نظر منتشر شده
۱۳۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 63192
خودداري وزارت كشور از پاسخگويي به 12سوال درباره صحت انتخابات
تاریخ انتشار : جمعه ۹ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۰۲:۳۶
وزارت کشور از پاسخگویی به 12 سوال درباره انتخابات ریاست جمهوری 88 طفره رفت.



  در پی انتشار شایعات و ابهامات متعدد درباره سلامت انتخابات طي هفت ماه گذشته و به ويژه هفته‌های بعد از انتخابات، پایگاه اطلاع رسانی الف تابستان گذشته با جمع‌آوری 25 سوال اصلی معترضان به نتیجه انتخابات، از وزارت کشور خواست پاسخ به این سوالات را ارایه و یکی از مسوولان برگزاری انتخابات را برای پاسخگویی به بینندگان اینترنت به عنوان «مهمان ویژه الف» معرفی کند.



روابط عمومی و مسوولان وزارت کشور، با مصلحت نداستن حضور در برنامه مهمان ویژه الف، پس از سه ماه پیگیری مکرر، پاسخ 25 سوال طرح شده را تهیه و تاکید کردند الف اجازه ندارد این پاسخها را به عنوان «پاسخ وزارت کشور» منتشر کند.



در 14  دی ماه 88 و پس از درخواست‌های مکرر بینندگان، الف ابا انتشار فراخواني از همه بينندگان اينترنت خواست پرسش‌ها و ابهامات خود درباره انتخابات 88 را طرح کنند.



طي 3سه هفته با کمک بینندگان، کارشناسان حقوقی و سخنگوی محترم شورای نگهبان پاسخ اكثر سوالات رسيده ارایه شد.



از آنجا که هدف الف از این فراخوان،‌ رفع شبهات و پاسخگویی به سوالات واقعی هموطنان منصف و منطقی بود، تلاش شد در انعکاس سوال‌ها، ملاحظات سیاسی ـ جناحی رعایت نشود و هر سوال منطقی و مستدلی که فاقد تهمت بی‌‌سند یا توهین باشد، منعکس شود.



از میان 70 سوال منعکس شده، 12 سوال زیر به مسوولان وزارت کشور مربوط می‌شد. به همین دلیل از 20 دی‌ماه این سوالات برای دریافت پاسخهایشان برای وزارت کشور ارسال شد و پس از پیگیری‌های مکرر، بخش تحلیلی الف به این نتیجه رسید که وزارت کشور قصد ندارد به این سوال‌ها پاسخ دهد:



1- لطفاً توضیح بدهید که چطور ممکن است در چند استان (مثلاً لرستان) در تعداد بسیار زیادی از صندوق ها (مثلاً بیش از ده درصد از کل صندوق های این استان) تعداد کل آرا مضرب صد بشود (100، 200، 300 و غیره).



2- چرا تعدادی از فعالین سیاسی (بخصوص مسئولان ستاد انتخاباتی موسوی) در همان ساعات و روزهای اولیه پس از انتخابات دستگیر شدند؟ با وجود اینکه اعتراضها هنوز تازه آغاز شده بود



3- در طی 12 مرحله اعلام آرا تنها در دو مرحله آخر شاهد اعلام آری باطله بودیم در حالی که طبق فیلم موجود و نیز مستنداتی که در همین سایت و دیگر سایت ها اشاره شد، در 10 مرحله قبلی ارای مأخوذه اعلام شده بود و نمی توان گفت که اینها آرای صحیح بوده و چون آرای باطله کم بود پس بدان شاره نشده است.

لطفاً صریحاً بگویید چرا آرای باطله از همان اول اعلام نشد؟



4- در مورد نرم افزار تجمیع آرا چطور؛ که گفته میشود در بیرون از وزارت کشور برنامه آن نوشته شده است در حالی که وزارت کشور توان نوشتن چنین برنامه ایی را داشت.



5- در برخی مساجد که پایگاه بسيج هم هست ازافرادخواسته مي شود كه به فلاني راي بدهيد و فلاني ضدولايت فقيه ومنافق است آيا اين طريق تبليغات خلاف وصييت امام خميني (ره)نيست چراكه ايشان به (نيروهاي نظامي) گفتند وارد احزاب نشويد آيا اين يك كارحزبي نيست؟



6- در آمار تفكيكي كه بعدها منتشر شد، شبهات و اشكالات زيادي وجود داشت. فرضا منفي بودن تعداد آراي باطله در يكي از صندوق هاي استان لرستان. اين موضوع را چگونه مي توان توجيه كرد؟



7- چرا وزارت کشور در صبح روز رای گیری اعلام کرد که نیازی به وارد کردن کد ملی رای دهندگان در سیستم نیست ؟ آیا امکان پاک کردن مهر شناسنامه ها وجود ندارد؟



8- چرا وزارت کشور اصل 40هزار فرم 22 (صورتجلسه شمارش آرا صندوقها) را که مدعی است به امضای نمایندگان و ناظران موسوی رسیده، منتشر نمی کند و نمی گذارد روی سایت خودش تا خیال معترضین واقعی راحت شود و صف معترضین و آشوبگران جدا گردد؟



9- شماره ردیف کاندیداها در حوزه های رای گیری بترتیب حروف الفباء بصورت:1- احمدی نژاد 2- رضائی 3- کروبی 4- موسوی بوداما کدهای اختصاصی برای آنها بصورت: 44 - احمدی نژاد 55 - رضائی 66 - کروبی 77 - موسوی بود که بر خلاف ردیفها که منطقی و درست است کدها با هیج منطقی سازگار نیست.اگر استفاده از اعداد دو رقمی مورد نظر بود منطقی ترین و صحیح ترین روش اختصاص کدها بصورت زیر است که باعث هیج اشتباه و سردرگمی نمی شود: 11 - احمدی نژاد 22- رضائی 33 - کروبی 44 – موسوي. منتظر جواب منطقی هستم



10- آیا برای تجمع هواداران آقای احمدی نژاد در میدان ولیعصر در 24خرداد که با تبلیغ رسانه های دولتی همراه بود و از تلویزیون زنده پخش شد، مجوز صادر شده بود؟ با توجه به لزوم درخواست تجمع یک هفته قبل، این درخواست چه زمانی و توسط چه کسی به وزارت کشور تسلیم شده بود؟



11- نامه فرماندار فیروز‌آباد فارس به استانداری برای هزینه اعزام مستقبلین از آقای احمدی‌نژاد در سفر استانی ایشان در بهار 88 به شیراز را چگونه توجیه می‌کنید؟ این هم سندش که همان روزها الف زده است: http://alef.ir/1388/content/view/49268/

پاسخ استانداری و وزارت کشور به این نامه چه بوده است؟ در فاصله 20 روز مانده به تبلیغات رسمی انتخاباتی، آیا هزینه مستقبلین از نامزد انتخابات آتی و رئیس جمهور وقت از بیت المال پرداخت شده است؟ با تشکر از سایت الف که سوال من را منتشر می کند و برای پاسخش پیگیری می کند و نشان میدهد این سوال - جوابها، صوری و نمایشی نبوده.



12- چرا آراي محسن رضائي از صبح تا بعدازظهر از630 هزارتا به 580 هزارتا كاهش پيدا كرد؟

اینم لینک سندش: http://www.rezaee.ir/fa/pages/?cid=8521





هرچند نوع برخورد مسئولان وزارت كشور، خبرنگاران الف را از دريافت پاسخ اين سوالها نااميد كرده است، اما الف همچنان اميدوار است مسئولان وزارت كشور 7ماه بي تفاوتي در قبال سوالات معترضان به نتيجه انتخابات را كنار گذاشته و ضمن پاسخگويي به 12 سوال فوق (و سوالات احتمالا ديگري كه طرح يا منعكس نشده است)، اسناد و مدارك متعدد در اختيار خود درباره سلامت انتخابات را منتشر كنند، از جمله حدود 40 هزار فرم 22 (صورتجلسه شمارش آراي حدود 85درصد از كل صندوقها) را كه به امضاي 40 هزار ناظر آقاي موسوي رسيده است و انتشار آن مي توانست (و هنوز هم مي تواند) بسياري از ابهام ها و سوء تفاهم هاي معترضان را برطرف كند و ادعاهاي دروغ درباره تقلب در انتخابات را رسوا سازد.



پایگاه تحلیلی خبری الف بابت بی‌ تفاوتي و بي كفايتي مسوولان وزارت کشور در پاسخگویی به سوالات و ابهامات درباره انتخابات 22 خرداد و حوادث قبل و بعد از آن، از بینندگان محترم عذرخواهی می‌کند و معتقد است چنانچه مسوولان برگزاری انتخابات به وظیفه خود در استماع سوالات معترضان و نيز پاسخگویی و اقناع آنها عمل می‌کردند، بسیاری از حوادث تلخ پس از انتخابات قابل پیشگیری بود.



چنانچه قرار باشد روزی مقصران حوادث پس از انتخابات محاکمه شوند، مسوولانی که در استماع و پاسخگویی به سوالات و ابهامات معترضان و مقابله با شایعات، کوتاهی کردند نیز باید در صف متهمان قرار گیرند.



مرتبط:

http://alef.ir/1388/content/view/63148/جمعبندي 70 پرسش و پاسخ درباره انتخابات دهم رياست جمهوري

 
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۲:۵۹:۵۹
با تشکر از دوستان الفی، به خاطر این پی گیری
ضمنا نکته ایی که در 2 پاراگراف آخر به آن اشاره کردید، خیلی مهم و ضروری است، ممنون! (282552)
 
رها
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۳:۰۶:۰۳
مورد دیگری که باید در نظر داشت این است که ایا خوانندگان با گرفتن پاسخ سوالاتشان قانع شده اند؟!
این را به این خاطر مطرح می کنم که فکر می کنم در بعضی از موارد احتیاج به این است که این بحث ها و سوالها بصورت مناظره مطرح شود، تا اگر بعد از پاسخ گویی به یک سوال، در مورد آن پاسخ هم سوال و شبهه ایی وجود داشت بلافاصله مطرح شود....
به نظر اینگونه بحث ها در گفتگوی زنده و مستقیم موثرتر می باشد!
واقعا با این نحوه پاسخگویی وزارت کشور و سانسورها و یک جانبه گرایی های صدا و سیما و فیلترینگ اینترنت و.....، شما به مردم حق نمی دهید که بدبین و ناامید شوند؟!

با تشکر از الف (282554)
 
رامین
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۳:۱۹:۴۵
امیدوارم وزارت کشور پاسخ درخور و قابل توجهی برای اینگونه سئوال ها داشته باشد.
لذا طفره رفتن از پاسخگوئی از جانب مسئولان امر، به اختلافات کنونی دامن میزند.
امیدوارم روزی فرا برسد تا مسببین اصلی این جنایات در دادگاهی بیطرف محاکمه بشوند شاید که جواب خونهای به ناحق ریخته شده در این چند ماهه باشد. (282558)
 
پدرام
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۴:۳۳:۵۹
سلام

دوستان الفی خیلی سخت نگیرید! جواب نمی دهند چون جوابی ندارند. این سوالها حالا حالاها در اذهان همه مردم خواهند ماند (282562)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۴:۳۶:۳۹
با وجود اینکه از سایتتون و جریان سیاسیتون خوشم نمیاد ولی ثابت کردید که شرافت کاری دارید (282563)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۶:۵۴:۳۹
فقط می تونم بگم که خدا خیرتون بده. خدا خیرتون بده که اینقدر با انصاف هستید. (282572)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۷:۲۱:۱۳
باز هم گلی به جمال شما، دست اندرکاران الف! حداقل شماها کمی شهامت و مردانگی دارید که تنها 12 سئوال از هزاران سوال معترضان را منعکس کنید. اینکه دست اندرکاران وزارت کشور از دادن یک جواب قانع کننده طفره میروند یقین داریم که ریگی تو کفش دارند. آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟ (282574)
 
فرشید
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۷:۴۱:۵۷
با سلام
لینک
سوال 12
http://www.rezaee.ir/fa/pages/?cid=8521
از سایت برداشتن
ممنون (282576)
 
امین
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۸:۰۰:۳۵
در کل خیلی خوشم اومد واقعا گل کاشتید که به صراحت این مطلب رو بیان کردید و قضیه رو ماست مالی نکردید.
درود بر شما الفیها (282578)
 
سید
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۸:۱۹:۱۵
بالاخره چه کسی باید توبه کند (282579)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۵:۴۱:۰۳
اين هم سؤال سيزدهم كه جوابش خيلي مهم است! (282701)
 
حمید
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۹:۱۷:۴۹
بهترین راه این هست که نمایندگان محترم مجلس شخص رییس جمهور یا وزیر کشور را احضار کنند و رسما و کتبا توضیح بخواهند. (282595)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۹:۴۰:۵۵
الحمدلله سايت الف به جاي مدعي العموم، دادخواست هم صادر مي‌كند و اتهام وارد مي‌سازد.
انصافا سوالات و شبهاتي كه مطرح كرديد جزيي و كم اثر بوده و هست.
اگر قرار بود شبهات انتخابات به گونه اي بررسي شود كه مفيد باشد بايد مسايلي مورد بررسي قرار مي‌گرفت كه در نتايج كلان انتخابات موثر باشد. اينكه فرماندار يك شهر خواستار پرداخت هزينه مستقبلين شده است كه دليل تقلب در انتخابات نيست.
انصافا شما هم شبيه برخي مدعيان تقلب دچار كند ذهني شده ايد. (282599)
 
اصغری
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۹:۴۷:۳۳
این سوالات که اصلا بعضیهاش به اون وزارتخانه ربطی نداره.مثلا این که بشه مهر رو از شناسنامه پاک کرد شما باید اون رو از یک کارشناس شیمی یا تصحیح اسناد بپرسید و.... .در ضمن معیار ،قانونی عمل کردن است. نه این که پاسخ دادن یا ندادن به یک سری سوالات بشه معیار محاکمه کردن.باید اگر ایرادی هست قانون رو اصلاح کنیم که این هم کار نمایندگان مجلس است.اگر بخواهیم با این دید منفی قضایا رو ببینیم نمایندگان هم باید محاکمه شوند.چون قانون مناسبی تصویب نکرده اند که این همه مشکلات رو به وجود آورده. (282602)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۹:۵۱:۴۰
‫به این مقاله و مقاله نویس باید افتخار کرد.همیشه عادلانه و در جهت روشنگری حرکت کنید.تعصب کور خطرناک است.خداوند همیشه انسان را به عقل و تفکر دعوت کرده است. (282603)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۹:۵۸:۵۹
سلام

خواستم از سایت تقریبا بی طرف الف در پیگیری سوالات مطرح شده تشکر کنم .

