستاها هستند مردم نیستند؟



3- برخورد دوگانه با جمعیت در خیابانها: از نظر سران گروه سبز، مردم تهران هم تنها آشوبگرانی هستند که در عاشورا یا 13 آبان و16 آذر به اجتماعات می چسبند وگرنه جمعیت عظیم مردم  در راهپیمایی اعتراض آمیز عاشورائیان جماعت گرسنگان و روستائیانی هستند که به زور ساندیس و ساندویچ و مرخصی به خیابان آمده اند. توجه کنید که علنا روستایی و گرسنه و پایین شهری را جزء مردم و انسانها نمی دانند اما عده ای آشوبگر را که به تحریک بی بی سی و صدای امریکا به اموال عمومی آسیب می¬زنند و فحاشی می کنند را مردم خداجوی و فرهیخته خطاب می کنند که باید به آنها توجه کرد.



4- سرکوب خاموش آزادی بیان: کافی است یکی یا چند نفر از این جماعت در جمعی حضور داشته باشند. آنها این حق را برای خود قائلند که از میان یک جمع بزرگ، با پر رویی تمام نظراتشان را در بوق کرده و چنان جوی می سازند که کسی جرات نکند با انها مخالفت کند وگرنه روستایی، گرسنه، بی سواد، سیب زمینی خور و نفهم خواهد بود. حتی اگر طرف مخالفشان استاد دانشگاه هم باشد او را سهمیه ای و بسیجی خطاب می کنند و اگر جزء آنها هم نباشد در مرحله اخر طوری به او می گویند که از شما انتظار نداشتم اینطور فکر کنید که طرف احساس خجالت شدیدی کرده و دیگر چنین حرفی را نزند.

در هر صورت این افراد در جمع مثلا 30 نفره یک کلاس شاید 10 درصد باشند اما جو را طوری نشان می دهند که فقط آنها حرف زده و دیگران سکوت کنند. اینها هیچگاه به این فکر نمی کنند که اکثریت مردم ساکت در جمع یک کلاس یا اتوبوس یا خیابان، چرا ساکت هستند؟ و آیا سکوتشان به معنی تایید حرف آنهاست؟



5- تبعیض در محکومیت کشته شدگان: سران اصلاح طلب هیچگاه جواب نمی دهند که چرا بی تدبیری آنها در کشته شدن چندین هموطن مظلوم در جریان اعتراض های نسبتا آرام و بدون حمایت خارجی در شهرهای سبزوار، سمیرم و... در زمان دولت آقای خاتمی و شهرهای قزوین و مشهد و اسلامشهر در زمان دولت آقای هاشمی سزاوار محکومیت نبود، اما کشته شدن چند نفر از معترضین در تهران (که البته باید پیگیری و مقصرانش مجازات شوند) باید در بوق جهانی شود؟ مگر آن سمیرمی و آن اسلامشهری که به بی تدبیری و تبعیض در زمان آقای خاتمی و هاشمی اعتراض کردند، مردم ایران نبودند؟ آیا خون این کشته شدگان سبز، سرخ تر از آنهاست؟





 
 
دانشجو
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۰:۴۷:۳۶
بسیار عالی بود. متاسفانه این تاکتیک خرد کردن منتقد به شیوه ای که جرات ابراز نظر نداشته باشد، سال ها است به کار گرفته می شود و با همین روش کاری کرده اند که کسی جرات ایستادگی در مقابل آن ها را نداشته باشد و به این ترتیب بسیاری را با خود همرنگ کرده اند.
علاوه بر این، رفتار آپارتایدی آن ها باعث بروز شکاف در جامعه و بی اعتمادی به نظام می شود و حداقل نتیجه آن، ترویج نفرت و خشونت از غیرهمفکران است که متاسفانه نتیجه این رفتار چندساله آن ها در ماه ها اخبر بروز کرد
چرا مرحوم کردان به جرمی به مراتب کمتر از بسیاری هم مسلکان پیشین خود در دولت خاتمی و هاشمی، باید مورد حجوم بی نظیر توهین ها قرار گیرد؟
آیا جناح مقابل در آن، سال ها نمی توانست چنین کاری با شما بکند؟
چرا احمدی نژاد، حتی قبل از روی کارآمدنش باید مورد توهین ها و فحاشی های بی نظیری از سوی آنان قرار بگیرد؟
تازه به این ها، این نکته را اضافه کنید که با همه این کارهای ضداخلاقی، تا کسی نازکتر از گل بهشان بگوید، مدعی اخلاق هم می شوند و فریاد وامصیبتا سر می دهند!
همین مروجان اخلاق ماکیاولی، بدترین توهین ها را انجام می دهند و مدعی هم هستند. (274364)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۹:۵۱:۲۰
یه تحلیل هم از عوامل خودسر اشته باشید (274661)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۰:۵۰:۲۸
1- در مورد مرحوم کردان اتفاقا سایت الف شاید مخاطب سوال شما باشد.

2- آقای توکلی در روز دفاعیه آقای دانشجو در مجلس بحثی را در مخالفت مطرح کردند.
ایشان گفتند که با توجه به اینکه اکثریت دانشجویان معتقد به تقلب در انتخابات هستند چرا فردی را که از نظر این قشر متهم هست را به عنوان وزیر آنها معرفی میکنید؟
بعبارتی این طرز فکر که افراد تحصیلکرده عمدتا در زمره مخالفان هستند در بین آقایان الفی هم مخاطبان سرشناسی دارد.

3-
\"علاوه بر این، رفتار آپارتایدی آن ها باعث بروز شکاف در جامعه و بی اعتمادی به نظام می شود و حداقل نتیجه آن، ترویج نفرت و خشونت از غیرهمفکران است که متاسفانه نتیجه این رفتار چندساله آن ها در ماه ها اخبر بروز کرد\"
دقت دارید که شما مسئولیت بروز شکاف در جامعه را به گردن بخشی از جامعه می اندازید.
مانند این است که در نزاع دو گروه، گروهی گروه دیگر را متهم کنند که آنها مقصر دعوا هستند!. این ادعا در واقع خود بخشی از دعواست و شما نیز با طرح آن نا خود آگاه باعث بروز شکاف در جامعه می شوید.

حاکمیت هم انگار در بروز این شکاف نقش ناظر را دارد؟
دیدگاه عجیبی است.

4- به نظر شما يا نویسنده مقاله اگر کسی بخواهد پاسخ در خوری به این نوشته بدهد، کجا باید برود؟ وب سایت ها که فیلترند! روزنامه ها که بسته اند! کسانی که نامشان برای جامعه آشناست در زندانند! کلا تشکیلاتی که قصد این پاسخگویی ها را داشته باشد با هزار مشکل دیگر روبروست. فقط این پاورقی الف می ماند که آنهم ملک مطلق سردبیر سایت هست. انگار که دستان کسی را ببندی و با او مسابقه بکس بدهی.
مساله این است که در این حالت حتما بازنده شناخته خواهی شد.
الان سایت ها و روزنامه های اصولگرا با خودشان کشتی می گیرند و عجیب نیست که همواره آخر می شوند!

فکر کنم مطلب مشکلی برای انتشار نداشته باشد (274774)
 
آرش
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۴:۱۲:۴۶
شما اصلا میدانید معنی آپارتاید چیست؟ واقعا اگر میدانید این چجور مقایسه ای بود که کردید؟ مقاله های الف متاسفانه دارد روز به روز بدتر میشود. (274810)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۴۵:۵۴
دلنوشته های آقای نوریزاد تو سایت کلمه نمونه بارز بی احترامی به مردم ونفهم فرض کردن طرف مقابل هست جالبه آقای بهشتی چه به به چه چهی هم میکنه که حرف دل مارو زدی نوریزاد.این مثلا خواصشون هستند که بهشون یاد میدن با چه سلاحی به طرف مقابلتون حمله کنید.
یادشون رفته همین مردم جونشون رو دادن حالا آقایون با خیال راحت بیان تو سیاست صدقه سر همین مردم بچه هاشون رو بفرستن خارج تحصیل بفرمایند.بیان به همونا بگن امل (274863)
 
مانی
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۰:۵۰:۱۴
مشکل قربانیان سمیرمی و اسلامشهری و... این بود که جلوی پای دوربین بی بی سی قربانی نشدند. (274365)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۰:۵۱:۴۵
این آقا واقعا استاد دانشگاه هستند؟!
چرا من فکر میکنم برای اقناع یک سری بچه پیش دبستانی صحبت میکنند؟ چرا اینقدر بی منطق؟ (274366)
 
یک استاد دانشگاه
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۴۳:۲۱
این آقا واقعا استاد دانشگاه هستند؟!
چرا من فکر میکنم برای اقناع یک سری بچه پیش دبستانی صحبت میکنند؟ چرا اینقدر بی منطق؟

خوب شما نظر این همکار بنده را با همین یک جمله بالا ثابت کردید. یعنی اینکه هرچیزی که به مذاقتان خوش نیامد بچگانه و بی منطق است ولی هرچیزی که باب میلتان بود اگر همه مردم دنیا هم بگویند بی منطق است باز در بوق و کرنا می کنید و بالا می بردیش. (274536)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۸:۴۸:۱۴
دوست عزیز هر کسی باید با دلیل حرف بزنه من از یک خانواده مذهبی هستم بالا شهرم زندگی نمیکنم ولی اصلاح طلب هستم خیلی ناراحت شدم وقتی این طور تهمت میزنند چون مخالف هستن. (274636)
 
پارادوکس زاده
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۹:۵۷:۴۴
منم مثل این ناشناسه مسلمونم خیلی هم مذهبیم انقد مذهبیم که نگو ولی اصلاح طلبم و روز عاشورا میام بیرون فحاشی میکنم.
تازه شمرون نیستم جنوب تهران هستم. این پرچم آلمان رو هم که میبینین خودم چسبوندم اینجا اگرنه من آلمان نیستما! (274664)
 
حمید
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۹:۵۹:۵۴
آقای ناشناس مگه بالا شهر نشینی جرمه؟

چرا دوست نداری بالا شهری باشی؟

من نهایت سعی خودمو میکنم که بالا شهری بشم. چرا نباید کسایی که بالا شهر میشینن و آدمهای موفقی در زندگیشون بودن رو به چشم الگو نگاه کنیم؟

اینکه بگیم بالا شهری برابر آدم فاسده دیدگاه غلطیه و تنها در حکومتهایی بالا شهریها فاسدترن که خود حکومت هم درجه فسادش بالاتر باشه. (274665)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۰۷:۵۰
با لا شهر نشینی عیبی نداره جوگیر شدن عیب داره که متاسفانه خیلی ها هم جو گیر میشن. (274841)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۰۶:۲۳
ببین عزیز من منظور اکثریت نه اقلیت ،بله در طرفداران احمدینژاد هم کسانی مثل خاله من هستند که اولین بارشون بودرای دادند نه اهل حجابند نه مذهب . (274840)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۰:۱۵:۳۱
شما از مخالفین سرشماری کردین که میگید در اقلیت هستند؟ اگر در اقلیت بودن که رفتار شناسی نمیکردید! (274669)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۰۰:۱۹
دوست سبز عزیزم
گیرم شما در اکثریت هستید یا به قول دوستانتون بیشمارید (ما که بخیل نیستیم)
صحبت اینه که این حرکتها چیه که در میارید از خودتون؟
اگر شما اکثریت هستید که این قدر فحش دادن نداره که؟
شما تشریف ببرید سایت بالاترین یا همان فیس (فحش!)بوک ببینید چه خبره!
یکی از دلایلی که شما ها فکر می‌کنید در اکثریت هستید همینه. چون هر که مخالف شماست اگر کوچکترین حرفی بزنه می‌بندینش به باد فحش!
بنده خودم جرات نمی‌کنم به یکی از دوستان قدیمی بگم که آقا شاید شما در این ادعای تقلب اشتباه می‌کنید. یعنی یکی دوبار گفتم و زحمت کشیدند هر حرفی که دلشون می‌خواست نثار خودم و خانوادم کردند. این هم که می‌گم در مورد مدرک بالای دکتری است عزیز دل! اگر طرفم آدمی بود با سطح تحصیلات پایین هیچ دلم نمی‌سوخت.
به هر حال ما همه ایرانی هستیم. نظرات با ما یک عده هماهنگ است و با یک عده نیست. نباید که تو سر و کله همدیگر بزنیم که... (274836)
 
اصغر
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۹:۱۳:۱۲
از اينكه باجملات تعريف شده ( غيردولتي) جواب ميدهيد متشكرم (919007) (moderator1)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۱۱:۴۹
شما سرشماری کردین که میگین در اکثریت هستین ؟
شده برای روشن شدن حقیقت فقط برای شخص خودت بری به شهرستانها یه سر بزنی ؟ اصلا هیچ تلاشی برای روشن شدن حقیقت انجام دادی یا فقط شبها الله اکبر گفتین و ریختین تو خیابون (274845)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۱۰:۱۹:۱۰
عزیز من مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
اتفاقا دلیل در اقلیت بودن شما همین شعار ما بی شماریم شماستD: (274952)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۰:۱۶:۲۶
یه رفتار شناسی از عوامل خودسر داشته باشید شما که دلسوز هستید (274670)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۳۲:۲۷
دوست عزیز هنوز نفهمیدی افراد خودسر وجود ندارند یا اگر دارند جرات ابراز وجود ندارند.حرکات این افراد با دستور و حمایت مستقیم اقایان صورت میگیرد.بعد که گندش در می آید می گویند خودسر. (274855)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۶:۵۳:۵۶
عزيزم از تعداد موافقين و مخالفين مطالب همين سايت كه تازه اكثر سبزها به آن سر هم نمي زنند مي تواني بفهمي كه اكثريت غالبند نه اقليت. (274825)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۰۴:۴۸
شاید به خاطر این باشه که اکثر سبزا از زیر کار دررو هستند ووقت برای پرسه زدن تو اینترنت زیاد دارن اکثر طرفدارهای مقابل این موقع که شما تو اینترنت وقت گذرونی میکنید دارن چرخ این مملکت رو می چرخونن شما بهتون بد نگذره چون تجربه ثابت کرده مملکت رو به آتش میکشید اگر شرایط وفق مرادتون نباشه (274872)
 
ali
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۷:۲۰:۵۰
از اساتيد دانشگاه انتظار بيشتري براي تحليل وقايع داريم . هر دو گروه هم طرفدار شهرنشين و هم روستايي داشتند . در كل من فكر نمي كنم نظريه بالا مربوط به يك استاد دانشگاه باشد . (274826)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۰۸:۲۷
بله، ولی اکثر طرفدارها ی دو طرف مد نظر بود استاد
خودتون هم خوب میدونید اگر ندونید که خیلی وااسفا داره (274874)
 
