Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات



  کد مطلب: 62574, P.View: 4986
سندروم موسوی چاپ ارسال به رفقا
یکی از دوستداران نود   
۳۰ دي ۱۳۸۸
دوستداران نود مثل بنده سالهاست که بیننده این برنامه جذاب بوده اند. به عبارتی این برنامه به نوعی با خاطرات دوران نوجوانی و جوانی خیلی از فوتبال دوستان گره خورده است. روزهایی که پشت سر عادل به جای دکور نقاشی بود و اون روز ها شکل و شمایل فوتبالیست ها جور دیگه بود. البته من قصد ندارم که از نود تعریف کنم که انتقاد های زیادی دارم البته بماند برای خود عادل نه شما...

 و داستان ،داستان دیگری است.به قول شاعر:

با نود حال می کنیم فقط بس که ایراد داوری داریم...

داستان نود این هفته به نحوه عجیبی شبیه داستان انتخابات دهم شد. دوستانی که این برنامه را دیده باشند حتما از سوال نظر سنجی این برنامه آگاهی دارند ولی خدمت دوستانی که ندیده اند عارضم که سوال نظر سنجی نود در مورد تیم مورد علاقه هر کس بود و گزینه ها تیم های استقلال ،پیروزی(پرسپولیس) ،تراکتور(تراختور به قول آذری ها) ،سپاهان ،شاهین بوشهر و سایر تیم بود این نظر سنجی از زمانی اهمیت یافت که در یکی از شب های این برنامه سوالی تحت عنوان پر شور ترین طرفداران مطرح و طرفداران تراکتور بیشترین رای را کسب نمودند.

بعد از این ماجراها طرفداران تراکتور پرشور ترین تماشاچی را با بیشترین تماشاچی اشتباه گرفتند و هر کوی و برزن مدعی طرفدران میلیونی و پر طرفدارترین تیم ایرانی شدند تا دیشب نتیجه ای که دیشب رقم خورد و تمام این ادعا ها را از بین برد.

در نظر سنجی نود تیم پیروزی با 51 درصد بیشترین رای را کسب کرد و تیم استقلال هم 33 درصد و تقریبا تا آخر برنامه تیم تراکتور 11 درصد طرفدار داشتند دیروز حدود 2633000 نفر به این برنامه پیامک زدند که 692000 هزار رای باطله بود! اینها افرادی بودند که دوبار رای داده بودند یا اشتباه پیام را ارسال کرده بودند حالا شاید تای این جای کار متوجه شباهت ها شده باشید.

آرای صحیح و آرای باطله مانند صندوق رای یعنی هر کسی فقط یک بار می تواند رای دهد.

البته من نمی خواهم که تعداد بینندگان برنامه را با توجه تعداد پیامک ها تخمین بزنم که به نظر با توجه به تعداد سیم کارت های موجود در شبکه ارتباطی کشور رقم قابل توجهی نخواهد بود بحث ما بیشتر روی همین تعداد رای! است.

تقریبا این امکان وجود ندارد که کسی در ایران به ورزش فوتبال علاقه مند باشد و برنامه نود را پیگیری نکند اکثر شاغلین هم سعی می کنند با توجه به این که این برنامه تا پاسی از شب ادامه دارد حداقل ابتدای برنامه را ببینند و رای خود را ارسال کنند ذکر این موضوع به این خاطر بود که نشان دهم بینندگان این برنامه تقریبا از افراد فوتبالی و پیگیر هستند.

شباهت نود و انتخابات از این سو بود که نود این امکان را فراهم کرد که تیم ها خودشان را به رقابت بگذارند و تیم محبوب تر مشخص شود و نتیجه ای که قابل پیش بینی بود اتفاق افتاد تیم پیروزی همانند نظر سنجی قبل برنده بود اما اتفاقی که انتهای برنامه افتاد این برنامه را بی نهایت به انتخابات شبیه کرد و این اتفاق تماس تلفنی آقای فراز کمالوند با برنامه نود بود.

آقای کمالوند دیشب ادعایی مطرح کردند که تعجب تمامی بینندگان را برانگیخت ایشان به عادل خومان گفت از آنجایی که من شما رو از جوانی میشناسم و مطلع هستم...

 شما پرسپولیس هستی و در آرا دست بردی چون می خواستی که تیم مورد علاقه خودت را انتخاب کنی.بعد آقای کمالوند که به شخصه به سبک کاری ایشون علاقه دارم صحبت هایی کردند که سبب شدند که شباهت ها بیشتر بشه...

ایشون مسئول برگزاری انتخابات! نه ببخشید پیامک برنامه را به طرفداری از یک کاندیدا! نه ببخشید یک تیم متهم کردند.

استدلال آقای کمالوند این بود که چون در تبریز تیم تراکتور در هر بازی جمعیتی بین 60 تا 70 هزار نفر رو به ورزشگاه می کشونه و حتی در تهران تیم های تهرانی قادر به چنین کاری نیستند پس مشخص میشه که این نظر سنجی یه نظر سازی بوده و واقعیت نداره...

این در حالی بود که دیروز حدود 200 هزار نفر به تیم تراکتور رای دادند که خیلی بیشتر از اون 60 تا 70 هزار تا رای تو ورزشگاه است ولی بازم در قیاس با کل ایرانه خیلی کمه...

به همین خاطر آقای کمالوند یه تهدید کردند که می فرمایند توی بازی بعد تمام طرفدارهای تیم خوب تراکتور به ورزشگاه بیایند که به آقای فردوسی پور ثابت شود که تقلب شده و حتما 150 هزار نفر به استادیوم می آیند و این تعداد بیانگر دروغ بودن این نظر سنجی است...

چه شباهتی؟؟؟

سوال من این است آقای کمالوند عزیز اگر 150 هزار نفر هم به ورزشگاه بیایند باز هم کافی نیست.بسیار مشخص است که این 150 هزار نفر هم قسمتی از آن 200 هزار نفری هستند که به شما رای داده اند.

عزیزان طرفدار تراختور این ادعا را تا جایی بردند که مدعی پرطرفدار ترین تیم دنیا شده بودند ولی بعد دیدن واقعیت ،هضم این واقعیت برایشان سخت بود.

اگر یک میلیون نفر هم به خیابان ها بیایند باز هم بیانگر تقلب نیست چون این یک میلیون هم جزئی از ٢١٦٦٢٤٥ نفر هستند که در شهر تهران به شما رای داده اند.

بعد عادل مجبور شد که آرای استان آذربایجان را اعلام کند که تقریبا 80 درصد مردم به تراختور رای داده بودند که بیانگر این بود که با وجود اینکه تراختور هوادارانی زیادی دارد ولی این در کل کشور عمومیت ندارد و ممکن نیست که اکثریت در یک شهر را به کل عمومیت داد...

در ضمن این نکته مهم است که این نظر سنجی دقت 100 درصد مانند صندوق های رای را به علت جمعیت آماری کمتر ندارد ولی تقریبا آمار قابل قبولی را ارائه می کند از نظرات فوتبال دوستان...

جناب فردوسی هم فرمودند که شماره و رای تک تک پیامک ها را در اختیار آقای کمالوند می گذارند که ایشان به شخصه با این افراد تماس بگیرند و از صحت رای مطمئن شودند.پس دوستان رای منتظر تماس آقای کمالوند باشید!!!

خلاصه دیشب کار تا جایی بالا گرفت که عادل مجبور شد که قسم بخورد از آرای برنامه مثل ناموسش مراقبت می کند و حتی یه رای هم تا به امروز جابجا نشده است.آقای فردوسی پور هم حسابی شاکی شده بود که متهم به تقلب و صحنه آرایی شده است..
و در این فوتبال نامرد طعم تلخ تهمت به دروغگو بودن هم نصیبش شد و فقط یه جمله گفت که باید با طلا نوشت...

عادل گفت آقای کمالوند عزیز درست است که شما در شهرتبریز و اطراف خیلی طرفدار دارید ولی در کل ایران این مقدار چقدر است؟؟؟

بعدالتحریر:

خوشحالم که دوستان به بنده لطف کردند و این مطلب را مطالعه فرمودند ولی واقعا بعضی نظرات باعث تعجب من شد...

نکته اول اینکه بنده قصد رنجاندن ترک های عزیز را ندارم چون خود من هم ترک هستم و پدر و هم مادر من ترک هستند و این وصله ها به من نمی چسبد!!!

نکته بعدی قیاس دوستان بود بنده در متن هم ذکر کردم که من فقط شباهت های داستان های بعد انتخابات را ذکر کردم فقط همین...

بعضی دوستان فرمودند که در آن شب خاص اس ام اس های طرفداران تراکتور ارسال نمیشده است و همین عامل ناکامی تیم تراکتور بوده است خوب این هم یک شباهت دیگر که طرفداران نامزد معترض هم دقیقا همین مساله را ذکر می کردند که ما در هنگام رای گیری نتوانستیم رای بدهیم و زمان رای گیری به پایان رسید و این صحبت ها...

تمام خانواده بنده هم که سعی داشتیم رای بدهیم شاید نزدیک نیم ساعت یا حتی بیشتر به صورت دائم داشتیم سعی می کردیم با گزینه ای جز سه رای بدهیم ولی نمیشد پس فقط این طرفداران تراکتور نبودند که نمی توانستند رای دهند و این عمومیت داشت ولی چون این عزیزان رای نیاورده اند بیشتر مظلوم نمایی می کنند.

بعضی فرمودند که چرا آقای فردوسی پور نقد نمیشود...

من بی تقصیرم من خودم در ابتدای بحث گفته ام که من خودم نقد های جدی به آقای فردوسی پور دارم.

