توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 64116
نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به ضرغامی
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۳۳
جنبش عدالخواه دانشجويي در نامه اي خطاب به عزت الله ضرغامي رييس صدا و سيما در خصوص پخش بيانات حضرت امام(ر ه) مراتب تشكر خود را اعلام و افزودند:

جناب آقاي ضرغامي! سوال جدي اين جاست كه چرا رسانه ملي پس از گذشت دو دهه از درگذشت امام راحل به پخش اين سخنان اقدام مي كند؟! اي كاش جنابعالي، كمي زودتر قفل آرشيو خاك خورده صدا و سيما را به روي سخنان انقلابي حضرت امام مي شكستيد و اجازه نمي داديد عده اي اين سخنان و آن آرمانهاي بزرگ را در طول دو دهه از اذهان ملت و مسوولان پاك كنند به حدي كه امروز سخنان انقلابي امام امت، نه فقط براي جوانان بلكه براي ميانسالان نيز تازگي دارد و بسياري از شنيدن اين سخنان تعجب و حيرت مي كنند.

متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل مي باشد:

جناب آقاي ضرغامي
سلام عليكم

پس از تاكيد رهبر انقلاب بر ضرورت مشاهده تحول در صدا وسيما در متن حكم انتصاب مجدد جناب عالي براي رياست آن سازمان چند صباحي است كه بارقه هايي از تحول مشاهده مي گردد. استفاده از بخشي كوچكي از ظرفيت فراوان رسانه ملي در مسير آرمانهاي اصيل انقلاب پس از حماسه 9 دي، اگر چه از سويي جاي تشكر و تقدير دارد اما يقينا اكنون كه بخشي از اين ظرفيتها عينيت يافته است بايد نسبت به كوتاهي هاي گذشته رسانه ملي در حق آرمانهاي امام(ره) و انقلاب، افسوس و تاسف خورد.

جناب آقاي ضرغامي!

اگر چه انتقادات و حرفهاي بسياري در خصوص كوتاهي ها و ضعف هاي رسانه ملي خصوصا در موضوعاتي همچون ترويج روحيه تجملگرايي، اشرافيت، مصرف زدگي در برنامه هاي صدا و سيما با شما داريم و توجه به موضوعاتي همچون عدالت رسانه اي، مبارزه با فقر و فساد و تبعيض و... همچنان در رسانه ملي مغفول مانده است، اما در اين مقطع حساس كه برخي اقدامات مثبت صدا وسيما نظير برنامه تحسين برانگيز «ديروز، امروز، فردا» با حضور برخي از اساتيد انقلابي و عدالتخواه و واكاوي مستند تاريخ انقلاب در اين برنامه، پخش مستند «شاخص» از مواضع حضرت امام (ره) و همچنين اجراي مناظره هاي تلويريوني در برنامه «به سوي فردا» و... كه موجب حمله و اعتراض عده اي از سياسيون و مطبوعات و... به رسانه ملي شده است بر خود واجب مي دانيم كه به عنوان فرزندان معنوي حضرت روح الله از اين اقدامات مثبت تشكر و قدراداني كينم.

با ذكر مقدمه فوق جنبش عدالتخواه دانشجويي، لازم مي داند در قالب چند نكته زير مواضع خود را در خصوص رويكرد اخير رسانه ملي و برخي واكنش هاي سياسيون به آن اعلام دارد:

1- پخش سخنان كوبنده و انقلابي رهبر كبير انقلاب اسلامي در مقابل گرو هاي منحرف و معاند و تببين شيوه انقلابي عمل ايشان در مقابل كساني كه به نام خدمت به كشور و مردم در صدد انحراف انقلاب از خط اصيل خود و ترويج اسلام امريكايي در مقابل اسلام ناب محمدي بودند، تنها گوشه اي از تلاش هايي است كه ميتواند در راستاي تبيين خط امام صورت گيرد.

در دوراني كه عده اي به نام و شعار خط امام كاملا بر خلاف خط امام عمل ميكنند ضرورت روشنگري از سوي رسانه ملي بسيار ضروري تر مي‌نمود و اين عمل در محل خود جاي تقدير فراوان دارد. طبيعي است كه عده اي كه با پخش اين بيانات روشنگر منافعشان به خطر مي‌افتد فرياد "سوء استفاده از خط امام" را سر دهند.

همان جرياني كه ساليان متمادي پس از رحلت امام خميني (ره) تلاش فراوان خود را در راه قرائت كردن و كاناليزه نمودن و ترويج يك نوع امام همه كس پسند و پاستوريزه مصروف داشته است طبيعي است كه با پخش چهره اي واقعي از امام راحل در رسانه ملي انگ "پخش گزينشي سخنراني هاي امام راحل" به رسانه ملي بچسباند. بايد بگوييم كه تنها اين اندكي از واقعيت بيانات امام راحل است كه در حال پخش است و ما منتظر پخش ساير بيانات انقلابي ايشان از رسانه ملي هستيم.

