نظر منتشر شده
۱۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 63146
خوشه؛ سوژه جديدترين لطيفه هاي مردمي
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۶
صحبتهاي ضدونقيض مقامات دولتي درباره نحوه خوشه بندي و پرداخت نقدي يارانه ها، از يكسو باعث نگراني و تشويش خاطر برخي هموطنان شده و از سوي ديگر دستمايه ساختن انواع لطيفه و پيامك توسط هموطنان خوش ذوق را فراهم آورده است.



به گزارش الف، برخي از اين پيامك ها كه اين روز ها توسط پيامك مبادله مي شود و نقل محافل شده به شرح زير اند:



در مراسم خواستگاري

مادر دختر: خوب آقا زاده به سلامي تو خوشه چندن؟

مادر پسر: راستش اس ام اس زده گفتن خوشه3 ولي قراره اعتراض كنه بذارنش توخوشه2

مادر دختر:  ما اصلا رسم نداريم داماد تو خوشه پايين تر از سه باشه، از الان گفته باشم...



درصف نانوايي

مشتري به شاطر: خدا بهت بركت بده شاطر!

شاطر: دعا كن تو خوشه يك بذارنم.



در اداره

كارمند خوش شانس به همكاران: آقايون خوشه سومي، حاجي تون تو خوشه يك رفته، خلاصه تعارف نكنين، پول مول خواستين درخدمتيم.



در آرايشگاه زنانه

شمسي خانم: شوهرم به اداره آمار اس ام اس زده، گفتن شما تو خوشه چهارين!

فخري خانم: اين كه چيزي نيس. شوهر من اس ام اس زده به اداره آمار كه اگه واسه يارانه پول كم آوردين، عددشو بفرستين تا چكشو بكشم!



در پياده رو

دستفروش: كوپن، بن كارمندي، عكس، پاسور، خوشه ...





 
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۰:۳۰:۱۷
دوستان عزیز الف اطلاعات بنده به شرح ذیل است
تعداد اعضای خانوار : 2 نفر
مستاجر ( 15 رهن + 50 اجاره ) ، حقوق پایه وزارت کار ، همسر بیکار ، اموال : پراید مدل 85
خوشه 3 (282176)
 
خوشه 4!
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۲:۲۲:۰۰
تعداد اعضای خانوار :2 نفر
مستاجر ( 500 رهن + 250 اجاره )
درآمد 347 - همسر بیکار
اموال : مسکن مهر ثبت نام کردیم!

اطلاعات بالا واقعا درست است. تعجب نکنید خوشه 3 هستیم (282244)
 
شهروند خوشه سه ای
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۷:۵۸:۰۴
1- خدمتکار شرکتی اداره ما که منزل استیجاری شان ورامین می باشد، در خوشه سه هستند.

2- رئیس اداره ما که رسمی است و منزل شخصی شان در بالای شهر است هم در خوشه سه هستند.

3- اینجانب که کارمند همان اداره می باشم هم در خوشه سه قرار دارم.

4- پدر اینجانب هم که قبلا دستفروش بوده و الان بازنشستگی خودگردان ! می باشد (بدون درآمد) در خوشه سه قرار دارد.
.
.
.
پیدا کنید پرتقال فروش را (282835)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۳:۳۴:۰۷
کجا میشینی
ماشاءالله اجازت خیلی خوبه!
وضع خیلی ها خیلی بدتر هم هست (282289)
 
از خوشه 4 به ناشناس
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۲۱:۲۵:۵۲
با سلام من در مشهد در آپارتماني در مجموعه ساختمانهايي كه بيش از 35 سال از قدمت آن مي گذرد زندگي مي كنم. مساحت خانه 65 متر است.
اين را بگويم كه با اين حقوق مهندس برق هستم!
واقعا سخت در عجب هستم كه چطور با ماهي 100 تومان داريم زندگي مي كنيم. البته بماند كه تمامي پس اندازهاي مجرديمان هم تمام شده است .
بله خدارا شكر وضع خيليها بدتر است . اما قرار گرفتن امثال من در خوشه 3 واقعا اسف بار است.
من از دولت توقع يارانه و.. ندارم اما اين مرا خيلي نااميد كرد كه چطور من كه تحصيل كرده هستم و توان پرداخت اقساط يك وام 2 ميليوني را ندارم در كنار خيلي از اين مرفهان بي سواد و كم سواد قرار گرفته ام كه برايشان يارانه و.. اهميتي ندارد .
مي دانيد من نا اميدم وگرنه خدا بزرگ است (282481)
 
از خوشه 4 به ناشناس
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۲۱:۲۷:۰۱
با سلام من در مشهد در آپارتماني در مجموعه ساختمانهايي كه بيش از 35 سال از قدمت آن مي گذرد زندگي مي كنم. مساحت خانه 65 متر است.
اين را بگويم كه با اين حقوق مهندس برق هستم!
واقعا سخت در عجب هستم كه چطور با ماهي 100 تومان داريم زندگي مي كنيم. البته بماند كه تمامي پس اندازهاي مجرديمان هم تمام شده است .
بله خدارا شكر وضع خيليها بدتر است . اما قرار گرفتن امثال من در خوشه 3 واقعا اسف بار است.
من از دولت توقع يارانه و.. ندارم اما اين مرا خيلي نااميد كرد كه چطور من كه تحصيل كرده هستم و توان پرداخت اقساط يك وام 2 ميليوني را ندارم در كنار خيلي از اين مرفهان بي سواد و كم سواد قرار گرفته ام كه برايشان يارانه و.. اهميتي ندارد .
مي دانيد من نا اميدم وگرنه خدا بزرگ است (282482)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۳:۳۴:۲۸
خدا را گواه میگیرم که ذره ای اغراق هم نکنم جمع کل دارئیهایش برادر خانممانهم در پایتخت با چند فرزند 30میلیون تومان به سختی میشود خوشه 3 (282290)
 
فرشاد
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۰:۳۲:۵۳
من و پدرم با اختلاف درآمد پانصد هزار تومان در خوشه سه قرار داریم.
برادرم که بیکاره در خوشه سه قرار گرفته
یکی از دوستان که خونه و ماشین داره در خوشه دو قرار گرفته
البته اینها طنز نیست و واقعیت است.
فقط یک سوال
مگر اختلاف دریافتی بین خوشه یک تا سه چقد است که مسئولین اینقدر مردم را تحقیر می کنند و سرشان منت می گذارند. (282180)
 
وحید
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۰:۵۸:۱۷
خوشه شما را به بالاترین قیمت خریداریم. (282187)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۱:۱۳:۲۸
ما که خیلی راضی هستیم فقط اگه میشه خوشه هارو بیشتر کنید زیاد تو صف نمونیم (282194)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۴:۰۶:۴۲
عالی بود واقعاً ما مردم همینیم (282314)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۱:۱۳:۴۳
باز هم به شماها، ما دانشجوهای خارج کشور که اصلا آدم نیستیم. فرم مرم پر کنیم. (282195)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۱:۱۸:۰۶
بیشتر از این کارها بکنید یه کم جو سایت عوض شه
گاها خیلی سیاسی میشه (282198)
 
نوشین
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۲۲:۴۶:۳۴
گاهاغلط است چون گ حرف فارسی و تنو ین عربیست پس بهتره بگوییم گاهی فارسی را پاس بداریم
1 (282498)
 
