نظر منتشر شده
۹۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 62467
اي‌کاش در تهران هم زلزله بيايد!
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۸




1- لذت یک کار خوب  صبحگاهی



دیروز در ترافیک صبحگاهی  و کلافه کننده مسیرم به دانشگاه، به یک خانم که از مقابل میامد و از من راه می خواست، راه دادم. معمولا این کار را نمی کنم بخصوص اگر طرف از این تازه به دوران رسیده ها با ماشینهای گران قیمت باشد. اما امروز، راننده ای که از من راه میخواست، یک خانم معمولی بود، مثل همه خانم های ایرانی. من هم با دیدن نگاه خواهش آمیزش، حق تقدمم را دادم به او. به همین سادگی!



آن خانم راننده وقتی گذشت مرا دید، با نگاهش تشکر صمیمانه  ای از من کرد و رفت. آن نگاه محبت آمیز،  احساس خوبی بمن دست داد. چند  وقتی بود که چنین حس و لذتی نداشتم. لذت کمک به یک هموطنی که نمی شناسم. لذت راه انداختن کار یک بنده خدا. لذت دوست داشتن همنوع... آن احساس  و لذت یک کار نیک صبحگاهی، چنان انرژی گرفتم که تا عصر شارز بودم...



2- سرمایه اجتماعی



در کشورهای غربی که نهاد دین درون کلیساها محبوس  شده، حکومتها با روشهایی سرمایه اجتماعی* را بالا نگه می دارند. مثلا" در برخی کشورهای غربی، هر سال یا هر سه ماه یکبار، از میان افرادی که برای شهر و همشهریان بیشترین ازخودگذشتگی را انجام داده باشند، قهرمان شهر را انتخاب می کنند. ژاپنی ها که اصولا کار گروهی و همکاری در خونشان است. در شهرهای ساحلی استرالیا، بازنشسته ها هرهفته برنامه نظافت ساحل دارند و با همکاری همدیگر، محیط زیستشان را تمیز میکنند و از زندگی اجتماعی لذت می برند. بسیاری از آمریکایی ها در باشگاه های خانگی مطالعه (BOOK CLUB) عضوند و هرچند وقت یکبار در خانه یکی جمع می شوند و لذت کتابهایی که خریده اند یا خوانده اند را با دیگران تقسیم می کنند.



ما در ایران از این چیزها نداریم. فرض بر این  است که مذهب با نهاد هایی نظیر مسجد و  نمازجماعت و نمازجمعه و امربه  معروف و تولی و تبری و...، سرمایه اجتماعی را بالا می برد. البته مذهب واقعی نه این چیزی که به اسم مذهب داریم پیاده می کنیم و حواسمان  هم نیست که بسیاری از نهادهای مذهب،  امروز کارکردشان را از دست داده اند...



خلاصه اینکه کسی  به فکر افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه ما نیست. نه از نوع مذهبی اش و نه از نوع غربی اش.



3- تا کی دعوا و کدورت؟



طی 7 ماه گذشته، مسایلی در کشورمان پیش آمد که سرمایه اجتماعی  را در جامعه ایران به شدت کاهش داد. چقدر بر سر راست یا دروغ بودن حرفهای طرفهای مناظره های انتخاباتی مجادله کردیم، چقدر درباره صداقت یا خیانت  ادعاهای کاندیداها سرهم داد زدیم. چه دوستیهایی که قطع شد و چه کدورتها  که پیش آمد. نمی خواهم بگویم سر هیچ و پوچ بود. نه اتفاقا شور و نشاط انتخاباتی و مشارکت بالای سیاسی خیلی هم لازم و قابل دفاع است. مساله این است که ما فرهنگ مناظره و بحث و انتخابات را بلد نیستیم، می خواهیم حتما حرف ما به کرسی بنشیند، نامزد ما برنده انتخابات شود، مخالفمان منکوب شود وگرنه کارمان به مجادله و دعوا و خون و خونریزی می افتد.



ماه رمضان گذشته  منزل یکی از نزدیکان افطاری دعوت داشتیم. بعد از شام بحث سیاسی بالا گرفت. هرکدام میخواستیم نظرمان را به دیگری تحمیل کنیم. بحثمان کم کم تبدیل به دعوا شد. در آن حین، جاری ام که از آن سبزهای افراطی بود به شوهرم گفت: همین شماها هستید که توی کهریزک به بچه های مردم تجاوز می کنید.(یا چیزی شبیه این جمله)... من را می گویی، بلند شدم که توی دهنش بزنم. آن شب با صورت خیس از اشک و خشم، مجلس افطاری را ترک کردیم و آنقدر عصبانی بودم که تا چند روز بدنم می لرزید.



. حدود 5 ماه است  که نه همسرم برادرش را دیده  و نه من جاری ام را. با  هم قهریم حسابی. راستش خیلی  دلم برایشان تنگ شده. خاطرات سفرهایی که با هم رفتیم و لحظات خوشی که با هم گذراندیم، دایم جلوی چشمم است. دوست دارم فراموش کنم صاحب آن صورت مهربان، چنان حرفی را زده باشد. امروز از کار آن شبمان خنده ام می گیرد. دوست دارم مثل قدیم با هم باشیم و جانمان برای هم دربرود...



4- خدانکند در ایران زلزله بیاید



در هائیتی زلزله  ای مهیب آمده. از آن زلزله ها که اجساد  را دستجمعی و با لودر دفن می کنند. می گویند در زمان زلزله یا مصیبت  عمومی، دلها به هم نزدیک می شود و  حس نوع دوستی و کمک به همنوع  به حداکثر ممکن می رسد. خدا نکند در ایران  زلزله شدید بیاید، ولی ایکاش در دلها و روحیاتمان زلزله ای مهیب بیاید و پرخاشگری و لجبازی و توهم و کم تحملی و تهمت زنی و دروغگویی و نفاق را در ما ویران کند. ایکاش جوری می شد که صمیمیت و محبت بین ما برگردد. ایکاش امشب طاهره اینها (جاری ام) شام بیایند منزل ما یا ما برویم خونه اونها و مثل سابق تا 2 صبح گل بگوییم و گل بشنویم. ای کاش حوادث این 8ماه لعنتی را فراموش کنیم. ما استحقاقش را داریم که سرمایه اجتماعی در جامعه مان بالا باشد.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

*منظور از سرمايه اجتماعي(SOCIAL CAPITAL) ، مجموعه هنجارهاي موجود در سيستم هاي اجتماعي است كه موجب ارتقاي سطح همكاري اعضاي آن جامعه گرديده و موجب پايين آمدن سطح هزينه هاي مبادله مي گردد. گسترش همکاری، اعتماد و صمیمیت، از کارکردها و مظاهر رشد سرمایه اجتماعی است.





 
 
حسن
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۰:۵۱:۵۳
خدا رو شکر بالاخره بعد از این چند ماه عذاب آور و ناراحت کننده الف به فکر ترویج حس نوع دوستی افتاد . به نظرم اگه سایتهای دیگ مثل رجا و دیگر سایتهای اصولگرا بتونن این حس را در جامعه تقویت کنن نتایج مثبت در ایران در پی خواهد داشت. ما همه هموطن هستیم و به هیچ وجه علاقه ای به حضور خارجی ها در مملکتمون نداریم . دوست داریم با کمک همدیگه چه چپ باشه چه راست، ممکلتمون رو یک مملکت واقعا آزاد، اسلام واقعی و عاری از دروغ، ریا، و چاپلوسی کنیم. امیدوارم این نگرش میانه روی الف رو دیگر سایته ها هم دنبال کنند. مطمئن باشید با این روند فضای جامعه شاداب خواهد شد. از افراطی گری ها دوری کنیم که نتیجه معکوس می دهد. (278224)
 
ر-ا
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۸:۲۴:۱۰
واقعا فكر كنيم چرا اين تلخ افتاد؟



مثلا اگر صدا و سيما اين مناظرات را بعد از انتخابات ميگذاشت باز اين وقايع روي ميداد؟
حد اقل براي آينده درس بگيريم. (278485)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۰۸:۱۰:۴۶
در این مدت کوتاه سه نفر از دوستان عزیزم که مدرک دکتری داشتند از کانادا بورسیه گرفتند و برای اجرای تحقیقات به آن کشور رفتند. تبعات این مصیبت 7 ماهه در آینده بیشتر نمود خواهد داشت. اغلب افراد تحصیل کرده منتظر فرصتی هستند تا از این کشور مهاجرت کنند. (278625)
 
