نظر منتشر شده
۴۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 64182
مرتضوي آمر حادثه كهريزك است او را عزل و محاكمه كنيد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۰
57 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به رؤسای دو قوه مجریه و قضائیه، خواستار برخورد جدی و بدون ملاحظه با عاملین و مسببین فاجعه کهریزک به ويژه  سعيد مرتضوي دادستان وقت تهران شدند.



به گزارش الف؛ متن این نامه به شرح زیر می‏باشد:



برادر ارجمند جناب آقاي آيت الله صادق لاريجاني

برادر ارجمند جناب آقاي دکتر احمدي نژاد



با سلام و احترام



يکي از حوادث تلخي که پس از انتخابات متعاقب قانون گريزي برخي از سياستمدارانِ متوهم پيدا شد، ماجراي بازداشتگاه کهريزک و جان باختن چند جوان مظلوم در اين حادثه بود. ماجرايي که رهبر معظم انقلاب و همه دلسوزان نظام را به شدت برانگيخت؛ ماجرايي که زبان طعن دشمنان را بر روي نظام گشود و با ظلم به حقوق جمعي از شهروندان به آبروي نظام مقدس ضربه زده است.



بر اساس گزارش کميته حقيقت ياب مجلس شوراي اسلامي از اين حادثه رنج آور که روز يکشنبه مورخ 88.10.20 در مجلس قرائت شد، فرد آمر در انتقال بازداشت شدگان به کهريزک، آقاي مرتضوي دادستان وقت تهران بود که برخلاف تدابير ابلاغ شده پيشين و با وجود ظرفيت پذيرش در بازداشتگاه اوين، اين تصميم را گرفت.



در گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضاييه که در مجلس هفتم انجام شد و در تاريخ 87.3.6 در مجلس قرائت گرديد، عملکرد نادرست و خلاف قانون همان دادستان يکي از محورهاي مهم گزارش بود. با کمال تعجب، متعاقب آن گزارش شاهد تلاش گسترده آقاي مرتضوي در تعقيب قضايي نمايندگان عضو کميته تحقيق و تفحص بوديم! 



خواسته ما امضاء کنندگان اين نامه، نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي از رياست محترم قوه قضاييه اين است که با حق طلبي که بحمدالله  دارند، نگذارند خداي ناخواسته در رسيدگي به پرونده متهمان بازداشتگاه کهريزک ماموران تعقيب شوند و دادستان وقت که از نظر گزارش رسمي مجلس، متهم به آمريت در اين فاجعه است و در گزارش تحقيق و تفحص سال 1387 نيز يکي از متهمان است، از تعقيب جدي و بي طرفانه مصون بماند. بديهي است که توجه اتهام به افراد، به دست قضات محترم اثر حقوقي دارد ولي انتظار اين است که داوران محترم دستگاه قضا اهتمام کافي براي دقت در ادله گزارش هاي بي طرفانه نمايندگان مردم شريف ايران به خرج دهند و خداي ناخواسته نتيجه آن نشود که قوه قضاييه نزد افکار عمومي به ضعيف کشي متهم گردد.



از رئيس جمهور محترم نيز انتظارمان اين است که فردي با چنين اتهامات مهمي را در منصب حساسي مانند رياست ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا قرار ندهند. اخبار موثق حاکي از آن است که پس از عزل آقاي مرتضوي از دادستاني تهران در ماه هاي اخير، برخي از صاحب منصبان دولتي که خودشان نزد نيروهاي وفادار به نظام وجاهتي ندارند، تلاش کرده اند تا ماموريت آقاي مرتضوي به قوه مجريه انجام شود و چنين سمتي به وي واگذار گردد. دلسوزانه و مصرانه مي خواهيم که حداقل تا تعيين تکليف پرونده هاي حساسي مانند پرونده ماجراي کهريزک، اين امانت مهم را از وي سلب بفرماييد. بدين ترتيب به مظلومان حادثه و افکار عمومي نشان داده خواهد شد که جنابعالي به نظرات مجلس و گزارش هاي رسمي آن احترام مي گذاريد و اعزاز قانون و حقوق شهروندي را بر دوستي ترجيح مي دهيد.




alef.ir/1388/images/letterbig1.jpg





 

alef.ir/1388/images/letterbig2.jpg





 


 
 
