نظر منتشر شده
۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 63548
خاطرات ناگفته از زندگي رهبر انقلاب
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۵۱
معاون ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري در همايش علمي كاربردي تبليغ خاطرات ناگفته‌اي از زندگي رهبر معظم انقلاب را بيان كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد مروي روز گذشته در همايش علمي كاربردي تبليغ ويژه اعزام مبلغين دهه فجر و دهه آخر صفر كه در مركز همايش‌هاي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم برگزار شد با بيان برخي از خاطرات ناگفته‌اي از زندگي رهبر معظم انقلاب گفت: چند سال پيش پوتين رئيس جمهور وقت روسيه براي نخستين بار در طول 30 سال انقلاب به ايران سفر كرد و كساني كه وي را مي‌شناسند مي‌دانند كه بسيار چارچوب‌مند و منضبط بر اصول ديپلماسي است اما با اين حال چند بار پرسيده بود كه ديدار با رهبر جمهوري اسلامي آيا انجام مي‌شود يا نه.
وي ادامه داد: در اين ديدار رهبري به نكاتي از تاريخ شوروي و قبل از آن اشاره مي‌كنند كه براي رئيس جمهور وقت روسيه جديد بوده است، پس از ديدار مسئولين دستگاه ديپلماسي مي‌گفتند رفتار وي تغيير كرده بود و شخصا و نه از طريق وزير خارجه خود به وزير خارجه وقت كشورمان گفته بود كه شما حتما سفري به روسيه داشته باشيد تا با هم گفتگو كنيم.
معاون ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري اضافه كرد: در برگشت به كشور روسيه خبرنگاري از وي درباره نظرش راجع به رهبري ايران مي‌پرسد و وي در پاسخ مي‌گويد "من مسيح را نديده‌ام اما تعاريف او را در انجيل شنيده و خوانده‌ام، من مسيح را در رهبري ايران ديدم ".
وي با نقل خاطره‌اي ديگر از رهبر معظم انقلاب گفت: ما قبل از انقلاب به منزل ايشان رفت و آمد داشتيم، منزل آقا پاتوق بسياري از طلاب و دانشجويان بود و ما هم زياد آنجا مي‌رفتيم، من مي‌توانم شهادت بدهم منزل ايشان هيچ تفاوتي با قبل از انقلاب نكرده است.
مروي گفت: خود آقا تعريف مي‌كردند كه خانواده ما يك وقت رفته بودند منزل برخي از مسئولين ديده بودند دور تا دور اتاق پشتي قاليچه‌اي گذاشته‌اند و بعد مي‌فرمودند واقعا چه لزومي دارد كه خانه پشتي قاليچه‌اي داشته باشد، آيا نمي‌شود با پشتي معمولي زندگي كرد.
وي در نقل خاطره‌اي ديگر از رهبر معظم انقلاب خاطرنشان كرد: 13 يا 14 سال قبل يكي از مسئولين كه مي‌خواست آپارتماني به قيمت 20 ميليون تومان در تهران بخرد و نامه‌اي به من داد كه به دست رهبري برسانم، نامه را كه به آقا دادم نگاهي كردند و گفتند واقعا نمي‌شود اين خانه را ارزان‌تر بخرد، اصلا چه لزومي دارد منزل 20 ميليون توماني بگيرد، بعد به من گفتند "مي‌ترسم در حكومت و جامعه ما طبقه جديدي از مرفهين ايجاد شود كه به بيت‌المال هم دست اندازي كنند ".
معاون ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري در ادامه گفت: خود آقا مي‌گفتند ما در كل خانه تنها يك فرش دستباف داريم كه جهيزيه همسرم بوده كه نگه داشته‌ايم و بقيه خانه موكت است.
وي اضافه كرد: قبل‌تر دفتر كار رهبري بالا بود و منزلشان طبقه پايين، ايشان تعريف مي‌كردند "گاهي من ظهر‌ها پايين مي‌رفتم تا يك يا دو ساعتي پيش خانواده باشم و كار را هم انجام دهم به خاطر كمردردي كه دارم گفتم يه مبل دو نفره خريدند و آن را بردند منزل شب كه رفتم خانه ديدم خانواده مبل را دم در گذاشته‌اند گفتم براي چي اين را گذاشتيد دم در، خانمم گفت كه آقا زندگي ما تا حالا طلبگي بوده اين هم به زندگي ما نمي‌خورد، توضيح دادم كه اين مبل براي كار است كه وقتي خانه هستم بتوانم هم كنار شما باشم هم بتوانم به كارها برسم كه با كلي اصرار خانواده پذيرفتند ولي گفتند فقط همين يكي را تحمل مي كنيم نه بيشتر ".
وي اضافه كرد: خانواده ما تعريف مي‌كردند در مهماني‌هايي كه گاهي خانواده آقا هم حضور دارند خانواده رهبري ساده‌ترين لباس‌ها را به تن دارند و ساده‌ترين لباس را همسر آقا مي‌پوشند، خود حضرت آقا هم همواره ساده‌ترين لباس‌ها را به تن مي‌كنند و سعي مي‌كنند لباس‌ها با كمترين قيمت تهيه شود.
مروي يادآور شد: آيت‌الله خامنه‌اي به برخي مسئولين تاكيد مي‌كردند كه هدايايي كه از خارجي‌ها مي‌گيريد و گران قيمت است مال بيت‌المال است نه مال خودتان؛ براي مثال به يكي از معاونين وزرا يك بنز گران قيمت هديه داده شده بود كه آقا گفته بود اينها در برابر هدايايي است كه از بيت المال مي‌بريد پس مال بيت‌المال است، هدايايي هم كه به خودشان داده مي‌شود را يا به آستان قدس مي‌دهند يا پخش مي‌كنند.
وي در ادامه با ذكر خاطره‌اي از مقام معظم رهبري گفت: يك بار يكي از سران عرب چهار يا پنج عباي گران قيمت به آقا داده بود و آقا عباها را به من داده و گفتند اين را ببر قم بفروش از پولش 14 و يا 15 عبا بخر بده به طلاب.
معاون ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري اضافه كرد: چند سال قبل شب عيد فطر دفتر بوديم براي استهلال و كار‌هاي آن، نماز را به امامت ايشان خوانديم بعد از نماز گفتند افطار را برويم منزل ما و ما تعارف كرديم كه نه اگرچه تمايل داشتيم كه برويم ايشان اصرار كردند كه نه بياييد منزل ما، ما هم رفتيم، سر سفره چاي بود و نان و پنير و ظرفي حلوا، ما با اين غذا‌ها خودمان را سير نكرديم كه براي غذاي اصلي جا داشته باشيم، به اشاره از خادم آقا كه پيرمردي است پرسيديم خبري است گفت نه همين غذاست.
وي گفت: وقتي آقا رفتند اين خادم گفت خانواده آقا رفته‌اند مشهد و براي خانه يك ظرف بزرگ حلوا درست كرده‌اند افطار همين را هر شب مي‌خوريم، درباره سحري پرسيديم گفت "هر شب من يك آبگوشتي براي سحر بار مي‌گذارم و سحر با آقا مي‌خوريم. "
مروي با اشاره به ديگر خصوصيات زندگي ساده مقام معظم رهبري تصريح كرد: مسئول حوزه هنري سازمان تبليغات يك بار تعريف مي‌كرد حدود 20 تا 30 جلد كتاب از مجموعه‌هايي كه جديد منتشر شده را براي آقا فرستاده است و ايشان بعد از چند ماه كتاب‌ها را در حالي كه براي همه آنها حاشيه نوشته بودند، پس فرستادند.
وي گفت: درس خارج از ايشان خيلي كار مي‌برد به انصاف از درس‌هاي بسيار خوب حوزه هم است، يك بار به آقا عرض كردم آقا دوستان راديو مايلند درس شما را پخش كنند و درس برخي از مراجع قم را هم پخش مي‌كنند، پرسيدند آيا درس همه پخش مي‌شود و اين امكان براي همه است، گفتم نه مگر راديو چه‌قدر ظرفيت دارد، بعد گفتند پس من هم نمي‌خواهم پخش شود.