سعید
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۱:۰۸:۰۰
در این مدت مدید و طولانی و سخت همواره از خدای متعال خواسته ام فتنه گر اصلی و بزرگترین عامل جدائی و تشنج که بنظرم بلوا وآشوب را با اقدامات موزیانه و خائنانه اش وسط گود انداخت و خودش کناری نشست و تمام تشنجات را مدیریت از راه دور کرد ، هرچه زودتر رسوا و مفتضح فرماید.
آمین (278675)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۱ ۲۳:۴۸:۵۳
نه اینکه سایتهای سبز فقط دم از نوعدوستی و حمایت از سرمایه های معنوی جمعه می کنند
خیلی جالبه تمام خیلی از دوستای من به خاطر عقید سیاسیم با هم حرف نمی زنند
شماها دم از نوعدوستی می زنید!اگه واقعا نوعدوست بودید تنها خدتون رو ایرانی نمیدانستید.آخه نوعدوستی و دروغگویی!
فضای شاداب زمانی در این مملکت حاکم میشه که ما با سرکرده های جنایات وارد شده به ملت شریف ایران همان کاری را بکنیم که مهرداد دوم پادشاه اشکانی با سفیر خود که در برابر بیگانه کرنش کرده بود انجام داد
اللهم لعن العصابه التی جاهدت الحسین و شایعت و تابعت علی قتله
فراموش نکنیم که اموی ها می توانند مصداق این فراز زیارت عاشورا باشند
و هذا یوم فرحت به آل زیاد و ال مروان بقتلهم الحسین (279484)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۰:۵۴:۳۹
ای کاش آن مــــــــــــرد بیاید ای کاش (278226)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۰:۵۵:۴۰
از نظر شما هم حتما این زلزله باید در دل به قول شما مخالفین شما بیاید نه شما چرا که همه شما بری از هر خطایی هستید . (278227)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۴:۴۷:۵۸
منم مثل شما این حس رو که اونها همیشه خودشون رو حق می دونند و بقیه رو باطل، آزارم میده. ولی ای کاش این طور جواب نمی دادید. به نظر رگه های صداقت توی این نوشته هست، به نظر واقعا دلتنگ دوستیهاست. احمد آقا بیا فارغ از گذشته حداقل ما سعی کنیم زلزله ای تو دلمون انجام بدیم، چه باک اگر اونها ندادند، ما چیزی رو از دست نمی دیم. (278402)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۲۰:۰۸:۲۴
داره طرف دعا می کنه که الهی همه با هم خوب شن بدون اینکه حرفی از جناح خاصی بزنه، این احمد آقا که گویا طرفدار میرحسین بوده اند سریع به خودشون گرفتند.
خوبه توی متن گفت که همه دوست داریم حرف خودمون به کرسی بشینه!
این هم نمونه اش از دوستان سبزمون!

انشاالله خدا اول طرفداران دولت رو خوب کنه بعد هم طرفداران آقای میرحسین رو!
خوب شد؟ (278506)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۲۲:۰۶:۴۰
فکر می کنم منظور ایشون همه بودند. خواهش می کنم که همگی نیمه پر لیوان رو در نظر بگیریم و چند وقت هم حسنات همدیگرو ببینیم چه راست و چه چپ. هر چند که کم هم باشه... (278544)
 
جواب احمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۲۲:۱۷:۴۴
واقعا این رویه بد برداشتی دروغ نسبت دادن به دیگران از اول تا الان رویه شما شده این خانم فقط راجع به دوستی حرف زدند و هیچ کلمه این متن مربوط به این برداشت نبود که شما نوشتید درست مثل حماسه خس و خاشاکتان مثل ماجرای حلقه نورتان مثل کتک زدن بسیجی ها و نسبت عکس دادن ان به خودتان و مثل تمام دروغهایی که اصلاح طلبان در مناظره ها گفتند و فردایش هم همه دروغها معلوم شد این متن من درست مصداق سخنان شماست نه متن بالا (278546)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۰:۰۴:۲۸
ایشان آرزو می کنند که زلزله بیاید. نمی دانید مشابه زلزله هائیتی در تهران میلیون ها نفر را به کام مرگ می کشاند. واقعاً این آرزوی درستی است. تا زمانی که تفکر افرادی نظیر خانم لیلی محسنی تغییر نکند و آزادیخواهی مردم را به آمریکا و انگلیس نسبت دهند این وضع درست نخواهد شد. (278649)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۰۱:۲۵
به نظر می آید جو روانی جامعه به سمت وحدت در حال حرکت است . من هم دوس دارم بارز در کنار تعداد زیادی از دوستان و آشنایانم که با هم در مسائل سیاسی اختلاف سلیقه داشتیم باشم . حالا چند روزی است که یا من یا آنها داریم به هم زنگ می زنیم و قرار سینما یا کوه یا استخر می گذاریم . همه با هم در کنار هم . با وحدت و دوستی . (278229)
 
سحریار
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۰۳:۴۶
یکی از نهادهایی که باعث بالارفتن سرمایه های اجتماعی می شوند همین سایت ها هستند.
به تیترها سایت خودتان دقت کنید:
حمايت مالي جديد دولت از هديه تهراني

پرسش ها و ابهامات درباره انتخابات 88

ای کاش در تهران هم زلزله بیاید!

سخنی با دکتر احمدی نژاد

به کجا می رویم؟

مشایی توبه کند

و.....

کدام یک ازین تیترهای شما امیدبخش انسان دوستانه نشاط آور مهربانی افزا و مثبت است؟

آیا تهمت زدن به دولت و ایجاد درگیری و بی اعتمادی افزایش سرمایه اجتماعی ست؟
یا کار کردن در سایه خدمت و مهربانی و دوستی ؟

سایت خودتان را با سایت ریاست جمهوری مقایسه کنید؟

سایت ریاست جمهوری سرشار از مهربانی و خدمت و کار است حتی وقتی زخم می خورد در سکوتش می گرید! هدفمند کردن یارانه ها را امثال آقای توکلی به صورت یک لایحه ی با پیچیدگی های فراوان به گردن دولت تحمیل کرد ولی احمدی نژاد می گوید باوجود تما سختی هایش اجرامی کنم و از مردم می خواهد دعایش کنند اما شما چیزی نمی نویسید! هر چه دولت خوبی می کند شما انکار می کنید! می پوشانید! بد می گویید !

در مقابل در سایت شما اثری از نمایش زشتی های دشمنان ایران نیست!
ربودن اعضای فلسطینیان توسط اسرائیل - مرد سال اسرائیل برای سر بریدن مردم - حنگ یمن و مظلومیت مسلمانان و.......

اما تا دلت بخواهد کینه و نزاع و درگیری میان مسئولان انداختن و بیشتر و بیشتر حمله به دولت و دلسوزان و زحمتکشان نظام !
چرا قانون شکنی موسوی در تخریب امنیت ملی هیچ مقاله ای در الف ندارد؟ اما ناسزا به دولت هر روز در صدر کار الف است؟
چرا خون سربازان نیروی انتظامی و بسیج هیچ دادخواهی در الف ندارد اما پیگیری خون کهریزکی ها پیگیری می شود؟
از ندا آقا سلطان حرف زده می شود ولی از آن مادر و دختر بسیجی چادری که در آشوبها کشته شدند حرفی نیست؟

آیا خون و آبروی عده ای حراج است تیترهای شماست و خون و آبروی عده ای محترم ؟

برای افزایش سرمایه اجتماعی یک کشور باید همدیگر را دوست بداریم و اشداء علی الکفار باشیم !

این کار را از سایت الف شروع کنید !
در ضمن مساجد بسیار دل انگیز تر از سایت شما هستند ! چند وقت است به مسجد نرفته اید؟
آیا هر روز رئیس جمهور و هیات دولت را نمی بینید که به خانواده های شهدا و بزرگان علمی و صنعتی هدیه و مدال می دهند ؟ که حالا دارید حسرت قهرمان تعیین کردن کشورهای مختلف را می خورید؟

اگر این خبرهای خوش دولت را انعکاس دهید حال و روز خودتان هم بهتر می شود!

دولت و رئیس جمهور ما سرمایه های اجتماعی عشق و مبحت و خدمت و ایثار را افزایش می دهند شما هم همین کار را بکنید!

آیا بهتر نیست به جای سانسور حقایق
به دولت جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران
عشق بورزید

دوستشان بدارید! (278231)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۱۱-۰۳ ۱۰:۴۶:۱۰
سحريار عزيز! حرف دل مارو زدي؛ اما كو گوش شنوايي! كسي منكر ايرادات دولت نيست بقول رهبر عزيزمون رئيس جمهور هم اشتباه مي كنه اون كه معصوم نيست ؛ولي اشتباهي كه اساس نظام و انقلاب رو هدف قرار ميده كجا و اشتباهات درجه چندم كجا! اشتباهات عمدي كجا و اشتباهات سهوي كجا!اگر هم اين دولت اشتباه حادي بكنه خدا رو شكر رهبربا بصيرتي داريم كه به فرموده خودشون : اقدام مي كنند و جلوي اون رو مي گيرند. اي كاش رسانه هاي ما كمي هم از نوع گفتمان رهبر عزيزمون درباره دولت و آينده ايران و انقلاب ياد بگيرند و مثل ايشون حرف بزنند اي كاش... (279871)
 
احسان
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۰۴:۱۵
پیشنهاد می کنم امشب پیتزا بگیرید برید خونشون. البته نه پیتزا سالم نیست. چند دست کباب درجه یک بگیرید جای ما رو هم که خارج کشوریم خالی کنید.