یک استاد دانشگاه
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۵۲:۰۴
از طیقه مرفه هستند و در بهترین دانشگاهای ایران با بهترین امکانات برای یک دانشجو ایرانی مجانی درس خوانده اند و با همین اعتبار به دانشگاهای عالی امریکا و اروپا راه یافته اند و به انها که با زحمت خود و بدون هزینه ای برای ملت و دولت ایران به همین درجات رسیده اند به علت مخالفت با اعتشاش سبز تهمت جیره خواری و سگ دولت ایران بودن را میزنند مثل اینکه دولت خاتمی و موسوی دولت ایران نبودند وجیره خوار فقط کسی است که از دولت احمدی نژاد حمایت کند

عینا همینطور است و من خودم شاهد عینی دهها نمونه از این افراد بوده ام. جالب است که این افراد در همانجا به من تهمت جاسوسی و جره خواری دولت را می زندند و اینجا هم هم قماشان خودشان یا آنهایی که از اینها برگشته ند ایران باز هم خودشان همه گلوگاههای دانشگاهها را گرفته اند و هزار و یک مشکل با هر استادی که همفکرشان نباشد ایجاد می کنند. متاسفانه وزارت علوم هم در این قضایا منفعل است و هیچ کاری نمی کند. (274544)
 
محسن
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۱۱:۱۹
ایشون که فرمودند در جواب به صحبت های ایشون سبزها دقیقا همین کار شما رو می کنند
مثلا اگر حرفی خلاف عقاید سبز ها بیان بشه گوینده کوبیده میشه مثل کار شما...
آفتاب آمد دلیل آقتاب (274563)
 
صابر
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۱:۱۵:۴۰
ایشان اگر استاد دانشگاه نباشند حتما\" شما همان استاد دانشگاه هستید که شرافت ایرانی را حراج می کند! (274702)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۱:۳۶:۵۳
دوست عزیزم!
کسی در حد بچه پیش دبستانی حرف میزند که میگوید مردم ایران به عشق ساندیس و مترو مجانی در راهپیمایی ها شرکت می کنند. (274707)
 
منوچ
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۲:۱۴:۲۰
خدایش منم می خواستم همینو بنویسم دیدم شما پیش دستی کردی
طرز نوشتن و لحن و ادبیات نویسنده بیشتر به یک وبلاگ نویس 20 ساله میخوره تا یک دکتر
مثل دعواهای دوتا بچه طرفدار جناح چپ و راست که اون به اون میگه سوسول اونم به اون یکی می گه چماق به دست در همین حد این نوشته شده (274798)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۲۴:۳۴
تعجب از رفتار شما
واقعا شما عقل ندارید
این مقاله داره از همین رفتار شما ایراد میگیره و شما کم عقلها با این توهینت ثابت کردی حرف این مقاله درسته
برات متناسفم (274890)
 
خسروی
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۰:۵۱:۵۱
گروهی که بعدها مدعی شدند که امام سلام الله علیه پیرو انان بودند به گمان اینکه در یک مرحله توانستند کارمندان یک سفارت خانه را گروگان بگیرند اینک به هوای ان سالها سخت در تلاشند برای رسیدن به اهدافشان اینبار یک ملت و ارمانهای انرا همچون خمینی کبیر را به گروگان بگیرند آیا تا به حال دیده اید گروگان گیر احترامی برای گروگانش بگذارد که ما توقع داشته باشیم به عکس امام جسارت نکنند
و ملت اینک عوارض عدم فریب این جنبش گروگان گیر را دارد می پردازد (274367)
 
انسان
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۲:۱۲:۰۹
خوبه سوابقشون رو هم می دونید!
اونا حداقل اون سوابق رو دارن ! شما دنبال کسایی هستید که سابقه ای هم ندارن (274716)
 
اسکندری
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۷:۵۰:۲۶
سابقه شان این هست که خانم و برادر خانمشان چندین سال حبس به جرم عضویت و همکاری با منافقین داشته اند سابقه شان این هست که زمانی که دولت دستشان بود به خیال اینکه انها 20 میلیون رای پشت سرشان هست و مقام معظم رهبری 8 میلیون دست به قتلهای زنجیره ای زدند و با یک حرکت ناشیانه و جعل دست خط رهبری می خواستند ان را به گردن رهبر بیاندازند و خاتمی را رهبر کنند همین نقشه ای که الان هم در سر داشتند که موسوی رئیس جمهور و خاتمی رهبر ولی در هر دو بار همین مردم به قول شما وحشی وعقب مانده بودند که پشت سر رهبرشان به میدان امدند و نگذاشتند به اهداف شومشان دست پیدا کنند ما می دانیم دنبال چه کسانی هستیم شما نمی دانید دنبال کسانی هستید که برای رسیدن به اهدافشان به راحتی شما و امثال شما را قربانی می کنند (274830)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۱۳:۵۷
سابقه هیچ دردی رو دوا نمیکنه سابقه آقایون از طلحه وزبیر که درخشانتر نیست (274846)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۰:۵۴:۰۵
الحق و انصاف که درست گفتی. اینقدر تو مترو بلند صحبت می کنن که اینگار دارن کنفرانس می دن.ساکت باشی آهنگ گوش بدی می گن موافق ماست! (274372)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۰:۵۵:۵۰
جیره خوار (274373)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۱۶:۱۷
جیره خواری که بد نیست زیاده از جیره خوردن بده که اضافه اش میشه کاخ کارخانه ملک دانشگاه که یک عمر بخوری هم ازش کم نمیشه این بده (274849)
 
محسن
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۰:۵۸:۱۷
زمون انتخابات که من دانشگاه می رفتم صحبت رای دادن شد من در جمع بعضی دوستانم گفتم که آره منم می خواهم به احمدی نژاد رای بدم...
یهو یه کی از اون ور که خیلی وقت بود منو می شناخت و قبول داشت ولی جهت سیاسی منو نمی دونست یه دفعه گفت روشن فکر تر از این حرفها نشون میدی تو دیگه چرا؟
بعد جالب بود برام من که برای این فرد یه روشنفکر بودم چطور الان که نظرم دیگه مثل اون نیست این لقب منور الفکر بودن رو از من گرفت...
البته احمدی نژادی رو دوست داشتم که ادعا نداشت و پیرو رهبر بود بدون مشایی! (274375)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۷:۵۶:۵۰
ای بابا خدا پدرتو بیامرزه، دوست من که 6 سال حمایتش کرده بودم بارش رو بدوشم کشیدم خانوادمو براش به زحمت انداختم وخیلی چیزای دیگه حالا تشریف بردن خارجه شیک شدن برای اینکه از جنبش شیکی عقب نیفتن به من گفت ساواکی (274833)
 
ح. خ.
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۱:۱۶:۲۶
جانا سخن از زبان ما می گویی
حرف دل بنده را مطرح کردید. بنده استاد دانشگاهم و البته به خاطر سبز نبودن \"سیب زمینی خور\" و \"نفهم\" و گاهی مورد تهدید \"دانشجویان\" سبزم! (274383)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۰:۵۸:۵۱
بابا دانشجویان سبز که کوچکترین حرکاتشان زیر نظر است چطور شما زیر تهدید سبزها هستی؟! (274691)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۲۳:۲۸
تو هم سبز نیستی والا انکار نمیکردی تو همون دانشگاه ،یکی از طرفدارهای نظام که البته منتقد احمدی هم بود واز سر اجبار بهش رای داده بود تهدید کردند از پنجره میاندازنش بیرون
چرا ؟چون گفته بود چرا به رهبری وامام توهین میکنید. (274851)
 
شیخ اشراق
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۵۴:۵۹
چقدر خودتونو تحویل می گیرید. اگر زیر نظر بودید که اینطوری نمی شد (274926)
 
شعرباف
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۱:۲۲:۲۶
آقای سبحانی رهبری معظم هم متعرضین را از اغتشاش گران جدا می کنند حتی اکثر مقامات رسمی جمهوری اسلامی همین کار را می کنند ولی شما باز اغتشاش گران را به متعرضین می بندید . اغتشاش گران از تندرو های دوطرف به اضافه منافقین سابق هستند که متعرض نیستند وخواهان شورش ، بلوا و بهم ریختگی جامعه هستند خلاصه دنبال حذف فیزیکی وغیر قانونی مخالف خود هستند (274388)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۲۶:۳۸
معترض هیچ وقت تو خیابون خرابکاری وتوهین نمیکنه اکثر کسانی که میان تو خیابون این کار را میکنن اونایی که این کاره نیستند از همون اول راه خودشون رو جدا کردند و به خیابون نمیان که فرصت حضور اغتشاش گران را فراهم کنن. (274852)
 
محمد کریمی
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۱:۲۷:۵۱
آقای سبحانی ، استاد دانشگاه ، شما هم که سهمیه ای از آب در اومدی ...
واقعاً از شما همچین انتظاری نداشتیم که مثل این امل ها حرف بزنید.

بد نیست بگم که در همان شمال شهر و قسمت های مرفه نشین طرفداران این آقا در اکثریت نیستند ، همانجا هم بسیاری با این افراد مخالفند...
اما وقتی در جمعی حضور پیدا می کنند که در این باره صحبت می شود برای دوری از جدال با این جماعت سکوت می کنند.
مثل خود من و بسیاری از امثال من ، تا در جمعی در این رابطه صحبتی پیش میاد فوراً کنار می کشم و میگم من اهل سیاست نیستم ، چون کافیه گرایشم رو بیان کنم ، اونقته که تیر تهمت ها و تحقیر ها و .. روانه بشه.
در دانشگاه هم همینطور هست ، دانشجویان در مواجهه با متفکران سبز همواره سکوت می کنند چون زبان دلیل و منطق رو درک نمی کنند. بار ها برای من پیش اومد که اوایل با بروز تفکراتم در مقابل این افراد آنچنان محکوم می شدم که به غلط کردن می افتادم...
این اقشار در بهانه جویی دست بنی اسرائیل را از پشت بسته اند و بالواقع بهانه های بنی اسرائیلیشان باعث سرسام و فرار می شود. همین امر و فراری شدن مخالفین این افراد سبب شده تا فکر کنند که بی شمار هستند ... در حالی که واقعاً اینطور نیست.
توی سلف دانشجویی از بین شاید 300 نفر ، 5 نفر بلند میشن حرج و مرج می کنند ، اما وقتی کسی عکس العملی نشون نمی ده خوشحال و خرم فکر می کنند فتح بزرگی انجام دادند و همه با اون ها هستند.

به جماعت سبز ایران یک توصیه برادرانه و دوستانه دارم ، به قرآن رجوع کنید و در سوره ی بقره ، داستان موسی و قوم بنی اسرائیل رو در مورد گوساله ی طلایی بخوانید. بسیار عبرت آموز و شرح حال اکنون شماست.

امضا - یک بسیجیه دهاتی و امل و بی سوادِ
پا نوشت : ناهار سیب زمینی کوبیده داریم. (274392)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۸:۳۰:۰۷
البته فقط بسیجی ها نیستند که این نظر دارند
من املتر از تو دانشجو شریفم بسیجی هم نیستم
موافق تمام حرفاتم هستم (274624)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۱:۴۳:۱۱
بنده هم دانشجوی پزشکی هستم و امل تر از شما دوتا! البته توی بحث ها خیلی کناره نمی گیرم و سعی می کنم با اونایی که منطقی ترند به نقطه مشترک برسیم. تو این روزگاری که اگه داد نکشی و گوش ملت رو کر نکنی تو روز روشن انکارت می کنن فکر می کنم دیگه کناره گیری ولو به قصد حفظ آرامش و دوستی ها راه حل خوبی نباشه.
یک مساله دیگه نگاه صفرویکی سبزهاست که واقعا دیگه شورش رو درآوردن. یعنی حاضر نیستن کوچکترین اشتباهی رو به طرف خودشون نسبت بدن. اما اکثر کسانی که به احمدی نژاد رای دادند(مخصوصا از دانشجوها) انتقاداتی بهش دارن که هیچ ابایی ندارن اونها رو بیان کنند. (274709)
 
رحماني
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۱۶:۲۴
من به عنوان يك طرفدار سابق جناح چپ اعتراف مي كنم اين جناح در جو سازي يد طولايي دارد. بطور نمونه و فارق از درستي و غلطي اصل كار:
1- تصرف لانه جاسوسي و ادعاي عدم رعايت قواعد ديپلماسي و بر هم زدن روابط خارجي توسط جناح رقيب
2- رفتارهاي خشن با بد حجاب ها در دوره وزارت كشور آقاي محتشمي و با هماهنگي خود ايشون كه در دوره آقاي ناطق جلوي اين كار گرفته شد و معرفي كردن جناح مقابل به عنوان خشونت گرا
3- در دست داشتن تمام دولت هاي بعد از انقلاب( البته به جز دولت بازرگان و بني صدر و رجايي و احمدي نژاد) و مقصر دونستن جناح رقيب در تمام عقب ماندگي هاي احتمالي
4- دفاع از دخالت نظامي در ساير كشورها از طريق راه اندازي نهضت هاي آزاديبخش و ادعاي نه غزه نه لبنان...
5- دولتي كردن اقتصاد در زمان جنگ و ادعاي ...
6- بحران سازي مدام براي كشور و ادعاي بحران ساز بودن رقيب
7- تقلب در انتخابات مجلس و اينك برچسب تقلب زدن به دولت احمدي نژاد
8- قصد خراب كردن خانه منتظري مطرود امام و گريه كردن براي او پس از مرگ و گناهكار نشان دادن جناح مقابل
9- خشونت در اعتراضات خياباني و قصد گرفتن مراكز نظامي و مقصر نشان دادن نظام با برجسته كردن دفاع نظام از خود و ساختن كشته هاي تقلبي

وقتي تقوا نباشد اين كارها هيچ سختي اي ندارد. (274379)
 
یک استاد دانشگاه
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۱۹:۳۰
من خودم یک استاد دانشگاه صنعتی اصفهان هستم و از قضا همه مراحل تحصیل از لیسانس تا اخذ دکترا را در خارج و بدون هیچگونه بورس و امتیازی از ایران گذرانده ام. همینها در این دانشگاه هم به همین نحور عمل می کنند و یک ماه مانده به انتخابات یک جو پلیسی و تروریستی در بین اساتید و دیگران راه انداختند که هیچکس حتی جرئت زدن عکس احمدی نژاد را روی خودروی خودش هم نداشته باشد در حالیکه آنها هر کاری می خواستند می کردند.