سیاوش
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۱۲:۵۵
نماینده های مجلس بهتر هست به وظیفه اصلیشون یعنی تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای قوانین(مخصوصا طرح هدفمند کردن یارانه ها) توجه کنند و به مسایلی که در حوزه وظایف آنها نیست دخالت نکنند
خدا رو شکر هم قوه قضاییه هم رهبری پیگیر ماجرا هستند (285725)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۴:۰۳:۳۹
[.... به وظیفه اصلیشون یعنی تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای قوانین(مخصوصا طرح هدفمند کردن یارانه ها) توجه کنند و به مسایلی که در حوزه وظایف آنها نیست دخالت نکنند

خيلي جالب است آقاي سياوش به عنوان يك موكل وظيفه اصلي وكلاي خودش را مشخص كرده و آنها را از پرداختن به امور جزئي و نامربوط منع كرده است! (285758)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۴:۵۲:۵۹
کی گفته چون رهبری پیگیر ماجراست پس بقیه باید بخوابند؟ محاکمه، هم موسوی هم مرتضوی
مرگ بر منافق (285801)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۷:۴۱:۲۴
57 نفر؟چقدر زیاد!دوستان هر وقت قوه ی قضاویه به نامه ی بیش از 130 نماینده مجلس مبنی بر محاکمه ی سران فتنه عمل کرد بدانید بعد از اونها به مرتضوی رسیدگی میشه

بالاخره اقایون سران فتنه در بی قانونی مقدم هستند بر مرتضوی از نظر زمانی

در عین حال من معتقدم مرتضوی هم بی گناه است .


موفق باشید (285902)
 
میلاد
۱۳۸۸-۱۱-۲۰ ۱۸:۳۹:۴۹
در مورد محاکمه سران فتنه نظری ندارم،ولی در مورد اینکه فکر میکنید آقای مرتضوی بی گناه هستند واقعا برای شما متاسفم چون شما به تحقیقاتی که در این مورد شده وجرم ایشان ثابت شده اعتقادی ندارین و به صورت افراطی نظر خودتان را می گویید (286478)
 
Ali
۱۳۸۸-۱۱-۲۰ ۰۱:۱۳:۴۸
شما خیلی بی انصافی که همچین نطر یک جانبه ای دارید اگر نمایندگان مردم از حقوق آنها دفاع نکنند پس کی دفاع کنه؟خوب شما یه کاره مملکت نیستی(امیدوارم که نباشی)وگرنه وای به حال ما! (286025)
 
ناصر
۱۳۸۸-۱۱-۲۰ ۱۰:۳۳:۰۹
برادر عزيز.مجلس در راس امور است و يك نماينده به عنوان وكيل مردم مي تواند در تمامي شئون مملكت خود اظهار نظر كند.
متاسفانه به نظر من مجلس هفتم اصلا اين خصوصيت را نداشت و شان نازلي خصوصا در برابر دولت نهم داشت و به نام تعامل و وحدت جريان اصولگرايي چشم بر بسياري از اقدامات ناصواب دولت نهم بست خصوصا در امور اقتصادي و سياست داخلي. (286128)
 
آزادی
۱۳۸۸-۱۱-۲۰ ۱۲:۴۱:۲۰
طبق قانون اساسی مجلس حق تحقیق و تفحص در همه زمینه ها را دارد. قبل از اظهار نظر درباره وظایف مجلس باید قانون اساسی را می دیدید. فکر کنم اصلا نمی دانید مجلس برای چه تشکیل شده است (286210)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۲۸:۴۳
به امید روزی که اگاهی مردم ایران افزایش یافته وعدالت اجرا گردد (285733)
 
كاوه
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۲۹:۵۰
نظام اسلامي بايد در عمل نشان دهد همه در برابر قانون يكسانند.پس بسم الله اين گوي و اين ميدان (285734)
 
جواد
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۳۳:۰۷
1-دوستان چقدر عجله دارن؟
2- از تلاش دوستان عزيز در مجلس و قوه قضائيه برا روشن شدن ماجراي سبحان و كوي و جماران هم كمال تشكر را داريم
3-... (285737)
 
ارمان
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۵۹:۵۴
منظور شما دوست عزيز از عجله چيه ؟‌اگه جرمي اتفاق افتاده بايد در اسرع وقت رسيدگي بشه (285757)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۳۳:۵۴
خیلی حالب است که هنوز تکلیف 230 امضاء در درستگیری و مجازات سران فتنه از جمله موسوی وکروبی و رضائی و.. ..... را روشن نگرده و حتی اسمی از آن نبرده به سراغ طرف دیگر می روید ! البته ما درک می کنیم که شما گرایشاتان برای تصویه حساب با آقای مرتضوی وجود دارد ولی آیا با این حرفها آب در آسیاب فتنه نمی ریزید ..... که البته می ریزید و خودتان هم می دانید چه مقدار ... ولی بدانید ما ملت در انتخابات مجددا تکلیف نماینده های واقعی خود را بعنوان نماینده در مجلس روشن خواهیم نمود... والسلام (285738)
 