عزیز دیگری داستان آقای واعظ را مطرح کردند خوب بود اشاره می کردید که این قضیه ربطی به این ماجرا نداره و گواه صحبت آقای واعظ همین حضور بالای 50 هزار نفری استقلالی ها در ورزشگاه بود که نشان داد که تماشاچی های واقعی استقلال هیچ گاه به بازیکنان فحاشی نمی کنند پس حرف شما صحیح نمی باشد و همین حضور هزاران نفری نشان داد که هواداران واقعی اون جمعیت محدودی فحاش نیست...

عزیز دیگری فرمودند که بنده پرسپولیس هستم بنده هم تایید می کنم صحبت ایشون رو ولی ایشون می فرمایند که یک سوم جمعیت ایران ترک هستند و باید به تراکتور رای بدهند  سوال بنده این نیست مگر من ترک نمی توانم به پرسپولیس رای بدهم مگر تمام ترک ها قسم خورده اند که باید به تراکتور رای بدهند همین من یک مثال نقض این قضیه هستم.

این صحبت شما من را به یاد صحبت های خانم نامزد معترض انداخت که ترک ها باید به پسر خودشان رای بدهند سوال من این است مگر ترکی مثل من یا امثال من فقط به خاطر ترک بودن باید به شخص و یا تیم خاصی رای بدهیم؟؟؟
مگر زمان های قدیم و قومیت گرایی است؟مگر ایشان رئیس قبیله ترک ها هستند که به ما امر و فرمایش می فرمایند؟چرا یک ترک نمی تواند طرفدار تیمی جز تراکتور باشد.

در مورد چند تا سیم کارت داشتن هم شباهت زیادی بین چند بار رای دادن عده ای وجود دارد در مورد 150 هزار نفر هم باید اول این جمعیت به ورزشگاه بیاید و بعد بحث بانوان و غیر بانوان را مطرح کرد.

بحث دیگری که مطرح میشود این است که شاید تیم پیروزی یک میلیون هوادار داشته باشد ولی تراکتور بیشتر از 200 هزار نفر هوادار دارد و بحثی هم که آقای کمالوند مطرح کردند این بود که آقای فردوسی پور در رای ها دست برده است و این را تمام بینندگان دیدند و قابل انکار نیست ولی همانطور که من گفتم این یک جامعه کوچکی از مردم ایران بود. جامعه آماری با رای تفاوتش در همین مورد است در رای از تمامی افراد نظر می خواهند ولی در این دست نظر سنجی ها این تقریب ضعیف تر است و بیانی از نسبتی از کل است. یعنی اگر با صندوق نظر سنجی بشود شاید هواداران تراکتور چند میلیون باشند که بنا به دلایلی مانند نداشتن پیامک عدم علاقه به فوتبال ،ندیدن برنامه نود موفق به رای دادن نشده باشند ولی به همان نسبت به طرفدران سایر تیم ها هم افزوده میشود و نسبت تقریبا ثابت می مانند(شاید تنها 1 تا 2 درصد تفاوت کند)

دلایل من هم این است که تقریبا تمام فوتبالی ها این برنامه را دنبال می کنند و همه هم به عادل علاقه دارند در مدت دو ساعت برنامه از چندین میلیون سیم کارتی که موجود است نزدیک 2.5 میلیون نفر به برنامه پیامک زدند و تیم خود را انتخاب کردند و باید به این رای احترام گذاشت.

شباهت دیگری که وجود دارد پیامک مربوط به پرشور ترین هوادار بود در این نظر سنجی تیم تراکتور اول شد و هیچ اعتراضی هم نکرد ولی در این مسابقه بعد از شکست هم خط ها ایراد پیدا کرد و هم عادل دروغ گو شد که ما را یاد بعضی افراد می اندازد که در صورت پیروز بودن راضی از رای مردم و در صورت شکست شاکی هستند.

بعضی اشاره کردند که قیاس مع الفارق است من تعجب می کنم من چندین شباهت مطرح کرده ام که این اتفاقات شباهت زیادی با داستان های بعد انتخابات دارد نکته عجیب تر برای هم صحبتی از عادل بود که من ذکر نکردم ولی بد نیست کسانی که این برنامه را دیده اند بدانند که عادل خان فردوسی پور بعد این صحبت های آقای کمالوند فرمودند که شما دچار توهم شده اید...

دقت بفرمایید این صحبت ها من نیست این دقیقا کلام آقای فردوسی پور است تمام صحبت های من گزارشی از برنامه دوشنبه شب یا به عبارت بهتر سه شنبه صبح بود.

یک نکته که به نظرم توی متن اول به خوبی به آن اشاره نکردم این بود که عادل برای اثبات صحبت های خودش حاضر شد که تمامی رای ها به آقای کمالوند بدهد. شاید عده ای خوشحال شده باشند و از این نکته استفاده کنند که اگر در انتخابات خودمان هم رای ها بررسی میشد تقلب کشف میشد اما...

نکته ای که در برنامه نود هم به آن اشاره شد عادل به آقای کمالوند فرمودند که من تمام رای ها را در یک سی دی برای بررسی به شما می دهم و از آنجایی که این تعداد زیاد را نمیشود بررسی کرد به صورت رندم تعدادی از این شماره ها را بررسی کنید این یعنی منطق...

شباهت این کار با انتخابات خودمان این بود که یکی از کاندیداهای معترض هم دقیقا خواستار بررسی تطبیق سریال شناسنامه و ته برگ ها بود که این کار دقیقا مورد تایید شواری نگهبان قرار گرفت که این سوال حتی در پاسخ به شبهات مطرح شده در سایت الف مورد سوال قرار گرفت (سوال 12)

شباهت های بسیار زیادی دیگر هم مطرح بود مانند بیان استانی رای ها که نود هم تبریز را به صورت جداگانه بیان کرد...

همان طور که اگر قبول کنیم آقای فردوسی پور پرسپولیسی باشند با بررسی رندم پیامک ها می توان به تقلب پی برد....

اگر فرض را بر خیانت و جانبداری اکثریت شورای نگهبان بگذاریم به راحتی به شمارش 10 درصدی رندم صندوق های رای گیری می توان به راحتی به تقلب پی برد.

مهم ترین تفاوت پیامک نود با صندوق های رای این است که پاسخ دهندگان نود 2.5 میلیون نفر بوده اند ولی پاسخ دهندگان انتخابات 40 میلیون نفر پس صندوق های رای حتما دقیق تر است...

تعجب من هم بیشتر از این سوال بوده است که چرا نامزدهای معترض حاضر به بازشماری ده درصد صندوق ها نشدند...

توضیح این که در بازشماری ده درصد جلوی چشمان فرد معترض 10 درصد تمام صندوق ها در تمام شهر ها به صورت رندم بازشماری می شوند و به راحتی می توان به خیانت  و تقلب پی برد!

یعنی نامزد های معترض حتی به  خودشان هم اعتماد نداردند که حاضر نیستند که جلوی چشمان خودشان صندوق ها بازشماری شود...

آقای کمالوند حاضر شدند که سی دی رای ها بگیرند و خودشان به صورت رندم بررسی کنند ولی بعضی آقایان؟؟؟؟

مرتبط:
يك مربي هم به "سندرم موسوي" دچار شد
 
اظهار نظر
مشارکت در بحث
278815 | حمید  - جالب   |2010-01-20 16:38:27| - [moderator2]
با سلام
می گن که به شماره 3 رای دهید
اگر بالاترین گزینه شماره 3 شد می گن ما خیلی هستیم
اگر گزینه 3 رای کمتر از گزینه های دیگر اورد میگن دست کاری کردند.

من به موسوی رای دادم به خدا قسم اگر دوباره رای گیری می شد به احمدی نژاد رای میدادم. بد رقم پشیمان هستم نه اینکه آقای احمدی نژاد همه کارهاش درسته
یک سری مشکلاتی داره که امیدوارم رفع و اصلاح کنند
هر چی باشه کارهای مثبتش خیلی بهتره
همین پاکسازی در وزارت نفت خودش خدمتی بزرگ هست
278990 | ناشناس   |2010-01-21 00:04:56|IRAN - [moderator5]
گزینه آخر چند هفته قبل راجع به افت تیم ملی رو یادتون بیاد که 80% آرا چی بود


گر آیینه رخ تو بنمود راست، خود شکن آیینه شکستن خطاست
279074 | علی میرزائی  - !   |2010-01-21 07:23:58|FRANCE - [moderator4]
صحیحش اینه:
آینه چون روی تو بنمود راست
خود شکن آئینه شکستن خطاست
اون نظر سنجی افت تیم ملی هم دو تا ایراد داشت:
1.گزینه ای که توسط مطبوعات خیلی روش تبلیغ شده بود بر حسب اتفاق! همون گزینه تبلیغی بعضی ها بود.
2.د رمورد تراکتورسازی همه میدانستند که دارند برای فوتبال رای میدهند اما د رمورد افت تیم ملی چطور؟ آیا همه میدانستند دارند به گزینه موردنظر بعضی ها رای میدهند؟ آیا این خودش نمونه ای از یک تقلب و گول زدن مردم نیست؟
3 یک میلیون و ششصد هزار رای آوردین! از میون نزدیک به 30 میلیون دارنده تلفن همراه!
4.خسته نشدین از این کاراتون؟
279745 | رامين  - پاسخ جناب ميرزايي   |2010-01-23 03:03:11|IRAN - [moderator7]
با سلام
شما آقاي ميرزايي هنوز نميدوني نمونه آماري و شانس مساوي چيست؟
بهرحال مهم اين نيست يك ميليونو ششصد هزار و ... راي دادن مهم اينه كه از ميان كمتر از 2 ميليون نفر، اين راي حاصل شده. الان كه همه موبايل دارن، ندارن؟ دارن. ديگه اينترنت نيست كه همه دسترسي نداشته باشن،
فرض كن سبزها همه با خبر بودن و ديگران بي خبر (فرض محال) يعني طبق آمار شما 24 درصد به آخر راي دادن، خداييش گزينه آخر جواب نبود، اما حرف شما رو بپذيريم و بگيم يك عده از غير سبزها هم كه در كمال ناباوري از قرار سبزها بيخبر بودن، به گزينه آخر راي دادن، اصلا بگيم به طور يكنواخت يك سوم مابقي به گزينه آخر راي ميدهند (اينهم فرض محال-گزينه اول جواب بوده است، با اينحال) ميشه 24+64/3 يعني حدود 45 درصد، پس اين 75 درصد چطوري به وجود آمده! در حاليكه تمام ايرانيها شانس مساوي داشته اند!