به نظرم بعید میامد که شما تیتر خبر عدم پاسخ وزارت کشور را بزنید . خواهش می

کنم برای شفاف شدن باز هم پیگیری نمائید . متشکرم (282604)
 
سید امیر
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۷:۱۴:۴۸
سایت بی طرف الف؟!
عجب! خب این بار خوبه سایت الف جایزه رسانه نقاد رو از دولت بگیره! (282716)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۰۹:۵۹:۳۴
من به عنوان کسی که به دکتر احمدی نژاد رای دادم
با تمام سئوال های مطرح شده موافقم و امیدوارم وزارت کشور به اونها پاسخ بده
همچنین
امیدوارم سایت الف ترتیبی اتخاذ کنه که مردم بتونند سئوالاشون از آقای موسوی هم بپرسند
البته فکر کنم که سایت همچین کاری کرده ولی از آقای موسوی جوابی نشنید
از سایت میخوام که
همینجوری که وزارت کشور(به حق) متهم به جواب ندادن به سئوالات مردم میکنید راجع به آقای موسوی و کروبی هم همین عمل انجام بدید (282605)
 
بهمن
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۷:۵۱:۱۳
دوست گرامی سفسطه تا کی؟

نکته اینجاست که اگه این سولات جواب قانع کننده نداشته باشه دیگه حق هیچگونه سوالی از میر حسین نخواهد ماند ! (282726)
 
حسام
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۰:۰۲:۰۲
ممنون از پیگیری و سوالات شما.
بنده هم از اول پیگیر تقلب در انتخابات که البته اکنون پیداست که هدف دمیدن در این بوق از طرف سرای فتنه چه بوده است بوده ام.
چند نکته:
احتمل تخلف وجود داشته و هیچ کس منکر آن نیست
احتمال تقلب در حد مخدوش شدن رئیس جمهور وجود ندارد چون باید اسناد و مدارک آن 40 هزار نفر به اندازه چند میلیون تقلب رای باشد که نبوده و نیست که اگر چنین بود از آوردن دلایلی مانند میرحسین داماد فلان شهر است یا تجمعات خیابانی بالا شهرش بیشتر بود مطرح نمی شد.
جوابهای وزارت کشور که بعد از انتخابات مطرح می شد و حتی شایعات اس ام اس را هم جواب می دادند را دیدیم ولی کسانی که اصلا به جواب کار نداشتند و دنبال جواب هم نمی رفتند فقط در سایتها ی مخالفین می رفتند و حرفهای بی سند آنها را می دیدند.
هر چند در مورد به حق بودن انتظار شما از وزارت کشور در مورد جواب گوی تاکید دارم ولی عرض می کنم که شاید اکنون که هدف اصلی فتنه گران پیدا شده جای این مبحث نباشد زیرا تقلب در انتخابات با فرض اشتباه وزارت کشور در موارد مطروحه در این پست امری رد شده است. و نباید از جوابهای درست وزارت کشور در مورد شبهات وارده قبلی به راحتی گذشت.
یا علی (282606)
 
خسروی
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۰:۰۲:۲۱
پاسخ سوال 9
کد کاندیداها به این منظور تعبیه شده که اگر قرار باشد آرا به صورت الکترونیکی هم خوانده شود مقدور باشد.
به عنوان شخصی که در پروژه های بازشناسی ارقام دستنویس در سازمان سنجش (فرمهای ثبت نام سالهای 84 و 85)، مرکز آمار (آمارگیری سراسری 85)، ثبت احوال(پروژه کارت ملی- 85و86) و خود وزارت کشور (رای گیری الکترونیکی شورای شهر تهران) نقش طراح الگوریتم و برنامه نویسی (شرکت ه. س.) را داشته ام دلیل این مورد را عرض می کنم.
در بازشناسی ارقام دستنوشته فارسی توسط کامپیوتر، دقت متوسط بیش از 99% است یعنی از هر 100 رقم، تقریبا یکی اشتباه خوانده می شود و باید توسط افراد بازبینی شود. در بین ارقام دستنوشته برخی شباهتها وجود دارد: مثلا 0 (وقتی بزرگ نوشته شود) و 5 (وقتی به صورت دایره نوشته شود)، 1 و 9 (وقتی دایره 9 خیلی ضعیف نوشته شود). بیشترین شباهت بین ارقام 2 و 3 و نیز 3 و 4 وجود دارد، به طوریکه دقت بازشناسی ارقام 2 و 3 و 4 به طور متوسط 1% کمتر از متوسط است. از سوی دیگر برخی ارقام مثل 7 و 8 با توجه شکل منحصر به فردی دارند و دقت آنها تقریبا 100% است.
لذا در انتخاب کدها بهترین حالت این است که از ارقامی استفاده شود که شباهتی ندارند. در این مورد خاص اگر 11، 22، 33 و 44 انتخاب می شد، بدترین حالت ممکن بود، چرا که دستنوشته ارقام 2 با 3 و 3 با 4 شباهت دارند. لیکن در بین ارقام 4 و 5 و 6 و 7 کمترین شباهت وجود دارد و دقت بازشناسی مسلما بهتر خواهد بود. انتخاب دو رقم تکراری هم حکمت دارد، چرا که باز به کاهش احتمال خطا کمک می کند، فرضا اگر کدها تک رقمی بود و کامپیوتر کد شخصی را به جای 4، 5 بخواند خطا صورت گرفته و اگر کدها دورقمی بود و کامپیوتر به جای 44، 45 بخواند باز هم خطا صورت گرفته لیکن خطای اول به سادگی خطای دوم قابل شناسایی نیست.

بعد از آمارگیری سال 85 وزارت کشور در انجام پروژه های بازشناسی ارقام دستنویس مشاوران متعددی را شناخته و از آنها استفاده می کند، متاسفم که اطلاع رسانی بلد نیستند. شاید هم مسئولان پاسخگو با بخش فنی خودشان در ارتباط نیستند. (282607)
 
ایرانی بیزار از دروغ
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۲:۰۷:۱۰
پس چرا کد ها را دیر اعلام کردن و لحظه آخر هم گفتند بی خیال کد و همان شماره کاندیدا که 1و2و3و4 بود را بنویسند.
به من که پای صندق رای این را گفتند و اصلا در آنجا کد کاندیدا ها نوشته نشده بود. (282655)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۶:۳۰:۴۳
دوست عزیزم، این استدلال کاملاً غلط است زیرا تشابه عدد چهار با دست خط فارسی و شش با دست خط فارسی بسیار زیاد و امکان اشتباه نیز بسیار بالا است بعلاوه هر دو این اعداد با دو نوع دستخط قابل نوشت هستند که احتمال خطا را حتی بالاتر می برد. بنا بر استدلال شما بهترین نحوه کد بندی اعداد 11 - 44 - 55 - 77 می باشند. (282708)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۰:۰۵:۴۰
1-بسته های رای مضرب 100 بودند .
2-اشتباه بود .
3-مگر آرای باطله چند درصد کل رای ها را به خود اختصاص میدادند .
4-نرم افزار چه در بیرون نوشته شده باشد ، چه در داخل آرای هر صندوق به تفکیک مشخص است ، پس امکان دستکاری وجود نخواهد داشت .
5-کسانی که چنین کاری را کردهاند اشتباه کرده اند ، این چه ربطی به حکومت دارد ، در ضمن چند درصد ممکن بوده چنین درخواستی در ثانیه های آخر موثر باشد .
6-کسی که میخواهد تقلب کند می داند چگونه باشد که کسی نتواند ایرادی به آن بگیرد ، نه اینکه آرای مضرب 100 بگذارد یا آرای باطله منفی تولید کند .
7-چرا امکان جعل شناسنامه هم بود ، اما چند درصد .
8-جوابی ندارم .
9-دوست من 1و 2و 3و 4 کاملا قابل تغییر به یکدیگر هستند .
10-خیلی از تجمعات انتخاباتی شما هم مجوز نداشت ولی کسی چیزی نگفت ، انصاف داشته باشید تجمع اعتراض آمیز احتیاج به مجوز دارد .
11-استفاده از امکانات دولتی برای انتخابات اشتباه است ، حتی شما دوست عزیز .
12-سند از سایت زینفع می آورید .
ممنون (282609)
 
بهمن
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۷:۵۷:۴۳
خوب همین جوابها رو وزرات کشور بده!

البته اگه قانع کننده است! نکته اینجاست که بعضیها فکر میکنن خیلی با هوش هستن و بر عکس ملت خنگن یا خواب تشریف دارن!
یادم هست ساله پیش یکی از همین با هوشها قضیه معروف فرما رو تو مجله هفتگی توی سه خط به خیال خودش حل کرده بود (282729)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۰:۲۱:۱۷
با سلام، من یه سوال داشتم:
مگر وزارت کشور مرجع پاسخگویی به این سوالات نیست؟ وقتی که وزارت کشور بعد از 7 ماه هنوز جواب این سوالات را نداده پس چرا میگین \"ادعای واهی تقلب\" ؟ خوب اگر تقلب نشه باشد (که به نظر من هم نشده است) ولی ادعای آن که دیگر واهی نیست. (282614)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۰:۲۸:۲۳
سلام
من از علاقمندان به سايت الف و كارهاي خوبش هستم و دوست داشتم كه وزارت كشور هم به اين سوالات پاسخ مي داد اما با نتيجه گيري شما موافق نيستم. خب بيايد كمي واقع بين باشيم الان 9 ماه از انتخابات گذشته و پرونده انتخابات بسته شده، حالا وزارت كشور تا كي بايد پاسخ پرسش هاي انتخابات رو بده؟ به خصوص اينكه برخي از همين پرسش هاي شما در همان روزها توسط وزير كشور و مسئول انتخابات پاسخ داده شده بود از جمله بحث آراي آقاي رضايي و كاهش اون كه گفتند به دليل تغيير آراي اعلامي به جاي نتايج رايانه اي بر اساس فرم هاي 22 رسيده بود.
همچنين برخي پيشنهادها عقلاني و اجرايي نيست مانند ارائه تمام فرمهاي 22 كه شما خودتان مي دانيد اين فرمها اندازه بزرگي دارند و مثلا اسكن و كنارهم قرار دادن و ... اونها چه وقتي خواهد گرفت و ثمره چنداني هم نخواهد داشت چون آمار تفكيكي هر صندوق براي اولين بار در كشور در اين انتخابات اعلام شد.
باز هم نكته ديگر در مورد تفاوت هاي جزيي و اشكالات مثلا در مورد يك صندوق در لرستان، خوب دوستان شما خودتان كار خبري كرده ايد و مي دانيد اشتباه تايپي و كوچك در كارهاي سريع و حجيم به خصوص در مورد اعداد كاملا طبيعي است. حالا آيا اختلاف آراي يك يا چند يا حتي چند صد صندوق در مناطق مختلف كشور نشانه تقلب 11 ميليوني است؟
تازه آقايان معترض و ناظران آنها در سراسر كشور حتي بر اساس همين آمار هم اعتراض جدي نداشتند و ناظران آنها مي توانستند اعتراض گسترده داشته باشند كه چنين نشد حتي در فضاي مجازي كه نشانه ديگري از سلامت انتخابات است.
و در آخر بد نبود كه شما اشاره اي هم به بي مبنا و منطق بودن مدعيان تقلب و عدم ارايه دليل از آنها به ملت مي كرديد.
موفق باشيد (282616)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۲:۵۰:۲۶
در کشورهای توسعه یافته بعد از گذشت دهها سال از اتفاق و رویدادی ، مسوولان کشور ملزم هستند که به سوالات افکار عمومی جواب بدهند و همیشه خبرنگاران و محققان دنبال طرح سوال هستند و حکومت ها هم ملزم به جوابگویی . اگر نظر شما یعنی مشمول مرور زمان کردن مسایل است این اتفاق برای مردم 40 سال قبل بهتر جواب می داد اما اکنون افکار عمومی اون سالها رو ندارند . (282668)
 