در بحثها هم جالب است که گاهی بعضی از افراد فامیل که تحت تاثیر صدای آمریکا و بی بی سی قرار گرفته اند قبل از هر چیز بحث و اهانت را خودشان شروع می کنند. اگر با اینها همراه شدی که هیچ و گرنه اگر خواستی پاسخی حتی به یکی از حرفهایشان بدهی چنان جو را شلوغ می کنند و بدون اینکه بگذارند ما حتی یک جمله را تمام کنیم مثل مسلسل هر چه را از این رادیو تلوزیونها دیده و شنیده اند مثل نوار پس می دهند بدون اینکه بتوانند حتی در مقابل پاسخ به یک مورد هم دوام بیاورند. دست آخر هم در حالیکه طرف خودش حتی دیپلم ندارد به حرف و نظر اساتید استناد می کند و وقتی که پاسخ می شنود من خودم استاد دانشگاهم و آمریکا و اروپا را هم دیده ام و زندگی کرده ام همانطوری که در این مقاله گفته شده یا می گویند از شما انتظار نداشتیم یا اینکه تهمتهای گوناگون است که نثار می شود از قبیل اینکه خوب شما که حقوق و وضعتان خوب است خبر از مردم ندارید و غیره ..نکته جالب این است که اغلب اینها یا با نداشتن دیپلم و یا دست بالا با مدارک و تجربه و عمر خیلی کمتر وضع مالیشان از من استاد خارج رفته خیلی بهتر است و در سن 20-30 سالگی همه آپارتمان یا منزل شخص و نوساز دارند و من استاد را متهم به مرفه بی درد بودن می کنند! (274402)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۲۲:۰۲
از طیقه مرفه هستند و در بهترین دانشگاهای ایران با بهترین امکانات برای یک دانشجو ایرانی مجانی درس خوانده اند و با همین اعتبار به دانشگاهای عالی امریکا و اروپا راه یافته اند و به انها که با زحمت خود و بدون هزینه ای برای ملت و دولت ایران به همین درجات رسیده اند به علت مخالفت با اعتشاش سبز تهمت جیره خواری و سگ دولت ایران بودن را میزنند مثل اینکه دولت خاتمی و موسوی دولت ایران نبودند وجیره خوار فقط کسی است که از دولت احمدی نژاد حمایت کند (274403)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۳۲:۵۹
به خداوندی خدا دوست من بدون هیچ سابقه درخشانی در دولت آقای خاتمی بورس شد رفت اروپا همون بیسواد برگشت خودش هم اقرار میکنه
حالا شده استاد دانشگاه یک سری بیسواد مثل خودش تحویل جامعه میده از اونایی که اینترنتی کلی برا سبزا تبلیغ میکنه. (274856)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۲۹:۱۵
من از الف عاجزانه خواهش می کنم که فیلم روز عاشورا رو که یه عده وحشی، یه بسیجی رو کاملا برهنه می کنن، نشون بدین. خواهش می کنم. این سبزا باید بدونن که خیلی منافقانه ادعا می کردن که چرا توی ماه حرام، ما رو کتک زدند اما خودشون خیلی غلطهای دیگه کردن که متاسفانه اونقدر قبیحه که قابل پخش در تلویزیون نیست.
در ضمن باید به آقای سبحانی فرد بگم که آقا منتظر باشین تا سبزا در همین صفحه، همون جملاتی رو که جنابعالی از قول اونا یاد آوری کردید رو مجددا تکرار کنن. این جملات، لق لقه ی زبونشون شده.
ما سکوت می کنیم چون در برابر بی منطقی باید سکوت کرد. آدم بی منطق هرگز گوش شنوا نداره. (274404)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۴۱:۲۳
من دارم فیلمش رو اگه الف خواست لینکش رو میدم تا برای ملت سبز و صد البته فیس و افاده ای قرار بدید تا ببینن (274532)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۸:۳۲:۴۷
جمله موسوی:مردم خداجو!
منم موافقم پخش کنید
البته چهره بسیجی مشحص نباشه بیچاره
تو روز عاشورا برهن کردنش
اجرش با امام حسین (274625)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۹:۱۰:۱۲
واقعا با دیدن فیم آدم حالش بد میشه...
خیلی کار کثیفیه...
خدا لعنت بکنه این خداجوهای عاشورا رو....
وجدانا خداجوهاشون اینانند بقیشون دیگه چی هستند؟ (274646)
 
حمید
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۰:۰۲:۴۱
من فیلم رو ندیدم ولی یک سوال دارم:

با کسی که بهشون حمله میکرده و به دام افتاده باید چکار میکردن؟

میکشتنش؟ زندانی میکردنش؟ وقتی حکومت هیچ تمایلی به معرفی لباس شخصیهای حمله کننده به کوی دانشگاه نداره، مردم هم به این روشها واکنش نشون میدن (274666)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۳۲:۴۶
حرف دل ما رو زدی
انشاالله که تعصب ها از بین برند و واقعیات دیده بشند (274406)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۳۷:۱۵
دقيقاً واقعيت دارد. (274408)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۳۵:۱۰
از نظرات دو ستان پای این تحلیل حرف این استاد دانشگاه تایید می شود.حالا اگه ایشون خلاف میل حرف شما حرف میزنه دلیل میشه که بگید داره برای پیش دبستانی ها حرف میزنه؟ چرا این جماعت فکر میکنن همشون نخبه هستند و بقیه آدم ها بی سواد و روستایی؟ مگه روستایی بودن چه عیبی داره؟ خیلی هم آدم های خوبی هستند حداقلش اینه که از دماغ فیل نیفتاده اند! (274528)
 
علی
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۳۹:۳۵
خدا می داند من همیشه به خاطر مسئله وحدت سکوت کردم و سعی کردم تا نسبت به چیزی علم ندارم از آن تبعیت نکنم اما در طول انتخابات دوستانم که همیشه من را به دید یک فرد روشنفکر نگاه می کردند به محض اینکه متوجه شدند من به آقای احمدی نژاد رای می دهم گفتند تو چرا و آنچنان صحبت و جهت گیری می کردند که گویا خودشان روشنفکترین انسانهای روی زمین و هرکس مخالف آنان است به عنوان انسان بی ارزشی است همین حالا هم تا اتفاقی رخ می دهد خودشان را مردم نام می گذارند ولی اگر برای کسی که مخالف افکارشان است اتفاقی افتد اصلی اسمی از مردم روی آن نمی گذارند چرا چرا چرا؟ (274531)
 
مهدی امیری مقدم
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۴۷:۲۸
واقعا از شما انتظار نداشتم که اینطور مخالف جنبش سبز باشید .. شما یا بی سوادی یا اگرم دانشگاهی هستی با سهمیه اومدی .. اگرم هیچکدوم نباشه حتما و یقینا به عشق ساندیس داری این چیزا رو می نویسی :)))) (274539)
 
بهمن
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۵۵:۴۵
با سلام بهتر اینکه به این به اصطلاح سبز ها اجازه بدیم در کل کشور راهبیمایی زیر نظر دولت داشته باشند و بعد راهبیمایی همه اقشار ملت را داشته باشیم تا بفهمند که در مقابل سیل عظیم اهاد ملت قطره ای بیش نیستند (274545)
 
hاکبری
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۰۰:۳۸
خدا خیرت بده
این حرفها سالهاست که عین عقده تو دلم مونده بود.
از زمانی که دانشجو بودم و این جماعت با ضرب و زور کلاسها را تعطیل می کردند، جلو امتحان دادن دانشجویا رو می گرفتن و اکثریتی که از ترس آبرو و ... همراهی می کدند رو موافق خود قلمدا می کردند
بارها ریختند مسجد و سخنرانان مخالف را به باد ناسزا گرفتند
همه شلوغ می کردند و مردمی را که برای تماشا جمع شده بودند را طرافدار خود می پنداشتند
زمان انتخابات هم که بدترین توهین ها را به ظاهر و شخصیت رئیس جمهور ادا کردند گویا با ید خدا هم در آفرینش نظر اینا رو عملی می کرد ...
و این قصه پر غصه سر داز دارد
والعاقبة للمتقین (274551)
 
خسروی
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۰۱:۱۶
آقای خاتمی در جدید تریرن اظهارنظر خود مدعی شده که بحران توسط کسانی شروع شده که خود را معادل انقلاب می دانند
من که با لاخره نفهمیدم منظورش دوستانش بوده یا مخالفین اونها
تا اینجا که یک عده خودشون رو خط امامی و مصداق نام امام می دونن که عیار ساسی شون هم مشخصه
سایت الف لطفا سخنان ایشون رو تحلیل کنه بی زحمت (274552)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۰۵:۲۵
این آقا واقعا استاد دانشگاه هستند؟!
چرا من فکر میکنم برای اقناع یک سری بچه پیش دبستانی صحبت میکنند؟ چرا اینقدر بی منطق؟

ادبیات آقایان رو ببینید! ابن الان بهترین حالتشه. یعنی ایشون جزو مودب ترینشون بودن که از ایشون تشکر می کنیم. ما به همین حد شما هم راضی هستیم. بالاخره دبستان هم که بد نیست (274555)
 
هیتلر
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۲۸:۴۷
چرا فکر میکنید شما هر توهین و تحقیر و فحش و ناسزایی دلتان بخواهد میتوانید بگویید .یزیدی ،منافق،کافر،ضدانقلاب،منحرف،همجنس باز،شیطان پرست و...
وقتی ما از خودمان دفاع میکنیم میشویم هیتلر و موسولینی.
آپارتاید کدام است استاد ارجمند؟ (274896)
 
دانشجوی دانشگاه شریف
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۰۷:۳۸
پیش از انتخابات جو بسیار تندی علیه احمدی‌نژاد در دانشگاه حاکم بود، و من هم که از احمدی‌نژاد خوشم نمی‌آمد فکر می‌کردم فقط چند تا بسیجی‌ها به احمدی‌نژاد رأی می‌دهند. در عوض طرفداران موسوی مچ‌بند سبز می‌بستند، عکس موسوی پخش می‌کردند و تبلیغاتی می‌کردند که آدم فکر می‌کرد موسوی ۸۰ درصد رأی را دارد.
ولی وقتی از چند نفر (به خصوص به صورت خصوصی و خارج از جمع) پرسیدم که به چه کسی رأی می‌دهند، کسانی که گفتند به احمدی‌نژاد رأی می‌دهند تعدادشان با کسانی که گفتند به موسوی رأی می‌دهند مساوی بود! و این برای من خیلی جالب بود.
نکته‌ی جالب دیگر این بود که طرفداران موسوی با افتخار از طرفداری موسوی می‌گفتند ولی حداقل نیمی از طرفداران احمدی‌نژاد که ازشان پرسیدم، هیچ جا رأیشان را بروز نمی‌دادند و با خجالت به من گفتند که به احمدی‌نژاد رأی می‌دهند. تنها توجیهی که برای این پدیده به ذهنم می‌رسد همین است که شما گفتید: «جو» علیه احمدی‌نژاد بود ولی این جو لزوماً بیانگر نظر اکثریت نبود چرا که مخالفان احمدی‌نژاد خیلی تند و تیزتر از مدافعانش بودند. (اصولاً کسی که مخالف وضع موجود است صدایش بلندتر است) (274557)
 
یوسف
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۱۰:۴۹
آخ که استاد عزیز چه زیبا نوشتی . ادبیاتی پیش دبستانی که برا ی راضی کردن و جلب توجه کردن مظلوم نمایی را هم چاشنی این متن کاملا بدور از ادب خود کرده ای ! س (274562)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۱:۰۶:۲۰
واکنش‌های غیرمنطقی، تحقیرآمیز و «ساکت‌کننده» که ایشان گفتند، منظورشان همین کامنت شما بود. (274694)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۳:۰۲:۱۴
آخ که استاد عزیز چه زیبا نوشتی . ادبیاتی پیش دبستانی که برا ی راضی کردن و جلب توجه کردن مظلوم نمایی را هم چاشنی این متن کاملا بدور از ادب خود کرده ای ! س

ادبیات پیش دبستانی که هیچی، تازه بنده خدا پته امثال شما رو هم چنان ریخته روی آب که چه توهین بکنید چه نکنید محکومید
خیلی بده که آدم دقیقا وقتی کم آورده مجبور به نوشتن باشه! (274726)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۳۱:۱۱
کاملا حرف هاتون درست هست. مثلا تو دانشگاه ما یک استاد طرفدار سبز ها یک مشت اتهام به نظام می زنه! اگه یکی از بچه ها بخواهد جوابش رو بده می گه بس کن، ما این حرف ها رو شنیدیم. تو همین کلاس از 30 نفر 4 نفر با خندیدن اون دانشجو رو به تمسخر می گیرند. واقعا 4 نفر هستند. ولی همین 4 نفر بلند بلند اتهام می زنند و زمان پاسخگویی به طرف مقابل نمی دهند. من حرف شما رو هم تایید می کنم، فکر می کنند که همه جز همون یک داشنجو طرفدار حرفهاشون هستند.
مهم تر اینکه، استدلال ندارند، هر کدوم یک سایت می خونند و عین حرف هاش رو تکرار می کنند. حتی یک ثانیه هم فکر نمی کنند، حاضرم رو این موضوع قسم بخورم، چون واقعا از چند ماه قبل از انتخابات تا الآن، شاید بتونم بگم هر روز با این افراد بحث دارم.
یکی از بچه های دانشگاه بازداشت شد، بعد دوستای سبزش می گفتن، لهش کردن، کشتنش، خوردنش! بعد معلوم شد یک تار مو هم ازش کم نشده.
یکی از مهم ترین خصوصیاتشون دروغ گویی هست. اصلا از دروغ نمی ترسند! راحت دروغ می گن!
این حرف های من راجع به همه ی سبز ها نیست. ولی متاسفانه الآن اکثریتشون همین قشر بی فکر و منطق هستند که باید BBC امر کنند، این افراد اجرا!
خدا همه ی ما رو به راه راست هدایت کند و ایران را برای ایرانی نگه دارد. الهی آمین. (274573)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۳۱:۳۱
میشه بگید که فرق شما با اونها چیه؟ اصلاً فرق این طرفی ها با آن طرفی ها در چیه؟
آقا جان من مخالف احدی نژاد و کارهای او هستم، به عبارتی شما اصلاً می توانید در نظر بگیرید که من طرفدار جتبش سبز هستم. حالا کافیه یکی از طرف شما این را بداند می دانید چی می گه؟ میگه من دین ندارم! مزدور خارجی ها هستم! وطن فروش هستم! منافق هستم! ضد ولایت فقیه هستم! و . . .
مساله الان اینجاست که فرقی نمی کنه شما کدام طرفی باشی. هر دو طرف به هم فحش می دهند و بد بیراه می گویند اما هر کس به زبان خودش. یکی به اون یکی می گه دهاتی و طرف مقابل هم می گه بی دین و منافق.
وقتی هنوز شماهم یاد نگرفته اید که با یک چوب همه را نمی شود زد، نمی شود همه را با یک چشم دید، پس فرقی با آنها ندارید.
در عین حال می شه شما بگید که آپارتایدی که صدا و سیما راه انداخته، اسمش چیه؟ (274574)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۳۵:۰۱
ممنون از مرقومه