برادر من، كمي تعقل كن. من منتظر استدلال شما هستم. ان شا الله خداي متعال همه ما را هدايت نمايد.
آقاي ميرزايي فكر نكن من حرصم در مياد كه شما استدلال فوق را كرديد. نه عزيز من، من فقط به شدت رنج ميبرم، وقتي ميبينم حقيقت اينقدر واضح وروشن است و شما نميبينيد. كلامي هم با "الف" دارم. شما سر بحث نه چندان مهم آقاي كمالوند مقاله در قسمت غيرورزشي چاپ كرديد، اما در مورد آن قسمت نود كه بسيار سياسي تر بود و حتي تابناك هم به آن اشاره داشت، سكوت اختيار كرديد، از شما به كي پناه ببريم؟ اين رسم عاشقي نيست دوستان
يا حق
279930 | ناشناس   |2010-01-23 13:40:01|IRAN - [reg889162]
من و تمام خانواده ام از کسانی بودیم که اشتباها بدون دانستن اینکه گزینه سه گزینه مورد نظر گروه خاصی است به این گزینه رای دادیم...
من صحبت شما در مورد نمونه آماری رو قبول دارم ولی به نظر شما وقتی نزدیک 30 میلیون سیم کارت وجود داره چند هزار نفری که مثل من از همه جا بی خبر به یه گزینه خاص رای دادن نشون دهنده چه مطلبی می تونه باشه!
خوب تا جایی که ما شنیدیم توی برنامه بعدی قرار بود سبز های به گزینه غیر قبول رای بدن یعنی عددی جز گزینه ها رای بدن نتیجه چی شد؟
مشکل ما اینه که یه اطلاع رسانی در سطح محدود انجام میشه که شاید 5 درصد مردم هم متوجه نشوند بعد اتفاق که می افته میگن ما که گفته بودیم خوب این که نمیشه!
اتفاقا من و خانوادم به این خاطر به سه رای دادیم که احساس می کردیم که نود می خواهد دولت رو مسخره کنه پس به گزینه ای رای دادیم که اصلا مربوط نمیشد که مثلا حال فردوسی پورو بگیریم...
لطفا با اطلاعات خرد نتایج کلان نگیرید
در ثانی به نظر شما اگه واقعا قرار بود همچین اتفاقی بیفته شمایی که منکر صندوق های رای موجود میشید چرا دولت نمی تونست توی اس ام اس دست ببره (البته با در نظر گرفتن توهم تقلب در همه جا!) خوب این که کاری نداره که نتایجو تغییر بده!
جز اینه....
به نظرم این قضیه خیلی مسخره بود...
280367 | رامين  - پاسخ 279930   |2010-01-24 11:10:25|IRAN - [moderator18]
سلام
من اون 30 در صد را براي امثال شما در نظر گرفتم كه به نظر خيلي هم زياد بوده. بي طرفانه قضاوت كنيم، اطلاع رساني خيلي خوب بود به طوريكه تابناك هم قيل از نود مقاله اي چاپ كرد. همچنين خود شما هم اذعان داريد كه گزينه آخر جواب نبوده است بلكه به عمد و جهت رنجاندن آقاي فردوسيپور اين گزينه را انتخاب فرموده ايد كه تاييد بيشتري بر عرايض بنده است. بنابراين من هنوز با احترام به فرمايشات شما، استدلالم را قبول دارم.
280304 | ناشناس   |2010-01-24 09:12:41|IRAN - [moderator18]
ما که اصلا فردایش فهمیدیم نقشه تان را. هنوز متوهمید ها!
279000 | Amir     |2010-01-21 00:29:21| - [moderator5]
پيشنهاد ميكنم شما سانديست رو هم بخور !
279075 | علی میرزائی   |2010-01-21 07:24:49|FRANCE - [moderator4]
خوردن ساندیس ایرانی افتخار است بر خلاف مشاهده بی بی سی انگلیسی و نوش جان کردن کوکاکولای آمریکائی که مایه . . . است.
279440 | ناشناس   |2010-01-21 21:47:15|IRAN - [moderator7]
که مایه ی..... که مایه ی چیه هان؟ اره من هم بی بی سی نگاه می کنم هم صدای آمریکا . اگه واقعا فکر می کنید کسی اون ها رو نگاه نمیکنه باید بگم اشتباه کردید . فقط یک دیکتاتور غیر خودش رو تحمل نمیکنه . باید به هم دیگه احترام بذاریم. حتی باید به بی بی سی و بیننده هاش هم احترام بذاریم البته من به اون اقایی که بحث ساندیس رو هم مطرح کردند انتقاد دارم.....
279091 | مهدي  - ادب مرد به ز دولت اوست   |2010-01-21 09:25:41|IRAN - [moderator4]
شما در اين توهم باش كه ما با سانديس حامي نظام شديم. حالا چرا شما دو تا سانديس يا كوكاكولا با كيك نمي‌دين كه بيايم طرف شما!

وقتي از استدلال كم مياري به خاكي نزن
279506 | يكي   |2010-01-22 01:31:48| - [moderator7]
البته امیدوارم طرفدارای تراکتورسازی از دستم ناراحت نشن فقط قصد شوخی دارم) فراز کمالوند سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز پس از اینکه تیمش در مسابقه اس ام اس نود حد نصاب لازم را بدست نیاورد و به مرحله دوم راه نیافت با شبکه بی بی سی فارسی مصاحبه تلفنی داشت و دلایل خود را مبنی بر تقلب در برنامه نود اعلام کرد. دلایل وی به این شرح است: 1_تعداد تماشاگران ما در تمام مسابقاتی که در خانه بازی میکنیم 100 برابر تماشاگران میهمان است. 2_تعداد تماشاگران ما نسبت به حریف در استادیوم آزادی 5/4 به 1 بود. 3_از ساعت 11 شب به بعد اس ام اس به شماره 3 ارسال نمیشد(دلیور). 4_من لر هستم و تراکتور بارها گفته که من سرمربیم لره. چگونه لر ها به تیمی که یک لر سرمربیشه رای نمیدن ولی به استقلال و پرسپولیس و سایر تیمها (کوثر لرستان و...) رای میدن؟ 5_همچنین من در آبادان به دنیا آمده ام عرب زبان ها هیچوقت تیم فرزند خود را نمیگذارند و به تیم شاهین بوشهر! رای بدهند. پس از این اعلام نظر کمالوند به عنوان روشنفکرترین مرد ایران شناخته شد چراکه توانست اثبات کند که فردوسی پور دروغگو! است. همچنین شبکه بی بی سی طرفداران تراکتور را به تظاهرات آرام! دعوت میکند شنیده ها حاکی از این است که شعارهای اصلی و آرام هواداران تراکتور به شرح زیر است: مرگ بر دیختاتور ای عادل دروغگو 51 درصدد کو نه کرخه نه تهران جانم فدای ترکان فوتبالیست واقعی دایی بود و باقري
278824 | احمدی  - جواب   |2010-01-20 17:05:55|IRAN - [moderator2]
آقای محترم کافی است یه تماس با یکی از اهالی منطقه آذری نشین داشته باشی تا متوجه بشی که اون شب ارسال پیامک در تبریز و اکثر شهرهای آذری نشین با مشکل همراه بود طرفداران تیم تراکتور هر چقدر کم باشند دیگر 11 درصد نمی شوند یه سوال چرا برنامه نود و شخص فردوسی پو ر را کسی نقد نمی کنه
279005 | هادی   |2010-01-21 00:38:14|IRAN - [moderator5]
اخه پسر خوب مگه مگه سند نشدن پیامک به فردوسی پور مربوط میشه؟ مگه مسوول ضعیفتر بودن وضعیت مخابرات تبریز فردوسی پوره این حرفای پان ترکی خطرناکه
279018 | علي   |2010-01-21 01:21:51|IRAN - [moderator4]
شما مثل اينكه نود نميبيني!

