نظر منتشر شده
۹۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 62200
دو دروغ فاحش در مناظره اخیر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۱
آقاي جواد اطاعت 5 شنبه شب در مناظره زنده تلويزيوني در ضمن بيانات متنوع درباره مسايل روز كشور، دو رقم و ادعا درموضوعات اقتصادي كشور ارايه كردند كه به دليل غيرواقعي و نادرست بودن هر دو رقم، نكاتي درباره هر دو ادعا يادآوري مي‌شود:  



1 – آيا تورم در دوره 8 ساله دوم خرداد، خيلي كم بود؟



آقاي اطاعت با انتقاد شديد از تورم قبل و بعد از دولت اصلاحات، دولت آقاي خاتمي را در مهار تورم موفق معرفي و براي اثبات اين ادعا گفت: «... چرا قيمت گوشت در دوره اصلاحات در طي 8 سال دولت آقاي خاتمي بين 3 هزار تا 3 هزار و 700 تومان نوسان داشت اما در دولت فخيمه فعلي و مجلس محترم به 18 هزار تومان افزايش پيدا كرده ... »



خوشبختانه آمارهاي اقتصادي مانند تورم، توسط نهادي بي‌طرف و علمي بنام «اداره بررسی‌های اقتصادی بانك مركزي» ثبت و اعلام مي‌شوند و در موضوعات اقتصادی - بر عكس موضوعات سياسی- گوينده ادعاهاي غيرمستند و بي‌پشتوانه خيلي زود رسوا مي‌شود.



آمارهاي سري زماني بانک مرکزی http://www.cbi.ir/page/4275.aspxدرباره تورم، نشان مي‌دهند. ميانگين تغيير شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي (نرخ تورم) در 7 دولت گذشته به شرح زير بوده است:

 

ماخذ: آمارهای سری زمانی بانک مرکزی درباره تورم+نماگرهای بانک مرکزی

http://www.cbi.ir/section/1378.aspx


به اين ترتيب متوسط نرخ تورم طول 8 ساله دولت اصلاحات تقريبا با متوسط نرخ تورم در دولت اول آقاي احمدي‌نژاد برابري مي‌كند.



ضمنا هر چند قيمت كالايي خاص مانند گوشت قرمز نمي‌تواند شاخص کاملی براي نرخ تورم باشد، با اين حال ادعاي آقاي اطاعت درباره قيمت گوشت در دوره 8 ساله آقاي خاتمي نيز كاملا عاري از حقيقت است.



گزارش بانك مركزي از متوسط قيمت خرده فروشي اقلام خوراكي در تهران نشان مي‌دهد در مردادماه 1376 كه آقاي خاتمي دولت را تحويل گرفتند، قيمت هر كيلو گوشت گوسفند با استخوان در بازار آزاد تهران 1300 تومان بوده است (http://www.hamshahrionline.ir/hamnews/1383/830119/bazar/bazark.htm) و در مرداد 84 كه دولت اصلاحات به پايان رسيد هر كيلو گوشت گوسفند با استخوان در بازار تهران 5019 تومان بوده است (http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8405090287) متاسفانه بانك مركزي آرشيو گزارش متوسط قيمت خرده فروشي برخي از مواد خوراكي در تهران را فقط از سال 1386 در سایت خود ارائه کرده و برای استناد به این گزارش در سالهای قبل از 1386 یابد با استناد به سايت روزنامه‌ها و خبرگزاري‌هایی كه گزارش فوق را نقل كرده‌اند، استناد كرد. با اين حال گزارش زیر نیز که در سایت بانك مركزي موجود است، روند قيمت‌ها در سالهاي 1376 تا 1384 و فاصله زیاد ادعاهای آقای اطاغت از واقعیت را نشان مي‌دهد:

http://www.cbi.ir/simplelist/2255.aspx  



2 – آيا طرح تثبيت قيمت‌ها ناموفق بود؟



آقاي اطاعت در ادامه فرموده‌اند: «... اين هدفمند كردن يارانه‌ها در برنامه چهارم طي يك فرايند ده ساله پيش‌بيني شده بود شما در مجلس هفتم طرح تثبيت قيمت‌ها را آورديد چون پلكاني قيمت‌ها سالي دو درصد افزايش پيدا مي‌كرد، گفتيد اين عامل تورم است و آنقدر ساده انگاري كرديد و فكر كرديد كه با بخشنامه و قانون مي‌شود جلوي تورم را گرفت»



درباره اين فرمايشات هم لازم به يادآوري است ماده 3 برنامه چهارم توسعه به دولت اختيار داده بود از ابتداي سال 84 فرآورده‌هاي نفتي را به قيمت آزاد بين‌المللي (فوب خليج‌فارس) در داخل ايران عرضه كند)http://tarh.majlis.ir/?ShowRule&Rid=8178179f-c51d-4177-8f3c-83eb2a30e861( يعني به قيمت‌هاي آن روز بنزين ليتري حدود 360 تومان.



نمايندگان مجلس هفتم، جهش قيمت بنزين بر اساس ماده 3 برنامه چهارم از ليتري 80 به 360 تومان را تورم زا و خطرناك تشخيص دادند و با مصوبه‌اي (مشهور به طرح تثبيت قيمت‌ها)، مديران 6 شركت دولتي(پخش و پالايش فراورده‌هاي نفتي، گاز، برق، آب، مخابرات و پست) را كه نوروز هر سال با افزايش قيمت محصولاتشان به تورم دامن مي‌زدند، موظف كردند از سال 84 اولا بجاي افزايش قيمت، در هزينه‌هاي زايد خود صرفه‌جويي كنند و ثانيا براي افزايش قيمت محصولات خود، با ارايه توجيحات همه جانبه، از مجلس اجازه بگيرند. در نتيجه در نوروز 84 برخلاف 16 سال گذشته، قيمت سوخت افزايش نيافت و در طول سال 84 ، اقتصاد ايران شاهد كمترين نرخ تورم طي 15 سال قبل از 1384 بود:

 

 ماخذ: نماگرهای اقتصادی بانک مرکزی در سالهای مختلف


نمايندگان مجلس هفتم بعد از چند ماه براي تعيين تكليف قيمت بنزين، تبصره 13 قانون بودجه را تيدبل كردند كه هم اكنون به قانون توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت در حال اجراست كه به موجب آن بجاي جهش (مانند حكم ماده 3 برنامه) ناگهاني قيمت بنزين، دولت به تدریج تا سال 1392 و همزمان با توسعه و كارآمدسازي حمل و نقل عمومي (جانشين خودروي شخصي) با كاهش سهميه بنزين، مردم به صرفه‌جويي در مصرف سوخت و استفاده از حمل و نقل عمومي تشويق كند و عادت دهد.



ملاحظه مي‌شود كه حذف ماده 3 برنامه چهارم توسعه (مصوبه مجلس ششم كه آقاي اطاعت به عنوان نماينده مجلس ششم در هنگام مناظره از آن بي‌خبر بود) اولا از اقتصاد ايران را از يك شوك تورمي (ناشي از جهش 3.5 برابري قيمت بنزين از ليتري 80 به ليتري 360 تومان) نجات داد و نرخ تورم سال بعد (1384) را به كمترين حد 15 سال قبل كاهش داد و راه حل جايگزين و مبتني بر انتقال آرام تقاضاي بنزين از خودروي شخصي به حمل و نقل عمومي (بجاي راه حل شوك انداز ماده 3 برنامه چهارم) ارائه داد.



البته کسی منکر اشتباه دولت فعلی در افزایش شدید نقدینگی در سالهای 85 تا86 و تحمیل تورم شدید فعلی به اقتصاد ایران نیست ولی از همه انتظار میرود به هنگام نوشتن و گفتن در تریبونهای عمومی بخصوص مناظره های پرمخاطب، ارقام نادرست و دور از حقیقت بکار نبرند.



نفس مناظره با هدف روشنگري شهروندان و شفاف شدن مواضع و عقايد، بسيار مناسب است اما ارايه اطلاعات نادرست در حين مناظره از تلويزيون، سوء استفاده از فضاي مناظره و بي‌انصافي در حق شهروندان است. آن مناظره‌اي مطلوب و موثر است كه طرفين آن، «اطلاعات صحيح و موثق» ارايه كنند.



 
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۲:۵۹:۰۸
سلام
آقای اطاعت توی اون مناظره هر چی دروغ بود که گفت مثل هم حزبی خودشان
وقتی حزبی از دروغ پایه ریزی بشه دیگه بهتر از این نباید باشد
در مورد شیراز هم که تمام موارد گفته شده دروغ بود و رد همه موارد موجب شد
واقعا برای این شخصیت های که فقط به فکر منافع خودشون هستند و با هر دروغ و حرفی میخواهنند منافع بدست بیارند متاسف هستم
با تشکر ممنون میشم پخش کنید (276638)
 
-
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۰۰:۵۵
مهم اینه که 8 سال زحمت کشیدن تا تورم بیاد پایین. آقایان با برنامه ریزی نادرست اونو زیاد کردند.

برای درک تورم بهتره از یک خانم خانه دار سوال کنید که قدرت خریدش زمان اصلاحات چطور بود الان چطوره ؟

اینو که به قول معروف نجون مهدی هم با تمام وجود درک می کنه.