حتی یکی دو روز قبل از انتخابات برخی از این روشنفکرهای ویترینی به من که از قضا استاد دانشگاه هستم می گفتند هر رای ما دانشگاهیها یعنی نخبه ها باید چند برابر رای برخی از .....ارزش داشته باشه

آقویون خودشونو زیادی اشتباه گرفتند

انصافا در مواقع بحرانی و خطر در کل تاریخ ایران زمین چه کسانی همواره در صف مقدم دفاع از این مملکت بودند (274582)
 
حمیدی
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۴۷:۴۵
کسی تا حالا به این موضوع فکر نکرده که غرب اهداف بزرگتری رو دنبال میکنه !
اگه هر ایرانی تو این 6 - 7 ماه فقط 1 ساعت وقتشو در مورد این بحث ها تلف کرده باشه 70000000 ساعت ایران از تکنولوژی عقب افتاده... (274591)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۸:۵۶:۰۷
تمام مردم ایران زمین از ان کشاورز زحمتکش تا ان استاد دانشگاه همه و همه برای ما عزیز و هر رای صرفا\" یک رای است و چه بسا ان کشاورز بی سواد از نظر شعور سیاسی و اجتماعی ظرفیت بالاتری دارد اما بحث بر سر اینست که:
با توجه به دریافت اطلاعات مختلف که در قشر تحصیلکرده و فرهیخته جامعه بیشتر یافت می شود و استفاده از اخباری چند وجهی که با استفاده از انواع سایتهای خبری چه موافق و چه مخالف (البته با استفاده از فیلتر شکن) و استفاده از انواع کانالهای خبری از صدا و سیما گرفته تا شبکه های خارجی که حتما در فهم اخبار درست کمک شایانی می کند ان کشاورز رسما\" ابزاری برای شنیدن اخبار مخالف ندارد تا نتیجه گیری بهتری داشته باشد تا ان دانشجوی مدرن \" که این نوع ابزار و شنیدن اخبار مختلف در نوع قضاوت و درصد خطای کمتر بسیار راهگشاست.
بحث بر سر دریافت اطلاعات است و نه میزان تحصیلات و شخصیت اجتماعی و این نکته مهمترین مورد ارجعیت گروه فهیخته تا ان کشاورز است که با توجه به دریافت اطلاعات مختلف و چند وجهی درک بهتری از شرایط دارد.
(امیدوارم جوابهایی که از راه منطقی مخالف نظر نویسنده باشد را از روی غرض حذف نکنید ) با تشکر. (274639)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۹:۰۸:۳۲
عزیز استاد دانشگاه آپارتاید در حاضر کسانی اجرا می کنند :
مردم و روشنفکران این جامعه انگ ضد ولایت فقیه می زنند
یک فکر در کشور از حق انتخاب شدن محروم می کند
افراد بیسواد و ناتوان در مدیریت ها فقرار داده است
و دهها دانشگاهی و سیاسی ماهها در زنمدان نگه داشته
مطبوعات یک جناح قلع و قم می کند
سایتو..... (274645)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۹:۲۶:۱۳
سلام
چیزی که من میبینم چیزی دیگست ؟من چپ و راست نمیشناسم چون معتقدم سرا پا یک کرباسیم برا نمونه اقای ناطق نوری 12 سال پیش تو کدوم جناح بود حالا تو کدوم جناح این ادم ها هستن که با توجه به منافعشون جاشون را عوض میکنن ؟ سکوت میکنن ؟
ولی من یک سوال دارم
چرا بعد از سی سال از گذشت انقلاب هنوز تو تولید بزنین خودکفا نشدیم ؟

چرا بعد از سی سال هنوز یک نیروگاه اتمی نداریم سیاستمون درست بوده؟ منافع ملی کشور ما چی؟
فکر میکونید با شعار دادن و چپ و راست درست کردن چیزی درست میشه؟
متشکر (274654)
 
محمدرضا رزوان
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۰:۱۳:۲۶
من در دانشگاه شریف انتظار نداشتم اوضاع این گونه باشد. ولی واقعا رفتارهای عجیب و غریبی را مشاهده کردم. ظاهرا این رفتارشناسی مستقل از سواد و هوش است. بعضی کارهایی که انجام می دادند لومپنیزم به معنای واقعی کلمه بود. (274668)
 
آوا
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۰:۳۳:۲۶
در کلاسای ما در دانشگاه هم همینطوره . از کلاس 50 نفره 15 نفر سبز هستند که حدود 7-8 تاشون آتیششون خیلی تنده . پیش از شروع کلاسا میرن پای تخته شعار مینویسن . با استادا و بقیه دانشجوها کل کل میکنن . متاسفانه بچه های بسیجی هم گویا حوصله جر و بحث با اونا رو ندارند بنا براین از لحاظ روانی در کلاس زیاد نمایی میکنند در حالی که اصلا اینطور نیست . جالبه که بعضی از بچه های کلاس که کلا تو عالم سیاست نیستند با دیدن رفتار سبزاخیلی تعجب میکنند . متاسفانه سبزها نمیدونند رفتارشون در ذهن مخاطب بی طرف چه تاثیر منفی داره . (274680)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۰:۳۷:۳۰
کسی که آزاد اندیش باشه، اینقدر جزع و فزع نمی کنه!
من سعی می کنم یک اصولگرای واقعی باشم. بعد از جریان انتخابات، همین اصلاح طلبان آزاد اندیش، هر توهینی که خواستند، به مقامات کشور کردند. جالب اینجاست که این افراد موافق همه نوع آزادی هستند الا! آزادی برای اصولگرایان.
البته به نظر من این افراد مریض شده اند! (274681)
 
jafar
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۰:۵۱:۳۵
استادان عزیز و بزرگوار اگر بخواهیم یک سیستم را بوجود آوریم ابتدا باید برای آن الگوریتم تعریف کنیم این تحلیل شما نشانگر اشتباه بودن الگوریتم اولیه است حال اگر تعریف نشده باشد و به صورت آزمون و خطا بوجود آمده باشد این خطاها همه معلول است علت چیست ؟ (274687)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۰:۵۷:۱۹
درورغ سنج مردم بسیار قویتر از آن است که استدلالهای شما آنها را از فهم مسایل گمراه کند. دهن طرف مقابل را دولت بسته و هیچ استدلالی نمی تواند واقعیتی چنین آشکار را بپوشاند. و در این سایت سانسور کامنتها بعد از اولین نوشته ای که پست نمی شود آشکار و پخش و پوچ بودن زیر بنای اخلاقی و فکری مدیران سایت برای عموم روشن می گردد. البته بدون این زیر بنای اخلاقی و فکری \"استدلالهای شما\" روی هوا ایستاده (یعنی در حال سقوت است!). سطح فکری مردم را هنوز درک نکرده اید. (274689)
 
وحید-بی طرف
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۰:۵۸:۴۸
بنده فکر می کنم که افراطی گری در هر دو طرف زیاد شده و اشخاصی که میانه روی واقعی هستند به دست تندروهای دو گروه در حال به انزوا کشیده شدن هستند.در جنبش سبز اشخاص تندرو و بی عقل بسیار زیادند و اشخاصی که به فکر بر اندازی نظام هستند نیز کم نیستند اما نباید فراموش کنیم که افراد دلسوز نیز در میان انها کم نیست.همچنین در راستی ها هم اشخاص تندرو و اشخاصی که جز حرف خود حرف کسی را قبول نمی کنند کم نیستند. متاسفانه جناب استاد نتوانستند این گروهها رو از هم تفکیک کنند و به بررسی تک تک این ها بپردازند.به ایشان پیش نهاد می کنم صحبت های مقام معظم رهبری را در رابطه با این موضوعات بیشتر گوش کنند.البته سران جنبش سبز نیز وظیفه دارند اقدامات تندرویانه رو محکوم کرده ومرز بندی کامل خود را مشخص کنند تا افراد محارب واشوب گر\" مردم خداجوی\" معرفی نشوند (274690)
 
یک دانشجوی سیب زمینی خور ساندیس پرست
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۱:۰۲:۲۷
گل گفتی تو دانشگاه فردوسی 15 نفره همایشی که 400 نفر شرکت کردن رو به لجن میکشن. واقعا که چندش آوره. خندم میگیره وقتی از آزادی بیان و تحمل مخالف میگن (274692)
 
جنبش ايران
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۱:۰۹:۴۵
در اون دانشگاهي كه تو استادشي بايد گل گرفت.ما انگلا يه كاري مي كنيم كه يه روز بچهاي تو به ما افتخار كنن و تو از ديدن افتخار اونا به ما خجالت بكشي.دو سال دانشجو هستم هيچكدوم از استادام نديدم به اين شكل صحبت كنن (274697)
 
اسکندری
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۰۳:۴۰
بسیار بی ادب هستید بله اگر ما جلوی شما را نگیریم کاری می کنید که خودمان و فرزندانمان مجبور شویم کف کفش غربیها را ببوسیم ولی یک نکته را فراموش کرده اید که خونهای زیادی ریخته شده که این اتفاق نیفتد و برای ریختن هیچ کدام از ان خونها تمام رادیوها و تلویزیونهای دنیا بسیج نشده اند ولی شما که برای معدود افرادی که در این ماجراها کشته شدند اینطور در بوق و کرنا کرده اید باید در همین نکته فرق ما و شما را بیابید و بفهمید که نمی توانید پیروز شویدکه قوم جهود از ریختن خون می ترسند و داد و بیداد راه می اندازند اما قوم حسین (ع) به ریختن خونشان افتخار می کنند و همین می شود که خون حسین خون خدا می شود و تا دنیا باقی است همین خون در رگهای عاشقانش می جوشد و اثر می گذارد (274839)
 
حقگو
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۱:۰۹:۵۷
به بچه میگم بچه جان دروغ نگو ضد ارزشه میگه چشم

خودم دروغ میگم برای بار دوم بهش میگم این ضد ارزشهاست میگه چشم حال اگه بار سوم بگم چه اتفاقی میافته خب توروم وا میسته

اینه اشکال کار چون فقط حرف میزنم نه عمل (274698)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۱:۱۳:۲۰
دوستان عزیز لاقل به دلیل ایکه اینجوری شده اوضاع هم فکر کنید اصلا ممکنه بیخودی اینجوری بشه تو کلی از کشورها 72 ملت به راحتی با هم زندگی میکنند و هیچ مشکلی با هم ندارند چرا؟
چون همه قشراش همه چیز دارن مسلموناش مسجد دارن مسیحیا کلیسا ولی هیچ کدومشون حق اینکه صداشون بیرون از محلشون رو ندارن اما ما ایرانیا مثلا تو روز عاشورا تمام خیابونا رو میبندیم و همه جا فقط صدای عذا داری به گوش میرسه این مردمم خوب بهشون حق بدین شاید اصلا کسی را قبول ندارن به من و شما چه ؟
چرا باید روز عاشورا صدای شماها تو خونه اونا باشه ؟
تا روزی که یاد نگیریم به حقوق همدیگه احترام بذاریم همینه !
واقعا وقتی میبنم تو هر کشوری میرم همه مثلمونا و بت پرستا و بی ایمان با هم چقدر خوب زندگی میکنند در عجب میامو و میگریم که خدایا کی این بینشو به ملت من میدی (274699)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۱:۱۴:۲۹
1-چرا این استاد گرامی و ارجمند مخالفان خود را پر رو و انگلیسی خطاب میکنند در زمان انقلاب هم اعتراض ها در تمام تلویزیون های دنیا پخش می شد پس اگر انها اخبار ما را پخش می کنند بدلیل سانسور شدید در ایران است چرا بدون سند همه اصلاح طلبان را متهم می کنید

2- چرا این استاد گرامی و ارجمند یادشان نمی اید در زمان خاتمی قتل های زنجیره ای و حمله به کوی دانشگاه اتفاق افتاد و ایشان با شجاعت عوامل ان را به قوه قضائیه معرفی کردند و خودشان تحقیق کنند که در قوه قضائیه نتیجه چه شد این ها باید یادشان باشد که رییس نیروی انتظامی در ان زمان چه کسی بود و به سر وزیر کشور وقت که مخالف این برخورد بود چه امد

3- چرا این استاد گرامی و ارجمند توجهی به گزارش های کمیته انتخابات مهندس موسوی که با دلیل انتخابات را تقلبی می دانند نمی کند اگر ان دلایل را درست نمی دانند باید بگویند دلایلی وجود دارد اما از نظر من درست نیست

4- این استاد گرامی و ارجمند باید بگویند چرا در زمان خاتمی می گفتند دیکتاتوری اکثریت و حالا می گویند پررویی اقلیت

5- کاش این استاد ارجمند می گفتند چرا در روز نهم اسفند هیچکس دستگیر نشد هیچکس کشته نشد هیچکس با زنجیر مورد حمله قرار نگرفت وهمه به خوبی و خوشی راهپیمایی را تمام کردند فقط عده ای اهانت نابخشودنی خوردن ساندیس را مطرح کردند که من از جانب انان از شما معذرت می خواهم اما ایا کسی جواب تمام کتک خورده ها زنجیر خورده ها کشته شده ها یتیم شده ها اشک مادران عزادار بی قراری مادران زندانی و.... را می دهد (274700)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۱:۴۱:۰۸
دوست گرامی !
1.علت انگلیسی دانستن سبزها حمایت بی دریغ و رسمی دولت و رجال سیاسی انگلستان و رسانه های انگلیسی از این جریان است. حمایت بی پرده این جنایتکاران بین المللی را نمی توان با اخبار پراکنده ای که بی بی سی از سر اضطرار و ناچاری در ماههای همه گیر شدن انقلاب اسلامی منتشر می کرد از یک جنس دانست. ضمن اینکه همان اخبار هم کاملا جهت دار و در جهت بزرگنمایی عناصر جبهه ملی و نهضت آزادی و..(یعنی همین جماعت در آن سالها) و برای به انحراف کشاندن ذهن مردم منتشر می شد.مقایسه حمایت همه جانبه انگلستان از این جریان با آنچه در سال 57 در حد خبر رسانی ساده رخ داد اگر از نهایت بی خبری نباشد عین تحریف تاریخ است!
2 و 4.فتنه قتلهای زنجیره ای و کوی و بحثهای مطرح در گذشته چه ربط مستقیمی به بحث فعلی دارد؟!