ناناناشناس
۱۳۸۸-۱۱-۲۰ ۱۳:۵۱:۰۳
جناب ناشناس . از كي تا حالا شما شده ايد ملت ايران ما خبر نداريم . اقاي عزيز شما فقط اجازه داريد نظر خودتان را بگوئيد نه ملت ايران . (286265)
 
ايراني
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۳۴:۳۸
با تشكر از اين 57 نماينده شجاع لطفا نامشان را هم بنويسيد. (285731)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۴:۰۷:۵۸
آقاي ايراني ، اگر نامشان را بنويسند ممكن است آبروي آنهايي كه نسبت به اين موضوع بي تفاوت بوده و امضا نكرده اند در شهرشان برود و ديگر راي نياورند. انصاف كنيد. (285761)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۳۸:۳۲
ای کاش اسم این افراد رو هم می نوشتید ضمنا يك سوال مجلس 290 نماينده دارد، يعني بقيه امضا نكردند؟ جريان چيه؟ (285732)
 
۱۳۸۸-۱۱-۲۰ ۰۰:۱۶:۴۸
من با اين نامه موافقم

ضمنا دوستان ولائي بيان تو شبكه اجتماعي حاميان ولايت عضو بشن
اينم آدرسش

http://imamkhamenei.ning.com
این شبکه ای که فرمودی صرفاً جهت تفتیش عقاید است خدا وکیلی از کجا مواجب میگیری؟ (286016)
 
۱۳۸۸-۱۱-۲۰ ۰۰:۰۷:۲۲
بقیه با مرتضوی همفکر و رفیقند (286013)
 
بابک
۱۳۸۸-۱۱-۲۰ ۰۸:۰۷:۰۸
سوال نداره عمو جان،لابد با بقیه امضا کننده ها هم عقیده نیستن!مثلا خدا وکیلی فکر میکنی امثال جناب .... هم نظر اون 57 نفرو دارن! به این عزیزان باشه میگن باید به جناب مرتضوی نشان درجه یک لیاقت هم داده بشه.... (286031)
 
آزادی
۱۳۸۸-۱۱-۲۰ ۱۲:۴۳:۵۲
این ها که امضا کردند انقلابی نبودند و گرنه خون جوانان برایشان مهم نبود. کسانی که امضا نکردند انقلابی هستند چرا که به نظرشان مرتضوی خیلی از خون های ریخته شده مهمتر است (286213)
 
خودم
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۴۰:۲۶
زهی خیال باطل
در این امید باشید که او را بر کنار و یا محاکمه کنند ........ (285742)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۴:۳۹:۰۵
معلوم است كه بركنار نميكنند بلكه ترفيع ميدهند كه نشان دهند به مردم و نمايندگان آنها مربوط نيست كه دولت و قوه قضائيه چكار ميكند.
قانون مداري يعني همين (285780)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۴:۲۴:۳۵
مونا ب راست ميگويد همين روزها ست كه سايت الف را فيلتر كنند و عليه اين نمايندگان واقعي ملت كه مصالح مردم را برمصالح و اميال شخصي خود ترجيح ميدهند اقدامي يا توطئه اي صورت دهند. (285775)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۴۳:۳۳
همیشه تعداد بی باکان مظلوم کمتر است. (285745)
 
ندا معتاد الف از كپنهاك
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۴۵:۱۲
با تشكر از اين نماينده ها خواهشا تا آخر پيگيري كنيد تا اعتماد عمومي شديدا ضربه خورده به نظام و قوه قضائيه بازگردد (285739)
 
مهرشاد
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۴۷:۳۵
تشكر مينمايم از نمايندگاني كه اين نامه را امضا ء كردند. ووظيفه انساني واسلامي خود را ادا كردند. (285746)
 
احمدي
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۵۰:۵۰
به اين مي گويند قانون مداري و عدالت محوري (285749)
 