من مهندسش با ماهی 1 میلیون و یک بچه کم میارم تا برسه به کارگری که 2-3 بچه هم داره. اون زمان حقوق اول ماه تو حساب بود الان 3-4 یکبار هم حقوق بگیری آدم خوشبختی محسوب میشی. لطفا بردید بین مردم تا بفهمید کی دروغ میگه کی راست (276640)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۳۶:۲۱
با حترام به شما
نه! مهم اینه که همه چیز پول و تورم و مادیات نیست.
البته اینو مردم پای صندوق های رای اثبات کردند . (276774)
 
رفیق
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۳:۲۶:۰۲
عزیز دل من ، شما در انگلستان خوش می گذرونی و در مورد تورم کمر شکن ایران نظر می دید، سواره از پیاده خبر نداره رفیق (277084)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۰۱:۵۳:۱۶
با سلام به همه دوستان و تشکر از نظرات
اولا من شیراز زندگی می کنم و نمیدونم چرا الف جان پرچم انگلستان رو روی کامنت من گذاشته(276774)
دوما من خودم منتقد اقتصاد این دولت هستم و به نظر من ایرانیان با این همه منابع باید از لحاظ مادی در آسایش کامل باشند ولی در کل عوامل دیگری هستند که از مادیات مهمتر هستند و رای 24.5 میلیونی مردم در انتخابات هم ناشی از این عوامل بود(مثل عدالت محوری دولت.سیاست خارجی قوی.پیشرفت در انرژی هسته ای.ولایت مداری.ساخت وپرتاب ماهواره.مردمی بودن.سفر های استانی و...)
در ضمن این جمله در کامنت آقا افشین کاملا درست است و هر چه زودتر دولت و مجلس باید به فکر اقتصادی قوی باشند
((پول خوشبختی نمی آورد ولی فقر قطعا فساد و بدبختی می آورد)) (278128)
 
افشین
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۰۰:۰۸:۳۲
ما برای شکم انقلاب نکردیم اما برای گرسنگی کشیدن و فقر نیز انقلاب نکردیم!
دقت کنید" پول خوشبختی نمی آورد ولی فقر قطعا فساد و بدبختی می آورد!" (277019)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۶:۵۰:۵۸
من فقط یه سوال دارم
طبق همین آمار بانک مرکزی اولین سال دولت آقای خاتمی سال 76 تورم 17.3 بوده است و در آخرین سال تورم به 15.3 رسیده بوده است حالا بعضی دوستان تجاهل می کنند و نرخ تورم سال 84 را به حساب دولت اصلاحات میزند بماند...
البته در خنده دار بودن این ادعا همین بس که با این شرط برای آقای خاتمی 9 سال دولت و تورم محاسبه میشه ولی....
سوال این است اگر آقای خاتمی سال 83 که طبق قانون موظف به اجرای سهمیه بندی بنزین بودند ولی شانه خالی کردن اگر این سهمیه بندی انجام میشد تورمی که 15.3 بود به چه مقداری میرسید؟
اگر دوستان کمک کنند ممنون میشم (276832)
 
ممممم
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۰۰:۱۶:۱۹
سال 84 سال انتقال دولت بوده. کسی که فرض کنه این سال جزو دولت احمدی‌نژاد محسوب می‌شه تجاهل کرده. دولتی که لااقل تا زمستان اون سال هنوز کابینه تشکیل نداده، چطور می‌خواهید سال 84 رو به پاش بگذارید؟!
منتظر انتشار کامنت‌هام از الف هستم. کامنت مشکلی نداره که منتشر نشه. (277112)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۲:۰۶:۰۶
شرمنده که بازم تجاهال کردید
کابینه تا قبل از آخر تابستان تشکیل شده بود...
این روالی است که تا الان بوده مثلا همین آقای خاتمی هم سال 76 رو به حساب خودش می گذاره جزه اینه
البته میدونم اگه مثلا تورم افزایش پیدا میکرد شما تمام سعیتون رو می کردیم به دولت نهم بچسبونیدش
فکر نکنم این کامنت هم ایرادی برای انتشار داشته باشه (277384)
 
افشین
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۲:۱۳:۵۳
حدود یک هفته پیش برای انجام کاری به یکی از شهرهای استان بوشهر(اگر خواستید نام شهرستان را با جزئیات ذکر خواهم کرد) رفته بودم. ناهار را مهمان یکی از دوستان قدیمی بودم.ایشان تعریف می کرد همسرم در دفتر کارگزاری سهام عدالت کار می کند و تا کنون سه ماه است حقوق نگرفته است!
ببینید وقتی دولت برای کارمندانی که برای طرح ابتکاری خود استخدام کرده پول ندارد باید تاسف خورد که وضعیت اقتصاد چقدر خراب است و بی انضباطی مالی در این دولت چقدر شدید است! (277018)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۲:۲۶:۰۵
دوست عزیز اینکه ما بیایم تورم رو از یک زن خانه دار بپرسیم و جوابشو به حساب کل مملکت بذاریم خیلی ساده انگاریه
در آغاز دولت اصلاحات(1376) قیمت خونه ای حدود 10 میلیون بود , در پایان این دوره (سال 1384) به بیش از 100 میلیون رسید ( یعنی به طور میانگین 5 برابر در هر دوره 4 ساله)
ولی در طی 4 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد همون خونه حدود 200 میلیون شد ( به هیچ وجه نمیگم عملکرد دولت در تثبیت بازار مسکن خوب بوده ولی نسبت به دوره اصلاحات خیلی پیشرفت داشتیم: 2 برابر در یک دوره 4 ساله)
کل خرید های منزل یک خانم خانه دار در طول 20 یا 30 سال چند درصد از قیمت مسکنشون میشه؟
اگه بخوایم میتونیم تورم و گرانی رو اینجوری حساب کنیم !
منم مهندسم ولی حقوقم نصف شما هم نیست ( اما اینو دلیلی واسه اظهار نظر دور از انصاف نمیدونم) (277033)
 
tفرهاد
۱۳۸۸-۱۰-۲۸ ۱۴:۲۸:۵۵
دوست عزيز شما مطمئني مهندسي؟
من يه خونه سال 76 خريدم به قيمت چهار و نيم ميليون تومن تو نارمك
بعد 8 سال شده بود 13 ميليون تومن...همين خونه سال 86 رسيده بود به 90 ميليون
ميشه شما نحوه حسابتونو بگين ههه (277957)
 
محمود
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۰۱:۰۲:۴۳
دوستان عزیزم
هرچند عملکرد اقتصادی دولت احمدینژاد رو قوی نمیدونم اما فکر کنم نرخ تورم به تنهایی نشاندهنده ی چگونگی عملکرد اقتصادی نیست. دولت احمدی نژاد هم می توانست بدون انجام سهمیه بندی بنزین نرخ تورم رو پایین نگه داره... (خودتون بهتر از من تاثیرات تغییر اندک قیمت بنزین در دوره های گذشته رو درک کرده اید حال تاثیرات سهمیه بندی رو تصور کنید)
اما آیا با اینکار میتونست عواقب کمبود بنزین(تحریم) رو در نظر نگیره؟ (277137)
 
جواد
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۴:۲۰:۳۰
اول سلام به رسم ادب که \" ادب مرد به ز دولت اوست\"
اما بعد...
1:شاید شما با ماهی 10 میلیون هم کم بیاری باید دید که چطور زندگی میکنی.
بنده با ماهی 350 هزار تومان کم نمیارم
2: برای حس کردن تورم لازم نیست که جنست مونث باشه اونم از نوع خانه دارش. چون بنده که مذکر غیر خانه دارم چون خرید میکنم این واقعیت رو درک میکنم.
3: پیشنهاد میکنم که خودمان را ملاک حق قرار ندهیم. مردم تنها بند شکمشون نیستن و چیزای دیگه ای هم براشون مهمه. عزیز من سرت رو از زیر برف در بیار و با واقیتها زندگی کن نه با توهم.
4: ببینید به چه بهایی نرخ تورم اومد پایین مثلا بیشتر طرحها رو خابوندن(اگه بدونی خرج کردن دولت که توی اقتصاد بهش G گفته میشه یکی از علل ایجاد تورم است) (277477)
 
علي ايماني
۱۳۸۸-۱۰-۲۸ ۱۳:۵۱:۱۸
با حترام به شما
نه! مهم اینه که همه چیز پول و تورم و مادیات نیست.
البته اینو مردم پای صندوق های رای اثبات کردند . (277939)
 
روح الله
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۱۰:۵۰
اگه دقت کنی می بینی تورم سال چهارم خاتمی از سال هفتم کمتره صبر کنید آخر سال هشتم بعد نظر بدید (278237)
 
Ehsan
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۲:۲۵:۲۷
اتفاقا این نشون از قدرت برنامه ریزی دولت احمدی نژاد هست که با این یارانه بنزین رو حذف کرد به طور میانگین 1 % تورم افزاش پیدا کرد

کاری که اقایان دوره اصلاحات از انجامش میترسیدن چون میدونستن نمیتونن تورم رو کنترل کنن و محبوبیتشون از اینی که الان هست خیلی کمتر میشد...