آی دلم لک زده برای یه دست بریونی با دوغ لب پل خواجو با فامیلامون. (278233)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۰۵:۴۲
يه مطلب ديگه در مدت تبليغات انتخاباتي ملت بسيار به هم نزديك شده بودند كه رسانه ها به خصوص صدا و سيما و همچنين ائمه جمعه و خود شخص رئيس جمهور اين سرمايه را نابود كردند (278234)
 
احسان
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۷:۱۷:۱۷
بله آقای میرحسین هیچ نقشی نداشتند و با ادعای مسخره و دروغ و قدرت طلبانه تقلب 13 میلیون ایرانی را تحریک نکردند (278452)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۲۰:۱۲:۴۹
ای بابا صبح بخیر دوست من
داره نویسنده دعوت میکنه به خوب بودن شما باز بر طبل اختلاف می کوبی؟
قبول کن یه عده حرف شما رو قبول ندارن طبق نتایج انتخابات، آسمون که به زمین نمیاد، به خدا هیچی هم از شما کم نمیشه.
جالبه سبزها خودشون رو با بستن یک روبان سبز از بقیه جدا می کنن بعد آقای میرحسین میفرمایند مردم رو دو دسته نکنید!

منتشر کنید همونجور که اون نظر بالا رو منتشر کردید! (278508)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۲۲:۵۸:۴۲
من در هنگام انتخابات زاهدان بودم
مدت کمی قبل از انتخابات در زاهدان در مسجدی که برای اهل شیعه است بمبگداری شد و چند نفر کشته شدند و بعد از ان تعداد معدودی از مسئولین بی خرد سخنرانی هایی کردند که باعث اختلاف شدیدی بین اهل سنت و شیعیان شد جوری که چند روز همه در خیابانها بودند و هر کسی جناح مخالفش را در خیابان میدید کتک میزد و چندین نفر مجروح شدند چند روز کل شهر تعطیل بود تا جایی که به بالاترین مقام سنی این استان حمله شد.رادان شخصا مجبور شد به این شهر بیاید و بعد از چندین روز و با اعزام نیرو از استانهای مجاور و خسارات بسیار زیاد بالاخره ارام شد اما همه با هم کاملا دشمن بودند.اما در هنگام انتخابات خدا وکیلی صحنه هایی دیدم که حتی اکنون هم که این را مینویسم حس عجیبی دارم.بلوچ و شیعه،زاهدانی و زابلی که تا چند روز قبل همدیگر را منشا اختلاف میدیدند و دشنام میدادند دست در دست هم با هم تبلیغ میکردند شادی میکردند انگار که اصلا هیچ اتفاقی قبلا نیافتاده بوده.چه میشد اگر این صحنه ها را همیشه میدیدیم
چه میشد مرزبندی ها نبود.چه میشد از هر کسی میپرسیدی فقط میگفت ایرانیم نه اینکه انگ مزدور یا اغتشاشگر بچسبانیم
چه کسانی از این اختلاف سود میبرند؟
خدا خودش جواب کسانی را بدهد که به خاطر منافع زودگذر دنیوی نمی خواهند این صحنه ها را ببیند حال هر کس میخواهد باشد
خدا خودش جواب کسانی را بدهد که این شیرینی این دوران را از مردم گرفتند
خدا خودش جواب کسانی را بدهد که قبل از انتخابات و بعد از ان این همه تغییر چهره دادند
خدا خودش جواب کسانی را بدهد که که به جای استفاده از این انرژی عظیمی که ایجاد شد و میشد در جهت ابادانی مملکت استفاده کرد فقط مردم را سرخورده کرد
خدا خودش جواب کسانی را بدهد که جواب مردمی که از خلوص نیت کمی امید داشتند را این طور جواب دادند
ما که دستمان از همه جا کوتاه است اما خدا به بزرگی خودش جوابشان را بدهد (278561)
 
سيد محمود رضوي
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۱۳:۱۹
با سلام
به نظرم دعواو مناظرات خانوادگي سياسي هيچ تاثيري جزء دعوا و كدورت نداشته و ندارد . به نظرم مناسبات سياسي براي خودش روند خاصي را دنبال كرده و نظر مردم هيچ تاثيري در اين روند نداشته و ندارد و نخواهد داشت .
من از رييس جمهور منتخب محمود احمدي ن‍اد به دليل حمايت مقام معظم رهبري
حمايت ميكنم بعد ايشان فرموده معظم له را كه رحيم مشايي را بركنار كنيد را انجام نداده كه هيچ چندين مقام بالاتر ايشان را منصوب ميكند . واقعأ گيج شدم به نظرم
دعوا سر لحاف ملاء كه مصداق الانش دودستگي و اختلاف بين جوانان و جامعه است حكايت ميكند ! (278239)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۱۸:۵۵
من در اثر نوشتن زیاد به شدت دست هایم درد می کرد و الان هم هنوز باهاشون مشکل دارم یه بنده خدایی به من گفت که افتادی تو خیابون و با باتوم جوون ها رو زدی که دستت درد گرفته...
خدایی هیچ وقت تو زندگی انقدر ناراحت نشده بودم
فقط بهش گفتم دست های من برای زدن هیچ وقت بالا نمیره هر وقت هم بالا رفت برای دعا برای شما بوده...
واقعا گل گفتی.. (278241)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۲۰:۲۵
شما تا به حال با دزد و تجاوزگران آشتي كرده ايد؟
حمايت از تجاوز و دزدي به نوعي همكاري با آنان است و اختلاف در اين موضوع، هر وقت كه باشد دوباره سرباز ميكند.
در ضمن يادتان باشد، رعايت حق تقدم، در هيچ جاي دنيا بر اساس خواهش و تمنا نيست و اگر حق با طرف مقابل باشد بايد به او اجازه عبور داد، حتي اگر طرف مقابل ماشين گران قيمت داشته باشد!

موفق باشيد. (278243)
 
خادم
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۲۱:۱۳
اي كاش سال 88 روزي به نام 22 خرداد نداشت . (278245)
 
سرخوش
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۲۱:۵۴
آفرین حرفهات معلومه که از دل برآمده که به دلم نشست.دل من هم برای یک رنگیها وصداقتهای سالهای گذشته تنگ شده . چند وقت هست که همه گوش میکنند یکی یک حرف کنایه دار بزنه تا شروع کنند به هتاکی و برچسب زدن .این متاسفانه توی خانواده ها هم رسوخ کرده. خداکنه توی دلهای همه ایرانیها یک زلزله بیاد .اونهم 10ریشتری که از کدورت ومنفعت طلبی وجنگ قدرت و...که الان روی دلها اومده هیچ اثری نمونه و اینها برن در اعماق دل زمین.خداکنه توی افکار ملت بزرگ ایران که اینروزها در گرداب بازی سیاسی دست وپامیزنه و داره غرق میشه وکسی هم به فکرشون نیست یک سیل عظیم بیاد وتمام این خاطرات تلخ این چند وقت رو باخودش ببره به اعماق اقیانوسها.خداکنه دوباره همه باهم دوست باشند .مثل اول انقلاب .مثل دوران جنگ . خداکنه تمام این اتفاقها خواب بد ماباشه وبه همین زودی یکی بیدارمون کنه .خداکنه خواب شوم استعمار پیر ووهابی های کثیف برای این ملت بزگ تعبیر نشه.خداکنه... (278246)
 