رامین
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۰:۳۳:۱۴
سایت محترم الف

به عنوان خواننده بیطرف خواهشمنداست پس از گذشت مدتی از انتخابات و تائید شورای نگهبان، اخباری را در سایت قرار دهید که باعث وحدت مردم گردد. اکنون زمانی است که باید پیشرفت کشورهای توسعه یافته را نگاه کرد و در دست هم حرکت به سوی توسعه اقتصادی سیاسی فرهنگی را نشانه رفت.
اینجانب شاید در حدود بیست کشور توسعه یافته را گشته و خصوصیات اکثر ملتها را میشناسم. اگر واقعا کشور خود را دوست داریم باید هر کدام موتور محرکهای برای پیشرفت باشیم. آیا بنظر شما با گذاشتن این سئوالات تفرقه را زیاد تر نمیکنید؟ آیا فکر نمیکنید با نزدیک شدن عید مردم نیاز به آرامش داشته و خیلی از مردم از اکنون به فکر تهیه و گذران روزهای اینده میباشند؟

آیا به سرمایه گذاری کشورهای خارجی برای ساقط کردن نظام دقت نمی فرمائید؟

آیا رسانه های داخلی نباید در اخبار منتشره کمی دقت فرمایند؟

باز هم تاکید میکنم به عنوان یک بیطرف حضور آمریکا در عراق ، افغانستان، پاکستات و ... را نگاه کرده و برای آینده کشور خود درس عبرت بگیریم. امیدوارم حد اقل نتایج انتخابات آمریکا را نگاه کرده و از هماهنگی دو حزب دموکرات (رییس جمهور) و جمهوری خواه (وزیر امور خارجه) جهت توسعه آن کشور درس عبرت بگیریم.

به امید روزی که موافقین و مخالفین انتخابات در دست هم به توسعه کشور که همان نیت مردم میباشد به دور از درگیری فکر و در نهایت عمل نماییم.

اینجانب یک تار موی مردم خود حتی اگر دشمن اینجانب باشد را با هیچ یک از افراد بیگانه عوض نمی نمایم. کوچک همه سروران. (282617)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۰:۳۵:۳۳
ممنون از این مطلبتون
چرا فکر میکنید جواب ندادن وزارت کشور از روی بی تفاوتی است
همش از روئی اینه که نمیتونند جواب بدن
و در ضمن بعضی از سوالهایی که جواب دادند برای من یکی که قانع کننده نبود
ممنون از سایت خیلی خوبتون (282618)
 
غلامعلی
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۰:۳۸:۰۵
در مورد بند اول هیچ سندی ارائه داده نشده که چند صندوق بوده کجا بود تا به جواب برسیم
در مورد دوم مربوط به وزارت کشور نمی باشد
در مورد سوم اینطور که شما گفته اید نیست در تازه این که ایراد نمی باشد
در مورد چهارم گفته میشود سند نمی باشد امید داشتم چند مورد باسند ارائه شود
در مورد5 که باز سندی ارائه نشده باید گفت در برخی مساجد تبلیغ نخست وزیر امام میشد و اینکه اگر این فرد رای بیاورد امریکا با ما می جنگد و... (282619)
 
محسن
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۰:۴۰:۱۱
عجب سوالاتی
هیچ کدام سند ندارد عباراتی چون گفته میشود در برخی و... بنظر میرسد باید سوالات با منطق استدال باشد تا قابل جواب باشد (282621)
 
فریده
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۰:۴۱:۱۱
چرا همش یک طرف رانگاه میکنید این تقلب نیست که درروستاها ستادموسوی به کسانی که سوادنداشتن میگفتند به موسوی رای دهید چون سید است ان دنیا دست شما راخواهد گرفت ازجمله مادربزرگ خود من میخواست به احمدی نزادرای دهد ولی به خاطر تبلیغ ان هم درسرصندوق رای وازروی سادگی به موسوی رای میدهد برید سوال کنید شریف اباد ابهر برید بعد بگوید بسیجی ها مردم راتشویق به رای به احمدی نزاد میکردند تورابه خدا راست بگوید وبنویسید بیشترازاین کشوررابه اشوب نکشانید (282622)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۱:۰۸:۵۹
سلام
آقای انصاری وقتی سوالات را جواب نداد گفت که این سوالات مربوط به آقای موسوی است و خود آقای موسوی باید به این سوالات پاسخ دهد. آنچه آقای انصاری گفت از جهاتی قابل قبول بود اما علت طفره رفتن وزارت کشور از پاسخگویی به این 12 سوال را باید به چه حسابی بگذاریم؟آیا این سوالات هم مربوط به فرد دیگری (282630)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۱:۱۳:۱۳
من معتقد به تقلب نبودم و نیستم! چون سخت می شه این قضیه رو مطمئن شد چه برسه به اعتقاد ! ولی یقین دارم دکتر احمدی نژاد به بدترین شکل ممکن در جمع آوری رای عمل کردند! اعم از استفاده از امکانات دولتی برای جمع اوری آرا، افزایش ناگهانی حقوق بازنشستگان که به طور مثال پدر من را که اصلا تا به حال رای نداده بود مجاب به رای دادن به ایشان کرد آن هم یک هفته به انتخابات! ، استفاده از ابزاری به نام ذهن منفی برخی از مردم نسبت به هاشمي! و مسئله فساد مالی! چيزی که ایشان شعارش را 4 سال می دادند در زمان انتخابات برای اولين بار بیانش کردند و اين چیزی جز جمع آوری راي از شیوه های ---نیست! (282551)
 
مهدی يار
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۱:۵۳
واقعا وزارت كشور امضاي 40هزار ناظر موسوي را در پاي صورتجلسه صندوقها دارد؟ يعني تاييد 85 درصد صندوقها و به تعبيري 100 درصد صندوقهايي كه موسوي ناظر گذاشته بود؟!
اين باور كردني نيست كه چنين سند به اين مهمي را داشته باشند ولي آنرا اعلام نكنند تا طرفداران موسوي را قانع كنند.
نشان ندادن اين اسناد - نمي تواند از حماقت و كوته فكري شان باشد، اين يك توطئه است.
توطئه اي كه مي خواست كشور را به آشوب بكشد.

لطفا اين را پيگيري كنيد (282550)
 
علی
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۲:۱۲:۵۴
کس آرای صندوقهای اعتراضی آقایان موسوی کروبی و رضایی (شامل بیش ار 100 در صد مشارکت و نبود نمایندگان کاندیدها بر سر صندوق و ...)700000 آرا بوده است.
که اگر 700000 آرا هم به آقای موسوی بدهیم باز خیلی اختلاف است.
ضمن اینکه به بسیاری از سوالات قبلا وزارت کشور جواب داده است.
البته می بایست الان هم به سولات جواب میداد. (282657)
 
علی
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۴:۴۶:۴۲
آقای موسوی خودشان در سایت قلم نیوز اعلام کردند 50000 ناظر ما حظور داشتند یعنی خود استغفرالله دروغ می گویند؟ (282692)
 
محسن
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۲۲:۲۹:۵۸
جهت استحضار خدمت دوستانی که لطف دارند و فقط از منطق فشردن کلید مخالف رو می دونند وادعای منطق دارن لطف کنید برید به لینک زیر تصویری از سایت قلم در روز انتخاباته...
http://alef.ir/1388/content/view/63148
که این سایت نوشته 50 هزار ناظر بعد ادعای منطق کنید
من معتقدم که وزارت کشور نباید پشت گوش می نداخت ولی این طرفداران! منصف!خودشون قبلتر هم نشون دادن و در جواب پاسخ های دیگه هم فقط بلدند که به مخالفت رای دهند نه دلیلی برای رد استدلال دارند نه صحبتی..
شاهد مثال من هم دقیقا همین لینک بالاست دوستان صحبت سایت خود آقای موسوی رو هم مخالف بارون کردند پس لطفا ادعای منطق نکنید که زیاد شبیه انسان های منطقی نیستید... (282772)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۸:۱۷:۴۱
گفت هر مردی که باشد بد گمان نشنود او راست را با صد نشان
هر درونی که خیال‌اندیش شد چون دلیل آری خیالش بیش شد
چون سخن در وی رود علت شود تیغ غازی دزد را آلت شود

پس جواب او سکوتست و سکون هست با ابله سخن گفتن جنون


الف عزيز شما مگر قاضي هستيد كه براي وزارت كشور تعين تكليف ميكنيد؟ شما يك رسانه هستيد. كانديدها فرصت سوالات بهشون داده شد و حتي تمديد هم شد. اين نميشه كه هر چند وقت يكبار يك عده شبهه آفريني بكنند و وزارت كشور هم موظف باشه كه جوابشون را بدهد. من فكر ميكنم سوال واقعي اينجاست كه آقاي موسوي چطور تونست 13 ميليون راي بياره ؟ آقاي موسوي توي مناظره صداشون ميلرزيد. ايشون 15 سال از آقاي احمدي نژاد بزرگتر هستند و من انتظارم از ايشون خيلي بيشتر بود. ايشون چندتا جمله صحيح نميتونستند كنار هم بگذارند, حتي نتونستند يك كلمه در مورد مدرك همسرشون توضيحي ارائه بدهند. من هم سوال دارم. ايشون يا آقاي كروبي چندين ميليارد دلار سفرهاي تبليغاتيشان را از كجا آورده اند؟ مسلما از جيب مباركشون كه نميتونستند اين مبالغ تهيه كنند. پس راي آنها بايد چندين برابر بره زيره سوال. من فكر ميكنم ايشون با توجه به مناظره هايي كه داشتند بايد كلاشونم بندازن هوا كه 13 ميليون راي آوردند. (282841)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۹:۳۷:۲۹
قربان آدم چیز فهم.
متشکر (282861)
 
مشایخی
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۱:۱۶:۰۹
1- حتی افراطی ترین مخالفان موسوی و کروبی هم هزینه تبلیغات ایندو را در حدود مرتبهند صد میلیارد تومان اعلام می کردند. که خیلی پائین تر از یک میلیلرد دلار می شود. حال اینکه شما چندین میلیارد دلار را از کجا آورده اید جای سوال است.

2- در اینکه ایشان ( کروبی و موسوی) هزینه تبلیغات را از جیب مبارکشان پرداخت نکرده اند شکی نیست. با این سوال شما به طور غیر مستقیم ادعا می کنید آقای احمدی نژاد هزینه تبلیغات را جیب مبارک پرداخت کرده اند ( شخصا امیدوارم جیب مبارک همان بیت المال نبوده باشد.)
3- این ابهامات مطرح شده امروز یا دیروز ایجاد نشده است و از زمان قبل از انتخابات وجو داشته و از همان موقع هم بدون پاسخ مانده است. (282914)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۲۲:۴۹:۲۶
چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطااست/سخن شناس نه ای جان من خطا اینجاست! (283296)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۴۴:۰۸
اینم یه دلیل دیگه برای بی منطق بودن دوستان مدعی منطق
به عکس سایت خودشون هم مخالف دادن... (282891)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۲۲:۳۷:۳۹
من به یکی از این شبهاتی که شما اشاره کردید که وزات کشور پشت گوش انداخته و جواب نداده جواب میدم که بگم که این سوالات بی جواب نیست:


به چند صورت می توان از نتیجه شمارش آرا اطلاع پیدا کرد: الف- بر مبنای فرم 28 که مربوط به رأی کلی هر شهرستان می باشد و منوط به شمارش آرای تمام صندوقهای آن شهرستان و بررسی دقیق و پر کردن فرمهای متعدد است. فرمهای مربوط به هر صندوق (از جمله فرم 22) باید به محل فرمانداری منتقل شده و طی روند مشخص جمع بندی شوند و در فرم 28 وارد شده و به امضای تعداد زیادی از مجریان و ناظران برسند. بنابراین اعلام به این صورت زمان زیادی می طلبد و چون اعلام رسمی وزارت کشور در مرحله دوم (از ساعت 9 صبح به بعد) به این شیوه بود، وقفه زیادی در اعلام پیش آمد. ب- نوع دیگر اطلاع از آرا بر مبنای فرم 22 است که مربوط به هر صندوق می باشد و منوط به بررسی مجدد آرا و پر کردن این فرم و فرمهای دیگر و امضای آن می باشد. هر چند این فرآیند نیز طولانی است، ولی نسبت به اعلام بر اساس فرم 28 سریعتر است. اعلام وزارت کشور در مرحله اول بر این مبنا بود. ج- سریعترین نوع اطلاع از نتایج آرا، تماس با مجریان، ناظران و یا نماینده های نامزدها در سر صندوقها است که بلافاصله پس از شمارش اولیه صندوق می توانند با تقریب بسیار مناسبی نتیجه آرا را اعلام نمایند. این نوع اعلام، غیر رسمی است و همیشه با درصدی خطا همراه است.