حذف یارانه بنزین هم یکی از کار های درخشان دولت 9 بود... (284224)
 
یکایرانی
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۱۷:۴۱
اقای اطاعت گفتند نرخ تورم دردولت آقای خاتمی کاهشی بوده و در دولت احمدی نژاد افزایشی که حتی با انچه شما در این نوشته نوشته ایدسازگاری دارد. (276648)
 
علیرضا قائمی مهر - تهران
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۵۰:۵۱
جمله نقل قول شده از ایشان عین فیلم مناظره است که در یوتیوب موجوده
ضمنا زا یک استاد دانشگاه عجیبه کهبا استشهاد به قیمت گوشت گوسفند درباره تورم قضاوت کند آنهم با ارائه ارقامی دروغ (276788)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۱۹:۱۸
به نظرم این یه عیب برای این برنامه است که مثل مناظرات فقط به جایی برای طرح ادعا تبدیل شده مجری برنامه باید سازوکاری رو فراهم بکنه که همون جا این ادعا ها بررسی بشه و از ادعا کننده پاسخ بخواهد
به نظرم نمونه خوب برای این کار نود ورزشی باشه که اگر مهمان صحبتی خلاف واقعیت بکنه یا مصاحبه ای رو به دروغ تکذیب بکنه زود پشت سر اون روی مانیتورها ادعاهارو به چالش می کشه و مدعی رو به پاسخگویی مجبور میکنه
به امید یه برنامه قوی سیاسی (276653)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۴:۱۵:۱۰
آهای یک نفر تو رو به خدا جواب منو بده مگه این اصلاح طلبها نمیگن تورم بالا رفته مردم اعتراض دارن قیمت نون بالاست مردم اعتراض دارن نشون به اون نشون که نونوایی سنگکی سعادت آباد خلوت شده گوشت شده 18 هزار تومن البته اینو نگفتن آیا قصابی هم خلوت شده یا نه
پس چرا چرا چرا چرا اکثر مردم مستضعف به احمدی نژاد رای دادن واکثر اشراف به موسوی

البته اینکه نونوایی سنگکی خلوت شده دلیل دیگه ای هم میتونه داشته باشه اینکه مردم سعادت آباد ترجیح میدن گوشت را جایگزین نون کنن تا چاق نشن چون میدونید که پروتئین چاق کنندگیش خیلی کمتر از نشاسته است (276710)
 
شهین
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۴:۲۴:۱۳
نظر این دوستمون کاملا درسته. اگر هم امکانش وجود نداشته باشه، باید از مدعیان خواسته بشه تا برای گفته هایی که نیاز به اثبات دارند، سند و مدرک ارائه بشه. (276717)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۲۰:۱۲
۱- بنظرم آقای اطاعت هم مثل کواکبیان قصد داشتند با داد و بیداد برن جلو که با آرامش آقای زاکانی، ایشون هم مجبور به آرامش شدند.
۲- در ضمن فکر می‌کنم آقای اطاعت، مناظره‌ی موسوی رو فراموش کرده بودند. همه دیدند که موسوی هم خیلی سعی کرد تا با مطرح کردن تورم و بیکاری، سعی کنه آرای مردم رو از آن خودش کنه اما مردم، باهوشتر از اون هستند که نفهمند حرفی که از دهن مخاطبشون بیرون میاد، روی زبونشه یا از دلش بیرون اومده.
۳- در ضمن همونطور که موسوی، دائم از امام خمینی، خاطره نقل می‌کرد، آقای اطاعت هم دائم از حضرت علی (ع) نقل قول می‌کردند اما از مهمترین ویژگیهای امام علی(ع) این بود که تهمت نمی‌زدند و دروغ هم نمی‌گفتند و آقای اطاعت توضیح ندادند که چرا و بر چه اساسی دروغ بزرگ تقلب رو مطرح کردند و اینکه چرا تهمت تجاوز رو به نظام زدند و نتونستن ثابت کنن.
۴- آقای اطاعت، حتی از محتوای نامه‌ای هم که در مجلس ششم امضا کرده بودند خبر نداشتند و مهمترین بحث اون نامه یعنی نوشیدن جام زهر توسط رهبر معظم انقلاب رو از یاد برده بودند. در ضمن ایشون یادشون رفته که اعضای همین مجلس رسوای ششم هستند که حالا فراری و یا پناهنده هستند و اونور آب دارن به نظام ایران، فحاشی سیاسی می‌کنن، از جمله فاطمه حقیقت جو و یا موسوی خوئینی‌ها.
۵- آقای اطاعت اولش از هدفمند کردن یارانه‌ها ایراد گرفتن و بعد که زاکانی از آرزوی خاتمی در مورد یارانه‌ها حرف زد، اطاعت هم گفت که البته آقای خاتمی حرف خوبی زدند و ما هم موافقیم.
۶- آقای اطاعت هم گویا همون نون سنگکی شمال شهر رو دیدند و مثل موسوی که از تجریش به بالا رو می‌دید، درباره‌ی «ملت» حرف می‌زدند اما خودشون هم اعتراف کردند که اصلا راهپیمایی ۹ دی رو در هیچ شهری ندیدند. کاملا مشخصه که ایشون و همفکرانشون اصلا برای مردمی غیر از حامیان خودشون ارزشی قائل نیستند وگرنه ایشون با همه‌ی ادعایی که در تحصیلات علوم سیاسی داشتند، باید از حرکت سیاسی مردم در روز ۹ دی هم با اطلاع می‌بودند و اینکه مردم، خواستار محاکمه‌ی موسوی و کروبی و خاتمی بودند رو هم باید می‌شنیدند که نشنیدند.
۷- از همه مضحک تر اینکه آقای اطاعت، کلا منکر به آتیش کشیدن اموال مردم شدند که این هم نشون از توهم داشتن و ندیدن حقیقت، توسط این جناحه، درست مثل موسوی که به همون آشوبگرا گفت مردم خداجوی. ( البته شاید هم توهم ندارن اما بنفعشون نیست که ببینن )
۸- در مورد کمیته‌ی صیانت از آرا که آقای اطاعت فرمودند که قانونیه، ایشون باید توضیح می‌دادن که آیا ادعای تقلب در انتخابات توسط همون کمیته، اونم از چندین هفته قبل از انتخابات هم قانونی بود؟
۹- در مورد مجوز تجمع، ایشون اصلا قائل به مسئولیت پذیری موسوی و کروبی در حفظ آرامش تجمعات و کنترل احساسات حامیانشون نبودند.
۱۰- آقای اطاعت مثل طیف همفکرشون فقط سعی می‌کردن که یه سری اتهامات بدون مدرک و اشتباه رو از چپ و راست بیان کنن تا با شانتاژ بتونن احساسات مردم رو بسمت خودشون سوق بدن. ایشون و همفکرانشون باید بدونن که مردم دیگه گرگ بارون دیده شدند و گول حرفای تکراری این ۷ ماه رو نخواهند خورد.
۱۱- آقای اطاعت در حالی از رد صلاحیت‌ها شاکی بودند که ایشون در مجلس هفتم، رد صلاحیت شده بودند و در مجلس هشتم، تأئید صلاحیت شده بودند.
۱۲- جالب بود که آقای اطاعت می‌گفتند که مردم بخاطر مسائل دیگه‌ای اعتراض داشتند. اما ایشون نگفتند که چرا اصلاح طلبا حرفای دیگه‌ی خودشون رو با دروغ تقلب، شروع کردند. (276654)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۲۰:۱۶
نویسنده محترم در این مقاله مثل بیشتر موارد ارایه شده در گذشته، مچ گیری می کند، آیا سودی از این کار نصیب ملت شده است و یا همه آن هزینه هایی بوده است که ملت پرداخته است. چرا نویسنده به روح بحث مطرح شده توجه نمی کند. (276655)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۶:۵۵:۱۴
اگر نیت بحث ها شناخت حق است نه فقط بیان یکسری ادعا چرا از کشف حقیقت ناراحت میشوید (276836)
 
امید
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۲۷:۳۵
بدلیل آنکه اقتصاد بسیار موضوع پیچیده ای برای مردم عادی است گروه اصلاح طلب وحامی سه کاندید غیراز احمدی نژاد بسیارسعی کردند از این راه مردم را فریب دهند وایجاد شبهه وتخریب کنندومطمئنا این کارراادامه خواهندداد. (276660)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۲:۲۰:۱۹
آقا امید فکر کنم وضعیت اقتصادیت خیلی خوبه؟! (277026)
 
ممممم
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۰۰:۲۱:۵۷
بخصوص موضوع تورم رو موضوع پیچیده محسوب می‌کنید؟
بابا به قول کروبی ننه جون منم سر در میاره!
-- بعله، متاسفانه در کشور آمارسازی رو مرتب شاهدش هستیم. کم و زیاد داره، ولی در هر دو جناح هست. (277114)
 
علي حسيني
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۲۸:۳۱
البته گفتن آمار دروغ از طرف هركسي محكوم است ولي خوب فرد داريم تا فرد
بهرحال مناظره خيلي جالبي بود و اطاعت با اقتدار تمام برنده اين اين برنامه بودند چون :
1- از حق و حقيقت حرف زد
2- كلي گويي و شايعه پراكني نكرد و به ديگران غايب در جلسه تهمت و افترا نبست
3- حرف دل ميليونها معترض را گفت
و . . . .