بهروز
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۲۷:۳۴
فرهنگ زائیده تفکرات یک جامعه است. تا وقتی که طرف مقابل را که از نظر فکری با ما متفاوت است را مرتد و طرد شده بدانیم همین اتفاق می افتد. بله متاسفانه این درست است این شکاف در حال شکل گرفتن است. البته تجربه چنین شکافی در دهه 60 نیز در ایران وجود دارد. بسیار فامیل ها و آشنایان و دوستان به علت اینکه از لحاظ فکری با هم متفاوت بودند دوستی ورابطه های صمیمانه را از دست داده اند. یادم است که یکی از آشنایان ما که بقول اون روزی ها جنبشی شده بود (مجاهدین خلق) یک روز اومد خونه ما و با بابام صحبت می کرد و می گفت حاج آقا اگه امشب زنم مریض بشه نصفه شب من که کاری جز این بلد نیستم که بیام در خونه شما و ازت خواهش کنم بیای تا بیمارستان منو برسونی پس چرا برای هیچ و پوچ مثلا تو حجتی هست و ما مجاهد با هم اختلاف داشته باشیم و حتی راضی به زندان رفتن همدیگر باشیم. در آن روز نه پدرم منظور او رو فهمید ونه ما ولی حالا به این نتیجه می رسم که او با همین منطق ساده تونست حرف بزرگی رو بگه. تا به کی ما باید چوب این جریانات رو بخوریم. یه زمانی بنا به سخنرانی حضرت امام خمینی که دستور لغو انجمن حجتیه رو داده بود هر روز که شهید ها رو می خواستن ببرن دفن کنن می اومدن در خونه ما شعار مرگ بر حجتی و مرگ بر انجمنی رو می دادن اون روزا ما بچه بودیم. بابای من انسان بسیار محترمی بود و نمی تونست جلوی بچه هاش چنین چیزی رو تحمل کنه و مریضی روانی گرفت .افسرده شد. در عین اینکه ابدا انجمن حجتیه کاری خلاف موازین شرع در قبل از انقلاب انجام نمی دادن.حالا دوباره می بینیم که افرادی از سران انجمن حجتیه دارن به قدرت می رسن و انگار دیگه بد نیست و روز به روز من منتظرم که بیان شعار بدن بگن درود بر حجتی. برای چه؟ به نظرم این قضایا ریشه در فرهنگ داره و کلمه بسیار مضحکی به نام تعصب. من به جایی رسیدم که به هیچی تعصب ندارم. اصلا برام مهم نیست که بقیه چطوری فکر می کنن. من به موسوی رای دادم ولی اصلا برام مهم نیست که داداشم به کی رای داده. آخه هردو طرف ماجرا کسان معصومی نیستند که بتوان با حداکثر توان ازشون حمایت کرد. بله جناب موسوی عضو حزب جمهوری بوده اند و در خیلی خشونتهای دهه 60 شرکت داشته و یا حداقل بی تفاوت بوده اند. همینطور جناب احمدی نژاد. مگر همین دکتر احمدی نژاد قسمت عمده خدمتش را در دولت هاشمی و حتی با پست های چون استانداری نگذرانده مگر او شهردار تهران در دوره خاتمی نبوده چرا تا اونوقت خاتمی و هاشمی بد نبودند وحالا بد شده اند. واقعا دوست دارم که نظرم رو منتشر کنید. باور کنین همین الان که این حرفها رو زدم بدنم به لرزه افتاده و همش یاد مریضی پدرم و سختی های دهه 60 به یادم میاد. پس بی تفاوت نباشیم ولی تا حد معقولش. (278248)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۲۹:۲۰
يك مربي هم به سندرم موسوي دچار شد
http://1shahed.blogfa.com/post-9.aspx (278249)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۳:۳۴:۲۴
اجازه بدین من هم یک خاطره تعریف کنم. چند سال پیش بود که زلزله بم رخ داد. من در اون موقع در کوی دانشگاه ساکن بودم. تعدادی از دانشجویان موفق شدند همون روز با هلال احمر به بم اعزام بشن. ما موندیم توی کوی دانشگاه. هلال احمر هم یک پایگاه جمع آوری کمک های مردمی زد توی کوی. از خیابون امیرآباد و خیابون های اطراف دسته دسته برای کمک می اومدند و پول و لباس و کنسرو و آب معدنی و... اهدا می کردند. ما هم سریع اینا رو بسته بندی می کردیم و توی کامیون بار می زدیم...

کمک و همدلی مردم خیلی دیدنی و امیدوار کننده بود... اما اینو می خوام عرض کنم: در همین حالی که ما مشغول بسته بندی اقلام مختلف بودیم، جماعتی هم بودند که ظاهراً از طبقه مرفه جامعه بودند. مثلاً آقاهای کراوات زده؛ یا دختر خانم های بزک کرده آن چنانی، با لباس های فاخر... بعضی از اینها وقتی از جلوی ما عبور می کردند عکس العمل های باورنکردنی ای داشتند. می گفتند این کمک رسانی شما کاری کاملاً بیهوده است... ما رو مسخره می کردند و می خندیدند. توهین می کردند! به ما و به مردم بم!

حالا شما نگاه کنید چه تیپ افرادی در روز عاشورا در تحرکات جنبش سبز دخیل بودند: کارگران زحمتکش؟ کشاورزان پرتلاش؟ یا مرفهین بی درد؟ البته من نمی خوام بگم همه کسانی که در آشوب ها بودند مرفه و بی درد بودند؛ اما انصافاً خیلی از آنها از سر بی دردی و سنگدلی این کارها رو می کنند.

وقتی دل وجود نداشته باشه همدلی هم بی معنی می شه. (278345)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۳۰:۵۴
در تهران مدتها است كه زلزله آمده است . اين كه يك مكانيك بشود رهبر مديريت و برنامه ريزي كشور يك زلزله نيست ؟! اين كه يك فارغ التحصيل دوره كارشناسي فلان مدرسه عالي فلان شهرستان به جاي آدم هاي متعهد و متخصص حقيقي و خوشنام و مجرب در امر خزانه ، بشود خزانه دار كل كشور ! يك زلزله نيست ؟ زلزله كه هست هيچ ، يك زلزله مداوم و اسلام برانداز و مردم برانداز و ايران برانداز است ! شايد براندازي نرم كه مي گويند همين باشد ؟ ! بالاخره يا زلزله است يا براندازي نرم يا.... (278251)
 
من
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۳:۰۴:۰۲
بله زلزله آمده ، اما در کاخ قدرت و ثروت مشتی بورژوا و الیگارشی نشین

مردم در امانند همینطور ایران و اسلام ، شما مراقب خودت باش (278329)
 
سرخوش
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۰۹:۲۶:۰۷
سلام . چه اسم بامسمایی برای خودت انتخاب کردی.به متن صحبتهات هم میخوره بارک ا... . فقط یادت باشه که این مردم انقلاب کردند برای ازبین رفتن من.سعی کن ما باشی عزیزم. ماامروز نیاز به وحدت وهم دلی داریم .به کسانی هم که اتهام وارد میکنند قوه قضائیه هست که رسیدگی کنه که امیدوارم اینکاررو زودتر وبارعایت بیطرفی کامل در مورد تمام مقصرین از هر دوطرف انجام بده.داداش من یعنی دیکتاتوری.مردم از دیکتاتور بیزارند.یادت نره (278638)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۳:۲۲:۳۰
چقدر مغروری! (278340)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۲۰:۱۷:۲۰
با این آقا مثلا ما میخواهیم مودت و مهربانی و دوستی برقرار کنیم؟
ایشونی که اینجور به شخص محبوب تعدادی نه چندان کم از افراد جامعه توهین میکنه؟
من نمی خواهم با ایشون دوست باشم در حالی که نمیتونه به عقاید من احترام بگذاره، در حالی که در متن اصلا هیچ بحثی راجع به شخص مورد علاقه ایشون نوشته نشده! (278510)
 
علی
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۳۲:۵۴
حالا این نوشته ها چه چیز خاصی داشت که در ستون اصلی الف ارائه شده؟! (278253)
 
hamwatani az alman
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۳:۱۶:۰۰
بعضی از آقايون مثل اينکه چشم احساسشون کور شده و نميتوانند اهمّيت اين متن رو درک کنند. (278335)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۴۶:۲۹
حوادث چند ماه اخير دمل چركيني است كه دهان باز كرده و يك موضوع تصنعي و ساختگي نيست كه به خواسته اين خانم يا هر كس ديگر به حال سابق برگردد. نتيجه سياستهاي غلط و سوء مديريت هايي كه سالها بر اين مملكت حاكم بوده بالاخره يك جا بايد آشكار شود اين جبر تاريخ است و مختص به جامعه ما هم نيست. اين خانم هم بجاي آرزوي ناممكن بهتر است آرزو كند كه عقلاء اگر عقلايي باشد فكري براي حل مشكلات تلنبار شده مملكت بكنند. (278264)
 
امیر
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۴۸:۵۲
سایت الف مرسی که وقت مرا تلف کردی با برون ریزی های یک خانم محترم.
راستی اون شب سمنو پزون روووووو واستون نگفتم... (278267)
 
رها
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۵۶:۰۵
نویسنده عزیز، مسئله فقط خوش اخلاقی نیست، برای همین اینقدر زود حل نمی شه!
فقط و فقط کینه نیست! در بعضی از پست ها و ارگانها اشتباهات بزرگی می شود که هنوز هم ادامه دارد، روی این اشتباهات پافشاری می شود و ادامه پیدا می کند! در خیلی از مسائل و مشکلات با کسی مشورت نمی شه و.......
خوب نمی شه که با این وضعیت چیزی رو فراموش کرد!
دل عده ایی شکسته، حق عده ایی ضایع شده و......
باید اول این مسائل حل شود، رویه ها و روش ها عوض شود تا برسیم به آرامش و خنده و صمیمیت و مهمانی و روال عادی و شیرین زندگی!
به امید ایرانی اباد و سربلند و حقیقتا اسلامی نه.....! (278270)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۳:۲۹:۱۹
به خیلیها تمهت زده شده، هویتمان لگد مال شده، ارزشهایمان زیر سؤال رفته، رایمان تحقیر شده ،مدتی امنیتمان از دست رفته و همچنان امنیت خاطرمان، برخی بستگانمان دیگر دیندار نیستند، با هم جنگیده ایم سر چیزهایی که اعتقاد داریم! ولی در بسیاری موارد اصل اعتقاد و هدفمان یکی بوده و دیگری را در صدد ضایع کردنش دیدیم. باز هم میتوان با تکیه بر همان اصول دلها را بهم نزدیک کرد بشرط آنکه سقوط نکرده باشیم. بشرط آنکه خطاکاران مجازات شوند. بشرط آنکه شفاف شویم، بشرط آنکه به اشتباهاتمان اعتراف کنیم. و بشرط آنکه هدف واحدمان را دوباره تعریف کنیم. ما یک ملتیم و هم سرنوشت. میتوانیم عمیقاً یکدیگر را دوست بداریم. (278342)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۱:۵۹:۰۸
در تهران زلزله آمده شما خبر ندارید (278273)
 
amiri
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۲:۰۲:۰۰
چه اصراری به یاداوری کلمه تجاوز ان هم توسط یک خانم بود. (278279)
 