محمود
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۵۲:۳۰
باسلام. این نامه وجاهت حقوقی ندارد. مردم در انتظار نتیجه گزارش تحقیق و تفحص و کمیته حقیقت یاب مجلس اند. حادثه ناگواری بود که خیلی از ما معتقدین به نظام، علیرغم سنگینی آن مصیبت و از دست دادن جوانان، صبر و سکوت اختیار کرده ایم تا مسئولین نتیجه را اطلاع رسانی کنند. اگر دماغ یکی از آقازادگان خون می آمد، قطعا داستان جور دیگری تعبیر می شد. مرتضوی در سمت دادستانی جوانی بود که قاطعیت انقلابی را با لزوم بر احترام به بقاء و کرامت انسانی خوب تلفیق نکرده بود و الا دستگیری افراد متخلف به هر اندازه و تعداد بجا بود و هست ولی نباید منجر به آبروریزی نظام می شد و شود ؟! (285751)
 
h
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۵۹:۴۱
سلام
دم نمایندگان امضا کننده گرم و شرم بر کسانی که امضا نکرده اند. از آقای لاریجانی باید پرسید چرا بر اساس عدالت ایشان را محاکمه نمیکنید تا همه بفهمند ایشان باگناه است یا بی گناه؟ (285756)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۴:۰۹:۲۰
اميدوارم مابقي آقايان نماينده هم چشمانشان را بروي واقعيت باز كرده و به جرگه اين 57 نماينده شجاع و عدالتخواه بپيوندند.
ان شا ءا... (285763)
 
آرش
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۴:۲۸:۱۶
نماینده های مجلس بهتر هست به وظیفه اصلیشون یعنی تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای قوانین(مخصوصا طرح هدفمند کردن یارانه ها) توجه کنند و به مسایلی که در حوزه وظایف آنها نیست دخالت نکنند
خدا رو شکر هم قوه قضاییه هم رهبری پیگیر ماجرا هستند

چطور اونوقت که واسه دستگیری موسوی و .. نامه میدادند شما نمی گفتی بهتره به وظیفه خودشون توجه کنند! (285781)
 
hossein
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۴:۳۹:۱۱
یک کار مثبت انجام دهید هم کار خیره (285789)
 
mihan
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۵:۰۸:۵۶
اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در ایران فراتر از آن می دانم که جنبش سبز بتواند خدشه ای به آن وارد کند.
اگر بدون ملاحظه با عاملین و مسببین فاجعه کهریزک به ويژه سعيد مرتضوي دادستان وقت تهران برخورد جدی گردد. (285807)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۵:۲۴:۲۸
كاش شهيد بهشتي زنده بود (285825)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۵:۴۰:۰۹
حال همه آقایان از صبح تا شب قانون قانون کنند و ادعای ملاک بودن قانون برای رسیدگی به تخلفات و اختلافات را مثل نقل و نبات بپاشند.ببینیم واقعا خودشان به قانون اعتقادی دارند یا از آن فقط برای کوبیدن مخالفان استفاده ابزاری می کنند (285834)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۷:۰۰:۵۰
من با اين نامه موافقم

ضمنا دوستان ولائي بيان تو شبكه اجتماعي حاميان ولايت عضو بشن
اينم آدرسش

http://imamkhamenei.ning.com (285881)
 
علی
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۷:۳۴:۰۶
به نظر می رسد تشت آقای مرتضوی از پشت بام افتاده است و برای بزرگ و کوچک روشن شده است که ایشان با حب و بغض غیر شرعی بر مسند قدرت نشسته بود و در مقابل در خواست کلاه ، ایشان سر می آورده ، خوب حالا به نظر می رسد که نظام اسلامی باید انتقام خون بی گناهان را از گناهکار بگیرد ،الیس الصّبح بقریب (285899)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۷:۴۳:۵۹
57 نماينده گفتند. 230 نماينده ديگر نگفتند. ضمناً اين كار هم دخالت در امور اجرايي و هم در امور قضايي است. مشايي به گفته رئيس جمهور محترم \"نخودكي زمان ماست\". مرتضوي هم مالك اشتر زمانه. (285903)
 
آزادی
۱۳۸۸-۱۱-۲۰ ۱۲:۵۰:۳۷
\"مجلس در راس همه امور است\"
امام خمینی (286216)
 
علی
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۲۱:۳۶:۳۰
در گزارش تحقیق و تفحص مجلس ششم هم آقای مرتضوی در مظان اتهام قرار گرفت. همچنین وکیل مدافع شاکی پرونده زهرا کاظمی از دادگاه خواست تا آقای مرتضوی برای ادای توضیحات به دادگاه فرا خوانده شود اما دادگاه هیچ اعتنایی نکرد. آن بی اعتناییها قطعا اگر نبود اکنون وضعیت کهریزک نیز اینچنین نبود.
اکنون نیز اگر این اتهامات بررسی نشود زمینه ساز تخلفات آتی خواهد بود.
اهمیت اجرای عدالت در همین است. (285970)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۲۰ ۰۰:۳۵:۳۵
آقاي توكلي سلام
از شما حداقل انتظار دارم بگوييد نماينده هاي }{ همان موقع در صحبتهايشان در مجلس تذكر دادند كه اين انسان مورد دار است و امكان تكرار كارهايش در آينده هم هست چقدر گفتيم و گفتند آيا كسي شنيد يا باز هم بايد منتظر حادثه اي ديگر بود؟ (285889)
 
