توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 63177
فرمانده ناجا: دیگر جای مدارا نیست
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۱۰
فرمانده نيروي انتظامي با تاکيد بر اينکه نبود شدت عمل در برابر عوامل آشوب هاي اخير تنها به دليل روشن نبودن حقايق بود، گفت: امروز غبار فتنه خوابيده و نقاب از چهره فتنه گران افتاده است و به همين دليل ديگر جاي مدارا وجود ندارد.
  
به گزارش ايرنا، سردار "اسماعيل احمدي مقدم" امروز پنج شنبه در همايش ائمه جماعات فجر آفرين، توطئه و براندازي را مستحق آزادي در نظام ندانست و اظهار داشت: امروز ديگر بحثي از 13 ميليون و 24 ميليون نفر نيست و آنچه مطرح است حفظ نظام است که هيچ جاي مدارا ندارد.

وي با اشاره به حوادث پس از انتخابات، نخبگان به چند دسته تقسيم کرد و گفت: عده اي از نخبگان، مخالف نظام و همراه با دشمن هستند، عده اي ديگر طالب قدرت هستند و از هيچ ابزاري براي رسيدن به آن فروگذار نمي کنند که نماد اين دسته مي تواند آن کسي باشد که بدون در نظر گرفتن آبروي نظام مطالبي که به اثبات نرسيده بود را در مورد کهريزک و "عاطفه امام" و "ندا آقا سلطان" مطرح کرد.

احمدي مقدم تصريح کرد: عده اي از افراد هم مخالف دولت بودند زيرا با آن احساس اختلاف نظر مي کردند، عده اي به دنبال نان و محبوبيت بودند و دسته آخر نيز ساده انديشاني بودند که به دنبال سايرين حرکت مي کردند.

وي با اشاره به اينکه حوادث کهريزک برايش بسيار تلخ بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدا، بردن اين بازداشت شدگان به کهريزک اشتباه بود ولي در آن شلوغي ها چند نفر مامور هم اشتباه کرده اند اما جوسازيهاي رسانه اي که اين مسايل و اشتباهات را بزرگ نمايي کرد، به طوري بود که اگر 10 سال بعد کتابي در اين باره نوشته مي شد، تصور براين مي نمود که مردم به خاطر اين موضوعات به خيابان آمده اند.

وي با اشاره به ديدار خود با يکي از علما، خاطرنشان کرد: ايشان از من گله داشتند که چرا اطلاعات مرتبط با افراد و جريانات حاضر در فتنه اخير را زودتر به اطلاع ايشان نرساندم که من هم در پاسخ گفتم فضا به حدي غبار آلود بود که اگر مي گفتم هم کسي باور نمي کرد ولي امروز باور مي کنيد.

فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با فعاليت شبکه تلويزيوني بي بي سي فارسي، اظهار داشت: اعضاي يکي از نشرياتي که جشن شب يلدا را در سال هاي گذشته با حضور برخي افراد برگزار مي کردند چند ماه قبل از انتخابات به اين شبکه کوچ کرد و در چند ساعتي که پخش مي شد، در ابتداي کار بسيار مرموزانه اعتماد سازي کرد به طوريکه در مناظرات ديده مي شد که با پشتيباني از ولي فقيه، همگان را به شبهه مي انداخت.

وي ادامه داد: جالب است که از روز انتخابات، شبکه بي بي سي فارسي، به صورت 24 ساعته درآمد و به همراه صداي آمريکا ( VOA ) به اتاق جنگ رواني و هدايت عمليات به صورت عريان تبديل شد و ما بعد از ظهر جمعه متوجه شديم در اين مکان، ستاد انتخاباتي تشکيل داده اند و بعد از ورود نيروها به منطقه متوجه شديم که در اين مکان نه تنها برنامه ضبط و ارسال مي شود بلکه ارتباط مستقيم آن هم از همين تهران برقرار است.

احمدي مقدم به ديدار خود با خاتمي اشاره داشت و افزود: من در ابتداي فرماندهي در سعد آباد جلسه اي را با آقاي خاتمي رييس جمهور وقت داشتم که وي در مورد علل شکست اصلاحات دو نکته را بيان کرد و معتقد بود يکي از علل شکست اين جريان اين بوده که برخي از دوستانشان اسلام را از جمهوري اسلامي جدا فرض کرده اند در حاليکه مردم، اسلام را طلب مي کنند و علت ديگر آنکه آنها دست کمک به سوي بيگانگان دراز کرده اند و مردم از خارجي ها خوششان نمي آيد.