تا حالا بار ها زنگ زدن گفت شما داريد حاشيه سازي ميكنيد و ... اينا نقد نيست؟

چندين بار گفتن شما داريد پول بيت المل و خون شهيدان و...
279076 | علی میرزائی   |2010-01-21 07:25:56|FRANCE - [moderator4]
احتمالا برگه های رای گیری تموم شده بوده!
278838 | ناشناس   |2010-01-20 17:35:45|IRAN - [moderator2]
وای ی ی ی ی
باز شعبده بازی خطرناک!
278847 | amir  - يك مدير باشگاه هم به سندروم   |2010-01-20 17:57:36| - [moderator2]
هفته قبل هم آقاي واعظ آشتياني با ديدن اعتراض ها در ورزشگاه نسبت به خودش(رييس جمهور) و كادر فني و مخصوصا صمد مرفاوي (كابينه و مخصوصا جناب مشايي) همه چيز رو گردن يك عده آشوب طلب كه از بيرون(امريكا،اسراييل و ...)خط ميگيرن و كمك ميشوند انداخت و وجود هرگونه مشكل رو انكار كرد.در آخر برنامه هم بدون خداحافظي تلفن رو قطع كرد.
جالبه نه!
278851 | ناشناس   |2010-01-20 18:02:24|IRAN - [moderator2]
فوق العاده بود با این سندروم توهم ماههاست که می خندیم و به نظرم جا دارد که سالها بخندیم
278996 | ناشناس   |2010-01-21 00:20:40|CANADA - [moderator5]
به ناشناس شماره ۲۷۸۸۵۱ وای بر همه شما که از مرگ هم وطنها تون میخندین
279041 | مصطفی   |2010-01-21 03:04:24| - [moderator4]
به ناشناس شماره 278996 وای بر همه شما که اسباب مرگ هم وطنها تون رو فراهم کردید. و صد وای بدتر بر شما که اون حماسه 40 میلیون رو به .... کشیدید!
279480 | ناشناس   |2010-01-22 00:16:08|CANADA - [moderator7]
آقا مصطفی امیدوارم که شما در توهم نباشین و یه هو به خودتون بیاین که کار از کار گذشته باشه !
279093 | مهدي  - فتنه‌گران قاتل   |2010-01-21 09:01:02|IRAN - [moderator4]
توهم ربطي به كشته شدن هموطن نداره. هيچ كس از كشته شدن بي‌گناهان خوشحال نميشه
همون متوهمها زمينه‌ساز فتنه و قتل‌ها شدند
279557 | ناشناس   |2010-01-22 09:49:19|IRAN - [moderator4]
بازي كردن نمايش ، انسان دوستي ، مظلوم نمايي ، كشته سازي و متهم كردن نظام از اون ترفندهاي قديمي است .
آره عزيزم ملت ايران شماها رو خوب شناخته و شماها به همراه تمامي سران بي سرتون (بخوانيد بي عقل) Game Over شده ايد .
279740 | سميرا  - جواب 278851   |2010-01-23 02:32:00|IRAN - [moderator7]
شاهنامه آخرش خوشه، بعيد مي دونم بتوني سالها بخندي. شايد چند ماه ديگه بخندي.
279933 | ناشناس   |2010-01-23 13:43:09|IRAN - [reg889162]
سمیرا خانم
جریانی که بر پایه دروغ بنا شده هیچ وقت به نتیجه نمیرسه
278865 | محمد   |2010-01-20 18:23:48| - [moderator2]
با سلام از قديم اينجوري بود از دوران كودكي هم اينجوري بو د اصلا اين تو فرهنگ ما جا افتاده تحمل باخت نداريم ولي يك چيزي كه خيلي مهم است اينه كه فرق جر زدن يك كودك با يك سياست مدار بايد متفاوت باشد يك سياستمدار نبايد مثل يك كودك باشد يا مثل يك مربي تيم باشد فرق سياست و عقل با احساس همين بوده و هست .
278880 | ناشناس   |2010-01-20 18:51:50| - [moderator2]
از لحن نوشتاری مقاله کاملا می توان استنباط کرد که نویسنده محترم طرفدار تیم پرسپولیس است . این دوست عزیز باید به این نکته هم توجه بفرمایند که حدود یک سوم هموطنان عزیزمان آذری زبان هستند. و نکته مهم دیگه اینکه ورزش ما سیاسی نشده وضعمان این است و کاملا معلومه که اگر سیاسی هم بشه دیگه چی میشه
278950 | ناشناس   |2010-01-20 22:04:30|GERMANY - [reg889162]
دوست عزیز، این که نشد دلیل. شما وقتی پرسپولیس و استقلال در شیراز و اصفهان و کرمان و ... بازی دارند، ببینید که تعداد هواداران این دو تیم و به خصوص پرسپولیس از تعداد هواداران تیم شهرستانی بیشتره... هر کسی شیرازی بود الزاماً طرفدار یک تیم شیرازی نیست. هر کسی آذری بود هم الزاماً طرفدار تراختور نیست... همون طور که هر کسی به موسوی رای داده الزاماً طرفدار اغتشاش نیست.
279007 | هادی   |2010-01-21 00:40:34|IRAN - [moderator5]
این حرف هم مثل حرف اون بنده خداست که گفت من لرم و همسرم داماد لرهاست مگه هر کی ترکه باید طرفدار تراکتور باشه
279017 | ناشناس  - شوخیه باور نکنید   |2010-01-21 01:19:03| - [moderator4]
بنده خدا این را هم اضافه کن که با توجه به اینکه آقای کمالوند داماد لرها است و دو سوم بقیه جمعیت کشور هم لر هستند کاملا مشخصه که صدا و سیمای ما با شعده بازی که توجه هیچ کس را به خود جلب نکرد به طور سخیفی دست به تقلب زده
وعده همه ما روز 22 بهمن برای اعتراض به نتایج اعلام شده
279346 | سامان  - www.saman-benny.persianblog.ir   |2010-01-21 18:15:52| - [moderator4]
سلام دوست عزیز
من یه استقلالیه پر و پا قرصم
به عنوان یه آبیه دو آتیشه اعلام می کنم پرسپولیس پر طرفدار ترین تیم آسیاست.
دوست خیلی خیلی صمیمی من تبریزیه ولی اول طرفدار پرسپولیسه بعدا تیراختور شما.
دلیلی نداره هر آذری زبانی طرفدار تراکتورسازی باشه. مخصوصا اردبیلی ها.
راستی به نظر شما کریم باقری طرفدار پرسپولیسه یا تراکتور؟!
278889 | محسن  - گل گفتي   |2010-01-20 19:28:35|IRAN - [moderator2]
اتفاقاتي كه در نود افتاد مو به مو مثل انتخابات بود. توهم حداكثر بودن!
البته مثل انتخابات كه صدا و سيما كمي مقصر بود، خود نود هم كمي مقصر بود
وقتي نود در يك سال اخير بيش از حد روي پر شور بودن تماشاگران محترم آذري طرفدار اين تيم مانور مي دهد و هر برنامه تصاوير و فيلمهاي آنها را به همراه شعار ما پر طرفدارترين تيم جهانيم و....به صورت ويژه نشان مي دهد اين توهم در برخي از آنها ايجاد مي شود كه اكثريت اند و در نظر سنجي تقلب شده است.
حالا وقتي رسانه ملي در بيش از 80 درصد سريالها و برنامه ها طبقات مرفه و شبه روشنفكر را نشان مي دهد و مخاطبانش آنها هستند آنها هم توهم مي كنند كه 80 درصد جامعه هستند و همه دغدغه هاي جامعه مثل آنهاست. (همان بحث عدالت رسانه اي كه آقاي وحيد جليلي هم در مناظره گفتند...)
البته آقاي كمالوند محترمند اما دقيقا همان راهكاري را گفتند كه موسوي ارائه كرد. آوردن خيل بيشتر مردم به ورزشگاهها مانند اردوكشي سبزها به خيابانها! براي اثبات تقلب.
279212 | محمد   |2010-01-21 13:30:10|IRAN - [moderator4]
گفتی 80 درصد؟
تقریبا 100 درصد برنامه های صدا و سیما مال قشر مرفه و بالای جامعه است
278890 | سردریلی  - جواب دوستدار نود   |2010-01-20 19:28:45|IRAN - [moderator2]
آقای دوستدار نود قیاس شما قیاس مع الفارق است تراکتور بین همه تورکهای ایران محبوب است نه فقط (آذربایجان شرقی) جهت اطلاع شما استانهای آذربایجان شرقی ، غربی ، اردبیل ، زنجان ، همدان ، قزوین ، گلستان ، خراسان ، فارس و البته نصف بیشتر تهران که در کل این استانها و چند استان دیگر بنا به آمارهای مختلف بین 25 تا 35 ملیون تورک وجود دارد.
یک نکته دیگر درباره قیاس مسخره شما اینکه در مثال انتخابات کلیه نظر سنجی های معتبر داخلی و جارجی پیروزی آقای احمدی نژاد را پیش بینی میکرد در حالی که در این مورد کلیه نظر سنجیهای معتبر و حتی غیر معتبر از پیروزی قاطع تراختور خبر می داد در ضمن اینکه گفته اید اگر 150 هزار نفر هم به استادیوم بیایند بازهم چیزی مشخص نمیشود این ادعا زمانی قابل بحث است که اولاً حضور بانوان در استادیوم آزاد باشد ثانیاً اینکه هر نفر فقط یک سیمکارت داشته باشد ثالثاً زحمت sms زدن به اندازه رفتن به ورزشگاه با حداقل 6 کیلومتر پیاده روی در رفت و برگشت باشد و همه هواداران از پیر و جوان بتوانند همانند sms زدن زحمت کوه پیمایی و همچنین بعضاً حداقل 120 دقیقه سر پا ایستادن را داشته باشند.
نکته دیگر اینکه کسی ادعای جابجایی در آرا را ندارد و اگر صحبتهای کمالوند را به دقت این فلسفه با فی ها گوش میکردید می فهمیدید که مشکل تراختوریها نرسیدن و یا دریافت نشدن sms شان بود وگرنه شاید پرسپولیس 999 هزار هوادار داشته باشد ولی مطمئنا تراختور خیلی بیشتر از این هوادار دارد نه فقط 200 هزار که این رقم تنها 80 هزار جوان حاضر در ورزشگاه با حداقل یک نفر خانم همراه ایشان در خانه است و کاملاً خنده دار است که فکر کنیم تراختور فقط هواداران حاضر در ورزشگاه رادارد این حرف شما به این میماند که بگویید چون در کلیه میتینگهای آقای احمدی نژاد جمعاً بر فرض 100 هزار نفر شرکت میکند و امکان ندارد ایشان بیش از این رای داشته باشد و ایشان تنها این 100 هزار هوادار را دارد و به همه شهرها می برد.
در پایان از مسئولین محترم سایت وزین الف خواهشمندم که بجای ربط دادن بی مورد موضوعات به همدیگر و رنجاندن دل 30 میلیون تورک ایران همه با هم در اتحاد و ارزش دادن به تمام اقوام ایرانی کوشا باشیم.
278959 | مجید   |2010-01-20 22:18:56|IRAN - [moderator4]
من یک قزوینی هستم که کلی دوست تورک قزوینی هم دارم ! باور کن اینجا کسی به تراکتور فکر نمی کنه
278986 | جواب سردريلي   |2010-01-20 23:46:37| - [moderator5]