جناب آقاي ضرغامي! سوال جدي اين جاست كه چرا رسانه ملي پس از گذشت دو دهه از درگذشت امام راحل به پخش اين سخنان اقدام مي كند؟! اي كاش جنابعالي، كمي زودتر قفل آرشيو خاك خورده صدا و سيما را به روي سخنان انقلابي حضرت امام مي شكستيد و اجازه نمي داديد عده اي اين سخنان و آن آرمانهاي بزرگ را در طول دو دهه از اذهان ملت و مسوولان پاك كنند به حدي كه امروز سخنان انقلابي امام امت، نه فقط براي جوانان بلكه براي ميانسالان نيز تازگي دارد و بسياري از شنيدن اين سخنان تعجب و حيرت مي كنند.

جناب آقاي ضرغامي! اي كاش كمي زودتر به تحليل چرايي و چگونگي خيانت بني صدر به ملت ايران پرداخته بوديد. اي كاش قضاياي خلع آقاي منتظري از قائم مقامي رهبري و بيانات امام نسبت به ايشان را زودتر براي جوانان باز كرده بوديد؟ اي كاش ماجراي دخالت آيت الله شريعتمداري به عنوان يك مرجع تقليد، در كودتا عليه امام و امت را پيش از اينها بازخواني كرده بوديد و اي كاش...

به راستي اگر تاريخ انقلاب و سخنان حضرت امام پيش از اين در رسانه ملي پخش شده بود عده اي مي توانستند به اين راحتي ادعاي خط امامي بودن بكنند و از آن براي فريب مردم سوء استفاده نمايند؟

2- اقدام ديگري كه محل تحسين است حضور اساتيد انقلابي و عدالت خواه در رسانه ملي مي‌باشد. تعداد زيادي از اساتيد انقلابي و عدالتخواه در ساليان گذشته حتي پس از روي كار آمدن دولتي با شعارعدالت از داشتن تريبون رسمي براي بيان نظرات دلسوزانه خود محروم بوده‌ ،ولي در عين حال همواره مظلومانه و جانانه از آرمان هاي انقلاب اسلامي دفاع نموده اند. با اين اوصاف هنوز بسياري از آنان را در رسانه ملي مشاهده نكرده‌ايم و جاي سوال است كه چرا پيش از اين از آنان در برنامه هاي رسانه ملي استفاده نشده است؟ با اين حال منتظريم كه به جاي حضور ليبرال ها و بيگانگان با مباني انقلاب در رسانه ملي شاهد حضور بيشتر اساتيد انقلابي در ساير برنامه هاي رسانه ملي باشيم و اميدواريم كه اين برنامه ها و حضور اساتيد انقلابي، اقدامي تاكتيكي و مقطعي براي مقابله با يك جريان خاص نباشد!

3- رهبر انقلاب و عدالتخواهان به تبع فرمايشات ايشان همواره به اشرافيت موجود در ميان مسئولان اعتراض نموده و با جديت تمام آنرا از مسئولين مطالبه نموده است. پرداختن به تقبيح اشرافيت ميان مسئولان و آقازاده ها در رسانه ملي شروع اقدامات مبارك ديگري است كه بايد آنرا به فال نيك گرفت. اما سوال جدي مطرح است كه زماني كه همين اساتيد انقلابي با صداي بلند به ترويج و مانور تجمل ميان مسئولين كه به نام وجهه اسلام و راحتي مسئولين براي خدمت، صورت مي‌گرفت و اعتراض به برنامه هاي ظالمانه "تعديل اقتصادي" كه نتيجه اي جز بيشتر شدن شكاف فاصله بين فقرا و مستضعفين با اغنيا نداشت؛ چرا كسي فرياد هاي آنها را نشنيد و رسانه ملي صداي آنان را به گوش مردم نرسانيد؟ اگر اين اقدامات همان زمان صورت مي گرفت آيا اين زمان شاهد اين همه رفاه طلبي در ميان مسئولين مي‌بوديم؟ و آيا جناحين چپ و راست مي توانستند سالها، اشرافيت دولتمردان و بي توجهي به مستضعفان را در اين كشور رواج دهند؟ اميدواريم اين تقبيح اشرافيت به ساير برنامه ها و فيلم ها و سريال هاي رسانه ملي نيز سرايت كند و رسانه ملي خود اولين عمل كننده به اين مسئله در برنامه هاي خود باشد.

از هفت سال گذشته عدالتخوا‌هان به دنبال تاكيدات رهبر معظم انقلاب دريافتند كه بايد سخنراني هاي حضرت امام از رسانه ملي پخش گردد اگر چه صدا و سيما بيش از هفت سال از رهبري انقلاب عقب افتاده است اما اقداماتي اين چنيني حتي اندك و براي جبران عقب ماندگي ها را بابد قدر دانست و به شدت از اين دست‌آورد استفاده كرد تا دوباره شاهد فاصله گرفتن بيشتر رسانه ملي از منويات رهبر انقلاب نباشيم.

به اميد ظهور عدالت گستر گيتي

جنبش عدالتخواه دانشجويي
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.