ولي جناب زاكاني بد جوري به زحمت افتاده بود و سعي داشت خونسردي خودش را حفظ كند
ولي يكي دو جا بد جوري گير افتاد يكي جريان مداراي نظام به مخالفين كه اطاعت گفت زنداني كردن اين همه آدم مسئول قبل كجاش مداراست
بعدش در جريان نحوه بيان اعتراضات و مخالفتها با بستن اين همه روزنامه و زندانها
بهرحال خيلي جالب بود و اموزنده اميدوارم كه اين برنامه دوام داشته باشد
از سايت شما هم درخواست دارم زياد سانسور نكنيد (276662)
 
مریم
۱۳۸۸-۱۰-۲۸ ۲۳:۲۸:۰۳
:))))) خیلی از حق وحقیقت حرف زد؟تمام حرفش در مورد راه آهن و .. دروغ بود؟بابا جویای حقیقت برو از مردم داراب بپرس !سدیم که زمان خاتمی می خواستن بسازن قول تحویل 14 ماهه دادن که مدونی که گند زدن!
اختیار دارین تا دلش خواست تهمت و دروغ گفت !مثل حسینیه جماران !فیلمش بیرونه !
باز شما توهم زدین میلیونین!کل جون کندن تو راهپیماییتون شدین صد هزار؟ زاکانی نیازی به حفظ ارامش نداشت !ادم از نمایش تکراری جوش نمیاره دیگه منم حفظ بودم به کمک دوستان سبز!نمی دونست چه قانونی تصویب شده؟اینو چیجوری دانشگاه را میدن؟تو نامه مجلسم رید که؟ :))) (278093)
 
شمس
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۳۰:۰۱
این جناب اطاعت از همشهریهای بنده هست که از سال 76 تا کنون مواضع زیر را اختیار کرده است
سال 76 در ستاد انتخاباتی ری شهری
سال 80 ستاد انتخاباتی خاتمی و دوم خردادی ها
سال 82 حزب مشارکت
سال 84 حزب اعتماد ملی
سال 88 ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی
خودتان قضاوت کنید! (276664)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۲:۲۱:۴۲
خوب که چی؟ به هر حال تقریبا همه طیفها اصلاح طلب بوده اند! (277028)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۳۱:۱۲
به نظر من چند نکته در این مناظره جالب بود.

1
آقای اطاعت قصد داشت که با پراکنده گویی در خصوص مسائل مختلف اعم از نان سنگک، گوشت، هدفمندکردن یارانه ها، مسئله رد صلاحیت ها و ... موضوع اصلی بحث را منحرف کند که آقای زاکانی هم به این تاکتیک ایشان اشاره کردند.
2
واقعاً آقای اطاعت در حد یک شخصیت تحصیل کرده و عضو هیئت دانشگاه ظاهر نشد. صحبت ایشان مانند برخی از عزیزان سالمند بود که در اتوبوس حتماً با آن ها برخورد داشته اید. برخی از اظهارات ایشان هم بعضاً در حد مزاح بود. مثل کاهش صف نان سنگک در منطقه سعادت آباد و ارتباط آن با کاهش قدرت خرید مردم !
3
آقای اطاعت راهپیمایی 25 خرداد مردم را به اعتراض به عملکرد دولت ارتباط دادند. این درست است که بسیاری از آن مردم با عملکرد آقای احمدی نژاد موافق نبودند-که خیلی هم طبیعی است- اما اعتراض مردم به توهم تقلب در انتخابات و خیانت در امانت نظام بوده است. حتی خیلی از ما هم انتقادات جدی به عملکرد ایشان داریم. در ضمن چون کسی موافق کسی نیست این دلیل می شود که به خیابان بریزند و هرکاری خواستند بکنند.
4
تنها نتیجه این بحث این بود که آقای اطاعت در ابتدای بحث هدفمند کردن یارانه ها را به شدت مورد انتقاد قرار داد، اما با تسلط آقای زاکانی در این خصوص و همچنین برنامه چهارم -که در مجلس ششم تصویب شده بود- مجبور شد که از موضع خود عقب نشینی کند. (276665)
 
حسن اجرایی
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۳۴:۴۷
این کار الف بسیار ستودنی است. هم در اصل موضوع، که به سیاستمداران کمک می‌کند بی‌هوده سخن نگویند و سخنان بی‌هوده نگویند، و هم در شیوه‌ی نقد؛ که به نظر من بسیار ستودنی است که الف در این مطلب، بحث‌های تخصصی اقتصادی را ایدئولوژیک نکرده و برای منکوب کردن رقیب سیاسی از آن استفاده نکرده.

خسته نباشید. (276669)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۳۶:۱۲
آقا جان این ها چه می دونن استدلال چیه و از بلند صحبت کردن همشون میشه فهمید که حتی نمی خوان حرف مقابل رو بشنوند. (276670)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۳۹:۵۶
جدول به طور واضح نشان میدهد آقای خاتمی نرخ تورم را از 23.20 به 10.4 رسانده است اما آقای احمدی نژاد از 10.4 به 25.4 رسانده است ! (276673)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۶:۵۹:۴۳
تجاهل نفرمایید لطفا نرخ تورم از 17 درصد رسیده به 15 درصد
شما لطف دارید وسال اول دولت نهم رو به حساب آقای خاتمی میریزید
میشه بگید اگر فقط سال آخری که طبق قانون(83) آقای خاتمی طرح سهمیه بندی رو انجام میداد تورم رو به چه مقداری به دولت تحویل میداد (276842)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۲:۲۴:۴۵
با این اوصاف در سالهای 85 و 86 که اوج رشد نقدینگی و بی انضباطی شدید مالی دولت بود نرخ تورم واقعی بالای 100 درصد بوده است. (277032)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۲:۱۰:۰۵
نرخ تورم واقعی و غیر واقعی نداره
اگه بنا به جواب بی منطق دادنه که ما هم بلدیم
زمون آقای خاتمی تورم 300 درصد بوده ولی نمی گفته
پسر خوب دیوار حاشا بلنده مرجع اعلام تورم یه مرجع مستقل است که در تمام دوره ها این کارو می کنه اگه شما این نهادو زیر سوال ببری گذشته خودتون رو زیر سوال بردید (277388)
 
روزبه
۱۳۸۸-۱۱-۱۴ ۰۰:۱۶:۰۶
دوست عزیز.شما میفرمایید اگر سهمیه بندی میکرد میدونید تورم چه قدر میشد؟!خب برادر من چون این کار تورم رو میبره بالا همه ی کسایی که عقل داشتن مخالفش بودن دیگه.شما عملا داری میگی اگر خاتمی این کار اشتباه رو میکرد تورم دولتش بیش از اینها میشد.اما هنر در این بود که زیر بار همچین اشتباهی نرفت.هرچند مکلف به انجامش بود (284424)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۴۲:۱۲
آخه عزیز چند نفراین مطلب رو میخونن بر فرض 10 میلیون نفر مباحثه رو دیدناز میان اونها 100نفر هم این مطلب رو نمیبینن به فرض روزنامه هم بنویسه میشن 2000نفر بقیه باور میکنن وآقا به مقصودش رسیده به ریش طرف مقابل میخنده
بعضیا تریبون میخوان برای همین که اطلاعات نادرست رو با قیافه حق به جانب به مردم القا کنن مردم هم که از نظر اونا چیزی سرشون نمیشه
آخه بابا قانون بزارین برا مناظرا ت ومباحثات که کسی نیاد به مردم مطالب غیر واقع را القا کنه چه اصلاح طلب چه اصولگرا مچ هردو رو بگیرین اینطوری هم اطلاعاتشون رو میبرن بالا هم جرات نمیکنن برای خراب کردن طرف مقابل اخلاق را زیر پا (276674)
 
ارشاد
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۴۳:۳۸
اول اينكه اين دوست اقتصاد دانمان هم شيطنت فرمودند، چرا كه تورم متوسط دولت اول احمدي نژاد 25 بوده است نه 15 ، اگر به خاطر داشته باشد ايشان خودشان هم در مناظره انتخاباتي با اقاي رضايي پذيرفتند كه اين رقم 25 است نه 15
نكته ديگر اينكه جدا از صرف اين اعدا ايا به شعور مردم هم توهين ميكنيد، مردم خودشان قيمت ها را لمس ميكنند و ميدانند كه در كدام دوره وضع اقتصادي بهتري داشتند. (276677)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۷:۰۹:۴۴
فکر کنم ریاضی شما ضعیف باشه
شما 10.4 رو با 11.9 و 18.4 و 25.4 جمع بفرمایید بعد تقسیم بر 4 بفرمایید همون 15 و خورده ای میشه (276853)
 
مسعود
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۲:۳۲:۰۶
خیلی ممنون!
دنبال همین اعداد بودم. تورم 10.4 رو تبدیل به 25.4 کردن فقط از این دولت بر می آد (277043)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۲:۱۱:۰۱
فکر کنم تورم 10 درصدی بعد سهمیه بندی شد 25
اون وقت تورم 15 درصدی خاتمی اگر این کارو اجرا میکرد چند میشد؟ (277390)
 