وي با بيان اينکه بخشي از نخبگان سياسي کشور، نسبتشان را با دشمن مشخص نکرده اند و از اصابت موشک کروز درصورت راي نياوردن، صحبت مي کنند، گفت: از ابتداي دولت نهم سخناني مبني بر ايجاد سازمان راي که شبيه شرکت هاي هرمي عمل مي کند توسط عده اي مطرح شده و از ابزارهايي مانند فيس بوک در اين راه، استفاده شد.

احمدي مقدم با تاکيد بر اينکه سخنانش تحليل نيست و بر اساس اطلاعات، عنوان مي شود، ابراز داشت: اين سازمان راي هم براي انتخابات و هم به منظور هدايت اغتشاشات خياباني پس از انتخابات طراحي شد.

وي با اشاره به بزرگنمايي برخي اشتباهات نيروي انتظامي در اين مدت، اظهار داشت: اين بزرگ نمايي ها سبب شد که آنها برخي تخلفات را مطرح کنند و اين تخلفات ساختگي هم براي مردم باور پذير شود.

فرمانده نيروي انتظامي افزود: يکسال پيش وقتي از يکي از کساني که در انقلابي بودن او شک ندارم در رابطه با ارائه طرحش با عنوان "وحدت ملي" سوال کردم توضيحاتي داد که در نهايت به او گفتم اسم اين طرح را من "احمدي نژاد نه" مي گذارم.

وي برخورد انتظامي در روزهاي اول ناآرامي هاي پس از انتخابات را پرهزينه و کم نتيجه ارزيابي کرد و گفت: فتنه گران مرکز تجمع آرايي را تشکيل داده بودند و طبق اعترافات در همان روز انتخابات ساعت چهار بعداز ظهر متوجه شدند که به جز در اردبيل، شکست خورده اند اما تصميم گرفتند به خانه آقاي موسوي بروند و به او تبريک بگويند و ساعت 11 شب آقاي موسوي اعلام پيروزي کرد و اين احتمال وجود دارد که آقاي موسوي فريب خورده باشد که اگر ايشان آن را بپذيرند بايد از مردم عذرخواهي کند و مردم نيز خواهند پذيرفت.

وي ادامه داد : اما به نظر مي رسد که برخلاف روشن شدن موضوعات هنوز هم اگر کسي مثل مخملباف مزخرفنامه اي را که براي خنديدن و گذران اوقات خواندني است، مي نويسد و خود را سخنگوي آقاي ميرحسين معرفي مي کند و يا در بيانيه پس از عاشورا نام از مردم خداجو مي برد هيچ اعلام برائتي از سوي وي انجام نمي گيرد.

احمدي مقدم با تاکيد بر اينکه امروز با پيشرفت تکنولوژي ديگر نيازي به گذاشتن مامور براي هر نفر نيست و فقط مبادي و منابع را حفاظت مي کنند، اشکالاتي که به نيروي انتظامي در رابطه با شنود مکالمات تلفني و نقض اصول قانون اساسي گرفته مي شود را بي اساس دانست و گفت: از تمام کساني که در عرصه فضاي مجازي به ما در حفظ نظام کمک مي کنند تشکر مي کنم.

وي با اعلام صدر نشيني حوزه علميه در فضاي مجازي، خواستار گسترش و فعاليت بيشتر متدينين در اين حوزه شد.

فرمانده نيروي انتظامي، مبحث تهاجم فرهنگي از ابتداي زعامت مقام معظم رهبري و پس از پايان جنگ تحميلي را جدي عنوان کرد و گفت: امروز الگوي ليبرال دموکراسي که فوکوياما آن را آخر تاريخ مي داند، مدينه فاضله اي را به مردم مستضعف معرفي مي کند تا زرق و برق آن را ببينند و به سمت غرب متمايل شوند.

همايش ائمه جماعات فجر آفرين با حضور بيش از 800 نفر از ائمه جماعات استان تهران، صبح امروز در سالن همايش هاي سازمان حج و زيارت برگزار شد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.