هموطن
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۵:۱۷:۵۰
شما يا با خانم بودن نويسنده مشکل دارین، يا نميدونين که گروه قابل توجّهی از تحصيل کرده ها، مخصوصاً کسانی که کتک کاری کوی دانشگاه رو ديدن و برای هم تعريف کردند، دروغ آقای کرّوبی رو باور کردند. (يا هر دوش) (278795)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۲:۰۴:۰۴
سلام، به نظر من یکی از بزرگترین عیبهای ما ایرانی ها شاید هم شیعیان بیش از حد احساسی بودنمان است که در این دنیای وانفسا هر از گاهی منتظر بلایی هستیم تا در جمع و اجتماع ما اتحاد و وحدت و از این جور چیزها ایجاد کند . اگر یک مقدار تعقل را چاشنی کار کنیم می توانیم این اتحاد اتفاقی را در زندگی و جامعه ی خود معقولانه و قانونمند و به قول سیاسیون نهادینه کنیم . البته فقط یک جو همت و صداقت لازم داره. (278281)
 
سحر
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۲:۰۸:۵۶
نويسنده عزيز از نوشته زيباتون ممنونم... فقط دلم مي خواست اين نوشته رو در تيراژ بالا تكثير كرده و به همه وستان وطن پرست چه سبز چه آبي چه سفيد مي دادم...اي كاش مي فهميدن با اين حرفهاي سياسي بي سر و ته تنها چيز عايد ملت شده بي حرمتي و نا امنيتي و هرج ومرج و در آخر اعصاب داغون برا مردمي كه كشورشونو دوست دارن و از سختي معيشت هم نالانن و گرفتار مشكلات معيشتي هستن( اينو برا اين گفتم كه حضرات فكر مي كنن جماعت اعتراض كننده به وضعيت معيشتي معترض هستند در صورتي كه ما هم از اوضاع اسف بار اقتصادي به ستوه آمديم اما جنگ سياست به مراتب بيشتر با روح روانمان بازي ميكند) اي كاش مردم كمي بيشتر هم را دوست مي داشتن! (278286)
 
پوریا
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۲:۰۹:۰۶
سرچشمه تمام مفاسد دروغ ، حرص و دورویی است . (278288)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۲:۱۱:۴۱
همه ما سهم محمد رضا شاه و منافقان و آمریکا و اسراییل و ....را در عقب نگاه داشتن جامعه ما و خرابکاری در منافع ملی مان را میدانیم یا اگر ندانیم صدا وسیما باصدها کانال رادیویی و تلویزیون و استانی وشهرستانی و بالاخص روزنامه کیهان و .......به ما مانند قرص استامینوفن 24ساعته یاد آوری میکنند ولی ما نفهمیدیم سهم اداره کنندگان این مملکت به نسبت اختیاراتی زیادی که دارند از این اوضاع نا بسامان اقتصادی و اجتماعی چیست آیا سهمی دارند یا نه من فکر نیمکنم کشوری مانند ژاپن یا آمریکا تمام مشکلاتشان را به القاعده و ایران و کره شمالی حواله کنند و اینجوری مردمشون را سر کار بگذارند . آری عزیر کارگروهی کردن نیاز به فرهنگ سازی دارد فرهنگ سازی هم کار صدا وسیما میباشد ولی صدا وسیمای ما کارهای بسیار مهمتر از این حرفها دارد مانند حواله دادن 24 ساعته مشکلات خورد وریز به جاهای مختلف سانسور اخباری که دم به ساعت از یک سوراخی نشت میکند دادن آمار بیکاری در ایتالیا و فرانسه و آمریکا و جهنم دره و ...
پخش اغراق آمیز اخبار نوار غزه حتی در بین برنامه خردسالان خوب دیگه وقتی برای اینگونه فعالیتهای اجتماعی برایشان نمیماند مجریهایش هم میایند ظاهرشون یک چیز را نشون میده ولی واسه مردم حدیث و روایت میخونند بعد از مدتی که بین عوام الناس جایی باز کردن میرن توی شبکه های اونور آبی و انگار نه انگار که این آقا
یا خانوم تا دیروز داشت مردم ایران را به راه راست هدایت میکرد ه . (278291)
 
کاظم
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۲:۱۴:۳۴
خدا کند که دلها دوباره متحد شوند. زیارت جامعه کبیره حب و موالات اهل بیت را عامل نزدیکی دلها می خواند. باید به این ریسمان محکم چنگ بزنیم.
اما فراموش هم نکنیم که نیروهای منتقد و معاند نظام خیلی پررو تشریف دارند. در کجای دنیا اینقدر آزادی هست که بی مهابا این همه تهمت را در هر جلسه ای بگویند . الان شما روی حس انسان دوستی خودت کوتاه بیایی ، آنها انسان دوستی را نمی بینند بلکه خود را بر حق می دانند و دوباره همان تهمتها را این بار وقیحانه تر مطرح می کنند. من این را تجربه کرده ام. متاسفانه این دشمنیها و تهمتها غالبا از سوی کسانی مطرح می شود که اگر انقلاب نبود نه ثروتی داشتند و نه مدرکی و نه سوادی که افکار مشوش خود را سامان دهند و به رشته ی کلام و تحریر در آورند.
کاش آنها به اصل خود بازگردند و ببینند که چه بودند و به برکت انقلاب چه شده اند و چه نرمشی با آنها از سوی نظام و مردم عادی طرفدار نظام شده است. از وقاحت خود بکاهند.
آنگاه کرامت غاطبه مردم خوب و دوستدار نظام فضا را تلطیف خواهد کرد (278292)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۲:۱۴:۵۱
لیلی خانم خیلی جدّی گرفتید که با راه دادن به مردم تا آخر شب شارژ می شوید و یا لرزتان می گیرد که بعد دلتان اینقدر تنگ مرده شدنتان برای یکدیگر شود .کمی آهسته تر برانید راه بند نیاید . (278293)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۲:۱۹:۰۰
ببينيد زماني كه از همه گروهها در اداره كشور استفاده نشود عده اي از اي دهندگان به انان احساس سرخوردگي مي كنند.من شديدا موافق تشكيل كابينه وحدت ملي هستم تا به ارامش برسيم و همه را راضي كنيم. (278296)
 
S. A
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۲:۲۲:۵۴

نميشه \"8 ماه لعنتي را فراموش كرد\" ولي ايكاش ميشد با احترام به نوع نگرش، تفكر و اعتقادات يكديگر \" امشب طاهره اينا شام بيايند منزل ما\"! (278301)
 
شهروز
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۲:۲۶:۴۲
خدارو شکر ما از این مشکلات نداشتیم من به احمدی نژاد رای دادم برادرم و خانومش به موسوی. از اولش باهم صمیمی بودیم حالا هم هستیم با این تفاوت که من هنوز طرفدار احمدی نژادم ولی برادرم و خانومش دیگه طرفدار موسوی نیستن توی این مدت خیلی چیزها مشخص شد خیلی ها شخصیت واقعی شون رو به مردم نشون دادن (278306)
 
يك جوان
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۲:۲۶:۵۰
سلام
در مورد مطلب فوق چند نكته قابل ذكر است؛
1- اينكه اول بايد درون خود زلزله ايجاد كنيد.اينكه خود شما در مقابل هم وطن خود گذشت داشته باشيد.البته ظاهرا پيش لرزه هايش در حال رخ دادن است؛
2- در مورد سرمايه اجتماعي كه گفتيد اين نقش را اول خانواده بايد ايجاد كند.خود شما مي گوييد عده اي بازنشسته نظا فت مي كنند.پس اين يك حركت خود جوش است.اما اين به اين منظور نيست كه دولت هيچ وظيفه اي ندارد .
3- دعوا و كدورت خوب نيست و اين اتفا قات امروز هم دعوا نيست.دفاع از تهمتي بي پايه و اساس.
و جدايي كه بين شما رخ داده نشان از همان ضعف اجتماعي نه چيز دبگر..
4- اما با خواسته اخر شما موا فقم.خدا كند در دلهاي ما زلزله بيايد نه بخا طر شنيدن گل و بلبل بلكه صا حب امر حضرت بقية الله (عج) بيبيند تا دنيا گلستان شود ان شِا الله...
با آ رزوي موفقيت براي شما (278307)
 
ابراهيم قنبري
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۲:۲۹:۲۸
به نام خدا
سركار خانم محسني ، مهرباني را بياموزيم ... (278309)
 
مرتضي
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۲:۳۲:۵۴
اري ايكاش اينطوربودوهمه يك ايران آباداسلامي مي ساختيم وانقدردل رهبرمان راباكارهايمان خون نميكرديم ومشتي بردهن بيگانگان مزديم ايكاش ايكاش (278314)
 