حالا چرا رای آقای رضایی کم شد

الف- همانطور که قبلاً گفته شد اعلام آرا به چند طریق انجام می گیرد. در حالت اول پس از شمارش آرای هر صندوق و تکمیل فرم 22، نتیجه به وزارت کشور اطلاع داده می شود و این وزارت خانه با تجمیع آرای صندوقهای شمرده شده، نتیجه را اعلام می نماید. در حالت دوم نتایج هر شهرستان بر اساس فرم 28 (که از تجمیع فرمهای 22 سراسر آن شهرستان تکمیل می شود) به اطلاع وزارت کشور می رسد و وزارت با تجمیع این آمار، نتیجه اعلام می گردد. وزرات کشور تا ساعت 10 صبح برای سرعت بخشیدن در امر اطلاع رسانی، به طریق اول (بر اساس فرم 22) نتایج را اعلام می کرد، اما از آن ساعت به بعد شیوه خود را عوض نموده و مطابق روند سالهای گذشته، اطلاع رسانی را بر اساس فرم 28 آغاز نمود. این تغییر روش، مستلزم صرف وقت برای تجمیع فرمها در فرمانداریهای شهرستانها بود که باعث توقف چند ساعته اعلام نتایج شد.

ب- به همین دلیل ممکن بود آرای یک کاندیدا تغییر نماید. (کمااینکه برای آقای رضایی این حالت پیش آمد.) زیرا در اعلام اولیه، صندوقهایی در آمار مد نظر قرار گرفته اند که در اعلام ثانویه به دلیل آماده نبودن دیگر فرمهای شهرستان مربوط به آن صندوق، به آمار اضافه نشده اند. توجه به این نکته که در اعلام نهایی آرا، میزان رأی آقای رضایی بیشتر از مقدار ساعت 10 بود، نشانه ای است بر صحت این مدعا.

حالا اگه کسی منطقی داره که این استدلال رو رد کنه بگه از الف هم خواهش می کنم که منتشر کنه که معلوم بشه کی باید توبه کنه...
هنوز انقدر آدم توی این مملکت هست که نگذاره پرچم حق زمین بیفته حتی اگه وزارت کشور به وظایفش عمل نکنه.... (282774)
 
زهرا
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۰:۱۵:۳۹
من از توضیحات شما دو تا سوال برام پیش اومد آقا یا خانم ناشناس 282774 :
1- طبق گفته شما تا قبل از ساعت 9، وزارت کشور نتایج رو از روی تجمیع فرم 22 که مربوط به تجمیع صندوق به صندوق بوده اعلام میکرده. بعد از ساعت 9 فرمهای 28 رسیده به دستش که شهرستان به شهرستان رو باید با هم جمع می کردن. می خوام مطمئن بشم منظور شما رو درست متوجه شدم یا نه؟ پس شما می فرمایید به عنوان مثال وزارت کشور 100 تا فرم 22 دستش بوده که مثلا مجموعش می شده 100،000 تا رای. اما بعد شروع کرده فرم های 28 رو که \"تا اون موقع به دستس رسیده\" رو جمع زده . به فرض 5 تا فرم 28بوده. اما مجموع این فرمهای 28 کمتر از 100،000 رای بوده چون لزوما 5 فش فرم 28 \"هنوز\" کل 100 تا فرم 22 رو در بر نمیگرفته و مثلا هنوز 95 تا رو در بر می گرفته که مربوط به فرضا 5 شهرستان بوده و باقی 5 تا فرم 22 باید با فرم 28 بعدی مربوط به اون شهرستان، بعد از جمع شدن کل فرم های 22 اون شهرستان اعلام می شده. به این دلیله که آمار آقای رضایی کم شده. منظورتونو درست متوجه شدم؟
اگر اینی که می گین و منطقیم هست آیا فقط آمار آقای رضایی جا به جا شد؟ اگر بله، علتش چی می تونه باشه؟
ممنون از توضیحاتتون (282792)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۱:۰۴:۰۴
من متوجه سوالتون نشدم چون به نظرم شما همون هایی که من گفته بودم توضیح داد و سوالی توش نبود مخصوصا اینکه آیا فقط آمار جابجا شده رو هم نفهمیدم حالا من جور دیگه میگم:

کلا\" هر استان یک فرم 28 داره پس اگه 30 تا استان داشته باشیم 30 تا فرم 28 داریم که فرم ها استانی هستند.
فرم 22 فرم مخصوص به هر صندوقه یعنی به تعداد هر صندوق یه فرم 22 داریم....
کاری که در ساعات اولیه رای گیری انجام میشد جمع زدن فرم های 22 و اعلام اونها بوده..
مثلا هر استان از جمع چند هزار تا فرم 22 آرائش به دست میاد و در یک فرم28 نوشته میشه و اعلام میشه....
پس برای اعلام فرم 28 باید در استان تمام صندوق ها شمرده شده باشه و اعلام شده باشه تا یه فرم 28 اعلام بشه...
فرضا تا ساعت 9 صبح که داشت آرا بر اساس فرم 22 اعلام میشد که روش سریعی برای اعلام نتایجه 30/000 تا فرم 22 اعلام شده از 30 تا استان کشور مثلا تهران 7000 هزارتا فرم 22 داره تبریز 5000 هزار تا مشهد 5000 هزارتا همین طور استان های کوچکتر تعداد کمتری دارند خوب مثال از کل 7000 تایی که برای اعلام فرم 28 احتیاجه 3000 تا شمرده شده خوب واضح است که وقتی میشه فرم 28 تهران رو اعلام کرد که 4000 تا فرم 22 تهران هم شمرده بشه که جمع این 3000تا و 4000 تا بشه کل آرا و یک فرم 28 اعلام بشه....
خوب تا 9 صبح اون روز داشت فرم 22 ای اعلام می شد بعد وزارت کشور فرم 28 ای اعلام کرد یعنی همون جور که گفتم مثلا تهران ،مشهد ،تبریز یا هر شهر دیگه ای که فرم 28 اش اعلام نشده بوده آراء اش حذف میشه تا زمانی که فرم 28 اش آماده بشه...
این آرا نه جایی میره نه گم و گور میشه نه جابجا میشه فقط این نتایج وقتی که فرم 28 استان آماده شد دوباره محاسبه میشه... (282905)
 
hata
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۲:۲۰:۱۸
دوست عزیر و منطقی و ریاضی دان محاسبه شما فقط در صورتی درست است که بر حسب در صد بیان شده بود یعنی فرضاً اگر در صدی کاهش پیدا کرده بود جواب شما قابل قبول بود این کم شدن آرا اگه جوابش به این منطقی که شما مطرح می کنید می چسبید وزارت کشور خودش مطرح میکرد ولی الان برای این سوال هیچ توضیح ریاضی وجود ندارد زیاد زور نزنید. (282962)
 
عمار
۱۳۸۹-۰۳-۲۲ ۲۰:۰۶:۴۸
توضیح رای کاندیدا در نقاط مختلف ،رابطه ریاضی نداره ،چون توزیعش همگن نیست که به صورت درصدی و همسان برای همه کاهش پیدا کنه...
مثال من هم دقیقا انتخابات 84 است که آقای احمدی نژاد فقط با شمارش تهران تونست از آقای کروبی پیش بیفته.
در بعضی شهرها ،بعضی کاندیداها رای بیشتری دارن و اگه اون شهر محاسبه نشه کاهش آرا پیدا می کنند! (324637)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۱:۲۳:۰۷
مطابق تصویر، آراء در ساعت 10 صبح اینطور بوده است:

تعداد کل:30,506,422
احمدی نژاد:19,761,433
موسوی: 9,841,056
رضایی: 633,048
کروبی: 270,885


آمار ساعت 13:

تعداد کل: 34,377,493
احمدی نژاد:21,781,391
موسوی: 11,709,391
رضایی: 587,913
کروبی: 298,798

اکنون ببینیم که در این چهار ساعت، هر کاندید چقدر تغییر داشته:

تعداد کل: 3,871,071
احمدی نژاد: 2,019,958
موسوی: 1,868,335
رضایی: -45,135
کروبی: 27,913


همون طور که می بینید نمیشه دنبال رابطه خطی گشت نکته مهمی که باعث این اتفاق می افته اینه مثلا آقای رضایی توی خوزستان بیشترین رای تمام استان ها رو داشته باشه(مثلا) حالا توی اعلام فرم 22 ها خیلی از فرم های 22 استان خوزستان اعلام شده باشه ولی چون فرم 28 استان آماده نیست پس تمام این آرا از آرای کل کم میشه تا با فرم 28 استان اعلام بشه...
و این مسئله که بعضی کاندیدا ها در بعضی استان ها بیشتر رای داشتن اتفاق تازه ای نیست مثلا دوره ی قبل آقای احمد نژاد فقط با آرای تهران که آخر اعلام شد تونست آقای کروبی رو پشت سر بگذاره اونم تو لحظات آخر رای گیری چون آرای تهران آخرین فرم 28 اعلام شد (282916)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۲۲:۳۹:۴۴
جواب شبهه مربوط به کاهش آقای رضایی:
فرم 28 از جمع زدن فرم های 22 تشکیل میشه یعنی مثلا در استان تهران (مثلا) 1000تا صندوق داریم پس هزار تا فرم 22 ولی کلا یه فرم 28 داریم برای تهران...
در اعلام اولیه تا 9 - 10 صبح تمام فرم های 22 باهم جمع زده میشده و اعلام میشده مثلا 30000هزار فرم 22 جمع زده میشود و اعلام میشه وقتی میان که براساس فرم 28 اعلام میکنن باید جمع 30 تا استان اعلام بشه جمع 30 تا فرم 28...
موقع اعلام نتایج بر اساس فرم 28 هنوز تمام فرم های 22 بعضی استان ها شمرده نشده بود که یه فرم 28 آماده شده باشه مثلا در اعلام قبلی در جمع نتایج در تهران نتایج 500صندوق اعلام شده است ولی چون تمام صندوق ها شمرده نشده و فرم 28 تهیه نشده در اعلام جدید آمار این 500 تا صندوق کم میشه تا فرم 28 آماده شود...
فهمیدید...
دیگه فکر کنم خیلی ساده گفته باشم... (282776)
 
جعفری
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۲۳:۲۲
آقای بهشتی در مصاحبه با اعتماد گفته‌اند که 40000 ناظر داشته‌اند که برای 25000 نفر از آنها کارت صادر شده است.

در مورد بند 2، ظاهرا دستگیری‌ها و بستن ستادهای آقای موسوی از روز رای‌گیری شروع شده بوده است.

سوال جدیدی هم دارم آقای بهشتی می‌گوید که ما حدس زدیم پیامک قطع شود ولی وزارت ارتباطات قول داد چنین نشود ولی قطع شد به علاوه آن می‌گوید ما 300 خط تلفن برای ستاد در نظر گرفتیم تا اگر پیامک مشکل داشت ناظرانمان با تلفن تماس بگیرند ولی در روز انتخابات 300 خط هم قطع شد.