مریم
۱۳۸۸-۱۰-۲۸ ۲۳:۳۳:۲۴
ببین خنگه !برو سایت economist!واسه ایرانم نیس!همون زمان انتخابات تورم متوسط 15%زده بود.مردم لمس می کننو بش رای دادن تو چی میگی؟ تورم بال رفته حقوقام زیاد شده (278095)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۴۸:۴۶
خدمت بخش تحليلي سايت الف بايد عرض كنم كه مقايسه متوسط نرخ تورم در دو دولت نمي تواند براي سنجش ميزان موفقيت اين دو دولت بكار رود. به عنوان مثال فرض كنيد نرخ تورم 4سال يك دولت عبارت از 10 درصددرسال اول، ، 12 درصددرسال دوم،، 14 درصد درسال سوم و 16 درصد درسال چهارم باشد.ميانگين ساده نرخ تورم در اين دولت 13 درصد است. در صورتي كه اين دولت نرخ تورم رااز دولت قبلي 10 درصد تحويل گرفته و با تلاش وافر ! خود آن را به 16 درصد رسانده است. حال دولتي را در نظر بگيريد كه در 4 سال زمامداري خود نرخ تورم به صورت 16 درصد درسال اول، 14درصددرسال دوم، ، 12 درصددرسال سوم و 10 درصد درسال چهارم باشد. ميانگين نرخ تورم در اين دولت هم 13 درصد است. ولي اگر كمي دقيق تر شويم مي‌فهميم كه اين دولت نرخ تورم را ازدولت قبلي 16 درصد تحويل گرفته و 10 درصد تحويل داده است.
بر اساس جداول خودتان در سال 1375 نرخ تورم 23 درصد بوده است. يعني دولت خاتمي نرخ تورم 23 درصدي در سال 1375 را تحويل گرفته و در سال 1384 آن را به 10 درصد رسانده است. دولت احمدي نژاد نرخ تورم را 10 دصد تحويل گرفته و آن را با 25 درصد در سال 1387 افزايش داده است. عقل سليم عملكرد كداميك را مثبت تر مي‌داند. (276682)
 
مریم
۱۳۸۸-۱۰-۲۸ ۲۳:۴۱:۰۶
27668835128 (278100)
 
دارا عرفانی
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۵۱:۵۸
مناظره ها بعد از 9 دی در واقع دادن تنفس به جریانی است که مرده بود. لذا کار غلطی است. این مناظره ها باید 6 ماه پیش برگزار میشد (276687)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۵۲:۴۵
دروغ سوم ردصلاحیت شدن درحالی که نشده بود
دروغ چهارم هاشمی اصولگرااست
دروغ پنجم گوشت کیلو 18هزار
دروغ ششم نونوایی سنگکی سعادت آباد خلوت شده
دروغ هفتم راه آهن شیراز یک نفر را سوار کرده واز ریل خارج شده و..... (276688)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۵۳:۱۹
یا مجری حداقل در برنامه بعدی به این اطلاعات غلط اشاره کند! (276690)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۵۵:۴۸
طرح تثبیت قیمت‌ها ناموفق بود، نه به خاطر این که تورم را افزایش داد (که نداد)، بلکه به خاطر این که باعث شد سرمایه‌های بیشتری از مملکت به صورت یارانه هدر برود و بهره‌وری را کاهش دهد؛ و شرکت‌های برق و گاز در تأمین این خدمات اساسی دچار مشکل شوند. تصادفی نیست که دو سال بعد از تثبیت قیمت‌ها هم دچار کمبود گاز شدیم هم دچار کمبود برق. (276693)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۴:۰۱:۰۰
این که فرمودند کمیته صیانت از آرا قانونیه میخوام بدونم بقیه کاندید ها نماینده سر صندوقها نداشتن چطور سازماندهی اونا نیازی به کمیته صیانت نداشت سازماندهی این آقایون نیاز داشت (276697)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۴:۱۱:۱۴
با تمام وجود به نمایندگان انتخابی خود افتخار میکنم که با آرامش ومتانت و دلایل مستند جواب این اقا را دادند (276705)
 
غلام محمد گلزار
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۴:۲۰:۴۸
ادعای تقلب بزرگ در انتخابات نیز از همین دروغ ها بودکه آقایان اصلاح طلب آمریکائی به راه انداخته بودند. (276712)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۴:۲۰:۵۱
اين همه مباحث انجام شد شما اين دو اشكال را از آقاي اطاعت گرفتيد! پس ساير مباحث چه شد؟ فقط يك نكته عرض كنم كه بدانيد ملت عادي مثل من هم از شما بيشتر در جريان امورند.هر كسي مي داند كه در دوران ركود اقتصادي تورم كم مي شود بنابراين اگر اين عدد 15.5 درست باشد اگر! مربوط به اين اواخر است .جهت اطلاع شما و دوستانتان نرخ تورم در برخي از كشورهاي خليج فارس به 2 الي 3 درصد رسيده است . (276714)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۴:۲۵:۱۰
متاسفانه شرایط امروزه به گونه ای شده است که می توان (و شاید باید) به هر چیزی شک کرد. چه به صحبت های کسانی که از این جناح حرف می زنند چه به صحبت های جناح مخالف. مثلا به راحتی می توان گفت آمارهای بانک مرکزی نیز بیان کننده حقیقت نیستند چراکه گاه قیمت اقلام مهم مانند مسکن را در آن نادیده می گیرد. یا مثلا در تعیین نرخ بیکاری وقتی مبنای شغل داشتن و تعریف فرد شاغل از دوره ای به دوره دیگر متفاوت می شود چگونه ارقام قابل مقایسه و لاجرم قابل اعتماد خواهد بود؟
یا در مورد راه آهن شیراز اصفهان که در این مناظره هم اشاره شد آقای احمدی نژاد به ضرس قاطع گفتند که راه اندازی شده در حالیکه عکس های منتشر شده در اینترنت چیز دیگری می گفت. در عین حال چندی پیش هم اعلام شد بهره برداری از این پروژه به دلایل فنی و زیرساختی به تعویق افتاده است باز امروز مسئول دیگری می گوید که خیر در این خط قطار جاری و ساری است! واقعا باید به حرف چه کسی اعتماد کرد؟ (این هم یک لینک:
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=81409
متاسفانه بذر بدبینی و بی اعتمادی پاشیده شده است و فقط باید دعا کرد که این بی اعتمادی جای خود را به اعتماد بدهد... (276719)
 
مریم
۱۳۸۸-۱۰-۲۸ ۲۳:۴۵:۴۷
راه اهن فارس تا ابن کار می کرده!به نظرت چی جوری؟ از اذر وقفه افتاده !که بهمنم راه میفته گه نشد بعد بیا بگو!والا عکساتونم مشکل داره! (278104)
 
محمدي
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۴:۲۸:۲۵
اين زيبنده براي برنامه و همچنين ميهمانان نيست كه در يك برنامه زنده - غير مستند - صحبت نمايند و موجبات سلب اطمينان شنونده را فراهم كنند. اولاً مدير و مجري برنامه بايد حتما جلوي انحراف بحث را بگيرد و در صورتي كه ميهمان نيز به دليل ضعف اطلاعات صحيح ارائه نداد حتما موضوع در آن جلسه و يا در ابتداي جلسه آينده براي بينندگان واضح و روشن شود. (276721)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۴:۳۳:۱۶
با سلام این اقا مطالبی بیان فرمود خیلی از انها توهین به ملت بود
اولا ایشان مخالفین را ملت می داند ما بقی را نه ایشان می فرمایند مردم چگونه باید اعتراض خودشان را نشان دهند ! می گویند مردم روز 25 خرداد از میدان امام حسین تا ازادی امدند ! این امام حسین تا انقلابش دیگه از اون حرفهاست ! خوب اصلا اینها امدند مردم بودند اشکالی هم نداره توی مابقی شهرستانها چی ؟ چقدر امدند ؟ خوب 9 دی هم مردم تهرلان امدند وبسیار بیشتر توی شهرستانها هم بسیار بسیار زیاد امدن خوب اینها مردم نیستند ؟! فقط گروه اول مردمند ؟!
دوما ایشان می فرمایند رد صلاحیت می کنید ادمهای توانا و دانا را و یکسری دیگه می روند توی مجلس ! خوب یعنی چی یعنی اینها بی سواد و غیر متخصص هستند ؟! یک امار لطفا از میزان سواد نمایندگان در دوره ایشان و امروز منتشر کنید قضاوت را بسپارید به مردم و اصلا اگر رد صلاحیتها غلط است برای چه مردم می روند رای می دهند وقتی مردم رای می دهند قبول دارند دیگه .
سوم جالب اینجاست ایشان می فرمایند مردم معترض هستند ! می خواهید بدانید ما پیشنهاد می دهیم بر اساس پیامک تلفن همراه نظر سنجی کنیم ! ایا انتخابات خود نشان دهنده نظر مردم نیست ؟ نظرسنجی چی انهم نیست ؟ خوب این تلفن همراه در کشور چندتاست چه تعداد از شمال شهری های تهران دوتا وسه تا تلفن دارند ؟ این نشان دهند مردم است ؟ اون افراد روستای و فقیر انسان نیستند ؟ ایرانی نیستند ؟
دوستان اصلاح طلب تا زمانیکه شما خود را بیشمار و اکثریت بدانید و مابقی را اقلیت ! تا زمانی که فقط خود و طرفدارانتان را نخبه و دانشمند واگاه بدانید و دیگران را بی سواد ونادان ! تا زمانی که حضور مخالفین خود را نتیجه اقدام دولتی بدانید و ساندیس و ساندویج !تا زمانی که رای مردم را حاصل سیب زمینی و حقوق و سهام عدالت بدانید ! تا زمانی که از نظر شما ارا افراد ارزش متفاوت دارند بدانید و اگاه باشید هیچ زمان اکثریت مردم به شما روی خوش نشان نخواهند داد .
اما در خصوص برگزاری تظاهرات شما که می گوئید امنیت تظاهرات با پلیس است بفرمائید پلیس باید چکار کند ؟ اگر درمقابل اغتشاش طرفدارانتان سکوت کند وتماشاچی باشد که اتش می زنید وبه پایگاه نظامی حمله میکنید و مردم را باسنگ و چوب می زنید همه را به باد فحش و ناسزا می گیرید ! خوب اگر برخورد کند بعد شروع می کنید به اینکه امت خداجوی امدند با انها برخورد شد ! این روش دروغ پردازی شماهاست دیگر دستان رو شده از 100 حرف که می زنید شاید 10 تایش راست باشد و 90 تای ان دروغ ! امروز دروغهای این بابا را اهالی شهرش گفتند واعلام کردند خودتان قضاوت کنید . (276723)
 