3. من فکر نمی کنم که حتی نویسندگان آن گزارش خودشان امروز آن را جدی بگیرند و همان طور که دیده اید آقایان رسما از موضوع نامشروع بودن دولت منتخب کوتاه آمده اند.مطالب آن گزارش مکررا پاسخ داده شده و فرضا اگر نکته معتبری در آن وجود داشت جای این سوال اساسی هست که آقایان با در دست داشتن آن همه ادله مورد ادعا چرا از راه قانونی برای اعتراض استفاده نکردند و به جنجال و آشوب روی آوردند؟!

5. پاسخ این پرسش کاملا واضح است. زیرا گردانندگان مراسم 9 دی مردم بودند و عناصر آشوبگر جرات نداشتند علنا وارد آن عرصه بشوند و مردم بخلاف کروبی و موسوی این قدرت و توان را دارند که نظم را در میان خودشان برقرار کنند اما این حضرات نمی توانند یک جمعیت چند صد نفره را هم مدیریت کنند!
اما ای کاش این را هم می دانستید که شمار زیادی از مردم در روز 9 دی غسل شهادت کرده بودند و آماده بودند که حتی در صورت انفجار بمب به دست عناصر تروریست و ضدانقلاب که احتمالش وجود داشت,در مسیر حمایت از ولایت و خون حسین (ع) در خیابانهای تهران به خون کشیده شوند!
ای کاش شما و رهبران و حامیانتان منطق این مردم را درک می کردید! (274790)
 
اسکندری
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۰۹:۵۸
کاشکی شما یک کم تحقیق می کردید ببینید ان قتلهای زنجیره ای زیر سر اقای موسوی یکی از علاقمندان بیش از حد اقای خاتمی نبود و بعد ان نامه جعلی و ادعای اقای حجاریان و ابطحی و امثالهم که خاتمی با 20 میلیون پشتوانه می تواند به رهبری پیروز شود و نبود که گمان کردند رهبر مثل امام در قلب مردم جای ندارد کل مشکل گروه شما از سردمدارانتان تا شما که مریدشان هستید همین اشتباه بزرگ و استراتژیک هست که عمق محبت مردم به اهل بیت که اکنون ان محبت به نایبشان رسیده است را درک نکرده اید همان مشکلی که رایس در جنگ 33 روزه داشت که شیعیان را نشناخته بود و همین عدم درک صحیح است که باعث میشود دست به یک سری کارهایی بزنید که نتیجه اش درست برعکس می شود (274843)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۱:۲۲:۴۴
در یکی از روزهای شروع ترم تحصیلی دانشگاه تعدادی از بچه های به اصطلاح سبز دم گرفته بودند که \" هرکی که بی سواده با احمدی نژاده!\" من خودم طرفدار احمدی نژاد نبودم اما وقتی به قیافه هاشون که نگاه کردم دیدم از قضا تنبل ترین و درس نخون ترین بچه های دانشکده همونا هستن که دارن این شعارو میدن و مونده بودم اگه این شعار حقیقت داره چرا اینا با احمدی نژاد نیستن! (274706)
 
دوستي
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۱:۳۹:۱۹
دست برداريد خودتون .... نظرات مال خودتونه مردم رو گذاشتيد سر كار يعني از چندين هزار كاربر فقط همين تعداد نظر در مياد اين كلك رو تابناكي ها هم ميزنند قبلا مبدع اين كلك بازتاب بود لا اقل اگه از يك سبزي پيام جعل ميكنيد سعي كنيد ته مطلبش نياد و از اصول گرا بودن خودش پرده برداره يا اگه اصولگراي دلسوزيه هي نياد در قالب نصيحت حرف دولت رو تكرار كنه شما حتي جرات نداريد تا راست وحسيني بيائيد نقد كنيد واقعا آزاد و بي باك حتي به ولي فقيه حالا دم از چي ميزنيد مثلا شق القمر كرديد كه تو بخش نظرات مثلا نقد گذاشتيد انصافا اين نظام كه به ياران خودش حق نقد آزاد و بي باكانه نميده در خور حمايته ؟ يه نظر ميذاريد يعني طرف سبزه نظره هم در كمال حماقت بيان ميشه بعد يك اصولگراي قهرمان پيدا ميشه و ميگه ببينيد اين هم دليل ديگه كه اين مطلب ما درست بود و حق با ما بود واقعا ما كه نميگيم اين نظام از هم خواهد پاشيد ولي وقتي قيامت بپا شد كه ديگه اين نظام نيست اونوقت هم يه سايت الف شايد هم ب ميذارند كه نميشه توش دروغ نوشت يا نظر چرند و خطي داد و يا خودت بگي وخودت بخندي اونوقت نوبت خنده ماست واي كه چه ديدن داره قيافه شما ها اين هم ادعاي من نيست خدا فرموده كه اهل بهشت و جهنم با هم بحث ميكنند شايد چت كنند شايد هم سايت باشه كسي چه ميدونه ولي من خودمو داخل بحث امروزتون نميكنم انرژيمو گذاشتم اون دنيا ووووواااااي چه بحثي شود! (274708)
 
حامد
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۱:۵۸:۴۲
لطفا ديگه از جنبش سبز حرف نزنيد كه با افتضاح روز عاشورا روي امويان را سفيد كردند. (274713)
 
معترض
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۲:۱۷:۴۴
به جای نقد مقاله ایشان باز به توهین و تمسخر ایشان پرداخته اند
همان کاری که در اتوبوس و مترو و دانشگاه می کنند
ای کاش جرات داشتند این جماعت در مساجد و نماز جمعه ها و هیات ها می اومند این حرف ها را می زدند تا میدیدند که آنها بیشمارند یا امام حسینی ها (274719)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۳:۱۱:۱۵
باتشکرازآقای دکتر
می خواستم به دوستانی که در بحث بصورت غیرمنطقی اظهارنظر کردنند بگم لطفا واقع بین باشید وتعصبات راکناربگذاریدودرصورتی که جوابی دارند بصورت منطقی وهمراه بااستدلال باشد.وبراستی که که آقای دکتر به قسمتی از این رفتارشناسی بخوبی اشاره داشتنند. (274734)
 
سعید
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۳:۳۲:۴۲
متاسفانه این نقد مقداری به دور از انصاف نوشته شده. از نویسنده محترم خواهش می کنم یه بار دیگه متن خودشون رو بخونن. مثلا وقتی می فرمایند: \"سبزها هیچگاه جواب این سوال را نداده اند که اگر انها بی شمار هستند پس چرا اعتراضات آنها تنها به تهران خلاصه شده است و چرا رفتار اعتراضی انها در شهرهای دیگر تکرار نمی شود.\"
اولا این اعتراضات در شهرهای دیگه مثل اصفهان هم تکرار شده و احتمالا شما یا ندیدین یا نمی خوان ببینین.
ثانیا رفتارهای خشن و استفاده از نیروهای بسیج و لباس شخصی و نیروی انتظامی و گارد و ... مانع از انجان تجمع برای شبزها می شه و این به معنی کم بودن آنها نیست. (274751)
 
سعید
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۳:۳۶:۱۹
این دیگه از اون حرفها بود: \"علنا روستایی و گرسنه و پایین شهری را جزء مردم و انسانها نمی دانند\"
من به عنوان یک سبز دست همه زحمت کشان و روستائیان رو می بوسم و احترام خاصی هم براشون قائلم. ما هیچ وقت نگفتیم که رای این عزیزان مثلا نصف رای ما اهمیت داره. ما فقط میگیم در انتخابات تقلب شده. وگرنه ما اعتقاد داریم که هر ایرانی یک رای داره و نظرش هم هرچی باشه محترمه و میزان هم رای ملته. (274754)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۰:۰۶:۱۲
مشکل ما همین عدم تطابق حرف و عملتون هست. می‌گید دست همه زحمت‌کشان و روستائیان رو می‌بوسید ولی با دامن زدن به تهمت تقلب بدون مدرک و دلیل، می‌خواهید رأیشون رو پایمال کنید. (274759)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۰:۰۲:۵۶
معتقدم همه ما باید بیشتر خود را در محضر خدا ببینیم. (274758)
 
داود
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۰:۰۹:۲۵
[من خودم بخاطر یک کلمه انتقاد مودبانه از موسوی وکروبی استاد بم گفت برو بیرون جالبه که شعار آزادی بیان وتحمل مخالفشون گوش فلک را کر کرده اینها هر وقت حرفی موافق نظرشونو بزنی میشی باسواد و روشنفکر (274761)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۰:۲۷:۵۴
چه خوب می شد رشته ی تحصیلی یا تخصص این استاد محترم را ذکر می کردید آنوقت مشخص می شد نظرات ایشان متناسب با تخصصشان هست یا نیست . این استاد محترم
از کجا به این نتیجه رسیده اند که معترضین از قشر مرفه و شمال شهر نشین هستند .قشر مرفه همیشه از ثبات در جامعه استقبال می کند .از وضع موجود راضی است و از بهم ریختن اوضاع سود نمی برد .مگر اینکه با این ا لفاظ « قشر مرفه و شمال شهرنشین » قصد تخریب طرف مقابل را داشته باشیم .
بکارگیری لفظ « انگل » از سوی این استاد محترم دقیقا در ردیف الفاظ بالا ست .
بنظر می رسد افرادی که تحصیلات عالیه دارند و استاد دانشگاه هم هستند در صورتیکه رشته ی تحصیلی شان مرتبط باشد در رابطه باشناخت رفتار گرو ههای مردمی تحقیقات بیشتری باید بکنند . (274766)
 
فرشید
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۵۳:۰۷
احمد عزیز البته من دلیل محکمی نمیبینم که یک نفر بایستی مطابق با رشتش اظهارنظر بکنه ولی ازاین هم اطمینان دارم که همیشه افرادی که درمنطق کم میارن بجای اینکه به مساله فکرکنن سعی میکنن با پاپوش درست کردن برای طراح مساله اون سوال رو لوث کنن و ذهنها رو منحرف کنن واین البته دراین دولت خیلی زیاد شده، یه نمونه میارم:
پاسخ علی آبادی به گفته های دادکان دربرنامه 90:
دادکان سلامت عقلی وروانی ندارد ومدرک تحصیلیش زیرسوال است.
تو خود خوان حدیث مفصل ازاین مجمل (274925)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۰:۵۷:۵۸
...... شما چشماتونو منصفانه باز كنيد! (284203)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۰:۳۸:۲۳
خود مقام معظم رهبری هم در بیاناتشان تلویحا اشاره به متحجران وابسته به غرب کردند. موسوی و طرفدارانش از متحجرترین تنگ نظرترین و واپسگراترین جریان های سیاسی تاریخ ایران یا لا اقل تاریخ معاصر ایران هستند که از سوی بی بی سی و رسانه های غربی با روش های پیچیده روانی به عنوان روشنفکر در ذهن ما معرفی کرده اند. به شعارهایشان هم که نگاه کنید اکثرش فحش و تهدید ناشی از نداشتن منطق و توان نقد است. رهبرانشان در داخل و خارج هم که مثل رگبار دروغ می گویند که این فراتر از توهین به شعور مردم توهین به خودشان است. این افراد هرزه آبروی جنبش اصیل اصلاح طلبی را برده اند. وگرنه من خودم بیشتر طرفدار اصلاح طلب ها بودم (274769)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۰:۴۸:۱۷
وجدانا عجیب نیست ؟ عجیب نیست که تمام کامنتها از طرف دوستداران دولت -که البته حق هم دارند و باید ابراز عقیده کنند -باشد و ما طرفداران جنبش سبز هیچ نظری در این کامنتها نداریم ؟ البته اگر شما به موارد موافقت و مخالفت در پایین هر کامنت توجه کنید کاملا مشخص میشود که کدام طرف بیشتر است . اما نظر من که طرفدار جنبش سبز هستم را خدمتتان عرض کنم شما از همفکران من که توسط شما اغتشاشگر و غربزده و منافق و آمریکایی و بی ریشه و حتی در مواقعی بی ناموس خوانده میشوند چه انتظاری دارید ؟ انتظار دارید که در جواب شما چه بگویند .؟ وقتی که شما طرفداران ریس جمهور کشورمان آقای احمدینژاد قبل از انتخابات شعار میدادید : موسوی کم اورده رفته سوسول اورده \" انتظار داشتید که طرفداران جنبش سبز چه جوابی بدهند ؟
من با این نظر موافقم که در جنبش سبز کسانی هستند که فوق العاده آدمها ی دوگماتیستی هستند اما این امر چطور به وجود آمد ؟
وقتی همین سایت الف که مخاطب خیلی کمی هم نسبت به رسانه های صدا و سیما داره حاضر نیست که به خاطر بی شمار بودن ما سبزها حتی کامنتهای ما رو تایید کنه شما انتظار چه چیزی دارید ؟ خوب مسلمه که من اگر نتونم نظرم رو به شما در این رسانه بیان کنم این مثل یک عقده در گلوی من جمع میشه و هرکس رو که طرفدار اون رسانه دیدم با کینه و بغض نگاهش میکنم . این عیب شماست که باعث شده معترضان در این حد رادیکال بشن که حتی منطق افراد منطقی طرفدار دولت نمیتونه اونا رو قانع کنه . البته فکر کنم که شما هم طرفدارای خودتون رو فراموش کردید . توی دانشگاه با چند تا از این بچه های طرفدار دولت که حرف میزدم خیلی نظراتشون برام جالب بود . یکیشون میگفت جنبشی که با دستور اوباما بریزه توی خیابون خائنه به کشور بعد من ازش پرسیدم که کجا شما شنیدی که اوباما گفته به مردم ایران که بریزن توی خیابون . بعدش به من خندید و گفت پس خیلی از اوضاع پرتی . مگه اخبار نمیبینی . منم فهمیدم که دقیقا با چه آدم با منطقی ! طرف هستم و فهمیدم اصولا منطق چیه . خوبه من حداقل انگلیسی بلد هستم و میتونم اخبار واقعی و سخنرانی ها رو بدون ترجمه ی دولتی ها بخونم و گرنه منم مثل طرفدارای دولت این حرفو باور میکردم . خلاصه اینکه . هم بین شما انسانهای دگماتیست وجود داره و هم بین ما . پس سعی کنید یه سوزن به خودتون بزنید و بعدش یه جوالدوز به دیگرون (274771)
 