محمود
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۳:۱۷:۱۳
فقط کافیست اخبار 20 شبکه خبر را گوش کنید کمبودها و مشکلات به چه شکلی در کشور وجود دارد. مثلا وزیر آموزش و پرورش (دیروز 28/10/88) چقدر از کمبودها و مدیریت غلط وزرای قبلی می نالید و چند هزار دانش آموز فاقد معلم هستند و 300 هزار نفر را زودهنگام بازنشسته کرده اند و از افراد روز مزد شرکتی برای تدریس استفاده می کنند و ... ! راستی در اروپا چنین مشکلی هست؟ در حالی که در اروپا بنا به قانون آموزش و پرورش چنانچه در هر مقطع و کلاسی سه دانش آموز مسلمان باشند مدرسه موظف است که معلم دینی برایشان استخدام کند! باور نمی کنید؟ این قانون در فنلاند اجرا می شود. (278336)
 
میم نون
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۳:۴۲:۴۴
چطور جرات کردید از تجاوز تو کهریزک حرف بزنید ، همون یک جمله ی بظاهر بی ارزش تو این نوشته ی کاملا بی ارزش ،،،، می دونید چه معنی داره ؟ (278348)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۴:۵۰:۱۲
من با یکی از دوستان بسیار نزدیک اختلاف عقیده 180 درجه ای داریم ولی همچنان رابطه امان بسیار خوب است زیرا فرهنگ بحث کرن و احترام به نظر مخالف چیزی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. (278403)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۵:۰۸:۱۲
نتيجه شعار نه غزه نه لبنان

الان در هاييتي زلزله اومده و دويست هزار كشته و سه ميليون گرسنه رو دستشون مونده

به ما هم ربطي نداره اونا يك كشور ديگه هستند و بايد مشكلات خودشونو حل كنند

شرم آوره كه در كشور ما هيچ واكنش عمومي براي كمك به اين فاجعه ديده نمي شه

اميدواريم به قول يكي از دوستان همين سايت در آينده مردم به رشدي برسند كه اين مرزها از ميان برود

اما اگر آن روز بيايد در مورد ما خواهند نوشت كه

زماني انسان در اوج غرور بود و ادعاي پيشرفت داشت اما گله هاي انساني با سيم خاردار از هم جدا بودند و نام هر اصطبل را كشور گذاشته بودند و اگر انسانهاي آن طرف سيم خاردار از گرسنگي مي مردند كسي به داد آنها نمي رسيد چون از كشوري ديگر بودند

كاش آينده زودتر بيايد تا از اين وضع شرم آور خلاص شويم

و كاش آينده همين امروز بود تا كسي در مورد ما چنين شرم آور قضاوت نمي كرد (278411)
 
آنتي سبز
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۵:۲۳:۳۹
كساني كه با شعار نه غزه نه لبنان به ميدان آمدند الان مي توانند نان اين شعار را بخورند كه گواراي وجودشان

در هائيتي سه ميليون گرسنه و آواره با مرگ دست و پنجه نرم مي كنند اما در كشور ما كسي جرئت جمع آوري كمك هاي مردمي را ندارد

نه غزه نه لبنان يك شعار قبيله گرايانه و ضد اخلاقي است

از انسانيت به دور است كه عده اي انسان در گرسنگي و اضطراب با مرگ دست به گريبان باشند آنوقت ما ساكت و آرام باشيم اگر مسلمان نيستيم آزاد مرد باشيم

آنروز كه در بم زلزله آمد حضور كشورهاي جهان صحنه زيباي اخلاق و انسانيت را به نمايش گذاشت و اكنون نوبت ماست (278414)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۵:۲۷:۱۷
جواب شما رو جاری محترمتان داده (278415)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۵:۳۹:۰۱
دست به دست دهیم به مهر ، میهن خویش را کنیم آباد (278417)
 
جواد.ت
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۶:۱۸:۴۷
صداقت این خواهر مهربان قابل ستایش می باشد، ولی آیا بهتر نبود در این مقاله برای حفظ آبرو و حرمت بستگان نزدیک خود از یک اسم مستعار استفاده کنید !
در هر حال آرزوی شما خواهر عزیز، ( یکدلی ،محبت و نوع دوستی ، گذشت وایثارمردم به یکدیگر ) آرزوی همه هموطنان است. (278434)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۶:۳۴:۱۱
چرا در تهران ؟ كل ايران زلزله بيايد (278439)
 
طبیعی است
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۷:۱۳:۵۸
وقتی نخبگانی دروغ گو مانند موسوی که 25 ملیون را دروغ اعلام می کنند بتوانند سال ها در لباس دین و انقلاب و اسلام مردم را فریب دهند این شکاف های اجتماعی طبیعی است.البته دیری نخواهد گذشت و گذر زمان مسائل را روشن تر خواهد کرد. (278449)
 
سید
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۷:۵۷:۱۷
مگه زندان جای تجاوزه! کسی که این کار رو بکنه که زندان بان نمی شه میره سراغ کار دیگه!
کروبی دست بردار ! حیا کن!
اینو چرا نمیارن تلویزیزون دروغهاش رو بشه! (278471)
 
عمو
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۹:۰۷:۲۷
بنام خدا
خواهر محترم ظاهرا اولین بار بوده که یک کار داوطلبانه و از روی گذشت انجام داده اید (که نمی دانم حق طرف مقابل بوده و یا اینکه ورود ممنوع را می خواسته عبور کنه!) و اونوقت شما یا مدیریت سایت عنوانی بر آن گذاشته اید که حتی اگر مفهوم مخالف را در نظر داشته اید و علامت(!) را بطور دو پهلو کنار آن گذاشته اید نشانه ای از بی خبری عمیق است.
میدانید زلزله یعنی چه؟آیا تاکنون در یک زلزله بوده اید؟
من در یک زلزله 3/6 ریشتری بوده ام و همیشه دعا می کنم که خداوند این ابتلا عظیم را از سر مردم بگرداند.زلزله اگر بیاید خانه هایی بر سر مردم فرو می ریزد که از سر ناداری با حداقال مصالح ساخته شده که اتفاقا خانه افرادی است که کشورشان را نه از سر سیاست بازی که از سر پاکبازی( چنانکه در جنگ دیدیم) و دقیقا بعنوان فرضیه مذهبی و میهنی ( بقول امام راحل مشروع ملی) می خواهند . آنها که از حداقل هایشان هم بخاطر حفظ کشور گذشتند و بنام خدا تنها هستی با ارزش خود یعنی فرزندانشان را به جنگ فرستادند و در همان زمان کسانی نوعی که بر سیاست با جار ی و ناجاری دعوا می کردند فرزندانشان برای ذخیره روز مبادا به خارج فرستادند.
یاد بگیریم که سیاست و علایق مربوط به آن را در بحث های خانوداگی جایگزین حسادت های فامیلی نکنیم و برای آشتی با افرادی همانند خودمان که نه از سر استدلال بلکه از روی تعصب بر فردی یا جریانی پافشاری می کنند زلزله حتی بشوخی هم آرزو نکنیم.
خداوند همه مرضای اسلام را شفا دهد اول از همه من!
آمین بگوییددوستان شاید شما هم نیازمند باشید. (278496)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۱۹:۳۷:۳۴
تو خانواده ما که 7 ماهی است زلزله اومده حقوق بازنشستگی پدرم 40000 تومان کم شده. 400000 تومان شده 360000 تومان. بعدا آقایون هنوز دنبال این هستید تا با این مطالب چندش آور خودتونو حق و طرف مقابلتونو باطل نشون بدین، آقا به خدا این بازیا قدیمی شده به فکر مردم باشید (278501)
 
hadi
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۲۰:۳۰:۴۸
چرا قانون شکنی موسوی در تخریب امنیت ملی هیچ مقاله ای در الف ندارد؟ اما ناسزا به دولت هر روز در صدر کار الف است؟
چرا خون سربازان نیروی انتظامی و بسیج هیچ دادخواهی در الف ندارد اما پیگیری خون کهریزکی ها پیگیری می شود؟
از ندا آقا سلطان حرف زده می شود ولی از آن مادر و دختر بسیجی چادری که در آشوبها کشته شدند حرفی نیست؟

آیا خون و آبروی عده ای حراج است تیترهای شماست و خون و آبروی عده ای محترم ؟ (278516)
 
جمشيدي
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۲۰:۳۵:۰۰
خانم محسني قشنگ نوشته بوديد اما فقط قشنگ نوشته بوديد
مي دونيد اشكال كار كجاست؟
اشكال اونجاييه كه شما
هنوز جاري تونو كه ميگيد اين همه دلتنگش هستيد، \"‌افراطي سبز\"‌خطاب مي كنيد... هنوز نمي خواين كلامتونو اصلاح كنيد اون وقت دنبال اومدن زلزله ايد
. كاش ما ادمها انقدر غافل از كلام و سخنمون و تاثير كلام بر اطرافيانمون نبوديم... (278518)
 
مجید اصفهان
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۲۱:۱۷:۰۸
ای کاش در افکار مسئولین زلزله بییاید !در رفتار !در کردار!در گفتار!............. (278525)
 