hamed
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۴:۳۳:۳۱
من شخصا به آقاي زاکاني اعتراض دارم.هرچند آرامش در صحبت خوبه اما جايي که حريف شمارا رو بمباران سوال ميکنه شما نبايد به اون اجازه بدهي هرچه دلش مي خواهد بگويد.اين همه شبهه بي اساس مطرح شد اما آقاي زاکاني چه گفت.درسته اتهامات تکراري بودند اما شما چه جواب داديد.آيا نمي دانستيد که گراني يک جنس خواص با تورم از زمين تا آسمان فرق دارد؟
چرا نگفتيد کساني حرمت امام را شکستند که با اصلي ترين تز امام در سياست يعني ولايت فقيه مخالفت کردند.آيا شعارهايي که در جماران داده شد را نمي توانستيد به ياد آقاي اطاعت بياوريد؟
وقتي استناد هاي حريف را به قانون مي ديديد چرا نپرسيديد اگر در دوره رياست جناح شما کسي به انتخابات اعتراض داشت وشما ها را هم قبول نداشت شما چه راهکاري به او نشان ميداديد؟
آقاي زاکاني ....... (276724)
 
افشین
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۲:۴۰:۲۷
اقا حامد می گویند\" گرانی یک جنس خاص از زمین تا آسمان با تورم فرق داره؟!\"
ببخشید می خواستم بدونم شما توی ایران زندگی می کنید؟!
شما یک جنس نام ببر که در این سالها افزایش قیمت نداشته است؟! (277051)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۴:۳۳:۴۴
خیلی عذر می خوام! درسته که یک کالا ملاک نیست! اما زمانی که چند کالا مانند گوشت و مسکن با چنین افزایش قیمتی مواجه می شوند، می شود بفرمایید ملت چگونه زندگی کنند؟ جدیدا هم که شنیدیم به میمنت و مبارکی قیمت برق با هدفمند شدن یارانه ها 21 برابر می شود! هر دم از این باغ بری می رسد! خسته نباشید واقعا (276725)
 
نادر
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۴:۳۵:۰۰
تایید ادعای اطاعت درباره رد صلاحیت
به دنبال اظهارات جواد اطاعت در برنامه \"رو به فردا\" که وی بیان نمود که در انتخابات مجلس رد صلاحیت شده است، برخی رسانه ها با انتشار خبری این اظهارات را تکذیب نموده و اعلام داشتند که جواد اطاعت رد صلاحیت نشده بود.

با این حال خبرنگار جهان، با خبر شد که ادعای جواد اطاعت صحیح بوده و رد صلاحیت وی مربوط به دوره هفتم مجلس بوده است. البته وی در دوره هشتم از تهران به عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس تائید صلاحیت شده است. (276726)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۰۲:۱۴
به نظر من باید این برنامه یک شورای کوچک مثلا متشکل از 2 اصول گرا و 2 اصلاح طلب و 2 نماینده از سیما تشکیل دهد تا هم موضوعات مشخص شفاف و هدفمند باشند و هم سعی شود از بهترین ها دعوت شود.البته این کار به بی طرفی برنامه هم کمک میکنه و اعتماد بیننده را بیش تر جلب خواهد کرد.
در ضمن اگر دروغی در برنامه گفته شد(چه عمدی و چه سهوی)باید در برنامه بعد واقعیت گفته شود و به طرف مقابل زنگ زد و از او توضیح خواست تا او هم بتواند از خود دفاع کند.
و در کل شرمنده همه کاربران اگر این نظرات مسخره است. (276745)
 
حمید
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۰۷:۱۱
این آقایی که ادعا میکنه در محل ایشون (داراب) هیچ کار مثبتی انجام نشده میتونه جواب بده چرا رای احمدی نژاد79211 در مقابل 20848رای موسویه .لابد رای مردم همشهریش ارزشی نداره راستی ایشون مدرکشو تو کدوم دولت وبا کدوم رانتی دریافت کرده که ادعای تخصص هم داره (276748)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۲:۴۲:۱۸
فکر کنم از آکسفورد گرفته! (277054)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۰۹:۴۹
البته هنوزدوره دوم دولت فعلي تمام نشده كه بشودمقايسه درستي انجام دادامابهرحال بايددانست درنظرگرفتن مطلق ارقام نتيجه اي بدست نميدهدبلكه بايدسيرنزولي ياصعودي ارقام راببينيدمثلاسال 78تا80 و81تا83 بوضوح نشان ميدهددراين دودوره تورم سيرنزولي داشته امااين راباسال84تا87 مقايسه كنيدنتيجه جالبي بدست مي آيد.لطفادرسايتتان قراردهيد.باتشكر (276750)
 
سیاوش
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۱۴:۴۹
با سلام و عرض ادب
خدا آخر عاقبت این مناظره ها را هم ختم به خیر کنه ، مثل اینکه همچنان گروه دروغگو ، مدعی تقلب ، فتنه گر می خواهند باز از آب گل آلود ماهی بگیرند،
نمی دانم چه دلیلی وجود دارد که برخی می خواهند اغتشاش گران ، آشوب طلبان ، منافقان و ضد انقلابیان ، وهابی ها ، بهائی ها ، سلطنت طلبها ، آقا زاده ها ، رانت خواران ، انحصار گران ، صهیونیست ها ، استکبار را از موسوی ، خاتمی و کروبی جدا کنند
این چه استدلالی است که دروغ می گویند و کشور را به آشوب می کشند، به امام راحل(ره) ، به مقام عظمای ولایت توهین می کنند ، دل استکبار ، استثمار را شاد می کنند، با شیطان و دشمنان قسم خورده دست دوستی می دهند، به قولی گراهای غلط می دهند، برنامه سوروس و بنیاد باران و کیان را به عنوان خط مشی و مرام نامه خود قرار می دهند ، با شانتاژ خبری نزدیک 287 شبکه ماهواره ای و خبری دنیا را بر علیه ایران یکپارچه می کنند و ....
با شبکه های صهیونیستی ، BBc ,VOA و... هم پیمان می شوند، تا انحصار از دست رفته خود را با آشتی با استکبار پس بگیرند.
این چه راهی است مدیران چپاول گر ، رانت خوار گذشته ، خود بیشترین ضربه را به اعتقادات ، نظام و به اسم اسلام بر مردم زده اند و حال خود مدعی اند، وای بر ما
آنان تا بودند مملکت گل و بلبل بود و مملکت ولائی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ، حال که ملت و دولت و رهبری جلوی دروغ ،زیاده خواهی مدیران گذشته ایستاده است آن هم با رای بالای مردم ، کار را پایان یافته می بینند و با لگد زیر دیگ می زنند و متاسفانه از هیچ چیز نیز ترسی ندارند.
اهانت می شود سر لوحه دروغگویان ، می خواهد نظام باشد ، شخص باشد یا مکتب شیعه
از دیدگاه این کذابان راه راست و صداقت عین امل بودن است، وحتی جسارت می کنند ترویج می دهند اهل بیت(ع) خرافات هستند ، انشا ا... با همان وهابی ها و بهائی ها به درک واصل شوند.
حال گروهی دوباره دنبال به زیر دیگ زدن هستند ، صدا و سیما مواظب باشد ، آگاه کردن تا چه حد ، آنها می خواهند سران قتنه را بی گناه جلوه دهند تا در آینده به همین طریق به نظام و اسلام ضربه بزنند.
سران فتنه، باعث بیداری رجوی از تابوت شدند
سران فتنه این را باب کردند که هر کسی کمتر رای آورد می تواند با رای دهندگانش شورش کند.
سرا فتنه معلوم داشتند آمار و ارقام یعنی خودشان ، چون از دولت وقت بدشان می آید می توانند نظام را زیر سئوال ببرند.
سران فتنه دنبال فرصت تجدید قوا و نوشتن سناریو تازه برای اغتشاش هستند ، بعضی می خواهند این وقت را برای آنها بگیرند ، مطمئن باشید آگاهانه این کار را خواهند کرد ، چرا مگر می شود کسی به راحتی با آن دیدی که خود مدعی است بعد از این همه نا آرامی ها نظام را لجوج بداند، از تمام آشوب طلبان بگذرد،
سران فتنه به وسیله برخی خواص اعلام می کنند ، بگوید تا موقعی که ما با اسلحه نیامدیم ، می توانند هر کاری بر علیه نظام بکنند: کشتار سازی کنند ، جعل کنند ، اهانت به نظام کنند ، توهین به اسلام و اهل بیت(ع) کنند و....
ملت صف خود را با دروغ گویان جدا می کند
ملت از عصبانیت شما به نفع استکبار خبر دارد
ملت کفن پوش با دروغگویان(دجال) می جنگد.
طرفداران آنها :سروش منکر دین اسلام و خرافی دانستن اهل بیت اطهار(ع)
گنجی جاسوس سیا و منکر شیعه و دشمن اهل بیت (ع)
نوری زاده ، چند شخصیتی وهابی، بهایی همیشه مست
.
.
.
موساد، سیا و ...
هر کسی با آنها نیست امل هست و دقیقا نژاد پرستی را باب کرده اند ، گویا می خواهند فرقه ضاله باشند (276754)
 