دوست عزيز.پدربزرگ من ترك است.گرچه خودم در تهران به دنيا آمدم.اصليت پدري من درواقع ترك است.درضمن هوادار آقاي موسوي هستم و نه الان بلكه از همان شب اول هم با توجه به آشنائي ام با تاريخ كشورم وبه خصوص تاريخ دو دهه اخير وآشنائي با روند انتخابات معتقد به تقلب گسترده نبودم.امروز هم علي رغم اينكه معتقدم تقلب گسترده روي نداده به شدت منتقد برخي از عملكردهاي حاكميت هستم.به خصوص برخورد حاكميت با معترضين.همه اينها را گفتم كه بگويم علي رغم تمام تمايلات شخصي ام مجبورم واقعيت را بپذيرم.من به آقاي احمدي نژاد راي ندادم ده بار ديگر هم در انتخابات شركت كنم راي نخواهم داد.زيرا معتقدم ايشان آسيب هاي بدي از نظر اقتصادي وفرهنگي وسياسي به كشور مي زند.ولي مجبورم اين واقعيت را كه اكثريت مردم به ايشان راي دادند را قبول كنم.اي كاش شما ترك هاي عزيز ومحترم هم واقعيت را قبول مي كرديد وبحث فوتبال را نمي برديم به يك بحث نژادپرستي تركي _فارسي .درضمن خودم هم استقلالي هستم واستقلالي خواهم ماند چون استقلال را از بچگي دوست داشتم ولي اين تعصبم به استقلال باعث نمي شود اين واقعيت را ناديده بگيرم كه تعداد طرفداران تيم پرسپوليس بيشتر است.
چند تا نكته:
1- اگر قرار بر تقلب بود چرا در مورد اس ام اس پرشورترين هواداران ايران تراكتور با اكثريت آرا پيروز شد؟چرا عادل آن روز به نفع پرسپوليس تقلب نكرد؟
2- اينكه در ساعات اوليه برنامه نود از شهر تبريز تعدادي از اس ام اس ها ارسال نمي شده دليلش واضح است.چون خط ها فوق العاده شلوغ بوده.دوستان عزيز خود من در تهران بعد از يك ساعت ونيم از برنامه وارسال هاي متعدد موفق به ارسال شدم.كه تازه هنوز هم تاييد ارسال برايم فرستاده نشده.
3- اينكه بيان مي كنيد همه ترك ها به تراكتور راي مي دهند يك فرض غلط است.آيا تراكتور وقتي به شهرستانها مي رود بجز تماشاگراني كه با خود مي برد كسي به عنوان هوادار از آن شهر شركت مي كند؟حتي شهرهائي مثل همدان.آيا در همدان از مردم همدان براي تشويق پرسپوليس واستقلال بيشتر مي ايند يا تراكتور؟پرسپوليس واستقلال در هر شهري كه مي روند بدون آنكه تماشاگر از تهران ببرند حداقل 30 يا 40 درصد از مردم همان شهر به استاديوم مي روند براي تشويق اين دو تيم؟اين واقعيت روشن ومسلم را چرا نبايد بپذيريم؟
درپايان جناب يك دوستدار نود.قياس برنامه نود و سرمايه اجتماعي بالاي اين برنامه و اعتماد زياد مردم به شخص عادل فردوسي پور با انتخابات وعدم اعتماد مردم به خصوص به شوراي نگهبان ودرواقع سرمايه اجتمائي پائيين اين نهاد ،قياس مع الفارق است.
279009 | هادی   |2010-01-21 00:46:29|IRAN - [moderator5]
داداش من مگه ترکها محکوم به طرفداری از تراکتورن؟ من خودم ترکم همسرم هم ترکه هردوتامون از بچگی طرفدار پرسپولیس بودیم حالا میخای چی کار کنی ما رو از ترک بودن خلع میکنی؟
اون بنده خدا هم همینطزری بود دیده بود یه جاهایی طرفداراش تو خیابون زیادترن توهم ما خیلی زیادیم ورش داشته بود غافل تز اینکه
279348 | سامان   |2010-01-21 18:19:15| - [moderator4]
رفیق مثله اینکه یادتون رفته آذربایجان شرقی و اردبیل چقدر باهم مشکل دارند.
راستی به عنوان یک آذری عزیز هنوز نمی دونی که ترک رو اینجوری می نویسند؟!
279418 | سردریلی  - نحوه نوشتن تورک   |2010-01-21 21:01:48|IRAN - [moderator7]
عزیزم تورک رو تورکها اینجوری(تورک) مینویسند شما هم عادت کن از این به بعد اینطوری بنویس آقای معلم!
279420 | سردریلی   |2010-01-21 21:04:58|IRAN - [reg889162]
در ضمن اردبیلیها و تبریزیها و سایر شهرهای آذربایجان اگر شما و امثال شما بینشان اختلاف نیاندازید الحمدالله هیچ مشکلی باهم ندارند.
278896 | ناشناس   |2010-01-20 19:42:58|IRAN - [moderator2]
علت اشتباه دوستان دیگر همین قیاس کردنها است که قیاس مع الفارق است دوست عزیز واقعیات را اگر منتشر می کردید
278897 | آرش   |2010-01-20 19:46:48|IRAN - [moderator2]
منم با نظر شما موافقم. مقايسه منطقي به نظر مي آمد
278901 | 2106  - 100 درصد حق با کمالوند هستش   |2010-01-20 19:53:26| - [moderator2]
سلام
از متنت ممنونم جناب طرفدار 90
البته بنده یکی از منتقدان 90 هستم ولی حتی فکرم هم به سمت تقلب در این برنامه نرفته بود
همچنین خدمتتون عرض کنم که بنده به آقای کمالوند 100 درصد حق میدم.
آخه وقتی این مکانیزم دقیق انتخابات رو می بینم و باز هم شاهد هستم که موسوی قبل از شمارش آرا خودش رو برنده ی حتمی انتخابات می خونه و حریف پر طرفدارش رو شکست خورده می دونه دیگه چه توقعی از آقای کمالوند دارید که به یه مسابقه ی پیامک که معلوم نیست چه کسایی می فرستن و تضمینی برای تقلب نکردن توی اون مکانیزم وجود نداره(حتی اگه عادل فردوسی پور شماره ها رو نشون بده، آخه هستن عده ای که بیشتر از یک سیم کارت دارند) اعتماد کنه؟
امیدوارم خداوند دستمون رو رها نکنه
هیچ وقت
یا علی
278912 | علی  - تقلب !!   |2010-01-20 20:13:25|IRAN - [moderator2]
رای ما رو دزدیدن دارن باهش پز می دن :) (یک طرفدار تراختور)
ما تسلیم این صحنه آرایی خطرناک متصدیان نخواهیم شد
278927 | sashd   |2010-01-20 20:51:45|IRAN - [moderator2]
بسمه تعالي
بسيار زيبا و جالب بود ، تا اخرش را خواندم
اگر شوراي نگهبان از كسي ، حتي علني حمايت كنند بمعني تقلب است ، ايا كسي است بگويد بعلت اينكه عده اي از شوراي نگهبان به احمدي نژاد راي داده من هم به او راي داده ام ! يعني روي راي دادن عده زيادي تاثير داشته است ، از كم سياستي بعضي از اقايان شوراي نگهبان فاكتور مي گيريم
279303 | ali  - re:     |2010-01-21 16:41:07|IRAN - [moderator7]
ناشناس نوشت:
آقا چرا هر چیزی را به چیزی دیگه ربط می دید
اگه دقت کرده باشید آقای فردوسی پور نگفتن بررسی می کنیم ببینینیم اشتباه شده یا نه بلکه با اطمینان خاطر تمام به آقای کمالوند گفتن که اگه بخواهید لیست تمام تلفن ها بهتون می دیدیم زنگ بزنید چک کنید ....
278945 | ناشناس  - ایجاد بصیرت   |2010-01-20 21:48:41| - [reg889162]
چه استدلال قانع کننده ای با این استدلال متقن شما بنده حقیر که قبول کردم خدای ناکرده نه تنها هیچ تقلبی بلکه هیچ تخلفی در انتخابات صورت نگرفته از این همه روشنگری شما و ایجاد بصیرت تشکر می کنم
278969 | رسانه ی صندوق رای   |2010-01-20 22:33:02|GREECE - [reg889162]
برعکس
نظر سنجی نود درست مثل نظر سنجی های اینتر نتی طرفدار های موسویه.چون اونا بیشتر به اینتر نت دسترسی دارن می برن اما تو رای گیری واقعی می بازن.پرسپولیس ها و استقلالی ها هم همین طور...چون به موبایل های همراه اول دسترسی بیشتری دارن پیامک هاشون راحت تر می رسید تا طرفدارهای تراکتور که دور از مرکزند و بیشتر ایرانسلی هستند.من ساکن تبریزم و با ایرانسلم رای دادم و هنوز که هنوزه نرسیده....
به قول وحید جلیلی باید یه رسانه ی عادلانه به اسم صندوق رای باشه تا واقعیت رو روشن کنه...
279039 | ناشناس   |2010-01-21 02:56:05| - [moderator4]
حاجی شما واقعاً ساکن تبریزی؟ پس پرچم یونان اون بالا چی کار میکنه؟!
278972 | محمود   |2010-01-20 22:49:02| - [reg889162]
اگر این فیلم قسمت از سخنان آقای کمالوند و فردوسی پور را در سایت بگذارید خیلی خوب است
278978 | arash  - من تركم   |2010-01-20 23:16:10|IRAN - [reg889162]
[u][/u من تركم اصلا از تيم تراكتورم بدم مياد به موسويم راي ندادم فوق ليسانس ام هستم
278980 | ناشناس   |2010-01-20 23:20:04| - [reg889162]
متوهمین باید به دست متخصصین خاص! سپرده بشند
اینجور متن ها مثل آب تو هاون کوبیدنه اگه برای درمان اینها باشه
ایشالا که واسه رفع توهم هم قرص بیاد به بازار
278981 | افسوس   |2010-01-20 23:20:25| - [reg889162]
خیلی زور زدی تا ثابت کنی انتخابات سالمه...آفرین...خداییش خودت خجالت نکشیدی از این مقایسه ی ...
اگه مردی نظر منو هم بذار...
279011 | نیما   |2010-01-21 01:01:21|CANADA - [moderator4]
آفرین به این ادب و قدرت استدلال جناب افسوس!
279215 | محمد   |2010-01-21 13:37:40|IRAN - [moderator4]
شرمنده
ولی شما اینقدر وجودتان سرشار از نفرت است که اصلا امکان گفتگو و بحث منطقی با شما وجود ندارد
لطفا بیش از این با توهمات خود برای ایران و مردم ایران دردسر درست نکنید
278999 | حامد  - دانشجوی مکانیک   |2010-01-21 00:22:46|IRAN - [moderator5]
من فکر نمیکنم در90 تقلب شده باشه ولی در اینکه سیستم ارسال اس ام اس مشکل داشت شکی ندارم مخصوصا ما که در تبریز بودیم کاملا برام ثابت شدست علاوه براینکه خودمن حداقل 7تا اس ام اس زدم که هنوزهم نرسیده تعدادزیادی از دوستانم هم با این مشکل مواجه بودند. یکی از طرفداران تراکتور
279001 | برهمت  - re: جواب دوستدار نود   |2010-01-21 00:29:24| - [moderator5]
جهت اطلاع شما استانهای آذربایجان شرقی ، غربی ، اردبیل ، زنجان ، همدان ، قزوین ، گلستان ، خراسان ، فارس و البته نصف بیشتر تهران که در کل این استانها و چند استان دیگر بنا به آمارهای مختلف بین 25 تا 35 ملیون تورک وجود دارد.