 
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۸:۱۳:۱۴
سلام جانم فدای رهبر به راستی که ایشان نائب امام زمان عج هستند (1717484) (alef-6)
 
نگار
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۷:۵۴:۳۷
واقعا به وجود چنین رهبری افتخار میکنم (1781916) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۷ ۱۷:۱۱:۵۱
من فرزند شهید هستم . رهبرم را بی انداره دوست دارم و به وجود نازنین ایشان افتخار می کنم. همسر من نیز فرزند شهید است و بزرگترین ارزوی ما دیدار رهبر از نزدیک است . من وقتی سه ماهه بودم پدرم شهید شد ند والان سی و دو ساله هستم و تنها اولاد پدر شهیدم هستم . وقتی دیدم آرمیتا دختر شهید رضایی نژاد. در کنار رهبر بودند بسیاربه آرمیتا غبطه خوردم و از خدا پنهان نیست ازشما چه پنهان حسودی کردم . حرفهای. نا گفته زیاد دارم ولی در این جا مجال گفتن نیست . به امید سلامتی رهبر و ان شا الله دیدار ایشان در آینده نزدیک . (1958567) (alef-10)
 
ehsan
۱۳۹۳-۰۲-۲۵ ۱۴:۳۹:۳۶
بیک یا خامنه ای (2146915) (alef-13)
 
فرشید
۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۱۶:۳۱:۰۵
واقعا به همچین رهبری به همچین کشوری که با امنیت هست من افتخار میکنم لبیک یا خامنه ای (3262977) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۸ ۰۶:۲۴:۳۵
خداوند به رهبر عزیزمان عمر طولانی و پربرکت عطا فرمایند. حضرت امام (ره) در زمان حیاتشان در نزد دیگران از ساده زیستی و عدالت محوری آیت الله خامنه‌ای سخن میگفتند و همیشه درباره آینده نظام اسلامی بعد از رحلتشان می‌فرمودند باوجود آیت الله خامنه‌ای انقلاب اسلامی پیروزمندتر از گذشته خواهد بود (3333998) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.