اس ام اسي ديگر!
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۱:۲۹:۴۱
كارمندان دولت همه خوشه سومي هستند مگر خلافش ثابت بشه! (282207)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۰:۰۴:۱۶
كارمندان دولت همه خوشه سومي هستند مگر خلافش ثابت بشه
من میشناسم
کارمند اداری دانشگاهمون
که تو خوشه 2 هستش (282608)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۵:۴۴:۲۵
خوب عزیز من! این هم همان «مگر خلافش ثابت بشه» بود دیگه! (283110)
 
سلحشور
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۱:۳۰:۱۱
با سلام
خواستم سوال کنم شاید دوستان بدانند، یک جوان دانشگاه رفته دارای پایان خدمت، ۱۰ -۱۲ شغل عوض کرده همچنان در ۳۰ سالگی در آرزوی شغلی ثابت! در کدامین خوشه قرار می گیرد؟ (از ظواهر امر که سوم «دسته بندی» کرده اند، جالب است که هیچگاه خودش نمی دانست مرفه بی درد! است)
با تشکر (282208)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۷:۴۰:۰۰
نظرتان در مورد میلیون‌ها جوان دانشگاه نرفته‌ای که در خانه‌شان کامپیوتر ندارند تا در سایت الف کامنت بگذارند چیست؟ (282422)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۱:۳۴:۳۸
یخ نزنی الف !
بی نمک (282216)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۱:۳۵:۱۰
سايت محترم الف
آيا دولت، نظام و ... اين حق را دارند سرمايه مشترک همه ايرانيان را به فروش برسانند و به صورت خوشه ای، دهکی و ... بين شان تقسيم کنند.
آيا هدف دولت صرفا کسب درآمد برای خودش نبوده است؟
ـآیا سيره ائمه و امامان هم همين بوده است و زمين ارثی بين چند برادر را که همه حق يکسان دارند را به برادری که فقيرتر هست میبخشند؟ يا از جای ديگر به ايشان کمک می کنند؟ (282218)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۷:۴۱:۰۱
وضع فعلی هم خیلی فرقی ندارد. وقتی روی بنزین یارانه می‌دهیم بیشترش به ثروتمندان می‌رسد. (282423)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۰:۰۸:۳۶
امام علی (ع) شبها به مستمندان کمک میکرد نه به همه ی مردم
نکنه امام علی هم مفهوم عدالت نمیدونه
البته تحقیق کردم که ببینم آیا اون پولها از پول بیت المال بوده یا پوله خوده آقا
تا اینجا به این نتیجه رسیدم که پول بیت المال بوده
اگه کسی اطلاعات دقیقتری داره خوشحال میشم بدونم (282610)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۵:۳۱:۱۱
میشه منبع تحقیقتونو بگید؟ تا اونجا که ما شنیدیم حضزت علی (ع) بیت المال را بین مسلمین تقسیم می کردند و بین فقیر و غنی , موالی و آزاد , سیاه و سفید و عرب و عجم هیچ تفاوتی نمی گذاشتند؟ اگر اینگونه خوشه بندی مبنای اسلامی دارد و در سیره پیامبر و حضرت علی (ع) بوده منبعش را ذکر کنید؟ (282697)
 
عبدالرضا
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۲۲:۵۳:۱۰
سلام آقای ناشناس عزیز
اگر امام علی علیه السلام این اجازه رو داشت که از بیت المال به بعضی ها بیشتر بده، احتمالا این کار رو در مورد برادرش عقیل میکرد.
تصور میکنم در نهج البلاغه امام علیه السلام در توصیف وضع فرزندان عقیل فرمودند که رنگ صورتشان از شدت فقر تیره شده بود.

گذشته از این حرفها به نظر نمی رسه این خوشه بندی ها پایه و اساس دقیقی داشته باشه (282778)
 
.
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۱:۴۶:۰۱
جالب تر از اینها رو می شه تو نظرات خوانندگان تابناک خواند!
واقعا سوژه باحالیه این خوشه بندی!
یه عده هم درد و دل کردن که آدم می فهمه هم وطن هاش چه جوری دارن زندگی می کنن! (282226)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۱:۴۷:۰۳
ايراني ها از جرز لاي ديوار هم جوك مي سازند اينكه خوشه اي واسه خودش. (282227)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۲:۲۵:۳۱
جوک اگرازسربی دردی باشه حق باشماست ولی برادرگرامی بعضی وقتا جوک آینه تمام
قداوضاع زندگی افرادیه جامعه س !این قسمتو قبول دارینیانه ؟ (282245)
 
سلحشور
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۱:۵۳:۱۹
با سلام
ببینید برادر من، اگر رسانه های «داخلی» منتقد هم در انتقاد نتدروی کرده اند، کار درستی نیست، اشتباه کرده اند، ولی همسان و برابر بار رسانه های «غیر داخلی» دانستن آنها هم خود منصفانه نسیت، هرچه باشد ما همه یک نقطه مشترک داریم که«وطن» است. من نمی خواهم دفاع یا توجیه کنم و عرض کردم که اشتباه است و شکی نیست. ولی همه می دانیم این«زیاده روی» بار اول نیست و کسی هم بی سهم از آن نیست، سر دراز دارد و طرفی که اینبار خودش قربانی این نوع بیان شده، خودش کم از این کار استفاده نکرده و معمولا پیش قراول بوده است. بگذریم! ما مردم بصورت فرهنگی از انتقاد خوشمان نمی آید، می نویسیم همیشه حق با مشتری است، ولی جرات داری بگو ماست ات ترش است! (282231)
 