منبع من این مصاحبه است.

http://www.etemaad.ir/Released/88-05-31/166.htm#156335

به نظرم نمایندگان مجلس باید یک تحقیق و تفحص از مراجع امنیتی بکنند چون بنظرم عملکرد آنها به خوبی تصور تقلب را در ذهن موسوی نشاند. (282873)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۴:۳۲:۱۳
عزیز من اصلا میگیم اس ام اس قطع شد بعد تلفن قطع شد خوب این که توجیه نمیشه...
راه حل خیلی ساده تر از اینه شورای نگهبان 5 روز هم مهلت رو تمدید کرد از دورترین نقطه کشور هم میشد اسناد تقلب رو به تهران رسوند و به شورای نگهبان تحویل داد نمیشد یعنی؟
اگه منصفانه به قضیه نگاه کنی راه حل خیلی راحت تر از این حرفهاست مگه دوره های قبل که اس ام اس نبود تقلب شده بود!
راه کار های قانونی طوری در نظر گرفته شده که زمان لازم برای تحویل شکایات و اسناد اعتراضی وجود داره پس اینا بهانه است که اس ام اس ها و تلفن ها قطع شد خوب مگه قرار بود از این امکانات برای چی استفاده بشه جز برای اعلام تقلب ها و تخلف ها برای شکایت؟
خوب میگیم همه قطع خوب نزدیک ده روز کافی نبود برای رسوندن این اعتراضات به تهران برای تسلیم به شورای نگهبان...
من خودم هر جوری نگاه می کنم می بینم این ها هیچکدوم درد اصلی نیست اینا همش بهانه است...
ممنون میشم کسی بتونه منو توجیه بکنه (283039)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۱:۱۲:۳۱
بردار من ، من به شخصه معترض هستم ولي هيچگاه كوركورانه دنباله رو هيچ شخص نيستم و نخواهم بود.
اگر به هر اعتراضي چه درست يا نادرست جواب مناسب و قانع كننده داده شود در بيشتر مواقع موضوع حل شده و كشور به خير و صلاح بيشتري مي رسد به دودليل:
1-مسولان متوجه مي شوند كه مردم رفتار آنان را كنترل كرده و در قبال مردم بايد پاسخگو باشند.
2-مردم نيز با مشاهده عملكرد مسولان و اينكه مسولان با چي ديدي در مورد يك موضوع تصميم گرفته اند بهتر به مسولان اعتماد كرده و تا حد ممكن به ياري آنان مي شتابند.
آيا شما فكر مي كنيد ما جز به عزت و سربلندي ايران عزيزمان كه در سايه جمهوري اسلامي ايران مي توان به آن رسيد هدف ديگري داريم.
پس بيايم با گفتگو مشكلاتمان را حل كنيم و در راه اعتلاي حق از منافع شخصي خودمان را عبور كنيم تا انشاء الله به هدف نهايي تمام مردم عزيزمان كه همانا اعتلاي حق و حقيقت و رسيدن به حق مي باشد برسيم.
اليته از سايت الف تشكر مي كنم كه هيچگاه نظرات بنده را چاپ نمي كند. (282911)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۷:۲۵:۳۹
چنانچه قرار باشد روزی مقصران حوادث پس از انتخابات محاکمه شوند، مسوولانی که در استماع و پاسخگویی به سوالات و ابهامات معترضان و مقابله با شایعات، کوتاهی کردند نیز باید در صف متهمان قرار گیرند.

شاید این بار وزارت کشور به سؤالات شما جواب نداده باشد؛ اما همه این ها سؤالاتی هستند که در همان زمان به ان ها پاسخ گفته است.
اگر قرار است که یقه کسی را در این باره بگیرید، بهتر است بر سران فتنه متمرکز شوید که حتی یکبار هم حاضر به پاسخگویی نبوده اند و از مناظره تلویزیونی و پاسخ به سایت الف و . . . در رفته اند.
با اینکه معتقدم بهتر بود وزارت کشور، این بار هم جواب شما را بدهد (البته شاید آن ها هم دلیل خاص خودشان را داشته باشند) اما عدم پاسخگویی این بار وزارت کشور دلیل نمی شود که این شبهاتی که بارها پاسخ داده شده اند را را بزرگ کنیم. به هر حال بین رفتار این دو، تفاوت جدی وجود دارد
باید به فتنه گرانی پرداخت که حتی یکبار هم حاظر به پاسخگویی نشده اند و از مناظره و جواب فرار می کنند و دلیل فرار آن ها هم به خوبي براي مردم مشخص است. (282719)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۲۲:۲۳:۱۳
با سلام
به حق بود که وزرات کشور جواب سئوالات ببیندگان رو می داد
ولی نظرتون رو به یک نکته جلب می کنم و آن هم این است که در جوابهای قبلی که همکاران الف و یا شورای نگهبان به طور منطقی به سئوالات می دادند اکثر با نظر مخالف ببیندگان مواجه می شد. جوابهای منطقی که مخالفت کردن با آن یعنی لج بازی ولی مشاهده کردیم که عده ای به همین جوابهای منطقی نظر منفی دادند حال جواب دادن وزات کشور برای این افراد که همیشه مخالف هستند چه سود.
باز هم ای کاش وزرات کشور جواب این سوالات را می داد که جایی هیچ گونه شبه ای نمانده باشد و حجت برای همه تمام شده باشد.
ممنون خدا نگهدارتان (282770)
 
زهرا
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۰:۲۶:۳۸
وزارت کشور که اشتباه محض می کنه که جواب نداده. ولی منم تو اعتراضات آقای موسوی ندیدم که ایشون بگن که فلان صندوق، آمار ناظر من با آمار وزارت کشور تناقض داشت. چون اگه ایشون گفتن شعبده بازی و تقلب گسترده، قطعا باید کلی از این تناقضات وجود می داشت. شاید یکی از علت هایی که وزارت کشور مجبور نشده این فرم ها رو هم منتشر کنه این بوده که اعتراضات و در خواست های زیادی روی این فرم ها نشده. الانم که اون التهابات اولیه انتخابات خوابیده و با چهره \"تنبلی\" که وزارت کشور از خودش نشون داده (حتی با عوض شدن وزیر) بعیدمی دونم زیر بار برن! (282794)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۳:۳۸:۴۲
جناب مهدی‌یار اگر مدعیان تقلب دنبال مطلب حق و استدلال و از این حرفها بودند که از بعد از انتخابات ده‌ها بار همین سایت الف استدلال کرد که تقلب تقلبی (!) بیش نبوده برای کسانی که طاقت باخت نداشتند و ادعاشان گوش فلک را کر کرده بود.
اگر تا روز قیامت هم برای حضرات و طرفداران چشم و گوش بسته‌شان توضیح بدهی هم فایده ندارد. همانطور که می‌بینیم نداشته است تا حالا.
اگر هم حالا حضرات دارند یواش یواش خیلی آبرومندانه از این ادعای واهی برمی‌گردند نه به این دلیل است که الان قانع شده باشند بلکه فقط دلیلش این است که اینقدر گند به بار آوردند و یا آمد و یا هر دو که دیگر نمی‌شود نقش بازی کرد.
آنها که می‌خواستند توطئه کنند کردند و آنها که می‌خواستند کشور را به آشوب بکشانند کشاندند. این حرفها هم دیگر فایده‌ای ندارد.
وزارت کشور هم می‌خواهد جواب بدهد می‌خواهد نه! هیچ فرقی نخواهد کرد!
ولی صد البته که وزارت کشور و یا هیچ کس دیگری حق ندارد بهانه به دست حضرات می‌داد.
اگرچه که بازهم تاکید می‌کنم این جماعت بهانه لازم نداشتند.

و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین (282823)
 
بهروز
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۸:۰۹:۱۶
در قانون انتخابات امضاي نمايندگان كانديدا ها در صورتجلسه وجود ندارد .
اگر نماينده كانديدايي به هر دليل نتوانست در سر صندوق حضور داشته باشد تكليف چيست ايا در آن صندوق نبايد راي گيري شود؟ (282838)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۶:۴۲:۵۱
بله اصلاح طلبان زمانی که مردم به آن ها رای دادند، آن قبول کردند؛ اما زمانی که بر علیه آن ها رای دادند؛ حتی رای آن ها را زینتی هم ندانستند و هر کاری کردند تا رای آنان را پایمال کنند.
اگر پیش از این اصلاحات به حذف اسلامیت نظام متهم بود، با این رفتارش نشان داد که بزرگترین مانع جمهوریت نظام هم خودش است (282711)
 
اصلاح طلب
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۹:۱۵:۵۶
فراموش نکنید که انتخابات اولی که آقای احمدی نژاد توش رای اوورد در زمان اصلاحات و آقای خاتمی بود! (282742)
 
ن م
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۱:۳۳:۵۶
فقط مي خواهم بگويم متاسفم بخاطر اين همه ---
وزارت كشور
اون سه تا خط تيره را هم خودتون پر كنيد. من ننوشتم چون الف فحش منعكس نمي كنه.
فقط بايد بگم
خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا (282591)
 
راز
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۱:۴۷:۳۴
الف جان ما که میدونیم هدف شما چیه . لااقل اون مورد 10 رو حذف کن چون ربطی به صحت انتخابات نداره . همین طور شماره های 5 و 9 رو . آخه وقتی وزارت کشور این سوالات رو می بینه می فهمه هدفتون چیه ومن هم اگه جای اونا به شما جواب نمی دادم . (282648)
 
يه ايراني بيطرف
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۱:۴۷:۴۸
آقاجان اينها با شما كه طي 7ماه گذشته خودتونو جر داديد تا صحت انتخابات رو ثابت كنيد، اينطوري رفتار مي كنند، واي به حال مخالفانشون! (282593)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۲:۲۱:۱۴
من هم یه سلامت انتخابات شک دارم ولی متاسفم که شما از الفاظ نامناسب استفاده کردید. طرفدار یک جریان بودن فی نفسه چیز بندی نیست ولی عدم رعایت عفت کلام ضد ارزش است.
از سایت الف متشکرم. خوشحالم که شرافت خود را به منافع حزبی نفروختید. (282660)
 
علی
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۱:۴۸:۴۴
همه نه ولی تعدادی از این سوال ها به کرات در تلویزیون یا جاهای دیگه اسخ داده شده اند مثلا همین کاهش ارای اقای رضایی که می گید

چرا این سوال ها رو اضافه کردید خوب سوال های بدون جواب رو بپرسید دلیل نیست که باید سوال رو به خود ما پاسخ بدن قبلا به یکی دیگه جوابش رو دادن

استقبال از احمدی نژاد و نامه فرماندار فیروزاباد که هزینه داشته و این جور چیزا چه ربطی به تقلب داره اخه (282649)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۵:۳۷:۵۵
آقای بسیجی
قانون انتخابات را بخوانید بعد اظهار نظر کنید (282700)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۱:۵۱:۱۲
توي اين جنگ نرم، هرچقدر بي بي سي و صداي آمريكا و ضد انقلاب هوشمندانه عمل كردند، صداسيما و مسئولان داخلي احمقانه رفتار كردند.

خدا از دو طرفشون نگذره كه ضربات بزرگي به كشورمون زدند. هم از دشمنان نادان و هم از دوستان نادان و بي عرضه (282594)
 
علی
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۲:۰۱:۱۶
ببینید، این سوال مهم است. در شرایطی که تخلفاتی صورت بگیرد آیا به صرف اینکه تاثیرگذار در نتیجه نهایی نباشد می توان از آن تخلفات مشخصا صورت گرفته چشم پوشی کرد، بصورت روشن، پیش بینی قانون برای اینگونه موارد چیست؟ (282654)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۲:۱۶:۴۳
حالا شما مدام ادعای تقلب رو تو سایتتون مسخره کنید! (282658)
 
ali
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۲:۱۹:۰۱
به این سوال هم جواب داده نشده

11- تعرفه های تا نخورده
در مورد انتشار تصاویر تعرفه های تا نخورده و نو از تلویزیون در باز شماری آرا توسط شورای نگهبان چه توضيحی وجود دارد؟ ,... (282659)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۲:۴۱:۲۳
این طور که معلومه شما وابسته به خارج هستید ، با خدا و اسلام درجنگ
شما با اصل مترقی ولایت فقیه در تضاد هستید.
دست بردارید از براندازی. توبه کنید.
(اگه چاپ هم نکردید اشکالی نداره میدونم محدودیت دارد. (282664)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۲:۴۷:۱۳
من تازه دارم شک می کنم به سلامت انتخابات. تا حالا فکر می کردم تخلف صورت گرفته و کلا عوام فریبی تو همه کشور های خیلی دموکرات مثل اروپا هم رایج است و فقط چون ادعای اسلامی بودن می کردیم ناراحت بودم که کسی که دوست داره یاره امام زمان باشه چرا این کار را کرد. اما حالا که اینا سوالات به این واضحی را جواب نمی دن آدم شک می کنه. شایدم دنبال امضا جمع کردن هستن. خدا می داند. به هر حال به نظرم به فکر 2 سال دیگه باید باشید. به شخصه تا سلامت انتخابات تضمین نشه رای نمی دم. باید قانون انتخابات اصلاح بشه و شورای نگهبان بی طرف باشه.

