توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 64195
عربستان خاك يمن را آماج حملات خود قرار داد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۱
جنبش شيعي الحوثي با اشاره به پرتاپ 322 موشك و 5 حمله هوايي ارتش عربستان به خاك يمن از به شهادت رسيدن دو كودك 12 ساله و پنج ساله در اين حملات خبر داد.

به گزارش فارس: جنبش شيعي الحوثي در بيانيه‌اي  با اشاره به 5 مورد حمله هوايي جنگنده‌هاي سعودي به خاك يمن اعلام كرد: در بيست و چهار گذشته مناطق "مران "، "الشعف " و "ساقين " مورد هدف قرار گرفتند.
اين جنبش همچنين در اين بيانيه از پرتاب بيش از 322 موشك و خمپاره سعودي به مناطق "قمامه "، "ظهر الحمار "، "المنزاله "، "مثلث شدا "، "غافره "، "حصامه "، "بني صياح " و "اسفل مران " خبر داد و تاكيد كرد: شب گذشته و در اثر حملات موشكي عربستان 2 كودك 12و 5 ساله شهيد و 2 كودك ديگر زخمي شدند.
جنبش الحوثي در اين بيانيه با اشاره به درگيري‌ها با ارتش يمن آورده است: در جبهه "آل عقاب " در حومه شهر صعده يك تانك ارتش يمن قصد عبور از منطقه را داشت كه توسط رزمندگان الحوثي منهدم شد و پس از آن تانكي ديگر كه قصد داشت تانك منهدم شده را از منطقه خارج كند نيز به همان سرنوشت دچار شد.
اين جنبش افزود: در منطقه "الصحن " گروهي از ارتش يمن قصد پيشروي داشتند كه پس از آگاهي رزمندگان جنبش الحوثي اين گروه‌ها در كمين رزمندگان قرار گرفته و مزرعه‌اي در اين منطقه تبديل به مقبره آنان شد به گونه‌اي كه هيچيك نتوانستند منطقه را ترك كنند.
دفتر اطلاع رساني جنبش الحوثي همچنين تاكيد كرد: در منطقه "القماش " نيز گروهي ديگر از ارتش اقدام به پيشروي كردند كه اين گروه نيز از پشت در كمين رزمندگان الحوثي قرار گرفته و ده‌ها كشته و زخمي برجاي گذاشتند.
اين دفتر همچنين از درگيري با ارتش يمن در منطقه "جبل الاسود " در "حرف سفيان " در استان عمران و در "جبل ظهر الحمار " در منطقه "ملاحيط " خبر داد و اعلام كرد: در اين درگيري‌ها دو پايگاه ارتش يمن در منطقه "البيضا " و منطقه "ظهر الحمار " به تصرف درآمد.
اين جنبش همچنين 3 نوار ويدئويي از حملات ارتش عربستان به خاك يمن را بر روي اينترنت قرار داد.
دفتر اطلاع رساني عبدالملك الحوثي همچنين در بيانيه‌اي ديگر كه ساعتي پيش در اختيار خبرنگار فارس قرار داد با اشاره به آغاز حملات توپخانه‌اي صبح امروز در منطقه "منازله " تاكيد كرد: در جبهه "آل عقاب " در حومه شهر صعده نيز گروه‌هايي از ارتش يمن از صبح امروز براي شكستن محاصره پادگان "الصمع " به عنوان مقر تيپ 103 ارتش اقدام كرده‌اند كه در جريان درگيري‌ها 3 زره پوش منهدم شد و درگيري‌ها همچنان ادامه دارد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.