کامران
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۲:۱۱:۱۷
بنظرم سایت محترم الف در حالی این مقاله ها را منتشر می کنند که خود به کم محتوا بودن این گونه مقالات اشراف دارند. اما چون نمی خواهند خودشان جواب نویسنده را بدهند , زحمت ان را بر دوش خوانندگان می گذارند.
نگاهی اجمالی به نظرات موافق و مخالف این عرض بنده را تایید می کند. اساسا\" وقتی به اینگونه مقالات نگاه می کنیم خودبخود به این نتیجه می رسید (274797)
 
Hossen assar
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۲:۳۹:۳۰
بدبختی ما و این ترجدی که گرفتار شدیم به خاطر این است که دوکتورهئی و استاد دانشگاهی مثل این آقا داریم (274800)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۳:۱۲:۱۶
این اقلیت پر رو؟
عاقلان دانند که چه کسی پر رو است و چه کسی اقلیت.......... (274802)
 
hajiagha
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۳:۱۵:۲۶
مردم ایران هشیار باشید
گول رنگ سبزرا نخورید و بیدار باشید
به خدا من کارمند دولت نیستم
اما آدم دلسوزی برا ایران هستم
شما خبر ندارید تو خارج چه خبره ؟
جهنمه زندگی ما همه دربه دره .
آمریکا داره شما رو گول میزنه .
تا به ثروت ملی شما چنگ بزنه.
من مدتی خودم خیلی مخالفت کردم.
یا بهتر فریب خوردم و حماقتی کردم
هر روز دارند برای شما آرزوی مرگ می کنند.
تا بمب هفت تنی رو خونه هاتون خراب کنند.
یادمه تو گل آقا دفتری داشتم.
ما بین شما هم احترامی داشتم.
یکهو به سرم زد تا آواره بشم
پناهنده سیاسی به کانادا بشم.
هزار هزار بی خانمان تو سر ما می بینم.
بیچار ه ها یخ بستند گوشت یخ زده می بینم.
گرانی مسکن داره بیداد می کنه
خون ما رو عمو سام تو شیشه می کنه.
نمی دانم چرا اینجا همه خالی بند شدند.
آنهائی که نبودند راحت و آزاد شدند
نصف حقوق ما رو بابت مالیات می گیرند
یا با ماشین پلیس جلو ما رو می گیرند.
معتاد و گردی چقدر زیاد شده.
روی درخت ها پر کلاغ شده
بیا من تو هشیار و متحد شویم .
بهترین آدم های روزگار شویم .
قرتی بازی برا مردم ما نان نمیشه.
این کار ها برا فاطی تمبان نمیشه.
خط ریش رو ضربدری زدن چه کاره؟
باور کنید اینها کار آدم بی کاره.
آزادی نداریم دیگه چه صیغه ای شده؟
همه چیز ما حالا سلیقه ای شده.
این شعر من به آخرش نزدیک شد.
از ایران دورم دلم غمگین شد.
شاید امشب باز تو خواب گریه کنم.
یا یقه پیراهن مو بگیرم و پاره کنم.
ترا خدا کاری کنید ایران درست شه؟
رنگ سبز لعنتی از دل هاتون بیرون شه.
من هم بر گردم و تو گل آقا کار کنم.
دیگه مجبور نباشم تو سرما بیرون کار کنم.
مونترال کانادا سرمای زیر ده درجه صفر
حاجی آقا (274804)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۳:۲۴:۰۶
جناب سبحاني. ممکن است حرف شما درست باشد. اما اين اسيب شناسی کل ملت ايران و بالتبع جريانهای سياسی کشور است . چه سبز چه زرد چه قرمز وغير. تحمل نظر مخالف, ظر فيت سازی بر عهده مطبوعات و نخبگان است. ولی واقعا جز تخريب و حمله به يکديگر و متهم کردن همديگر کاری نمی کنيم . در واقع مقاله شما انگشت بر همين نکته گذاشته اما اين ايراد به همه ما وارد است . بيائيم قبول کنيم همه ما مطلق گرا و بقول شما اپارتايد يا بقول سبزها متعصب هستيم . ايا می توان با هم اختلاف داشت اما با همديگر زندگی کرد. (274805)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۳:۳۸:۱۶
مردم از موسوی حمایت کنید
خانه های خودتان را به دست خودتان خراب کنید.
پرچم رنگ سبز بزنید درب خانه تان.
فریاد بزنید و با قمه بزنید به کله تان.
فیلم بگیرید از کارهای عجیب خودتان.
فریب بدهید مردم را با حقه بازی های تان.
یک روز با ماشین از رو مردم رد شوید
روز دیگه اسید تو صورت هم بپاشید.
از غرب هم ما حسابی طرفدار شمائیم.
وقتی نوبت ما رسید ما هم می آئیم.
تا شما را حسابی استعمار کنیم .
با دیوانه بازی های یمان بیمار کنیم.
بهتر تا خر خره مشروب بخورید .
مست کنید و تو خیابان ها تلو بخورید.
مردها بروند با مردها ازدواج کنند.
تا جامعه را به کلی خراب کنند.
دختر جوان تان اگر تن فروشی می کند.
شیرین عبادی را داره دعا می کند.
حشیش و قرص و شیشه زیاد شده
بی خیالش ببین جامعه مثل طلا شده.
باز این شعر من به آخرش رسید.
یک چرت هم از سر شما نپرید.
تا روزی که دوباره گرفتار شوید .
بی هویت مثل زمان شاه شوید.
حاجی آقا
مونترال از سر کار کارگری خسته برگشتم و براتون نوشتم (274808)
 
یکی از دوستان آقای دکتر سبحانی فرد در مالزی
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۶:۰۳:۱۳
ای ایرانیان خارج از کشور
کمی به خود بیایید . ما در داخل کشور هر چه دعوا داشته باشیم نمودش بسیار بدتر از آن چه که در داخل کشور اتفاق می افتد در خارج از کشور انعکاس پیدا می کند. مگر نه این است که هم اکنون در دهکده جهانی زندگی می کنیم. و تبلیغات جهانی هم اکنون در سیطره رسانه های غربی قرار دارد. و این رسانه ها دلشان به حال ملت ایران نسوخته است. من کاری به دعوای سبزها با دیگران ندارم. ولی از آن موقعی که جریان درگیریهای انتخاباتی پیش آمد حیثیت ایران زیر سؤال رفت. فلذا تا آنجا که ممکن است می خواهند مشروعیت حکومت ایران را زیر سؤال ببرند. قبل از انتخابات اقتدار ایران روز به روز در حال ترقی و پیشرفت بود. زیرا ایران بخاطر حق انرژی هسته ای ،مردم مظلوم فلسطین و غیره در برابر دولتهای سلطه گر ایستاده بود ولی جریان سبز با شایعه پراکنی در مورد تقلب در انتخابات ، هر آن چه که بدست اورده بودیم از میان رفت.
در کشور مالزی با هر که صحبت می کنم و متوجه می شود که ایرانی هستم فوراً مسئله احمدی نژاد و تقلب در انتخابات را در پیش می کشد. البته من آنها را توجیه می کنم و می گویم چنین چیزی نبوده است و فقط یک دروغ بزرگی بوده است که بهانه برای عده ای از مخالفین حکومت در داخل کشور و رسانه ای غربی را فراهم ساخته است. ولی متأسفانه بسیاری از ایرانیان خارج از کشور این موضوع را تأیید می کنند و به نوعی با تبلیغات رسانه های غربی همراه می شوند.
روی سخن من بیشتر با ایرانیان خارج از کشور است. آیا شما ایرانی نیستید چرا تبلیغات منفی در مورد حکومت خود در خارج از کشور می کنید. گیرم که اصلا حرفهای شما درست است و در انتخابات تقلب شده است. آیا با تبلیغلات منفی در خارج از کشور حیثیت خود شما به عنوان یک ایرانی افزایش پیدا می کند؟ در کشورهای غربی هم هر چند وقت شورشهایی رخ می دهد در کشور فرانسه که خود را مهد تمدن می داند بارها شورشهایی در جهت ایجاد عدالت و غیره ایجاد شده بود. چرا ما این شورشها را بزرگ نمایی نمی کنیم.
ای کاش مسئولین کشور ما کمی سیاست و درایت داشتند. هم احمدی نژاد و هم موسوی. آقای احمدی نژاد در رسانه ملی در برابر میلونها بیننده مسائل مدارک جعلی خانم موسوی و مسائل مربوط به آقای هاشمی و دیگران را مطرح نمود. و به نوعی دشمن تراشی نمودند.بعدها از اصطلاحات خس و خاشاک وغیره را بکاربردند. و اقای موسوی نیز مردم را تحریک نمودند تا به خیابانها بریزند.
ولی سیاست و درایت هم برای مسئولین لازم است و هم برای مردم. (274817)
 
هرمس
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۶:۱۹:۰۸
استاد ارجمند و گرامی!

اجازه بدهید آن چه را که در ذیل می گویم به این عنوان فهم کنیم که یک شاگرد در محضر استاد ایستاده است و آن چه را که یاد گرفته است اینک به استاد باز می دهد.

بنده تردیدی ندارم که ممکن است این گرایشات در میان سبزها باشد. من به شخصه از انتقاد شما استقبال می کنم و تلاش خواهم کرد که این انتقاد شما را همیشه مد نظر داشته باشم. اما شما در پنج فراز سخن گفته اید و من هم از شما اجازه می خواهم که در پنج فراز موجز در باره فرازهای پنج گانه شما، استاد بزرگوار، تاملاتی ایراد کنم.

1- به نظرم می توان گفت که ما دارای حق اعتراض هستیم. این اعتراض باید به صورت موجه و قانونی صورت بگیرد و در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز اصل بیست و هفت به این مساله اختصاص داده شده است. به هرحال چهارده میلیون ایرانی - نه خس و خاشاک یا بزغاله و گوساله- با این استنباط اینهمانی داشتند که شاید آرای آنان به غلط خوانده شده باشد. شما آن دو تظاهرات هفته اول پس از انتخابات را لطفا به یاد بیاورید. مردمی آمدند و با حضور خود گفتند که ما دچار شک و تردیدیم! آیا این راه برخورد با تردید است و این راه اصولی تزریق یقین و قطعیت به این جمعیت کثیر است؟ ضمن این که، وقتی حق قانونی این جمعیت در اعتراض - گیرم که این اعتراض غلط باشد- به نتایج انتخابات از آنان سلب می شود و صدا و سیمای ملی به گونه یک جانبه و جزمی به طرح مسائل می پردازد، آیا می توان انتظار داشت که ما این جمعیت معترض را قانع کنیم؟ بحث بر سر درست یا غلط بودن اعتراض نیست، بحث بر سر شیوه و برخورد اصولی به یک اعتراض است؟ مرادم این است که ما در زندگی و در سیاست، مانند روابط شخصی نیز، در رابطه و تعامل و داد و ستد هستیم. روابط دوسویه و چندسویه است. سوای این، بحث بر سر کمیت و کیفیت آراء نیست. بحث بر سر آراء است. نه «مرفه نشینی» به کسی حق می دهد و نه «نداری و فقر».