امیدوارم نظر من را در نظر بگیرید حداقل پیش وجدانتان (282665)
 
احسان
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۲:۵۰:۰۹
ورود سايت الف به جرگه طرفداران موسوي يعني مدعيان تقلب در انتخابات را تبريك مي گويم.
ظاهرا آقاي توكلي گلايه هاي خود در باره دولت را اينگونه مي خواهند تلافي كنند. (282667)
 
حسن
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۲:۵۱:۰۹
من همین جا از صراحت سایت تشکر میکنم- (282669)
 
ازغدي
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۳:۰۹:۳۸
وزارت كشور دههاسئوال را پاسخ داده پس خوب است در متن بنويسيد از بين چند تا اين 12 تا را جواب نداده ضمن اينكه اينها بعضيش به آن وزارتخانه ربط ندارد وبعضيش اينقده بيخود است كه ارزش پاسخگويي ندارد مردم ميفهمند (282672)
 
حمید
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۳:۱۲:۴۲
چرا موسوی قبل از شمارش آرائ اعلام پیروزی کرد؟هان؟نکنه علم غیب داره و 24 میلیون رای رو تو ذهنش شمرده؟تمام نظرسنجیا که از پیروزی احمدی نژاد حکایت میکرد؟اینا نشونه ی چیه؟چرا نمیان اعلام کنن که چطور اعلام پیروزی کردند؟ (282674)
 
از احمدی نژاد خوشم نمیاد
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۳:۳۳:۳۹
سلام
در اینکه باید پاسخگو باشن شکی توش نیست
اما بعضی چیزا مثل این میمونه به طرف بگید تو دزدی حالا ثابت کن که نیستی
به خدا اونی که تهمت زده باید ادعاشو ثابت کنه
خوب چرا صندوق هایی که ناظرو انداختم بیرون نگفتن؟
صندوق هایی که ناظر امضا کرده اما وزارت کشور چیزه دیگه ای اعلام کرده نگفتن؟ (282679)
 
علی
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۵:۰۲:۱۳
سلام

وقتی انتخابات رو یکی از کاندیداها برگزار میکنه شرط سلامت انتخابات شفافیت اونه. یعنی اینکه انتخابات طوری برگزار بشه که بعدش توش شک و شبهه ای نباشه. برای همین ناظرها حضور دارن و غیره. در نتیجه این استدلال شما که طرف بیگناهه مگر اینکه جرمش ثابت شده باشه اینجا صادق نیست. همینکه در شفافیت انتخابات شبهه هست سلامتش رو هم زیر سوال میبره.
در مورد ناظرهایی که میگید بیرون انداختن. شما خودتون رو بذارید جای ناظر موسوی در شرایط بگیر بگیر بعد از انتخابات . ستاد موسوی که عصر انتخابات بسته شده و موج دستگیریها شروع شده. شما اگر ناظر بودید اولا دستتون به کجا میرسید و ثانیا ترجیح نمیدادید یه مدت افتابی نمیشدید تا خطر دستگیری براتون نباشه؟ خیلی از ناظرهای موسوی جوونای بیست و چند ساله بودن که دستشون به جایی بند نبود و بعد از بستن ستاد دسترسی بهشون ممکن نبود.
منتهی همونطور که اول بحثم گفتم اثبات تقلب با توجه به بسته بودن طرف موسوی کار خیلی سختیه، اما چیزی که میشه ادعا کرد عدم شفافیت انتخاباته و از اونجا که طرف برنده خودش مجری انتخابات هم بوده، این مساله باعث عدم سلامت انتخابات میشه. (282826)
 
سید
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۴:۰۷:۵۱
برنامه نود این 2 هفته اخیر شباهت های زیادی به توهم برادران سبز داشت. (282683)
 
شعرباف
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۳۴:۱۲
ولی ایشان توانستند مردم با آمار ارقام قبلی قانع کنند وبگویند تقصیر ایشان نبوده وترافیک خطوط در آن زمان باعث این سوء تفاهم شده (282886)
 
سيد
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۴:۴۴:۰۸
اين سايت متعلق به فردي است كه از اول انقلاب جز افراد منتقد بوده هر چند خودشو اصولگرا ميدوند اما مطرح كردن چنين سئوالات در يك سايت وجواب خواستن ان دچار اشكالاتي هست .نه اينكه جواب نبايد داد بلكه هر سايتي بخواهد سئوال بپرسد وجواب بخواد وزارت كشور بايد وقت خودشو صرف اين موضوع كند كه بيايد ودنبال جواب سئوال باشد .من يه توصيه به مديريت سايت دارم .شما در مجلس نفوذ داري واگه واقعا دنبال حقايقي ونمي خواي از طرح چنين سئوالاتي شبهه ايجاد نمائيد همين سئوالات از طريق مجلس پيگيري نمائيد ودر ضمن بايد بذانيد انتخاباتي كه شوراي نگهبان ان را تاييد كرده وحكم رياست جمهوري توسط رهبر انقلاب تنفيذشده ودر مجاس هم رياست جمهوري قسم يادكرده ومجلس به وزراي ان راي داده ديگه دنبال چنين سئوالات جزايجاد تفرقه ونفاق و........كار ديگه اي نيست هرچند بنده حق قانوني مردم ميدونم كه از شبهات قانع بشن .اما در چنين مكاني خود مديران سايت هم ميدانند كه به نتيجه اي نمي رسند واگه دلسوز مردم از طريق مجلس وطرح سئوال از وزيز اين كار انجام دهند تا حقانيت شما در حمايت از مردم روشن شود. به اميد روزي كه وكلاي مردم فقط به فكرمردم باشند و........... (282689)
 
محسن
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۵:۳۶:۰۶
من این سوال رو از همه سبزها می پرسم و هنوز کسی به من جواب ندتپاده است به فرض که همه این دالایل برای تقلب درست است ولی اینها باید در 10000 (ده هزار) صندوق اتفاق افتاده باشد تا 10 میلیون تقلب صورت گیرد اگر آقای موسوی و همه دم و دستگاه ایشون شماره هزار صندوق را که در آن تقلب صورت گرفته بیاورند ما قبول می کنیم تازه این یک میلیون رای می شود. (282699)
 
نابقه!!
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۸:۱۰:۱۴
اگه ریاضی بلد باشی می فهمی که کافیه 5 میلیون رای جابجا شده باشه تا نتیجه انتخابات عوض بشه:5-24=19
19 (282734)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۲۳:۰۳:۱۴
نه دوست عزيز اصلا اين طور نيست كافيست فقط ٥ ميليون راي جابجا بشه يعني ٥ ميليون راي از يكي كم و به ديگري اضافه بشه يعني از هر ٨ راي كافي است يك راي جابجا خوانده شود به نظر شما اين خيلي زياد است ؟ (282779)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۶:۲۱:۳۶
سلامی چو بوی خوش آشنایی، وای ازین دل درد بی وفایی. (282707)
 
محمدعلي
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۶:۴۱:۳۶
خيلي هنر کرديد .... دوستان محترم.
انصافاً اين ادعاها در کلي گويي و آسمون و ريسمون بافتن، با ادعاهاي بي ربط و بي سند و مدرک موسوي در بيانيه هايش چه تفاوتي دارد؟
دستگير کردن اطرافيان موسوي و کروبي چه ربطي به وزارت کشور دارد که از آنها سوال کرده ايد؟ اين را بايد از وزارت اطلاعات يا سپاه بپرسيد که البته در جريان برگزاري دادگاهها که در سايت شما هم خبر آنها درج شد علل اساسي اين موضوع و جواب اين سوال داده شده است.
آيا بهتر نيست کمي فکرتان را بکار بياندازيد و بجاي متهم کردن نظام و بدهکار کردن نظام به شبهات بني اسراييلي(مثل سوال 1 . 9)، از سران فتنه بخواهيد مدارک و مستنداتشان (نه شايعات و شنيده ها) مبني بر وقوع تقلب و اصرارشان بر ابطال انتخابات را به مردم ارائه دهند. (282710)
 
محسن
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۱:۲۲:۱۷
خوب 282710 | محمدعلي راست می گوید ... خیلی ها را دستگیر می کنند و بعد هیچ کسی پاسخگوی دستگیری آنها نیست ! اینجا ایران است و از این اتفاق ها زیاد می افتد ! کسی هم نمیداند مسئولش کیست ! جالبه نه ؟ (282801)
 
امین
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۷:۱۲:۴۰
واقعا این سوالهارو با سوالایی که در مورد فتنه پرسیده شده مقایسه می کنید؟
\"چرا احمدی نژاد 44 بود 4 نبود!\" (282715)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۷:۴۹:۳۹
اول از سایتتان تشکر می کنم
ثانیاً سوال می کنم وقتی به این سوالات اساسی جوابی داده نمی شود و به سوالات دیگر جوابهای قانع کننده داده نمی شود چرا تشکیک در انتخابات جرم محسوب می شود و اگر کسی ادعای تقلب کرد ادعای واهی کرده است؟ (282725)
 
صمدانی
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۷:۵۸:۰۵
در پاسخ به سوال شماره 9، فکر می کنم اگر خودکار دست بگیرید و روی کاغذ اعدادی که گفته اید را بنویسید کاملا قضیه برایتان روشن می شود. نکته اینجاست که به هیچ وجه امکان تبدیل 44، 55، 66 و 77 به یکدیگر وجود ندارد ولی با اندکی تغییر( اضافه کردن یک یا دو دندانه) اعداد 11، 22، 33 و 44 به هم تبدیل می شوند. امتحان کنید (282730)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۸:۵۵:۵۷
با سلام
به حق بود که وزرات کشور جواب سئوالات ببیندگان رو می داد
ولی نظرتون رو به یک نکته جلب می کنم و آن هم این است که در جوابهای قبلی که همکاران الف و یا شورای نگهبان به طور منطقی به سئوالات می دادند اکثر با نظر مخالف ببیندگان مواجه می شد. جوابهای منطقی که مخالفت کردن با آن یعنی لج بازی ولی مشاهده کردیم که عده ای به همین جوابهای منطقی نظر منفی دادند حال جواب دادن وزات کشور برای این افراد که همیشه مخالف هستند چه سود.
باز هم ای کاش وزرات کشور جواب این سوالات را می داد که جایی هیچ گونه شبه ای نمانده باشد و حجت برای همه تمام شده باشد.
ممنون خدا نگهدارتان (282739)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۱۹:۲۸:۳۱
http://alef.ir/1388/content/view/63148

11- تعرفه های تا نخورده
در مورد انتشار تصاویر تعرفه های تا نخورده و نو از تلویزیون در باز شماری آرا توسط شورای نگهبان چه توضيحی وجود دارد؟ ,...

این ظاهرا جا مونده (282745)
 
محمود
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۲۱:۴۵:۵۶
با سلام

سایت محترم الف

سوال ها در واقع سیزده تا است که یکی از انها جا افتاده است که درمتن سوالات اصلی هم مشخص است .

سوال سیزدهم در مورد وجود برگه های تا نخورده رای در تصاویر پخش شده از صدا و سیماست . خواهشمندم تصحیح بفرمایید .

با سپاس (282763)
 
محمدرضا مومني
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۲۱:۵۶:۱۷
به نظر من وزارت كشور به همه سولها پاسخ مي دهد ولي نمره اي كه مردم به اين پاسخها مي دهند نمره صفر است (282769)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۵:۳۰:۰۵
بله زیرا اصولا امثال شما دنبال جواب نیستید! (283093)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۲۲:۲۸:۴۷
شما چرا الان یاد این سوالا افتادید؟فکر نمیکنید زودترباید اینارو مطرح میکردید؟ (282771)
 
parsa
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۲۲:۳۶:۰۱
خدا خیرتان بدهد با بودن شما مطمئن میشویم در این کشور هنوز آدمهای با انصاف وجود دارد، می‌خواستم بدانم چرا تمام مسئولین برگزاری انتخابات بعد از پایان انتخابات به پست‌های مهم رسیدند مثلا آقای دانشجو، اگر قرار باشه نتیجه انتخابات باعث پست گرفتن من بشه طبیعی است که روند شمارش رو طوری نشون بدم که به نفع آینده‌ام باشه (282773)
 
صدرا
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۲۲:۴۶:۴۳
با اینکه در بسیاری از موارد خط فکری من با شما متفاوت است اما درود میفرستم به شما که واقعا شرف داشتید! ای کاش تمام کسانی که ادعای معترضان را بی مورد میدانند مانند شما بودند! کاش چه چپی چه راستی، همه و همه میتوانیستیم اینگونه با هم صحبت کنیم ولی امان از این تند روی ها! (282777)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۲۳:۱۳:۳۱
واقعا عجب سوالهای چرتی!
وزارت باید همه رو جواب بده , اینهارو هم باید جواب بده : چرا وقتی میوه فروش محل ما وقتی پرتغال خونی فروخت 3 تاش معمولی بود؟!
آقای توکلی عزیز با این اخبار فقط بر پیکره انتخابات و نظام ضربه میزنی , به هر چرتی که نباید پرداخته بشه مرد مومن (282782)
 
منصور
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۲۳:۱۵:۰۸
سلام

وزیر کشور وقت آقای محصولی حاضر نشد در مجلس حاضر شده و به سوالات نمایندگان جواب دهد دیگه چه انتظار میتوان داشت . (282783)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۱-۰۹ ۲۳:۳۸:۵۳
بگذارید من هم اضافه کنم :
13- چرا اس ام اس ها در روز انتخابات قطع می شوند؟
14-چار کلیه خطهای تلفن (بیشتر از 200 خط) ستاد مرکزی آقای موسوی در روز انتخابات قطع می شود؟
15- چرا 7 نفر از اعضای شورای نگهبان (که وظیفه اصلی آن نظارت بر انتخابات است) از جمله آقای الهام به طور کامل و علنی از آقای احمدی نژاد حمایت کرده بودند؟ (از جمله سخنرانی در جمع هواداران در مصلی تهران) آیا می توان به چنین شورای نگهبانی در صیانت از آرا اطمینان کرد؟
16-چرا حکم بازداشت بعضی از اصلاح طلبان از جمله آقای بهزاد نبوی قبل از انتخابات گرفته شده بود؟

خواهش می کنم، خواهش می کنم، خواهش می کنم سانسور نکنید! (282785)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۰:۴۱:۲۲
من خودم خیلی کنجکاو بودم بدانم این قضیه که تقلب شده چه طور در ذهن مردم ایجاد شد! چه تقلب شده باشد و چه نه این سوال برای من یکی ارزش مستقلی دارد.