دانیال
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۲:۱۲:۴۰
یکی می ره خواستگاری میگن داماد چه کارست؟ میگن بیکاره ولی جز خوشه یک (282240)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۲:۳۷:۱۴
آيا درفبال بيت المال همه افراد جامعه برابرنيستند؟مگرقبلاگفته نمي شد كه كساني در جامعه هستند كه به خاطر دارايي بيشترازيارانه بيشتري هم استفاده مي كنند و كساني كه دارايي كمي دارند ازيارانه كمتري استفاده مي كنند پس راه حل اين است كه بارانه ها نقدي پرداحت شودتاهركس به هرنحوكه خواست سهم خوبش را از يارانه ملي مصرف كند.با اين وصف خوشه بندي معنا نميدهد.مگركسي كه درخوشه3قرارگرفته است در مقابل بيت المال با آنكه درخوشه1قرارگرفته متفاوت است؟يا بعنوان مثال آنكه درخوشه3قرارگرفته ازخدمت سربازي معاف است وآنكس كه درخوشه 1قرار گرفته معاف نيست.آيا كسي كه درخوشه3قرارگرفته اگر دارايي دارداز راه دزدي بدست آورده است كه حالا بايد ازديد دولتمردان بارانه كمتري دريافت كن.؟آيا كسي كه درطول زندگي زحمات زيادي كشيده و دارايي اندوخته است تا خود وخانواده اش در آسايش باشد بايداينگونه مورد تبعيض قرار گيرد؟آيااين درجامعه دودستگي ايجاد نمي كند؟من ازآقاي توكلي مي خواهم كه محبت كنند خود شخصابه اين سوالات پاسخ دهندوچنانچه بنده وكساني كه مثل من فكر مي كنند چنانچخ دراشتباه اندراهنمايي گردند. (282247)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۱:۲۲:۴۷
آقا یا خانم ناشناس، اکثر قریب به اتفاق خدماتی که تو ایران عرضه می شه دولتی هست. اگر به عنوان مثال شما تو خوشه 3 قرار گرفتید این یعنی \"بخشی\" از مواردی که دولت برای شما هزینه می کرده قطع می شه. به عنوان مثال شما همچنان از نرخ های غیر واقعی و پایین وسایل حمل ونقل عمومی استفاده می کنید. یا مدارس و دانشگا های دولتی یا خدمات دیگه شهری یا مواد غذایی ارزون. ولی مثلا پول برق رو موظفید از این به بعد از در آمد خودتون پرداخت کنید. کافیه شما به اینجا (امریکا) سری بزنید ببنید که شما نه تنها همه هزینه ها رو باید از جیب خودت بدی، بلکه برای نفس کشیدنم باید به دولت مالیات بدی. از مجموع مالیاتی که می دی نصف حقوقت برای خرج ماهیانت باقی می مونه. از طرفی امکانات مثلا دولتی هم پولی هست. مثلا من سالیانه 8000$ باید بابت دانشگاه \"دولتی\" که درس می خونم پرداخت کنم! (282802)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۵:۵۲:۵۴
دوست عزیز در آمریکا
به نظرم حرفتان غیر منصفانه است!
اصلاً می آی جاهامون رو با هم عوض کنیم؟ من جام رو در بهترین دانشگاه ایران به تو می دم.
آخه عزیز من! اولا که وقتی یارانه ها حذف بشه اثرش رو بقیه چیزها مثل حمل و نقل عمومی هم میاد ولی سوای اون مگه سطح درآمد ما تو ایران با یک شخص نوعی در آمریکا برابره؟ تو کسی رو اونجا سراغ داری که به ازای یک کار تمام وقت، 250$ دریافت کنه در ماه؟ در ضمن تحصیلات رایگان در اروپا و یا امکانات دانشگاهی و بورسهای تحصیلی و غیره رو هم باید در نظر گرفت.... (283115)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۲:۴۳:۱۴
با این همه ذوق و استعداد در لطیف سرایی بهتر است نام سایت را نمکدان بگذارید ! راستش را بخواهید یا شما خیلی بی نمک هستید یا من خندیدن را فراموش کرده ام . آخر عزیز دلم کجای این مطالب خنک و بی مزه را لطیفه می گویند ؟ (282252)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۳:۰۴:۳۷
در مورد لطیفه های خواستگاری باید بدانید خوشه بندی مربوط به خانوار است نه افراد مجرد. (282273)
 
`پرهام
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۳:۱۷:۱۶
اي خوشه سه اي بيدرد (282276)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۳:۴۵:۳۴
سلام
باید عرض کنم بنده از اینکه در فرم های آمار گیری راست نوشتم پشیمانم.
بعضی وقتها باید مثل بعضی ها دروغگو بود. (282298)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۰۹:۲۸:۵۲
ناراحت نباش ما راست نوشتيم هردو تامون دانشجو هستيم ماهي 50 تومان هر كدوممون از والدينمون ميگيريم الان توي خوشه ي 3 هستيم (283849)
 
kian
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۳:۵۱:۵۶
اینهم نحوه جدید تقسیم بیت المال:معتادین - تنبل ها وتن پرور ها - اوباش واراذل- بیکاره ها - میلیونر ومیلیلردر هایی که از اموالشان اطلاعاتی در دست نیست- درس نخوان ها- در خوشه اول ولی افراد زحمتکش- کسانی که بهترین دوران عمر خود را به درس ومطالعه وتحقیق گذرانده اند - کسانی که از عرق جبین و کد یمین درآمدی دارند در خوشه سوم وبی نصیب از بیت المال (282304)
 
ali
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۳:۵۸:۴۶
من با داشتن یه پراید 84 خوشه سومی هستم. متشکرم. (282308)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۷:۴۲:۴۰
می‌دانستید فقط یک ششم ایرانی‌ها خودرو دارند؟ (282424)
 
اکبر احمدی
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۴:۴۱:۱۶
من واقعا از نحوه تعیین خوشه تعجب می کنم . مثل اینکه طراحان این خوشه بندی جزء کوربینان مطلق دنیا هستند. اینها فقط یک چیز رو می فهمن و صد چیزو نمی فهمن. واقعا چقدر جمود باید وجود داشته باشه که فقط یک چیز رو ملاک بدونیم و بس . هر خانوار سه نفر بالای 390 = خوشه 3. پس اینکه آیا مستاجر هست یا نیست . قسط مسکن می ده یا نه و بسیاری از متغیرهای دیگر هیچ . ای کاش احمدی نژاد قبل از اینکه این آمار توی کل کشور پخش بشه یه تماس با آقای مدد می گرفت. من که واقعا مایوس شدم. سالی که نکوست از بهارش پیداست. (282347)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۴:۵۴:۲۳
يارانه مثل مهريه است كي داده كي گرفته (282353)
 
کیوان
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۵:۰۴:۰۰
نمیدونم چرا همه فکر کردند که باید خوشه ی یک بیوفتند شماییکه میگی من کارمند هستم با 350هزار حقوق و ماشین حتما بیمه و بن و هزار تا امتیاز دیگه شما اصلا خبر دارید که تو این مملکت کسانی هستند که با چند تا بچه دارند با مستمری ماهی 45هزار تومن کمیته امداد زندگی میکنند؟!یا اصلا فکر اون کارگر بدبختی رو کردید که شش ماه از سال بیکاره و اون شش ماه دیگر هم هیچ تضمینی نیست که کار داشته باشه؟
متاسفانه مردمی که توی شهرهای بزرگ که اکثر سرمایه های ایران اونجاها ریخته خبر از وضع فلاکت باره شهرهای محروم حاشیه ی ایران را ندارند و چون وضعیت خود را با اطرافیان خودشون میسنجند فکر میکنند که وضعشون خوب نیست.
من قبول دارم که اشتباهاتی در این خوشه بندی وجود داره و اون هم تقصیره دولت نیست تقصیره اونهاییه که با هیچ چیزی سیر نمیشن و خودشون رو کمتر از اون چیزی که هستند نشون دادند و همین باعث شده که جای افراد نیازمند واقعی رو بگیرند.
انصافا احمدی نژاد تا همین الان هم خوب تونسته که عدالت رو که محوره اصلی شعارهاش بود پیاده کنه. (282356)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۷:۴۵:۳۵
واقعاً درست است. نکته‌ی تلخ ماجرا اینجاست که افراد فقیر جامعه اصلاً کامپیوتر و اینترنت ندارند که بیایند اینجا کامنت بگذارند و از وضع خود بگویند.
طبق سرشماری مرکز آمار در سال ۸۵، فقط یک چهارم ایرانیان در خانه کامپیوتر دارند که نیمی از آن‌ها به اینترنت وصل می‌شوند (یعنی فقط یک هشتم در خانه اینترنت دارند). (282427)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۸:۱۸:۴۴
پس چرا موقعی که صحبت از موفقیت وزارت ارتباطات در توسعه اینترنت می شه میگن ضریب نفوذ اینترنت در ایران سی درصد است؟ اونوقت الان کمتر از ده درصد شده؟ بابا انصاف تون رو شکر (282842)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۰۹:۳۰:۴۷
اون ماله زمان انتخابات بود كه ضريب نفوذ همه چيز بالاي 80 بود تو چرا هنوز از جو انتخابات نيومدي بيرون ؟ (283850)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۲۰:۲۷:۳۹
دوست عزيز بحث اينجا بر سر اشتباهات فاحش در امر خوشه بندي است كه بر مبناي آمار و اطلاعات غلط و نيز عدم نظم و برنامه مدون و درست انجام گرفته وگرنه اگر خوشه بندي درست انجام بشه كسي مخالف نيست ... اگر در حق حتي يك نفر هم ظلم و بي عدالتي و تبعيض انجام بشه گناه بزرگ و نابخشودني است. (282473)
 