2- حرف شما استاد گرامی درست است. به نظر می آید که معترضان بیشتر محدود به تهران باشند. اما دلیل آن این است که فضای شهرستان ها و شهرهای کوچک یا در مناطق قومی به کلی با فضای کلان شهرها متفاوت است. سوای این، تا زمانی که شما و دیگر هموطنان عزیز که با منِ شهروند و هموطن خود مخالف هستید، به منِ شهروند و هموطن و همدین خود اجازه ندهید که به طور قانونی و بنا بر نص صریح قانون اساسی در تظاهرات رسمی شرکت کنم، چه جای شگفتی است که نتوانیم به درستی پی ببریم که جمعیت واقعی معترضان و موافقان واقعا چقدر است. از قدیم و ندیم گفته اند آن که را حساب پاک است، از محاسبه چه باک است. وقتی حتا مطبوعات نیز به خاطر معذورات نمی توانند درباره زمان و مکان و روز تظاهرات بنویسند و رسانه ملی تبدیل به رسانه حزبی و جانبدار شده است که اینک که هفت ماه از آن وقایع می گذرد هنوز که هنوز منِ شهروند شما که به آقای موسوی رای داده ام، نتوانسته ام و ندیده ام که کسی از طرف همین معترضان به صدا و سیمای ملی دعوت شود. هیچ چیز بهتر از اطلاع رسانی درست و صادقانه ما را از خواب غفلت بیدار نمی کند. اتفاقا می خواهم بگویم که اگر همه چیز بی طرفانه و با حسن نیت صورت بگیرد، بهترین راه برای احتراز از همین مسائلی که شما استاد گرامی نام برده اید، ایجاد فضای گفتگوی سالم و بدور از هیاهو است. کاری که در همین سایت الف صورت گرفته و می گیرد و مایه خوشحالی من است. اجازه بدهید به عنوان یک شاگرد بگویم که مایه تاسف است که استادی مانند شما از صفاتی مانند «انگل وار» درباره منِ شهروند و هموطن و هم دین به کار می برید و آن وقت سئوال دارید که چرا نگاه این معترضان «مرفه» چنین است و چنان است. به نظرم ما همه یک ملت هستیم. و ملت میزان است. اگر کسی از میان جنبش سبز چنین برخوردی دارد، قطعا اشتباه است. شاید بهتر باشد که به علت ها بپردازیم و از خود صادقانه و بی ریا سئوال کنیم که چرا این برخوردهای ناشایست در میان ما رواج یافته است؟ آیا این برخوردها نمی تواند ماحصل تبعیض و اهانت و افتراء از سوی دیگر باشد؟

3- شایسته و بایسته است که از داوری های ساده و عجولانه پرهیز کنیم. ما همه از آفت تحقیر و «استیگما» رنج می بریم. و بازار برچسب زدن کار پر رونقی است. در همین فراز سوم شما نیز، استاد عزیز، معترضان را «آشوبگران» می خوانید، آن ها را یعنی من را «وابسته به صدای آمریکا و بی بی سی» می نامید و من و امثال من را «فحاش» می خوانید، و سپس شکوه دارید که چرا اینان «مردم خداجوی» نامیده می شوند وقتی گویا به غیر از خود، بقیه را مردم نمی دانند. بله، چنین ساده انگاری ها و نگاه های غلطی میان ما - من و شما- رایج است. شما ما را «مرفه نشین»، «بی درد» و «آشوبگر» می خوانید و ما نیز شما را «ساندیس و ساندویچ و مرخصی». اما استاد عزیز! دلایل این برچسب زنی ها که ناشی از درک غلط هم هست چیست؟ این دور باطل کی قرار است به پایان برسد؟ اجازه بدهید مثل یک شاگرد از استاد خودم یعنی شما بپرسم: استاد! چرا به من اجازه تظاهرات نمی دهند اما وقتی خودشان تظاهرات برپا می کنند ساندویچ و ساندیس به راه است؟ آیا براستی جای شگفتی است که بعد منِ نوعی - به غلط- چنین القابی بر روی هموطنان عزیز و گرامی خودم بنامم؟

4- استاد عزیز! نمی دانم شما فیلم »دل شکسته» را دیده اید یا خیر. اما در آن جا همین نکته ای که شما بر آن انگشت نهاده اید، یعنی این که گویا من و امثال من خود را علامه دهر می دانیم و طرف مقابل را یا نادان می پنداریم یا بر این باوریم که سهمیه ای هستند، به خوبی در آن فیلم به نمایش گذاشته شده است. این پیشداوری ها برخاسته از چیست؟ من قبول دارم که این نوع پیشداوری ها وجود دارد اما این فقط در من وامثال من نیست. در شما و امثال شما - در ما- هست. یک علتش عدم گفتگو میان «ما» بوده است. بیائید اجازه بدهیم گفتگو را نهادینه کنیم. تبعیض - درست یا غلط- بهتر است بگویم حس تبعیض است که چنین پیشداوری هایی برمی انگیزد. کما این که در بحبوحه انتخابات و روزهای ماقبل انتخابات همین مردم در کمال صفا و صمیمیت و درعین مخالفت، با هم گفتگو می کردند، با هم در یک خیابان اعلامیه پخش می کردند و حتا به هم خسته نباشید می گفتند. اما چه شد آن فضای صمیمیت و دوستانه؟ کجا رفت؟ چرا دود شد و به هوا رفت؟ استاد بزرگوار! مگر قرار نیست به علت ها بپردازیم. وقتی حس تبعیض پدید می آید و من نوعی یکهو می بینم که در انتظار من و امثال من «کهریزک» است و در انتظار شما چای و شیرینی، دچار افراط می شوم. اعتراف می کنم. آیا ابراز عقیده و آزادی بیان و حق دفاع از بیان خود - در چارچوب قانون و در عین پایبندی به قانون اساسی- پاسخش سرکوب است؟ ذکر مصیبت نمی خواهم کنم. همه مصیبت زده ایم.

5- باری استاد گرامی! این شمائید که گویا واقعا به نظریه «پایتخت نشینی» و «حاشیه نشینی» باور دارید و مایلید باور خود را باور «من» بدانید. من به این اصل معتقدم که جان تک تک شهروندان ایرانی و در هر کجای این سرای تاریخی، به یک اندازه است. بله. من با شما هم عقیده ام. خشونت در برخورد با معترض کار یک حکومت نیک نیست. مردم اگر در اسلامشهر و قزوین و مشهد و ... اعتراض کردند، از فرط بیعدالتی بود. بیعدالتی ستم است. خواه بیعدالتی اقتصادی باشد خواه سیاسی باشد خواه فرهنگی. دولت پایدار دولتی است که به مردمش اجازه دهد او را نقد کند، آزادانه و بدون بیم و لرز سخن بگوید. به او اجازه دهد مطبوعات و رسانه های آزاد داشته باشد، و به او مجال دهد از مطالبات خود بگوید و از حقوق قانونی خود استفاده کند ولو به شکل تظاهرات برای به عقب افتادن حقوق معوقه خود. غافلگیر شدن یک دولت نشانه اطلاعات غلط او از جامعه است. غافلگیر شدن معادل واکنش فوری و شتابزده است. اما یک نکته این جا هست: گیریم که آنان به این برخورد نادرست انتقاد نکرده باشند، آیا این برخورد نادرست ما را موجهه می کند؟ باید با مطالبات مردم، از هر صنف و قشری، برخورد ایجابی و اقناعی کرد. فرق نمی کند از کدام دولت. ملت ایران خواه سبز خواه طرفدار دولت جناب دکتر احمدی نژاد و خواه آن اکثریت خاموش، همه بیانگر آن شعر سعدی بزرگ هستند که در باب بنی آدم گفت که:
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند.
ما که همه یک ملت هستیم و خواهر و برادر. منِ طرفدار رهبران سبز با طرفداران دولت هیچ اختلافی ندارم. فقط یک مساله است: اگر چیزی خوب است برای همه خوب است و اگر بد است، برای همه بد است.
باری استاد عزیز و ارجمند!
«آپارتاید سبز» اگر وجود دارد، یک پدیده اجتماعی است. ماحصل «آپارتاید اجتماعی» است. اگر آن خوب است، این نیز خوب است. اما اگر منصف باشیم و انصاف ملکه ذهن مان باشد: هر دو بد است و ازحیث اخلاقی غلط. من هوادار سبز می گویم از شما آموختم و قول می دهم که سخنان شما را راهنمای خود قرار دهم. اما شما چی؟ آیا آپارتاید فقط به رنگ سبز است؟ گمان نمی کنم.
باری استاد بزرگوار!
اجازه بدهید با حافظ تمام کنم:
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت، با دشمنان مدارا (274820)
 
کامل
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۳۸:۴۸

سلام

من به چنین مخالفانی عشق می ورزم .

البته ، ضمن تشکر از مقاله ی دکتر

زیرا آنها و من به یک غایت همگرا خواهیم شد . دیر یا زود

انشا الله (274860)
 
وحید
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۲۳:۵۰
جناب هرمس به عنوان یک طرفدار دولت آقای احمدی نژاد من ازاستدلال شما لذت بردم به امید آن روز که همه درهرجایگاهی یاد بگیریم که به جای درافتادن به جان هم ازدرگفتگو وارد شده ومشکلات خود را با صرف کمترین هزینه واحترام متقابل حل وفصل کنیم. (274888)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۳۱:۱۶
در سخن شما بوی ادب و انصاف به مشام می رسد لذا لازم دیدم مختصر پاسخی بدهم:
شما بر آزادی اجتماعات و حق اعتراض تاکید دارید که سخن حقی است , اما به یک نکته توجه نمی فرمایید که حق اعتراض و اجتماع در همه جوامع طبق ضوابطی پذیرفته شده است و در قانون اساسی ما مشروط است به اینکه بدون حمل سلاح و برای یک خواسته قانونی انجام شود.
از شما می پرسم : آیا تقاضای \"ابطال انتخابات\" که به معنی نادیده گرفتن جمهوریت و رای مردم - گیرم همان دهاتیها و ساندیس خورهایی که دوستان شما می گویند- یک خواسته قانونی است؟!
در کجای دنیا روز بعد از انتخابات و بدون طی مراحل قانونی و شکایت به مراجع ذی ربط به خودشان اجازه می دهند راسا و رسما انتخاباتی را که انجام شده باطل اعلام کنند و مردم را با تحریک احساسات به خیابان فرابخوانند!؟
آیا نتیجه چنین قانون شکنیها و سرکشی در برابر قانون جز همان حوادثی است که پیش آمد؟ آیا می توان به بهانه اصل 27 قانون اساسی به جنگ قانون رفت و رای مردم- و در واقع جمهوریت نظام - را نادیده گرفت؟!
از این گذشته کدام یک از افراد و احزاب معترض می توانند تضمین بدهند که تجمع آنها با درگیری و آشوب همراه نخواهد بود؟!
همان قانون اساسی که اصل 27 دارد نحوه اعتراض قانونی را مشخص نکرده است؟!
آیا می توان به بهانه اینکه بعضی از اعضای شورای نگهبان در انتخابات اعلام رای و نظر کرده اند همه اعضای آن و مشروعیت یک نهاد قانونی را زیر سوال برد و باز هم دم از قانون زد؟! آیا بی طرف نبودن نظری برخی از اعضای شورای نگهبان به معنی آن بود که همه اعضا از عدالت ساقط اند و در عمل هم بی طرف نحواهند بود؟!
خوشبختانه خود شما اقرار دارید که در روزها و شبهای قبل از انتخابات علی رغم بسیاری ناهنجاریها و حتی سبکسریها و اهانتها در مجامع هواداران نامزدها مردم در نهایت آزادی و دوستی حرفشان را می زدند! آیا همین نشانه سعه صدر جمهوری اسلامی و آزادی بیان و اصل آزادی اجتماعات نبود؟ این سوال را به وجدان خودتان جواب بدهید چه رخ داد که فضا به لون و شکل دیگری درآمد و گرنه نظام سعه صدر و تحملش را بخوبی در دوران انتخابات نشان داده بود.
دوست عزیز! وقتی رهبران شما از قانون و قانونگرایی دم می زنند من یکی بوی تزویر و ریا می شنوم شما را نمی دانم! (274901)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۴۲:۳۵
بنظرم بسيار متن متين و جالبي بود بهتر است الف اين را به عنوان جوابيه آقاي سبحاني در همان ستون درج كند.يا حق. البته متن ما هم طبق معمول بر باد فنا رفت (274918)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۶:۵۲:۰۱
من به آقايان سبز يزيدي مي گم روحيه خوبي داريد همين ور ادامه بديد من به شما قول مي دم اگر همين طور ادامه بديد حتما تا سه سال ديگه اين انتخابات باطل ... كه اعلام نميشه ولي دوباره انتخابات برقرار مي شه و حتي احمدي نژاد به علت تخلفاتش اجازه نامزدي در اون انخابات رو هم نداره البته اگه اين آقايون جوانگراي شما تا اون موقع از كهولت سن نمرده باشن (274824)
 
بیژن
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۳۰:۲۰
من به موسوی رای دادم
مردم ایران روی اهل کوفه را سفید کردند چرا 25 میلیونی که به موسوی رای دادند در عمل به میدان نمی ایند ؟
من در تمام اجتماعات شرکت کردم درتشیع جنازه منتظری رفتم مردم قم مردم کثیفی هستند مردم کوفی صفتی هستند چرا همراهی نکردن
شاید بگوید مردم قم از اول بد صفت بوده اند ولی چرا تهرانی ها نمی ایند مردم خیلی نامردند خیلی پست هستند اگر بخواد این طوری پیش بره من هم شرکت نمی کنم (274854)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۳۳:۱۰
اونی که گفته اصفهان هم شلوغ شد
چی چی رو اصفهان شلوغ شدهچهارباغ بالا رو می گی که بالا شهره؟
لابد اون روز اولو می گی چارتا آدم اومدن بیرون
ایشون می گه چرا تهران 6 ماهه شلوغ می کنید
اما مثلا اصفهان تو دو روز که مردم رو با دروغ تحریک کردین همه چی تموم شد؟
چرا شهرهای دیگه هیچ خبری نشد؟
........ (274768)
 
م
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۳۷:۳۶
دوستان عزیز اینکه فکر کنیم همه ملت موافق برنامه های دولت نهم ودهم وتفکر سیاسی مذهبی ودینی حاکم بر این دولتند به یقین فکر اشتباهی است ویا اینکه فکر کنیم که همه کسانی که با تفکر دولت مخالفند پس ضد انقلابند وباید به خیابانها بریزند این هم جفای بزرگتر در حق ملت فهیم ایران خواهد بود زیرا به گفته معمار بزرگ انقلاب میزان رای ملت است واگر ملت ایران روزی بنی صدر را انتخاب نمود روزبعد از آن شهید رجایی را برگزید واین امتیاز بزرگ آزادی در انتخاب از ویژگیهای جمهوری بودن وانتخابات آزاد در چهار چوب قانون است پس بپذیریم که امروز احمدی نژاد با هر تفکری که دارد و به هر شکل ممکنی که قوانین کشور اجازه داده است رئیس جمهور قانونی کشور است ومخالفان وی نیز حق دارند که در چهارچوب قانون (نه حرکت براندازانه) به مخالفت با برنامه های ایشان بپردازند هر چند این حق متاسفانه پس از انتخابات به این گروه ناراضی در چهار چوب قانون در برگزاری یک گردهمایی کنترل شده داده نشده است. متاسفانه هستند افرادی در دو گروه موافقان ومخالفان دولت که تعصب خشک جناحی ویا خدای ناخواسته عامل دشمن بودن از آنها افرادی را ساخته که جز نابودی طرف مخالف به راه دومی فکر نمی کنند! (274858)
 
امیررضا
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۳۷:۴۰
می دونید موضوع چیه؟ اینه که جناب موسوی در این جنبشش رو انقدر گشاد کرده که هر کس با هر تفکری فقط با اشتراک در عقیده مخالفت با نظام یا دولت توی اون جا می گیره ( از سروش تا گوگوش، از جانباز حزب الهی تا سلطنت طلب!) چرا؟ فقط به خاطر اینکه بگوید ما بیشماریم. خوب اگه اینطور بود چرا نمودشون توی اجتماعات و خیابانها انقدر کم شد چرا مردم به انها نپیوستند به خاطر اینکه مردم فهیم ما در طول چند هزار سال یاد گرفتند با پیروان مذاهب دیگه هم در صلح و صفا زندگی کنند ولی اینان با دوستان دیروزشون هم نمی تونند توی یک اتاق نفس بکشند البته دوستشون را وادار به بیرون رفتن می کنند. الان جو دانشگاهها را انقدر خراب کردند که من با 15 سال سابقه کار نمی تونم حرف بزنم چون در تحلیلهاشون همون چیزهایی را می گن که استاد فرمودند سیب زمینی خور و نفهم و ... ولی بعضیهاشون واقعا بویی از انسانیت و دینداری نبردند تو روی ما می ایستند و می گن حسین حسین شعار تو ..... افتخار تو من نمیدونم اینهمه وقاحت از کجا اومده. خدا به همه ما انصاف بده (274859)
 
یک ایرانی
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۳۹:۲۴
آقای ...خواهشا، التماس می کنم به داد این ملت مظلوم برسید. چه گناهی کردیم در ایران به دنیا آمدیم ؟!