س
۱۳۸۸-۱۱-۲۰ ۰۸:۳۳:۱۱
ممنون از نمایندگان شجاع. تا همه حقوق ایفا نشود اعتماد باز نمیگردد. از کسانی که شورش کردند تا کسانیکه جنایت. از موسوی و کروبی و فرزندان هاشمی تا حمله کنندگان به کوی و عاملین و آمرین کهریزک. اینکه هر گروهی دلش بخواهد دیگری مجازات شود طبیعیست و اگر هیچکدام هم مجازات نشوند بی عدالتیست. پس هر دو گروه را به تیغ عدالت بسپارید. (286079)
 
۱۳۸۸-۱۱-۲۰ ۱۰:۴۴:۴۰
نظرات موافق و مخالف خیلی جالبه!
البته دوستان غیر سبز همیشه ادعا میکنن که سبزها چندبار نظر میدن و خودشون یک بار.
این هم جزئی از خود حق و دیگران ناحق پنداریهاست. (286135)
 
سعيد پور مراد
۱۳۸۸-۱۱-۲۰ ۱۱:۴۴:۳۳
با سلام ،
1- از آرزوهاي مردم در 22 بهمن 57 تشكيل يك دستگاه قضايي و دادرسي عادلانه بود ، دستگاهي كه دو چشمانش بر روي همه به يك ميزان گشوده باشد ، دستگاهي كه شاه و فقير در برابرش يكسان و معيار و ملاك قطعي قانون باشد ، قوه ايي كه همه در برابر آن پاسخگو و التهابات و موجهاي سياسي بر روي آن اثر گذار نباشد .
3- 31 سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته است ، جناحهاي سياسي ما چقدر به بي طرفي و استواري دستگاه قضا اطمينان دارند؟ چقدر دستگاه قضا در مسير پيروي از علي (ع) گام برداشته است؟
4- متاسفانه يكي از دلايل گرم بودن بحران 88 عملكرد دستگاه قضا در برخورد با طرفين درگير مي باشد ؛ به وضوح سياست زدگي و اثر گذاري جريانهاي سياسي در سخنان و عملكرد مسوولان قضا مشهود است ، سخنان مسوولان قضايي كه بايد داراي بيشترين بار حقوقي باشد شبيه ادبيات سياستمداران است.
5- يكي از گرانيگاههاي بحران سياسي اخير به عملكرد شوراي نگهبان بر مي گردد ، دستگاه قضايي و قضات بلندپايه آن دستگاه مي توانند به عملكرد اين شورا در انتخابات اخير به دقت رسيدگي كنند.
6- يكي ديگر از مولفه هاي بحران اخير عملكرد نيروي انتظامي ، ضابطين قوه قضائيه و داستاني وقت مي باشد كه با دقت نظر و قاطعيت دستگاه قضا نظم و آرامش به كشور بازمي گردد .
7- مولفه ديگر بحران اتهام سنگين تقلب بود كه از طرف آقايان كروبي ، موسوي و خاتمي در بيانيه هاي صادره و به طور مكتوب ايراد گرديد ، لازم است با دقت و آرامش به ادعاهاي فوق رسيدگي و صدق و كذب آن روشن و مطابق قانون عمل گردد.
8- مولفه ديگر بحران عملكرد صداو سيما و مناظره هاي پخش شده بود ، در اين بخش نيز دستگاه قضا مي تواند به دقت عملكرد صدا و سيما را بررسي و اعلام نظر نمايد.
9- در پايان از عملكرد سايت محترم الف در بررسي همه جانبه بحران 88 و درج نظريات مختلف به اندازه مقدور تشكر و قدرداني كنم .مطمئنا مقالات درج شده باعث بالا رفتن تحليل و درك تمام طرف هاي درگير بوده و از اتفاقات آتي جلوگيري مي كند. مرسي (286167)
 
۱۳۸۸-۱۱-۲۱ ۱۷:۳۴:۴۳
ای کاش نمایندهای مجلس فرق بین اهم و مهم رو میفهمیدند. (286965)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.