حمید
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۵:۰۸:۴۸
تکلیف اونایی که چندین قطعه زمین قول نامه ای دارند و تو فرم اطلاعات خانوار اعلام نکردن چی؟
تکلیف اونایی که 20 میلیون سکه خریدن و تو گاوصندوقشون نگه داشتن چیه؟
و تکلیف اونایی که به هر پسرشون موقع دامادی یک خونه دادن چیه؟
چرا همیشه ما حقوق بگیر ها( که دستمون هیج جا بند نیست و نمی توانیم درآمدمون رو پنهان کنیم) باید بار پیشرفت اقتصاد این مملکت رو به دوشمون بکشیم؟
در دوران سازندگی کسانی که هر روز فقیر تر شدن کارمندان و حقوق بگیران بودن و الان در دوران عدالت هم داره همین جوری میشه!
خدایا خودت به دادم برس
خسته شدم! (282357)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۵:۰۹:۳۰
ترویج این مسخره بازی های کار صحیحی نیست؛ وگرنه موضوعات دیگری هم وجود دارند که می توان جک های آن را منتشر کرد (282358)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۵:۴۸:۳۷
بخدا این رو راست میگم من دارای زن و 2تا بچه هستم خانه دارم و یک ماشین مناسب یه شغل خوب هم دارم با درآمد مناسب و در خوشه 2 قرار گرفتم . (282373)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۶:۰۹:۵۵
چقدر نالیدن تو ایران رایج است و اگر کسی ننالد بقیه تهمت میزنند که حتما چنین و چنان هستی این خوشه هم یک مورد جدید برای نالیدن های بیشتر کمی شکر کنید به نداشته ها هم شکرکنید (282381)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۲۰:۲۴:۴۶
ياشكمت سيره يا بدجور خوشي زير دلت زده يا اينكه تو اين مملكت نيستي يا اصلا از عالم و آدم خبر نداري... يا هم اينكه خودت ميدوني ! (282472)
 
مجتبا
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۶:۱۸:۳۸
بنده کارمند سطح میانی یک سازمان دولتی هستم. مختصات معیشتم عبارت است از:
- حقوق ثابت 500 دریافتی پس از کسورات 350 اضافه کار 250
- خودرو: ROA 86
- خانه: 70 متر. با 19 میلیون وام. ماهیانه 200 هزار قسط
- دیون:
- 2 میلیون از مادرخانم برای خرید خانه
- 3 میلیون از همکارم برای خرید خانه
- 7 میلیون وام از صندوق رفاه اداره برای خرید خانه
------------ و آخر آنکه ماهیانه با قسط وام+ قسط وام مسکن+ پرداخت های ماهیانه بابت مقروضات جمعاً 600 هزار تومان کسورات ماهانه
------------ همسر کارمند پیمانی با 300
------------ خوشه بنده: 3!
------------
مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو
یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو
آسمان گو مفروش این عظمت کاندر عشق
خرمن مه به جوی خوشه پروین به دو جو (282382)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۷:۲۰:۴۸
نمی دونم این دوستان که نفاقشون گوش فلک رو هم کر کرده نمی دونند که با آی پی شون میشه کشورشون رو پیدا کرد عزیز دروغگوی من توی اردن هم خوشه بندی شده این چرت و پرت ها رو تحویل ما دادی.... (282415)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۷:۵۵:۰۲
در پاسخ به پیام 282415 ---ناشناس عزیز کم تجربه شما که علت افتادن دقیق پرچم دیگر کشورها را نمیدانی بی جهت به کسی توهین نکن (282429)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۸:۳۱:۵۸
الف دیگه فیلتر شکن نمیخواد مهندس...
منم بلدم بیام با فیلتر شکن پرچم امریکا بندازم برات ولی الف که دیگه این حرف ها رو نداره که... (282447)
 
کنجکاو
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۳:۴۱:۵۹
آقای ای پی شناس از کجا می دانی کی ز کجا کامنت گذاشته ما که نتونستیم به ما هم یاد بده تا بدانیم. در ثانی مگه اردنی ها هم فارسی بلدند؟! (283017)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۶:۳۹:۰۹
به میمنت اعلام خوشه ها، قنادی خوشه در خیابان پیروزی شبهای جمعه شیرینی مجانی میدهد. بخورید دعا به جان خوشه هاتان! (282395)
 
آرش پ
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۷:۰۲:۲۴
سلام .
با تشکر از نظرات دوستان که واقعا خواندی بود سوال من این است :
مگر خوشه بندی قاعده و قانون ندارد ؟ این چه فرمول پیچیده ای است که فقط آقایان می توانند حساب کنند و ما نه ؟ به خدا اگه می گفتن قاعده ی خوشه بندی چیه ، دیگه این موردها پیش نمی اومد . هر کسی می فهمید کجاست . همه ی اینا به خاطر پیش بینی های غلط و در نهایت برنامه هاییه که مصرف کوتاه مدت دارن . (282405)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۷:۱۳:۵۹
Google: How to cluster people in Iran
Iran\'s Statistics Center
26 Jan 2010 ... 1st. of all gather the family financial information.
2nd. put the gathered data into Trash as they are all garbage.
(it\'s just useful for the people who cooperated in gathering the data financially like
them who work in post offices and them who copy papers!)
3rd. CREATE virtual properties for them who haven\'t any real property like house, car, loan, etc.
if they haven\'t. Mark them \'A\' to be simply accessed for future use.
(At this step we will \"ENRICH\" poors simply :) )
4th. for them who have real properties DELETE their properties in virtual world.
Mark them \'B\' to be simply accessed for future use.
In this case we can easily reverse the layers in society.
5th. now assign the people marked \'A\'. step to cluster 3.
6th. assign 2 or 1 randomly to people marked \'B\'.
Note: By default all people in Iran are in cluster 3.
www.amar.org.ir/clusters.html (282412)
 
رانین
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۷:۲۶:۲۶
من بیکار
برادر بیکار
پدر بازنشسته.
مادر خانه دار.
خوشه 3 با افتخار (282416)
 
خوشه
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۷:۲۸:۱۲
من دانشجوی سی ساله مجرد ساکن تهران، خانواده م خوشه سه هستند خودمم هم که سالهاست بخور نمیر خرج خودم را میدهم ما در کدام خوشه ایم؟ (282418)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۸:۱۴:۲۹
اکثرا خوشه ی 3 هستند.خودت رو خفه نکن.من بچه کارمند با حقوق 400 تومان هم خوشه ی 3 هستم/لازم نیست این گونه عجز و لابه کنی.هر بلایی سر همه امد سر من و توهم می اید.سبزک ها کمی انسانیت داشته باشند بد نیست. (282441)
 