در تهران همان شب اول با اضطراری شدن اوضاع و با آغاز درگیری ها هر کسی باورش می شد که تقلب شده... به خصوص سبز ها! چون قبول کنید که شما وقتی خیلی امید داشته باشی که پیروز شوی ترجیح می دهی به این باور روی بیاوری.. در مورد شهرهای کوچکتر اما من هنوز جواب درستی ندارم.

همه اش گفته های آقایان نبود.. در خوانواده ما بیشتر خانوم ها فرهنگی و پای صندوق بودند(جایی بیرون از تهران)... وقتی برگشته بودند خانه و آنچه گذشت را تعریف کردند همه رفتند در مود تقلب... من 3 روز بعد فهمیدم که خیلی ها به تقلب فکر می کنند و ظاهرا موسوی و کروبی هم گفته اند تقلب شده..

بعد ها با یک دوستم حرف می زدم که از طریق نت اخبار را دنبال می کرد... می گفت سومین بار که آرا اعمال شد یکی از بچه ها نمودار کشید و شیب خط 9.98 بود و رای های بعدی را پیش بینی کرد و درست هم همان شد... این ها از همان نصفه شب باورشان شد که تقلب شده!

فردای انتخابات مبایل در تهران قطع بود و خوانواده ی خیلی از دانشجو های شهرستانی به درک وضعیت ویژه رسیدند..
این ها همه موثر است که شما باور کنی تقلب شده...
دقت کنید که من این موارد را در دلیل تقلب نگفتم، در دلیل باور تقلب گفتم



در پایان از همه دوستان یک سوال ویژه دارم.
می خواهم بدانم اگر کسی چه ادعایی بکند به نظرشان تقلب شده! یعنی چه اتفاقی بیفتد؟ مثلا بگویند آقای فلانی اگر نشان دهد.... ما قبول می کنیم تقلب شده. لطفا در نقطه چین چیزی را قرار دهند که دسترسی به اطلاعاتش برای کاندیداها و نمایندگانشان ممکن باشد
به زبان فلفسفه دوست دارم ابطال پذیر بودن جمله ی در انتخابات تقلب نشده(یا شده ) را بررسی کنم.

با تشکر (282795)
 
وحید
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۱:۱۱:۱۵
احتما لا\" به زودی الف هم فیلتر میشه مثل پارلمان و غیره.البتی الف گاهی اوقات واقعا\" یه کارای بدی میکنه که دل مارو میشکونه .همیشه عادل باش الف البته نه عدل احمدی نژاد (282799)
 
بهنام
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۱:۵۳:۲۴
از آقای توکلی نماینده محترم تهران می خواهیم به خاطر پاسخ ندادن وزارت کشور به سوالات سایت فخیمه الف آقای نجار وزیر محترم کشور را استیضاح کنند تا از این به بعد به سوالات سایت شما تمام و کمال پاسخ دهند. (282807)
 
سیاوش
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۲:۰۱:۳۹
واقعا عالی بود واقعا درود به شرفتون من واقعا تا قبل از این حالم از سایتتون به هم می خورد به خاطر این که از این انسان فریبکار دفاع می کردید ممنونم (282809)
 
علي
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۲:۲۳:۵۶
د وستان الفي يه سوال خيلي مهم كه به اون نپرداختيد اينه
چرا آقايئن مخالفتكردن با چك كردن آراي صندوق ها با كساني كه درآن صندوق ها راي دادند.
به نظرم اين از همه مهمتر بوده. تقلب ميتونه با در اختيار داشتن شناسنامه هاي اضافي يا پركردن ضندوق ها قبل از شروع راي گيري اتفاق افتاده باشه
راه حلم براي دفعه هاي بعد(البته اگر وجود داشته باشه) اينه كه مثل بعضي از كشورها پيش ثبت نام داشته باشيم ات بشود ديتابيس رو با ثبت اسناد چك كرد.
ممنون ومتشكر (282817)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۲:۳۶:۲۹
جناب رامین خان

رئیس جمهور امریکا و وزیر خارجه وی (خانم کلینتون) هردو عضو حزب دمکرات هستند . شما اشتباه مینمائید . (282819)
 
سید
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۲:۵۳:۱۲
دوست عزیز ناشناس: چرا میگین نه(9) ما گذشته و پرونده بسته شده. ایرانیها در اینجا همه قاطی کردن کسی نمیتونه درست درس بخونه. (282820)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۳:۳۲:۵۸
فقط من موندم که چقدر ارتباط این دولت و کسانیکه به آن رای دادند صمیمیه!
از یک طرف هر کاری دولت می کنه که بهش گیر می دید از انتخاب معاون گرفته تا قانون یارانه ها. از طرف دیگه دولت هم اصلا بهتون توجه نمی کنه مثل الان که جواب سوالاتتونو نداده
(اگر خواستید منتشر کنید سانسور نکنید) (282822)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۶:۴۴:۴۵
من خودم به چند تا از این سوالها پاسخ می دهم:جواب سوال 4) چون آرا به تفکیک اعلام شده برای جمع زدن آن یک ماشین حساب کافیست آیا این سوال نشاندهنده تقلب است؟ واقعا خنده دار است! جواب سوال 5) پایگاه بسیج متعلق به کل ملت ایران است و بسیج 20 میلیونی یعنی همین بنابراین تا آنجا که من اطلاع دارم منظور از نیروی نظامی حقوق بگیران رسمی این نهادها هستند که حق کار تبلیغاتی ندارند جواب 6) در هر صندوق حدود 10 ناظر وجود دارد که هماهنگ کردن با آنها برای تقلب حتی در یک صندوق مشکل است در ضمن تقلب در یک صندوق 11 میلیون رای نمی شود (282831)
 
ياشار
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۷:۵۸:۴۶
سوال مهم از يادتون رفت
چطور ميشه از ساعت 12 شب تا صبح كه ميليونها راي شمرده ميشه راي هاي كانديداها بصورت خطي حركت ميكنه يعني از اول اقاي احمدي نژاد 62%-63% آرا را ادامه ميدهد! (282837)
 
صمد
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۸:۱۰:۰۲
چرا سیستم پیامکها در روز انتخابات قطع شده بود؟ آیا این بدلیل اینکه ارتباط ناظران کاندیداها با ستادشان قطع شود نبوده است؟ (282839)
 
دانشجوي ارتباطات
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۸:۴۲:۱۶
سلام الف جون لطفاً جون نظر منو بذار

تو طرفدار جنبش سبز نيستي اما در چند موضوع با سبزان موافقي؛ از جمله مخالفت با احمدي نژاد. حالا كه بعد از 9 دي يه كمي سر و صداها خوابيده، دوباره فيل سبزها رو ياد هندوستان مينداري
بيا 9 ماه از انتخابات مي گذره تازه يادت افتاده تو انتخابات تقلب شده چرا چند ماه پيش اينا رو نذاشتي تو سايتت؟ (282843)
 
نخبه ناشناس
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۰۸:۴۴:۲۱
وقتي وزارت كشور جواب نمي‌دهد براي چي بقيه خواص بايد شفاف باشند؟ منطقي است كه انسان اطلاعات صحيحي دريافت كند تا بتواند جواب صحيحي بدهد. در شرايط عدم قطعيت، سكوت بهتر از اظهارنظر است. (282846)
 
سعيد
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۰۹:۰۹
راستي ما به جز اينكه اين سوالها طرح شوند و پاسخ گفته شوند چه چيزي مي خواستيم؟‌اينقدر گفتند انقلاب مخملي و فتنه بي بي سي و ... بياييد همين چيزهاي را روشن كنيد و اجازه بدهيد پاخ هايتان نقد شود و باز دوباره توضيح دهيد... راه مملكت داري همين است (282652)
 
عمار
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۲۶:۰۵
سوال:
چرا بعضي شعب بالاي 100درصد راي حمع آوري كردند؟
پاسخ:
وزير كشور دولت نهم آقاي محصولي
گفتوگو خبري4/4/88
http://ammar-yaser.persiangig.com/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B4%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA/BALAYE100DAR100.3gp (282874)
 
عمار
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۲۶:۲۶
سوال:
چرا بعضي از نمايندگان كانديدا از سر صندوق اخراج شدند؟
پاسخ:
وزير كشور دولت نهم آقاي محصولي
گفتوگو خبري4/4/88


http://ammar-yaser.persiangig.com/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B4%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA/EKHRAJ%20NEMAYANDE.3gp (282875)
 
عمار
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۲۶:۴۷
سوال:
آيا اعمال بعضي از كانديدا قبل از انتخابات منجر به ابطال انتخابات مي شود؟
پاسخ:
وزير كشور دولت نهم آقاي محصولي
گفتوگو خبري4/4/88

http://ammar-yaser.persiangig.com/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B4%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA/MOGHADAMATE%20ENTEKHABAT.3gp (282876)
 
عمار
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۲۷:۲۴
سوال:
آيا نمايندگان كانديا در محل اخذ راي حضور داشتند؟
پاسخ:
وزير كشور دولت نهم آقاي محصولي
گفتوگو خبري4/4/88

http://ammar-yaser.persiangig.com/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B4%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA/NAMAYANDEGAN.3gp (282877)
 
عمار
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۲۷:۴۱
سوال:
آيا زياد از حد بودن محل هاي اخذ راي سيار منجر به ايجاد تقلب مي شود؟
پاسخ:
وزير كشور دولت نهم آقاي محصولي
گفتوگو خبري4/4/88

http://ammar-yaser.persiangig.com/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B4%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA/SAYAR.3gp (282878)
 
عمار
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۲۸:۰۵
سوال:
چرا تعداد زيادي تعرفه چاپ شد؟
پاسخ:
وزير كشور دولت نهم آقاي محصولي
گفتوگو خبري4/4/88

http://ammar-yaser.persiangig.com/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B4%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA/TAAREFE.3gp (282879)
 
عمار
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۲۸:۲۲
سوال:
چرا مدت زمان راي گيري كم بود و تمديد نشد؟
پاسخ:
وزير كشور دولت نهم آقاي محصولي
گفتوگو خبري4/4/88

http://ammar-yaser.persiangig.com/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B4%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA/TAMDID.3gp (282880)
 
عمار
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۲۸:۳۹
سوال:
چرا در اعلام تعداد راي ها از وزارت كشور تفاوت وجود داشت؟
پاسخ:
وزير كشور دولت نهم آقاي محصولي
گفتوگو خبري4/4/88

http://ammar-yaser.persiangig.com/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B4%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA/TEDAD%20ARA.3gp (282881)
 
عمار
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۲۸:۵۳
سوال:
چرا در اعلام تعداد راي ها از وزارت كشور تفاوت وجود داشت؟
پاسخ:
وزير كشور دولت نهم آقاي محصولي
گفتوگو خبري4/4/88

http://ammar-yaser.persiangig.com/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B4%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA/TEDAD%20ARA.3gp (282882)
 
عمار
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۳۴:۵۲
با سلام
پاسخگويي وزير كشور دولت نهم آقاي محصولي به برخي از شبهات موجود در انتخابات
گفتوگو وي‍‍‍ژه خيري4/4/88

www.ammar-yaser.persiangig.com (282887)
 