کل جمعیت ایران چقدره که 35 میلیون نفر تورکها باشن و طرفدار تراختور؟!؟!؟!
عجب آمار دقیقی دارن این دوستمون با خطای تخمین 10 میلیون نفر؟!؟!؟!؟
این 35 میلیون تورک طرفدار تراختور که فقط تو استان آذربایجان زندگی نمی کنن. فرضا که اونجا سیستم پیامک مختل باشه بقول شما در تهران و قزوین و فارس و گلستان و ایران و.... چی چرا پیامکهای اونا با تراختور نبوده
واقعا عجب شعبده بازی شده؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
279424 | سردریلی   |2010-01-21 21:17:48|IRAN - [moderator7]
برای فهمیدن آمار تورکها میتوانی به سایت سازمان آمار مراجعه کنی و با جمع زدن جمعیت استانهای تورک نشین به این آمار دست پیدا کنی البته لازم به توضیح است که در آمارهای قبل از انقلاب جمعیت اقوام ایرانی به تفکیک مشخص بود لیکن بنا به دلایلی که شما بهتر از من می دانی بعد از انقلاب این مورد از آمارگیری های سراسری حذف گردید و خطای موجود در کامنت اینجانب نیز به این خاطر است که آمار دقیقی از تورکهای ساکن ایران وجود ندارد.
در ضمن بنظرم این علامت سوالها و تعجب ها که گذاشته ای بیشتر لایق شخصیت شماست تا ملت تورک!
279624 | برهمت   |2010-01-22 17:01:20| - [moderator5]
شما چرا خودت رو برابر و نماینده همه تورکها گرفتی که از طرف اونها جواب می دی؟
علامتهای ؟ و ! هم مربوط به استدلال شما بود نه تورکها!
از کجا می دونی که من تورک نیستم؟
همین تعداد موافقین و مخالفین نظر من و شما کافیه که بفهمی چقدر منطقی حرف می زنی!
برای اینکه شما دلت نشکنه باشه شما اکثریتی!
279006 | ناشناس   |2010-01-21 00:40:00|IRAN - [moderator5]
اگر راست ميگوييد يك مسابفه sms بگذاريد تا مشخص شود چند درصد مردم طرفدار دولت و چند درصد به جنبش سبز راي مي دهند. ! لطفا زيرش نزنيد اين مقايسه اي است كه خودتان پيش كشيده ايد!
279246 | ايمان  - حتما   |2010-01-21 15:11:16|IRAN - [moderator4]
آره آره با اين استدلالاي شما حتما هم همين كارو ميكنن.
بنده خدا 40 ميليون برگه راي هنوز تو انبارهاي فرمانداري ها موجوده شما قبولش ندارين حالا با sms انتخابات برگزار كنن كه فرداش بگي تقلب شده بريزي تو خيابون؟ خيلي باحالين شما
279522 | ناشناس   |2010-01-22 02:18:32| - [moderator7]
اتفاقا ما اون چهل میلیون رای که تو صندوقها خاک میخورن رو قبول داریم. همونایی که با وجود این همه دردسر حاضر نشدید یه بار بازشماریش کنید. فردوسی پور گفت ملت این رای ها اینجا هست هر کس شک داره بیاد شماره ها را ببینه دونه دونه زنگ بزنه. اما شما چی کار کردین؟ واقعا یه بازشماری ساده جلو نماینده های موسوی و کروبی حداقل کار نبود؟
279568 | ناشناس   |2010-01-22 10:51:48|IRAN - [reg889162]
متنو انگار خوب نخوندی
خود آقایون حاضر به بازشماری ده درصد شدند
280117 | ناشناس   |2010-01-23 18:49:08|HUNGARY - [moderator4]
اگه sms هم بگذاریم دوباره میگید برای ساندیس sms دادید.
279012 | ناشناس   |2010-01-21 01:04:42| - [moderator4]
آقا چرا هر چیزی را به چیزی دیگه ربط می دید
اگه دقت کرده باشید آقای فردوسی پور نگفتن بررسی می کنیم ببینینیم اشتباه شده یا نه بلکه با اطمینان خاطر تمام به آقای کمالوند گفتن که اگه بخواهید لیست تمام تلفن ها بهتون می دیدیم زنگ بزنید چک کنید ....
279073 | ناشناس  - re:   |2010-01-21 07:06:10|CANADA - [moderator4]
ناشناس نوشت:
به ناشناس شماره ۲۷۸۸۵۱ وای بر همه شما که از مرگ هم وطنها تون میخندین


هیچکس در مرگ هم وطن هاش نمی خنده ... از این می خنده که یه عده آدم فرصت طلب هم وطن هم سرشون میشه....از این خندشون می گیره که بسیجیها را هم وطن نمی دونن...از اینکه روستاییها هم وطنش نیستن....خنده از مطلب دیگه هست نه کشته شدن پاره جگرهامون
279080 | پدرام  - رفع توهم   |2010-01-21 07:49:58| - [moderator4]
با سلام
من میگم برای رفع توهم همه دوستان خوبه که یک برنامه SMS برای آقایان برگزار کنیم اونوقت همه چی مشخص میشود.
279111 | ناشناس  - یک شباهت دیگر بین فوتبال و س     |2010-01-21 09:47:38|IRAN - [moderator4]
با سلام به تمام دوستان
من اولین باریه که پیغام می‌فرستم، در واقع بیشتر خوانندة نظرات هستم چون شغلم ایجاب نمی‌کنه ...
مدتی من سروکارم به یکی از باشگاه‌های مطرح کشور افتاد و اونجا با ساختار فوتبال کشور آشنا شدم ...
در تحلیل‌های خودم به چند نتیجه رسیده‌بودم که یکی از اونا رو با شما در میون میذارم ... و اون اینه که فوتبال کشور ما از مدل بی‌نظمی تبعیت می‌کرد ... البته بماند که برخی ها معتقدند که همین مدل بی‌نظمی (Chaos) خوب نتیجه می‌ده و الآن هم توی دنیا داره جایی برای خودش باز می‌کنه ... اما به نظر من به جایی نمی‌رسه.
دربارة سیاست هم نظرم همینه ... تا موقعی که از یه نظمی تبعیت نکنیم و قواعدی رو رعایت نکنیم به جایی نمی‌رسیم.
279205 | علی  - افرین به نود که ابهام ها را   |2010-01-21 13:15:40| - [moderator4]
پسر خوب خوب نوشتی اما مردم همه چیز را می فهند . این برنامه عالی بود حتی روزی که محبوب ترین بازیکن هم انتخاب می شد همین برنامه اتفاق افتاد .ماهیت برنامه این بود !چرا عادل فردوسی پور مدام می گفت همکارا می خان اس ام اس بزنن اما نمی تونن ! چرا قبلا اینطوری نبود؟مگر این اولین مسابقه اس ام اسی بود؟
در هر بازی تراکتور در تبریز 70 هزار نفر پر شور در مسابقات شرکت می کنند.از این تعداد تنها یک نماینده در استادیوم حاضر می شود.هر نماینده در خانه خود خانواده دارد که ان ها هم موبایل دارند.مثلا ما که خانواده 7 نفره هستیم 4 نفرمان در تبریز و 3 نفرمان در تهران زندگی می کنند حال شما بگویید که این چگونه اتفاق افتاده است؟!
این فقط تبریز نیست، ترک های طرفدار تراختور در سراسر ایران هستند.کبوتر ها را به اسمان تبریز به پرواز خواهیم در اورد.
خواهشا درج کنید!
279206 | یک ایرانی   |2010-01-21 13:18:04| - [moderator4]
ای وای بر دینی کز یاد رفته باشد