حامي
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۷:۳۵:۴۶
گر صبر كنيد
ز قوره حلوا سازيم
از شما بيچاره تر هم هست
بيكاران چي
آنها خط تلفن هم ندارند چه رسد به اينترنت
ولي آنها درجامعه ما ساكت ترند- ماكه شكممان پراست صدايمان درآمده
هرچند از قديم گفتند از نخورده بگير بده به خورده
زشته به قرآن زشته (282420)
 
جوان 27
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۸:۰۹:۲۶
به قرآن قسم به قرآن قسم بازم به قرآن جوانی 27 ساله هستم زنم و طلاق دادم بیکار هستم تمام دارایی بنده فقط لباسهای تو تنم هستش منو خوشه 3 قرار دادن معنی عدالت امیرالمومنین رو واقعا از ته قلب درک کردم چون این حکومت حکومت امیرالمومنینه البته به گفته خودشان (282438)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۸:۱۸:۲۹
لیسانس هستم. 30 ساله. بیکار. بدون بیمه و هیچ سهام و هیچ و هیچ و هیچ. سرمایه‌ام 200 هزار تومان. ترجیح دادم توی هیچ خوشه‌تی نباشم. چون به هر حال از هیچ سهمیه‌ای هیچ چیز قرار نیست به من تعلق بگیره. اگر قرار بود تعلق بیگره الان وضعم این نبود. (282442)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۸:۴۱:۰۲
با سلام، واقعا یک سوالی برای من پیش اومده که خواهش میکنم جوابشو اگه کسی میدونه بگه. دولت ادعا میکنه که بر خلاف مخالفانش که بویی از اسلام و عدالت نبردند، کاملا بر مبنای اسلام حرکت میکنه. همونطور که خودشون اعتراف میکنن حکومت حضرت علی نمونه یک حکومت عادل اسلامیه. حالا سوال اینجاست که چرا دولت تلاش میکنه که کاملا بر عکس سیره علی ع حرکت کنه. بابا یکمی تاریخ اسلام و نهج البلاغه رو بخونین تو این دولت. به خدا علی ع بیت المال رو به یک اندازه بین فقیر و غنی تقسیم میکرد. یعنی شما از اعمه معصوم هم بالاترین؟ البته بعید نیست برای توجیه اشتباهاتشون همچین ادعا یی هم تا چند وقت دیگه بکنن. اگر شما شیعه علی ع هستین، باید رفتارتون در حکومت از رفتار او الگو بگیره. از اهمیت به رای مردم گرفته تا برخورد با مخالف و تا تقسیم بیت المال. اما افسوس که دانسته یا نادانسته دارید برخلاف اسلام و سیره اعمه اطهار حرکت میکنید... (282451)
 
کیوان
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۸:۴۶:۱۴
رانین جان شما که میگین خودتون و برادرتون بیکارید خوب لابد براتون صرف میکنه که بیکارید وگرنه هرکس که بیکاری براش صرف نکنه مثل من با تحصیلات دانشگاهی میره کارگری میکنه البته تو شهره ما کارگری با تحصیلات عالیه یک چیزه عادیه که باید پارتی داشته باشی تا اونهم پیدا بشه.
پدرتون هم خدا براتون نگهداره چون من بازنشسته های میشناسم که ماهی نهصد هزار تا یک میلیون میگیرند. (282454)
 
آرام
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۹:۰۵:۲۱
سلام
من یک خانم معلم 36 ساله با پدر80ساله و مادر70ساله و خواهرم در روستا زندگی می کنیم.من از 5 سالگی ابتدا در مزرعه کنار پدر مادرم کار کردم،10 سالگی تا 18 سالگی با خواهر بزرگم قالی بافتم و 18 سالگی رفتم دانشگاه و معلم شدم و علاوه بر هزینه تحصیل خواهرم کمک هزینه خانواده ام هم بودم. چون آب قنات خشک شد ونتیجه تلاش پدرم و دیگر دهقانان برای حفر چاه به دلیل خشک سالی فقط منجر به هدر رفتن سرمایه اندک آنان شد.پدرم به کارگری می رفت اما خیلی زود دچار بیماری قلبی و ساییدگی شدید زانو شد و خانه نشین شد.خواهرم هم لیسانس گرفت واز سال 83 کارمند قراردادی شد .راستش در شان خود ندیدیم که برای گرفتن حقوق شصت ساله هابرای پدر و مادرکه کمیته می داد اقدام کنیم چون من حقوق بگیر بودم، حالامن و خواهرم هزینه های زندگی را می پردازیم.جمع حقوق من و خواهرم 800هزار تومان است، وقتی خواهرم کارمند شد به او گفتم حقوقش را پس انداز کند چون من هیچ پولی برای پس انداز اضافه نداشتم و خیلی نگران آینده خودم بودم و خواهرم بودم وپدرم هم جز خانه کلنگی مورد سکونت ما و 3 هکتار زمین بی آب خشک و بی مشتری چیزی نداشت . و سال گذشته بعد عمری خواهرم تکه زمینی خرید به قیمت 18 میلیون که 7000وام با بازپزداخت ماهی 185 است که خوب می دانید با این رکود اقتصادی چقدر قیمتش پایین آمده است، من 10 سال بیماری دارم که هر سال تقریبا سال یک میلیون هزینه درمانم می شود. حالا ما در خوشه 3 هستیم پدر و مادری پیر و بیمار نیازمند هزینه های درمانی بی هیچ درآمد و پس اندازی، 2 دخترجوان و مجرد و 600هزار تومان ماهانه؛ نه ماشین،نه دارای دیگری؛ با اوضاع اقتصادی آینده ما چه می شود. شما نماینده مجلس هستید بگویید در حکومت اسلامی بعد 30 سال وعده های رنگارنگ انقلابی برای ما که تمام عمر کار کرده ایم جایی هست؟با این برنامه های ناکآرامد اقتصادی برای ما چه آینده ای است؟ من از کسانی هستم که تمام عمر کار کرده ام.
کم کم دارم به یک مخالف نظام تبدیل می شوم؛ از نظر من ناکارامد ی نظام و مشکلات قانون اساسی و مسئولین نالایق و قدرت طلب ما مردم آبرودار و کوشا اما کم درآمد را به گوشه ای رانده است، می بینید که چیزی برای چنگ زدن و از دست دادن ندارم. وقتی می بینیم نهایت زندگی من زندگی پدر و مادرم است که عمری تلاش کرده اند اما نظام به اصطلاح اسلامی شما هیچ جا برای آنان حقی قایل نشده ،ناامید شدم.حتی اقلا 70 تومان یارانه آنها محاسبه نشده چون ما یک خانوار هستیم .نگران 70 تومان یارانه نیستم ،ما سالها با سختی و تلاش خود زندگی کرده ایم،اما نگران اوضاع اقتصادی آینده هستم،آقای توکلی شما نماینده ما مردم هستید ،شما و دیگرنمایندگان ادعای مسلمانی ولااقل انسانیت دارید شما خبرگان ملت در مجلس هستید چرا اینهمه ناکارآمدی و بی نظمی و فساد و ظلم را برمی تابید و ساکت هستید.چرا باید آرزو کنم کاش در ایران زاده نشده یودم؟چرا باید آرزو کنم آیا راهی هست از اینجا بروم؟ (282456)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۹:۲۵:۴۲
اموال 50 هکتار زمین
10 باب واحد مسکونی + همگی هم اجاره داده شده
2 دهنه مغازه
2 عدد ماشین سواری + تراکتور
بازنشسته تامین اجتماعی
تعداد اعضا خانواده 2 نفر
در شهرستان علی آباد کتول
خوشه یک
نام ع گ
باور ندارید تصادفی از اهالی شهر بپرسید پیش شماره 0173 (282462)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۲۰:۱۷:۱۹
گذشته از شوخي اگر اين خوشه بندي بخواهد مبناي عمل قرار گيرد فاجعــــــــــــــــــه است! (282469)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۲۳:۰۴:۵۶
با سلام
وضعیت خانوار من به شکل زیر است :
افذاد خانوار : 3
مسکن : 6 میلیون و نیم رهن ،کرایه : 135 هزار تومان
حقوق ماهیانه : 430 (خالص : 350)
خودرو : پژو روآ ( با وام 7 میلیونی خرید خودرو ، ماهی 157 تومان قسط)
همسر : خانه دار
خوشه : 3 (282501)
 