الان وقت این حرفا نیست حقیقتا. طرح هدفمند کردن یارانه ها به ادعای اکثر اقتصاد دانان طرحی است که این مردم را بدبخت خواهد نمود. اینجانب اقتصاد نخوانده ام. اما بسیاری از گزارشات و تحلیل ها و حرف ها را در این زمینه دنبال کرده ام. چه کسی از پیشرفت کشورش بدش میاد به خدا هیچ کس.
من هم یک بنده خدا ... تورو خدا یه فکری به حال مردم بکنید. این طرح اقتصادی با توجه به آنچه که گزارش می شود حقیقتا این مردم را بدبخت خواهد نمود

یا شفاف سازی کنید که نگرانی ما برطرف گردد یا کاری کنید. اگر امروز نکنید فردا دیر است.

التماس دعا (274777)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۸:۵۳:۰۷
گل گفتی واقعاً تموم حرفاتون رو قبول دارم حرف دل من بود انشاءالله خدا حق رو پیروز و باطل پیروز کنه خدا بالاترین مکر کنندگان است. (274865)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۰۹:۰۱
به نام خدا
با سلام
برادر عزيز،استاد دانشگاه!
اميدوارم تحليلت از روي هواي نفس نباشد.ان شاالله
والسلام (274875)
 
ت
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۱۰:۰۰
تو روز عاشورا تمام خیابونا رو میبندیم و همه جا فقط صدای عذا داری به گوش میرسه این مردمم خوب بهشون حق بدین شاید اصلا کسی را قبول ندارن به من و شما چه ؟
چرا باید روز عاشورا صدای شماها تو خونه اونا باشه ؟


خدمت این دوست عزیز می گویم در امریکا کارناوال ها یا جشن های خیابانی شان ایا به قول شما به مردم احترام میگزارند . این چه حرفی است که میزنید حال من یه سئوالی از شما دارم این نفرات که صدا ها را نمی توانند تحمل کنند در تمام دنیا نظرتان چیست بروند و گوشی بگزارند تا نشنوند .ما نباید با این حرفها خودمان را گول بزنیم . به نظر من باید حرف دو طرف را باید شنید . ولی ایا کسی صحبت های این روستائیان و قشر محروم مملکت را شنیده . چرا این جنبش ازادی خواه بیشتر در مناطق بالای شهر تهران و حتی اصفهان دیده میشوند . خودمان را گول نزنیم .این ازادی نیست که با حرف سر مردم را گرم کنیم و خون محرومان را بمکیم و به خانه ها ویلا ها و باغهایمان اضافه کنیم.
این ازادی نیست که به بهانه گفتگو تمدن ها هر چی کشورهای خارجی و دشمن ایران گفتند بگیم بله قربان
این ازادی نیست که برای خوش امدن دشمنان سایت هسته ای مان را تعلیق بکنیم
من یک سئوال از این دوستان داشتم .چند مدت پیش شبکه صدای امریکا مطلبی را پخش کرد که جای بسی تامل برای این ازادی خواهان دارد .
در فیس بوک یک نفری گفته بود کسانی که ایا دوست دارند اوباما کشته شود رای دهند
این به عنوان یک نظر سنجی در فیس بوک امده بود .تمامی سازمانهای اطلاعاتی امریکا به دنبال نویسنده این مطلب بود و انرا گرفت و بقیش را چون به ضررشان بود پخش نکرد چه شد . من میخواهم این ازادی را اینها بدونند .
اگر درزمان انتخابات بوش و الگور مردم امریکا به خیابان ها میریختند چه میشد نظر بنده این بود که بدتر از سرکوب سیاه پوستان در امریکا در دهه نود یا اواخر دهه 80 میکردند حال اینها درس ازادی را به مردمی میزنند که رسم ازادی را از مولا و امام خود ( امام حسین ) یاد گرفته اند . ما همه با هم برادریم و باید در کنار صلح و ارامش در کنار یکدیگر زندگی کنیم (274876)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۱۲:۵۱
واکنش‌های غیرمنطقی، تحقیرآمیز و «ساکت‌کننده» که ایشان گفتند، منظورشان همین کامنت شما بود.

نوشته ي استاد چطور؟ خيلي مودبانه بود؟ (274878)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۲۶:۳۱
یک چیز منطقی و قابل درک است و آن اینکه دشمنان انقلاب از حوادث سوء استفاده کردند و در صف مخالفان مخفی شدند
متاسفانه بعضی از مردم و مسولین نیز افرطی عمل کردند و مخالف و معترض و منافق و دشمن را با هم جمع زدند و حکم یکسان دادند
--------------------------
ای کاش رسانه ی آزادی داشتیم تا صدای مخالف و موافق را یکسان به مخاطب برساند و فرصت بحثهای منطقی و انتقاد را به هر دو طرف بدهد تا فتنه ای که از مناظره ها آغاز شد در مناظره ها و انتقادات صریح پیش روی مردم حل شود
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد (274893)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۲۸:۰۷
با عرض پوزش، اين نقد منصفانه نبود.


1- \"رفتار اصلاح طلبان پس از انتخابات به این معناست که چون آنها در شمال تهران و مناطق مرفه نشین شهرهای بزرگ دارای اکثریت قریب به اتفاقی نسبت به رقیب بوده اند پس این آراء انها دارای ارزش مافوق نسبت به دیگران بوده است\"


آيا تا امروز كسي از سبزها چنين حرفي زده است؟
اعتراضات در شهرستانها نيز پشتيبان دارد، اگر سركوب شده اند به معناي نبودنشان نيست.


2- \"سبزها هیچگاه جواب این سوال را نداده اند که اگر انها بی شمار هستند پس چرا اعتراضات آنها تنها به تهران خلاصه شده است\"

روز عاشورا در چند شهرستان نيز اعتراضات شكل گرفت، لطفا به اخبار بيشتر دقت كنيد.


3- \"از نظر سران گروه سبز، مردم تهران هم تنها آشوبگرانی هستند که در عاشورا یا 13 آبان و16 آذر به اجتماعات می چسبند وگرنه جمعیت عظیم مردم در راهپیمایی اعتراض آمیز عاشورائیان جماعت گرسنگان و روستائیانی هستند که به زور ساندیس و ساندویچ و مرخصی به خیابان آمده اند\"

در اين مورد لطفا پاسخ هرمس عزيز را ببينيد.


4- \"کافی است یکی یا چند نفر از این جماعت در جمعی حضور داشته باشند. آنها این حق را برای خود قائلند که از میان یک جمع بزرگ، با پر رویی تمام نظراتشان را در بوق کرده و چنان جوی می سازند که کسی جرات نکند با انها مخالفت کند\"


آيا صدا و سيما و ديگر رسانه هاي جناح شما اينطور نيستند؟
آيا در اين چند ماه سعي نشده با تهديد كاري كنند كه كسي جرات مخالفت نداشته باشد؟


5- \"سران اصلاح طلب هیچگاه جواب نمی دهند که چرا بی تدبیری آنها در کشته شدن چندین هموطن مظلوم در جریان اعتراض های نسبتا آرام و بدون حمایت خارجی در شهرهای سبزوار، سمیرم و... \"

خطاي فرضي اصلاح طلبان، خطاي شما را توجيه نمي كند. اما آن روز كه آن هم ميهنان كشته شدند، به نظر شما معترض بودند يا اغتشاشگر؟ (274894)
 
مهدی (دارنده مدال نقره المپیاد جهانی)
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۳۴:۱۱
متاسفانه مقدار زیادی جامعه ما درگیر این وضعیت شده که بجای اینکه \"حق\" معیار افراد، گروه ها و سلایق با شد، برای جماعت قابل توجهی اینها معیار \"حق\" شده اند!
اگر \"حق\" معیار کسی باشد، باید بشنود، فکر کند و بعد منطقی و مستدل بحث و اقناع نماید یا قانع شود. ولی اگر سلیقه و گروه معیار \"حق\" باشد، فقط باید سلیقه یا گروه مورد علاقه یک نفر دانسته شود، و به جای \"منطق\"، \"جدل و تحقیر\" روش اقناعی در این حالت است!
به جز اینکه به وفور چنین رفتاری در جامعه مشاهده می شود، می توان همین موضوع را در نظرات پیرامون همین موضوع و تعداد موافقان و مخالفان هر موضوع دید.
مثلا در بالا 274406 را ببینید. نمی دانم بعضی ها چرا با از بین رفتن تعصبها و دیده شدن واقعیات، مخالفند! (274904)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۱۹:۲۳:۴۵
پیرو سخنان راهگشای مقام والای ولایت مبنی بر عدم انجام امور بیرویه جهت جلوگیری از فتنه انگیزی دشمنان لازم دیدم به نکات تند و بی رویه شما پاسخ دهم
۱.رفتار نظری :به جای معترضین فکر میکنید و نظرتان را بیان میکنید خیر برادر من بنده خودم بالاشهری و مرفه هستم و با هزینه هنگفتی در دانشگاههای خارج تحصیل کرده ام نه من نه دوستانم در شمال تهران زیاد درگیر این مسایل نیستیم چون زیاد تحت فشار نیستیم کسانی که به تظاهرات میایند بنظر من اکثر از قشر متوسط و تحصیلکرده هستند که بیشترین جمیعت شهری را تشکیل میدهند .
۲. مردم روستا و شهرستان دسترسی به رسانه ندارند و آنقدر ناامید و زیر فشار هستند که تنها در صورت داشتن مجوز رسمی و دعوت از صدا و سیما حاضر به حضور خواند شد .امری که به دلایلی هیچگاه میسر نشد .انگل را استفاده نکنید توندگویی نکنید .معترضان با استفاده از مجوز همیشگی در ان روزهای بخصوص از نویی مصونیت استفاده میکنند درضمن برای جلوگیری از خشونت هیچ گاه به صف دولتیان ملحق نمیشوند .
۳.این سخنان شباهت به گفته های رسانه های استکباری دارد سخنان تفرقه انگیز که از ان رسانه ها میشنوید را بدونه تعمق سند نکنیم .معترضین از نحوه برخورد نظامی شدید با آنان ناراضی هستند .چرا به آنها ساندیس داده نمیشود
۴.استاد اینکه ۷۰ درصد دانشگاهیان حامیان میرحسین موسوی هستند از سوی دولت تایید شده است

۵.در این مورد کاملا با نظر شما موافق هستم
حرف حق بر دل مینشیند
اما باز هم از سمت آنان اظهار نظر کرده و سخنان تفرقه افکن گفتید. ما معترضین مخلص و نوکر روستاییان و زحمتکشان هستیم

(274590)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۳ ۱۳:۰۹:۰۰
آقای سبحانی فرد
سلام
من خودم دانشجوی شما بودم و همه نظرات شما رو قبول دارم.
فقط به این سوال جواب بدین
چرا یک نفر باید کشته بشه فقط چون نظراتش با نظرات دولت فرق داره؟ (275578)
 
سلام
۱۳۸۸-۱۰-۲۴ ۱۳:۲۸:۰۹
واي به حال مملكتي كه استاد دانشگاهش تو باشي اقاي سبحاني فرد ....
هركسي با هر عقيدهاي ازاد هست كه حرفش را بزند و عقيده خود را داشته باشد ولي متاسفانه قشر شما كه جزء خوديها هستيد مي توانيد بنام دين هر حرفي را بزنيد و خود را ديندار بدانيد و بقيه را كه تنها و تنها به خاطر عقيده خودشان لقب فتنه گر و وطن فروش و خائن و ....... بناميد و با مخالفان برخورد اين چنيني داشته باشيد يادمان باشد كه پيغمبر اسلام موقعي كه مكه را فتح كرد با كافران هم اين چنين برخوردي نداشتند كه شما با مردم اين كارها را مي كنيد.

باز هم ميگويم واي به حال مملكتي كه استاد دانشگاهش شما باشي و يك جوري حرف بزنيد مثل اينكه با بچه طرق هستيد. (276122)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۴ ۲۱:۳۰:۳۰
دوستان سلام

املی هستم زاده یکی از نقاط محروم کشور
دانشجوی دوره دکتری و عضو هیئت علمی دانشگاه
متاسفانه جریانی که الان می بینید و نحله هائی از آن در دانشگاهها هم بعضا خودش را نشان می دهد ریشه در تفکری دارد که از حدود 10 سال قبل با جبهه مشارکت کلید زده شد و اولین نقطه ظهور آن در جریان دانشجوئی دفتر تحکیم بود و از بارزترین تربیت شدگان این تفکر افشاری است که نهایتا با قول یک اپارتمان 50 متری در تگزاس ترک دیار کرده و در VOA و.... به خدمت می پردازد
اما مشخصه اصلی این جریان بسیار محدود
- بسیار خشن
- غیر قابل انعطاف
- بدون منطق
- بدون داشتن ایدئولوژی مشخص
اینها فقط به اعتراض فکر می کنند اصلا تحمل بحث استدلالی را ندارند شاید مستحضر باشید این تفکر را هسته جریانهای اعتراضی قرار می دهند و بعد از حصول نتیجه چون صاحب ایدئولوژی نیستند خیلی راحت از طرف افرادی که اینها را هدایت می کنند طرد می شوند
قصه درازست و افراد بصیر؟.... (276240)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.