علی
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۲۱:۰۶
سلام
ببخشید شاید ربطی نداشته باشه ولی چون مطمئنم این نکته تو کامنتها خواهد آمد، گفتم یادآوری کنم
..........................................
کم شدن نرخ تورم معناش این نیست که اجناس ارزونتر شده معناش اینه که روند افزایش قیمت کمتر شده

منفی شدن تورم یعنی ارزانتر شدن اجناس

لطفا میان این دو مفهوم فرق قائل شوید (276641)
 
صادق
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۷:۲۴:۳۹
یک اشتباه ریاضی کرده اید دوستان الفی که امیدوارم از قصد نباشد. مثالی می زنم.
چنین بیان کرده اید که میانگین تورم در دوره اول خاتمی و احمدی نژاد برابر است و در نتیجه دروغ است که در زمان اصلاحات تورم کنترل شد و لابد تمام حرفهای اصلاحطلبها دروغ است.
فرض بفرمایید دو دولت :
اولی تورم 18 درصد می گیرد 11 درصد تحویل می دهد.
دیگری 11 درصد می گیرد مثلا 17 در صد تحویل دولت بعدی می دهد.
اگر روند کاهش نرخ تورم یکنواخت باشد. میانگین تورم در دولت دوم کمتر از دولت اول است. اما در دولت اول تورم به شدت کاهش یافته و در دومی به شدت افزایش.
حالت اول یک حماسه اقتصادیست و حالت دوم یک فاجعه. لذا میانگین به تنهایی نمی تواند معیار کاملی باشد. به علاوه که دقیقا همین اتفاق در عالم واقع در دو دولت خاتمی و احمدی نژاد افتاده.
عجیب است شما که سایتی هستید با تحلیلهای اقتصادی چرا به این نکته پی نبرده اید. یا شاید من دارم اشتباه می کنم. (276867)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۳:۳۰:۴۳
البته حساب شما از جهتی صحیح است ولی:
1- در دولت خاتمی هم در ابتدای دوره اول تورم حالت افزایشی داشت ولی در دولت دوم کاهش پیدا کرد که البته هر دولتی هم که باشد با توجه به اجرای سیاست های جدید اقتصادی در دوره اول و نتیجه یری در دوره دوم طبیعی است . در واقع برای مقایسیه صحیح با توجه به نکته صحیحی که شما ذکر کردید لازم است میانگین تروم 8 سال خاتمی با 8 سال احمدی نژاد مقایسه شود نه با 4 سال احمدی نژاد .
2- احمدی نژاد سهام عدالت داد - به طور میانگین دریافتی مردم راا 30 درصد (آمار تقریبی است دقیقش را ندارم ) افزایش داد (در بعضی صنوف مثل باز نشسته ها تا 100 درصد افزایش از جمله پدر من که حقوقش از 200 هزار به 450 هزار رسیدو در بعضی از جمله بهزیستی تا 400 درصد ) - سود سهام تقسیم کرد - اقدام به ساخت و ساز های گسترده و لجام گسیخته کرد (ساخت پروژهای ورزشی و مجتمع های پرتعداد پتروشیمی) همه این کار ها یعنی تزریق نقدینگی به جامعه و تاثیر مستقیم در افزایش تورم که این از انتقادات جدی اصلاح طلبان به احمدی نژاد است . حالا احمدی نژاد همه این کارها را کرد و ترمش 5/15 درصد شد خاتمی هیچکدام از این کارها را نکرد و تورمش همان 5/15 درصد (میانکین دو دوره اصلاحات) شد . (277087)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۴۰:۲۱
آقاي اطاعت نمونه كامل يك هوچي گر اصلاح طلب بود و اين تكنيك اصلح طلبان است كه از بحث علمي و مستند فرار كرده و فقط به ذكر مصداق هاي خرد مي پردازند. اگر احمدي نژاد آمار هاي مخدوش و دستكاري شده ارائه ميدهد اين ها آمارهاي دلخواه را با سر و صدا هوچي گري ارائه ميدهند (276777)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۴۰:۵۹
ما این سبک صحبتها را در 4 سال دوران احمدی نژاد دیدم اما نتیجه آن رویش 7 میلیون رایی در سبد آقای احمدی نژاد بود . این نشان از این دارد که ارتباط با توده مردم در بین مخالفان احمدی نژاد بسیار ضعیف است . (276778)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۴۷:۰۶
باید حوصله کرد رئیس جمهور در خوزستان اعلام فرمودند با اجرای هدف مند کردن یارانه ها ظرف 3 سال یک نفر فقیر وبیکار نخواهیم داشت که مستقیم از شبکه 6 پخش شد تا اونوقت باید قضاوت ونتیجه گیری خوا هیم کرد (276786)
 
ح
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۶:۰۴:۴۲
در يكي از تحليل‌ها متن، جدولي ارائه شده است كه نشان از ميانگين تورم دارد. من بسيار متعجبم كه اين يك معيار براي سنجش عملكرد دولت‌ها در نظر گرفته مي‌شود. مثلاً در انتهاي دوره رياست آقاي خاتمي تورم در حدود 11 درصد بود و اين نتيجه عملكرد ايشان است و همين عدد نيز براي ابتداي دولت آقاي احمدي نژاد نيز محاسبه مي‌شود!
به عنوان مثال اگر دولتي تورم 10 درصد را تحويل بگيرد و در انتها با 30 درصد تحويل بدهد برابر است با دولتي كه همين 30 درصد را تحويل بگيرد و به 10درصد تبديل كند!
لطفاً روند‌ها مدنظر قرار گيرند. (يك كارشناس آمار گمنام) (276796)
 
آرش
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۷:۲۵:۲۲
این اقای اطاعت جه جوریی تورم 13.5 درصد را ( آخرین نرخ تورم سالیانه که در آذرماه 88 به خدا تقوی هم خوب چیزی است......
والا به خدا که ما تو مشهد رون گوسفندی را از بازارهای شهرداری کیلویی 12500 تومان می خریم. حالا ایشون در سعادت آباد تهران کیلویی 18000 تومان می خرند دیگه به تورم کل کشور چه ربطی داره......
مشکل این است که اقایان فقط شمال تهران را می بینند و به اشتباه گمان می برند که بیشمارند...
آرش اشجعی از مشهد مقدس (276868)
 
سام
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۷:۳۰:۰۱
دروغ که کنتور نداره!
جالبه که اصلاح طلبانی که میان توی تلویزیون به جای حرف زدن با دلیل و مدرک، هزار و یک جور اتهام می زنن و صداشون رو می برن بالا حتی اگه صدای تلویزیون رو هم قطع کنی از رگ گردنشون می شه فهمید که اصلاح طلبن!
واقعا آیا این اصلاح طلبها اینطور که وانمود می کنن مخاطبانشون فرهیختگان هستن یا....؟
در ضمن
این جوری که نمی شه هر کی اومد یک شوی تلویزیونی راه بیاندازه باید پاسخگوی حرفاش باشه و اگر دروغ بگه از مردم عذرخواهی بکنه (276871)
 
سید
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۹:۰۹:۳۱
....

-یک سوال وحرف آخر،باکدام منطق دینی وسیاسی وعقلی می توان توجیه کرد این همه درگیری ها ومشکلات برای دفاع ازروحیه آقازاده پروری ومنفعت طلبی مادی ومبارزه بااندیشه ضد سرمایه داری افسارگسیخته ،نیست ! واگر دکتراحمدی نژاد مانند آقای خاتمی دست دردست آقای رفسنحانی می گذاشت ومثل دوره های سابق چشم روی هم می گذاشت تادرجمهوری اسلامی هرکس زرنگتر وهرکس بیشتربرد، ببرد ،واکثرمردم هم درهر محرومیتی باشند،که باشند. آیا درگیری بوجود می آمد ...؟ چرابعداز30سال که ازانقلاب گذشته آقای احمدی نژاد دراهوازمطرح کنندکه باتوجه به وسعت ایران هرخانواده ایرانی باید خانه ویلایی داشته باشد .اما مردم در دوره های سازندگی واصلاحات فقط دیدند آقازاده ها ومسولین و... فقط مالک ملک ها وویلاهای آنچنانی و..سفرهای...و... می شوند .مردم عدالت اجتماعی آقای رفسنجانی رادرخطبه هاشنیدند، ولی عملا چاق شدن آقازاده ها رادیدند. وگویابعضی ها فراموش کرده اند که نظام ،نظام اسلامی است ومردم توقع اسلامی رفتارکردن مسئولین بخصوص درزمینه اقتصادی دارند.واگردرایران یک حکومت سرمایه داری بصورت غرب بود ، آنموقع فعالیت های این آقایان توجیه سیاسی داشت.اما...http://salam66.mihanblog.com/ (276930)
 