بیژن
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۱:۰۳:۰۳
من و حاج قاسم کارخانه دار و مش اکبر آبدارچی اداره مون هر سه درخوشه 3 هستیم. خدا رو روزی صد هزار مرتبه شکر میکنم که نمردم و خودمو در کنار یه مرفه بی درد و یک مستضعف پر درد می بینم. عدالت یعنی همین دیگه . همه مثل هم باشیم! (282534)
 
ali
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۷:۵۳:۳۶
من با 300000 حقوق زن و1 بچه بدون حتی یک گاری خوشه 3 ! (282577)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۱:۴۴:۳۱
از 63 معلم یک دبیرستان در تبریز فقط دو نفر خوشه 2 هستند بقیه مرفه بی دردیم (282646)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۲:۳۶:۱۱
ايني كه درباره حضرت علي (علي) نوشته بدونه حضرت علي (ع) از بيت المال به فقيرهايي كمك مي كرد كه ناتوان از كار بودن يا يتيم بودن نقل مي كنند روزي يك نفر نابينا رو ديدند كه گدايي مي كنه گفتن اينو بياورين و از بيت المال به اون كمك كنيد اصحاب گفتند يامولا اين مسيحي است حضرت فرمودند وقتي كه جوان بود و براي شما كار مي كرد كه سؤال نمي كرديد كه مسيحي هستي يا مسلمان حالا كه ناتوان از كار شده به اسم مسيحيت به اون كمك نمي كنيد منظور اينكه بايد به فقراء‌ يعني كساني كه يتيم هستند و يا بي سرپرست هستند يا ناتوان از كار بايد كمك كرد مثل كاري كه كميته امداد به دستور حضرت امام انجام مي ده كه انشاءالله بهتر هم بشه اما بهترين كمك به جوانان بي كار و مسكن و زوج همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند ايجاد اشتغال است كه بنده معتقدم آقاي احمدي نزاد در اين راه اصلا موفق نبوده اند بلكه عقب رفت هم داشته اند اما اگه قرار بشه يارانه ها برداشته بشه و پول آنها به مردم داده بشه چون اين پول ها از درآمد نفت است بايد بين همه به طور مساوي تقسيم بشه و اگه از پول ماليات باشه بايد خرج كشور بشه براي اينكه يك نفري كه بيشتر كار مي كنه و ماليات بيشتري مي ده به چه دليل بايد پولش به يك نفر داده بشه كه كار نمي كنه حالا يا كار نيست يا تنبل اگه اينجوري بشه تفاوت حقوق كم كار و پر كار كم ميشه و انگيزه افراد براي كار و توليد و نوآوري كمتر ميشه و اين يعني اينكه چين فرداي بهتر از امروزي رو خواهد داشت. اين تازه در صورتي كه خوشه ها عادلانه بشه نه مثل الآن كه يجورايي همه 3 شدن. (282662)
 
سامان
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۴:۵۷:۲۹
مادر من سرپرست خانوار است 4 بچه هستیم پدرم فوت شده حقوق ما 320 هزار تومان هست خانه نداریم هیچ وقت ماشین نداشتیم اینم بگم دو تا سیم کارت ایرانسل داریم که یکیشون هدیه بود فکر کنم بخاطر این سیم کارتا افتادیم خوشه سه, تازه اینترنت هم نداریم آمدم خونه خاله اینا استفاده کردم . (282693)
 
علي
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۶:۱۷:۲۸
يك جوك ديگه اينكه يارو مي ره خواستگاري مي پرستن چه كاره اي مي گه بيكارم درعوض خوشه يك شدم (282704)
 
علي
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۶:۱۸:۱۸
يك جوك ديگه اينكه دو نفر درباره خوشه بحثشون مي شه سومي مي گه دعوا نكنيد يارانه مثل مهريه است كي داده كي گرفته (282705)
 
یک بدبخت
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۷:۲۵:۳۲
جالب است یکی از معیار های خوشه بندی تحصیلات دانشگاهی است پس نتیجه می گیرم تحصیلات در ایران مایه بدبختی است ! (282718)
 
یک بدبخت
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۷:۲۷:۳۹
آقای حامی ننوشتی خودت خوشه چندمی ! (282720)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۲۰:۵۰:۱۲
بنده یک دانشجوی دانشگاه دولتی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستم که برای گذران زندگی حدود 15 میلیون تومان قرض بالا آورده ام هر روز دنبال گرفتن وام می دوم. یعنی از این بانک وام می گیرم و اقساط معوقه آن یکی بانک را می دهم. خودم هم مستاجر هستم دو سال است که برای خودم و همسرم یک دست لباس نخریده ام حال آقای م.ا. مرا جزو خوشه 3 قرار داده است. منی که نه تنها هیچ گونه در امدی ندارم بلکه ماهیانه حدود 500 هزار تومان نیز مجبورم قسط بپردازم. سوالم این است آقای متخصص همه ی علوم منی که درآمدم منفی 500 هزار تومان است. آن بدبخت خوشه 1 یا 2 در چه وضعیه. تو که ادعای عدالت می کنی اگر ظلم باشه چی وضعی میشه. (282754)
 
r-f
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۹:۲۰:۱۷
اين نحوه نگاه به عدالت اجتماعي مشابه افزايش حقوق ساليانه كارمندان دولت است يعني كه هر در رتيه پائين تري قرار دارد افزايش حقوق بيشتري بايد داشته باشد بدون توجه به اينكه چرا در مراتب پائين قرار گرفته است وچرا ديگران در مرتبه بالاتر و... كه اين موضوع ريشه در نگاه سوسياليستي به اقتصاد و عدالت اجتماعي داشته و ربطي به اسلام و عدالت از نگاه حضرت علي(ع) ندارد. (282855)
 
اسلام
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۹:۲۰:۳۴
اینطوری ها هم که میگن نیست بسیاری از افرادی که داخل روستاها هستند در خوشه 1 قرار دارند
راستشو بگم خود من در خوشه 1 قرار دارم (282856)
 
سامی
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۹:۳۱:۵۷
دوستان الان همه چی رو شوخی می گیرین ولی بترسید از چیزایی که قراره سرمون بیاد این مثل برنامه های شوروی کمونیستی می مونه نه اینکه اونجا خیلی موفق بود حالا برای ما تجویزش کردن (282859)
 
سيد مجتبي
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۰۰:۱۵
دارايي من خوشه سومي با يك فرزند و همسري كه خانه دار است و اجاره اي ٤٥٠ توماني و ٥ ميليون رهن و ٣٢٨ هزار تومان درامد از شغل اول و زماني كه با مسافركشي پر مي شود:
ماشين روآ قسطي از بانك ملت
يك خط تلفن همراه ثبت نامي

فكرمي كنم با اين طرح براي مردن هم مشكل پيدا كنيم. (282868)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۱۸:۴۷

مسئولین:70% یارانه ها توسط 30% اول مصرف می شود که این عدالت نیست.ما برای عدالت آمده ایم.تورم به 5% میرسد.