حرفش مانده و عملش بر باد رفته باشد : رعد.ا
279229 | ناشناس   |2010-01-21 14:25:51|IRAN - [moderator4]
دقت کردید چراگزینه 6(سایرتیمها)اینقدر کم رای آورد؟آیاسایرتیمها واقعا طرفداری ندارند؟هم میهن عزیز آذری این یک امربدیهی است که هرایرانی طرفدار هرتیم محلی هم که باشد به خاطر کل کل با دوستان هم که شده ازیکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس هم طرفداری می کند مثلا خانواده خودم که مشهدی هستیم وطرفدار ابومسلم،آن شب سر کل کل همگی به گزینه های 1و2رای دادیم سایردوستان راهم که میدانم همین کار راکرده اند چون گزینه 6 آن شب زیاد مهم نبود.
279243 | فداییان حسینی (ع)     |2010-01-21 15:08:44|IRAN - [moderator7]
سلام علیکم ؛ ماه صفر ، ماه حزن آل الله (ع) را گرامی می داریم . این نوشته شما به عنوان منتخب در ستون خواندنیهای وبسایت حزب الله می رزمد ، به نشانی ذیل ، درج گردید . موفق و پیروز باشید . یا حسین مدد
http://faghathezbolah.blogfa.com/
279254 | اسماعیل  - دیگر بس کنیم   |2010-01-21 15:24:41|IRAN - [moderator4]
بس کنید.شما را به خدا بس کنید.شما آقای نویسنده که کلی به مغز خود فشار آورده اید،شماآقای خواننده که فقط ایران را تا شعاع دو متری خود میدانی و میبینی و شما آقای سیاستمدار که همان دو متر را هم نمیبینی،بس کنید.چشم خود را باز کنید و ببینید چگونه کشور و ملت مظلوم ایران اسیر بازی بی پایان عده ای خدانشناس شده اند عده ای که حتی زبان در آوردن و تهدید آن وهابی کویتی و هجوم ناجوانمردانه ی آن شکمباره ی مصری به شهید علیمحمدی را در راستای با عقل ناقص خود در راستای منافع خویش میبینند.باز کنید چشمانتان را و ببینید و بشنوید قهقهه ی مستانه ی دشمنان فراوان و ریزو درشت ایران مظلوم را.دشمنانی که وحدت و غیرت ایرانی جماعت حتی خواب را نیز بر آنها پریشان می کند نه فقط اکنون بلکه در تمام طول تاریخ.آری باز کنید چمانتان را و بار دیگر ببینید ایران را،ایرانی که همچون مادری مهربان برای فرهنگ و ادب و هنر کل منطقه است.
خدایا به کجا می رویم؟چرا نمی توانیم درک کنیم که در این زمانه ی کثیف که دشمنانمان مرگ ما را آرزو میکنند خود نیز در این راه گام برمیداریم؟خدایا چرا نمیشنویم صدای کسانی را که جز در هنگام گرسنگی و...زبان نمیگشودند (چه رسد به اینکه در مورد ملت بزرگ ایران دهان باز کنند ) ولی اکنون ایران را به شکایت و تحریم تهدید میکنند؟آیا رفتار ما در آنها این سوء تفاهم را باعث شده است؟
شما را به خدا بس کنید و ببینید چگونه کشورهای بی مقدار نوکر غرب و شرق به قصد نابودی ایران دندان تیز کرده اند.چگونه براحتی در مورد ایران صحبت میکنند و آنچه را که لایق خودشان است بر زبان می آورند.بس کنید شما را به خدا بس کنید تاراج غرور ایران را آنهم به بهایی ناچیز.
279304 | نا شناس     |2010-01-21 16:41:55|IRAN - [moderator7]
آقامي گم الف يه نظر سنجي در مورد تيم ها برگزار كنه؟ چطوره؟
279366 | ناشناس  - re:   |2010-01-21 18:51:09|IRAN - [moderator4]
ناشناس نوشت:
اگر راست ميگوييد يك مسابفه sms بگذاريد تا مشخص شود چند درصد مردم طرفدار دولت و چند درصد به جنبش سبز راي مي دهند. ! لطفا زيرش نزنيد اين مقايسه اي است كه خودتان پيش كشيده ايد!

دوست عزیز

ما راستمون رو پای صندوق به شما گفتیم .. همون راستی که خاتمی و اصلاح طلبها تو دولت نهم رجز اونو می خوندن

خوب یادمه .. هر استانی که استقبال از احمدی نژاد بیشتر می شد اینا خودشون رو گول می زدن و می گفتن پای صندوق رای معلوم میشه .. احمدی گول اینا رو نخوزه ..اینا فقط برا گرفتن پول اومدن .. اگه خردادیان هم بیاد اینا برا دیدنش میان .. اما دیدیم که کی گول دوریش از مردم رو خورد ..

حالا هم که پای صندوق شکست خوردن میگن راست میگین فلان کنین و بسان کنین .. حقیقت رو بپذیرین و خودتون رو گول نزنین تا بیش از این شرمنده خودتون نشین و مجبور نشین تا همه جا رو به آتیش بکشین که حرف حرفه منه
279406 | ناشناس   |2010-01-21 20:25:33| - [reg889162]
عجيبه كه اين سايت معلوم الحال اين همه مخاطب داره!
البته چاره اي هم نيست چون همه سايت هاي خبري فيلتر شدن!
وضعيت روزنامه هام كه معلومه!
279417 | smh  - smh   |2010-01-21 20:59:32| - [reg889162]
اگه کسی خوابیده باشه میشه بیدارش کرد
اما کسی که خودشو به خواب زده ...

اگه با لالایی خدا بخوابیم با دست ولی خدا از خواب پا میشیم !
279432 | ناشناس  - re:   |2010-01-21 21:27:23| - [moderator7]
ناشناس نوشت:
از لحن نوشتاری مقاله کاملا می توان استنباط کرد که نویسنده محترم طرفدار تیم پرسپولیس است . این دوست عزیز باید به این نکته هم توجه بفرمایند که حدود یک سوم هموطنان عزیزمان آذری زبان هستند. و نکته مهم دیگه اینکه ورزش ما سیاسی نشده وضعمان این است و کاملا معلومه که اگر سیاسی هم بشه دیگه چی میشه


دوست گلم ، اولا منظور و هدف از نگاشتن این مقاله رو اگر می فهمیدی اینطور نمی گفتی !
ثانیا نه یک سوم ، اگر یک دوم هم آذری زبان باشن باز هم دلیل نمی شه که همه باید به تراکتور رای می دادن ! آخه این چه دلیلیه ؟ یعنی اگر یه آذری اون شب به تراکتور رای نداده ، اون موقع جواب شما چیه ؟! حتما میگی اون آذری نبوده ! ( حالا این یک نفر مثال بود ، منظورم اینه که تا نتونی ثابت کنی ، کسی نباید حرفت رو قبول کنه و اتفاقا کسی که قبول می کنه ، مطمئن باش یک چیزیش هست . هیچ منطقی یک حرف رو بدون دلیل نباید قبول کنه )
توهم موسوی و طرفداراش هم دقیقا همین بود که این دوستمون توی مقاله ذکر کردن ( همون بحث کردن فردوسی و کمالوند )
279435 | مسعود   |2010-01-21 21:32:00| - [moderator7]
منم توی اون نظرسنجی چند هفته قبل مربوط به تیم ملی به گزینه 3 رای دادم اما فرداش متوجه شدم که طرفدارای فلانی هم مثلا می خواستن به 3 رای بدن اما دیدین که برای هفته بعدش گفتن غلط رای بدین که دیدین چی شد تقریبا مثل هفته های قبل بود فقط با یه تفاوت کوچیک
279436 | ناشناس  - re:   |2010-01-21 21:36:36| - [moderator7]
ناشناس نوشت:
اگر راست ميگوييد يك مسابفه sms بگذاريد تا مشخص شود چند درصد مردم طرفدار دولت و چند درصد به جنبش سبز راي مي دهند. ! لطفا زيرش نزنيد اين مقايسه اي است كه خودتان پيش كشيده ايد!