بهروز
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۳۶:۰۹
سوال1؟
فرض کنید 100 عدد مهره را بعد از شماره گذاری 1 تا 100 درون کیسه ای ریخته اید. چقدر احتمال دارد که عدد مهره ای که به تصادف از درون کیسه بیرون می آورید مضربی از 10 باشد؟ خوب جواب بدیهی است 10 درصد. حال اگر از به تصادف 5 مهره خارج کنید احتمال اینکه همه مهره ها مضربی از 10 باشد چقدر است.؟ خوب باز هم معلوم است 0.1 ضربدر0.1 ضربدر0.1 ضربد0.1ضربدر0.1 که جوابش می شود0.00001 این عدد بسیار نزدیک به صفر است حال چطور در تهران و حتی برخ دیگر شهرستانهای بزرگ تعداد 50 صندوق مضربی از 100 می شود.واقعا به معجزه شبیه نیست البته از نوع هزاره سومش.
سوال 2؟
هر آزمایش طبیعی که در جهان رخ دهد در صورتی قابل اعتماد و اثبات است که بتوان آنرا در قالب طرحهای آماری به اثبات رسانید. جزئ لاینفک استفاده از این طرحهای آماری آن است که جامعه مورد بررسی از توزیع نرمال برخوردار باشد. این را به عنوان یک اصل بپذیرید. حالا به نظر شما تعداد آرای شمارش شده به نفع دکتر احمدی نژاد را بوسیله آرای منتشر شده توسط وزارت کشور مورد مطالعه قرار دهید. شما به راحتی می توانید با نرم افزار EXCEL نمودار توزیع آین آرا را به تفکیک شهرستانها و حوزه ها رسم نمائید.شما مشاهده خواهید کرد که به طور بسیار نمایان و مشخص نمودار حاصله چولگی دارد.مگر امکان دارد اخذ آرا بدون نقص باشد وجامعه حاصل غیر استاندارد شود.
سوال3
چرا وزارت کشور آمار تجمیع شده آرا را به صورت لحظه به لحظه از زمان خاتمه تا پایان رای شماری منتشر نمی کند؟تنها راه مستدل اثبات صحت انتخابات انتشار آمار تجمیع آرا بصورت لحظه به لحظه می باشد. اگر عدد سازی صورت نگرفته باشد این آمار کاملا باینگر و ثابت کننده صحت انتخابات است.
باز هم درود به الف که امکان ابراز نظر هایمان را می دهد. موفق باشید. (282888)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۵:۳۹:۲۴
یعنی امکان نداره در بعضی از صندوقها تعرفههای بسته ایی 100 تایی تموم شده باشد و آراء همه اخذ نشده باشد و لذا آراء مضرب صحیحی از صد شده باشد! با این حساب توجیه پذیر است. (283105)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۴۷:۵۹
واقعا نشان دادید حق طلب هستید
آفرین بر شما که حق را اگر هم به ضررتان باشد انکار نمی کنید (282894)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۱:۳۴:۲۵
با سلام و تشکر از دست اندرکاران سايت الف

با توجه به بحثهايي که طی ماههای گذشته راجع به مقولة انتخابات مطرح شد به نظر من پرداختن به اين موضوع تنها می تواند يک مساله را پيگيری کند که شما به دنبال ارزيابی افکار عمومی می باشيد و الا اين مباحث در اين مقطع دردی را دوا نمی کند حتی باعث ايجاد ترديدهای بيشتر در افکار مخاطبين (بخصوص معترضين) که تا به امروز تلاشهايي کم و بيش در راستای ابهام زدايي از افکار آنها صورت گرفته است می گردد ولا غير.
و نمی تواند نشانگر بی طرفی خبری سايت الف باشد. (282923)
 
محمود
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۱:۵۸:۴۸
یک سوال دیگر مطرح است که چرا برای هر انتخابات یک وزیر کشورآورده میشود وبعد از انتخابات کنار می رود یا کنار گذاشته میشود مانند( پور محمدی -محصولی) آیا به سوالات انتخابات مجلس پاسخ داده شد تا به......... (282943)
 
مهران
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۲:۳۲:۲۶
من خودم قسم میخورم که سایت الف ساعت 10.30 دقیقه 23 خرداد خبر از پیروزی 64 درصدی ا.ن داده بود... (282969)
 
ناصر
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۳:۵۷:۰۵
مگر قرار است تا قيامت به مسئله ي انتخابات دهم بردازيد اصلا گيريم اين سئوالات را وزارت كشور پاسخ نداد يعني چه نتيجه اي مي خواهيد بگيريد ؟ (283027)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۵:۴۲:۱۶
دوستان هویت سیاسی بعضی ها در گرو زنده نگه داشتن شبهه تقلب در انتخابات است! لذا خیلی برایشان سخت است که بپذیرند در انتخابات تقلب نشده است! (283108)
 
عمار
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۴:۴۰:۴۹
خواهشاً دانلود كنيد تا از هم جواب آقاي توكلي داده شود هم ملت عزيز ايران

پاسخ هاي وزير كشور دولت نهم به صورت فايل هاي صوتي

در سايت

www.ammar-yaser.persiangig.com



\"پاسخ به شبهات انتخابات\" به صورت تصويري(با فرمت 3gp)

\"file soti\" به صورت صوتي(با فرمت amr) (283049)
 
شهرام
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۵:۲۶:۲۳
با سلام
ادامه این بحث در این شرایط دیگر فایده ای ندارد. آقایان مدعی در همان هنگام همین مسائل را به شورای نگهبان اعلام می کردند و پیگیر جواب می شدند. در حال حاضر که غبار ها خوابیده و اصل فتنه مشخص شده و مردم در تظاهرات ششم دی یک رفراندوم دیگر را به اجرا گذاشته اند و جواب دندان شکنی به اصحاب داخلی و خارجی فتنه دادند دیگر لزومی به ورود به این بحثها وجود ندارد. هر چند سایت الف نظر خیر خواهانه دارد ولی با اینکار عملا آب به آسیاب دشمن ریخته می شود کما اینکه این خبر تبدیل به خبر اصلی سایت فتنه انگیز بالاترین شده است. شما مسلم بدانید حتی اگر وزارت کشور به این سوالها جواب دهد این اقلیت دیکتاتور زیر بار نرفته و مسایل دیگری را مطرح می کنند. بقول معروف کسیکه خود را بخواب زده باشد هرگز بیدار نمی شود. (283087)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۹:۳۱:۰۰
واقعا برای سایتی مثل الف متاسفم!
4- در مورد نرم افزار تجمیع آرا چطور؛ که گفته میشود در بیرون از وزارت کشور برنامه آن نوشته شده است در حالی که وزارت کشور توان نوشتن چنین برنامه ایی را داشت.

اولا اگه یکی بیاد همینطوری یه ادعایی بکنه آیا وزارت کشور باید تمام کارهاش رو ول بکنه تا بره دنبال ادعای بی دلیل یه نفر که توی یه سایت گفته شده؟
اول از همه جناب الف باید از این فردی که این ادعا رو کرده بود مدرک میخواست نه چون یکی اومده گفته گفته شده است اونو منتشر کنه چون اول باید مدرک برای ادعا اورده بشه نه اینکه هر کسی هر حرفی زد ولو به دروغ ما بریم دنبال بررسیش. و فکر کنم اینقدر توی این مدت دلیل دروغ از طرف سبز ها در مورد انتخابات اورده شده مثل ثابت بودن نسبت رای ها یا رای نیاوردن در زادگاه و... که باعث میشه دلایل دیگه ای هم که اورده میشه اگه بدون مدرک باشه مثل اون ها قلمداد بشه.

5- در برخی مساجد که پایگاه بسيج هم هست ازافرادخواسته مي شود كه به فلاني راي بدهيد و فلاني ضدولايت فقيه ومنافق است آيا اين طريق تبليغات خلاف وصييت امام خميني (ره)نيست چراكه ايشان به (نيروهاي نظامي) گفتند وارد احزاب نشويد آيا اين يك كارحزبي نيست؟

به نظر الفی ها وزارت کشور چطور میتونه این رو رد کنه؟
یا اصلا چطور میشه ثابتش کرد وقتی حتی گفته نشده در کدام مساجد وقتی نه اسمی اورده شده و نه حتی تعداد گفته دشه و نه حتی مدرکی برای این ادعا اورده شده؟
واقعا برای منطق الفی ها متاسفم که اینگونه حرف ها رو به عنوان شبهه انتخایاتی اوردن و انتظار جواب هم دارن.
اگه اینطور باشه منم شبهه دارم در محل صندوق سیاری که در دانشگاه فردوسی مشهد اورده شده بود در داخل دانشکده کشاورزی علایمی که بر روی شیشه های در ها جود داست ضربدر سبز رنگ بود چرا دقیقا در فاضله نزدیکی از صندوق این علایم سبز قرار داشت؟
دوستان الف اگه واقعا مرد هستین و به دنبال حقیقت باید به دنبال جواب این شبهه من هم باشین و از کمیته صیانت از ارای موسوی ب\\رسینش و اگه جواب ندادن همینطور متنی رو در باره اون ها هم منتشر کنین.
من حتی محل دقیق رو هم گفتم نه مثل این شبهه ۵ شما که اصلا معلوم نیست کجا بوده (283221)
 
شهرئند
۱۳۸۸-۱۱-۱۰ ۱۹:۴۰:۱۹
با سلام
هفت ماه است كه كامنت مي گذارم و برادران الفي درج نمي كنند.اما به حسب رسالت و وظيفه مسلماني ،لا اقل مي گويم و مي پرسم.
1:چرا يك رييس جمهور خارج از وظيفه ذاتي مقام اجرايي در كسوت يك دادستان حاضر مي شود و بدون ارائه ادله، افرادي را به فساد مالي متهم مي كند؟ مگر كشور قوه قضاييه ندارد؟
2:چرا سمت و سوي راي دهي مردم بر اساس حب و بغض(جريان سازي عليه متهم شدگان به فساد) شكل مي گيرد و چرا يك كانديدا علاقمند است با نفي ديگري خودرا ثابت كند و نهادهاي ناظر در مقابل هجمه اتهامات سكوت كردند؟در حاليكه در انتخابها بايد عملكردها بدون توجه به ادعا ها و يا عملكرد ديگران باشد.

3:چرا تركيب شوراي نگهبان براي مردم شفاف نيست و افرادي كه در كابينه و دولت حضور داشتند و يا صريحا\" از يك كانديدا حمايت كرده بودند از اعضاي اين شوراي مهم و تاثير گذار بر سرنوشت انتخابات بودند؟آيا شما مي توانيد به اين قاضيان مطمئن باشيد؟

4:چرا چند صباح مانده به انتخابات،حقوق بازنشستگان و ... افزايش مي يابد و وعده ها و ترفندهاي جذب اقشار كم درآمد اوج مي گيرد در حاليكه با نفت 130 دلاري كارخانه ها نيمه تعطيل،كشاورزي عقيم،واردات بي رويه و دهها معلول ناكارآمدي دولت افزايش چشم گيري يافته بود؟آيا اين موضوع كم اهميتي در سلامت يك انتخابات است؟

5:چرا دست آوردهاي 27 ساله بسيجيان پير،رزمندگان عرصه هاي سياسي و نظامي و كساني كه با عقل و جان خود اين كشور را از گزندها محفوظ نگاه داشتند همگي به باد انتقاد و نفي گرفته شد و براي نمونه هسته اي شدن،پرتاب ماهواره،ثمرات تلاش در عرصه سلولهاي بنيادين و ديگر علومي كه ماحصل تلاش دهها ساله بوده با كمال بي انصافي به نام دولت نهم نوشته شد؟ آيا اين رفتار اصولگرايي است؟

6:چرا در روز اخذ راي به گفته سخنگوي شوراي نگهبان2ميليون برگ تعرفه اخذ راي،مجددا چاپ شد در حاليكه به گفته وزارت كشور پيش از انتخابات 57 ميليون برگ (حدود 11 ميليون اضافه ) چاپ شده بود.كه البته چاپ اضافي امري معمول و احتياطي است.اما سوال اينجاست كه اگر حدود40 ميليون نفر مشاركت داشته اند ما بقي برگه ها كجاست و چرا وزارت كشور مجددا دست به چاپ 2ميليون برگ اخذ راي كرده است.برادران الفي اگر پاسخ اين سوال را يافتند بنده ثواب ناچيز نمازهاي صبح خودم را تقديم آنها خواهم كرد.
7: چرا نمودار نتايج اخذ آرا نموداري ثابت بوده و دچار هيچ گونه نوساني نشد؟
8:چرا ساعت 3 بامداد در حاليكه هنوز نيمي از آرا شمارش نشده بود ،رسانه هاي وابسته و حامي دولت از پيروزي قاطع آقاي احمدينژاد سخن گفتند(همان اشتباه كودكانه اي كه آقاي موسوي كرد)اما با اين تفاوت كه پيش بيني رسانه هاي دولتي كاملا صحيح و دقيق از آب در آمد.آنها از چه منابعي در حاليكه آرا هنوز در كنج صندوقها بودند،برخوردار بودند كه اخبار ساعت 3 بامدادشان با ساعت 14 روز بعدو پايان شمارش و اعلام پيروزي آقاي احمدي نژاد مو نمي زد؟ شما باشيد شك نمي كنيد اخوي ها؟
بنده به عنوان يك ايراني ان شاءالله مسلمان به سلامت اين انتخابات ترديدهاي بسياري دارم كه مهمتر از نام افراد، سلامت جامعه ماست ،با هر حكومتي و هر نگرشي.ان شاءالله شفاف سازي صورت گيرد و ياسها به اميد تبديل شود. (283226)
 
عبدالله فرخ وصال
۱۳۹۰-۰۴-۰۵ ۱۱:۲۰:۳۷
من ساعت12شب همان شب انتخابات کل آماررومیدونستم.اعلام نتایج حداقل برای من خنده داربودوبسیاراسف ناک.برای ادعایم خداوندبزرگ شاهداست (470733)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.