توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 64655
عکس/ اقدام عجیب مترو
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۵
"کاله" در گویش طبری به دو معنای پستان گاو یا گوسفند و زمینی که درآن چیزی کشت نشده اطلاق می‌شود.

مترو تهران در اقدامی نابخردانه و تبلیغی، در بالای تابلوهای راهنمای داخل واگن قطارهای خود، نام "کاله" را بر بالای نام امام حسین (ع)، امام راحل و شهید نواب صفوی، قرار داده است.
                

در این تابلوهای راهنما، تبلیغ شرکت کاله طوری درج شده است که نام این بزرگواران در زیر نام ‌کاله قرار گرفته است.

خبرنگار ایرنا که خود شاهد عینی این موضوع بود، اظهارداشت: مسافران مترو وقتی این تابلوها را مشاهده می کردند با تعجب این اقدام را یک اشتباه معنادار و در راستای توهین به مقام والای امام حسین (ع)، امام خمینی (ره) و شهید نواب صفوی قلمداد می‌کردند.

برخی نیز با فرستادن لعن بر دشمنان ائمه اطهار و بدخواهان بنیانگذار جمهوری اسلامی ناراحتی خود را از این اقدام ناپسند ابراز می‌داشتند.

از طرفی یک نام را چند بار می‌توان برای ایستگاه‌های متعدد استفاده کرد؟

مسوولان مترو باید در گزینش پیمانکاران تبلیغاتی در وسایل حمل و نقل عمومی، بصیرت اسلامی را مدنظر قرار داده تا اقدامات نابخردانه دل مردم خداجو و مومن را به درد نیاورند.

با توجه به اینکه شهروندان بسیاری از مترو استفاده می کنند، مناسب است، ترجمه برخی از آیات و احادیث ائمه در جهت ایجاد بصیرت، آرامش و مذمت دنیا طلبی در میان تابلوهای داخل واگن و همچنین ایستگاه‌ها، در معرض دید عموم قرار گیرد.

لازم به ذکر است که معاونت فرهنگی شهرداری تهران در اقدامی پسندیده در ایستگاه‌های شرکت اتوبوسرانی تهران آیاتی از قرآن را به صورت عربی و ترجمه فارسی درج نموده است که قابل تقدیر است.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.