عجب حرف تاریخی از زد ایشون !
خاک تو مملکتی که بخواد اینطور امورش رو پیش ببره !
خب سخته مگه ؟ شما میرید هر نفری 500 تا سیم کارت ایرانسل می خرید و sms می فرستید تا بلکه برنده بشید ولی می دونم با این حال باز هم بازنده اید ! چون :
و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین
279548 | ايليار  - دليل   |2010-01-22 06:18:57|IRAN - [moderator4]
دوستان عزيز در مورد آمار برنامه 90 بايد عرض كنم كه غير قابل اعتماد است.چرا اولا نمي شه از كل جامعه نظر پرسيد .پس بايد نمونه گيري كرد .نظر سنجي نود هم نظر يك نمونه خاص بود .منتهي در تحقيق آماري بايد همه ي نمونه ها شانس يكسان داشته باشند كه اينطوري نبود.چون اس ام اس ارسال نمي شد.بگذاريد هواداران پيروزي در توهم پر طرفدارترين بودن بمانند.ما كار خودمان را ميكنيم در كمتر از 3 سال آذربايجان 3 تيم در ليگ برتر خواهد داشت .
1. تراختور
2.شهرداري تبريز
3. ماشين سازي تبريز
عكس زير سندي بر مدعاي ماست
http://www.jahannews.com/vglezo8o.jh87ojbr79jk-.irbxj.2.html#0
279574 | ایرانی  - ایران   |2010-01-22 11:13:00|IRAN - [moderator5]
خطاب به برادران آذری که افاضه فرمودند یک سوم ایران آذری اند اولاْ که تفکیک قومیت ها خیانت به ایران عزیز است. ثانیا آذری و غیر اذری دریگه معنی نداره چرا که هم اکنون تمام قومیت ها به سمت زبان فارسی رفته و البته این چیز ‍پسندیده ای نیست اما اتفاق افتاده . از طر فی شما کمی فکر کنید
پر شورترین مساوی نیست با بیشترین
279583 | ناشناس  - توهم انتخاباتي   |2010-01-22 11:41:20|IRAN - [moderator5]
[b][/bبا عرض سلام
شماهايي که اين گونه مطالب را مي نويسيد (سندروم ) خواهشاً در همين برنامه رو به فردا پيشهاد کنيد که مسابقه اس ام اس ((به چه کسي راي داده ايد )را برگزار و مخابرات را نيز مکلف کنيد که اس ام اسها را خيلي سريع ارسال کنند تا حساب کار دست همه بياد . الان بعضي از دوستان اعتراض مي کنند که اکثر کساني که به آقاي احمدي نژاد راي دادند يا موبايل ندارند يا اگر هم دارند نمي توانند اس ام اس ارسال کنند.(خواهش مي کنم سانسور نکنيد چون به کسي توهين نکردم )
279620 | ناشناس   |2010-01-22 16:26:02| - [moderator5]
من دوشنبه پيش هر چي خواستم به 20090 پيام بزنم نشد
مثل اينكه از اينجا نميشد پيام فرستاد
اگه عادل راست ميگه نظرسنجي رو اينترنتي كنه
طرفدار تراكتور از تبريز
279747 | عادل   |2010-01-23 03:10:48|IRAN - [moderator7]
خب معلومه نمیشده
آخه شماره 20090 نبوده!
شماره 200090 هستش
279695 | وحید   |2010-01-22 22:26:26|GREECE - [moderator4]
بنده به عتت مشغله کاری کم تلوزیون نگاه می کنم ولی این اقای فردوسی بورکه گاه گاهی برناماش را نگاه می کنم همیشه طوری صحبت می کند که طرف مقابل مجاب میشود البته این یک حسن خوب برای مجری برنامه است حال بدون غرض ایا تیم تراکتور سازی مردم رابالیگ اشتی نداد ایا این تیم باعث این نشد که سایر تیمهای شهرستانی نیز به فکر تشویق تیمشان نیفتندچرا بعضی از این اقایان اصراردارند یک کار کاملا ورزشی وبور شور ی که باعث تخلیه انرزی جوانان میشود را سیاسی میکنند این دیگر جای گله وسوال دارد بیائیم یاد بگیریم ساست را ازدیک مسایل جدا کنیم ا
279786 | نادر   |2010-01-23 08:51:52| - [moderator7]
150000 نفر كه اومد.قابل توجه نويسنده عزيز.به نظر مياد دوستان خيلي دوست دارند تا قضيه تراكتور را سياسي كنند ولي اگر اين قضيه سياسي بشه تبعات خيلي سنگيني داره!
279910 | محسن  - وحدت   |2010-01-23 12:42:19|IRAN - [reg889162]
ترک و فارس نکند فرق پیش ما
از هرکجا که زاده ایی (( ایران )) پرست باش


(( رهی معیری ))
279981 | يك دانشگاهي   |2010-01-23 15:02:41| - [moderator4]
ابتكار خيلي جالبي بودو اميدوارم مورد توجه و عنايت معترضان واقعي انتخابات قرار بگيرد و در تقريب بذهن آنها مؤثر افتد.
نكتة اضافي و قابل توجه‌تر كه در لفافه و گذرا مطرح شد و بهتر است معترضان، كمي به آن هم فكر كنند، اين است كه در كشور ما از 31 سال پيش تا كنون 31 انتخابات برگزارشده و در نيمي از آنها اصلاح‌طلبان فعلي و يا اسلاف چپ و كارگزاراني آنها پيروز شده‌اند و غالباً با همين سازوكار، همين شوراي نگهبان و همين رهبري بوده است. آيا هيچ وقت از خود پرسيده‌اند كه اگر نظام اينقدر بي در و پيكر است كه مي‌توان در انتخابات شعبده‌بازي كرد، چطور اين آقايان به اين مناصب رسيده‌اند؟! آقاي خاتمي با همين سازوكار، 8 سال رئيس جمهور و 10 سال وزير بوده، اون آقا كه نبايد اسمش را برد(چون همش 300 هزار رأي داشته)، با همين مكانيسم، 8 سال رئيس مجلس بوده، موسوي 8 سال نخست‌وزير بوده و آقاي هاشمي ركورددار آراي مردمي در اين كشور و رئيس مجلس و رئيس جمهور و رئيس مجلس خبرگان بوده است! چطور يك دفعه همه چيز «اخ» شد؟! به قول قرآن «اين تذهبون»!
280119 | سردریلی  - مهم ایران است   |2010-01-23 18:50:57|IRAN - [moderator4]
ما هم خود را جزوی از ایران میدانیم و هرگز قصد جدایی از ایران را نداشته و نداریم ولی آقای ایرانی که که تمام قومیت ها در فارسی حل بشوند یا قدرت درکشان خیلی پایین است یا خود را به نفهمی زده اند اگر زبان مادری ریشه دار با تبلیغات و هیچ انگاری از طرف برخی مراکز از جمله صدا و سیما و آموزش و پرورش و ... قابل ازمهلال بود زبانهای تورکی وکردی و عربی و سایر زبانها باید در طول این مدت مزمهل گشته بود شما مطمئنا به تبریز یا سایر مراکز غیر فارسی می رفتید می فهمیدید که ما و امثال ما هیچگاه زبان مادریمان را فراموش نمیکنیم.و از قضا مشکل ما همین طرز فکر شما و امثال شماست که میخواهند بر خلاف قانون اساسی زبان ها و گویشهای محلی ایران را در فارسی حل کنند که این بزرگترین خیانت به ایران و ایرانی است.
یاشاسین آذربایجان
یاشاسین ایران
280424 | فرهاد   |2010-01-24 12:45:31| - [moderator18]
بابا این که تراکتور طرفداراش خیلی باشن که خیلی خوبه!
اصلا باعث افتخاره کله ایرانه!
چه دلیلی برای تقلب می تونه وجود داشته باشه!
دریغ از یک دلیل منطقی
280558 | ناشناس     |2010-01-24 16:20:20| - [moderator18]
جواب به دوست عزیزی که نوشته بودند :

دوست گلم ، اولا منظور و هدف از نگاشتن این مقاله رو اگر می فهمیدی اینطور نمی گفتی !
ثانیا نه یک سوم ، اگر یک دوم هم آذری زبان باشن باز هم دلیل نمی شه که همه باید به تراکتور رای می دادن ! آخه این چه دلیلیه ؟ یعنی اگر یه آذری اون شب به تراکتور رای نداده ، اون موقع جواب شما چیه ؟! حتما میگی اون آذری نبوده ! ( حالا این یک نفر مثال بود ، منظورم اینه که تا نتونی ثابت کنی ، کسی نباید حرفت رو قبول کنه و اتفاقا کسی که قبول می کنه ، مطمئن باش یک چیزیش هست . هیچ منطقی یک حرف رو بدون دلیل نباید قبول کنه )
توهم موسوی و طرفداراش هم دقیقا همین بود که این دوستمون توی مقاله ذکر کردن ( همون بحث کردن فردوسی و کمالوند )

جواب : 1- منظور بنده این نیست که همه آذری زبانها به تراکتور رای داده اند یا می دهند بحث بنده این است که آمار 200 هزار نفری SMS نود به گزینه تراکتورسازی غیرواقعی است دلیل بنده این است که خود بنده هر چقدر هم تلاش کردم SMS ارسال نشد.
2- خود من طرفدار پرو پاقرص پرسپولیسم اما وقتی طرف مسابقه تراکتور باشد مطمئنا رای من و شاید خیلی از هواداران پرسپولیس هم تراکتور باشد
3- افتخار می کنیم که بعد از 8 سال حق کشی تراکتور توانست به لیگ برتر برسد و در اولین سال حضور بعد از آن وقفه نسبتا طولانی خوب بدرخشد
4- ورزشگاههای بزرگ کشور تا 120 هزار نفر گنجایش دارند و شما مطمئن باشید اگر ظرفیت ورزشگاهها بیش از این بود باز هواداران ترکتور در روز بازی این تیم سکوها را اشکال می کردند در بازی این هفته در تبریز 110 هزار نفر هوادار به ورزشگاه آمده بود
4-برنامه نود در اقدامی سخیف سخنان پر احساس ولی غیر منطقی یک هوادار را پخش می کند که ادعا دارد بعد از رئال تراکتور دومین رده در لیست محبوبترین باشگاههای جهان است این را نه من نه شما و نه هواداران تراکتور قبول دارند و سئوال بنده این است نود با این روش و کار دنبال چیست؟
5- ایراد کلی به مقاله این است که هواداران تراکتور را با جریان سبز مقایسه کرده که اصلا درست نیست و من تعجب می کنم از آقای دکتر توکلی که چنین فضایی را ایجاد کرده اند
6-ای کاش یک نظر سنجی هم می کردند و به شما و همه ثابت می شد مودب ترین هواداران نیز از آن تیم تراکتور است که هیچ کاری با حریف ندارند و تا دقیقه 95 تیم خودشان را تشویق می کنند
7-همانطور که تا حالا ثابت نشده قضیه انتخابات چی بوده و چی نبوده به شما نیز ثابت نخواهد
8- انقدر در هیاهوی فضای سیاسی غرق شده اید که 13 میلیونی که قبول دارید به موسوی رای دادند را افراد غیرمنطقی و متوهم می شمارید
9- تا زمانی که شما و تفکرات افرادی همچون شما وجود دارد این کشور روی صلح ، آرامش ، آسایش و عدالت را نخواهد دید.
282688 | یک دوست   |2010-01-29 15:21:04|BELGIUM - [moderator18]
نگارنده ی گرامی ...
مدت زمانی که بین اعلام آمادگی برای باز شماری ده درصدی آرا تا روز اخذ رای وجود داشت به قدری بود که شبهاتی را در امکان جابجا شدن آرا بوجود آورد ...
بنده با خط کلی نوشته ی شما موافقم اما برای متقاعد کردن مخالفانمان ما هم باید کمی با انصافتر باشیم .
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به
نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران
منعکس نمی ‏شوند.
- با حروف فینگیلیش ننویسید و از کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."



(39 توصیه)