خوشه چینی:

دوستم:3نفر - حقوق 250 - بدون خانه و ماشین- خوشه 3
فامیلم:3 نفر- برج ساز با املاک فراوان - خوشه 1
(282872)
 
خوشه تكيده
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۳۱:۱۴
راستي مرده ها از كدوم دارودسته اند ؟ (282885)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۴۱:۲۵
يه چيز جالب! در ميان قوم خويش ما آدم بسيار بسيار ثروتمندي زندگي ميكنه گذشته از اينكه بهترين خانه و بهترين اتومبيل ممكن رو داره خرج يه سفر اروپاي ايشون معادل درآمد دو سال خانواده ماست ! بگذريم ايشون هم مثل ما خوشه 3 اي هستن ... اما از اون جالبتر آقا زاده ايشون كه از دولتي سر بابا جون تو كار ساخت و ساز هستن و از نظر اقتصادي دست كمي از بابا ندارن خوشه 2 قرار دارن! چون شغل ايشون رسمي نيست و فقط اون حق بيمه اي كه از طريق شركت بابا بر مبناي حقوق حداقل پرداخت ميشه مبناي عمل و محاسبه قرار گرفته! به اين ميگن عدالت ! با تشكر از دولت عدالت محور.! (282890)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۴۸:۳۰
اين بحث خوشه بندي خيلي خيلي مهم و جالبه لطفا اجازه بديد ادامه داشته باشه و كامنت هاي بيشتري رو هم منتشر كنيد. با تشكر (282896)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۲:۰۰:۳۶
سلام
تو را به خدا قسم می دهم خیلی جدی دنبال اسیب های این طرح ناقص باشید
دیشب که تو خوابگاه صحبت می کردیم متوجه شدیم بی پول ها نوشته اند که خونه و ... نداریم و پولدارهایی که چند خونه و ماشین و هکتارها زمین دارند هم نوشته اند نداریم
حال جالب است اکثر کسانی که وضع مالی خوبی دارند در خوشه یک هستند! وای از ما ایرانی ها چقدر راحت دروغ می گوییم و می نویسیم که نداریم

به عنوان ایرانی خیلی نگران شده ام
یکی به رئیس جمهور بگه کمی صبر کند و بر یک مبانی درست طرح اجرا شود (282947)
 
دلسوز
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۲:۰۱:۵۱
دوستان عزیز نوشته های شما که حاوی درددل و طنز بود بسیار جالب است ولی توجه کنیم به این نکته که :
دولت اعلام کرده حدود 50 میلیون ایرانی مشمول یارانه نقدی خواهند شد ( یعنی خوشه 1 و 2 ) و مابقی خیر

خوب ما که وضع خودمان را می بینیم که به زحمت بسیار میتوانیم با هزار شعبده بازی این سر ماه را به آن سر برسونیم و با مشکلات واقعا\" خسته کننده زنده هستیم ( نه زندگی می کنیم ) و حالا در خوشه 3 قرار گرفتیم ! واقعا\" یعنی حدود 50 میلیون ایرانی در این مملکت وضعشان از بنده نوعی ( با 5 سر عائله و منزل استیجاری) بد تر است؟!
این آمار نشانگر عمق فاجعه است که در این مملکت پس از 30 سال ما گرفتار چه مدیریت اجتماعی هستیم که بایستی به 50 میلیون نفر کمک نقدی کرد تا بتوانند زنده بمانند.
گرچه اموال این مملکت بعنوان بیت المال مربوط به همه احاد این مملکت است ولی بنده بفکر سه نوبت شدن کارم هستم ولی عزت خود را اینچنین زیر پای دولتمردان به ظاهر دلسوز نمی اندازم و اگر حقی دارم آن را در پل صراط از مسببین این بی عزتی جمعی خواهم ستاند که \" العزه لله و لرسول و للمومنین \" (282949)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۳:۰۰:۲۳
سلام من و همسرم شاغل هستیم جمعا حدود 800000 تومان حقوق می گیریم.
قسط مسکن 200000 تومان
قسط ثامن 197000
قسط وام رهن اداره 110000
قسط ماشین 200000
شارژ ساختمان 10000
باور کنید این ها فقط قسط هامونه خودم موندم چه جوری زندگی می کنیم ولی با تمام این اوصاف در خوشه 3 قرار داریم.واقعا مبنای خوشه بندی چه بوده؟ (282988)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۵:۰۷:۰۲
شما مجبوری ماهی 200 هزار تومان قسط ماشین بدی؟از نون اب واجب تره؟

یه مدت پیاده برو بیا چه اشکالی داره؟والا شما که جوانی پدر من بعد یه عمر کارمندی هنوز ماشین نداره ولی راضی هستیم به رضای خدا.با این وجود ما هم 3 هستیم.

خدا سایه رهبری رو از سر ما کم نکنه.سلامتی که داده همین یه دنیا ارزش داره

ما درد دین داریم نه درد شکم فربه کردن و خوشه 1 2 3 . (283069)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۱۰:۴۶:۳۸
خوشه ی چندم دین هستی اخوی ؟ (283882)
 
حسن
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۴:۵۳:۰۳
هرکه به احمدی نژاد رای داده در خوشه 1 شما که رای ندادید در خوشه 3 هستید (283056)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۵:۰۱:۲۳
مثل ..... دروغ نگو.منم به احمدی رای دادم ولی الان 3 هستم با حقوق کارمندی پدرم

ولی اگه فکر کردی با این مسائل پیش پا افتاده ما از انقلاب و امام و ولایت دست بر میداریم زهی خیال باطل




با ما سر خصم را بکوبیم به سنگ یا او سر ما به دار سازد اونگ (283061)
 
خادم
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۵:۴۵:۲۰
چقدر قشنگ زندگيهاي همديگر را لو ميديم ! از ماست كه بر ماست (283112)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۶:۰۱:۴۹
من بچه کارمند چیزی ندارم که بترسم مالیات ببندند به اموال پدرم.شما میترسی که اطلاعات اشباهی را در فرم نوشتی (283120)
 
ع
۱۳۸۸-۱۱-۱۱ ۰۱:۰۵:۳۰
چه بگویم که نگفتنم ....... (283336)
 
طنز
۱۳۸۸-۱۱-۱۱ ۰۱:۰۸:۲۹
از خانواده داماد مي‌پرسند: كار پسرتون چيه؟
مي‌گن: بيكاره ولي جزو خوشه‌ي يكه!