خارج نشين
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۲۱:۴۵:۲۵
شما الفی ها گمان ميکنيد خیلی باهوشيد. تمام اين عقده گشايی خانم برای اين بود که بازهم جماعت سبز بيایند به ميدان و عقده های ناگشوده توکلی را بگشایند.
اقای توکلی سنگ برانی علیه دولت را هرجو که بتواند جور میکند. حتی با مطالب بظاهر \"مثبت\"! ميدانم اين تکه در اظهار نظر ها منعکس نخواهد شد. انتظار بیش از اين هم از بظاهر \"مثبت \" ها ندارم. (278537)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۲۲:۱۱:۴۲
عحب داستان مسخره ای !
میخواین همه چیز رو ماست مالی کنید و همه ی اغتشاشات و اعمال خلاف قانون یک عده فراموش بشه !
خیلی زرنگید ! ولی مردم از شما زرنگ تر هستند (278545)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۲۲:۴۷:۱۸
همه خانواده من بر یک عقیده هستن شما را نمی دانم (278558)
 
نعمتی
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۲۳:۴۷:۵۷
سلام. وقتی تاریخ سقیفه را مطالعه می کنی متوجه میشی که بسیاری از مردم بی خیالی طی کردند تا دست علی بسته شد. وقایعی که مسیر اسلام را عوض کرد ریشه در وقت نشناسی ، نشناختن دوست از دشمن ، احساسی عمل کردن و خلاصه ریشه در هوای نفس و بی بصیرتی مردم داشت.ما باید اول راهمان را بشناسیم ، بعدبین دوست و دشمن و منافق و ساده لوح تمیز قائل بشیم و بعد از ایمان به راه خود بدون هوای نفس و فقط بخاطر خدا از دشمن تبری و با دوست تولا و با نادان مدارا کنیم. هل الدین الا الحب و البغض . بعد از وقایع عاشورا دیگر دوست از دشمن قربال شده و همه چیز مشخص شده. مبادا گول احساس یا شعارهای تزیین شده شیطانی را بخوریم و دشمن را فراموش کنیم و یک روز قران را و روز دیگر سر امام خود را بالای نی ببینیم. خواهرم ببین اگر بدون هوای نفس و فقط برای رضای خدا خشم گرفته ای خوش به حالت و التماس دعا.اگر نه منتظر باش تا خدا تو را هم قربال کند. (278580)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۰۰:۴۱:۵۰
نه این جوری آروم نمی شه. اگه یه نگاه به کامنت ها بکونید هنوز کینه طرفین نسبت به هم می بینید.
باید یاد بگیریم از ته دل به مخالف سلام بگیم.

... چه زیبا به همسرش نامه نوشت.

عزیز من!
اگر زاویه دیدمان نسبت به چیزی یكی نیست، بگذار یكی نباشد .
بگذار در عین وحدت مستقل باشیم.
بخواه كه در عین یكی بودن، یكی نباشیم.
بخواه كه همدیگر را كامل كنیم نه ناپدید .
بگذار صبورانه و مهرمندانه درباب هر چیز كه مورد اختلاف ماست، بحث كنیم،
اما نخواهیم كه بحث، ما را به نقطه مطلقا واحدی برساند.
بحث، باید ما را به ادراك متقابل برساند نه فنای متقابل.\" (278469)
 
یه بنده خدا !
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۰۱:۱۴:۳۶
با عرض سلام و ادب

سرکار خانم لیلی محسنی

مرقومه جالبی بود . نظرات خوانندگان محترم هم جالب بود . اما قسمت ناجالب موضوع اینستکه اساساٌ ما ایرانیها آستانه تحمل کمی داریم . ( لطفاٌ ایراد نگیرید به این جمله . این هم یه نظره . از کشورهای خارجی هم بی خبرم) لذا با یه تنش کوچولو همه چیزمون به هم میریزه و این قطعاٌ اشتباه است .
و البته در مورد آمریکاییها شاید اینطور نباشه در عین اینکه تا فرجه ای دست میده نهایت وحشیگری و خشونت رو بخرج میدهند .
و اما موضوع اصلی که خیلی به شما و جاریتون مربوط نیست اینستکه دو جریان با هم به مشکل خوردند به شما چه ؟ تیم پرسپولیس و استقلال هر روز خدا با هم سر جنگند ، خوب به هوادارنشون چه ؟
متأسفانه ما وقتی اظهار نظر می کنیم تا فیها خالدونش رو پیش میریم و میشود تعصب الکی و کور .
لذا به راحتی دعوامون میشه و قهر میکنیم و از این حرفها .
چه اشکالی داره جاری شما که قطعاٌ انسان شرفی است (چرا که شما لحظات خوبی را با او سپری کردید) و قطعاٌ در این مورد خاص مثل خیلیها گول خورده را ببخشید و بدون توجه به گرایشات سیاسی احساسی و با رأفت آمد و شد کنید .
کاری که من میکنم و مشکلی هم نداشت . نخ تنها بد نبود که از این رهگذر ارشاداتی هم داشتم و ادله هایی را برای مخاطبین گول خورده بیان می کردم که به هر حال ده تا یکی مؤثر واقع میشد و حداقل به فکر فرو می رفتند .
متقابلاٌ آنها نیز دلایلی می آوردند که بنده در مقام تحقیق بر می آمدم و راجع به آن فکر می کردم و صحت و سقم عقایدم را چک می کردم .
در هر صورت به لطف خدا توفیقات الهی با ماست و سر سوزنی از آن دریای عظیم را در راهپیمایی عظیم مردمی دیدید و دیدند .
پس فارغ از دعوا مرافعه های سیاسی (و نه عقاید سیاسی که سیاست و دیانت ما عین هم است) بروید سراغ سرکارخانم جاریتون . شاید مورد لطف و هدایت خداوند قرار گرفت و افکارش اصلاح شد .
در مورد کهریزک هم عرض می کنم هر چی آدم ناجور و عوضی و چاقوکش و بی پدر و مادر و کیف قاپ و زورگیر بود در آنجا بودند .
اشتباه ... این بود که این بدبختا رو بردند اونجا .
ا...

والعاقبه اللمتقین (278438)
 
صبا
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۰۶:۲۲:۳۳
بنظر میرسد نگارنده این مطلب به دنبال سوژه های فیلم های فارسی قبل از انقلاب است دعوا و مرافعه و بد مستی و بعد هم همه چیز به خوبی و خوشی ! تمام میشد. مثل اینکه بعضی از شرکت کنندگان در بحث در دنیایی متفاوت از جهان کنونی زندگی میکنند. بنظر میرسد اوضاع بحرانی جهانی که نیرویی سعی دارد آن را به جانب یک قطبی شدن ببرد مانند زمان فاشیست هیتلری و اکنون به سرکردگی امپریالیست آمریکا و صهیونیست ها و دیگر نیرویی که سعی دارد در جهت اتحاد چند قطبی شدن جهان حرکت کنند را نمی بینند و یا نمی خواهند ببینند .

مسلما برای پیشرفت جامعه می باید هدفمند بود. و برای هدفمند بودن در درجه اول افراد فعال می باید وضعیت خودشان را مشخص کنند . می خواهند به سمت و سوی منافع چه طبقاتی در جامعه عمل کنند؟ جواب صریح و روشن به این سئوال مرزها و خط کشی ها را مشخص میکند اگر چه افراد سعی دارند خود را زیر نقاب های مختلف پنهان کنند و خود را مدافع طبقه ای نشان دهند اما در عمل به سود طبقات مورد علاقه اشان قدم بر میدارند اما با یک چالش و مرزبندی مشخص بقول معروف پته همه اشان روی آب می ریزد.

نتیجتا این دو خط موازی ادامه خواهد داشت و مبارزه مسیر تکاملی خود را طی خواهد کردو مناسبات فامیلی و یا دوستی اشخاص در این مرحله برای کسانی که وارد کار مبارزاتی میشوند و در پی تغییر شرائط و اوضاع هستند ابدا تعیین کننده نیست . به بیانی دیگر یا می باید تسلیم شرایط شد و منتظر ماند تا نیرویی کاری را تغییر دهد ( جهان بینی و فلسفه ای که گروهی به آن معتقدند ) و مدام ناله و شکایت کرد و حرفهای شعاری و روشنفکری داد و شعر و مقاله نوشت و یا می باید اهل عمل بود و به تغییر اعتقاد داشت ( نوع دیگری از جهان بینی ) بنابراین بدون حرکت و عمل اجتماعی تغییر بوجود نخواهد آمد و یا میدان برای کسانی باز خواهد شد که تغییرات را به نفع طبقه خود انجام میدهند.