21
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۱:۳۳:۴۰
من خودم اهل شيراز هستم روز بعد از مناظره شبكه فارس مصاحبه هايي رو با استاندار سابق فارس و فرماندار داراب نشون داد كه به خيلي از ادعاهاي نادرست آقاي اطاعت در مورد فارس و حوزه ايشان يعني داراب و زرين دشت پاسخ دادند از الف مي خواهم براي روشن شدن حقيقت اين مصاحبه را روي سايت قرار دهد و از برنامه رو به فردا هم انتظار مي رود اگر قرار است در مورد مسايل فارس بحث شود لااقل نظرات طرف مقابل هم منعكس شود مشخص است آقاي زاكاني كه هيچ اطلاعاتي در مورد فارس ندارد نمي تواند جواب تهمت هاي آقاي اطاعت را(كه نمي گويم 100 درصد آن اما لااقل 80 درصد آن دروغ بود) بدهد اگر قرار است در مورد مسايلي مانند مشكلات فارس بحث شود برنامه رو به فردا بهتر است در برنامه هاي بعدي خود از استاندار فارس يا فرماندار داراب به عنوان يك طرف مناظره و از آقاي اطاعت به عنوان طرف ديگر دعوت كند (277003)
 
هرکی
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۱:۴۱:۴۸
ای بابا چی به شما ها می رسه که میاین اینجا تو سر و کله هم میزنید؟هان؟خاتمی یه مدت رئیس جمهور بوده و هرکار کرده تموم شد رفت.حالا هم احمدی نژاد.ول کنین بابا برین دنبال کار و زندگیتون (277006)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۲:۰۱:۳۵
داستان قطار شیراز که با شهامت ستودنی دکتر اطاعت ارائه شد

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=81552

خدایا
آیا می شود زمانی برسد که مسولین قضایی به این موضوع که هزینه های زیادی را از بیت المال را به خود اختصاص داد رسیدگی کنند (277012)
 
مریم
۱۳۸۸-۱۰-۲۸ ۲۳:۴۹:۳۱
ببین اون کارخونایم که اطاعت با کروبی کلمگ زده همون طوری مونده فقط زمینشو گرفتنم بذار!تا ابان چی جوری این قطار مسافر میبرده!لابد با هاله نور :)) (278105)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۲:۱۸:۲۳
بابا این اطاعت دروغ نمیگفت. فقط اسم ها رو اشتباه میگفت:
مملکت = سعادت آباد
بناب = کوچه بقلی منزل ایشون
تورم = سهام عدالت، مسکن مهر
کار = بازی گلف
هدفمند کردن یارانه ها = عدم واریز پول نفت در جیب آقایان
... (277024)
 
مسعود
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۲:۲۲:۱۷
متوسط 4 ساله آمار مناسبی برای تورم نیست. آمار سال به سال را بدهید. به عنوان مثال متوسط تورم دو دولت فرض زیر یکی خواهد شد:

دولت آ : سال اول 30 ، سال دوم 25 ، سال سوم 20 ، سال چهارم 10
دلت ب : سال اول 10، سال دوم 20، سال سوم 25، سال چهارم 30 (277029)
 
م ر ن
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۲:۲۷:۵۵
آقای اطاعت که از نزدیکان آقا کروبی است به موسوی رای داده یکی تو رو خدا به این شیخ مهدی بگه همین 300 هزار رای که هم آوردی زیادت بوده چون نزدیکترین اطرافیانت هم به تو رای ندادند (277036)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۲:۳۱:۱۰
آقای اطاعت یه نکته جالب دیگه هم تو صحبت هاشون داشتن که به نظرم بسیار زیبا بود
ایشون گفتن من حتی به دانشجوهام که می گفتم به آقای موسوی رای بدید می گفتند نه! موسوی اصولگراست! توجه داشته باشید که آقای اطاعت عضو اعتماد ملی هستند! و تبلیغ می کردند برای آقای موسوی (277039)
 
علی
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۳:۲۸:۱۰
در جواب اون آقایی که گفته من در مشهد گوشت گوسفند رو کیلویی 12500 تومن می خرم می خوام بگم ادرس بده تا من هم بیام از همونجا بخرم....چون من هم توی همون شهر شما همچین چیزی ندیدم..البته به شرطی که گوشتتش گوسفند باشه (277086)
 
ارشاد
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۰۰:۲۲:۱۱
مگه آقای احمدی نژاد تعریف تورم رو عوض نکرد؟ این آمارهایی که دادید قابل مقایسه نیست (277115)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۰۰:۲۷:۱۷
آهای یک نفر تو رو به خدا جواب منو بده مگه این اصلاح طلبها نمیگن تورم بالا رفته مردم اعتراض دارن قیمت نون بالاست مردم اعتراض دارن نشون به اون نشون که نونوایی سنگکی سعادت آباد خلوت شده گوشت شده 18 هزار تومن البته اینو نگفتن آیا قصابی هم خلوت شده یا نه
پس چرا چرا چرا چرا اکثر مردم مستضعف به احمدی نژاد رای دادن واکثر اشراف به موسوی

البته اینکه نونوایی سنگکی خلوت شده دلیل دیگه ای هم میتونه داشته باشه اینکه مردم سعادت آباد ترجیح میدن گوشت را جایگزین نون کنن تا چاق نشن چون میدونید که پروتئین چاق کنندگیش خیلی کمتر از نشاسته است
کی گفته برادر اکثر مستضعفان به احمدی نزاد رای دادن؟
اینطور وانمود شد در صورتی که خود ما و تمام فیمیل و اشناها جزوه همین اقشار هستیم و در جنوبی ترین نقطه هم زندگی می کنیم و بنا به انقلابی بودن و با تقوا بودن اقای موسوی به ایشان رای دادیم .بحث بر سر دارا بودن و ضعیف بودن نیست بلکه هر کس به میزان درک و منطق خود به نامزدها رای داده است. (277119)
 
بیژن
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۲:۱۰:۴۹
لطفا بی دلیل از انتشار نظراتی که قابل انتشارند خودداری نکنید . نظری که ادب در آن رعایت شده باید چاپ بشه (277389)
 
فربد
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۴:۱۶:۳۰
فقط یک چیزی رو نمی خواین باور کنین قدرت خرید من در 5 یا 6 سال پیش که تازه زندگی رو آغاز کرده بودم حقوق هم کمتر می گرفتم خیلی بیشتر بود تا حالا چرا کسی به این توجه نمی کنه حالا هی بیا بگو تورم انقدره
اون دروغ میگه وقتی نمیتونم کم میارم آخره ماه اونو چی می خوای بگی نکنه می خواین بگین دروغ میگیم قدرت خرید اومده پایین........... (277473)
 
دانشجوي ارشد اقتصاد
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۴:۲۳:۱۶
محافظه كاري سياسي بانك مركزي در ارائه نرخ تورم 4 سال اخير در زمان انتخابات كاملا مشهود بوده و نرخ واقعي تورم و ركود زمان آقاي احمدي نژاد را بايد در دوره هاي بعد ديد . در تاييد حرفهام از آقاي دكتر توكلي كه دكترا اقتصاد هستند ميپرسم : من خودم تحصيلكرده اقتصادم كجاي كتابهاي آن در ارتباط با تاثير تورم نقطه به نقطه در اقتصادچيزي نوشته شده كه ما نديديم. آيا تورم نقطه به نقطه كه رييس دولت آن را عنوان كردند مفهومي علميست؟ آيا در سالهاي اخير شاهد ركود تورمي به معناي واقعي آن نبوديم؟ (277479)
 
مریم
۱۳۸۸-۱۰-۲۸ ۲۳:۵۲:۱۷
شما که اقتصاد دانی که باید بدونی گرونی دنیا هر چند کمم باشه تاثیرش میذاره؟ (278106)
 
سیمین
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۵:۰۵:۳۷
شرایطی که آقای موسوی و آقای هاشمی در آ« مسئول بودند هم اصلاً مهم نیست و با شرایط فروش نفت 100 دلار و زمان صلح یکی ست! درود به انصاف شما تحلیلگر! (277508)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۸ ۱۳:۵۹:۳۲
در مناطره طرفين سياسي كاري مي كنندواگر بعنوان يك شخص بي طرف وبي غل وغش وبدور از سياسي كاري از روي انصاف نظربد هيم نبايد منكر تورم وفشار بر مردم خصو صا طبقه سه جامعه باشيم وحمايت از سيا ستهاي دولت با شكم گرسنه نا محدود نيست ودر روايات نيز داريم كه شكم گرسنه ايمان ندارد پس لازم است دوستان كه خود را مدافع مردم ونظام ميدانند بدون توجه به گرايش سياسي در راستاي خدمت به مردم و نظام اعلام نظر كنند ومسئولين محترم با بكارگيري پيشنهادات كارشناسي وسازنده خدمات شايسته ملت عزيز ايران ارائه نمايند (277944)
 
علی
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۲۰:۳۴:۳۲
من فکر کنم کسانی هستند که فقط به نظرهای مورد علاقه ی خود رای می دهند.
که معمولا مخالفان بی منطق هستند. (337562)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.