با سلام.
مشترك گرامي! متاسفانه «خوشه» شما را خر خورده!
مركز آمار ايران (283337)
 
اسی
۱۳۸۸-۱۱-۱۱ ۰۸:۴۳:۵۵
از حضرت علی ع در مورد برتری عدل یا احسان میپرسند.حضرت میفرمایند ایندو اصلا قابل مقایسه نیستند.چون عدل باعث قرار گرفتن همه چیز در جای خود است اما احسان باعث استدراج است.
اوج کمالات و دانش بشری توی همین حدیث نهفته است.اگر فکر میکنید با پول دادن به اقشار ضعیف وضعشون بهتر میشه باید ببینید این چند ساله رو که اینهمه کمیته امدادیامون رو زیادتر کردیم ولی باز تعداد فقرا بیشتر میشه.اگه دولت میخواد به روستایی یا شهری کمک کنه باید برای جووناش کار فراهم کنه و برای پیرها تامین اجتماعی مناسب.
تا از شاخه به شاخه میپریم و حاصل تجربیات علمی بشر رو استهزا میکنیم به هیچ سر منزل مقصودی نخواهیم رسید. (283412)
 
حامد
۱۳۸۸-۱۱-۱۱ ۱۳:۰۱:۳۶
سلام
جون داداش اگه پول مول خواستید تعارف نکنید ها .
به خودم بگید. آخه از مرحمت عالیجنابان ما خوشه یکیم.
حالا کسی خبر نداره کجا باس برم پولمو بگیرم؟
حتما سر کوچه محمودی اینا! (283528)
 
رضا -م
۱۳۸۸-۱۱-۱۱ ۱۶:۵۵:۰۸
با سلام
این طرح فقط یک هدف داشت \" جبران کسری بودجه\" تقریبا همه کامنتها رو خوندم.
قبلا هم نظر اقای توکلی رو در رابطه با مبلغ هدف مند کردن یارانه ها در لوایح بودجه خونده بودم.
با توجه به این خوشه بندی و بررسی ادمای دور و برم متوجه شدم افرادی که در خوشه اول هستند احتمالا (( دور از جونشون )) یا مردن یا در شرف مردنن.
در نتیجه مازاد این درآمد هنگفت معلوم نیست کجا میره و قراره چی بشه.
پس زیاد خوشبین نباشین ، چاله این مبلغ کلان قبلا کنده شده .
اگه خواستین این کامنتو سانسور کنین اما بدونین این عین بی عدالتیه که حق مردم رو بهشون صدقه بدین.
اخه مگه این کشورای عربی چی دارن که ما نداریم ؟
چرا مردم اونا باید در ناز و نعمت باشن و ما برای دیدن بیابونهای اونا پول بدیم ؟
خدایا به داد این مردم مظلوم برس! (283646)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۱ ۱۷:۲۵:۲۵
در مراسم خواستگاري
مادر پسر: پسرم نه خونه داره نه کار داره نه ماشين ولي بجاش توخوشه يکه!

مادر دختر: بابا خوشه مثل مهريه اس کي داده کي گرفته!

پدر دختر : اصلا بزار sms بزنيم ببينيم چه خبره

sms مرکز آمار : هموطن گرامي متاسفانه خوشه شما رو خر خورده! (283662)
 
1
۱۳۸۸-۱۱-۱۱ ۲۳:۴۵:۰۰
سوالی داشتم. من مجردم و با خانواده ام زندگی می کنم و چون کارمندم و تنها شاغل خانه ام. توی فرم هم چون در یک خانواده هستیم در آمد بنده به عنوان درآمد خانوار حساب شده. خوب من دلم نمی خواد به خانواده کمکی کنم و می خواهم پس اندازی برای آینده داشته باشم. حالا دولت محترم و نماییندگان پاسخ دهند که این خانواده چطوری میتونه از عهده مخارج بدون یارانه بر بیاید؟ (283778)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۰۹:۴۰:۵۳
کبوتر با کبوتر باز با باز
کند همخوشه با هم خوشه پرواز (283853)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۱۰:۵۴:۲۹
دوستان عزیز الف اطلاعات بنده به شرح ذیل است
تعداد اعضای خانوار : 3 نفر
مستاجر (4 رهن + 100000 اجاره ) ، شغل كارگر حقوق پایه وزارت کار ، همسر بیکار ، اموال : BMW مدل 1987(سال شمسي 1357)
خوشه 3 (283890)
 
م
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۱۱:۱۵:۴۷
کلا خیلی کم پیدا میکنی کسی رو که خوشه یکی شده باشه ..

الهی خوشه یکی بشی ننه ( جدیدترین دعای خیر سال ) (283909)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۱۴:۰۰:۴۰
من آخوندم
یه موتور سیکلت دارم
فقط تو یه شرکت نماز میخونم
در آمد ماهی 200000ت
مستاجر
یک دختر دارم خانواده سه نفره
خوشه 3 (283967)
 
masoud
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۲۳:۵۱:۰۴
بعد از شاهکار مجلس و دولت که سبب شد که یک لیسانسیه با 30 سال سابقه کار که همواره بیشترین میزان حق بیمه را پرداخته است با یک استوار بازنشسته یا ستوان سوم یکی شد ... مگر نه آنکه هر کسی مالک سعی خود است. سالها زحمت کشیدیم و سرمایه گزاری کردیم تا مهندس شدیم و معلوم شد اگر همان موقع که شش ابتدایی را گرفیتم رفته بودیم تو ارتش الان مثل یک مهندس حقوق می گرفتیم. ایا این عدالت مجلس اسلامی است؟ حالا هم با همان حقوق و 4 سر عائله و دو بچه دانشگاه آزاد در خوشه 3 قرار گرفته ایم. به نظر من خوشه یک یعنی ارتشی ها و بسیج و خوشه دویی ها یعنی مجلسی ها و مدیران دولتی و بقیه ملت خوشه 3.
آیا ثروت این ملت مگر به همه مردمش تعلق ندارد. پس به همه باید مساوی پرداخت شود و هرکس بر اساس مصرفش و حجم درآمدش مالیات بپردازد و مملکت با این مالیات اداره شود. آنگاه کارمند دولت پاسخگو می شود. ارتشی پاسخگو می شود. نماینده دولت پاسخگو می شود. .... (284034)
 
کیوان
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۸:۳۳:۰۳
نمیدونم چرا همه فکر کردند که باید خوشه ی یک بیوفتند شماییکه میگی من کارمند هستم با 350هزار حقوق و ماشین حتما بیمه و بن و هزار تا امتیاز دیگه شما اصلا خبر دارید که تو این مملکت کسانی هستند که با چند تا بچه دارند با مستمری ماهی 45هزار تومن کمیته امداد زندگی میکنند؟!یا اصلا فکر اون کارگر بدبختی رو کردید که شش ماه از سال بیکاره و اون شش ماه دیگر هم هیچ تضمینی نیست که کار داشته باشه؟
متاسفانه مردمی که توی شهرهای بزرگ که اکثر سرمایه های ایران اونجاها ریخته خبر از وضع فلاکت باره شهرهای محروم حاشیه ی ایران را ندارند و چون وضعیت خود را با اطرافیان خودشون میسنجند فکر میکنند که وضعشون خوب نیست.
من قبول دارم که اشتباهاتی در این خوشه بندی وجود داره و اون هم تقصیره دولت نیست تقصیره اونهاییه که با هیچ چیزی سیر نمیشن و خودشون رو کمتر از اون چیزی که هستند نشون دادند و همین باعث شده که جای افراد نیازمند واقعی رو بگیرند.
انصافا احمدی نژاد تا همین الان هم خوب تونسته که عدالت رو که محوره اصلی شعارهاش بود پیاده کنه. (284346)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.