در اینجا لازم است که از دکتر احمدی نژاد به عنوان کسی که نامش در تاریخ ایران جای ویژه ای خواهد داشت نام برد. ایشان با تغییر ات بسیار اساسی در شیوه کار دیپلماسی خود باعث شدند معیارهای تعیین شده ای که به نفع طبقات مرفه به شکل قوانین غیرقابل تغییر و خط قرمز به جوامع مختلف تحمیل شده بود دچار دگرگونی شود. دکتر احمدی نژاد نشان داد که فردی است که از موقعیت شغلی خود و قتی به تریبونی دست پیدا میکند در جهت منافع طبقات محروم قدم برمیدارد ( بر خلاف عرف معمول که اشخاص با شغل و مقام و پول به طرف لیبرالیزم رو می آورند) نتیجتا روحیه انقلابی ایشان باعث شد که مورد شدیدترین حملات چه از داخل و چه از خارج قرار گیرند.درست است که در طول تاریخ مبارزات استقلال طلبانه ایران ، این حملات به افراد صادق و خادم بوده است اما امید است انسانهای صادق با توجه به اینکه هر انسانی دارای نقطه ضعف هایی میباشد به اصلی ترین و مهم ترین کارهای دکتر احمدی نژاد که مقاومت برای منافع ملی ایران بوده توجه داشته باشند و در نظر داشته باشند مغرضینی که از ادبیات \" تنش زدائی \" و \" خط آفرینی \" برای ایران استفاده میکنند تا دکتر احمدی نژاد را مورد نکوهش قرار دهند جوابگو باشند آیا مصدق هم برای ایران خطر آفرید که او را از بین بردند ؟ و اتفاقا سیاست احمدی نژاد جلوی دشمن را گرفت و تاریخ ثابت خواهد کرد که ایشان حتی از زنده یاد مصدق هم ملی تر هستند و مسلما در یک بحث سازنده میتوان این ادعا را ثابت کرد. (278615)
 
کریم
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۰:۰۸:۱۰
پیشنهاد مکنم ایشان به جای اینکه در حرف به نفع طبقات مرفه سخنرانی کنند و از الگو گیری سایر ممالک جهان از ایران سخنرانی کنند بیاییند و اگر به راستی توان انجام کاری ( هر چند بی اهمیت ) را دارند فاصله طبقاتی را کم کنند و رفاه اجتماعی را بالا ببرند بقیه کارهای بزرگ پیش کش! (278651)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۰۸:۱۸:۳۳
نمي خواهد آرزو كنيد كه در ايران زلزله بيايد چون در ايران زلزله آمده است نه تنها زلزله آمده بلكه سونامي هم آمده و الان هم دوران پس از آن است (278627)
 
hgfdhgfh
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۰۸:۳۵:۵۴
تمام این فتنه ها زیر سر این مثلث شومه چرا هنوز خاتمی و موسوی و کروبی دستگیر و محاکمه نشدند؟ (278631)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۰۹:۳۴:۱۰
صبا خانم من محرومینی را دیدم که در سفرهای استانی وام بلاعوض خشکسالی گرفتن و 10و7 ملیونی ولی این وام رو وارد کار قاچاق مواد مخدر کردن کمک به محرومین خوبه ولی باید ببینید این پول دست چه آدمی میرسه (278641)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۰:۰۵:۴۷
به نظر من یکی از دلایل اصلی شکست احتمالی طرح هدفمندکردن یارانه ها همین نبود سرمایه اجتماعی در شرایط فعلی کشور است. موضوعی که در لای بی برنامه گی های طرح گم شده است. (278650)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۰:۲۲:۰۷
در تهران زلزله اما نه در تمام تهران بلکه در برخی از نقاط شمال تهران
وقتی موسوی به دروغگو در هنگام رای گیری گفت من رای اوردم
وقتی هنوز رای ها شمارش نشده داد بیداد ابطال را سر داد واز ما بهترون در برخی از نقاط شمال تهران میزان رای رای نه مردم بلکه خود دانستن وجهوریت را زیر سوال بردند وبعد از دعوای ومخالف موسوی با جمهوریت به سراغ اسلامیت ان رفت خدا را شکر امام گفت جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم ونه یک کلمه زیاد
موسوی با هر دو این کلمات جنگید واگر این جمهوری اسلامی سه کلمه بود با ان هم میجنگید (278653)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۰:۳۳:۴۴
نه غزه نه لبنان نه هاييتي

به ما چه در هاييتي زلزله اومده اونا كه ايراني نيستند پس حقشونه (278660)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۲:۲۷:۱۱
ما کوتاه نخواهیم آمد
موسوی را محاکمه کنید.
یاعلی مدد (278715)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۴:۲۵:۲۸
اين كه همه با هم خوب باشند و در صلح و اينجور چيزا مسالمت داشته باشند خوبه ولي يه ولي داره

هيچكس با هموطن خودش دعوا نداره حتي اگه يه مدت به اشتباه برن چرا كه در كل شعور جمعي يه جامعه مربوط به همه جامعه است و با مردم حتي عده كم نبايد طرف شد البته وقتي كه اشتباهشون رو پزيرفتند.
ولي در رابطه به اشتباه خواص كه اشتباه عموم رو در بر داره بايد جور ديگه اي برخورد كرد.

ميگن آقايان محتشمي و خاتمي و ... توبه نامه نوشتند خوب آيا بايد براحتي همه چيز رو نديد گرفت و با احترام ميدون رو دوباره به اينها سپرد اگه خدا ميخواد ببخشه ميتونه ولي ما بعنوان انسان از نيتهاي پنهان و يا صداقتشون بي خبريم و عقل ميگه بايد احتياط كرد
اين براي همه صدق ميكنه چه موسوي چه اين دوست آقاي احمدي نژاد و چه ....

پس اگر كفگير بعضي ها به ته ديگ رسيد و همه بافته هاي خود رو پنبه ديدند بعد اومدن توبه كنند و يه عده هم كه تا ديروز هر كاري خواستند كردند حالا كه اوضاع رو قمر در عقرب ديدند صداي واسلاما سردادند و همانند اصحاب معاويه قرآن بر سر نيزه كردند و با پيام صلح جويي وارد شدند آيا عقلاني است كه براحتي دست آنها را فشرد و كرسي باخته آنها را به آنها بازگردوند.

عقلا جواب بدهند
اگر اينها موفق مي شدند و به خواسته هايشان ميرسيدند آيا باز هم شعار صلح و صفا و دوستي و ...... سر ميدادند. (278774)
 
مجید
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۴:۴۰:۲۷
عمرن بعضی از دوستای اصولگرای نضامی بزارن کسی با کسی اشتی کنه
نکنه تهران قراره زلزله بیاد تا همه فراموش کنن چی شده (278777)
 
برديا
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۶:۱۹:۲۰
من و چند تا از دوستام هم خيلي وقته كه شروع كرديم به كنار گذاشتن كدورت ها اما نه به توصيه شما كه تازه الان يادت اومده شايد الان هم قدر دوستي مونو بهتر ميدونيم هم در برابر متلك مقاوم تر شديم و همه ي خانواده ها تا اونجايي كه من ميدونم روابطشون مثل قبل شده و متاسفم براي خونواده اي كه هنوز با هم دعوا دارن اونها اصلا خونواده نيستن
هالا نگاه كنيد در شرايتي كه همه دارن تلخي ها رو جبران مي كنن شما با اين مطلب القا مي گنيد كه تلاش شما براي بهبود روابط فايده نداره و دست از اين كار بكشيد
شما خودتو درست كن بعد مي بيني كه همه چيز درسته و سر جاشه (278823)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۲۲:۲۸:۱۹
2 تا نکته در مورد این نوشته:
1- در این مدت چه کردیم که مسجد که جایگاهی برای مسافران و در راه ماندگان و بنده ها بود، بعد از نماز به درش قفل و زنجیر می زنن؟ من خودم بارها دیدم که دوستان در مسافرت های شبانه گله دارند چرا که قبلا به شهری که می رسیدند در صورت بسته بودن هتل شب را در مسجد سر کرده و صبح بعد از نماز به مسیر ادامه می دادند اما الان به کجا رسیده ایم؟

2- حرکت شما در مقابل جاریتان نمونه کوچکی از رفتار دوستان حک.متی و اسما انقلابی با معترضین و مردم این مملکت است. برخوردی که باعث شد اوضاع جامعه مثل امروز بشه. (278976)
 
حامي رهبر
۱۳۸۸-۱۱-۰۱ ۰۰:۲۹:۲۶
خواهر گرامي
باسلام
چرا اصرار به پابرجابودن اين رابطه ها داريد. اين رابطه ها مطمئن باش كه از اول هم متزلزل بوده و فقط منتظر يك فرصت بوده تا دملش سرباز كند
بنظر من اگر اين رابطه ها قطع باشد بهتر است. ما هم خوشبختانه از اين گونه قطع رابطه ها داشتيم . ولي بقول آقايمان سيدعلي بدنبال هر ريزش رويش است.ناراحت نيستم چه بسا كه دوستان خوبي را نيز پيدا كردم (279015)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۱ ۰۲:۲۴:۴۳
جدیدا سبزها دیگه با اونوریها وصلت نمی کنن، منت کشی نکنید (279043)
 
حسن علوی
۱۳۸۸-۱۱-۰۱ ۰۹:۳۷:۳۳
باید با پذیرش حکمیت قانون و ولایت از تکرار چنین حوادثی پیشگیری کرد
اگر قرار شود متخلفات وقانون شکنان ومتجاوزان به مقدسات و اغتشاشگران وسران فتنه برخورد قانونی نشود وبعد از این همه فتنه گری ودر نهایت نبود نیروی سبز وتنها راه باقیماندن در میدان سیاست برای امثال موسوی وکروبی وخاتمی این باشد که اشتی کنیم مگر قهر بودیم که اشتی کنیم موسوی دروغ گفت وفتنه گری کرده طبق قانون باید مجازات شود (279130)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.